FastFred schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:33:
Gisteren weer eentje, ik rij de rotonde op en kom achter een vrachtwagen te zitten. Achter mij komt een zwarte Twingo te rijden die daarvoor nog achter die vrachtwagen reed.
Tja, een vrachtwagen gaat nu eenmaal niet zo hard dus het duurt even voor we op snelheid zijn. Die Twingo probeert mij ondertussen dwars door die vrachtwagen te duwen lijkt het wel. Ik laat mijn alarmlichten 2x knipperen dat helpt meestal, geen reactie. Nog maar een keer dan, geen reactie. Nog maar een keer dan, nog steeds kan ik de koplampen van de Twingo amper zien in mijn binnenspiegel. Ondertussen rijden we nog geen 60km/h, de vrachtwagen is nog altijd bezig met op gang komen. Dus ik laat het gas maar eens los, laat maar dichterbij komen, misschien dat ie het dan snapt.
Als ik een mooi gat naar de vrachtwagen heb geef ik een dot gas en laat mijn alarmlichten nog maar eens gelden (remlichten doe ik nooit bij bumperklevers), Twingo lijkt het te snappen.
Ondertussen is de vrachtwagen op snelheid en die boendert aardig door met 80-82km/h op mijn teller. Desondanks komt Twingo weer dichterbij en gaat weer lopen kleven. Prima, dan hebben we maar een kop-staart als ik plotseling moet remmen, Twingo heeft dan toch wel schuld.
5km verder is er weer een rotonde, de vrachtwagen begint al vrij vroeg met afremmen dus ik laat de auto uitrollen om afstand te houden. Terwijl ik uitrol en uiteindelijk ook moet remmen verdwijnen de koplampen van de Twingo weer uit het zicht. Gelukkig moet ik de 3e afslag hebben en Twingo gaat rechtdoor. Terwijl deze achter mij de rotonde verlaat kijk ik nog ff in de spiegel, een vrouw achter het stuur....
Ik las recent ( hier in dit topic geloof ik ) de tip om bij bumperklevers even gezellig de vooruit te reinigen, met de ruitensproeiers. Dat lijkt mij eerlijk gezegd het meest hinderlijke voor de bumperklever, vooral als je dat een paar keer herhaald.
Maar bumperklevers komen toch weleens op de koffie, het is alleen niet fijn voor de administratieve rompslomp. Alleen als ik zo'n bumperklever tegen mijn bumper heb zitten, krijg ik tenminste wel op de kosten van de tegenpartij een nieuwe achterbumper
Echter op de autosnelweg laat ik bumperklevers gewoon langs gaan: zit je op Maximumsnelheid op cruisecontrol en dan wilt er toch altijd nog iemand, sneller rijden dan van moedertje staat mag. Als het dan veilig kan ga ik terug naar rechts en blijf daar, tot ik weer de volgende vrachtwagen tegen kom. Op die linkerrijstrook zie je ook altijd auto's gezellig achter elkaar kleven, dus dan kom je er weer niet tussen en mag je achter de vrachtwagen blijven
Zelf kan ik bumperklevers in sommige situaties wel begrijpen: ik vind het zelf erfelijk, wanneer er een stijging aankomt. Maar mijn voorganger met een gangetje van 60KM/u omhoog rijdt, terwijl je 80KM/u mag en er geen langzame vrachtwagen voor zit ofzo...
Mijn auto is maar een driecilinder met 68pk, dus ik moet wel op tijd snelheid maken: anders kom ik niet in de vijfde versnelling die helling omhoog. Alleen dan ga ik niet bumperkleven en probeer juist mijn afstand te houden, want soms zijn het automobilisten die zoekend zijn. Ze slaan dan plotseling af en geven dat veel te laat aan...