Ah, bumperklevers, mijn favoriete irritatiepunt op de snelweg ..
Het lijken ook 9/10 keer altijd hetzelfde soort mensen te zijn:
Duitsers in een dikke bak die 160 gaat door naar het gaspedaal te kijken.
Nederlanders met een bestelbusje.
Belgen (sorry voor de Belgische tweakers die zich op de tenen getrapt gaan voelen), deze zijn in mijn ervaring ook echt het ergste.
Ik heb oprecht het volgende scenario al diverse keren meegemaakt:
Max snelheid = 130
Links = Leeg.
Rechts is een reeks aan sub-130 rijdende voertuigen met een dusdanige afstand ertussen dat het geen nut heeft slechts één in te halen, maar beter doortrappen en de reeks inhalen.
Ik: Rijd links, met ~140 op de teller, om er even snel langs te komen.
Achter: Belg die mij nog net niet in de kofferbak kruipt, en met grootlicht knippert alsof hij een show op Defqon voorziet.
Zodra ik de reeks ingehaald heb, ga ik naar rechts (op dit punt al aardig geïrriteerd).
Belg: Haalt mij in, gaat voor mij rijden, trapt op de rem, en begint zijn ruitenwisser leeg te sproeien.
Ik heb ook al twee keer een variatie op bovenstaande meegemaakt dat meneer belg mij rechts begint in te halen, om vervolgens te remmen en sproeien (Waarbij een keer hij niet genoeg vaart kreeg en bijna tegen de auto op de rechter strook knalde).
Dit soort extreem asociaal rijgedrag, en pesten en 'wraak' nemen op de weg heb ik tot nu toe alleen met Belgen meegemaakt, wat is dat toch?
Ik weet dat dit mogelijk grenst aan het breken van de topic-regel, maar het is een oprechte observatie die ik maak, hoop dat dit zo net door de beugel kan.
(Doet mij trouwens hieraan denken https://www.demorgen.be/n...eurs-van-europa~b99af10f/ )
Als je zo iemand met zulk gedrag op een dashcam vastlegd, heeft het nut om die beelden naar de politie te sturen?
Als er weer eens zo een bestelbusje achter mij kleeft, of een duitser met een BMW M5 of zo dan is er soms wel eens een keer knipperen met grootlicht, en vervolgens, zodra ik plaats maak, wordt je ingehaald en was het dat.
Ik ben trouwens totaal geen traagrijder (ik rijd altijd max snelheid, of 10-20 erboven), en de enige momenten dat ik wat langer links blijf rijden is als er rechts dus auto's zodanig rijden dat je haast niet van strook kunt wisselen zonder dat je aan het zig-zaggen bent.
[
Voor 9% gewijzigd door
Darkfreak op 11-10-2019 12:58
]
Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻