Na een paar wat posts gelezen te hebben wil ik toch een berichtje achterlaten.
Zelf zit ik vaak op de weg zowel in NL, BE, DE, FR (etc). En ik kan zeggen dat ik redelijk door kar, zeker in DE is 180 geen uitzondering wel op de rustige stukken. In NL/BE/FR zit ik meestal ~5km boven toegestane snelheid buiten bebouwde kom.
Ik merk b.v. dat in DE de meeste bestuurders gewoon rechts rijden en rekening houden met bestuurders op de linker baan, zie je iemand die snel dichterbij komt wachten ze even en laten ze die voorbij. Ik zeg niet dat dit altijd gebeurt maar van alle kilometers die ik heb afgelegd maar 2-3 keer gezien dat er zo'n @#$@! tussenzat (2 keer Nederlander!!! ja je schaamt je verrot!).
In NL, BE en FR knallen de meeste !#%@# gewoon hun auto naar links als ze ~86 rijden als ze achter een vrachtwagen komen terwijl er iemand aan komt met ~130. En ja dan laat ik ook mijn ongenoegen merken door langzaam af te remmen tot ik bij die persoon bijna in de kofferbak zit.
Ook automobilisten die ~70 gaan rijden op de rechter baan... die moeten ze gewoon afvoeren (reden maakt me niets uit hebben niets te zoeken op de weg, en ja daar mag je het niet mee eens zijn maar die mensen zijn levensgevaarlijk!) Ze vallen vrachtwagens lastig welke op hun beurt weer gaan inhalen en op hun beurt weer voor andere weggebruikers vertraging/minder fijne situaties veroorzaken.
Dan de 'te druk met zooi in de auto ik blijf lekker links hangen met 100km/h als je 130 mag en gewoon naar rechts kan' figuren, deze zitten dan lekker op hun telefoon te klooien/te druk met ouwehoeren letten gewoon niet op. Als ik zie hoeveel weggebruikers tegenwoordig nogsteeds niet handsfree bellen, whatsappen e.d. terwijl ze op de weg zitten... het is niet te filmen.. Zeker na b.v. dat laatste bericht van die vrachtwagen bestuurder die in de UK een halve familie dood reed, dit zou toch mensen wakker moeten schudden.
Ik zeg niet dat ik een voorbeeldige weggebruiker ben maar de idioterie die je ziet tegenwoordig, rechts inhalen, vluchtstrookje pakken, bij stoplichten voor 'rechtdoor' voorsorteren en dan snel links/rechts afslaan. Gewoon auto parkeren, opstopping veroorzaken en dan gaan schelden als iemand commentaar geeft. En de ergste toch wel, 'roadragen' en andere weggebruikers in gevaar brengen.. Tot 2 keer getuige mogen zijn helaas..
Ik vraag me altijd af waarom we die cameras hebben en waar de politie is op het moment van dit soort acties... En als het dan fout gaat je gewoon 45 minuten staat te wachten langs de weg omdat je als getuigen je verklaring af moet leggen... (Als je 112 gebeld hebt..).
En nog een toevoeging, Automobilisten die willen inhalen op een wat 'smallere' weg en dan gaan twijfelen... (Toevallig vandaag op brug bij Gorinchem) Je eerst afsnijden om naar links te komen en dan gewoon niet voorbij een vrachtwagen durven... man man man...
[
Voor 4% gewijzigd door
prutser001 op 12-12-2016 19:15
]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"