Bumperklevers, wat doen we er mee?

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 19:55

Ryan1981

Je ne sais pas

warhamstr schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:10:
[...]

Net of er anno '16 nog zoiets is als politie die actief controleert op rijgedrag :')
Haha ja idd maarja ideaal gezien zou er wel zoiets opgezet kunnen worden. En natuurlijk een achteruitkijk camera die alles opneemt kun je moeilijk tegenspreken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:57
Ter info: ik heb 1 keer naar een bumperklever afwerende gebaren gemaakt, zo'n beetje wegwuiven (niks obsceens, geen middelvinger oid) een paar keer. Gewoon gebaren van 'hou 's afstand joh!'. Hij naderde me tot ca 2 meter afstand terwijl we 125-130 reden en ik aan het inhalen was. Hij reageerde daar niet op en bleef bumperkleven. Nadat ik klaar was met inhalen ging ik naar de rechterbaan.

Vervolgens kwam die bumperklever naast me rijden, nog steeds met ca 130 km/h. Zat een dikke brede gast in met een onaangename blik in zijn ogen, die gebaarde 'wat moet je nou'. Vervolgens haalde hij zijn wijsvinger over zijn keel, dwz, ik ga je doodmaken. Toen maakte hij een aantal keer een soort schijnbeweging, waarin hij door een ruk van het stuur zijn auto vrij hard naar de mijne stuurde.

Toen realiseerde ik me pas goed dat mijn vriendin + baby ook in de auto zaten, en dat ik ons drieeen in gevaar had gebracht. Na nog een paar schijnbewegingen sneed hij ons echt hard af, zodat ik flink moest remmen. Vervolgens ging hij op zijn rem staan, redelijk hard. Ik heb hem toen links ingehaald omdat ik er niets voor voelde om samen met hem eventjes stil te gaan staan op de snelweg. Toen kwam hij weer achter me aan en begon te seinen, en haalde me weer in.

Op dat moment zit je hart in je keel. Gelukkig reed hij daarna gewoon door.

Intimidatie en niks van aan trekken? Kan zijn. Maar dit was een erg gevaarlijke situatie. Moraal van het verhaal: doe rustig aan, denk aan je familie, en bedenk je dat je ook tegen de verkeerde idioot kan aanlopen. Bumperklevers zijn doorgaans niet de lieverdjes die geen kip kwaad doen, het zijn vaker wel dan niet agressieve figuren die vooral hun eigen rit belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.

Het veiligste is dus om ze te negeren en zomin mogelijk aanleiding te geven tot conflicten. Dat betekent dus ook niet de tip opvolgen van de ANWB om te gaan zitten klieren met ruitenwisservloeistof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Znorkus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:18:
...

Het veiligste is dus om ze te negeren en zomin mogelijk aanleiding te geven tot conflicten. Dat betekent dus ook niet de tip opvolgen van de ANWB om te gaan zitten klieren met ruitenwisservloeistof.
Ik denk dat, los van jouw specifieke ervaring, dit het slimste is wat er in heel dit topic is gezegd.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Ter info: ik heb 1 keer naar een bumperklever afwerende gebaren gemaakt, zo'n beetje wegwuiven (niks obsceens, geen middelvinger oid) een paar keer. Gewoon gebaren van 'hou 's afstand joh!'. Hij naderde me tot ca 2 meter afstand terwijl we 125-130 reden en ik aan het inhalen was. Hij reageerde daar niet op en bleef bumperkleven. Nadat ik klaar was met inhalen ging ik naar de rechterbaan.

Vervolgens kwam die bumperklever naast me rijden, nog steeds met ca 130 km/h. Zat een dikke brede gast in met een onaangename blik in zijn ogen, die gebaarde 'wat moet je nou'. Vervolgens haalde hij zijn wijsvinger over zijn keel, dwz, ik ga je doodmaken. Toen maakte hij een aantal keer een soort schijnbeweging, waarin hij door een ruk van het stuur zijn auto vrij hard naar de mijne stuurde.

Toen realiseerde ik me pas goed dat mijn vriendin + baby ook in de auto zaten, en dat ik ons drieeen in gevaar had gebracht. Na nog een paar schijnbewegingen sneed hij ons echt hard af, zodat ik flink moest remmen. Vervolgens ging hij op zijn rem staan, redelijk hard. Ik heb hem toen links ingehaald omdat ik er niets voor voelde om samen met hem eventjes stil te gaan staan op de snelweg. Toen kwam hij weer achter me aan en begon te seinen, en haalde me weer in.

Intimidatie en niks van aan trekken? Kan zijn. Maar dit was een erg gevaarlijke situatie. Moraal van het verhaal: doe rustig aan, denk aan je familie, en bedenk je dat je ook tegen de verkeerde idioot kan aanlopen. Bumperklevers zijn doorgaans niet de lieverdjes die geen kip kwaad doen, het zijn vaker wel dan niet agressieve figuren die vooral hun eigen rit belangrijker vinden dan de veiligheid van anderen.

Ik heb idd niet voor niets die psychiater aangehaald, helaas lopen er echt gestoorde mensen rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

RM-rf schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:35:
[...]
Ongevallen voorkomen doe je gewoon door je concentratie op je voorganger te besteden... als de afstand tot je voorligger dusdanig is dat je vermoed dat als die onvoorzien zou remmen je wel eens in een ongeval zou geraken, zit je er te dicht op... dat moet je dus bekijken, daaraan verandert het niks of en wat je in je achteruitkijkspiegel ziet
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ongevallen voorkomen doe je gewoon door je te concentreren op de weg, voor je, naast je en achter je. Anders kun je net zo goed die spiegels uit je auto halen, overbodige ballast.

Je moet anticiperen. Op wat het verkeer voor je gaat doen, maar ook op wat het verkeer achter je gaat doen. Ik neem aan dat je toch even in je achteruitkijk spiegel kijkt als je ergens voor remt: remt die persoon achter mij ook?
BertP schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:35:
Waar ik echt een hekel aan heb in het verkeer zijn mensen die bij het invoegen nog om een groep ritsende mensen heenrijden om vervolgens aan het einde (ipv op driekwart) van de invoegstrook in te voegen.
Och, ben ik ook wel eens schuldig aan geweest. Vrachtwagen en 3 auto's voor mij op de invoegstrook. Rechterbaan op de snelweg was leeg. Invoegstrook loopt omhoog, dus die vrachtwagen heeft nog niet echt snelheid als hij invoegt (net voorbij het puntstuk). Die drie auto's volgen braaf die vrachtwagen en voegen ook met 40/50 in. Ik geef gas (op de invoegstrook), rijd die rij voorbij en voeg voor die vrachtwagen met 100 in.

<snip>

Daarom reageer ik alleen verbaal in de auto.

(en hoe weet hij dat ik niet gewoon vieze ramen had en dus daarom even die ruiten schoonmaakte! of dat ik ineens ongelooflijke jeuk aan mijn rechter voet had waardoor ik even mijn voet van het gas moest halen?)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05:12

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Bij dit soort rijgedrag, meteen 112 bellen. positie blijven doorgeven en het kenteken van het voertuig. Ondanks het feit dat je geen politie op de snelweg ziet willen de lokale eenheden dit soort verkeershufters echt wel controleren. Vaak is het gedrag namelijk niet het enige wat er aan mankeert. Dus ondanks dat de politie er niet veel aan kan doen (verkeersovertredingen moeten nl zelf worden waargenomen) is een controle van zo'n ontspoorde het minste wat zo'n gast verdiend.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Bij dit soort rijgedrag, meteen 112 bellen. positie blijven doorgeven en het kenteken van het voertuig. Ondanks het feit dat je geen politie op de snelweg ziet willen de lokale eenheden dit soort verkeershufters echt wel controleren. Vaak is het gedrag namelijk niet het enige wat er aan mankeert. Dus ondanks dat de politie er niet veel aan kan doen (verkeersovertredingen moeten nl zelf worden waargenomen) is een controle van zo'n ontspoorde het minste wat zo'n gast verdiend

Sorry voor de dubbelpost. Gaat iets niet goed hier.... 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Iets soortgelijks wat Znorkus aanhaalt is mij ook eens overkomen.

Was nog in de tijd dat de A50 vanaf Oss naar Den Bosch een dubbelbaans weg met stoplichten was. Zat er ook bij het inhalen van een vrachtwagen een dikke auto achter mij te drukken. Geef ik ze een seintje met de remlichten.

Nadat ze mij voorbij waren gereden stonden we achter elkaar bij het volgende verkeerslicht. Stappen er 3 kleerkasten uit die auto die mij er wel even uit wilden trekken. Net op tijd de deuren op slot kunnen doen. Uit frustratie trapten ze nog even een deuk in een van de portieren. Gelukkig ging het verkeerslicht weer op groen en moesten ze weer instappen.

Omdat ik destijds bij een verzekeraar werkte kon ik het kenteken wat ik had opgeschreven natrekken en bleek dat deze auto op naam stond van een bekende kampersfamilie.

Uiteindelijk maar niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
BertP schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:35:
Waar ik echt een hekel aan heb in het verkeer zijn mensen die bij het invoegen nog om een groep ritsende mensen heenrijden om vervolgens aan het einde (ipv op driekwart) van de invoegstrook in te voegen.
Oh? Ik doe dat altijd. Het is alleen maar beter voor de doorstroming. Anders staat iedereen aan het begin van de invoegstrook, of stil, of met 30 km/u te rijden, terwijl je verderop met 80km/u (voorbeeld) kan invoegen. Tevens ook heel vervelend voor mensen die op de invoegstrook moeten blijven omdat het eventueel ook een afrit kan zijn.

Volgens mij is het namelijk zo dat jij als invoegend verkeer, het reeds rijdende verkeer niet mag belemmeren met een lagere snelheid. Hoe vaak komt het wel niet voor dat mensen met 80km/u in gaan voegen terwijl de rest 100+ rijdt. Dat vind ik toch zo raar. Of je moet zo'n trage auto hebben dat je 't niet redt, maar die zijn er niet zoveel meer.

[ Voor 20% gewijzigd door tiguan op 30-11-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:51
Gri77ie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:26:
[...]

Bij dit soort rijgedrag, meteen 112 bellen. positie blijven doorgeven en het kenteken van het voertuig. Ondanks het feit dat je geen politie op de snelweg ziet willen de lokale eenheden dit soort verkeershufters echt wel controleren. Vaak is het gedrag namelijk niet het enige wat er aan mankeert. Dus ondanks dat de politie er niet veel aan kan doen (verkeersovertredingen moeten nl zelf worden waargenomen) is een controle van zo'n ontspoorde het minste wat zo'n gast verdiend

Sorry voor de dubbelpost. Gaat iets niet goed hier.... 8)7 8)7 8)7 8)7
Sorry hoor, maar ik heb ook deze ervaringen en idd 112 gebeld op dat moment, maar er wordt niets mee gedaan, dat werd mij toen verteld door de meldkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:24:

Och, ben ik ook wel eens schuldig aan geweest. Vrachtwagen en 3 auto's voor mij op de invoegstrook. Rechterbaan op de snelweg was leeg. Invoegstrook loopt omhoog, dus die vrachtwagen heeft nog niet echt snelheid als hij invoegt (net voorbij het puntstuk). Die drie auto's volgen braaf die vrachtwagen en voegen ook met 40/50 in. Ik geef gas (op de invoegstrook), rijd die rij voorbij en voeg voor die vrachtwagen met 100 in.
Dit doe ik ook regelmatig, niet alleen bij vrachtwagens maar ook bij koekblikken die met 70 km/h gaan invoegen bij de eerste meter invoegstrook. Zeker bij opritten / invoegstroken van enkele honderden meters lang geef ik gewoon veel gas zodat ik wél met voldoende snelheid kan invoegen. Lijkt mij dan ook gewoon een correcte manier van invoegen en getuigd het hebben van verkeersinzicht. En tevens een stukje veiliger, want invoegen met 70 km/h op een weg waar het overige verkeer 130 km/h rijdt.... 8)7

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

General_Snuss schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:37:
[...]

Sorry hoor, maar ik heb ook deze ervaringen en idd 112 gebeld op dat moment, maar er wordt niets mee gedaan, dat werd mij toen verteld door de meldkamer.
Ik werk op de meldkamer. Geloof mij als ik je vertel dat er hier (noordholland) op wordt ingezet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:24:

Je moet anticiperen. Op wat het verkeer voor je gaat doen, maar ook op wat het verkeer achter je gaat doen.
Hoe kun je in godnsaam anticiperen op een persoon die achter je rijd...?

nogmaals, de veilige afstand ten opzichtte van je voorganger heeft helemaal niks te maken met of er nu wel of niet een auto achter je rijd...

Als je dusdanig dicht op je voorganger zit dat er grote problemen kunnen ontstaan als deze onverwacht remt zit je er simpelweg te dicht op,
Daaraan verandert het verder niks of er nu wel of niet ook iemand achter jou zit, en helemaal onzin is het dat je je aandacht zou moeten verdelen tussen de auto voor je en wie er achter je rijd...
Al je aandacht moet juist gericht zijn op wat voor je gebeurt, aangezien dat ook het enige is waarop je zult kunnen reageren.

Het is zelfs belangrijker om ook in de gaten te houden wat er mogelijk voor de auto direkt voor je gebeurt, te pogen ook al gelijk te zien of de auto's daarvoor remmen of dichter of juist ruimer van elkaar komen te rijden...
Daarmee kun je ook al enigszins voorspellen of de auto voor jou straks gaat remmen.

En nee, je kunt niet stellen "dat je best erg dicht op je voorganger kunt zitten, omdat er toch geen auto dicht achter mij zat" en dat het pas zaak is afstand te houden tov je voorganger als er iemand dicht achter jou zit:
Ik neem aan dat je toch even in je achteruitkijk spiegel kijkt als je ergens voor remt: remt die persoon achter mij ook?
Wat maakt dat uit... zou die persoon enkel remmen als ik hem in de gaten houd?

Ik kijk idd wel regelmatig, maar eerder als de weg vrijer is (en mogelijk auto's met hoger snelheid aankomen) en weinig in situaties van filevorming omdat de informatie die je dan over de auto's achter je hebt compleet nutteloos is... Ja, er staat een tiental tot een honderd auto's in dezelfde file achter je, nou en?

Of ik rem zal de persoon achter me zien aan mn remlichten en ik kan er verder geen invloed op uitoefenen of hij wel of niet goed zit op te letten

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 30-11-2016 14:55 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

RM-rf schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:53:
[...]

[...]

Ik kijk idd wel regelmatig, maar eerder als de weg vrijer is (en mogelijk auto's met hoger snelheid aankomen) en weinig in situaties van filevorming omdat de informatie die je dan over de auto's achter je hebt compleet nutteloos is... Ja, er staat een tiental tot een honderd auto's in dezelfde file achter je, nou en?

Of ik rem zal de persoon achter me zien aan mn remlichten en ik kan er verder geen invloed op uitoefenen of hij wel of niet goed zit op te letten
Ik weet niet wanneer jij je rijbewijs gehaald hebt, maar dat is mij wel zo geleerd. Bij het remmen controleer je in je spiegels of de persoon achter je ook reageert op jouw lichten. Zo niet, dan moet je daar weer actie op ondernemen (en dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:57:
[...]

Ik weet niet wanneer jij je rijbewijs gehaald hebt, maar dat is mij wel zo geleerd. Bij het remmen controleer je in je spiegels of de persoon achter je ook reageert op jouw lichten. Zo niet, dan moet je daar weer actie op ondernemen (en dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie).
welke actie?

let wel op, deze hele subdiscusie gaat om mensen die in een filevorming zich ergerden aan de auto die achter hen reed, volgens hen veels te dicht achter hen zat (mogelijk terecht) en die daar hun rijgedrag op gingen aanpassen of andere reactiemogelijkheden meenden te moete uitvoeren...

het enige dat ik uitleg dat er maar een punt is waar je bij filerijden goed op moet letten en dat is een veilige afstand tov je voorgangers en wat er voor je gebeurt...
Alle aandacht die je richt op wat er achter je gebeurt zal je situatie niet veilger maken, het potentiele gevaar en de momenten dat je moet reageren ligt enkel voor je

[ Voor 43% gewijzigd door RM-rf op 30-11-2016 15:01 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Stel, je remt voor een oranje licht. Dan kun je besluiten om toch maar door oranje heen te gaan. Of in geval van een noodstop voor je (op bijv. een snelweg) dat je de vluchtstrook op stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
RM-rf schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:57:
[...]

welke actie?

let wel op, deze hele actie gaat om ensen die in een filevorming zich ergerden aan de auto die achter hen reed en daar hun rijgedrag op gingen aanpassen of andere reactiemogelijkheden hebben...

het enige dat ik uitleg dat er maar een punt is waar je bij filerijden goed op moet letten en dat is een veilige afstand tov je voorgangers en wat er voor je gebeurt
Stoppen met remmen natuurlijk, zodat je voorligger ziet dat hij ook moet stoppen met remmen, zodat zijn voorligger ziet dat hij ook moet stoppen met remmen, zodat zijn voorligger ziet dat hij ook moet stoppen met remmen, zodat zijn voorligger ziet dat hij ook moet stoppen met remmen, zodat zijn voorligger ziet dat hij ook moet stoppen met remmen, zodat zijn voorligger ziet dat hij ook moet stoppen met remmen, zodat zijn voorligger ziet dat hij ook moet stoppen met remmen...

Want anders krijg je zoveel kopstaart botsingen.
:')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[...]
Toch heb ik wel vaak gehad dat degene achter me niet zat op te letten en ik zelf een stukje verder moest doorrijden of zelfs uitwijken, zodat hij ook kan uitwijken langs me. Je hebt er echt malloten tussen zitten.

Laatst ook was er file op de snelweg en ik stond achteraan en hield voor de zekerheid al wat marge vrij voor me. Ik check dan goed mijn spiegels op achteropkomend verkeer. Ik zie een achterligger op me af komen en op het laatste moment van rijbaan wisselen. De auto daarachter had dus niet door dat alles stil stond. Ik zag hem in mn spiegel en kon nog net optrekken om hem te ontwijken. Die auto ging me links voorbij het gras in en hobbelde daar nog even tot stilstand.

Dat is de reden dat ik in zulk soort situaties bijna net zoveel achter me kijk als voor me. Van mezelf vertrouw ik wel dat ik op tijd rem, maar van mn achterliggers niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:59:
[...]

Stel, je remt voor een oranje licht. Dan kun je besluiten om toch maar door oranje heen te gaan. Of in geval van een noodstop voor je (op bijv. een snelweg) dat je de vluchtstrook op stuurt.
ik ken niet veel snelwegen met oranje lichten,

kan best zijn dat in stadverkeer met verkeerslichten je idd anders moet anticiperen, maar dat heeft volgens mij helemaal niks met de discusie over bumperklevers en filerijden te maken

(ik zelf heb meermaals duidelijk gemaakt dat ik het hier specifiek over filerijden heb, bv in deze post die een van de eerste in die subdiscusie was: RM-rf in "Bumperklevers, wat doen we er mee?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

[...]

Hoe kun je in godnsaam anticiperen op een persoon die achter je rijd...?

nogmaals, de veilige afstand ten opzichtte van je voorganger heeft helemaal niks te maken met of er nu wel of niet een auto achter je rijd...

Als je dusdanig dicht op je voorganger zit dat er grote problemen kunnen ontstaan als deze onverwacht remt zit je er simpelweg te dicht op,
Daaraan verandert het verder niks of er nu wel of niet ook iemand achter jou zit, en helemaal onzin is het dat je je aandacht zou moeten verdelen tussen de auto voor je en wie er achter je rijd...
Al je aandacht moet juist gericht zijn op wat voor je gebeurt, aangezien dat ook het enige is waarop je zult kunnen reageren.

Het is zelfs belangrijker om ook in de gaten te houden wat er mogelijk voor de auto direkt voor je gebeurt, te pogen ook al gelijk te zien of de auto's daarvoor remmen of dichter of juist ruimer van elkaar komen te rijden...
Daarmee kun je ook al enigszins voorspellen of de auto voor jou straks gaat remmen.

En nee, je kunt niet stellen "dat je best erg dicht op je voorganger kunt zitten, omdat er toch geen auto dicht achter mij zat" en dat het pas zaak is afstand te houden tov je voorganger als er iemand dicht achter jou zit:

[...]

Okeejjj.... keurig. Dus dat er van achteren ook gevaar of ander verkeer kan aankomen dat maakt niet uit. Je spiegelt alleen als het wat rustiger voor je uit is.

Juist als het druk is moet je om je heen spiegelen zodat je weet wat er om je heen gebeurd. Daar ga je namelijk rekening mee houden (anticiperen). Ook in files blijf je spiegelen. Juist omdat er altijd verkeer langs kan komen. Bijvoorbeeld motorrijder maar ook hulpdiensten en Rijkswaterstaat. Ook bij rem acties doe je dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:17
Valt me op dat de mensen die problemen krijgen met een bumperklever hier vaak aanleiding toe geven. Ik zie dingen als "even het remlicht aangetikt" en "even een wegwuif-gebaar gemaakt".

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25

iMars

Full time prutser

Mijn ervaring met bumperklevers: Gewoon negeren. Alsof jouw acties positief helpen? Gewoon common sense gebruiken.

De laatste paar jaren ben ik steeds rustiger en bewuster gaan rijden. Mijn max is wat je max mag rijden + 8~10% Dat wil zeggen 58 ipv 50, 88 ipv 80, 108 ipv 100 en 138 ipv 130. Daarmee rij ik tot nu toe altijd boete vrij, ben ik niet een slak op de weg en als ik inhaal, rij ik niet te langzaam. Ook in spiegel kijken of er links achter je geen auto met een noodgang wil passeren.

Ik kan me goed voorstellen dat als zo'n auto in de ankers moet, dat ie daar niet vrolijk van wordt. En dan een wuivend gebaar maken van "je wacht maar ff" of "hey joh, niet zo bumperkleven" kan alleen maar leiden tot agressie. Ook zeker niet expres met je snelheid omlaag gaan en de bumperklever expres hinderen, waarom zou je? Om even een statement te maken? Lekkere statement als deze jou vervolgens van de weg drukt en ruzie zoekt.
LuPo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:14:
Valt me op dat de mensen die problemen krijgen met een bumperklever hier vaak aanleiding toe geven. Ik zie dingen als "even het remlicht aangetikt" en "even een wegwuif-gebaar gemaakt".
Dit dus, gewoon niet doen,...

[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 30-11-2016 15:20 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 08:52
iMars schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:19:
Mijn ervaring met bumperklevers: Gewoon negeren. Alsof jouw acties positief helpen? Gewoon common sense gebruiken.

De laatste paar jaren ben ik steeds rustiger en bewuster gaan rijden. Mijn max is wat je max mag rijden + 8~10% Dat wil zeggen 58 ipv 50, 88 ipv 80, 108 ipv 100 en 138 ipv 130. Daarmee rij ik tot nu toe altijd boete vrij, ben ik niet een slak op de weg en als ik inhaal, rij ik niet te langzaam. Ook in spiegel kijken of er links achter je geen auto met een noodgang wil passeren.
Ik rij hetzelfde op de GPS snelheid.
Maar vind het een minimale snelheidsovertreding maar je haalt zoveel mensen daarmee in. Iedereen zit altijd op hun teller er voor te zorgen dat ze er niet boven komen.

En dan zeggen ze dat ze maximale snelheid rijden.
Maar als ik met 135 snelheid op de gps rij, haal ik echt 95% van de auto's in.
Af en toe dan iemand die er echt voor bij knalt geef die dan gewoon altijd netjes de ruimte.

Maar in nederland rijden we gewoon allemaal netjes op de teller net niet te hard, en allemaal vele te veel naar links.

Ik hou altijd veel te veel ruimte, vind gewoon prettiger om tijd te hebben om te anticiperen. Genoeg mensen die hem er tussen stoppen of proberen dan rechts in te halen en dan er voor te voegen (die laat ik er zeker nooit tussen). die druk ik dan nog wat naar achter het liefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
iMars schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:19:
... kan alleen maar leiden tot agressie. ...
Misschien dat het ook tot zelfreflectie en inzicht zou kunnen leiden /3 >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

begintmeta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:26:
[...]

Misschien dat het ook tot zelfreflectie en inzicht zou kunnen leiden /3 >:) :+
Mijn ervaring leert dat ik het beter niet kan doen ;) Niet dat ik 1-2-3 bang ben van de eerste de beste patser in zijn auto, maar vind het zo zonde van mijn tijd, ze zijn mijn tijd niet waard. Gewoon laten gaan is mijn houding.
Joostje123 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:25:
[...]

Ik hou altijd veel te veel ruimte, vind gewoon prettiger om tijd te hebben om te anticiperen. Genoeg mensen die hem er tussen stoppen of proberen dan rechts in te halen en dan er voor te voegen (die laat ik er zeker nooit tussen). die druk ik dan nog wat naar achter het liefst.
Deed ik vroeger ook, maar zodanig drukken dat iemand van rechts er niet meer tussen kan betekend dat je zelf al te dicht op je voorganger zit... Daarmee breng je jezelf alleen maar in gevaar, iets wat ik het niet waard vind.

[ Voor 41% gewijzigd door iMars op 30-11-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

De voor mij meest voorkomende situatie waarop ik bumper klevers gehad heb is als ik aan het inhalen ben. Ik hou mij netjes aan de maximum snelheid maar er zijn mensen die vinden dat de regels niet voor hun gelden.

Meest ergelijke situatie voor mij persoonlijk is wel als ik netjes 130 rij en er zit ver voor mij een vrachtwagen, dat er iemand met 150+ aan komt racen en er voor zorgt dat ik moet wachten tot hij mij voorbij is voordat ik de vrachtwagen kan inhalen maar daarom dus terug naar 80 moet omdat die vrachtwagen dan al te dicht bij komt wanneer hij me voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
iMars schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:28:
[...]

Mijn ervaring leert dat ik het beter niet kan doen ;) Niet dat ik 1-2-3 bang ben van de eerste de beste patser in zijn auto, maar vind het zo zonde van mijn tijd, ze zijn mijn tijd niet waard. Gewoon laten gaan is mijn houding.
Ik heb dergelijke reacties ook niet in mijn standaardrepertoire, maar dergelijke dingen zouden imho toch niet alleen tot agressie moeten (kunnen) leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

begintmeta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:30:
[...]

Ik heb dergelijke reacties ook niet in mijn standaardrepertoire, maar dergelijke dingen zouden imho toch niet alleen tot agressie moeten (kunnen) leiden.
Nope, dat laatste ben ik zeker met je eens. Maar mijn ervaring leert mij anders. Ik ben van mening dat de gemiddelde automobilist alleen maar brutaler en agressiever is geworden (op de uitzondering na natuurlijk).
Ryan1981 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:29:
De voor mij meest voorkomende situatie waarop ik bumper klevers gehad heb is als ik aan het inhalen ben. Ik hou mij netjes aan de maximum snelheid maar er zijn mensen die vinden dat de regels niet voor hun gelden.

Meest ergelijke situatie voor mij persoonlijk is wel als ik netjes 130 rij en er zit ver voor mij een vrachtwagen, dat er iemand met 150+ aan komt racen en er voor zorgt dat ik moet wachten tot hij mij voorbij is voordat ik de vrachtwagen kan inhalen maar daarom dus terug naar 80 moet omdat die vrachtwagen dan al te dicht bij komt wanneer hij me voorbij is.
Tja, als jij moet afzwakken tot 80km/u ben ik van mening dat je te lang gewacht hebt met inhalen. Er zal altijd momenten zijn waarbij je even moet afremmen. Het is in mijn ogen gewoon common sense. Zo'n verkeerd hufter die met 150+ aan komt denderen probeer ik voor te laten gaan, liever zo'n iemand voor me dan achter me. Maar als ik moet wachten en 80 moet gaan rijden om zo'n iemand voor te laten, dan heeft diegene gewoon pech en haal ik in, dan wacht deze maar even. Je kan niet iedereen te vriend houden.

Maar meestal haal ik in zo'n situatie met ~140 in. Binnen mijn marges, een flitser zal je niet zo snel flitsen (omdat je sowieso een vrachtwagen inhaalt waardoor je niet in beeld bent, vrachtwagen zit er voor) en de hufter moet van 150+ naar ~140 afremmen, wat minder frustrerend is dan afremmen naar 130 op de teller (wat ~124/125 in het echt is).

[ Voor 61% gewijzigd door iMars op 30-11-2016 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Dat gebeurd mij ook wel eens. Ik heb vanwege mijn werk, diverse rijopleidingen gehad. Dus dat overkomt iedereen wel een keer. Echter door meer en beter te anticiperen op het overig verkeer kun je dit soort zaken veelal voorkomen. Bij de rijopleidingen is het grootste gedeelte van de opleiding het vooruit kijken en spiegelen en daarbij rekening houden met het (onvoorspelbare) gedrag van anderen. (aanvulling)
Iemand die met 150+ aankomt kan ook anticiperen. Die ziet als het goed is nl ook dat jij zo een vrachtwagen gaat inhalen. (aangevuld)

[ Voor 6% gewijzigd door Gri77ie op 30-11-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik rij ook meestal VMax + 7-8 km/u. Genoeg om het gros in te halen. Het is ook veel fijner om te anticiperen op verkeer voor je dan om afhankelijk te zijn van achterop komend verkeer.
Bij inhaalacties geef ik wel gas bij (iets met je inhaalactie z.s.m. afronden...) om anderen niet in de weg te zitten. Als iemand gaat kleven terwijl ik zelf ook iemand voor me heb vergroot ik meestal mijn afstand.

Zelf maak ik me er ook wel 's schuldig aan, maar dat zijn korte momenten omdat ik indien mogelijk vertragingen opvang door m'n gas los te laten i.p.v. te remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Joostje123 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:25:
[...]

]

Dit houd dus in dat je naar rechts had gekunt hé.. als ze je rechts kunnen inhalen.
Haal zelf ook wel eens rechts in, dan is er niks vervelender dan iemand die dan pas doorheeft wat er gebeurd en toch het gat wil dichtrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hier komt eigenlijk ook het anticiperen bij kijken van de hardrijder. Ik rij ook vaak 150+ als het kan en als jij 130 rijdt met een vrachtwagen in zicht dan zorg ik altijd dat ik inhoud, zodat jij kunt inhalen of dat ik extra gas bij geef (desnoods tot 170+), zodat jij zonder af te remmen ook naar links kan na mij.

De situatie die jij omschrijft zijn vaak van die figuren die hem op de cruisecontrol hebben en verder en aan het bellen en van alles aan het doen zijn, zonder oog voor de rest van het verkeer. De echte aso's dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Purehz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:45:
...
Dit houd dus in dat je naar rechts had gekunt hé.. als ze je rechts kunnen inhalen.
...
Rechts ingehaald kunnen worden wil niet noodzakelijk zeggen dat het zinvol of veilig was geweest naar rechts te gaan.
Palomar schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:45:
... Hier komt eigenlijk ook het anticiperen bij kijken van de hardrijder. ...
Weinig rekening houden met de gevolgen van de eigen manoevre voor een ander komt sowieso erg vaak voor, in allerlei situaties.

[ Voor 33% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2016 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
begintmeta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:48:
[...]

Rechts ingehaald kunnen worden wil niet noodzakelijk zeggen dat het zinvol of veilig was geweest naar rechts te gaan.
Bravo, met dit ''argument' geef je dus iedereen een reden om maar niet naar rechts te hoeven gaan..
Als ik rechts kan inhalen, had het dus nut als jezelf naar rechts was gegaan omdat er een sneller voertuig langs wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Purehz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:51:
...
Bravo, met dit ''argument' geef je dus iedereen een reden om maar niet naar rechts te hoeven gaan..
Als ik rechts kan inhalen, had het dus nut als jezelf naar rechts was gegaan omdat er een sneller voertuig langs wil.
Nut (in iedergeval als zodanig gepercipieerd door de betreffende bestuurder) voor het andere voertuig misschien, maar of het altijd nut zou hebben heeft voor het verkeer als totaal (zie onder andere het veiligheidsaspect), is maar de vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2016 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• air2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:20
begintmeta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:53:
[...]

Nut (in iedergeval als zodanig gepercipieerd) voor het andere voertuig misschien, maar of het altijd nut zou hebben heeft voor het verkeer als totaal (zie onder andere het veiligheidsaspect), is maar de vraag.
Eigenlijk in 99% van de gevallen bevorderd het de doorstroming als je naar rechts gaat om een sneller voertuig te laten passeren. Als iemand rechts kan inhalen is er ook in 99% van de gevallen voldoende ruimte om dat veilig te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
[...]

Nut (in iedergeval als zodanig gepercipieerd) voor het andere voertuig misschien, maar of het altijd nut zou hebben heeft voor het verkeer als totaal (zie onder andere het veiligheidsaspect), is maar de vraag.
Wanneer is het dan onnodig linksrijden? Als iemand vanaf de linkerbaan, naar de rechterbaan gaat, een auto links inhaald en eventueel weer naar links gaat, Neem maar van mij aan, dan was het 9 van de 10 veilig genoeg om ook even naar rechts te gaan als je weet dat er een snellere bestuurder achter je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Over exacte percentages zou ik me niet gefundeerd kunnen uitlaten, maar ik zie in iedergeval dat je het met me eens bent.

[ Voor 70% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Purehz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:51:
[...]

[...]

Als een auto een km van te voren al links gaat rijden, kan ik het me voorstellen dat je zo'n auto rechts passeert, al mag het niet (onnodig links rijden mag ook niet ;) ).
Als je met normale snelheid gaat inhalen, en er komt een asohufter met 170 aan, dan kan deze voldoende tijd en afstand hebben om je rechts in te halen. Echter dat laatste is gewoon een no-go. Dat is gewoon asociaal, hufterig en onveilig.
air2 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:56:
[...]

Eigenlijk in 99% van de gevallen bevorderd het de doorstroming als je naar rechts gaat om een sneller voertuig te laten passeren. Als iemand rechts kan inhalen is er ook in 99% van de gevallen voldoende ruimte om dat veilig te doen.
Ben ik het niet mee eens. 99% van alle gevallen begaat deze persoon 2 overtredingen:
  1. Te hard rijden
  2. Rechts inhalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Sterker nog het is gewoon wettelijk bepaald dat je zoveel mogelijk rechts dient te houden. Dus na je inhaal actie gewoon naar rechts en niet blijven hangen omdat er 500 meter verderop nog een vrachtauto rijdt. Je hindert hiermee de doorstroming van sneller verkeer.

Daarbij is een zijdelingse verplaatsing, waarbij je ander verkeer moet laten voor gaan, een bijzondere manoeuvre. Dus wat je veel ziet, ervoor gooien omdat je niet genoeg snelheid hebt, mag dus eigenlijk ook niet. Kom ik weer uit bij mijn eerdere opmerking. Meer verkeerspolitie en controle op het verkeer (niet via trajectcontroles of flitspalen) Kennelijk zijn er bij veel mensen verkeerde gewoontes in geslopen...en dan ga ik maar even van het goede uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gri77ie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:08:
... Dus na je inhaal actie gewoon naar rechts en niet blijven hangen omdat er 500 meter verderop nog een vrachtauto rijdt. Je hindert hiermee de doorstroming van sneller verkeer.
...
hoe zou je dat (bij een snelheid van 36m/s) zien bij een vrachtwagen op een afstand van 100m? 75m? 50m? 25m?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

begintmeta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:11:
[...]

hoe zou je dat (bij een snelheid van 36m/s) zien bij een vrachtwagen op een afstand van 100m? 75m? 50m? 25m?
Niet... maar 400 tot 500 meter is gewoon een gat waarin je terug kunt naar de rechterbaan. Hou er rekening mee dat de vrachtwagen ook gewoon 22 m/s rijdt. Dan is het verschil nog maar 14 m/s en is een gat van 500 meter al ruim een halve minuut. Houdt in dat je beide al ong. 800 meter hebt afgelegd. Zou je dus bijna een kilometer op de linkerbaan blijven hangen omdat je het gaatje te klein vindt. Ik hou zelf meestal 200/250 meter aan als ruimte om terug in te voegen. Daarbij ook kijkende naar het verkeer achter me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
iMars schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:01:
[...]
Ben ik het niet mee eens. 99% van alle gevallen begaat deze persoon 2 overtredingen:
  1. Te hard rijden
  2. Rechts inhalen
En wie heeft jou politie agent gemaakt om de wet te handhaven? Als de linksrijder aan de kant ging waren er 2 overtredingen voorkomen.

1. Onnodig links rijden.
2. Rechts inhalen.

Als ik de maximale snelheid rijd word ik gestoord van het aantal mensen die links blijven rijden en niet op de hoogte zijn van de afwijking van je teller of zonder cruise control rijden. Dan moet ik continue mijn cruise control aanpassen. Terwijl als gewoon Vmax + 20-30 zet in stel heb ik stuk minder last van die linksrijders. Dat rijd voor mij een stuk comfortabeler.

Overigens kleef/sein ik enkel als die gene voor mij aan de kant kan zonder gehinderd te worden

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 30-11-2016 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

begintmeta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:11:
[...]

De vrachtwagen rijd +/- 90, dus als je met 130 op hem af komt dan komt je met ongeveer 10 m/s op hem dichterbij.
Als je 500m vantevoren naar links gaat, rij je bijna een minuut links voordat je bij de vrachtwagen bent.
Als je op 100m vantevoren naar links gaat, rij je 10 sec links voordat je bij hem bent, das wel redelijk goed te doen toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Deveon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:18:
[...]
Overigens kleef/sein ik enkel als die gene voor mij aan de kant kan zonder gehinderd te worden
Fijne vent ben jij, als je dat bij mij flikt krijg je een breaktest kan ik je zeggen 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purehz
Pierre schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:27:
[...]

Fijne vent ben jij, als je dat bij mij flikt krijg je een breaktest kan ik je zeggen 8)7
Wat doe je links dan? daar hoor je niet... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:44
Als ik de maximale snelheid rijd word ik gestoord van het aantal mensen die links blijven rijden en niet op de hoogte zijn van de afwijking van je teller of zonder cruise control rijden. Dan moet ik continue mijn cruise control aanpassen. Terwijl als gewoon Vmax + 20-30 zet in stel heb ik stuk minder last van die linksrijders. Dat rijd voor mij een stuk comfortabeler.

En wie zegt dat jouw snelheid de leidende snelheid is? Ik rij in meerdere auto's, maar niet in elke auto heb ik a) cruisecontrol en b) de juiste auto om continu op GPS de maximaal aangegeven snelheid te rijden. Dan mag ik alsnog een treintje van vrachtwagens inhalen met, zeg 110 km/u op de teller, en dan kan jij rustig wachten. Je zit niet alleen op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Purehz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:29:
[...]

Wat doe je links dan? daar hoor je niet... :X
En nog zo'n 1 die denkt dat hij alleen op de wereld is

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
Pierre schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:30:
[...]

Vertel me dan eens waarom ik alleen op de wereld ben? laat mensen netjes invoegen, ga naar rechts, haal mensen in. kortom ik hou me aan de regels..

Dan ben jij diegen die denk dat de regels niet voor jou gelden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Purehz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:32:
[...]

Vertel me dan eens waarom ik alleen op de wereld ben? laat mensen netjes invoegen, ga naar rechts, haal mensen in. kortom ik hou me aan de regels..

Dan ben jij diegen die denk dat de regels niet voor jou gelden. |:(
Dat laat je met die opmerking tegen mij niet merken, ik hou me net als jij aan de regels en ga op tijd naar rechts en haal mensen netjes in.

Lui die mij seinen of kleven terwijl ik inhaal moeten opzouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
YakuzA schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:19:
[...]

De vrachtwagen rijd +/- 90, dus als je met 130 op hem af komt dan komt je met ongeveer 10 m/s op hem dichterbij.
Als je 500m vantevoren naar links gaat, rij je bijna een minuut links voordat je bij de vrachtwagen bent.
Als je op 100m vantevoren naar links gaat, rij je 10 sec links voordat je bij hem bent, das wel redelijk goed te doen toch?
Op 80-100m naar links lijkt me ook prima, maar de vraag was, wat is de grens om weer naar rechts te moeten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:35:
[...]

Op 80-100m naar links lijkt me ook prima, maar de vraag was, wat is de grens om weer naar rechts te moeten?
76 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Treurig, hoe sommige Tweakers hun eigen gedrag goedpraten. Als je je onbeschoft op de weg gedraagt dat is 1 ding, maar kom niet beweren dat een ander je dwingt tot dat aso-gedrag. Dat komt echt uit jezelf. Echt!

Hopelijk valt dat kwartje nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 16:51

ralpje

Deugpopje

Pierre schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:34:
[...]

Lui die mij seinen of kleven terwijl ik inhaal moeten opzouten.
Dat wordt dan ook niet gezegd in het bericht dat je quote in je eerste reactie.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
76m of 90m? tenslotte kost de zijdelingse verplaatsing ook nog wat meters... en moet je rekening houden met het achterliggende verkeer rechts? Zo ja, in hoeverre? (is 5 m voor de ander invoegen voldoende, of moet dat toch eerder 10-15m zijn? (of nog meer, als je meteen moet gaan remmen om de voorligger niet te dicht te naderen))

[ Voor 38% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2016 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Je bedoelt een poging tot doodslag? Nee jij bent lekker. Ik zie mijn actie enkel als reminder dat we deelnemen aan het verkeer en dat het de bedoeling als je bewust bent van het verkeer in je omgeving. Net zoals ik sein als iemand zijn verlichting niet aan heeft staan.
[...]

Je snapt natuurlijk wel dat ik exact hetzelfde argument over een linksplakker kan geven he?
me_mrtn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:29:
[...]

En wie zegt dat jouw snelheid de leidende snelheid is? Ik rij in meerdere auto's, maar niet in elke auto heb ik a) cruisecontrol en b) de juiste auto om continu op GPS de maximaal aangegeven snelheid te rijden. Dan mag ik alsnog een treintje van vrachtwagens inhalen met, zeg 110 km/u op de teller, en dan kan jij rustig wachten. Je zit niet alleen op de weg.
Global Positing System zegt dat het leidend is. Daarnaast ga ik zeker niet kleven omdat mijn voorgang 3 km/u zachter rijdt, maar ik mag mij daar wel vanaf veilige afstand aan irriteren toch? Bij 20 km/u boven de Vmax gaan mensen nou eenmaal sneller aan de kant.

[ Voor 55% gewijzigd door Deveon op 30-11-2016 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Laatst online: 07:51
Deveon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:39:
[...]

Je bedoelt een poging tot doodslag? Nee jij bent lekker. Ik zie mijn actie enkel als reminder dat we deelnemen aan het verkeer en dat het de bedoeling als je bewust bent van het verkeer in je omgeving. Net zoals ik sein als iemand zijn verlichting niet aan heeft staan.

[...]

Je snapt natuurlijk wel dat ik exact hetzelfde argument over een linksplakker kan geven he?
Je kan ook overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

[...]

[...]

Global Positing System zegt dat het leidend is. Daarnaast ga ik zeker niet kleven omdat mijn voorgang 3 km/u zachter rijdt, maar ik mag mij daar wel vanaf veilige afstand aan irriteren toch? Bij 20 km/u boven de Vmax gaan mensen nou eenmaal sneller aan de kant.
Maar het is natuurlijk wel lastig om je in die persoon in de auto voor je te verplaatsen. Wat voor jou lijkt op "ga eens aan de kant dan, ruimte genoeg", kan voor de inzittende in de auto voor je lijken op "hmm, nog net niet genoeg ruimte om naar rechts te gaan, zit er weer zo'n lul achter me met haast".

Ik voeg sneller weer naar rechts dan bijv mijn vriendin, of m'n moeder. Verdienen zij het dan om continu lastig gevallen te worden omdat de meneer/mevrouw erachter van mening is dat het allemaal wel wat sneller mag?

Jezus, even normaal doen en wellicht gas terug scheelt je op 100km misschien 4 minuten? Maar we zijn met z'n allen liever gestressed en onbeschoft tegen elkaar in het verkeer? ;w

Bij 20 km/u boven de Vmax gaan mensen nou eenmaal sneller aan de kant.

Nee hoor. Als ik zo'n Audi of BMW achter me zie aankomen, en hij rijdt er te dicht op, dan gaat het alleen maar langzamer. Als je normaal achter me komt rijden, dan ben ik veel sneller geneigd om netjes aan de kant te gaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Laatst online: 10:10

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

[...]

[...]

Is het niet duidelijk hoe gevaarlijk kleven is? Ik rij, wanneer ik in de auto rij, tussen de 100 en 110. Waarom? Omdat het kan en mag. Elke dag is er wel iemand die laat merken dat ik geen plek op de linkerbaan heb en mij probeert op te drukken. Moet ik echter remmen voor een onverwachte actie dan zit diegene in mijn achterkant.

Wat mij betreft mag de politie dit volk een stuk harder aanpakken. Het is misselijkmakend en levensgevaarlijk gedrag, zeker bij onverwachte remacties/situaties op de weg.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Volgens mij als iedereen iets meer rekening zou houden met elkaar, en dan heb je meteen zo'n maatschappelijk dingetje want dat doen we met ze allen steeds minder, dan zou het al een stuk prettiger worden. Zodra mensen in hun auto stappen veranderen ze vaak en is het ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Daarom zeg ik. Iets meer tolerantie naar elkaar, iedereen maakt namelijk wel eens een inschattingsfoutje en iets meer anticiperen en dan kom je al een heel eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
Hoe asociaal wil je het hebben. De wet is leidend, niet je GPS. En je gaat dus vanaf 4 km/u wel kleven? Of seinen, zoals je eerder zei? Als het kan? Jij bent niet degene die bepaalt of het kan. Irriteren is tot daar aan toe, maar als je niet de discipline en het geduld hebt om een legale snelheid te behouden, niet te kleven, niet te seinen, dan hoor je niet op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Gri77ie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:47:
Volgens mij als iedereen iets meer rekening zou houden met elkaar, en dan heb je meteen zo'n maatschappelijk dingetje want dat doen we met ze allen steeds minder, dan zou het al een stuk prettiger worden. Zodra mensen in hun auto stappen veranderen ze vaak en is het ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Daarom zeg ik. Iets meer tolerantie naar elkaar, iedereen maakt namelijk wel eens een inschattingsfoutje en iets meer anticiperen en dan kom je al een heel eind.
Uiteraard maakt iedereen wel eens een foutje, denk dat het punt wat in dit hele topic naar voren komt dat er een aantal dingen zijn die mensen erg storend vinden (bumperkleven / links rijden) en door een andere groep weer wordt verdedigt alsof er niks ergs aan is.

Heb ook regelmatig het idee dat mensen het niet willen snappen in het verkeer.
Ben dan ook voor verplichte opfriscursusse (elke 5 jaar) voor jong en oud.

[ Voor 8% gewijzigd door Purehz op 30-11-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:46:
[...]

Maar het is natuurlijk wel lastig om je in die persoon in de auto voor je te verplaatsen. Wat voor jou lijkt op "ga eens aan de kant dan, ruimte genoeg", kan voor de inzittende in de auto voor je lijken op "hmm, nog net niet genoeg ruimte om naar rechts te gaan, zit er weer zo'n lul achter me met haast".
In Duitsland is het de gewoonste zaak van de wereld om te waarschuwen dat er een snellere auto aankomt. In Nederland is het opeens een "lul met haast". Als ik iemand met haast zie rijden dan laat ik hem er gewoon langs... Voor mij de veiligste situatie en is niet aan mij om te oordelen of zijn haast legitiem is.
Ik voeg sneller weer naar rechts dan bijv mijn vriendin, of m'n moeder. Verdienen zij het dan om continu lastig gevallen te worden omdat de meneer/mevrouw erachter van mening is dat het allemaal wel wat sneller mag?

Jezus, even normaal doen en wellicht gas terug scheelt je op 100km misschien 4 minuten? Maar we zijn met z'n allen liever gestressed en onbeschoft tegen elkaar in het verkeer? ;w
Ik rijd altijd zeer relaxed en rem vrijwel nooit door goed te anticiperen.. Eigenlijk heeft iedereen die zich aan de afgesproken regels houden geen last van mij.
Bij 20 km/u boven de Vmax gaan mensen nou eenmaal sneller aan de kant.

Nee hoor. Als ik zo'n Audi of BMW achter me zie aankomen, en hij rijdt er te dicht op, dan gaat het alleen maar langzamer. Als je normaal achter me komt rijden, dan ben ik veel sneller geneigd om netjes aan de kant te gaan.
Maar goed dat ik geen Duitse auto rijd dan... Het snelheid verschil valt gewoon meer op en mensen hoeven minder lang rechts te rijden, wat voor sommige blijkbaar eng is. Vooral bij meer als 2 rijstroken.
me_mrtn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:47:
[...]

Hoe asociaal wil je het hebben. De wet is leidend, niet je GPS. En je gaat dus vanaf 4 km/u wel kleven? Of seinen, zoals je eerder zei? Als het kan? Jij bent niet degene die bepaalt of het kan. Irriteren is tot daar aan toe, maar als je niet de discipline en het geduld hebt om een legale snelheid te behouden, niet te kleven, niet te seinen, dan hoor je niet op de weg.
De wet en GPS spreken elkaar helemaal niet tegen...? 8)7 Ik waarschuw enkel mensen die niet opletten en zelf net zo goed de heilige wet overtreden.

[ Voor 14% gewijzigd door Deveon op 30-11-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john2
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 01:08
Ik erger mij ook aan bumperklevers als ze heel dicht achter mij zitten, ik blijf dan rustig al zou ik wel de neiging hebben om mijn mistachterlicht even aan te willen doen om ze af te schrikken. Ook bij naderende stoplichten trap ik soms extra hard op de rem, dat schrikt ze ook wel af.

AMD Phenom II x4 955, 2x4096MB DDR3 1600, SSD: PNY 240GB, NVidia GTX 550, X-Fi Elite Pro, Coolermaster M620, 24" Samsung, Onkyo TX-NR626, Synology DS214Play NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Deveon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:55:
[...]

In Duitsland is het de gewoonste zaak van de wereld om te waarschuwen dat er een snellere auto aankomt. In Nederland is het opeens een "lul met haast". Als ik iemand met haast zie rijden dan laat ik hem er gewoon langs... Voor mij de veiligste situatie en is niet aan mij om te oordelen of zijn haast legitiem is.
Je kunt haast hebben wat je wil. Daar verandert de maximale snelheid niet door hoor. Als je met 150 wil rijden, dan doe je dat lekker in Duitsland. Hier rijden we in Nederland, en vertik ik het om voor iemand anders harder dan die 130/120 te gaan rijden. Dát is de veiligste situatie, je gewoon aan de maximale snelheid houden!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Deveon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 16:55:
De wet en GPS spreken elkaar helemaal niet tegen...? 8)7 Ik waarschuw enkel mensen die niet opletten en zelf net zo goed de heilige wet overtreden.
Ja, je zegt dat jouw snelheid leidend is. Dus niet. Ook al rij je 180 km/u, dan heb je dikke vette pech. Ik hoop dan ook dat ik je een keer bij wegmisbruikers zie. Misschien dat ze daar uit je verknipte logica komen. En tot die tijd hoop ik dat je niemand letsel bezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:00:
[...]

Je kunt haast hebben wat je wil. Daar verandert de maximale snelheid niet door hoor. Als je met 150 wil rijden, dan doe je dat lekker in Duitsland. Hier rijden we in Nederland, en vertik ik het om voor iemand anders harder dan die 130/120 te gaan rijden. Dát is de veiligste situatie, je gewoon aan de maximale snelheid houden!
Groot gelijk heb je! Alleen wel netjes naar rechts als daar ruimte is svp.
me_mrtn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:07:
[...]

Ja, je zegt dat jouw snelheid leidend is. Dus niet. Ook al rij je 180 km/u, dan heb je dikke vette pech. Ik hoop dan ook dat ik je een keer bij wegmisbruikers zie. Misschien dat ze daar uit je verknipte logica komen. En tot die tijd hoop ik dat je niemand letsel bezorgd.
Ik volg je even niet.. GPS is leidend, al is het als directe snelheid weergave zeer onbetrouwbaar, maar bij een stabiele snelheid kan je samen met de teller van je auto prima de afwijking bepalen en zo "geijkt" rijden.

[ Voor 36% gewijzigd door Deveon op 30-11-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

[...]

En wie heeft jou politie agent gemaakt om de wet te handhaven? Als de linksrijder aan de kant ging waren er 2 overtredingen voorkomen.

1. Onnodig links rijden.
2. Rechts inhalen.

LOL :+ Wie zegt dat ik ome agent ben en de wet handhaaft? Dat jij je boven de wet zet door stelselmatig te hard te rijden met 20~30km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Deveon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:07:
Ik volg je even niet.. GPS is leidend, al is het als directe snelheid weergave zeer onbetrouwbaar, maar bij een stabiele snelheid kan je samen met de teller van je auto prima de afwijking bepalen en zo "geijkt" rijden.
Begrijpelijk dat je het niet volgt, want houden aan de snelheid en andere verkeersregels doe je ook al niet. De wettelijke snelheid is leidend. Dat jij denkt nog 20km/u harder te mogen, is dus niet alleen vervelend, andere weggebruikers rekenen daar niet op (en terecht), het is asociaal, maar belangrijker het is gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

[...]

[...]

Goh.

Edit:

Om die vraag te beantwoorden: Ik doe er niks mee. Snelheid staat op cruisecontrol (Vmax+afwijking) en ik rij al zoveel mogelijk rechts. Als ik niet rechts rij zit er rechts dus iemand.

[ Voor 20% gewijzigd door PauseBreak op 30-11-2016 17:43 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:22:
[...]

Begrijpelijk dat je het niet volgt, want houden aan de snelheid en andere verkeersregels doe je ook al niet. De wettelijke snelheid is leidend. Dat jij denkt nog 20km/u harder te mogen, is dus niet alleen vervelend, andere weggebruikers rekenen daar niet op (en terecht), het is asociaal, maar belangrijker het is gevaarlijk.
Even voor de duidelijkheid: Er is geen wettelijke snelheid. Er is een maximum snelheid en je bent zeker niet verplicht om deze maximum snelheid te rijden. Wat ik over het algemeen doe is mijn cruisecontrol instellen op Vmax + 2 km/u (t/m 3 km/u is namelijk geen boete). Wat is vervolgens storend vind is wanneer ik telkens de snelheid moet aanpassen aan mijn voorganger. Hierbij is mijn snelheid is d.m.v. GPS geijkt. Tot zo ver volledig legaal, toch?

Wat ik heb ervaren is wanneer ik op Vmax + 2 rijdt dat je regelmatig kilometers rijdt achter bestuurders die net Vmax -5 rijden en niet de moeite nemen om even aan de kant gaan zodat ik er langs kan, ondanks dat de rechterrijstrook (of zelfs de 4 rechterrijstroken) vrij zijn.

Dan staat mij de keuze. Of ik waarschuw deze weggebruiker dat hij zijn positie op het wegdek moet heroverwegen, of ik ga er zelf rechts voorbij of ik blijf mij kilometers ergeren aan mijn voorgang. Uit deze 3 opties is mijn voorkeur kan om aan te geven dat ik er langs wil. En hoe doe ik dat zonder zijn 06 nummer? Seinen of iets dichter erop komen (meestal tijdens het uitrollen bij naderen aangezien deze situatie heel herkenbaar wordt bij naderen).

Om deze hele situatie te voorkomen is mij opgevallen dat het een stuk minder voorkomt wanneer ik aanzienlijk (20 km/u) harder rijd als het overige verkeer. Dit betekent dat ik mij niet hoef te ergeren en beter kan doorstromen, wel zo prettig bij meer dan 50k p/j. Het risico hiervan is wel dat ik zo nu en dan een brief ontvang van CJIB, maar die wordt gewoon betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Deveon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 17:54:
...Vmax + 2 km/u ... Tot zo ver volledig legaal, toch?
Nee, je rijdt vermoedelijk sneller dan de maximaal toegestane snelheid toch?
...Dit betekent dat ik mij niet hoef te ergeren ...
Dat hoef je sowieso niet, je kiest er zelf voor je al-dan-niet ergens aan te storen.

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 30-11-2016 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Als iemand onnodig links rijdt dan mag je van mij best seinen dat hij naar rechts moet, maar je moet dan niet gaan kleven of rechts er langs gaan.

Ik ben vandaag met de trein gegaan, was best ok :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 23:23
Als we in 2 dagen 15 pagina's aan discussie kunnen voeren over iets simpels als bumperkleven, kunnen we dan zeggen dat de regels en de oorzaken dus veel te onduidelijk zijn?

Tijd voor overheidsspotjes op de tv en een hoop feedbackrondjes van agenten aan bumper- en linksplakkerts. Zolang de autonome auto's nog niet rond rijden moeten we het met elkaar doen op de wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-08 17:09
Het is niet zo ingewikkeld hoor. Als je de rijstijl van een andere automobilist als excuus gebruikt om te bumperkleven of rechts in te halen, dan ben je gewoon onderdeel van het probleem.
Dan kun je smoesjes verzinnen wat je wilt en denken dat je heel goed kunt autorijden, maar je blijft dan nog altijd een slechte verkeersdeelnemer omdat je onverwachte acties maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
De regels zijn volgens mij hartstikke duidelijk. Alleen heeft iedereen een eigen interpretatie over wat normaal is. Bovenal zijn er waarschijnlijk een hoop gewoontes ingeslopen, waardoor mensen denken dat het normaal is wat ze doen. En natuurlijk heb je ook nog de mensen die er gewoon schijt aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 10:30
[...]

Even voor de duidelijkheid: Er is geen wettelijke snelheid. Er is een maximum snelheid en je bent zeker niet verplicht om deze maximum snelheid te rijden. Wat ik over het algemeen doe is mijn cruisecontrol instellen op Vmax + 2 km/u (t/m 3 km/u is namelijk geen boete). Wat is vervolgens storend vind is wanneer ik telkens de snelheid moet aanpassen aan mijn voorganger. Hierbij is mijn snelheid is d.m.v. GPS geijkt. Tot zo ver volledig legaal, toch?

Wat ik heb ervaren is wanneer ik op Vmax + 2 rijdt dat je regelmatig kilometers rijdt achter bestuurders die net Vmax -5 rijden en niet de moeite nemen om even aan de kant gaan zodat ik er langs kan, ondanks dat de rechterrijstrook (of zelfs de 4 rechterrijstroken) vrij zijn.

Dan staat mij de keuze. Of ik waarschuw deze weggebruiker dat hij zijn positie op het wegdek moet heroverwegen, of ik ga er zelf rechts voorbij of ik blijf mij kilometers ergeren aan mijn voorgang. Uit deze 3 opties is mijn voorkeur kan om aan te geven dat ik er langs wil. En hoe doe ik dat zonder zijn 06 nummer? Seinen of iets dichter erop komen (meestal tijdens het uitrollen bij naderen aangezien deze situatie heel herkenbaar wordt bij naderen).

Om deze hele situatie te voorkomen is mij opgevallen dat het een stuk minder voorkomt wanneer ik aanzienlijk (20 km/u) harder rijd als het overige verkeer. Dit betekent dat ik mij niet hoef te ergeren en beter kan doorstromen, wel zo prettig bij meer dan 50k p/j. Het risico hiervan is wel dat ik zo nu en dan een brief ontvang van CJIB, maar die wordt gewoon betaald.
Er zijn ook auto's met adaptive cruise control. Dat maakt het wegbeeld iets complexer als je zelf met een "klassieke" cruise control rijdt. Met adaptive cruise control echter kun je prima met cruise control rijden zonder het door jou beschreven "probleem" te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ik stel voor om de Amerikanen te volgen en rechts inhalen toe te staan bij 3 of meer rijstroken. Blijkbaar is rechts aanhouden gewoon te moeilijk voor velen en dit wordt alleen maar erger naar mate het aantal rijstroken groter wordt.

En/of al het extra asfalt die op de planning staat cancellen en alles investeren in het OV en autonoom rijden. Het is dat de auto vaak anderhalf tot twee keer sneller is, maar het liefst laat ik hem gewoon staan. En ik wil beste een crowdfunding starten om mijn inbreng van "het probleem" per direct te stoppen hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

ikbenerniet schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:03:
Als we in 2 dagen 15 pagina's aan discussie kunnen voeren over iets simpels als bumperkleven, kunnen we dan zeggen dat de regels en de oorzaken dus veel te onduidelijk zijn?

Tijd voor overheidsspotjes op de tv en een hoop feedbackrondjes van agenten aan bumper- en linksplakkerts. Zolang de autonome auto's nog niet rond rijden moeten we het met elkaar doen op de wegen.
Of veel betere oplossing: Stel bijscholing eens in de 10 jaar gewoon verplicht. Zowel theorie als praktijk. En 10 jaar omdat dat de reguliere termijn is waarop je je rijbewijs moet verlengen.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
[...]

Als je niet verplicht bent om de maximale snelheid te rijden en je beseft dat ook, waarom in godsnaam irriteer jij je dan aan mensen die dat dus niet doen. Die iets volkomen legaals doen. Niemand zegt dat jij die cruisecontrol moet gebruiken, je voet doet het ook nog. Desnoods koop je een auto met actieve cruisecontrol. Het probleem ligt nog steeds bij jouw rijstijl, ongeacht of je tot dit punt legaal bezig bent.

Niet dat ik linksrijders goedkeur, maar je bevindingen keuren iets niet goed. Je hebt namelijk ongeacht wat, al gekozen voor optie drie. Je irriteert je sowieso aan medeweggebruikers, ook al hangen ze links. Jij zit niet in de positie van je voorligger en kan dus niet altijd over de situatie oordelen. En het is ook niet zo dat 80% van Nederland links blijft rijden. Overigens, als je uitrolt en dan al begint te seinen, ben je gewoon asociaal bezig. Het ligt wederom grotendeels aan jouw weggedrag.
Om de hele situatie te voorkomen, is het mij opgevallen dat het inhouden van het rijbewijs ervoor zorgt dat hardrijders niet voorkomen. |:( Dus een kleine, vervelende, kortdurende situatie los jij op door consequent harder te rijden. Iets wat illegaal is en nog een heel aantal zaken die ik hierboven al heb genoemd. Wederom jouw rijstijl die verkeerd zit. En of je nu 5.000 km per jaar rijdt of het tienvoudige, dat zegt niets over je professionaliteit in het verkeer. Ook ik ben geen engel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
me_mrtn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:14:
[...]

Als je niet verplicht bent om de maximale snelheid te rijden en je beseft dat ook, waarom in godsnaam irriteer jij je dan aan mensen die dat dus niet doen. Die iets volkomen legaals doen. Niemand zegt dat jij die cruisecontrol moet gebruiken, je voet doet het ook nog. Desnoods koop je een auto met actieve cruisecontrol. Het probleem ligt nog steeds bij jouw rijstijl, ongeacht of je tot dit punt legaal bezig bent.
Nee dat doen ze niet. Het is namelijk in Nederland verplicht om zo rechts mogelijk te rijden. Daar mag ik mij net zo aan storen als dat mensen storen aan het feit dat ik te hard rijd (blijkbaar is 2 km/u al te veel voor sommige). Voor de grap zou je is moeten zoeken hoeveel mensen Active Cruise Control willen uitschakelen. De meeste systemen houden teveel afstand waardoor er continue andere weggebruikers tussen kruipen.
[...]

Niet dat ik linksrijders goedkeur, maar je bevindingen keuren iets niet goed. Je hebt namelijk ongeacht wat, al gekozen voor optie drie. Je irriteert je sowieso aan medeweggebruikers, ook al hangen ze links. Jij zit niet in de positie van je voorligger en kan dus niet altijd over de situatie oordelen. En het is ook niet zo dat 80% van Nederland links blijft rijden. Overigens, als je uitrolt en dan al begint te seinen, ben je gewoon asociaal bezig. Het ligt wederom grotendeels aan jouw weggedrag.
Ik kan mijn snelheid prima inschatten, ik heb mij gas dus al een tijdje los voordat ik de voorgang nader. Het seinen is dan ook meer een "kom op, opletten" en wordt eigenlijk altijd goed ontvangen. Misschien dat het een beetje overtrokken overkomt om het zo te lezen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand agressief reageerde, mogelijk omdat ze ook niet aan het opletten waren...?
[...]

Om de hele situatie te voorkomen, is het mij opgevallen dat het inhouden van het rijbewijs ervoor zorgt dat hardrijders niet voorkomen. |:( Dus een kleine, vervelende, kortdurende situatie los jij op door consequent harder te rijden. Iets wat illegaal is en nog een heel aantal zaken die ik hierboven al heb genoemd. Wederom jouw rijstijl die verkeerd zit. En of je nu 5.000 km per jaar rijdt of het tienvoudige, dat zegt niets over je professionaliteit in het verkeer. Ook ik ben geen engel.
Klopt, files helpen ook erg goed en busjes, want daar kijk ik niet doorheen. Die 5000 of 50000 km per jaar zegt wel iets over ervaring over de voorspelbaarheid van medeweggebruikers. Zo laat ik mensen met haast voor tbv mijn eigen veiligheid en hou ik rekening mee dat niet iedereen zich aan de maximum snelheid houd. Beide niet doen is imho gewoon naïef en gevaarlijk. Vergeet niet dat, los van de verschrikkelijke hardrijders zoals ikzelf er ook CD kentekens en onopvallende voertuigen van de overheid ook nog wel is legaal harder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
PauseBreak schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:14:
[...]

Of veel betere oplossing: Stel bijscholing eens in de 10 jaar gewoon verplicht. Zowel theorie als praktijk. En 10 jaar omdat dat de reguliere termijn is waarop je je rijbewijs moet verlengen.
Helemaal mee eens. Al denk ik dat er totaal geen capaciteit voor is waardoor het waarschijnlijk al snel afgeraffeld wordt.

Beste lijkt me nog meer onherkenbare surveillance op de weg. Al is het maar om de "ik overschrijd de Vmax niet dus ik rij veilig" mensen op hun domme acties te kunnen wijzen. Je weet wel, koekblikje met 81 km/u naar links gooien om een vrachtwagen in te halen. Wat gewoon kan, ze gaven tenslotte richting aan. Of de Tomtom boven het stuur, het liefst 's nachts met helderheid op 100%. Of zo'n lekker dikke winterjas aan in de auto. Sorry, ik dwaal af... Maar nee, geen km boven de Vmax, ook niet als ze daarmee zichzelf of anderen klemrijden.

Over Active cruise control. Zit op de auto van m'n vader, ik vind het compleet waardeloos omdat het onrealistisch grote afstanden aanhoudt. Hierdoor moet je veel te ver van tevoren naar links wanneer je bijvoorbeeld een vrachtwagen inhaalt. Als iedereen het zou gebruiken zou er bij wijze van 24/7 file zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Robertdj op 30-11-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Meer motoragenten! Zoeven overal tussendoor, kijken makkelijk naar binnen (smartphone gebruik) en richten zich vooral op onveilige situaties. Daarnaast maakt aangehouden worden ook veel meer indruk als een brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik zie het maar zo. Rechts inhalen bij filevorming is toegestaan. Als ik iemand rechts kan inhalen zonder te versnellen, dan is er blijkbaar filevorming, want anders was de auto voor mij wel naar rechts gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Deveon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 18:33:
[...]

Nee dat doen ze niet. Het is namelijk in Nederland verplicht om zo rechts mogelijk te rijden. Daar mag ik mij net zo aan storen als dat mensen storen aan het feit dat ik te hard rijd (blijkbaar is 2 km/u al te veel voor sommige). Voor de grap zou je is moeten zoeken hoeveel mensen Active Cruise Control willen uitschakelen. De meeste systemen houden teveel afstand waardoor er continue andere weggebruikers tussen kruipen.

[...]
Vaak kun je de afstand instellen, enneh.. als er niemand tussen kan "kruipen" hou je sowieso te weinig afstand, ongeacht of je op cruise control rijdt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Nou de ACC van Audi is anders vrij krap hoor en volgens mij kan je dat ook instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:40
De ACC op mijn Golf is instelbaar, van standje 1 (dichtbij) tot 5 (veel afstand). Standje 1, 4 en 5 zijn totaal onrealistisch, maar standje 2 of 3 is prima te doen. Het rijdt heerlijk ontspannen. En ja, er gaat regelmatig iemand in het gat voor mijn auto, maar wat maakt dat nou uit. Je bent Zen met ACC ;).

De meeste mensen rijden op de Nederlandse snelwegen trouwens op standje 1, maar dan zonder ACC. Beetje jammer allemaal.

Paar weken geleden nog een aanrijding gehad; ik stond stil maar de achterligger reed met ongeveer 10 km/h naar binnen. Met ACC had meneer dat niet eens voor elkaar gekregen.

Iedereen verplicht aan de ACC.

[ Voor 35% gewijzigd door upje op 30-11-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 22:21

The_Scarabial

MTB for life!

Danielson schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:05:
Ik vind het toch wel bijzonder; ik heb ruim 12 jaar mijn rijbewijs en rij ongeveer 25k per jaar, ik heb nog nooit een bumperklever achter me gehad. Misschien omdat ik ook gewoon doorrij en niet onnodig links rij.

Misschien moeten de personen die klagen over bumperklevers het ook een beetje bij hun eigen rijstijl zoeken?
Hier ook weinig last van bumperklevers gehad in de afgelopen 13 jaar (gemiddeld 90k per jaar), heel af en toe op links wat mensen die drukken, omdat ze sneller willen (maar dit vind ik geen bumperkleven) en dan ga ik gewoon naar rechts als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 19:57
Purehz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:45:
[...]
Haal zelf ook wel eens rechts in, dan is er niks vervelender dan iemand die dan pas doorheeft wat er gebeurd en toch het gat wil dichtrijden.
Niet doen. Gewoon niet doen. Het is wettelijk verboden en daar is een goede reden voor, bedacht en ervaren door mensen met meet verstand van verkeer dan jij. Niet iedereen kijkt nog op het allerlaatst even in zijn rechter spiegel. Het is gevaarlijk en je brengt er anderen mee in gevaar. Dat recht heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
bszz schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:13:
[...]

Vaak kun je de afstand instellen, enneh.. als er niemand tussen kan "kruipen" hou je sowieso te weinig afstand, ongeacht of je op cruise control rijdt of niet.
Er zit een verschil tussen continue onder de seconde op je voorligger of enkele secondes zodat die auto die net perfect tussen jullie rijdt niet opzij kan.

Overigens noem ik onder een seconde op je voorligger al bumperkleven, bij 130 km/u is dat ongeveer 35 meter dacht ik. Normaal houd ik 2-3 aan aangezien dat veel relaxter rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:19
Znorkus schreef op woensdag 30 november 2016 @ 20:30:
[...]

Niet doen. Gewoon niet doen. Het is wettelijk verboden en daar is een goede reden voor, bedacht en ervaren door mensen met meet verstand van verkeer dan jij. Niet iedereen kijkt nog op het allerlaatst even in zijn rechter spiegel. Het is gevaarlijk en je brengt er anderen mee in gevaar. Dat recht heb je niet.
Die linksplakker heeft net zo min het recht om al het verkeer achter hem op te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:01
Naar mijn mening is er een verschil tussen "functioneel" bumperkleven en gewoon debiel bumperkleven

De 1e als ik aan het inhalen ben bij rustig verkeer en mijn achterligger kruipt er dicht op: prima ik weet dat hij haast heeft en een gaatje van 5 autolengtes is voldoende om hem er langs te laten (alsnog fout en gevaarlijk gedrag maar ik snap het idee en het werkt)

Veel erger vind ik bumperkleven bij druk verkeer (Randstad dus altijd) als ik ook gewoon niet harder kan (en iemand wellicht vindt dat ik teveel afstand tot mijn voorligger houd)

Zo zinloos..... In dat geval tik ik met mijn linkervoet paar keer rempedaal aan zodat de lichten branden maar zonder af te remmen, dat werkt vaak wel. Zo niet dan maar negeren.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[/irritationmode on]

Ik rijd +- 35.000KM per jaar van Groningen naar Leeuwarden via Drachten. De helft is 130km/h de andere helft 100km/h
Ik merk na een jaar veel snelweg te hebben gereden dat ik niet thuis hoor op de weg. Ik irriteer en frustreer me zo ongeveer aan iedereen op de weg en dat ligt helemaal aan mijzelf. Ik heb bijna nooit een rit waarvan ik denk goh dit keer geen hufters op de weg gezien.

Ik rijd in een auto met bedrijfsreclame dus ik knipper nooit met groot licht of andere frustratie dingetjes omdat ik geen gezeur vanuit mijn werk wil.

1. Wat ik ten eerste verkeerd doe is 130km/h te rijden, op GPS. Ik heb namelijk altijd flitsnav aan staan en houd me aan die snelheid (net geen 140km/h op de echte teller).
Ik rijd dus altijd harder dan de mensen die de maximale snelheid rijden. (Vmax... dat woord irriteer ik me ook aan.)

2. Ik irriteer me aan mensen die constant weer naar rechts gaan terwijl ze 5 seconden later weer naar links moeten omdat er rechts een vrachtwagen rijd.

3. Ik irriteer me aan mensen die constant bumperkleven aan de voorkant. Ik wil gewoon op fatsoenlijke afstand van mijn voorligger rijden maar er zijn altijd mensen die dan dat gat gaan opvullen. Ik heb voor de lol wel eens elke keer een gat laten vallen van 2 seconden als er iemand weer voorkleeft, een tip: niet doen.

4. Ik irriteer me aan busjes die hem zo nodig voor mijn auto moeten drukken zodat mijn hele zicht weg is en ik niet meer zie wat daarvoor rijd.

5. Ik irriteer me aan mensen die net als mij ook harder willen dan mijn voorliggers maar dan rechts inhalen en 3 autos verder zich er weer tussen moet wurmen omdat er weer een vrachtwagen aan de rechterkant rijd.

6. Over vrachtwagens gesproken wat irriteer ik mij aan die maloten, wtf heeft het voor nut om naar je collega rijder op de andere baan te seinen met je grootlicht. Stuur elkaar dan verdomme een berichtje(in je pauze) of gebruik je "bakkie" als je elkaar zo nodig moet groeten. Het zijn ook nooit mensen van dezelfde firma het zijn altijd wagens met reclame die niks met elkaar te maken hebben. Dat je met grootlicht seint als een andere vrachtwagen je inhaalt en ze op deze manier een teken geeft dat ze weer naar rechts kunnen omdat ze er voorbij zijn vind ik helemaal oké.

7. Wat me ook opvalt dat vrachtwagens onderling blijkbaar een sport hebben gevonden om zoveel mogelijk verschillende kleuren lampjes aan de voorkant te monteren.
Ik heb er al een geteld met 5! verschillende kleuren aan de voorkant. Wit, 2 tinten Geel, Blauw en Rood. Het lijkt net een kermisattractie.

8. Ik irriteer me aan mensen die een of ander ruk aftermarket xenon setje in hun auto hebben gebouwd. Het schijnt alle kanten op en vooral in mijn ogen.
Gewone xenon of led in die gallige Q7 X5 of andere nep offroad autos zijn al geen haar beter. 9 van de 10 mensen in zo'n auto heeft blijkbaar een gratis huftercursus bumperkleven bij hun aanfluiting gekregen.
Heerlijk die auto's die hun koplampen precies op de hoogte van mijn achteruitkijk spiegel hebben.

9. Ik irriteer me aan mensen die 130 rijden aan de linkerkant terwijl er niks maar dan ook helemaal niks voor hun rijd en genoeg ruimte hebben om even rechts te rijden. Ja ik wil harder Ja ik heb net als jou ook haast en mijn gevoel zegt mij dat ik veel tijd goed maak als ik 10km/h harder rijd 'terwijl ik weet dat dit eigenlijk niets uitmaakt' dus ik wil er langs! Maar nee gewoon links blijven rijden. Maar dat is nog niet het ergste. Ik leg me er wel bij neer, ik haat zelf bumperkleven dus ga dan wel gewoon recht rijden op een langzamere snelheid.
Maar dan komt er een andere auto aanrijden die net als mij er ook langs wil en daar gaan ze wel voor aan de kant. WTF!! dit gebeurt me zo vaak, ik ken die mensen niet eens maar ze lijken bij voorbaat al een hekel aan mij te hebben.

[/irritationmode off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

kaasaanfiets schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:40:
\[/irritationmode on]

Ik rijd +- 35.000KM per jaar van Groningen naar Leeuwarden via Drachten. De helft is 130km/h de andere helft 100km/h
Ik merk na een jaar veel snelweg te hebben gereden dat ik niet thuis hoor op de weg. Ik irriteer en frustreer me zo ongeveer aan iedereen op de weg en dat ligt helemaal aan mijzelf. Ik heb bijna nooit een rit waarvan ik denk goh dit keer geen hufters op de weg gezien.

Ik rijd in een auto met bedrijfsreclame dus ik knipper nooit met groot licht of andere frustratie dingetjes omdat ik geen gezeur vanuit mijn werk wil.

1. Wat ik ten eerste verkeerd doe is 130km/h te rijden, op GPS. Ik heb namelijk altijd flitsnav aan staan en houd me aan die snelheid (net geen 140km/h op de echte teller).
Ik rijd dus altijd harder dan de mensen die de maximale snelheid rijden. (Vmax... dat woord irriteer ik me ook aan.)

2. Ik irriteer me aan mensen die constant weer naar rechts gaan terwijl ze 5 seconden later weer naar links moeten omdat er rechts een vrachtwagen rijd.

3. Ik irriteer me aan mensen die constant bumperkleven aan de voorkant. Ik wil gewoon op fatsoenlijke afstand van mijn voorligger rijden maar er zijn altijd mensen die dan dat gat gaan opvullen. Ik heb voor de lol wel eens elke keer een gat laten vallen van 2 seconden als er iemand weer voorkleeft, een tip: niet doen.

4. Ik irriteer me aan busjes die hem zo nodig voor mijn auto moeten drukken zodat mijn hele zicht weg is en ik niet meer zie wat daarvoor rijd.

5. Ik irriteer me aan mensen die net als mij ook harder willen dan mijn voorliggers maar dan rechts inhalen en 3 autos verder zich er weer tussen moet wurmen omdat er weer een vrachtwagen aan de rechterkant rijd.

6. Over vrachtwagens gesproken wat irriteer ik mij aan die maloten, wtf heeft het voor nut om naar je collega rijder op de andere baan te seinen met je grootlicht. Stuur elkaar dan verdomme een berichtje(in je pauze) of gebruik je "bakkie" als je elkaar zo nodig moet groeten. Het zijn ook nooit mensen van dezelfde firma het zijn altijd wagens met reclame die niks met elkaar te maken hebben. Dat je met grootlicht seint als een andere vrachtwagen je inhaalt en ze op deze manier een teken geeft dat ze weer naar rechts kunnen omdat ze er voorbij zijn vind ik helemaal oké.

7. Wat me ook opvalt dat vrachtwagens onderling blijkbaar een sport hebben gevonden om zoveel mogelijk verschillende kleuren lampjes aan de voorkant te monteren.
Ik heb er al een geteld met 5! verschillende kleuren aan de voorkant. Wit, 2 tinten Geel, Blauw en Rood. Het lijkt net een kermisattractie.

8. Ik irriteer me aan mensen die een of ander ruk aftermarket xenon setje in hun auto hebben gebouwd. Het schijnt alle kanten op en vooral in mijn ogen.
Gewone xenon of led in die gallige Q7 X5 of andere nep offroad autos zijn al geen haar beter. 9 van de 10 mensen in zo'n auto heeft blijkbaar een gratis huftercursus bumperkleven bij hun aanfluiting gekregen.
Heerlijk die auto's die hun koplampen precies op de hoogte van mijn achteruitkijk spiegel hebben.

9. Ik irriteer me aan mensen die 130 rijden aan de linkerkant terwijl er niks maar dan ook helemaal niks voor hun rijd en genoeg ruimte hebben om even rechts te rijden. Ja ik wil harder Ja ik heb net als jou ook haast en mijn gevoel zegt mij dat ik veel tijd goed maak als ik 10km/h harder rijd 'terwijl ik weet dat dit eigenlijk niets uitmaakt' dus ik wil er langs! Maar nee gewoon links blijven rijden. Maar dat is nog niet het ergste. Ik leg me er wel bij neer, ik haat zelf bumperkleven dus ga dan wel gewoon recht rijden op een langzamere snelheid.
Maar dan komt er een andere auto aanrijden die net als mij er ook langs wil en daar gaan ze wel voor aan de kant. WTF!! dit gebeurt me zo vaak, ik ken die mensen niet eens maar ze lijken bij voorbaat al een hekel aan mij te hebben.

\[/irritationmode off]
Ik hoop dat je het kwijt ben en ik ben het met volledig met je tweede zin eens. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:01
Ik heb het juist andersom, heel de dag druk en gezeik en in de auto heerlijk rust :)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:19
assje schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:49:
Ik heb het juist andersom, heel de dag druk en gezeik en in de auto heerlijk rust :)
Als je rust zoekt moet je thuis op de bank gaan zitten, niet op de weg anderen in de weg gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gri77ie schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:48:
[...]

Ik hoop dat je het kwijt ben en ik ben het met volledig met je tweede zin eens. 8)
De tweede zin....
De helft is 130km/h de andere helft 100km/h
Wel mooi dat daar in ieder geval geen meningsverschillen over zijn dan :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 08:49
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:39:
[...]

Als ik echt zo'n plakker achter me heb die mijn trekhaak zoekt (zit in mijn kofferbak) en ik zit op een 2-baans weg, ga ik steeds langzamer rijden (niet remmen, gewoon gas loslaten). 2 seconden afstand en als zij zo dicht op mij gaan zitten moet ik er maar voor zorgen dat mijn snelheid zo wordt dat die twee seconde gehaald kan worden op een korter stukje asfalt. Meestal snappen ze het wel als ik van 100/80 (afhankelijk van de weg) teruggezakt ben naar 80/60 en dan weer gas geef.

Ik heb het wel 1 keer gehad met een vrachtwagen die het na 3 keer nog niet begrepen had (waarom een vrachtwagen tegen mijn trekhaak wil rijden snap ik helemaal al niet). Ik ben toen maar eens teruggevallen naar 40 (80km weg), zodat hij een hele set versnellingen terug mocht. Hij heeft daarna niet meer geplakt...

En laat je vooral niet opdrukken, als je een verkeersboete krijgt, mag jij die betalen, en niet die plakkers.
Toon mag wel iets rustiger

Iedereen die achter die normaal achter die vrachtwagen of auto rijdt moet vervolgens in de ankers ook die gewoon afstand houden.

Een weggebruiker.

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 01-12-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

EddoH schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:00:
[...]

De tweede zin....

[...]

Wel mooi dat daar in ieder geval geen meningsverschillen over zijn dan :+
lol sorry derde zin. Krijg je als niet zit op te letten. Reden.... echt een kutsmoes. Meldingen van een brand bij een school en een aantal meldingen van een verwarde man...

My bad

Hiermee was ik het eens... :+ -------> deze zin dus Ik merk na een jaar veel snelweg te hebben gereden dat ik niet thuis hoor op de weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Deveon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:05:
[...]

Er zit een verschil tussen continue onder de seconde op je voorligger of enkele secondes zodat die auto die net perfect tussen jullie rijdt niet opzij kan.

Overigens noem ik onder een seconde op je voorligger al bumperkleven, bij 130 km/u is dat ongeveer 35 meter dacht ik. Normaal houd ik 2-3 aan aangezien dat veel relaxter rijdt.
Maar waarom????? Wat is het probleem als iemand naar linkse wil? Ik weet dat het een speciale verrichting is maar waarom wil je iemand bewust verhinderen naar links te komen? Als iedereen zo gedrag van anderen afdwingt wordt het er niet beter op op de openbare weg.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Let op:
Aangezien we dit topic leefbaar willen houden zijn er een paar basisregels om in acht te nemen bij het reageren:
  • Reageer respectvol, ook al deel je niet dezelfde mening. Steken onder water, trollen of flames worden niet gewaardeerd. Argumentatie is de sleutel in discussies.
  • Scheer niet een bepaalde groep over één kam. We hebben het hier over acties van individuen en niet die van een hele groep. Ik heb nog nooit alle bejaarden van NL in één auto zien zitten namelijk.
  • Opscheppen over gevaarzetting (Artikeltje 5 situaties) worden aangemerkt als troll en ook zo behandeld.