Jij gaat er hier vanuit dat je met een antivaxxer op een rationele manier kan communiceren en discussiëren. Dat is drie stappen te ver. Een antivaxxer reageert niet rationeel, maar vanuit een wens-denkpatroon, die staan niet open voor een rationeel argument dat je kan onderbouwen, want dat is allemaal nep. Ze zijn niet kritisch, maar domweg gewoon tegen. Een wetenschappelijk onderzoek is in scene gezet om zoveel mogelijk geld te verdienen. Ze accepteren ook de kennisautoriteit van een onderzoeksarts niet. Op facebook heb je van die groepen die de belachelijke opmerkingen van die lui delen. Daar heeft letterlijk een posting gestaan van een vrouw die naar bewijs vroeg om haar man te overtuigen toch niet te vaccineren... Manlief had de antivax films als gestoord weggezet. Dat manlief als viroloog en bioloog 10 jaar had gestudeerd en diverse onderzoeken had gedaan en ook daadwerkelijk met de ontwikkeling van vaccins bezig was, vond ze allemaal niet van belang. Vaccins waren nog steeds slecht.peltco schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:42:
Als we vaccinatieweigeraars serieus willen aanpakken, zouden we moeten beginnen om eens hun situatie serieus te nemen. Als ik zeg dat vaccinatie geen goed idee vind en een arts legt mij uit dat hij specifiek naar mijn kind gekeken heeft en me dan de risico's uitleg (voor kinderen met syndroom x zijn de bijwerkingen minder dan y, of juist uitleggen dat bijwerkingen vooral voorkomen bij een andere groep). Dan voel ik me serieus genomen en wil ik in gesprek.
Hetzelfde geldt voor de flat eartheners. Je kan ze meenemen naar de maan om te laten zien dat de aarde rond is en ze zullen nog zeggen dat het nep is.
Het daadwerkelijk een keuze kunnen maken in het belang van een kind kunnen er maar weinig. Iemand die daadwerkelijk naar het belang van zijn kind zoekt, zoekt niet naar gelijk, maar naar aanleidingen om iets wel of niet te geloven.Als het argument niet verder gaat dan het is netto goed voor de samenleving dan neem ik maatregelen die ik netto goed voor mijn kind vind. (en ja ik neem extra shots om mijn kind te beschermen en de tijd te geven om dingen uit te zoeken. Ik heb in het verleden niet het traditionele vaccinatie schema gevolgd voor al mijn kinderen)