Ik denk dat bijvoorbeeld het stuk '
Daarnaast geloof ik erin dat betere voorlichting, samen met de goede 'nudges' veel meer effect gaan hebben. ' nog wel krachtiger zou kunnen worden onderbouwd, waarom geloof je dat bijvoorbeeld?
Ik ben het op zich wel met je eens dat het gegeven dat er zo'n verschillen tussen maar juist ook binnen gebieden met bepaalde regelgeving en beleid (verplichting, stimuleringsmaatregelen...) zijn er wat op wijst dat kort door de bocht om 'verbieden' roepen niet direct effectief lijkt te zijn.
Daarom lijkt het me dus ook goed om concreet aan te geven wat men wil en concreet te onderbouwen wat waarom (liefst ook hoeveel) verandering zou brengen in de vaccinatiegraad en welke andere effecten het (mogelijk) heeft.
Zoals je al aangeeft, we weten het niet (voldoende).
Verder heb je de verankering in de wet nodig om iets als verplichting te hebben. Zo niet, dan blijfft het op basis van vrijwilligheid, en we hebben nu wel vastgesteld dat mensen irrationele/onwenselijke beslissingen nemen, die ten koste gaan van anderen. Daar ligt een taak voor de wetgever.
Prima, de concrete wet blijft natuurlijk interessant, en we weten ook niet goed welk effect die concrete wet dan zal hebben.
Dan de strafmaat. Dit is lastig in te schatten, ik denk dat het deels een financieele prikker mag zijn, bv geen kinderbijslag meer. Verder vind ik dat je andere hiertegen dient te beschermen, ik zou dus deze kinderen uitsluiten van bv kinderdagverblijven. Scholen gaat mij te ver, vanwege het recht op onderwijs dat kinderen genieten.
...
Ook hiervan kennen we het concrete effect niet, en hebben we maar beperkt ingeschat en onderbouwd wat het waarschijnlijk zou zijn.
Nee, alleen als het wordt gecombineerd met infectie
[
Voor 54% gewijzigd door
begintmeta op 09-05-2019 14:13
]