Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45

Cyphax

Moderator LNX
begintmeta schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:29:
[...]

Waarom niet gewoon geen keuze, de kinderen gedwongen vaccineren?

Welk concreet effect verwacht je waarom van de door jou gepropageerde oplossing?
Waarom zou niet voor de minst intrusieve oplossing gaan? Of in elk geval proberen. Doel is wel hetzelfde, en het doel is al relatief intrusief. Verplichten is mensen dwingen een intrusieve handeling te laten verrichten aan het lichaam van het kind. Wanneer heiligt het doel de middelen?

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Cyphax schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:34:
[...]
Waarom zou niet voor de minst intrusieve oplossing gaan? Of in elk geval proberen. Doel is wel hetzelfde, en het doel is al relatief intrusief. Verplichten is mensen dwingen een intrusieve handeling te laten verrichten aan het lichaam van het kind.
Die verantwoordelijkheid namen ze toen ze voor kinderen kozen, is gewoon een onderdeel van goed voor je kinderen zorgen.
Wanneer heiligt het doel de middelen?
Wat is het doel :? En wat zijn de middelen :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Waarom zou niet voor de minst intrusieve oplossing gaan? Of in elk geval proberen. ...
Het mag duidelijk zijn dat ik daarvan wel een voorstander ben, ik vroeg me alleen af waarom arbraxas niet gewoon wil laten vaccineren, in lijn met het geen geteutel en zo.
Verplichten is mensen dwingen een intrusieve handeling te laten verrichten aan het lichaam van het kind.
Ze hoeven het dan denk ik niet zelf te doen/laten verrichten (dat is echter iets wat je door financiele druk wel zou willen bereiken).

[ Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 13-08-2018 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Freee!! schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:41:
[...]

Die verantwoordelijkheid namen ze toen ze voor kinderen kozen, is gewoon een onderdeel van goed voor je kinderen zorgen.
Maar hiermee zet je die mensen al bij voorbaat met de rug tegen de muur. Je vindt dat vaccinaties verplicht moeten zijn, maar je geeft niet een opening voor alternatieven.
[...]

Wat is het doel :? En wat zijn de middelen :?
Het doel is een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad. Dat hebben we al gauw gemeen met elkaar. Wat de middelen zijn is de interessante vraag. Je kunt beredeneren dat betere voorlichting zou kunnen zorgen voor een hogere vaccinatiegraad en dat daarmee het probleem zoveel mogelijk wordt opgelost. Maar misschien vind je om een bepaalde reden dat het beter is om gelijk vaccinaties te verplichten, wat in principe het zwaarste middel is dat je in kunt zetten. Waar ligt de balans bij jou?
(Ik denk wel dat, als niets anders werkt, het verplichten van vaccineren beter is dan de vaccinatiegraad laten zakken.)
begintmeta schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:51:
[...]

Het mag duidelijk zijn dat ik daarvan wel een voorstander ben, ik vroeg me alleen af waarom arbraxas niet gewoon wil laten vaccineren, in lijn met het geen geteutel en zo.
Zo reageerde ik er ook op, niet ertegenin, meer erop voortbordurend. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cyphax op 13-08-2018 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Cyphax schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:07:
[...]
Maar hiermee zet je die mensen al bij voorbaat met de rug tegen de muur. Je vindt dat vaccinaties verplicht moeten zijn, maar je geeft niet een opening voor alternatieven.
Naar mijn mening hebben we de alternatieven al lang genoeg (te lang) geprobeerd, tijd om door te pakken.
[...]
Het doel is een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad. Dat hebben we al gauw gemeen met elkaar. Wat de middelen zijn is de interessante vraag. Je kunt beredeneren dat betere voorlichting zou kunnen zorgen voor een hogere vaccinatiegraad en dat daarmee het probleem zoveel mogelijk wordt opgelost.
De voorlichting is goed genoeg, helaas wordt niet naar die voorlichting geluisterd, maar naar de kwakzlaverij van allerlei aluhoedjes.
Maar misschien vind je om een bepaalde reden dat het beter is om gelijk vaccinaties te verplichten, wat in principe het zwaarste middel is dat je in kunt zetten. Waar ligt de balans bij jou?
(Ik denk wel dat, als niets anders werkt, het verplichten van vaccineren beter is dan de vaccinatiegraad laten zakken.)
Niet gelijk, maar ik ben ondertussen klaar met die aluhoedjes en de vaccinatiegraad is voor een aantal ziektes al tot onder de minimaal acceptabele grens gezakt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Volgende stap als dit ook niet werkt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Waarom zou niet voor de minst intrusieve oplossing gaan? Of in elk geval proberen. Doel is wel hetzelfde, en het doel is al relatief intrusief. Verplichten is mensen dwingen een intrusieve handeling te laten verrichten aan het lichaam van het kind. Wanneer heiligt het doel de middelen?
In 14 andere Europese landen is vaccinatie wel verplicht. Waarom kan het daar wel; welke argumenten hebben die landen gebruikt om de wet er doorheen te krijgen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
XWB schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:08:
[...]

In 14 andere Europese landen is vaccinatie wel verplicht. Waarom kan het daar wel; welke argumenten hebben die landen gebruikt om de wet er doorheen te krijgen?
Ik weet het niet. Het zal best per land wel verschillen, denk ik? Daarnaast kán het sowieso. De vraag is of je ervoor moet kiezen. Je lost er imho het probleem niet mee op. Mensen hebben niet ineens geen weerstand meer tegen vaccinaties als je het verplicht. Maar stel dat je mensen kunt overtuigen...

[ Voor 17% gewijzigd door Cyphax op 13-08-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 17-09 19:01

backupdevice

Boeh!

45 pagina’s met boot en tegenstanders over vaccinaties van kinderen.

Ik ben voor verplichting. We leven in een tijd met instroom vanuit andere werelddelen. Om onze samenleving te beschermen tegen ziektes zoals Polio die in Azië gewoon nog voorkomen moet iedereen van de samenleving er voor zorgen dat dat soort ziektes niet kunnen terugkomen in Nederland . Dit zou je als je morele plicht moeten zien. Laat je anders eens voorlichten door mensen die rond 1930 geboren zijn , die hebben polio, kinkhoest en mazzelen nog meegemaakt

Mocht je toch tegen zijn dan een verplichte boete op je zorgpremie.

Die mensen die bang zijn voor bijwerkingen bij kinderen ... hebben juilie WiFi, 4G en de magnetrons ook verbannen uit jullie huis , kan je kind kanker van krijgen. En vooral het wiegje niet te dicht bij een stopcontact zetten, schijnt ook niet goed te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door backupdevice op 13-08-2018 22:26 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Cyphax schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:21:
[...]
Ik weet het niet. Het zal best per land wel verschillen, denk ik? Daarnaast kán het sowieso. De vraag is of je ervoor moet kiezen. Je lost er imho het probleem niet mee op. Mensen hebben niet ineens geen weerstand meer tegen vaccinaties als je het verplicht.
Nee, maar in Nederland blijven we doorpolderen inplaats van eens door te pakken.
Maar stel dat je mensen kunt overtuigen...
Sommige aluhoedjes willen gewoon niet overtuigd worden, dat zijn ze al van hun eigen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
rednaz420 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:16:
Ik ben ook nooit voor iets gevaccineerd geweest. Toen ik een tetanusspuit nodig had na een ongeval die wel meteen gedaan. Ik snap de hele polemiek ook niet, velen die iets uitkramen zonder feiten of statistieken, maar gewoon met onderbuikgevoelens.
Ben je nu voor of tegen vaccinaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
XWB schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:08:
...
Het is ook interessant dat sommige landen zonder verplichting een hogere vaccinatiegraad hebben dan sommige landen met verplichting, sommige landen met verplichting een hogere dan andere met verplichting, sommige zonder verplichting een lagere dan andere zonder verplichting en sommige zonder verplichting een lagere dan andere met verplichting.

IMHO kan het gewoon geen kwaad om te kijken wat de beste manier voor Nederland is om de vaccinatiegraaddaling om te keren. Blind roepen dat het verplicht moet worden/dat er financiele prikkels moeten komen zonder te kijken of dat het beoogde resultaat zou hebben en of er misschien ook betere alternatieve interventies mogelijk zijn zou mij op het eerste gezicht niet de beste weg lijken.

[ Voor 14% gewijzigd door begintmeta op 13-08-2018 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Cyphax schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:21:
[...]

Daarnaast kán het sowieso. De vraag is of je ervoor moet kiezen.
Ik ben geneigd ja te zeggen. Het is niet alsof er een onbekende drugs in je lichaam gespoten wordt. Wat een vaccin precies doet is heel goed gedocumenteerd. Je hoeft ook geen wetenschapper te zijn om het te begrijpen: hoe het afweersysteem van het lichaam werkt leer je al tijdens de biologieles. Nu verwacht ik niet dat iedereen zijn biologieles kristalhelder voor geest haalt, maar zodra je aan de kinderen gaat is het een vrij makkelijk onderwerp om je als ouder in te verdiepen.

Je eerdere suggestie om betere voorlichting te verspreiden zou ook kunnen werken. Het enige issue daarbij is dat voorlichting altijd tijd nodig heeft om de bevolking te bereiken. Kijken we naar preventiecampagnes voor bijvoorbeeld roken dan zijn daar toch enkele generaties overheen gegaan alvorens mensen goed zijn gaan beseffen wat roken met je kan doen. Wellicht kunnen we niet zolang wachten, want er wordt nu aan de bel getrokken dat de vaccinatiegraad zorgwekkend laag aan het komen is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Arjantje72 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:28:
[...]

Ben je nu voor of tegen vaccinaties?
Is het ook mogelijk om geen standpunt in te nemen of is het tegenwoordig verplicht zwart of wit te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:58

Kheos

FP ProMod
rednaz420 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:49:
[...]

Is het ook mogelijk om geen standpunt in te nemen of is het tegenwoordig verplicht zwart of wit te zijn?
rednaz420 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:16:
Ik ben ook nooit voor iets gevaccineerd geweest. Toen ik een tetanusspuit nodig had na een ongeval die wel meteen gedaan. Ik snap de hele polemiek ook niet, velen die iets uitkramen zonder feiten of statistieken, maar gewoon met onderbuikgevoelens.
dus wat is precies jouw bijdrage hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
... Is het ook mogelijk om geen standpunt in te nemen ...
Natuurlijk is dat mogelijk, wat zou voor jou nodig zijn om een standpunt in te nemen? Stel dat je vandaag moet kiezen je kind deel te laten nemen aan het RVP? Zou je een standpunt innemen of een standpunt overnemen, hoe en waarom zou je een (overgenomen) standpunt kiezen, wat zou nodig zijn om zelf een direct standpunt te kunnen vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Qua vaccinatie zelf is het een ja of een nee lijkt mij. Alle zaken daaromheen geven genoeg mogelijkheden genoeg om zwart noch wit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Roenie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:42:
... Qua vaccinatie zelf is het een ja of een nee lijkt mij. ...
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Je laat je kinderen misschien vaccineren? Dat is effectief hetzelfde als nee. Totdat je ja zegt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wailing_Banshee schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:03:
...
Je laat je kinderen misschien vaccineren? ...
Inderdaad, dat kan. Het hoeft zelfs niet hetzelfde als nee te zijn, je kan het bijvoorbeeld aan de andere ouder (of aan een expert) overlaten.

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 14-08-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Kheos schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

[...]

dus wat is precies jouw bijdrage hier?
Dat ik niet gevaccineerd ben geweest als kind. Toen het nodig bleek te zijn heb ik me op die moment nog laten vaccineren. Ik geef een relevant voorbeeld van hoe het dus ook kan. Past niet in jouw kraam?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
rednaz420 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:12:
... Ik geef een relevant voorbeeld van hoe het dus ook kan. Past niet in jouw kraam?
Het voorbeeld is maar zeer matig relevant, tetanus(vaccin) is om diverse redenen niet vergelijkbaar met diverse andere ziekten waartegen wordt gevaccineerd. Heb je mazelen bijvoorbeeld al gehad? Zo niet, kan je die nog krijgen, en op het moment dat je dat doorkrijgt, ben je hoogstwaarschijnlijk voor een effectieve vaccinatie te laat.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 14-08-2018 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Of je laat je kinderen vaccineren of niet. Lijkt mij zwart-wit.

Nou ja, grijs kan zijn als je maar een deel van de vaccinaties toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
begintmeta schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:16:
[...]

Het voorbeeld is maar zeer matig relevant, tetanus(vaccin) is niet vergelijkbaar met diverse andere ziekten waartegen wordt gevaccineerd. Heb je mazelen bijvoorbeeld al gehad? Zo niet, kan je die nog krijgen, en op het moment dat je dat doorkrijgt, ben je voor een vaccinatie te laat.
Ik heb mazelen: de ziekte gehad als kind. De tetanusspuit was als volwassene na een ongeval. Al de andere spuiten heb ik nooit gehad. Hoezo niet relevant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
rednaz420 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:22:
[...]

Ik heb mazelen: de ziekte gehad als kind. De tetanusspuit was als volwassene na een ongeval. Al de andere spuiten heb ik nooit gehad. Hoezo niet relevant?
En de waterpokken hoop ik ook voor je. Ook geen pretje op volwassen leeftijd.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
Zou kunnen, ik ben kerngezond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
rednaz420 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:22:
...

Dus voor mazelen was het niet gelukt om 'toen het nodig bleek te zijn heb je me op die moment nog laten vaccineren. ' Het gaat gewoon niet lukken om altijd vaccins pas te gebruiken als het nodig blijkt te zijn, omdat je vaak pas door hebt dat het nodig blijkt te zijn als het voor een effectieve vaccinatie al te laat is. Het is haalbaar om te vaccineren voordat je weet of het 'nodig zou zijn'.

Schaar je jezelf op deze manier niet eigenlijk ook bij de groep 'velen die iets uitkramen zonder feiten of statistieken, maar gewoon met onderbuikgevoelens.'?
Roenie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:17:
[...]
Of je laat je kinderen vaccineren of niet. Lijkt mij zwart-wit.

Nou ja, grijs kan zijn als je maar een deel van de vaccinaties toestaat.
Het ging erom of je een standpunt over vaccinatie moet hebben, dat is niet nodig. Dat altijd een ja of nee-vaccinatiestatus bestaat (en dat kan zonder standpunt ook beide kanten op), staat daar verder los van.

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 14-08-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:58

Kheos

FP ProMod
[...]

Dat ik niet gevaccineerd ben geweest als kind. Toen het nodig bleek te zijn heb ik me op die moment nog laten vaccineren. Ik geef een relevant voorbeeld van hoe het dus ook kan. Past niet in jouw kraam?
hoezo kraam? waar heb je het over?
wat is je punt? je bent niet gevaccineerd en je leeft nog? proficiat! n=1
vandaar mijn vraag: hoe is dat relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:27:
...Het ging erom of je een standpunt over vaccinatie moet hebben, dat is niet nodig. Dat altijd een ja of nee-vaccinatiestatus bestaat (en dat kan zonder standpunt ook beide kanten op), staat daar verder los van.
Als je je kind al dan niet laat vaccineren dan heb je een standpunt. Je doet het niet als je denkt dat het meer kwaad kan dan goed en andersom. Hooguit heb je mensen die het allemaal niets kan schelen en zonder na te denken naar de enting gaan, dat kan natuurlijk wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Roenie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:33:
...
Als je je kind al dan niet laat vaccineren dan heb je een standpunt. Je doet het niet als je denkt dat het meer kwaad kan dan goed en andersom. ...
Je kan het zoals ik al aangaf ook aan een ander (andere ouder, kruidenvrouwtje, samenstellers RVP...) overlaten. Dat wil niet zeggen dat het je niets kan schelen, maar slechts dat je geen standpunt hebt over vaccinatie en de beslissing over wat te doen overlaat aan een ander (en daar heb je dan natuurlijk wel een standpunt over, uiteindelijk kom je altijd bij een standpunt uit, maar dat is dan niet meer over vaccinatie. Zoals ik in een eerdere post schreef laat ik ook keuzes over aan anderen, dan heb ik een standpunt over aan wie ik de keuze wil overlaten, niet over welke keuze de juiste is.)
Kheos schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:30:
... wat is je punt? je bent niet gevaccineerd en je leeft nog? ...
Ik doe mijn veiligheidsgordels in de auto altijd pas om als het nodig is.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 14-08-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:36:
[...]

Je kan het zoals ik al aangaf ook aan een ander (andere ouder, kruidenvrouwtje, samenstellers RVP...) overlaten. Dat wil niet zeggen dat het je niets kan schelen, maar slechts dat je geen standpunt hebt over vaccinatie en de beslissing over wat te doen overlaat aan een ander (en daar heb je dan natuurlijk wel een standpunt over, uiteindelijk kom je altijd bij een standpunt uit, maar dat is dan niet meer over vaccinatie.)..
Dat zijn dus de mensen die het niet veel kan schelen ;) Maar goed, dan is ook geen standpunt mogelijk. Prima.

Zelf verschillende kinderziekten gehad (waterpokken, bof, rode hond, mazelen) en een vaccinatie had ik destijds wel toegejuicht, al kan ik mij alleen nog maar de bof herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Roenie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
Dat zijn dus de mensen die het niet veel kan schelen ...
Of mensen die nogal streng zijn over wanneer ze een standpunt kunnen innemen, of beseffen dat ze niet (binnen de beschikbare tijd) in staat zijn een weloverwogen standpunt in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
begintmeta schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 14:59:
[...]

Of mensen die nogal streng zijn over wanneer ze een standpunt kunnen innemen, of beseffen dat ze niet (binnen de beschikbare tijd) in staat zijn een weloverwogen standpunt in te nemen.
Je hebt gelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 14-08-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:37
[...]

Je hebt een standpunt, want je doet vrolijk mee in de discussie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 17-09 19:01

backupdevice

Boeh!

Vaccinatie is om een gemeenschap te beschermen, niet alleen een individu. Jij woont en neemt toch deel aan een gemeenschap?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Daar was je niet echt duidelijk in :)

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:26

Polycom

Poes van goud

https://www.villamedia.nl...kritisch-zijn-in-dit-land
'Ik geef toe: we weten niet zeker of het door de vaccinaties komt, maar we weten ook niet zeker dat het niet door de vaccinaties komt'
en
'Vaccinaties zijn goed en effectief, maar vraag je om onderbouwing, dan is er geen bewijs'
Verder in de reaguursels iemand die het wetenschappelijk probeert maar hopeloos faalt
De organisatie “Moms Across America” heeft de voorlopige resultaten van het onderzoek door Microbe Inotech Laboratories Inc. uit St. Louis. Missouri naar deze vaccins bekend gemaakt. Hieruit bleek:
BMR II (Merk) vaccin had 2.671 deeltjes per miljard (ppb) van glyfosaat
DTK Adacel (Sanofi Pasteur) vaccin had 0.123 ppb van glyfosaat
Influenza Fluvirin, het griepvaccin (Novaris) 0,331 ppb van glyfosaat
HepB vaccin, Energix-B (Glaxo Smith Kline) 0,325 ppb van glyfosaat
Pneumococcen vaccin Vax Polyvalent Pneumovax 23 (Merk) had 0,107 ppb van glyfosaat
Het BMR vaccin had een concentratie tot 25 maal hoger dan de andere vaccins. Na onze test zijn aanvullende onafhankelijke testen gedaan die deze bevindingen bevestigen. De tests werden uitgevoerd met de ELISA-methode. Deze nieuwe feiten geven duidelijk aan dat glyfosaat ook ons water, urine, moedermelk, voedsel, bodem, bier en wijn, maar nu ook onze vaccins kunnen vervuilen.
8)7

en om de shit cirkel helemaal mooi rond te maken nog een pareltje van geenstijl
Dat krijg je nou als je vrouwen eindeloos laat studeren: ze luisteren niet meer en ze kunnen niet meer aan een man komen want vrouwen willen altijd omhoog neuken en dat houdt een keer op. Gewoon Moedermavo en klaar. Blanke kindjes baren, lekker koken en niet meer dat gezeik met part-time PR baantjes en doen of je meer weet dan de dokter.
;(

Altijd zo typisch om te zien, deze hele vaccinatie discussie.. eerst in Amerika en later ook bij u in het theater.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Toch stipt deze mevrouw los van alle onzinnige beweringen een interessant punt aan:

Hoe komt het dat het RIVM in de brede publieke opinie zoveel vertrouwen geniet waar andere uitvoerende overheidsdiensten veel meer wantrouwend bejegend worden? Denk aan het optreden van de politie bij rellen, justitie bij het straffen of het handelen van Bureau Jeugdzorg. Dat zijn vergelijkbare mensen en instituten, als er echter een kind uit huis geplaatst wordt dan is in de media de overheid vaak de pineut.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hoevenpe schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:20:
Toch stipt deze mevrouw los van alle onzinnige beweringen een interessant punt aan:
Nee, dat doet ze niet. Ze laat zien een homeopaat te zijn, dwz inhoudsvrij.
Hoe komt het dat het RIVM in de brede publieke opinie zoveel vertrouwen geniet waar andere uitvoerende overheidsdiensten veel meer wantrouwend bejegend worden? Denk aan het optreden van de politie bij rellen, justitie bij het straffen of het handelen van Bureau Jeugdzorg. Dat zijn vergelijkbare mensen en instituten, als er echter een kind uit huis geplaatst wordt dan is in de media de overheid vaak de pineut.
Omdat het RIVM over medische zaken gaat, iets waar feiten veel belangrijker en meetbaarder zijn. Jeugdzorg en justitie moeten interpreteren en heel moeilijke situaties beoordelen, en dat is niet zo bij het RIVM aangaande vaccinaties.

Ze zijn compleet niet vergelijkbaar. Als je het RIVM wilt vergelijken, moet je kijken naar overheidsinstanties die medicijnen beoordelen, of de respons op epidemieen. Niet met sociale sectoren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
Polycom schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:31:
https://www.villamedia.nl...kritisch-zijn-in-dit-land

[...]

en

[...]

Verder in de reaguursels iemand die het wetenschappelijk probeert maar hopeloos faalt

[...]

8)7

en om de shit cirkel helemaal mooi rond te maken nog een pareltje van geenstijl

[...]
;(

Altijd zo typisch om te zien, deze hele vaccinatie discussie.. eerst in Amerika en later ook bij u in het theater.
Ja dat Glyphosate verhaal dat blijf ik bizar vinden. Niet dat ik ook maar enige waarde hecht aan het 'onderzoek', want als ik het goed heb begrepen meetten ze onder het detectieniveau van de apparatuur met een methode die te makkelijk false positives geeft.

Wat ik er bizar aan vind is dat het een illustratie is van de ultieme complottheorie. Namelijk dat Big Pharma dmv voedsel en medicijnen men ziek probeert te houden. Dat is op zich al vergezocht. Maar volgens mij gaat het nog verder met zionistisch geneuzel en sommige beweren zelfs satanistische meuk. Man the rabbit hole is zooo diep :P

En ondertussen heb je van die mutsen die zich als moeder theresa opstellen en denken je te helpen het 'licht' te zien via Wanttoknow en whatnot. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uit een twitterdraadje over vaccinatie van Arjan Lubach (gebaseerd op een valse equivalentie waar een kinderarts en een dom antivax wicht tegenover elkaar werden gezet), een grafiek die het Dunning Kruger effect mooier aangeeft:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dk0Sr2HW4AUoMOJ.jpg

En dit zegt het mooi:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dk33pt6U0AEGTbK.jpg

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:23 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:20:
[...]

Ik zie hier verder niemand op in gaan dus dan doe ik het maar: je argument is een schoolvoorbeeld van de "hellend vlak" drogreden, waarmee je probeert te argumenteren dat als A dan B ook wel. "What's next?!"

Zou iemand daadwerkelijk op jouw hellend vlak drogreden ingaan moeten ze de kletskoek gaan verdedigen dat dit niet zal leiden tot ouders straffen die hun kinderen cola geven voordat ze je inhoudelijke argumenten aan kunnen pakken.

Oh wacht, die heb je niet.
Lees maar even de conversatie terug waar ik op reageerde, dan heb je wat context. Nu roep je maar wat

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Is er geen complottheorie waar big pharma achter de anti-vaccin stichtingen zitten omdat ze juist willen dat kinderen ziek worden? Omdat ze veel meer verdienen aan mensen die daadwerkelijk ziek zijn dan aan een vaccin? Als iemand daar nou eens wat moeite insteekt. QAnon is het ook gelukt :D

Dit dus.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Net nadat mijn zoon zijn eerste prikken had gehad begon hij wel heel veel intresse in getallen te krijgen. De tafels had hij heel vlot onder de knie, lang voordat hij naar school ging.
Ik denk dat het kwam door de vaccinatie, kan toch geen toeval zijn :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien dat zulke foto's helpen: https://imgur.com/gallery/h5TLRq5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 11:13
Europees gezien gaat het al steeds minder goed om een vaccinatiegraad van 95% te halen

https://www.ad.nl/binnenl...pa-in-tien-jaar~ab291c62/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ProjectB00man schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:12:
Europees gezien gaat het al steeds minder goed om een vaccinatiegraad van 95% te halen

https://www.ad.nl/binnenl...pa-in-tien-jaar~ab291c62/
Wat vind ik het af en toe jammer dat al die antivaxxers wel zijn ingeënt (of de ziektes zonder nadelige gevolgen hebben doorstaan). Het zou een hoop schelen als die zelf eens goed ziek zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Als expat is het best absurd in het nieuws te lezen dat er zo'n uitbraak aan mazelen is. Dit terwijl hier iedereen maar al te graag wil vaccineren en er een hele industrie van vaccinatie-toerisme (China -> HK) is ontstaan.

Misschien moet ik toch maar eens gaan denken of ik zelf nog wat nodig heb als ik terug naar NL ga :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Lees deze net op Twitter :)
Je kind kan ziek worden. Wil je vaccineren?
-Nee, God redt ons.
Je kind is ziek, wil je een arts?
-Nee, God redt ons.
Je kind sterft, wil je nu hulp?
-Nee, God redt ons.

'God, waarom stierf mijn kind. U zou ons toch redden?'

God: Ik stuurde redding. Jij bleef maar weigeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Kenzi schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:50:
[...]
Misschien moet ik toch maar eens gaan denken of ik zelf nog wat nodig heb als ik terug naar NL ga :P
Ik zou een alu-hoedje tegen waanideeën aanraden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

https://www.ad.nl/nieuws/...pa-in-tien-jaar~ab291c62/

Je zal maar chronisch ziek zijn of kleine kinderen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En als het nog niet duidelijk was waardoor dat komt:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Da-NUrSWAAAFOgM.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Da-NUrWWkAE4izh.jpg
Van het Europese Center for Disease Control.

De antivaxxers worden bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die antivaxxers gaan ook behoorlijk ver... las gisteren nog een reactie van iemand die liever eigen kind laat sterven aan mazelen dan "chemische stoffen" injecteren.

Wat kunnen mensen toch dom zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

_JGC_ schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:46:
Die antivaxxers gaan ook behoorlijk ver... las gisteren nog een reactie van iemand die liever eigen kind laat sterven aan mazelen dan "chemische stoffen" injecteren.

Wat kunnen mensen toch dom zijn...
En de kinderen van die anderen, die nog te jong zijn om beschermd te worden door die "chemische stoffen". Maar dat wordt voor het gemak maar even vergeten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
gambieter schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Misschien nog een aardige toevoeging:
Kaart mazelenvaccinatiedekkingsgraad en verplichting

Waarbij ik natuurlijk zoals wil opmerken dat de 'verplichtheid' een te eendimensionele waarde heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door begintmeta op 22-08-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
In hoeverre wordt die verplichting in Frankrijk gehandhaafd?

Is net als met hardrijden, er staan hoge boetes op, maar de pakkans is klein, dus alleen als de filtsmelder aangeeft dat er gecontroleerd wordt houden we ons aan de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
_JGC_ schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:19:
In hoeverre wordt die verplichting in Frankrijk gehandhaafd?

Is net als met hardrijden, er staan hoge boetes op, maar de pakkans is klein, dus alleen als de filtsmelder aangeeft dat er gecontroleerd wordt houden we ons aan de snelheid.
Zoals ik aangaf is het inderdaad een variabele die zoals weergegeven geen recht doet aan de onderliggende werkelijkheid. (Bij mijn weten doet in iedergeval niemand huiszoekingen) Waar het me vooral om gaat is om nog eens te illustreren dat er vermoedelijk meer parameters van belang zijn dan 'verplichting' en dat het IMHO dan zeker zinvol kan zijn daarnaar onderzoek te doen en dat simpelweg te roepen 'verplichten' of 'kinderdagverblijf ontoeganjkelijk maken zonder vaccinatie' (dat laatste, publiek onderwijs ontoegankelijk maken is geloof ik de sanctie die men in Frankrijk nu (pas net) invoert, dus dat zal nog geen effect hebben gehad) in de, eigenlijk blinde, veronderstelling dat dat het gewenste effect zal brengen wat kort door de bocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Eigenlijk moeten we de antivaxxers dankbaar zijn. Ze beteugelen op de manier wel de overpopulatie. Dit zijn tenminste denken, wat....global warming komt door o.a. de mens? Handen uit de mouwen en de mouwen snel omlaag! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:38
Leon Zwiers schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:04:
Eigenlijk moeten we de antivaxxers dankbaar zijn. Ze beteugelen op de manier wel de overpopulatie. Dit zijn tenminste denken, wat....global warming komt door o.a. de mens? Handen uit de mouwen en de mouwen snel omlaag! :+
Geen vaccinatie = geen kinderbijslag. Werkt misschien ook nog wel tegen de overpopulatie 8)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Van borreltafelpraat zal noch de vaccinatiegraad noch global warming verbeteren denk ik. }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:33:
[...]

Geen vaccinatie = geen kinderbijslag. Werkt misschien ook nog wel tegen de overpopulatie 8)
+ geen vaccinatie, geen ZORGtoeslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
gise schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:43:
...
Wat denk je daarmee concreet op te schieten? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
[...]

Ben het roerend met je eens. Al kort ik liever maar de helft op de zorgpremie. Maar ook daarmee komen we op 0 uit, want kinderen zijn gratis meeverzekerd ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33

bert pit

asdasd

Dat ouders de kinderen niet laten vaccineren komt mijns inziens door de individualisering van de samenleving. Daarnaast kan iedereen op internet zijn eigen waarheid vinden...

Maar wat ik mij afvraag: ik ben ook niet gevaccineerd tegen bijvoorbeeld mazelen en ben niet zeker of ik mazelen heb gehad.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

gambieter schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Bedenk wel dat landen als Frankrijk behoorlijk wat niet-westerse migranten hebben die als kind nooit zijn ingeënt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bert pit schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:15:
[...]
Maar wat ik mij afvraag: ik ben ook niet gevaccineerd tegen bijvoorbeeld mazelen en ben niet zeker of ik mazelen heb gehad.
Aan je ouders vragen, of aan de huisarts (als die je volledige medische dossier heeft). Als je het niet gehad hebt en ook niet ingeent bent, zou je kunnen overwegen om die vaccinatie alsnog te halen.

NB: Ik zou er niet eens over nadenken en die vaccinatie direct halen, het is als kind al geen fijne ziekte en voor een volwassene is het nog een beetje erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MadMarky schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:24:
[...]

Bedenk wel dat landen als Frankrijk behoorlijk wat niet-westerse migranten hebben die als kind nooit zijn ingeënt.
Hoe gaat zoiets in de praktijk eigenlijk als iemand een verblijfsvergunning krijgt ? Wordt er informatie gegeven over vaccinaties en krijgt iedereen dit aangeboden ? Zeker met het aantal vluchtelingen wat naar Duitsland is gekomen een paar jaar terug daalt de graad anders best aardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 05:41

ATS

PilatuS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:34:
[...]

Hoe gaat zoiets in de praktijk eigenlijk als iemand een verblijfsvergunning krijgt ? Wordt er informatie gegeven over vaccinaties en krijgt iedereen dit aangeboden ? Zeker met het aantal vluchtelingen wat naar Duitsland is gekomen een paar jaar terug daalt de graad anders best aardig.
Oef... even denken, dat is lang geleden. Ik meen me te herinneren dat er wel naar gevraagd is, en ik weet zeker dat er onderzoek gedaan wordt naar TBC. Maar pin me er niet op vast.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ATS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:37:
[...]

Oef... even denken, dat is lang geleden. Ik meen me te herinneren dat er wel naar gevraagd is, en ik weet zeker dat er onderzoek gedaan wordt naar TBC. Maar pin me er niet op vast.
Bij mensen van buiten de EU wordt inderdaad een onderzoek naar TBC verplicht gesteld. Mijn vriendin heeft het nog moeten ondergaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

RoD schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:15:
[...]
Bij mensen van buiten de EU wordt inderdaad een onderzoek naar TBC verplicht gesteld. Mijn vriendin heeft het nog moeten ondergaan :P
Mijn toenmalige verloofde en huidige echtgenote (en moeder van die twee links) O+ heeft zich indertijd wel bereid verklaard dat onderzoek te ondergaan, maar volgens mij heeft ze het nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RoD schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:15:
... Bij mensen van buiten de EU wordt inderdaad een onderzoek naar TBC verplicht gesteld. ...
Ik meende dat dat afhankelijk is van incidentie&prevalentie van TBC in het herkomstland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 21:16
Dat ouders de kinderen niet laten vaccineren komt mijns inziens door de individualisering van de samenleving. Daarnaast kan iedereen op internet zijn eigen waarheid vinden...
Maar we moeten als samenleving toch met z'n allen door. Ik zeg: anti-vaxxers moeten een Facebook-ban krijgen en van de openbare weg gehouden worden. Gewoon *alle* publieke ruimtes ontoegankelijk maken zodat ze anderen niet in gevaar kunnen brengen. Niet meer met de trein, niet meer met de bus, niet meer naar school. En mogelijk ook een cursusje op basisschool niveau "wat zijn chemicaliën" en "hoe leefden we vroeger".

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• ATS
  • Laatst online: 05:41

ATS

Freee!! schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:16:
[...]

Mijn toenmalige verloofde en huidige echtgenote (en moeder van die twee links) O+ heeft zich indertijd wel bereid verklaard dat onderzoek te ondergaan, maar volgens mij heeft ze het nooit gehad.
Die van mij (verder zelfde beschrijving) heeft het onderzoek ook daadwerkelijk gehad. Ik ben er nog over gebeld door een IND medewerker die met haar dossier bezig was dat het ontbrak, wat hij vreemd vond aangezien de rest zo keurig en systematisch in elkaar zat en hij dus vermoedde dat er ergens iets mis gegaan was. :D (Prima voorbeeld van ambtenaren die gewoon prima hun werk doen en meedenken, wat mij betreft!) Dat was ook het geval: het onderzoek was wel gedaan en daar had ik bewijs van ook, maar dat was kennelijk niet doorgekomen tussen het ziekenhuis en de IND. Direct een kopie van het bewijs op de post, en per kerende post de mededeling dat het verblijfsvergunning was toegekend.

Maar goed: het ging over vaccinaties. Ik ben dus niet in de enige met een geïmmigreerde partner. Herinnert iemand zich nog of er bij het intakegesprek bij de IND of ergens in die enorme papierwinkel gevraagd is naar vaccinaties?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

@ATS Tien jaar geleden werd daar volgens mij niet expliciet om gevaagd. In de eisen voor een MVV werd wel een medisch onderzoek cq. gezondheidsverklaring geëist in land van herkomst.

in dat medisch paspoort dat mijn partner toen meekreeg stonden wel, naast haar toenmalige gezondheidstoestand, ook al haar vaccinaties netjes vermeldt.

Hier in NL is alleen gecontroleerd op TBC.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
[...]

Lijkt me een goed idee, als je geen gebruik wil maken van de zorg die wordt aangeboden ter bescherming van de complete bevolking heb je als ouder wat mij betreft ook geen recht op zorgtoeslag..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
PilatuS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:34:
Hoe gaat zoiets in de praktijk eigenlijk als iemand een verblijfsvergunning krijgt ? Wordt er informatie gegeven over vaccinaties en krijgt iedereen dit aangeboden ?
Ik ben in een ander westers land ingeburgerd. Daar hoorde een volledige health check bij met urine + bloed monsters en x-rays. (Voor TB inderdaad) Maar geen vaccinatie verklaring. Misschien ook gewoon niet betrouwbaar, en waarschijnlijk moeilijk te meten.

Als je gezond maar niet ingeent bent kom je volgens mij overal wel binnen.

Voor vluchtende mensen die niet terug kunnen ligt het waarschijnlijk anders en is de health check vast alleen om te kijken hoe je de mensen beter kan helpen, denk niet dat je dan daarop geweerd wordt.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Daar ben ik eigenlijk het meest verbaasd over met het huidige vaccinatiebeleid.
We vaccineren kwetsbare baby's, die niet kunnen aangeven wat een vaccinatie met hen doet om een vaccinatiegraad van minimaal 95% te halen.

Het lijkt mij dan beter om volwassenen te vaccineren om te zorgen dat de 95% vaccinatiegraad gehaald wordt. Die doelgroep lijkt nu helemaal genegeerd te worden, terwijl het wel vaak volwassenen zijn die een virus overdragen aan de meest kwetsbaren in de samenleving (baby's en ouderen).

Maar misschien dat iemand hier ons inzicht kan geven waarom dit is.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:27
@NIMIC veel van de ziektes waar tegen we inenten raken de jongsten het hardst, plus dat het verspreiden van ziektes onder die ukkie écht veel rapper gaat dan bij volwassenen. Breng je peuter 1 keer naar de peuterspeelzaal en aan het einde van een ochtend heeft ie de snot van alle 10 andere kinderen in z'n haar. Dat gebeurt in de gemiddelde kantoortuin niet :+

Dus doorgaans is het credo 'zo snel mogelijk' om bescherming te geven.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Joris748
NIMIC schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:27:
[...]

Daar ben ik eigenlijk het meest verbaasd over met het huidige vaccinatiebeleid.
We vaccineren kwetsbare baby's, die niet kunnen aangeven wat een vaccinatie met hen doet om een vaccinatiegraad van minimaal 95% te halen.

Het lijkt mij dan beter om volwassenen te vaccineren om te zorgen dat de 95% vaccinatiegraad gehaald wordt. Die doelgroep lijkt nu helemaal genegeerd te worden, terwijl het wel vaak volwassenen zijn die een virus overdragen aan de meest kwetsbaren in de samenleving (baby's en ouderen).

Maar misschien dat iemand hier ons inzicht kan geven waarom dit is.
De vaccinatiegraad van 95% is van toepassing op de gehele bevolking, niet alleen op de kinderen.

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:31:
[...]
De vaccinatiegraad van 95% is van toepassing op de gehele bevolking, niet alleen op de kinderen.
Waarom dan alleen kinderen vaccineren?

• Joris748
NIMIC schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:32:
[...]

Omdat die vaccinaties niet op latere leeftijd herhaald hoeven te worden om immuun te zijn/blijven voor die ziektes.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Anders blijven kinderen kwetsbaar én een zwakke schakel in de ketting. Daarom begin je er vroeg mee, anders zijn kinderen 18 jaar lang een gevaar voor zichzelf en voor anderen.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 06:27
@NIMIC als we 95+% van de kinderen gevaccineerd hebben dan zijn die als ze ouder zijn nog steeds gevaccineerd. Of doel je op een soort inhaal programma voor mensen die hun vaccinatie niet gehad hebben vroeger oid? Dat zal ongetwijfeld gebeurd als de dekkingsgraad zover daalt dat een uitbraak van zo'n ziekte weer tot de mogelijkheden behoort.. zolang de dekkingsgraad hoog genoeg is, is dat niet zinvol.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
[...]

Kinderen zijn juist de doelgroep omdat zij het meest kwetsbaar zijn.
Om ze dan vervolgens niet te vaccineren maar wel met elkaar in een school te proppen is een recept voor problemen.

Stel je de situatie voor waarbij mensen pas op volwassen leeftijd worden ingeënt:
We gaan ervan uit (totaal onrealistisch) dat alle volwassenen zich op 18 jarige leeftijd laten vaccineren, en de kinderen worden niet gevaccineerd.
De ziektes bestaan, en worden met enige regelmaat geïmporteerd.
Er wordt 1 kind ziek, bijvoorbeeld op de basisschool.
Het vervelende met incubatietijden is dat je vaak al besmettelijk bent voordat je ziek wordt.
Vervolgens wordt een groot gedeelte van de kinderen op die basisschool ziek.
Die nemen dat ook mee naar huis, besmetten hun baby broertjes en zusjes die vervolgens echt doodziek worden. (er is een reden dat het woord doodziek bestaat)
Vervolgens worden ze zelf doodziek.
Ze hadden daarvoor al de vriendjes en vriendinnetjes die naar een andere basisschool gaan besmet en het hele circus herhaalt zich.
Grote uitbraken, hele steden waar ouders hun kinderen thuis houden, kindersterfte.

Zie je het probleem?

De 95% vaccinatiegraad voor "herd immunity" geld op populatie niveau, en niet op landelijk niveau.
Vandaar ook dat de bible belt met enige regelmaat te maken heeft met uitbraken, die populatie haalt de 95% vaccinatiegraad niet, ongeacht of de Nederlandse bevolking dat wel haalt.
Before the use of the measles vaccine, every person with measles would infect another 10-15 people and so the disease would spread very quickly. To achieve herd immunity for measles at least 90-95% of the population need to be vaccinated.
Afbeeldingslocatie: https://www.medsci.ox.ac.uk/images/news/herd-immunity
bron

edit: dat plaatje laat geen 90% vaccinatiegraad zien maar illustreert wel hoe gevaccineerden de kwetsbare (=nog niet gevaccineerde baby's) beschermen.

[ Voor 4% gewijzigd door daan! op 23-08-2018 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
...
Dat doet men niet, men vaccineert ook volwassenen (tenminste, als dat zinvol is). Zoals eerder in het topic en ook hierboven is uitgelegd, is het echter in de meeste gevallen zinvoller vroeg te vaccineren, niet te wachten tot volwassen leeftijd.
daan! schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:51:
...
...
Dat is niet altijd het geval, soms ook omdat het zinvol is om de meest kwetsbaren een zo klein mogelijke kans op infectie te geven door endemische circulatie te minimaliseren. (denk aan rode hond)

[ Voor 64% gewijzigd door begintmeta op 23-08-2018 11:36 ]

Verwijderd

Persoonlijk vind ik niet-vaccineren vrij asociaal naar anderen toe. Dat je je kinderen niet laat vaccineren is 1 ding, dat is jouw keuze. Maar dat je tegelijkertijd jouw kind anderen laat besmetten die nog te jong/kwetsbaar zijn voor een vaccinatie zou strafbaar moeten zijn, net zoals het bewust verspreiden van hiv.

Een hiv-positieve kok die doelbewust zijn besmette bloed door gerechten zou mixen, aan klanten zou serveren en ze zo besmet, zou ook vervolgd worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2018 11:34 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Om ze dan vervolgens niet te vaccineren maar wel met elkaar in een school te proppen is een recept voor problemen.
Overigens is het nog altijd aan te raden om als volwassenen inentingen te halen als je ouders antivaxgekkies waren (raadpleeg arts). Je draagt dan nog steeds bij aan de kuddebescherming en beschermt jezelf.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33

bert pit

asdasd

Even wat grove getallen:

Volgens mij is er vanaf ongeveer 40 jaar geleden gevaccineerd op kinderen vanaf 14 jaar oud. Dus iedereen daarvoor niet. Dat zou betekenen dat ongeveer de helft van die populatie niet gevaccineerd is. Er van uitgaande dat mensen ongeveer 80 worden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Noot: Ik reageerde eerder vandaag op de opmerking dat het niet nodig is om kinderen te vaccineren als er met gevaccineerde volwassenen ook een 90-95% vaccinatiegraad gehaald kan worden. Daar ben ik het dus niet mee eens. Het gedachtenexperiment dat ik beschrijf is om te illustreren hoe scholen vol ongevaccineerde kinderen voor veel ziekte en ellende kunnen zorgen, zelfs bij een landelijke vaccinatiegraad van 95% (in het voorbeeld de volwassenen).
begintmeta schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:26:
Dat is niet altijd het geval, soms ook omdat het zinvol is om de meest kwetsbaren een zo klein mogelijke kans op infectie te geven door endemische circulatie te minimaliseren. (denk aan rode hond)
Je reageert op mijn opmerking dat kleine kinderen de meest kwetsbare groep zijn. Vervolgens zeg je dat dat niet altijd het geval is en je geeft een bron. Uit je bron haal ik niet dat kinderen niet het meest kwetsbaar zijn, juist bij dat pathogeen(rubella) zijn het de ongeboren kinderen die het meest kwetsbaar zijn.

Mogelijk heb ik je argument verkeerd begrepen.
Als je argument is dat we iedereen moeten inenten zodat de meest kwetsbare groepen niet eens worden blootgesteld ben ik het overigens met je eens, dat zei ik ook al in mijn post:
(...)hoe gevaccineerden de kwetsbare (=nog niet gevaccineerde baby's) beschermen.
Mocht er onduidelijkheid bestaan na mijn post: het is zeker niet mijn argument dat alleen kinderen gevaccineerd moeten worden, hoe meer = hoe beter, ook volwassenen.
ph4ge schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:47:
Overigens is het nog altijd aan te raden om als volwassenen inentingen te halen als je ouders antivaxgekkies waren (raadpleeg arts). Je draagt dan nog steeds bij aan de kuddebescherming en beschermt jezelf.
Zeker, dat probeerde ik te illustreren.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
VVD overweegt vaccinatie­plicht: 'Vrijheid niet onbeperkt'

En zo wordt de politieke discussie opgestart. De VVD'er pleit in de eerste plaats voor betere voorlichting, en als dat niet werkt, een vaccinatieplicht onderzoeken.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

bert pit schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:00:
Even wat grove getallen:

Volgens mij is er vanaf ongeveer 40 jaar geleden gevaccineerd op kinderen vanaf 14 jaar oud. Dus iedereen daarvoor niet. Dat zou betekenen dat ongeveer de helft van die populatie niet gevaccineerd is. Er van uitgaande dat mensen ongeveer 80 worden.
Ik ben 64 en heb hele series vaccinaties gehad als kind. Onder andere tegen pokken. Hmmm die ziekte bestaat niet meer. Hoe zou dat komen?
Later kwamen er wel meer bij. Het is wel zo dat mensen boven de 50 wat minder vaccinaties hebben gehad omdat het programma pas later werd uitgebreid. Ze kregen gewoon de ziektes die nu minder voorkomen. Ze zijn dus immuun. Grappig trouwens dat de kindersterfte fors is afgenomen de laatste 50 jaar. Hoe zou dat komen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 10:41
Kaaswagen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 19:22:
[...]

Maar we moeten als samenleving toch met z'n allen door. Ik zeg: anti-vaxxers moeten een Facebook-ban krijgen en van de openbare weg gehouden worden. Gewoon *alle* publieke ruimtes ontoegankelijk maken zodat ze anderen niet in gevaar kunnen brengen. Niet meer met de trein, niet meer met de bus, niet meer naar school. En mogelijk ook een cursusje op basisschool niveau "wat zijn chemicaliën" en "hoe leefden we vroeger".
Komt dus eigenlijk hier op neer:

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dubbelpost, zie hieronder

[ Voor 110% gewijzigd door begintmeta op 23-08-2018 14:10 . Reden: link toegevoegd ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
XWB schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:22:
VVD overweegt vaccinatie­plicht: 'Vrijheid niet onbeperkt'

En zo wordt de politieke discussie opgestart. De VVD'er pleit in de eerste plaats voor betere voorlichting, en als dat niet werkt, een vaccinatieplicht onderzoeken.
De politieke discussie gaat eerder door dan dat hij wordt opgestart, zeker al drie jaar geleden was er ook al geluid rond invoering van een vaccinatieplicht, ik meen zelfs ook vanuit de VVD (nog langer geleden zelfs (en daarvoor eigenlijk ongetwijfeld ook al)).
daan! schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:09:
...
Mogelijk heb ik je argument verkeerd begrepen.
Als je argument is dat we iedereen moeten inenten zodat de meest kwetsbare groepen niet eens worden blootgesteld ...
Ik vatte je opmerking 'Kinderen zijn juist de doelgroep omdat zij het meest kwetsbaar zijn. ' op in in de zin 'je vaccineert juist kinderen, omdat die zelf het kwetsbaarst zijn' Dat is echter niet (noodzakelijk) zo, eventueel zijn kinderen minder kwetsbaar dan anderen (ongeboren kinderen, ouderen, immungecompromitteerden...) En vaccineer je de niet-kwetsbaarsten om degenen die kwetsbaar zijn te beschermen, in dat geval zijn kinderen niet juist de doelgroep omdat ze het meest kwetsbaar zijn, maar zijn ze dat omdat de kans op besmetting voor de meest kwetsbaren (onnodig) groter zou zijn als men kinderen niet zou vaccineren.

Voor het rubellavaccin zag je in eerste instantie (ook in Nederland) bijvoorbeeld dat de doelgroep van vaccinatie meisjes/vrouwen was, pas later werd de rubellavaccinatie algemeen toegepast.

[ Voor 44% gewijzigd door begintmeta op 23-08-2018 14:14 ]

• JT
  • Laatst online: 17-09 15:55

JT

VETAK y0

M@cer schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:44:
[...]

Lijkt me een goed idee, als je geen gebruik wil maken van de zorg die wordt aangeboden ter bescherming van de complete bevolking heb je als ouder wat mij betreft ook geen recht op zorgtoeslag..
Enige en zeer grote potentiële nadeel is dat je dan een groep mensen treft die het al minder breed heeft en het dus ook ten koste kan gaan van het kind. Geen zorgverzekering meer kunnen betalen of opbouwende schuld waardoor er geen geld is voor iets leuks doen, sporten, vakantie, kleding, fatsoenlijke huisvesting enzovoort.

Ik ben helemaal voor alles doen om die graad boven de 95% te krijgen, ik ben het roerend met Dijkhoff eens. Maar gezinnen met beperkte resources nog armer maken en daarmee de kinderen treffen, nee :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

JT schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

Enige en zeer grote potentiële nadeel is dat je dan een groep mensen treft die het al minder breed heeft en het dus ook ten koste kan gaan van het kind. Geen zorgverzekering meer kunnen betalen of opbouwende schuld waardoor er geen geld is voor iets leuks doen, sporten, vakantie, kleding, fatsoenlijke huisvesting enzovoort.

Ik ben helemaal voor alles doen om die graad boven de 95% te krijgen, ik ben het roerend met Dijkhoff eens. Maar gezinnen met beperkte resources nog armer maken en daarmee de kinderen treffen, nee :)
Hoezo? Ze hebben toch de keuze? Als zij de niet-vaccineren belangrijker vinden dan een toeslag, moeten ze dat zelf weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wailing_Banshee schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:24:
...

Hoezo? Ze hebben toch de keuze? Als zij de niet-vaccineren belangrijker vinden dan een toeslag, moeten ze dat zelf weten.
IMHO is het punt waar het om zou moeten draaien of de vaccinatiegraad stijgt, niet of mensen meer of minder geld krijgen, want een arm kind of een arme volwassene kan ook ziek worden en anderen besmetten (misschien in bepaalde gevallen zelfs beter)

In mijn ogen moeten mensen het dan dus niet zelf weten als ze dat niet kunnen of het kunnen afkopen, maar moeten ze gewoon worden gevaccineerd. Jij bent nu ook iemand die een toeslag belangrijker vind dan een vaccinatie.

[ Voor 17% gewijzigd door begintmeta op 23-08-2018 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

begintmeta schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

IMHO is het punt waar het om zou moeten draaien of de vaccinatiegraad stijgt, niet of mensen meer of minder geld krijgen, want een arm kind of een arme volwassene kan ook ziek worden en anderen besmetten (misschien in bepaalde gevallen zelfs beter)
Als ouders minder geld krijgen (vooral als ze het al niet zo breed hebben), omdat ze "ergens gehoord hebben dat", zul je zien dat de graad omhoog gaat. Principes zijn alleen leuk als je geld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 17-09 15:55

JT

VETAK y0

Wailing_Banshee schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:24:
[...]

De ouders hebben de keuze, het kind niet. Terwijl je het kind medestraft.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1 ... 23 ... 39 Laatste

Let op:
We argumenteren zeker in dit subforum waar de emoties nog wel eens oplopen dus niet op de man. Ben je het ergens mee oneens dan reageer je op elkaars standpunten en beargumenteer je waarom dit niet klopt. Je mag best vinden dat iemand zijn standpunt dom is, je mag het ook zeggen zolang je dit maar fatsoenlijk onderbouwt, maar je gaat vervolgens niet door op de persoon zelf.