emnich schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:43:
[...]
Ik heb nu al zo vaak gezegd dat wat mij betreft vrijwel alle opties open staan behalve het fysiek inenten. Dus je kan mij niet verwijten dat ik mensen in gevaar wil brengen, of wil stil staan of zelfs de gevaren ontken. Sterker nog, ik pleit al de hele tijd voor gefundeerd onderzoek naar de oorzaken van de daling zodat je het beter kan aanpakken.
Mocht het zover komen dat ondanks voorlichting, persoonlijke gesprekken, uitsluiting van school en KDV, boetes, ziekenkoloniën en nog 100 andere oplossingen de vaccinatiegraad nog steeds niet acceptabel is, tja dan word ik misschien wel voor aantasting van de lichamelijke integriteit. Maar zoals gezegd, ik vind dat geen realistisch scenario en tot op heden wijst helemaal niets er op dat het nodig zou zijn en het lijkt er zelfs op dat het zonder dwang ook mogelijk is om normale percentages te halen.
En dit is dus het probleem met je hele argument. Er is geen fatsoenlijk alternatief voor vaccinatie. Vaccinatieprogramma's zijn een geschenk met zeer duidelijke correlatie met enorme afname van kindersterfte en het verspreiden van besmettingsziekten. Neem alleen al polio dat in het Rijksvaccinatieprogramma zit. Polio stond ook wel bekend als kinderverlamming, want dat deed het in de ernstigere gevallen. Als je het overleefde dan kon je zo eindigen...
Laat het Rijksvaccinatieprogramma in Nederland nou opgezet zijn in 1957, nadat er in 1956 de laatste grote uitbraak van polio was. Daarna waren er nog wat uitbraken, exclusief in streng gereformeerde gebieden. Geweldig ouderschap is dat, riskeren dat je kind of andere kinderen zo eindigen of overlijden. Polio is echt geen grap, en men is al decennia bezig om dat virus van de aardbodem te vegen. We zijn eindelijk dichtbij aan het komen.
De eerlijkheid biedt mij wel toe te geven dat er voor polio ook een vaccinatiepil bestaat. Deze pil is van wat ik ervan begrijp, behoorlijk uit de gratie aan het raken omdat deze werkt met een sterk verzwakt poliovirus, en niet een dood virus zoals het vaccin met injectienaald. Bij kinderen met een verzwakt immuunsysteem kan het virus zich potentieel ontwikkelen en je alsnog besmetten. Nederland heeft bijvoorbeeld nooit met deze pil gewerkt en heeft altijd voor het duurdere, maar ook betere vaccin met naalden gekozen. Terecht lijkt me.
Dat brengt me meteen bij wat de meeste vaccins nu werkelijk zijn. Het is niks meer dan het inspuiten van een sterk verzwakt, of zelfs al dood virus in zeer geringe dosis. Het doel is puur om je lichaam tot een overdreven antireactie te laten komen door herkenning. Je lichaam onthoudt namelijk dergelijke vreemde organismen in je bloedbaan. Weet het eenmaal van het bestaan van een dergelijk organisme, dan zal het meteen de volle aanval inzetten als dit organisme weer word ontdekt. Zorg je ervoor dat vrijwel de gehele bevolking deze immuunreactie opbouwt in hun lichaam, dan kan niemand de ziekte meer krijgen omdat verspreiding niet meer mogelijk is. Uiteindelijk sterft een dergelijk virus dus uit.
Verder wordt er de laatste jaren steeds meer bewijs gevonden dat de vele uitbraken van de pest in de 14de-18de eeuw, voor genetische mutaties hebben gezorgd die mensen in tenminste Europa, immuun heeft gemaakt voor de inheems Europese versie van die bacterie. Of het precies door de pest kwam, of door andere ziekten zoals de inmiddels uitgegroeide pokken komt is nog steeds niet duidelijk. Ook is al gebleken dat een deel van de Europese bevolking immuun is voor HIV. Dat wordt ook in verband gebracht met resistentie die ontwikkeld is door eerdere epidemieën.
Waarom is dit nou relevant? Nou, omdat je met vaccinaties precies hetzelfde effect probeert te bereiken als eeuwen van selectieve overdracht van genetische mutaties. Zonder bepaalde mutaties ging je er namelijk gewoon dood aan de zoveelste uitbraak van de pest. Dat zorgde ervoor dat de genenpoel uitgedund werd en de ziekte uiteindelijk verdween omdat de bevolking een immuniteit had gekregen. Met vaccinaties zorg je ervoor dat er niet eerst eeuwenlang, elke pak em beet 20 a 30 jaar, een aanzienlijk deel van de bevolking er dood bij neer hoeft te vallen totdat het menselijk lichaam door genetische mutaties, een resistentie opbouwt.
Nee, je introduceert bewust de kennis in het lichaam om een bepaalde ziekte te herkennen en te beschreiden voordat deze een gevaar op zal leveren. Deze programma's worden ook tot in den treuren geëvalueerd en onderzocht op functioneren. Dat is ook nodig, want als vaccinaties echt de ziekte konden geven, dan laat niemand zichzelf, of hun kinderen vaccineren. Resultaten zijn uiteraard te vinden op de website van het RIVM.
https://rijksvaccinatiepr...a/onderzoek-en-literatuur
Dus ja, ik ben een fel voorstander van verplicht vaccineren. De overheid heeft een zorgplicht voor haar gehele bevolking op zich genomen. Daar hoort ook bij dat kinderen die niet wilsbekwaam zijn, worden beschermt van hun ouders die weliswaar wilsbekwaam zijn, maar door pure idioterie ervoor kiezen om hun kinderen bloot te stellen aan gruwelijke ziekten die ze blijvend invalide kunnen maken, of zelfs doden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.