ph4ge schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:21:
[...]
Het probleem is dat het rap aan het dalen is.
[...]
Juist wel, dat probeer ik aan te geven. Ik ga liever een luid en duidelijke regel dan voor allerlei kleine maatregelen die de facto hetzelfde bereiken. De mogelijkheid om zelf te bepalen hoe je je kinderen groot brengt is ook heel belangrijk, maar als
[...]
Waarom roep je telkens je dat we hetzelfde moeten doen als Zweden terwijl je niet eens weet wat dat is?

We hebben toch al vastgesteld dat er in Zweden een mooi percentage (96-98%) gevaccineerden is, géén dalende trend én géén verplichte vaccinatie. Blijkbaar kan je het dus voor elkaar krijgen zonder verplichting. Hoe, geen idee, maar zeggen dat het onmogelijk is lijkt me niet vol te houden.
Huisartsen roepen nu ook massaal dat je moet inenten, toch doen mensen dat niet. Dat verandert niet na een huisbezoek, als je je eenmaal in je hoofd hebt gehaald dat inentingen een soort duivels product is van Big Pharma dan is iedereen die je probeert te overtuigen daar onderdeel van. Mij is dat ook verweten.
Als je het nu niet eens probeert, hoe weet je dan dat het niet werkt? Met een feillos geloof in de wetenschap zou het op z'n minst interessant zijn om het eens wetenschappelijk te proberen....
[...]
Dat is dus onderscheid maken op basis van geloof, en dat mag niet en dan kom je bij dezelfde soort bezwaren uit die jij ook maakt. Ik vind het typisch dat je heel principieel bent over hoe mensen hun kinderen mogen opvoeden maar dat dat dan weer niet geldt voor religie. Klinkt hypocriet.
Ik maak helemaal geen onderscheid in geloof. Ik noemde het gelovige ANBI instellingen omdat dat degene zijn die nu tegen vaccinatie is. Als er een niet-gelovige instelling is die actief anti-vaccinatie is dan moet daarvan ook de ANBI status ontnomen worden.
Mocht je het niet weten, een ANBI is een Algemeen Nut Beogende Instelling. Dat betekent dus dat als je lijnrecht tegenover de overheid in gaat en de volksgezondheid op het spel zet, je m.i. onmogelijk kan spreken over Algemeen Nut Beogende Instelling.
[...]
Ik heb een hekel aan schijnheilig zijn. De overheid moet zeggen 'je hebt die vrijheid' of 'je hebt die vrijheid niet', maar niet A zeggen en B doen.
[...]
Het was uiteindelijk dwang wat daar voor zorgt. Verbod op roken op werk, in openbare ruimtes, in horeca, etc. Pas die dwang heeft het roken teruggedrongen. Dat zijn allemaal stappen naar een vrijwel totaalverbod. Ik zou het prima vinden om het verbod om inentingen te weigeren op dezelfde manier in te vullen, maar ik ben erg bang dat je alleen de slachtoffertjes dubbel straft. Je moet het dan wel op zo'n manier doen dat het alleen de ouders raak en ook dat zal niet meevallen.
Je kan niet alleen de ouders straffen. Wat je ook doet, je straft het kind. Gevangenis voor de ouders, uit de ouderlijke macht ontzetten, geld boetes, het heeft allemaal effect op het kind.
Dat verklaart je oneindige geloof in alternatieven. Jij zal in de treure blijven roepen dat we wat anders moeten proberen dan het afdwingen, een beetje zoals de second amendment mensen in de VS. Je verklaart jouw recht op het kiezen om je kinderen in gevaar te brengen belangrijker dan het recht van jouw kinderen en die van anderen op leven. Ik heb respect voor beide vrijheden, maar het laatste is gewoon veel belangrijker.
Dat is flauw want ik toon aan dat het op andere manieren kan dan met repressie (Zweden). Jij hebt nog niet aangetoond dat dit de absoluut enige manier is omdat al het andere faalt.
Volgens jouw logica zou je overigens nooit kinderen mogen vaccineren. Wie zijn de ouders op die verplichting op te leggen aan hun kinderen? Laat ze dat maar besluiten als ze 18 zijn...
Ouders mogen dat prima voor hun kinderen bepalen, net als dat ze bepalen hoe laat ze naar bed moeten, dat ze hun bord leeg moeten eten en naar welke school ze gaan.
Delerium schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:38:
[...]
Hiermee geef je eigenlijk aan dat je niet komt om te discusseren, maar om een preek te geven dat een anti-vaxer het volste bestaansrecht heeft, tot het einde aan toe.
Het geeft zelfs je motieven bloot en die zijn niet netjes.
Alweer jammer dat het zo op de man moet en argumentatie van niets, over motieven en niet netjes gesproken.
Misschien kan je inhoudelijk uitleggen waarom een verplichte inenting nodig is, waarom alternatieven absoluut niet kunnen werken (graag onderbouwd), hoe je die verplichting wil uitvoeren, hoe je dat precies in de wet wil zetten. wie gaat bepalen welke spuiten allemaal verplicht gezet gaan worden, wat je verwacht dat de effecten zijn mbt ander overheidsbeleid, etc.
Als je een beetje gelezen hebt dan heb ik voldoende mogelijkheden geopperd om anti-vaxers aan te pakken dus hoe je er bij komt dat ik ze het volste bestaansrecht wil geven is me een raadsel...