Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:42
Mooi stuk met een ervaringsdeskundige over het reanimeren van niet ge-ente kinderen.

https://www.nrc.nl/nieuws...n-huiver-6194146-a1541133

Titel is ook wel gepast lijkt me zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:58:
Mooi stuk met een ervaringsdeskundige over het reanimeren van niet ge-ente kinderen.

https://www.nrc.nl/nieuws...n-huiver-6194146-a1541133

Titel is ook wel gepast lijkt me zo.
Heel goed stuk.

Jammer genoeg als zelfs wetenschappelijk bewijs als vervalst wordt aangeduid zal dit verhaal helemaal wel als duimzuigerij, bangmakerij afgedaan worden....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Leon Zwiers schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:58:
...
Niet om het een of het ander, maar ik ben fel tegen het enten van kinderen!
Vaccineren of inenten; jazeker! Maar enten? Liever niet... :+

Enten doe ik wel in de tuin, inenten laat ik doen door medici. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:47
Ik wil even 2 cartoons hier droppen die deze discussie naar mijn idee goed samenvatten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r1YvmAgDVo35okYrDLOMtAY0/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hliyTw2fU1yVbRIGnViIdtvx/medium.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door gielie op 06-07-2017 10:13 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:37:
[...]
Daarom geef ik aan dat als we gedwongen vaccinatie in willen voeren dit ook geen enkel probleem zal zijn. Niets nieuws onder de zon. De ouders kunnen protesteren, maar ze zullen het niet kunnen stoppen, mits de wet ervoor aangepast wordt. De grondwet laat in ieder geval de ruimte hiervoor.
Allereest : Ik heb mijn kinderen laten vaccineren. Dat dit duidelijk moge zijn.

Maar het comment hierboven is buiten alle proporties. Ik heb niet alles gelezen, maar ik kan niet begrijpen dat zichzelf respecterende mensen die óók nog verstand hebben, dit soort dingen schrijven. Er zijn zat films gemaakt over scenarios waar mensen slaven zijn van het systeem en zelf niet meer mogen denken of een mening mogen hebben. Dat is waar gelukkig weldenkende partijen nog voor strijden in dit land, dat mensen een afwijkende mening mogen hebben. Dat die mening wellicht niet altijd hetzelfde is als de grote massa, is soms jammer, maar veelal worden we daar met zijn allen gelukkiger van. Om die vrijheid te hebben.

En dan de grondwet erbij halen, waarin vrijheden verankerd liggen. Heel bizar.

Wat ik probeer aan te geven. Geef niet te veel af op mensen die op Geert Wilders stemmen, want ik zie hier veel voorbarige conclusies in deze thread die net zo kortzichtig zijn. Heel jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 06-07-2017 10:15 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mwah, je mag prima zelf denken en een mening hebben. Je mag ook de mening hebben dat je best 80km/u door je woonwijk kan rijden. Maar je mag het niet doen. Je mag dan ook prima de mening hebben dat vaccinaties autisme veroorzaken. Maar je moet nog steeds je kinderen laten vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:30

OmeJoyo

This is me

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:13:
[...]
Wat ik probeer aan te geven. Geef niet te veel af op mensen die op Geert Wilders stemmen, want ik zie hier veel voorbarige conclusies in deze thread die net zo kortzichtig zijn. Heel jammer.
Dan probeer je een punt te maken op een redelijke manier en dan eindig je hiermee... 8)7 ;w

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik geef het je te doen. Maar uiteindelijk eindigt dit soort debat meestal in de tegenstelling wat men precies wil: dodelijke ziektes terug in de samenleving of het inleveren van dat stukje persoonlijke vrijheid. Hoe zou jij kiezen?

Dat men vergeten is wat mazelen en polio doen en uit luxe-overwegingen niet vaccineren is weer zoiets. Maar wat mij eigenlijk tegenvalt is dat men zo hamert dat autisme wel zo'n beetje het ergste is dat je kan overkomen (erger dan polio zelfs). Is autisme echt zo erg? En is niet iedereen stiekem een beetje autist? Is het eigenlijk niet een beetje fictieve ziekte die men aan vaccineren plakt?

Van wiki, eerste zin: Autisme is een aangeboren pervasieve ontwikkelingsstoornis....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En die afwijkende mening mag je gewoon hebben. Je wordt afgerekend op je daden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:07
Zijn we er al uit na bijna 50 pagina's? :P

Zelf hebben wij ervoor gekozen om het hele vaccinatie programma later in te laten gaan. Dus wel alle vaccinaties, maar gewoon wat later. Want meteen de naald erin bij een 6 weken oude baby vonden we toch wat te veel. Maar belangrijker dan onze mening, het wordt niet altijd duidelijk waarom het nodig is. De informatievoorziening kan wel eens wat simpel zijn, en de uitvoerende dames bij het consultatie bureau weten ook niet alles.
Dat zie je ook in dit topic terugkomen, over de informatievoorziening. Maar vooralsnog heb ik meer vertrouwen in de RIVM dan ongefundeerde claims op social media.

Rond de 6 weken a 8 weken is er een redelijke cocktail die ingespoten wordt. Ik denk dat er weinig mensen tegen de Polio vaccinatie zijn. En opzich wil je je kind ook beschermen tegen de andere 10 ziektes die dan "effe" worden afgehandeld. Maar de noodzaak om die twee prikken met alles tegelijk zo vroeg te doen ontging ons een beetje. Dit staat los van de ziektes welke juist een risico vormen in de periode tot 1 jaar. Dat zijn ze echter niet allemaal.

Maar uiteindelijk zijn de kids gewoon beschermd tegen alles.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Delerium schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:24:
Dat men vergeten is wat mazelen en polio doen en uit luxe-overwegingen niet vaccineren is weer zoiets. Maar wat mij eigenlijk tegenvalt is dat men zo hamert dat autisme wel zo'n beetje het ergste is dat je kan overkomen (erger dan polio zelfs). Is autisme echt zo erg? En is niet iedereen stiekem een beetje autist? Is het eigenlijk niet een beetje fictieve ziekte die men aan vaccineren plakt?
Stel hè, puur hypothetisch, dat je kind 25% kans heeft op autisme bij vaccineren, maar is voor 99% beschermd tegen allerlei narigheid dan zou ik nog vaccineren. Liever een autistisch kind dan dan een dood kind.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
!null schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:35:
Want meteen de naald erin bij een 6 weken oude baby vonden we toch wat te veel.
te veel wat?
waarom uitstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:28
Kheos schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:02:
[...]

te veel wat?
waarom uitstellen?
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Van de site van rivm;
Het blijft wenselijk de vaccinatie zo vroeg mogelijk te geven in verband met risico op kinkhoest. Het is te laat en niet wenselijk om de eerste vaccinatie na de leeftijd van 9 weken te geven
Waarom zou je heel veel langer gaan wachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Maar het comment hierboven is buiten alle proporties. Ik heb niet alles gelezen, maar ik kan niet begrijpen dat zichzelf respecterende mensen die óók nog verstand hebben, dit soort dingen schrijven. Er zijn zat films gemaakt over scenarios waar mensen slaven zijn van het systeem en zelf niet meer mogen denken of een mening mogen hebben. Dat is waar gelukkig weldenkende partijen nog voor strijden in dit land, dat mensen een afwijkende mening mogen hebben. Dat die mening wellicht niet altijd hetzelfde is als de grote massa, is soms jammer, maar veelal worden we daar met zijn allen gelukkiger van. Om die vrijheid te hebben.

Waarom zou je dit niet ook kunnen schrijven over bijvoorbeeld de vrijheidsberoving in de vorm van de leerplicht? Zo bizar is het idee niet. Nu kun je het ermee oneens zijn, maar een verplichting die tot doel heeft de samenleving en je kind(eren) te beschermen, dat is toch niet zo heel gek? Ik zou dat in elk geval niet als "bizar" willen omschrijven, los van of ik het ermee eens ben of niet. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zeg toch nergens dat je geen andere mening mag hebben? Alleen is vaccinatie in het algemeen belang van de samenleving en breng je door niet te vaccineren mensen in gevaar die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden en mensen bij wie het vaccin niet werkt (ja dat kan ook gebeuren). In dit geval ben ik van mening dat de individuele vrijheid moet wijken voor het algemeen belang.

Met gemoedsbezwaren tegen de verplichte verzekering heb ik bijvoorbeeld geen bezwaar als dit volwassenen betreft. Immers de gevolgen zijn dan ook alleen voor het individu. Een kind moet gewoon verzekerd zijn tot deze handelsbekwaam is zelf kan bepalen of hij gemoedsbezwaren heeft.

Er zijn landen met verplichte vaccinatie (Italië bijvoorbeeld) en meestal leidt overteding tot boetes en ontzegging van toegang to bepaalde voorzieningen (opvang, school). Alleen krijg je dan dat rijken de boete betalen en alsnog niet vaccineren. Gedwongen vaccinatie heb ik geen enkel probleem mee. Dan kan je heel dramatisch naar films verwijzen, maar wat voor boodschap heb ik aan FICTIE over wat er zou kunnen gebeuren?

En in de grondwet staan niet alleen vrijheden, er staat ook in dat de overheid wetten mag maken om die vrijheden in te perken wanneer dit noodzakelijk is. Lees hem eens zou ik zeggen, dan kom je er achter dat de grondwet niet zwart wit is.

Tenslotte, wat heeft Geert hier mee te maken?
[...]

Van wiki, eerste zin: Autisme is een aangeboren pervasieve ontwikkelingsstoornis....
Ik heb van dichtbij gezien wat polio doet op mijn reizen, misschien moeten de anti vaxxers eens een dagje met deze mensen doorbrengen en vraag ze dan even of dat is wat ze voor hun kind willen. Maar ja, als ze zo dom zijn om die autisme onzin te geloven zonder enige bewijs na uitvoerig onderzoek, wat let ze dan om een reëel risico te negeren?
Cyphax schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Waarom zou je dit niet ook kunnen schrijven over bijvoorbeeld de vrijheidsberoving in de vorm van de leerplicht? Zo bizar is het idee niet. Nu kun je het ermee oneens zijn, maar een verplichting die tot doel heeft de samenleving en je kind(eren) te beschermen, dat is toch niet zo heel gek? Ik zou dat in elk geval niet als "bizar" willen omschrijven, los van of ik het ermee eens ben of niet. :)
Mooi dat je de leerplicht erbij haalt. Zou Dennis weten dat als je je kind van school houdt je ook uiteindelijk uit de ouderlijke macht ontzet wordt, je gezin onder toezicht geplaatst wordt en de kinderen naar school gebracht worden? Waarom? Het individueel belang van een enkel kind! En dan zou dit opeens niet kunnen als het om het belang van de hele samenleving gaat?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBoom schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:59:
[...]
Stel hè, puur hypothetisch, dat je kind 25% kans heeft op autisme bij vaccineren, maar is voor 99% beschermd tegen allerlei narigheid dan zou ik nog vaccineren. Liever een autistisch kind dan dan een dood kind.
Dit gaat weer een beetje ver he, want bij niet vaccineren is bij de huidige stand van de medische wetenschap de kans dat je kind gehandicapt sterft door één van de ziektes waartegen gevaccineert wordt lager dan 25%.

In dit onderzoek uit 2016 volgt de schatting dat door vaccinatie 9000 stefgevallen onder kinderen geboren voor 1992 zijn voorkomen door vaccinatie. Dat is een stuk minder dan 25%! (Dit gaat voorbij an mutilaties door bijvoorbeeld, polio die komt hier dan nog wel bij)

gelukkig is er geen statistisch verband aangetoont tussen vaccinatie en autisme. Dus zelfs als dat verband er wel zou zijn, dan is de kans statistisch gezien kleiner dan de nauwkeurigheid waarmee de hypothese is getest. Praktisch gezien hebben we het dan over kansen veel kleiner dan 1%. En dan is de keuze niet te vaccineren simpelweg niet rationeel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Dat is precies het punt waar het eigenlijk allemaal op neer komt. De informatie voorziening.

De RIVM zegt dat het zo moet, en als je bij het consultatiebureau zit kunnen je "waarom" vragen niet altijd goed beantwoord worden (maar daar zit volgens mij zeker wel vooruitgang in)
Kheos schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:02:
[...]

te veel wat?
waarom uitstellen?
Het is mij niet duidelijk waar de balans is. Ik ga niet beweren dat ik het beter weet. Maar je baby krijgt twee prikjes met bescherming voor wel 10 ziektes. Dat is niet niks.
Vanuit het oogpunt van bescherming tegen die ziektes is het goed ja. Maar waar is de balans tussen de risico's van die ziektes oplopen, en eventuele nadelen?

Bij ons in de straat is er een prematuur geboren tweeling. Veel te vroeg, maar ze hebben het gered.
Maar ook daar ging de naald erin na 8 weken vanaf geboortedag, dus eigenlijk nog erder bij prematuren.
De twee baby's waren een paar dagen er goed ziek van. Tja, ze hebben nu wel de bescherming, en het lijkt erop dat ze weinig over hebben gehouden, al valt dat altijd lastig te zeggen.

Wat voor ons ook van belang was, was dat ons kind niet meteen na 3 maanden op de opvang werd gedeponeerd, dit woog ook mee. Anders hadden we wel meteen vaccinaties gedaan.

Ik kan het ook allemaal niet hard maken, dus de argumenten zijn niet sterk. Dat weet ik ook wel.
Ik wilde alleen maar aangeven dat er nog een eigenwijze tussengroep bestaat :+ die hun kinderen wat later vaccineren. (er zijn ook mensen die echt selectief kiezen welke vaccinatie wel en niet, of die ze afzonderlijk willen laten geven, en niet bij elkaar in 1 injectie, gaat allemaal erg ver)

Maar zoals de RIVM al zegt, 1e prik uitterlijk in de 9e week. Wat gebeurt er dan in de 10e week? Gaan ze het dan allemaal niet halen ofzo?
Natuurlijk hebben ze erover nagedacht, maar uiteindelijk is het gewoon een risico verhaal. Je kunt ook gewoon met je kind altijd binnen blijven, en nooit naar andere mensen toe gaan of visite toe laten. Kan je ook niet van de fiets vallen (of ongelukt met auto) en gewond raken. Maar dat doe je ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
!null schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:15:
Maar zoals de RIVM al zegt, 1e prik uitterlijk in de 9e week. Wat gebeurt er dan in de 10e week? Gaan ze het dan allemaal niet halen ofzo?
Natuurlijk hebben ze erover nagedacht, maar uiteindelijk is het gewoon een risico verhaal. Je kunt ook gewoon met je kind altijd binnen blijven, en nooit naar andere mensen toe gaan of visite toe laten. Kan je ook niet van de fiets vallen (of ongelukt met auto) en gewond raken. Maar dat doe je ook niet.
Die extra week verhoogt het risico dat je kind ziek wordt vóórdat het gevaccineerd wordt met alle risico's van dien.

Nu maakt die ene week vrij weinig uit (tenzij je enorme pech hebt) maar als je het weken/maanden gaat uitstellen maakt dat wel uit. Plus dat het de herd-immunity verzwakt, wat weer een risico is voor mensen die ivm medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Een extra risico dus voor die groep.

:Y) en de meeste ongelukken gebeuren thuis, dus trek er vooral op uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57
Cyphax schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Achteraf had ik wat genuanceerder kunnen reageren. O+

Ik verbaas me erover dat mensen niet heel positief reageren (is dat genuanceerd? ;-) ) reageren als het privé domein wordt binnengedrongen door politici, maar dat ze met twee maten meten als het gaat om dit soort zaken. Omdat het overgrote deel vaccinatie een goed idee vindt, moet de minderheid verplicht worden hetzelfde doen. Dat vind ik opvallend en ben ik het niet direct mee eens.

Ik denk niet dat er iemand bezwaren tegen heeft dat een kind wordt opgeleid. Alleen de manier waarop varieert. En daar is in Nederland vooralsnog veel vrijheid in, om dat in te vullen. Daarin zijn wij uniek in de wereld.

Democratie is niet de "wet van de sterkste", maar dat de minderheid ook een stem heeft.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
[...]
Het is mij niet duidelijk waar de balans is. Ik ga niet beweren dat ik het beter weet. Maar je baby krijgt twee prikjes met bescherming voor wel 10 ziektes. Dat is niet niks.
Vanuit het oogpunt van bescherming tegen die ziektes is het goed ja. Maar waar is de balans tussen de risico's van die ziektes oplopen, en eventuele nadelen?
Dat is bij 6 weken omdat dan het risico dat ze de ziekte krijgen aanwezig is en de risico's van een vaccinatie dan minimaal zijn
Bij ons in de straat is er een prematuur geboren tweeling. Veel te vroeg, maar ze hebben het gered.
Maar ook daar ging de naald erin na 8 weken vanaf geboortedag, dus eigenlijk nog erder bij prematuren.
De twee baby's waren een paar dagen er goed ziek van. Tja, ze hebben nu wel de bescherming, en het lijkt erop dat ze weinig over hebben gehouden, al valt dat altijd lastig te zeggen.
Heel zielig dat ze ze er een paar dagen goed ziek van zijn, maar bedenk eens wat er gebeurt als ze 1 van de ziektes op diezelfde leeftijd zouden krijgen. Dan krijg je een kind dat in het ziekenhuis beland en er mogelijk iets aan over houdt. Onderzoek laat daarnaast zien dat de kans dat ze iets aan de vaccinatie overhouden minimaal is.
Wat voor ons ook van belang was, was dat ons kind niet meteen na 3 maanden op de opvang werd gedeponeerd, dit woog ook mee. Anders hadden we wel meteen vaccinaties gedaan.
Ook al is dat een goede reden die het risico op een ziekte kleiner maakt is dat nog steeds niet voldoende om de prik later te doen. Je kind komt toch in die tijd in contact met visite, jullie komen buiten en kunnen dus ziektes meenemen e.d.
Dat zijn voorschriften gebaseerd op risico-inschattingen. Die risico's gaan rond die tijd hard omhoog omdat dat meestal de tijd is dat ze steeds meer buiten komen en met andere mensen/kinderen in contact komen.
Zelfs als je dat doet kun je in contact met ziektes komen. Of je moet echt helemaal afgezonderd gaan leven maar dan mag je dus ook geen boodschappen in huis halen e.d.

Punt is dat je gewoon moet vaccineren tenzij je kind echt iets bijzonders heeft (allergisch, ziek e.d.). In alle andere gevallen is het het beste om de vaccinaties aan te houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Cyphax

Moderator LNX
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:30:
[...]

Ik verbaas me erover dat mensen niet heel positief reageren (is dat genuanceerd? ;-) ) reageren als het privé domein wordt binnengedrongen door politici, maar dat ze met twee maten meten als het gaat om dit soort zaken. Omdat het overgrote deel vaccinatie een goed idee vindt, moet de minderheid verplicht worden hetzelfde doen. Dat vind ik opvallend en ben ik het niet direct mee eens.

Ik denk niet dat er iemand bezwaren tegen heeft dat een kind wordt opgeleid. Alleen de manier waarop varieert. En daar is in Nederland vooralsnog veel vrijheid in, om dat in te vullen. Daarin zijn wij uniek in de wereld.

Democratie is niet de "wet van de sterkste", maar dat de minderheid ook een stem heeft.
Als het echt alleen gaat om "als pietje in het kanaal springt, spring jij er dan achteraan", dan zou ik daar ook anders tegenaan kijken, maar je zet een heleboel wetenschappelijke gegevens opzij, terwijl het juist daarom gaat. :) De vaccinaties werken aantoonbaar om vreselijke en besmettelijke ziektes uit te roeien. Dat iedereen dan dat een goed idee vindt is een logisch gevolg, maar dáár moet je niet op focussen.
Andersom lijken mensen die twijfelen juist gesterkt te worden door het underdog-zijn, lijkt het wel. Misschien begrijpelijk, maar ik hoop dat mensen hun gezond verstand onder de streep toepassen en niet zozeer kijken naar wat andere mensen doen, maar naar wat ze zelf kunnen doen om hun eigen kinderen te beschermen. Dat is het primaire doel.

Als er geen bezwaar is tegen dat een kind wordt opgeleid, waarom is er dan wel bezwaar tegen dat kind beschermen tegen gevaar, juist zodat het een opleiding kan gaan volgen? :)
Voor de duidelijkheid: ik stel niet dat vaccinaties verplicht moeten worden, dat is niet de context hier in elk geval.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 06-07-2017 12:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Kheos

FP ProMod
[...]

hm, maar da's nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Op basis van grootschalig wetenschappelijk onderzoek, opvolging, risico analyse, statistiek... worden er voorschriften opgesteld. Jij wijkt daarvan af. Waarom?
Heb je gaten kunnen prikken in de onderzoeken? Zoja, please share! Da's in ons aller belang.
Zonee... waarom is jouw subjectieve risico analyse beter dan een massale objectieve?
Buiten: een naald in mijn baby is zielig op X weken, maar niet meer zielig op X+Y weken. Wat is precies je argument?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Maar eigenlijk is het wel niets, we worden dagelijks met vele bacteriën en virussen geconfronteerd waar ons immuunsysteem een afweer voor heeft of moet opbouwen. Tien is echt niet veel...

Zoek niet op "Nadelen van vaccinaties" dan kom je op de websites van de 'gekkies' Wat je wilt weten is wat de bijwerkingen zijn: http://rijksvaccinatieprogramma.nl/Bijwerkingen

Die bijwerkingen kunnen lastig zijn, je kind is huilerig en slaapt slecht. Als je daar niet tegen kunt had je beter niet aan kinderen kunnen beginnen. De risico's van niet vaccineren? Wat zijn de gevolgen van de ziektes waartegen gevaccineerd wordt? Mogelijk dood, handicap en/of onvruchtbaarheid!

Wat betreft die 9 weken, vraag het een expert. Ik heb mij laten vertellen dat rond die tijd de antistoffen die het kind van de moeder heeft meegekregen niet meer werken. Dat zou verklaren waarom het ook 9 weken is bij een vroeg geboren kindje. Maar dat kan net zo goed een broodje aap zijn. Ik heb het ook maar van horen zeggen.
[...]

Begrijp mij goed, ik ben er zeker niet voor dat de overheid voor het minste en geringste ingrijpt in het privé leven van de burger. Als de overheid dat doet, moet er een goede en onderbouwde reden voor zijn. Een ieder moet wat mij betreft vrij zijn zijn eigen leven te ruineren of zelfs beëindigen. De overheid zou alleen moeten ingrijpen als individuele keuzes de levens van anderen gaan beïnvloeden.

Om herd-immunity te krijgen is een vaccinatie graad van ca 95% nodig. Dan zijn ook degenen die niet ingeënt kunnen worden goed beschermd doordat de kans dat ze met de ziekte in aanraking komen extreem klein wordt. Deze mensen lopen nu gevaar omdat er in Nederland al relatief veel mensen niet ingeënt zijn (wegens geloof) en er nu dus de hipsters die het beter denken te weten bij komen. Dan is het dus tijd geworden om in te grijpen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2017 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Uiteindelijk is democratie idd een combinatie van minderheden die het voor de rest uitmaakt. Welke minderheid je zit maakt het redelijkwijs mogelijk om te functioneren.

Maar als democratie zijn er ook keuzes afgesneden voor absurde dingen die voor de democratie (alle andere minderheden) schadelijk zijn. En zo worden wel degelijk vrijheden geofferd om te kunnen functioneren. Een verplicht pensioenstelsel bijvoorbeeld, je krijgt er wat voor terug. En de wat meer zonderlinge dingen worden zo ook afgepakt. Er zijn mensen die iets met water hebben, maar de dijken doorsteken wordt als absurd beschouwd. En ga maar na dat men 50 jaar geleden het luxe-probleem van vaccineren net zo stompzinning had gevonden.
Iedereen heeft zo vrijheden maar het besef dat men in alles ultiem vrij is, is pas van zeer recente tijd en IMO absurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Derby schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:43:
[...]

Dan begrijp je niet wat ik bedoel. Wat is er mis mee dat mensen en keus maken. Geen vaccinaties, Trump, straks misschien Wilders. Wat maakt het uit? Als dat is wat mensen willen...
Wie heeft er bedacht dat we 10.000 jaar zouden moeten leven?
Veel mensen klagen over betutteling, maar als mensen dan een eigen keus maken, onderbouwd of niet is het ook niet goed.

Het is raar om te denken dat 1 iemand het beter weet als een ander.
Het is dus helemaal niet raar om te denken dat iemand het beter weet dan een ander. Dat is precies de reden dat er talloze beroepen zijn met experts die een stuk kennis beheersen, daar dus alles over weten, en daarmee dus betrouwbare bronnen zijn van informatie. Die experts zijn ontstaan omdat er veel teveel informatie is om overal alles over te kunnen weten. We moeten ons gedwongen specialiseren. En als je dus buiten je specialiteit een onderwerp aansnijdt, kun je maar beter goed luisteren dan veel praten.

Het is vooral heel erg arrogant om NIET te denken dat iemand het beter weet dan jij. En niet alleen arrogant, maar vooral een bevestiging van je eigen beperkte intelligentie. De slimme mens kan goed filteren en heeft juist per definitie aandacht voor iets of iemand die nieuwe en/of betrouwbare informatie heeft. Let op het sleutelwoord: filteren. De zin van de onzin kunnen scheiden. Het is vervelend om te zeggen, maar jij laat hier zien dat totaal niet te kunnen. 'Onderbouwd of niet' - dus je hoeft een standpunt niet te onderbouwen maar mag er wel naar handelen zelfs wanneer dat anderen schade oplevert? De logica is hier ver te zoeken.

Kennis is iets heel anders dan twee zoektermen in Google gooien en op wat linkjes klikken. Kennis over een onderwerp gaat over het leggen van de juiste verbanden en de juiste conclusies trekken. Mensen zonder kennis en wat zoekwerk denken dat ze iets weten, maar leggen de verkeerde verbanden en trekken de verkeerde conclusies.

De wil van het individu moet dan ook soms even een stap terug doen ter bevordering van ons allen. Ook dat betekent dat je een stuk arrogantie moet inslikken. Altijd je eigen wil doordrijven zelfs als de hele wereld tot een consensus is gekomen, getuigt van een oneindige domheid. Het is dan ook niet voor niets dat je bij Lubach een narcist als Trump de revue ziet passeren.

Enne... heel eerlijk, die lui in de bible belt die zich niet willen vaccineren? Ik ben er groot voorstander van om die ook geen enkele zorg meer te verlenen. Laat ze lekker wegrotten in hun eigen gelijk. Dat klinkt misschien hard, maar ik vind dat die arrogante houding beide kanten op moet werken. Als je niet wil meewerken aan voorkomen, dan word je ook niet genezen. Gewoon in quarantaine tot je dood bent. Dan is die dekkingsgraad ook weer wat beter.

[ Voor 30% gewijzigd door Vayra op 06-07-2017 13:35 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bent, als ik zo vrij mag zijn e.e.a. te interpreteren, bang voor het hellend vlak. Want als we vaccinatie verplichten, Waar Eindigt Het Dan Wel Niet?! Ik snap die angst niet zo goed, eerlijk gezegd. Heel de samenleving staat bol van wapenfeiten waarbij het belang van individuen ondergeschikt wordt verklaard aan dat van de groep. Waarom zou dat vaccinatie opeens anders zijn? Helemaal omdat het ook in het belang van de gevaccineerde is dat hij/zij wórdt gevaccineerd?
Ik kan je verzekeren dat er een hoop onzinmethoden tussenzitten (getuige bijvoorbeeld De Hond met zijn iPad-filosofie); en ik zou er voorstander van zijn om die freewheelende idioterie aan banden te leggen. Er zijn ondertussen diverse goed-onderzochte en uitgerijpte manieren om kinderen dingen te onderwijzen; het wordt tijd dat elke keer opnieuw het wiel uitvinden wordt gestaakt, of uitsluitend onder auspiciën van onderzoekers gebeurt die hun sporen in het vakgebied hebben verdiend. En dan nog met forse terughoudendheid.
Democratie is 50% + een beetje. Niets van dat gelul over dat 'de minderheid ook een stem heeft': nee, 50% + een beetje. Met, hoop je, een systeem om die 50% te laten rouleren over de samenleving. Er is geen enkele garantie ingebouwd dat er wordt geluisterd naar de 50% - een beetje; als het gebeurt is het een gunst, geen recht. Democratie kan zichzelf om zeep stemmen, zoals in diverse landen op de wereld nu ook gebeurt. Democratie kan mensenrechten wegstemmen, zoals in diverse landen op de wereld opnieuw gebeurt. Er kleven dus flink wat nadelen aan een democratie... maar het is nog steeds, tot op de dag van vandaag, het beste staatkundige systeem dat de mensheid heeft bedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:23:
Democratie is 50% + een beetje. Niets van dat gelul over dat 'de minderheid ook een stem heeft': nee, 50% + een beetje. Met, hoop je, een systeem om die 50% te laten rouleren over de samenleving. Er is geen enkele garantie ingebouwd dat er wordt geluisterd naar de 50% - een beetje; als het gebeurt is het een gunst, geen recht. Democratie kan zichzelf om zeep stemmen, zoals in diverse landen op de wereld nu ook gebeurt. Democratie kan mensenrechten wegstemmen, zoals in diverse landen op de wereld opnieuw gebeurt. Er kleven dus flink wat nadelen aan een democratie... maar het is nog steeds, tot op de dag van vandaag, het beste staatkundige systeem dat de mensheid heeft bedacht.
Waar haal je deze onzin in godsnaam vandaan? Ooit van een grondwet, scheiding der machten, internationale verdragen, mensenrechten etc gehoord? Er bestaat gelukkig niet zo iets als een dictatuur van de meerderheid, althans niet in vrije democratieën. Elke functionerende democratie heeft heel veel waarborgen, hoewel die in landen als de VS en Turkije wel ernstig bedreigd worden (die landen zijn dan ook nog nauwelijks democratieën te noemen).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@redwing

In de meeste zaken heb je wel gelijk. Ik bedoelde het ook als vrij overdreven voorbeeld, alleen maar binnen zitten. En dan nog krijg je mogelijk wat binnen via boodschappen. En het zou ook helemaal niet gezond zijn.

De kinderen gaan hier dus fors later naar de opvang. En gemiddeld tot meer dan een jaar borstvoeding. Ik denk dat dat allemaal helpt, maar inderdaad niet alle risico's wegneemt.
Overigens is ons eerste kind wel op normale manier door vaccinatie programma heen gegaan, en hebben we het alleen vertraagd bij ons tweede kind.

Maar het is in ieder geval zichtbaar dat ziektes (buikgriepjes etc) vooral komen wanneer ze naar de opvang gaan. Daarvoor hadden beide kids vrijwel nooit wat.

En dan kom je meteen op een andere discussie bij de kinderopvang. Dat een kinderopvang eigenlijk liever geen kinderen ontvangt die niet gevaccineerd zijn. Dat gaan veel geloof ik formaliseren, als ze dat niet al gedaan hebben.
En dat snap ik helemaal.
Kheos schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:45:
[...]
Buiten: een naald in mijn baby is zielig op X weken, maar niet meer zielig op X+Y weken. Wat is precies je argument?
Ik heb niet heel erg goede argumenten, dat zei ik eerder al.
Maar specifiek op dit stukje: Het gaat er niet om dat die naald zielig is, of dat ze een dagje of een nachtje huilen. Dat is niet belangrijk, en dan had ik inderdaad geen kinderen moeten nemen.
Puur die vroege periode is bijvoorbeeld de ontwikkeling van de hersenen (en evt. zenuwstelsel) die uiteraard nog volop bezig is te ontwikkelen, en de niet volledig ontwikkelde bloed-brein barriere (als dat dus waar is)

Het gaat erom of het blijvende schade kan verrichten. En dan bevindt je je meteen op een vlak waarin je vrij weinig kunt bewijzen, aan welke kant je ook staat.
Waar de RIVM over communiceert is op zichzelf prima, en zeker als je het hebt over risico's om ziek te worden enzo, allemaal duidelijk en helder een vaak ook wel bewezen. Maar hoe kun je nou op lange termijn iets bewijzen van eventueel nadelige effecten van vaccinaties? Dat is ook bijna niet te doen, en ik kan dan ook helemaal niks claimen, ook al zou ik voor of tegen zijn.

Zo'n typisch voorbeeld is de discussie over aluminiumverbindingen in de vaccinaties. Daar heb je dan inderdaad artikelen over van "gekkies" over hoe slecht dat dan wel niet is (vooral voor hersenen/zenuwstelsel)
De RIVM heeft dit al uitgelegd op de website, en hierin wordt de dagelijkse inname van aluminium erbij gehaald die al hoger ligt dan wat er in de vaccinaties. Mooi argument weggeveegd zou je dan denken.
Maar dan zie je dat ze inname via eten vergelijken met inname door het direct in het bloed te spuiten, waarin geen filtering plaatsvindt (zoals wel het geval is bij je stofwisseling, en er bijzonder weinig in je bloed terecht komt). Dus dat stelt me dan weer niet helemaal gerust, en laat een opening voor de gemaakte claims.

Hoe dan ook, het is zoals ik al zei niet een verhaal vol met goede argumenten die waterdicht zijn. Dat is het gewoon niet, en ik heb ook niet de middelen om te zeggen of iets fout of goed is.
Maar dan zie je wel waar het vandaan komt.

Daarbij komt (om in dit topic nog meer m'n eigen ruiten in te gooien :D ) dat we ook leunen op deze herd immunity, terwijl je deze niet helpt op te bouwen. Okee, in ons geval zijn de kinderen wat later beschermt en doen ze dan alsnog mee voor de herd immunity.
Wat ik bedoel te zeggen is, als de dekkingsgraad veel lager zou zijn en er niet persee herd immunity is, dan zouden we ook andere keuzes maken. Simpelweg omdat de risico's dan groter zouden zijn.
En ik weet dat dat vrij egoistisch is om te doen.

Zo hoorde ik nog eens een argument van een moeder (tegen vaccinaties) dat je ook gewoon ziek kunt worden. Ze zei dat ze vroeger ook de bof had gehad, en dat dat ook niet het einde van de wereld is, en dat je dat risico dus kunt aanvaarden volgens haar (het is geen dodelijke ziekte)
Maarja, volgens mij doen we het ook om andere zwangere vrouwen te beschermen, omdat je door de bof wel een miskraam kunt krijgen. Dat is een voorbeeld van een "minder erge" ziekte die je zou kunnen accepteren, maar de vaccinatie juist er is voor de herd immunity, voor die foetus die het niet zou kunnen overleven, en niet persee voor het gevaccineerde kind zelf.
Dat zou mijn tegenargument zijn geweest, en dan zouden velen hier het met me eens zijn geweest denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 06-07-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
*edit* - comment totaal verkeerd gelezen.

[ Voor 97% gewijzigd door Vayra op 06-07-2017 14:15 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
!null schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:08:
Maar het is in ieder geval zichtbaar dat ziektes (buikgriepjes etc) vooral komen wanneer ze naar de opvang gaan. Daarvoor hadden beide kids vrijwel nooit wat.
Een infectie moet wel van iemand af komen en als je kinderen naar de opvang gaan, komen ze ineens veel meer mogelijke infectiehaarden tegen dan het kleine aantal dat ze daarvoor zien.
Zo'n typisch voorbeeld is de discussie over aluminiumverbindingen in de vaccinaties. Daar heb je dan inderdaad artikelen over van "gekkies" over hoe slecht dat dan wel niet is (vooral voor hersenen/zenuwstelsel)
De RIVM heeft dit al uitgelegd op de website, en hierin wordt de dagelijkse inname van aluminium erbij gehaald die al hoger ligt dan wat er in de vaccinaties. Mooi argument weggeveegd zou je dan denken.
Maar dan zie je dat ze inname via eten vergelijken met inname door het direct in het bloed te spuiten, waarin geen filtering plaatsvindt (zoals wel het geval is bij je stofwisseling, en er bijzonder weinig in je bloed terecht komt). Dus dat stelt me dan weer niet helemaal gerust, en laat een opening voor de gemaakte claims.
Het verhaal van het RIVM klopt ook gewoon, er is geen ruimte voor discussies, tenzij je niet alle feiten kent.
Ja, er is een verschil tussen het eten en injecteren van aluminium op het gebied van hoeveel er in je bloed terecht komt, als je kijkt naar vergelijkbare ingenomen hoeveelheden. Echter je krijgt via je eten en drinken (en bij jonge baby's via de borst) zoveel aluminium binnen dat, ook al neemt het lichaam niet heel veel per keer op, het totaal wat je toch opneemt vele malen hoger is dan wat er bij een vaccinatie direct in je bloed gespoten wordt.

Ook bij kleine kinderen.

(Plus een aantal vaccinaties, waaronder de BMR prik, bevatten helemaal geen aluminium).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:43:
Waar haal je deze onzin in godsnaam vandaan? Ooit van een grondwet, scheiding der machten, internationale verdragen, mensenrechten etc gehoord?
Ik reageer vanwege het off-topic zijn noodgedwongen kort. Kijk naar de Atheense democratie van weleer: van grondwet, scheiding der machten, internationale verdragen en mensenrechten hadden die ouwe Grieken echt niet gehoord... en toch was het systeem in eerste aanleg onmiskenbaar democratisch. Weliswaar met de nodige lacunes (geen actief stemrecht voor iedereen bijvoorbeeld, of het schervengericht), maar hee, als dat een punt is moeten we ook een andere naam verzinnen voor het Nederlandse staatsbestel tussen 1848 en 1922.
Er bestaat gelukkig niet zo iets als een dictatuur van de meerderheid, althans niet in vrije democratieën. Elke functionerende democratie heeft heel veel waarborgen, hoewel die in landen als de VS en Turkije wel ernstig bedreigd worden (die landen zijn dan ook nog nauwelijks democratieën te noemen).
Pardon? Dus een stemming in de Tweede Kamer is niet 'dictatuur van de meerderheid'? De laatste keer dat ik keek ging het toch écht om 50% en een beetje. (Heel soms is het in dit land noodzakelijk om tweederde en een beetje te hebben.) Ik heb nog nooit een stemming gezien waarbij het voorstel van de minderheid werd aangenomen. Dat een minderheid kan amenderen op een voorstel dat ter stemming wordt aangeboden is leuk en aardig en waarschijnlijk zelfs enigszins efficiënt, maar nog steeds geen definiërend kenmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
2017 :P

Uiteindelijk is het ook nieteens zo dat het om 50% gaat, uiteindelijk heeft de sterkste (groep) het voor het zeggen. Democratie is een systeem om het risico op te eenzijdige overheersing enigszins te mitigeren.

Als je kijkt naar de juistheid van beslissingen die worden gemaakt, dat ligt natuurlijk genuanceerder, maar het heeft niet direct iets met democratie te maken.

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 06-07-2017 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:03:
Pardon? Dus een stemming in de Tweede Kamer is niet 'dictatuur van de meerderheid'? De laatste keer dat ik keek ging het toch écht om 50% en een beetje. (Heel soms is het in dit land noodzakelijk om tweederde en een beetje te hebben.) Ik heb nog nooit een stemming gezien waarbij het voorstel van de minderheid werd aangenomen. Dat een minderheid kan amenderen op een voorstel dat ter stemming wordt aangeboden is leuk en aardig en waarschijnlijk zelfs enigszins efficiënt, maar nog steeds geen definiërend kenmerk.
Nee, wat de TK beslist moet door de EK gecontroleerd worden en kan door zowel rechters als de regering worden verhinderd.

Het aanpassen van de Grondwet behelst een heel proces, waaronder 2x een stemming waarvan de tweede een twee derde meerderheid nodig heeft na verkiezingen. Dat alleen zijn dus veel meer waarborgen dan een keer stemmen en de meerderheid wint.

Athene was geen moderne democratie, dat werd pas na de verlichtinging uitgevonden. Athene was een oligarchie, een voorloper die wel dezelfde naam had. Maar we hebben gelukkig geen Atheens systeem waar 200 families besluiten voor het hele land.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 06-07-2017 15:45 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dus eigenlijk begrijp je het zelf niet helemaal, hebt geen zicht op hoe de opname in het menselijk lichaam precies werkt? Beide partijen kunnen je dan dus van alles wijs maken, waarbij je dan bij voorkeur de partij gelooft die het minst wetenschappelijk onderlegd is en voornamelijk op angst speelt?
Zo hoorde ik nog eens een argument van een moeder (tegen vaccinaties) dat je ook gewoon ziek kunt worden. Ze zei dat ze vroeger ook de bof had gehad, en dat dat ook niet het einde van de wereld is, en dat je dat risico dus kunt aanvaarden volgens haar (het is geen dodelijke ziekte)
Maarja, volgens mij doen we het ook om andere zwangere vrouwen te beschermen, omdat je door de bof wel een miskraam kunt krijgen. Dat is een voorbeeld van een "minder erge" ziekte die je zou kunnen accepteren, maar de vaccinatie juist er is voor de herd immunity, voor die foetus die het niet zou kunnen overleven, en niet persee voor het gevaccineerde kind zelf.
Dat zou mijn tegenargument zijn geweest, en dan zouden velen hier het met me eens zijn geweest denk ik.
Het zelfde idee zie je met mazelen. De BMR krijg je met 15 maanden, alles daaronder is nog kwetsbaar. Als je dan besluit niet te vaccineren en je kind is uiteindelijk drager dan kan hij op de opvang nogal bedreigend zijn voor de lagere groepen.

Daarbij kan iets als bof best wel erg naar voor de kleine zijn, is dat dan geen argument? Ja als ik hem van de trap laat flikkeren en hij breekt wat ledematen dan vergaat de wereld ook niet, komt allemaal weer goed. Maar toch kopen we met z'n allen traphekjes. Is die moeder al uit de ouderlijke macht ontzet? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Nee, wat de TK beslist moet door de EK gecontroleerd worden en kan door zowel rechters als de regering worden verhinderd.
De regering kan helemaal niets verhinderen. Als de Tweede en Eerste kamer een wet hebben goedgekeurd dan is deze van kracht.

De regering kan er voor kiezen om deze niet uit te voeren, met het risico dat ze door mensen die daardoor benadeeld worden voor de rechter gedaagd worden.

Rechters in Nederland kunnen wetten alleen toetsen aan internationale verdragen, niet aan de grondwet. De 1e en 2e kamer worden geacht geen wetten aan te nemen die tegen de grondwet zijn. Doen ze dit wel, dan is dat toch wet aangezien geen rechter in Nederland de bevoegdheid heeft om de wet te toetsen aan de grondwet en ongeldig te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:04:
[...]
Rechters in Nederland kunnen wetten alleen toetsen aan internationale verdragen, niet aan de grondwet. De 1e en 2e kamer worden geacht geen wetten aan te nemen die tegen de grondwet zijn. Doen ze dit wel, dan is dat toch wet aangezien geen rechter in Nederland de bevoegdheid heeft om de wet te toetsen aan de grondwet en ongeldig te verklaren.
De Raad van State toetst wetsvoorstellen (vooraf)/algemene maatregelen van bestuur/verdragen.

Grondwet, Artikel 73.1: "De Raad van State of een afdeling van de Raad wordt gehoord over voorstellen van wet en ontwerpen van algemene maatregelen van bestuur, alsmede over voorstellen tot goedkeuring van verdragen door de Staten-Generaal. In bij de wet te bepalen gevallen kan het horen achterwege blijven."

Wet op de Raad van State, Artikel 18.1:
"De Tweede Kamer der Staten-Generaal hoort de Afdeling advisering over de bij haar door een of meer leden aanhangig gemaakte voorstellen van wet, voordat zij deze in behandeling neemt.
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
@redwing

In de meeste zaken heb je wel gelijk. Ik bedoelde het ook als vrij overdreven voorbeeld, alleen maar binnen zitten. En dan nog krijg je mogelijk wat binnen via boodschappen. En het zou ook helemaal niet gezond zijn.

De kinderen gaan hier dus fors later naar de opvang. En gemiddeld tot meer dan een jaar borstvoeding. Ik denk dat dat allemaal helpt, maar inderdaad niet alle risico's wegneemt.
Overigens is ons eerste kind wel op normale manier door vaccinatie programma heen gegaan, en hebben we het alleen vertraagd bij ons tweede kind.

En dan kom je meteen op een andere discussie bij de kinderopvang. Dat een kinderopvang eigenlijk liever geen kinderen ontvangt die niet gevaccineerd zijn. Dat gaan veel geloof ik formaliseren, als ze dat niet al gedaan hebben.
En dat snap ik helemaal.

[...]

Maar specifiek op dit stukje: Het gaat er niet om dat die naald zielig is, of dat ze een dagje of een nachtje huilen. Dat is niet belangrijk, en dan had ik inderdaad geen kinderen moeten nemen.
Puur die vroege periode is bijvoorbeeld de ontwikkeling van de hersenen (en evt. zenuwstelsel) die uiteraard nog volop bezig is te ontwikkelen, en de niet volledig ontwikkelde bloed-brein barriere (als dat dus waar is)

Het gaat erom of het blijvende schade kan verrichten. En dan bevindt je je meteen op een vlak waarin je vrij weinig kunt bewijzen, aan welke kant je ook staat.
Waar de RIVM over communiceert is op zichzelf prima, en zeker als je het hebt over risico's om ziek te worden enzo, allemaal duidelijk en helder een vaak ook wel bewezen. Maar hoe kun je nou op lange termijn iets bewijzen van eventueel nadelige effecten van vaccinaties? Dat is ook bijna niet te doen, en ik kan dan ook helemaal niks claimen, ook al zou ik voor of tegen zijn.

Hoe dan ook, het is zoals ik al zei niet een verhaal vol met goede argumenten die waterdicht zijn. Dat is het gewoon niet, en ik heb ook niet de middelen om te zeggen of iets fout of goed is.

Daarbij komt (om in dit topic nog meer m'n eigen ruiten in te gooien :D ) dat we ook leunen op deze herd immunity, terwijl je deze niet helpt op te bouwen. Okee, in ons geval zijn de kinderen wat later beschermt en doen ze dan alsnog mee voor de herd immunity.
Wat ik bedoel te zeggen is, als de dekkingsgraad veel lager zou zijn en er niet persee herd immunity is, dan zouden we ook andere keuzes maken. Simpelweg omdat de risico's dan groter zouden zijn.

Dus eigenlijk begrijp je het hele onderwerp niet goed, evenals de ontwikkeling van een mens, en ga je alsnog op de niet onderbouwde onderbuik af waarmee je mogelijk je eigen kind en anderen met verminderde weerstand in de problemen helpt....
.
Dat hele aluminium verhaal is al zo vaak debunked, dat je daar nog over begint is enigzinds schokkend.
( Newsflash: er wordt bij een vaccinatie helemaal niet direct in de bloedbaan gespoten )

Wat je het beste kan doen, als je de materie niet begrijpt en er de tijd/zin/capaciteit etc niet voor hebt om dit ook echt goed empirisch uit te zoeken maar gewoon de raad volgen van de wetenschappers/RIVM die dit elke dag onderzoeken. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:38

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ANdrode schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:49:
[...]
De Raad van State toetst wetsvoorstellen (vooraf)/algemene maatregelen van bestuur/verdragen.

Grondwet, Artikel 73.1: "De Raad van State of een afdeling van de Raad wordt gehoord over voorstellen van wet en ontwerpen van algemene maatregelen van bestuur, alsmede over voorstellen tot goedkeuring van verdragen door de Staten-Generaal. In bij de wet te bepalen gevallen kan het horen achterwege blijven."

Wet op de Raad van State, Artikel 18.1:
"De Tweede Kamer der Staten-Generaal hoort de Afdeling advisering over de bij haar door een of meer leden aanhangig gemaakte voorstellen van wet, voordat zij deze in behandeling neemt.
"
Volkomen waar, maar de Tweede Kamer en de Eerste Kamer kunnen dat advies naast zich neerleggen (en dat gebeurt helaas te vaak), waardoor er toch wetten aangenomen worden die strijdig zijn met de Grondwet. Daarnaast is het mogelijk dat een wet strijdig wordt met de Grondwet door een Grondwetswijziging en in dat geval vervalt die wet ook niet (en zeker niet automatisch).
Leon Zwiers schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:16:
[...]
Wat je het beste kan doen, als je de materie niet begrijpt en er de tijd/zin/capaciteit etc niet voor hebt om dit ook echt goed empirisch uit te zoeken maar gewoon de raad volgen van de wetenschappers/RIVM die dit elke dag onderzoeken. :D
En daar zit nu net het probleem, die alu-hoedjes vertrouwen nu net die wetenschappers en die raad niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Freee!! op 07-07-2017 10:55 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Freee!! schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:53:
En daar zit nu net het probleem, die alu-hoedjes vertrouwen nu net die wetenschappers en die raad iedereen die een andere mening heeft niet.
FTFY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Ontroostbare moeder waarschuwt: geef je baby geen dekentje

Een heel droevig verhaal, wat mij extra raakt omdat ik ook een kleine van 7 maanden heb. Wat het relevant maakt voor dit topic en volgens mij typisch is voor de antivaxxers:
Moeder Jordan
Veel meer details gaf Jordan in haar eerste post niet, waardoor heel wat mensen begonnen te speculeren over de doodsoorzaak. Al gauw werd er beweerd dat baby Sloan overleden was aan de gevolgen van een vaccinatie, waarop de familie zich genoodzaakt zag om de ware toedracht te vertellen. ,,Aan iedereen die vaccinaties de schuld probeert te geven van Sloans dood: stop", aldus Jordan in een volgende post.
Op sociale media worden allerlei van dit soort verhalen gedeeld door antivaxxers zonder enig respect voor wetenschap en de slachtoffers. De wetenschap wordt aan een onmogelijke standaard gehouden maar andersom mag alles maar geroepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
ph4ge schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Waar haal je deze onzin in godsnaam vandaan? Ooit van een grondwet, scheiding der machten, internationale verdragen, mensenrechten etc gehoord? Er bestaat gelukkig niet zo iets als een dictatuur van de meerderheid, althans niet in vrije democratieën. Elke functionerende democratie heeft heel veel waarborgen, hoewel die in landen als de VS en Turkije wel ernstig bedreigd worden (die landen zijn dan ook nog nauwelijks democratieën te noemen).
Wellicht het verkeerde topic maar waarom zou de VS nauwelijks een democratie meer zijn en zet je ze in dezelfde zin als Turkije...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
offtopic:
[quote]Malt007 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:46:
Wellicht het verkeerde topic maar waarom zou de VS nauwelijks een democratie meer zijn en zet je ze in dezelfde zin als Turkije...
[/quote]
De VS was al lange tijd geen koploper op internationale ranglijsten als het gaat om democratie, maar toonaangevende ranglijsten zoals van The Economist en EIU laten zien dat de VS inmiddels dusdanig weinig punten scoort dat het in de categorie "Flawed Democracy" valt. Het is daar inmiddels doodnormaal dat de meerderheid op partij A stemt en partij B de absolute macht heeft. Op niveau van de staten is het nog erger, meerdere onderzoeken laten zien dat bijv. North Carolina geen democratie meer is, het scoort net zoveel punten op de PEI index als Iran en Cuba. Het systeem werd ook voordat Trump aan de macht kwam al langzaam afgebroken en zaken zoals persvrijheid staan in de VS ernstig onder druk. Dezelfde ontwikkelingen die we in Turkije zien, alleen daar gaat het de laatste jaren wel heel hard de verkeerde kant op in de VS gaat dat geleidelijker en zonder in het oog springende gebeurtenissen zoals een staatsgreep en een Grondwetswijziging.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 07-07-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:30
@redwing

[...]

:|

YouTube: Lubach - Vaccineren
@redwing

:/ :/

Het risico voor kleine kinderen is veel groter. Waar je als volwassene niets aan overhoudt kan voor een kind dodelijk zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door S0epkip op 07-07-2017 12:37 ]

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

S0epkip schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:18:
[...]
Het risico voor kleine kinderen is veel groter. Waar je als volwassene niets aan overhoudt kan voor een kind dodelijk zijn.
Andersom kan ook hoor. En zelfs als het niet dodelijk is, kan je er nog blijvende schade aan over houden. Een bekend voorbeeld is de bof. De meeste kinderen houden er niets aan over, maar bij een volwassen man is de kans op (blijvende) onvruchtbaarheid vrij groot.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja dat is wat ik bedoelde. Het gaat dus niet eens om het kind maar juist om de 'herd immunity' voor anderen (zwakkere kinderen, zwangere vrouwen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nee, want het kind zelf tegen potentieel dodelijk of verminkende ziektes beschermen maakt niet uit? Je bent compleet ongeinformeerd bezig ondanks dat je blijkbaar wel oa de rivm website leest en er alsnog om onbegrijpbare redenen voor kiest het alu-hoedjes pad te belopen.

Jij zou ook bloedlink op lui zoals jezelf zijn als je eigen kind door een alu-hoedjes kind bija doodgaat of verminkt/onvruchtbaar wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ph4ge schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:04:
offtopic:
[quote]Malt007 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:46:
[/quote]
De VS was al lange tijd geen koploper op internationale ranglijsten als het gaat om democratie, maar toonaangevende ranglijsten zoals van The Economist en EIU laten zien dat de VS inmiddels dusdanig weinig punten scoort dat het in de categorie "Flawed Democracy" valt. Het is daar inmiddels doodnormaal dat de meerderheid op partij A stemt en partij B de absolute macht heeft. Op niveau van de staten is het nog erger, meerdere onderzoeken laten zien dat bijv. North Carolina geen democratie meer is, het scoort net zoveel punten op de PEI index als Iran en Cuba. Het systeem werd ook voordat Trump aan de macht kwam al langzaam afgebroken en zaken zoals persvrijheid staan in de VS ernstig onder druk. Dezelfde ontwikkelingen die we in Turkije zien, alleen daar gaat het de laatste jaren wel heel hard de verkeerde kant op in de VS gaat dat geleidelijker en zonder in het oog springende gebeurtenissen zoals een staatsgreep en een Grondwetswijziging.
offtopic:
En dan ga ik eens kijken wat die PEI index is en zij geven Noord Korea een score van 63.5 op een schaal van 0 tot 100, hoger dan EU lid Hongarije. Voor 'Electoral Laws' geven ze NK 53/100, de VS 51/100 en Hongarije 44/100. Als het gaat om 'district boundaries', 'media coverage' en 'campaign finance' scoort Noord Korea hoger dan Nederland.

Klinkt als anti-vax 'feiten'. Het heet dan ook Perceptions of Electoral Integrity en niet de feiten.

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2567075

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
offtopic:
[quote]IJzerlijm schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 07:55:
[offtopic]En dan ga ik eens kijken wat die PEI index is en zij geven Noord Korea een score van 63.5 op een schaal van 0 tot 100, hoger dan EU lid Hongarije. Voor 'Electoral Laws' geven ze NK 53/100, de VS 51/100 en Hongarije 44/100. Als het gaat om 'district boundaries', 'media coverage' en 'campaign finance' scoort Noord Korea hoger dan Nederland.

Klinkt als anti-vax 'feiten'. Het heet dan ook Perceptions of Electoral Integrity en niet de feiten.

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2567075

[/offtopic]
[/quote]Ik verwijs dan ook niet voor niets naar 3 verschillende onderzoeken omdat ze allemaal net wat andere methodes en doelen hebben maar allemaal wel dezelfde richting opwijzen. Overigens is er nog een vierde gerespecteerd onderzoek genaamd V-Dem wat nog niet is geüpdatet sinds de laatste verkiezingen in de VS en daar staat de VS ook stijf onderaan in de Westerse wereld.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 08-07-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
@redwing

En dat snap ik helemaal.

[...]

Wat is later vaccineren?
1 week later, 1 maand later, ooit een keer?
Wat ik niet snap met dat geklets over autisme: ben je zelf vroeger gevaccineerd en heb je zelf autisme?
Nou dan.
Wel lekker gevaccineerd zijn maar je eigen kind niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik heb niet daadwerkelijk autisme genoemd. Die link geloof ik ook niet in.

En nogmaals, dat was allemaal om aan te geven waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 09:21
Het begint steeds verder door te slaan met die Facebookmoedertjes.. Naast het niet vaccineren wordt er nu door bepaalde mensen al geadviseerd om je kinderen ook maar niet meer in te smeren met zonnebrandcreme. Schijnen ook schadelijke stoffen in te zitten |:( |:(

Het wordt echt tijd dat hier wat aan gedaan wordt...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

M@cer schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:49:
Het begint steeds verder door te slaan met die Facebookmoedertjes..
[het zoveelste onzin-uitkraam topic]
Idd. })
Voorstel:
Als dat 'soort' personen nou stopt met het inademen van de lucht om ons heen, want daar zitten immers ook allerlei schadelijke stoffen in, dan is dat probleem binnen enkele minuten opgelost! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Schijnen ook schadelijke stoffen in te zitten |:( |:(
Iedere stof is schadelijk mits je de juiste dosering of applicatie weet.

Wist je dat in iedere Nederlandse keuken een apparaat zit die stof uit kan spugen waar je aan kan overlijden? Als je die stof te lang inademt dan ga je er dood aan. En de keukenboeren doen hier niets aan! Schande!

Maar ja, de meeste mensen proberen dan ook geen water in te ademen dus blijft het merendeel gewoon leven.

Anyway, waarschijnlijk hebben ze van een artikel als dit wel de kop gelezen, maar niet de daadwerkelijke tekst. Of misschien is het van nog ouder en hebben ze iets gelezen over parabeen. Volgens mij staat op ieder potje in de Etos/Kruidvat tegenwoordig wel dat er geen parabeen inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

JeroenE schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Wist je dat in iedere Nederlandse keuken een apparaat zit die stof uit kan spugen waar je aan kan overlijden? Als je die stof te lang inademt dan ga je er dood aan. En de keukenboeren doen hier niets aan! Schande!
In vrijwel alle keukens kan dat apparaat die stof zelfs op verschillende temperaturen uitspugen, van vrij koud tot gevaarlijk heet (brandwonden) aan toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Fly-guy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:58:
Ja, er is een verschil tussen het eten en injecteren van aluminium op het gebied van hoeveel er in je bloed terecht komt, als je kijkt naar vergelijkbare ingenomen hoeveelheden. Echter je krijgt via je eten en drinken (en bij jonge baby's via de borst) zoveel aluminium binnen dat, ook al neemt het lichaam niet heel veel per keer op, het totaal wat je toch opneemt vele malen hoger is dan wat er bij een vaccinatie direct in je bloed gespoten wordt.
Ik ben het helemaal met je eens maar helaas werken dergelijke argumenten weinig bij "kritische" mensen. Men trekt een conclusie "aluminium is gevaarlijk" en dat wordt vervolgens als basis voor alle redenatie gebruikt. Dat er al een standaard blootstelling is is voor dergelijke lui geen argument of het kan simpelweg worden geïntegreerd in de redenatie: "dan is aluminium verantwoordelijk voor alle andere ziektebeelden".

Zie bijv. ook mononatriumglutamaat. Kritische mensen claimen dat deze stof giftig is terwijl ze het voorkomen van exact dezelfde stof in tomaten en kaas compleet negeren.

Ik zag laatst ook op FB een plaatje langskomen waarin een wetenschapper beweerde dat niet iedereen een wetenschapper hoeft te worden maar dat we het liefst wel allemaal "scientifically literate" zouden moeten zijn. Misschien is dit wel een van de grote problemen van de tijd, wetenschappelijk analfabetisme.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TNW schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Ik zag laatst ook op FB een plaatje langskomen waarin een wetenschapper beweerde dat niet iedereen een wetenschapper hoeft te worden maar dat we het liefst wel allemaal "scientifically literate" zouden moeten zijn. Misschien is dit wel een van de grote problemen van de tijd, wetenschappelijk analfabetisme.
Vooral dat laatste ja. :F
Aan de ene kant zijn de zegeningen van het interpret groots en werelds, maar dan moet je er wel op de juiste manier mee om (kunnen) gaan.
Het 'probleem' is dat veel beweringen klakkeloos worden overgenomen, zonder kritische blik en/of het besef dat een specifieke uitspraak c.q. constatering wellicht anders bedoeld is, c.q. de context zeer belangrijk is. Dat men kan zoeken (ff googlen) wil nog niet zeggen dat men zoekgegevens kan beoordelen/interpreteren. :X

Ik merk helaas dat het onderwijs van de afgelopen jaren nou ook niet bepaald heeft bijgedragen aan kritisch en onderzoekend gedrag. :-(
Zoals een wijze man ooit eens zei:
Afbeeldingslocatie: https://amorebeautifulquestion.com/wp-content/uploads/2012/12/EintsteinQuestionEverything.png

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Als ik dit allemaal lees, en vervolgens wordt gewezen naar vrijheid en weet ik het allemaal, is het de hoogste tijd dat we over gaan naar een globale technocratie. Iedereen die geleerd is mag bijdragen aan zijn field of science, en vervolgens een andere willekeurige field of science de onderzoeksresultaten mag toetsen om lobbyisme te voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

ehtweak schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:03:
Zoals een wijze man ooit eens zei:
[afbeelding]
Is dat nou niet net het probleem?

Mensen die alles in twijfel trekken, en daardoor helemaal niets meer willen of kunnen aannemen, anders dan "mja, er zijn zoveel mogelijkheden, niemand kan weten wat er echt waar is, dus laat ik dan maar het zekere voor het onzekere nemen".

Dat is precies de taktiek die bijvoorbeeld de Russische staatsmedia gebruiken om mensen ver van de waarheid te houden, zie bijvoorbeeld wat er gebeurde na MH17. Het ene na het andere absurde verhaal werd de wereld ingeslingerd, en uiteindleijk was de conclusie "er zijn 300 mogelijke verklaringen, waarom zou die ene (neerhalen door een BUK) dan toevallig de waarheid zijn?".

Op dezelfde manier voelt de bezorgde faceboekmoeder zich ook juist heel kritisch als ze alle wetenschappelijke concensus verwerpt, want er zijn honderden bronnen die het tegendeel beweren. Hoe stom moet je zijn om die ene bron die zegt dat vaccinaties goed zijn en geen kwaad kunnen te vertrouwen?

En ja, er wordt heel eenvoudig aan voorbijgegaan dat die ene wetenschappelijke concensus duizenden wetenschappers vertegenwoordigt, terwijl die andere honderden bronnen vrijwel allemaal blindelings gekopieerd zijn uit een paar moedwillige leugenverhalen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Slechte vergelijking mbt MH17. Er is nog altijd geen bewijs, hoewel Rusland niet veel bijgedragen heeft aan wat er nou wel gebeurd is. Ik ben het van begin tot eind mbt de methodologie dan ook oneens en eigenlijk kunnen we er inmiddels van mijn part wel mee stoppen

Anderzijds, ja, question everything. Want in mijn ogen is het een plicht dat iedereen bij twijfel zijn eigen gedegen onderzoek doet. Hier zal vaak het wiel opnieuw uitgevonden worden, maar je zal het hoe, wat, en waarom begrijpen, en zodoende tot dezelfde conclusie komen, of juist helemaal niet. Net als met het hbo en het wo: op het hbo word je verteld hoe of wat, en is het je eigen keus om te onderzoeken waarom dit zo is, of de volgende nietszeggende drone te worden die iets doet omdat het zo moest op school.

Het onkundige eigen conclusie trekken, om vervolgens daaromtrent bewijs te zoeken en dat de wereld in smijten, of nog erger, de conclusies van die personen linea recta overnemen zonder de beweegredenen te onderzoeken, is het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het begint steeds verder door te slaan met die Facebookmoedertjes.. Naast het niet vaccineren wordt er nu door bepaalde mensen al geadviseerd om je kinderen ook maar niet meer in te smeren met zonnebrandcreme. Schijnen ook schadelijke stoffen in te zitten |:( |:(

Het probleem is dat er mensen zijn die gezond willen leven tot in het extreme doortrekken. Alles moet natuurlijk, biologisch, organisch, geen E nummers, geen conserveringsmiddelen, enz enz.

Dan krijg je dus de onzin om alles wat niet in de natuur voorkomt als slecht te zien, dus ook vaccinaties en zonnebrandcreme. Geen magnetron gebruiken want dat is staling. Geen WIFI, want ook straling. Niet in de buurt van een electrischiteitshuisje willen wonen want daar krijg je hoofdpijn van. Dit en nog 100 van zulke extreme onzinnige dingen. Alles wat wetenschappers zeggen is toch onzin want die doen alles alleen maar voor het geld. De medische wereld is ook niet te vertrouwen, want ook voor het geld. Niets mis met gezond en bewust willen leven, maar sommige van die mensen zijn gewoon extremisten geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 16:23 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FlowSnake schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 17:14:
Slechte vergelijking mbt MH17. Er is nog altijd geen bewijs, hoewel Rusland niet veel bijgedragen heeft aan wat er nou wel gebeurd is..
Er is anders ondertussen genoeg en overtuigend bewijs dat de Russen proberen de boel te verzieken en bewijzen te vervalsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Freee!! schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Er is anders ondertussen genoeg en overtuigend bewijs dat de Russen proberen de boel te verzieken en bewijzen te vervalsen.
Dat is precies hetgeen ik aanhaalde in mijn post, goed gelezen. Doet niks af aan mijn stelling dat het een ondeugdelijke vergelijking is ten opzichte van de context, dus wat is jouw punt?

Antivaxxers die tegen wetenschappelijk bewijs in gaan, ondanks een consensus rondom dit bewijs, is heel wat anders dan een partij die zoveel mogelijk balletjes opgooit rondom het onderzoek naar een gebeurtenis. Er is überhaupt geen bewijs dat in de rechtszaal standhoudt, laat staan bewijs die de schuld-, en de veel belangrijkere aansprakelijkheidsvraag beantwoordt.

Zie je het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

FlowSnake schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:58:
Antivaxxers die tegen wetenschappelijk bewijs in gaan, ondanks een consensus rondom dit bewijs, is heel wat anders dan een partij die zoveel mogelijk balletjes opgooit rondom het onderzoek naar een gebeurtenis.
Hoe is dat anders dan? Die facebook-moeders worden juist overtuigd door het ene na het andere onzinnige balletje dat wordt opgegooid om de waarheid te verdoezelen.

Of jij nou wel of niet vindt dat er in het geval van MH17 duidelijkheid is doet er weinig toe, de Russische onzin daarover is in mijn ogen zeker vergelijkbaar met de bewust verspreide FUD over autisme, schadelijk aluminium, etc. in verband met vaccinatie.

In beide gevallen aantoonbaar en aangetoond onjuist, maar met genoeg overtuiging gebracht dat mensen meer betrouwbare bronnen gaan wantrouwen.
Zie je het verschil?
Nee dus.

offtopic:
Dat er geen rechtzaak komt heeft meer te maken met diplomatie dan waarheidsvinding, overigens. Als je economisch maar belangrijk genoeg bent kom je met veel weg. Of wou je zeggen dat mensenrechtenschendingen in bijvoorbeeld China of Saoedi-Arabie niet aangetoond zijn omdat "we" die landen niet voor het internationaal gerechtshof slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
@Dido
Maar die balletjes richting facebook-moeders is niet om de waarheid te verdoezelen, zij wantrouwen de waarheid en zoeken een andere in allesbehalve de wetenschappelijk bewezen feiten.

Mbt MH17, was er ten tijde van het onderzoek of het überhaupt een BUK was geen bewijs voor, waar Rusland allerlei balletjes op wierp om een rookgordijn richting een wetenschappelijk verachtelijk onderzoek op te werpen. Hoewel het inmiddels duidelijk is dat het om een BUK ging, houdt het land zich wat dat betreft inmiddels stil, maar daarmee zijn we nog altijd geen steek verder. We kunnen verder bakkeleien, het is een verwerpelijke analogie alleen al was het om de details, timing, en (moment van) waarheidsvinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit is niet het MH17 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

FlowSnake schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:57:
@Dido
Maar die balletjes richting facebook-moeders is niet om de waarheid te verdoezelen, zij wantrouwen de waarheid en zoeken een andere in allesbehalve de wetenschappelijk bewezen feiten.
Er zijn wel degelijk bewust opgegooide FUD-balletjes zoals een "wetenschapper" die een verband tussen autisme en vaccins "vindt", de zooi publiceert, terwijl later blijkt dat hij de zooi verzonnen heeft.

Die "wetenschapper" probeerde bewust om de waarheid te verdoezelen. Iedereen die zijn FUD herhaalt is de waarheid aan het verdoezelen, al doet nderhand lang niet iedereen dat meer bewust. Dat is net de kracht van dit soort tactieken.

Roep genoeg onzin en er zijn vanzelf mensen die de simpele waarheid (vaccins redden levens en zijn, behoudens uitzonderingssituaties, ongevaarlijk) gaan betwijfelen.

Als het echt alleen maar ging om mensen die echt op eigen houtje verbanden waren gaan leggen weet ik niet of de hele onzin zo uit de klauw was gelopen, maar er zijn individuen en zelfs organisaties die bewust proberen FUD de wereld in te sturen om de waarheid wel degelijk te verdoezelen. En die roepen zelf om het hardst dat die facebookers goed bezig zijn door hun onzin serieus te nemen, want de MSM, wetenschap, the man of wie dan ook wil ze alleen maar voorliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
@Dido
Hmmm, ik ben niet bekend met die stof. Ik gooi nu zelf een paar balletjes op, maar is dit niet juist het geval, waar een wetenschapper dus kennelijk zelf gelooft in zijn onzin? Ik bedoel, er zijn meer wetenschappers die op gelukkig minder cruciale gronden dezelfde onzin geloven, onderzoeken, en publiceren.

Of wilde hij zo graag naam maken door dit maar aan te halen? Ergens moet er een intrinsieke motivatie liggen om dit te verzinnen, dan wel een extrinsieke in de vorm van geld middels lobbyisten (zie olie industrie). Maar ten again, why.

Ook tijdens mijn studie ben ik gelovige mensen tegen gekomen, en hoewel ieder zijn ding, als rasechte atheïst op hoger niveau kan ik mij er bijzonder weinig bij voorstellen. Dit zijn balletjes van mij overigens, ik al dit later eens opzoeken want des te meer benieuwd wat die zogenaamde wetenschapper bezielde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

@FlowSnake Wat bezielt iemand om zulke dingen te doen? Glorie, geld...

Als je de wikipedia-pagina over Andrew Wakefield erbij pakt komt je onder meer "undisclosed financial conflicts of interest on Wakefield's part" tegen.

Dat hij ondertussen niet meer mag praktiseren als dokter zegt genoeg, maar hij is wel een van de grootste aanstichters van het hele antivax-gebeuren. Al zijn er duizenden wetenschappers die ontkennen dat hij ook maar een beetje gelijk had, onder het (stupide) motto "waar rook is, is vuur" blijft een grote groep geloven dat hij toch minimaal serieus genomen moet worden. Dat hij dat zelf ook blijft volhouden is nog wel het meest verwerpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hij had een andere vaccinatiemethode ontwikkeld en gepatenteerd. Alleen was er geen reden om van de bestaande methode af te wijken, tenzij...
https://leftbrainrightbra...akefields-vaccine-patent/

Ironie is dus dat hij niet direct tegen vaccineren was, maar zijn eigen methode wilde verkopen. Zo zie je maar dat als de geest uit de fles is, hoe moeilijk die terug te stoppen is. Het punt is bereikt dat ook zijn methode nooit geaccepteerd zou worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2017 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vayra schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Het is dus helemaal niet raar om te denken dat iemand het beter weet dan een ander. Dat is precies de reden dat er talloze beroepen zijn met experts die een stuk kennis beheersen, daar dus alles over weten, en daarmee dus betrouwbare bronnen zijn van informatie. Die experts zijn ontstaan omdat er veel teveel informatie is om overal alles over te kunnen weten. We moeten ons gedwongen specialiseren. En als je dus buiten je specialiteit een onderwerp aansnijdt, kun je maar beter goed luisteren dan veel praten.

Het is vooral heel erg arrogant om NIET te denken dat iemand het beter weet dan jij. En niet alleen arrogant, maar vooral een bevestiging van je eigen beperkte intelligentie. De slimme mens kan goed filteren en heeft juist per definitie aandacht voor iets of iemand die nieuwe en/of betrouwbare informatie heeft. Let op het sleutelwoord: filteren. De zin van de onzin kunnen scheiden. Het is vervelend om te zeggen, maar jij laat hier zien dat totaal niet te kunnen. 'Onderbouwd of niet' - dus je hoeft een standpunt niet te onderbouwen maar mag er wel naar handelen zelfs wanneer dat anderen schade oplevert? De logica is hier ver te zoeken.

Kennis is iets heel anders dan twee zoektermen in Google gooien en op wat linkjes klikken. Kennis over een onderwerp gaat over het leggen van de juiste verbanden en de juiste conclusies trekken. Mensen zonder kennis en wat zoekwerk denken dat ze iets weten, maar leggen de verkeerde verbanden en trekken de verkeerde conclusies.

De wil van het individu moet dan ook soms even een stap terug doen ter bevordering van ons allen. Ook dat betekent dat je een stuk arrogantie moet inslikken. Altijd je eigen wil doordrijven zelfs als de hele wereld tot een consensus is gekomen, getuigt van een oneindige domheid. Het is dan ook niet voor niets dat je bij Lubach een narcist als Trump de revue ziet passeren.

Enne... heel eerlijk, die lui in de bible belt die zich niet willen vaccineren? Ik ben er groot voorstander van om die ook geen enkele zorg meer te verlenen. Laat ze lekker wegrotten in hun eigen gelijk. Dat klinkt misschien hard, maar ik vind dat die arrogante houding beide kanten op moet werken. Als je niet wil meewerken aan voorkomen, dan word je ook niet genezen. Gewoon in quarantaine tot je dood bent. Dan is die dekkingsgraad ook weer wat beter.
Waarom heb ik toch sterk het idee dat mijn persoon aangevallen wordt in deze rant.

Boven het frame waar ik deze tekst in tik staat
We argumenteren zeker in dit subforum waar de emoties nog wel eens oplopen dus niet op de man.
.

Inhoudelijk:
Het probleem met experts is dat er zoveel van zijn. De mensen achter Palm invest waren ook experts. Bij de banken werken ook experts, kijk wat er in 2007 gebeurde. Bij de autofabrikanten werken bergen met experts en toch zijn er de nodige terugroep acties voor voertuigen. In mijn optiek stelt de term expert niet zoveel voor.

Waar ik op doelde (en dit is nu de derde keer dat een groter plaatje probeer te presenteren) is dat de mens als geheel, de hele wereld dus, keuzes maakt die later mogelijk slecht blijken uit te pakken. Zo kan er geargumenteerd worden dat de industriële revolutie misschien niet zo'n goed idee was. Immense bevolkingsgroei, mensen die zich concentreren op 1 plek, met alle onderlinge frustraties die er bij horen. De welvaarts stijging versus de vervuiling. Ik zeg niet dat het goed of slecht is. We kunnen er toch niks meer aan veranderen, maar ik denk dat we er wel van hebben kunnen leren. Ik wil er alleen duidelijk mee maken dat sommige beslissingen, hoe stom ook op dit moment, misschien wel waardevolle informatie en kennis opleveren voor de toekomst.

Ik wil iedereen uitdagen verder te kijken dan het eigen huisje-boompje-beestje.
Geen zin in? Geen energie voor, noem deze post dan arrogant en ga verder met het leven.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
Derby schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Waarom heb ik toch sterk het idee dat mijn persoon aangevallen wordt in deze rant.

[...]
.

Inhoudelijk:
Het probleem met experts is dat er zoveel van zijn. De mensen achter Palm invest waren ook experts. Bij de banken werken ook experts, kijk wat er in 2007 gebeurde. Bij de autofabrikanten werken bergen met experts en toch zijn er de nodige terugroep acties voor voertuigen. In mijn optiek stelt de term expert niet zoveel voor.

Waar ik op doelde (en dit is nu de derde keer dat een groter plaatje probeer te presenteren) is dat de mens als geheel, de hele wereld dus, keuzes maakt die later mogelijk slecht blijken uit te pakken. Zo kan er geargumenteerd worden dat de industriële revolutie misschien niet zo'n goed idee was. Immense bevolkingsgroei, mensen die zich concentreren op 1 plek, met alle onderlinge frustraties die er bij horen. De welvaarts stijging versus de vervuiling. Ik zeg niet dat het goed of slecht is. We kunnen er toch niks meer aan veranderen, maar ik denk dat we er wel van hebben kunnen leren. Ik wil er alleen duidelijk mee maken dat sommige beslissingen, hoe stom ook op dit moment, misschien wel waardevolle informatie en kennis opleveren voor de toekomst.

Geen zin in? Geen energie voor, noem deze post dan arrogant en ga verder met het leven.
Er is een heel groot verschil tussen kritisch vragen blijven stellen (want eens: dat is heel gezond) en direct handelen naar je eigen gedachte die slechts wordt ondersteund door een paar nitwits op internet die twee artikeltjes hebben gevonden.

Want dat is wel waar we het nu over hebben. Het stelselmatig negeren van goed onderbouwd onderzoek waar geen speld tussen te krijgen is, en het aannemen van complotdenken dat is gestoeld op, ja op wat eigenlijk?

De rant heeft alles te maken met de manier waarop je je stelling neerzette. Vooral 'het niet hoeven onderbouwen' raakt een gevoelige snaar. Want dat gebrek aan onderbouwing is nou precies waar zovelen moeite mee hebben. Fact based handelen, daar gaat het om, en de groepen mensen die we hier tegen vaccinatie zien doen dat per definitie niet.

Een ander gegeven dat ook vrolijk wordt weggewuifd of niet eens gezien is dat juist de wetenschap er bijzonder open voor staat als er nieuwe theorieen, mits goed onderbouwd, worden voorgelegd. Sterker nog, dat is exact waar wetenschap over gaat. Dat is storend, om niet te zeggen heel erg schadelijk voor ons allemaal. Dus ja; als je dat een goede manier van handelen vindt, dan vind ik dat arrogant.

[ Voor 7% gewijzigd door Vayra op 10-07-2017 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vayra schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Er is een heel groot verschil tussen kritisch vragen blijven stellen (want eens: dat is heel gezond) en direct handelen naar je eigen gedachte die slechts wordt ondersteund door een paar nitwits op internet die twee artikeltjes hebben gevonden.

Want dat is wel waar we het nu over hebben. Het stelselmatig negeren van goed onderbouwd onderzoek waar geen speld tussen te krijgen is, en het aannemen van complotdenken dat is gestoeld op, ja op wat eigenlijk?

De rant heeft alles te maken met de manier waarop je je stelling neerzette. Vooral 'het niet hoeven onderbouwen' raakt een gevoelige snaar. Want dat gebrek aan onderbouwing is nou precies waar zovelen moeite mee hebben. Fact based handelen, daar gaat het om, en de groepen mensen die we hier tegen vaccinatie zien doen dat per definitie niet.

Een ander gegeven dat ook vrolijk wordt weggewuifd of niet eens gezien is dat juist de wetenschap er bijzonder open voor staat als er nieuwe theorieen, mits goed onderbouwd, worden voorgelegd. Sterker nog, dat is exact waar wetenschap over gaat. Dat is storend, om niet te zeggen heel erg schadelijk voor ons allemaal. Dus ja; als je dat een goede manier van handelen vindt, dan vind ik dat arrogant.
Bedankt voor je andere toon in deze reactie.

Niet hoeven onderbouwen is wat legio mensen doen, ook voor acties die anderen schaden. Met het vliegtuig op vakantie naar Thailand. Terwijl het bewezen slecht is voor het milieu en daarmee een beslissing gemaakt wordt voor andere mensen. China die stug kolen blijft stoken, of erger nog onze oosterburen met hun bruinkool. Roken waar kinderen bij zijn, of roken in zijn algemeenheid. Bewezen slecht en toch doen mensen het massaal, vorige jaar in Nederland zelfs weer meer als de jaren ervoor.
Als er dan in Nederland mensen zijn die (volgens veel mensen in dit draadje) ongefundeerd de keuze maken hun kinderen niet te vaccineren is de wereld ineens te klein.
Misschien is de mensheid als geheel wel gewoon arrogant. Individuen met de mogelijkheid een keus te maken ongeacht wat anderen daarvan vinden.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Derby schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:25:
[...]
...
Als er dan in Nederland mensen zijn die (volgens veel mensen in dit draadje) ongefundeerd de keuze maken hun kinderen niet te vaccineren is de wereld ineens te klein.
Voor bijna alle dingen die je benoemt kun je hier een draadje openen en precies dezelfde reacties krijgen. (wat mij betreft zou het b.v. verboden moeten zijn om in de buurt van kinderen te roken of mag zelfs het roken helemaal verboden worden. Daarnaast wil het feit dat mensen bep. dingen fout doen niet zeggen dat je andere fouten niet mag benoemen.

Het grote probleem is dat mensen heel veel uit een buikgevoel doen, terwijl als je wat onderzoek doet en een beetje nadenkt je een heel andere conclusie krijgt (vaccinaties, Trump, Wilders e.d.). Veel van dat soort keuzes worden gemaakt met het idee dat er iets nu niet goed is/nadelen heeft en dat ze daarom iets anders willen. Dat dat andere nog veel slechter is wordt dan vaak over het hoofd gezien.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
FlowSnake schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:57:
@Dido

Mbt MH17, was er ten tijde van het onderzoek of het überhaupt een BUK was geen bewijs voor, waar Rusland allerlei balletjes op wierp om een rookgordijn richting een wetenschappelijk verachtelijk onderzoek op te werpen. Hoewel het inmiddels duidelijk is dat het om een BUK ging, houdt het land zich wat dat betreft inmiddels stil, maar daarmee zijn we nog altijd geen steek verder. We kunnen verder bakkeleien, het is een verwerpelijke analogie alleen al was het om de details, timing, en (moment van) waarheidsvinding.
Het is gewoon religie geworden, die man die de onzin over giftigheid van vaccinatie de wereld in heeft geholpen is zijn doctorslicentie kwijt, veroordeeld voor corruptie etc.
http://briandeer.com/mmr/lancet-summary.htm

Maar net als bij geloof maakt bewijs en gezond verstand niet meer uit. Mensen menen rook te hebben gezien dus moet er vuur zijn. Zelfs als je bovenstaande verteld, dan krijg je het verwijt "niet kritisch genoeg" te zijn.
Oplossing wat mij beteft is alle antivaxxers in een dorp bij elkaar neerzetten. Lost het probleem zichzelf wel op en worden er tenminste geen onschuldigen meer getroffen door deze randdebielen.
Geldt ook voor mensen die vaccinaties weigeren op religieuze gronden.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

Nitai

Live the life you love.

[...]

Ik geef het je te doen. Maar uiteindelijk eindigt dit soort debat meestal in de tegenstelling wat men precies wil: dodelijke ziektes terug in de samenleving of het inleveren van dat stukje persoonlijke vrijheid. Hoe zou jij kiezen?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
@Dido & @Verwijderd Dank, ik zal daar eens naar kijken.

@arbraxas Hèhè, precies mijn idee. Natuurlijke selectie zijn werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FlowSnake schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:26:
[...]
@arbraxas Hèhè, precies mijn idee. Natuurlijke selectie zijn werk laten doen.
Hoewel dat theoretisch de beste oplossing is, heb ik daar toch op bepaalde gronden wat bezwaren tegen. En die bezwaren draaien allemaal om de onschuldige kinderen die daar slachtoffer van worden. Dat volwassen zichzelf en elkaar vrijwillig en uit vrije keuze om zeep helpen is nog tot daar aan toe, maar kinderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Dan zijn het in elk geval hun eigen kinderen en nemen ze niet die van anderen mee in hun ellende.
Als het aan mij ligt word er gewoon verplicht een vaccinatie gedaan. Ouders die blijven weigeren worden wat mij betreft uit de voogdij gezet. Maar zoals de zaken op dit moment geregeld zijn, zijn de kinderen van antivaxxers sowieso de sjaak en zijn er geen middelen om het af te dwingen.
Gevalletje van een hele wrange versie van damagecontrol. Mogen papa en mama het nog een keer uitleggen hoe schadelijk vaccinaties zijn als daar letterlijk de pleuris uitbreekt.

[ Voor 11% gewijzigd door arbraxas op 10-07-2017 15:16 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

arbraxas schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:14:
Dan zijn het in elk geval hun eigen kinderen en nemen ze niet die van anderen mee in hun ellende.
Als het aan mij ligt word er gewoon verplicht een vaccinatie gedaan. Ouders die blijven weigeren worden wat mij betreft uit de voogdij gezet. Maar zoals de zaken op dit moment geregeld zijn, zijn de kinderen van antivaxxers sowieso de sjaak en zijn er geen middelen om het af te dwingen.
Gevalletje van een hele wrange versie van damagecontrol. Mogen papa en mama het nog een keer uitleggen hoe schadelijk vaccinaties zijn als daar letterlijk de pleuris uitbreekt.
Puur logisch kan ik het niet met je oneens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Freee!! schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:35:
Hoewel dat theoretisch de beste oplossing is, heb ik daar toch op bepaalde gronden wat bezwaren tegen. En die bezwaren draaien allemaal om de onschuldige kinderen die daar slachtoffer van worden. Dat volwassen zichzelf en elkaar vrijwillig en uit vrije keuze om zeep helpen is nog tot daar aan toe, maar kinderen :?
Tsja, op de een of andere manier hebben we besloten dat je je kinderen van alles aan mag doen in dit land, zolang het je eigen kinderen zijn. Er zijn grenzen, maar die blijken een stuk flexibeler te worden als je "religie" roept :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dido schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:08:
[...]

Tsja, op de een of andere manier hebben we besloten dat je je kinderen van alles aan mag doen in dit land, zolang het je eigen kinderen zijn. Er zijn grenzen, maar die blijken een stuk flexibeler te worden als je "religie" roept :X
Alleen bij religie gebaseerd op de "joods-christelijke traditie"…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-09 23:28
Derby schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:50:
[...]

[...]
.

Inhoudelijk:

Je snapt denk ik toch wel het verschil tussen wetenschappers, de mensen achter palm invest en banken. Wetenschap is toch net weer wat anders.
En dat ergens experts er naast zitten is geen ecxuus om meteen alles uit het raam te gooien wat met experts te maken heeft.
Een muurtje metselen laat je liever nog steeds over aan een bouwvakker. Een automonteur laat je aan jet auto sleutelen. En als iemand een hersenoperatie nodig heeft laat je dat toch weer liever over aan een hersenchirurg.

En je wilt mensen uitdagen om wat verder te kijken? Prima, maar kom dan met feiten.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die nog twijfelen: http://www.euro.who.int/e...-and-take-lives-in-europe

Dood door schuld lijkt mij als de kinderen niet gevaccineerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:42:
Voor degenen die nog twijfelen: http://www.euro.who.int/e...-and-take-lives-in-europe

Dood door schuld lijkt mij als de kinderen niet gevaccineerd zijn.
En wie geef je de schuld als de kinderen om leeftijds- of gezondheidsredenen (nog) niet gevaccineerd zijn :? Maar voor de rest geef ik je groot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:38:
[...]

En wie geef je de schuld als de kinderen om leeftijds- of gezondheidsredenen (nog) niet gevaccineerd zijn :? Maar voor de rest geef ik je groot gelijk.
De ouders van het bewust niet gevaccineerde kind dat het kind dat niet gevaccineerd kon worden heeft aangestoken, uiteraard. Juist darrom is het van belang dat de vaccinatie graad voldoende hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:43:
[...]
De ouders van het bewust niet gevaccineerde kind dat het kind dat niet gevaccineerd kon worden heeft aangestoken, uiteraard. Juist darrom is het van belang dat de vaccinatie graad voldoende hoog is.
Daar zit je met het probleem van de bewijslast, bij een bewust niet gevaccineerd kind, dat daardoor overlijdt, is het een stuk eenvoudiger om de ouders aan te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor hen die denken dat antivax een recent fenomeen is, een verhaal uit 1896 op een website geaffilieerd met de Wellcome Trust: The child whose town rejected vaccines:
In the spring of 1896 Ethel Cromwell lay, covered in infectious blisters, in a Gloucester hospital. The photographer who took her picture recorded Cromwell’s name, her age (“about 14 years”), her date of admission and one other crucial fact: that she had never been vaccinated against smallpox, the disease now causing her so much pain.

Cromwell was one of at least 10,000 local children thought to be unvaccinated when Britain’s last great smallpox epidemic hit the West Country city of Gloucester. Each of their parents or guardians had acted outside the law, risking the health of their children and that of the wider population.
Er waren toen mensen die actief valse informatie aan het verspreiden waren:
Around the same time, lecturers indulging in what Campbell termed “intentional untruthfulness” travelled the country claiming the epidemic was caused by insanitary conditions. These speakers formed part of a mass political movement that opposed vaccination, in particular the state’s decision, 40 years before, to make it compulsory.

The anti-vaccinators have not been idle, and have caused it to be rumoured far and near that the true cause of the epidemic was the unhealthy condition of the city, and not the want of vaccination. These, I find, are the tactics they adopt everywhere, a red herring, I suppose, to divert the scent from the true cause.
John Campbell, Medical Officer of Health for Gloucester City and Port, 1897
Niets nieuws onder de zon dus. Er zullen altijd mensen zijn die hun politieke of ideologische visies belangrijker vinden dan de waarheid en er geen probleem in hebben anderen er het slachtoffer van te laten worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:17
Om de discussie eens even op te doen laaien. Autisme en Vaccinaties, het blijft continu aangehaald worden. Zo ook, onder een NRC Post, op jawel feestboek.

Van wat ik er over gelezen heb is de link onbestaand en zijn alle voorgaande onderzoeken teruggetrokken. Echter wordt er nu gelinkt naar nog te publiceren onderzoek in de elsevier.
http://www.sciencedirect....cle/pii/S0162013417300417

Wat maken jullie hier van? Kan je bijvoorbeeld stellen dat het onderzoek nog niet gepubliceerd en dus nog niet geverifieerd is?

[ Voor 10% gewijzigd door analogworm op 22-09-2017 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
analogworm schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:52:
Om de discussie eens even op te doen laaien. Autisme en Vaccinaties, het blijft continu aangehaald worden. Zo ook, onder een NRC Post, op jawel feestboek.

Van wat ik er over gelezen heb is de link onbestaand en zijn alle voorgaande onderzoeken teruggetrokken. Echter wordt er nu gelinkt naar nog te publiceren onderzoek in de elsevier.
http://www.sciencedirect....cle/pii/S0162013417300417

Wat maken jullie hier van? Kan je bijvoorbeeld stellen dat het onderzoek nog niet gepubliceerd en dus nog niet geverifieerd is?
Het onderzoek lijkt solide. Maar de uitkomst zegt dat een ingredient in vaccins de productie van een enzym verlaagt in een aantal muizen. . Dat enzym zou de ontwikkeling van autisme kunnen tegenwerken.

Ik heb nog steeds liever een miljoenste kans op autisme dan 50% kans om te sterven voor de puberteit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
RocketKoen schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:36:
[...]

Het onderzoek lijkt solide. Maar de uitkomst zegt dat een ingredient in vaccins de productie van een enzym verlaagt in een aantal muizen. . Dat enzym zou de ontwikkeling van autisme kunnen tegenwerken.

Ik heb nog steeds liever een miljoenste kans op autisme dan 50% kans om te sterven voor de puberteit.
Eens, bedankt voor je jip en Janneke uitleg :D Ik heb niet de achtergrond om een dergelijke studie en diens implicaties exact te begrijpen. Ik vind het alleen jammer dat het gelijk als het ultieme argument door de anti-vaxers wordt gebruikt. Wat natuurlijk stupide is.. Liever tig besmettelijke ziekten, dan een paar sneue randgevallen?

https://healthcareinameri...corroborated-330e947f5f62

[ Voor 5% gewijzigd door analogworm op 22-09-2017 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
analogworm schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:46:
[...]

Eens, bedankt voor je jip en Janneke uitleg :D Ik heb niet de achtergrond om een dergelijke studie en diens implicaties exact te begrijpen. Ik vind het alleen jammer dat het gelijk als het ultieme argument door de anti-vaxers wordt gebruikt. Wat natuurlijk stupide is.. Liever tig besmettelijke ziekten, dan een paar sneue randgevallen?

Inderdaad, maar wordt datzelfde argument niet ook gebruikt voor b.v. allerlei slechte gewoontes goed te praten ? (b.v. rokers die stellen dat ze iemand kennen die nooit heeft gerookt maar wel overleden is aan longkanker oftewel roken heeft niets met longkanker te maken ! 8)7 )

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
analogworm schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:46:
[...]

Ach, er is in de wetenschap altijd ruimte voor verbetering. Dus als ze kunnen bewijzen dat een ingredient in vaccins autisme kan veroorzaken, dan hoort dat gewoon op de bijsluiter. En dan kunnen we op zoek naar een vervangend ingredient met minder of geen bijwerkingen.

En ze hebben ook de hele kettingreactie onderzocht die moet gebeuren om de kans op autisme te vergroten. Dus misschien is het ook op te lossen door die ketting ergens te doorbreken.

Al is er natuurlijk eerst vervolg onderzoek nodig om te kijken of dit bij mensen ook zo werkt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RocketKoen schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 18:36:
[...]

De enige juiste conclusie hier is dat je er geen conclusies uit kan trekken. Deze onderzoeksresultaten met deze opzet geven hoogstens aanleiding om vervolgonderzoek te doen, en kun je niet gebruiken om iets over de veiligheid van vaccins bij mensen te zeggen.

En dit zijn al helemaal geen artikelen die je op "Facebook-niveau" kan bespreken want de interpretatie is daarvoor te complex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vraag me echt af of menige anti-vaxxer niet compleet doorslaat?

Er vallen, alleen al in Nederland, de volgende dodelijke slachtoffers door allerlei andere oorzaken:
  • Ruim 600 doden per jaar in het verkeer, tendens stijgend. :-(
  • > 20.000 (!) ernstig gewonden in verkeer
  • bijna 2.000 zelfmoorden per jaar
  • 45.000 doden door allerlei vormen van kanker
enzovoorts. :|

Veel gezondheidsschadelijk gedrag is vermijdbaar door wat simpele dingen te doen of te laten. Zo is je levensstijl, de plek waar je woont/verblijft, je eet- en drinkgedrag, e.d. in grote mate van invloed op je algehele gezondheid, welbevinden en levensverwachting.
En dan doen 'dat soort' mensen moeilijk over vaccinaties?!? ;w :F Terwijl toch wel duidelijk blijkt dat sinds vaccinaties begonnen zijn, de sterfte en/of ernstige gezondheidsschade veroorzaakt door de ziektes, waartegen wordt ingeënt, drastisch is afgenomen. Of wil men dat ook betwisten? |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ehtweak schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:47:
Ik vraag me echt af of menige anti-vaxxer niet compleet doorslaat?

Er vallen, alleen al in Nederland, de volgende dodelijke slachtoffers door allerlei andere oorzaken:
  • Ruim 600 doden per jaar in het verkeer, tendens stijgend. :-(
  • > 20.000 (!) ernstig gewonden in verkeer
  • bijna 2.000 zelfmoorden per jaar
  • 45.000 doden door allerlei vormen van kanker
enzovoorts. :|

Veel gezondheidsschadelijk gedrag is vermijdbaar door wat simpele dingen te doen of te laten. Zo is je levensstijl, de plek waar je woont/verblijft, je eet- en drinkgedrag, e.d. in grote mate van invloed op je algehele gezondheid, welbevinden en levensverwachting.
En dan doen 'dat soort' mensen moeilijk over vaccinaties?!? ;w :F Terwijl toch wel duidelijk blijkt dat sinds vaccinaties begonnen zijn, de sterfte en/of ernstige gezondheidsschade veroorzaakt door de ziektes, waartegen wordt ingeënt, drastisch is afgenomen. Of wil men dat ook betwisten? |:(
al ruim 10 jaar geen doden door terrorisme in Nederland. En kijk een hoeveel geld en aandacht daar heen gaat.
Het gaat er niet meer om hoe gevaarlijk iets is. Maar hoe eng het is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RocketKoen schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:51:
[...]
al ruim 10 jaar geen doden door terrorisme in Nederland. En kijk een hoeveel geld en aandacht daar heen gaat.
Het gaat er niet meer om hoe gevaarlijk iets is. Maar hoe eng het is.
Nee, het is nog veel enger... >:) het gaat om de hoeveelheid pecunia die daar mee gemoeid is! }) :X
En als bijvangst 'het sleepnet' big data mining van de gehele populatie!
(maar da's een heel andere discussie)

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 22-09-2017 22:57 ]

Mooie Plaatjes   

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:18
Ik heb geen medische achtergrond, maar volgens mij is dit een typisch geval van een eerste onderzoek met een kleine sample size dat opgeblazen wordt tot een schreeuwerige krantenkop "Aluminium toevoeging veroorzaakt autisme".

In de beschrijving van hun methode staat:
Previous studies in our laboratory showed behavioral and motor deficits in CD-1 mice following Al adjuvant injection and thus for comparison purposes this same strain was chosen.

[...]

For the purposes of breeding, three female and three male mice of 16 weeks of age were housed together (total of four cages of breeders).
[...]
After birth, the pups from the four litters were distributed at PND3, so that each litter consisted of 14 pups.
Ze gebruiken dus 56 muizen van 12 moeders waarvan ze weten dat ze gevoelig zijn voor de bewuste aluminium toevoeging. Nogal wiedes dat je dan een effect aantoont... Dat ze maar 12 moeders gebruiken geeft een hogere kans dat het effect wat ze vinden een genetische eigenschap is. Dat zegt niet dat het onderzoek onzin is, alleen dat er nog veel meer onderzoek nodig is.

Sowieso zoeken ze nu naar een oorzaak voor een probleem waarvan statitisch nog niet is aangetoond dat het daadwerkelijk bestaat. Ik bedoel er is bij mijn weten niet statistisch vastgesteld dat er een link tussen vaccinaties en autisme is.

De schrijver van dat healthcareinamerica stuk beweerde een paar jaar geleden nog dat autisme wordt veroorzaakt door de kwikverbindingen die in vaccins zaten. Die is dus helemaal niet te vertrouwen.

Kortom, totdat vervolgonderzoek onomstotelijk aantoont dat deze aluminium toevoeging autisme veroorzaakt zou ik dit verhaal maar met een flinke schep zout nemen.

• analogworm
RoD schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 22:12:
[...]

De enige juiste conclusie hier is dat je er geen conclusies uit kan trekken. Deze onderzoeksresultaten met deze opzet geven hoogstens aanleiding om vervolgonderzoek te doen, en kun je niet gebruiken om iets over de veiligheid van vaccins bij mensen te zeggen.

En dit zijn al helemaal geen artikelen die je op "Facebook-niveau" kan bespreken want de interpretatie is daarvoor te complex.
Jij werkt in de medische industrie toch? Fijn om zo een idee te krijgen hoe je de interpretatie van studies moet benaderen. In mijn eigen ervaring verbaasde ik mij over hoe genuanceerd je moet kijken naar de resultaten van de EPO studie. Als ik het goed begrijp moet je de gehele opzet van de studie snappen alvorens je ook maar iets kan zeggen over de implicaties er van. Eigenlijk best logisch, jammer dat bijna iedereen altijd maar aan de haal gaan met resultaten en alles uit context rukt.

Des te meer walg ik echt van de Anti-vax tactiek om met een Gish-Gallop aan te komen met duuzend en 1 studies en dan te beweren dat vacinnaties slecht zijn, want kijk studie.. Als ik dan eens lees in die studies lees ik niets wat zegt Vaccinaties veroorzaken 100% zeker weten Autisme. Enkel, hmm blijkbaar heeft dit of dat invloed op de ontwikkeling van, maar meer onderzoek is nodig.

Bleh.. ff gal spuwen.. #$@#%^$#$$ violen.. het verdraaien van info, niet ingaan op steekhoudende argumenten, duidelijk niet relevante statistieken aanhalen, en de eeuwige vloedgolf aan spam :r En als je vraagt hun standpunt te verduidelijken, of nou eens helder te vertellen welke conclusie je kan trekken uit de door hun aangehaalde bronnen... meer spam..

(dit is overigens in tegenstelling tot wat ik hier heb gelezen van mensen met bezwaar tegen vaccines, hier ging het volens mij redelijk beschaaft.. (met dank aan modjes ongetwijfeld) d:)b )
Pagina: 1 ... 13 ... 39 Laatste

Let op:
We argumenteren zeker in dit subforum waar de emoties nog wel eens oplopen dus niet op de man. Ben je het ergens mee oneens dan reageer je op elkaars standpunten en beargumenteer je waarom dit niet klopt. Je mag best vinden dat iemand zijn standpunt dom is, je mag het ook zeggen zolang je dit maar fatsoenlijk onderbouwt, maar je gaat vervolgens niet door op de persoon zelf.