Ik noemde het als
voorbeeld, nota bene met datzelfde woord, aangezien angst voor naalden een bekend probleem is. Jij wilt dat
voorbeeld nu interpreteren alsf mijn conclusie al onwrikbaar vaststaat: driewerf neen, dat is niet het geval. Gaarne in het vervolg wat zorgvuldiger lezen en formuleren, ajb.
Op zich goed voor de discussie dat je je probeert in te leven en contact te leggen met je 'opponent', maar ik merk toch wel dat er flink aan stereo-typering gedaan wordt hier, in plaats van iemand ook daadwerkelijk de kans te geven om uit te leggen hoe en waarom.
Ik vraag je nu voor de
derde keer of het angst is dat jouw handelen motiveert. Ik vind het knap dat je wel de moeite neemt wat op te schrijven, maar nog geen enkele keer inzage hebt gegeven in je eigen kaarten. Ga je dat nog veranderen of blijf je liever hangen in de meta-discussie?
ik ben blij dat jij je deze situatie nog zo goed herinnerd. Maar je verwacht nu dat ik handel alsof dat de omstandigheden zouden zijn?
Die situatie kan je gewoon opzoeken in elk willekeurig geschiedenisboek dat betrekking heeft op dit onderwerp; of op elke begraafplaats voor zover de graven nog niet zijn geruimd. Dat jij laatdunkend meent te moeten doen over die feiten is bepaald niet mijn probleem. Verder verwacht ik niet dat je nu, anno 2017, zo handelt omdat de situatie gewoon, door die immens fijne herd immunity waarvan jij schaamteloos profiteert, niet optreedt. Leefden we in 1917 zouden de kaarten héél anders liggen. (En dan laat ik de Spaanse griep die toen huishield buiten beschouwing.)
Ook voor de derde keer: heb je
foto's gezien van kinderen met polio? Heb je
gelezen wat mazelen met het immuunsysteem van kinderen doet? (Merk op dat het laatste artikel uitgaat van historische gegevens die zijn verzameld lang voordat antivaxxing een puntje werd.)
Als het je zou interesseren, zou ik kunnen gaan uitleggen dat ik wel plannen heb om e.e.a. te gaan doen qua vaccinatie. Maar ja, in ben een Anti-Vaxxer, dus op daadwerkelijke interesse hoef ik volgens mij niet te rekenen...
Jouw en mijn mening zijn absoluut niet gelijkwaardig in deze. Ik ken na jaren discussie over dit onderwerp alle belangrijke argumenten van antivaxxers van buiten, dus bespaar ik mijzelf en jou een hele hoop tijd door de tekstuele rookgordijnen die je wilt optrekken niet eens aan bod te laten komen. Ik ben er gewoon niet in geïnteresseerd. Ik ben daar heel hard en eerlijk in.
Het enige waarin ik oprecht geïnteresseerd ben is je meest fundamentele motivatie om niet tot inenten over te gaan (met als
voorbeeld 'Ik ben als de dood voor injectienaalden'); en om te zien hoe consequent je bent in het toepassen van die houding op andere zaken. Vandaar de vraag hoe je omgaat met eigen ziekte waarvoor je naar een arts of ziekenhuis moet en jezelf dus blootstelt aan medische wetenschap.
Dat gezegd, als ik je houding 'van plan zijn e.e.a te gaan doen aan vaccinatie' mag opvatten als 'mijn kinderen worden ingeënt', dan kan ik dat alleen maar als buitengewoon verstandige stap toejuichen; en mijn complimenten en waardering uitspreken voor je volwassen houding om na 'A' te zeggen ook daadwerkelijk 'A' te doen. Het aantal mensen dat zo de daad bij het woord voegt is helaas klein, maar dat maakt die vaak lastige stap niet minder lovenswaardig.
Ik laat daarom de rest van je reactie even onbesproken.
[
Voor 28% gewijzigd door
Verwijderd op 14-06-2017 20:27
]