Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 10 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:42

vectormatic

Warlock of the doorlock

JustAJ schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 19:14:
Ik heb een vraagje: hoewel ik echt een Lego-aanhanger ben, kijk ik zo af en toe eens rond in dit topic en zie ik erg leuke bouwwerkjes langskomen. Vooral de tanks vind ik erg leuk. Nu ben ik voor een vriend opzoek naar een leuk cadeau, alleen die ga ik niet zo blij maken met een tank :p Hebben jullie nog een leuke suggestie, van rond de €25? Ik had al op bol.com zitten kijken maar daar kon ik niet iets leuks vinden, en op amazon weet ik niet zo goed waarop ik moet zoeken.
Het liefst zou ik iets willen in de vorm van een gebouwtje of een voertuig.

EDIT: het liefst zou ik het hier in Nederland bestellen. Maar ik ben ook niet vies van amazon
Mja, ik zou dan gewoon bij lego blijven en een leuke aanbieding zoeken, voor mensen die niet specifiek fan zijn van 1 thema zou ik richting iets uit de creator 3-in-1 lijn gaan.

(persoonlijk koop ik kwa bouwsteentjes geen knock-off sets, alleen dingen die lego zelf niet doet, dus tanks :P)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:14

SomerenV

It's something!

@JustAJ Op Aliexpress staat genoeg 'LEGO' voor 25 euro of minder, maar dan zit je wel met langere levertijden (~3 weken). Je hebt dan wel een regelrechte kopie overigens.

Hier gisteren de M1A2 van Cobi ontvangen. Héle gave set, maar de instructies waren niet altijd even duidelijk, zeker bij de turret. Paar keer best goed moeten kijken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYVSKRdHzOpfA2ZRMe0vP8np1ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Evm5AKu8tOjXz2wD157TiJCe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2v8VGuUdbXbUWryCJY2s5ITDb-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5kycAQ65jPNPw1mkHVcgNiqg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb op internet nog even gekeken naar foto's van de M1A2 van Brickmania. Die kost 310 dollar maar de versie van Cobi vind ik er persoonlijk toffer uit zien :)

Ook de Stgz III van Ali binnengekregen. Niks speciaal maar wel een geinig dingetje. Cobi is wel véél leuker om te bouwen en ze zien er een stuk mooier uit, dus Aliexpress laat ik voorlopig links liggen voor tanks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QwQ2jl_qOZp_cYmryVBH8eqlPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/38S0zNod1VtUZlENM5mgcnam.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de toekomst wil ik de Aliexpress-modellen wel nog een keer omtoveren naar 1:35 schaal, maar dan heb ik andere (tand)wielen en rupsbanden nodig.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@SomerenV

Die Stug lijkt verdacht veel op een oudere stug van cobi

Afbeeldingslocatie: https://cobi.eu/media/zoo/images/2465-stug-iii-front-1000_f094935febb0b7cbb82e07c43f8f7985.jpg

hoewel wel met een beter figuurtje zo te zien

Toffe fotos trouwens, het is dat ik geen talent heb voor fotos, maar ik zou het zo ook proberen

[ Voor 36% gewijzigd door vectormatic op 26-03-2020 19:51 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:41
Tof weer, moet mijn modellen ook eens mee de tuin in nemen voor wat leuke foto's! En inderdaad de Cobi modellen zien er gewoon beter uit dan de Brickmania en hun prijzen zijn echt bizar (Tiger 131 voor $450,- :X)

Zelf vandaag een pakketje van Ali ontvangen, de modellen van Cobi zijn mooier, alleen die minifigs zijn in sommige gevallen wel erg discutabel. Had al eerder een paar figuren gekocht en heb er nu wat bij besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xv2g2aPfVHUCISPOoeGaAFWsSKE=/f/image/LvHmQaZ4R4dFNIKdzvlC4Pgm.jpg

Helaas geen Afrika Korps figuren te vinden op Ali dus getracht zelf iets te maken wat in de richting komt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQ2qTR9YK0WaZSgEtGDcCY1KdYs=/f/image/7LGVo0AIPbNrjlgcvxQyUpD7.jpg

Duitse soldaat en een Britse gecombineerd met een losse cap :) Had eigenlijk liever iets als 30135 gehad (vrij duur) of een stahlhelm in zandkleur (niet kunnen vinden), maar voor nu komt het een beetje in de buurt van het figuur dat bij de Cobi DAK Panzer II zit.
Zag dat Ali ze in het verleden wel had in DAK uitrusting, mocht iemand ze kunnen vinden of bv die helmpjes, laat het even weten :+

Verder wat zitten mixen met hoofdjes om een gevarieerd leger te krijgen (de grotere partijen van Ali hebben allemaal hetzelfde hoofd), ondertussen wat pijnlijke vingers verder door de matige pasvorm, maar voor het geld mag ik niet klagen ... voorlopig genoeg bemanning voor m'n voertuigen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y4RABO0FSHIKz8-zuTWyy6uEdbw=/f/image/mYveW9lcImel2w32zw4gW0Am.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy op 26-03-2020 20:02 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@vectormatic Ja, is een kopie inderdaad, maar nu ik die Leopard en Abrams heb zijn die WW2 tanks wel echt bizar lomp :+ Komt nog bij dat die Ali-versies wat lomper ogen door het gebrek aan details. Maar mijn gedachtegang is nu: ik heb grote tanks, dus met de juiste (tand)wielen en rupsbanden moeten ze kleiner gemaakt kunnen worden (de Tiger 131 is al wat kleiner vergeleken met het origineel) :P Eerst proberen met de Tiger 131, als dat goed lukt dan de rest ook. Alleen de Pudel van Cobi twijfel ik nog over, puur omdat het een officieel model is.

Wat de foto's betreft: het is niet heel moeilijk, al helemaal niet als je een tuin hebt. De truc is om de foto te nemen vanaf de grond, dus vanuit het perspectief van een minifig. Wat diepte creëren door iets dichtbij de camera te hebben, dan de tank en dan weer iets daar achter, werkt ook goed. Gewoon wat proberen en spelen. Tegenwoordig hebben smartphones ook vaak zo'n scherptediepte functie waarmee je redelijk oké dat effect kunt namaken. Zal het morgen wel 's proberen met mijn Huawei P20 Lite :)

@Speedy Flink legertje :o Wel erg vet O+ Ik moet nog wat minifigs bestellen voor m'n Leopard en Abrams. Die Abrams gaat wel lukken maar fatsoenlijke poppetjes vinden met een groene camo is best een uitdaging. Cobi heeft trouwens zandkleurige helmpjes te koop. Niet zo goedkoop als wat je op Aliexpress koopt, maar ook niet achterlijk duur. Zijn qua formaat gelijk aan wat je bij de Ali-minifigs krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Das een best leger @Speedy, wat heb je inmiddels aan voertuigen voor deze groep?

@SomerenV Misschien dat ik me eens aan wat fotografie ga wagen van de zomer, hoewel ik dan even moet bedenken waar ik een grote zandbak ga vinden voor de Stug III Ausf D in DAK kleuren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
@SomerenV zal eens kijken naar die helmpjes, "nadeel" is dat ik weer een tank mee moet bestellen om aan de 40 euro te komen ivm verzendkosten :P Wellicht wel een mooie kleine toevoeging.

@vectormatic

Ondertussen opgebouwd; Tiger I, Tiger II, Panther, sdkfz 251/9 Stummel, M4A1 Sherman, M7 Priest en de M3 Scout Car. Heb nu nog liggen de Sturmtiger, Jagdtiger en de sdkfz 9 Famo, maar probeer niet alles ineens op te bouwen (er zit immers wel redelijk wat herhaling in).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLHKxZvMmPvwkjcC0kL73o3mOnw=/f/image/NOnyTYk8tGmjhPPQOcCPsvFx.jpg

Dan nog even zien wat het volgende wordt, wil eigenlijk de DAK setjes, maar het is denk ik handiger om wat oudere sets (M3, M10, M16, Nashorn, Sturmpanzer, ...) te halen voor dat die er eventueel uit gaan.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mooi spul @Speedy, ik zit zelf ook vooral in de duitse hoek, hoewel ik ook wel een T34-85 wil

Was je ook van plan wat brits spul te halen als tegenwicht voor de DAK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand misschien een europees adres waar ik XINGBAO kan kopen?
Ik ben erg gecharmeerd van hun chinese huisjes. Maar ben iets minder gecharmeerd van mogelijk importheffingen en lange levertijd :P

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
vectormatic schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:18:
Mooi spul @Speedy, ik zit zelf ook vooral in de duitse hoek, hoewel ik ook wel een T34-85 wil

Was je ook van plan wat brits spul te halen als tegenwicht voor de DAK?
Was wel aan het kijken, maar meer dan de M3 Grant en de Cromwell in de WoT serie is er niet. Die eerste is natuurlijk praktisch gelijk aan de Lee, die 2e vindt ik niet heel sprekend en je zit met stickers. Das natuurlijk het nadeel van de veel meer gestandaardiseerde spullen van de geallieerden, het lijkt snel op elkaar :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Speedy Ja, je zit inderdaad met verzendkosten. Helemaal niet aan gedacht ;( Maar goed, voor een volgende keer weet je dat die helmpjes qua formaat gelijk zijn aan het Chinese spul :)

Leuke collectie trouwens!

@Anatidae Ik denk dat je vast zit aan de Chinezen voor dat merk. Als je het al in Europa ergens kunt vinden dan is het waarschijnlijk een stuk duurder. Wat je wel vaak ziet bij Aliexpress-bestellingen is dat de verkoper een lage prijs op het pakketje zet waardoor je er geen extra kosten bij krijgt. Het kan wel zo zijn dat de douane het er alsnog uitpikt (steekproef) en je toch nog de sjaak bent. Gevalletje you win some you lose some.

Levertijd is inderdaad wel een dingetje, maar persoonlijk vind ik een weekje of twee/drie wachten nooit zo'n probleem. 11 maart had ik een Wall-E besteld (imitatie LEGO) en die is vandaag gearriveerd. Iets meer dan twee weken dus. 14 maart de Sturmgeschutz III en die is gisteren binnengekomen, dus 12 dagen. Niet het einde van de wereld dus. Nu nog even wachten op dat Imperial Flagship, maar die verwacht ik dit weekend of begin volgende week.

Wat Wall-E betreft: héél leuk model en een gevalletje 'prima om voor imitatie te gaan'. De adviesprijs was 50 euro, wat best redelijk is (7,5 cent per steentje) maar nu betaal je er veelal rond de 130 euro voor. Op aliexpress was ie 17 euro :D Ongeveer 2,5 uurtjes mee zoet geweest en morgen krijgt ie een mooi plekje op m'n bureau. Kwaliteit van de steentjes enzo is ook prima, al zaten sommige technische dingetjes wat te los en zijn de rupsbanden niet je van het, maar voor een display piece prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8vaXMwjsus5NaDtNdi6pTmoGLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyO3NrNG5GeXsy1HjyxCktsb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:58
Leuke toevoeging voor de Oude Viswinkel op AliExpress

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsAF2FKs5xDzvTTbaQMe7llOa9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZLCNGtOYO6k4ONxGzt9wTNuA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:52

Mystikal

It never hurts to help!

Van de week de witte Porsche 911 cabrio besteld. Puur omdat mijn vrouw die auto altijd mooi heeft gevonden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 15:00
detulp050 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:33:
Leuke toevoeging voor de Oude Viswinkel op AliExpress

[Afbeelding]
Deze staat op mijn verlanglijst. Vind het met +/- 60 euro nog net even te duur.

Gaat zeker wel mooi passen bij de oude viswinkel.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
Hugo schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Deze staat op mijn verlanglijst. Vind het met +/- 60 euro nog net even te duur.

Gaat zeker wel mooi passen bij de oude viswinkel.
Ja, ik wacht ook wel even. Ik vind sowieso dat er veel toffe designs op Ali te vinden zijn...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
SomerenV schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:05:
@Speedy Ja, je zit inderdaad met verzendkosten. Helemaal niet aan gedacht ;( Maar goed, voor een volgende keer weet je dat die helmpjes qua formaat gelijk zijn aan het Chinese spul :)

Leuke collectie trouwens!

@Anatidae Ik denk dat je vast zit aan de Chinezen voor dat merk. Als je het al in Europa ergens kunt vinden dan is het waarschijnlijk een stuk duurder. Wat je wel vaak ziet bij Aliexpress-bestellingen is dat de verkoper een lage prijs op het pakketje zet waardoor je er geen extra kosten bij krijgt. Het kan wel zo zijn dat de douane het er alsnog uitpikt (steekproef) en je toch nog de sjaak bent. Gevalletje you win some you lose some.

Levertijd is inderdaad wel een dingetje, maar persoonlijk vind ik een weekje of twee/drie wachten nooit zo'n probleem. 11 maart had ik een Wall-E besteld (imitatie LEGO) en die is vandaag gearriveerd. Iets meer dan twee weken dus. 14 maart de Sturmgeschutz III en die is gisteren binnengekomen, dus 12 dagen. Niet het einde van de wereld dus. Nu nog even wachten op dat Imperial Flagship, maar die verwacht ik dit weekend of begin volgende week.

[Afbeelding]
Zo heb ik net een kopie van de Lego Volkswagen 10252 binnen. Was nog geen 20 euro (na coupons)in de aanbieding en in 9 dagen in huis. Wederom prima kwaliteit voor het geld en na driekwart bouw nog geen missende en of defecte steentjes tegengekomen.
Ze hadden wel een (overigens zeer goede) handleiding toegevoegd ondanks dat ik gevraagd had dat niet te doen. (Namelijk al veel verhalen gehoord van in beslagname als zo'n handleiding in de verpakking zit)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Speedy
Met wat inspiratie door @SomerenV gisteren met het mooie weer de tuin in geweest en 2 hobby's gecombineerd:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49711899268_f5cba18dc6_b.jpgP3280672

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49711893578_62773ede30_b.jpgP3280834

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49711897988_5b670289f2_b.jpgP3280724

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49712755002_20fc7b0920_b.jpgP3280777

En nu het buiten wat minder is gelijk de Sturmtiger in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49712436501_37e19a723b_b.jpgP3290931

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy op 29-03-2020 17:10 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik ben tijdens het thuiswerken nu lekker aan het prutsen aan de Cobi Stug III, en ik ben echt zeer verbaasd over alle "nieuwe" stukjes, allerlei plaatjes etc.. die lego zelf gewoon niet kent. Het valt wel op dat de pasvorm een heel klein tikje slechter is dan lego, je moet af en toe net wat harder duwen, beetje zoals de lego van 20 jaar geleden, maar vind ik niet storend. Pluspunten van Cobi is dan weer dat alles geprint is, geen geklooi met stickers.

EDIT: de STUG is af, en ik ben er helemaal mee in mijn nopjes (pun intended), De oplossing om het kanon te laten bewegen is erg tof, hoewel iets meer traverse wel op zn plek was geweest, de tracks lopen best aardig, hoewel ze op een gladde ondergrond toch best snel slippen. De PzII die ik van sluban had staan steekt er nu ineens ielig en geel bij af (meer dat kleurtje van de GDI in de originele command and conquer)

Nu rijst dus de vraag, hoe lang kan ik me inhouden voor ik meer bestel, en waar ga ik ze laten? :P (oh, en waar ga ik bemanning vandaan halen, die cobi poppetjes zijn creepy)

[ Voor 39% gewijzigd door vectormatic op 30-03-2020 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
vectormatic schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:35:

...

Nu rijst dus de vraag, hoe lang kan ik me inhouden voor ik meer bestel, en waar ga ik ze laten? :P (oh, en waar ga ik bemanning vandaan halen, die cobi poppetjes zijn creepy)
Dat eerste, succes :P mbt dat tweede, als het niet perse DAK figuren hoeven te zijn, maar ook "gewone" duitse tank commandanten, ik heb ze zelf vervangen door deze van Ali, 4 dollar voor 8 Duitsers is geen geld. Het is geen Lego kwaliteit, maar de prints zijn erg goed moet ik zeggen. Voor dat geld meerdere setjes gehaald (immers die grijze figuren heb je op een tank minder aan, wel leuke vulling voor troepenvoertuigen).

[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 30-03-2020 12:18 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
  • Laatst online: 19:14
Bedankt voor de suggesties iedereen! Het is een Wall-E geworden van deze shop: https://www.yourwobb.com/ Ik zocht eigenlijk naar suggesties van goede winkels, maar ik zag dat dat niet echt duidelijk naar voren kwam in mijn vraag ;)
Helaas ( :> ) kon ik mezelf niet inhouden en heb voor mezelf de Queen Anne's Revenge erbij gekocht, gewoon om eens te proberen. Ik ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Speedy Prima foto's! :D Vooral die eerste is erg vet, maar dat heeft ook te maken met de King Tiger O+

@JustAJ Wall-E is een leuke set, en staat ook leuk op een bureau ofzo :)

Ik heb gisteren het Imperial Flagship binnengekregen. Gisterenavond mee begonnen en net af gemaakt. Wát een enorm apparaat zeg _/-\o_ Hele vette build ook. Mijn Millennium Falcon (niet de UCS) vond ik al groot maar dit schip gaat daar nog een keer overheen :+

Zo meteen eens een leuk filmpje maken in plaats van wat foto's. Daarna een mooi plekje zoeken voor deze set. Ik miste wel één steentje (een grijs asje, maar die heb ik zelf voldoende) en de zwarte assen die in de masten zitten waren wat te lang dus daar moest een mes aan te pas komen O-) Achja, dat heb je met imitatie. Lekker goedkoop maar de kans dat er iets niet klopt is altijd aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
@SomerenV , Die kleine grijze tank met 722 er op, heb je daar mogelijk een ali-linkje van? Die vind ik echt heel gaaf!

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Raznov schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:30:
@SomerenV , Die kleine grijze tank met 722 er op, heb je daar mogelijk een ali-linkje van? Die vind ik echt heel gaaf!
Alsjeblieft :) Is overigens geen geweldig tankje. Ziet er wel geinig uit, maar van al m'n tanks by far de minste. Er is ruimte voor een minifig in de tank maar het past niet en de rupsbanden draaien voor geen meter. Maar hij staat wel leuk bij de rest.

Edit: net een poging gedaan tot een vet filmpje maar het was te donker, te grauw buiten (dus ook grauw binnen) en ik had niet genoeg inspiratie. Toch even snel wat in elkaar gezet en me bedacht dat ik geen fatsoenlijke totaalshots heb geschoten :+ Morgen of van 't weekend even mee verder gaan en wat fatsoenlijks maken.

Het idee is er, de uitvoering not so much :D

Om toch een idee te geven van de set, hier een foto :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzdCI36cy61UwyNivlo8xWWaFIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tE9gfQ0ECJCLWQMDZT5xH8mD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door SomerenV op 02-04-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Raznov schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:30:
Dat is een BT-7, een snelle cavalerie tank van de soviets aan het begin van WO-2, onder andere bekend omdat ze echt razend snel waren en aardig konden springen

Ook verkrijgbaar van Sluban: https://www.bol.com/nl/p/...Se5J8A.1_4.5.ProductTitle

Ik heb de sluban versie, best een leuk tankje zo, maar net als wat @SomerenV zn Ali versie heeft, de rupsbanden lopen voor geen meter, er zit wel een redelijk tof figuurtje bij, al mijn Cobi tankjes zijn opgesteld zonder bemanning, de sluban tankjes hebben standaard de commandant uit zn luikje steken

EDIT: overigens, die sluban tankjes zijn overigens ook stukken minder dan Cobi spul, het verschil tussen bijv de Cobi Sturmgeschutz en het sluban Panzertje wat ik heb is echt dag en nacht. De meer geslaagde Cobi modellen zijn vanaf een redelijke afstand haast modelbouw

[ Voor 13% gewijzigd door vectormatic op 02-04-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
vectormatic schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:09:
[...]

Dat is een BT-7, een snelle cavalerie tank van de soviets aan het begin van WO-2, onder andere bekend omdat ze echt razend snel waren en aardig konden springen

Ook verkrijgbaar van Sluban: https://www.bol.com/nl/p/...Se5J8A.1_4.5.ProductTitle

Ik heb de sluban versie, best een leuk tankje zo, maar net als wat @SomerenV zn Ali versie heeft, de rupsbanden lopen voor geen meter, er zit wel een redelijk tof figuurtje bij, al mijn Cobi tankjes zijn opgesteld zonder bemanning, de sluban tankjes hebben standaard de commandant uit zn luikje steken
Zo leer ik ook nog eens wat, tanks! (ja die kon ik niet laten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Raznov schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:10:
[...]

Zo leer ik ook nog eens wat, tanks! (ja die kon ik niet laten)
Hier nog wat gaaf beeldmateriaal: YouTube: BT5 and BT7 Craziness!! Jumping Tanks WW2 Footage. БТ-7 - советский ... Is goed op te zien hoe snel en wendbaar deze dingen waren, echt heel indrukwekkend als je bedenkt wat er eind jaren 30 verder rondreed.

Als je overigens wat meer in depth info wil, the chieftain (youtube kanaal) heeft ook een paar videos waar ie de buiten en binnenkant van zon BT-7 uitvoerig laat zien en bespreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
@SomerenV en @vectormatic, dank! Wat zou een leuke "eerste" aanschaf zijn voor een klein tankje (lees niet meer dan 20 euro op Ali)? Ik vind het wel gaaf als hij een beetje ok kan rollen en er minimaal 1 poppetje bij zit. Ik heb diverse Lego hier liggen, en een aantal andere brick dingetjes van Ali, weet wel dat hoe duurder het wordt, hoe beter, maar voor een tankje ga ik er geen 50 euro doorheen krijgen voor de WAF (en aangezien we nu 24/7 onder een dak zitten, is ruzie voor een tankje geen oplossing :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Raznov schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:13:
@SomerenV en @vectormatic, dank! Wat zou een leuke "eerste" aanschaf zijn voor een klein tankje (lees niet meer dan 20 euro op Ali)? Ik vind het wel gaaf als hij een beetje ok kan rollen en er minimaal 1 poppetje bij zit. Ik heb diverse Lego hier liggen, en een aantal andere brick dingetjes van Ali, weet wel dat hoe duurder het wordt, hoe beter, maar voor een tankje ga ik er geen 50 euro doorheen krijgen voor de WAF (en aangezien we nu 24/7 onder een dak zitten, is ruzie voor een tankje geen oplossing :P ).
Als het je puur om "een tankje" gaat, voor iets meer heb je ook een Cobi tankje, bv 2493 of 2383

Kan je de kwaliteit checken en vervolgens de leukere tanks verantwoorden :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
SomerenV schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:15:
Als kind wilde ik altijd al een LEGO-schip, maar ik was eigenlijk net te jong tijdens de piek van het piraten-thema. Heb wel wat setjes, maar niks heel groots en geen schepen :'( Omdat ik over een klein weekje jarig ben had ik zoiets van 'fuck it' en die set besteld voor 50 euro :D
Welke store heb je die besteld voor 50 euro, heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@Raznov Eens met Speedy dat je beter voor een Cobi kunt gaan. Iets duurder maar betere kwaliteit en zien er mooier uit, maar ik zal zo even wat rondspeuren op Ali :)

@detulp050 Die van 55 euro is 't hem uiteindelijk niet geworden. Werd maar niet verzonden dus ik heb hem geannuleerd en een refund aangevraagd (en inmiddels ontvangen). Uiteindelijk 68 euro betaald maar die store heeft hem niet meer leverbaar nu. Een andere user had er ook al naar gevraagd. Gewoon zoeken op Aliexpress naar dat schip, kijken welke store goede reviews heeft en kopen. Het liefst via Polen of Spanje in verband met mogelijk gezever met de douane als ie via China komt. Het zijn uiteindelijk allemaal dezelfde sets dus waar je hem koopt maakt niet gek veel uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Raznov Ik heb zelf geen ervaring met ali-tankjes, alleen een stuk of vijf sluban setjes, en 2 cobi tanks.

Sluban is leuk in de <€20 range, en heeft doorgaans leukere (lees minder creepy) figuurtjes, maar de tankjes zijn allemaal te klein om echt goed te lijken, ze zijn herkenbaar, maar verliezen door de schaal toch details, ook zijn de dunne rupsbanden puur decoratief. de bredere (heb ik op een halftrack) lopen soepeler.

Cobi is een ander kaliber, de Stug III Ausf. D die ik deze week heb gebouwd ziet er echt heel erg realistisch uit, niet niveautje modelbouw, maar op een meter afstand zou je zou kunnen missen dat het een bouwblokjesproduct is (mede omdat de Stug geen ronde vormen heeft). De Renault FT klopt niet helemaal kwa verhoudingen, maar is alsnog een heel net setje. Prijzen liggen wel boven de 20 euro, maar via amazon, bol of bijv altoys.eu kan je voor ca 30 euro best al een tankje vinden.

Waar liggen je interesses kwa land/tijdsperiode/type voertuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
vectormatic schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:50:
@Raznov Ik heb zelf geen ervaring met ali-tankjes, alleen een stuk of vijf sluban setjes, en 2 cobi tanks.

Sluban is leuk in de <€20 range, en heeft doorgaans leukere (lees minder creepy) figuurtjes, maar de tankjes zijn allemaal te klein om echt goed te lijken, ze zijn herkenbaar, maar verliezen door de schaal toch details, ook zijn de dunne rupsbanden puur decoratief. de bredere (heb ik op een halftrack) lopen soepeler.

Cobi is een ander kaliber, de Stug III Ausf. D die ik deze week heb gebouwd ziet er echt heel erg realistisch uit, niet niveautje modelbouw, maar op een meter afstand zou je zou kunnen missen dat het een bouwblokjesproduct is (mede omdat de Stug geen ronde vormen heeft). De Renault FT klopt niet helemaal kwa verhoudingen, maar is alsnog een heel net setje. Prijzen liggen wel boven de 20 euro, maar via amazon, bol of bijv altoys.eu kan je voor ca 30 euro best al een tankje vinden.

Waar liggen je interesses kwa land/tijdsperiode/type voertuig?
Ik heb het meeste met WW2 tanks, bij voorkeur een beetje de "Europese" setting.
Zoiets als deze:
https://nl.aliexpress.com/item/33049445116.html
https://nl.aliexpress.com/item/4000158236260.html
Vind het sowieso het gaafste als er poppetjes in kunnen, maar heb wel de limiet echt op 20 gezet, ook omdat ik het niet écht nodig heb en ik nu al weet dat mijn vrouw mij voor gek gaat verklaren. Vind het gewoon leuk om eens iets met bouwsteentjes in elkaar te zetten wat met WW2 te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Raznov schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:13:
[...]

Ik heb het meeste met WW2 tanks, bij voorkeur een beetje de "Europese" setting.
Zoiets als deze:
https://nl.aliexpress.com/item/33049445116.html
https://nl.aliexpress.com/item/4000158236260.html
Vind het sowieso het gaafste als er poppetjes in kunnen, maar heb wel de limiet echt op 20 gezet, ook omdat ik het niet écht nodig heb en ik nu al weet dat mijn vrouw mij voor gek gaat verklaren. Vind het gewoon leuk om eens iets met bouwsteentjes in elkaar te zetten wat met WW2 te maken heeft.
Dan zou ik voor de zandkleurige gaan uit dit lijstje. Nét boven de 20 euro, maar wel fatsoenlijke tracks, fatsoenlijk formaat en hij ziet er vet uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Raznov Met een harde limiet van 20 euro is een cobi tank eigenlijk buiten bereik, hooguit wat kleiner/ander spul, zoals een panzerwagen:

https://www.amazon.nl/COB...my&qid=1585906091&sr=8-25

Of een kettenkrad:
https://www.altoys.eu/nl/...z-2-kettenkrad-hk101.html

Een tankette:
https://www.altoys.eu/nl/cobi-ww2-2392-tks3-tankette.html

Sluban is momenteel vrij duur op bol.com, en ik zou sowieso niet meer dan die 20 euro uitgeven aan zon tankje, dat zijn ze gewoon niet waard als je onder de 30 al een paar cobi tanks kan vinden.

EDIT: @raznov, ik kan niet in je portemonee kijken, maar ik zou zelf toch gewoon even doorbijten en het budget verhogen naar <30 (exc verzendkosten, die kan je toch verzwijgen voor je vrouw >:) ), ik vond de sub 20 euro sluban setjes leuk om te bouwen, maar nu ik hier een tweetal cobi sets heb staan denk ik dat de slubannetjes snel in de la verdwijnen, achteraf had ik beter bij het goede spul kunnen beginnen

@SomerenV Ziet er uit als een late Panzer III, hoewel de loop me wat te lang/groot is, tot de Ausf N had dat ding maar een 50mm, en de 75mm uit de Ausf N was een korte L24 als ik me niet vergis (uit de vroege Stugs/Pz IVs)

[ Voor 18% gewijzigd door vectormatic op 03-04-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
SomerenV schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:44:
Gewoon zoeken op Aliexpress naar dat schip, kijken welke store goede reviews heeft en kopen.
Bedankt voor je antwoord. Prijsverschil tussen wat je zei en wat ik vond was dermate groot dat ik het vroeg. Helaas dat die andere niet leverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

detulp050 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:02:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Prijsverschil tussen wat je zei en wat ik vond was dermate groot dat ik het vroeg. Helaas dat die andere niet leverde.
Ach ja, you win some you lose some. Zelfs voor ~70 euro zou er niet eens over nadenken. Retail was 180 en nu ben je er minstens 300 voor kwijt.

Met dit soort sets die niet meer in productie zijn kan ik ook niet wakker liggen van het hele imitatie gebeuren. LEGO verliest er niks mee aangezien het toch niet meer te koop is en handelaren die vlot het dubbele vragen weiger ik te ondersteunen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detulp050
SomerenV schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:05:
[...]
LEGO verliest er niks mee
Hier hetzelfde, ik heb alle modulars die niet meer nieuw verkocht worden door Lego via Ali binnengehaald. Het bouwplezier en het resultaat is nagenoeg vergelijkbaar, dus ik zou wel gek zijn. Heb nu zelfs een MOC gekocht via Ali, heel benieuwd naar dat resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QM_eSOW9Py79v0YhLGbSDgiEsdU=/f/image/DufWlI5hnsoq0v084bVQnqwv.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
detulp050 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:59:
[...]

Hier hetzelfde, ik heb alle modulars die niet meer nieuw verkocht worden door Lego via Ali binnengehaald. Het bouwplezier en het resultaat is nagenoeg vergelijkbaar, dus ik zou wel gek zijn. Heb nu zelfs een MOC gekocht via Ali, heel benieuwd naar dat resultaat

[Afbeelding]
ben benieuwd wat je er van vindt, lijkt een nieuwe lijn van ze te zijn (had tijdje geleden al die nieuwe hier gelinkt) en of ze van binnen leuk zijn. ik kan wel modulars blijven kopen maar op een gegeven moment houdt het op waar ik ze kwijt kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16:29
detulp050 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 08:59:
[...]

Voor de oude niet meer leverbare modulars kan ik daar zeker in komen. Al heb ik er (nog) geen ervaring mee. Heb je misschien tips welke aanbieder betrouwbaar is? Ali heeft meerdere zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• detulp050
Totrail schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:59:
[...]Voor de oude niet meer leverbare modulars kan ik daar zeker in komen. Al heb ik er (nog) geen ervaring mee. Heb je misschien tips welke aanbieder betrouwbaar is? Ali heeft meerdere zie ik.
Tot nu toe heb ik eigenlijk nog geen negatieve ervaringen gehad. Eén keer heeft de douane een zending vernietigd en toen stuurde de verkoper het opnieuw op. De H&H Toy store is vaak snel met versturen (DHL vanuit HongKong). Maar vergelijk altijd de prijzen (inclusief verzenden) en als de reviews goed zijn, dan is het voor mij goed genoeg.

AliExpress heeft een bescherming als het niet aankomt én mijn creditcard ook nog. Dus eigenlijk nooit een issue

[ Voor 8% gewijzigd door detulp050 op 05-04-2020 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
Zojuist de VW Kever (net geen 20 euro na couponkorting,geleverd binnen 9 dagen, betaling achteraf met Klarna) afgebouwd.
Ben wederom onder de indruk van de kwaliteit voor dit geld.

-de meegestuurde bouwinstructie is qua papier van heel goede kwaliteit en de instructies zijn goed. 1 instructie klopte niet en verschil tussen beige en geel was moeilijk te zien. Het verschil tussen donker grijs en zwart was prima te zien.
-de blokjes passen allemaal prima in elkaar. De kwaliteit is ook goed. Aleen de constructie van de bovenkant van de motorkap aan de onderkant liet steeds los dus in heb een druppeltje lijm gebruikt voor het 'scharnier'.
-er miste 1 groen langwerpig blokje(voor de surfplank). Hierdoor zou ik de surfplank niet in elkaar kunnen zetten. Gelukkig had ik in mijn Lego verzameling(met blokjes tot wel 41 jaar oud) precies het juiste blokje met exact dezelfde kleur.

Voor ongeveer 20 euro een absolute aanrader! De prijzen zonder kortingscoupons liggen rond de 25 euro.
Dit is mijn derde Ali-bouwsel, na de Mickey Mouse boot en de grote Notenkraker. Alle drie onder de 22 euro, waarmee ik douanekosten hoopte te vermijden. Helaas was het niet mogelijk om voor de Kever een pdf bouwinstructie te krijgen en werd de papieren versie meegestuurd. Dit schijnt problemen te kunnen geven bij eventuele douane controle.

Ik heb de originele VW camper hier ook staan en als ik eerlijk ben zit er geen verschil in bouwplezier en ziet de afgebouwde Kever er echt prima uit. Als je je bouwsel slechts één keer opbouwt en daarna ergens neerzet, kun je zeker overwegen om veel geld te besparen en voor de kopie te gaan al snap ik dat echte Lego fans hier niet aan beginnen. Daarnaast blijft echte Lego (als je de doos en instructie bewaard) vrij veel geld waard.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f9gyYVF/20200406-115903.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Medione1210 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:18:
Zojuist de VW Kever (net geen 20 euro na couponkorting,geleverd binnen 9 dagen, betaling achteraf met Klarna) afgebouwd.

-de meegestuurde bouwinstructie is qua papier van heel goede kwaliteit en de instructies zijn goed. 1 instructie klopte niet en verschil tussen beige en geel was moeilijk te zien. Het verschil tussen donker grijs en zwart was prima te zien.
-de blokjes passen allemaal prima in elkaar. De kwaliteit is ook goed. Aleen de constructie van de bovenkant van de motorkap aan de onderkant liet steeds los dus in heb een druppeltje lijm gebruikt voor het 'scharnier'.
-er miste 1 groen langwerpig blokje(voor de surfplank). Hierdoor zou ik de surfplank niet in elkaar kunnen zetten. Gelukkig had ik in mijn Lego verzameling(met blokjes tot wel 41 jaar oud) precies het juiste blokje met exact dezelfde kleur.

Voor ongeveer 20 euro een absolute aanrader! De prijzen zonder kortingscoupons liggen rond de 25 euro.
Dit is mijn derde Ali-bouwsel, na de Mickey Mouse boot en de grote Notenkraker. Alle drie onder de 22 euro, waarmee ik douanekosten hoopte te vermijden. Helaas was het niet mogelijk om voor de Kever een pdf bouwinstructie te krijgen en werd de papieren versie meegestuurd. Dit schijnt problemen te kunnen geven bij eventuele douane controle.

Ik heb de originele VW camper hier ook staan en als ik eerlijk ben zit er geen verschil in bouwplezier en ziet de afgebouwde Kever er echt prima uit. Als je je bouwsel slechts één keer opbouwt en daarna ergens neerzet, kun je zeker overwegen om veel geld te besparen en voor de kopie te gaan al snap ik dat echte Lego fans hier niet aan beginnen. Daarnaast blijft echte Lego (als je de doos en instructie bewaard) vrij veel geld waard.

[Afbeelding]
deze had ik wel orgineel gehaald maar de fiat haal ik wel uit China (klein, weinig stenen en duur). De landrover vond ik dan wel weer het geld waard van Lego ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
quorumz schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:01:
[...]

deze had ik wel orgineel gehaald maar de fiat haal ik wel uit China (klein, weinig stenen en duur). De landrover vond ik dan wel weer het geld waard van Lego ;)
De Fiat is geloof ik nog in de presale, maar staat ook op mijn lijstje.ik ga nu eerst voor de Mini of de Apollo. Die heb ik beiden nog origineel nieuw in de doos liggen, maar die overweeg ik nu om met een leuke winst te verkopen en gewoon een Ali kopie terug te kopen.

De Nutcracker kopie was ook leuk om te bouwen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R2nwSbw/20200406-203722-picsay.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 06-04-2020 20:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• little_ghost
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2022
Heb de laatste tijd van alles in elkaar gezet maar (nog) nooit wat gepost.
Nu toch maar een keer wat posten. En toevallig ook nog in een recent onderwerp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5gaeQxmJAg9MRabvzODRPhi_7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxYnAaYi8kiw24H1XbXubqQc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YtSBLDa0HmmsO_puCBPKHXjApY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxSLhRFrNF6ccPOAsv9qie4S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_oNYqVYkTTq5ZTavetiBneaQGw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyBfIn9Ol1oulMcLkrKfbwOi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8T_UKKvQEeldbvCIBe27ZrFda4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3plPWwNEgdSSy71Qv5uCxtLo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGJXmaB64e7l0YogAPDejpOsq0w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkz0NdyI86scDc2zOGjU2x6T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0epje6ZofXLFoxC_gFgb-9o210=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aOxj7G5o05O6bP02g4wqjwhi.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmeZk8zEAUIGyg0hGf92GXfpSGM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmfBU4vHF4xjv9AKzQQXx5J3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aP-mVnBcQ3iVAe8IsPzpN4h8juU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgknDLf3Km5tIkPBUZG8g567.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8NxRoq-L4PZ2lXN7O-7sJlUwPE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zl1pjA3ULdwWSRObFVzuT9T3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae27vqzxUBIvTGgacp3LS6T9fGY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6Ly5aHgw4K4i3yEaCHBmKeX.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3QDcR7xk8H1EQXahjrZrvvjpaIs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6QP6R3ZFS3j0OeQjIZL2MVN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PELCe-fIf8Dh7MK28bIFrticXZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njIAvZC77HhZRGxWk3QzvGQp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AX_OuyIaNBRKDuFSHdVRAN9Im9Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfJpkKhzeUp2ysJxuJBOMqaV.jpg?f=fotoalbum_tile

En een gifje van de "actie"
https://imgur.com/GGzFo6l
Sorry voor de slechte kwaliteit maar dat krijg je asl je mp4 naar gif converteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Na daaaaagen van twijfel (toch de Hummel? Of nee, de Nashorn, of toch de Tiger?) maar de Cobi Panzer II besteld. Ik loop er voor mezelf toch wel tegenaan dat ik van die camo-schemes uitgevoegd in blokjes er gewoon niet uit vind zien, het is allemaal veel te rechthoekig en ziet er haast uit alsof ze maar tijdens het bouwen de goede kleuren niet bij de hand hadden.

Ben zeer benieuwd of de Pz II een beetje aansluit bij de Stug die ik heb staan, ik merk dat over het algemeen de duitse voertuigen met hun hoekige uiterlijk goed lenen voor blokjes, voor de koepelloze voertuigen als de Stug, Ferdinand, Hummel, Nashorn en Marder lenen zich uitstekend voor blokjes, alleen die vage cammo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 11:42
redfoxert schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 09:11:
Ik ben van plan een vrij uitgebreide Lego stad te bouwen. Baseplates bestel ik al vaker via Ali in diverse kleuren maar omdat er ook een trein in moet komen met meerdere tracks dacht ik dat de tracks op Ali ook wel goed zouden kunnen zijn. Welke ervaringen hebben jullie? De originele Lego tracks zijn volgens mij meer dan het dubbele in prijs en voegen volgens mij niet heel veel toe, behalve die kosten.
Die zijn inderdaad prima te gebruiken, ik heb bij Ali wat wissels en rechte tracks gehaald, en die voldoen prima. Het verschil is voor de wissels is dat er grijze ipv gele hendels gebruikt worden. Maar voor 2,50 voor een losse wissel stap je daar wel overheen...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a62bkabrxQlJGakjoyGkQ70IkSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzZz8okexQYiEHoifd8hjnZw.jpg?f=fotoalbum_large
In het plaatje zijn de bovenste wissels lego en de onderste de namaak.

[ Voor 17% gewijzigd door Munchkin op 10-04-2020 19:16 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
vectormatic schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:12:
Na daaaaagen van twijfel (toch de Hummel? Of nee, de Nashorn, of toch de Tiger?) maar de Cobi Panzer II besteld. Ik loop er voor mezelf toch wel tegenaan dat ik van die camo-schemes uitgevoegd in blokjes er gewoon niet uit vind zien, het is allemaal veel te rechthoekig en ziet er haast uit alsof ze maar tijdens het bouwen de goede kleuren niet bij de hand hadden.

Ben zeer benieuwd of de Pz II een beetje aansluit bij de Stug die ik heb staan, ik merk dat over het algemeen de duitse voertuigen met hun hoekige uiterlijk goed lenen voor blokjes, voor de koepelloze voertuigen als de Stug, Ferdinand, Hummel, Nashorn en Marder lenen zich uitstekend voor blokjes, alleen die vage cammo..
Zat ik ook mee, om die reden de Hummel ook niet gekocht, met die winter camo is het toch wat extreem. Op andere modellen viel het me overigens mee (heb ondertussen de Jagdtiger, Tiger II en Nashorn in die stijl) al hadden ze van mij allemaal wel in panzer grau of dunkel gelb afgeleverd mogen worden, waarna je zelf met camo aan de slag kan, net als in het echt :D

Buiten de DAK serie is Cobi 2514 - Sturmpanzer IV overigens ook nog in de handel en uniform van kleur. Of anders bv 2472A - Sd.kfz 251/10 Stummel. Of toch van kamp wisselen en US tanks bouwen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy op 11-04-2020 06:57 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Vanochtend dan toch maar de Hoonicorn besteld. Die stond al 2 jaar op mijn verlanglijstje.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hb6b7d3a2dbf34aa5b8a69e0ceb4308ee1.jpg

Daarnaast zou ik ook graag de Formule 1 vintage modellen willen hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i1.go2yd.com/image.php?url=0KQ5S4dXmU

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1UPQfUmzqK1RjSZPcq6zTepXaO.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
Mystikal schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:55:
Vanochtend dan toch maar de Hoonicorn besteld. Die stond al 2 jaar op mijn verlanglijstje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja leuke modellen _/-\o_ Ik wil iig die Ferrari 312T, maar ik ben nu nog de Porsche endurance aan het bouwen en er ligt al een (andere) Mustang klaar als volgende project.

Misschien wordt dit mijn volgende aankoop 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hT2a4sXhrarMUc728BgsZq01578=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTQNiANfC8yIqP635IKXsaRW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 12-04-2020 00:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 23:00

Fontainemelon

Zuiderbuur

Mystikal schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die Blue Sonic heb ik ergens eind vorig jaar gekocht en in elkaar gezet, m'n eerste en enige bouwsteen model ooit. Gewoon omdat ik 'm heul mooi vind als interieurobject, mede door z'n grootte. Hangt nu verticaal boven m'n bureau.

Zonder enige voorkennis in bouwen was het eigenlijk heel goed te doen. Handleiding was relatief duidelijk, al moest je hier en daar even creatief zijn en logisch nadenken. Voor de buizen die de uitlaat vormen had ik wat schrik dat deze niet zo mooi gingen zijn in het echt (niet mooi in vorm te krijgen zoals op de renders) maar ook dat viel eigenlijk heel goed mee. Heb enkel aan beide kanten met een klein en onzichtbaar ijzerdraadje het geheel wat meer 'samen gebonden'.

Ik vind het een aanrader en overweeg misschien ook ooit nog de rode te kopen, al vind ik die wat minder mooi en ook wat te prijzig momenteel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgZYzgKzRkMduIiZq_bUSaXw_y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CTNScbrnwqzAkvf3hpiBHVM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Fontainemelon schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:46:
[...]

Die Blue Sonic heb ik ergens eind vorig jaar gekocht en in elkaar gezet, m'n eerste en enige bouwsteen model ooit. Gewoon omdat ik 'm heul mooi vind als interieurobject, mede door z'n grootte. Hangt nu verticaal boven m'n bureau.

Zonder enige voorkennis in bouwen was het eigenlijk heel goed te doen. Handleiding was relatief duidelijk, al moest je hier en daar even creatief zijn en logisch nadenken. Voor de buizen die de uitlaat vormen had ik wat schrik dat deze niet zo mooi gingen zijn in het echt (niet mooi in vorm te krijgen zoals op de renders) maar ook dat viel eigenlijk heel goed mee. Heb enkel aan beide kanten met een klein en onzichtbaar ijzerdraadje het geheel wat meer 'samen gebonden'.

Ik vind het een aanrader en overweeg misschien ook ooit nog de rode te kopen, al vind ik die wat minder mooi en ook wat te prijzig momenteel.

[Afbeelding]
Hoe heb je die gemonteerd op de muur?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fontainemelon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 23:00

Fontainemelon

Zuiderbuur

Lijm op de vier wielen.

:P

Nee, in de onderkant van het model zitten een paar gaten ter hoogte van de achterkant, en daar heb ik gebruik van gemaakt. Ik heb een houten blokje gezaagd dat net iets smaller is dan het chassis, en net hoog genoeg is om onder het chassis te schuiven als de auto gewoon op tafel staat. Daarin heb ik twee haakse schroeven geplaatst die overeenkomen met de gaten in het chassis. Blokje aan de muur geschroefd, en vervolgens kan je de auto er zonder problemen over haken en weer afhalen.

Dus eigenlijk hoe je een kader zou ophangen, maar dan op een afstandje van de muur af en met twee haken in plaats van één. Beetje knutselen, maar absoluut geen rocket science. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-06 07:20
Ik sta er wel voor open om Mouldking en Lepin sets te halen, zeker voor de gesaneerde Lego modulars.

Houden jullie Lego en niet-Lego gescheiden? Ergens voelt het toch 'vreemd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb afgelopen maand led verliching besteld voor 1 van de buildings voor 16 euro. erg gaaf om te zien in het donker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy
FlowSnake schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:15:
Houden jullie Lego en niet-Lego gescheiden? Ergens voelt het toch 'vreemd'.
Hier blijft het strikt gescheiden, op zich ook niet zo heel lastig aangezien ik enkel sets bouw en niet MOC, maar puur al om de waarde zal het hier nooit door elkaar heen gaan.

Van het weekend stond er nog een mooie verrassing op me te wachten, de mrs had meegedacht hoe het corona paasweekend door te komen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erH6-lFrEPG4Zc0suPJVCHthUQk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OzbxbyWfa0lFaGGtHRgSoUA.jpg?f=fotoalbum_medium

Gisteren niks mee gedaan, maar vandaag de eerste 5 van 11 build steps doorgegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GH4yK72vgE8V7V1AvzKegoUwZt4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4TIniNBV8JuS5JF2xpmmKCb.jpg?f=fotoalbum_medium

Erg tof en weer heel anders dan een tank bouwen. Moet zeggen dat hier veel interessantere bouwtechnieken inzitten en dat (voor zover dat met blokjes lukt) de scheepsvorm er goed uit ziet. Enige jammere is dat er maar 6 ipv 60 vliegtuigen bij zitten, voor de rest tot op heden geen kritiek :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Speedy schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:48:
[...]

Hier blijft het strikt gescheiden, op zich ook niet zo heel lastig aangezien ik enkel sets bouw en niet MOC, maar puur al om de waarde zal het hier nooit door elkaar heen gaan.

Van het weekend stond er nog een mooie verrassing op me te wachten, de mrs had meegedacht hoe het corona paasweekend door te komen :+

[Afbeelding]

Gisteren niks mee gedaan, maar vandaag de eerste 5 van 11 build steps doorgegaan.

[Afbeelding]

Erg tof en weer heel anders dan een tank bouwen. Moet zeggen dat hier veel interessantere bouwtechnieken inzitten en dat (voor zover dat met blokjes lukt) de scheepsvorm er goed uit ziet. Enige jammere is dat er maar 6 ipv 60 vliegtuigen bij zitten, voor de rest tot op heden geen kritiek :)
Je 6 of 9 op het achterdek klopt niet met de foto op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Grandisimo Volgens mij is dat het voordek, en dan klopt ie wel

@Speedy Tof ding, is dit je eerste schip? Ik had vroeger ook wel een ding voor WOII schepen, dingen als de Missouri of Bismarck :) Alleen ik zou niet weten waar ik ze nu zou moeten laten, net als de tankjes die ik toch stiekem maar koop, ondanks dat ik geen ruimte heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
vectormatic schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:19:
@Grandisimo Volgens mij is dat het voordek, en dan klopt ie wel

@Speedy Tof ding, is dit je eerste schip? Ik had vroeger ook wel een ding voor WOII schepen, dingen als de Missouri of Bismarck :) Alleen ik zou niet weten waar ik ze nu zou moeten laten, net als de tankjes die ik toch stiekem maar koop, ondanks dat ik geen ruimte heb
Idd....!
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Grandisimo schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:54:
[...]

Je 6 of 9 op het achterdek klopt niet met de foto op de doos.
Mijn 6 (CV-6) zit idd correct, de doos toont de achtersteven en ik ben bij de boeg, je ziet ze vanuit de vaarrichting. Beetje verwarrend met de omgedraaide doos inderdaad.

@vectormatic dit is mijn eerste schip, wou het eigenlijk bij de tanks houden, maar liet blijkbaar genoeg doorschemeren dat ik de schepen ook mooi vind :P

[ Voor 26% gewijzigd door Speedy op 14-04-2020 07:04 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Net een Cobi Pzkpfw II Ausf F in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6xNMHZs.jpg

Hier tegenover de aanstichter van al dit panzer geweld, de Sluban "Kleine duitse tank" die ik vorig jaar op vakantie in normandie kocht. Het moge duidelijk zijn dat de twee compleet onvergelijkbaar zijn

Mijn korte mening over de Cobi set
+ Tracks rollen echt ongelofelijk soepel, de Cobi Renault FT met dezelfde tracks heeft echt stroeve ondergrond nodig, de Stug III met de dubbelbrede tracks is al beter, maar de Pz II rolt moeiteloos en zonder extra druk over mijn bureau, de beste rollende tracks die ik tot nu toe heb gezien.
+ Veel gave details, ondanks dat de Pz II geen luiken voor de bestuurder oid heeft, zijn er wel allerhande opslagluikjes, een openende motorruimte, en een wegvouwende antenna
- Er zou voor onder het luik in de koepel nog een 1x2-tje bij mogen, nu zie je daar net een streepje donker omdat er niks niks, ziet er een tikje slordig uit, en ik heb nog niks in de reverse onderdelen wat er past.
- Met twee simpele onderdeeltjes (zon omgekeerd plat plaatje, dus studs aan 1 kant, compleet glad aan de andere) er bij had cobi de mogelijkheid kunnen geven de koepel om te bouwen naar de variant zonder extra opslagbox (zeg maar de klassieke PzII look), wellicht hadden ze met een paar extra kleine verschillen er een 2-in-1 van kunnen maken (zoals de Pz IV 3-in-1 is, de F, G en H uitvoeringen)

Al met al ben ik zeer tevreden, de PzII is een mooie toevoeging aan de collectie, en mooie anti-infanterie escorte voor de Stug III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• little_ghost
Fontainemelon schreef op zondag 12 april 2020 @ 11:46:
[...]

........

[Afbeelding]
Ik heb hem eenhele tijd geleden ook gebouwd. Ook ik heb een ijzerdraadje gebruikt om de "buizen" bij elkaar te brengen. Wat ik wel een verbeter punt vind (en goed zelf te doen is) is de neus: deze zit maar met 2 technic pins vast en dat is eingenlijk te slap voor het gewicht van de neus. Er is nog ruimte voor 2 meer dus kun je zelf doen.
Bij bij staat hij verstopt in een enorme berg opgestapelde lego modellen (o.a. Porsche 911 RS, Bugatti Chiron, Ford Mustang (Creator Expert), Aston Martin DB5 (Creator Expert), de Ford Hoonicorn (half gestickerd, motoren werken niet echt lekker :S en geen chrome turbo's helaas), Batmobile MOC, 2 motoren (3e is nog niet af), de Caterham Seven 620R, Technic towtruck, 4x4 Crawler Exclusive Edition, de Mack Anthem, de Black Cat (Model team), 2 jets, Optimus truck. En dan nog een stuk of 4 model team trucks verspreid in dozen door het huis :(
Ow, en niet te vergeten een Eevee, Toad (van Mario), T800, Voltron... en vast nog meer.
En nog veel meer wat niet meer gedisplayed word omdat ik bovenstaand al allemaal ergens kwijt moet.

... bij nader inzien: Ik denk dat die kast die hier moet komen niet groot genoeg is.... of eigenlik: mn muur is te klein :S

[ Voor 6% gewijzigd door little_ghost op 14-04-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorstCaseOfZen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-06 13:59
Hallo allen,

Ik heb nu meerdere setjes via Ali besteld en in elkaar gezet. De millenium falcon was toch wel heel gaaf. Toen nog van Lepin.

Ik heb zojuist de imperial star destroyer binnen. Maar wat blijkt.... Niet compleet. Ik mis bij elkaar toch iets van 10 zakjes.
Dat gaat zelfs met improviseren niet werken.

Ondanks dat het vanuit Czech verstuurd is, wordt na een dispute mij gevraagd dit retour te zenden naar China(!)
Dat is heel zuur..

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Skx-Esczu Drone Store werkt helaas niet echt mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
vectormatic schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:09:
Net een Cobi Pzkpfw II Ausf F in elkaar gezet:

[Afbeelding]

Hier tegenover de aanstichter van al dit panzer geweld, de Sluban "Kleine duitse tank" die ik vorig jaar op vakantie in normandie kocht. Het moge duidelijk zijn dat de twee compleet onvergelijkbaar zijn
Ziet er inderdaad als een heel verschil uit, zit uiteraard wel een prijsverschil in, maar als je het zo ziet is het wel waar naar z’n geld.
En jammer dat ze het geen 2 in 1 hebben gemaakt, wellicht te maken met dat de vorige al een ausf c was en ze anders wel snel door de modellen heen zijn ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Speedy schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:57:
[...]

Ziet er inderdaad als een heel verschil uit, zit uiteraard wel een prijsverschil in, maar als je het zo ziet is het wel waar naar z’n geld.
En jammer dat ze het geen 2 in 1 hebben gemaakt, wellicht te maken met dat de vorige al een ausf c was en ze anders wel snel door de modellen heen zijn ;)
Mja, ik heb even wat gelezen over de Pz II, en probleem is een beetje dat bij de Ausf F ze ook de voorkant hebben veranderd, in plaats van een soort van vooruitgeschoven hokje voor de bestuurder hebben ze de hele voorplaat plat en recht gemaakt, en na de F zijn ze gaan experimenteren met overlappende wielen (schachtellaufwerk of zo), dus tenzij ze ook extra onderdelen voor een andere voorkant meeleveren is er geen 2-in-1 te maken met een Ausf F, hooguit een Ausf F met een optie voor een storage-delete (Waar wel fotos van zijn overigens)

Wat trouwens wel leuk is, dat de koepel van de FT ook op de PzII past, voor comedy effect :P (de PzII koepel op de FT komt tegen het motordek aan)

Nu maar eens nadenken wat de volgende wordt, ik was aanvankelijk bang dat de PzII zou tegenvallen vanwege de smalle tracks en beperkte features, maar ik ben er toch wel heel blij mee, ik heb momenteel de Tiger, PzIII en Somua in mn hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

WorstCaseOfZen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:45:
Hallo allen,

Ik heb nu meerdere setjes via Ali besteld en in elkaar gezet. De millenium falcon was toch wel heel gaaf. Toen nog van Lepin.

Ik heb zojuist de imperial star destroyer binnen. Maar wat blijkt.... Niet compleet. Ik mis bij elkaar toch iets van 10 zakjes.

Ondanks dat het vanuit Czech verstuurd is, wordt na een dispute mij gevraagd dit retour te zenden naar China(!)
Dat is heel zuur..

Ik denk dat dit typisch het risico is dat je neemt wanneer je geen originele LEGO bestelt maar een kopie uit China. Heel zuur, maar je zult of je verlies moeten slikken, of de gok nemen om het terug te sturen en hopen op een goede afhandeling.

Ik mag afkloppen, ik heb zelf ook een aantal kopieën staan maar tot nu toe niks gemist. Mocht het wel gebeuren, soit.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Leuk is dat wel, een beetje verdiepen in de geschiedenis van de modellen. Doe dat zelf ook, deel van de hobby :)

Kan de Tiger aanraden, past goed bij het thema, leuke buials en natuurlijk om de iconische geschiedenis. De iii lijkt me veel weg hebben van de ii kwa bouw. De Somua leek me ook een leuke, maar daar hadden ze wat Duitse livery mee moeten leveren (er schijnen er redelijk wat buitgemaakt te zijn).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
WorstCaseOfZen schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:45:
Hallo allen,

Dat is heel zuur..

nooit meegemaakt (maar goed, maar 1 neppert staan :+ )

maar verlies nemen en elders bestellen is het slimste denk ik..
dit is het risico bij dit soort zaken imho; daarnaast is zelfs als je hem 2x besteld het goedkoper als bij Lego zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Speedy schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:04:
[...]

Leuk is dat wel, een beetje verdiepen in de geschiedenis van de modellen. Doe dat zelf ook, deel van de hobby :)

Kan de Tiger aanraden, past goed bij het thema, leuke buials en natuurlijk om de iconische geschiedenis. De iii lijkt me veel weg hebben van de ii kwa bouw. De Somua leek me ook een leuke, maar daar hadden ze wat Duitse livery mee moeten leveren (er schijnen er redelijk wat buitgemaakt te zijn).
De Tiger is zeker een tof ding, hoewel ik het juist minder vind dat ze de 131 uit The Tank Museum zonodig moeten namaken, inclusief schade en poppetjes uit het museum, ik heb het ding liever zoals ie destijds operationeel was.

De PzIII lijkt kwa bouw in ieder geval kwa onderstel 1:1 op de Stug III (hoewel de Stug geen ontsnappingsluiken heeft tussen de tracks), maar wat me het meeste tegenstaat is het ielige kanon en het grijs, als ze een maatje dikkere buis als loop hadden gepakt en em in DAK lkleuren hadden gedaan was ik verkocht! Either way is ie nu niet op voorraad bij de shop die ik gebruik, dus het zal niet meteen de volgende worden

De Somua.. Ik heb net weer een beetje over het ding gelezen, en ik struikel best over wat details. Net als de Renault FT hoort de koepel een luik aan de achterkant te hebben, niet aan de bovenkant. Daar van een soort van draaibare observatiekoepel, waardoor je dus niet naar buiten kon. Er zijn wel exemplaren met een "split hatch" zoals op het cobi model, maar dat was een aanpassing die de duitsers deden op buitgemaakte Somuas, dus dan had er inderdaad een duitse livery bijgehoord :P

keuzes keuzes... (en vooral jammer dat ik niet genoeg losse steentjes heb om ze zelf kloppend te maken zoals ik ze wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Was even opzoek naar andere banden onder wat 1:10 modellen (ze kloppen gewoon niet als je vergelijkt met de 1:8 versies), kwam ik gewoon complete premade-ophangingen, versnellingsbakken en aandrijvingen tegen :D

Wel nu eindelijk de Sembo 701702 gebouwd, de yamaha motor, bijzonder nette kwaliteit. Ketting loopt soepel, bouwinstructies waren soms irritant (onlogische volgorde), dat het soms even puzzelen was om dingen vast te krijgen. Zag dat ze ook weer een serie nieuwe champcars hadden bedacht, dat wordt weer wat inkopen :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key
  • Laatst online: 21:04

key

Medione1210 schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:18:

[Afbeelding]
Ben toch benieuwd welke store je deze hebt gekocht voor dit geld. Deze Beetle is me niet de originele prijs waard, ook wil ik de F40 nog bestellen maar zie ze niet echt voor deze prijzen. Eigenlijk wil ik geen namaak kopen, maar voor deze bedragen begin je toch te twijfelen.

De Ford Mustang wil ik dan wel weer van Lego zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
key schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:57:
[...]

Ben toch benieuwd welke store je deze hebt gekocht voor dit geld. Deze Beetle is me niet de originele prijs waard, ook wil ik de F40 nog bestellen maar zie ze niet echt voor deze prijzen. Eigenlijk wil ik geen namaak kopen, maar voor deze bedragen begin je toch te twijfelen.

De Ford Mustang wil ik dan wel weer van Lego zelf.
Iets onder de 20 euro na kortingscode en cashback bij deze winkel. Nu helaas stuk duurder.
Als je 'm 1x bouwt en in de kast zet een aanrader voor deze prijs.
Ik vind 'm in het echt ook een stuk mooier en in verhouding dan op de plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gwnL2dS/Screenshot-20200415-165436-com-alibaba-aliexpresshd.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 15-04-2020 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy
vectormatic schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:35:
[...]

keuzes keuzes... (en vooral jammer dat ik niet genoeg losse steentjes heb om ze zelf kloppend te maken zoals ik ze wil)
Al een keuze gemaakt? :)
De Tiger schade vond ik inderdaad ook jammer, al moet ik zeggen dat het eenmaal gebouwd best mee valt (2/3 blokjes met een kleine zwarte stip). Wat betreft de Panzer III, de Ausf E had in het echt ook niet zo bijster indrukwekkend kanon zag ik, de kleur blijft wel een dingetje natuurlijk. Heb hem zelf wel gehaald inmiddels, maar hij moet nog gebouwd worden.

Ondertussen zelf de USS Enterprise afgebouwd, ik moet zeggen dat was een leuke build! En waanzinnig sterk, ik kan hem als slagwapen gebruiken denk ik ... nadeel is wel dat ik er nu al tegenop zie als dat ding ooit uit elkaar moet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qz6632zqT0hcrMfxjWMxjQM5MLo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OBluEVpyR76uTRfTeaTvwMKQ.jpg?f=user_large
(minifig for scale :))

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGR65pY0A2nUdO4wjOOeWgirdfg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N2wPgTmrGjVHbxC3HMbj6akl.jpg?f=user_large

Kan ik weer verder met mn backlog aan tanks, al zal er vast nog wel een schip bijkomen :9

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 18-04-2020 16:21 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Speedy schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 16:19:
[...]

De Tiger schade vond ik inderdaad ook jammer, al moet ik zeggen dat het eenmaal gebouwd best mee valt (2/3 blokjes met een kleine zwarte stip). Wat betreft de Panzer III, de Ausf E had in het echt ook niet zo bijster indrukwekkend kanon zag ik, de kleur blijft wel een dingetje natuurlijk. Heb hem zelf wel gehaald inmiddels, maar hij moet nog gebouwd worden.
Nee nog niet, ik had mezelf sowieso even een bestelstop opgelegd totdat de Lego Fiat 500 voor mn vriendin binnen is (komt maandag), om relatie-tactische redenen :P Maar ik kan dus best nu wat bestellen voor volgende week.

Het klopt idd dat de Pz III Ausf E in het echt ook maar een weinig indrukwekkend 37mm kanon had, maar in het echt zijn er ook best een aantal ge-upgund naar de 50mm, en de latere uitvoering hadden die 50mm ook af fabriek, de Ausf N had zelfs dezelfde kort-loops 75mm als de vroege PZ IV en Stug IIIs. Getalletjes aside vind ik op zon model een "loop" zonder gat in het eind gewoon een tikje jammer.

Ondertussen overweeg ik ook wel om een niet-duits tankje er bij te zetten, de Matilda van Cobi zou een mooie tegenhanger zijn voor de DAK troepen, maar ook een mooie Soviet kolos staat wel op de lijst.

Die Enterprise is trouwens echt wel heel gaaf, maar dan krijg ik echt terminale ruimte-problemen :P

Welke tank ga je nu bouwen trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:17
[...]

Ondertussen zelf de USS Enterprise afgebouwd, ik moet zeggen dat was een leuke build! En waanzinnig sterk, ik kan hem als slagwapen gebruiken denk ik ... nadeel is wel dat ik er nu al tegenop zie als dat ding ooit uit elkaar moet :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan ik weer verder met mn backlog aan tanks, al zal er vast nog wel een schip bijkomen :9
Mooi, die Enterprise! Waar haal je dat soort bouwpakketten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wow die Enterprise is heel nice! Enig idee of ze zoiets ook in de ‘moderne variant’ hebben?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy
Ach de Enterprise is maar schaal 1:300 ;)

Heb net een grote build achter de rug dus denk dat het een kleintje wordt, heb al een tijdje de Sd Kfz Famo liggen. Denk dat die maar eens in elkaar moet ... je weet tenslotte nooit wanneer een Tiger pech krijgt ;)
Is ook weer een "afwisseling" gezien ik nog een paar half tracks heb, bouw ik ze om en om met de tanks.
baronruud schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:18:
[...]

Mooi, die Enterprise! Waar haal je dat soort bouwpakketten?
De mijne komt van Altoys, die hebben een ruim assortiment van Cobi (al moet je even door alle out-of-production sets heen kijken).
LAD93 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:26:
[...]

Wow die Enterprise is heel nice! Enig idee of ze zoiets ook in de ‘moderne variant’ hebben?
Cobi heeft helaas niets moderns kwa schepen, zowiezo is het meeste wat ze uitbrengen in de historical collection (WW2). Ze hebben wel vrij recent enkele straaljagers aangekondigd (Tornada, Super Hornet, Rafale en Mirage), ook komen er wat recente helicopters dit jaar (Apache, Chinook) dus wellicht in de toekomst dat ze ook wat moderene schepen uitbrengen.
Moet zeggen dat ik wel benieuwd ben hoe ze de nieuwe Enterprise (CV-80) zouden maken, die is ~30% groter :o

Wat je wel hebt zijn een paar moderne schepen via Aliexpress

Geen idee van kwaliteit en welk model ze voorstellen (zie een Type 001 carrier, maar die andere lijkt me iets Amerikaans gezien het vlakke dek, net als die LHD en Ticonderoga ).

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 18-04-2020 19:32 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
Een vraagje voor mensen met Cobi sets. Ik zie heel veel coole sets maar wat me opvalt bij het bekijken van speedbuilds is dat het eindresultaat er niet zo fraai uitziet wanneer je wat dichterbij gaat kijken. Heel vaak sluiten blokjes niet goed aan, met soms zelfs hele grote speling tussen op mekaar liggende blokken.
Is dit de bouwer die er zich snel vanaf maakte of is dit effectief een probleem?

En nog een vraagje, hoe zit het met de handleidingen. Zijn die dat op niveau? Mijn zoon van 5 bouwt lego tot 12+ op zichzelf en ik wil wat inschatten of bvb de concorde dan ook iets doenbaar is voor hem.

Al bloedt m’n lego hartje, ik overweeg toch wat corbi te kopen aangezien ze geen vliegdekschepen en coole vliegtuigen hebben bij Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@TPar de blokjes van cobi moet je somes net iets beter aandrukken, en soms een tikje corrigeren kwa uitlijning, maar het zicht kwalitatief toch wel heel dicht tegen lego aan, stukken beter dan sluban bijvoorbeeld, waar je echt wel hard moet duwen soms.

Kwa handleiding gebruik cobi meer steentjes per stap, maar voordeel is wel weer dat alle blokjes van de vorige stap worden uitgegrijsd, je moet dus meer tegelijk, maar ziet meteen beter waar je ze kwijt moet. Nu kan ik niet direct vinden hoe duur de concorde is, maar voor een jochie van 5 zou ik eerst een klein setje doen, misschien een van de kleinere Boeings, of een 2/3 dekker uit de WOI serie,

@Speedy Heb jij toevallig de Brummbar ook in de collectie? Neig er zwaar naar om die als volgende te bestellen, onder het motto "Stug on steroids"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
TPar schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:39:
Een vraagje voor mensen met Cobi sets. Ik zie heel veel coole sets maar wat me opvalt bij het bekijken van speedbuilds is dat het eindresultaat er niet zo fraai uitziet wanneer je wat dichterbij gaat kijken. Heel vaak sluiten blokjes niet goed aan, met soms zelfs hele grote speling tussen op mekaar liggende blokken.
Is dit de bouwer die er zich snel vanaf maakte of is dit effectief een probleem?

En nog een vraagje, hoe zit het met de handleidingen. Zijn die dat op niveau? Mijn zoon van 5 bouwt lego tot 12+ op zichzelf en ik wil wat inschatten of bvb de concorde dan ook iets doenbaar is voor hem.

Al bloedt m’n lego hartje, ik overweeg toch wat corbi te kopen aangezien ze geen vliegdekschepen en coole vliegtuigen hebben bij Lego.
Weet niet wat je bedoelt met van dichterbij? Is het wat @vectormatic zegt dat de blokjes niet goed op elkaar zitten? Dat ligt aan de bouwer, ik let er zelf wel op om dat zo netjes mogelijk te doen. Hetzelfde met de puntjes van het gieten, die bouw ik waar mogelijk naar binnen toe. (zie bv mijn Flickr album voor wat high-res plaatjes)
Als je echt panel gaps bedoelt dan wordt het lastiger, het blijven natuurlijk blokjes waardoor je kwa vorm beperkt bent als je niet teveel speciale vormdelen wil. Weet niet welk model je had gezien? Ik zou er gewoon 1 proberen en dan een recent model, bv de huidige Tiger 131 is een verbeterde uitvoering en vrij goed gedaan imho. Zo weet je voor >40 euro (en zelfs >30 hebben ze meerdere leuke modellen) of het wat voor je is en als je echt modelbouw detail verwacht dan moet je toch echt naar Revell of Tamiya.

De handleidingen moet je even aan wennen, ze zijn inderdaad anders van opzet dan die van Lego, maar op zich best wel duidelijk. Het is af en toe wel even goed op letten omdat sommige onderdelen op elkaar lijken en je niet met color codes werkt zoals Lego (wat op zich ook een pre is). Zie bv deze handleiding van een Tiger.
Moet wel zeggen dat ik denk voor iemand van 5 dat het wat aan de pittige kant is gezien je soms best wat harder kracht moet zetten dan Lego ... en dan krijg je zo ook amper nog los :P
Los daarvan, wel opletten met de Concorde ... vreselijke stickers voor de ramen, zie bv deze review waar ze schots en scheef zitten, echt jammer dat ze de meeste van de vliegtuigen zonder bedrukte stenen doen.

En ik ben ook Lego fan, maar voor deze spullen zondig ik graag. Paar uur bouwvermaak, wat history zoeken op Youtube of Wiki en je bent weer een middagje verder ;)
Het komt ook uit de EU, het is kwalitatief prima en het zijn eigen ontwerpen. Dat helpt, het is geen een of andere 1 op 1 knock-off uit China.
vectormatic schreef op zondag 19 april 2020 @ 14:09:
@Speedy Heb jij toevallig de Brummbar ook in de collectie? Neig er zwaar naar om die als volgende te bestellen, onder het motto "Stug on steroids"
Ik heb de Brummbär ook, maar die zit nog wel ongebouwd in de doos. Lijkt me een tof model en heb hem laatst een keer besteld omdat het een van de wat oudere setjes is en het is geen evergreen als een Tiger of een Sherman dus verwacht dat als die er uit is hij ook wel even weg blijft.
Wel grappig overigens, een Stug on steroids ... ik heb hem gekocht onder het mom van een scaled-down Sturmtiger :P

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 19-04-2020 19:35 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:45
@speedy en @vectormatic
Bedankt voor de info en de prachtige foto’s. Leuk te horen dat het Europees is en geen Chinese namaak. Misschien moet ik me er dan maar aan wagen.

Jammer van de Concorde, leek me koopje voor 36 euro maar laten stickers nu net iets zijn waar ik helemaal niet van moet weten. Op m’n lego plak ik enkel functionele stickers (bvb. Voor besturing kraan of zo). Maar als de ramen al stickers vergen zal het een andere worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@TPar Cobi wordt in polen geproduceerd, verklaart ook waarom er in het militaire spul naast de standaard brits, amerikaanse, duits en soviet spullen ook best wat poolse tanks/vliegtuigen zitten. Ander grappig details is dat er dus ook chinese namaak van Cobi wordt gemaakt, je kan op aliexpres best wat tanks vinden die overduidelijk kopieen zijn van oudere cobi sets.
Overigens is al het tank-spul volgens mij netjes geprint, kan me niet herinneren dat ik in drie sets tot nu toe een sticker heb gezien, wat absoluut een pluspunt is (ik irriteer me bij lego af en toe ook aan de giga-sticker vellen, enige serie waar ik het enigszins OK vind zijn de speed champions)

Chinese namaak doe ik overigens ook niet aan, heb ooit een technic knock-off gekocht, en juist bij technic is het heel belangrijk dat alle afmetingen etc 100% kloppen, anders werkt t niet, dus dat ding ging de prullenbak in, en doen we niet meer. Chinees spul wat geen directe sets kopieert overweeg ik wel, maar dat aanbod is schaars, en naar wat ik bij sluban zie is de kwaliteit toch lager dan Lego of Cobi

@Speedy De brummbar is besteld, het lijkt me inderdaad zon model wat over niet al te lange tijd verdwijnt en dan jaaaaaren afwezig is voordat ie weer voobij komt. (zo heb ik laatst ook naast de Ferdinand gegrepen, was weg en uitverkocht tegen de tijd dat ik om was) Je ziet overigens ook wel dat het een ouder model is, want bepaalde details die in bijv. de Stug III wel kloppen zitten op de brummbar niet (stalen roadwheels duidt op een late serie, maar die hadden allemaal een MG34 in ball-mount voorop naast het kanon). Het platte dak past ook beter bij een late serie, eigenlijk had cobi dus gewoon nog ff een MG in ball mount moeten toevoegen, dan was ie correct geweest

Overigens wel komisch dat iets met een 15cm houwitser die projectielen van 38kg uitspuugt als "scaled down" versie van iets gezien kan worden, maar tegen een sturmtiger kan ik weinig inbrengen :P Overigens zit jij wel dichter bij de waarheid, de StuPa 43 en Sturmtiger waren beiden voor stadsgevechten bedoeld, de Stug was veel algemener als tussenvorm van veldgeschut en volwaardige tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
@vectormatic het is inderdaad jammer dat het een wat ouder (en daardoor waarschijnlijk) incorrecter model is. Wellicht in de toekomst nog een heruitgave dus wie weet ... kan je de oude gebruiken als parts-bin ;) al hoop ik eerder dat ze de Jagdpanther en Jagdpanzer IV nog eens verbeteren en opnieuw uitgeven.

De Ferdinand is overigens nog te krijgen bij Otten, helaas ontkom je dan niet aan de "camo".

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

Nog nooit iets besteld in China op het bouwsteentjes gebied.
Buiten de 22 euro grens al iemand ervaringen met ingenomen steentjes ivm evt imitatie?

Wil de Kever en de F40 graag nog eens bouwen. De eerste gewoon om het bouwen, de 2de omdat hij origineel niet meer tegen normale prijzen te koop is, De kever koop je van Lego voor een 80 euro, maarja ik kan niet alles uit blijven stallen, dan is een China setje prima voor het bouwplezier,

Ben niet zo gecharmeerd van de andere merken, maar een Spitfire zou ik toch ook graag eens willen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@key niet om te klinken alsof ik aandelen heb, maar Cobi maakt best goed spul, en heeft ook voor een best zacht prijsje voor een spitfire (en genoeg tijdgenoten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

key schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:25:
maarja ik kan niet alles uit blijven stallen, dan is een China setje prima voor het bouwplezier,
Hier ga ik toch een kanttekening maken: ik heb in het verleden enkele namaaksets besteld gehad, idd hopende op het bouwplezier.

Achteraf gezien had ik ze beter helemaal niet besteld want ik heb me bij een aantal van die sets compleet gefrustreerd door de lage kwaliteit van de blokjes (ze willen niet op elkaar, ze zitten veel te los, kromgetrokken, noem het), bouwplezier werd echt bouwfrustratie...

Nu zijn mijn ervaringen ondertussen wel van 5+ jaar geleden, en het schijnt dat de mallen die ze tegenwoordig gebruiken beter zijn, maar voor mij hoeft 'echte' neplego (lepin etc) niet meer zo snel.

Deze week wel voor de eerste keer iets van Cobi besteld naar aanleiding van dit forum, maar dat gaat alleszins zeer kritisch bekeken worden :) (voor 25€ wil ik nog wel een gok wagen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:18
Buiten de 22 euro grens al iemand ervaringen met ingenomen steentjes ivm evt imitatie?

Wil de Kever en de F40 graag nog eens bouwen. De eerste gewoon om het bouwen, de 2de omdat hij origineel niet meer tegen normale prijzen te koop is, De kever koop je van Lego voor een 80 euro, maarja ik kan niet alles uit blijven stallen, dan is een China setje prima voor het bouwplezier,

Ben niet zo gecharmeerd van de andere merken, maar een Spitfire zou ik toch ook graag eens willen bouwen.
Na twee originele modellen van Lego te hebben besteld (Volkswagen T1 Camper en Ford Mustang) werd ik enthousiast en wil ik nu alle modellen uit de serie op de plank hebben staan. Omdat sommige modellen tweedehands een klein vermogen kosten heb ik een tijdje terug besloten om een Chinees imitatie exemplaar te proberen: de Mini Cooper.

Na het bouwen was ik toch wel positief verrast: de blokjes klikten prima en het bouwplezier was niet heel veel minder dan bij Lego. Hier en daar zaten wel wat meer krasjes dan bij Lego en er werd een afwijkende sticker (Mini CooBer i.p.v. Mini CooPer) gebruikt. Tussen de andere modellen valt het eigenlijk niet echt op dat het geen echte is, tenzij je als kenner wat dichterbij zou gaan kijken en op de details gaat letten. Zeker geen weggegooid geld.

De volgende, een Ferrari F40, is momenteel ook onderweg. De modellen die nog in productie zijn wil ik grootendeels wel van Lego kopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H3MPMj9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1WmTVH6.jpg

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@roeleboel Puur uit nieuwsgierigheid, wat is je cobi-aankoop geworden?

@Uffeltje Niet om in je spreekwoordelijke cornflakes te zeiken, maar op je tweede foto zie ik al aan het eindstuk van de bumper dat het namaak is, die donkere lijn is typisch lage kwaliteit gietwerk.

Overigens vind ik clones best acceptabel bij sets die lego zelf niet meer maakt, hoewel ik zelf niet "gotta catch em all" genoeg ben om dan namaak te gaan kopen, alle ervaringen die ik met chinese clones heb zijn zodanig geweest dat het bouwplezier er voor mij ook niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Donkere lijn? Volgens mij lijkt dat meer op een gesplitst/gescheurd blokje :P

(wat ik nooit begreep bij die mini, die 1x1 blok waarmee de grijze bumper aan de auto vast zit, is dus een andere kleur, ik dacht dat dat een clone probleem was.. maar origineel heeft dat precies dus ook zo)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

@vectormatic ik heb deze gekocht:
https://cobi.eu/small-army/great-war/sopwith-f-1-camel

Dat vliegtuig heeft me ook uit mijn lego-dark-ages gehaald hun creator expert variant uit 2012 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uffeltje
SinergyX schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:03:
Donkere lijn? Volgens mij lijkt dat meer op een gesplitst/gescheurd blokje :P

(wat ik nooit begreep bij die mini, die 1x1 blok waarmee de grijze bumper aan de auto vast zit, is dus een andere kleur, ik dacht dat dat een clone probleem was.. maar origineel heeft dat precies dus ook zo)
Nee, hij is niet gescheurd. Ik vermoed dat het komt doordat het een grijs metallic achtig blokje is en dat de kleuren niet helemaal lekker zijn 'gemengd'.

Maar dat bedoelde ik dus, vanaf een afstandje zie je het niet, enkel als je van dichtbij gaat kijken. :)

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

vectormatic schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:37:
@key niet om te klinken alsof ik aandelen heb, maar Cobi maakt best goed spul, en heeft ook voor een best zacht prijsje voor een spitfire (en genoeg tijdgenoten)
Net even gekeken op de site van Cobi. Jammer dat de Spitfire alleen in de foute kleurstellingen, wel jammer.
De Minifigures |:( Daar hebben ze de plank goed mis geslagen, maar gelukkig gaat het mij niet om de poppetjes :)

De F40 wil ik ook nog bestellen, echter kom je standaard boven de 22 euro uit. Een risico ivm heffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@key Welke kleurstelling zoek je?

En inderdaad, de minifigs van Cobi zijn echt heeeel slecht, ik vind de Sluban figuurtjes zelf nog wel aardig, dus mijn sluban-tankjes hebben allemaal een commandant die uit het luik steekt, het Cobi spul staat allemaal met de luiken dicht en onbemand. (ook omdat bijvoorbeeld de Renault FT van Cobi het luik op de verkeerde plek heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• key

key

De kleurstelling dient in mijn ogen camo groen met camo beige te zijn. De kleuren van Cobi zijn me wat fel.
De Spitfire van Sluban ziet er niet uit trouwens. De zeer herkenbare vleugels van de Spitfire komen niet tot z'n recht.
Dat heeft de Cobi versie dan weer beter voor elkaar.

Eerst maar eens kijken welke auto ik eerst wil kopen. Zodra de Ford Mustang van Lego weer op voorraad is komt deze er eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@key Mja, Cobi heeft wel groen/grijs en bruin/beige, maar inderdaad niet wat jij zoekt.

Sluban is inderdaad een heel andere range dan Cobi, de Stug III Ausf D die ik van Cobi heb staan is van een iets grotere afstand haast modelbouw, en alle kleine details kloppen. Het Sluban spul is allemaal voor de kenner te herkennen als specifieke modellen, maar de proporties kloppen van geen kanten, de kleur vaak ook niet, en de small tracks zijn puur cosmetisch Sluban was een leuke inkomer, maar nu ik een paar Cobi tanks heb, komt er geen Sluban meer in (de Slu-tanks zijn ook gedegradeerd tot speelgoed voor de kids, ipv desktoys voor mijzelf)

EDIT:

De Brummbar staat in elkaar, was weer een toffe build. Het onderstel is even lang/breed als van de Stug III, alleen de Schurzen maken em iets breder. Het geheel is ook een tikje hoger/massiever, hoewel door het verschil in schaal de Brummbar slechts een centimeter of wat hoger is. Je merkt ook dat door de extra wielen en gebrek aan rubber bandjes, de tracks wat minder soepel rollen. Op een grippy oppervlak gaat het prima, op een glad bureau... niet echt

Net als bij de PzII zitten er een paar gaatjes/spleetjes her en der die vrij makkelijk netter hadden kunnen zijn, maar soit, het is voor bouwblokjes echt een imposant en sleek uitziend ding.

[ Voor 34% gewijzigd door vectormatic op 22-04-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210

Lees eens stukje terug ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61998664
roeleboel schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:12:
[...]

Hier ga ik toch een kanttekening maken: ik heb in het verleden enkele namaaksets besteld gehad, idd hopende op het bouwplezier.

Achteraf gezien had ik ze beter helemaal niet besteld want ik heb me bij een aantal van die sets compleet gefrustreerd door de lage kwaliteit van de blokjes (ze willen niet op elkaar, ze zitten veel te los, kromgetrokken, noem het), bouwplezier werd echt bouwfrustratie...

Nu zijn mijn ervaringen ondertussen wel van 5+ jaar geleden, en het schijnt dat de mallen die ze tegenwoordig gebruiken beter zijn, maar voor mij hoeft 'echte' neplego (lepin etc) niet meer zo snel.

Deze week wel voor de eerste keer iets van Cobi besteld naar aanleiding van dit forum, maar dat gaat alleszins zeer kritisch bekeken worden :) (voor 25€ wil ik nog wel een gok wagen)
Zoals je hier de laatste paar pagina's kunt lezen is de kwaliteit tegenwoordig prima, meestal voor een kwart(of nog minder) van de prijs van Lego.

[ Voor 45% gewijzigd door Medione1210 op 23-04-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
Gisteravond de Ferrari F40 in elkaar gezet. Weer een goede ervaring (voor €30). Het blijft wel altijd spannend of alle blokjes in het pakket zitten, zeker als je per ongeluk ergens een verkeerd blokje hebt gebruikt. :F) Bij dit model is de voorruit wel wat minder egaal dan dat van een echt exemplaar. Het blijft toch namaak.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hgJ7KQs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q0Fole1.jpg

Hieronder mijn huidige collectie. 50% is echte Lego, 50% is namaak uit china.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gNhhFe5.jpg

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• little_ghost
Uffeltje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:19:
Gisteravond de Ferrari F40 in elkaar gezet. Weer een goede ervaring (voor €30). Het blijft wel altijd spannend of alle blokjes in het pakket zitten, zeker als je per ongeluk ergens een verkeerd blokje hebt gebruikt. :F) Bij dit model is de voorruit wel wat minder egaal dan dat van een echt exemplaar. Het blijft toch namaak.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hieronder mijn huidige collectie. 50% is echte Lego, 50% is namaak uit china.

[Afbeelding]
Nice. Bij mij staan er 2 van echt en 1 namaak (mustang). De mustang heb ik dubbel (dacht dat die voor 30 euro wel gecancelled zou worden).
Nu wil ik de Mini nog een keer hebben voor een andere build.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WorstCaseOfZen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-06 13:59
Pfff. Na een heel gesteggel met Aliexpress dan toch een vergoeding gekregen.
Ben zo ver mogelijk gekomen met het bouwen volgens het boekje, maar miste toch nog iets van 3 volledig genummerde zakjes.
Bijzonder was wel dat ik van een ander zakje er twee had.
Al met al een stevige build. (nu iets minder omdat ik enkele platen die dienden als versteviging nu heb gebruikt als base element).
Geen idee of de foto's doorkomen. Is m'n eerste post met foto's. Grt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9nTYOlTKt1DqVwcpi00iN5lHCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YF9DQRq2ND6FfL3RBFruv0XP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIoqQnTKKC8shEC1_ZNrE2MVy6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWYKDbE7P4bA5CCpJxaSzqDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsV_2cQDJ1qDA20Dei1zj-e70Ho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CPzLgemmyrQN1xZ8nX9yYjc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTgFBthRYO7DQTeXVt3aNGK7SxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d1C5YeHlozLY6viLZJOOwFKk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHxou_hotP4eIEBOkj-yd_U7pTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZwMliTP8Zm0Izdwrx7gQsfD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Speedy Vraagje, als ik het topic zo teruglees heb jij ook de Panther van Cobi. Als ik het goed begrijp is dat de warsaw uprising variant, en kan je die niet met wehrmacht insignes bouwen en zo toch?

Ik zou best graag een Panther toevoegen aan de collectie, maar dan wel met de correcte duitse markings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
vectormatic schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 19:23:
@Speedy Vraagje, als ik het topic zo teruglees heb jij ook de Panther van Cobi. Als ik het goed begrijp is dat de warsaw uprising variant, en kan je die niet met wehrmacht insignes bouwen en zo toch?

Ik zou best graag een Panther toevoegen aan de collectie, maar dan wel met de correcte duitse markings
Ik heb inderdaad de Warsaw uprising variant. Cobi heeft op dit moment helaas geen alternatief, maar je hoeft de Poolse markering niet te gebruiken, de frontplate leveren ze een alternatief zonder opdruk mee en die op de koepel zijn stickers dus die heb ik weggelaten. Helaas geen balkenkruizen meegeleverd, ook niet als sticker. Is natuurlijk te fixen maar ideaal is het niet.
Ze zullen over een tijd vast wel weer met een nieuwe komen, al is deze voor jou wel interssant als je niet de “camo” wil (de oude modellen hadden dat wel).

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 ... 10 ... 48 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.