TPar schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:39:
Een vraagje voor mensen met Cobi sets. Ik zie heel veel coole sets maar wat me opvalt bij het bekijken van speedbuilds is dat het eindresultaat er niet zo fraai uitziet wanneer je wat dichterbij gaat kijken. Heel vaak sluiten blokjes niet goed aan, met soms zelfs hele grote speling tussen op mekaar liggende blokken.
Is dit de bouwer die er zich snel vanaf maakte of is dit effectief een probleem?
En nog een vraagje, hoe zit het met de handleidingen. Zijn die dat op niveau? Mijn zoon van 5 bouwt lego tot 12+ op zichzelf en ik wil wat inschatten of bvb de concorde dan ook iets doenbaar is voor hem.
Al bloedt m’n lego hartje, ik overweeg toch wat corbi te kopen aangezien ze geen vliegdekschepen en coole vliegtuigen hebben bij Lego.
Weet niet wat je bedoelt met van dichterbij? Is het wat @
vectormatic zegt dat de blokjes niet goed op elkaar zitten? Dat ligt aan de bouwer, ik let er zelf wel op om dat zo netjes mogelijk te doen. Hetzelfde met de puntjes van het gieten, die bouw ik waar mogelijk naar binnen toe. (zie bv mijn
Flickr album voor wat high-res plaatjes)
Als je echt panel gaps bedoelt dan wordt het lastiger, het blijven natuurlijk blokjes waardoor je kwa vorm beperkt bent als je niet teveel speciale vormdelen wil. Weet niet welk model je had gezien? Ik zou er gewoon 1 proberen en dan een recent model, bv de huidige Tiger 131 is een verbeterde uitvoering en vrij goed gedaan imho. Zo weet je voor >40 euro (en zelfs >30 hebben ze meerdere leuke modellen) of het wat voor je is en als je echt modelbouw detail verwacht dan moet je toch echt naar Revell of Tamiya.
De handleidingen moet je even aan wennen, ze zijn inderdaad anders van opzet dan die van Lego, maar op zich best wel duidelijk. Het is af en toe wel even goed op letten omdat sommige onderdelen op elkaar lijken en je niet met color codes werkt zoals Lego (wat op zich ook een pre is). Zie bv
deze handleiding van een Tiger.
Moet wel zeggen dat ik denk voor iemand van 5 dat het wat aan de pittige kant is gezien je soms best wat harder kracht moet zetten dan Lego ... en dan krijg je zo ook amper nog los

Los daarvan, wel opletten met de Concorde ... vreselijke stickers voor de ramen, zie bv
deze review waar ze schots en scheef zitten, echt jammer dat ze de meeste van de vliegtuigen zonder bedrukte stenen doen.
En ik ben ook Lego fan, maar voor deze spullen zondig ik graag. Paar uur bouwvermaak, wat history zoeken op Youtube of Wiki en je bent weer een middagje verder

Het komt ook uit de EU, het is kwalitatief prima en het zijn eigen ontwerpen. Dat helpt, het is geen een of andere 1 op 1 knock-off uit China.
Ik heb de Brummbär ook, maar die zit nog wel ongebouwd in de doos. Lijkt me een tof model en heb hem laatst een keer besteld omdat het een van de wat oudere setjes is en het is geen evergreen als een Tiger of een Sherman dus verwacht dat als die er uit is hij ook wel even weg blijft.
Wel grappig overigens, een Stug on steroids ... ik heb hem gekocht onder het mom van een scaled-down Sturmtiger
[
Voor 4% gewijzigd door
Speedy op 19-04-2020 19:35
]