Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik ben heel erg benieuwd wat je van vindt. Heeft Jie star ook niet een big boy trein?Illegal_Alien schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:12:
In ander nieuws;
Heb deze aangeschaft, geen flauw idee wat het gaat worden kwa kwaliteit en die ongein; en wanneer ik hem ga bouwen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/Nif...0CGV4HS28?ref_=ast_sto_dp
Zelf hoop ik dat deze via een instructie gemotoriseerd kan worden. Maar ik denk van niet.
Edit: Gevonden! https://yourwobb.com/coll...ta_from=collection_detail
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 21-02-2025 18:47 ]
Dit is wel handig om te weten:
2. Warning: can not eat.
[ Voor 42% gewijzigd door Illegal_Alien op 21-02-2025 19:05 ]
Nou ja, je kúnt ze best opeten hoor.... of het verstandig is daarentegen?Illegal_Alien schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:04:
Ah zonder box, en ding ziet er niet uit, nee dank je
Dit is wel handig om te weten:
[...]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Zie ze ook bij Ome Ali, is dat wat, is dat onzinnig, slechte kwaliteit? Iemand ervaring mee?CLB schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:22:
Wat tof zeg, kende deze helemaal niet; Lego Art Worldmap
Helaas niet meer verkrijgbaar aldus Lego...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En eerste indruk:
WOW!
- Doos is mooi matzwart met foto van het product, aantal onderdelen en nummer.
- Openmaken van de doos word je begroet door een instructieboek die niet onderdoet voor de Lego Icons. (Informatie over hoe de zakjes werken, en e.d., en een stuk geschiedenis en foto`s van de Big Boy. En uitleg van hoe ze het model hebben gemaakt. (In Engels en Duits).
- Zitten stickers bij voor sommige delen, maar niks extreems.
- Doos is ook steviger dan die van BleuBrixx en Lego.
- Instructies eerste indruk ook goed.
Dus tot nu toe positieve indruk. Bouwen komt later.
[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-02-2025 23:25 ]
Plaatjes zeggen meer dan woorden he.Illegal_Alien schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:05:
Doos is binnen van de NifeleZ Big Boy (NF10263)
En eerste indruk:
WOW!
- Doos is mooi matzwart met foto van het product, aantal onderdelen en nummer.
- Openmaken van de doos word je begroet door een instructieboek die niet onderdoet voor de Lego Icons. (Informatie over hoe de zakjes werken, en e.d., en een stuk geschiedenis en foto`s van de Big Boy. En uitleg van hoe ze het model hebben gemaakt. (In Engels en Duits).
- Zitten stickers bij voor sommige delen, maar niks extreems.
- Doos is ook steviger dan die van BleuBrixx en Lego.
- Instructies eerste indruk ook goed.
Dus tot nu toe positieve indruk. Bouwen komt later.

Kan mij nog herinneren dat Lego vroeger met Shell samenwerkte, tegenwoordig Cada dus blijkbaar. Erg leuk en gedetailleerd set is mijn indruk. Een hele stad bouwen met Cada lukt nog niet zo goed, maar dit zijn wel leuke stappen die richting op. Ze hebben ook een mooi Charging Station.
https://decadastore.com/p...-charging-station-c66029w

:strip_exif()/f/image/zHJtbJD8Qpqu0cYRuJ6GEgVj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kBfjPjHUrLHK9fmrbBhSypZP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BNfem3F2Pp7N24pvuzZJqRcv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KLiLz2Xdv359k4MKfbW6QrGl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DAVvvweB3CNDZMbYkG4in891.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G79xoI9OnLcSr4GPnc5MiT7l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pGEx5bV9CaVcSQmeKQXnaZXt.jpg?f=fotoalbum_large)
Enig nadeel vind ik de constructie van de neus welke niet helemaal aansluit. Maar voor het geld is dit een beetje mierenneuken...
Link:
€65,59 | Technical F1 Formula Racing Sport Car Model Building Blocks City 1:24 Assembly C42 Speed Vehicle Bricks Toys For Kids Adult Gift
https://a.aliexpress.com/_EyFTaPO
Ik heb hem in een bundel deal gekocht, toen was hij goedkoper.
[ Voor 4% gewijzigd door Munchkin op 23-02-2025 13:08 . Reden: URL toegevoegd ]
Wat is het verschil tussen die eerste en tweede?Munchkin schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:58:
Op Ali een leuk F1 setje gevonden voor 15,69:
Op plaatje zie ik wat minder stickers, of is het met doos en zonder?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit zijn toch allemaal foto’s van hetzelfde setje?CLB schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:11:
[...]
Wat is het verschil tussen die eerste en tweede?
Op plaatje zie ik wat minder stickers, of is het met doos en zonder?
Ik zie bij de ene wel 'Red Bull' op de voorvleugel, bij de tweede niet...meesje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:19:
Dit zijn toch allemaal foto’s van hetzelfde setje?
Wat denk je van foto’s tijdens het bouwproces? De twee steentjes (met ‘red’ en met ‘bull’) worden kennelijk later tijdens het bouwen geplaatst. Of gewoon even gewacht vanwege het stickeren.CLB schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:36:
[...]
Ik zie bij de ene wel 'Red Bull' op de voorvleugel, bij de tweede niet...
Ziet er goed uit verder, vooral de wielen. Hoe verhoudt dit zich tot de Lego SC?Munchkin schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:58:
Op Ali een leuk F1 setje gevonden voor 15,69:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Enig nadeel vind ik de constructie van de neus welke niet helemaal aansluit. Maar voor het geld is dit een beetje mierenneuken...
Link:
€65,59 | Technical F1 Formula Racing Sport Car Model Building Blocks City 1:24 Assembly C42 Speed Vehicle Bricks Toys For Kids Adult Gift
https://a.aliexpress.com/_EyFTaPO
Ik heb hem in een bundel deal gekocht, toen was hij goedkoper.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Dat zou kunnen, just a questionmeesje schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:39:
Wat denk je van foto’s tijdens het bouwproces? De twee steentjes (met ‘red’ en met ‘bull’) worden kennelijk later tijdens het bouwen geplaatst. Of gewoon even gewacht vanwege het stickeren.
@Alfa Novanta Geen idee, ik koop eigelijk geen lego voor mijzelf meer (Alleen mario lego voor mijn dochter, die voor de rest ook vnl mould king en dergelijke heeft). Maar als je op de kwaliteit van de stenen doelt, die zijn vergelijkbaar of beter dan lego. En hetzelfde niveau als Mould King of go bricks.
[ Voor 40% gewijzigd door Munchkin op 23-02-2025 16:55 ]
[ Voor 98% gewijzigd door meesje op 23-02-2025 17:08 ]
ownee, dacht meer aan de maatvoering .. zo te zien zijn ze beide 10 studs breed, dus dan zijn ze 1 op 1 te vergelijken.Munchkin schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:51:
Het zijn inderdaad foto's van het bouwproces, de meeste stickers worden na het bouwen aangebracht omdat ze deels over meerdere stenen worden geplakt. Alleen de blauwe tegels van de neus, en het kleine steentje voorop zijn prints.
@Alfa Novanta Geen idee, ik koop eigelijk geen lego voor mijzelf meer (Alleen mario lego voor mijn dochter, die voor de rest ook vnl mould king en dergelijke heeft). Maar als je op de kwaliteit van de stenen doelt, die zijn vergelijkbaar of beter dan lego. En hetzelfde niveau als Mould King of go bricks.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G79xoI9OnLcSr4GPnc5MiT7l.jpg)

Ik weet niet van welk jaar welk model ze precies moeten voorstellen, maar ze verschillen wel behoorlijk.
Ze hebben beiden Mobil op de achtervleugel dus dan zou ik denken dat ze de RB van 2023 moeten voorstellen.
:strip_exif()/f/image/jhJ39aAs2SdYBzcyKJrSHQS8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat ze beide interessante bouwtechnieken gebruiken. Qua wielen is het duidelijk welke in het voordeel is. Ook de Halo vind ik bij Lego minder goed gelukt, die zit veel te laag en loopt veel te plat. Het is natuurlijk ook onwijs moeilijk om zulke ingewikkelde sidepods na te bouwen met zo weinig steentjes. Ik denk dat dit licht in het voordeel van Lego is. De achtervleugel vind ik ook bij beide ook niet zo goed gelukt. Als de niet-Lego niet die 2 grote studs zichtbaar had, zou mijn voorkeur naar die uitgaan. De neus van de Lego versie vind ik net iets beter doorlopen idd. De spiegels op de Rastar zijn wel veel mooier. Dat is een special piece denk ik? Die lepels op de Lego versie zijn erg lomp maar snap wel de keuze. De Lego versie heeft dan wel weer die wings over de wielen wat de Rastar niet heeft. Dat is wel jammer. Lego heeft daar weer een apart onderdeel voor ontworpen zo te zien.
Het blijft lastig om op deze schaal met Lego F1 wagens na te maken. Qua overall looks wint voor mij de Rastar versie maar dat komt voor het grootste deel vanwege de wielen. Maar de proporties komen ook beter uit. De Lego neus is de laag t.o.v. de hoge airduct. En dan de kleur, de Rastar is veel donkerder blauw denk ik, wat uiteraard ook beter is. Lego lijkt mij te licht gekozen en de juiste kleur namaken ging ze kennelijk te ver. (Lego en kleuren
Het is onwijs knap gedaan maar om nou te zeggen poehpoeh wat een mooie wagens.. Gelukkig zijn ze bedoeld voor kinderen
edit: past er trouwens ook een mini fig in die Rastar ?
[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-02-2025 21:29 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Als je overigens meer detail wil heeft Raster ook grotere technic varianten. Ik wil juist een klein model omdat ik daar wel ruimte voor had.
Lego is gestopt met Shell omdat Shell schijnbaar milieuvervuilend is. Toen hebben ze Octan opgericht, want een nep oliebedrijf is schonerArosa schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:00:
Ik kwam deze toevallig op Bol.com tegen: https://decadastore.com/p...ll-retail-station-c66026w
[Afbeelding]
Kan mij nog herinneren dat Lego vroeger met Shell samenwerkte, tegenwoordig Cada dus blijkbaar. Erg leuk en gedetailleerd set is mijn indruk. Een hele stad bouwen met Cada lukt nog niet zo goed, maar dit zijn wel leuke stappen die richting op. Ze hebben ook een mooi Charging Station.
https://decadastore.com/p...-charging-station-c66029w
[Afbeelding]
Maar Cada heeft leuke setjes, ik vind het wel jammer dat deze niet in Speed Champion schaal is, maar dat kan je natuurlijk ook niet vragen van Cada.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Het is nu voor auto's van 4 studs breed, hij had van mij wel 6 breed mogen zijn. Ik geef toe, de meeste lego die ik heb is jaren 80-90, maar ik vind de bredere auto's wel een stuk leuker en dat is ook wat de kinderen nieuw krijgen.Mad-Matt schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:28:
[...]
Maar Cada heeft leuke setjes, ik vind het wel jammer dat deze niet in Speed Champion schaal is, maar dat kan je natuurlijk ook niet vragen van Cada.
Overigens zou ik het tankstation een kwartslag draaien, dan kan een auto er langs rijden, ipv dat hij achteruit de tankplaats uit moet. Zo te zien kun je niet voor de shop langs rijden. Ziet er dus leuk uit, maar er is ruimte voor verbetering
Bol is de keuze op gevallen omdat ik compleet geen idee had/heb waar te kijken voor mould king sets, dus eigenlijk meer een kwestie van Bol ken ik en hoe fik geen uitgebreid zoekproces te startengizmokat schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:39:
[...]
Waarom wil je hem bij Bol kopen op heel veel plekken is ie veel goedkoper te krijgen, 79€ bij bol, bij amazon.nl 58€ en bij chinese webshops nog wel goedkoper.
Zal jouw opmerking over waar te bestellen (en die van anderen) wel meenemen in mijn beslissing om waar ik hem uiteindelijk ga bestellen
Zal deze week eens een beetje meer rondkijken en als ik de set binnen heb dan meld ik me weer voor resultaat en bouwplezier
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
:strip_exif()/f/image/juGWDUGtB9REbyl4RMyb8qqV.jpg?f=fotoalbum_large)
https://rebrickable.com/m...hino-tractor-rig/#details
Deze MOC heb ik gekocht op Rebrickable en de meeste stenen op WeBrick en via Bricklink. Door de nostalgische gevoelens over deze Rhino truck van M.A.S.K. vond ik het super leuk om te bouwen. De auto heeft tranformerende elementen en die zijn heel frustrerend. Dus het is echt een display model je kan er niet echt mee rondrijden of demonstreren hoe hij transformeert want dan valt alles uit elkaar. Maar staat straks wel mooi in de stellingkast!
Ik heb de Lego Krokodil 10277 die ik nog steeds moet bouwen. Zijn daar ooit bijpassende wagons en/of rijtuigen bij uitgebracht? Lego zelf niet, maar misschien bij de andere merken? Bij BlueBrix zie ik 'donderbussen' te koop, maar die zijn niet helemaal correct omdat deze Duits zijn en de Krokodil Zwitsers...
Ik zou graag eens een oud stadstrammetje kopen. Geïnspireerd door de actie pas bij het Arnhems Openluchtmuseum. Ook bij BlueBrix een prachtig trammetje gezien met bijwagen. Is zoiets de moeite waard? Ook bij Ali diverse trams gezien, maar ik heb geen enkele ervaring met deze voor mij onbekende merken. Ik zoek dan trams vanaf 1900 tot zeg, 1970? Dus geen modern materiaal.
Zou graag wat adviezen horen, dank!
:strip_exif()/f/image/JmmAVw557vBQIwqrDOnjiVdn.png?f=user_large)
https://www.lego.com/en-u...fossils-t-rex-skull-76964
Zie ook de TW
[ Voor 80% gewijzigd door Outerspace op 27-02-2025 13:11 ]
Vandaag komt (als het goed is) de Rastar 92400 binnen hier. Dat is de grote variant van de RB19 op een 1:8 schaal. Ik heb de versie gekocht met motorisatie en afstandsbediening.Munchkin schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:05:
Er past inderdaad een minifig in de Rastar RB19, en de spiegels zijn inderdaad een special part. Persoonlijk vind ik het setje van Lego spuuglelijk (slechts mijn mening, geen aanval op jou), en dat moet dan een stuk meer kosten... De Rastar was een impuls aankoop, maar wel eentje waar ik toch blij van werd. En mijn dochter was er ook blij mee. Ik vind het alleen jammer dat Rastar verder alleen een Alfa Romeo heeft. Als ze ook een McLaren of een Ferrari hadden, had ik er wellicht daar een van bij gekocht. De Sauber van Cada past er qua formaat ook goed bij, maar ja, Sauber...
Als je overigens meer detail wil heeft Raster ook grotere technic varianten. Ik wil juist een klein model omdat ik daar wel ruimte voor had.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Wow!! Super vet!LoCuTuS2000 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:55:
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...hino-tractor-rig/#details
Deze MOC heb ik gekocht op Rebrickable en de meeste stenen op WeBrick en via Bricklink. Door de nostalgische gevoelens over deze Rhino truck van M.A.S.K. vond ik het super leuk om te bouwen. De auto heeft tranformerende elementen en die zijn heel frustrerend. Dus het is echt een display model je kan er niet echt mee rondrijden of demonstreren hoe hij transformeert want dan valt alles uit elkaar. Maar staat straks wel mooi in de stellingkast!
Wat was je er nou in totaal voor kwijt?
Mooi hoor, waar heb je 'm vandaan?DexterDee schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:34:
Vandaag komt (als het goed is) de Rastar 92400 binnen hier.
Ik heb 'm van Barweer. Dat is een Chinese "bricks" webwinkel met warenhuizen in US en EU. Het assortiment is groot en ze hebben regelmatig aantrekkelijke aanbiedingen.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Webrick USD 50Mad-Matt schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:07:
[...]
Wow!! Super vet!
Wat was je er nou in totaal voor kwijt?
Bricklink: EUR 24,51
Rebrickable MOC instructies: USD 10,90
Laten we zeggen 80-85 euro afhankelijk van de dollar koers. Als ik alles op Bricklink gekocht had was het veel duurder geworden.
Dat valt reuze mee.LoCuTuS2000 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:28:
[...]
Webrick USD 50
Laten we zeggen 80-85 euro afhankelijk van de dollar koers. Als ik alles op Bricklink gekocht had was het veel duurder geworden.
Ik denk ook maar eens induiken, dan wil ik ook wel Thunderhawk ernaast.
Wat een beest blijft het toch. Hier geeft de cavia nog steeds niet de geest dus ik heb nog geen plek om de 4de te maken. Anders ga ik toch maar eens beginnen op zolder. Dan maar zolang daar laten staan.vinpower schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:52:
Nou het kasteel is klaar met 4 uitbreidingen
erg gave build! Het is bijna 2 jaar geleden dat ik met de basisset gestart ben haha.
Nu nog een plek vinden om hem neer te zetten..
[Afbeelding]
Je hebt trouwens een dakdekker nodig
Ondertussen is de 7e uitbreiding op de website verschenen: https://www.bluebrixx.com...-Shield-BlueBrixx-Specialvinpower schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:52:
Nou het kasteel is klaar met 4 uitbreidingen
erg gave build! Het is bijna 2 jaar geleden dat ik met de basisset gestart ben haha.
Nu nog een plek vinden om hem neer te zetten..
[Afbeelding]
Overigens wel de eerste keer zie dat je de stukken zelf nog moet loshalen uit de mal, zoals bij bouwpakketten.
:strip_exif()/f/image/aEpxzzCh2MTncSoarYeyJVhc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DjwB9ovyeheYpnD1FcELYkCA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BlJi2lewa4YXPYdzjIafTUMW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MZ8fQ2zPdFuidHTF20cO7btX.jpg?f=fotoalbum_large)
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Van die doorzichtige dozen , liefst stapelbaar.
Klein vind ik ze wel. maar wat groter nog niet echt.
30 hoog
80 lang
35 breed
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Gisteren ander Chinees bouwwerkje gebouwd, beviel erg goed en smaakt zeker naar meer.
Ziet er wel cool uit. Hoe groot is ie en waar heb je hem gehaald?Cass Casey schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 15:18:
Via Ali deze Lockheed SR-71 Blackbird besteld. Tientje of zo. Voor dat geld best een leuke set, maar kwaliteit is wel een stuk minder dan Lego. Maar toch. Blijft mijn favoriete vliegtuig, dus komt wel ergens in mijn werkkamer te staan.
Overigens wel de eerste keer zie dat je de stukken zelf nog moet loshalen uit de mal, zoals bij bouwpakketten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com/item/1005005912343085.htmlMartinspire schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 00:42:
[...]
Ziet er wel cool uit. Hoe groot is ie en waar heb je hem gehaald?
Dat is hem. Volgens de omschrijving iets meer dan 42x22 cm. En zoals gezegd : voor die prijs mag je niet klagen.
Heb de hoop inmiddels opgegeven en had een velg besteld bij BrickLink maar die gast had zich vergist en ik kreeg een verkeerde maat
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4ALwM7cno7igPHrc8CcOXn43.jpg?f=user_large)
Moet nog maar een keer dus.
De Inspire SF90 is binnenAlfa Novanta schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 01:33:
Ik kwam vandaag deze tegen
[YouTube: Ferrari Face-Off! LEGO Technic vs. CaDA vs. Guly vs. Inspire – Who Wins?]Guly en Inspire had ik nog nooit van gehoord.
- Guly SF90
- CaDa LaFerrari
- Inspire SF90
- Lego Daytona SP3
Inspire levert zowel de rode als de gele steentjes voor beide varianten, dat is wel weer heel erg cool![]()
[Afbeelding]
Ziet er best grappig uit
[Afbeelding]
[Afbeelding]
edit: we gaan het zien. Heb de Inspire besteld, met motor. €150 met kortingscode mrbricksteen![]()
Hier nog een review van de Guly
[YouTube: Colorful and functional - Guly 10623 - Ferrari SF90 - Review]
wel veel kleurenkots helaas

... wederom deels. De motorisering is zoek
Maar hij is vet!
:strip_exif()/f/image/63wXzZK1UmF95zNgZIdxdCC5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5dIQ5kRAisJ9PwpaOQGAX5Yl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YfpfLqhFqDetMQKMWuI9QGjM.jpg?f=fotoalbum_large)
Nokkie vol
:strip_exif()/f/image/oNeMxast0IngVfnLepOG8nhr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vhIbLoCd4AOy4phghGwFhqBh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5a2pjfYiTXYCFoqArxs8tvm9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l4PEodn0ZTIieAQiZS0pFTwQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LVgFYX54ntkc5sPOPighpRac.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cZGmqFZpsJxX3ltaESzbiJRj.jpg?f=fotoalbum_large)
En gewoon een extra set gele stenen voor als je hem in het geel maken wil.
Nu kijken waar de chat met Barweer naartoe gaat. Heb het volgende project om alweer gezien maar dan moet eerst dit weer opgelost. Het zit me niet echt mee
Ondertussen maar even verlekkeren bij de plaatjes
https://www.barweer.com/p...-10621-alfa-romeo-technic
:strip_exif()/f/image/3Yx4pY3dDiTUW9sNIafrHYlI.jpg?f=fotoalbum_large)
Alfa Romeo 33 Stradale
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FUhapPAzzJRa57100zu7fTgf.jpg?f=user_large)
Staan wel gave dingen op zoals de https://www.barweer.com/p...-express?VariantsId=37323
Wel jammer dat er 22euro verzendkosten bij komt.
vinpower schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:03:
Barweer wat is dat nou weer?!
DexterDee schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:21:
Ik heb 'm van Barweer. Dat is een Chinese "bricks" webwinkel met warenhuizen in US en EU. Het assortiment is groot en ze hebben regelmatig aantrekkelijke aanbiedingen.
Ze hebben echt idioot veelvinpower schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:03:
Staan wel gave dingen op zoals de https://www.barweer.com/p...-express?VariantsId=37323
:strip_exif()/f/image/0aP9VgcsuGcg3bITUSX0MZzm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is mijn eerste non-LEGO set en ik ben erg benieuwd naar de ervaring en de kwaliteit.
Ik vond die 22 euro al veel, maar ik zag tot mijn plezier een redelijk realistische brandweerwagen voor 181 euro, komt er een ruime 50 euro verzendkosten bij! Best absurd.vinpower schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 20:03:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XTfXWmjEYZQPy0nYSpRINm87.jpg?f=user_large)
[ Voor 15% gewijzigd door CopyCatz op 02-03-2025 18:34 ]
Congrats!DexterDee schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 12:34:
Vandaag komt (als het goed is) de Rastar 92400 binnen hier. Dat is de grote variant van de RB19 op een 1:8 schaal. Ik heb de versie gekocht met motorisatie en afstandsbediening.
[Afbeelding]
Der Held heeft hem ook ontdekt
En Lego doet ook weer een poging
1300 stukjes €230 versus 2400 stukjes,
veel meer prints, minder kleurenkots, brede achterbanden, elektrisch aangedreven voor een bankje minder
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 02-03-2025 21:55 ]
Ik heb de parts besteld, nu rustig wachten tot alles binnen is.LoCuTuS2000 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:28:
[...]
Webrick USD 50
Verder ook de parts voor deze moc besteld:
https://rebrickable.com/m...-thunderhawk-8wide/#parts
waar is de fingers crossed smily als je hem nodig hebt eig
Er komen er nog meer . Ook een stoom + diesel nog . Ludmilla . Ik wacht op de stoom loc .JBL-freak schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:15:
Na deze eerste positieve ervaring met het BlueBrixx trammetje, zit ik verlekkerd te kijken naar die machtige 1:18 V100 diesellocomotief... wow wat een beest! Zal ik, zal ik niet... waar laat ik 'm...
Maar wat een bakbeesten zeg... Wauw...
Die V100 is natuurlijk helemaal jeugdsentiment..! Of de V200...
JBL-freak schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:15:
Na deze eerste positieve ervaring met het BlueBrixx trammetje, zit ik verlekkerd te kijken naar die machtige 1:18 V100 diesellocomotief... wow wat een beest! Zal ik, zal ik niet... waar laat ik 'm...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als je trouwens wat van Blue Brixx 2e hands zoekt, kun je vaak goed kijken op:
https://www.kleinanzeigen.de/
Het aanbod van BlueBrixx ( en alle andere merken ) is daar enorm. Dat wil niet zeggen dat het goedkoper is omdat de koper markt daar ook specifiek op zoekt. In Duitsland is de verschuiving naar andere merken al jaren geleden gestart.
En als je zoekt op Blue Brixx; zoek dan zowel op BlueBrixx als Blue Brixx
Dan vind je meer. Want de benamingen en set nummers staan er niet altijd goed bij.
De Duitsers zijn wel enorm fijn en makkelijk om mee te werken. Zijn eerlijk en eigenlijk altijd netjes in de communicatie .
Super tip! Ik heb meteen 2e hands de Burg Hohenzollern daar gekocht. Ik ben benieuwd of het aan gaat komen.CORVETTE schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:35:
Als je trouwens wat van Blue Brixx 2e hands zoekt, kun je vaak goed kijken op:
https://www.kleinanzeigen.de/
:strip_exif()/f/image/CAA6PDBKPBfBv7bCr2mNttey.png?f=user_large)
Positief:
- Duidelijke bouwinstructies
- Goede klembevestiging
- Je mag zelf nog enkele blokjes in elkaar zetten (curved slopes)
- bricks met studs aan de zijkant zijn 2 plates hoog en niet 3 (zoals gewend van Lego) wat soms tot gevolg heeft dat je er nog een plate onder moet zetten
- Niet alles wat je nodig hebt in een bouwzakje er in zit, er zijn enkele ongenummerde zakjes en daar zitten dus ook onderdelen in die je bij bouwsectie 1 tot en met 5 nodig hebt. Dus enkele zakjes (of bakjes) heb je continue open tijdens het bouwen.
- De namen op de stickers
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Wanneer ik de bouwinstructies open zie ik een soort van Mould King 'watermerk' in de PDF. Is deze ook te verwijderen of zijn er instructies zonder dit 'watermerk'? Ik open de PDF in FireFox.
Volgens mij heeft de PDF dat altijd. Alleen het fysieke boekje wat er meestal wel bij zit, heeft dat niet. Ik vind het ook wel muf, het is niet alsof je het super makkelijk kunt kopieren of zo. Overall vind ik ze wel in buurt komen van lego. Je kunt merken dat ze al even op de markt zijn en met elke set weer dichterbij komen.Kappie68 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:33:
Ik heb eindelijk besloten om een keer vreemd te gaan en heb een set van Mould King aangeschaft echter heb ik de volgende vraag:
Wanneer ik de bouwinstructies open zie ik een soort van Mould King 'watermerk' in de PDF. Is deze ook te verwijderen of zijn er instructies zonder dit 'watermerk'? Ik open de PDF in FireFox.
Understatement. Persoonlijk vind ik Lego steeds verder achteruit hollen. Waar voor je geld wordt steeds minder, en ook de kwaliteit van de builds wordt echt minder. Als je dan ziet wat Mould King, CaDA en Pantasy doen, krijg je daar echt meer 'bang for the buck'. Ik denk echt dat Lego intussen ingehaald wordt, door deze merken. Zowel qus steentjes als ontwerpen. GoBricks zijn echt beter dan Lego-steentjes.Martinspire schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 19:07:
[...]
Volgens mij heeft de PDF dat altijd. Alleen het fysieke boekje wat er meestal wel bij zit, heeft dat niet. Ik vind het ook wel muf, het is niet alsof je het super makkelijk kunt kopieren of zo. Overall vind ik ze wel in buurt komen van lego. Je kunt merken dat ze al even op de markt zijn en met elke set weer dichterbij komen.
Enige nadeel zou kunnen zijn, de restwaarde. Lego houdt nu eenmaal beter zijn waarde vast, en stijgt zelfs soms. Dat zie je bij de alternatieve merken niet. Maar goed, dat is net hoe je het benaderd: koop je om de bouw/set, of als investering?
Mja op zich komen ze in de buurt, maar een legoset is nog altijd wel wat makkelijker dan een mould king. Ik ben nu met de derde build bezig van ze en merk dat er af en toe toch iets teveel gepruts bij komt kijken. Gister ook weer, moest ik in 1 keer een stuk of 20 connectors en 3 staafjes in elkaar schuiven. Of dat je dat dan gedaan hebt, maar er vervolgens geen stap komt om nog wat extra stevigheid erbij te doen waardoor ie alsnog weer een beetje los komt. Of dat je iets met 5 verschillende plekken vast moet zetten die niet echt makkelijk in elkaar schuiven. Zoals deze maar dan met 1 kant ipv 2:Makaja schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 09:51:
[...]
Understatement. Persoonlijk vind ik Lego steeds verder achteruit hollen. Waar voor je geld wordt steeds minder, en ook de kwaliteit van de builds wordt echt minder. Als je dan ziet wat Mould King, CaDA en Pantasy doen, krijg je daar echt meer 'bang for the buck'. Ik denk echt dat Lego intussen ingehaald wordt, door deze merken. Zowel qus steentjes als ontwerpen. GoBricks zijn echt beter dan Lego-steentjes.
Enige nadeel zou kunnen zijn, de restwaarde. Lego houdt nu eenmaal beter zijn waarde vast, en stijgt zelfs soms. Dat zie je bij de alternatieve merken niet. Maar goed, dat is net hoe je het benaderd: koop je om de bouw/set, of als investering?

Ook heb ik nu bij de lambo dat ik de motor heb aangesloten, maar deze niet echt bevestigd wordt, waardoor ik nog niet echt een idee heb hoe ik die moet wegwerken.
Bij een lego build heb je meestal aan 2 handen genoeg, zeg maar.
Ik baal overigens wel dat CaDA die Kick Sauber uitgebracht heeft. Op zich logisch, want de Alfa Romea was eigenlijk ook een Sauber. Maar ik vind de Kick auto erg lelijk qua kleuren en heb ook niets met het merk. Ik had liever een Williams gezien van CaDA. Wellicht de Kick Sauber ombouwen met blauwe panelen, maar dan mis je wel een hoop prints. maar dan wil ik misschien wel een Ferrari er van maken. Hmm. idee?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat komt, om dat Lego zich richt op beginners. Op mensen die nog maar een paar setjes in elkaar hebben gezet. Zelfs de 18+ sets zijn zó verdraaid simpel, met alle kleurenkots, dat die ook door jonge kinderen gebouwd kunnen worden. En Lego richt zich al lang niet meer op het creatief zijn met steentjes: het is de bedoeling dat je een set in elkaar zet, op de plank zet, en een volgende set koopt voor veel teveel geld.Martinspire schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:32:
Mja op zich komen ze in de buurt, maar een legoset is nog altijd wel wat makkelijker dan een mould king.
Daarom zie je bij Lego ook vaak ontzettend veel kleine stapjes, waarbij maar één of twee steentjes geplaatst worden.
Persoonlijk heb ik liever een beetje een uitdaging, en vind ik de sets van een jaar of 10-15 geleden een stuk leuker. Toegegeven: de huidige sets zien er goed uit, maar waar is de tijd dat je nog een B-model erbij kreeg?

:strip_exif()/f/image/18dqiN5GcoNEBr6qe0NSzWhD.jpg?f=fotoalbum_large)
Echt SUPER Service, Chat bij de order, vlotte reactie en een tracking code gekregen!
Eat that TheBlockzone

Maar één ding, ik zie in het boekje alle 3 motoren keurig zitten, maar geen idee waar de battery pack komen moet, noch waar de draden langs moeten. Ik vermoed in de neus maar hij staat nergens getekend..
[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-03-2025 14:37 ]
De verschillende kleuren vind ik juist fijn. Ik vind het juist positief dat je beter kan zien hoe het allemaal in elkaar zit en werkt.Makaja schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:28:
[...]
Dat komt, om dat Lego zich richt op beginners. Op mensen die nog maar een paar setjes in elkaar hebben gezet. Zelfs de 18+ sets zijn zó verdraaid simpel, met alle kleurenkots, dat die ook door jonge kinderen gebouwd kunnen worden. En Lego richt zich al lang niet meer op het creatief zijn met steentjes: het is de bedoeling dat je een set in elkaar zet, op de plank zet, en een volgende set koopt voor veel teveel geld.
Daarom zie je bij Lego ook vaak ontzettend veel kleine stapjes, waarbij maar één of twee steentjes geplaatst worden.
Persoonlijk heb ik liever een beetje een uitdaging, en vind ik de sets van een jaar of 10-15 geleden een stuk leuker. Toegegeven: de huidige sets zien er goed uit, maar waar is de tijd dat je nog een B-model erbij kreeg?
Ik ben met je eens dat het voor de bouw van díe set handig is, maar zodra je er iets anders mee wilt bouwen (wat overigens weinig mensen doen), dan zitten al die vreemde kleuren je eerder in de weg, dan dat ze nuttig zijn. Kortom: het beperkt (wat mij betreft) de creativiteit en de mogelijkheden om er iets anders van te bouwen.Ingelogd schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:05:
[...]
De verschillende kleuren vind ik juist fijn. Ik vind het juist positief dat je beter kan zien hoe het allemaal in elkaar zit en werkt.
beetje extra puzzelen tijdens de build is toch wel leuk en het resultaat ziet er nadien mooier uit. Win-win voor mij.Ingelogd schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:05:
[...]
De verschillende kleuren vind ik juist fijn. Ik vind het juist positief dat je beter kan zien hoe het allemaal in elkaar zit en werkt.
Het was even bouwen en soms even wat extra nakijken maar uiteindelijk is het gelukt. Het meest vervelende vond ik de grijze ronde 1x1 met en zonder gat. Doordat ik zelf niet op zet te letten kwam ik er bijna te laat achter dat er dus twee verschillende waren. Op het moment dat ik er twee met gat nodig had, waren er alleen nog twee zonder gat te vinden in mijn stapel onderdelen. Oftewel ik had beter op moeten letten tijdens het bouwen
Het bouwen an sich is verder goed gegaan, alleen de voorkant met de koplampen er op zetten was even wat geklier doordat het vastzetten er voor zorgen dat andere onderdelen aan de voorkant daarmee los kwamen omdat het net iets anders in elkaar leek te grijpen als ik verwacht had, maar na enkele keren goed kijken en het er af halen van de gehele voorkant om dingen te bekijken kon alles weer terug en vast gezet worden.
Daarna was het even tijd voor een paar foto's van het eindresultaat:
De voorkant
:strip_exif()/f/image/Dnw5JeAnL27qCVP6QGNDHnnq.jpg?f=fotoalbum_large)
De chauffeurskant
:strip_exif()/f/image/vVEGEe6fT2rL2xeqBSPL9IRR.jpg?f=fotoalbum_large)
De passagierskant
:strip_exif()/f/image/bfTnofYPaWB4POMi326SZpnk.jpg?f=fotoalbum_large)
De auto met wat dingen openstaand
:strip_exif()/f/image/PiH3J2dBpxE1uAwguLU6JE6r.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de gehele auto heb ik 1 sticker niet geplaatst omdat er geen Lamborghini op staat maar een andere naam
Ik moet nog even nakijken of ik alles goed heb gedaan maar voor mijn gevoel ligt de auto aan de lage kant, als in op de grond in plaats van dat je die rond zou kunnen rijden. Dat is in mijn ogen eigenlijk het enige wat ik niet fijn vind aan de set voor de rest ben ik er blij mee en is de kans vrij groot dat er meer sets van Mould King gaan komen
Het is niet alleen beginners of kinderen, maar ook mensen met een handicap en dat vind ik zelf toch ook wel een grote plus (ondanks dat ik zelf geen motorische beperking heb). Verder zit er nog wel een verschil tussen iets wat moeilijk is om te bouwen en iets wat gewoon frunniken is en goedschiks of kwaadschiks in elkaar prutten. Zoals ik al zei: veel dingen waar je eigenlijk meer dan 2 handen voor nodig hebt, of veel teveel items tegelijk die ook nog eens maar halfbakken vast zitten. Dat moet gewoon beter. Dat er veel items bij komen kijken in 1 stap vind ik inderdaad prima, maar soms is het gewoon heel makkelijk om fouten te maken en zijn de sets niet zo dat je ze ook nog echt op kunt lossen. Er is nog wel een middenweg te vinden imo.Makaja schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 12:28:
[...]
Dat komt, om dat Lego zich richt op beginners. Op mensen die nog maar een paar setjes in elkaar hebben gezet. Zelfs de 18+ sets zijn zó verdraaid simpel, met alle kleurenkots, dat die ook door jonge kinderen gebouwd kunnen worden. En Lego richt zich al lang niet meer op het creatief zijn met steentjes: het is de bedoeling dat je een set in elkaar zet, op de plank zet, en een volgende set koopt voor veel teveel geld.
Dan begrijp je me verkeerd: ik zeg dat Lego zich richt op beginners, en de laatste jaren zijn dat over het algemeen volwassenen, die wat geld over hebben aan het eind van de maand. Dát is de groep waar voor Lego de omzet en (ongetwijfeld stevige!) marge zit.Martinspire schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 15:59:
[...]
Het is niet alleen beginners of kinderen, maar ook mensen met een handicap en dat vind ik zelf toch ook wel een grote plus (ondanks dat ik zelf geen motorische beperking heb).
Kinderen van 5-12 jaar zijn de primaire doelgroep, met volwassenen vanaf 40 jaar als 2e.. Lego richt zich niet direct op mindervaliden. Dat die voordeel hebben, met de bonte kleurtjes aan de binnenkant, kan ik begrijpen. Maar dat is niet een belangrijke doelgroep.
Lego geeft geen cijfers vrij, over welke groep het meeste koopt. Algemeen wordt aangenomen dat tussen de 5% en 10% door volwassenen voor volwassenen wordt gekocht. Geen hele grote groep dus, maar de omzet per koper is een flink stuk hoger, waardoor deze groep toch bijzonder lucratief is voor Lego. Zie ook de opkomst van de alternatieve merken: die brengen niet voor niets zoveel sets uit, die duidelijk niet bedoeld zijn om mee te spelen.
Ik denk dat als de handleiding door Lego gemaakt zou zijn dan zou de handleiding meer als 333 afbeeldingen en 115 pagina's zijn.
Bij Lego handleidingen heb ik meer het gevoel dat je per stap 1 of 2 dingen mag plaatsen, en als je een subonderdeel bouwt dan mag je meer plaatsen. Ook op grotere pagina's bij Lego handleidingen zie ik telkens maar één bouwstap en niet (zoals vroeger) meerdere stappen per pagina. Misschien heb ik de verkeerde sets daarvoor en zijn er wel Lego sets die dat doen, maar die ben ik al geruime tijd niet tegen gekomen.
Ik moet zeggen dat de ervaring met de Mould King set er wel voor gezorgd heeft dat ik vaker bij niet Lego bouwblokjes ga kijken of er leuke sets zijn die ik wil gaan bouwen
Oei, ik dacht dat het een GT40 was
Dat gevoel had ik ook maar ik gok dat deels ook komt doordat er onder het oranje ook nog een klomp stenen zit (vooral aan de voorkant). en dat de auto in zijn totaliteit laag ligt. Echter ik moet zeggen dat hij voor mijn gevoel er wel goed op lijkt na vergelijking met wat andere foto's, onder andere hier: https://theclassicmachine...i-miura-the-mighty-lemon/zonoskar schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:31:
[...]
Oei, ik dacht dat het een GT40 wasVoor een Miura is de neus echt veel te hoog.
Ben er al uitAlfa Novanta schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:35:
Yessss, het elektrisch voor de Inspire SF90 is ook binnengekomen van Barweer!
Maar één ding, ik zie in het boekje alle 3 motoren keurig zitten, maar geen idee waar de battery pack komen moet, noch waar de draden langs moeten. Ik vermoed in de neus maar hij staat nergens getekend..
In de handleiding staat dit...
:strip_exif()/f/image/UMFeb5Saby8oKWaHrDAs65tN.jpg?f=fotoalbum_large)
Middels AI lens vertaald..
:strip_exif()/f/image/E2yHt7ERmxJ0F2HyXv75ya0C.jpg?f=fotoalbum_large)
De bekabeling verder maar wat zelf uitpuzzelen dan
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 07-03-2025 17:08 ]
Deze stijl vind ik leuk, niet al te druk en ik hoef niet alles perse glad te maken:
YouTube: Tips and tricks for building your Lego Minecraft world
Mijn plan is niet om het zo grootschalig te maken als in de video, enkel een leuke opvulling op deze kastplank is voldoende
Bij BlueBrixx zie ik dat je steentjes in packs kan kopen. Maar een 2x4 blokje komt niet heel goedkoop op mij over als niet officieel lego steentje (20 cent per steentje). Zijn er wellicht andere merken/verkopers met een goede prijs/kwaliteit verhouding voor ons doel?
We zijn verder geen lego experts, dit is onze huidige collectie:
:strip_exif()/f/image/pfn3h0TvwvS02Wrkw1Vpm4Np.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat misschien goedkoper en makkelijker is : kijken 2e hands naar sets waar de blokjes veel inzitten .
Deze is niet zo mooi maar wel cool met andere/extra functies : o.a. lopende lampen voor en achter en 2 rook makers er in .
YouTube: 🤘 Review 🤘 | Dodge Challenger, ein Matt schwarzes Muscle Car mit 17 ...
:strip_exif()/f/image/iGGe2itNDfwxSuUtfDpLKVR1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/25PHlceqtpBZFAGjtzSgZASa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 73% gewijzigd door CORVETTE op 08-03-2025 17:50 ]
:strip_exif()/f/image/FGMp4vwPRqDrRE4vj4QMV0wq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4RxbsuDvg7MGnbkG7kJvtMtx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jk9olTLOR1y6hWAlqVgkj3sQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tbNHi5OeNDsqNrI3rJqiGHaM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/agrDFdB0DOY8VBINSOhh5Kxo.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, dat ziet er gaaf uit! Van mij hadden die steunberen in de muur nog wel iets zwaarder gemogen, of had dat meer met ruimtegebrek te maken? De knikken in de muur heb je wel bijzonder mooi weggewerkt. Die cilinders in de muur misstaan ook niet, dat had ik eigenlijk niet verwacht.DeZaag schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 14:23:
M’n castle layout (3x6 baseplates waarschijnlijk) op basis van Blaustein van Bluebrixx gaat gestaag verder. In afwachting van de gatehouse https://www.bluebrixx.com...tehouse-BlueBrixx-Special en ramp shield (https://www.bluebrixx.com...-Shield-BlueBrixx-Special) heb ik de guard house (https://www.bluebrixx.com...d-House-BlueBrixx-Special) en tower (https://www.bluebrixx.com...g-Tower-BlueBrixx-Special) op 2 base plates gebouwd en geïntegreerd. Volgende stap wordt om de medieval blacksmith van Lego naast de guard house te integreren.
Heb je een linkje? Ik kan hem voor die prijs niet vinden.Cheesy schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:57:
De CaDa LaFerrari op de kop getikt voor 95 euro op AliExpress (zonder doos). Leuk om een keer te proberen, ik heb nooit eerder niet-Lego-bouwsteentjes gekocht.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006978986967.html en dan met code ASNL12RubjeMazter schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:25:
[...]
Heb je een linkje? Ik kan hem voor die prijs niet vinden.
Ik had de laatste, maar dat geldt waarschijnlijk voor die prijs. Is nu 10 euro duurder.
Thanks! Ik had blijkbaar "de laatste" voor 96,69Cheesy schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:40:
[...]
https://nl.aliexpress.com/item/1005006978986967.html en dan met code ASNL12
Ik had de laatste, maar dat geldt waarschijnlijk voor die prijs. Is nu 10 euro duurder.
Zat al ff naar deze te kijken maar was niet echt goedkoper dan 140 te vinden incl verzending, tot ik jouw post zag
Nogmaals dank!
Ruimtegebrek, nu bleef er aan de voorkant van de 32x32 base plate al amper ruimte over…breadje schreef op maandag 17 maart 2025 @ 15:16:
[...]
Oh, dat ziet er gaaf uit! Van mij hadden die steunberen in de muur nog wel iets zwaarder gemogen, of had dat meer met ruimtegebrek te maken? De knikken in de muur heb je wel bijzonder mooi weggewerkt. Die cilinders in de muur misstaan ook niet, dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Het lijkt er op dat ik aangewezen ben op ome 'Ali' en de sets die ik daar vind, hebben vage foto's en bijna nooit reviews. Dat houdt mij tegen om zo maar even 100 Euro neer te tellen...
Bijvoorbeeld deze Amsterdams aandoende tram van Mocbuilding
Ik weet niet... Hebben jullie goede ervaringen op Aliexpress met een set waar alleen maar 1 rendering te zien is en geen feedback?
Even een vraag over yourwobb, verzenden en douane. Als je bij YW besteld zijn dan de verzendkosten all in?
Dus verzendkosten, Nederlandse BTW, enz. Ik ben van plan om van 66026,-66030 (Shell) te bestelen en heb geen zin in extra kosten vanwege import, douane gezeik, enz.
Groet,
Erik
Bumblebee: TMQ X8801
Wall E: GOBRICKS MOC 143584
Panda: MOYU 97120
Dit gaat een cadeautje worden. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.