@eriksmit Als je sets zonder doos koopt, betaal je geen invoerkosten, omdat ze de prijs van de set niet kunnen bepalen. (Ik heb aardig wat sets van Ome Ali en heb nog nooit extra kosten gehad) Voor sets met dozen buiten de EU betaal je wel invoer- en douanekosten.
:strip_exif()/f/image/aOHwYDXJGJz5w6D9qUF4fj55.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/du8sidppJDs08n0mT46NttI6.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/EuKhNgnokG7cAMv1yl8FVcQN.jpg?f=fotoalbum_medium)
Leuke builds, met de auto's duidelijk te merken in welke volgorde ze zijn uitgekomen, de gele RX7 vond ik het leuks om te maken van de 3.
Zit erover te denken om ook de Mould king versies van de auto's te halen
En ben nog zoekende naar een goede moc voor het tankstation, maar dat is best lastig, ook om de prijs beetje in te perken te houden.
Ledkit van de Tofushop was niet inbegrepen, heb ik los bij ali beteld
edit: Wat extra foto's nu het donker is
:strip_exif()/f/image/guR0pB61Ci4yGSmDJQ20pvlZ.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/J9gqq230lnlbWeAy9VQtRvWg.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Qs93InYIkWX6prfamSPGBSgv.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 27% gewijzigd door Bokkie op 24-03-2025 19:14 ]
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ik heb de grote Kick Sauber CaDA set besteld bij Yourwobb. Ben van plan te kijken of ik hem kan omkleuren in een Ferrari. Maar ik heb wel al een paar panelen gezien die ik waarschijnlijk niet kan krijgen omdat CaDA ze niet los verkoopt en Lego ze niet heeft. We zien wel hoe ver we komen.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Gaaf! Lijkt me een erg mooie set. Jammer dat het ‘maar’ een Kick Sauber is. Ik begrijp je omkleur wens.zonoskar schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 17:32:
Ik heb de grote Kick Sauber CaDA set besteld bij Yourwobb. Ben van plan te kijken of ik hem kan omkleuren in een Ferrari. Maar ik heb wel al een paar panelen gezien die ik waarschijnlijk niet kan krijgen omdat CaDA ze niet los verkoopt en Lego ze niet heeft. We zien wel hoe ver we komen.
Als er een Ferrari uitkomt met dezelfde kwaliteit van CaDa vergelijkbaar met de Alfa en de Kick ben ik er snel uit denk ik zo 
Maar ze zijn wel groot zeg, zo'n 70 centimeter.. waar laat je dat?
[ Voor 22% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-03-2025 20:03 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ga je er ook een straatbeeld van maken zoals ik ooit eerder in dit topic heb gezien? Spreekt mij nog steeds aan deze setsBokkie schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuke builds, met de auto's duidelijk te merken in welke volgorde ze zijn uitgekomen, de gele RX7 vond ik het leuks om te maken van de 3.
Zit erover te denken om ook de Mould king versies van de auto's te halen
En ben nog zoekende naar een goede moc voor het tankstation, maar dat is best lastig, ook om de prijs beetje in te perken te houden.
Ledkit van de Tofushop was niet inbegrepen, heb ik los bij ali beteld
edit: Wat extra foto's nu het donker is![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Naast de andere Sauber (Alfa Romeo) en de Lego Merc en McLaren. Maar volgens HdS was de Kick Sauber maar 68cm langAlfa Novanta schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 20:02:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Mensen wel eens in Dortmund bij de Bluebrixx store geweest ? wij gaan morgen die kant op en benieuwd met hoeveel dozen we in de auto retour komen
I know maar 70cm bekt beterzonoskar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:49:
Naast de andere Sauber (Alfa Romeo) en de Lego Merc en McLaren. Maar volgens HdS was de Kick Sauber maar 68cm lang
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nee, wel in Aken en daar was het makkelijk inhouden aangezien m'n vrouw als ouderwetse kampbewaker achter me aan liep, maar zoveel leuk spul daar.RenaldoN schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:29:
Mensen wel eens in Dortmund bij de Bluebrixx store geweest ? wij gaan morgen die kant op en benieuwd met hoeveel dozen we in de auto retour komen
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Toen ik vorig jaar in Aken was, had mijn vrouw dezelfde rol aangenomen...Mad-Matt schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:38:
[...]
Nee, wel in Aken en daar was het makkelijk inhouden aangezien m'n vrouw als ouderwetse kampbewaker achter me aan liep, maar zoveel leuk spul daar.

Laten we maar zeggen dat zij mijn "voice of reason" of mijn eigen Japie Krekel was
At the end of each great post, there is a disappointing signature
Oké, die kampbewaker zal ik hier niet hebben. grote kans dat vrouwlief meer gaat/wilt kopen dan dat ik dat doe
Er zat vroeger eentje hier een uurtje vandaan, in Noord-Duitsland, vlak over de grens. Ik combineerde dat dan altijd met boodschappen doen. Helaas hebben ze de huur opgezegd en is de dichtstbijzijnde in Oldenburg. Dat wordt me wat gortig, dus maar bestellen en via Tante Pos.Mad-Matt schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:38:
[...]
Nee, wel in Aken en daar was het makkelijk inhouden aangezien m'n vrouw als ouderwetse kampbewaker achter me aan liep, maar zoveel leuk spul daar.
Was altijd wel erg leuk, zoveel verschillende sets van veel verschillende merken. Heb daar mijn eerste Mould King gekocht. En wat spul van BB zelf. Later nog wat Cada en Cobi. Ja, jammer dat die weg is.

Dat zou bij ons niet best zijn, dan hadden we een loods nodigRenaldoN schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:57:
Oké, die kampbewaker zal ik hier niet hebben. grote kans dat vrouwlief meer gaat/wilt kopen dan dat ik dat doe
heel tof!stutrecht schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:23:
Hier een mooie aanwinst van mijn zijde. Officieel Verboden stad “Lego”. Wordt enkel in de verboden stad verkocht.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/juJyOteGsjsaJL1HI9qBQGRI.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Wij kwamen al niet meer bij van die namen
Wij kunnen voorlopig weer bouwen. Bluebrixx shop in Dortmund is geen mega store meer :-/ winkel in Essen had meer keuze..
[ Voor 62% gewijzigd door RenaldoN op 29-03-2025 21:21 ]
Ik ben volgende week in Aken. Toch maar even langs die winkel. Auto zit helaas wel vol met kinderwagen en andere babyspullen (en een baby), dus zal weinig kunnen meenemen. Wellicht wel bestellen en thuis laten leveren? Moet die kleine wel mijn vrouw even afleiden…
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Angry dog ownerWij kwamen al niet meer bij van die namen
Dit is toch een veel beter alternatief voor de Lego Speed Champions 76901 Toyota Supra.
(voor 26,95 euro bij BlueBrixx excl.verzendkosten)
https://www.bluebrixx.com...B8808-Toyota-Supra-Others?
YouTube: LEGO® geht im direkten Vergleich unter - verkehrte Welt beim Toyota ...
YouTube: LEGO® geht im direkten Vergleich unter - verkehrte Welt beim Toyota ...
:strip_exif()/f/image/GaRYxhdHNRDV2tMiYq3YYzMh.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vind het beide net nietsMiaBella schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:31:
Dit is toch een veel beter alternatief voor de Lego Speed Champions 76901 Toyota Supra.
[Afbeelding]
Maar die van Bluebrixx lijkt er net wat beter uit te zien. De Speed Champions vind ik vaak een hit or miss. Sommige in deze schaal erg goed, andere totaal niet.
De Torhaus uitbreiding is af:
:strip_exif()/f/image/UY4WKzew6u7Zw8UmgZfzSxfW.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een gevaarte is het aan het worden... 'totale eskalation', zoals de Duitsers zeggen.
Je merkt wel dat de laatste 2 uitbreidingen van een andere designer zijn. Veel kleine steentjes en soms constructies waarbij je bij het in elkaar zetten denkt: hoe dan?!
Maar de stevigheid van de set is al een stuk beter dan de vorige uitbreiding: de Muntzturm. Bij deze uitbreiding heb ik toch zelf nog wel even moeten klussen het geheel spannings vrij te krijgen zodat het allemaal goed aansluit. Dit ging dan vooral om het plateau waar het kanon op staat.
Anyway... weer een fantastische bouwervaring... de beste die ik ooit, met welke set, heb gehad. En ik heb al aardig wat sets en MOCs gebouwd in mijn leven.
Ik had op voorhand gezegd het bij de eerste 5 sets te houden, maar ik ben achteraf toch blij dat ik deze (2) uitbreiding(en) heb gekocht.
Ik kan niet wachten op de volgende uitbreiding(en)! Ik ben benieuwd hoe het kasteel zich verder ontwikkelt.
P.S. je moet wel plaats hebben voor zo'n mega set... met 31.000 steentjes zijn de afmetingen, inclusief palisade, inmiddels 100x75cm.
:strip_exif()/f/image/UY4WKzew6u7Zw8UmgZfzSxfW.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een gevaarte is het aan het worden... 'totale eskalation', zoals de Duitsers zeggen.
Je merkt wel dat de laatste 2 uitbreidingen van een andere designer zijn. Veel kleine steentjes en soms constructies waarbij je bij het in elkaar zetten denkt: hoe dan?!
Maar de stevigheid van de set is al een stuk beter dan de vorige uitbreiding: de Muntzturm. Bij deze uitbreiding heb ik toch zelf nog wel even moeten klussen het geheel spannings vrij te krijgen zodat het allemaal goed aansluit. Dit ging dan vooral om het plateau waar het kanon op staat.
Anyway... weer een fantastische bouwervaring... de beste die ik ooit, met welke set, heb gehad. En ik heb al aardig wat sets en MOCs gebouwd in mijn leven.
Ik had op voorhand gezegd het bij de eerste 5 sets te houden, maar ik ben achteraf toch blij dat ik deze (2) uitbreiding(en) heb gekocht.
Ik kan niet wachten op de volgende uitbreiding(en)! Ik ben benieuwd hoe het kasteel zich verder ontwikkelt.
P.S. je moet wel plaats hebben voor zo'n mega set... met 31.000 steentjes zijn de afmetingen, inclusief palisade, inmiddels 100x75cm.
Daar heb ik niet echt de ruimte voor, zal eerder gewoon naast elkaar gezet worden naast de Topfushop denk ikBeakzz schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:43:
[...]
Ga je er ook een straatbeeld van maken zoals ik ooit eerder in dit topic heb gezien? Spreekt mij nog steeds aan deze sets
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Hij is wel echt tof, afgelopen weekend in de bluebrixx winkel ook getwijffeld om te kopen maar deels door de omvang niet gedaan. uiteindelijk onderandere de Goldmine en Astronomers lighthouse gekochtPsyx88 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:37:
De Torhaus uitbreiding is af:
[Afbeelding]
*kuch*RenaldoN schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:55:
[...] ....door de omvang niet gedaan... ... en Astronomers lighthouse gekocht
https://www.bluebrixx.com...etarium-BlueBrixx-Special
https://www.bluebrixx.com...Mansion-BlueBrixx-Special

[ Voor 5% gewijzigd door Holzschuh op 31-03-2025 14:04 ]
Je kunt ook alleen de toren uitbreiden. Hoogte in is altijd wel goed te doen
Die heb ik wel gelijk meegenomen :-)Holzschuh schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:17:
[...]
Je kunt ook alleen de toren uitbreiden. Hoogte in is altijd wel goed te doen
Gisteren deze afgemaakt, iemand een idee wat het grijze ding links moet voorstellen ?
Vriendin is nu bezig met het heksen huisje
:strip_exif()/f/image/mBRQExViOcJf3V8cFkOtkBDx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mRIDEEHH0qlPGvUUaJ6HkuQt.jpg?f=fotoalbum_large)
Walvis(jacht)? Dat was het eerste wat ik dacht bij de vorm/kleur. Vet/olie heeft heel lang voor licht en warmte gezorgd.
De Held gaat weer eens los:
Wederom een blamage van de marketing afdeling van Lego.
Een aanklacht jegens een Nederlands bedrijf wordt benoemd.
De sarcastisch ondertoon van het verhaal is: Lego heeft zelf die persoon ( had een lego winkel ) aangeklaagd - meerdere keren.
En er zijn tientallen aanklachten van Lego geweest. En hij en de opinie van de mensen eronder is niet mals.
Dit gaan wederom heel veel mensen lezen en zien en wat dom van Lego.
Ze lijken maar niet te leren dat dit soort zaken je bedrijf enorm kan schaden.
Daarom zijn en veel landen o.a. de andere merken zo groot.
Pak de chips en wat drinken erbij. Het is best grappig.
Let niet op de zinsbouw en ik ben geen Duits talige professor.
Maar dit is wat er ongeveer wordt gezegd:
Nieuws !
De Denen wenen weer en klagen de volgende bouwsteen-fabrikant aan.
Dat doen de Denen nou eenmaal graag.
De juridische adviseurs van Lego zijn de beste PR mensen en gaan erg met hun tijd mee.
Sommige hebben zelfs Black-Berries en die maak je niets wijs.
Het gaat om het volgende:
Ik ben geen arts maar bij Lego heeft 2 harten in de borst kloppen.
's ochtends zegt het ene hart alles is Lego. Alles . Alles.
Ook als een poppetje er helemaal niet uitziet als een Lego poppetje, mag je dat niet verkopen.
Als er ergens een steen is die anders kunnen we dat niet hebben. De vrije Lego steen is niet vrij . We gaan ze aanklagen.
Van de markt verwijderen. Wij willen onze monopoly houden. En we krijgen hulp van een ijverige 80-jarige rechter.
Dat was immers het doel van Lego. Ze drinken en snuiven ze aan de verf: zo onstaan ook de ideeen voor hun prijzen.
Dan in de middag besluiten ze dat zodra iemand een lego steen heeft dan klagen we ze aan. Als het ook maar beetje op lijkt
op een lego steen mag je dat absoluut geen lego noemen. Dat kan niet . Er moet onderscheid zijn.
Wanneer een lego klant dat ziet. Pas op. Het gaat namelijk op de klanten. De Denen zijn een zorgzaam volk.
Het gaat om de klanten , om jullie. Jullie moet het niet door elkaar halen. Dat is voor lego erg belangrijk.
Wanneer jullie losgaan veel geld in de hand als fanboy met een vlaggetje. En jullie kopen een lego set.
Dan verwachten jullie dat jullie veel te veel betalen voor een zwaar overprijsd product. Met een behoorlijk slechte
kwaliteit. Erg armoedige uitvoering en veel fouten wanneer ze een licentie hebben. Dat verwacht een lego fanboy
en dat zal vervult worden. Stel je eens voor dat die wat anders koopt. Hij heeft gedacht: ik koop lego.
Op de verpakking staat geen lego maar een ander merk. hij ontdekt noppen gezien en gedacht: dit is lego. Want alles met noppen is lego. Hij heeft dat gekocht, en heeft voor minder geld een beter product. Wat met liefde gemaakt is.
En wat op een of andere manier kwaliteit uitstraald. Stel je de fanboy thuis voor: Die is van het padje en huilt.
En dat willen de Denen verhinderen. Dat de klanten hun slechte producten voor absurde prijzen blijven kopen.
Dat is het achterliggend idee en daar moeten we het mee doen. En daarom klagen ze iedereen aan van de markt met alle middelen die ze hebben. Lego accepteerd alleen lego op de markt.
En nu is er een Nederlands bedrijf die weten daar niets van. Die hebben roekeloos een beton vorm gemaakt.
Jullie kunnen jullie je niet voorstellen wat die gedaan hebben. Kennen jullie die anti-terreur blokken ? Die beschermen
de binnenstad tegen auto's . 2.5 ton zware monsters. Die betonblokken. Die kennen jullie. Die hebben kantelen aan de bovenkant. Op afstand lijkt het wat op noppen. je kunt ze op elkaar zetten. Die haken in elkaar. Bijna zoals bij een lego steen. Dat heeft de maker van de betonblokken ook gezegd. De Denen compleet overstuur en schreewen: kijk uit dat de klanten niet in de war raken . Let op: jullie oma , toen jullie een kind waren : Oma ik zou graan een nieuwe lego set willen : Oma gaat shoppen en komt bij de betonblokken van 2.5 ton en denkt: hey dat is wat voor mijn kind en dat pak ik in. Ze grijpt in haar geldbuidel en betaald waarschijnlijk veel minder als bij een doorsnee set van lego. Dat ding naar huis gesleept met karren en dat bij de kleine neergelegd. De kleine huilt.
En dat wil lego verhinderen. Jullie toch ook ? Dat kan natuurlijk niet.
Er kan toch geen bedrijf komen en zeggen onze beton blokken hebben in de verte van een lego systeem weg.
Dan wordt er toch schade aangericht tegen de klanten. Dat kan toch niet. Lego moet absurd duur zijn en en onzettend slechte kwaliteit en erg liefdeloos. Misschien kunnen de ze beton blok wel beter gebruiken: die heeft geen kleur afwijkingen . Overigens heeft lego die noppen helemaal niet bedacht. Dat was kiddycraft. Het enige wat lego gedaan heeft wat de onderkant beter passend gemaakt. Betonblokken hebben alleen maar noppen boven , niet onder. Die zijn zwaar genoeg en komen echt niet van hun plek af.
Jullie kennen mijn oude logo. Toen waren de klanten ook totaal verward. Die hebben gedacht: ik ben lego. Ik heb lego verkocht maar ik ben zelf geen lego . Zulke moeilijkheden moeten we zien op te lossen in de hoop dat de Denen niet meer zoveel janken. En de advocaten het internet ontdekken en daarmee de 80 jarige rechter kunnen helpen en de basis wegnemen waarom ze nog bestaan. Dus zorg ervoor dat je lego niet supporten. Rechtelijke waanzin is het. Dat lego geen algehele term is. ondanks dat alle mensen op de wereld , ik niet , ik moet me daarvan distancieren, ik kan niet elk product van lego goed noemen. Ik heb alleen bepaalde lego sets en die verkoop ik. Als alle andere mensen alles wat je kunt samendrukken lego noemen maar dat natuurlijk niet , ik zal dat nooit doen. Laten we de Denen helpen die hebben het nodig.
Wederom een blamage van de marketing afdeling van Lego.
Een aanklacht jegens een Nederlands bedrijf wordt benoemd.
De sarcastisch ondertoon van het verhaal is: Lego heeft zelf die persoon ( had een lego winkel ) aangeklaagd - meerdere keren.
En er zijn tientallen aanklachten van Lego geweest. En hij en de opinie van de mensen eronder is niet mals.
Dit gaan wederom heel veel mensen lezen en zien en wat dom van Lego.
Ze lijken maar niet te leren dat dit soort zaken je bedrijf enorm kan schaden.
Daarom zijn en veel landen o.a. de andere merken zo groot.
Pak de chips en wat drinken erbij. Het is best grappig.
Let niet op de zinsbouw en ik ben geen Duits talige professor.
Maar dit is wat er ongeveer wordt gezegd:
Nieuws !
De Denen wenen weer en klagen de volgende bouwsteen-fabrikant aan.
Dat doen de Denen nou eenmaal graag.
De juridische adviseurs van Lego zijn de beste PR mensen en gaan erg met hun tijd mee.
Sommige hebben zelfs Black-Berries en die maak je niets wijs.
Het gaat om het volgende:
Ik ben geen arts maar bij Lego heeft 2 harten in de borst kloppen.
's ochtends zegt het ene hart alles is Lego. Alles . Alles.
Ook als een poppetje er helemaal niet uitziet als een Lego poppetje, mag je dat niet verkopen.
Als er ergens een steen is die anders kunnen we dat niet hebben. De vrije Lego steen is niet vrij . We gaan ze aanklagen.
Van de markt verwijderen. Wij willen onze monopoly houden. En we krijgen hulp van een ijverige 80-jarige rechter.
Dat was immers het doel van Lego. Ze drinken en snuiven ze aan de verf: zo onstaan ook de ideeen voor hun prijzen.
Dan in de middag besluiten ze dat zodra iemand een lego steen heeft dan klagen we ze aan. Als het ook maar beetje op lijkt
op een lego steen mag je dat absoluut geen lego noemen. Dat kan niet . Er moet onderscheid zijn.
Wanneer een lego klant dat ziet. Pas op. Het gaat namelijk op de klanten. De Denen zijn een zorgzaam volk.
Het gaat om de klanten , om jullie. Jullie moet het niet door elkaar halen. Dat is voor lego erg belangrijk.
Wanneer jullie losgaan veel geld in de hand als fanboy met een vlaggetje. En jullie kopen een lego set.
Dan verwachten jullie dat jullie veel te veel betalen voor een zwaar overprijsd product. Met een behoorlijk slechte
kwaliteit. Erg armoedige uitvoering en veel fouten wanneer ze een licentie hebben. Dat verwacht een lego fanboy
en dat zal vervult worden. Stel je eens voor dat die wat anders koopt. Hij heeft gedacht: ik koop lego.
Op de verpakking staat geen lego maar een ander merk. hij ontdekt noppen gezien en gedacht: dit is lego. Want alles met noppen is lego. Hij heeft dat gekocht, en heeft voor minder geld een beter product. Wat met liefde gemaakt is.
En wat op een of andere manier kwaliteit uitstraald. Stel je de fanboy thuis voor: Die is van het padje en huilt.
En dat willen de Denen verhinderen. Dat de klanten hun slechte producten voor absurde prijzen blijven kopen.
Dat is het achterliggend idee en daar moeten we het mee doen. En daarom klagen ze iedereen aan van de markt met alle middelen die ze hebben. Lego accepteerd alleen lego op de markt.
En nu is er een Nederlands bedrijf die weten daar niets van. Die hebben roekeloos een beton vorm gemaakt.
Jullie kunnen jullie je niet voorstellen wat die gedaan hebben. Kennen jullie die anti-terreur blokken ? Die beschermen
de binnenstad tegen auto's . 2.5 ton zware monsters. Die betonblokken. Die kennen jullie. Die hebben kantelen aan de bovenkant. Op afstand lijkt het wat op noppen. je kunt ze op elkaar zetten. Die haken in elkaar. Bijna zoals bij een lego steen. Dat heeft de maker van de betonblokken ook gezegd. De Denen compleet overstuur en schreewen: kijk uit dat de klanten niet in de war raken . Let op: jullie oma , toen jullie een kind waren : Oma ik zou graan een nieuwe lego set willen : Oma gaat shoppen en komt bij de betonblokken van 2.5 ton en denkt: hey dat is wat voor mijn kind en dat pak ik in. Ze grijpt in haar geldbuidel en betaald waarschijnlijk veel minder als bij een doorsnee set van lego. Dat ding naar huis gesleept met karren en dat bij de kleine neergelegd. De kleine huilt.
En dat wil lego verhinderen. Jullie toch ook ? Dat kan natuurlijk niet.
Er kan toch geen bedrijf komen en zeggen onze beton blokken hebben in de verte van een lego systeem weg.
Dan wordt er toch schade aangericht tegen de klanten. Dat kan toch niet. Lego moet absurd duur zijn en en onzettend slechte kwaliteit en erg liefdeloos. Misschien kunnen de ze beton blok wel beter gebruiken: die heeft geen kleur afwijkingen . Overigens heeft lego die noppen helemaal niet bedacht. Dat was kiddycraft. Het enige wat lego gedaan heeft wat de onderkant beter passend gemaakt. Betonblokken hebben alleen maar noppen boven , niet onder. Die zijn zwaar genoeg en komen echt niet van hun plek af.
Jullie kennen mijn oude logo. Toen waren de klanten ook totaal verward. Die hebben gedacht: ik ben lego. Ik heb lego verkocht maar ik ben zelf geen lego . Zulke moeilijkheden moeten we zien op te lossen in de hoop dat de Denen niet meer zoveel janken. En de advocaten het internet ontdekken en daarmee de 80 jarige rechter kunnen helpen en de basis wegnemen waarom ze nog bestaan. Dus zorg ervoor dat je lego niet supporten. Rechtelijke waanzin is het. Dat lego geen algehele term is. ondanks dat alle mensen op de wereld , ik niet , ik moet me daarvan distancieren, ik kan niet elk product van lego goed noemen. Ik heb alleen bepaalde lego sets en die verkoop ik. Als alle andere mensen alles wat je kunt samendrukken lego noemen maar dat natuurlijk niet , ik zal dat nooit doen. Laten we de Denen helpen die hebben het nodig.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Imho is het terecht dat Lego hierover begint.
Inmiddels ben ik niet vies van wat lego alternatieven. Maar dat wil niet zeggen dat lego vervolgens altijd de boeman is.
Zouden ze het laten bij een referentie ter verduidelijking van wat je met de betonblokken kan doen ok.
Het bedrijf stelt niet dat het mallen maakt voor betonblokken die stapelen als lego om vervolgens met een eigen naam te komen voor de blokken. Maar het bedrijf noemt het voortdurend legobeton. Dat is imho to wel een grens die je over gaat.
Niet dat ooit iemand de betonblokken gaat verwarren met lego. Maar je jat de naam van een ander voor je eigen product.
Inmiddels ben ik niet vies van wat lego alternatieven. Maar dat wil niet zeggen dat lego vervolgens altijd de boeman is.
Zouden ze het laten bij een referentie ter verduidelijking van wat je met de betonblokken kan doen ok.
Het bedrijf stelt niet dat het mallen maakt voor betonblokken die stapelen als lego om vervolgens met een eigen naam te komen voor de blokken. Maar het bedrijf noemt het voortdurend legobeton. Dat is imho to wel een grens die je over gaat.
Niet dat ooit iemand de betonblokken gaat verwarren met lego. Maar je jat de naam van een ander voor je eigen product.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
@RenaldoN Je kunt klein beginnen, met alleen de orginele burcht 😉 Maar de kans is dan vrij groot dat je de rest van de sets ook wilt hebben 😎
Heb het filmpje gekeken, die transcriptie is een beetje zo/zo qua kwaliteit.Edgenumber schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:18:
Imho is het terecht dat Lego hierover begint.
Denk dat vooral de grap erin zit dat Lego de dubbele standaard hanteert als het om figuurtjes/blokjes gaat.
Alle figuurtjes zijn Lego figuur, alles wat er maar in de verste afstand op lijkt moet verboden worden.
En tegelijk is het geen generiek begrip, want dan zouden mensen zich kunnen vergissen en denken dat iets echte Lego is omdat er een "nop" op zit.
En die blokken zie je in deze vorm toch al jaren. Klinkt weer als een Streisand effect.
Aangezien het chronologisch is, de eerste 'achievement': stenen werktuigen, een bijl?RenaldoN schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:24:
[...]
Gisteren deze afgemaakt, iemand een idee wat het grijze ding links moet voorstellen ?
Als je op de site dingen als "Legobeton BV" gebruikt of dit soort tekstenHolzschuh schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:38:
[...]
Heb het filmpje gekeken, die transcriptie is een beetje zo/zo qua kwaliteit.
Denk dat vooral de grap erin zit dat Lego de dubbele standaard hanteert als het om figuurtjes/blokjes gaat.
Alle figuurtjes zijn Lego figuur, alles wat er maar in de verste afstand op lijkt moet verboden worden.
En tegelijk is het geen generiek begrip, want dan zouden mensen zich kunnen vergissen en denken dat iets echte Lego is omdat er een "nop" op zit.
En die blokken zie je in deze vorm toch al jaren. Klinkt weer als een Streisand effect.
De problemen die Lego heeft met dit bedrijf gaat dus helemaal niet om de gelijkenis van de betonblokken met Lego, maar dat de BV en de tekst de indruk wekken dat Lego hier bij betrokken is. Termen gebruiken als "zoals Lego blokjes" kan, maar iets "Legoblokken van beton" noemen is gewoon inbreuk van Lego merkrecht en dan moet Lego wel juridische stappen ondernemen.Betonnen legoblokken voor maar €0,67
Wilt u betonnen legoblokken voor maar € 0,67 aanschaffen? Beton laat zich tot alle mogelijke vormen verwerken. Met de mallen van Betonblock® maakt u daar optimaal gebruik van. Ontdek op deze pagina hoe u eenvoudig betonnen legoblokken kunt maken voor iedere toepassing. Gewoon op de locatie waar ze nodig zijn, zodat u niet langer afhankelijk bent van derden voor leveringen transport van legoblokken.
Legoblokken van beton produceren met onze maltechnologie heeft verschillende voordelen, inclusief de voordelige prijs. Op deze pagina bespreken we de belangrijkste voordelen van onze mallen, maar aarzel niet om contact met ons op te nemen wanneer u specifieke vragen hebt. We helpen graag met een advies dat net zo goed aansluit als de legoblokken van beton die u met onze mallen maakt.
Benieuwd wanneer de eerste rechter openlijk uitspreekt dat die twijfelt over het wel/niet zijn van een generiek begrip. Dat dit opgelost kan worden met een paar semantische wijzigingen in een stuk tekst vat het mooi samen.
Tot die tijd verdienen vooral de advocaten hier goed aan en zal zelfs Betonblock hier garen bij spinnen. Hun advocaat zal onderaan de streep goedkoper zijn dan welke reclamecampagne ook.
Tot die tijd verdienen vooral de advocaten hier goed aan en zal zelfs Betonblock hier garen bij spinnen. Hun advocaat zal onderaan de streep goedkoper zijn dan welke reclamecampagne ook.
YouTube: Die LETZTE Erweiterung von Burg Blaustein! Das Ende einer Ära bei Bl...
Had toch even 30 seconden nodig voor het kwartje viel
(zouden het nog verkocht krijgen ook als toeristenuitbreiding)
Had toch even 30 seconden nodig voor het kwartje viel
(zouden het nog verkocht krijgen ook als toeristenuitbreiding)
[ Voor 42% gewijzigd door Holzschuh op 01-04-2025 10:25 ]
Vanmiddag in Aken de BlueBrixx winkel bezocht. Mooie grote winkel met veel sets. Heb zelf niks gekocht. Mijn vrouw een model van een vos van ministeentjes.
Ik blijf twijfelen over Burg Blaustein. Het lijkt me een mooi project om hem te bouwen met de uitbreidingen. Maar de kleuren staan me zo tegen als ik de foto’s zie. Zo grijs en vaal. Misschien koop ik hem als BlueBrixx weer eens een kortingsactie heeft zoals in augustus. Toen helaas niet besteld.
Ik blijf twijfelen over Burg Blaustein. Het lijkt me een mooi project om hem te bouwen met de uitbreidingen. Maar de kleuren staan me zo tegen als ik de foto’s zie. Zo grijs en vaal. Misschien koop ik hem als BlueBrixx weer eens een kortingsactie heeft zoals in augustus. Toen helaas niet besteld.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
@Cass Casey ik hoop voor je vrouw dat het geen Jekca is zoals:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Hkq3qrNpp2fqG9KDLyoPlczm.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RXMsNzSrBkKwaYK1arMiRtso.jpg?f=user_large)
Dat is echt de horror om in elkaar te zetten. Vrijwel elke nop wordt met een plastic schroefje vastgezet.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Hkq3qrNpp2fqG9KDLyoPlczm.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RXMsNzSrBkKwaYK1arMiRtso.jpg?f=user_large)
Dat is echt de horror om in elkaar te zetten. Vrijwel elke nop wordt met een plastic schroefje vastgezet.
Nee, dat is alleen een kleiner formaat blokje. Jeka is het merk dat zich iets met schroefjes bedacht heeft.Cass Casey schreef op woensdag 2 april 2025 @ 22:43:
[Afbeelding]
Het is dit doosje. Geen idee of het op dezelfde manier gebouwd moet worden.
Van LoZ heb ik ook wel eens wat geknutseld. Back to basics, maar paar verschillende typen blokjes. Alleen dan beduidend kleiner.
Zojuist begonnen aan de kleine RB19 van Raster, ben benieuwd wanneer ik 'm af heb, nooit zoveel tijd meer.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die Rastar RB is echt een leuk model om te bouwen en ziet er erg goed uit.
Enig nadeel zijn de stikkers over meerdere steentjes.
Met 1 tot 2 uur is die wel redelijk klaar, valt mee.
Die stickers zijn inderdaad heel jammer, maar ook heb ik een probleem bij de voorophanging. Daar zakt ie heel makkelijk door en heb je de wishbone die het dichtst bij de cockpit zit die echt helemaal doorgezakt is. Geen idee wat ik daar verder tegen kan doen. Het lijkt alsof ie het gewicht gewoon niet aan kan. En de banden blijven ook voor geen meter zitten. Die (goed lijkende) wieldoppen zitten gewoon heel debiel bevestigd en even je model bewegen en de banden schieten er al vrij snel uit. Nee, de Lego set is wat dat betreft wel een stuk beter in elkaar te zetten.AudioHome schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:57:
Die Rastar RB is echt een leuk model om te bouwen en ziet er erg goed uit.
Als je die wishbone van Lego koopt zou het opgelost moeten zijn, die zijn een stuk stijver. Op het 1:8 technic model dan.Martinspire schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 09:15:
Die stickers zijn inderdaad heel jammer, maar ook heb ik een probleem bij de voorophanging. Daar zakt ie heel makkelijk door en heb je de wishbone die het dichtst bij de cockpit zit die echt helemaal doorgezakt is.
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 05-04-2025 18:17 ]
En klaar, alleen nog veel stickeren:CLB schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:28:
Zojuist begonnen aan de kleine RB19 van Raster, ben benieuwd wanneer ik 'm af heb, nooit zoveel tijd meer.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/clI62rP9bmuYfLumWF8VvoEf.jpg?f=user_large)
Leuke bouwervaring, prima instructies, soms even zoeken en pielen. Niet alles zit even goed vast aan elkaar, maar als 'showmodelletje' heel leuk voor 19,50 euro.
EDIT: En alles geplakt... Waarom dat nagenoeg allemaal op het einde moet aldus de handleiding is me een raadsel, ik had het liever direct gedaan als het uitkwam, nu was het veel priegelwerk.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ttImNfTGJZym6afQ4moAbxVn.jpg?f=user_large)
EDIT: En omdat ik ietwat 'addicted' ben aan bouwen, Lego, bouwblokjes toch maar weer even bij Ome Ali gekeken naar een set die ik al tijd op het oog had, maar officieel niet meer te koop is bij Lego. Op Marktplaats en eBay vragen ze er woekerprijzen voor dus ook een no-go en tweedehands is de prijs ook nog wel flink. Nu zag ik 'm voor enkele tientjes minder dan dat ik 'm ooit gezien had. Mag 'm hier niet linken, want het is een regelrechte kopie, maar met meer dan 11.000 steentjes weet je al snel welke set het is.
[ Voor 46% gewijzigd door CLB op 07-04-2025 08:37 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het was even wachten op de zwarte pins maar vervolgens in enkele sessies de Ruf GT van Cada gebouwd. Ik vind hem er super uitzien!
De gouden strepen over de motorkap en dak zijn prints. Het licht krommende dak en gebruik vering voor de deuren had ik nog niet eerder gezien. Waar ik voor 95% voor Lego ga vind ik daar de 1:10 modellen allemaal lelijk. Was dus op zoek naar zo’n model van een ander merk en graag met licentie en toen kwam ik snel bij cada uit en de Ruf.
Ik heb het volgende project ook al gespot en dat wordt de Ruf CTR yellowbird, een 1:12 model. Ook daar zijn er weinig mooie van bij lego. Ik heb daar alleen de Ford GT staan welke ik de moeite waard vind. Ben al benieuwd naar de verschillen. Maar eerst wat foto’s van de Ruf GT.
:strip_exif()/f/image/xRf0nOjhlknj8MeOJXLrt1tA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j09ZKjQPiLqTeTon9ULqXFxR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vFfnephsCJDzCXyW4KeQzynt.jpg?f=fotoalbum_large)
De gouden strepen over de motorkap en dak zijn prints. Het licht krommende dak en gebruik vering voor de deuren had ik nog niet eerder gezien. Waar ik voor 95% voor Lego ga vind ik daar de 1:10 modellen allemaal lelijk. Was dus op zoek naar zo’n model van een ander merk en graag met licentie en toen kwam ik snel bij cada uit en de Ruf.
Ik heb het volgende project ook al gespot en dat wordt de Ruf CTR yellowbird, een 1:12 model. Ook daar zijn er weinig mooie van bij lego. Ik heb daar alleen de Ford GT staan welke ik de moeite waard vind. Ben al benieuwd naar de verschillen. Maar eerst wat foto’s van de Ruf GT.
:strip_exif()/f/image/xRf0nOjhlknj8MeOJXLrt1tA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j09ZKjQPiLqTeTon9ULqXFxR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vFfnephsCJDzCXyW4KeQzynt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lWgTYERUFGqNIHaeMYTpWywF.jpg?f=fotoalbum_large)
Apple | LEGO | Sony Playstation
Ik ben begonnen met de CaDA Kick Sauber F1 auto. Dit is echt next-level bouwen hoor. Vrijwel alles is zwart (nice!) en CaDA heeft echt heel veel onderdelen die Lego niet heeft. En dan bedoel ik niet de work-arounds die CaDA maakt om aan Lego patenten te ontkomen, maar ze maken ook echt andere onderdelen. Zoals een 1x2 liftarm met 2 axle holes. Lego heeft die alleen in dunne variant (dus je hebt er 2 nodig voor een volle liftarm breedte). Of 2x2 L vormige liftarm met 2 pinholes en 1 axle hole. Of 1x5 liftarm met aan de kopse kanten pins. Of toiletrol onderdelen met de kromming de andere kant op. 1 daarvan zat in een afzonderlijk zakje, beetje vreemd
En overal prints, yes!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iDbnqd6cDZAuhh9sUsNpB3Cr.jpg?f=user_large)
Je begint met de achterwiel ophanging en tot nu toe is het een grote wiebel zooi
Hopelijk wordt het snel wat stabieler.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iDbnqd6cDZAuhh9sUsNpB3Cr.jpg?f=user_large)
Je begint met de achterwiel ophanging en tot nu toe is het een grote wiebel zooi
Bouwstap 1 van de Kick Sauber is af. Ik heb 2 foutjes gemaakt, waarvan ik er 1 makkelijk kon herstellen. Het leek nl. alsof een curved paneel onder spanning gezet moest worden, maar bij nauwkeuriger kijken zag ik dat in een van CaDA's speciale onderdelen had gemist dat er een axle hole op een 1/2 stud grid in zat, terwijl ik op het hele grid had gebouwd (lekker wazige beschrijving). Anways, na aanpassing klopte het allemaal weer. Ik heb echter slechts 2 van de 4 schokbrekers ingebouwd. Ik kwam er achter toen ik na het bouwen van de eerste stap er 2 schokbrekers over waren. Dat is niet meteen een onderdeel wat over blijft, zelfs niet bij CaDA.
Anways, dit is de voortgang tot nu toe:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UrZv3yG6iV4Lgf3LSsNEng8v.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OlCdhgDnxVjYOfXT8JQgmWjJ.jpg?f=user_large)
De onderkant krijgt al die venturi vorm. En de diffuser achter is ook bijna klaar.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VlypkHaSqGDTZg1QkhP9dzXR.jpg?f=user_large)
De Motordetaillering is echt top. Je ziet de split turbo met de hete en koele kanten (bij normale turbo's is dit gecombineerd). De V6 zit diep begraven onder allerlei versiersels. Ik was van plan deze te vervangen door een V6 gemaakt van de standaard motoronderdelen, maar ik denk dat ik het zo laat, je ziet er toch vrij weinig van en deze 'motor' is 1 stud korter dan die standaard motor in V6, dus dat zou heel wat veranderingen vereisen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hzSHWUPuRBRcUQImhqNlCMfK.jpg?f=user_large)
Het bouwen was een beetje frustrerend aangezien je aan alle kanten tegelijk aan het bouwen bent en dus de hele tijd zit met flapperende wielophangingsonderdelen.Die zet je pas vrij laat in het proces vast met de wielnaven, maar dan heb je dus al een uur of 3 zitten klooien waarbij alles los zat en steeds verdraaid. Daarnaast was bouwstap 1 best wel veel. De set heeft 4 bouwstappen en met 2500 onderdelen is dat dus vrij veel onderdelen per stap. Ik denk dat ik nu al iets van 800 onderdelen gebouwd heb. Het is niet zoals bij Lego waar je dus in 1 stap maar iets van 100 onderdelen hebt verdeeld over 3 zakjes (meestal). Dit waren een stuk of 12 zakjes die je tegelijk open moest maken, en later had ik ook nog een ongenummerd zakje nodig met flex hoses. Verder is alles heel compact gebouwd, er zit niet veel loze ruimte in de set.
Anways, dit is de voortgang tot nu toe:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UrZv3yG6iV4Lgf3LSsNEng8v.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OlCdhgDnxVjYOfXT8JQgmWjJ.jpg?f=user_large)
De onderkant krijgt al die venturi vorm. En de diffuser achter is ook bijna klaar.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VlypkHaSqGDTZg1QkhP9dzXR.jpg?f=user_large)
De Motordetaillering is echt top. Je ziet de split turbo met de hete en koele kanten (bij normale turbo's is dit gecombineerd). De V6 zit diep begraven onder allerlei versiersels. Ik was van plan deze te vervangen door een V6 gemaakt van de standaard motoronderdelen, maar ik denk dat ik het zo laat, je ziet er toch vrij weinig van en deze 'motor' is 1 stud korter dan die standaard motor in V6, dus dat zou heel wat veranderingen vereisen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hzSHWUPuRBRcUQImhqNlCMfK.jpg?f=user_large)
Het bouwen was een beetje frustrerend aangezien je aan alle kanten tegelijk aan het bouwen bent en dus de hele tijd zit met flapperende wielophangingsonderdelen.Die zet je pas vrij laat in het proces vast met de wielnaven, maar dan heb je dus al een uur of 3 zitten klooien waarbij alles los zat en steeds verdraaid. Daarnaast was bouwstap 1 best wel veel. De set heeft 4 bouwstappen en met 2500 onderdelen is dat dus vrij veel onderdelen per stap. Ik denk dat ik nu al iets van 800 onderdelen gebouwd heb. Het is niet zoals bij Lego waar je dus in 1 stap maar iets van 100 onderdelen hebt verdeeld over 3 zakjes (meestal). Dit waren een stuk of 12 zakjes die je tegelijk open moest maken, en later had ik ook nog een ongenummerd zakje nodig met flex hoses. Verder is alles heel compact gebouwd, er zit niet veel loze ruimte in de set.
Klinkt eigenlijk als een geweldige bouwset, misschien is het mogelijk op sommige punten iets vooruit te werken en zaken (tijdelijk) vast te zetten?zonoskar schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:24:
Vereist wel wat discipline om dan eerst de instructies geheel door te lezen, da's dan weer geen mannensport
ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma
Ja, klopt. Misschien kwam het wat te negatief over. Maar het bouwen is gewoon heel anders en meer uitdagend dan bij Lego. Ik denk dat je de hele Lego Technic Ferrari SF-24 kan bouwen in de tijd dat ik stap 1 van deze Sauber gebouwd hebmawashigeri schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:32:
Klinkt eigenlijk als een geweldige bouwset, misschien is het mogelijk op sommige punten iets vooruit te werken en zaken (tijdelijk) vast te zetten?
Vereist wel wat discipline om dan eerst de instructies geheel door te lezen, da's dan weer geen mannensport
Fun fact, de vorige CaDA formule 1 auto was ook een Sauber
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZB0jeFDlFdi8DQcdt65qbEeV.jpg?f=user_large)
Nu met allerlei Paasdeals scheelde het weer 20 procent met wat ik betaald heb. Dat verschil kunnen / willen ze niet refunden, dus heb opnieuw besteld. Nu komen er dus twee aan, dus de eerste wordt teruggestuurd, iets wat de chatmedewerkster ook aanraadde. Jammer, want kost meer tijd, werk en milieubelasting voor iedereen.CLB schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:40:
EDIT: En omdat ik ietwat 'addicted' ben aan bouwen, Lego, bouwblokjes toch maar weer even bij Ome Ali gekeken naar een set die ik al tijd op het oog had, maar officieel niet meer te koop is bij Lego. Op Marktplaats en eBay vragen ze er woekerprijzen voor dus ook een no-go en tweedehands is de prijs ook nog wel flink. Nu zag ik 'm voor enkele tientjes minder dan dat ik 'm ooit gezien had. Mag 'm hier niet linken, want het is een regelrechte kopie, maar met meer dan 11.000 steentjes is er maar een optie.
Dat doe je dan toch echt zelf, je kan ook wel aan het mileu denken en die meerprijs dan maar voor lief nemen. Zeker aangezien je blijkbaar ook al een set met een gestolen ontwerp koopt?CLB schreef op maandag 14 april 2025 @ 14:20:
[...]
Nu met allerlei Paasdeals scheelde het weer 20 procent met wat ik betaald heb. Dat verschil kunnen / willen ze niet refunden, dus heb opnieuw besteld. Nu komen er dus twee aan, dus de eerste wordt teruggestuurd, iets wat de chatmedewerkster ook aanraadde. Jammer, want kost meer tijd, werk en milieubelasting voor iedereen.
Maar goed, ontopic. Iemand toevallig hier bekend met Sluban? Voornamelijk kleine goedkopere setjes, heb de 2002 Klassieke Auto op het oog.
https://sluban.nl/nl/artn...ban---2002-klassieke-auto
hoi
Ik heb 1 set van ze, was wel ok, niets bijzonder positief of negatief. minifigs zijn lelijk, maar kwaliteit van de blokjes is okReVision. schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:25:
[...]
Dat doe je dan toch echt zelf, je kan ook wel aan het mileu denken en die meerprijs dan maar voor lief nemen. Zeker aangezien je blijkbaar ook al een set met een gestolen ontwerp koopt?
Maar goed, ontopic. Iemand toevallig hier bekend met Sluban? Voornamelijk kleine goedkopere setjes, heb de 2002 Klassieke Auto op het oog.
https://sluban.nl/nl/artn...ban---2002-klassieke-auto
Bouwstap 2 van de CaDA Kick Sauber is bijna af. Ik heb ook alvast de wielen er op gezet, want zowel aan de voor als aan de achterkant lag het model op een paar smalle panelen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lIhrrBMN41M0AIvI4QxhMHmW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WBUnwKNMFq0D3dep0Bd1Y1oz.jpg?f=user_large)
Ik heb voor Bottas gekozen. Ik ben meer fan van hem dan van Zhou. De prints lijken wat wazig, maar dat is mijn camera.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pRgoAPUHAwJvytJO14ohAnbU.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Tvk7FY5ba29TDn1NHbjqT90n.jpg?f=user_large)
Het blauwe in de cockpit is volgens mij een watertank en het oranje is de hendel voor de DRS en daaronder nog de batterij van het hybride systeem. Ik had al vervangende onderelen klaar liggen om dat oranje te verwijderen, maar in dit geval is het wel oke als het een echte "functie" aanduid.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8BUEyDTMkHCqR1qkTq3vZCNy.jpg?f=user_large)
Dit paneel staat een beetje op spanning. Niet veel, maar Lego zou dit niet doen op deze manier.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lIhrrBMN41M0AIvI4QxhMHmW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WBUnwKNMFq0D3dep0Bd1Y1oz.jpg?f=user_large)
Ik heb voor Bottas gekozen. Ik ben meer fan van hem dan van Zhou. De prints lijken wat wazig, maar dat is mijn camera.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pRgoAPUHAwJvytJO14ohAnbU.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Tvk7FY5ba29TDn1NHbjqT90n.jpg?f=user_large)
Het blauwe in de cockpit is volgens mij een watertank en het oranje is de hendel voor de DRS en daaronder nog de batterij van het hybride systeem. Ik had al vervangende onderelen klaar liggen om dat oranje te verwijderen, maar in dit geval is het wel oke als het een echte "functie" aanduid.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8BUEyDTMkHCqR1qkTq3vZCNy.jpg?f=user_large)
Dit paneel staat een beetje op spanning. Niet veel, maar Lego zou dit niet doen op deze manier.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eci8hM0YCcQmEMTm1WDuvHaP.jpg?f=user_large)
Hoe stevig en soepel is die (groene!) cardan?zonoskar schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:54:
Hij lijkt alleen groen op de foto, het is gewoon grijs. Hij voelt als een Lego cardan, dus ik vermoed ook net zo stevig.mawashigeri schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 17:54:
[...]
Hoe stevig en soepel is die (groene!) cardan?
Bouw stap 3 is ook af. Half. Het ergste is dat de andere kant identiek is
Maar ook dit zit weer ingenieus in elkaar. Je bouwt allemaal aanhangsels waarvan je geen idee hebt waar die voor nodig zijn. Vrijwel alles zit vast met ball joints en pas als je het laatste onderdeel vast klikt zit alles vast en op zijn plek. Het is wel even uitvogelen hoe het moet zitten.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sssPEpiRAmTvUc9cf7vDcVcT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QMRkkWM00GFfDCosrHcJmNbw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F74CH9PCnqZSGNrOYZK7ePVS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ho7rZFHkMJAxBMXTKD8MmV97.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MsUtH678PgnAn9wqbyE7CmJ8.jpg?f=user_large)
De voorvleugel schijnt helemaal een pareltje te worden, kan niet wachten
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sssPEpiRAmTvUc9cf7vDcVcT.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/QMRkkWM00GFfDCosrHcJmNbw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/F74CH9PCnqZSGNrOYZK7ePVS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ho7rZFHkMJAxBMXTKD8MmV97.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MsUtH678PgnAn9wqbyE7CmJ8.jpg?f=user_large)
De voorvleugel schijnt helemaal een pareltje te worden, kan niet wachten
Bouw stap 3 is nu echt af. Bij deze stap hoorde ook de sidepods, niet alleen de vloer. De sidepods bouwen was niet echt leuk. Alles overlapt en zeker de laatste panelen zijn erg lastig te positioneren. En dan moet je de andere kant ook nog
Maar het is gelukt. De vorm is cool geworden, al oogt het wel wat rommelig met al die opverlappende panelen. Mijn plan om er een Ferrari van te maken moet grondig bijgesteld worden, want er zijn zoveel panelen die Lego niet maakt, vooral de panelen die de andere kant op de kromming hebben, heeft Lego niet. En CaDA onderdelen los kopen kan volgens mij niet.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzJzE4Pum89okILn9qXRHeoZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rxD1AdSr7BscpqwrxBKW3UgD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0yClqBLbhRpZVdBSQYJYKEdS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KlXRQp8JaFRJy1oeAOFSaaxD.jpg?f=user_large)
Nu dus alleen nog de vleugels en de motorkap. Ik heb wel een kraak in de achterwiel ophanging. Hij knakt als je hem indrukt. Dat had ik ook al bij de Alfa Romeo set van CaDA. Daar kon ik het oplossen door een paar Lego onderdelen te gebruiken ipv de CaDA onderdelen. Maar hier gaat dat niet denk ik.
Oja, ik had ook nog een onderdeel te weinig. Ipv een 12L flex hose, zat er een 11L flex hose in. Ik heb dat opgelost met een extra 1x1 round brick, maar ik moet CaDA even verwittigen dat ik iets mis. Hopelijk is de customer service net zo goed als bij Lego.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzJzE4Pum89okILn9qXRHeoZ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rxD1AdSr7BscpqwrxBKW3UgD.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0yClqBLbhRpZVdBSQYJYKEdS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KlXRQp8JaFRJy1oeAOFSaaxD.jpg?f=user_large)
Nu dus alleen nog de vleugels en de motorkap. Ik heb wel een kraak in de achterwiel ophanging. Hij knakt als je hem indrukt. Dat had ik ook al bij de Alfa Romeo set van CaDA. Daar kon ik het oplossen door een paar Lego onderdelen te gebruiken ipv de CaDA onderdelen. Maar hier gaat dat niet denk ik.
Oja, ik had ook nog een onderdeel te weinig. Ipv een 12L flex hose, zat er een 11L flex hose in. Ik heb dat opgelost met een extra 1x1 round brick, maar ik moet CaDA even verwittigen dat ik iets mis. Hopelijk is de customer service net zo goed als bij Lego.
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 17-04-2025 13:34 ]
CaDA Master - Viva Hypercar C61505W
Nu bij Alternate voor 129,90 euro inclusief gratis verzending.
https://www.alternate.nl/...aw3XcqRFvMrDXlvdPTD8yb-Uc
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3i9MiDzPQGTqQelMYK10Itlt.jpg?f=user_large)
Incl. gratis CaDA Hardvard Business School set (20 euro, 1056 steentjes).MiaBella schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:07:
[Afbeelding]
Als je kan wachten is ie op Ali ~25,- goedkoper.MiaBella schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:07:
[Afbeelding]
Heb hem daar vorige maand besteld voor 96,- en is vandaag geleverd
Sidenote: die van mij kwam zonder omdoos, weet niet of die van alternate dat wel heeft. Wellicht ook wat waard qua prijs
[ Voor 6% gewijzigd door RubjeMazter op 18-04-2025 20:46 ]
Alternate is incl. doos.RubjeMazter schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:46:
[...]
Als je kan wachten is ie op Ali ~25,- goedkoper.
Heb hem daar vorige maand besteld voor 96,- en is vandaag geleverd
Sidenote: die van mij kwam zonder omdoos, weet niet of die van alternate dat wel heeft. Wellicht ook wat waard qua prijs
Heb deze vanmiddag 'for shits 'n giggles' meegenomen om te bouwen (en leuk als vergelijk bij z'n lego-neef).CLB schreef op zondag 6 april 2025 @ 14:40:
[...]
En klaar, alleen nog veel stickeren:
[Afbeelding: Rastar RB19]
Leuke bouwervaring, prima instructies, soms even zoeken en pielen. Niet alles zit even goed vast aan elkaar, maar als 'showmodelletje' heel leuk voor 19,50 euro.
EDIT: En alles geplakt... Waarom dat nagenoeg allemaal op het einde moet aldus de handleiding is me een raadsel, ik had het liever direct gedaan als het uitkwam, nu was het veel priegelwerk.
[Afbeelding: Rastar RB19]
Kon een lachje niet onderdrukken toen ik de boel uitpakte en zelfs het stickervel in een eigen plastic zakje zag zitten.
Vreesde er al wat voor dat het nogal een 'chore' zou worden om al die stickertjes erop te krijgen. Ik ga dan ook maar even vooruitlezen en de onderdelen vast van een sticker voorzien voordat ik de boel in elkaar zet.
Dank voor de tip!
Meer mensen bij dit model dat de achtervleugel op een illegale manier in elkaar zit (gebogen en onder spanning)?SuBBaSS schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:14:
[...]
Heb deze vanmiddag 'for shits 'n giggles' meegenomen om te bouwen (en leuk als vergelijk bij z'n lego-neef).
Kon een lachje niet onderdrukken toen ik de boel uitpakte en zelfs het stickervel in een eigen plastic zakje zag zitten.![]()
Vreesde er al wat voor dat het nogal een 'chore' zou worden om al die stickertjes erop te krijgen. Ik ga dan ook maar even vooruitlezen en de onderdelen vast van een sticker voorzien voordat ik de boel in elkaar zet.
Dank voor de tip!
Ga ik zo achterkomen.Xqlus1ve schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:04:
[...]
Meer mensen bij dit model dat de achtervleugel op een illegale manier in elkaar zit (gebogen en onder spanning)?
I'll keep you posted.
Edit: Nee, hoewel het even pielen was, leek hij hier toch netjes aan beide kanten te bevestigen.
Then again; ik ben niet zo'n purist en daarbij rammelde er wel meer aan dit bouwsel qua constructie (neus bijv.).
En echt, die sticker-hell.
Zelfs een sticker voor over de halo (waarbij die tube hier net wat te klein was qua diameter waardoor hij niet in die busjes bleef zitten).
En dan bij de neus: "Jippie, netjes bedrukt!". Moet je alsnog die gele vlakken zelf aanbrengen, inclusief die microscopisch kleine hoekstukjes.

Uiteindelijk nog best geing modelletje, daar niet van.
Het formaat van de wielen klopt sowieso beter, dat vind ik bij de SC variant echt minder, verhoudingen lijken sowieso iets beter.
Maar de stickers zijn wmb. echt overdreven veel, zoals bijv. die kleine op het dashboard.
Het is een beetje dubbel want het maakt hem ook wel iets realistischer.
:strip_exif()/f/image/j9o357GjCPZWQiI8nDm56eib.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 73% gewijzigd door SuBBaSS op 19-04-2025 22:09 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ef5sWy5wlRVVGFiLzY1KWa19.jpg?f=user_large)
"Hallo AFOB,
Met Pasen vieren we de wederopstanding – maar helaas zijn sommige van onze sets slechts korte tijd verkrijgbaar. Omdat ze bijna het einde van hun levensduur hebben bereikt, wat betekent: geen reproductie, geen terugkeer, geen tweede kans.
Profiteer nu van tot wel 50% korting op geselecteerde Star Trek-producten. Maar wees er snel bij, want wat u vandaag niet bestelt, verschijnt misschien nooit meer! De artikelen zijn alleen verkrijgbaar zolang de voorraad strekt."
Zie: https://www.bluebrixx.com...A7U3RbfxuREkos1woU.WRSfVM
[ Voor 32% gewijzigd door MiaBella op 20-04-2025 10:39 ]
Hier is de Cada hypercar ook geleverd in een grote grijze vuilniszak van Ali 
Ben gelijk begonnen, weet iemand hier of het de bedoeling is dat je kan upshiften en downshiften? Ik kan namelijk alleen up, maar in onderstaande video draait het pijltje tegen de klok in. Nu ben ik benieuwd of ik iets fout heb zitten
YouTube: CaDA Viva Hypercar Paddle Shifter @DOUBLEECaDA
Edit: dit is gek nu draait ie wel linksom maar niet meer rechtsom. Ik bouw wel verder misschien volgt er nog een verassing
Ben gelijk begonnen, weet iemand hier of het de bedoeling is dat je kan upshiften en downshiften? Ik kan namelijk alleen up, maar in onderstaande video draait het pijltje tegen de klok in. Nu ben ik benieuwd of ik iets fout heb zitten
YouTube: CaDA Viva Hypercar Paddle Shifter @DOUBLEECaDA
Edit: dit is gek nu draait ie wel linksom maar niet meer rechtsom. Ik bouw wel verder misschien volgt er nog een verassing
[ Voor 12% gewijzigd door Cheesy op 21-04-2025 20:26 ]
Haha, zo'n plastic zak heb ik ook wel eens gekregen.
De CaDA Sauber is ook af.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3x8slfPU4ASJ3oghZmk7KWer.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KWGF7TFQakSNpKeEUn7jFnEI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jv5b8ZxXmpBWdBSFux8lGqaz.jpg?f=user_large)
Het is een indrukwekkende set. Goede details en zit goed in elkaar. Het bouwen is niet makkelijk, maar met wat ervaring is het goed te doen. Nu maar eens uitzoeken hoe ik er een Ferrari van kan maken. Het volgende project staat/ligt ook al klaar:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CDhye0drLJ3G3NXEjNfBxbiF.jpg?f=user_large)
Voor een net prijsje opgehaald via marktplaats.
De CaDA Sauber is ook af.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3x8slfPU4ASJ3oghZmk7KWer.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KWGF7TFQakSNpKeEUn7jFnEI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jv5b8ZxXmpBWdBSFux8lGqaz.jpg?f=user_large)
Het is een indrukwekkende set. Goede details en zit goed in elkaar. Het bouwen is niet makkelijk, maar met wat ervaring is het goed te doen. Nu maar eens uitzoeken hoe ik er een Ferrari van kan maken. Het volgende project staat/ligt ook al klaar:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CDhye0drLJ3G3NXEjNfBxbiF.jpg?f=user_large)
Voor een net prijsje opgehaald via marktplaats.
@zonoskar Pas op met de banden van de AMG. Uit reviews begrepen dat deze bedrukte banden nog niet het niveau hebben van de Sauber. De bedrukte tekst kan vrij snel vervagen.
Thanks. Ik heb de banden even bekeken en die zien er nog onbeschadigd uit. Dus gelukkig is de vorige eigenaar er netjes mee om gegaan.meesje schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:18:
@zonoskar Pas op met de banden van de AMG. Uit reviews begrepen dat deze bedrukte banden nog niet het niveau hebben van de Sauber. De bedrukte tekst kan vrij snel vervagen.
Zelf even zoeken, maar ik had gelezen dat je moet oppassen in welke richting je de velgen er doorheen drukt!zonoskar schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 16:00:
Thanks. Ik heb de banden even bekeken en die zien er nog onbeschadigd uit. Dus gelukkig is de vorige eigenaar er netjes mee om gegaan.
FunWhole Record Store F9058 nu in pre-sale bij Barweer.com met levering binnen 75 dagen vanaf 25 maart 2025.
Door gebruik te maken van code: QFK3NN88 krijg je 13% korting = 11,53 euro op het bedrag van 88,63 euro daarmee komt de prijs op 77,10 euro.
Echter wel aanzienlijke bijkomende verzendkosten (DHL) van 25,27 euro. Verzending vanuit Europa.
Voor een bedrag van 102,37 euro heb je deze set dan thuis.
Ter info: Set bevat 103 prints, dus geen stickers!!
https://www.barweer.com/p...-express?VariantsId=38870
Ook verkrijgbaar bij Amazon.nl voor 148,74 euro door aanvinken "voucher" (voor 15% korting) met directe levering.
Door gebruik te maken van code: QFK3NN88 krijg je 13% korting = 11,53 euro op het bedrag van 88,63 euro daarmee komt de prijs op 77,10 euro.
Echter wel aanzienlijke bijkomende verzendkosten (DHL) van 25,27 euro. Verzending vanuit Europa.
Voor een bedrag van 102,37 euro heb je deze set dan thuis.
Ter info: Set bevat 103 prints, dus geen stickers!!
Ook verkrijgbaar bij Amazon.nl voor 148,74 euro door aanvinken "voucher" (voor 15% korting) met directe levering.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/24ve5ylZtI0wBBAL0JD6zcAD.jpg?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door MiaBella op 23-04-2025 20:03 ]
Dank voor de reminder! Had deze set een week of wat geleden gezien en vond vooral het thema erg tof.MiaBella schreef op woensdag 23 april 2025 @ 18:05:
FunWhole Record Store F9058 nu in pre-sale bij Barweer.com met levering vanaf 25 maart 2025.
Door gebruik te maken van code: QFK3NN88 krijg te 13% korting = 11,53 euro op het bedrag van 88,63 euro daarmee komt de prijs op 77,10 euro.
Voor een bedrag van 102,37 heb je deze set dan thuis.
[Afbeelding]
Nou met deze aanbieding moet ik me inhouden.

Ik zou graag de MOC-193079 Boeing C-17 Globemaster III willen kopen.
Maar je hebt ook de Gobricks versie.
Iemand enig idee wat het verschil zou zijn ?
Ook staat er nergens bij dat je paper of digitale instructies bij krijgt.
Ze noemen andere maten, paar cm verschil, maar eigenlijk zie ik op de foto's precies dezelfdeErebus1 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:32:
Ik zou graag de MOC-193079 Boeing C-17 Globemaster III willen kopen.
Die gullwing ziet er inderdaad geweldig uit, met metalen wieldoppen volgens de beschrijving. Ben benieuwd of we die voor een redelijke prijs kunnen kopen, de genoemde $120 is voor de US waar ik hier een prijs van EUR 145 zag!
[ Voor 10% gewijzigd door mawashigeri op 03-05-2025 21:17 ]
Volgend-volgend-volgend project is binnen!
:strip_exif()/f/image/Kh5D80zIFMxw5ZXgpnPJ1J4C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n2W4ENjeZfyVrpMAiPkD4W5D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ivh4a9ERc7be5cbQT5j0v3R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ItdCxdUuN6xNTflmQynZThHj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c5s1d5laNjYrW7BUapAbMAvM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z9LTc9FAcdsRAqHjvrtG3HeR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3jwuP8zF1pKwBLh8pbFTms3X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SkuExL9a3PuCpkdEP2DuAC6R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/59WZjCh03utG7qstjCzWyr1j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DtPUblwulKWsodl8y3VJ7zsG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tBwJfbf8WwyDxtoVRzngx5XB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dsnxmlr5zYWfFtbCpmstsQf6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K1Jc8S6ZeZeCauQI5AMBsCsN.jpg?f=fotoalbum_large)
Alfa Romeo 33 Stradale van Guly via Barweer
https://www.barweer.com/p...-10621-alfa-romeo-technic
wow ....

ik moet er alleen 2 cilinders vanaf slopen want het is uiteindelijk toch een V6 turbo geworden, niet een V8

:strip_exif()/f/image/Kh5D80zIFMxw5ZXgpnPJ1J4C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n2W4ENjeZfyVrpMAiPkD4W5D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8ivh4a9ERc7be5cbQT5j0v3R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ItdCxdUuN6xNTflmQynZThHj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c5s1d5laNjYrW7BUapAbMAvM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z9LTc9FAcdsRAqHjvrtG3HeR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3jwuP8zF1pKwBLh8pbFTms3X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SkuExL9a3PuCpkdEP2DuAC6R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/59WZjCh03utG7qstjCzWyr1j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DtPUblwulKWsodl8y3VJ7zsG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tBwJfbf8WwyDxtoVRzngx5XB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dsnxmlr5zYWfFtbCpmstsQf6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K1Jc8S6ZeZeCauQI5AMBsCsN.jpg?f=fotoalbum_large)
Alfa Romeo 33 Stradale van Guly via Barweer
https://www.barweer.com/p...-10621-alfa-romeo-technic
wow ....
ik moet er alleen 2 cilinders vanaf slopen want het is uiteindelijk toch een V6 turbo geworden, niet een V8
Eindelijk mijn eerste BlueBrixx set aangeschaft en in elkaar gezet.
Ik werk voor een transport bedrijf, dus was deze wel een must: Logistics Truck with Dolly and Trailer. Vooral omdat wij ook dit soort trucks gebruiken.
En nu eens kijken of ik hem opnieuw kan gaan maken, maar dan met de juiste bedrijfskleuren en logo’s erop.
Dus nu op zoek gaan naar de juiste kleuren steentjes. Mocht iemand nog een goede site weten waar je dit kan bestellen, dan hou ik me aanbevolen.
Over een paar jaar bestaat ons bedrijf 100 jaar, dus leek het me wel een leuke uitdaging om daar een mooie set voor te maken.
Na eigenlijk alleen maar Lego sets te hebben gebouwd, was dit wel een nieuwe ervaring. Vooral omdat er een heleboel ongenummerde zakjes in de doos zaten en de steentjes die je nodig had, verspreid over al deze zakjes zaten. Maar al snel merkte ik dat mijn initiële frustratie van steentjes niet direct kunnen vinden, toch omsloeg naar een positieve bouwervaring. Het zoeken van de juiste steentjes werkte uiteindelijk toch lekker ontspannen.
En er zaten wat verrassingen bij, zoals hele kleine ronde busjes, die je in een slope moest plaatsen om deze ondersteboven te kunnen gebruiken (tussen de wielen).
Het resultaat mag er echter wel zijn. Ik denk dat ik wel wat jaloerse blikken ga krijgen als ik deze op ons kantoor ga zetten.
Ik werk voor een transport bedrijf, dus was deze wel een must: Logistics Truck with Dolly and Trailer. Vooral omdat wij ook dit soort trucks gebruiken.
En nu eens kijken of ik hem opnieuw kan gaan maken, maar dan met de juiste bedrijfskleuren en logo’s erop.
Dus nu op zoek gaan naar de juiste kleuren steentjes. Mocht iemand nog een goede site weten waar je dit kan bestellen, dan hou ik me aanbevolen.
Over een paar jaar bestaat ons bedrijf 100 jaar, dus leek het me wel een leuke uitdaging om daar een mooie set voor te maken.
Na eigenlijk alleen maar Lego sets te hebben gebouwd, was dit wel een nieuwe ervaring. Vooral omdat er een heleboel ongenummerde zakjes in de doos zaten en de steentjes die je nodig had, verspreid over al deze zakjes zaten. Maar al snel merkte ik dat mijn initiële frustratie van steentjes niet direct kunnen vinden, toch omsloeg naar een positieve bouwervaring. Het zoeken van de juiste steentjes werkte uiteindelijk toch lekker ontspannen.
En er zaten wat verrassingen bij, zoals hele kleine ronde busjes, die je in een slope moest plaatsen om deze ondersteboven te kunnen gebruiken (tussen de wielen).
Het resultaat mag er echter wel zijn. Ik denk dat ik wel wat jaloerse blikken ga krijgen als ik deze op ons kantoor ga zetten.
![]() | ![]() |
Zo, mattel komt even mee doen op de blokjes markt
https://www.bricktastic.n...e-concurrentie-voor-lego/
ze doen het wel net even anders;42erik schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:02:
Zo, mattel komt even mee doen op de blokjes markt
- mattel maakt blokjes om 1 specifiek model te maken
- lego maakt blokjes om 101 modellen te maken
Uiteindelijk zullen de blokjes van Mattel ook gewoon hergebruikt kunnen worden voor andere modellen.himlims_ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:12:
[...]
ze doen het wel net even anders;
- mattel maakt blokjes om 1 specifiek model te maken
- lego maakt blokjes om 101 modellen te maken
Dit zij nu de eerste modellen dus heb je veel "unieke" bricks, dat zal in de toekomst best anders worden.
Gave vind ik is dat ze ook metalen parts erin verwerken. Maar dit zijn berichten voor het "Andere blokjes" topic..
Het is wel gewoon LEGO-gerelateerd, vind ik tenminste. Juist het grote verschil met LEGO (unieke parts vs generieke parts) maakt dat het ook wel hier past. Bij de Speed Champions merk je heel goed dat LEGO een beperkt aantal steentjes heeft. Daardoor hebben veel wagens dezelfde voorruiten en zijn bepaalde vormen gewoon lastig te maken. Ook hebben ze allemaal praktisch dezelfde wielen, alleen met een andere cover erop. Nou ben ik van mening dat LEGO de laatste tijd wat doorschiet met nieuwe steentjes, maar het is tof dat een merk met de focus op auto's een iets andere aanpak hanteert. De prijs vind ik ook echt enorm meevallen. 50 euro voor een set met 900 steentjes, waarvan een hoop unieke onderdelen, metalen wieldoppen én een klein metalen wagentje vind ik echt zeer netjes.iketot schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:14:
[...]
Uiteindelijk zullen de blokjes van Mattel ook gewoon hergebruikt kunnen worden voor andere modellen.
Dit zij nu de eerste modellen dus heb je veel "unieke" bricks, dat zal in de toekomst best anders worden.
Gave vind ik is dat ze ook metalen parts erin verwerken. Maar dit zijn berichten voor het "Andere blokjes" topic..
En het is goed dat een relatief grote speler de concurrentie aan durft te gaan met LEGO en dat dan ook doet met zeer scherpe prijzen. Ergens blijf ik hopen dat LEGO iets meer back to basic gaat. Minder IP, minder unieke steentjes, minder kleuren. LEGO wordt steeds meer een merk dat zicht richt op display-pieces, en daar zijn de unieke steentjes en kleuren wel geschikt voor, maar het maakt zelf knutselen als kind denk ik wel complexer, en het prikkelt minder de verbeelding. Nou vind ik m'n nieuwe setjes ook gewoon tof om te zien, en de F1 Speed Champions zijn net modelauto's, maar mijn 90's Space sets blijven toch ook heel gaaf juist door hun eenvoud.
Laat andere merken zich dan maar specialiseren in bijvoorbeeld modelauto's ofzo, of specifieke IP's.
Mattel doet al veel langer mee op de blokjes markt. Zo hebben ze Mega, Mega Contruct, Mega Blocks en nu dus de Mattel Brick Store.
Nooit geweten dat Mega ook van hun is. Maar dan doen ze nu in ieder geval ook mee onder hun eigen naam. Wellicht dat dat wat scheelt als het gaat om concurrentie. Ik denk ik dat ik zelf ook wel iets eerder is zou kopen van Mattel / Hot Wheels dan Mega, puur door de naamsbekendheid.zonoskar schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:46:
Mattel doet al veel langer mee op de blokjes markt. Zo hebben ze Mega, Mega Contruct, Mega Blocks en nu dus de Mattel Brick Store.
Een link van bricktastic past niet in het Lego topic? Interessant toch juist, wat een andere grote speler doet lijkt meiketot schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:14:
[...]
Uiteindelijk zullen de blokjes van Mattel ook gewoon hergebruikt kunnen worden voor andere modellen.
Staat zelfs hieronder aan de pagina, in dat gele blok...iketot schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:14:
Buiten Technic dat nu alleen maar IP lijkt (zowaar wat Space sets die een uitzondering lijken op de regel tegenwoordig), krijg ik een beetje het idee dat je AFOL sets vergelijkt met sets bedoeld voor kinderen. Natuurlijk kunnen kinderen ook AFOL sets bouwen, maar City, toch wel "het" kinderthema van oudsher, zit nu in een hele goede flow met mooie, goede sets. Daarnaast zijn Creator sets ook altijd goed voor de verkoop en het stimuleren van de creativiteit. Ninjago lijkt (helaas) wel meer die display kant op te gaan, maar dat lijkt nu nog de minderheid op het gehele thema.SomerenV schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:34:
[...]
Het is wel gewoon LEGO-gerelateerd, vind ik tenminste. Juist het grote verschil met LEGO (unieke parts vs generieke parts) maakt dat het ook wel hier past. Bij de Speed Champions merk je heel goed dat LEGO een beperkt aantal steentjes heeft. Daardoor hebben veel wagens dezelfde voorruiten en zijn bepaalde vormen gewoon lastig te maken. Ook hebben ze allemaal praktisch dezelfde wielen, alleen met een andere cover erop. Nou ben ik van mening dat LEGO de laatste tijd wat doorschiet met nieuwe steentjes, maar het is tof dat een merk met de focus op auto's een iets andere aanpak hanteert. De prijs vind ik ook echt enorm meevallen. 50 euro voor een set met 900 steentjes, waarvan een hoop unieke onderdelen, metalen wieldoppen én een klein metalen wagentje vind ik echt zeer netjes.
En het is goed dat een relatief grote speler de concurrentie aan durft te gaan met LEGO en dat dan ook doet met zeer scherpe prijzen. Ergens blijf ik hopen dat LEGO iets meer back to basic gaat. Minder IP, minder unieke steentjes, minder kleuren. LEGO wordt steeds meer een merk dat zicht richt op display-pieces, en daar zijn de unieke steentjes en kleuren wel geschikt voor, maar het maakt zelf knutselen als kind denk ik wel complexer, en het prikkelt minder de verbeelding. Nou vind ik m'n nieuwe setjes ook gewoon tof om te zien, en de F1 Speed Champions zijn net modelauto's, maar mijn 90's Space sets blijven toch ook heel gaaf juist door hun eenvoud.
Laat andere merken zich dan maar specialiseren in bijvoorbeeld modelauto's ofzo, of specifieke IP's.
BlueBrixx heeft wat dat betreft best toffe sets die ook nog eens enorm betaalbaar zijn. Bestellen van steentjes kan op 3 manieren. Via LEGO.com, via Bricklink of via Webrick. Bij alle drie kun je een lijstje met steentjes uploaden (dat lijstje kun je exporteren via Studio) en zo alles in één keer bestellen, en zien welke steentjes ze niet hebben. LEGO.com of Webrick zijn de makkelijkste opties. Bricklink is wat lastiger maar kan goedkoper zijn, al merk ik dat ik zelf vooral naar LEGO.com grijp omdat dat meer eenvoud biedt en competitief geprijsd is. Webrick is Chinees dus geen echte LEGO. Je hebt daar ook de optie om Gobricks te bestellen. Die zijn wat duurder maar volgens mij is dat wat BlueBrixx ook gebruikt.RichardG schreef op zondag 11 mei 2025 @ 18:45:
Eindelijk mijn eerste BlueBrixx set aangeschaft en in elkaar gezet.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Overigens ben ik zelf ook bezig met een vrachtwagen:
:strip_exif()/f/image/Uptse20YbyduWCKPJySfOxK9.jpg?f=fotoalbum_large)
De kleuren zijn gebaseerd op een echt transportbedrijf, maar dat heeft hier verder niks mee te maken. Was meer dat ik iets wilde wat niet één kleur was.
De schaal van mijn vrachtwagen is een tikkeltje groter dan de jouwe, namelijk zo'n 1:42. Die van BlueBrixx is ~1:52 afgaande op de breedte. Verder is het qua functies niks speciaals. Er kunnen voorin twee minifigs zitten en achter heb je een laadklep die open kan en naar beneden. Best tof spul om te ontwerpen
Dat ziet er wel heel gaaf uit.SomerenV schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:22:
[...]
Overigens ben ik zelf ook bezig met een vrachtwagen:
[Afbeelding]
De kleuren zijn gebaseerd op een echt transportbedrijf, maar dat heeft hier verder niks mee te maken. Was meer dat ik iets wilde wat niet één kleur was.
De schaal van mijn vrachtwagen is een tikkeltje groter dan de jouwe, namelijk zo'n 1:42. Die van BlueBrixx is ~1:52 afgaande op de breedte. Verder is het qua functies niks speciaals. Er kunnen voorin twee minifigs zitten en achter heb je een laadklep die open kan en naar beneden. Best tof spul om te ontwerpen
Hij is inderdaad iets breder. De BlueBrixx is 6 studs breed. Er zitten wel 2 stoeltjes in, maar die staan direct naast elkaar, dus daar passen geen 2 minifigs in.
Maar in zijn geheel is deze nu al ruim 56cm lang. Dus dat wordt nog een stukje groter als ik hem wat breder zou maken, wat op zich weer geen echt issue zou moeten zijn.
Bij deze versie moet je de laadruimtes via het dak openen. Er zitten nu helaas geen deuren in.
Eerst even kijken of ik hem op dezelfde schaal opnieuw kan gaan bouwen. Dan kan ik daarna nog een stukje groter gaan. Mocht je dan eventueel de Studio files willen delen, hou ik me aanbevolen (of als je er een MOC van hebt gemaakt en die aanbiedt, is dat ook prima).
Dank je wel voor deze info. Zal daar eens gaan kijken (nadat ik het huidige model in Studio heb nagemaakt).SomerenV schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:22:
[...]
BlueBrixx heeft wat dat betreft best toffe sets die ook nog eens enorm betaalbaar zijn. Bestellen van steentjes kan op 3 manieren. Via LEGO.com, via Bricklink of via Webrick. Bij alle drie kun je een lijstje met steentjes uploaden (dat lijstje kun je exporteren via Studio) en zo alles in één keer bestellen, en zien welke steentjes ze niet hebben. LEGO.com of Webrick zijn de makkelijkste opties. Bricklink is wat lastiger maar kan goedkoper zijn, al merk ik dat ik zelf vooral naar LEGO.com grijp omdat dat meer eenvoud biedt en competitief geprijsd is. Webrick is Chinees dus geen echte LEGO. Je hebt daar ook de optie om Gobricks te bestellen. Die zijn wat duurder maar volgens mij is dat wat BlueBrixx ook gebruikt.
Zeker moet die discussie kunnen, maar in het andere topic. Zelfs deze exacte discussie, inclusief dat mensen het kinderachtig vinden dat het niet besproken kan worden hier, is al eerder gevoerd. Conclusie in zoverre ik me herinner: andere merken? Andere topic.SomerenV schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:06:
[...]
Een discussie over verschillen met een ander legitiem merk moet wat mij betreft gewoon kunnen. Het is niet alsof de sets hier uitgebreid besproken worden. Ik blijf het bijzonder kinderachtig vinden dat sommigen LEGO behandelen als een soort walled garden waarbij werkelijk alles off limits is. Er mag best wel iets van een grijs gebied zijn, zeker nu er gewoon genoeg legitieme merken zijn die hun eigen draai geven aan de welbekende bouwsteentjes. In het andere topic wordt LEGO er ook wel 's bij gehaald om vergelijkingen te maken, en dat soort vergelijkingen moeten gewoon kunnen vind ik. Alles met mate natuurlijk, maar af en toe vergelijkingen maken op een objectieve manier doet weinig afbreuk aan het topic.
Als Cada, Bluebrix of Mouldking nieuwe sets of een thema hebben, wordt dat ook niet in dit topic gedeeld, waarom Mattel dan wel? Dus, andere topic.
Grijs gebied is er zeker, maar het enige grijze gebied dat ik zou kunnen bedenken is als er iets is wat Lego nog moet gaan doen en er al was met andere merken (zoals Star Trek). De rest heeft weinig toegevoegde waarde aan een topic waar het doel is om exclusief Lego te bespreken.
Deze aankondiging van Mattel die 42erik hier vandaag plaatst, stond vorige week al in het andere topic. Dus mensen die verder kijken dan dit "walled garden" topic, vinden die info echt wel op Tweakers.
Alleen gaat het hier niet specifiek om het bespreken van sets, maar het verschil met LEGO omdat Mattel in dit geval een heel andere aanpak kiest dan normaal is, dus past het wel gewoon hier. Omdat de consoles hier wel 's bij gehaald zijn: in een PlayStation-topic zal ongetwijfeld ook wel eens vergeleken worden met Xbox en vice versa. In een CoD-topic zal er ongetwijfeld wel 's vergeleken worden met Battlefield en vice versa. Zolang het om objectieve vergelijkingen gaat met als doel een discussie (waarom wel of niet unieke onderdelen bijvoorbeeld, om nu maar wat te noemen), moet dat gewoon prima kunnen, ook in het LEGO-topic.AppieNL schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:44:
[...]
Zeker moet die discussie kunnen, maar in het andere topic. Zelfs deze exacte discussie, inclusief dat mensen het kinderachtig vinden dat het niet besproken kan worden hier, is al eerder gevoerd. Conclusie in zoverre ik me herinner: andere merken? Andere topic.
Als Cada, Bluebrix of Mouldking nieuwe sets of een thema hebben, wordt dat ook niet in dit topic gedeeld, waarom Mattel dan wel? Dus, andere topic.
Grijs gebied is er zeker, maar het enige grijze gebied dat ik zou kunnen bedenken is als er iets is wat Lego nog moet gaan doen en er al was met andere merken (zoals Star Trek). De rest heeft weinig toegevoegde waarde aan een topic waar het doel is om exclusief Lego te bespreken.
Deze aankondiging van Mattel die 42erik hier vandaag plaatst, stond vorige week al in het andere topic. Dus mensen die verder kijken dan dit "walled garden" topic, vinden die info echt wel op Tweakers.
We zijn allemaal volwassenen hier. Vallen over het bespreken van zoiets vind ik persoonlijk bijzonder sneu. Volgens mij doen de meesten hier er ook niet moeilijk over, zolang het allemaal binnen de perken blijft. Zo'n vergelijking/discussie zo nu en dan vind ik ook aanzienlijk minder storend dan het fanboy-gedrag dat er soms getoond wordt rondom het LEGO-thema (geldt overigens ook voor de tegenstanders van LEGO).
6 breed is een beetje de standaard, ook bij LEGO. Dat is ook makkelijker te maken dan wat ik doe. Het begint namelijk met 6 breed, daarna 7 breed en uiteindelijk 8 breed. 7 breed is een beetje de correcte breedte. Eigenlijk is het 7.2 ofzo, maar dat gaat niet. Maar alles 7 breed maken is echt ongelofelijk irritant om te doen omdat LEGO heel erg gericht is op even getallen. Zo voelt het althans. 8 breed is makkelijker, maar daar is LEGO ook weer niet op gericht want zo'n raampjes zijn er niet, en twee keer een 4 breed raampje gebruiken vind ik er niet mooi uit zien. Daarbij oogt de cabine met die breedte weer onjuist, wat klopt want de cabine hoort in deze schaal 7 breed te zijn
Een correcte schaal toepassen op LEGO-modellen is dus best tricky. Er is overigens een Nederlander, Ralph Savelsberg, die echt héle toffe schaalmodellen maakt van LEGO, onder andere ook vrachtwagens. Daar passen geen minifigs in, en volgens mij zijn ze ook niet stevig genoeg om mee te spelen, maar ze zien er wel echt heel goed uit. Hij gebruikt grofweg dezelfde schaal, maar met een focus op het model- en detail-aspect, terwijl ik me mee richt op speelbaarbeid en stevigheid.
Een correcte schaal toepassen op LEGO-modellen is dus best tricky. Er is overigens een Nederlander, Ralph Savelsberg, die echt héle toffe schaalmodellen maakt van LEGO, onder andere ook vrachtwagens. Daar passen geen minifigs in, en volgens mij zijn ze ook niet stevig genoeg om mee te spelen, maar ze zien er wel echt heel goed uit. Hij gebruikt grofweg dezelfde schaal, maar met een focus op het model- en detail-aspect, terwijl ik me mee richt op speelbaarbeid en stevigheid.

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 12-05-2025 21:34 ]
*piew piew*
[ Voor 92% gewijzigd door L23 op 12-05-2025 22:49 ]
*piew piew*
[ Voor 96% gewijzigd door L23 op 12-05-2025 22:49 ]
Ah, dat is wel goed om te weten. Dan hou ik het eerst maar eens even bij het huidige formaatSomerenV schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:33:
6 breed is een beetje de standaard, ook bij LEGO. Dat is ook makkelijker te maken dan wat ik doe. Het begint namelijk met 6 breed, daarna 7 breed en uiteindelijk 8 breed. 7 breed is een beetje de correcte breedte. Eigenlijk is het 7.2 ofzo, maar dat gaat niet. Maar alles 7 breed maken is echt ongelofelijk irritant om te doen omdat LEGO heel erg gericht is op even getallen. Zo voelt het althans. 8 breed is makkelijker, maar daar is LEGO ook weer niet op gericht want zo'n raampjes zijn er niet, en twee keer een 4 breed raampje gebruiken vind ik er niet mooi uit zien. Daarbij oogt de cabine met die breedte weer onjuist, wat klopt want de cabine hoort in deze schaal 7 breed te zijn![]()
Een correcte schaal toepassen op LEGO-modellen is dus best tricky.
Uiteindelijk zal het voornamelijk als display model bedoeld zijn.
Eerst maar eens kijken of ik deze in de juiste kleur kan namaken en daarna van de juiste logo's kan gaan voorzien. Vooral ook benieuwd naar hoe ik de slopes bij de wielen van de trekker en de dolly voor elkaar kan gaan krijgen, want dit werd nu op een heel bijzondere manier bevestigd, met behulp van kleine buisjes, die dan in de slopes geplaatst werden, zodat deze ondersteboven opgehangen konden worden.
Het gaat ongetwijfeld een repeterend werkje worden, maar binnenkort ga ik deze parkeerplaats voor m'n P1 toch echt bouwen.

En ik ga me eens verdiepen in zelf stickers maken/ printen voordat ik dit ding volplak.
+ Het lijkt me niet heel ingewikkeld om dit ding zo te versterken zodat er nog een 1:8 model bovenop kan staan.
Dat lijkt me zo standaard met 3 hoeken ondersteund wel nodig.

En ik ga me eens verdiepen in zelf stickers maken/ printen voordat ik dit ding volplak.
+ Het lijkt me niet heel ingewikkeld om dit ding zo te versterken zodat er nog een 1:8 model bovenop kan staan.
Dat lijkt me zo standaard met 3 hoeken ondersteund wel nodig.
Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.