mawashigeri schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:26:
[...]
Kruispunten (mooi vlak), dubbele kruiswissel (zeer goed, met schroefjes zelfs!), rechte rails (mooi vlak) en R56/R88 bochten bij
Mitty official store. De bochten zijn spuitgietwerk en gaan goed samen met Lego, maar ze hebben iets fout gedaan met de noppen bovenop: in de overdwarsrichting kan je prima Lego plaatjes vastmaken, maar in de lengterichting niet! Je kan dus bv. wel 2 1x4 tiles tussen de rails plaatsen, maar niet een 2x4... Geen probleem om gewoon te rijden en de antistuds passen wel allemaal goed. Als je ingewikkelde scenery op en aan het spoor wil bouwen dan zijn ze misschien niet geschikt.
Kosten: kruispunt recht ca. 1 euro, kruispunt schuin ca. 2 euro, kruiswissel bijna 6 euro, rechte rails 32ct (goedkoopst per 20 stuks), R56 = 48ct en R88 = 38ct. Die laatste twee bochten met black-Friday korting en per 50 stuks.
Bij
Marumine toy store heb ik R72 en R104 bochten gekocht, ook spuitgietwerk, en deze waren allemaal goed op een afgebroken hoekje na. Hier heb ik ook wat Duplo 'compatible' wissels en kruisingen gekocht, maar die zijn een beetje krap. Het gaat best en de kinderen hebben het niet echt door, maar mij stoort het.
Kosten: R104 = 70ct, R72 = 37ct
De verpakkingen zijn ronduit beroerd, vandaar dat die dikke pakken rails soms een beetje schade oplopen. Bij elke zending was er wel 1 rails beschadigd, maar voor die prijzen accepteer ik het als 'snijverlies'.
Qua kleur is het acceptabel; je ziet een klein verschilletje met de Lego rails maar mij stoort het niet - Lego zelf is helaas ook niet zo consistent. Ze klemmen prima aan elkaar en aan de Lego en schieten niet makkelijker los dan het origineel.
Verder had ik bij
Miguba store wat treinwielen voor motor met antislipband en zwarte bogieplates 4025 gekocht. Allemaal verrassend goed qua maatvoering en klemkracht! Geen merk of fabrikant indicatie verder, dus dat blijft gokken.
Edit: ik zie dat mijn prijzen erg goed waren, het is nu allemaal wat duurder! Ik heb een paar weken gekeken totdat de juiste aanbieding voorbij kwam in de vorm van coupons en aanbiedingsdagen.