Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:45:

Nu deze set out of stock is wordt er aangegeven dat er 13 euro aan kosten bij komen. Als ie weer op voorraad is zal dit bedrag rond de 50 euro zitten. Nog steeds een scherp totaalbedrag voor deze set.
Ik ben erg benieuwd hoe goed yourwobb de set verpakt. M.a.w. hoe schadevrij komt de retail doos aan?
Wat.... 50 euro? Toen ik de Cada LaFerrari kocht via Yourwobb vorig jaar toen was de verzending gratis boven de 100 euro als hij uit het EU magazijn kwam? Is dat niet meer zo?

Bij mij kwam hij toen overigens perfect aan in een stevige dikke omdoos zoals bij Lego.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voorheen zaten de Douane kosten bij de set en verzendkosten waren alleen voor het verzenden. Blijkbaar is een lagere prijs voor de set beter voor de kliks, dus nu zit de douane kosten in de verzendkosten. Ik vind het ook niet fijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:53

MEJ

De weergave van de bedragen is nu inderdaad anders bij yourwobb en joy bricks. Totalen zijn wel ongeveer het zelfde gebleven.

De Mercedes AMG one komt incl verzenden op $177,50 als hij op voorraad is bij yourwobb eu magazijn. Hij was begin van de week kort op voorraad en twijfelde te lang. Blijf het zonde vinden van die flex axles over de voorwielen. Zo heeft de ‘la Ferrari’ van Cada dat ook. Weet iemand waarom?

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:41
Wat vinden jullie van de CaDA C61513W - Assassin XR- by Pvdb set? Ik zag deze op bol.com voor 127,50 euro voorbij komen. Ik heb deze set nooit bekeken, want ik zag schaal 1:10 en dacht daardoor automatisch dat je een vrij lege auto kreeg (als de witte Porsche en rode Ferrari van Lego), maar deze heeft bijna 3700 steentjes en een 8-versnellingsbak. Tevens vind ik bij deze schaal de wielen mooier passen dan bij sommige 1:8 auto’s. De wielen lijken dan te ielig.
Gezien de prijs, de hoeveel steentjes en de aanwezig techniek ben ik erg enthousiast over deze set.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXTmIpHjC48fItk9Zau03MeX5mY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GtBO48fj0jt2GiXAkVXgVFCZ.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 15-01-2025 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mawashigeri schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:26:
[...]

Kruispunten (mooi vlak), dubbele kruiswissel (zeer goed, met schroefjes zelfs!), rechte rails (mooi vlak) en R56/R88 bochten bij Mitty official store. De bochten zijn spuitgietwerk en gaan goed samen met Lego, maar ze hebben iets fout gedaan met de noppen bovenop: in de overdwarsrichting kan je prima Lego plaatjes vastmaken, maar in de lengterichting niet! Je kan dus bv. wel 2 1x4 tiles tussen de rails plaatsen, maar niet een 2x4... Geen probleem om gewoon te rijden en de antistuds passen wel allemaal goed. Als je ingewikkelde scenery op en aan het spoor wil bouwen dan zijn ze misschien niet geschikt.
Kosten: kruispunt recht ca. 1 euro, kruispunt schuin ca. 2 euro, kruiswissel bijna 6 euro, rechte rails 32ct (goedkoopst per 20 stuks), R56 = 48ct en R88 = 38ct. Die laatste twee bochten met black-Friday korting en per 50 stuks.

Bij Marumine toy store heb ik R72 en R104 bochten gekocht, ook spuitgietwerk, en deze waren allemaal goed op een afgebroken hoekje na. Hier heb ik ook wat Duplo 'compatible' wissels en kruisingen gekocht, maar die zijn een beetje krap. Het gaat best en de kinderen hebben het niet echt door, maar mij stoort het.
Kosten: R104 = 70ct, R72 = 37ct

De verpakkingen zijn ronduit beroerd, vandaar dat die dikke pakken rails soms een beetje schade oplopen. Bij elke zending was er wel 1 rails beschadigd, maar voor die prijzen accepteer ik het als 'snijverlies'.

Qua kleur is het acceptabel; je ziet een klein verschilletje met de Lego rails maar mij stoort het niet - Lego zelf is helaas ook niet zo consistent. Ze klemmen prima aan elkaar en aan de Lego en schieten niet makkelijker los dan het origineel.

Verder had ik bij Miguba store wat treinwielen voor motor met antislipband en zwarte bogieplates 4025 gekocht. Allemaal verrassend goed qua maatvoering en klemkracht! Geen merk of fabrikant indicatie verder, dus dat blijft gokken.

Edit: ik zie dat mijn prijzen erg goed waren, het is nu allemaal wat duurder! Ik heb een paar weken gekeken totdat de juiste aanbieding voorbij kwam in de vorm van coupons en aanbiedingsdagen.
Bedankt voor deze uitleg. Ik zie nu dat bij Mitty 50 stuks rechte rails te koop is voor 19,05 euro. Volgens mij een prima prijs die redelijk in de buurt komt van wat jij er voor betaald hebt.
Leuk dat je de R104 rails noemt. Ik zie namelijk net dat twee treinen van Mould King R104 benodigd hebben. Bij beide treinen krijg je al een cirkel. Voor deze radius heb je wel flink wat ruimte nodig. We hebben de zolder nu redelijk leeg (veel van de grond en achter schotten). Ik denk dat hier wel wat mogelijk moet zijn.
Op Ali ben ik nog geen R104 wissels tegen gekomen. Deze zou ik dan via trixbrix moet bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mawashigeri
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:18
meesje schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:21:
[...]

Bedankt voor deze uitleg. Ik zie nu dat bij Mitty 50 stuks rechte rails te koop is voor 19,05 euro. Volgens mij een prima prijs die redelijk in de buurt komt van wat jij er voor betaald hebt.
Leuk dat je de R104 rails noemt. Ik zie namelijk net dat twee treinen van Mould King R104 benodigd hebben. Bij beide treinen krijg je al een cirkel. Voor deze radius heb je wel flink wat ruimte nodig. We hebben de zolder nu redelijk leeg (veel van de grond en achter schotten). Ik denk dat hier wel wat mogelijk moet zijn.
Op Ali ben ik nog geen R104 wissels tegen gekomen. Deze zou ik dan via trixbrix moet bestellen.
Wissels zijn allemaal standaardboog voor zover ik gezien heb, inclusief de drieweg en Y-wissels. Vermoedelijk is de te verwachten omzet zo klein dat niemand zich hieraan waagt met spuitgietwerk.
EDIT: nog eens gekeken naar de drieweg: dat zou wel eens een R72 bocht kunnen zijn!

Die grotere bogen (vanaf R72) heb je typisch 2x zoveel stukken dus 32 voor een cirkel - altijd even in het achterhoofd houden als je iets besteld. De R104 is een beetje lelijk omdat ze net als bij de standaardbocht maar drie 'binnenste' dwarsliggers hebben - dat is bij de R56 mooier opgelost met 1 extra. Voor het rijden maakt het allemaal niet uit, mijn oude blauwe Lego rails zat alleen aan de eindpunten vast met een 2x8!

Toen ik rechte rails bestelde was het 20-pack per rail goedkoper dan een 40/50/100 pack, ook daar altijd even goed kijken want er zit geen logica in.

ERGA06EVH / EHVX08S23EJ6V / ESPaltherma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:43
Vandaag mijn eerste F1 auto via AliExpress ontvangen. Schaal 1/8 ruim 1600 blokjes.

Oogt tot op heden prima, het is de Mercedes f1.

Hoelang ben jij nu gemiddeld bezig met zoiets bouwen? Het word mijn eerste bouwsel, dus geen idee wat ik moet verwachten qua tijdsduur .

Gelukkig zit er netjes boekwerk bij, stickers en iets van 12 zakjes vol met blokjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

G.Scholtens schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:52:
Vandaag mijn eerste F1 auto via AliExpress ontvangen. Schaal 1/8 ruim 1600 blokjes.

Oogt tot op heden prima, het is de Mercedes f1.

Hoelang ben jij nu gemiddeld bezig met zoiets bouwen? Het word mijn eerste bouwsel, dus geen idee wat ik moet verwachten qua tijdsduur .

Gelukkig zit er netjes boekwerk bij, stickers en iets van 12 zakjes vol met blokjes
Varieert enorm, maar een paar uurtjes zeker wel.
Met sets van Ali is het altijd maar de vraag hoe makkelijk de technic pins erin gaan. (Die staafjes die op de kop op een + lijken)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:35
G.Scholtens schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:52:
Welk merk/typenummer is het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
RubjeMazter schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 09:57:
[...]

Welk merk/typenummer is het? :)
Dit zou de officiële moeten zijn:

https://www.lego.com/nl-n...1-w14-e-performance-42171

Alleen dus van een Aliexpress

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:58
G.Scholtens schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:40:
[...]

Dit zou de officiële moeten zijn:

https://www.lego.com/nl-n...1-w14-e-performance-42171

Alleen dus van een Aliexpress
Valt dit niet onder de Topic Warning?

"Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Holzschuh schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:42:
[...]

Valt dit niet onder de Topic Warning?

"Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes."
Dit is toch ook niet het lego topic, maar "andere bouwsteentjes" hier komt toch juist het nep lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
G.Scholtens schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:44:
[...]

Dit is toch ook niet het lego topic, maar "andere bouwsteentjes" hier komt toch juist het nep lego
Ja. Maar we houden niet van ontwerpen jatten. Daarom topic warning. Er zijn genoeg mooie sets die wel origineel zijn (bv van Mould King of CaDA).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mawashigeri
Alternatieve bouwstenen, en vrij expliciet dus NIET nep-Lego.
Losse steentjes van alternatieve aanbieders en originele modellen dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:11
[...]

Nep-Lego bestaat als zodanig niet (meer). Het patent is al jaren geleden afgelopen, en er zijn nu gewoon fabrikanten van klembouwsteentjes, waarvan Lego er ééntje is.

Nep-Lego zou je kunnen stellen, zijn sets die een kopie zijn van bestaande Lego-sets, waar dus IP op rust. Lepin is een fabrikant van dat soort sets. Daar houden we niet van en hoort hier niet, want dat is gewoon plagiaat en dus illegaal.

Andere merken (Mould King, Pantasy, Fun Whole, Cada, etc) leveren sets die compatible zijn met Lego-blokjes, maar eigen ontwerpen en sets hebben, die tegenwoordig minstens net zo goed zijn en meestal zelfs meer 'bang for the buck' geven. Zeker gezien de huidige prijzen die Lego hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Makaja schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 10:55:
[...]

Nep-Lego bestaat als zodanig niet (meer). Het patent is al jaren geleden afgelopen, en er zijn nu gewoon fabrikanten van klembouwsteentjes, waarvan Lego er ééntje is.

Nep-Lego zou je kunnen stellen, zijn sets die een kopie zijn van bestaande Lego-sets, waar dus IP op rust. Lepin is een fabrikant van dat soort sets. Daar houden we niet van en hoort hier niet, want dat is gewoon plagiaat en dus illegaal.

Andere merken (Mould King, Pantasy, Fun Whole, Cada, etc) leveren sets die compatible zijn met Lego-blokjes, maar eigen ontwerpen en sets hebben, die tegenwoordig minstens net zo goed zijn en meestal zelfs meer 'bang for the buck' geven. Zeker gezien de huidige prijzen die Lego hanteert.
Geen idee wat voor merk ik heb gekocht, aangezien er ook geen doos bij zit lastig om te achterhalen. Ga binnenkort gewoon rustig aan beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als mod hoef ik alleen maar naar voorgaande posts te verwijzen, dank u :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:28:
Op Reddit kwam ik een nieuwe formule 1 auto tegen van Cada. Het lijkt dat tov de Alfa deze geen traditionele steentjes heeft.

[Afbeelding]

Edit: betere foto toegevoegd. Bijna 2700 steentjes. Niet verkeerd. Ben benieuwd naar de prijs en verkrijgbaarheid.
Deze set bevat overigens geen stickers! Ontzettend tof. Kan het bekende merk wat van leren. Ik ben erg benieuwd wanneer deze besteld kan worden via het EU warehouse op yourwobb. Zonder doos is ie al te pre-orderen.
Ook de kleine versie (zeg maar formaat Speed Champions) bevat geen stickers. Echt een hele mooie weg die ze ingaan bij CaDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dinsdag besteld bij Amazon.es en vandaag al bezorgd. Inclusief verzenden was ik 25,32 euro kwijt. Een mooie prijs lijkt me. Kan geen Ali tegen op. :) Deze set is tig keer mooier dan de versie van Lego zelf. Held der Steine heeft dezelfde mening. Het zal nog wel een paar decennia duren, maar ooit hebben we het gewoon over bouwsteentjes en niet over een merk specifiek. Natuurlijk maakt het ‘echte’ merk mooie sets, maar gezien prijs/prestatie zit ik nu in een fase dat ik een kleine aversie heb tegen dit merk. Op dit moment ben ik erg pro CaDA. Originele onttwerpen (waarvan menig met licentie) en ook mooi dat ze designers kansen geven.

Nu heb ik de Military Crane en Solar System in de backlog. De Claas Xerion 5000 is nog onderweg vanuit China. Ik ben erg benieuwd in welke staat (in retail doos) deze arriveert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1GZCTm6zP5yURl3xUNngXIZxksE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Is3y4viYvdGfuFacn6zw1CA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 23-01-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:00
meesje schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:14:
Dinsdag besteld bij Amazon.es en vandaag al bezorgd. Inclusief verzenden was ik 25,32 euro kwijt. Een mooie prijs lijkt me. Kan geen Ali tegen op. :) Deze set is tig keer mooier dan de versie van Lego zelf. Held der Steine heeft dezelfde mening. Het zal nog wel een paar decennia duren, maar ooit hebben we het gewoon over bouwsteentjes en niet over een merk specifiek. Natuurlijk maakt het ‘echte’ merk mooie sets, maar gezien prijs/prestatie zit ik nu in een fase dat ik een kleine aversie heb tegen dit merk. Op dit moment ben ik erg pro CaDA. Originele onttwerpen (waarvan menig met licentie) en ook mooi dat ze designers kansen geven.

Nu heb ik de Military Crane en Solar System in de backlog. De Claas Xerion 5000 is nog onderweg vanuit China. Ik ben erg benieuwd in welke staat (in retail doos) deze arriveert.

[Afbeelding]
Jouw bericht heeft mijn interesse gewekt. Na wat denken toch besloten om hem niet te kopen. Ik zal hem niet als model ergens kwijt kunnen.

Hierbij een link naar de video:

En een link naar Amazon.es:
https://www.amazon.es/dp/B07X3VHY6C
€ 19,21 + € 6,39 = € 25,60

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@alesandro_46 Bedankt voor het toevoegen van de link en video. T.o.v. twee dagen geleden is de prijs iets gestegen. Zelf hebben we wel een leuke plek waar we wisselend een set displayen. En daarnaast heeft de oudste nu net op school het thema heelal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er komt dus een 1:8 Mercedes AMG GT3 aan van CaDA. Ben benieuwd of die beter is dan die van Mouldking.

Afbeeldingslocatie: https://yt3.ggpht.com/cN36lKNNd9ufsnbq-09c3w8ZcujdAKeUcV9ga69DHp5XmSEBui_8oEfi-Dfk53N36ivPFSJsKW728A=s1600-rw-nd-v1

Mouldking versie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7T_q_8MA8ENZ_cN_fG0xbBcrm5A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lGzxDB4Oil4ipQ8UaUYfuoFj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpNR8jyzH9OZx2zpv72rAApzwuA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p0omWCsVYsUZVMRltzm2dH8b.jpg?f=user_large

[ Voor 62% gewijzigd door zonoskar op 28-01-2025 20:53 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
zonoskar schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:41:
[YouTube: Nurnberg Toy Fair 2025 | CaDA Hall 4 F-05]

Er komt dus een 1:8 Mercedes AMG GT3 aan van CaDA. Ben benieuwd of die beter is dan die van Mouldking.

[Afbeelding]

Mouldking versie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een ander kleurenpalet en een voorruit maken toch wel een groot verschil. Dan spreekt die van CaDa me visueel meer aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Het zal wel gaaf zijn als het (weer) bedrukte steentjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Holzschuh schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:20:
[...]

Een ander kleurenpalet en een voorruit maken toch wel een groot verschil. Dan spreekt die van CaDa me visueel meer aan,
Voor zover ik weet zit er geen voorruit in die CaDA set. De Mouldking set is een ripoff van de AMG GTR MOC van JamesJT (+ nog wat cosmetische wijzigingen van een MOC die ik niet meer kan vinden) die gebaseerd is op de Lego Sian set. Als je dat vergelijkt met een nieuw ontwikkelde set is de MOC natuurlijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
zonoskar schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 10:02:
[...]

Voor zover ik weet zit er geen voorruit in die CaDA set. De Mouldking set is een ripoff van de AMG GTR MOC van JamesJT (+ nog wat cosmetische wijzigingen van een MOC die ik niet meer kan vinden) die gebaseerd is op de Lego Sian set. Als je dat vergelijkt met een nieuw ontwikkelde set is de MOC natuurlijk kansloos.
Op de foto/in het filmpje dacht ik een weerkaatsing te zien waardoor het leek op een voorruit. Dan zal er wel een panel met AMG erop bovenaan de opening van de voorruit zitten.

MOC vs. nieuw is inderdaad niet eerlijk, eerste indruk was dan ook puur op basis van kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
Lijkt er idd op dat er geen voorruit in zit maar dat het AMG stukje bovenaan licht reflecteert.
Dat geeft denk ik een vertekend beeld alsof er een ruit in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Ben begonnen met de originele Enterprise van Bluebrixx, sticker "vernieuwde versie" op de doos. Vond het wel bizar dat toen ik doos B open trok daar een zak in zat met nog een boek en een hoop losse extra/vervangende onderdelen. Ook apart dat het uiteindelijke model dus afwijkt van de foto's op de doos.

So far vind ik hem als model en build leuker dan de Enterprise-D en ben pas net begonnen met 1 van de nacelles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 14:08:
Ben begonnen met de originele Enterprise van Bluebrixx, sticker "vernieuwde versie" op de doos. Vond het wel bizar dat toen ik doos B open trok daar een zak in zat met nog een boek en een hoop losse extra/vervangende onderdelen. Ook apart dat het uiteindelijke model dus afwijkt van de foto's op de doos.

So far vind ik hem als model en build leuker dan de Enterprise-D en ben pas net begonnen met 1 van de nacelles.
Die set wat bij mij 1 grote bak ellende qua onderdelen. Ik denk dat ik 40% mistte, maar wel de vernieuwde onderdelen had. Toen een hele nieuwe doos B gekregen en enorm veel over. (Verschillende kleuren nacelle collectors en deflector bv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
Ruud.k schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:03:
Hele toffe helm, maar die stickers... en dat voor 70EUR.
Waarschijnlijk zal er ook wel weer flink kleurverschil zijn met de bricks onder de stickers.
Begint mij toch een beetje tegen te staan van Lego tov de prijzen die ze hanteren, en wat concurrenten kunnen maken.
(even naar het kleine bouwsteentjes topic, vanuit het Deense topic...)

Even ten aanzien van stickers: CaDA KICK Sauber F1

Nu ben ik geen fan van Formule1 of zo, maar als je dit afzet tegen de Denen, is dit toch echt een veel betere deal: geen stickers maar enkel prints, slicks, bredere achterbanden en veel beter model dan de Speed Champions. En had ik al gezegd dat deze ook gewoon een licentie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Makaja schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:42:
[...]

Nu ben ik geen fan van Formule1 of zo, maar als je dit afzet tegen de Denen, is dit toch echt een veel betere deal: geen stickers maar enkel prints, slicks, bredere achterbanden en veel beter model dan de Speed Champions. En had ik al gezegd dat deze ook gewoon een licentie heeft?
CaDA is goed bezig. Ook de Technic set van deze formule 1 auto heeft bedrukte steentjes. Ook bij andere (Technic) sets van CaDA zie je deze ontwikkeling. Hiermee onderscheiden ze zich.
De Sauber Technic F1 auto heeft daarnaast ook flink meer aantal steentjes dan de versies van Lego.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
meesje schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:51:
[...]

CaDA is goed bezig. Ook de Technic set van deze formule 1 auto heeft bedrukte steentjes. Ook bij andere (Technic) sets van CaDA zie je deze ontwikkeling. Hiermee onderscheiden ze zich.
De Sauber Technic F1 auto heeft daarnaast ook flink meer aantal steentjes dan de versies van Lego.
De (wat) oudere sets lijken dit niet te hebben, de Pista die ik heb gemaakt van CaDa had 5 á 6 stickers (viel me ook nog mee), maar deze had dus wel stickers :P

Heb 'm afgelopen week afgemaakt :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmNUZfHTNm9urnMKZ1WMOHsYlog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qJFimncNFw4NZE0xR1An84Zt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RubjeMazter schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 10:58:
[...]

De (wat) oudere sets lijken dit niet te hebben, de Pista die ik heb gemaakt van CaDa had 5 á 6 stickers (viel me ook nog mee), maar deze had dus wel stickers :P

Heb 'm afgelopen week afgemaakt :D

[Afbeelding]
Klopt. Dit is al weer een wat oudere set.

Hieronder enkele (nieuwe) set met bedrukte steentjes.
https://decadastore.com/p...-f1-team-c44-2024-c64010w
https://decadastore.com/p...aas-dominator-370-c61508w
https://decadastore.com/p...-mercedes-amg-one-c61503w
https://decadastore.com/p...08-citroen-c4-wrc-c62005w (Wielen wel stickers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Heb de AMG al op m'n wensenlijstje staan O-)
Die Citroën is ook wel leuk :D

Niet best voor de portemonnee zulke goeie sets van alternatieve merken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
RubjeMazter schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:39:
[...]

Heb de AMG al op m'n wensenlijstje staan O-)
Die Citroën is ook wel leuk :D

Niet best voor de portemonnee zulke goeie sets van alternatieve merken...
Ik zag recentelijk dat ze ook een grote Citroen hebben, van dezelfde ontwerper van de rode Porsche uit de Master serie. Dus ook een, in Lego termen Creator Expert/Icons auto, maar dan met schokbrekers en bewegende zuigers in de motor. Dus meer techniek en goedkoper dan de Lego versies. Helaas heeft deze Citroen wel stickers en ook nog exemplaren die over meerdere steentjes geplakt moeten worden. Dat vind ik wel jammer. Even kijken of de auto ook interessant is zonder stickers.

De kleine 'Speed Champions', de F1 Kick/Sauber en de Citroen, kun je via Yourwobb inclusief verzenden beide samen voor ongeveer 20 euro kopen. Wel zonder doos. Maar wel een ok prijs lijkt me.

Van de AMG komt nog een exemplaar (oranje auto, zie berichten hiervoor). Hopelijk heeft deze ook bedrukte steentjes.

Ik merk overigens dat ik steeds meer ga bewegen naar CaDA en minder interesse heb in het merk Lego. Helaas heeft CaDA niet de licentie voor de Red Bull en Ferrari. Maar wat zou het gaaf zijn als CaDA F1 auto's van deze teams met bedrukte steentjes uitbrengt. Daarnaast heeft de Kick/Sauber flink meer steentjes (2500 vs 1500). Wat een verschil! En daarnaast de helft goedkoper, indien je bestelt via Yourwobb. Via EU warehouse ook nog inclusief doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.k
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 18:26
Makaja schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:42:
[...]

Dit is precies een goed voorbeeld, en zo zijn er nog wel meer dingen die mij (beginnen te) storen.
Kwalitatief levert Lego steeds minder voor meer. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Ruud.k schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:50:
[...]

Dit is precies een goed voorbeeld, en zo zijn er nog wel meer dingen die mij (beginnen te) storen.
Kwalitatief levert Lego steeds minder voor meer. ;w
Hier idem.

Zelf ben ik steeds meer gecharmeerd van CaDA:
- steeds meer sets met bedrukte steentjes
- gelicenseerde sets
- in samenwerking met de designers (niet zomaar ontwerpen jatten van Lego of MOC’s van rebrickable)
- steentjes zijn van gelijkwaardige kwaliteit (aan Lego)
- meer detail in sets (meer steentjes tov gelijkwaardige sets)
- veel goedkoper
- menig Technic set kun je optioneel motoriseren, het is dus een keuze

Het voordeel van CaDA is dat ze minder sets uitbrengen dan Lego. Dus je hoeft er ook minder te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
meesje schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:01:
[...]
- steentjes zijn van gelijkwaardige kwaliteit (aan Lego)
Eens met alle punten behalve deze.
Ik heb geregeld met de Pista gehad dat de zwarte pinnetjes óf heel stroef gingen óf juist veel te los zaten dat alles uit elkaar viel.

Het bouwt ook wat interessanter qua technieken dan bij LEGO soms en dat houdt het ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RubjeMazter schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:29:
[...]

Ik heb geregeld met de Pista gehad dat de zwarte pinnetjes óf heel stroef gingen óf juist veel te los zaten dat alles uit elkaar viel.

Het bouwt ook wat interessanter qua technieken dan bij LEGO soms en dat houdt het ook leuk :)
Ik moet bekennen dat ik zelf nog niet gebouwd heb. Wel heb ik twee sets in huis (military crane en solar) en een derde (CLAAS xerion) gaat spoedig geleverd worden. Dit zijn redelijk recente sets. Volgens mij is de pista al weer vier jaar oud. Wellicht is de kwaliteit gedurende die periode weer wat verbeterd. Nu even geen tijd om te bouwen. Hopelijk heb ik straks snel eigen bouwervaring met CaDA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Net de military crane gebouwd en elke pin was prima (en er zitten er een hoop in...) Vet model, gemotoriseerd loopt echt prima. Buurman is afol en best onder de indruk. Ik ook, was mijn eerste set van cada. Als ze nog eens zo een interessant technisch model uitbrengen ga ik dat zeker overwegen. Voorlopig heb ik genoeg onderdelen om eens wat eigen ontwerpen te maken. Is er eigenlijk voor alternatieve blokjes ook een site als bricklink om mocs te zoeken en plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
smeaggie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:59:
Net de military crane gebouwd en elke pin was prima (en er zitten er een hoop in...) Vet model, gemotoriseerd loopt echt prima. Buurman is afol en best onder de indruk. Ik ook, was mijn eerste set van cada. Als ze nog eens zo een interessant technisch model uitbrengen ga ik dat zeker overwegen. Voorlopig heb ik genoeg onderdelen om eens wat eigen ontwerpen te maken. Is er eigenlijk voor alternatieve blokjes ook een site als bricklink om mocs te zoeken en plaatsen?
Tof dat je er zo enthousiast over bent. Extra blij dat ik deze set op zolder heb liggen, incl. motorisering set. Heb je de set ook voorzien van electronica?
Voor zo ver ik weet, is er nog geen ‘rebrickable’ voor alternatieve steentjes. Zal wel gaaf zijn. Volgens mij hebben we nog wel een decennia te gaan voordat alternatieve steentjes een beter ingeburgerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
Ja ik heb (als volwassene) ook niet veel Lego ervaring maar deze cada ervaring was in ieder geval prima. Duidelijke instructies ook. Was alleen even zoeken naar de zakjes, het zijn 5 "hoofdstukken" en er zitten 5 dozen in de grote doos. Trek alle zakjes "1" open (alles uit doosje 1, lijkt logisch), geen pinnetjes te vinden... Blijkt dat de hoofdstukken 1-5 te vinden zijn in doosjes 1-4 en in doosje 5 zitten 2 zakken met alle pinnetjes voor de hele build. Daar heb ik even naar moeten zoeken want die had ik niet verwacht :p

Ik heb naast de motors verder geen elektronica erin zitten, was er ook nog een verlichtingset voor? Ik ga nog wel eens een setje kopen met die ledjes erin, lijkt me wel mooi om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RubjeMazter schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 16:29:
[...]

Ik heb nog een punt: menig Technic set is afgewerkt met klassieke bricks (SNOT techniek). Dit vind ik zelf er erg mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
smeaggie schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:25:
Ja ik heb (als volwassene) ook niet veel Lego ervaring maar deze cada ervaring was in ieder geval prima. Duidelijke instructies ook. Was alleen even zoeken naar de zakjes, het zijn 5 "hoofdstukken" en er zitten 5 dozen in de grote doos. Trek alle zakjes "1" open (alles uit doosje 1, lijkt logisch), geen pinnetjes te vinden... Blijkt dat de hoofdstukken 1-5 te vinden zijn in doosjes 1-4 en in doosje 5 zitten 2 zakken met alle pinnetjes voor de hele build. Daar heb ik even naar moeten zoeken want die had ik niet verwacht :p

Ik heb naast de motors verder geen elektronica erin zitten, was er ook nog een verlichtingset voor? Ik ga nog wel eens een setje kopen met die ledjes erin, lijkt me wel mooi om te hebben.
Voor motorisering heb je onderstaand onderdelen nodig. Dus geen verlichting, maar wellicht is dit wel mogelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nvv0x1LfO-fuiJwXaO10M4BM_gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mkijOkBYarv62TrAV6z7jUt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeaggie
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 19:49:
[...]

Voor motorisering heb je onderstaand onderdelen nodig. Dus geen verlichting, maar wellicht is dit wel mogelijk.
[Afbeelding]
Ja die motors heb ik er in zitten. Inbouwen was eenvoudig en het werkt prima d:)b Wat ik ook een aardig voordeel vind ten opzichte van lego sets is dat er gewoon een afstandsbediening bij zit en het niet via een app moet waarvan je maar moet hopen dat die de komende jaren support blijft krijgen. Alleen het stuurtje op de afstandsbediening zit wat knullig vast, daar ga ik nog wat stevigers voor bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nou weet ik dat F1 duur is, maar is dit niet wat overdreven? :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kD13Llpm6ek2ywCzbCHu7fs4h2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GRO8ibjtlBHDdBivu7rzkCmu.png?f=fotoalbum_large

Of de website is dronken, of mijn Pc, maar alles is meerdere duizenden euro`s. :p

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 31-01-2025 22:39 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Illegal_Alien schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 22:37:
[...]

Nou weet ik dat F1 duur is, maar is dit niet wat overdreven? :p

[Afbeelding]

Of de website is dronken, of mijn Pc, maar alles is meerdere duizenden euro`s. :p
Zit sinds vandaag een klein bugje op de website.
Je kunt deze set overigens het beste bestellen via Yourwobb.
https://yourwobb.com/coll...ta_from=collection_detail
Incl. code YWOBB kom je uiteindelijk uit op 110,xx euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
meesje schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 23:42:
Zit sinds vandaag een klein bugje op de website.
Je kunt deze set overigens het beste bestellen via Yourwobb.
https://yourwobb.com/coll...ta_from=collection_detail
Incl. code YWOBB kom je uiteindelijk uit op 110,xx euro.
EU warehouse maar toch 49 euro air-freight? Vreemd.
Jammer ook, er is een hele verzameling kleinere auto's die mij wel wat lijken. De prijs gaat x2 met verzendkosten erbij en meer bestellen helpt niet, de verzendkosten worden gewoon opgeteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubjeMazter
Wat is het verschil tussen EU Warehouse en normale variant? Import vanuit China? Die CaDa AMG is bij EU warehouse uitverkocht maar voor de reguliere nog wel beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
Normale is idd import en afhankelijk van wijze van verzending en de ijverigheid van de douane kan daar dus nog import en btw bij komen.

Ik heb zelf wel eens een set bij yourwobb uit china laten komen. En die kwam in een plastic zak met postzegels er op. Toen heb ik niks extra aan de Nederlandse staat hoeven betalen.

Wel een paar weken op moeten wachten.

Maar dat had ik er wel voor over.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mawashigeri schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 23:57:
[...]

EU warehouse maar toch 49 euro air-freight? Vreemd.
Jammer ook, er is een hele verzameling kleinere auto's die mij wel wat lijken. De prijs gaat x2 met verzendkosten erbij en meer bestellen helpt niet, de verzendkosten worden gewoon opgeteld.
Zie de reacties hierboven. Daarnaast betaal je via yourwobb voor bv de nieuwe F1 auto (Kick/Sauber) 110/115 euro en via Cada zelf 180 euro. Dat is toch enorm veel voordeliger? Goedkoper kan het toch niet?
Ze zijn gewoon transparant in hun kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RubjeMazter schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 00:05:
Wat is het verschil tussen EU Warehouse en normale variant? Import vanuit China? Die CaDa AMG is bij EU warehouse uitverkocht maar voor de reguliere nog wel beschikbaar.
EU warehouse is incl. retail verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38

Martinspire

Awesomeness

Ik vond Yourwobb ook maar vreemd. Veel kosten voor verzending en ook individueel berekent, maar de algehele prijs is alsnog veel lager dan de rest. Het duurt bij sommigen ook wel even voor het aan komt, maar dan heb je hem dus wel veel tientjes goedkoper. Vooral goed opletten of iets in pre-order staat of niet, want dan kan het gerust een paar maanden duren (6 in mijn geval met 1 doos). En of ie inderdaad uit EU warehouse komt ivm douanekosten.

Uiteindelijk krijg je je je spul wel en ik heb ook niet het idee dat ze de boel lopen te flessen of zo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
Martinspire schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 09:24:
Ik vond Yourwobb ook maar vreemd. Veel kosten voor verzending en ook individueel berekent, maar de algehele prijs is alsnog veel lager dan de rest. Het duurt bij sommigen ook wel even voor het aan komt, maar dan heb je hem dus wel veel tientjes goedkoper. Vooral goed opletten of iets in pre-order staat of niet, want dan kan het gerust een paar maanden duren (6 in mijn geval met 1 doos). En of ie inderdaad uit EU warehouse komt ivm douanekosten.

Uiteindelijk krijg je je je spul wel en ik heb ook niet het idee dat ze de boel lopen te flessen of zo.
Ik heb in het verleden daar ook gekocht en alles (inclusief losse GoBricks) was volledig in orde.
Andere tijden... dikke set van 5000+ onderdelen zonder verzendkosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
mawashigeri schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 10:14:
[...]

Ik heb in het verleden daar ook gekocht en alles (inclusief losse GoBricks) was volledig in orde.
Andere tijden... dikke set van 5000+ onderdelen zonder verzendkosten!
Geen verzendkosten, maar wel hogere verkoopprijzen. De kosten die nu extra worden gerekend zaten tot kort geleden worden in de verkoopprijs verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Sowieso is 2500 stenen, 70 cm voor ruim 100 euro heel netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Bovendien jatten ze modellen van Rebrickable en verkopen die als set inclusief instructies.
Ik koop daar dus niks.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri
meesje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 13:56:
[...]

Geen verzendkosten, maar wel hogere verkoopprijzen. De kosten die nu extra worden gerekend zaten tot kort geleden worden in de verkoopprijs verwerkt.
Misschien, maar een set met gedrukte handleiding van 5000+ (GoBricks) stenen voor $130 vond ik niet erg duur!
GeeBee schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 15:55:
Bovendien jatten ze modellen van Rebrickable en verkopen die als set inclusief instructies.
Dat bleek dus helaas het geval te zijn, ik was daar 2 jaar geleden helemaal nog niet alert op.
In eerste instantie is het b.v. Mould King die dat doet, maar als winkel kan je dat soort sets uit je collectie laten natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door mawashigeri op 01-02-2025 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
[...]

Ik koop daar dus niks.
Yourwobb is toch gewoon een winkel en maken toch geen eigen sets (obv rebrickable moc’s)? Heb je voorbeeld van een set die ze gejat hebben en nu aanbieden?
Hoe zit het dan met Barweer? Geldt daarvoor hetzelfde?

Qua merk kies ik daarom voor CaDA. Maar ik let niet op bij welke winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Al eerder in dit topic voorbij zien komen, maar deze foto volgens mij nog niet. Ziet er tof uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27BDipX5r9zPLSnvJpUv5SYHQ3E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0spsHF0Tya7KGuP3DVGFeEu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Ik koop daar dus niks.
Sommige sets zijn ook door de ontwerper aan de stenenboer verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

42erik schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:48:
[...]

Sommige sets zijn ook door de ontwerper aan de stenenboer verkocht
Klopt, maar ook zeker sommige niet.
Bv de Boston Dynamics Spot robothond.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
GeeBee schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:27:
[...]
Klopt, maar ook zeker sommige niet.
Bv de Boston Dynamics Spot robothond.
Nee, da's waar, maar gooi je dan niet het kind met het badwater weg, als je dan meteen niks meer koopt daar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Vandaag de CaDA CLAAS Xerion Trac TS gearriveerd vanuit China. Gekozen voor retail verpakking. Natuurlijk geen omdoos gebruikt en alleen plastic zak er om heen. De doos is hierdoor wel wat ingedeukt. Ik hou de doos nog geseald, maar als ik ‘m open maak denk ik dat ik de doos nog wel redelijk kan uitdeuken. Wel prima zo, zeker gezien de prijs van 45 euro.

Mijn eerstvolgende bestelling wordt denk ik via Yourwobb, de pre-order van de Kick/Sauber F1 auto. 2500 steentjes (1000 meer dan een Lego versie) en geen stickers, alleen bedrukte steentjes. En ook nog voor de helft van de prijs bij Lego. Ik hoef echt niet tig (vrijwel dezelfde) F1 auto’s te hebben. Maar deze van CaDA lijkt me erg gaaf.

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 04-02-2025 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

meesje schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:26:
Vandaag de CaDA CLAAS Xerion Trac TS gearriveerd vanuit China. Gekozen voor retail verpakking. Natuurlijk geen omdoos gebruikt en alleen plastic zak er om heen. De doos is hierdoor wel wat ingedeukt. Ik hou de doos nog geseald, maar als ik ‘m open maak denk ik dat ik de doos nog wel redelijk kan uitdeuken. Wel prima zo, zeker gezien de prijs van 45 euro.

Mijn eerstvolgende bestelling wordt denk ik via Yourwobb, de pre-order van de Kick/Sauber F1 auto. 2500 steentjes (1000 meer dan een Lego versie) en geen stickers, alleen bedrukte steentjes. En ook nog voor de helft van de prijs bij Lego. Ik hoef echt niet tig (vrijwel dezelfde) F1 auto’s te hebben. Maar deze van CaDA lijkt me erg gaaf.
Dat laatste wat je aangeeft is wat ik Lego enorm kwalijk neem. Betaal de hoofdprijs voor een AFOL set en dan krijg je 2 sheets met stickers ipv bedrukte stukjes. Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Mad-Matt schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:07:
[...]

Dat laatste wat je aangeeft is wat ik Lego enorm kwalijk neem. Betaal de hoofdprijs voor een AFOL set en dan krijg je 2 sheets met stickers ipv bedrukte stukjes. Erg jammer.
Voor sets gericht op de AFOL vind ik dat inderdaad niet meer kunnen. Het zal helaas nog wel minimaal een decennium duren voordat de emotie bij Lego wat minder is geworden. Hoe vaak je wel niet ‘nep Lego’ als reactie ziet op forums. Ja, dat klopt als je de copy cats ziet op Ali, maar een merk als CaDA voert een heel ander en fatsoenlijk beleid. Naast samenwerking met MOC designers en het uitbrengen van gelicenseerde sets zie je dat zich nu meer willen onderscheiden door met bedrukte steentjes te komen. Verder heeft mijn CLAAS doorzichtige stickers. Dat vind ik mooier dan dat wat Lego doet. Daarbij zie je vaak redelijk wat kleurverschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik kwam vandaag deze tegen :)

1. Guly SF90
  2. CaDa LaFerrari
  3. Inspire SF90
  4. Lego Daytona SP3
Guly en Inspire had ik nog nooit van gehoord.
Inspire levert zowel de rode als de gele steentjes voor beide varianten, dat is wel weer heel erg cool :)

Afbeeldingslocatie: https://ueeshop.ly200-cdn.com/u_file/UPAW/UPAW131/2411/22/products/SF907.webp

Ziet er best grappig uit :)

Afbeeldingslocatie: https://ueeshop.ly200-cdn.com/u_file/UPAW/UPAW131/2411/22/products/SF909.webp

Afbeeldingslocatie: https://spots.ag/2021/04/26/ferrari-sf90-stradale-assetto-fiorano-c621726042021185852_1.jpg

edit: we gaan het zien. Heb de Inspire besteld, met motor. €150 met kortingscode mrbricksteen :D

Hier nog een review van de Guly

wel veel kleurenkots helaas :'(

[ Voor 43% gewijzigd door Alfa Novanta op 06-02-2025 01:58 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

meesje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 19:39:
Al eerder in dit topic voorbij zien komen, maar deze foto volgens mij nog niet. Ziet er tof uit.

[Afbeelding]
Ik ben geen Mercedes fan, maar wel een grote GT3 fan .. dus ja, die is wel heel erg vet en goed gelukt !! :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
YouTube: 🌌Sichert euch heute das streng limitierte STAR TREK MEGABUNDLE! 🌌 #b...

Bluebrixx kan kennelijk nog tot eind juni Star Trek verkopen. Voor wie nog wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Lig nog in een "gevecht" met ze voor een bepaalde levering. :p

Maar wil nog wel erg graag deze 2:

ED209: https://www.bluebrixx.com...6900/ED-209-BlueBrixx-Pro

En Battlestar Galactica: https://www.bluebrixx.com...hership-BlueBrixx-Special

Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/img/items/108/108752/1000/108752_3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/img/items/108/108752/1000/108752_2.jpg

(Aangekondigt)

[ Voor 20% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-02-2025 22:31 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:32

QuattroNL

It is I.

Potverdorie, briljant!
Alleen tja...geen Lego....dan haak ik helaas toch af. Maar dank voor het delen d:)b

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubjeMazter
QuattroNL schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:36:
[...]

Potverdorie, briljant!
Alleen tja...geen Lego....dan haak ik helaas toch af. Maar dank voor het delen d:)b
Dan moet je hem maar bij elkaar bricklinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Account aanmaken, kun je de pdf zo downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hebben jullie ervaring met de 1:12 schaal Cobi auto’s?
Vooral de Lancia, Fiat en Maserati zien er mooi uit. Het lijkt alsof deze alle geprinte steentjes hebben (dus geen stickers). Klopt dit? Van veel merken heb je websites waar sets goedkoper te verkrijgen zijn. Voor Cobi heb dit nog niet gevonden. Waar kopen jullie Cobi sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaja
meesje schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:29:
Hebben jullie ervaring met de 1:12 schaal Cobi auto’s?
Vooral de Lancia, Fiat en Maserati zien er mooi uit. Het lijkt alsof deze alle geprinte steentjes hebben (dus geen stickers). Klopt dit? Van veel merken heb je websites waar sets goedkoper te verkrijgen zijn. Voor Cobi heb dit nog niet gevonden. Waar kopen jullie Cobi sets?
Ik heb de Opel Record Black Widow. Inderdaad alles superstrak geprint en geen stickers. Bouwervaring was enigszins bijzonder: Cobi kent een aantal steentjes die Lego niet kent (bv busjes en platte steentjes met noppen aan beide kanten) waardoor wat aparte constructies mogelijk worden. Paskwaliteit was prima alleen de bouwtechnieken soms wat onorthodox. Wel uiteindelijk een model dat erg mooi lijkt op het origineel.

Al met al is het een mooie set, maar zou ik niet snel weer Cobi kopen, vanwege de bouwervaring. Kwalitatief qua steentjes was het uitstekend, net als de prints. Dus daar zeker geen klachten over. Ik heb de set destijds gekocht in de Bluebrixx-winkel in Duitsland, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Makaja schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:22:
[...]

Ik heb de Opel Record Black Widow. Inderdaad alles superstrak geprint en geen stickers. Bouwervaring was enigszins bijzonder: Cobi kent een aantal steentjes die Lego niet kent (bv busjes en platte steentjes met noppen aan beide kanten) waardoor wat aparte constructies mogelijk worden. Paskwaliteit was prima alleen de bouwtechnieken soms wat onorthodox. Wel uiteindelijk een model dat erg mooi lijkt op het origineel.

Al met al is het een mooie set, maar zou ik niet snel weer Cobi kopen, vanwege de bouwervaring. Kwalitatief qua steentjes was het uitstekend, net als de prints. Dus daar zeker geen klachten over. Ik heb de set destijds gekocht in de Bluebrixx-winkel in Duitsland, overigens.
Thanks! Ik lees net in een artikel van bouwsteentjes dat Cobi inderdaad unieke bricks heeft.
https://bouwsteentjes.info/concurrenten-van-lego/
Zo is de voorruit van de Fiat (Abarth 595) een unieke brick (1 geheel). In principe wel mooi, maar niet echt des Lego. Soms krijg ik bij Cobi meer een modelbouw gevoel.

Edit: wat betreft NL winkels, alternate heeft de 1:12 auto’s voor redelijke prijs te koop.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 19-02-2025 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
Deze is bijvoorbeeld redelijk uniek, en alleen bij Cobi:

Afbeeldingslocatie: https://cobi.eu/storage/image/core_files/2023/1/12/de35fbf942cb0990bd1580def7f05d33/jpg/cobi/product-thumb/cobi-138718_1x2_wkladka_duo_abs_jsz.jpg

En ik ben het met je eens dat het bij Cobi inderdaad soms meer modelbouw-achtig lijkt, maar dat komt vooral omdat ze veel sterker lijken op het origineel dan de andere merken. Heeft wel tot gevolg, dat het vaak om displaysets gaat, en je er niet snel iets anders mee zult maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:33
Makaja schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:30:

[Afbeelding]

En ik ben het met je eens dat het bij Cobi inderdaad soms meer modelbouw-achtig lijkt, maar dat komt vooral omdat ze veel sterker lijken op het origineel dan de andere merken. Heeft wel tot gevolg, dat het vaak om displaysets gaat, en je er niet snel iets anders mee zult maken.
Zulke steentjes ben ik ook tegen gekomen bij de Pikachu van MEGA.
Niet heel goed te zien op de foto maar dit is uit de instructies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZQdIxaBmF9WG-VYExxLmYD7IzY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MpKrceYB9t6VrLUGtfSjOUMM.png?f=user_large

Zijn wel handige blokjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawashigeri

[Afbeelding]

Die omkeer plaatjes met noppen aan twee kanten bestaan ook van GoBricks, uitstekend op kleur met Lego.
GDS-1581: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGUgIzJjRk_97PYgJWetJq9bc9s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4suKWL7Uk2oT0ra1r48laZoj.jpg?f=user_large of GDS-2233: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nT_O4tkuF1PtDXbeU9Lx0pxiVBo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oYoK5xB8aSmjV0i44CtU10cV.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Heeft wel tot gevolg, dat het vaak om displaysets gaat, en je er niet snel iets anders mee zult maken.
Helaas is dit de trend bij meer merken, de set dusdanig maken dat uit elkaar halen niet handig is of gewenst.
En soms is het gewoon teveel, Burg Blaustein met alle uitbreidingen :9 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hebben jullie ook dat je gewoon iets moet bestellen bij Ali als er weer een actie is i.c.m. kortingscodes?
Zo heb ik de vorige keer de CLAAS xerion gekocht van CaDA. Nu twijfel ik aan de kluis en motor (beide van CaDA). Ik wil het liefst voor de versie gaan met retail doos.
Ook de treinen van Mould King vind ik wel gaaf. Idem voor Mould King auto’s ontworpen door de bekende MOC bouwer Firas. O.a. de oranje Miura.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 19-02-2025 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:12
Uitbreiding 4 van het Blaustein kasteel is bijna af. Ik denk dat ik het hier bij laat. De opvolgende en aangekondigde uitbreidingen maken het alleen maar groter. Dat gaat nergens passen om het weg te zetten.
Nu ben ik nieuwsgierig naar deze https://www.bluebrixx.com...ohenzollern-BlueBrixx-Pro. Heeft iemand die? Ik kon erg genieten van de build van de Lego Pyramide, dit lijkt dezelfde kleine stijl te zijn. Maar wel weer een smak geld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
vinpower schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 20:59:
Uitbreiding 4 van het Blaustein kasteel is bijna af. Ik denk dat ik het hier bij laat. De opvolgende en aangekondigde uitbreidingen maken het alleen maar groter. Dat gaat nergens passen om het weg te zetten.
Nu ben ik nieuwsgierig naar deze https://www.bluebrixx.com...ohenzollern-BlueBrixx-Pro. Heeft iemand die? Ik kon erg genieten van de build van de Lego Pyramide, dit lijkt dezelfde kleine stijl te zijn. Maar wel weer een smak geld...
4 ligt hier nog steeds, ben er nog niet aan toegekomen. Maar zal ook wel de laatste zijn. Nog even en het ding moet op de dieplader door de wasstraat om schoon gemaakt te worden.

Voordeel is wel dat je van Hohenzollern maar 1 hoeft te kopen om een volledig gebouw te hebben :+
Ik heb een tijd terug deze gekeken YouTube: BlueBrixx Burg Hohenzollern REVIEW | Set 105084, het is dat ik hier ook geen plek voor heb maar ik zou hier wel lol aan hebben. Dat had ik ook met de grote Hogwarts set.

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[Afbeelding]

Super handig stukje, maar meer bedrijven hebben het hoor. (Ik heb ze ruim over bij Enterprise van Bluebrixx)

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:12
Holzschuh schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 07:12:
[...]

4 ligt hier nog steeds, ben er nog niet aan toegekomen. Maar zal ook wel de laatste zijn. Nog even en het ding moet op de dieplader door de wasstraat om schoon gemaakt te worden.

Voordeel is wel dat je van Hohenzollern maar 1 hoeft te kopen om een volledig gebouw te hebben :+
Ik heb een tijd terug deze gekeken YouTube: BlueBrixx Burg Hohenzollern REVIEW | Set 105084, het is dat ik hier ook geen plek voor heb maar ik zou hier wel lol aan hebben. Dat had ik ook met de grote Hogwarts set.
Fijn filmpje, best bouwwerk. Maar die handleiding oef! Dat schrikt een beetje af :+

• Holzschuh
vinpower schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:53:
[...]

Fijn filmpje, best bouwwerk. Maar die handleiding oef! Dat schrikt een beetje af :+
Daar zit wat in. Ergens zegt hij ook dat je 'm soms even 1-2 dagen aan de kant moet zetten.

Heb de originele Millenium Falcon gebouwd, daar zat ook zo'n boekwerk bij (en dat was voordat Lego voor elke 2 steentjes 1 pagina gebruikte). Hier moet je gewoon vooraf op instellen dat het wat weken gaat duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mattel komt schijnbaar ook met een soort bricklink waar je onderdelen kunt kopen. Zal wel eerst alleen in de USA zijn, maar alternatieven zijn altijd welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:14

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ik ben van plan om deze te gaan bestellen bij bol:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yAVRRCi8m7fj0rOYhv_sywIJoDE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CAA6PDBKPBfBv7bCr2mNttey.png?f=user_large
Maar nu heb ik eigenlijk 2 vragen :)
1) Is MouldKing een fatsoenlijke vervanger voor Lego?
2) Voor de mensen die regelmatig met MouldKing bouwen, de handleiding die er bij zit, wat moet ik me daar bij voorstellen? Zoiets als Lego nu heeft of meer zoals de oude Lego had? Oftewel, kleine stappen en plaatjes met onderdelen, of vergelijken met het vorige plaatje en hopen dat je alles hebt gezien?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:18
Dommel schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:12:
Ik ben van plan om deze te gaan bestellen bij bol:[Afbeelding]
2) Voor de mensen die regelmatig met MouldKing bouwen, de handleiding die er bij zit, wat moet ik me daar bij voorstellen? Zoiets als Lego nu heeft of meer zoals de oude Lego had? Oftewel, kleine stappen en plaatjes met onderdelen, of vergelijken met het vorige plaatje en hopen dat je alles hebt gezien?
Mould king is zeker een goede vervanger voor lego, kwaliteit is net zo goed of beter, ik heb meerdere mould king sets, de handleiding is een beetje vergelijkbaar zoals lego nu is, geen hele grote stappen met plaatjes en onderdelen is goed te doen.

Waarom wil je hem bij Bol kopen op heel veel plekken is ie veel goedkoper te krijgen, 79€ bij bol, bij amazon.nl 58€ en bij chinese webshops nog wel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Dommel schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:12:
Ik ben van plan om deze te gaan bestellen bij bol:[Afbeelding]
Zoals hiervoor aangegeven kun je deze set het beste via Ali kopen. 45 euro en dan gaat er nog 3 euro af met kortingscode. Ook nog redelijk snel binnen, verzonden vanuit EU warehouse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKEOLsh7C9APGowqRhXI7nKxwa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlfOVC3ZJwcgRzSeOCAUix1D.jpg?f=fotoalbum_large

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

meesje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:47:
[...]

Zoals hiervoor aangegeven kun je deze set het beste via Ali kopen. 45 euro en dan gaat er nog 3 euro af met kortingscode. Ook nog redelijk snel binnen, verzonden vanuit EU warehouse.

[Afbeelding]
Momenteel zou ik EU warehouse via Aliexpress afraden; als het uit China komt krijg je een gratis retourlabel van Aliexpress als er iets fout gaat met je bestelling. Mijn laatste 2 bestellingen zijn incompleet geleverd: 1 uit polen waarvan de retour procedure dramatisch was en 1 uit china waarbij de retour vlekkeloos ging.

Zeker voor de producten die zonder doos worden verstuurd loop je het risico dat je zakjes met steentjes mist. Uiteindelijk is alles geregeld en opgelost maar het heeft mij 2-3 weken gekost bij de zending uit Polen.

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij bol heb je hem wel de volgende dag in huis en met doos. Via Ali duurt het meestal 1 tot 3 weken. En veelal krijg je geen doos van de set, maar een volgepropte schoenendoos, bij wijze.

• meesje
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Momenteel zou ik EU warehouse via Aliexpress afraden; als het uit China komt krijg je een gratis retourlabel van Aliexpress als er iets fout gaat met je bestelling. Mijn laatste 2 bestellingen zijn incompleet geleverd: 1 uit polen waarvan de retour procedure dramatisch was en 1 uit china waarbij de retour vlekkeloos ging.

Zeker voor de producten die zonder doos worden verstuurd loop je het risico dat je zakjes met steentjes mist. Uiteindelijk is alles geregeld en opgelost maar het heeft mij 2-3 weken gekost bij de zending uit Polen.
Waren jouw incomplete bestellingen zonder of met retaildoos? Ik kies altijd met retaildoos en heb nog geen problemen ervaren. Doos een beetje ingedeukt, meer niet. Maar wellicht heb ik geluk gehad.

• meesje
zonoskar schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:10:
Bij bol heb je hem wel de volgende dag in huis en met doos. Via Ali duurt het meestal 1 tot 3 weken. En veelal krijg je geen doos van de set, maar een volgepropte schoenendoos, bij wijze.
Heb je mijn screenshot wel gezien/gelezen?

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

meesje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:15:
[...]

Waren jouw incomplete bestellingen zonder of met retaildoos? Ik kies altijd met retaildoos en heb nog geen problemen ervaren. Doos een beetje ingedeukt, meer niet. Maar wellicht heb ik geluk gehad.
Zonder retaildoos, voor sets van 2500 en 4000+ stenen.

• meesje
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Zonder retaildoos, voor sets van 2500 en 4000+ stenen.
Daarom heb ik liever sets in gesealde retail doos. Ik verwacht dat je dan een kleiner risico hebt op ontbrekende stukjes/zakjes. Of de retail doos in mooie staat blijft, is natuurlijk de vraag. :) Mijn ervaring daarmee is redelijk positief: een beetje ingedeukt maar niet gescheurd of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18
Zo lang je vanuit europese warenhuizen besteld heb ik met Ali nog nooit problemen gehad.
En @Dommel ik heb het idee dat het verschilt bij Mould King. Soms zijn het handleidingen met kleine stapjes, maar sommige handleidingen zijn wat beknopter. Wel altijd met welke steentjes je nodig hebt, maar soms zijn dat stappen waar je dan ineens wel 10 stukjes mag plaatsen (!). Maar vooral de gebruikte technieken vind ik leuker dan bij Lego, doordat sommige stukjes bijvoorbeeld ondersteboven gebouwd moeten worden moet je even nadenken wat er nu precies gaat gebeuren.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

breadje schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 22:57:
Zo lang je vanuit europese warenhuizen besteld heb ik met Ali nog nooit problemen gehad.
En @Dommel ik heb het idee dat het verschilt bij Mould King. Soms zijn het handleidingen met kleine stapjes, maar sommige handleidingen zijn wat beknopter. Wel altijd met welke steentjes je nodig hebt, maar soms zijn dat stappen waar je dan ineens wel 10 stukjes mag plaatsen (!). Maar vooral de gebruikte technieken vind ik leuker dan bij Lego, doordat sommige stukjes bijvoorbeeld ondersteboven gebouwd moeten worden moet je even nadenken wat er nu precies gaat gebeuren.
Super fijn dat je geen problemen hebt ervaren, ik deel alleen mijn ervaring voor als het wel mis gaat. En die
Slurpt behoorlijk energie, vind ik iets mee te nemen in de overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18
@LoCuTuS2000 Ik bestrijd ook zeker jouw ervaring niet. Ik heb mijn ervaring slechts gedeeld, dat is alles.
Pagina: 1 ... 45 ... 49 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.