Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 33 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:35
Afgelopen weekend heb ik mijn oude lego goederen trein 7735 voorzien van een
motor/draaistel icm de Bluetooth Batterij box en afstandsbediening.
zo dat deze ook op de huidige tracks van de kids kan rijden.

Echter kan ik alleen met de APP de snelheid van de motor stapsgewijs hanteren op de bijgeleverde afstandsbediening gedraagt hij zich alleen als aan en uit knop dus full power of niets.
Dit is iet te veel van het goede hij springt van de rails.

is dit op een of andere manier te veranderen? door bv een ander output A/B/C/D te gebruiken.
Ik kan der online niets over vinden.
Heb ik de verkeerde combinatie ? ik zie ook IR setjes dit lijkt me onhandig deel van het rails tracé ligt achter de schotten van de zolder en dus soms even buiten beeld van de IR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buk7DrUimWtMGGmvR3X7Yd3-c-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZj4fDMrhqNndD2OY7Zfx16z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door remysan op 28-11-2022 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 09:19

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
ErikT738 schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:38:
[Afbeelding]

Deze zijn toch wel tempting wat mij betreft. Heeft er iemand ervaring met deze merken?

Edit - de Watchtower gekocht. De Watchtower & Stable vond ik ook wel cool maar de 40 euro prijsverschil gaf hierin de doorslag.
Mork is volgens mij een zuster van Xingbao. Urge is dacht ik van LeLe.

Mork is in opkomst en urge is al wat langer.

Kwaliteit van beiden ook een beetje vergelijkbaar met Xingbao en een BB. Misschien ietsie minder op klemkracht. Maar van beiden zijn geen grote problemen bekent en zijn ze voor de prijs gewoon goed te doen. Dit laatste haal ik van de Duitse reviewers. Ze zitten een beetje in het midden. Niet de allerbeste maar ook zeker niet de slechste.

Xingbao heb ik en BB ook. Dus dat is wel oke.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
remysan schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:30:
Afgelopen weekend heb ik mijn oude lego goederen trein 7735 voorzien van een
motor/draaistel icm de Bluetooth Batterij box en afstandsbediening.
zo dat deze ook op de huidige tracks van de kids kan rijden.

Echter kan ik alleen met de APP de snelheid van de motor stapsgewijs hanteren op de bijgeleverde afstandsbediening gedraagt hij zich alleen als aan en uit knop dus full power of niets.
Dit is iet te veel van het goede hij springt van de rails.

is dit op een of andere manier te veranderen? door bv een ander output A/B/C/D te gebruiken.
Ik kan der online niets over vinden.
Heb ik de verkeerde combinatie ? ik zie ook IR setjes dit lijkt me onhandig deel van het rails tracé ligt achter de schotten van de zolder en dus soms even buiten beeld van de IR.

[Afbeelding]
De trein motor is prima daar heb ik er een bulk van.
Ken alleen je accu set niet qua merk

IR nooit gebruiken meer dat is achterhaald.

De meeste Accu boxen hebben de mogelijkheid om traploos via een app te kunnen. Zoek uit of je die optie hebt. Dan omzeil je de beperkte afstandsbediening.

Als ik bij Ali kijk staat dit erbij:

Product Beschrijving:
Set EEN: De app kan de snelheid en richting, de afstandsbediening kan alleen controle de richting.
Set B: De app en afstandsbediening zowel kan alleen controle de richting.
Set C: Verbeterde versie, zowel App en afstandsbediening kan snelheid en richting. (SetC-Aanbevolen door verkoper!)

Weet jij welke je hebt aangeschaft ?

[ Voor 10% gewijzigd door CORVETTE op 28-11-2022 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik zit zelf met een lastig iets ik wil beginnen aan Blaustein maar woon tijdelijk in een caravan.

Ik heb een kat rondlopen dus ik dacht ik zet het kasteel op een plaat van 75 bij 75. Dan kan ik het kasteel makkelijk naar een andere kamer zetten zodat de kat hem niet sloopt.

Maar de caravan heeft deuren die maar 45 - 50 breed zijn. Hij moet er dan erg schuin door de opening........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:35
CORVETTE schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:54:
[...]

De trein motor is prima daar heb ik er een bulk van.
Ken alleen je accu set niet qua merk

IR nooit gebruiken meer dat is achterhaald.

De meeste Accu boxen hebben de mogelijkheid om traploos via een app te kunnen. Zoek uit of je die optie hebt. Dan omzeil je de beperkte afstandsbediening.

Als ik bij Ali kijk staat dit erbij:

Product Beschrijving:
Set EEN: De app kan de snelheid en richting, de afstandsbediening kan alleen controle de richting.
Set B: De app en afstandsbediening zowel kan alleen controle de richting.
Set C: Verbeterde versie, zowel App en afstandsbediening kan snelheid en richting. (SetC-Aanbevolen door verkoper!)

Weet jij welke je hebt aangeschaft ?
Bedankt voor je reactie, heb toevallig wel "set C" besteld.
Al had er niet eens expres op gelet.
Kans is natuurlijk wel dat ik gewoon de verkeerde heb gekregen.
had al vragen gesteld maar kreeg geen reactie, ga 't nu via een geschil proberen.

wil hem graag via de afstandsbediening besturen aangezien de kids hier voornamelijk mee spelen ;) ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bD6NKhHU-S7QRRpacDImkNYh46c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AaUH2iaCJRwenf2uaX5IT3Oe.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@CORVETTE Door een raam misschien?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:22
CORVETTE schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:39:
Ik zit zelf met een lastig iets ik wil beginnen aan Blaustein maar woon tijdelijk in een caravan.

Ik heb een kat rondlopen dus ik dacht ik zet het kasteel op een plaat van 75 bij 75. Dan kan ik het kasteel makkelijk naar een andere kamer zetten zodat de kat hem niet sloopt.

Maar de caravan heeft deuren die maar 45 - 50 breed zijn. Hij moet er dan erg schuin door de opening........
Ik denk dat het misschien verstandiger is om Blaustein niet in een caravan te bouwen...

Weet iemand toevallig waar ik op moet letten als ik minifigures wil kopen die kwalitatief vergelijkbaar zijn met die van Lego? Ik heb ooit wel eens wat op Aliexpress besteld, maar daar waren vaak problemen mee (overduidelijk niet de juiste kleuren plastic, benen die er af vallen, een print die er binnen no-time vanaf slijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
remysan schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:13:
[...]

Bedankt voor je reactie, heb toevallig wel "set C" besteld.
Al had er niet eens expres op gelet.
Kans is natuurlijk wel dat ik gewoon de verkeerde heb gekregen.
had al vragen gesteld maar kreeg geen reactie, ga 't nu via een geschil proberen.

wil hem graag via de afstandsbediening besturen aangezien de kids hier voornamelijk mee spelen ;) ;)

[Afbeelding]
De onderstaande remote control - ook met app - is de fijnste. Alles traploos en in te regelen. Ook met 6 kanaals Accu box. Deze kun je overal voor gebruiken treinen/ technic etc.
Los is een complete set vrij duur maar hij zit ook in sets verwerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd7AcUfTneSKOW8PEKToqcf1_14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjGoYi0oMeCzfwmkBe60zo4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik kan wel - de ramen zijn te Klein - een schuifdeur openen en het kasteel in het tuinhuisje zetten. Hij kan ook op het fornuis. Maar dan gaat de kat eraan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
ErikT738 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat het misschien verstandiger is om Blaustein niet in een caravan te bouwen...

Weet iemand toevallig waar ik op moet letten als ik minifigures wil kopen die kwalitatief vergelijkbaar zijn met die van Lego? Ik heb ooit wel eens wat op Aliexpress besteld, maar daar waren vaak problemen mee (overduidelijk niet de juiste kleuren plastic, benen die er af vallen, een print die er binnen no-time vanaf slijt).
Ik weet weinig van de poppen maar ik weet dat happy build ze eerder gewoon in de sets had. Dat waren hele nette en goede poppetjes. Vermoedelijk als je sets ziet van hun en mk in china dan zijn die goed. Via Blue Brixx kun je geen poppetjes krijgen van die merken omdat daar rechtszaken over lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 13:03

Eurionair

Senior Destructor

CORVETTE schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:39:

De eerste 2 sets zou nog moeten kunnen dan is de omvang nog beperkt.

Ik wou dat ik ook al kon beginnen maar de leverbaarheid (van set 1 in mijn geval) is nog steeds om te janken :'(

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Grote kans dat alles van Blaustein in December er is.

Dit kleine huisje is ook erg tof . Ook van martin . Kijk die details in de witte muren. Ben er erg gecharmeerd van :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5APsUPX8i_4gHy4qwoAyPEjd8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xs9sYtHk3uR5IhgFUOOwbC06.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:27

luigi87

Domotica Fanaticus

Eurionair schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:54:
[...]

De eerste 2 sets zou nog moeten kunnen dan is de omvang nog beperkt.

Ik wou dat ik ook al kon beginnen maar de leverbaarheid (van set 1 in mijn geval) is nog steeds om te janken :'(
Dat ken ik.
Zit hier nog iedere dag wel even te kijken of set 1 nu een keer op voorraad is.
Helaas...

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
* Cass Casey explores the dark side

Na het bouwen van LEGO's "Middeleeuwse Smit" ben ik op zoek naar meer van dit soort sets. Zo kwam ik op de site van Steinchen Shop en zag hun middeleeuwse sets, maar die zijn allemaal uitverkocht. Zijn er meer shops waar ze dit soort sets verkopen?

EDIT: Of ik kijk twee posts boven me... 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Cass Casey op 29-11-2022 19:23 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Cass Casey schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:22:

Na het bouwen van LEGO's "Middeleeuwse Smit" ben ik op zoek naar meer van dit soort sets. Zo kwam ik op de site van Steinchen Shop en zag hun middeleeuwse sets, maar die zijn allemaal uitverkocht. Zijn er meer shops waar ze dit soort sets verkopen?

Een Dark side zijn we niet hier - het is een grote verlichting :P

Maar lees je goed in want er zijn nog steeds mindere merken ( Ali vooral ) en waar je wat moet halen verschilt nogal.

Het Duitse Blue Brixx had je natuurlijk al gevonden:

https://www.bluebrixx.com/en/sets/knights?limit=55

Die verkopen daar hun eigen ontwerpen op basis van Qunlong voornamelijk en andere merken en sets.
Hun eigen sets lijken het meest op echte huizen van vroeger.
Dan zijn er wat sets met net wat meer kleur - Urge / Mork en Xingbao zelf
Dan heb je XingBao sets met het ontwerp van BB zelf : Kingdom Come Deliverance heet dat.

De kwaliteit is wat minder dan van Lego - niet super veel slechter - kijk maar hier naar de foto's op het forum.

BB ontwerpen kun alleen bij hun kopen tenzij ze samen met XingBao zijn. BB vraagt gem 200 voor 5000 stenen zoiets. Maar andere merken via BB kopen is niet altijd goedkoop. Urge / Mork en Xingbao is goedkoper om die zelf uit china te halen bij een yourwobb bijvoorbeeld.

De beste kwaliteit komt van GoBricks maar die maken zelf niets - produceren voor anderen.

Steinchen shop gebruikt GoBricks. Maar die zijn echt net begonnen en daar zijn ook wat opstart problemen mee.
Lees: handleidingen nog niet ok, soms vage bouw technieken etc.

https://www.steinchenshop.de/mittelalter/

De set bouwers die GoBricks gebruiken zitten eigenlijk allemaal in Azie en daar kennen ze de middeleeuwen niet zo goed. Dus zijn er amper ( nog ) sets met dat thema.

Veruit het meeste kom echt van Blue Brixx tot op heden. Er proberen er momenteel een hoop te starten ......

Edit: ReoBrix vergeten:

https://www.bluebrixx.com/en/brand/reobrix

Die maken vooral middeleeuwse stads gebouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Dit even ter info:

Lesdiy.de is al een vrij oude site. Ken hem al jaren ze zijn altijd vrij duur geweest. Prijzen gingen richting Lego .....
Focus natuurlijk op Duitsland. Maar er is een ook een .com tegenwoordig.

Wat verkopen ze: Moc's van ontwerpers die daar zelf. De ene is ook duurder dan de ander.
Ze gebruiken willekeurige merken om hun sets mee te maken: kan zijn Panlos / Sembo / Decool etc

Christmas! 20% off! Discount Code: LD1101

Nu was ik daar weer en de prijzen vielen mij enigszins mee. Zeker met extra 20% eraf.

Ik heb dus de 1:8 Red Bull wagen genomen.

Ze hebben ook wat middeleeuwen sets maar die zijn vind ik zelf niet allemaal even mooi :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfTpqamrpSBFtfnJcnAdQ9gIx3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eKecWudlRstpEpHacxezzYh4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YovwxBqIeegh5JB6LZMttEecqzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GmdxhSDANu02b1tJoAhXbEsM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GR_mvP_ljfbZ5kU_xIS5PBaVMk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W1a83fatZU2aopFvyq5Yyqqq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7AviTEwgPj5RqX74Hm0ZQAyCZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4MKbgIvoaIg7KEcKnBiu8l51.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTG57xb7ZK2pTNTCgLpDKyy9GxE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Y6kTCShXKCzhdjm5CroyiZP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7b6JnfC77f7rGNCLOEagqOIfWhA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cfZeVTNdw6iAZsDe6HYL2bku.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz1j7x3qX25rc6nzQbwwt9NejuQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jWx3XeVI3M7DWwnIaGqVPayk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:04
CORVETTE schreef op woensdag 30 november 2022 @ 11:02:
Dit even ter info:

Lesdiy.de is al een vrij oude site. Ken hem al jaren ze zijn altijd vrij duur geweest. Prijzen gingen richting Lego .....
Focus natuurlijk op Duitsland. Maar er is een ook een .com tegenwoordig.

Wat verkopen ze: Moc's van ontwerpers die daar zelf. De ene is ook duurder dan de ander.
Ze gebruiken willekeurige merken om hun sets mee te maken: kan zijn Panlos / Sembo / Decool etc

Christmas! 20% off! Discount Code: LD1101

Nu was ik daar weer en de prijzen vielen mij enigszins mee. Zeker met extra 20% eraf.

Ik heb dus de 1:8 Red Bull wagen genomen.

Ze hebben ook wat middeleeuwen sets maar die zijn vind ik zelf niet allemaal even mooi :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk die RB16b. Verzenden ze die dan ook gratis naar Nederland? En heb jij enig idee of daar ook een passende sticker set voor verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
cordonbleu schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:41:
[...]

Leuk die RB16b. Verzenden ze die dan ook gratis naar Nederland? En heb jij enig idee of daar ook een passende sticker set voor verkrijgbaar is?
Ja verzenden zit erbij in. De mijne is gister besteld. Ging prima.
De sticker set is volgens mij te verkrijgen bij lucas2020 zelf via zijn rebrickable? Dacht dat ie ook uit nl kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Cass Casey schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:22:

Afbeeldingslocatie: https://www.large.nl/dw/image/v2/BBQV_PRD/on/demandware.static/-/Sites-master-emp/default/dw1171656b/images/2/9/1/5/291546d-emp.jpg?sw=1000&sh=800&sm=fit&sfrm=png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 13:32
In mijn Facebook feed kwam deze voorbij:
https://buildiverse.com/p...ronaut-man-buildingblocks
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jMmo7jXY4p3aiXhrqbcdHVXxz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hiOBiwODacpaAxrRKtLskO1i.webp?f=fotoalbum_large

Ik vind 't een erg leuk model, maar ik heb nog nooit van "Buildiverse" gehoord en kan er ook met Google erg weinig over vinden.
Heeft iemand wel ervaring met deze blokjes en deze website?

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
avoid schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:55:
In mijn Facebook feed kwam deze voorbij:
https://buildiverse.com/p...ronaut-man-buildingblocks
[Afbeelding]

Ik vind 't een erg leuk model, maar ik heb nog nooit van "Buildiverse" gehoord en kan er ook met Google erg weinig over vinden.
Heeft iemand wel ervaring met deze blokjes en deze website?
Ik ken het niet maar het is flink aan de prijs .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Set 5 van Blaustein is beschikbaar

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb email notificatie aanstaan bij BB voor deze en wat andere sets. Krijg normaal een email maar dit keer nog niet gehad.

Misschien komt hij later maar ik heb hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Die email heb ik ook nog niet gehad maar zag het op FB langskomen. Er is een speciale groep voor Blaustein

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Die email heb ik ook nog niet gehad maar zag het op FB langskomen. Er is een speciale groep voor Blaustein

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

toppie, Besteld :)

nu nog steeds deel 1 :+

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Was het vergeten: de mails worden niet tegelijk verstuurd ivm spam / bulk goede als ze er teveel ineens versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Hier kwam de mail net binnen.
Maar door Facebook van Bluebrixx zag ik het hem net tijdens de lunch.

Ben helemaal hyper nu :+

ben dus maar de handleidingen gaan verzamelen. echter snap ik iets nog ff niet.

wat bedoelen ze met de plaatjes?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6lU_LnA4jSn3p1KvEW0IH4c3XQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Fe7VZKAIRUWH1g6FUc9R35L.png?f=user_large

alleen de grondplaat los maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNSnb1yPc3SxGjo7miS3qXLCfhQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LmYxMX3PLxpMX3HjyGovDx0a.png?f=user_large

verschotten tot losse steentjes?

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Ja en ja , plaatjes zijn dus toch intuïtief ;)

De losgemaakte constructie uit het eerste plaatje kan later dus in zijn geheel weer teruggeplaatst worden.

[ Voor 53% gewijzigd door Eurionair op 01-12-2022 13:45 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

Eurionair schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:44:
Ja en ja , plaatjes zijn dus toch intuïtief ;)

De losgemaakte constructie uit het eerste plaatje kan later dus in zijn geheel weer teruggeplaatst worden.
Plaatjes intuïtief maken is echt een vak appart.
vond ze best goed, maar denk ga toch even checken want met 21.868 blokjes ben je al lang zat bezig.

dit wordt mijn grootste set tot nog toe. ben wel benieuwd hoelang ik er over ga doen.

Maar ja......... eerst nog set 1 zien te krijgen .......

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:08
Is inderdaad een deel in zijn geheel wegnemen en dat later terugzetten (bv het dak van de gang of de bomen) of echt demonteren voor eventueel hergebruik.

Zelf de uitbreiding ook gelijk besteld toen ik hem zag, in ieder geval wat te doen tegen de kerst :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:04
CORVETTE schreef op woensdag 30 november 2022 @ 13:56:
[...]

Ja verzenden zit erbij in. De mijne is gister besteld. Ging prima.
De sticker set is volgens mij te verkrijgen bij lucas2020 zelf via zijn rebrickable? Dacht dat ie ook uit nl kwam.
Ik heb hem ook besteld. Heb jij al een stickerset besteld of bouw je hem zonder? Ik ben niet zo bekend in de 'namaak' lego en ook niet met sites als rebrickable enzo, dus weet dan niet zo goed waar ik de juiste set voor dit model kan vinden.

En weet jij ook of er een handleiding bij zit? Bij de omschrijving op Lesdiy.de zie ik bij 'Anleitung Form' USB staan. Bij de meeste andere sets op die website zie ik staan pdf, dat lijkt me duidelijk. Maar wat dan een USB handleiding is?

[ Voor 17% gewijzigd door cordonbleu op 01-12-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
https://rebrickable.com/m...f1-rb18-18-scale/#details

Dit is waar je de stickers kunt bestellen.

Als je niet bekent bent met andere merken : voor deze prijs zal het waarschijnlijk niet het allerbeste zijn. Er kunnen krasjes bijvoorbeeld op zitten of andere dingen.

Je kunt uiteraard wel dezelfde set krijgen in GoBricks bij een webrick bijvoorbeeld. GB is altijd top.
Maar dan is ie wel een stuk duurder.
Je kunt ook - mochten er wat stenen echt minder zijn en dat stickers het niet kunnen verbergen - bij Webrick GoBricks of Lego ervoor doen.

Maar we zien het vanzelf . Het kan ook super kwaliteit zijn dat weet je nooit. Ook kunnen onze sets verschillen.

De sticker set bestel ik pas als de stenen er zijn.

USB wil vaak zeggen dat op de stick de pdf staat. Die zit dan in de doos .

[ Voor 5% gewijzigd door CORVETTE op 01-12-2022 19:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:57

MEJ

De AMG van Kiyui is af!

Ik had hem al een tijdje staan inmiddels maar was nog in afwachting van bestelling webrick voor zwarte onderdelen. Heb de koplampen iets aangepast en de blauwe en rode pins/axles vervangen die direct in zicht zijn en die eenvoudig te wisselen waren.

Uiteindelijk tevreden met resultaat en er zullen zeker nog een aantal 1:8 niet-lego auto’s volgen.

Tijd voor wat foto’s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FcDmI1eN6jPkayvlEHiiT-Cv4BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UiDaDVrg6L6AAXEZrtx2zNIy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqYZZ_IFcFGMn9E5-5hbSOJ17Wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W1tabSLrdnPyS9g0J4lhqf1E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MASi6nB7Q__0HwXSwBeTADjFJj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A45GJs6CLzDxxljeVrOhyJ0p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wWgonLfVD3IDT4J3YoJmlHrqo4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bTALOJjaEFaCH0XSk5vgBXZm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYNSN71KReGi_6lqjQPC-g2e1dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V68GsLed4wx8hSWRPEo5MPD4.jpg?f=fotoalbum_large

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik ken het merk niet maar de stenen zien er zo op het oog best goed uit toch ?

Ik heb een update van mijn 1:8 Porsche 911 van TGL.
De gewone onderdelen en echt goed en de bouw leuk , ook zijn alle zilveren onderdelen netjes ....
behalve de grote panels ..... daar zitten soms wat krasjes op. Alleen bij die panels ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BzRhRgIBDieY5JR2kQcNyKm9OSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFsVCeC4KuUY7yX8kSmMlD4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjMqAsKdg8i-J_ZQwwDSCygSdRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fn5yrqGXaLYB3g62rhiecza1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/getd7KM9Gks7Fv0S95TqHEliIhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJ4CWEzTvpzCqmp9ZcurTpLS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjLMYZujEywqUBlZ2Vxobnuo6JE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppsJ1b9Yt1XZqdzKmTPtzv9B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4B4yv1wKbR1s_LcG87TGvH5dXoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ungjqMrOB1Axe9AH9vT5vvyN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgdjzOBHHMOYI3flBKkrIaRjPRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezz1NOofKi1aM761NLQ4HYdZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben begonnen met deze, Rael EL-J907
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Sb5541e9880be4a24ab3748eb10bc27aeQ/Rael-MOC-J907-High-Tech-ORV-Off-Road-Vehicle-Luxury-Car-Model-Building-Block-Bricks-6689Pcs.jpg_640x640.jpg

Het merk Rael kende ik nog niet, maar de eerste indrukken zijn goed, de reviews zijn ook allemaal lovend. Kwaliteit van de steentjes is super (ik denk gobricks), alle pinnen zwart, geen kleurverschillen, top!

Het wordt echt een flink bakbeest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6XvMLFJJJK4NYp-iGlJPKGUo0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xsgLRkoEWWeP0nHClHDxn3Kq.jpg?f=user_large

Het was wel even schrikken, ergens in de eerste stap moest ik 2 liftarms 5L hebben, die leken er niet bij te zitten. Na een zoektocht bleken die ergens in de grote zak van de stappen 9 en 10 erbij te zitten in een ongenummerde zak (net als nog een extra zak met 2L en 3L (zwarte) pins...)

Tot nu toe zeer onder de indruk, maar nog ca 6000 steentjes te gaan :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Rael is GoBricks. 18k ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Bij Blue Brixx bij de aankondigingen staat deze middeleeuwse toren :

https://www.bluebrixx.com...g-Tower-BlueBrixx-Special

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2G1jtkUsz3Tp5zoB1E7zy7qw3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFJ1nZsjd3YJw14z9YrSMv0I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 20:19
u_nix_we_all schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:03:
[Afbeelding]

Het merk Rael kende ik nog niet, maar de eerste indrukken zijn goed, de reviews zijn ook allemaal lovend. Kwaliteit van de steentjes is super (ik denk gobricks), alle pinnen zwart, geen kleurverschillen, top!

[Afbeelding]

Het was wel even schrikken, ergens in de eerste stap moest ik 2 liftarms 5L hebben, die leken er niet bij te zitten. Na een zoektocht bleken die ergens in de grote zak van de stappen 9 en 10 erbij te zitten in een ongenummerde zak (net als nog een extra zak met 2L en 3L (zwarte) pins...)

Waar heb je deze gekocht en hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
tsjarlie schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 19:30:
[...]

Waar heb je deze gekocht en hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?
Ik heb hem bij "klemmbaustein MOC Store" op Aliexpress gekocht

Toen ik daar bestelde was er nog 1 op voorraad in hun european warehouse (Polen) dus ik had hem binnen 1 week binnen. Totaal voor de versie met de motoren (9) en 2 accuboxen heb ik 310€ betaald

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik ben lekker bezig met de Unimoc (sic) maar zit nu met een technisch vraagje mbt de aandrijving....
De achterwielen hebben elk een eigen XL motor (4x), die met een vertraging van 8:24, dus 1:3 de wielen aandrijft. De vooras heeft een eigen XL motor. Die heeft ook een diff. De combinatie motor-diff samen met de vertraging bij de wielen komt op 1:2,33 uit. De voorwielen draaien dus sneller dan de achterwielen....

Er is geen directe verbinding tussen de voor en achterassen.

De vraag is, kan dat kwaad, of komt dat wel goed doordat de motoren de krachten wel verdelen, dus dat de motor van de vooras een beetje afgeremd wordt door de achterwielen, ofwel de moteren van de achterwielen iets sneller gaan doordat ze door de voorwielen vooruit getrokken worden?

De vooras heeft 2 kruiskoppelingen tussen de motor en het diff. Ook zit er op elke aandrijfas een kruiskoppeling per kant om te kunnen sturen. Zou ik daar ergens de metalen kruiskoppelingen moeten gebruiken? Dat wordt in de bouwinstructie niet echt duidelijk gemaakt. Er zitten (maar) 2 metalen kruiskoppelingen bij de set, maar ik dacht dat die misschien beter gebruikt kunnen worden voor het hefdak, lijkt me dat daar ook wel wat kracht nodig is.

Ik denk dat ik hem voor nu maar gewoon met de normale plastic kruiskoppelingen bouw. En dan kijken welke er het eerste sneuvelen (if any) dan kan ik die alsnog wel vervangen :P

Maar als jullie nog goeie ideeen hebben, laat maar horen.

Edit: fotootje van de voortgang:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i4mb5JitETjoMkci5mECfU66jPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IIvt0JRaf2kajYoMfWOogAt9.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 04-12-2022 18:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
Ons kerst display staat ook weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPJyoezVpd9qT01J-1smrlMgVjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewK7VcLj7dM3NYStKlRfrYms.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STJizXJe58ZipI-MPxLb3SNsjqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Awn2VtTTSrNDKjkHRAiifvcu.jpg?f=fotoalbum_large
Fijne dagen allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 18:59
u_nix_we_all schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze inderdaad wel al vaker gezien op AliExpress. Mooi hoor, hou ons op de hoogte :)

Nadat ik op Facebook een mooie Millennium Falcon tegenkwam in random kleuren, begon het te kriebelen. Dus ik heb die set opgezocht en gekeken wat ik aan steentjes heb hiervoor. Ik zit op 70 procent nu, dus uiteraard ben ik er nog lange niet. Maar ik ben alweer een avond verder op AliExpress en het winkelwagentje zit weer vol. Het kriebelt toch wel heel erg om die te gaan bouwen in random kleuren.

AliExpress is altijd een hele puzzel om alle stukjes te vinden en dan ook nog bij elkaar te krijgen bij dezelfde shop voor gratis verzending etc. Alleen daarmee kan ik me al uren vermaken. Ik ben een goed jaar weggeweest uit deze hobby, maar ik heb de kriebels weer helemaal te pakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 09-06 17:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Munchkin schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:40:
Ons kerst display staat ook weer:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fijne dagen allemaal!
Dat is een mooie setup, zijn dat veel losse sets? :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Laatst online: 08:01
Het zijn 8 sets (een aantal lego, maar ook wat China klonen), en een hele hoop losse stenen van Ali Express, o.a. voor de bergtunnel, de treinsporen, en de aandrijving van de Carousel.

[ Voor 4% gewijzigd door Munchkin op 04-12-2022 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ossi schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:41:
[...]

Deze inderdaad wel al vaker gezien op AliExpress. Mooi hoor, hou ons op de hoogte :)

Nadat ik op Facebook een mooie Millennium Falcon tegenkwam in random kleuren, begon het te kriebelen. Dus ik heb die set opgezocht en gekeken wat ik aan steentjes heb hiervoor. Ik zit op 70 procent nu, dus uiteraard ben ik er nog lange niet. Maar ik ben alweer een avond verder op AliExpress en het winkelwagentje zit weer vol. Het kriebelt toch wel heel erg om die te gaan bouwen in random kleuren.

AliExpress is altijd een hele puzzel om alle stukjes te vinden en dan ook nog bij elkaar te krijgen bij dezelfde shop voor gratis verzending etc. Alleen daarmee kan ik me al uren vermaken. Ik ben een goed jaar weggeweest uit deze hobby, maar ik heb de kriebels weer helemaal te pakken :9
Kijk een op webrick. Er zijn er meer maar die heeft GoBricks en andere merken. Ze kopen vaak ook restpartijen op. Kilo spul. Leuk om tussen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Ik heb de wielen er maar vast opgezet, en even een proefritje gemaakt. Het ding rijdt prima, dus denk dat het geen probleem is. Omdat er nogal wat aan opbouw bij gaat komen heb ik er nog even een sixpack halve liters bovenop gezet, ook dan rijdt hij nog steeds super. Mag ook wel, met 5 XL motoren :P
Draaicircel is wel aan de grote kant, maar op zich nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
u_nix_we_all schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:21:
[...]

Ik heb de wielen er maar vast opgezet, en even een proefritje gemaakt. Het ding rijdt prima, dus denk dat het geen probleem is. Omdat er nogal wat aan opbouw bij gaat komen heb ik er nog even een sixpack halve liters bovenop gezet, ook dan rijdt hij nog steeds super. Mag ook wel, met 5 XL motoren :P
Draaicircel is wel aan de grote kant, maar op zich nog wel te doen.
Foto's?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Klik voor groter formaat.

Met de wielen eraan begint het ergens op te lijken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXjV_hyPJ390AgRcdsUmtQ2kQCI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYSbMFyLbbtgcdtnwOxKAVEZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Detail, een van de achterwielen, elk met een eigen XL motor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OzK3I2ZlXg5jaKIPgYJXtEABmk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agkPv31wWtlDZiofaXaHG8kx.jpg?f=fotoalbum_small

Leuk detail, de houder voor het reservewiel, de kun je uitklappen, en klikt weer mooi vast als je hem omhoog zet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RnC1z0yhnzCU8KGLUhuN5o2Log=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFtpRh4Jwfo5F5nHPSbtHDy2.jpg?f=fotoalbum_medium

De voorkant met de 4 in lijn motor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FTot80H6SDb41-Q4Bm8r8588So=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKLc7U8lDAgQBxvAIwUjo9V6.jpg?f=fotoalbum_medium

Edit:
Hier een heel uitgebreide review van WeltDerKlemmbausteine:

[ Voor 5% gewijzigd door u_nix_we_all op 04-12-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Iemand vroeg een tijdje geleden: kun je op designer zoeken bij Blue Brixx?

Je kunt via de site van Merlinssteine.de zoeken in een database. De meeste Blue Brixx sets en designers zitten daarin. Als je daar op Martin klikt zie je alles wat hij gemaakt heeft.
Hij heeft van veel merken sets in een database staan dus dat is best handig.

https://www.merlinssteine.de/setdb/designer/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ktpbfnx8QHc4Sy7vkqKP6N5s-o8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hH0z5LDoqmh9kUBcwcYeZBl8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3N1rTmsQ65f3JR1qil20euLIsKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I0eEy60ABnIxi3trWlWZsf26.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Stap 5 van de 15

unimoc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aoHUDIvf-92tzFaEi1Y8mV_48vI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZGbK2tSa8KyuEY1h5MMF8vm.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zrj6mk8B8quR_jsPPHXdXkRRzrg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gXvgjvbJVKvhhmrgG1crrRh7.jpg?f=fotoalbum_small

Het dak en de achterkant van de cabine staan erop. Daar zit ergens zo'n dunne pin in, die door het gat door 2 normale 2L pinnen moet. Dat ging wel erg strak, daar heb ik een hamer bij moeten gebruiken. Dat krijg je nooit meer uit elkaar natuurlijk, maar dat zien we dan wel weer (als ik hem ooit nog uit elkaar haal) :P

De motor heeft wat slangen gekregen. Die zal ik nog wel iets in moeten korten (staat ook in de handleiding) anders kan straks de motorkap niet dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:44:
[...]
Enig idee hoe lang die trein uit china er over doet?
CORVETTE schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:47:
De trein : voor corona gem 7 weken soms eerder soms Langer
Komt met een sneltreinvaart deze kant op, zou 9-12 hier moeten zijn volgens de T&T. Dat is dus in 15 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Wat vinden jullie dan van deze ?

TuoLe 6012 Megatron.
4050 onderdelen voor 80 euro.

Ik ken het merk niet - vast een beginner - maar voor 80 euro is het aardig bouwen en 4050 onderdelen.
Daar wil ik wel wat mindere kwaliteit voor accepteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRKpGLcYUChEcv1JWTRJHzeA0WY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vMQBml5brkMXWKAno1EngYSS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
CORVETTE schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:17:

TuoLe 6012 Megatron.

Ik ken het merk niet - vast een beginner - maar voor 80 euro is het aardig bouwen en 4050 onderdelen.

[Afbeelding]
Wel gaaf! Mijn Bumblebee staat ook nog steeds. Optimus prime staat nog op de wensenlijst. Waar heb je deze gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ossi schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:32:
[...]

Wel gaaf! Mijn Bumblebee staat ook nog steeds. Optimus prime staat nog op de wensenlijst. Waar heb je deze gevonden?
Yourwobb.com
Paar Euro paypal komt erbij en verder niets.

Misschien is er nog een kortings actie ik zal even kijken

Edit: newbricksinfo
In hoofdletters zou korting geven.

[ Voor 7% gewijzigd door CORVETTE op 06-12-2022 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:50
Ik zit er over te denken om morgen eens naar Saarbrücken te gaan om de Bluebrixx winkel te bezoeken. Ben relatief gezien in de buurt. Iemand bekend met die shop om me te adviseren het wel of niet te doen?

https://www.bluebrixx.com/de/store/saarbruecken

Edit: vanmiddag geweest. Het is het allemaal gewoon net niet. Niks gekocht dus. Mocht ik ooit aan treinen beginnen dan kan ik hier wel los gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Cass Casey op 08-12-2022 00:11 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Cass Casey schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:17:
Ik zit er over te denken om morgen eens naar Saarbrücken te gaan om de Bluebrixx winkel te bezoeken. Ben relatief gezien in de buurt. Iemand bekend met die shop om me te adviseren het wel of niet te doen?

https://www.bluebrixx.com/de/store/saarbruecken
Jammer dat dat geen megastore is.....

Maar wat ik zou doen: BB heeft online een andere inventaris dan de winkels. Het kan dus maar zo zijn dat online uitverkochte sets gewoon in de winkel liggen.

Ik zou een lijstje maken met sets die je graag zou willen maar die online uitverkocht zijn.
In theorie zou Blaustein er ook kunnen liggen met alle 5 sets compleet. Kans is klein maar zoiets zou kunnen.

https://www.bluebrixx.com/de/bluebrixxspecials?limit=775

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ee8TNKMsVZm02RwA4EXzY-D_c_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sPCbhUMf8USKHUAXpPIV1dV3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben laaang uit de bouwsteentjes geweest. Nu weer eens contact met een lego 24124 RC buggy! Wel ZWAAR teleurgesteld in de toegankelijkheid, laagdrempeligheid, ervaring etc van Powered UP aandrijving via de smartphone.

Ik zie dat Mould king leuke simpele directe controllers en electra heeft; ik denk dat ik dat maar haal. Of zijn er betere alternatieven (zonder smartphone & met proportionele controle)?

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 07-12-2022 15:18 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@maratropa

Wat wil je precies ?

Er zijn van Mould king e.a. enorm veel buggies:
Let niet op de prijzen. Nooit kopen bij BOL ;-)

De Mould King 6.0 accubox en controller zijn 6 kanaals en traploos. De meeste andere controllers hebben dat niet.

Het nadeel is dat de 6.0 accubox geen zwaardere accu in zich heeft dan de 4.0 en andere merken. Dus de afgifte is hetzelfde.

Niet meer power. Wil je meer power of maakt dat helemaal niet uit ?

Maar als je een 6.0 set wilt kun je die vaak het beste in een set kopen dan los.
Alleen ik weet niet hoe je exact kunt vinden in welke sets die zet. 17015 bulldozer dacht ik.

Alles is uitwisselbaar. Dus iedere motor uit china kun je op iedere accu box prikken.
Er zijn ook accuboxen die samen kunnen werken.

De motoren van Mould King hebben vaak net wat meer afgifte dan vergelijkbare lego motoren.
Mould King heeft ook nog de black furious en buggy motoren.

Wat zoek je exact ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQG7MmZh8fyF1jwtOZ5g3fPBdFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W3ByUwQ1oc9EVIMPgORuB1qM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door CORVETTE op 07-12-2022 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Mijn Mork set via Blue Brixx is binnen.
Ik had hem eigenlijk gekocht om te kijken waar Mork staat met hun kwaliteit.

Ik heb de set alleen doorgeven aan mijn dochter. Dus bouw hem niet zelf.

Ik heb wel even naar de kwaliteit gekeken en hoe de pasvorm is.

Er zitten wat kleine krasjes op . De pasvorm zit wat aan de lichte kant. Het lijkt best aardig om Qunlong ( BB ) maar dan een fractie minder verfijnd.

Mork valt onder de goedkope en opkomende merken dus al met al is Mork prima te bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNey2eDrr12bJ2KMnggttVEPSb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72qo2lqRhTjmBxsx2DDwozGp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IqI1whw2ycjD5GRdwFL-mmYbibg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0vhhzvjGXyv6UFZa6a1Tl2L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1qQfRicTmPbSYWtMpHzqbzoGDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1LGMXcwOpwaj0JEKHQViShmm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dTAAWzUFLyGmucJRRGF_P6e_00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bJ3eGcmsZIgeS7HRablOwp8Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Nu online
Bluebrixx heeft een nieuwe video geplaatst van Blaustein t/m de laatste upgrade. Nu verder wachten op de basisset

YouTube: 21.868 Teile?! Alle 5 Sets zusammengebaut! Burg Blaustein mit 4 Erwe...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik ben begonnen met Blaustein. Het blijft maf dat een stabel dozen tot aan mijn borstkast 1 bouw set is.

Mijn eerste doos is Qunlong.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inXoED4FawQhJ9_XcfXclZz47Wo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3VDbvTc2iSlKiblsDvipYBw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

CORVETTE schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:36:
Ik ben begonnen met Blaustein. Het blijft maf dat een stabel dozen tot aan mijn borstkast 1 bouw set is.

Mijn eerste doos is Qunlong.

[
Hoe herken je Qunlong ?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb met beide veel gebouwd.

De pasvorm is zwaarder. En het past net wat minder soepel als GB. Ook had ik meer kleine krasjes en wat heel vage melk gloed op een paar stenen. GB heeft dat nooit. Dan hou ik de stenen schuin in dag licht Dan zie je meer.
Maar de zwaardere pasvorm valt gelijk op.

Kwaliteit van mij - is verder prima - heb alleen de bodem pas gedaan .

Edit: bij alle merken zie je sporen van de mould / case / krasjes / melk en slechte kleuren als je ze onder direct zonlicht of dag led lamp. Ook de betere merken als Cada , cobi , Lego en GoBricks hebben allemaal hun eigen eigenaardigheden .

[ Voor 18% gewijzigd door CORVETTE op 08-12-2022 23:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:57
Ik ben inmiddels al aardig op weg met 'Die Hurde Erweiterung fur Burg Blaustein':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Ml6g0uHyz7cfApPXVLnmHAqSWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e2cZZdGy1fu1yu0d1JOpENbv.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn bevindingen tot nog toe:
- Weer een hele berg extra onder de burcht... pfff, niet het meest interessante bouwwerk, dit sla ik dan ook, voor nu, nog even over.
- 'Die hurde'-elementen geven de burcht echt een hele mooie make over... Het begint nu langzamerhand echt wel op een kasteel te lijken. Vooral de upgrade voor de Bergfried en de burcht zelf vind ik persoonlijk het mooiste van deze uitbreiding.
- Al de 'extra steentjes' die je nodig hebt uit de voorgaande delen 😓 Ik snap waarom ze dit doen, maar het is aardig zoeken in alle zakjes voordat ik alle steentjes had gevonden.
- De set is inmiddels 'onhandelbaar' geworden. Tillen is haast niet te doen (~18kg) en de set 'draaien' volgens de instructies in de bouwbeschrijving wordt ook steeds lastiger. Een tip is hier dan ook om de element los te bouwen, of de burcht uit de set te halen alvorens je hierop verder bouwt.
- Ik had in de planning staan om na deze uitbreiding de hele burcht weer af te breken en weer opnieuw op te bouwen (ook mijn zoontjes hebben al gevraagd of ze hem mogen bouwen), maar met al die 'verwijder deze elementen en het hergebruik van de stenen in de volgende uitbreidingen' wordt dit denk ik wel een lastig verhaal. Dit is dus echt wel een gemiste kans. Ik zie mezelf nl. niet vanuit 22k steentjes de sets weer opbouwen.
- Qua bouwervaring, vind ik dit wel de 'minste' uitbreiding, omdat het gros van de stenen in het nieuwe fundament gaat zitten.... en de derde keer een 'berg' bouwen spreekt een stuk minder aan dan het uitbreiden van de burcht/het kasteel zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Psyx88 op 09-12-2022 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Zo, het heeft even geduurd, maar de Rio Grande is eindelijk af! Technisch gezien moet er nog een torpedo launcher bovenop en moeten er nog twee decals worden geplakt, maar die laat ik nu nog even achterwege. Mocht ik van het weekend meer tijd hebben dan volgen er meer foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KZyXpQIrGMiY1eUTl6XtrA9hs5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2qop4OGP247p13iLmjGMZ2F7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Blaustein is natuurlijk ontworpen in de huidige bouw volgorde. Het is steeds meer uitgebreid . Dan is soms de volgorde idioot en vreemd.

Ze hadden nooit verwacht dat er zoveel vraag zou zijn. Lijkt wel alsof de hele wereld blaustein wil.
Ze zijn aan het kijken of er nog wat bij kan. Niet een uitbreiding op het kasteel zelf maar een muur / gebouwen er om heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Er zijn al een paar nieuwe sets aangekondigd die je als uitbreiding kan beschouwen op Blaustein

Het gaat om Medieval Horse stable en Medieval Armourer. Beide zijn wederom ontworpen door Martin.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@Eurionair Inderdaad... ze hebben dezelfde vlaggetjes als Blaustein. Dit kan geen toeval zijn 😁

ook het promotie filmpje van de Hurde erweiterung op Bluebrixx doet vermoeden dat er (nog) meer in de pipeline zit.

Het wordt wel een ware 'investering' als ze in dit tempo Blaustein sets blijven uitbrengen 🤣

[ Voor 56% gewijzigd door Psyx88 op 09-12-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:08
Psyx88 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:42:

- Qua bouwervaring, vind ik dit wel de 'minste' uitbreiding, omdat het gros van de stenen in het nieuwe fundament gaat zitten.... en de derde keer een 'berg' bouwen spreekt een stuk minder aan dan het uitbreiden van de burcht/het kasteel zelf.
Ik heb de set nog niet binnen, maar dit gevoel heb ik ook. Ik vond de bodem/zijkanten veruit het minst interessante deel en dat lijkt in deze uitbreiding juist de hoofdzaak. Die 6 studs hoogte voegt voor mij ook weinig toe tov de Saalbau en het ziet er een beetje uit als iets om maar aan een aantal stenen te komen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Hij was toch beter te verplaatsen met de extra dikke bodem ?

Ik vind ook dat ie met de bodem erbij meer op kan gaan in de eventuele omgeving. Hij blend beter tussen bomen of andere gebouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Weer aardig opgeschoten met de Unimoc. De cabine en chassis zijn klaar, inclusief de lift en het motorfietsje. Die lift is een beetje gammel, en gaat vrij hard omhoog en omlaag. Is dus wel even opletten, daar zit geen slipkoppeling op dus dat werkt niet zo handig.

Daarna begonnen met de kampeerbak, eerst de vloer en het tafeltje. Leuk dat je die in hoogte kunt verstellen, zo kun je icm met de bank het omtoveren tot een royale slaapplaats.
Een van de zijkanten gemaakt, dat zijn een hoop groene panelen bij elkaar.

Tot nu toe geen problemen gevonden, nog steeds erg blij met de kwaliteit van de stenen en de pasvorm.

unimoc
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H25oZyxcZGvIC9F-K-w5Dn9B0Ik=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MdgfG4AxBHoPSLNSz3Mmos5.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v74zaer6rzQHBlqCg9gJ6k3miaU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVQoi1YSXVnZxRCF6ycstWWq.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Az1A-rlwLW8P_K339g6tdP3-WXU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoTfXYWHgeUIWcADqZVoyN3U.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zndeov77ZnLh9T6OaYFx0ovMCsI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yMwhvBaRrcwhFNZIrXjqOOtJ.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxFZ2ZFDcdmfHqGm8-RQL7qF_Gg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Seu77vjRTGNTjyO8wK1OnUv8.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJfRQKLgSMxafMXFrO_eo2kpUIE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4oUK1Fn92fDHQBtPhWsEJ0a.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MY41LAK1oPv7QQcHRNPs4Qk3NdU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zM19qIW9yzqnaaM3Oa0Tn5hx.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
@CORVETTE Er zit een vrij dun, maar stevig technic frame met handvatten onder de saalbau, zodat je het geheel wat makkelijker kan tillen. Het nadeel is wel dat de 'groene ombouw' los om dit frame ligt. Ook zijn de bal-joints, waarmee de groene ombouw delen aan elkaar klikken, sterker dan de snot-verbinding. Dus als het geheel eenmaal in elkaar zit en je het los wilt halen, trek je dus niet de baljoint connectie los, maar de snot connectie waar deze aan vast zit.

In alle videos van die Hurde erweiterung was tevens een vrij grote spleet te zien tussen het fundament van de vorige uitbreiding en het nieuwe fundament. Echter heb ik gemerkt dat als je wat extra tijd neemt om het geheel goed op het nieuwe fundament te zetten, dat deze spleet dus verdwijnt en dan loopt het geheel netjes in elkaar over. Ik wist dat ik hier extra op moest letten, want dit was bij het plaatsen van de burg op het vorburg fundament ook het geval.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat, nu het nieuwe fundament onder Blaustein zit, het geheel nog imposanter over komt. Dus het nieuwe fundament heeft zeker meerwaarde 😁👍🏻

[ Voor 8% gewijzigd door Psyx88 op 10-12-2022 20:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ossi
Vorig jaar zomer had ik deze al eens gebouwd, alleen vreemd genoeg kan ik hem hier in mijn posts niet terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sz_xQFXYEUuQyh2P5HjVBZahl2c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eaAHT9c1ZV3NnqROkVbVDSg.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d02r2LOaNvqsCtSWCH4HC5FOZo0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dz90pDgkZwN5itgAcPfoCiMz.jpg?f=fotoalbum_medium

In zekere zin vrij eentonig om te maken, maar wel een serieus mooi display-model. Gisteren besloten om hem uitelkaar te halen, want ik heb de onderdelen nodig voor een Millennium Falcon. Grofweg tien uur bezig geweest om hem volledig uitelkaar te halen, wat een klus zeg. Goed 5000 onderdelen heb je ook niet zomaar uitelkaar natuurlijk. Vandaag nog een paar uurtjes aan het sorteren geweest en er nog niet klaar mee. Daarna de onderdelen opvoeren in Rebrickable om te kijken hoever ik ben voor de Millennium Falcon. Gisteren stond die op 73% *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CORVETTE schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:17:

TuoLe 6012 Megatron.

[Afbeelding]
Ik persoonlijk vind het de verkeerde. Ik heb Optimus hier staan, maar een 80's versie. Megatron 80's zou een goede kans maken, maar deze... Alsnog bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Er is sale bij yourwobb:

https://www.yourwobb.com/collections/on-sale

Zitten best toffe sets tussen en er gaat bij sommige best wat vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Bij BlueBrixx komen er een aantal piraten sets aan. Dat schip vind ik er wel tof uit zien, maar de zeilen en het gebrek aan rigging op het prototype in de video hebben me nog niet overtuigd. Wellicht wordt dit in het uiteindelijke model nog opgelost. Ik ben wel benieuwd naar de prijs overigens. Het zijn "maar" 1576 onderdelen, maar daar zitten wel de enorme scheepsromp onderdelen bij.

Wel fijn dat ze in tegenstelling tot Lego wel een fatsoenlijk aantal kanonnen op een schip kunnen plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://www.bluebrixx.com/img/items/105/105328/1000/105328_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
CORVETTE schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:14:
Er is sale bij yourwobb:

https://www.yourwobb.com/collections/on-sale

Zitten best toffe sets tussen en er gaat bij sommige best wat vanaf.
77 euro voor Bumblebee, die kan ik iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Mould King heeft de log truck en tatra 8*8 .
Deze lijkt wat beter bedacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlBGNGkmcOi2SwZr0ELeJBAWtFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfxCZe2tL86TOH7z8QImIu6X.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb Blaustein op onhold staan. De kwaliteit tot nu toe is niet zo best. Iedere steen heeft krassen , doffe vlekken , slechte pasvorm.
Dit is de slechste kwaliteit sinds lang........

Ik ga dit bij BB neerleggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eH7ohXG40a2KPYTCcr0d5mSf6tU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQN1I4XT7gQ7Il5jbt8qIwX2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V3ADCdY8eEO8p98vIZt_6NdEGbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyiwocbtyPjxN2s2rkYnLHg7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIvPLmamaiC0ctxT3ldtBzLyaNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2MBO6oJhEYWAppR7wqgtjAe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmY0p7nhklOSknTVCFjmrdz_UsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFwcRQV4gAOOtxINEwF2XwCM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

CORVETTE schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:55:
Ik heb Blaustein op onhold staan. De kwaliteit tot nu toe is niet zo best. Iedere steen heeft krassen , doffe vlekken , slechte pasvorm.
Dit is de slechste kwaliteit sinds lang........

Ik ga dit bij BB neerleggen.
Wow , dat is dan wel heel erg beroerd. Maar dit klinkt zeer terecht om een claim bij BB neer te leggen. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Tevens ben ik ook wel verrast. Ik zit al een tijdje in die FB-groep voor Blaustein. Daar komt van alles langs maar geen klachten over de steen-kwaliteit.

Zijn het in jouw geval dan ook geen gobrick stenen ? Ik had min of meer begrepen dan de basis set met gobricks werd geleverd.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:12
Ik herken dit ook totaal niet, ik denk niet dat ik gobrick stenen had, de stenen voelde te 'kleverig/zacht' (ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven) om gobrick te zijn. Een mouldking set voelt echt anders aan. Maar ik had zeker geen klachten over de pasvorm. Wel hier en daar iets zichtbaardere spuitpuntjes die je bij lego oid minder ziet. Zeker de grotere stukken zoals de berg elementen hadden hier wat last van. Verkleuring was er niet, wel kun je vrij eenvoudig de randen van stukken beschadigen als je ze niet goed op elkaar drukt. Wel balen dus voor je Corvette. Jij had de batch te pakken die ongeveer 4 uur online heeft gestaan een paar weken geleden toch? of is jouw set al van een levering eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Iedere steen is shit. Heb het bij BB gemeld inmiddels. Morgen eens kijken wat er in de andere dozen zit.

Bij mijn weten zijn alle eerste Blaustein kasteel tot maart dit jaar Qunlong geweest. Toen zouden ze een test gaan doen met GoBricks. Die was er sneller als verwacht en in mei ofzo zijn er GoBricks sets uitgeleverd. Dat hebben ze niet erbij gezegt maar dat is bevestigd door meerdere reviewers.

De mijne komt uit September toen ie 1 dag is geleverd. En deze is 100% geen GoBricks. Dit is Qunlong maar dan slechter als we / ik gewend ben.

Ik heb wel wat klachten gehoord over een trein van BB . Maar daar moet ik nog wat beter bekijken.

Weet dus nog niet of ik verder ga. Ik wacht eerst af of ik hem misschien niet terug moet sturen .

[ Voor 7% gewijzigd door CORVETTE op 12-12-2022 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 08:45
CORVETTE schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:10:
@maratropa

Wat wil je precies ?

Er zijn van Mould king e.a. enorm veel buggies:
Let niet op de prijzen. Nooit kopen bij BOL ;-)

De Mould King 6.0 accubox en controller zijn 6 kanaals en traploos. De meeste andere controllers hebben dat niet.

Het nadeel is dat de 6.0 accubox geen zwaardere accu in zich heeft dan de 4.0 en andere merken. Dus de afgifte is hetzelfde.

Niet meer power. Wil je meer power of maakt dat helemaal niet uit ?

Maar als je een 6.0 set wilt kun je die vaak het beste in een set kopen dan los.
Alleen ik weet niet hoe je exact kunt vinden in welke sets die zet. 17015 bulldozer dacht ik.

Alles is uitwisselbaar. Dus iedere motor uit china kun je op iedere accu box prikken.
Er zijn ook accuboxen die samen kunnen werken.

De motoren van Mould King hebben vaak net wat meer afgifte dan vergelijkbare lego motoren.
Mould King heeft ook nog de black furious en buggy motoren.

Wat zoek je exact ?

[Afbeelding]
Mijn vraag sluit hier wel op aan. Ik wil mijn Defender gaan motoriseren. Ik wil alleen niet met een app gaan werken. Iemand ervaring met een Lego alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@lutj

Heb je zelf ervaring met het rc spul op lego gebied ? Heb je al motoren liggen ?

Wat ik je aanraadt is om te kijken of de Defender in de handleiding al klaar is gemaakt voor RC.
Bij Mould KIng en TGL hebben ze nog wel eens dat samen in de handleiding staan. Dus dan kun je zo van een niet rc versie een rc versie maken. Zijn er anderen die de Defender al van rc hebben voorzien ?

Als je perse een 4x4 jeep wil zijn er volgens mij betere opties te vinden ( met RC ).

Stel je wilt een mooie RC set voor je technic om mee te beginnen dan zou ik kijken naar de Mould King 6 kanaals , met traploze sticks. Die kun je overal later bij gebruiken.

De motoren zul je moeten kijken afhankelijk van gewicht en wat je wilt. Je kunt misschien 2x motoren achter doen, of 4 voor achter. Of 4x motoren voor alle 4 de wielen. En welke motoren ? de oudere grote XL of de nieuwere xl of de standaard ?

Zelf zou ik kijken dus naar waar de MK 6.0 accu set in zet. Kijken hoeveel en welke motoren in die set zitten. Zie set hierboven de 8x8. Dan heb je een goede basis set met een hoop rc spul en een zwik motoren . Terwijl je dan voor de set maar 40 euro betaald.
Ik weet niet wat het compleet los kost ( zie yourwobb ) maar de 6 kanaals is de duurste van allemaal. Maar absoluut de fijnste.
Motoren los versturen zijn bij yw best duur. Eerder 2 euro per motor. Daar loont het om een combi te bestellen. Set + extra motoren erbij. Dan betaal je je niet blauw aan shipping.

Of staat er op Marktplaats geen mooie set met heel veel motoren er in ? Dan hoef je alleen de 6 kanaals accu + controller te bestellen en ben je klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Rood
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnpaWjMvsbt_Yr2nSKfmyfYRWIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tQKPHFXljNrMnfhpW8wYqn8t.jpg?f=user_large

Of geel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJLfNzq3ZRt7KLunEuoNLAPKkrs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LWR6vnafS3JqssUcxeB2ZRW3.jpg?f=user_large

De reden voor geel: De remklauwen zijn ook geel (is misschien slecht te zien). En omdat Webrick.com 20% korting had een tijdje terug heb ik een aantal onderdelen besteld, waaronder weer 500 zwarte 3L pins en onderdelen om mijn AMG GT3 te ontdoen van alle vreemde kleurtjes.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87

luigi87

Domotica Fanaticus

CORVETTE schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:58:
Iedere steen is shit. Heb het bij BB gemeld inmiddels. Morgen eens kijken wat er in de andere dozen zit.

Bij mijn weten zijn alle eerste Blaustein kasteel tot maart dit jaar Qunlong geweest. Toen zouden ze een test gaan doen met GoBricks. Die was er sneller als verwacht en in mei ofzo zijn er GoBricks sets uitgeleverd. Dat hebben ze niet erbij gezegt maar dat is bevestigd door meerdere reviewers.

De mijne komt uit September toen ie 1 dag is geleverd. En deze is 100% geen GoBricks. Dit is Qunlong maar dan slechter als we / ik gewend ben.

Ik heb wel wat klachten gehoord over een trein van BB . Maar daar moet ik nog wat beter bekijken.

Weet dus nog niet of ik verder ga. Ik wacht eerst af of ik hem misschien niet terug moet sturen .
Ervaar je dit met de basis set? Of met één van de uitbereidingen?

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Met de basis set. De eerste. Ik heb nog niet de andere sets open gemaakt.

Heb wel mee zakjes opengemaakt van deze set en net zo, Van de bricks en bricks modified geen enkele zonder beschadiging / kras / of vlekken. Soms tegelijk ook.

Ik heb een kleine hypothese: aangezien er lange tijd door mij en anderen - in ieder geval van de laatste anderhalf jaar - heb ik het idee dat deze kleine serie wel eens een rest serie kan zijn van eerder nog.
Of dat ze de moulds ( waar je het plastic in giet ) gebruikt hebben van lang geleden.

Zulke slechte kwaliteit van hun terwijl ze echt beter maken nu - is gewoon erg raar .

@zonoskar Geel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 08:45
CORVETTE schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:03:
@lutj

Heb je zelf ervaring met het rc spul op lego gebied ? Heb je al motoren liggen ?

Wat ik je aanraadt is om te kijken of de Defender in de handleiding al klaar is gemaakt voor RC.
Bij Mould KIng en TGL hebben ze nog wel eens dat samen in de handleiding staan. Dus dan kun je zo van een niet rc versie een rc versie maken. Zijn er anderen die de Defender al van rc hebben voorzien ?

Als je perse een 4x4 jeep wil zijn er volgens mij betere opties te vinden ( met RC ).

Stel je wilt een mooie RC set voor je technic om mee te beginnen dan zou ik kijken naar de Mould King 6 kanaals , met traploze sticks. Die kun je overal later bij gebruiken.

De motoren zul je moeten kijken afhankelijk van gewicht en wat je wilt. Je kunt misschien 2x motoren achter doen, of 4 voor achter. Of 4x motoren voor alle 4 de wielen. En welke motoren ? de oudere grote XL of de nieuwere xl of de standaard ?

Zelf zou ik kijken dus naar waar de MK 6.0 accu set in zet. Kijken hoeveel en welke motoren in die set zitten. Zie set hierboven de 8x8. Dan heb je een goede basis set met een hoop rc spul en een zwik motoren . Terwijl je dan voor de set maar 40 euro betaald.
Ik weet niet wat het compleet los kost ( zie yourwobb ) maar de 6 kanaals is de duurste van allemaal. Maar absoluut de fijnste.
Motoren los versturen zijn bij yw best duur. Eerder 2 euro per motor. Daar loont het om een combi te bestellen. Set + extra motoren erbij. Dan betaal je je niet blauw aan shipping.

Of staat er op Marktplaats geen mooie set met heel veel motoren er in ? Dan hoef je alleen de 6 kanaals accu + controller te bestellen en ben je klaar.
Ik heb de defender al staan en ben nu bezig met een heftruck MOC. Daarna wil ik eigenlijk de defender weer opbouwen met RC functionaliteit. Echter om daar originele lego motoren etc. voor de kopen wordt wel prijzig. Ik kan dan nog Defender aanschaffen :). Hopelijk zijn lezers hier ook mee bekend en hebben mogelijk een RC mod van de Defender al gemaakt met alternatieve motoren.
Op Yourwobb kan ik die motoren niet zo makkelijk vinden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Bij yourwobb onder technic sort op goedkoopste.

Bij hitian ook.

https://www.hitian.com/product/mould-king-power-function/

Ht 008 is de accu + controller. 20 dollar.
Motoren moet je uitzoeken. 2 tot 3,50 per stuk.
Lichtje kan ook.

1 servo voor sturen? En 2 motoren aandrijving? Misschien wat weinig omdat ie vrij zwaar is. Ik zou daar 4 opzetten denk ik. Dan is ie vrij vlot.

Maar welke motoren.....

De motoren zou ik goed uitzoeken: waarom ?
Bij een kleiner model boeit het niet echt dat trekken ze wel. Bij een wat groter model presteerd ie shit vaak omdat er te weinig rekening wordt gehouden met het gewicht en de belasting.

[ Voor 21% gewijzigd door CORVETTE op 14-12-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:57

MEJ

zonoskar schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 16:31:
Rood
[Afbeelding]

Of geel?
[Afbeelding]

De reden voor geel: De remklauwen zijn ook geel (is misschien slecht te zien). En omdat Webrick.com 20% korting had een tijdje terug heb ik een aantal onderdelen besteld, waaronder weer 500 zwarte 3L pins en onderdelen om mijn AMG GT3 te ontdoen van alle vreemde kleurtjes.
Ik zou voor geel gaan! Matcht ook beter bij de velgen.

Zijn die stoelen in kleur tan of dark tan? Wil mijn AMG van kiyui ook zwart gaan maken en dan stoelen in tan kleur.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MEJ schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:10:
[...]

Ik zou voor geel gaan! Matcht ook beter bij de velgen.

Zijn die stoelen in kleur tan of dark tan? Wil mijn AMG van kiyui ook zwart gaan maken en dan stoelen in tan kleur.
Hij is op het moment opgebouwd met gele accenten. De stoelen zijn inderdaad tan kleur, staat inderdaad heel mooi en eigenlijk kost het vrij weinig. Je moet alleen geluk hebben dat alles in die kleur beschikbaar is als je bij bricklink besteld. Als je bij webrick.com besteld hebben ze vrijwel alles in alle kleuren. Er staan overigens meer foto's van deze set verderop on dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@zonoskar
Heb je wel eens de GoBricks tan kleur gekregen toen je bij webrick bestelde ?

Ik heb bij mijn eerste rechtstreekse bestelling bij GB niet geweten dat zij een andere tan hebben. Slagje donkerder.

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Lees net een bericht op FB over de stenenkwaliteit van de 1e uitbreidingsset van Blaustein oftewel de Bergfried.

Kijk en huiver : https://www.facebook.com/...dorvanity=476030087568258

Zie al die scheuren eens in vele steentjes :(

PV Output

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CORVETTE schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:59:
@zonoskar
Heb je wel eens de GoBricks tan kleur gekregen toen je bij webrick bestelde ?

Ik heb bij mijn eerste rechtstreekse bestelling bij GB niet geweten dat zij een andere tan hebben. Slagje donkerder.
Nee, ik heb deze bij bricklink besteld, was uiteindelijk goedkoper en sneller geleverd dan webrick. Als je courante bricks nodig hebt is bricklink meetsal goedkoper. Maar goed om te weten dat de kleur niet overeenkomt.

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:34
Eurionair schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:50:
Lees net een bericht op FB over de stenenkwaliteit van de 1e uitbreidingsset van Blaustein oftewel de Bergfried.

Kijk en huiver : https://www.facebook.com/...dorvanity=476030087568258

Zie al die scheuren eens in vele steentjes :(
Ziet er niet best uit. Ik heb gisteren mijn bergfried in elkaar gezet (besteld op 10-11) en die is prima kwa kwaliteit. Het is wel zorgwekkend hoe wisselend de kwaliteit is. Controle daarop lijkt niet goed op orde te zijn.

Nou dag he

• Holzschuh
  • Nu online
Ossi schreef op maandag 12 december 2022 @ 12:32:
[...]

77 euro voor Bumblebee, die kan ik iedereen aanraden.
Is dit dezelfde Bumblebee als die van 7 november?
vuurtjih schreef op maandag 7 november 2022 @ 08:06:

Eindelijk af 8)
Vooral een erg grote build. Stevigheid is zo matig dat hij amper blijft staan en onderdelen niet goed blijven zitten. Gewoon net niet helaas.
vuurtjih was er niet zo over te spreken. Als ik de foto's naast elkaar leg lijken ze op elkaar en ook een beetje net niet hetzelfde.

• Ossi
Holzschuh schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:18:
[...]

Is dit dezelfde Bumblebee als die van 7 november?

[...]

vuurtjih was er niet zo over te spreken. Als ik de foto's naast elkaar leg lijken ze op elkaar en ook een beetje net niet hetzelfde.
Het model is hetzelfde verwacht ik. Of de steentjes hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen. De mijne is niet instabiel namelijk, maar die is vorig jaar op AliExpress gekocht, misschien betere batch aan steentjes? Of misschien ben ik minder kritisch? Of misschien is vuurtjih niet zo van goed stevig aandrukken?
Het blijft een gok met Chinese producten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Zo af en toe kom je toch wel pareltjes tegen op AliExpress, helaas alleen met pdf instructies:

https://a.aliexpress.com/_EvwjzH9

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S49bbea8830d546dda0cade55e6a333962.jpg_640x640Q90.jpg_.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Dit vind BB : zie onder.
Dus kan replacement parts doen maar daar heb ik echt geen zin. Is me teveel werk.

Ze houden de boot af en vinden dat het onder het proces valt.

Het enige goede is dat ze meerdere mensen heeft geraadpleegd dus meer weten er van. Kunnen ze beter klagen bij hun leverancier.

thanks for your message.

These are new goods. We have just held extra consultation with the responsible department. The parts have micro scratches due to manufacturing, packaging and transport.

These micro scratches are also present with other manufacturers / brands, as this is unavoidable.

Spare parts can only be ordered for missing parts or miscasts. If you want more stones, we have a large selection of part packs on our homepage.

Thank you for your understanding.

We wish you a nice day.

Best regards,

thansk for your message.

As already communicated, this is not a reason for complaint with us.

Only a spare parts order for missing parts or miscasts can be taken up.

If there are deep scratches visible on the stones, which can be proven with a photo, a spare parts order can be taken up.

Thank you for your understanding.

Have a nice day.

Pagina: 1 ... 33 ... 48 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.