Apple | LEGO | Sony Playstation
Doos heeft wel wat te lijden gehad...MEJ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:42:
Mijn eerste niet LEGO set is binnen, de onlangs bestelde Kiyui AMG GT-R. Als de kleine rustig is dan zal ik vanavond begin maken met bouwen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Schuiven die 4 ladderdelen nu in elkaar? Zie ik dat nu goed?CORVETTE schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:08:
Mijn klassieke brandweer wagen van Blue Brixx.
Vrij complex voor zo'n klein model. Ik had niet de laatste serie stenen van ze maar kwaliteit was ok.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Meer sets van BB hebben functies maar spelen kan niet . Daarvoor is hij echt te gammel. Gewoon bij een diorama is hij prima.
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Mould King heeft volgens mij ook een pakjes locomotief met motor en ook rook en geluid. De 12012.Paper schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:13:
Wil een winter/kerstdorp maken. Heb https://www.yourwobb.com/...ge?variant=42069783150748 besteld. Als andere mensen nog andere sets weten/tegen komen die ervoor gebruikt kunnen worden hoor ik dat graag.
Die had ik gezien ja. Die lijkt wel heel gaaf. Helaas past ie niet hier. In de breedte heb ik best veel ruimte, ik de diepte lang geen 70 cm.CORVETTE schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:07:
[...]
Mould King heeft volgens mij ook een pakjes locomotief met motor en ook rook en geluid. De 12012.
Webwinkel bestaan nog niet zo lang in Duitsland.
Ze hebben eigen ontwerpen en best leuke sets.
Ze hebben hun eigen doos, helaas wel digitale handleiding en krijgen de stenen van GoBricks.
Als GB het niet heeft vallen ze terug op Sembo.
Sommige ontwerpen hadden wel een beetje gedraaid mogen zijn t.o.v. de base plate.
Wat vinden jullie van deze sets ?
/f/image/g5ECFtNSJ6aLjSQZbRFKOncP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7upED0v89aAMVM5lITmir2c0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Lk3cBKX7ANaukymA2nU87VXo.png?f=fotoalbum_large)
Bij Blue Brixx is de Santa Maria ook binnen:
with canvas sails and 7 carbon axles
Label: BlueBrixx-Pro
Manufacturer No: 104892
Designed by Marco P.
179,95 EUR
/f/image/dgbodYBKIMDq3OesZd9NuShz.png?f=fotoalbum_large)
Nou dag he
Maar er moesten dus nog wel wat extra onderdelen besteld worden. De Mould king versie had maar aan 1 kant een tank en de wielen waren ook minder mooi gemaakt op de Chinese versie. Er moesten eigenlijk wel 4 LED setjes in, maar dat vond ik toch wel te gortig om die te bestellen. Ze vragen rustig 10-20 euro per LED setje en op webrick.com kosten deze ook 10 euro per stuk. Dus 30 euro aan Bricklink onderdelen later heb ik de set gebouwd en wat foto's gemaakt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LR0yGUIuCMDxsHYGZbx9n1xK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dHX6Exkw0vgiCSN2u9XOKgZi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FxK0JgAvBpOGydw6F3W6D4If.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A5Mm8gpVWAh88zDiKaO2LPUQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jDqTe2nE95QVykXVXqcvQ63L.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FoI8TPz8RMnjSaNOnby6rqIk.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R2pY4M5MhIJoszRIPJtQJGHW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W0ehgobW3fpOH6sAailfE1MA.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OYKMxlu04kxqyMvy8pGY5Xt6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c30akHzKUbknac2HvofeUOEK.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/c0v4cvcGAsXSRLaPKaDfaD0E.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E5ZlgP5SNVPyHBIFRCZ4HEoP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cvtrGxo1T7rPk815KK4sEGFh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KMdZpxSD4neAdfJmZ3Fe8Nhz.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H7mjmLmeUvVaqhvdKCM13tw2.jpg?f=user_large)
De handleiding van ctan666 is een serie duidelijke foto's die redelijk goed te volgen waren. Slechts op 1 of 2 plaatsen was er wat verwarring, maar goed te doen. De handleiding van Mould king daarentegen viel me ernstig tegen. De afbeeldingen zijn donker en het blauw lijkt eerder paars. Afbeeldingen zijn ook redelijk klein, dus vaak is het lastig te zien wat er gebouwd wordt.
Qua onderdelen geen klachten, alles klemde goed en niet te hard. Geen grote spuitgiet punten op de onderdelen en de kleuren zijn ook mooi. Wel heb ik alle blauwe en rode pins vervangen door zwarte exemplaren van webrick.com. De Mould King versie heeft zelfs een hoop verchroomde onderdelen. En ook al zagen de verchroomde bricks er goed uit, ik heb ze toch vervangen door pearl grey
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Het past precies bij elkaar allemaal en de gekozen kleuren volgen het onderwerp goed. Zo op het oog ook geen vreemde kleuren die ergens net uitsteken.
Komt ook omdat ik wat gele onderdelen vervangen heb en natuurlijk overal de blauwe en rode pins/Asjes vervangen.Holzschuh schreef op donderdag 3 november 2022 @ 11:42:
Het past precies bij elkaar allemaal en de gekozen kleuren volgen het onderwerp goed. Zo op het oog ook geen vreemde kleuren die ergens net uitsteken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BxydZIb9vFY0Pr79qqvdVDfg.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QPiaG9J2DSWygtHHRK5OkPvs.jpg?f=user_large)
Hier wederom een paar bouwfases van de Saalbau afgerond dus maar weer een kleine update;
Stap 6 rond de eerste verdieping verder af met het interieur, het 2e deel van de buitenmuur en het begin van de 2e verdieping. Het hoge niveau van detail valt hier goed op met bv het bed en de kledingkist.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Po3OoNaZqX4AgKumg4DmGsEG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XCwZqLiSXSI9QLv05LGA9nYd.jpg?f=user_large)
Stap 7 gaat verder met de muren van de 2e verdieping en ook wordt de brug van de originele basisset afgemaakt door middel van een overkapping. Met het ophogen van de muren wordt ook goed duidelijk hoe massief deze toevoeging is.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MgieZ0QPvNxhpb0Cc1xyubWl.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7VPzMcGGKGLzhrJnnJnklddt.jpg?f=user_large)
Wat valt je precies tegen aan de stenen ?Speedy schreef op woensdag 9 november 2022 @ 17:34:
Hij ziet er wel goed uit, jammer dat de stenen dan tegen vallen voor zoiets.
De robot @vuurtjih doelde ik op. Aan de stenen van de Saalbau valt niks tegen, uitstekende kwaliteit en alles zit stevig in elkaar.Eurionair schreef op woensdag 9 november 2022 @ 19:05:
[...]
Wat valt je precies tegen aan de stenen ?
Hopelijk zijn ze snel weer leverbaar en je gaat er geen spijt van krijgen. Dit is echt een bouwervaring die ik iedereen kan aanraden als je ook met iets met kastelen/gedetailleerde builds/indrukwekkende builds/bouwtechnieken hebt. Voor mijn Lego 10305 heb ik nog geen moed gevonden om op hem te bouwen omdat ik bang ben dat het tegenvalt na BlausteinEurionair schreef op donderdag 10 november 2022 @ 00:03:
Aha , gelukkig verkeerd begrepen want ik heb vandaag deel 3 & 4 gekocht en ga nu wachten tot 1 & 2 beschikbaar zijn om te kunnen beginnen en dan later natuurlijk nog deel 5.
Deel 1 was een fantastische bouwervaring en ik kan niet wachten om de rest te mogen bouwen.
De Burg staat op de kast in de woonkamer en krijgt veel bekijks. Ik krijg vaak de vraag: 'Welke Lego set is dit dan?' 🤣
[ Voor 44% gewijzigd door Psyx88 op 10-11-2022 11:46 ]
Hij is er!!Psyx88 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:09:
Ik wacht nog steeds op de Bergfried (de rest van de uitbreidingen staan al klaar) staat al 2 maanden op 'coming soon'..... duuuuurt lang! 😁
Check ff Bluebrixx.Psyx88 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:58:
volgorde van sets is:
1. Blaustein Castle
2. Castle Keep extension
3. Outer Bailey extension
4. Hall extension
5. Wier walk extension
en ja, je hebt alle voorgaande sets nodig om de uitbreidingen te bouwen. Dus als je bijvoorbeeld 2 of 3 niet hebt, kun je 4 en 5 niet bouwen.
Ik wacht dus nog altijd, ongeduldig, op de Keep extension... coming soon.
Keep extention is nu op voorraad
Edit:
Iemand was mij al voor zag ik
Ik heb nu set 2,3 en 4 besteld.
Dan nu maar wacht tot deel 1 beschikbaar is voordat ik kan gaan starten met bouwen.
Voor nu heb ik nog 7 sets liggen.
3 lego sets (2 star wars helmets)
En die horizon set
En dan chinese sets:
Een titanic set
De razor crest half afgebouwd
R2d2
En dan van Bluebrixx de vuurtoren.
En dan komt dit er nog weer bij.
... Nu nog tijd vinden om weer te gaan bouwen...
[ Voor 25% gewijzigd door luigi87 op 10-11-2022 16:31 ]
- leeg -
Je bedoelt 104382 van BB? Ze hebben meerdere vuurtorens. Doe die maar als eerste 😉
Ik zit in dezelfde situatie.luigi87 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:19:
[...]
Ik heb nu set 2,3 en 4 besteld.
Dan nu maar wacht tot deel 1 beschikbaar is voordat ik kan gaan starten met bouwen.

Alleen jammer , gisteren set 3 en 4 besteld en dus vandaag kwam set 2 beschikbaar dus extra verzendkosten en dan zul je zien dat set 1 ook heel snel beschikbaar is. Maar goed liever een tientje extra dan er nu naast grijpen.
Zeker, die is het ook.CORVETTE schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:29:
@luigi87
Je bedoelt 104382 van BB? Ze hebben meerdere vuurtorens. Doe die maar als eerste 😉
Volgens mij ook op aanraden van jou
Haha, moest ook wel ff slikken nu ik die 2+3+4 moest afrekenen.Eurionair schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:34:
[...]
Ik zit in dezelfde situatie.![]()
Alleen jammer , gisteren set 3 en 4 besteld en dus vandaag kwam set 2 beschikbaar dus extra verzendkosten en dan zul je zien dat set 1 ook heel snel beschikbaar is. Maar goed liever een tientje extra dan er nu naast grijpen.
En denk 2 week geleden bovenstaande vuurtoren.
Stiekem hoop ik dat set 1 nog ff op zich laat wachten. Anders ben ik in 1 maand ff veul geld kwijt aan een shitload aan plastic blokjes
[ Voor 53% gewijzigd door luigi87 op 10-11-2022 18:44 ]
- leeg -
De eerste set werd daar veel aangeboden toen de uit was anderhalve maand geleden. Maar nu inmiddels helemaal niet meer. Vraag wederom groter dan het aanbod.
Kun je mooi beginnen met de vuurtoren. De Duitse recenties waren allemaal goed. 😎
Ik heb mijn Blaustein ook besteld . Dus 4 van de 5 heb ik straks .
Ongelofelijk zo snelbreadje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:19:
[...]
Ach... K! Hij is Al uitverkocht. Het zou toch fijn zijn als ze iets grotere bestellingen deden.
Zag laatst nog in een van hun filmpjes dat ze erg de nadruk leggen op dat klanten op de site moeten aangeven geïnformeerd te worden als de set beschikbaar komt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze erg benauwd zijn om wat extra voorraad in te slaan.
Nou dag he
https://www.lepinboard.de/viewforum.php?f=195Paper schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:13:
Wil een winter/kerstdorp maken. Heb https://www.yourwobb.com/...ge?variant=42069783150748 besteld. Als andere mensen nog andere sets weten/tegen komen die ervoor gebruikt kunnen worden hoor ik dat graag.
Hier . Wel in het Duits. Maar heel veel kerst sets.
Stap 8 levert de inrichting van de grote zaal op. Als eerste wordt de houten wand geplaatst voor de kapel, daarna komt de mooie wandbekleding en de grote tafel met stoelen aan bod. Verder nog wat schilden ter decoratie.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CliGm85c5DlP5Wt00HdNJJri.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kh7xyP4346NXNx73zlzpS2NI.jpg?f=user_large)
In stap 9 wordt de kapel gemaakt, deze komt in het deel dat over de bestaande rotspartij is gebouwd. Vrij klein, maar erg gaaf met glas in lood en wandversiering. Ook wordt in deze fase de 2e wand van de grote zaal afgemaakt waarmee het geheel min of meer afgerond is. De volgende fases zijn het dak en wat aankleding in de vorm van planten/bloemen, wordt vervolgd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z8uIGXRVNBXeeziV0VT35fah.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/laIGrUvZIROqMs5WO5OBSSNX.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6bF0zebmMb5aA38zfWJHqsJw.jpg?f=user_large)
BB heeft meerdere partijen waar ze de stenen van betrekken. Hun grootste is Qunlong. Er kan ook Xingbao tussen zitten en daar hebben ze ook een paar sets / series met doos van.Eurionair schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:25:
Is dat juist goed of zijn de normale stenen beter ?
Qunlong is geloof ik weer van Zhe Gao en dat is weer van LeLe. Al die drie maken zelf ook sets.
Maar BB shopped bij meerdere. Ze zijn wat aan het testen met GoBricks bij Burg Blaustein.
GoBricks zijn de Duitse afobs gek op. Ik ook en veel anderen ook. Hun niveau is vaak heel erg hoog.
YouTube: 17000 Teile für 680€: Der Saalbau bringt Burg Blaustein auf ein neue...
:strip_exif()/f/image/tfvZZJga5RZDFNuGe43Capdo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vRpodfftBNmzJNSR7RzOgf7b.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb vanmorgen mijn Saalbau ook afgerond met het dak, ook weer een aardige constructie al vond ik het wel het minst leuke deel.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NkAbsM38Zcov1BEuOy0zb677.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S9Lg8CeMS2RoWuoLcqd1dhwP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tt79tKrmCScihDKE8ANRMVRm.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ph2H4qurrSU5uDVGvWT7U7Tu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KTVSS6lPQSisN3gAU5pESR5y.jpg?f=user_large)
Al met al is het een nog imposanter geheel geworden dan het al was. De bouwervaring was top en ik kan dit zeker aanraden, stenen kwaliteit was zeer goed, de handleiding was duidelijk (veel duidelijker dan de originele set, maar wat de held ook al zei, de bouw lijkt ook eenvoudiger). Ik kwam een 1x1 brick met stud te kort, echter ga ik er van uit dat ik zelf ergens een foutje heb gemaakt want ik hield een gewone 1x1 brick over ...
Over onderdelen over gesproken,
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sSq9s0b2U7OmPbD21ekFjK3U.jpg?f=user_large)
Net als bij de voorburcht wordt er tijdens de voorbereidingsfase gesteld dat je de stenen apart moet houden en weer gebruikt, echter van die stapel heb ik niets hoeven pakken. De zak met reserveonderdelen is dus nog een stukje voller geworden
Maar wat praktische informatie omdat ik vermoedelijk ook begin binnenkort.
Is hij op te tillen zo ? En zo ja hoe ?
Of moet ik beter een plaat eronder doen zodat ik hem kan verplaatsen.
Met de Saalbau er op wordt het gewicht ook een dingetje.
Met de 4e uitbreiding komen er een soort van handvaten aan om hem te transporteren, maar daar heb je nu niks aan.
[ Voor 15% gewijzigd door Speedy op 13-11-2022 13:22 ]
Hier een update van het chassis en de ophanging. Kwaliteit stenen gewoon erg goed. Deze zijn beter als Cada en de Denen en schurkt heel dicht bij GoBricks aan. Geen kleurverschil. Hele goede pasvorm. Beter als wat ze eerst hadden. Een verbeter puntje: soms zitten tandwielen wat te strak op de as.
Dan de set tot nu toe: ben er heel erg blij mee. Hij doet me denken aan oude technic sets van vroeger. Het model zit vol met tandwielen en assen . Afgeladen vol . Love it.
Daarnaast is het model echt anders dan andere sets die ik ken. Heel veel eigen oplossingen en dat maakt het leuk.
Het kan me eigenlijk al niet meer schelen hoe de carosserie is : wat eronder zit is gewoon top.
Geen set voor een beginner . Je moet vaak op lastige plekken onderdelen vastmaken. Deze heeft dezelfde complexiteit als sommige CaDa sets.
:strip_exif()/f/image/ka2Z9IQAe5puxTTaA0pkzBEI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FFCN9XTaPajhyeJc7lkcEerc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8BbYdQWl9uKh7F7m3UpW5aPI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j598eJljn2iY4R72vxEKVcgr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UKwvqEQeFQRgwYt87HGdNcIv.jpg?f=fotoalbum_large)
Iedere dag hebben ze een ander thema met kortingen van 30%.
Dus ene dag technic , middeleeuwen, etc.
Met die 30% zijn ze nog misschien wel wat duurder dan via China rechtstreeks soms maar dat zal niet meer zoveel schelen dan.
Daarnaast hebben ze veel sets waarbij de korting tot 50% kan gaan.
Iedere ochtend komen de filmpjes uit wat het thema van de dag is.
YouTube: Blue Week bei BlueBrixx - Infos zu Aktionsstart, Rabatten, Themen un...
Interesting! Ik wil de Delta Flyer nog kopen maar iets zegt me dat die niet in prijs gaat dalen.CORVETTE schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:05:
Van 21 tot 28 november is er Blue week bij Blue Brixx.
Iedere dag hebben ze een ander thema met kortingen van 30%.
Dus ene dag technic , middeleeuwen, etc.
Met die 30% zijn ze nog misschien wel wat duurder dan via China rechtstreeks soms maar dat zal niet meer zoveel schelen dan.
Daarnaast hebben ze veel sets waarbij de korting tot 50% kan gaan.
Iedere ochtend komen de filmpjes uit wat het thema van de dag is.
YouTube: Blue Week bei BlueBrixx - Infos zu Aktionsstart, Rabatten, Themen un...
Alle onderdelen bij deze set zijn zilver.
Links op Foto.
Rechts op de Foto staan de koppelingen met een as verbinding. Die zijn donker zilver. Als enige.
Weet dus niet of het zo bedoelt is. Als accent ofzo aan de buitenkant.
:strip_exif()/f/image/bGgPh29X0nyN35R6PTkyynpZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De maten staan bij de set(s), zie bv https://www.bluebrixx.com...-Castle-BlueBrixx-SpecialCORVETTE schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:54:
@Speedy Speedy : staan er maten in de handleiding dat jij weet ? Oppervlak bedoel ik dan.
:strip_exif()/f/image/oK5hLa46XdZUJIjMjIzoZFHJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de Bergfried gisteren afgebouwd... wat een feest 😁 Helaas geen gobricks stenen, maar de kwaliteit valt me alles mee (na alle verhalen die ik gehoord had over issues met de Bergfried-wand).
Een tip die bij mij heel erg geholpen heeft: bouw de uitneembare wand tegelijkertijd op met de Bergfried, zo past het allemaal netjes en voorkomt het gepriegel om de wand in de Bergfried te zetten. Het is dan wel aan te raden om de handleiding 2x te openen.
Vanavond sporten en dan morgenavond beginnen aan de Outer Bailey uitbreiding 😁
Goeie tip , zag al verschillende mensen die worstelden met die uitneembare wand.Ik heb de Bergfried gisteren afgebouwd... wat een feest 😁 Helaas geen gobricks stenen, maar de kwaliteit valt me alles mee (na alle verhalen die ik gehoord had over issues met de Bergfried-wand).
Een tip die bij mij heel erg geholpen heeft: bouw de uitneembare wand tegelijkertijd op met de Bergfried, zo past het allemaal netjes en voorkomt het gepriegel om de wand in de Bergfried te zetten. Het is dan wel aan te raden om de handleiding 2x te openen.
Vanavond sporten en dan morgenavond beginnen aan de Outer Bailey uitbreiding 😁
Hoe herken je gobricks stenen eigenlijk ?
Gobricks stenen voelen anders dan de stenen van xingbao. Ze voelen iets harder en 'scherper'. De aanhechtingskracht is veel hoger dan xingbao en ook de spuitaanhechtingspunten van de mal zijn minder aanwezig. Bij xingbao zijn het behoorlijke 'gaten', bij gobricks zijn het kleine witte stipjes. Als laatste kan je het serienummer op de steentjes checken. Bij gobricks bestaat dit altijd uit 2 getallen. Voorbeeld: 511-14.Eurionair schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:32:
[...]
Hoe herken je gobricks stenen eigenlijk ?
P.s. ik ben ook nog maar een n00b als het op chinese stenen aankomt, dus @CORVETTE verbeter me gerust als ik iets zeg wat niet klopt 😁
Een simpele manier is kijken naar de zak. Deze is van TGL maar GoBricks heeft dezelfde zonder hun naam.
Maar wel grote rode letters erop. Qunlong / Xingbao BB heeft zwarte kleine letters.
Maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Hier in het Duits:
Hoe herken je GB stenen:
Deze persoon is trouwens ook lid van een podcast / stream clubje met andere mensen en hij heeft vrij veel info staan over ook allerlei rechtzaken in Duitsland . Hij is vrij goed geïnformeerd over bepaalde zaken.
YouTube: Woran erkenne ich Gobricks Steine von Gobricks.cn? - Doschdns kleine...
Hij heeft ook 2 leuke filmpjes over veel andere merken ( o.a. GB en Qunlong ( BB ) ):
YouTube: Who is Who der Hersteller - # 01 - Was ist wo drin und wie erkennt m...
YouTube: Who is Who der Hersteller - # 02 - Was ist wo drin? SEMBO, GUDI, JIE...
:strip_exif()/f/image/t4mR5boTX0kv5YVPB9M9wYvv.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/SmupwXjUG7hsz9tJdtAoNxIV.png?f=fotoalbum_large)
Je had Blaustein zelf al staan?CORVETTE schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:33:
Mijn stapel Blaustein dozen staat ook klaar 😋
Moet er wel een plaat onder doen omdat ik hem moet verplaatsen. 75 bij 75 zou goed moeten zijn.
[Afbeelding]
Sinds ik set 2,3 en 4 heb check nu ik nu iedere dag of Blaustein weer op voorraad is. En ja heb de melding ook al aan staan
- leeg -
Bij het laatste deel zouden toch al handvaten zitten om hem te verplaatsen? Of heb je dat deel nog niet?CORVETTE schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:33:
Mijn stapel Blaustein dozen staat ook klaar 😋
Moet er wel een plaat onder doen omdat ik hem moet verplaatsen. 75 bij 75 zou goed moeten zijn.
[Afbeelding]
Die is nog niet uitgebracht.zonoskar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:32:
[...]
Bij het laatste deel zouden toch al handvaten zitten om hem te verplaatsen? Of heb je dat deel nog niet?
Ik hoop nog een leuke, wat grotere set voor mezelf en de kinderen te kopen voor sinterklaas. Vorig jaar asembly Square van Lego gekregen van Sinterklaas. Ik heb nu nog niet echt iets leuks gevonden.
Overigens heb ook de stenen nog eens bekeken en het lijkt bij mij zo te zijn dat set 2 geen gobricks stenen zijn maar set 3 en 4 wel. Bij jullie ook ?
Nu heb je me beledigd 😋breadje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:45:
@CORVETTE in mijn hoofd was je een single met een goede baan, aangezien je zoveel sets bouwt en koopt. nu blijk je ineens een zoon te hebben! Hoe krijg je dat qua geld en eventuele partner voor elkaar? Just asking for a friend natuurlijk.
Ik hoop nog een leuke, wat grotere set voor mezelf en de kinderen te kopen voor sinterklaas. Vorig jaar asembly Square van Lego gekregen van Sinterklaas. Ik heb nu nog niet echt iets leuks gevonden.
Nee hoor . Ik had een goede baan maar kwam in de problemen doordat ik autisme heb . Daarom kom ik soms ook raar of lomp over.
Ik vind wat rust als ik bouw . Bouw niet super veel denk ik 1 hooguit 2 uur per dag.
En dan scheelt het enorm dat andere merken vaak wat goedkoper zijn.
Het lelijke is dat ik vrij veel leuk vind: treinen , modulars , technic bijna alles , middeleeuwen, schepen . Dus kan altijd lastig kiezen omdat ik nog zoveel sets leuk vind.
Je zit toch ook te azen op Blaustein? Wat nou als wat meer middeleeuwen erbij doet ? Reobrix heeft voor de kinderen leuke sets in dat thema . En je zou natuurlijk bij BB kunnen kijken naar hun middeleeuwen sets. Die hebben ze genoeg.
Of kijk hier eens na:
https://www.steinchenshop.de/mittelalter/
Dat is met GoBricks stenen.
Die heb ik ook op mijn verlanglijstje staan.
Hier ook ff gekeken.Eurionair schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:56:
Ik wacht nu ook op Blaustein zelf om te kunnen beginnen.
Overigens heb ook de stenen nog eens bekeken en het lijkt bij mij zo te zijn dat set 2 geen gobricks stenen zijn maar set 3 en 4 wel. Bij jullie ook ?
Set 2 geen chinese tekens op de zakjes.
3 en 4 veel chinese tekens op de zakjes.
En de vuurtoren set die tijdje geleden had gekocht. Weer andere zakjes met geen chinese tekens
- leeg -
Misschien is de https://www.bluebrixx.com...oldmine-BlueBrixx-Special iets? Staat op mijn verlanglijstje, van dezelfde designer als Blaustein.breadje schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:45:
Chassis klaar.
De 6 cilinder boxer ligt wat er naar voren heb ik het gevoel t.o.v. de echte . Weet niet zeker. Maar er kunnen 2 motoren achter voor de aandrijving.
Voorbeeldje van een van de velen wat moeilijke stappen.
De stoelen . Verschuifbaar ook.
:strip_exif()/f/image/gkSm5yZbRp74M532LWmSYYHK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w6QXhrgWRfHbGsC488vFw9ls.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1JCuwZAld95sAWQPa2Klleau.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een interessante MOC gevonden die het probleem met de wand oplost door het anders aan te pakken. Het kost wat extra onderdelen maar ik vind het best mooi gedaan.Een tip die bij mij heel erg geholpen heeft: bouw de uitneembare wand tegelijkertijd op met de Bergfried, zo past het allemaal netjes en voorkomt het gepriegel om de wand in de Bergfried te zetten. Het is dan wel aan te raden om de handleiding 2x te openen.
Zie hier de instructies , foto's en een lijstje met onderdelen.
Heftruck achtige machine:
Mould King RC 17029 en 17030 ( wit en rood )
4878 onderdelen
Vrachtwagen met laadbak:
Mould King 19013 RC Pneumatic Dump Truck
5768 onderdelen
Brandweerwagen met spuit:
TGL 4008 Water Spray Fire Truck
4629 onderdelen
Er lijkt iets van een vat in die truck te zitten dus het kan zijn dat ie echt water kan spuiten maar zeker weet ik het niet.
/f/image/OVPUv4xs4eBfQ2Ksk88sexEB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6tEw9wSArNytAmaViCQ5tUYg.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/xv8kB7EhP8UVhz9XhnLpQy09.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/EEYnQxDDIPMQgWv0UJpdUep9.png?f=user_large)
Inderdaad interssant, de huidige oplossing zorgt er voor dat ik de wand er nooit afhaal wat toch jammer is als je een tour langs het kasteel geeftEurionair schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:47:
[...]
Ik heb een interessante MOC gevonden die het probleem met de wand oplost door het anders aan te pakken. Het kost wat extra onderdelen maar ik vind het best mooi gedaan.
Zie hier de instructies , foto's en een lijstje met onderdelen.
Zal eens bekijken of het nog redelijk te retrofitten is, met de volgende uitbreiding moet er toch weer aan de toren gewerkt worden.
Met de tip die ik laatst heb gegeven, de wand gelijk opbouwen met de toren, is de fit prima en kan ik hem zonder moeite eruit halen en er weer in plaatsen.
Inmiddels halverwege met de vorburg uitbreiding (gobrick stenen, yay!). Wat een feest weer. Er zitten zoveel ingenieuze bouwtechnieken in die ik nog nooit heb gezien (of zelfs met al mijn mocs nooit op ben gekomen)... fantastisch! Dat huisje boven de 'slijpsteen en de schilden' spant hier de kroon.. alle richtingen op bouwen en toch past het allemaal in elkaar. 😁👍🏻👍🏻 Ook hoe de originele burg opgaat in de nieuwe basis is heel netjes gedaan en past precies. Het geheel wordt wel groot en zwaar nu...
Omdat hij er inderdaad zeer lastig weer in te krijgen is. De tip van gelijk opbouwen met de andere wanden kwam voor mij te laatPsyx88 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:19:
@Speedy Waarom haal je de wand er nooit af? Is dit omdat je hem er daarna niet meer op krijgt?
Met de tip die ik laatst heb gegeven, de wand gelijk opbouwen met de toren, is de fit prima en kan ik hem zonder moeite eruit halen en er weer in plaatsen.
Via dit linkje kun je het lijstje vinden. Zelf heb ik het via bricklink al besteld en kwam op ca 35 euro uit. Aangezien ik toch nog moet beginnen met de bouw ga ik dit meteen meenemen. Het zijn dan wel lego stenen en ik kwam er achter dat 2x3 brick in dark tan er niet is bij lego. Daar heb ik een andere kleur gekozen want volgens de instructie zat die specifieke steen toch aan de binnenkant.
Als jullie trouwens tan bij GoBricks bestellen is dat niet de standaard tan wat Lego daar onder verstaat. Lego heeft tan en dark tan en GoBricks heeft daar nog een kleur tussen. Die kleur ertussen noemen zij tan.
Lego heeft dus de kleur niet wat GoBricks tan noemt. Gewone Lego tan and dark tan kun je wel bij GoBricks krijgen.
Bestel je daar wel eens of kan dit niet eens? Als ik calculate shipping doe herkent hij niet mijn adres namelijk en deze lijkt mij best leuk om te bouwen.CORVETTE schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:59:
TGL resque vehicle met bijna 4000 onderdelen
[Afbeelding]
Zijn er geen black friday deals voor alternatieve lego trouwens?
Jazeker. Hitian is goed.Beakzz schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:35:
[...]
Bestel je daar wel eens of kan dit niet eens? Als ik calculate shipping doe herkent hij niet mijn adres namelijk en deze lijkt mij best leuk om te bouwen.
Zijn er geen black friday deals voor alternatieve lego trouwens?
Maar calculate shipping doe ik niet. Ik doe gewoon bestellen. Iets van 40 procent is de shipping meestal.
Anders ff bij yourwobb
Maar die 2 zitten meestal met prijs maar paar euro van elkaar af.
Allemaal Ferrari's .
De Super 18K is een F12 in 1:8 volgens mij. Super 18K is ook GoBricks.
De K-Box is een 458 ook in 1:8 schat ik zo. Merk maakt volgens mij zelf hun onderdelen.
Maar het model lijkt best aardig.
De Sembo is een Enzo in 1:10.
/f/image/TZkVaZZJMxFVIdIIeNuZWHMf.png?f=fotoalbum_large)
Vandaag Architectuur en daar valt schijnbaar een flinke waslijst onder.
Ook technic sets / treinen / oorlog / huizen / auto's etc.
Het loont aardig als je wat wilde kopen om hier tussen te kijken.
met 30-40 en 50% korting en er zit echt wel coole dingen tussen:
https://www.bluebrixx.com/en/items?marketing_id=101960|101961|101962&marketing_sid=101963&limit=169
Het gaat verdomd rap met de uitverkoop:
/f/image/acwuc5ciPJKAfDlmGQw7GoLQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GTg5kPsipjgZJq33eFo6Fmtw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gTRdnWmQyyE78SY60wrto1gh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YV9W5nhoAC1sKMpBzaIxht5J.png?f=fotoalbum_large)
Ligt het aan mij of valt deze sale een beetje tegen?CORVETTE schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:47:
Bij Blue Brixx zijn de kortings acties begonnen.
Vandaag Architectuur en daar valt schijnbaar een flinke waslijst onder.
Ook technic sets / treinen / oorlog / huizen / auto's etc.
Het loont aardig als je wat wilde kopen om hier tussen te kijken.
met 30-40 en 50% korting en er zit echt wel coole dingen tussen:
https://www.bluebrixx.com/en/items?marketing_id=101960|101961|101962&marketing_sid=101963&limit=169
Het gaat verdomd rap met de uitverkoop:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vindt er weinig leuks tussen zitten.
Dit bericht vindt ik opnde website.
Get ready for themes like medieval, modular buildings, cars, architecture, technic and much more, all 30% off!
Dus dan weten we ook welke thema nog voorbij komen
[ Voor 7% gewijzigd door luigi87 op 22-11-2022 17:41 ]
- leeg -
Haha nee, dat zou ik het ook gelijk een mega succes gaan noemenEurionair schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:26:
Als dan Burg Blaustein met 30% korting eindelijk eens beschikbaar is klaag ik niet
- leeg -
[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 24-11-2022 18:11 ]
Verder geen interesse overigens, ik zou 'm nergens kwijt kunnen.
dat is de greebling, zit heel veel op de deck platesErikT738 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:09:
@Lagune zitten die onderdelen op sprues of is dat een andere hobby?
Ik heb daar net deze besteld:CORVETTE schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:55:
[...]
Jazeker. Hitian is goed.
Maar calculate shipping doe ik niet. Ik doe gewoon bestellen. Iets van 40 procent is de shipping meestal.

En ook die T5026 Porsche 911.
Shipping was meer in de richting van 50% naar alsnog iets goedkoper dan yourwobb.
Enig idee hoe lang die trein uit china er over doet?
[ Voor 11% gewijzigd door u_nix_we_all op 24-11-2022 13:48 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Geen geld voor dat gevaarte.
Ik heb hem hier ook staan, maar dan wel afgebouwd.
Heb hem ook nog helemaal compleet kunnen verhuizen, maar ja nu een plekje nog voor vinden
[ Voor 65% gewijzigd door Ardana op 24-11-2022 18:12 ]
- leeg -
Mooi. Dat is een flinke grote set.u_nix_we_all schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:44:
[...]
Ik heb daar net deze besteld:
[Afbeelding]
En ook die T5026 Porsche 911.
Shipping was meer in de richting van 50% naar alsnog iets goedkoper dan yourwobb.
Enig idee hoe lang die trein uit china er over doet?
De trein : voor corona gem 7 weken soms eerder soms Langer
Sinds de oorlog tussen rusland en oekraine heb ik niet meer met de trein besteld omdat de trein door / vlakbij dat gebied ging. Je kunt precies zien waar de trein is. Ik weet het nu echt niet hoe en hoelang ie erover doet.
Ja ik ging eigenlijk kijken voor die Porsche
Deze was in de aanbieding, $104 voor 6000+ stukjes leek me een goeie deal. Komt nog wel $26 voor de PF bij, en de shipping natuurlijk, maar dan nog...
En ziet er ook wel leuk uit, technic gecombineerd met brickbuild voor de interieurs, dus ben benieuwd.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Ik weet niet of ik dit eerder genoemd heb maar TGL maakt zelf alleen de technic onderdelen. Geen normale stenen.
Hun focus ligt zo op technic - schat 98% - dat het voor ze nog niet loont om een productie op te zetten voor gewone stenen.
Had het zelf al gemerkt maar ook nagevraagd in China en dat klopte.
Als je mazzel hebt is het Panlos of Sembo maar het kan ook van een mindere fabriek komen.
Behalve de CADA Ferrari heeft de rest ( veel ) motoren. En Happy Build is GoBricks net als Mould King. Misschien goede opties om deze sets aan te schaffen en later alle electronica eruit halen. Je betaald relatief weinig als het af fabriek erbij zit.
:strip_exif()/f/image/alqV4onIs19utwpUd6LGvFqG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C9ZSD4w1KKgByAwXqfERGW8r.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zit ook een mini motor bij en die lijkt aardig wat kracht te hebben en is natuurlijk een geinig ding wat een veel moc's zou kunnen.
Links onder de accu ligt ie:
:strip_exif()/f/image/bDe7isMVR7Fb005pEwmjXe2c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oFugfUWPEh99HHYSVrbf5oQI.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/7H0fvceM7c8BFovaYpn10Uw5.png?f=user_large)
Deze zijn toch wel tempting wat mij betreft. Heeft er iemand ervaring met deze merken?
Edit - de Watchtower gekocht. De Watchtower & Stable vond ik ook wel cool maar de 40 euro prijsverschil gaf hierin de doorslag.
[ Voor 19% gewijzigd door ErikT738 op 28-11-2022 10:31 ]
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.