zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
4825 onderdelen
1x servo
1x m
1x xl
4x XL
2x accu box met remote
Veel pneumatics
250 euro all in was de prijs
model is van LucioSwitch: bij rebrickable kun je hem supporten
wat vond ik minder goed / wat viel me op
- oude handleiding en de stappen zijn niet zo fijn als bij nieuwere sets ( 25% teveel stappen )
- reserve wiel moet eraf om bij een van de accu's te komen
- cabine leunt net een fractie teveel naar achter
- de aansluitingen voor de luchtslangen zitten op een verkeerde plek
- veel kleine tandwielen gebruikt - die hebben meer aanloop / wrijving
- Lichtjes in de lampen had wel gekund m.i.
- Meer kleine krasjes dan we gewent zijn van Mould King
- de lucht slangen zijn alleen in het zwart
wat vond ik goed:
- de pneumatics zijn een revisie nieuwer en hebben geen problemen geven.
- neppe v8 motor
- model is behoorlijk compact
- dashboard is anders dan bij de andere 2
- keramische as voor het stuur
- geen debiele kleuren in het model - afgezien van de blauwe 3L pins
- GoBricks onderdelen altijd super dat is erg fijn bouwen
- Hij heeft veel trekkracht
Conclusie:
Deze set was niet moeilijk om te maken en met een klein beetje ervaring kan deze best maken.
Er kan mee gespeeld worden. Hij is vrij robuust en kan wel een stootje hebben. Let er wel op dat de cabine ondersteund wordt want die hangt aan 2 pneumatic cilinders . Van de grotere vrachtwagens is deze veruit de kleinste en dat is ook wel fijn. Het is een fijn model om mee te beginnen als je hem vergelijkt met zijn 2 grotere broertjes . Hij is wat toegankelijker en rijdt beter dan zijn broertjes. En is wat minder moeilijk en in de lengte een flink stuk kleiner. Ik vind hem wel erg rood - een lijn in een andere kleur erop had ik mooier gevonden - of een totaal andere kleur dan de andere 2.
Ook is het merkbaar dat het model al wat jaren oud is en ook het eerste grote model is van MK . Dus geen heel
geavanceerde technieken / onderdelen. Maar alles bij elkaar is het een prima set.
De 19002 en 19008 zijn de 2 andere sets van MK ( Ook LucioSwitch ) waarmee ik deze vergelijk.
Ik ben aan het opruimen dus kan deze binnenkort met de 19008 op de foto zetten . Mijn 19002 heb ik verkocht.
:strip_exif()/f/image/cod3YrUpCtT0bJm4JGvwnT9O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FXFrclFdTusEZeS3OkLJKjPI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eXyeqEZy6EfhLZoRPZJXMZ4i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uJFW4LbEloMbw5FRd6A3mQA2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GPIMAXeQFvAIsRDG660f6Y2M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/02kEFeB6fed1Hjx0KRyN0IBZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zitten 5 kleine tandwielen in. Ipv 3.
Volgens mij moet het een limited slip diff zijn of iets in die geest. Hij functioneerd heel erg zwaar . Misschien wat te zwaar. Lijkt op een een rechte as zo. Of een klein beetje olie op doen ofzo
:strip_exif()/f/image/hEjp5zNrvqJNASiJDJCYiFJv.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 18-09-2022 21:39 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 23-09-2022 13:42 ]
Ik heb er even naar gekeken maar het blijft een diff wat doet alsof het gelocked is.zonoskar schreef op zondag 18 september 2022 @ 21:01:
Die zit in de Dom's Charger Technic Batmobile van Lego ook. Ik kan me niet herinneren dat dat ding veel zwaarder liep dan een normaal diff. Misschien is de passing net wat te krap? Maareh, whats met al die 12T tandwielen? Dat loopt toch van geen kanten straks?
Ja dat trosje tandwielen is niet goed heb er al eentje verwijderd. Loopt nog ruk maar beter als met 4.
eigenlijk wel jammer dat ze de schotel niet gewoon met classic lego gemaakt hebben, dat had een veel ronder resultaat gegeven dan nu met deze technic bricks. verder wel een tof ding
[ Voor 36% gewijzigd door Alfa Novanta op 20-09-2022 10:49 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Wel wat verouderd de nieuwere sets staan er niet op.
Op Hitian.com en https://www.blockbrickworld.com/brand/shineyu/ staan meer nieuwe
Het is natuurlijk een kleiner merk maar doen het erg leuk met een eigen visie.
Vaak zijn de sets echt gericht op de Aziatische markt .
Ik heb zelf de grote graaf machine en hun takel ( GC004 en de YC22003 ) kraan.
En die doen maken hun sets op een totaal anders manier dan anderen het doen en dat vind ik erg goed van ze.
Ze hebben ook zelf veel licenties :
:fill(white):strip_exif()/f/image/GWDVz447BIMpR8Nvmyr3jmkb.png?f=user_large)
Shine Yu is een ontwikkelaar studio die voor hun werkt. Meerdere mensen dus. Staat ook hun site. Wel leuk om te lezen.
Ze hebben 3 technic lijnen:
- Shine Yu
- X- tech
- Authorized
Shine Yu - Sets die zoveel mogelijk op het echte grote model lijken . Ook met gewone stenen en technic gemixt.
X- tech - technic alleen
/f/image/TL9WyuoO4zjT9wmESEF5dNdl.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Udlv1OnEEcwLFQEcxCnJDfZw.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/7EKZCzmoNknFGyDp4giWW8ef.png?f=user_large)
Zelf vind ik dit kleine busje heel cool gedaan:
https://www.xq-toys.com/p...k-with-tail-lift-112.html
/f/image/tQcWUJ3SqbIDqrNb0Rc9BfI6.png?f=fotoalbum_large)
Deze is ook erg mooi gedaan:
/f/image/S9f61abiA3ddAjhZF6yDii5h.png?f=fotoalbum_large)
Dit was altijd de grootste technic set - weet niet of dat nu nog steeds zo is:
Alles Shine Yu trouwens
/f/image/qoyZ7MuIXH7M4tQyySgV1CWV.png?f=fotoalbum_large)
En dan natuurlijk hun gave vrachtwagens:
/f/image/YrluDx4eEl471bptjWiuu0lu.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/5cAmoO92qbbtKc60sTNfc5IO.png?f=user_large)
[ Voor 95% gewijzigd door Ardana op 23-09-2022 13:45 ]
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
ShineYu was een MOC builder uit Hong Kong die vooral lokale trucks etc bouwde. Een aantal van zijn designs zijn gejat, en hij heeft toen hij stopte met MOCs een aantal PDF's online gezet.CORVETTE schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 12:58:
[i]Shine Yu is een ontwikkelaar studio die voor hun werkt. Meerdere mensen dus. Staat ook hun site. Wel leuk om te lezen.
https://www.facebook.com/shineYucorner
En die licenties, dat zijn vaak 1-offs. In dit geval voor een aantal R/C autos met een korte looptijd
Was iemand in dit topic niet bezig met een Optimus Prime? Niet zo heel veel pagina's terug dacht ik.
[ Voor 47% gewijzigd door Ardana op 23-09-2022 13:45 ]
Ik heb net een TGL Optimus Prime klaar. Maar die kan niet transformen. Dat is een display set. Met veel detail. Niet om de spelen.
Geen merk is vaak niet best.
Foto's komen asap
Ik kan je laten zien hoe je zoekt bij de velen Chinese merken. Kom ik op terug.
[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 23-09-2022 13:46 ]
Zou het dan niet zo kunnen zijn dat ie later nog bij happy build is terecht gekomen ?Kenzi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:24:
[...]
ShineYu was een MOC builder uit Hong Kong die vooral lokale trucks etc bouwde. Een aantal van zijn designs zijn gejat, en hij heeft toen hij stopte met MOCs een aantal PDF's online gezet.
En die licenties, dat zijn vaak 1-offs. In dit geval voor een aantal R/C autos met een korte looptijd
Geen illegale kopieën.
Meestal speur ik zulke sales af en kijk bij reviews, soms zit er best wat goede reviews tussen om beetje indruk te krijgen of het wat is.
[ Voor 56% gewijzigd door Ardana op 23-09-2022 13:46 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 96% gewijzigd door Ardana op 23-09-2022 13:48 ]
Top!CORVETTE schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:21:
Ik kan je laten zien hoe je zoekt bij de velen Chinese merken. Kom ik op terug.
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat je een officiele LEGO build ergens kunt uploaden en dan deze thuis gestuurd kunt krijgen op basis van alternatieve steentjesbouwers. Maar weet niet meer waar ik dat heb gelezen of dat ik me daarin vergis.
Ik heb een antwoord. Je hebt inderdaad gelijk dat hij eerder een MOC builder was. Hij is toen gestopt vanwege familie aangelegenheden. Daarna is het 2 jaar stil rond hem.Kenzi schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:24:
[...]
ShineYu was een MOC builder uit Hong Kong die vooral lokale trucks etc bouwde. Een aantal van zijn designs zijn gejat, en hij heeft toen hij stopte met MOCs een aantal PDF's online gezet.
Toen ik zijn facebook posts ( in het chinees ) aan het uitpluizen was zag ik blije gezichtje bij een aantal Happy Build dozen . Met sets van hem erin. Dat in de vertaler: hey ik heb hem gekocht LOL . Maar ook dat was vrij lang geleden - 2 a 3 jaar inmiddels.
Maar dat lijkt al positief
Vervolgens kom ik dit bij Old Duner tegen:
Old Duner is een Chinees die nieuwe sets laat zien. Een insider in die wereld daar.
YouTube: YouTube
Happy Build YC-22009 Material Handler Speed Build
806 weergaven 14 apr. 2022 In this video, we built material handler designed by ShineYU, a very talented MOC designer from Hong Kong. Happy Build has worked with him from 2020, bought us 18 sets since then.
Dus hij is daadwerkelijk voor Happy Build gaan werken. Of ie alleen is om met anderen dat weet ik niet.
Tof voor hem dat ie van zijn hobby zijn baan heeft kunnen maken. Lijkt me echt leuk voor hem.
Teaser: mijn TGL optimus prime.
Betere foto's en verslag volgt. Maar geen geen speel set of te transformen.
Deze is rond de 50 cm hoog schat ik zo.
:strip_exif()/f/image/xan8sY6joNGH8moazpAx9BID.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door CORVETTE op 20-09-2022 21:19 ]
Meer waarschijnlijk hebben ze hem wat geld aangeboden voor PDF’s en zijn naam.CORVETTE schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 21:14:
[...]
Dus hij is daadwerkelijk voor Happy Build gaan werken. Of ie alleen is om met anderen dat weet ik niet.
Tof voor hem dat ie van zijn hobby zijn baan heeft kunnen maken. Lijkt me echt leuk voor hem.
Het zijn vooral oudere MOC’s die ze verkopen en wat nieuwere die niet echt zijn stijl hebben.
Hij maakte veel MOC’s die locals zullen herkennen, zoals de Dennis en ding ding.
Zou wel wat meer local sets willen zien behalve de non-technic sets van Royal Toys of Sembo
[ Voor 7% gewijzigd door Kenzi op 21-09-2022 03:09 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MaRW2tRNfASKm86gwxVsYlBA.jpg?f=user_large)
Ook 2 onderdelen die geen Lego variant hebben. een 3L flipflop liftarm en een Z vormige liftarm.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Burg Blaustein is weer op voorraad !
https://www.bluebrixx.com...-Castle-BlueBrixx-Special
(ik zat er al even op te wachten, dus gelijk besteld )
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4GywRwxCJS6gVQW7oaf6m6Fl.jpg?f=user_large)
Er zijn 4 tanks aangekondigd bij TGL en zuster bedrijf : LWCK ( ? ) .
Allemaal zo'n beetje dezelfde grote en onderdelen.
Leuk ik hou van tankjes. Maar de Ferdinand lijkt wat meer technic te hebben dan de andere 3.
Beetje vaag . Die andere 3 lijken me toch echt meer normale stenen te hebben aan de buitenkant.
https://www.lepinboard.de/viewforum.php?f=193
/f/image/EQvrPWLuliSeFUcw60NLGRNT.png?f=fotoalbum_large)
Edit: Al gemeld zie ik nu
[ Voor 24% gewijzigd door Nepos op 22-09-2022 19:02 ]
Dat is een Chinese site met een database waar je sets kunt vinden / fabrikant / foto's en set nummer o.a.
De site bestaat al even maar is een tijdje offline geweest - ze hadden hun site naam vergeten te betalen o.i.d - maar zijn al weer maanden terug.
In principe is bijna iedere Chinese set daar te vinden en van heel veel andere merken.
Cobi staat er maar half in en Blue Brixx zelfs ( nog ) niet. En dat is toch wel erg jammer. Ook is de search niet zo best imho.
De site is in het Chinese en kan vast vertaald worden, maar hieronder heb ik een aantal screenshots waar je bijvoorbeeld op "tank" zoekt. De laatste staan eerst. Maar je ziet daar de maker ; setnummer en aantal stenen o.a. .Je kunt ook op veel stenen zoeken of juist beginnen bij de kleinste.
Ook kun je zoeken op fabrikant en daar alle sets van zien.
Je kunt er niets kopen; wel zoeken wat er zo'n beetje is daar.
Als je zoekt op technic 1:8 krijg je een hoop onzin ertussen . En lang niet alle 1:8 sets. Klik je 1 van die sets aan dan staat onder sets die erop lijken . Zelfde als bij Ali zo'n beetje.
/f/image/DLXDOKSNYkSpa2DYFwchzOke.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yc2FZY3ijEHofRWEdqCKSTaK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PKyVd8hEcGAXqABka0svnNSr.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/F8cmQyS4ezL1iWnXbXREvlqc.png?f=user_large)
/f/image/aB8mT0fGmHlHHBV7NiRO2pcq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DNZCWMmqNL8TLSE1QtsKLHMw.png?f=fotoalbum_large)
En ja, ik weet dat ik dit via de operators zou moeten doen, dus deze post zal wel weer verwijderd worden,Versaevel schreef op maandag 19 september 2022 @ 15:41:
[mbr]Illegale kopieën zijn niet de bedoeling.[/]
maar schijnbaar hebben de moderators hetzelfde probleem.
Als je weet dat je fout zit, en weet hoe het beter moet, waarom doe je het dan niet? Onze DM of het feedback-topic is prima te vinden. Je draagt geen verkeerde punten aan, maar in *dit* topic zijn ze niet op hun plaats. Vandaar dat ik het wel verwijder.
[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 29-09-2022 08:48 ]
Zoals ik het begreep mogen enkel de 1:1 kopieën van Lego hier niet worden besproken. De andere Optimus Prime die je hier wel eens ziet wordt nooit weggehaald.Versaevel schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:38:
Bovendien, de Optimus wordt hier ook besproken. Is niet 1:1 maar wel gekopieerd. Dus een kopie is niet nep of illegaal.
Overigens heeft deze ook een "legally distinct" naam en wijkt het model enigszins af van de Optimus Prime uit de films en series.
Deze titanic waar ik het over had, is ook niet 1:1 al lijkt het in eerste instantie wel zo.ErikT738 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:55:
[...]
Zoals ik het begreep mogen enkel de 1:1 kopieën van Lego hier niet worden besproken. De andere Optimus Prime die je hier wel eens ziet wordt nooit weggehaald.
Overigens heeft deze ook een "legally distinct" naam en wijkt het model enigszins af van de Optimus Prime uit de films en series.
Voor de rest.........
Ik zeg niets meer, krijg je weer zo'n discussie waarin je beschuldigt gaat worden voor meewerken aan diefstal, heling enz.
Ik gaat hier lezen en wss niet meer reageren. Als ik hier al iets post, wordt het toch verwijderd.
En ik ben en blijf van mening dat ook lego 1:1 kopieerd. Ik heb al eens voorbeelden gegeven, maar ja, lego is heilig en dus werd het verwijderd......
[ Voor 9% gewijzigd door Versaevel op 23-09-2022 18:15 ]
Maar die is al even uit ........
Maar Versaevel er zijn zoveel mooie sets en merken dat de keuzes gigantisch zijn en als je iets van schepen wil - BB heeft een hele hoop mooie schepen : Gorch Foch , Queen Mary 1 , Vissersboot , Jacht, Slagschepen , Vliegdekschepen etc
Cobi heeft ook heel veel aan schepen , MK met de vliegende hollander
Cobi komt wederom met nog een Opel Record. Dit keer een rode en als coupe. :
COBI 24345 Opel Rekord Coupe 1:12
:fill(white):strip_exif()/f/image/XCoQtCrMSYXkUkg9KTaSssdP.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/gVKN71ltec6evbmXR1M01fRY.png?f=user_large)
Mijn Optimus Prime heet Defender of Justice ;-)CORVETTE schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:30:
Mijn Optimus Prime heet Defender of Justice ;-)
Maar die is al even uit ........
Maar Versaevel er zijn zoveel mooie sets en merken dat de keuzes gigantisch zijn en als je iets van schepen wil - BB heeft een hele hoop mooie schepen : Gorch Foch , Queen Mary 1 , Vissersboot , Jacht, Slagschepen , Vliegdekschepen etc
Cobi heeft ook heel veel aan schepen , MK met de vliegende hollander
Cobi komt wederom met nog een Opel Record. Dit keer een rode en als coupe. :
COBI 24345 Opel Rekord Coupe 1:12
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet, maar die van jou kan schijnbaar niet transformeren en die van lego wel.
Mijn conclusie: lego heeft er een uitgewerktere kopie van gemaakt.
Ik heb gezien en er al een paar op het oog o.a. de Queen Mary en Vliegende Hollander.
Mijn echte fascinatie betreft echter de magie en het mysterie van de Titanic. Dit al vanaf ik voor het eerst een plaatje zag.
Nu staan er op BB ook wel een aantal, maar die zijn het op schaal net niet (heb er een tweetal gekocht, maar ook weer verkocht)
Echter, zo als je zelf ook weet, iets dat niet van lego is, op lego lijkt is gewoon volgens de mods taboe.
De enige vergelijking die ik maakte, was dat mijn bankrekening vrolijk werd van de prijs ipv die van het origineel.
Mar goed, zoals ik al zei, ik gaat de discussie niet meer aan. Lego is blijkbaar heilig.
[ Voor 9% gewijzigd door Versaevel op 23-09-2022 23:01 ]
4229 onderdelen
100 Euro all in bij Yourwobb
Een van de eerste normale sets van nieuwkomer TGL die veel technic sets hebben.
Wat vond ik minder goed / opmerkingen:
- Op de foto op de voorkant lijkt het alsof er lichtjes in de ogen zitten. Maar die zitten in de sokkel.
- De kwaliteit van TGL met gewone stenen is zijn geheel wat behoorlijk wat minder als van hun technic
- Hij lijkt wel erg op het model van SixSix . Ik zie maar weinig verschil afgezien van een paar details.
- Heel veel stickers.
- De hele sokkel had voor mij niet gehoeven die voegt weinig toe.
Wat vond ik goed:
- Boekje is goed
- Stappen zijn ook prima
- Het is een lange build omdat je wel op moet letten en secuur moet zijn
- Wel gedurfd om het hele spul van zilver te maken
- 4000+ onderdelen voor 100 E is erg netjes.
- Hij is modulair te bouwen
- Hij kan zonder sokkel ook staan
- Binnenin ook gewoon zilver ( licht en donker )
Conclusie:
Eerst de stenen van TGL: de pasvorm is prima. En het zilver ook wel, je ziet wel sporen erin maar dat hebben de meesten. Ook zijn de kleuren donker rood en blauw wel goed. Het geel ook. Dan komen het licht en donker grijs en die zijn een stuk slechter. Meer krassen en beschadigingen. Trans rood is niet zo best.
De meeste van die slechtere kleuren zaten in de sokkel en wapens. Dus een stuk minder in de robot.
En wat bedoel ik met wat slechter: vergelijkbaar met een Leji. Dus echt wat minder dan een BB .
De robot zelf is ok maar die sokkel is dus een stuk minder wat betreft stenen. Hij is goed te bouwen maar TGL heeft nog zeker wat werk te doen. Er was ook heel veel over. Dat is vaker zo bij beginnende merken.
Teveel stickers. Wel goed en met dubbele laag: je drukt ze erop en trekt de bovenste laag eraf. Gewoon teveel stickers. Laat hem uit elkaar voor de stickers. Anders is het nog lastiger.
Ik zelf vind de robot best netjes lijken. Hij is ook als display set gemaakt en niet om mee te spelen. Hij kan
ook niet veranderen. TGL heeft nog niet alles even netjes voor elkaar wat betreft onderdelen, maar de set is
wel prima te bouwen ondanks de mindere kwaliteit. Pasvorm is prima.
Je bent ook wel even bezig met bouwen en dat is ook wel fijn. Veel kleine stukken en je moet goed opletten wat voor zilver of grijs je pakt.
SixSix Bricks 661 Optimus Prime is ook te koop bij Yourwobb voor 96 euro. En die heeft alleen de robot + 1 wapen en 2700 onderdelen. Dan is de TGL bijna net zo duur. Alleen ik weet niet wat de kwaliteit van SixSix is.
:strip_exif()/f/image/hz6gHoxYl83adpakLwGIPiN6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gqJQs2ZZY8eKxjtB18bJVC8L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5BzooXzLEB8o0Ia9RKh55RAV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IRdqE2l0cb1KSserEb1H1kfY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0Xv4S6J5w9CdhEimLf0aKrGF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xNVIy2mYAGl13XgAbu0ud5uN.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij stond maanden op out of stock en zou er nog niet moeten zijn. Ineens waren er een aantal beschikbaar. Zo ging het ook bij de test met GB een half jaar geleden.
Het is te zien dat het GoBricks i.p.v. hun gebruikelijke leverancier.
Ik heb hem besteld wilde de set nog even dichtlaten totdat ik de eerste 3 van de serie heb.
:strip_exif()/f/image/ujEmu7sY7YHIOAuRR2xP9sxe.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist de vliegende Hollander besteld.
Zal mij benieuwen
Als deze mij bevalt, komt als volgende de Queen Mary
Ik heb het kasteel ook besteld, net op tijd zelfs. Om iets voor 10 uur s avonds heb ik besteld en om 23.05 was hij uitverkocht. Erg veel sets zullen ze dus idd niet op voorraad gehad hebben. Waar baseer je op dat het GoBricks zijn? Is dat ergens te zien? Ik verwacht de set in de loop van de week, dan kan ik wel kijken.CORVETTE schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:01:
Het kan trouwens zijn dat de Blaustein set die deze week 1 dag beschikbaar was een GoBricks versie is. Het ging precies hetzelfde als eerst.
Hij stond maanden op out of stock en zou er nog niet moeten zijn. Ineens waren er een aantal beschikbaar. Zo ging het ook bij de test met GB een half jaar geleden.
Het is te zien dat het GoBricks i.p.v. hun gebruikelijke leverancier.
Ik heb hem besteld wilde de set nog even dichtlaten totdat ik de eerste 3 van de serie heb.
Is ook een aanname. Daarom zei ik misschien.breadje schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:45:
[...]
Ik heb het kasteel ook besteld, net op tijd zelfs. Om iets voor 10 uur s avonds heb ik besteld en om 23.05 was hij uitverkocht. Erg veel sets zullen ze dus idd niet op voorraad gehad hebben. Waar baseer je op dat het GoBricks zijn? Is dat ergens te zien? Ik verwacht de set in de loop van de week, dan kan ik wel kijken.
BB - net begonnen eigenlijk - in een markt ( volwassenen) die wat minder bekent. Wat verkoopt wel en wat niet ? Daar valt afgelopen jaren geen peil op te trekken. Zij moeten dat vanwege hun kosten wel zo goed mogelijk inschatten. Soms is er veel te veel van 1 set en soms veel te weinig. Een aantal sets lopen zo goed dat ze dat niet verwacht hadden.
Blaustein o.a. . Mensen begonnen te klagen over de beschikbaarheid. Veel te klagen.
Ondertussen is een half jaar geleden een test geweest met GoBricks stenen voor blaustein. Die waren er ineens - BB had niet gezegd wanneer - maar ook een Klein aantal. Binnen 1 dag uitverkocht.
Klaus heeft van de zomer gezegd dat er hele grote aantallen onderweg waren. En dat de kans Klein was dat mensen ernaast zouden grijpen.
Dat er ineens een paar waren strookt dus niet met wat ze zeggen. Kan dus zijn dat dit weer een test is . Of GoBricks of wat anders.
Die van Mould King? Die grote donker bruine met die zeilen ? Laten zien hier he als je hem hebt.Versaevel schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:28:
@corvette
Zojuist de vliegende Hollander besteld.
Zal mij benieuwen
Als deze mij bevalt, komt als volgende de Queen Mary
Er komt ook deze.
:strip_exif()/f/image/TaGkQrbP1EAyQAnb3PDYyZWu.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door CORVETTE op 25-09-2022 18:07 ]
Zal ik vanavond laten zien. Ben begonnen met de f40. Vrij simpel is die tot nu toe .bvsteyn schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:29:
@CORVETTE ben je al begonnen met de TGL porsche of de mould king f40? Hoe is daar de kwaliteit van?
Ik heb voor wat onderdelen bekeken van de TGL set .zit nog in de verpakking. Op de Foto is het die zilveren onderdelen en rechtsonder een paar andere beams.bvsteyn schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:29:
@CORVETTE ben je al begonnen met de TGL porsche of de mould king f40? Hoe is daar de kwaliteit van?
Alle gewone onderdelen en die beams echt wel ok. Gewoon prima. Op die zilveren wielkasten zie je erdoor wat aan de andere kant zit. Maar dat is dus het enige wat opvalt.
Linksonder zie wat beams van de MK f40. Wel een paar kleine krasjes af en toe , maar gewoon weer netjes. Lijkt erop dat mijn MK vrachtwagen een stuk meer krasjes had dan deze.
Beide dus ok.
Wat wel opvalt tijdens de bouw van de F40 is dat de pinnen weer een pietsie minder wrijving hebben.
:strip_exif()/f/image/5i0eHOu9S0k131dgtE2VonEe.jpg?f=fotoalbum_large)
De MK handleiding had wel een fout bij het bouwen van de motorkap, die kon niet meer dicht. Maar bij controle in de handleiding van James kon ik de fout herstellen. Helaas wel veel stickers, maar ik vond die niet echt wat toevoegen. De koplampen, de diffuser aan de achterkant, de stoelen en de grille zijn anders in de MK set.
Qua onderdelen heb ik geen problemen gevonden. Alles zat er bij, klemkracht is goed, lichtjes hoger als bij Lego. Kleuren kloppen. Helaas wel blauwe 3L pins en rode 3L pin/axle, verder wat rare kleuren in het chassis, maar niet heel erg gek (op de blauwe 5x7 technic frames na). Ik heb alle blauwe pins vervangen door GoBricks zwarte varianten. En hier en daar een gele/blauwe/witte liftwarm vervangen door iets wat ik nog had liggen en beter paste qua kleur. Helaas is ergens in het bouwen van de versnellingsbak niet helemaal goed gegaan, of het heeft teveel wrijving, maar hij schakelt niet echt goed.
Van de zijkant kan het elke auto zijn
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KpCl6rjsIpuMO9wTfs3G0dgo.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oQXyP97KWOqbNVJJcHsfaxV4.jpg?f=user_large)
De koplampen zijn echt wel een verbetering tov de MOC van James.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3cBSHEwHhYBEtJJD54VmGZAV.jpg?f=user_large)
Imposante neus van de set is echt mooi. Alleen dat ronde ding moet beter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qpX3mupx653fBR50PrfLRTZc.jpg?f=user_large)
De grille is zowel een verbetering van de MOC, als ook een verslechtering. Ik vind die kromme onderdelen mooier dan de MOC, maar om die te gebruiken moet je een flexibele slang gebruiken om ze op te zetten, en dat gaat dus doorhangen. Ik denk dat ik de grille van de MOC ga inbouwen. Alleen wat die licht grijze flex axle aan de voorkant moet weet ik niet. Was waarschijnlijk niet in donker grijs voor handen ofzo. Ik ga kijken of ik die bij bricklink kan krijgen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ykBLrdwHRVj9fabjmIyh93tr.jpg?f=user_large)
Ik vind de kleur ook best goed gevonden. Met die rode accenten op de vleugel zit, zou het mooi zijn als de splitter aan de voorkant ook rood was. Nog meer te bricklinken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sUTsNbvvn4BVoT1UxXtRDVtS.jpg?f=user_large)
Alles kan open natuurlijk. En vering op alle wielen natuurlijk.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9iflNfYzkn3esklZ5bYKDpOF.jpg?f=user_large)
En een V8 met dark trans motorblok stenen. En rode zuigers. Nice.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6cqXVVNslrVGYMV7ewAwK37z.jpg?f=user_large)
De stoelen zijn ook iets anders dan de MOC. Ik vind eigelijk dat de zitting ook rood moet. Meer stuff wat in mijn bricklink wanted list moet komen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RwLy7TEBUBENTdMjSnw6gWYl.jpg?f=user_large)
Van de onderkant zie je wat kleuren, maar niet echt bont.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PIr11vxFh8jk9VSfAx655ptu.jpg?f=user_large)
Fat achterkant.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rQDV7nr2rKQUKPz3EYhic8ed.jpg?f=user_large)
Best mooi gemaakt. De achterlampen zijn allemaal trans rood.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i2ft6xQ4nyIzMW1dgxqwhrcm.jpg?f=user_large)
De diffuser vloeit mooi in elkaar over en is ook anders dan de MOC.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iW9W48WVntyqrfo1mCzTowty.jpg?f=user_large)
Ik ben best blij met de kleur zodat de flex axles er goed bij passen. Ik gok dat ze geen flex axles maken in zilver ofzo.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/p0omWCsVYsUZVMRltzm2dH8b.jpg?f=user_large)
Hier de AMD GT naast de Jie Star Ferrari F12 die ik laatst gebouwd heb.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X7q0JQKOlrzNRIoYupRIQzl1.jpg?f=user_large)
De AMG is een paar studs korter.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M1kYYjquV8HnHrzTYuCohdNd.jpg?f=user_large)
De MOC als referentie:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UQ06P5cQ4UFpNqNOpAVc1JdU.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bA2BYdFER6SpuA2RHxAbZTMb.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yngoFDEl16360QTKG1Ri6ILu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k7v57LI5oQPuEsC9ZETAW6RE.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jdAAOxQLI9LYCn7pPZUe4Jsg.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PksfKi36zWdDeeawNUvCuzJ5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h809UeGEzgT4xXydmsGvqMqN.jpg?f=user_large)
Ik weet niet meer wie beschreef dat het met ongenummerde zakjes wordt geleverd, maar dat is bij mij niet het geval. Alle zakjes zijn keurig genummerd. Ik kan geen identificatie zien van de steentjesleverancier, anders dan dat op de zakjes naast het Engels, ook in het chinees wordt gewaarschuwd dat je ze niet over het hoofd van je peuter moet trekken. De 16x16 platen voelen wel een beetje kleverig en zijn zo te voelen iets flexibeler dan hun lego broertjes. De andere stenen hebben dat helemaal niet en voelen net als lego en hebben (bij even snel bekijken) geen krassen of andere beschadigingen.
Hopelijk heb ik morgen avond meer tijd om te gaan bouwen
Sets ( niet alleen bij deze test van Blue Brixx) zijn trouwens zelden volledig uit GB omdat niet alle stenen beschikbaar zijn bij hun. Dus moeten ze van andere merken er wat bij doen.
En ook hoe je GB stenen kunt erkennen. Wel beide in het Duits.
YouTube: BURG BLAUSTEIN aus GOBRICKS. So wird es ein (fast) perfektes Set. Ei...
YouTube: Woran erkenne ich Gobricks Steine von Gobricks.cn? - Doschdns kleine...
Oei 22 procent eraf is best netjes:
:strip_exif()/f/image/gjqIn48MhOgXoJrTB2F0Hvhl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door CORVETTE op 28-09-2022 17:53 ]
Geen marketing of geknip en een hele goede uitleg waar hij tegenaan liep bij het ontwerpen.
Hij is erg grappig en neemt geen blad voor de mond. Hij heeft kennis opgedaan van kastelen. Maar wilde toch steeds wat erbij nog. Hoe die met die gekke hoeken toch een opbouw kon maken. Ook met het interieur dat ie weinig ruimte heeft. Dikke muren met veel detail. Dak van technic aan de binnenkant anders lukte het niet om te maken. Was ie klaar: ingang vergeten 😋
Erg mooi om te zien dat de ontwerper zo gepassionneerd is.
Kortom een van de leukste filmpjes van BB ooit.
YouTube: Saalbau-Erweiterung für Burg Blaustein von BlueBrixx - Designertalk ...
:strip_exif()/f/image/7XnRGchd7E4yf7l1tT93Qp5k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3CxJcvvIICUEPzZznFjg9Ll9.jpg?f=fotoalbum_large)
Idd apart. Maar de mijne is ook onderweg. Ik heb dan alleen de 2 e set ( eerste uitbreiding ) niet.Speedy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:01:
Zojuist bericht dat mijn Hall extension onderweg is, kijk er naar uit om de burcht weer op te pakken. Ik was een beetje verrast dat hij al beschikbaar was gisteren (en snel uitverkocht) vrij snel nadat de voorburcht leverbaar was, maar klaag niet
Zou ik al wel kunnen bouwen of heb ik die echt nodig ?
Mould King heeft nog een knikkerbaan set.
CaDa komt met een grote lanceer vrachtwagen
Sembo met een 1:8
Vind zelf de Bentley niet zo goed lijken maar die CaDa set is echt groot. Meer dan 1 meter en bijna 6500 onderdelen.
Of de knikkerbaan aan de andere kan weet ik nog niet.
:strip_exif()/f/image/Wfoc2G88Uh2tLOWqr9HtxhLB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/25YhYhUKGuncxjV4r7zFePK6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NTeJugkxRbfXuRwAzvAgPzE7.jpg?f=fotoalbum_large)
Die heb je nodig als je verder wil met de andere uitbreidingen, het is echt 1 geheel. Wellicht is het op te vullen met de overgebleven onderdelen, maar de toren is er niet zo los in te plaatsen helaas (ik zou ook willen dat het modulair was ivm verplaatsen). De basis kan je natuurlijk wel bouwen, ook al een mooie build, en het voorkomt dat je alles in 1x door bouwtCORVETTE schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:09:
[...]
Idd apart. Maar de mijne is ook onderweg. Ik heb dan alleen de 2 e set ( eerste uitbreiding ) niet.
Wat net 1 dag geleverd werd was een kleine deel levering. Over 1 of 2 weken komt de rest.
Ook is de laatste set - uitbreiding 4 : set 5 - geplanned voor December.
Verder gaan ze later nog kijken of er ook nog wat omheen of bij kan in de vorm van ambachts gebouwen . Martin - de designer - heeft het eerst nog druk met andere sets.
Sja, dan ben je even een paar dagen weg en heb je de mail gemist dat er weer een del van de set aanwezig is... Nu ja, volgende ronde dan maar.[messa[quote]Speedy schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:01:
Zojuist bericht dat mijn Hall extension onderweg is, kijk er naar uit om de burcht weer op te pakken. Ik was een beetje verrast dat hij al beschikbaar was gisteren (en snel uitverkocht) vrij snel nadat de voorburcht leverbaar was, maar klaag niet
[/quote]
ge=72966732,noline]CORVETTE schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:09[/message]:
[...]
Idd apart. Maar de mijne is ook onderweg. Ik heb dan alleen de 2 e set ( eerste uitbreiding ) niet.
Ik ben nu bezig met het eerste deel van de set. Tot nog toe een erg leuke build. Ik vind het ook erg leuk dat er gekozen is om ook echt dikke muren te bouwen, ipv de lego 1 steens variant. Het geeft toch een andere uitstraling.
Ik merk wel dat de mogelijkheid om de begane grond van de kelder af te trekken meer een gimic is dan iets nuttigs. Het is zo'n gefrut om dat in en uit elkaar te krijgen dat je de hele keuken in de kelder enigszins voor niks maakt.
Maar ik zie ff door de bomen het bos niet meer.
Set 1: blaustein castle
Set 2: outer bailey?
Set 3: castle keep?
Set 4: hall ??
Set 5: weir walk
Klopt bovenstaande lijstje?
Dan weet ik wat ik in welke volgorde kan gaan aanschaffen en budget vrijmaken
- leeg -
1. Blaustein Castle
2. Castle Keep extension
3. Outer Bailey extension
4. Hall extension
5. Wier walk extension
en ja, je hebt alle voorgaande sets nodig om de uitbreidingen te bouwen. Dus als je bijvoorbeeld 2 of 3 niet hebt, kun je 4 en 5 niet bouwen.
Ik wacht dus nog altijd, ongeduldig, op de Keep extension... coming soon.
Je kan ze natuurlijk wel alvast kopenPsyx88 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:58:
en ja, je hebt alle voorgaande sets nodig om de uitbreidingen te bouwen. Dus als je bijvoorbeeld 2 of 3 niet hebt, kun je 4 en 5 niet bouwen.
Bij elkaar zijn de sets rond de 880 euro. Op grofweg 22.000 stenen.
Een flink bedrag om even uit te geven m.i.
Je kunt natuurlijk de eerste 3 van de 5 straks doen. Als je dat mooier vind bijvoorbeeld.
Dan hoef je niet alle 5 de sets te kopen.
Het zijn niet altijd even de makkelijkste sets om te bouwen.
Alles is ondergeschikt hoe het eruit ziet. Daar is soms een rare / aparte bouw voor nodig.
Je moet een beetje puzzelen / geduld soms hebben . Zoals MOC's vaak zijn.
Als je een beginner bent zou ik zelf misschien eerste een andere ( middeleeuwen ) set van ze proberen die wat goedkoper is.
Er zijn toffe sets om te kijken wat het is: oude water molen is leuk / de smitse om even de kleinste te benoemen in de middeleeuwen serie.
Kingdom come deliverance van Xingboa is ook van Martin en BB
Als je het design van Martin ( Blaustein ) goed vind . Hij heeft ook veel andere gebouwen gemaakt en dat staat vaak in de beschrijving erbij. Maar daar kun je helaas niet op zoeken bij BB . Hij heeft dus niet alleen middeleeuwen sets ontworpen.
YouTube: Designer Martin teilt exklusive Hintergründe: Die komplette Mittelal...
Heb al diverse grote moc sets in elkaar gezet.CORVETTE schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:58:
Ik zou nog wel wat mee willen geven; ik ken je bouw achtergrond natuurlijk niet.
Bij elkaar zijn de sets rond de 880 euro. Op grofweg 22.000 stenen.
Een flink bedrag om even uit te geven m.i.
Je kunt natuurlijk de eerste 3 van de 5 straks doen. Als je dat mooier vind bijvoorbeeld.
Dan hoef je niet alle 5 de sets te kopen.
Het zijn niet altijd even de makkelijkste sets om te bouwen.
Alles is ondergeschikt hoe het eruit ziet. Daar is soms een rare / aparte bouw voor nodig.
Je moet een beetje puzzelen / geduld soms hebben . Zoals MOC's vaak zijn.
Als je een beginner bent zou ik zelf misschien eerste een andere ( middeleeuwen ) set van ze proberen die wat goedkoper is.
Er zijn toffe sets om te kijken wat het is: oude water molen is leuk / de smitse om even de kleinste te benoemen in de middeleeuwen serie.
Kingdom come deliverance van Xingboa is ook van Martin en BB
Als je het design van Martin ( Blaustein ) goed vind . Hij heeft ook veel andere gebouwen gemaakt en dat staat vaak in de beschrijving erbij. Maar daar kun je helaas niet op zoeken bij BB . Hij heeft dus niet alleen middeleeuwen sets ontworpen.
YouTube: Designer Martin teilt exklusive Hintergründe: Die komplette Mittelal...
O.a. de
Sandcrawler van mould king (ca 13.000 steentjes)
Milenium falcon ook van mould king
En de star destroyer monarch van mould king.
Erg mooie sets, maar qua build niet altijd even makkelijk.
Juist de uitdaging daarin vindt ik dan wel weer leuk.
En voor snellere leukere builds pak ik nog wel eens eentje mee van lego zoals die verschillende heads van star wars
Maar thanks voor de tip qua andere sets, mogelijk dat ik daaruit ook nog een keertje wat bouw
- leeg -
Ze zijn verder bezig om te kijken of ze echt gebouwen rond Blaustein kunnen maken. Verre toekomst.
Blaustein is zo'n succes voor ze en er is zoveel vraag naar dat BB nog steeds moeilijk in kan schatten.
Zelf heb ik wat oudere gebouwen ook van BB toen ze net begonnen waren - zal ze wel eens laten zien hier - maar ik zou die niet echt aanraden tenzij je ze prachtig vind. Dan is het een ander verhaal. Maar je kunt wel zien dat die gebouwen al even meegaan en je kunt merken dat ze nog niet met dezelfde kennis en kunde ontworpen zoals de sets nu. Ik zeg niet dat ze slecht en lelijk zijn maar het verschil is te zien en te merken met bouwen i.v.m. de nieuwe. Toen hadden ze ook maar 2 of 3 ontwerpers.
Zijn zijn bezig om een grote kathedraal te maken alla Blaustein dus meerdere sets maken 1 groot gebouw.
Ook grotere industrie gebouwen komen eraan.
Er zijn nu al grote wolkenkrabbers beschikbaar : Willis , Burj Khalifa, Empire state building etc. Allemaal geen kleine jongens.
Als je middeleeuwen leuk vind zijn deze wel cool:
Bakkerij ook van Martin
https://www.bluebrixx.com...-Bakery-BlueBrixx-Special
https://www.bluebrixx.com...ng-Site-BlueBrixx-Special
Deze western goud mijn is ook van Martin:
https://www.bluebrixx.com...oldmine-BlueBrixx-Special
Beetje onbekend maar deze Nimitz is ook erg gaaf:
https://www.bluebrixx.com...-CVN-68-BlueBrixx-Special
Deze middeleeuwse kerk is ook erg cool:
Wat minder details als sommige anderen maar wel leuk om te zien:
https://www.bluebrixx.com...-Church-BlueBrixx-Special
Deze is ook gaaf: de vuurtoren. Bijna 7000 stenen:
Ook helaas vaak uitverkocht maar hij is mooier op de filmpjes dan op de fotó's.
https://www.bluebrixx.com...ronomer-BlueBrixx-Special
Heb je een linkje naar die Starry nights?Versaevel schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:00:
Na een innerlijke strijd heb ik besloten om te stoppen met het echte spul.
De grootste redenen hiervan zijn dat lego extreem te duur wordt in zijn modellen en kwalitatief hard achteruit gaat.
Ik heb ooit van een Chinese zakenrelatie de globe gekregen, die imo kwalitatief beter in elkaar zit dan het lego model.
Ook het feit dat modellen eerder bij de Chinees te verkrijgen zijn voor veel minder geld en op dit moment ook een veel betere kwaliteit gaat lego imo de das omdoen
(vb:een Hogwarts Castle doet bij lego ruim 350,terwijl mould king een vergelijkbare heeft voor op dit moment nog geen 100 euro)
Ook de Starry Night van 169 is al verkrijgbaar voor nog geen 5 tientjes.
Wat ik me afvraag is hoe of de kloons het voor elkaar krijgen om een product 1:1 na te maken nog voor het origineel uitkomt.
Ik het het met de globe gezien en nu ook met de SN, werkelijk exact hetzelfde.
Als ik iets namaak van een ander en ik heb bv geen plate 1x8, gebruik ik 2 plates 1x4.
Zit er dan toch een gigantisch lek bij lego, hebben de Chinezen dan zulke goede spionnen of worden de tekeningen van o.a. Ideas gewoon bij zowel lego sls de kloon fabrikanten aangeboden.
Ik weet, ik was altijd fan van het echte spul mmet hier en daar een uitstapje naar het neppe, maar het prijsverschil doet mij als hobbyist toch nadenken.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Toevallig een linkje?Brammos85 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:45:
[Afbeelding]
Dikke tip dit. Gaat prachtig hangen op de kamer van de kleine man!
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Kritiek op moderatie > DM de moderator in kwestie of praat er over in AZ feedbackkevin33 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:37:
[...]
Heb je een linkje naar die Starry nights?
[ Voor 39% gewijzigd door Outerspace op 10-10-2022 10:00 ]
Ik ben inmiddels op een haar na klaar met het bouwen van het kasteel. Ik denk dat ik zo maar eens tegen de 15 uur bouwtijd aan zit. En het is toch echt een hele leuke build. Zo was het erg leuk om het behang van de grote zaal te bouwen. Bovendien ziet het er gewoon erg vet uit, beter dan op de foto's. (wat dat aangaat kunnen de alternatieve merken nog wat leren).
@CORVETTE had het een paar keer over dat de stevigheid van dit soort mocs tegenvalt, omdat looks bepalend zijn voor de gekozen bouwtechniek. En ik herken dat wel, maar met deze build heb ik dat totaal niet gehad, op 1 ding na: Het dak van het poortgebouw is simpelweg rotzooi. Dat is geen fatsoenlijke wijze om iets te bouwen. De ' dakpannen' vallen om het minste of geringste er af omdat je ze moet vastklemmen om een veels te dunne, flexibele as. Zelfs als het kasteel netjes als pronkstuk staat is het vervelend, want je kan het niet zuigen/stoffen omdat dan de onderdelen losvallen. Ik ga daar voor mezelf maar iets anders verzinnen.
Verder ben ik echter toch bang dat het geheel me 800+euro gaat kosten, want nu wil ik de rest ook bouwen
Hetzelfde geldt voor veel van de as-connecties bij Cada technic parts. Als deze wat ruim zijn en de asjes niet blijven zitten: wat plakband erom: et voila frictie!
(een druppeltje secondelijm kan natuurlijk ook, maar dan wordt het een permanente verbinding)
[ Voor 10% gewijzigd door Psyx88 op 07-10-2022 15:02 ]
Had jij toevallig ook zoveel onderdelen over? Het is voor mij 2 handen vol onderdelen waaronder ook behoorlijk grote onderdelen zoals 2 hoekstukken 'bergwand' maar ook een flink aantal 6x1 in glad/met noppen en donker- en lichtbruin. Ik kwam overigens 2 onderdelen tekort, maar dat vind ik op het groot aantal onderdelen niet heel schokkend: Ik mis een gladde grijze 1x8 en een bruine afgeschuinde van 2x1 naar 2x2 studs. Beide waren goed op te lossen met andere onderdelen die nog over waren.
Van het weekend maar eens aan de CADA Apollo IE beginnen, die kon ik voor een leuk prijsje tweedehands op de kop tikken 😁
Hier is een filmpje van de grote raket vrachtwagen.
En hij kan iets moois: zichzelf omhoog duwen. En hij heeft bladveren. Volgens mij voor het eerst dat ik dat zie.
YouTube: DongFeng 21D Military Anti-Ship Ballistic Missile | CaDA Bricks C56031W
Verder no een filmpje van CaDa hou zij hun moulds maken:
YouTube: Manufacturing plastic injection molds | Double E Toys making
Bij missende stenen zou ik altijd de fabrikant een berichtje sturen zodat ze nieuwe kunnen sturen.
Waarschijnlijk heb je ze al thuis maar zo weet men wat er zoal mist en kunnen ze daar wat aan doen in de toekomst.
Ik heb sowieso een hekel aan stickers: bouw het met steentjes of, als dat niet gaat, print het dan op een element, zoals Cobi doet. Stickers verkleuren vrij snel (als ze al de juiste kleur hebben) en na 5+ jaar brokkelen ze af... dat is in ieder geval mijn ervaring met mijn Lego F1 en Racers collectie.
Om daarna niet in een zwart gat te vallen ben ik vast verder gaan kijken wat me interssant lijkt en zo bij dit topic terecht gekomen. Zou graag de AMG GT van JamesJT (rebrickable) willen bouwen. Om nog een originele Sian te kopen gaat me iets te ver en wil die ook opgebouwd laten staan. https://rebrickable.com/m...es-42115-b-model/#details
Nu ben ik op yourwobb van
Mould King de 13074 tegengekomen. Is ook gebaseerd op een MOC van JamesJT, gaat om de Enzo. Maar hierbij kun je een extra pakket bestellen zodat je de 42115 (Sian) kunt bouwen.
https://www.yourwobb.com/...=r&variant=41369034686620
EX Package can be built to 42115
Daarnaast zou ik dan op webrick 4 zwarte velgen willen bestellen om de gouden te vervangen.
https://www.webrick.com/r...nd=79&quantity=76&color=4
Waar het voor mij nu op neerkomt, gaat mijn idee werken en kan ik met de set van yourwobb de AMG bouwen of mis ik ergens iets in mijn verhaal?
En is het legaal om dit hier te bespreken?, zie wat dingetjes voorbij komen soms maar dit is mijn eerste post hier.
Apple | LEGO | Sony Playstation
Je kunt de sets die gebaseerd zijn op moc's gewoon hier bespreken. Het is wel zo netjes om de ontwerper op rebrickable te betalen daarvoor. Sets die echt een 1:1 kopie zijn mogen niet.
Alle Mould King sets kun je gewoon kopen en bespreken.
Volgens mij klopt je verhaal en kun dat inderdaad doen.
Als je onderdelen zoekt en je besteld misschien toch bij Yourwobb , daar kun je ook onderdelen bestellen eventueel.
tip: CaDa maakt hele goede 1:8 modellen en de sets van MK die ze zelf gemaakt hebben ook
Ik zag trouwens bij BlueBrixx een modulair kasteel om mee te spelen:
Wel grappig dat je allerlei toevoegingen kunt kopen straks. Leuk bedacht.
Rechtsonder staan de eerste uitbreidingen
/f/image/l6AVuO7o4ipYUetlw7cQZFs9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door CORVETTE op 08-10-2022 20:28 ]
P.s. begonnen aan de Cada Apollo IE, dit is een andere orde bouwset dan de Pisa. Waar ik mijn zoontje van 8 de Pisa nog in elkaar zie zetten, zie ik dit bij de Apollo niet gebeuren... veel twijfelachtige verbindingen en slappe constructies. Ik ben benieuwd hoe stabiel het geheel is als de set in elkaar zit. Buiten dat is dit wel een echte set voor de technic 1:8 fan... dus ik vermaak mij er prima mee 😁 Gelijk maar even een steviger differentieel erin gehangen van Lego, na de verhalen van tandwielen die stukdraaien door de buggy motoren 😁
[ Voor 9% gewijzigd door Psyx88 op 09-10-2022 14:35 ]
79 Euro bij Yourwobb
2688 onderdelen
Wat vond ik minder goed / opmerkingen:
- Versnellingspook is raar gemaakt en zit los
- Beetje teveel flexibele slangen m.i.
- kluitje tandwielen van motor aandrijving is niet goed standaard
- Chassis niet zo spannend
- Grote achterspoiler wiebelt
- Veel te veel stickers
Wat vond ik goed:
- GoBricks is top
- Sommige pinnen zijn extra rood of zwart aan de buitenkant
- Carrosserie ( buitenkant ) is netjes gedaan.
- Ook de verbreding van het model naar achter is goed gedaan
- De wielen en het chroom zijn erg goed
- Geen debiele kleuren aan de binnenkant
- Ondanks dat het model niet super stevig is ( je kunt hem bij de dorpels oppakken ) gaan de deuren, motor en
achter klep goed en soepel open en dicht.
Conclusie:
Er zitten een paar rare foutjes in maar die zijn - als je hem niet aandrijft met rc - niet erg.
Als je de RC neemt zult je vermoedelijk wat moeten aanpassen. Hij is trouwens zo gemaakt dat de motoren er achteraf in kunnen ( ! ) .
Het komt wel vaker voor dat MK zulke kleine foutjes erin heeft zitten. Dat mogen ze wel eens beter oplossen imho. Ik had hem zelf liever in 1:8 gezien omdat ik meer van 1:8 heb en geen 1:10. Het chassis is vrij standaard van opzet en de grote hoeveelheid stickers is ruk.
Maar de manier waarop de body is gemaakt en ook het prima werken van alles wat je kunt openklappen is erg sterk bij deze set. Het is geen speelset. Er kan behoorlijk wat afvallen dan. Deze set is geen beginners set maar kan zonder al teveel moeite gebouwd worden door iemand met weinig ervaring. Alleen bij de ophanging van de motorkap en dat soort grote stukken moet je een beetje moeite doen.
Hij lijkt ook wel goed op een F40 dus dat is ook fijn. Ik kan hem prima aanraden: hij is cool.
:strip_exif()/f/image/BtnzN0tAqdXxEC8ccJayUE1r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TVKQzlxNsHyNuyz9oHowy4fz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QTISG9VObuCwsAzaOQO1A7YE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hS4xilZnPNWHcBkZVyXSbZMY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Scolcz7zqfTJDwNghvjywtge.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iOQsuHB7Tkfpgcy4joyL5tZZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank, dan staat deze voor mij op 1. Nog even rondkijken en dan maak ik def beslissing. Zal uiteraard de handleiding kopen op rebrickable. Zie anders ook geen mogelijkheid om precies dat model te kunnen bouwen.CORVETTE schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:05:
MEJ welkom !
Je kunt de sets die gebaseerd zijn op moc's gewoon hier bespreken. Het is wel zo netjes om de ontwerper op rebrickable te betalen daarvoor. Sets die echt een 1:1 kopie zijn mogen niet.
Alle Mould King sets kun je gewoon kopen en bespreken.
Volgens mij klopt je verhaal en kun dat inderdaad doen.
Als je onderdelen zoekt en je besteld misschien toch bij Yourwobb , daar kun je ook onderdelen bestellen eventueel.
tip: CaDa maakt hele goede 1:8 modellen en de sets van MK die ze zelf gemaakt hebben ook
Thanks voor de tip voor de onderdelen die had ik daar nog niet gezien. Zie wel dat 4 velgen €14 kosten. Op webrick kost een set €5 excl. verzending. Kan daar niet direct zien wat verzending kost naar NL, behalve een Google doc welke ik niet geopend krijg.
https://www.yourwobb.com/...=r&variant=42004215922844
Inmiddels alle 1:8 modellen bekeken op yourwobb en de Rael G63 AMG 6x6 lijkt me ook wel interessant. Die heb ik hier nog niet voorbij zien komen en kan ook geen review erover vinden in het Engels. Iemand hier bekend met dit model en advies om wel/niet te doen?
https://www.yourwobb.com/...=r&variant=41369155272860
Normaals, kritiek of feedback op moderatie is welkom maar moet wel via andere kanalen. Hier kunnen en doen we er niks mee. Ik nodig je van harte uit om het via de juiste kanalen te bespreken.Versaevel schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:10:
[...]
[mbr]Kritiek op moderatie > DM de moderator in kwestie of praat er over in AZ feedback[/]
[ Voor 72% gewijzigd door Ardana op 13-10-2022 07:13 ]
Volgens mij heeft iemand hier de G63. Je moet lang terug kijken maar die moest er wat aan veranderen als ik me goed kan herinneren.MEJ schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 20:45:
[...]
Dank, dan staat deze voor mij op 1. Nog even rondkijken en dan maak ik def beslissing. Zal uiteraard de handleiding kopen op rebrickable. Zie anders ook geen mogelijkheid om precies dat model te kunnen bouwen.
Thanks voor de tip voor de onderdelen die had ik daar nog niet gezien. Zie wel dat 4 velgen €14 kosten. Op webrick kost een set €5 excl. verzending. Kan daar niet direct zien wat verzending kost naar NL, behalve een Google doc welke ik niet geopend krijg.
https://www.yourwobb.com/...=r&variant=42004215922844
Inmiddels alle 1:8 modellen bekeken op yourwobb en de Rael G63 AMG 6x6 lijkt me ook wel interessant. Die heb ik hier nog niet voorbij zien komen en kan ook geen review erover vinden in het Engels. Iemand hier bekend met dit model en advies om wel/niet te doen?
https://www.yourwobb.com/...=r&variant=41369155272860
Heb je 4brick geprobeerd?
Als je daar op 1:8 technic zoekt vind je veel onzin maar daar tussen staan vele echte 1:8 sets.
:strip_exif()/f/image/0vj61JyW8n1zKZUo23RysdF0.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was 1 van de allereerste sets - ik schat bij de eerste 10 - door BB zelf gemaakt .
Het ontwerp is nu precies gelijk nog als toen.
Nummer: 101049
2280 onderdelen
100 Euro
Ik heb deze niet gelijk bij BB gekocht maar deze is van 2 a 3 runs later. Jaartje of 3 bij deze set schat ik. De stenen zijn dus veel beter als van de eerste runs. Had hem voor 30 gekocht zelf .
Hij heeft jaren bovenop een kast gestaan en er hebben meerdere spinnen nestjes gemaakt en een hoop stof.
Het model is best goed . De motor hoort binnen te staan. Het dak kan eraf in delen.
Er kan nog een auto bij en stickers maar die heb ik niet. Los erbij worden besteld.
Er zitten veel vrij losse bouwtechnieken op / in.
Die kun je makkelijk vinden:
:strip_exif()/f/image/uC6xFD3dLO9By9cAszUNCxqx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tuqTER0NutNUfO3azGXPkjOd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6uw9Opc0pKSEPTFeCPhLzRP6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MJqMU7tuNANEAmoQVBkcfmG2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FjbAWJFn9jPIopVHubNwDqz5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oOPBpeLgBoi79MlX826ODoWZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PRcZZfljVydtcBKaW4u2h6CA.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sqVrQtM1BmKoBVOZNEZzTkaY.jpg?f=user_large)
Verder heb ik zelf afgelopen week wat rondgekeken bij Lucas op zijn rebrickable site en zag dat ie van de meeste modellen een 2022 F1 model heeft. Dus dat is erg gaaf.
Ik heb de Red Bull bij Webrick in laten laden om te kijken hoeveel er was en hoe duur:
GoBricks: 99.77 en 238 dollar .
Andere merken: 99.77 en 180 dollar.
Ik vermoed dat ze de onderdelen die GoBricks niet heeft bijwerken met andere merken.
Ik weet nog niet wat ik doe.
Het is wel veel geld voor maar 2600 onderdelen.
En de andere merken doen het meestal vrij goed in technic dus is GB stenen dan wel nodig ?
Ik heb niets met gebouwen (spaar ze niet en heb geen lego stad op zolder) maar vind deze wel echt heel coolCORVETTE schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:48:
Ik heb hier mijn tank station van Blue Brixx.
Dit was 1 van de allereerste sets - ik schat bij de eerste 10 - door BB zelf gemaakt .
Het ontwerp is nu precies gelijk nog als toen.
Nummer: 101049
2280 onderdelen
100 Euro
......
Ja ik heb zelf ook niets kunnen vinden over het specifieke model en/of merk. Dus eigenlijk puur op afbeeldingen gekocht maar hij sprak mij wel aan. Wilde sowieso graag een AMG GT hebben. En de versie van FEI FAN en Mould King vond ik toch minder ogen. Zal zeker foto’s en ervaring delen hier.CORVETTE schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:24:
Vrij gewaagd om Kiyui te kopen. Cool van je. Ik heb wat gezocht maar weinig erover gevonden. Heb vragen over dit merk uitgezet bij iemand met wat kennis van Chinese merken. Als je hem hebt laten zien !
Ben ook benieuwd wat je eventueel te horen krijgt!
Er zijn weer 2 mooie sets uitgekomen :
Een 1:8 911 in Gulf kleuren van Decool en een cement mixer van TGL. Beide rond de 3000 onderdelen.
Heb net de 911 van TGL liggen maar deze vind ik mooiere kleuren hebben.
:strip_exif()/f/image/gzeUvK6vOxcL122X5WhidTvv.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha zwaar gevorderd....zo zou ik het zelf niet noemen. Maar dank je 😁👍CORVETTE schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 21:38:
lol dan ben zwaar gevorderd ;-)
Ze zijn verder bezig om te kijken of ze echt gebouwen rond Blaustein kunnen maken. Verre toekomst.
Blaustein is zo'n succes voor ze en er is zoveel vraag naar dat BB nog steeds moeilijk in kan schatten.
Zelf heb ik wat oudere gebouwen ook van BB toen ze net begonnen waren - zal ze wel eens laten zien hier - maar ik zou die niet echt aanraden tenzij je ze prachtig vind. Dan is het een ander verhaal. Maar je kunt wel zien dat die gebouwen al even meegaan en je kunt merken dat ze nog niet met dezelfde kennis en kunde ontworpen zoals de sets nu. Ik zeg niet dat ze slecht en lelijk zijn maar het verschil is te zien en te merken met bouwen i.v.m. de nieuwe. Toen hadden ze ook maar 2 of 3 ontwerpers.
Zijn zijn bezig om een grote kathedraal te maken alla Blaustein dus meerdere sets maken 1 groot gebouw.
Ook grotere industrie gebouwen komen eraan.
Er zijn nu al grote wolkenkrabbers beschikbaar : Willis , Burj Khalifa, Empire state building etc. Allemaal geen kleine jongens.
Als je middeleeuwen leuk vind zijn deze wel cool:
Bakkerij ook van Martin
https://www.bluebrixx.com...-Bakery-BlueBrixx-Special
https://www.bluebrixx.com...ng-Site-BlueBrixx-Special
Deze western goud mijn is ook van Martin:
Beetje onbekend maar deze Nimitz is ook erg gaaf:
https://www.bluebrixx.com...-CVN-68-BlueBrixx-Special
Deze middeleeuwse kerk is ook erg cool:
Wat minder details als sommige anderen maar wel leuk om te zien:
https://www.bluebrixx.com...-Church-BlueBrixx-Special
Deze is ook gaaf: de vuurtoren. Bijna 7000 stenen:
Ook helaas vaak uitverkocht maar hij is mooier op de filmpjes dan op de fotó's.
Mijn "probleem" is dat ik nu heel veel van starwars heb. En er nog weinig leuke sets over blijven dan.
Dus lijkt het mij ook leuk wat anders te verzamelen en waar mijn kinderen ook nog wat aan hebben
En daarnaast ga ik niet meer bij vrind ali shoppen, en is bluebrixxs een mooi alternatief met leuke prijzen.
Ow deze 2 zijn inderdaad ook heel gaaf.
Zijn gewoon diorama's opzichzelf!
Die gaan op de verlanglijst samen met blaucastle
[ Voor 6% gewijzigd door luigi87 op 15-10-2022 11:22 ]
- leeg -
De bouwstenen wereld is een beetje in rep en roer.
Positief gezien dan. Er is een zeer bekende naam bijgekomen die sets gaat maken.
En die zeer bekende naam is niet zomaar een naam .......
Wat is het verhaal hierachter ?
De Duitse importeur van o.a. Qman en andere merken - Thorsten van Steingemachtes.de en Johnny's World - heeft een andere weg ingeslagen nadat ze werden aangeklaagd door Lego. Dat ging vooral over de poppetjes. Lego probeert met veel geld en rechtszaken zijn wil door te drukken en ook in Duitsland duurt dat al vele jaren. Waar BlueBrixx hierdoor ook nog geen poppen heeft maar voor BlueBrixx lijkt dat weinig van invloed omdat die een volwassenen markt bedienen.
Steingemachtes en zijn merken bedienen meer kinderen en jongeren met hun sets en daar wordt dus mee gespeeld en dan zijn bijhorende poppetjes wel zo fijn. Vandaar die lange rechtszaken omdat Lego alle poppetjes niet wil hebben die teveel op die van Lego lijken. Zit wel wat in imho. Om nu van het jarenlange rechtszaken af te zijn heeft Thorsten heel wat slims gedaan. Tegen honderden advocaten en miljarden is moeilijk te winnen en dat duurt veel te lang.
Dus laat ie dat zitten en gaat zijn eigen sets maken.
Met de nadruk op speelbaarheid en kinderen.
Ook komt er een eigen poppetje bij die in niets lijkt op de Lego pop. Die pop zal door iedereen gebruikt mogen worden.
De sets mogen ook door iedereen worden voorstelt en die worden dan mag iedereen bepalen welke er gaan komen.
Heel cool van opzet dus. Stenen van Panlos , Sembo , Qman e.a.
En nu komt het nog wat leuks: hij heeft natuurlijk een naam nodig:
En laat de naam Kiddicraft nu vrij zijn. Daar heeft hij de rechten van.
En dat is natuurlijk een doorn in het oog van Lego want Kiddcraft is het origineel - de bedenker - alle andere merken zijn maar clonen. Hij zou dat natuurlijk mooi uit kunnen spelen later door dat op de dozen te zetten.
Hij heeft een cool logo bedacht en zit met het originele patent van Kiddicraft op zijn T-shirt de grote concurrent uit te dagen.
Anderzijds wil hij echt de markt bedienen die Lego ook bedient - de kinderen / jongeren - dus hij gaat 1 op 1 de concurrentie aan.
BlueBrixx heeft wel een paar sets meestal van andere merken die ook geschikt zijn voor kinderen maar volwassenen zijn hun core business.
De sympathie van de mensen heeft ie al en hij zegt dat de opzet waarschijnlijk nog een paar jaar duurt - beetje zoals bij BB - voordat Kiddicraft mee zou kunnen tellen. We wachten het af. De eerste 5 sets - met doos - zullen binnenkort verschijnen.
De plaatjes komen van Justbricks.de
https://justbricks.de/new...n-veraenderter-form-9503/
https://www.youtube.com/c/JohnnysWorld
YouTube: Kiddicraft ist zurück! ... und wie gehts weiter? Neue Minifigur und...
/f/image/U9BU3SVPnlCOo7GsY1DB3jyH.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/mbCmV8LS8px5kaZlanCSrJgm.png?f=user_large)
/f/image/SgYq67pIfI6964CSkYufKfgY.png?f=fotoalbum_large)
Sluban, BanBao, Cobi hebben ook al lange tijd leuke minfiguren. Hij brengt een oud merk "Kiddicraft" weer terug op de markt, maar de hele post leest meer als een vete tegen Lego en dat is jammer. Misschien komen er mooie serie minifiguren uit die de sets kunnen opleuken, we zullen zien.CORVETTE schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:29:
Heel cool nieuws:
Als ik eerlijk ben vind ik het eigenlijk vooral kinderachtig van hem, de oude naam pakken, shirt van oude merk erbij... Het heeft op die manier meer weg van ruzie met Lego zoeken ipv zelf iets stevig in de markt zetten.CORVETTE schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 12:29:
Heel cool nieuws:
Positief gezien dan. Er is een zeer bekende naam bijgekomen die sets gaat maken.
En die zeer bekende naam is niet zomaar een naam .......
Wat is het verhaal hierachter ?
De Duitse importeur van o.a. Qman en andere merken - Thorsten van Steingemachtes.de en Johnny's World - heeft een andere weg ingeslagen nadat ze werden aangeklaagd door Lego. Dat ging vooral over de poppetjes. Lego probeert met veel geld en rechtszaken zijn wil door te drukken en ook in Duitsland duurt dat al vele jaren. Waar BlueBrixx hierdoor ook nog geen poppen heeft maar voor BlueBrixx lijkt dat weinig van invloed omdat die een volwassenen markt bedienen.
Steingemachtes en zijn merken bedienen meer kinderen en jongeren met hun sets en daar wordt dus mee gespeeld en dan zijn bijhorende poppetjes wel zo fijn. Vandaar die lange rechtszaken omdat Lego alle poppetjes niet wil hebben die teveel op die van Lego lijken. Zit wel wat in imho. Om nu van het jarenlange rechtszaken af te zijn heeft Thorsten heel wat slims gedaan. Tegen honderden advocaten en miljarden is moeilijk te winnen en dat duurt veel te lang.
Dus laat ie dat zitten en gaat zijn eigen sets maken.
Met de nadruk op speelbaarheid en kinderen.
Ook komt er een eigen poppetje bij die in niets lijkt op de Lego pop. Die pop zal door iedereen gebruikt mogen worden.
De sets mogen ook door iedereen worden voorstelt en die worden dan mag iedereen bepalen welke er gaan komen.
Heel cool van opzet dus. Stenen van Panlos , Sembo , Qman e.a.
En nu komt het nog wat leuks: hij heeft natuurlijk een naam nodig:
En laat de naam Kiddicraft nu vrij zijn. Daar heeft hij de rechten van.
En dat is natuurlijk een doorn in het oog van Lego want Kiddcraft is het origineel - de bedenker - alle andere merken zijn maar clonen. Hij zou dat natuurlijk mooi uit kunnen spelen later door dat op de dozen te zetten.![]()
Hij heeft een cool logo bedacht en zit met het originele patent van Kiddicraft op zijn T-shirt de grote concurrent uit te dagen.
Anderzijds wil hij echt de markt bedienen die Lego ook bedient - de kinderen / jongeren - dus hij gaat 1 op 1 de concurrentie aan.
BlueBrixx heeft wel een paar sets meestal van andere merken die ook geschikt zijn voor kinderen maar volwassenen zijn hun core business.
De sympathie van de mensen heeft ie al en hij zegt dat de opzet waarschijnlijk nog een paar jaar duurt - beetje zoals bij BB - voordat Kiddicraft mee zou kunnen tellen. We wachten het af. De eerste 5 sets - met doos - zullen binnenkort verschijnen.
De plaatjes komen van Justbricks.de
https://justbricks.de/new...n-veraenderter-form-9503/
https://www.youtube.com/c/JohnnysWorld
YouTube: Kiddicraft ist zurück! ... und wie gehts weiter? Neue Minifigur und...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar misschien levert het leuke sets op, dat is afwachten.
Hmm, kijk wat beter... Vind zijn minifig erg veel op Lego friends lijken eigenlijk. Een beetje de mannelijke versie ervan op het 1e gezicht
Zitten hier te kijken voor bv de treinset van Duplo waarbij je batterijen nodig hebt.
Nu ben ik met veel electronische zaken via AliExpress gewend dat je die via een usb kabel kan opladen, maar nergens kom ik zo snel een locomotiefje in de Duplo grootte tegen die je zo kan opladen.
Nu zijn natuurlijk oplaadbare batterijen een goede optie, maar ik ben een beetje verwend geraakt met het usb laden eerlijk gezegd..
Plus dat bij Lego de prijs al "apart" te noemen is, maar bij Duplo is de verhouding prijs per blok al helemaal opmerkelijk haha.
Le Meow
Vroeger heel veel met LEGO gespeeld, mijn topstuk (en uiteindelijk laatste grote LEGO set) is de 8880 Supercar. Inmiddels een zoontje van 3 die ook druk in de weer is met Duplo, en de kleine Lego setjes die ik af en toe van de Kruidvat koop.
Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de LEGO van nu wel minder is dan van vroeger, het klemt minder hard en het materiaal lijkt ook zachter(?, kan het niet goed uitleggen) op een of andere manier.
Ik zat eerst te kijken naar de LEGO 42140 RC Transformatievoertuig voor mijzelf mijn zoontje (voor Sinterklaas). Maar omdat het een peuter is die nog niet echt heel bewust iets bouwt, en er nog wel eens iets kwijt raakt, vind ik zo'n echte LEGO set wel erg prijzig. Vandaar dus mijn interesse in dit topic.
Ik zie dat je voor een paar tientjes al mooie RC setjes hebt van b.v. Mould King. Als dat goed bevalt wil ik voor mijzelf hem ook wat grotere voertuigen (+1000 steentjes) gaan kopen.
Vaak bu'j te bang!
Leuk dat je komt kijken hier -tom- . Mould King heeft inderdaad leuke rc setjes. Keuze genoeg.
Ik heb mijn kleine Blue Brixx brandweer auto klaar. Foto's komen.
Maar ik heb wat problemen in de familie dus ik ben wat minder aanwezig dan normaal.
De TGL 911, CaDa Ferrari en Blue Brixx kasteel moet ik dus voorlopig laten rusten.
Hier nog wat korting voor o.a. Yourwobb:
https://noppenstein.news/2022/10/18/rabatte-unserer-partner/
Ben ik ook benieuwd. Duplo is wat 'speelbaarder' voor mijn zoontje. Zo'n Duplo trein zou echt ideaal zijnPoekie McPurrr schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:28:
Zijn er eigenlijk ook goede alternatieven (en compatible) voor Duplo?
Zitten hier te kijken voor bv de treinset van Duplo waarbij je batterijen nodig hebt.
Nu ben ik met veel electronische zaken via AliExpress gewend dat je die via een usb kabel kan opladen, maar nergens kom ik zo snel een locomotiefje in de Duplo grootte tegen die je zo kan opladen.
Nu zijn natuurlijk oplaadbare batterijen een goede optie, maar ik ben een beetje verwend geraakt met het usb laden eerlijk gezegd..
Plus dat bij Lego de prijs al "apart" te noemen is, maar bij Duplo is de verhouding prijs per blok al helemaal opmerkelijk haha.
Vaak bu'j te bang!
Wat wel een overweging is, is het feit dat Lego een hele flinke quality control heeft qua weekmakers, sabbelende kindjes, enzo.-tom-562 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:21:
[...]
Ben ik ook benieuwd. Duplo is wat 'speelbaarder' voor mijn zoontje. Zo'n Duplo trein zou echt ideaal zijn
Ik twijfel of de andere blokjes dit ook op orde hebben. Voor mij een reden om ze gescheiden te houden
Je hebt een punt, om die reden hebben we eigenlijk ook nooit speelgoed o.i.d. gekocht van AliExpress toen hij nog een baby/dreumes was. Hij is gelukkig nu wel voorbij de 'alles in de mond stop' fase42erik schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:31:
[...]
Wat wel een overweging is, is het feit dat Lego een hele flinke quality control heeft qua weekmakers, sabbelende kindjes, enzo.
Ik twijfel of de andere blokjes dit ook op orde hebben. Voor mij een reden om ze gescheiden te houden
Vaak bu'j te bang!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8eDLuQ0rAVJR18dYSpyTfnWX.jpg?f=user_large)
Het afbreken is best een lastig klusje her en der door de gebruikte bouwtechnieken, maar geeft wel het gevoel dat je de burcht gaat uitbreiden ipv dat je er modulair iets bij aan zet.
Binnenkort een update als de bouw is gestart
Ben toch iets begonnen met de TGL 911.
En die hebben flink wat zitten verbeteren.
Voorheen een van de zwaarts klemmende onderdelen. Wel consequent op alle onderdelen.
Nu naar een heel stuk lichter met alles.
Stapje lichter als nieuwe GoBricks zelfs.
Beetje gelijk aan Lego . Maar dan consequenter op alle onderdelen.
Ook is het niveau van de stenen wat omhoog gegaan. Heel soms een Klein krasje op een beam. Maar verder echt prima.
Dit was al goed te doen maar de nieuwe onderdelen van TGL zijn een prima koop. Beter als CaDa , beter dan Lego en maar een fractie onder GoBricks m.i.
[URL="https://tweakers.net/i/KTvpTePefj-3gdLaqTZR_jfy4JY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B8b883BM2YNOsAYFE6m7QRtD.j
:strip_exif()/f/image/hjhH5KecPH04ibFHieqlxWyE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B8b883BM2YNOsAYFE6m7QRtD.jpg?f=fotoalbum_large)
ehm, dat klinkt alsof er een drama komt... en vervolgens is het een vergelijking... Ik heb het idee dat ik wat mis, of niet?CORVETTE schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:20:
Er moet mij iets van het hart:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5LKViZjnz3Fjd56cVlVjGy4h.jpg?f=user_large)
Ik vind het een super gave set en goeie kwaliteit, miste over de hele build 1 steen en had een verkeerde steen maar op 7600 stenen kan dat gebeuren.
:strip_exif()/f/image/GFuoiH3pp6JXLfl36bIFXvUG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SaNHB0lOCKPGTMfbcBgZrC8w.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m261gJk2mtgF7F9y5qdRIcNN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WcmFXl70eFqJdfsQqvZibkoC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door gizmokat op 22-10-2022 14:59 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IAxVtmLyX1bKezYyAqucgxq3.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QIptaRTwpXZWG98BiCMHMWoU.jpg?f=user_large)
Met bouwfase 3 wordt de muur voor de begane grond verder opgebouwd. Tevens komt de vloer voor de verdieping erbij, deze wordt afzonderlijk gebouwd en als geheel er in gezet. Ik moet zeggen dat ik benieuwd was of het zou passen zo tegen de bestaande bouw aan, maar het geheel ging er soepel in.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hdrlj7MtQhkZVlAHQyYBfhCS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CrhIAYjX37Y7JRvUcqKiylqW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XfIweAOzHbSraxIMCZrkugLR.jpg?f=user_large)
Gelijk maar door met fase 4, hier worden de afwerking van de vloer voor de verdieping en de buitenmuur van de begane grond gedaan. Met een 2-tal clips worden de open klappende muren aan de rest gehouden wat voor een zeer stevig bouwwerk zorgt.
Ook wordt de trap naar de 1e verdieping gemaakt vanaf de basis set (er komt nog een dak op uiteraard). Het zorgt er wel voor dat de al kleine binnenplaats nog krapper wordt wat ergens wel jammer is, maar snap dat de designer de ruimtes toegankelijk wil maken.
Wat verder nog opvalt is de voorbereiding voor de volgende uitbreiding waar er een omloop om de zaal komt, hier zitten al gaten voor de bevestiging daar van. Het was me op de foto's niet zo opgevallen en ik snap het ergens, maar dat had wellicht wat anders opgelost kunnen worden. Nu blijf je tegen die gaten aan kijken tot de volgende set eindelijk leverbaar is
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tIS6TRWI3n4S2eup1EsO4tK6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NtDhZ8g4XruJ08ntRBatOYLI.jpg?f=user_large)
Tot op heden is het geheel wederom de moeite waard, zeer afwisselend bouwen en veel details. Op het eerder genoemde punt wat niet lekker paste (zag dat meer mensen dit probleem hebben) zit alles zeer goed in elkaar en sluit het erg goed aan bij de bestaande bouw.
[ Voor 7% gewijzigd door Speedy op 23-10-2022 17:46 ]
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.
Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.