Het kleine 'andere Bouwsteentjes' topic

Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 16:00

Eurionair

Senior Destructor

Eigenlijk best teleurstellend. Ze spreken over micro-krasjes maar geen woord over de pasvorm of doffe vlekken. Bij elkaar opgeteld gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend.

Dan zeggen ze ook nog dat het ook voorkomt bij andere merken. Dat zal , maar naar mijn mening zal je dit bij Lego niet zien en mocht het toch zo zijn dan is de service vermoedelijk ietwat beter.

Wat ga je doen , doorbouwen toch maar ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 09:19

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik was al aan het doorbouwen. Ik heb geen zin om op spare parts te zitten wachten en ze aan te vragen . Dat kost me uren. Dat ga ik niet doen.

Bij Lego hebben ze ook wat issues.
Kwaliteit is heel slecht volgens de held:
Kleuren slecht / krassen etc:

YouTube: Qualität, Preis und Design sind eine Katastrophe: LEGO® 76215 Black ...

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 18:59
CORVETTE schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:42:
Ik was al aan het doorbouwen. Ik heb geen zin om op spare parts te zitten wachten en ze aan te vragen . Dat kost me uren. Dat ga ik niet doen.

Bij Lego hebben ze ook wat issues.
Kwaliteit is heel slecht volgens de held:
Kleuren slecht / krassen etc:

YouTube: Qualität, Preis und Design sind eine Katastrophe: LEGO® 76215 Black ...
Misschien je onderschrift er ook maar op aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:36
Wel jammer zo'n 'garantie tot aan de deur'-reactie van Bluebrixx. Dit had ik eerlijk gezegd niet van ze verwacht.

Gelukkig heb ik dan dus wel mazzel gehad met mijn Blaustein sets. Mijn Bergfried is van de minste kwaliteit, maar nog steeds wel 'redelijke' kwaliteit... gebouwd ziet het er goed uit.. geen scheuren of krassen.

Dit soort verhalen gaan wel effect hebben op mijn toekomstige 'consumptie' van Bluebrixx sets. Als ze geen garantie kunnen/willen geven over de kwaliteit van hun stenen, dan heb ik hier wel problemen mee en weet ik niet of ik hier mijn geld aan wil (blijven) uitgeven. (Then again de kwaliteit van Lego stenen is tegenwoordig ook om te huilen, maar dat is een andere discussie).

@CORVETTE In ieder geval bedankt voor je openheid over jouw ervaring met de Blaustein-set en de communicatie met Bluebrixx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik ga zeker een berichtje naar BB sturen over de soms wel wisselvallige kwaliteit. Het is mijn keus om verder te bouwen. De bricks modified and bricks zitten aan de binnenkant . Die zijn groter. Er komen plates / slopes omheen dus dat gaat bedekt worden vrij veel. De plates / slopes zijn wel ok.

Ik ben zelf heel benieuwd wat de andere 4 sets doen wat betreft kwaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door CORVETTE op 16-12-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Het is te hopen dat de rest wel goede kwaliteit heeft en dat je er uiteindelijk weinig/niets meer van ziet. Voorlopig kan ik niet anders doen dan wachten op de beschikbaarheid van de burg zelf.

Op FB lees je de verhalen van verkopers op Ebay die er een slaatje uit willen slaan en gewoon het dubbele vragen (en blijkbaar ook krijgen) van de originele prijs. Niks nieuws eigenlijk , deze figuren zijn er altijd.

Blijft ie bij jullie eigenlijk altijd staan of gaat ie op enig moment weer ontmanteld worden ?

Ik heb gewoon geen plek om m altijd te laten staan dus uiteindelijk wordt ie weer uitgesorteerd.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nepos
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-05 08:46
Toch maar hier omdat ik in V&A de categorie niet kan vinden. Ik heb Burg Blaustein nieuw in ongeopende doos en met factuur. BLUEBRIXX-SPECIAL Blaustein Castle, Objectnr. 102818. Mag overgenomen worden. Wel graag ophalen of afspreken in omgeving Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:28
Ik ben een moc van lego 42114 aan het bouwen. https://rebrickable.com/m...50f-wheel-loader/#details

Ik wil deze graag besturen.
Werkt een mould king controller ook met lego Technic? En is dat makkelijk om voor elkaar te krijgen?
Ik gebruik alle elektronica van de orginele set.

En anders, iemand ervaring met brickcontroller2? Alles is in het Engels en ik heb enige moeite om te begrijpen wat er word geschreven en hoe dat werkt

[ Voor 13% gewijzigd door m4bnl op 17-12-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Duitsers hebben een ontzettende hekel aan volk wat ergens een slaatje uit wil slaan. Er staan op de Duitse marktplaats - eBay Kleinanzeigen - dat sets x en x gewoon leverbaar zijn. Zodat mensen er niet intrappen. Wel zo netjes.

Er is gewoon geen belegging in BB en andere sets want ze blijven gewoon leverbaar. Soms wat wachten op een populaire set maar je weet dat je hem altijd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nepos
Ik weet niet of je dit in reactie op mijn bericht schrijft Corvette, maar zo wel, ik zet hem hier niet vanwege speculatie oid. Kwam niet aan bouwen toe en de interesse is weggeëbd. Voordat ik hem op marktplaats zet vind ik het leuker om in dit topic dat ik graag volg een liefhebber te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

@Nepos Dat was een reactie op mijn eerdere bericht , dit sloeg niet op jou :)

Je hebt ook een PM.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nepos
Ah gelukkig :-) Ik zie het nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Nepos schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:29:
Ik weet niet of je dit in reactie op mijn bericht schrijft Corvette, maar zo wel, ik zet hem hier niet vanwege speculatie oid. Kwam niet aan bouwen toe en de interesse is weggeëbd. Voordat ik hem op marktplaats zet vind ik het leuker om in dit topic dat ik graag volg een liefhebber te vinden.
Nee was niet op jouw post bedoelt maar die daarboven.

Ik denk dat je iemand heel blij kunt maken hier 😉

[ Voor 5% gewijzigd door CORVETTE op 17-12-2022 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nepos
Iemand blij maken is zonet gelukt. Veel bouwplezier Eurionair. We zien de foto's graag tegemoet hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ysili
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2023
Recent onderstaande Cyberpunk motor van K-box in elkaar gezet. Gok dat ik er ongeveer 10 uur mee bezig ben geweest. Erg leuk om te bouwen en het eindresultaat is een fors model. De 4 versnellingen werken bij mij niet goed, is denk ik ook lastig goed werkend te krijgen door de vele tandwielen. Veel stickers maar ik heb slechts enkele gebruikt. In mijn ogen word het model anders te druk, en de stickers zijn van slechte kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71lotVx8aB2rIkQBWgtgO_oHZ8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqOqqoHpYbSeIP7amzxZcwtC.jpg?f=fotoalbum_large

Steentjes waren van goede kwaliteit en alles sloot goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
m4bnl schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:07:
Ik ben een moc van lego 42114 aan het bouwen. https://rebrickable.com/m...50f-wheel-loader/#details

Ik wil deze graag besturen.
Werkt een mould king controller ook met lego Technic? En is dat makkelijk om voor elkaar te krijgen?
Ik gebruik alle elektronica van de orginele set.

En anders, iemand ervaring met brickcontroller2? Alles is in het Engels en ik heb enige moeite om te begrijpen wat er word geschreven en hoe dat werkt
Ik ben even uit de electronica, maar de wheel loader heeft een control+ toch ?
Control+ hebben eigen stekkers. Je kunt dus geen andere merken in de Control+ stoppen en omgekeerd.

Er zal vast wel iets te solderen zijn want een electro motor heeft gewoon een + en -.

De MK controller werkt alleen met de accu box van MK ( accu en ontvanger zijn 1 ) . Op die box zitten universele aansluitingen - behalve Control+ van lego .

Om de MK accu werkend te krijgen zul je dus ook de motoren van Lego moeten vervangen. Die van MK en anderen kosten zeer weinig. 3 Euro per stuk zo uit mijn hoofd.

Het voordeel is je kunt in de toekomst hem overal inzetten.

Je wilt of kunt de control+ app niet gebruiken voor een moc of ander ontwerp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
CORVETTE schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:45:
[...]

Ik ben even uit de electronica, maar de wheel loader heeft een control+ toch ?
Control+ hebben eigen stekkers. Je kunt dus geen andere merken in de Control+ stoppen en omgekeerd.

Er zal vast wel iets te solderen zijn want een electro motor heeft gewoon een + en -.

De MK controller werkt alleen met de accu box van MK ( accu en ontvanger zijn 1 ) . Op die box zitten universele aansluitingen - behalve Control+ van lego .

Om de MK accu werkend te krijgen zul je dus ook de motoren van Lego moeten vervangen. Die van MK en anderen kosten zeer weinig. 3 Euro per stuk zo uit mijn hoofd.

Het voordeel is je kunt in de toekomst hem overal inzetten.

Je wilt of kunt de control+ app niet gebruiken voor een moc of ander ontwerp ?
Hmm jammer. Solderen is niet mijn ding.
Dan weet ik dus dat ik het brickcontroller2 of Poweredup of iets dergelijks moet gaan besturen

Ik ben redelijk nieuw in de lego wereld en helemaal nieuw in de elektronica sets van lego. De officiële set heb ik nooit gebouwd. Ik heb hem gemonteerd gekocht.
De eigenaar van de moc benoemd dat je hem kan besturen met brickcontroller2. In de comments staat ook dat de lego poweredup gebruikt kan worden.
Echter lijkt het instellen,poweredup, daarvan ingewikkeld. In ieder geval ik heb dat nog nooit gedaan.

Ik denk dat ik dus eerst de set moet bouwen en dan moet gaan uitzoeken hoe ik hem het beste kan gaan besturen.

In de toekomst kan mould king dus interessant zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door m4bnl op 17-12-2022 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
m4bnl schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 23:26:
[...]

Hmm jammer. Solderen is niet mijn ding.
Dan weet ik dus dat ik het brickcontroller2 of Poweredup of iets dergelijks moet gaan besturen

Ik ben redelijk nieuw in de lego wereld en helemaal nieuw in de elektronica sets van lego. De officiële set heb ik nooit gebouwd. Ik heb hem gemonteerd gekocht.
De eigenaar van de moc benoemd dat je hem kan besturen met brickcontroller2. In de comments staat ook dat de lego poweredup gebruikt kan worden.
Echter lijkt het instellen,poweredup, daarvan ingewikkeld. In ieder geval ik heb dat nog nooit gedaan.

Ik denk dat ik dus eerst de set moet bouwen en dan moet gaan uitzoeken hoe ik hem het beste kan gaan besturen.

In de toekomst kan mould king dus interessant zijn.
In prijs van rond de 100 zijn er veel mooie wat kleinere rc sets te vinden . Mould King heeft een serie maar ook Happy Build . Zelfde leverancier als Mould King. Happy Build heeft eigen electronica maar is uitwisselbaar met alle anderen. Ook MK dus. Op de accu's van Happy Build kun je iedere motor prikken.

In deze set van 110 dollar , zitten 2 accu boxen , 7 motoren en 1 controller.

Je bouwt hem - hij is wel meer een display model - maar heeft rc functies. Hij is minder geschikt voor kinderen meer voor volwassenen. Nadat je hem hebt gebouwd en getest - haal je alle electronica eruit. Dan heb je dus een rc set met 7 motoren en 2 accu boxen. Happy Build heeft accu boxen die samen kunnen werken. Ik weet niet zeker of dat deze zijn . Maar die motoren en rc set kun je vervolgens in je loader MOC zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBgtjrTs_gPO25MkorG5AsG1MaY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PcUQnXpkLkSXBgyzvvOf2OlZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjdjPdx4HAx0X8b-AiwnhWwteDA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4sVHhkSkNjxpqsSoZXvaC8S6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFZPn9CDS8DXPkh-hKruIvdLVcs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HQSFRHterYfs0Y5wfGygcN9Y.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ysili schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:02:
Recent onderstaande Cyberpunk motor van K-box in elkaar gezet. Gok dat ik er ongeveer 10 uur mee bezig ben geweest. Erg leuk om te bouwen en het eindresultaat is een fors model. De 4 versnellingen werken bij mij niet goed, is denk ik ook lastig goed werkend te krijgen door de vele tandwielen. Veel stickers maar ik heb slechts enkele gebruikt. In mijn ogen word het model anders te druk, en de stickers zijn van slechte kwaliteit.

[Afbeelding]

Steentjes waren van goede kwaliteit en alles sloot goed aan.
Leuk model hoor. Stuk groter dan ik dacht ook. Alleen een beetje jammer van die verdwaalde remschijf op het achterwiel.
Die versnellingen, tja, ik denk dat het meer een showmodel is, dus lekker boeie :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ysili
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-12-2023
u_nix_we_all schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:15:
[...]

Leuk model hoor. Stuk groter dan ik dacht ook. Alleen een beetje jammer van die verdwaalde remschijf op het achterwiel.
Die versnellingen, tja, ik denk dat het meer een showmodel is, dus lekker boeie :P
Ja die remschijf is wat jammer. Andere zijde vind ik zelf minder mooi, vandaar dat hij zo staat. En inderdaad het is een display model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb goed nieuws voor iedereen hier.

Er is een nieuwe fabriek op de markt. Die komen en gaan bij bosjes dus waarom is deze speciaal ?

Grote speler Qunlong ( heeft meerdere merken die stenen maken ) gaat een poging wagen om betere stenen te maken.

Dat willen ze doen met een compleet nieuwe fabriek , nieuwe machines etc.

Het merk heet Jing Blocks.

En het doel van Jing Blocks is om GoBricks van de troon te stoten als beste fabriek.
De fabriek staat al en is ook al test / productie aan het draaien. Zowel technic als normale stenen.

Waarom is dit voor ons goed zijn ?
Behalve natuurlijk een hopelijk goede fabriek erbij ....

Blue Brixx maakt gebruik van Qunlong. Dus de stap naar betere stenen ( als Jing daadwerkelijk goede stenen kan maken straks )
kan binnen hun eigen partner.

Dus ik hoop dat Jing net spul kan maken en dat BB daar in de toekomst ook gebruik van gaat maken.

YouTube: Jing bricks, another alternative high quality bricks

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fT9cJuJJWGu3q3UVcCAxfTJRT5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GB1UWDiQtPySWnvGxsBXVVho.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8abALm-pHn3uVK60NgJ2WHD3DIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RZkPl12bncxmZRZr2EYxl8wz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS7jawsp7inu8JstO6j4PW-iJJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVMTNeOYtbq7YnAqGlc3Mwnf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbUxRq2vLWvedXiVF3L4GmBDYx4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bb8ANYo4h7wNOBCCmQ3FXwbv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5keSpHsONuwZEtOlzmhCmksDefQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FQFGzGZGlgteMWDZniFSCwe6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1j0xucqy_aiPvNFG0D8YgFBibiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EmQHO7w5KfGNSbY5JYuPx8Yb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jS7jawsp7inu8JstO6j4PW-iJJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVMTNeOYtbq7YnAqGlc3Mwnf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:39
Dit weekend begonnen aan de Hurde Erweiterung voor Blaustein. Eigenlijk had ik niet zo'n zin in deze uitbreiding, maar ik wil het geheel toch wel aanschouwen en het voordeel van deze is dat ik het grotendeels in een warme woonkamer kan bouwen ipv aan de burcht zelf.

Het begint uiteraard weer met een deel afbreken, soms tot het punt waarvan je je afvraagt waarom niet gewoon in z'n geheel afbreken en weer opbouwen (het dak van de toren). Dit beslaat de eerste 60 stappen van de handleiding en die zijn noodzakelijk voor je aan de rest begint. Ik was met de eerste bouwfase begonnen, maar kwam al snel steentjes "tekort". In tegenstelling tot de Vorburg en de Saalbau (waar het wel vermeld stond, maar in de praktijk alles extra was toegeveogd) heb je de afgebroken onderdelen nodig voor de nieuwe fase. En niet alleen van het afgebroken stuk heb je steentjes nodig, ook die je in de eerdere 3 bouwfases al aan de kant hebt gelegd.

Zelf vind ik het tot op heden zeer vervelend bouwen op deze manier, continue ben je aan het switchen van de nieuwe steentjes en de oude voorraad. Ik dacht dat het mee viel en heb dus niet op voorhand de benodigde steentjes gesorteerd, maar ik zou dat achteraf wel aanraden. Dan blijft het nog irritant, maar scheelt het zoeken.

Persoonlijk had ik voor dit liever gezien dat ze net als bij de Vorburg en Saalbau de benodigde steentjes gewoon als extra hadden toegevoegd, op zo'n aantal zal dat vast niet veel uitmaken. Had 10 euro bij op de prijs gedrukt en klaar. (De Held benoemt dit overigens ook in z'n review)

Da na deze frustratie het bouwen zelf. Zoals verwacht begin je met het frame waar de bestaande bouw op komt te staan. In tegenstelling tot de Vorburg geen massieve plaat, maar een uit Technic delen opgebouwd frame.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRl1bIfoHHeG6NIJ27e2g51xK0I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DrPJduSlqDVSJA29G3ssoFQF.jpg?f=user_large

De ronde grijze plates zouden precies in de cirkel plates moeten vallen die je bij de Vorburg aan de onderkant hebt bevestigd. Bij mij was dat voor geen van allen het geval ... zal wel aan mij liggen. Gelukkig lijkt dat verder niet uit te maken. De grote pilaar die je ziet is 9 studs hoog en komt door de bestaande waterput, dit als richt punt wat je naderhand weer moet verwijderen, slim bedacht.

Vervolgens is het weer zijkanten bouwen die de rotspartij vormen. Ik heb al eens gemeld dat dit niet mijn favoriete onderdeel van Blaustein is en jammergenoeg bestaat 2/3 van deze uitbreiding hieruit. Gelukkig heb ik er ondertussen handigheid in gekregen dus het gaat redelijk vlot :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1WFOkne-z0NDlJiy6hd1DRs1ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ysp5Lp1gK05YrQstYvF3VbUp.jpg?f=user_large

Deze delen vallen precies op het frame wat je eerder zag. Gelukkig tot op heden bij mij zonder grote kier wat ik al in meerdere reviews gezien heb (bv bij de Held en Merlin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOzlgYAKUV2a56jUNK_M7OFSc14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IxBTM6S2VjUbj5AKxepgDQp3.jpg?f=user_large

Daarmee wordt de totale oppervlakte langzaam zichtbaar, het ding was al groot en wordt enorm! Ergens jammer dat dit de laatste uitbreiding is, maar als ik zo het geheel voor me zie dan is het ook wel goed zo :D

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Vandaag mijn pakketje binnen gehad van AliExpress en het verbaasd mij hoe professioneel dit eruit zag.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j3Gs4tH/Ali.jpg

Het betreft een klein setje, een standaard voor m'n X-wing zodat hij met de vleugels open kan staan.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Staat er ergens een merk ? Wat heb je betaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 07:10

Mad-Matt

TheDoctor#2181

CORVETTE schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:22:
Staat er ergens een merk ? Wat heb je betaald ?
Verder geen merk of iets.
€ 3,49

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Zit op 1/3 van Blaustein. Eerste set.

Ik vind hem leuk om te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HQZ1N1-IkrdNY0aJCfWoV99_Y54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FcDjvaV2FQqYaApRN1GSZv3v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPkmnkxyx6PFRutYx-WeMunOD9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywmXjh7klhDLpm0w4sx7ekAE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Ik ben er ook aan begonnen maar ben nog niet zo ver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4X6EQB8lkIgnpgZkYo-tIG229x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gIDoMYMAS8uTPOF7qWadZz8p.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het geweldig om te bouwen en alsmaar te zien groeien.

Een paar zaken zijn me wel opgevallen
  • De steen kwaliteit is wat mij betreft goed. Het is wel zo dat als ik sommige stenen in een bepaalde hoek in het licht houd dan zie je een héél fijn schuurstreepjes patroon. Je moet er echt op letten want zo op het eerste oog valt het niet op. Dat plekje is dan ook net wat minder glanzend of je zou kunnen zeggen ietwat dof. @CORVETTE Ik weet niet of dat is wat jij bedoelde met doffe plekken.
  • De klemkracht is zeer groot. Ik kan dit kasteel in zijn volle omvang niet eeuwig laten staan maar ik zie er nu al tegen op om het te ontmantelen.
  • De twee deurtjes in de keuken gebruiken zo'n flexibel slangetje als draaistang maar dat slangetje is qua diameter net iets te klein waardoor het deurtje heel makkelijk los komt te hangen. Ik heb het met wat doorzichtig plakband opgelost. De deurtjes klemmen wat beter en draaien nu ook wat stroever open/dicht wat ook precies mijn bedoeling was
Wordt vervolgd....

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy
@Eurionair dat van die deuren hebben ze dan verandert tov toen ik de set bouwde, toen waren het nog van die paraplu stelen. Beetje vreemde keuze om dat aan te passen naar mijn idee. Boven de poort zit ook zo'n flexibel stukje wat veel te slap is, dat heb ik zelf vervangen door een Lego onderdeel op maat te knippen.

Dat puntje van het afbreken is wel een ding, ik heb gisteren de grondplaat van de Hurdenerweiterung afgemaakt en zat er ook zo naar te kijken, het ding is echt massief geworden. Verwacht hem de komende dagen af te ronden en zal dan nog even een update posten.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

@Speedy Leuke post , was nog op een moment dat ik nog geen besluit had genomen om de hele set te kopen. Nu heb ik ze allemaal en de eerste set dankzij @Nepos die ervan afzag en zijn basisset hier te koop aanbood. Anders had ik nog steeds niet kunnen beginnen.

Als ik het goed zie heb jij ook andere stenen in de basis-set. Bij mij zijn de aangiet-puntjes (als ze zo heten) veel kleiner. Ook zie ik het nummer 511 in de 2x4 plate staan dus als leek heb ik de indruk dat het bij mij gobricks zijn (die ik bij afbreken waarschijnlijk ga vervloeken).

Jij had zo te zien ook alle onderdelen in één keer gesorteerd , in de huidige basisset zitten verschillende bouwstappen en zijn de zakjes genummerd.
Moet overigens zeggen dat ik nog geen fouten in de handleiding heb ontdekt maar wel dat je zelf goed moet opletten want ik heb er een enkele keer een stud naast gezeten.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Eurionair schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:35:
@Speedy Leuke post , was nog op een moment dat ik nog geen besluit had genomen om de hele set te kopen. Nu heb ik ze allemaal en de eerste set dankzij @Nepos die ervan afzag en zijn basisset hier te koop aanbood. Anders had ik nog steeds niet kunnen beginnen.

Als ik het goed zie heb jij ook andere stenen in de basis-set. Bij mij zijn de aangiet-puntjes (als ze zo heten) veel kleiner. Ook zie ik het nummer 511 in de 2x4 plate staan dus als leek heb ik de indruk dat het bij mij gobricks zijn (die ik bij afbreken waarschijnlijk ga vervloeken).

Jij had zo te zien ook alle onderdelen in één keer gesorteerd , in de huidige basisset zitten verschillende bouwstappen en zijn de zakjes genummerd.
Moet overigens zeggen dat ik nog geen fouten in de handleiding heb ontdekt maar wel dat je zelf goed moet opletten want ik heb er een enkele keer een stud naast gezeten.
Mijn basisset en de toren zijn inderdaad van andere stenen(kwaliteit) dan de latere uitbreidingen waarvan gezegd wordt dat het gobrick zijn. Die klemmen beter en zien er ook beter uit dan de oorspronkelijke. Waar ik het zelf het meest duidelijke aan merkte zijn de bloem elementen. Die van de originele set blijven amper zitten, bij een lichte aanraking vallen ze er al af omdat de nop net te klein is. Bij de latere uitbreidingen zitten ze gewoon zoals je ze verwacht te zitten (Lego kwaliteit).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Shit het lijkt alsof ik van stap 5 een grote zak met plates en bricks mis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LBjwX1HXej6_kIr5P8Ecfz5BTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAYTBJDppww1K1Qd6RxgLsF5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Even kijken in de andere zakken. Ik had die stres ook op een gegeven moment maar het bleek een inpak foutje te zijn. Ik dacht twee 2x6 plaatjes te missen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpSD03QhA0PR5Xc4LFXwISNTU-I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lGzxDB4Oil4ipQ8UaUYfuoFj.jpg?f=user_large

Met de rode accenten die van mijn Ferrari F12 af kwamen heb ik de AMG GT opgepimpt. Start best oké 😀

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb van vorig jaar schijnbaar wel meer niet gepost hier. Zo heb ik vorig jaar een mooie mosasaurus gemaakt. Van wat ik mij er nog van kan herinneren het ik aan het einde serieus pijnlijke vingers van het moeten aanduwen van die kleine schuine steentjes en kleine piramides :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe3HDTrA5iYYQxk_8lXvKgiERSg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYItj1SsXNrkL5FvrdCRifh2.jpg?f=fotoalbum_medium

Hij heeft een jaar op de kast gestaan als showmodel en was ondertussen toch wel flink stoffig geworden. Maar ik heb hem gisteren helemaal uitelkaar gehaald, want het werd tijd voor wat anders.
Van dezelfde serie heb ik nu ook een brontosaurus gemaakt d:)b

Lego
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKRbWWQRFaFrkk1rG6tlpv64jQI=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DuvTyLDUn1LZn3bVlzr5qvI.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQT_9_Ab7eShSBUtiUKEQKd_v-Q=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wN920ilAl8pIuuGsVjJeLesp.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5SyH95ucpiHiqZXO_bjepd6pwo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0K3P3Qmry9PX6Tjstt463Xaa.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGkpb3apKVQFHeod1P50sRfCD_I=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/at92YhEaLH3lgYZVNUgjv2O5.jpg?f=fotoalbum_small

Het zijn allebei hele leuke builds om te maken het enige wat ik dan toch jammer vind is dat ze beide gebruik maken van steentjes die Lego niet heeft. Het is niet veel, maar toch wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:07
Mag ik er een vraag ingooien?
Op een of andere manier ben ik op https://www.brickmania.com/ terecht gekomen.
Als ik zoek op dit (Tweakers) forum kom ik slechts één bericht tegen.
Behoorlijk over prized maar ze hebben wel gave unieke items. Weet iemand iets meer over dit bedrijf?

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:11
mir4dor schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:22:
Behoorlijk over prized maar ze hebben wel gave unieke items. Weet iemand iets meer over dit bedrijf?
Wat wil je weten? Instructies zitten goed in elkaar, net als de kits zelf. Kits zijn inderdaad aardig prijzig. Komt doordat zij alle stenen zeg ook via Bricklink moeten inkopen, handmatig moeten verdelen over de kits. Het ontwerpen kost uiteraard ook geld en ze bedrukken/printen tegenwoordig aardig wat onderdelen. Ook die je meer en meer 3D printed custom parts.

Hun minifigs zijn ook bedrukt en daar betaal je ook minimaal 25 euro per stuk voor.

Je kan ook kijken naar hun digital instructions. 10/15 euro per stuk geloof ik en dan moet je zelf op bricklink op zoek naar de stenen.

[ Voor 31% gewijzigd door Sabbas-nl op 24-12-2022 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:07
Sabbas-nl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:20:
[...]

Wat wil je weten? Instructies zitten goed in elkaar, net als de kits zelf. Kits zijn inderdaad aardig prijzig. Komt doordat zij alle stenen zeg ook via Bricklink moeten inkopen, handmatig moeten verdelen over de kits. Het ontwerpen kost uiteraard ook geld en ze bedrukken/printen tegenwoordig aardig wat onderdelen. Ook die je meer en meer 3D printed custom parts.

Hun minifigs zijn ook bedrukt en daar betaal je ook minimaal 25 euro per stuk voor.

Je kan ook kijken naar hun digital instructions. 10/15 euro per stuk geloof ik en dan moet je zelf op bricklink op zoek naar de stenen.
Ik had wat specifieker kunnen zijn. Vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met Brickmania.
Bedankt voor je uitleg, ik duik er in.

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:11
mir4dor schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 19:44:
[...]

Ik had wat specifieker kunnen zijn. Vroeg me af of mensen hier ervaring hebben met Brickmania.
Bedankt voor je uitleg, ik duik er in.
Ervaring zeker en die is goed! De bouw is een stuk uitdagender dan die van reguliere Lego sets. Over het algemeen zijn de kits bijzonder stevig maar soms zit er een wat zwakkere constructie in om een bepaalde vorm te creëren.

Om een beetje een idee te geven van wat een set kost om te bricklinken, neem je het aantal parts en haal er een 0 vanaf. Dan zit je aardig in de richting, doorgaans nog wat goedkoper.

Je kan ook eens kijken naar Brickveteran. Cody heeft jaren gewerkt bij Brickmania en was by far de beste ontwerper. Net zo prijzig maar ook ook digitale instructies te koop.

[ Voor 11% gewijzigd door Sabbas-nl op 24-12-2022 23:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
De prijzen lijken wat gewijzigd te zijn bij steinchenshop.

Deze was rond de 200 - vind ik wat te duur - nu is ie 130. Dat is een stuk netter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBbS_-vLNm0WSrwp8jF9FBK0DyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/makYQI5TicBoKeDfHWDh7hcm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

Daarmee is het een interessante set geworden want optisch vind ik 'm heel mooi.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ossi schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:22:
Ik heb van vorig jaar schijnbaar wel meer niet gepost hier. Zo heb ik vorig jaar een mooie mosasaurus gemaakt. Van wat ik mij er nog van kan herinneren het ik aan het einde serieus pijnlijke vingers van het moeten aanduwen van die kleine schuine steentjes en kleine piramides :+

[Afbeelding]

Hij heeft een jaar op de kast gestaan als showmodel en was ondertussen toch wel flink stoffig geworden. Maar ik heb hem gisteren helemaal uitelkaar gehaald, want het werd tijd voor wat anders.
Van dezelfde serie heb ik nu ook een brontosaurus gemaakt d:)b

Lego
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Het zijn allebei hele leuke builds om te maken het enige wat ik dan toch jammer vind is dat ze beide gebruik maken van steentjes die Lego niet heeft. Het is niet veel, maar toch wel wat.
Goed dat het het zegt, die heb ik ook nog liggen...

Kan naast de T-Rex, indominous Rex, indoraptor, en velicoraptors als ie af is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb gisteren de Mould King Mercedes AMG GT uit elkaar gehaald omdat ik hem wil opbouwen zonder vreemde kleurtjes in het chassis. Die Mould King onderdelen klemmen een stuk beter dan de Lego variant. De 2L pins waren bijna niet uit de liftarmen te krijgen, vaak wilden ze niet eens rond draaien, zo strak zitten ze. Mijn vingers doen nog steeds zeer.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
zonoskar schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:18:
Ik heb gisteren de Mould King Mercedes AMG GT uit elkaar gehaald omdat ik hem wil opbouwen zonder vreemde kleurtjes in het chassis. Die Mould King onderdelen klemmen een stuk beter dan de Lego variant. De 2L pins waren bijna niet uit de liftarmen te krijgen, vaak wilden ze niet eens rond draaien, zo strak zitten ze. Mijn vingers doen nog steeds zeer.
Ja dat heb ik ook wel eens ervaren. Toch heb ik dat liever dan dat alles vanzelf loslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:15

MEJ

Vandaag met de 15% korting bij webrick ruim 1100 parts besteld om mijn Mercedes AMG GT (Kiyui) om te bouwen. Buitenkant wordt blauw en alle andere parts welke niet zwart of grijs zijn heb ik in zwart besteld.

Kan tot 15 dagen duren dus heb even de tijd om hem uit elkaar te halen. Zal nog wel een klusje worden, best wat onderdelen zitten behoorlijk vast.

Apple | LEGO | Sony Playstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Ik ben voor mijn zoontje op zoek naar een namaak 12V lego trein die in de jaren 70/80. Zelfs gebruikte rails op ebay is bijzonder belachelijk duur en ik krijg de indruk dat die niet meer gemaakt wordt. Heeft iemand een suggestie daarvoor?

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Speedy
Een beetje vergeten met de kerst, maar ik heb afgelopen week Burg Blaustein afgerond. Gezien er weinig bijzonderheden zijn te vermelden over de bouw van de kleine uitbreiding aan de burcht zelf heb ik enkel wat foto's van het geheel zoals het er nu bij staat;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_l8TYVWZ1XVTrJ1mJseoAz4wHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mnWURZGkcVZ44eQvEzVqgfq6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lasVP0hwZGcO_HlvNGpaff3fSuQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BM1RyAcqILobNAoST7vwh3kC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub-4fpQEHox_-gCIX_S13B-fo8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ztxLeNyBQjO9WDhx8MbiSHms.jpg?f=user_large

De verbouwing van het dak van de originele burcht viel wel wat tegen, of ik heb niet goed opgelet bij de afbreekfase, maar ik moest nog veel verplaatsen/afbreken aan het dak. Daar kwam ook wel een beetje aan het licht dat de originele stenen toch wel minder zijn dan die van de latere uitbreidingen. Niet dat het geheel niet paste, maar je merkt dat het niet hetzelfde is.

Plus:
- Verreweg de meest indrukwekkende set die ik ooit gebouwd heb. Alles wat ik nu op pak zal tegenvallen vrees ik :P
- Het eindresultaat is prachtig, uiteraard maakt de omvang indruk, maar alle details doen eigenlijk nog veel meer.
- Veel bouwplezier aan gehad, de laatste uitbreiding vond ik zoals al eerder gemeld wat minder, maar totaal genomen was het een super leuke build. Uitdagend was het zeker, maar zelden vervelend/herhalend.
- Het uitbreidingen concept, niet simpelweg modulair, maar echt in de bestaande bouw geïntegreerd. Erg tof en het past ook gewoon, als buitenstaander zie je niet wat de afzonderlijke delen zijn.
- Voor zover mij bekend geen ontbrekende onderdelen over de 5 sets heen (ik kon de uiteindelijke burcht compleet bouwen), wel 2x een slechte mould. 1x vervangen door een Lego onderdeel omdat ik verder wou, de 2e is zonder problemen nagestuurd door BB.
- Prijs/kwaliteit, 870 euro is veel geld voor een stapel plastic steentjes, maar het zijn er wel 22000(!) en dan niet enkel 1x1 tiles. Dat maakt nog geen 4ct per blokje. Tel daarbij op wat het eindresultaat is en je hebt naar mijn idee echt waar voor je geld.

Min:
- Toch het verschil in stenen kwaliteit, de eerste 2 sets waren in mijn geval toch wat minder. Niet onoverkomelijk, maar merkbaar.
- De muren van de Bergfried, hoe dat door de prototype fase is gekomen op deze manier ...
- Het hergebruik van onderdelen uit de vorige delen. Het werd bij alle uitbreidingen gemeld, maar was alleen van toepassing bij de laatste. Ik vond het zelf zeer irritant bouwen (je moest onderdelen over alle uitbreidingen zoeken, maar andere zaten er ook weer teveel bij ...) wat voor een tientje of 2 opgelost had kunnen worden.
- Uitbreiding 4 voegde naar mijn idee niet heel veel toe en was zelfs een beetje te. Het maakt het geheel indrukwekkender, maar een grote stap zoals de andere 3 is het zeker niet. Ook zat er eigenlijk niets nieuws in.

Oordeel:
Ik kan deze build eigenlijk alleen maar aanraden (al is het geen instap set, sommige stukken was echt even puzzelen en de handleiding was niet in alle gevallen heel duidelijk). Je moet er dan nog het budget en de ruimte voor hebben, maar je krijgt er wat voor terug.

Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen, het is geen ding wat je in de woonkamer neerzet als display model en hem zo op de hobbykamer laten verstoffen is ook niet ideaal. Moet er alleen nog niet aan denken om dit ding ooit af te breken :X

Flickr | Lego collectie

• Speedy
siggy schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:53:
Ik ben voor mijn zoontje op zoek naar een namaak 12V lego trein die in de jaren 70/80. Zelfs gebruikte rails op ebay is bijzonder belachelijk duur en ik krijg de indruk dat die niet meer gemaakt wordt. Heeft iemand een suggestie daarvoor?
Modden naar power-up (al dan niet een Chinese versie er van)?

Flickr | Lego collectie

• Psyx88
Speedy schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:26:
Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen, het is geen ding wat je in de woonkamer neerzet als display model en hem zo op de hobbykamer laten verstoffen is ook niet ideaal. Moet er alleen nog niet aan denken om dit ding ooit af te breken :X
Ik ben momenteel moed aan het verzamelen om Burg Blaustein begin dit jaar 'achteruit' af te breken, zodat ik hem weer kan opbouwen. Of de kids, want die hebben ook al interesse getoond.

Het achteruit afbreken gaat wel lukken, maar hoe krijg ik de stukjes uit de 'vorige uitbreiding(en)' weer bij de juiste bouwstappen in deze uitbreiding(en)... daar heb ik nog geen antwoord op.

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
siggy schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:53:
12 volt is er bij mijn weten niet.

9 volt zijn wel andere merken voor - wel stervens duur

Wat ik gedaan heb. Ik heb alles van 12 volt verkocht en van de andere merken gewoon trein motoren en accu's ingebouwd.

Kijk eens bij BlueBrixx.com voor veel treinen spul. Niet hun ontvanger / accu / zender gebruiken. De rest kan prima.

Als je trein aansturing wil zoals in de 80's maar dan beter: er zijn 2 merken : die trein aansturing hebben met sensoren en wat neigt naar een echte treinbaan:

https://trixbrix.eu/
https://www.4dbrix.com/

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Psyx88 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:54:
Het achteruit afbreken gaat wel lukken, maar hoe krijg ik de stukjes uit de 'vorige uitbreiding(en)' weer bij de juiste bouwstappen in deze uitbreiding(en)... daar heb ik nog geen antwoord op.
Dat gaat waarschijnlijk net zoals het afbreken van een set die je huurt. Als je hele bouwstappen kunt afbreken is dat fijn, maar soms moet je gewoon iets afbreken en dan weer de handleiding vooruit volgen, maar dan alleen de steentjes zoeken en in het juiste zakje stoppen.

• Speedy
Psyx88 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:54:
[...]

Ik ben momenteel moed aan het verzamelen om Burg Blaustein begin dit jaar 'achteruit' af te breken, zodat ik hem weer kan opbouwen. Of de kids, want die hebben ook al interesse getoond.

Er staat per set een part list in de handleiding, dan is het afbreken van h geheel en zo sorteren?

Flickr | Lego collectie

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05

luigi87

Domotica Fanaticus

Speedy schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:26:
Een beetje vergeten met de kerst, maar ik heb afgelopen week Burg Blaustein afgerond. Gezien er weinig bijzonderheden zijn te vermelden over de bouw van de kleine uitbreiding aan de burcht zelf heb ik enkel wat foto's van het geheel zoals het er nu bij staat;

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De verbouwing van het dak van de originele burcht viel wel wat tegen, of ik heb niet goed opgelet bij de afbreekfase, maar ik moest nog veel verplaatsen/afbreken aan het dak. Daar kwam ook wel een beetje aan het licht dat de originele stenen toch wel minder zijn dan die van de latere uitbreidingen. Niet dat het geheel niet paste, maar je merkt dat het niet hetzelfde is.

Plus:
- Verreweg de meest indrukwekkende set die ik ooit gebouwd heb. Alles wat ik nu op pak zal tegenvallen vrees ik :P
- Het eindresultaat is prachtig, uiteraard maakt de omvang indruk, maar alle details doen eigenlijk nog veel meer.
- Veel bouwplezier aan gehad, de laatste uitbreiding vond ik zoals al eerder gemeld wat minder, maar totaal genomen was het een super leuke build. Uitdagend was het zeker, maar zelden vervelend/herhalend.
- Het uitbreidingen concept, niet simpelweg modulair, maar echt in de bestaande bouw geïntegreerd. Erg tof en het past ook gewoon, als buitenstaander zie je niet wat de afzonderlijke delen zijn.
- Voor zover mij bekend geen ontbrekende onderdelen over de 5 sets heen (ik kon de uiteindelijke burcht compleet bouwen), wel 2x een slechte mould. 1x vervangen door een Lego onderdeel omdat ik verder wou, de 2e is zonder problemen nagestuurd door BB.
- Prijs/kwaliteit, 870 euro is veel geld voor een stapel plastic steentjes, maar het zijn er wel 22000(!) en dan niet enkel 1x1 tiles. Dat maakt nog geen 4ct per blokje. Tel daarbij op wat het eindresultaat is en je hebt naar mijn idee echt waar voor je geld.

Min:
- Toch het verschil in stenen kwaliteit, de eerste 2 sets waren in mijn geval toch wat minder. Niet onoverkomelijk, maar merkbaar.
- De muren van de Bergfried, hoe dat door de prototype fase is gekomen op deze manier ...
- Het hergebruik van onderdelen uit de vorige delen. Het werd bij alle uitbreidingen gemeld, maar was alleen van toepassing bij de laatste. Ik vond het zelf zeer irritant bouwen (je moest onderdelen over alle uitbreidingen zoeken, maar andere zaten er ook weer teveel bij ...) wat voor een tientje of 2 opgelost had kunnen worden.
- Uitbreiding 4 voegde naar mijn idee niet heel veel toe en was zelfs een beetje te. Het maakt het geheel indrukwekkender, maar een grote stap zoals de andere 3 is het zeker niet. Ook zat er eigenlijk niets nieuws in.

Oordeel:
Ik kan deze build eigenlijk alleen maar aanraden (al is het geen instap set, sommige stukken was echt even puzzelen en de handleiding was niet in alle gevallen heel duidelijk). Je moet er dan nog het budget en de ruimte voor hebben, maar je krijgt er wat voor terug.

Zou je in een plaatje ook de afmetingen kunnen zetten?
Ik moet hem nog gaan bouwen en wil alvast een mooi plekje ervoor vinden.
Zoieta als Diepte x Breedte x Hoogte ?

Of is er al een plaatje van en heb ik deze over het hoofd gezien met zoeken ernaar

- leeg -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

@luigi87 Op de site van Blue Brixx vind je bij de laatste uitbreidings-set de uiteindelijke afmetingen , Dimensions (length x width x height): 722 x 713 x 729 mm.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05

luigi87

Domotica Fanaticus

Eurionair schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:29:
@luigi87 Op de site van Blue Brixx vind je bij de laatste uitbreidings-set de uiteindelijke afmetingen , Dimensions (length x width x height): 722 x 713 x 729 mm.
Dank was mij nog niet opgevallen

- leeg -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:34

Player1S

Probably out in the dark

mir4dor schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:22:
Late reactie maar als je op zoek bent naar WW2 voertuigen dan zou ik persoonlijk Cobi aanraden. Redelijk betaalbaar en IMHO, zeker qua vliegtuigen, mooier dan wat Brickmania soms heeft.

Met Sinterklaas nog een F4 Wildcat "gekregen".

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walterke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb de vuurtoren van BlueBrixx net af.

Tjongejonge wat een fijne set om te bouwen!
Het gebouw is niet echt mijn stijl, maar na de modular huizen en wat technic is dit wel fantastisch afwisselend.
Vrijwel elke stap heeft een diversiteit aan onderdeeltjes. Je bouwt meer details dan je achteraf kunt zien zelfs. Als speel-model ook niet per se ideaal. Maar als het gaat om bouwplezier vanuit beschrijvingen: fantastisch.

Zo, dat moest ik even ergens delen gewoon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb wat weinig tijd maar ik wilde jullie de TGL Porsche 911 niet onthouden. Later komt wat meer uitgebreide info en foto's.

- Het chassis vond ik leuk en afwisselend
- Het model is niet voor beginners . Hij valt samen met de wat moeilijkere Cada sets.
- Buiten de krasjes op de grote zilveren panels is de kwaliteit erg goed. Beter dan Cada en Lego en maar net onder GoBricks.
- Ze hebben veel gedaan aan de "klachten" / opmerkingen van mensen en proberen steeds hun kwaliteit te verbeteren.
- Ondanks een RC set is in de basis heeft ie nog vrij veel technic functies.
- Het liften van de auto moet iets anders gemaakt worden dan in het boek staat. Achterkant is immers zwaarder dan voor.

Voor iets meer dan 100 euro is deze set niet voor iedereen. Hij is ook niet echt mooi en niet perfect gemaakt. De lelijke wielkasten zijn een doorn in het oog.
Heb foto's met en zonder. De bouw is wel leuk en als je voorbij de lelijke wielkasten kunt kijken is het wel een goede set om te bouwen als je wat ervaring hebt. Als beginner zou ik deze niet doen.

De middelste zwarte panel op het dak is zo'n beetje de enige die wat anders is qua kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NZ7CTeyeSIKuVERAXywGkJD1Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XAxT9QrtKwXzFQPWHKSyg9ia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3wsXkVGHws_Vmz001ZuXNqLCJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEO313BALLgtbkYJUmSz4urg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6CyhfPNCWaj9ERfbJdyC-A3_Gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1icb9U0to6JEDQxC0j9eBW9R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrBXcACykm7L5iqUPgjUDPYR1iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNJdrHdlnyGKm4HU39n9OP1W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6f8aCSERVKy-x_RyZdVjDe0pV8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fj1PK0LKmrWYRP2oDZemTaY1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EicnS6NVnEMee-TzTChuCBjiVY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nVroHFYjHNeH3tGQKxXqSde.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hKnSr5GYAwscxddE9Qs7hN_b02g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhCKhsrO5H61bVUkTEA3FFDp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Zb-upsNOdzBRlKEQlzPLPoMmCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEoyfvBJ6TVkg2sFg3uPMSBO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@CORVETTE Ik vind hem eigenlijk best mooi. Ik heb geloof ik de blauwe versie gekocht. Geloof ik, want hij was wel erg goedkoop (45 euro) via een shady winkeltje op instagram, dus het kan ook een scam zijn :P Als het goed is komt hij deze week binnen is hij zojuist binnen gekomen.

Het ontkleuren van de AMG GT is gelukt. Helaas is de versnellingsbak ook dit keer weer niet helemaal gelukt, ondanks dat ik speciaal aandacht besteed heb aan het licht laten lopen (want ik wist van de vorige keer dat het niet werken zou). Als ik draai aan het kruistandwiel wat door de paddles aangestuurd wordt, loopt alles gesmeerd en schakelt alles oke. Maar via de paddles wil het allemaal niet lekker. Hij schakelt tot hij de 2de versnellingsbak moet schakelen (het is een 4x2 versnellingsbak om tot 8 versnellingen te komen, eigenlijk net als bij Lego). Dan zit er volgens mij teveel flex in de lange aansturing dat het misgaat. Bij lego zitten de 2 versnellingsbakken naast elkaar, bij deze achter elkaar. Maar goed, de versnellingsbak is toch een gimmick, net als in de 1:8 supercars van Lego. Je schakelt 1 keer voor de bühne en daarna staat ie te pronken in de kast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STmYkj2wLaB3Zy5rHFImdyzBC6c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1n2M4chkwpNhEGJjPSOrRrQg.jpg?f=user_large

Alleen dat ene tan tandwiel achteraan stoort me nog :) Voor de splitter aan de voorkant komt nog een bricklink order om ook de 2L liftarms te vervangen in rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
@zonoskar

Je bedoelt de Gulf 911 in 1:8 ?

Het kan natuurlijk ook zijn dat bij de TGL 911 de wielen er niet netjes onderstaan i.c.m de carosserie omdat hij omlaag en omhoog kan.
Maar ja dat doe je 1 keer en zet hem weg. Althans bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik bedoel de TGL T5026 in het blauw (jij hebt deze in het zilver toch?):

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0059/5381/4618/products/c1fe4fbc600cafbc72afe67f30d53b86_522950ca-272f-44c8-9b40-89a7ece1140d_1024x1024.png?v=1670153451

Maar ik heb de TGL T3003 gekregen. Best wel oplichting dus. Ik heb ze gemaild, benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Gelukkig heb ik betaald met creditcard, dus ik kan het geld zo terug vragen. Maar nou wil ik die Porsche toch eigenlijk wel :) Helaas uitverkocht op Yourwobb.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1537/1161/products/O1CN01IroWjT1tMIJmnDKQN__2201202885887_1024x1024.jpg?v=1622125815

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 04-01-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Lees net dat Blue Brixx 2 filianen sluit. Lubeck en Nordhorn. Das die bij Enschede de grens over.
Het schenen pop up stores te zijn. Dus met de bedoeling om niet al te lang daar een winkel uit te baten

Sluit al over 3 weken dus misschien korting in de winkel.

BB heeft ook modbrix overgenomen. Een Duitse webwinkel met dezelfde doelgroep als zij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSljxjskbjlicOI0CgfYtppb9_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvlrVDREqaa0slCfAjbHVSU5.jpg?f=fotoalbum_large

@zonoskar ja ik heb die zilveren ja.
Dat is idd erg lullig geld terugvragen via cc . Via Ali duurt eeuwig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Bij de aankondiging kan ik mij niet herinneren dat Nordhorn een popup store is. Ziet er kwa inrichting ook gelijkwaardig uit aan andere stores (niet meer dan simpele witte stellingen vol dozen :P). Op zich jammer, die zat relatief in de buurt, maar ze zullen wel te weinig aanloop hebben dan (ben er zelf ook maar een keer geweest omdat je winkelvoorraden niet kan zien is online toch handiger).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 15:25
Speedy schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 06:53:
Bij de aankondiging kan ik mij niet herinneren dat Nordhorn een popup store is. Ziet er kwa inrichting ook gelijkwaardig uit aan andere stores (niet meer dan simpele witte stellingen vol dozen :P). Op zich jammer, die zat relatief in de buurt, maar ze zullen wel te weinig aanloop hebben dan (ben er zelf ook maar een keer geweest omdat je winkelvoorraden niet kan zien is online toch handiger).
Volgens mij las ik op hun Facebook dat de verhuurder het contract heeft opgezegd.

Misschien een mooi moment voor ze om een winkel in Nederland te starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15
zonoskar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Ik bedoel de TGL T5026 in het blauw (jij hebt deze in het zilver toch?):

[Afbeelding]

Maar ik heb de TGL T3003 gekregen. Best wel oplichting dus. Ik heb ze gemaild, benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Gelukkig heb ik betaald met creditcard, dus ik kan het geld zo terug vragen. Maar nou wil ik die Porsche toch eigenlijk wel :) Helaas uitverkocht op Yourwobb.

[Afbeelding]
Wel, ik heb juist hetzelfde meegemaakt.
Die TGL T5026 (3389 pieces) besteld via www.baberpro.com (via Instagram op 16/12)
en guess what...
Ik heb ook de TGL T3003 ontvangen gisteren.
Dus pure oplichting.
En ze vragen daarna via mail nog om een review te doen 8)7

54,90 euro kwijt vrees ik (betaald met MasterCard).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rB2nYtxjyUngq4YAoTHQ8Mkz9G8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Of0fDM4Go28w1bDmPoKsvoDL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haha, same here (ook nog hetzelfde verpakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Er zitten wel af en toe koopjes tussen . 2 maanden geleden had een kantoor groothandel in de vs duizenden TGL sets op de kop getikt.

3000-3500 onderdelen met doos en inclusief verzenden binnen de vs voor 65 dollar.

Maar dat was een gerenomeerd bedrijf en die sets waren er ook echt. Moet in Europa dus ook kunnen om sets goedkoper deze Kant op te krijgen.

TGL kan bulk iets van 35 a 40 vragen met doos . Ex shipping. Grof geschat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 13:32
avoid schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:55:
In mijn Facebook feed kwam deze voorbij:
https://buildiverse.com/p...ronaut-man-buildingblocks
[Afbeelding]

Ik vind 't een erg leuk model, maar ik heb nog nooit van "Buildiverse" gehoord en kan er ook met Google erg weinig over vinden.
Heeft iemand wel ervaring met deze blokjes en deze website?
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en deze set gekocht. Niet bij buildiverse.com (erg duur), maar op AliExpress (ongeveer 40 euro).
De set na een week al in huis (ik koos de boxed versie). Hele mooie glossy doos, met twee binnendozen. Instructies supergoed, nog duidelijker dan Lego. Kwaliteit stenen: perfect. Passing: perfect. Geen enkel missend onderdeel (ondanks het feit dat de set heel veel erg kleine onderdelen kent).
Ik ben heel positief verrast over deze leuke set. Bouwen was leuk, resultaat is prachtig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSNALR7qeUQtwUCqVrS_bwJ0HVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIyIroDa5OGOBe0p0fP9jyz6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nEsHeDNNaqG8246yC0QSWmJhjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLPTdwl9bmoq8HVvwBVcc27s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0AkgsFycviMmeP2sEfFFX-BvW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwjKtFXNPuJOChLucDVo6CAZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-eVF0yB1K8bQRnv7ohCn9QEfZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuWQV5dxSg2v5mcT3hr2RoOq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaKhNmwYGM7LbIZL8Ub3h91SReg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCbZM8EtwZLiuQUsPfSTBfAO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tb5r9HhtEkir8X2iOpeF9gYPGsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DU4xt7mlo8qrq4IZ12flEUBm.jpg?f=fotoalbum_large

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Weet er iemand toevallig of er ergens een Cobi 1:12 set in de aanbieding is ?

De Opel record heb ik. De zwarte weduwe meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CORVETTE schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:20:
Ik heb wat weinig tijd maar ik wilde jullie de TGL Porsche 911 niet onthouden. Later komt wat meer uitgebreide info en foto's.
[...]

De lelijke wielkasten zijn een doorn in het oog.
Maar als je hem zonder bouwt, met de wielen erop steken die enorm uit lijkt me, dus dat is ook geen gezicht denk ik?

Ik heb hem hier ook, moet er nog aan beginnen, maar ondertussen een aardige backlog en nog niet besloten welke ik eerst ga doen (TGL T4009, TGL T5026, MK19004 en MK13123) :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
De wielen moeten eraf als je de wielbogen eraf haalt. Ik heb foto's met en zonder.

Hun nieuwe defender heeft ook een soortgelijke spatborden :

Weet niet of het een 1:8 of 1:10 is met 3000 onderdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QkC9z9PKeDajR9eTm-zMxP_ARo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lBe41j3PEfHZpyQHSImxgTcG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, Hitian is grappig. Op een order van $100 rekenen ze $92 verzendkosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Mijn zoontje is wat verder met zijn CaDa tiger tank :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYy7jyYKdhzENShIOHbVSf0T4uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdfpGY1V4caqYS9RyHIhoUXa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcU2vF0qsdXTR61AjWhHlTgF2l4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njWu41yUEqPQblP3NJiZuSD1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tNCl2Sp3H5NygGmYKxZHfwMvSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Pz38MsiUZfHNoUsNRkvQacw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-06 11:15

Chakotay

Lick here to continue

Na de 'namaak-Lego' altijd afgezworen te hebben, kwam ik er vorige week achter dat Bluebrixx sinds een paar jaar een aardige reeks Star Trek sets met officiele licentie heeft... Toch maar eens proberen :+ Voor een tientje een mini Bird of Prey, en voor €35 een midsize Enterprise-D besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOKa9RwFzq3BB6oD-ljdUraNxvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nsc6MH4O487UIGDxwHmfPB65.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur71XLN8vOwaxwq_qfHETG8iP1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HHQw6A0HsiGc5pXaYTQAYZF1.png?f=fotoalbum_large

Dat viel me heel erg mee. Goede kwaliteit instructies, blokjes met zowat betere kleur-consistentie dan Lego zelf, en goede klemkracht. De modellen zijn ook goed ontworpen, vooral die Enterprise is superstevig. De kleine Bird of Prey is wat gammel hier en daar, maar als display-model alsnog prima.

Nu eens kijken wat ik nog meer ga bestellen, stiekem is die grote Runabout wel erg tof :X

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Chakotay schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:32:
Na de 'namaak-Lego' altijd afgezworen te hebben, kwam ik er vorige week achter dat Bluebrixx sinds een paar jaar een aardige reeks Star Trek sets met officiele licentie heeft... Toch maar eens proberen :+ Voor een tientje een mini Bird of Prey, en voor €35 een midsize Enterprise-D besteld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat viel me heel erg mee. Goede kwaliteit instructies, blokjes met zowat betere kleur-consistentie dan Lego zelf, en goede klemkracht. De modellen zijn ook goed ontworpen, vooral die Enterprise is superstevig. De kleine Bird of Prey is wat gammel hier en daar, maar als display-model alsnog prima.

Nu eens kijken wat ik nog meer ga bestellen, stiekem is die grote Runabout wel erg tof :X
De consistentie is bij BB wat minder omdat ze veel verschillende fabrieken gebruiken. Alles van Star Trek is volgens mij 1 fabriek.

Ze hebben nog groei stuipjes maar je kunt merken dat BB gerunt wordt door liefhebbers en dat ze goed navragen bij hun doelgroep wat ze willen en dat is erg cool.

Als je Star wars zoekt kun je kijken naar Mould King. Die hebben een betere steen en erg goede prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 15:25
Chakotay schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die Runabout is inderdaad erg tof! Hij is wel niet zo stevig als ik eigenlijk had gewild. De romp zelf is behoorlijk solide maar het deel boven de nacelles breekt redelijk makkelijk af. Ik zag dat ze inmiddels ook de Delta Flyer en de TNG shuttle (weer) op voorraad hebben, als je liever start met een goedkoper model in minifigure schaal.

Zelf heb ik ook nog de Enterprise NX-01 gebouwd, ik zal vanavond nog even een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik zat gister avond de corner garage van Lego weer in elkaar te zetten nadat mijn moeder die had gebouwd. Het was al even geleden dat ik zelf lego in de hand heb gehad, maar het valt me dan ineens wel op hoe goed de steentjes uit China eigenlijk zijn inmiddels. Ik miste toch wat klemkracht her en der.
Mijn moeder heeft na de garage meteen groot ingeslagen en gaat het fachwerkhaus van BB maken met 5000+ steentjes. Ik heb nog niet gehoord hoe die steentjes zijn, maar het was in ieder geval in een nette doos geleverd in zakjes gesorteerd op kleur en zo mogelijk, type steen. Met een beetje mazzel kan ik hem over een paar weken bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polycombGC
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:21
breadje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:32:
Ik zat gister avond de corner garage van Lego weer in elkaar te zetten nadat mijn moeder die had gebouwd. Het was al even geleden dat ik zelf lego in de hand heb gehad, maar het valt me dan ineens wel op hoe goed de steentjes uit China eigenlijk zijn inmiddels. Ik miste toch wat klemkracht her en der.
Mijn moeder heeft na de garage meteen groot ingeslagen en gaat het fachwerkhaus van BB maken met 5000+ steentjes. Ik heb nog niet gehoord hoe die steentjes zijn, maar het was in ieder geval in een nette doos geleverd in zakjes gesorteerd op kleur en zo mogelijk, type steen. Met een beetje mazzel kan ik hem over een paar weken bouwen.
Ah die (fachwerkhaus) hebben wij ook gebouwd, is best een leuk ding, en heeft lekker veel stenen. Ik vond de steentjes niet allemaal super, vooral de grote platen waren wat krom en daarmee wat lastiger te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1806
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-04-2023
CORVETTE schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:28:
3 ct bij BB ex verzendkosten.
En ze hebben bijna alle kleuren. Je kunt ook rode nemen voor buitenkant en binnenkant zwart.

[Afbeelding]
heb je een link waar ik ze kan kopen
grtzzz
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

ErikT738 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:29:
[...]

Die Runabout is inderdaad erg tof! Hij is wel niet zo stevig als ik eigenlijk had gewild. De romp zelf is behoorlijk solide maar het deel boven de nacelles breekt redelijk makkelijk af. Ik zag dat ze inmiddels ook de Delta Flyer en de TNG shuttle (weer) op voorraad hebben, als je liever start met een goedkoper model in minifigure schaal.

Zelf heb ik ook nog de Enterprise NX-01 gebouwd, ik zal vanavond nog even een foto maken.
De rest van de midsize Enterprises (NX-01, A en E) zijn hier inmiddels ook onderweg :). Voor een groot model wacht ik even af tot het 2e/3e lijn spul ook een keer in de aanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Alex1806 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:51:
[...]

heb je een link waar ik ze kan kopen
grtzzz
Alex
Hun site is ruk met onderdelen zoeken. Maar zoek op 32556 dan heb je ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:19
tsjarlie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Wel, ik heb juist hetzelfde meegemaakt.
Die TGL T5026 (3389 pieces) besteld via www.baberpro.com (via Instagram op 16/12)
en guess what...
Ik heb ook de TGL T3003 ontvangen gisteren.
Dus pure oplichting.
En ze vragen daarna via mail nog om een review te doen 8)7

54,90 euro kwijt vrees ik (betaald met MasterCard).

[Afbeelding]
Indien je met MasterCard (of een andere CC) bepaald hebt, ben je je geld juist niet kwijt. Je zult eerst proforma in contact moeten treden met de verkoper dat die het verkeerde heeft geleverd. Indien deze niet reageert, kun je bij de CC maatschappij een formulier invullen om je geld terug te krijgen, waarbij je typisch bewijs moet toevoegen dat hetgeen je gekregen hebt niet overeenkomt met het bestelde, plus bewijs dat je er met de verkoper niet uitkwam. Ik heb dat nu een aantal keer gedaan, en ik heb mijn geld gewoon teruggehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Tiger 1 van CaDa ietsje verder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kMOfuVvwq6B0Dt7YT7C_JJzS80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OXPkHuaM0C4ugfOpIQEFykB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDFDvv6MoVmh5drUgCQGC7m78jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyMjWIdmGYWUuo3VbLSJ2eaS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUX4tcK_B1xC1n4YF1_J9FfIdb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Cx2w17ykNbtrIhSbNbCR2ci.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heeft iemand ervaring met missende steentjes bij Bluebrixx? Ik heb net de NX-01 Enterprise in elkaar gestoken, maar helaas ontbreekt er een 2x4 pearl gold slope. Ze hebben zo te zien een missing parts-formulier op de website, maar deze geeft geen onderdeelselectie als ik de betreffende set kies. Nu maar het algemene klachtenformulier ingevuld, ik ben benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4sTy4298IXYcMm70YQKDnsxutg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3aVPkGNETT5pnAuZBkoskOWA.png?f=fotoalbum_large

Erg mooi ontworpen set trouwens, vooral de aansluiting van de nacelles gaat alle kanten tegelijk op, maar uiteindelijk zit het somehow toch stevig in elkaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kids37paBLwx_XNsaKThwTBgxqE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5LiDvE6l6KPteimk11eAXWrR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L91ZPyc6LWctxTJv62-4q92Ab9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jnEAMzz07F77g4YcweLOrp3w.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy
Chakotay schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:33:
Heeft iemand ervaring met missende steentjes bij Bluebrixx? Ik heb net de NX-01 Enterprise in elkaar gestoken, maar helaas ontbreekt er een 2x4 pearl gold slope. Ze hebben zo te zien een missing parts-formulier op de website, maar deze geeft geen onderdeelselectie als ik de betreffende set kies. Nu maar het algemene klachtenformulier ingevuld, ik ben benieuwd :)
Ik had bij mijn Blaustein een mismould, dat opgeven als ontbrekende steen en die is keurig bezorgd enkele weken later. Daar had ik wel de keuze aan onderdelen.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Volgend project al gespot O+

https://www.bricksafe.com...onie/ferrari-laferrari-18

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAVH2mENzUvWCKSX9SgdUtyvQjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SAYCqI4HkPMUezKuCyScUg4H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j66J2bZk74VEglhGkXzhn9lA4cY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Wjn8zx7HmQGdEE2JEjPKU9b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGYIxp44EAR2wUge7N4lOxw92Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywauBsG2GAtGVFtEoyD3XRiZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-GYCXFdGXtRuJqSu0IarLeW4Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARuhCQNzK7hwA9Vb5HiX4OU9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNgVtyUawjF1jISs3BVe7NwxRLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tD3NJWqmtOVjKbPG4skRi9K7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P11JClN7h-aCssUSYV9BDHjFwIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffZxFNsBbi9KUzIsvwCam6Uc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68TYqhzXxytnQAIXKx9J59FkixE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FqTK2l2XQxC3TGDqlgyOEdZV.jpg?f=fotoalbum_large

Vanaf februari in de CaDa store. Mooie birthday gift *O*

[ Voor 84% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-01-2023 18:09 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Deze 1:10 Pagani zonda is ook wel goed.

Van Mould King. En ik denk de eerste set met doorzichtige pinnen . De 2 en 3 l .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KNossWSFORRRnVixNrS1S-4AP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y41FETzKg828NDo4DCt3qbKx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

CORVETTE schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:43:
Deze 1:10 Pagani zonda is ook wel goed.

Van Mould King. En ik denk de eerste set met doorzichtige pinnen . De 2 en 3 l .

[Afbeelding]
wat der Held ook zegt, de transparante pinnen zijn geniaal .. totdat je de onderkant ziet, lime, pink en blauw :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBvjxYcZFU0_M3I7B8zn-w8pSFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Jd6BYYLBKrCmxP8drh3KJJN.png?f=fotoalbum_large

verder prachtig ding!!! O+

[ Voor 30% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-01-2023 00:32 ]

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@Alfa Novanta Ziet er mooi uit die LaFerrari. Hopelijk is de bouwervaring beter en het model minder fragiel dan zijn vorige model (de Lamborghini Centenario). Ik wacht, voor de zekerheid, eerst even de reviews af 😁

Btw van de week de Hurde erweiterung van Burg Blaustein achterstevoren afgebroken... dit was nog een hele klus. Vooral het terug vinden van de stukjes voor het weer opbouwen van de afgebroken delen voor deze uitbreiding.

Nu even een kleine adempauze en dan is volgend weekend de Saulbau erweiterung aan de beurt 😁

[ Voor 7% gewijzigd door Psyx88 op 15-01-2023 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Psyx88 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 00:39:
@Alfa Novanta Ziet er mooi uit die LaFerrari. Hopelijk is de bouwervaring beter en het model minder fragiel dan zijn vorige model (de Lamborghini Centenario). Ik wacht, voor de zekerheid, eerst even de reviews af 😁
Ik durf het wel aan. Hij's mooi genoeg en past goed in de 1:8 collectie met de 488 Pista en Daytona SP3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb zo het idee dat het diff in die Pagani een Torsen diff is (of moet zijn). Waarom zou je anders het wiel opnieuw uitvinden. Hoewel, hij zegt wel dat als hij aan 1 wiel draait, dat het andere andersom draait. Dat zou dus met een Torsen diff niet moeten gebeuren. Overigens vind ik Pagani's in het echt ook al lelijk, dus aan mij niet besteed.

Ik zou wel een 1:8 versie van de Ferrari 599 GTB willen zien. lukas2020 heeft er eentje in 1:10 gemaakt. Maar die is te klein ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eurionair

Eurionair

Senior Destructor

De eerste uitbreiding op Burg Blaustein heb ik inmiddels afgerond.

Ik had al besloten om de achterwand van de toren niet volgens originele handleiding te maken maar volgens een mod waarbij de wand kan worden opengeklapt. Hiervoor moest ik extra stenen hebben. Dit zijn lego stenen en nu blijkt dat de light bluish gray van BB en Lego een heel klein beetje kleurverschil hebben. Maar dat maakt bij dit kasteel echt niks uit want de kleuren worden toch al mooi gemixed.

Tevens een draaiplateau aangeschaft om het draaien tijdens bouwen te vergemakkelijken. Om dit machtige gebouw straks een beetje leuk te kunnen plaatsen heb een houtplaat van 75cm x 75cm met groen vilt bekleed. Plaats om een heuse middeleeuwse stad te plaatsen heb ik helaas niet.

Paar zaken die me opvielen bij deze uitbreiding:
- Geen Gobrick stenen. De kwaliteit was oké maar wel iets minder. Deze stenen lijken ook iets meer braampjes te hebben op de randen.
- Geen missende of kapotte onderdelen , dat bouwt plezierig!
- Begin steeds meer bewondering te krijgen voor het ontwerp. Aan alles lijkt gedacht , zoveel mooie details.

Het bouwplezier tot nu toe is enorm. Maar is er nog 'leven' na Burg Blaustein. Wat kan deze build overtreffen ? Maar goed dat is nu nog van latere zorg :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dhoFNR3pHcAhaMmNEARXe3_rzHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYcyYq2wn0UMSsfRbqVyXZru.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGqsHCHSWSANJXkQCyAwUffUS7c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkFJT3sL1hl2Kd0TYcWwscSA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMlCBHA-3H9_TmhhSmLsGGBNCN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xxv60hq2vMdS9jcX7Ng8x8E9.jpg?f=fotoalbum_large

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Mijn 1:8 Red Bull formule 1 wagen van Max is binnen.

Lesdiy komt ie vandaan.

Ontwerp is lucas2020. Gelisenseerd.

Ik kan niet gelijk beginnen helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG1h21MtoVP8akEWU3mX7vnh1Zo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqeFQfAWwhAHvWY8JsRgwNRF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJA82lgOEIbSV-ENFNKrAQp5ipE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/334WHge2apEZQK0CKSkWzWfp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:20

vectormatic

Warlock of the doorlock

woah, had ff gemist dat dit een officiele CADA set is, dacht even dat het een MOC was.

Ben momenteel met de lego Daytona bezig, maar deze LaFerrari ziet er ook wel machtig mooi uit, grote kans dat dat mn eerste CADA set wordt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

vectormatic schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:47:
woah, had ff gemist dat dit een officiele CADA set is, dacht even dat het een MOC was.

Ben momenteel met de lego Daytona bezig, maar deze LaFerrari ziet er ook wel machtig mooi uit, grote kans dat dat mn eerste CADA set wordt.
jaja, het is een MOC maar CaDa heeft besloten hem uit te brengen, net als met Bruno Jenson en zijn 488 Pista aka Italian Supercar :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/h44wusf-vFo/maxresdefault.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
Zijn niet alle 1:8 Super Cars in de CaDa Master series begonnen als MOC(s) van Lego Technic 1:8 fanaten?

C61041W -> Lamborghini Centenario MOC van Thijs de Boer (T Lego):
https://youtu.be/b_TCGQNN-pQ
Begonnen als MOC (Rebrickable), daarna uitgebracht als eerste set in de CaDa Master Series.

C61042W -> Ferrari 488 Pista MOC van Bruno Jensen (brunojj1):
https://youtu.be/h44wusf-vFo
MOC voor (in samenwerking met) CaDa ontwikkeld (volgens Bruno's post op Eurobricks).

Aanraders zijn ook zijn: AMG C63 DTM en McLaren P1.

C62053W -> Gumpert Apollo IE MOC van Suhwan Ji (JMT Lego):
https://youtu.be/Hh-xGkkuwB0
Begonnen als MOC daarna uitgebracht als set nadat de bouwer is benaderd door CaDa.

C61048W -> Koeningsegg Jesko van Dugald Cameron (Dugald Lego / DugaldlC):

Ik kan hier de MOC niet van vinden, maar veel van de features hebben veel weg van zijn Koeningsegg Regera:
https://youtu.be/32clK7WeCqM

dus mogelijk was de 'Fantasma Sports Car' in opdracht van CaDa. (Dit is de enige Master Series Super Car die ik zelf nog niet heb gebouwd, dus ik baseer dit enkel op wat ik in reviews heb gezien)

En dan nu dus de LaFerrari van Thijs de Boer, gepresenteerd als MOC en exclusief beschikbaar als set in de CaDa Master Series.

P.S. De meeste van deze MOC bouwers, en andere fanaten, zijn al jaren vrij actief in het Eurobrick's 'Lego Technic, Mindstorms, Model Team and Scale Modeling'-forum, dus voor meer previews, updates en discussies omtrent scale technic cars, kun je daar terecht.

[ Voor 44% gewijzigd door Psyx88 op 16-01-2023 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4bnl
Heeft er iemand ervaring met het bouwen van:

Bluebrixx
Train display 3 segment?

Locomotive BR103db

Mould king
Typemachine

Cobi
4825 torpedo patrouille boot

Ik heb geen ervaring met 1 van deze merken. Tot nu toe alleen nog maar lego Technic sets gebouwd.
Hoe is de kwaliteit en zijn ze moeilijk of makkelijk in elkaar te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik heb de Rhein Gold 8w van BB.

De type machine wordt hier besproken:

YouTube: Mould King® vs LEGO® - Not gegen Elend - Qualitäts- gegen Designprob...

Als je nieuw bent dan zou ik eerst naar Mould King kijken. Dat is goed spul.

Bij BB is de kwaliteit wisselend. Gewoon iets goedkoops van hun eigen sets nemen en kijken of je het ok vind.
Meestal zie je wat krasjes meer maar dan is de bouw vaak wat complexer en meer display sets.

Treinen 8 wide doen. Ziet er beter uit dan 6.

Cobi is gemiddeld genomen beter als BB. Dus als je BB acceptabel vind kun je zonder problemen cobi nemen. MK wordt gezien als de beste . Die kun je blind kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:46
CORVETTE schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:43:
Mijn 1:8 Red Bull formule 1 wagen van Max is binnen.

Lesdiy komt ie vandaan.

Ontwerp is lucas2020. Gelisenseerd.

Ik kan niet gelijk beginnen helaas.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ook leuk die tas er bij!

Heb jij enig idee of de steentjes door een bekende fabrikant zijn gemaakt en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
cordonbleu schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Ook leuk die tas er bij!

Heb jij enig idee of de steentjes door een bekende fabrikant zijn gemaakt en zo ja welke?
Nee dat weet ik ( nog ) niet. Gezien de prijs lijkt het me sterk dat het GoBricks is.

Bij Webrick hadden ze dacht ik de GoBricks en de goedkope variant. De GoBricks was aanzienlijk duurder.

Ik post de bevindingen wel hier als ik er mee begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Cobi komt met een E-100 super heavy. 1500 onderdelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_jHmoH3IyjDBve5T7bMPng92SE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOgN1NRfUiRlgKZp2HWlqFnY.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste

Let op:
We bespreken hier met name de andere bouwsteentjes, de niet-LEGO bouwsteentjes. Kopieën van bestaande lego-sets bespreken zijn niet de bedoeling in dit topic, alleen unieke sets van andere bouwsteentjes. Met MOC's is dat wat lastiger, aangezien er honderdduizenden op Rebrickable staan.

Illegale kopieën dus graag melden via TR, mét vermelding van linkje naar het origineel.