Kijk eens naar de Engelse competitie. Ook 20 ploegen, maar daarnaast 2 bekers en ook nog eens veel Europees voetbal. Ajax heeft niets te klagen en moet hier maar mee om kunnen gaan.martinusz schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:08:
Precies, ook nergens voor nodig, die gasten moeten dat makkelijk aan kunnen. Als amateur speelde wij ook regelmatig 2 wedstrijden in een week, minder trainen, meer voetballen, heerlijk!
Totaal niet te vergelijken natuurlijk. Engelse clubs hebben meer geld te besteden dus kwalitatief een betere selectie.demo31051987 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:12:
[...]
Kijk eens naar de Engelse competitie. Ook 20 ploegen, maar daarnaast 2 bekers en ook nog eens veel Europees voetbal. Ajax heeft niets te klagen en moet hier maar mee om kunnen gaan.
Ik ben voor het aanpassen van de competitie schema waardoor Nederlandse clubs beter kunnen presteren in Europa, maar dan wel dat dit vooraf het seizoen al wordt bepaald en niet nu het Ajax toevallig beter uitkomt i.c.m. de titelstrijd.
PSV speelde vorig seizoen ook tegen Ajax na 120 minuten tegen Atletico, of Feyenoord speelde ook uit bij PSV nadat ze op donderdagavond thuis aantraden tegen Manchester United.
Dus heeft de KNVB voor volgend seizoen meteen wat te doen: Speelschema aanpassen voor alle clubs die op dat moment Europees actief zijn.
Hoeft niet zo moeilijk te zijn, sowieso mid-weekse programma afschaffen, waarom is dat eigenlijkJST94 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:19:
[...]
Totaal niet te vergelijken natuurlijk. Engelse clubs hebben meer geld te besteden dus kwalitatief een betere selectie.
Ik ben voor het aanpassen van de competitie schema waardoor Nederlandse clubs beter kunnen presteren in Europa, maar dan wel dat dit vooraf het seizoen al wordt bepaald en niet nu het Ajax toevallig beter uitkomt i.c.m. de titelstrijd.
PSV speelde vorig seizoen ook tegen Ajax na 120 minuten tegen Atletico, of Feyenoord speelde ook uit bij PSV nadat ze op donderdagavond thuis aantraden tegen Manchester United.
Dus heeft de KNVB voor volgend seizoen meteen wat te doen: Speelschema aanpassen voor alle clubs die op dat moment Europees actief zijn.
En de Europese teams gewoon op zondag laten voetballen, alles opgelost

Float like a butterfly, sting like a bee.
Traore is 1 van de weinige aanvallers die ook gewoon fit is en twee wedstrijden per week fysikw prima aan kan, dus die zal zeker wel weer spelen woensdag.dutchgio schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:07:
Bosz gaat Traore niet laten banken natuurlijk.
Zodra Youness fit is speelt die weer.
Het was gisteren inderdaad heerlijk vertoeven op de flanken. Neres/Kluivert zijn geen Younes/Traore die alleen maar naar binnen komen en de spits belemmeren.
En of die jongen fit is. Bij een van de vele kansen die hij miste trok hij zijn shirt ff omhoog, en wat daar voor een torso tevoorschijn kwam was best indrukwekkend. Het lijkt een slome duikelaar, maar van zijn kennelijke inzet in de sportschool kan de rest van de selectie nog best wat leren.toolkist schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:29:
[...]
Traore is 1 van de weinige aanvallers die ook gewoon fit is en twee wedstrijden per week fysikw prima aan kan, dus die zal zeker wel weer spelen woensdag.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Het is ook niet voor niks dat hij zo balvast is, die kerel is beresterk, nu alleen nog leren afronden en dan is er niets op aan te merken
Ajax fans gefeliciteerd,
Karsdorp lekker verkopen, arrogant mannetje.
Tijd om door te selecteen zeg, Dag nelom, tapia, vejinovic, bilal, berghuis.
Hoe is het mogelijk gisteren...
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik denk dat het eerder een kwestie van mentaliteit en concentratie is, hij denkt er gewoon veel te makkelijk over. Als hij dat op orde krijgt kan hij prima mee in de middenmoot/subtop van de premier league.martinusz schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:56:
Het is ook niet voor niks dat hij zo balvast is, die kerel is beresterk, nu alleen nog leren afronden en dan is er niets op aan te merken
Ach joh. We hebben het altijd lastig daar in Amsterdam. Je had dit verlies dus al in calculeren. Nu belangrijk om woensdag onze rug te rechten tegen GAE. Want die wedstrijd is belangrijker dan afgelopen weekend.Mars18 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:09:
Ajax fans gefeliciteerd,
Klopt is ook zeker waar, in 2005 was ik er bij, kan je na gaan. te erg gewoon.JST94 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:30:
[...]
Ach joh. We hebben het altijd lastig daar in Amsterdam. Je had dit verlies dus al in calculeren. Nu belangrijk om woensdag onze rug te rechten tegen GAE. Want die wedstrijd is belangrijker dan afgelopen weekend.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Nah, als Feijenoord wel had gewonnen dan waren ze zo goed als kampioen.JST94 schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:30:
[...]
Ach joh. We hebben het altijd lastig daar in Amsterdam. Je had dit verlies dus al in calculeren. Nu belangrijk om woensdag onze rug te rechten tegen GAE. Want die wedstrijd is belangrijker dan afgelopen weekend.
Of ik moet de
Ik ben benieuwd hoe John van 't Schip gaat doen bij PEC. Hij heeft het niet onaardig gedaan in Australië, maar ik zie John nog steeds meer als een goede assistent ipv hoofdtrainer.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dat verlies in de Johan Cruijff arena incalculeren heeft elke Feyenoorder wel gedaan lijkt me, alleen de manier waarop niet.
Er zijn verzachtende omstandigheden, maar ook de B garnituur moet zich daar niet zo enorm laten aftroeven.
Weet je wel meteen van welk niveau die zijn. Verkopen a/s seizoen dus en een betere bank aanschaffen.
Edit: Blessure Karsdorp lijkt mee te vallen, verrekking van de buitenbanden laat de MRI zien ( schande eigenlijk dat voetballers binnen een dag een MRI kunnen krijgen terwijl jij en ik daar weken op mogen wachten ), Jorgensen nog onduidelijk.
Er zijn verzachtende omstandigheden, maar ook de B garnituur moet zich daar niet zo enorm laten aftroeven.
Weet je wel meteen van welk niveau die zijn. Verkopen a/s seizoen dus en een betere bank aanschaffen.
Edit: Blessure Karsdorp lijkt mee te vallen, verrekking van de buitenbanden laat de MRI zien ( schande eigenlijk dat voetballers binnen een dag een MRI kunnen krijgen terwijl jij en ik daar weken op mogen wachten ), Jorgensen nog onduidelijk.
[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 03-04-2017 15:11 ]
Hoewel ik heel stiekem het gevoel heb dat we (Ajax) nog wel kans hebben op een kampioenschap denk ik eerlijk gezegd nog steeds dat Feyenoord het niet meer weg gaat geven.
Ajax gaat hopelijk winnen van AZ en PSV maar laat dan weer ergens punten liggen tegen een tegenstander waarvan je het niet verwacht, dat zul je zien
Maar goed, de bal is rond en je moet het kalf niet verkopen voordat de huid geschoten is, of zoiets.
Ajax gaat hopelijk winnen van AZ en PSV maar laat dan weer ergens punten liggen tegen een tegenstander waarvan je het niet verwacht, dat zul je zien
Maar goed, de bal is rond en je moet het kalf niet verkopen voordat de huid geschoten is, of zoiets.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik denk dat PSV er lachend overheen komt denderen. Ajax heeft een zwaar programma en moet nog tegen PSV. Bij Feyenoord zie je helaas waar ik al het hele seizoen bang voor ben, een te beperkte bank en een coach die misschien goed is voor de sfeer binnen de groep maar geen keuzes kan maken als het moet.
De halve selectie heeft pijntjes en moet doormodderen in plaats van herstellen. En de bank is te zwak om het tegen Utrecht of Vitesse op te nemen.
Dus lekker ingekocht afgelopen winter, het was zo duidelijk dat er in ieder geval een middenvelder en liefst ook een verdediger van niveau bij moesten komen.
De halve selectie heeft pijntjes en moet doormodderen in plaats van herstellen. En de bank is te zwak om het tegen Utrecht of Vitesse op te nemen.
Dus lekker ingekocht afgelopen winter, het was zo duidelijk dat er in ieder geval een middenvelder en liefst ook een verdediger van niveau bij moesten komen.
alles kan off-topic
Precies ja, iedereen kan er een hoop theorieën op los laten, maar puntje bij het paaltje staat Feyenoord nog steeds 3 punten en 10 goals voor op Ajax, en 5 punten en 14 goals op PSV. PSV zal alles verder wel winnen, alhoewel punten delen in Eindhoven tegen Ajax helemaal lekker zou zijn.
Heel Amsterdam/Eindhoven roept al het hele seizoen na elk potje dat Feyenoord nog wel instort. En tot nu toe is dat niet gebeurd, en hebben we het nog steeds heel erg in eigen hand. Als woensdag de rug gerecht wordt tegen GAE en PEC uit gewonnen wordt slaat de paniek in Amsterdam/Eindhoven wel weer toe
PSV is nu op de goede weg idd, zijn fit en hebben een makkelijk programma. Maar staan 1 verliespartij en een gelijkspel achter + 14 goals. Ajax gaat het ze in Einhoven lastig zat maken, hopen op een gelijkspelletje,
denk ook nog steeds dat PSV 2 wordt en Ajax 3e
Heel Amsterdam/Eindhoven roept al het hele seizoen na elk potje dat Feyenoord nog wel instort. En tot nu toe is dat niet gebeurd, en hebben we het nog steeds heel erg in eigen hand. Als woensdag de rug gerecht wordt tegen GAE en PEC uit gewonnen wordt slaat de paniek in Amsterdam/Eindhoven wel weer toe
Van welk geld moeten er versterkingen gehaald worden dan? Wij zijn PSV/Ajax niet, die middelen komen voor ons op zijn vroegst over een paar jaar pas weer.Ankona schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:20:
Ik denk dat PSV er lachend overheen komt denderen. Ajax heeft een zwaar programma en moet nog tegen PSV. Bij Feyenoord zie je helaas waar ik al het hele seizoen bang voor ben, een te beperkte bank en een coach die misschien goed is voor de sfeer binnen de groep maar geen keuzes kan maken als het moet.
PSV is nu op de goede weg idd, zijn fit en hebben een makkelijk programma. Maar staan 1 verliespartij en een gelijkspel achter + 14 goals. Ajax gaat het ze in Einhoven lastig zat maken, hopen op een gelijkspelletje,
denk ook nog steeds dat PSV 2 wordt en Ajax 3e
[ Voor 49% gewijzigd door LZ86 op 03-04-2017 15:24 ]
Na de goede seizoensstart van Feyenoord had ik ook een mindere fase verwacht na een wedstrijd of 5, maar ze bleven maar doorgaan. Toen ze rond/na de winterstop nog steeds geen dip hadden begon ik er een hard hoofd in te krijgen.Leon Zwiers schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:21:
Heel Amsterdam/Eindhoven roept al het hele seizoen na elk potje dat Feyenoord nog wel instort. En tot nu toe is dat niet gebeurd, (...)
De dip is uitgebleven, helaas
Tuurlijk is de wedstrijd van gisteren een aardige smet, maar ook een kampioen speelt wel eens een dodelijk slechte pot voetbal.
Volgens traditie verliest Feyenoord kansloos in Amsterdam in het kampioensjaar. Misschien moeten Feyenoorders zich daar aan vast houden?dvdkiwi schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:30:
[...]
Na de goede seizoensstart van Feyenoord had ik ook een mindere fase verwacht na een wedstrijd of 5, maar ze bleven maar doorgaan. Toen ze rond/na de winterstop nog steeds geen dip hadden begon ik er een hard hoofd in te krijgen.
De dip is uitgebleven, helaas![]()
Tuurlijk is de wedstrijd van gisteren een aardige smet, maar ook een kampioen speelt wel eens een dodelijk slechte pot voetbal.
Willem II laatste speelronde 1 goal verschil verlies je de titel (kuch flashback PSV)dvdkiwi schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:13:
Hoewel ik heel stiekem het gevoel heb dat we (Ajax) nog wel kans hebben op een kampioenschap denk ik eerlijk gezegd nog steeds dat Feyenoord het niet meer weg gaat geven.
Toen Excelsior 3-2 won van AZ en PSV met 5-2 won bij Vitesse... wat een slotfase was dát
Zo'n slotfase ga je niet vaak meer meemaken, was echt spannend toen.dvdkiwi schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:08:
Toen Excelsior 3-2 won van AZ en PSV met 5-2 won bij Vitesse... wat een slotfase was dát
Mwah, vorig jaar ook nog wel...Vlassie1980 schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:31:
[...]
Zo'n slotfase ga je niet vaak meer meemaken, was echt spannend toen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Je bedoelt PSV thuis met 5-1 tegen Vitesse? Met 5-2 was Ajax kampioen geweestdvdkiwi schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:08:
Feyenoord heeft financieel een achterstand maar het is niet dat er helemaal niks meer kan natuurlijk. Het is ook niet dat PSV of Ajax het tiendubbele hebben te besteden.Leon Zwiers schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:21:
Van welk geld moeten er versterkingen gehaald worden dan? Wij zijn PSV/Ajax niet, die middelen komen voor ons op zijn vroegst over een paar jaar pas weer.
Op zich heeft Feyenoord een behoorlijk brede selectie. Maar het is qua bankzitters meer kwantiteit dan kwaliteit. Een teleurgestelde Vejinovic, Tapia, Bilal: ze maken het de basis te makkelijk.
Waar Feyenoord op dit moment ook in faalt is het doorstromen van de jeugd. Buiten Nieuwkoop zijn er geen hongerige jonge spelers die aan de deur kloppen. Het aankoopbeleid zou ook meer op jonge spelers gericht moeten zijn. Dan kun je vanaf onder spelers laten doorstromen.
En hoe goed doen de Engelsen het in Europa?demo31051987 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:12:
[...]
Kijk eens naar de Engelse competitie. Ook 20 ploegen, maar daarnaast 2 bekers en ook nog eens veel Europees voetbal. Ajax heeft niets te klagen en moet hier maar mee om kunnen gaan.
Kijk eens naar de Spaanse competitie waar ze wedstrijden verzetten zodat de topclubs een dag extra hebben tussen de competitie en Europese wedstrijden.
En hoe goed doen deze het in Europa?
PSV heeft die wedstrijd gekocht 100%dvdkiwi schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:08:
Speelronde 29
04.04. 18:30 Excelsior v FC Utrecht
04.04. 20:45 scHeerenveen v Sparta
05.04. 18:30 Heracles v Vitesse
05.04. 19:45 FC Groningen v NEC
05.04. 20:45 Ajax v AZ
05.04. 20:45 Feyenoord v G.A. Eagles
05.04. 20:45 Willem II v ADO Den Haag
06.04. 18:30 RodaJC v PEC Zwolle
06.04. 20:45 FC Twente v PSV
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Toch vond ik Tapia één van de betere spelers aan de kant van Feyenoord gisteren. Was constant de bewegende speler, zocht de ruimte en oogde prima in tegenstellingen tot de anderen. Hij mist volgens mij alleen wedstrijdritme en vertrouwen.D-e-n schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:46:
. Een teleurgestelde Vejinovic, Tapia, Bilal: ze maken het de basis te makkelijk.
Ik hoor vaak genoeg dat feyenoord zo'n goede jeugdopleiding heeft, lijkt mij stug dat daar geen spelers in rondlopen die minimaal het zelfde niveau hebben als de huidige bankzitters.Dan kun je vanaf onder spelers laten doorstromen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Feyenoord jeugd heeft een off-generatie. De echt goede spelers uit de jeugdelftallen die nu zouden kunnen debuteren zijn weggekocht door die Engelse schijtclubs met een of andere rijkaard aan het roer.
Ajax doet het wat dat gaat een stuk beter, die houdt zijn grote talenten tenminste binnenboord.
Ajax doet het wat dat gaat een stuk beter, die houdt zijn grote talenten tenminste binnenboord.
Nou ook niet alles hoor, maar het is inderdaad gelukkig niet helemaal leeg gekocht.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De aanklager heeft een onderzoek gestart naar het aanstekertje gooien naar Berghuis.
Benieuwd wat voor straf er aan komt.
Met deze aanklager denk ik zo'n 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk voor Berghuis wegens kopstoot tegen die aansteker. (Of was het stiekem een elleboog
)
Met deze aanklager denk ik zo'n 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk voor Berghuis wegens kopstoot tegen die aansteker. (Of was het stiekem een elleboog
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 03-04-2017 20:57 ]
Mwah ook niet alles. Maar je moet ook wat geluk hebben met je lichting. Wat gewoon enorm jammer is is dat die jongens zich niet kunnen ontwikkelen in de Jupiler League. Waar een Mo El Hankouri, Gustavo Hamer, Emil Hansson, Dylan Vente rondlopen in de A-jeugd/Jong Feyenoord zo nu en dan lopen Nouri, Van de Beek, De Ligt etcetera allemaal wekelijks(!!) rond in de Jupiler League. Voor de ontwikkelen van talenten zit je bij Ajax op dat moment gewoon een keer of 25 zo goed.Leon Zwiers schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:44:
Feyenoord jeugd heeft een off-generatie. De echt goede spelers uit de jeugdelftallen die nu zouden kunnen debuteren zijn weggekocht door die Engelse schijtclubs met een of andere rijkaard aan het roer.
Tot nu toe heeft het imho anders nog weinig gebracht. Je kunt De Ligt onmogelijk nu al een succes noemen, en bovendien is imho nog helemaal niet duidelijk wat de Jupiler League zulke talenten nou écht heeft gebracht.JST94 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:06:
[...]
Voor de ontwikkelen van talenten zit je bij Ajax op dat moment gewoon een keer of 25 zo goed.
[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 03-04-2017 21:11 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Je ziet dat een de Ligt, Nouri en van de Beek anders meer presteren in het eerste van Ajax dan spelers van ons. Je kan het inderdaad nog geen succes noemen. Maar het lijkt mij duidelijk dat wekelijks voetballen op niveau beter voor je is dan een beetje aansukkelen in nietszeggende wedstrijden in de beloftecompetities waar o.a. Jong Feyenoord actief in is.naitsoezn schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:09:
[...]
Tot nu toe heeft het imho anders nog weinig gebracht. Je kunt De Ligt onmogelijk nu al een succes noemen, en bovendien is imho nog helemaal niet duidelijk wat de Jupiler League zulke talenten nou écht heeft gebracht.
[ Voor 41% gewijzigd door JST94 op 03-04-2017 21:12 ]
Met 'ons' bedoel je Feyenoord denk ik? Het Feyenoord dat net een flink aantal talenten door heeft laten stromen naar de (sub)top zonder Jupiler League?JST94 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:11:
[...]
Je ziet dat een de Ligt, Nouri en van de Beek anders meer presteren in het eerste van Ajax dan spelers van ons. Je kan het inderdaad nog geen succes noemen. Maar het lijkt mij duidelijk dat wekelijks voetballen op niveau beter voor je is dan een beetje aansukkelen in nietszeggende wedstrijden in de beloftecompetities waar o.a. Jong Feyenoord actief in is.
Ik denk trouwens dat deelname aan de JL voor dit soort talenten goed is, maar zulk succes is imho nu nog niet te meten. De talen die nu doorstromen, stromen niet door wegens de ervaring in de JL, en de talenten die nu afvallen vallen niet af wegens gebrek aan ervaring in de JL...
[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 03-04-2017 21:17 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Welke Feyenoord talenten bedoel je dan precies? We hebben alleenKarsdorp, Kongolo en Vilhena in t team die uit de jeugd komen. En die spelen alweer een tijdje in t eerste. Dit seizoen 3 jeugdspelers gedebuteerd, alle 3 tot nu toe nog geen succes. ITT de Ajax lichting.
Welke van die talenten zijn nog echt nieuw dan? Nieuwkoop komt er een beetje door de laatste tijd, maar verder?
Karsdorp, Kongolo, Vilhena wellicht. Maar die hebben gezamenlijk al 400+ duels gespeeld voor Feyenoord (Karsdorp 99, Kongolo 134, Vilhena 171 (Bron: Transfermarkt)).
Bijzonder veel wedstrijden voor Vilhena trouwens, die jongen is pas net 22.
Karsdorp, Kongolo, Vilhena wellicht. Maar die hebben gezamenlijk al 400+ duels gespeeld voor Feyenoord (Karsdorp 99, Kongolo 134, Vilhena 171 (Bron: Transfermarkt)).
Bijzonder veel wedstrijden voor Vilhena trouwens, die jongen is pas net 22.
[ Voor 12% gewijzigd door JST94 op 03-04-2017 21:21 ]
Binnenkort FC RedBull Enschede met RedBull Veste
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Wellicht iets voor onze Haagse vrienden in plaats van een Wan(g)betaler.Hackus schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:29:
Binnenkort FC RedBull Enschede met RedBull Veste
Jan van Halst zegt van niet. Dus dan zal het wel gebeuren 
Alhoewel Red Bull Ajax ook wel grappig klinkt, met de Red Bull Johan Cruijff Amsterdam Arena. Leuke naam voor op het station daar.
Alhoewel Red Bull Ajax ook wel grappig klinkt, met de Red Bull Johan Cruijff Amsterdam Arena. Leuke naam voor op het station daar.
Cruijff Airport Amsterdam klinkt ook wel mooi
ADO RedBullJST94 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:30:
[...]
Wellicht iets voor onze Haagse vrienden in plaats van een Wan(g)betaler.
Dat zou inderdaad een flinke aderlating voor Ajax zijn...Leon Zwiers schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:57:
De aanklager heeft een onderzoek gestart naar het aanstekertje gooien naar Berghuis.
Met deze aanklager denk ik zo'n 4 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk voor Berghuis wegens kopstoot tegen die aansteker. (Of was het stiekem een elleboog)
Red Bull koopt een club en gebruikt die vervolgens om een nieuwe op te richten. Naam, stadion, historie, clubkleuren, etc. Ben je kwijt. Het geld is leuk, maar dat moet je niet willen.
Misschien iets voor een eerstedivisie club in nood die de afweging wel aan durft.
[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 03-04-2017 23:05 ]
Engelse schijtclubsLeon Zwiers schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:44:
Laten we dan ook maar direct zeggen dat die spelertjes een dikke schijt instelling hebben. Lekker laten gaan en trek nooit een NL shirt aan! Toppie ouwe
Klinkt haast als Vitesse....dutchgio schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:53:
[...]
Dat zou inderdaad een flinke aderlating voor Ajax zijn...
Red Bull koopt een club en gebruikt die vervolgens om een nieuwe op te richten. Naam, stadion, historie, clubkleuren, etc. Ben je kwijt. Het geld is leuk, maar dat moet je niet willen.
Misschien iets voor een eerstedivisie club in nood die de afweging wel aan durft.
Van Halst kan hoog en laag springen maar als een Red Bull met al hun centjes en kant en klaar financieel/sportief beleid aankloppen bij de Grolsch Veste dan heeft hij weinig te zeggen. Die belangen liggen bij anderen en FC Twente is wat dat betreft gewoon te koop nu. Dan zal Jan toch echt het veld moeten ruimen als hij zich daar tegen verzet. Een club als Twente was ook de eerste ingeving van mij toen ik dat bericht hoorde...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Maar wat ik gehoord heb laatst is dat van UEFA je geen 2 teams tegelijkertijd in een competitie mag hebben met dezelfde eigenaar of hoofdsponsor (1 van die 2). Daarom zouden ze al bezig zijn om of RB Leipzig of Redbull Salzburg te veranderen van eigenaar/sponsor*. En nu gaan ze dus nog maar een cluppie er bij nemen? Als er straks 2 tegelijkertijd in Europa League of Champions League komen te spelen, hoe zit dit dan? Mag dit wel of niet?
(*streep door wat niet van toepassing is)
[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 04-04-2017 07:27 ]
Ajax - AZ 3-0Hackus schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:58:
Speelronde 29
Feyenoord - Go Ahead 1-1
Twente - PSV 2-2
Laatst had de directeur van RedBull (dacht ik?) al gereageerd op het bericht, dat ze zich geen zorgen maken en dat dit niet van toepassing is. Er zullen zeer zeker wat grijze juridische gebieden zijn op dit gebied..Qu3st schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:11:
Maar wat ik gehoord heb laatst is dat van UEFA je geen 2 teams tegelijkertijd in een competitie mag hebben met dezelfde eigenaar of hoofdsponsor (1 van die 2). Daarom zouden ze al bezig zijn om of RB Leipzig of Redbull Salzburg te veranderen van eigenaar/sponsor*. En nu gaan ze dus nog maar een cluppie er bij nemen? Als er straks 2 tegelijkertijd in Europa League of Champions League komen te spelen, hoe zit dit dan? Mag dit wel of niet?
PSN: Curvaa_
Er was eerst ook nog sprake van als Salzburg en Leipzig beiden Europees zouden halen, meer volgens mij is dat al uitgesloten en kunnen ze nu wel gewoon allebei Europa in.Qu3st schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:11:
Volgens mij spelen ze het handig doordat bij wijze van Red Bull Duitsland Leipzig heeft en Red Bull Oostenrijk heeft Salzburg.
Op zo'n manier zijn ze dus wel allebei van Red Bull, maar toch met een 'andere' eigenaar/sponsor.
Overigens is het Red Bull en Twente verhaal niet nieuw: dat speelde een paar jaar terug ook al. Twente durfde het alleen niet aan om de identiteit van de club op zij te zetten.
Denk eerder dat ze een kleinere club pakken, zoals in Duitsland van 5de klasse opwerken. Ik zeg RBC (spelen nu 4de klasse geloof ik) heeft nog steeds een stadion of wellicht een club als Haarlem?
Volgens mij willen ze wel een club met potentieel, met een achterland. Zeg maar een gat in de markt. RBC en Haarlem zijn niet voor niets verdwenen.martinusz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:18:
Denk eerder dat ze een kleinere club pakken, zoals in Duitsland van 5de klasse opwerken. Ik zeg RBC (spelen nu 4de klasse geloof ik) heeft nog steeds een stadion of wellicht een club als Haarlem?
ADO of FC Utrecht lijken mij dan eerder kandidaten, daar zijn altijd financiële problemen en eigenaren die wellicht wel willen verkopen maar er is wel draagvlak voor een grote club.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik denk niet dat ze een eredivisie club zouden pakken, maar wellicht omdat Nederland niet zo groot is dat ze dat wel doen.ph4ge schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:31:
[...]
Volgens mij willen ze wel een club met potentieel, met een achterland. Zeg maar een gat in de markt. RBC en Haarlem zijn niet voor niets verdwenen.
ADO of FC Utrecht lijken mij dan eerder kandidaten, daar zijn altijd financiële problemen en eigenaren die wellicht wel willen verkopen maar er is wel draagvlak voor een grote club.
Maar wellicht een NAC bijvoorbeeld, al zullen die hun identiteit niet snel opgeven verwacht ik, hebben al wel een stuk grotere achterban dan RBC inderdaad had. Stadionnetje kan 5.000 man in, dat is nu niet echt rendabel voor Red Bull
Edit: Las net berichtje over Duitse competitie, maar dat is echt bizar, de nummer 6 heeft 37 punten nu, en is nog niet eens zeker van niet-degraderen

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 04-04-2017 09:08 ]
Opzich zou het voor Twente een mooie opsteker zijn en voor het Nederlandse voetbal ook. Red Bull TwenteHan schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:51:
Van Halst kan hoog en laag springen maar als een Red Bull met al hun centjes en kant en klaar financieel/sportief beleid aankloppen bij de Grolsch Veste dan heeft hij weinig te zeggen. Die belangen liggen bij anderen en FC Twente is wat dat betreft gewoon te koop nu. Dan zal Jan toch echt het veld moeten ruimen als hij zich daar tegen verzet. Een club als Twente was ook de eerste ingeving van mij toen ik dat bericht hoorde...
Ik zie het probleem met Leipzig ook niet helemaal, en bij die club is het nog wel best begrijpelijk. Ligt in het Oosten van Duitsland terwijl alle top clubs in West Duitsland liggen. Liet me laatst vertellen dat het nog een beetje afkomt van de na oorlogse dagen omdat het daar stukken slechter ging dan aan deze kant.
Moet je niet willen. Misschien ben ik conservatief, maar de charme van een club is juist dat die een eigen cultuur, aanhang en historie heeft. Met vreemd geld maak je dat kapot.
Wie is er nu nog fan van ADO, Vitesse of Roda? Niets onze jongens, gewoon een bak buitenlands geld. Met RB zal dat alleen maar erger worden .
En nu is het de vraag of het tij te keren is. Of dat we maar beter het hele betaalde voetbal af kunnen schaffen en alleen nog amateur klasses moeten hebben. Ok, je wordt er geen wereldkampioen mee maar je krijgt er sport beleving voor terug.
Wie is er nu nog fan van ADO, Vitesse of Roda? Niets onze jongens, gewoon een bak buitenlands geld. Met RB zal dat alleen maar erger worden .
En nu is het de vraag of het tij te keren is. Of dat we maar beter het hele betaalde voetbal af kunnen schaffen en alleen nog amateur klasses moeten hebben. Ok, je wordt er geen wereldkampioen mee maar je krijgt er sport beleving voor terug.
alles kan off-topic
Tja, de tijden van "clubliefde" zijn toch allang vervlogen? Voetbal is een commerciële machine geworden en fans/supporters moeten dat accepteren (of niet). Gelukkig zijn er nog wel teams die en geld hebben en mooi voetbal laten zien, al zijn ze wel op één hand te tellen. Voor sommige clubs is het helaas overgenomen worden door geld of sterven.
RBC is wel het makkelijkste, kunnen ze zelfs de afkorting houdenmartinusz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:18:
Ach, NAC is al de club met de langste naam ter wereld. NAC staat immers voor "Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie". Daar kan je "Red Bull" best in kwijt zonder dat het teveel opvalt en je verstevigt het wereldrecord. Maak je er NARC van ofzo...chim0 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:00:
Tja, de tijden van "clubliefde" zijn toch allang vervlogen? Voetbal is een commerciële machine geworden en fans/supporters moeten dat accepteren (of niet). Gelukkig zijn er nog wel teams die en geld hebben en mooi voetval laten zien, al zijn ze wel op één hand te tellen. Voor sommige clubs is het helaas overgenomen worden door geld of sterven.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hehe met geld uit Columbia?ph4ge schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:09:
[...]
Ach, NAC is al de club met de langste naam ter wereld. NAC staat immers voor "Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie". Daar kan je "Red Bull" best in kwijt zonder dat het teveel opvalt en je verstevigt het wereldrecord. Maak je er NARC van ofzo...

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 04-04-2017 11:12 ]
Red Bull ClubTerranova schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:07:
[...]
RBC is wel het makkelijkste, kunnen ze zelfs de afkorting houden
Vannacht droomde ik van een snelle goal van Klaasen tegen AZ, zo rond de 3de a 4de minuut morgenavond.dvdkiwi schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:41:
[...]
Ajax - AZ 3-0
Feyenoord - Go Ahead 1-1
Twente - PSV 2-2
Een beetje laf en uitgeblust AZ, en Ajax die nu een keer gaat werken aan het doelsaldo, goaltje of 5, 6.
En toen werd je wakker?
Ik denk wel dat AZ thuis prima te doen moet zijn, ook midweeks, maar aan t doelsaldo wordt pas gewerkt als Feyenoord niet zou winnen (en dat gaan ze wel doen).
Ik denk wel dat AZ thuis prima te doen moet zijn, ook midweeks, maar aan t doelsaldo wordt pas gewerkt als Feyenoord niet zou winnen (en dat gaan ze wel doen).
Ankona schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:56:
Moet je niet willen. Misschien ben ik conservatief, maar de charme van een club is juist dat die een eigen cultuur, aanhang en historie heeft. Met vreemd geld maak je dat kapot.
Helaas is dit wel het geval voor clubs als Roda zoals jij noemt. En dan kunnen supporters daar wel op tegen zijn, maar als het kiezen is tussen het voortbestaan van je club of het faillissement is de keuze voor de meesten snel gemaakt.chim0 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:00:
Voor sommige clubs is het helaas overgenomen worden door geld of sterven.
En dit zou an sich denk ik best makkelijk opgelost kunnen worden kijkende naar de tekorten waar de clubs onderdaan mee zitten. Als de televisie gelden anders verdeel zouden worden (dus meer naar het model van de Premier League), zou dit volgens mij (ja ik weet het, een wilde aanname
Wil niet zeggen dat dit betekent dat dit alle problemen zal oplossen aangezien er bij dit soort clubs ook meestal wanbeleid is (zie een Ton Caanen bij Roda bijvoorbeeld) waardoor er onnodig veel geld in bodemloze putten verdwijnt.
Gio maakt zojuist bekend dat Jorgensen geen spierschade heeft opgelopen, wel een blokkade in zijn rug(?). Traint vanmiddag weer mee met de groep. Schade bij Karsdorp viel gelukkig ook mee.
Je kunt ook stellen dat het de keuze is om door te gaan in de tweede divisie of om de licentie over te dragen aan buitenlands geld.
alles kan off-topic
maar zullen beide denk ik niet mee doen?JST94 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:17:
Gio maakt zojuist bekend dat Jorgensen geen spierschade heeft opgelopen, wel een blokkade in zijn rug(?). Traint vanmiddag weer mee met de groep. Schade bij Karsdorp viel gelukkig ook mee.
Hangt bij Jorgensen beetje af hoe hij reageert. Zullen morgen niet meedoen, maar zondag is de kans reeel dat ze er weer bij zijn.
Ja, gelijk heb je natuurlijk. Wat chim0 zegt klopt ook wel. Die tijden zijn ondertussen wel voorbij. De echte passie en strijd voor het logo op je borst is er toch niet meer. Dat ik dat wel zou doen, verandert er helaas niks aan.Ankona schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:56:
Denk dat sommige clubs gewoon aan het lot overgelaten worden en Twente zou best een opsteker kunnen gebruiken. Ondanks dat het merk Red Bull ook niks voor mij is. het blijft ten slotte gore, ongezonde rotzooi.
Zit me net trouwens te bedenken of Ajax gewoon Vincent Janssen moet halen komend seizoen. Die Traore moet nu toch wel aan gaan poten anders lekker weg laten gaan. Die gozer heeft echt problemen met afmaken. Janssen lijkt me een veel betere
En wie ga je dan laten banken? Janssen of DolbergMosin schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:01:
[...]
Zit me net trouwens te bedenken of Ajax gewoon Vincent Janssen moet halen komend seizoen. Die Traore moet nu toch wel aan gaan poten anders lekker weg laten gaan. Die gozer heeft echt problemen met afmaken. Janssen lijkt me een veel betere
Traore weg en een van de 2. Welke dat is, ligt aan de vorm.martinusz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:02:
[...]
En wie ga je dan laten banken? Janssen of Dolberg
Traore gaat na dit seizoen sowieso weg want die gaat gewoon terug naar Chelsea waar Ajax hem van gehuurd heeft. De kans dat Vincent Janssen komt lijkt me vrij klein die zal eerder aan een kleinere premier league club worden verhuurd dan terug naar Nederland denk ik.Mosin schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:01:
[...]
Die Traore moet nu toch wel aan gaan poten anders lekker weg laten gaan.
Ja, ik vind de PL een #$@ competitie, dus dan zou ik lekker ergens anders gaan ballen. In Spanje of liever Duitsland. Ik zou hem toch graag bij Ajax willen zien. Dat zou best goed kunnen uitpakkenADDG schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:07:
[...]
Traore gaat na dit seizoen sowieso weg want die gaat gewoon terug naar Chelsea waar Ajax hem van gehuurd heeft. De kans dat Vincent Janssen komt lijkt me vrij klein die zal eerder aan een kleinere premier league club worden verhuurd dan terug naar Nederland denk ik.
Als er meer tv geld binnenkomt gaan ze ook direct weer meer uitgeven om niet achter te lopen op de concurrentie en gaan ze dus echt niet ineens break even draaien.Noiz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:13:
[...]
[...]
Helaas is dit wel het geval voor clubs als Roda zoals jij noemt. En dan kunnen supporters daar wel op tegen zijn, maar als het kiezen is tussen het voortbestaan van je club of het faillissement is de keuze voor de meesten snel gemaakt.
En dit zou an sich denk ik best makkelijk opgelost kunnen worden kijkende naar de tekorten waar de clubs onderdaan mee zitten. Als de televisie gelden anders verdeel zouden worden (dus meer naar het model van de Premier League), zou dit volgens mij (ja ik weet het, een wilde aanname) de redding kunnen zijn voor de kleinere clubs. Hier in Nederland is het helaas nog zo dat de #1 ongeveer 4,5/5 keer zoveel als de nummer laatst aan televisiegelden. In de PL bijvoorbeeld krijg de nummer laatst nog steeds ~66% van wat de #1 krijgt. Voor de ploegen boven aan zou dat een mindering van ~1,5/2 miljoen aan televisie gelden betekenen, maar voor de ploegen onderaan zou dat ervoor moeten zorgen dat ze quitte kunnen spelen. En die ploegen bovenaan zijn sowieso al niet zo afhankelijk van die televisiegelden als je kijkt naar de omzet en winst die zij maken.
Wil niet zeggen dat dit betekent dat dit alle problemen zal oplossen aangezien er bij dit soort clubs ook meestal wanbeleid is (zie een Ton Caanen bij Roda bijvoorbeeld) waardoor er onnodig veel geld in bodemloze putten verdwijnt.
Ajax gaat echt geen nieuwe basisspeler halen voor in de spits, zodat die Dolberg in de weg kan lopen. Zou me niks verbazen als ze KJH als ervaren kracht halen die dan nog een jaartje af kan bouwen. Die trekt het fysiek toch niet meer om een heel seizoen te spelenMosin schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:01:
[...]
Ja, gelijk heb je natuurlijk. Wat chim0 zegt klopt ook wel. Die tijden zijn ondertussen wel voorbij. De echte passie en strijd voor het logo op je borst is er toch niet meer. Dat ik dat wel zou doen, verandert er helaas niks aan.
Denk dat sommige clubs gewoon aan het lot overgelaten worden en Twente zou best een opsteker kunnen gebruiken. Ondanks dat het merk Red Bull ook niks voor mij is. het blijft ten slotte gore, ongezonde rotzooi.
martinusz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:59:
[...]
Ik denk niet dat ze een eredivisie club zouden pakken, maar wellicht omdat Nederland niet zo groot is dat ze dat wel doen.
Maar wellicht een NAC bijvoorbeeld, al zullen die hun identiteit niet snel opgeven verwacht ik, hebben al wel een stuk grotere achterban dan RBC inderdaad had. Stadionnetje kan 5.000 man in, dat is nu niet echt rendabel voor Red Bull

Al hou je natuurlijk altijd Ajax als concurrent om de toeschouwers (al zie je er genoeg dezelfde personen vlgns mij). Ruimte genoeg om het stadion uit te breiden ook ...
Al zijn alle andere profclub initiatieven in andere sporten jammerlijk gefaald onder de Omniworld vlag
Excelsior zou overigens ook een mooie kandidaat zijn (voor de proflicentie iig, kan de club als naam mooi verder als amateurclub) of FC Eindhoven
Mits we alle berichtgevingen deze keer mogen geloven is er geen acute nood om de toko te verkopen. Als er een paar toch opeens zouden pushen denk ik dat Wessels weer bij springt om de identiteit te bewaken. Of er moet toch nog wat in de kast liggen waardoor ook hij er rap uit wil.Han schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:51:
Buiten dat lijkt me Twente wel de meest logische optie. De top 3 kun je echt niet kopen en dan al zeker niet een andere naam geven. Groot stadion, grote achterban (welke in eerste instantie natuurlijk terug loopt)
Ga je echt onderaan beginnen heb je het probleem dat er geen stadion is en ik zie het, met de Nederlandse wetgeving en zeikerds, niet 123 gebeuren dat ze een stadion van ~20-30.000 mogen bouwen.
Zelfs voor bestaande kleine clubs zal dat nog wel een uitdaging worden.
Of ik er vrolijk van word? Geen idee. Als je structureel wilt meestrijden om de titel is er geen andere optie. Wil je als Twente de 4e club van Nederland blijven dan kan dat ook wel met gezond beleid en heb je sporadisch nog eens een uitschieter naar boven als de rest het laat liggen.
Maar als je als club dan toch overgenomen word zie ik liever een Frans van Seumeren type (zelf fan van de club) of een Red Bull (zit wel een beleid achter en hebben een plan) dan een Arabier, louche oostblokker of belchinees.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Als je kijkt naar andere clubs van Red Bull zoals RB Leipzig lijkt me juist Vitesse de kandidaat als ze een wat prominentere club willen hebben en RBC als ze er een lange termijn project van maken. Bij Vitesse is er al een mooi modern stadion en een club met wat historie, maar (en dat is belangrijk) niet een enorme achterban die ook wat over de club te zeggen wil hebben. Dat laatste lijkt me voor de FC Twente optie een lastige hobbel. Volgens mij zit de historie van FC Twente met het logo etc. te zeer in de club verweven.L1nt schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:17:
[...]
Mits we alle berichtgevingen deze keer mogen geloven is er geen acute nood om de toko te verkopen. Als er een paar toch opeens zouden pushen denk ik dat Wessels weer bij springt om de identiteit te bewaken. Of er moet toch nog wat in de kast liggen waardoor ook hij er rap uit wil.
Buiten dat lijkt me Twente wel de meest logische optie. De top 3 kun je echt niet kopen en dan al zeker niet een andere naam geven. Groot stadion, grote achterban (welke in eerste instantie natuurlijk terug loopt)
Ga je echt onderaan beginnen heb je het probleem dat er geen stadion is en ik zie het, met de Nederlandse wetgeving en zeikerds, niet 123 gebeuren dat ze een stadion van ~20-30.000 mogen bouwen.
Zelfs voor bestaande kleine clubs zal dat nog wel een uitdaging worden.
Of ik er vrolijk van word? Geen idee. Als je structureel wilt meestrijden om de titel is er geen andere optie. Wil je als Twente de 4e club van Nederland blijven dan kan dat ook wel met gezond beleid en heb je sporadisch nog eens een uitschieter naar boven als de rest het laat liggen.
Maar als je als club dan toch overgenomen word zie ik liever een Frans van Seumeren type (zelf fan van de club) of een Red Bull (zit wel een beleid achter en hebben een plan) dan een Arabier, louche oostblokker of belchinees.
En bij Vitesse speelt dat veel minder.Zelfs afgelopen weekend bij de derby tegen NEC waren er veel tribunes erg leeg ...
We zullen het zien. Voor het zelfde geld wordt het een club als Fortuna Sittard (ook enorm afgezakt) of FC Dordrecht.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Dat is ook een optie, misschien zelfs beter. Denk wel dat Janssen beter een andere club kan uitzoeken.toolkist schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:28:
[...]
Als er meer tv geld binnenkomt gaan ze ook direct weer meer uitgeven om niet achter te lopen op de concurrentie en gaan ze dus echt niet ineens break even draaien.
[...]
Ajax gaat echt geen nieuwe basisspeler halen voor in de spits, zodat die Dolberg in de weg kan lopen. Zou me niks verbazen als ze KJH als ervaren kracht halen die dan nog een jaartje af kan bouwen. Die trekt het fysiek toch niet meer om een heel seizoen te spelen
KJH kan Dolberg nog het een ander leren of tips geven. Ook mooi voor zijn ervaring als hij naar het buitenland wilt. Opzich hoop ik zelf dat Ajax, PSV en Feyenoord vaart maken naar de top, zodat spelers het nog willen overwegen om hier te blijven. Leuk dat we hier doen opleiden, maar dat is niet leuk als supporter zijnde. Je wilt toch iets zien van je ploeg. Elk seizoen goed presteren in de EL en CL is ook een must.
[ Voor 5% gewijzigd door Mosin op 04-04-2017 15:27 ]
Zo'n Nouri is nu 20 jaar. Als hij echt zo'n groot talent is had hij al minimaal op vijftig eredivisiepotjes moeten staan toch? Echt grote talenten zouden die Jupiler league moeten overslaan. Dus in dat opzicht is het ook een gevaar dat talenten daar worden gedumpt in plaats van dat ze eredivisie ervaring opdoen.JST94 schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:06:
[...]
Mwah ook niet alles. Maar je moet ook wat geluk hebben met je lichting. Wat gewoon enorm jammer is is dat die jongens zich niet kunnen ontwikkelen in de Jupiler League. Waar een Mo El Hankouri, Gustavo Hamer, Emil Hansson, Dylan Vente rondlopen in de A-jeugd/Jong Feyenoord zo nu en dan lopen Nouri, Van de Beek, De Ligt etcetera allemaal wekelijks(!!) rond in de Jupiler League. Voor de ontwikkelen van talenten zit je bij Ajax op dat moment gewoon een keer of 25 zo goed.
Hoofdsponsor maakt sowieso niks uit, want volgens mij sponsort Emirates in elke competitie van een club. Het gaat om eigenaar, en daar heeft RB zoals al eerder gezegd hierboven een trucje op bedacht.Qu3st schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 00:11:
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Niet mee eens, ze kunnen maar 11 spelers opstellen, kijk eens even hoeveel jongens ze hebben die door kunnen stromen naar het eerste elftal. Dat wil je enigzins gedoseerd doen, immers je kunt ze niet allemaal tegelijk hun eerste wedstrijden laten spelen in 1 elftal, of allemaal een heel seizoen lang op de bank laten zitten. Wat mij betreft een prima optie om ze wedstrijden te laten voetballen in de JL, doen ze toch ervaring op, meer ritme, meer grote mensen voetbal. Vanuit daar kunnen ze doorstromen naar eerste elftal, rond 20 jaar is juist idealer dan allemaal rond 17 jaar.D-e-n schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:56:
[...]
Zo'n Nouri is nu 20 jaar. Als hij echt zo'n groot talent is had hij al minimaal op vijftig eredivisiepotjes moeten staan toch? Echt grote talenten zouden die Jupiler league moeten overslaan. Dus in dat opzicht is het ook een gevaar dat talenten daar worden gedumpt in plaats van dat ze eredivisie ervaring opdoen.
Ik denk dat zonder Jong Ajax, een aantal talenten al zouden zijn vertrokken bij Ajax, dan heb je ze dus helemaal opgeleid en lopen ze zo de deur uit.
Ze hadden Nouri ook een jaar bij bijvoorbeeld Twente kunnen stallen, dan krijgt ie normaliter wel speeltijd op een hoger niveau.martinusz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:15:
[...]
Niet mee eens, ze kunnen maar 11 spelers opstellen, kijk eens even hoeveel jongens ze hebben die door kunnen stromen naar het eerste elftal. Dat wil je enigzins gedoseerd doen, immers je kunt ze niet allemaal tegelijk hun eerste wedstrijden laten spelen in 1 elftal, of allemaal een heel seizoen lang op de bank laten zitten. Wat mij betreft een prima optie om ze wedstrijden te laten voetballen in de JL, doen ze toch ervaring op, meer ritme, meer grote mensen voetbal. Vanuit daar kunnen ze doorstromen naar eerste elftal, rond 20 jaar is juist idealer dan allemaal rond 17 jaar.
Ik denk dat zonder Jong Ajax, een aantal talenten al zouden zijn vertrokken bij Ajax, dan heb je ze dus helemaal opgeleid en lopen ze zo de deur uit.
Buiten de Ajax school, buiten het spel wat ze bij Ajax willen aanleren.toolkist schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:17:
[...]
Ze hadden Nouri ook een jaar bij bijvoorbeeld Twente kunnen stallen, dan krijgt ie normaliter wel speeltijd op een hoger niveau.
Kijk even hoe makkelijk die jongens nu invallen bij Ajax 1.
Daarnaast is verhuren al zo vaak gebleken dat het faalt, denk dat de kans groter is dat je er niks meer van hoort bij verhuren dan dat je ze 1 a 2 jaar binnenshuis houdt.
Ja het is vreemd om te zien Jong elftallen tussen de JL teams staan, maar ik zie voor die teams/spelers geen nadeel eraan.
Edit: nog een voordeel tov verhuren, je kunt ze elk moment alsnog inzetten, bij verhuren ben je ze toch een periode echt kwijt.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 04-04-2017 17:41 ]
Nouri mist nu wel vlieguren die een ander talent op zijn 20e wel had. Alle grote namen uit het verleden waren op die leeftijd al basisspeler bij een topclub, waarschijnlijk van een hoger niveau dan de huidige top. Kijk eens naar de Franse talenten van die leeftijd : gewoon basis in de top.
Als ze het bij dat soort teams niet halen, dan halen ze het ook zeker bij Ajax niet.martinusz schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:40:
[...]Daarnaast is verhuren al zo vaak gebleken dat het faalt, denk dat de kans groter is dat je er niks meer van hoort bij verhuren dan dat je ze 1 a 2 jaar binnenshuis houdt.
Sores in Amsterdam! Onana vind het eerste aanbod voor contract verlenging slecht! 
Vanavond weer een interessante speelronde! Ajax - AZ en Feyenoord- GAE.
Tijd om weer vertrouwen te tanken voor de laatste wedstrijden. Hopelijk geven Jorgensen nog een wedstrijd rust ivm z'n hamstring. Laat Kramer deze avond maar de goals maken.
Vanavond weer een interessante speelronde! Ajax - AZ en Feyenoord- GAE.
Tijd om weer vertrouwen te tanken voor de laatste wedstrijden. Hopelijk geven Jorgensen nog een wedstrijd rust ivm z'n hamstring. Laat Kramer deze avond maar de goals maken.
Fixed that for you...Lekkerboeie86 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:22:
Sores Same old, same old in Amsterdam voetballand! Onana een zaakwaarnemer vind het eerste aanbod voor contract verlenging slecht!
Niet heel gek ook, Ajax begint laag en Onana is nu basisspeler en verwacht dus ook meer.
Mwah, sommige spelers zijn laatbloeiers. Plus moet de situatie in de club het net toelaten. Bij Feyenoord moesten talenten gedwongen worden toegepast waardoor bijvoorbeeld Vilhena al richting de 175e duels in het 1e van Feyenoord gaat (Op zijn 22e).D-e-n schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:56:
[...]
Zo'n Nouri is nu 20 jaar. Als hij echt zo'n groot talent is had hij al minimaal op vijftig eredivisiepotjes moeten staan toch? Echt grote talenten zouden die Jupiler league moeten overslaan. Dus in dat opzicht is het ook een gevaar dat talenten daar worden gedumpt in plaats van dat ze eredivisie ervaring opdoen.
Moet zeggen dat hij het erg goed doet. Om gelijk grootverdiener te worden lijkt me wat overdreven, maar toch een prima keeper voor 250K als de bronnen goed zijn. Als hij niet bijtekend, breng ik maar wat graag Vermeer op de fiets richting de Bijlmer.dutchgio schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:29:
Niet heel gek ook, Ajax begint laag en Onana is nu basisspeler en verwacht dus ook meer.
Nou wat mij betreft mag hij bij de grootverdieners om hem te laten blijvenLekkerboeie86 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:49:
[...]
Moet zeggen dat hij het erg goed doet. Om gelijk grootverdiener te worden lijkt me wat overdreven, maar toch een prima keeper voor 250K als de bronnen goed zijn. Als hij niet bijtekend, breng ik maar wat graag Vermeer op de fiets richting de Bijlmer.
Niet zo zin om na 1 seizoen weer een geschikte keeper te gaan vinden, want hij doet het gewoon echt heel erg goed.
Wat men volgens mij duidelijk wil maken is dat de echte toptalenten nu al een basisplaats hadden gehad. Een laatbloeier kan nog steeds een leuk talent zijn, maar niet een echt toptalent. Als bijvoorbeeld Nouri echt zo'n toptalent was, had ie zijn plek in de basis 11 wel al afgedwongen. Kijk naar een Mbappe (Monaco), een Dembele (Dortmund), een Davies (Everton). Allen op dit moment basisspeler bij hun clubs (en sterkere competitie dan de Nederlandse) en niks ouder dan Nouri.
Als je echt zo'n groot talent bent als men zegt, dwing je simpelweg heel snel een basisplaats af. Het is nu ook weer niet zo dat iemand als Ziyech wereldklasse is (althans, ik vind het een leuke speler met name in de Eredivisie, maar dan houd het voor mij ook op) en hem daardoor buiten het team houdt. Iemand als Sneijder speelde ook gewoon al basis op zijn 19e (geen idee welke middenvelders er toen bij Ajax rondliepen verder)
Verschil blijft dat het voor een talent véél makkelijker is om in de basis 11 mee te komen en zich daarin verder te ontwikkelen als de rest van dat team voldoende ervaring heeft. Het gebrek daaraan heeft Ajax, en vooral de doorstroming en verdere ontwikkeling van jong talent, in de afgelopen jaren behoorlijk opgebroken.
Wat moet Janssen bij Ajax ?
Hij verdient meer in the PL
Voetballen??Hackus schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:26:
Wat moet Janssen bij Ajax ?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik zal even mijn altijd zeer correcte voorspelling geven. Er zijn vanavond 2 mogelijkheden:
Feyenoord krijgt het moeilijk en trekt het net over de streep (1-0 in minuut 84) of verliest zelfs punten: Geen kampioen
Optie 2:
Feyenoord klapt er vanavond met 5-0 overheen: Feyenoord word gewoon kampioen
Ik zie geen middenweg. De teleurstelling van het spel van zondag (niet perse de uitslag) moet nu weggespeeld worden. Dat doe je door eroverheen te klappen. Als ze dat niet lukt (wel klote dat Maaskant er nu is), zie ik wedstrijden als Zwolle uit ook als een bedreiging.
Feyenoord krijgt het moeilijk en trekt het net over de streep (1-0 in minuut 84) of verliest zelfs punten: Geen kampioen
Optie 2:
Ik zie geen middenweg. De teleurstelling van het spel van zondag (niet perse de uitslag) moet nu weggespeeld worden. Dat doe je door eroverheen te klappen. Als ze dat niet lukt (wel klote dat Maaskant er nu is), zie ik wedstrijden als Zwolle uit ook als een bedreiging.
Ik zou er geen geld op gaan inzettenPWM schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:23:
Ik zal even mijn altijd zeer correcte voorspelling geven. Er zijn vanavond 2 mogelijkheden:
Optie 2:
Ben vooral benieuwd wat Ajax vanavond gaat doen, speelde fantastisch zondag, maar vaak is het moeilijk om dat twee wedstrijden vast te houden..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Of AZ speelt uit het niets weer eens een fantastische wedstrijd, kan allemaal.Gynnad schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:24:
Ben vooral benieuwd wat Ajax vanavond gaat doen, speelde fantastisch zondag, maar vaak is het moeilijk om dat twee wedstrijden vast te houden..
Dit topic is gesloten.