Ja inderdaadtoolkist schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:56:
Kunnen John en Pierre t niet gaan doen? Die zeggen nu logischere dingen dan wat Blind ooit gedaan heeft
Hihi. Blind:"achteraf is het makkelijk om te bepalen dat het voor De Ligt te vroeg was." Nee kneus, iedereen zei dat vooraf al!
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Gewoon eigenwijs blijven over De Ligt, lullig voor die jongen, want die treft geen schuld vind ik
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Wat een blaaskaak. Nul inhoud heeft die Blind. Een lapzwans zonder de ruggegraat om zijn eigen fouten toe te geven.
Die mag nog niet eens te stemmen.Hackus schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:02:
Gewoon eigenwijs blijven over De Ligt, lullig voor die jongen, want die treft geen schuld vind ik
Die kun je inderdaad weinig kwalijk nemen.
Wel goeie ervaring.
Of ik zit in een timeloop of er is nu al een samenvatting.
ik zat per ongeluk de 2e helft weer te kijken
[ Voor 15% gewijzigd door MrMonkE op 25-03-2017 23:07 . Reden: moderne techniek ook.. ]
★ What does that mean? ★
Ik had zo'n afgang voor de Ligt ook niet verwacht. Vermoed ook de zenuwen?ph4ge schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:02:
Hihi. Blind:"achteraf is het makkelijk om te bepalen dat het voor De Ligt te vroeg was." Nee kneus, iedereen zei dat vooraf al!
Maar ok Blind is de bondscoach, die moet dat beter inschatten. Zijn verantwoordelijkheid
Die nummer 9.. 3x gescoord in 21 wedstrijden in de Poolse competitie.. hou op Danny
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ook zijn eigen zoon is niet scherp
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Inderdaad.St@m schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:04:
Die nummer 9.. 3x gescoord in 21 wedstrijden in de Poolse competitie.. hou op Danny
Als Blind nu nog blijft zitten, vind ik het ongeloofwaardig
Pff erg arrogant reactie van Blind, totaal niet naar zichzelf kijken en gewoon niet toegeven dat hij een foute beslissing heeft gemaakt in Ligt opstellen.
Verder snap ik niet wat Promes en Blind in de basis doen. Hoop nu ook dat mensen hebben gezien dat Dost niet past in een team waar hij geen bal voor het intikken krijgt, want dat is eigenlijk zijn enige kwaliteit.
Verder snap ik niet wat Promes en Blind in de basis doen. Hoop nu ook dat mensen hebben gezien dat Dost niet past in een team waar hij geen bal voor het intikken krijgt, want dat is eigenlijk zijn enige kwaliteit.
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 25-03-2017 23:11 ]
Gelukkig zijn Van Koot en De Bie op npo2
Als het jullie Nederlanders wat kan troosten, onze zogenaamde Belgische gouden generatie heeft het ook archislecht gedaan en halen met een gelukje een punt tegen de Grieken.
Dat Blind zelf niet opstapt is nog te begrijpen, die komt nergens anders aan de bak.Harribo schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:05:
[...]
Inderdaad.
Als Blind nu nog blijft zitten, vind ik het ongeloofwaardig
Als KNVB zijnde onhoudbaar, dit kan niet meer.
Kansloze wanvertoning.
Ik dacht dat die wedstrijd droevig was maar wachtend op het WK journaal zie ik voor het eerst iets dat 'de kwis' heet. Lekker meeliften op de populariteit van voetbal met een programma dat nog minder kwaliteit heeft dan de prestatie van het Nederlands elftal eerder op de avond.
★ What does that mean? ★
Ik heb in totaal 15 minuten gekeken. Niet om aan te zien. De hele linkerrij uit de eredivisie speelt sterker én met 1000x meer vechtlust.
In die minuten dat ik keek zag ik Strootman blunder na blunder maken.
Tja.
In die minuten dat ik keek zag ik Strootman blunder na blunder maken.
Tja.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ja Thanks. Ik heb wat slechte wedstrijden gezien. Maar dit was echt pijnlijk om naar te kijken. Echt pijnlijk. Gelukkig is t bier niet duur hier.Renall schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:24:
Je zal maar naar Bulgarije zijn gevlogen voor deze wedstrijd.
Proost.
Toen die Mart Smeets wannabe begon met 'mag ik dat zeggen', heb ik em snel uitgezet.MrMonkE schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:41:
Ik dacht dat die wedstrijd droevig was maar wachtend op het WK journaal zie ik voor het eerst iets dat 'de kwis' heet. Lekker meeliften op de populariteit van voetbal met een programma dat nog minder kwaliteit heeft dan de prestatie van het Nederlands elftal eerder op de avond.
Kan Oranje niet uitgezonden worden op Fox Ziggo, dan is het door het schakelkanaal tenminste nog om aan te zientoolkist schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:56:
[...]
Toen die Mart Smeets wannabe begon met 'mag ik dat zeggen', heb ik em snel uitgezet.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Blind, je bent uitvoerig gewogen, en nu na zoveel tijd, en reeds eerder een opzichtig gemiste kwalificatie, toch écht wel duidelijk te Ligt bevonden...
O ja, en ik hoop dat je nu zelf het Ligt ziet.
Welke janjurk haalt het in zijn bolle harses?
Een 17-jarige die amper 2 wedstrijden in het 1e van Ajax heeft gespeeld, waarin hij zelfs al tegen Excelsior opzichtig in de fout ging.
Dan kun je van willekeurig welke club in de Eredivisie wel een centrale verdediger in het NL elftal laten debuteren. Kom op, ik daag je uit. Mattheij of zo.
O ja, en ik hoop dat je nu zelf het Ligt ziet.
Welke janjurk haalt het in zijn bolle harses?
Een 17-jarige die amper 2 wedstrijden in het 1e van Ajax heeft gespeeld, waarin hij zelfs al tegen Excelsior opzichtig in de fout ging.
Dan kun je van willekeurig welke club in de Eredivisie wel een centrale verdediger in het NL elftal laten debuteren. Kom op, ik daag je uit. Mattheij of zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 26-03-2017 00:14 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Een speler te vroeg brengen is inderdaad een fout, Blind had beter moeten weten dan de Ligt in de basis te zetten, er was met Ron Vlaar tegen Italie een zeer goede reden waarom de Ligt niet een basisplaats zou moeten hebben.
Maar om alles op de Ligt af te schuiven, Nederland heeft gewoon een matig elftal, een zwakke keeper, die achterhoede is ook niet geweldig, Bas Dost... het is leuk dat hij ze er in portugal allemaal in schiet maar dat is ook geen topper en als het middenveld niet zijn dag heeft dan kun je van dit soort ploegen gewoon verliezen.
Gaat een andere bondscoach hier een goed elftal van maken? ik denk het eigenlijk niet.
Nederland moet maar een paar jaartjes alle ballen aan Robben geven...als hij niet geblesseerd is uiteraard.
Maar om alles op de Ligt af te schuiven, Nederland heeft gewoon een matig elftal, een zwakke keeper, die achterhoede is ook niet geweldig, Bas Dost... het is leuk dat hij ze er in portugal allemaal in schiet maar dat is ook geen topper en als het middenveld niet zijn dag heeft dan kun je van dit soort ploegen gewoon verliezen.
Gaat een andere bondscoach hier een goed elftal van maken? ik denk het eigenlijk niet.
Nederland moet maar een paar jaartjes alle ballen aan Robben geven...als hij niet geblesseerd is uiteraard.
De ligt valt imho niks te verwijten. Die jongen is te vroeg gebracht, en had nooit basis moeten staan. Blijft wel een groot talent, maar was simpelweg te vroeg.
Maar ook daarnaast, de rest bracht het ook niet. Zakten allemaal door de ondergrens. En daarbij is de bovengrens ook gewoon niet hoog. Te weinig talent, teveel middelmaat.
Overigens, las ik net op VI, als je verliest in Frankrijk, waar ik van uit ga, en de rest wint kom je op maximaal 19 punten. Als je dan al 2e wordt, grote kans dat het de slechtste is, dus dan geen Play offs. WK is klaar.
Maar ook daarnaast, de rest bracht het ook niet. Zakten allemaal door de ondergrens. En daarbij is de bovengrens ook gewoon niet hoog. Te weinig talent, teveel middelmaat.
Overigens, las ik net op VI, als je verliest in Frankrijk, waar ik van uit ga, en de rest wint kom je op maximaal 19 punten. Als je dan al 2e wordt, grote kans dat het de slechtste is, dus dan geen Play offs. WK is klaar.
Verwijderd
Inderdaad,
De Ligt kan hier gewoon niet veel aan doen, jongen is amper klaar voor het eerste van Ajax...laat staan Nederlands Elftal.
Maar talenten kapot maken zijn we goed in in Nederland...
Na een goed debuut zijn ze al de nieuwe Messi, bergkamp, Persie... krijgen een immense druk op zich gelegd en 19 van de 20 zijn al mentaal kapot of hebben het te hoog in hun bol voordat ze 20 zijn..
Maar al vanaf de eerste wedstrijd onder Blind ziet elke kenner/liefhebber/fan waar het probleem zit in dit elftal.
Blind....Blind en nog eens Blind.
Iedereen ziet het, iedereen weet het....Behalve de KNVB.
WK is niet meer haalbaar zoals boven mij al word gezegd, dus hopelijk dat Blind eruit word geschopt en we nu een Neutrale coach krijgen die ook gewoon meer tactisch inzicht heeft dan een Mol.
Maar al met al moet ik Blind wel bedanken, heb me in tijden niet zo vermaakt als vanavond.
Blunders, aannames, passes, mentaliteit..... Ga na een willekeurige wedstrijd in de Jupiler League en het is nog van hoger Niveau....
De Ligt kan hier gewoon niet veel aan doen, jongen is amper klaar voor het eerste van Ajax...laat staan Nederlands Elftal.
Maar talenten kapot maken zijn we goed in in Nederland...
Na een goed debuut zijn ze al de nieuwe Messi, bergkamp, Persie... krijgen een immense druk op zich gelegd en 19 van de 20 zijn al mentaal kapot of hebben het te hoog in hun bol voordat ze 20 zijn..
Maar al vanaf de eerste wedstrijd onder Blind ziet elke kenner/liefhebber/fan waar het probleem zit in dit elftal.
Blind....Blind en nog eens Blind.
Iedereen ziet het, iedereen weet het....Behalve de KNVB.
WK is niet meer haalbaar zoals boven mij al word gezegd, dus hopelijk dat Blind eruit word geschopt en we nu een Neutrale coach krijgen die ook gewoon meer tactisch inzicht heeft dan een Mol.
Maar al met al moet ik Blind wel bedanken, heb me in tijden niet zo vermaakt als vanavond.
Blunders, aannames, passes, mentaliteit..... Ga na een willekeurige wedstrijd in de Jupiler League en het is nog van hoger Niveau....
Verwijderd
Zijn best wel aardig wat mensen onder mijn vrienden en kennissen die voor Ajax zijn maar ken er niet eentje die Blind als ideale bondscoach zag of ziet.
Zoals Blind te snel bondscoach is geworden, zonder enige palmare als trainer voordien opgebouwd te hebben, zo is de Ligt te snel gedebuteerd in het Nederlands elftal.
Denk terug aan de impact die de ontmoeting met Italië indertijd had op Vlaar. Die werd indertijd volledig zoek gespeeld door Toni van Italië. Heeft jarenlang geduurd voor Vlaar weer van waarde werd voor het Nederlands elftal.
KNVB is domweg niet zo handig bezig de laatste seizoenen. Die hele opzet met Hiddink als mentor voor Blind etc. is toch reeds geflopt met dat Hiddink er nog was. En nu flopt het tweede gedeelte van die opzet ook.
Blind had zichzelf en de rest van Nederland veel leed(vermaak) kunnen besparen door de eer aan zichzelf te houden door samen met Hiddink de handdoek in de ring te gooien. Zal wel vanwege contracten zijn dat hij dat niet heeft gedaan.
Zoals Blind te snel bondscoach is geworden, zonder enige palmare als trainer voordien opgebouwd te hebben, zo is de Ligt te snel gedebuteerd in het Nederlands elftal.
Denk terug aan de impact die de ontmoeting met Italië indertijd had op Vlaar. Die werd indertijd volledig zoek gespeeld door Toni van Italië. Heeft jarenlang geduurd voor Vlaar weer van waarde werd voor het Nederlands elftal.
KNVB is domweg niet zo handig bezig de laatste seizoenen. Die hele opzet met Hiddink als mentor voor Blind etc. is toch reeds geflopt met dat Hiddink er nog was. En nu flopt het tweede gedeelte van die opzet ook.
Blind had zichzelf en de rest van Nederland veel leed(vermaak) kunnen besparen door de eer aan zichzelf te houden door samen met Hiddink de handdoek in de ring te gooien. Zal wel vanwege contracten zijn dat hij dat niet heeft gedaan.
Verwijderd
Dat is ook weer overdreven. De Ligt is geen slachtoffer in welk opzicht dan ook. Niemand verplicht het de Ligt te gaan spelen voor het Nederlands elftal of i.d.Hupske schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:51:
Zullen we allemaal een motivatie brief schrijven voor de Ligt om hem ene opsteker te geven voor het falen van Blind?
Wanneer iemand wordt geselecteerd en nadien opgesteld heeft diegene er domweg te staan. Zo niet, dan faalt diegene. Leeftijd is dan echt niet relevant.
Dat klinkt wellicht hard maar daarin had van Hanegem een paar weken geleden in het AD wel gelijk ten aanzien van ook toen de Ligt. Leeftijd is geen excuus voor je vertoonde spel in het eerste van Ajax dan wel het Nederlands elftal.
Het spelersmateriaal is inderdaad niet best, maar Blind heeft er een handje van de verkeerde spelers te selecteren en op te stellen, dubieuze keuzes te maken met het systeem en de spelers zonder duidelijke instructies het veld op te sturen. De meeste coaches kunnen dat beter. LvG blonk zelfs uit in het instrueren van zijn spelers (één van de redenen waarom het contrast met Hiddink zo groot was).Tweaking Art schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:57:
Wie stelt er nou drie dynamische middenvelders op? Twee hangende vleugelspelers als je spits voorzetten nodig heeft? Een debutant van 17 voor een niet-communicerende keeper? Nee, ik denk dat veel coaches hier een beter elftal van zouden maken. Een goed elftal wordt lastiger.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Slim gedaan door de knvb. Hoeven ze ook geen lastige vragen te beantwoorden waarom ze Qatar niet boycottenKingKoning schreef op zondag 26 maart 2017 @ 03:15:

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Blind eruit en eens een bondscoach uit het buitenland halen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Kunnen beter België gaan annexeren als we naar het WK willen.On_E schreef op zondag 26 maart 2017 @ 08:55:
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Het WK lijkt mij onhaalbaar. Maar ik denk wel dat een keer iemand van buitenaf goed kan uitpakken.Bossie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:01:
[...]
Kunnen beter België gaan annexeren als we naar het WK willen.
Blind die twijfelt, de KNVB die vandaag al wil babbelen met Blind... Zou t dan toch?
Neeeeh, ik geloof er niks van. Ze zullen wel over contract verlenging gaan praten
Neeeeh, ik geloof er niks van. Ze zullen wel over contract verlenging gaan praten
Niet te hard roepen om iemand van buitenaf: de KNVB kennende zullen ze dan iemand aanstellen uit de korfbalwereld...On_E schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:02:
[...]
Het WK lijkt mij onhaalbaar. Maar ik denk wel dat een keer iemand van buitenaf goed kan uitpakken.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Pietervs schreef op zondag 26 maart 2017 @ 09:46:
[...]
Niet te hard roepen om iemand van buitenaf: de KNVB kennende zullen ze dan iemand aanstellen uit de korfbalwereld...
Maar serieus, iemand die 'blanco' naar spelers kijkt en modern voetbal wil spelen (dus niet altijd maar 433) lijkt mij voor nu de beste optie.
Nederland heeft betere spelers dan Bulgarije, IJsland of Turkije en toch gaan we steeds weer tegen dat soort ploegen ten onder.Tweaking Art schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:57:
Nederland heeft gewoon een matig elftal, een zwakke keeper, die achterhoede is ook niet geweldig, Bas Dost... het is leuk dat hij ze er in portugal allemaal in schiet maar dat is ook geen topper en als het middenveld niet zijn dag heeft dan kun je van dit soort ploegen gewoon verliezen.
Het probleem is breder dan alleen het opstellen van De Ligt. Kijk ten eerste al eens naar de motivatie die Blind geeft. Hij zei: "liever een rechtspoot vanwege de opbouw". In alles ademt dat de arrogantie van een absolute topploeg, alsof we iedereen stuk kunnen tikken. Het is de cultuur die er bij Ajax wordt ingeramd. maar het is een redenatie die past bij het Ajax van v Gaal of het Barcelona van Guardiola maar niet bij een landenploeg die geen top meer is.
Blind heeft totaal geen oog voor de verhoudingen in het tegenwoordige voetbal. Hij deed het met De Ligt en Riedewald en in mindere mate met Tete: het is arrogant om te denken dat een tiener met tien potjes in Ajax 1 klaar is voor Oranje. En tegelijkertijd worden degelijke spelers uit de Premier League genegeerd of snel weer afgeserveerd. Beseft Blind de verhoudingen in het voetbal wel? Zie ook de wissels gisteren. Een middenveld met drie dezelfde types functioneert niet en wie wisselt hij: de basisspeler van de nummer vier van de Premier League.
Ook lijkt er geen plan te zijn. Dan stelt hij weer een middenveld op met drie aanvallende middenvelders, dan weer eentje zonder lopers, dan weer eentje met alleen maar lopers. Hij doet maar wat. En juist als je de absolute kwaliteiten niet hebt moet je wel een duidelijk plan hebben. Dat hoeft echt niet per se een verdedigend plan te zijn maar iets bescheidener mag wel. We hoeven ons bijvoorbeeld echt niet te groot te voelen om gewoon lange ballen op Dost te spelen als de situatie daar om vraagt
Individueel denk ik dat de Nederlandse voetballers niet (veel) onder doen voor de rest van de voetbalwereld.
Maar...
- er is geen aanwas van jong talent. De Ligt is leuk, maar nog veel te nat achter de oren, en verdere talenten zijn er nauwelijks te vinden
- de "oude" garde wordt onderhand links en rechts voorbij gelopen door de "jonkies" uit het buitenland. Ze kunnen nog een prima balletje trappen, maar langer dan 1 helft wordt al moeilijk, en enige vorm van samenspel vinden de meesten niet echt interessant.
Daarnaast hebben we een bondscoach die zelf een prima voetballer was, maar er nu achter komt dat dat toch heel wat anders is dan coachen. En een bond die hem lekker door laat zwemmen met als gevolg dat er wéér een bondscoach zit die niet verder kan kijken dan Ajax en hun jeugdopleiding. En Nederland dus snoeihard faalt: na het missen van het EK kunnen we nu dus ook het WK vergeten en zal het minimaal tot 2020 duren voor we weer eens aan een toernooi mee mogen doen.
Op zich is dat laatste niet heel erg: zoals gezegd is er te weinig aanwas van onderaf. Dus hebben we nu mooi een paar jaar om eens wat jongeren klaar te stomen. Die laten we in 2020 eens snuffelen aan een groot internationaal toernooi, zodat er tegen 2022/2024 daadwerkelijk weer eens een team staat wat iets te bieden heeft...
Maar...
- er is geen aanwas van jong talent. De Ligt is leuk, maar nog veel te nat achter de oren, en verdere talenten zijn er nauwelijks te vinden
- de "oude" garde wordt onderhand links en rechts voorbij gelopen door de "jonkies" uit het buitenland. Ze kunnen nog een prima balletje trappen, maar langer dan 1 helft wordt al moeilijk, en enige vorm van samenspel vinden de meesten niet echt interessant.
Daarnaast hebben we een bondscoach die zelf een prima voetballer was, maar er nu achter komt dat dat toch heel wat anders is dan coachen. En een bond die hem lekker door laat zwemmen met als gevolg dat er wéér een bondscoach zit die niet verder kan kijken dan Ajax en hun jeugdopleiding. En Nederland dus snoeihard faalt: na het missen van het EK kunnen we nu dus ook het WK vergeten en zal het minimaal tot 2020 duren voor we weer eens aan een toernooi mee mogen doen.
Op zich is dat laatste niet heel erg: zoals gezegd is er te weinig aanwas van onderaf. Dus hebben we nu mooi een paar jaar om eens wat jongeren klaar te stomen. Die laten we in 2020 eens snuffelen aan een groot internationaal toernooi, zodat er tegen 2022/2024 daadwerkelijk weer eens een team staat wat iets te bieden heeft...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ranieri! Dilly ding dilly dong 😎On_E schreef op zondag 26 maart 2017 @ 08:55:
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.
Bijvoorbeeld. Maar het hoeft van mij ook niet per se een buitenlander te zijn. Wel graag iemand met een frisse blik. Daarom ben ik ook huiverig voor iemand als De Boer: die komt toch uit dezelfde cultuur en heeft tekort bij Inter gezeten om die frisse blik te kweken.
Ranieri was meer een grapje, maar hij zou heel wat meer kunnen brengen als een Danny Blind maar dan kan je wel elke trainer uit het buitenland aanwijzen 
Verder is het bij de KNVB ook een grote bende. Die Gijs de Jong is voor mij een grote onbekende, ik heb hem überhaupt nooit aan het woord gezien in een interview of iets dergelijks. Nu lees ik op de site van de NOS dat Jean-Paul Decossaux commerciele voetbaldirecteur is? Who the fuck is that?
En dan van Breukelen... Was een prima keeper maar ik vind hem bij de KNVB net een clown Bassie.
Verder is het bij de KNVB ook een grote bende. Die Gijs de Jong is voor mij een grote onbekende, ik heb hem überhaupt nooit aan het woord gezien in een interview of iets dergelijks. Nu lees ik op de site van de NOS dat Jean-Paul Decossaux commerciele voetbaldirecteur is? Who the fuck is that?
En dan van Breukelen... Was een prima keeper maar ik vind hem bij de KNVB net een clown Bassie.
Ik vind dat een belediging voor clown bassie. Dat zeverige slappe geleuter van van Breukelen is echt verschrikkelijk. Ik heb nog nooit langer dan 30 seconden naar die man zijn onzin kunnen luisteren. Hij is typisch zo iemand waarmee ik het eens ben omdat ik dan de hoop heb dat hij sneller stopt met praten. Dat dit soort mensen uberhaupt kansen krijgt in serieuze posities betekent gewoon dat de hele samenleving failliet aan het gaan is aan 'everyones a winner'.Vlassie1980 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:39:
★ What does that mean? ★
Op één of andere manier gaat veel bij de KNVB nu totaal mis, in de zin dat het grootste uithangbord (NL elftal) totaal faalt.MrMonkE schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:46:
[...]
Ik vind dat een belediging voor clown bassie. Dat zeverige slappe geleuter van van Breukelen is echt verschrikkelijk. Ik heb nog nooit langer dan 30 seconden naar die man zijn onzin kunnen luisteren. Hij is typisch zo iemand waarmee ik het eens ben omdat ik dan de hoop heb dat hij sneller stopt met praten. Dat dit soort mensen uberhaupt kansen krijgt in serieuze posities betekent gewoon dat de hele samenleving failliet aan het gaan is aan 'everyones a winner'.
Beleidskeuzes in het verleden, door de leiding / RvC (?) verkeerd of überhaupt (tot ieders verbijstering) gekozen bestuurders en uitvoerders (zoals Blind, Van Breukelen) krijgen geen grip op de zaak, omdat ze er überhaupt geen kaas van gegeten blijken hebben.
Niemand neemt je zo na een tijd toch nog serieus?
Echte visie, echt verstand van organisatie en voetbalzaken lijkt met het badwater weg te zijn gegooid.
Nu rest voorlopig drastische herstelwerkzaamheden, of wellicht totale wederopbouw.
Topdown / trickle down onkunde. Er zou een kleine paleisrevolutie voor nodig zijn om dit tij te keren.
En dan niet alleen met moddergooien, laat mensen als Van Breukelen en Blind in hun waarde. je hebt ze zelf aangesteld.
Maar los dit wel op, door met (mensen met) écht verstand van besturen en (mensen met) écht verstand van opleiden, (mensen met) leiding geven en (mensen met) beleid maken. RvC: actie!
[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 26-03-2017 11:24 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
KNVB en bondcoach zijn kleinere oorzaken. Het belangrijkste is dat we momenteel niet de goede mix van spelers hebben. Ik vind ons team in het algemeen fysiek te beperkt. Daardoor kunnen we niet meekomen met de dynamiek die het huidige voetbal tegenwoordig vereist. De paar spelers die in het buitenland spelen hebben daar vaak goede en fysiek sterke spelers om zich heen. Ons elftal is altijd een verzameling van die smalle ventjes en kabouters, terwijl we notabene het langste volk van de wereld zijn! En wat we dan hebben aan kracht zoals Lens en Memphis zit dan ook nog op de bank.
en wie zet die krachtpatsers op de bank? Juist.... Blind.Poecillia schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:16: Ons elftal is altijd een verzameling van die smalle ventjes en kabouters, terwijl we notabene het langste volk van de wereld zijn! En wat we dan hebben aan kracht zoals Lens en Memphis zit dan ook nog op de bank.
De KNVB kan niet anders dan Blind ontslaan na het zoveelste brevet van onvermogen van die prutser.
Hij heeft zelf alweer aangegeven te blijven zitten..... hoe bedoel je gebrek aan zelfreflectie.
Waar heel NL al lang doorhad dat het oproepen van de Ligt al enorm controversieel was, gaat Blind nog een stap verder en geeft m een basisplaats........
En dan achteraf zeggen, ja, dat was niet handig...

Schoon schip heeft de KNVB nodig, en wel direct, voordat het NL voetbal onherstelbaar beschadigd is
[ Voor 27% gewijzigd door LZ86 op 26-03-2017 12:31 ]
Het middenveld bestond volledig uit lopers, we hadden een boomlange spits en ook het centrum achterin bestond uit een lange en brede speler. Dat was gister absoluut het probleem nietPoecillia schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:16:
Ik vind ons team in het algemeen fysiek te beperkt.
Blind heeft ook nog nooit leiderschap en vechtlust uitgestraald. Hij kan niemand overtuigen van zijn opstelling, niet alleen nu met De Ligt
Hij stapt blijkbaar niet zelf op vóór NL-Italië.
Hoezo in vredesnaam niet?
Vriendschappelijke pot, er staat niets op het spel, om met Rutte te spreken: Pleur op.
Vriendschappelijke pot, er staat niets op het spel, om met Rutte te spreken: Pleur op.
Omdat hij dan geen ontslagvergoeding krijgt, en geen enkele club hem nu zou willen hebben.Ramzzz schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:49:
Hij stapt blijkbaar niet zelf op vóór NL-Italië.
Vanmiddag gaan ze om tafel. Ik hoop dat daaruit een einde van zijn tijdperk komt en niet weer een gekunsteld verhaal waarin ze even met z'n allen lekker op één lijn gaan zitten.
Om te kwalificeren kunnen we echt niet op deze manier door gaan. Er is rigoureuze verandering én een wonder nodig. Blind gaat beiden niet kunnen brengen.
Om te kwalificeren kunnen we echt niet op deze manier door gaan. Er is rigoureuze verandering én een wonder nodig. Blind gaat beiden niet kunnen brengen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee die vooruitzichten ná een nederlaag tegen Italië zijn uiteraard zeker 2x beter.BrZ schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:51:
[...]
Omdat hij dan geen ontslagvergoeding krijgt, en geen enkele club hem nu zou willen hebben.
Yep, Blind had de Ligt niet moeten meenemen/opstellen etc. Echter als de Ligt ipv een pupillenfout te maken bij de eerste goal, de bal simpelweg had geruimd, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest en had je deze discussie ook niet gehad.Hackus schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:38:
Blind heeft ook nog nooit leiderschap en vechtlust uitgestraald. Hij kan niemand overtuigen van zijn opstelling, niet alleen nu met De Ligt
Het is vooral schokkend dat Oranje simpelweg geen vuist kon maken tegen deze tegenstander, sinds Blind bondscoach lijkt Oranje vooral tegen zichzelf te voetballen en door persoonlijke fouten puntverlies te lijden.
Na intussen een samenvatting enz. te zien van Nederland-Bulgarije heb ik toch wel met Matthijs de Ligt te doen. Dat is een hard voetballot voor zo'n 17-jarige knaap. Hoe kijkt Nederland er tegen aan? Uiteindelijk loopt het al langer vierkant bij Oranje en kan je het bezwaarlijk op hem steken.
We hebben gewoon 10x zo goed materiaal als Bulgarije en hebben zat kwaliteit om het EK en WK te halen. Nee, we zijn qua materiaal geen wereldtop, misschien niet eens top 10, maar wel heel veel beter dan de landen waar we onder Blind van verliezen. Hij heeft er gewoon een t*****zooi van gemaakt. Fout op fout waardoor er los zand op het veld staat wat ook nergens meer op terug kan vallen en er geen vertrouwen meer is. Tactisch lijkt het he-le-maal nergens op en zn selectiebeleid is, om het positief af te sluiten, lachwekkend.Poecillia schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:16:
KNVB en bondcoach zijn kleinere oorzaken. Het belangrijkste is dat we momenteel niet de goede mix van spelers hebben. Ik vind ons team in het algemeen fysiek te beperkt. Daardoor kunnen we niet meekomen met de dynamiek die het huidige voetbal tegenwoordig vereist. De paar spelers die in het buitenland spelen hebben daar vaak goede en fysiek sterke spelers om zich heen. Ons elftal is altijd een verzameling van die smalle ventjes en kabouters, terwijl we notabene het langste volk van de wereld zijn! En wat we dan hebben aan kracht zoals Lens en Memphis zit dan ook nog op de bank.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 26-03-2017 13:41 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wie zou überhaupt willen instappen bij oranje nu? Je bent dan de bondscoach die het WK niet heeft gehaald.
Mee eens, al gaat de KNVB ook absoluut niet vrij-uit hier.ph4ge schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:40:
[...]
We hebben gewoon 10x zo goed materiaal als Bulgarije en hebben zat kwaliteit om het EK en WK te halen. Nee, we zijn qua materiaal geen wereldtop, misschien niet eens top 10, maar wel heel veel beter dan de landen waar we onder Blind van verliezen. Hij heeft er gewoon een t*****zooi van gemaakt. Fout op fout waardoor er los zand op het veld staat wat ook nergens meer op terug kan vallen en er geen vertrouwen meer is. Tactisch lijkt het he-le-maal nergens op en zn selectiebeleid is, om het positief af te sluiten, lachwekkend.
Je kunt de bondscoach worden die ondanks het falen van de KNVB, Hiddink en Blind het WK wel heeft weten te halen. Mocht Oranje het onder een andere bondscoach niet halen, dan betwijfel ik of de bondscoach dan als schuldige wordt gezien.Exocet schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:47:
Wie zou überhaupt willen instappen bij oranje nu? Je bent dan de bondscoach die het WK niet heeft gehaald.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Snap ook niet dat ik hier reageerph4ge schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:40:
[...]
We hebben gewoon 10x zo goed materiaal als Bulgarije en hebben zat kwaliteit om het EK en WK te halen.
[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 26-03-2017 14:11 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Met dit elftal wil je toch niet naar het WK toe. We hebben echt een hele slechte lichting gewoon. We moeten gewoon aantal jaren wachten tot we weer een goeie lichting hebben.
Het was gister echt niet om aan te zien.
Het was gister echt niet om aan te zien.
We gaan toch ook niet?
Wat zijn de kansen van Oranje op WK-deelname? - http://nos.nl/l/2165056
Wat zijn de kansen van Oranje op WK-deelname? - http://nos.nl/l/2165056
Dat is het dus niet, zo kun je alle kanten op. niemand begreep die keuze en dat zet al een stempel op de wedstrijd. Nederland had snel op 2-0 moeten komen tegen onderschatte tegenstander.Bossie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:54:
[...]
Yep, Blind had de Ligt niet moeten meenemen/opstellen etc. Echter als de Ligt ipv een pupillenfout te maken bij de eerste goal, de bal simpelweg had geruimd, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest en had je deze discussie ook niet gehad.
Het is vooral schokkend dat Oranje simpelweg geen vuist kon maken tegen deze tegenstander, sinds Blind bondscoach lijkt Oranje vooral tegen zichzelf te voetballen en door persoonlijke fouten puntverlies te lijden.
Als coach moet je je speler kunnen doen geloven dat ze winnen en dat alles goed staat, ervaren jongens als Robben en Sneijder moeten daar ook in geloven. Dat is niet zo geweest, en niet alleen gister. Robben wist niet wat ie moest zeggen in het interview, omdat hij in de knel zat.
Hij kan/mag zijn eigen mening en gevoel niet uitten als aanvoerder.
9 van de 10 optredens is Daley ook niet scherp fit. ook al kom je achter door fout van De Ligt staat er nog een volle wedstrijd voor de boeg.
Waarom Promes ipv Depay die veel harder speelt en veel meer uitstraling heeft
Waarom niet gelijk Hoedt die veel herstel werk heeft gedaan, 23j en als 38 wedstrijden bij Lazio speelt.......
Kan wel hele lap tekst posten, maar wil mijn zondag niet vergallen
"Als de serie Luxemburg (thuis), Frankrijk (uit), Bulgarije (thuis), Wit-Rusland (uit) en Zweden (thuis) louter overwinningen oplevert, komt Oranje op 22 punten. Een - niet ondenkbare nederlaag in en tegen Frankrijk - zou betekenen dat Nederland maximaal op 19 punten kan komen. In dat laatste geval kan Nederland het WK eigenlijk vergeten."
Dat lukt me al volslagen kansloos inderdaad.
Frankrijk win je sowieso niet van, laat staan die andere duels ineens wel.
Maar Blind beweerd zich op de afgelopen paar weken te richten van de Ligt. De weken waarin hij 2 keer een pupillenfout maakt. 1 zonder gevolgen uiteindelijk tegen Kopenhagen, doordat dit thuis werd goedgemaakt, en 1 tegen Excelsior, wat Ajax ongeveer de laatste kans voor het kampioenschap heeft gekost.Bossie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:54:
[...]
Yep, Blind had de Ligt niet moeten meenemen/opstellen etc. Echter als de Ligt ipv een pupillenfout te maken bij de eerste goal, de bal simpelweg had geruimd, dan was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest en had je deze discussie ook niet gehad.
Je kan wel zeggen, er had niets aan de hand geweest, maar dat de Ligt onder druk foutjes maakt is een gegeven, en ook niet heel gek met zijn leeftijd. Wat bezield die vent dan om in een WK kwalificatiematch die gewonnen MOET worden dat joch voor de leeuwen te gooien? Überhaupt hem te selecteren?
Blind heeft hiermee eens te meer aangetoond er geen reet van te kunnen. Jammer dat de KNVB daar nu pas achter lijkt te komen.
De analogie met "Daar Hoorden Zij Engelen Zingen" is wel compleet momenteel.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TbWpSg_XW6s]
(waar Blind ook al een hoofdrol speelde in de ondergang op voetbalgebied, door gebrek aan leidende capaciteiten).
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TbWpSg_XW6s]
(waar Blind ook al een hoofdrol speelde in de ondergang op voetbalgebied, door gebrek aan leidende capaciteiten).
Ik hoop toch wel dat we nog van Luxemburg kunnen winnen.dutchgio schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:43:
"Als de serie Luxemburg (thuis), Frankrijk (uit), Bulgarije (thuis), Wit-Rusland (uit) en Zweden (thuis) louter overwinningen oplevert, komt Oranje op 22 punten. Een - niet ondenkbare nederlaag in en tegen Frankrijk - zou betekenen dat Nederland maximaal op 19 punten kan komen. In dat laatste geval kan Nederland het WK eigenlijk vergeten."

Maar ik ben eigenlijk wel voor helemaal geen bonscoach naar Italië of de rest van de reeks. Het kan moeilijk nog veel slechter.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De hele onzin begint er al mee dat Blind het belangrijker vind dat het centrum uit een links en een rechtspoot bestaat. En dat dit zwaarder telt dan de kwaliteiten van de speler.
Linkspoot/rechtspoot is een luxe iets, de kwaliteiten van de speler zouden het belangrijkst moeten zijn.
Maar nee, of je in het centrum mag starten word voor 99% bepaald door of je links of rechts bent.
En Blind is niet de enige, Bosz, De Boer etc al die trainers van de KNVB zijn zo.
Linkspoot/rechtspoot is een luxe iets, de kwaliteiten van de speler zouden het belangrijkst moeten zijn.
Maar nee, of je in het centrum mag starten word voor 99% bepaald door of je links of rechts bent.
En Blind is niet de enige, Bosz, De Boer etc al die trainers van de KNVB zijn zo.
Leuk verhaal, maar waar staat er dan een linkspoot op rechts CV? (Of rechtspoot op links CV?Deadsy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:07:
De hele onzin begint er al mee dat Blind het belangrijker vind dat het centrum uit een links en een rechtspoot bestaat. En dat dit zwaarder telt dan de kwaliteiten van de speler.
Ik ben benieuwd hoever je komt
Float like a butterfly, sting like a bee.
?martinusz schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:15:
[...]
Leuk verhaal, maar waar staat er dan een linkspoot op rechts CV? (Of rechtspoot op links CV?
Uh het gaat er juist om dat Nederland die luxe niet heeft en gewoon de 2 beste verdedigers in het centrum moet zetten. Of ze links of rechtsbenig zijn is bijzaak.
Dat de Ligt mocht starten was omdat de Vrij weg viel en de Ligt een rechtspoot is.
[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 26-03-2017 18:22 ]
Je stelt zelf dat het links/rechtspoot als een luxe positie wordt gezien, en op basis van kwaliteit de beste speler moet spelen.Deadsy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:21:
[...]
?
Uh het gaat er juist om dat Nederland die luxe niet heeft en gewoon de 2 beste verdedigers in het centrum moet zetten. Of ze links of rechtsbenig zijn is bijzaak.
Maar waar speelt er een linksbenige centrale verdediger op de positie van rechter centrale verdediger, op basis van kwaliteit?
Die opmerking is dus wel correct, want dat gebeurd niet.
Verwijderd
Kijk aan, Blind is niet bij de training van Oranje. Zou het dan zowaar werkelijkheid gaan worden?
http://www.ad.nl/nederlan...der-danny-blind~a605f8a5/
Dus bij Oranje staan altijd de 2 beste verdedigers in het centrum?dutchgio schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:23:
[...]
Je stelt zelf dat het links/rechtspoot als een luxe positie wordt gezien, en op basis van kwaliteit de beste speler moet spelen.
Maar waar speelt er een linksbenige centrale verdediger op de positie van rechter centrale verdediger, op basis van kwaliteit?
Die opmerking is dus wel correct, want dat gebeurd niet.
Andere landen hebben die luxe. Het kwalitatieve verschil tussen hun beste opties voor het centrum zijn zo klein dat ze een links en een rechtspoot in het centrum kunnen zetten.
Gisteren had het centrum gewoon uit BMI en Hoedt moeten bestaan, maar nee het zijn 2 linkspoten dus mag de Ligt spelen. Terwijl het verschil in ervaring tussen de Ligt en Hoedt best groot is.
Lijkt me geen indicatie, behalve dan van het feit dat hij een gesprek heeft en dus niet bij de training van de reserves kan zijn (Als hij daar uberhaupt al zou zijn geweest).Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:32:
Kijk aan, Blind is niet bij de training van Oranje. Zou het dan zowaar werkelijkheid gaan worden?
Ik denk dat het een 'nog 1 keer ander ben je af' gesprek wordt.

★ What does that mean? ★
Real Madrid en Barcelona, al jaren.martinusz schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:15:
[...]
Leuk verhaal, maar waar staat er dan een linkspoot op rechts CV? (Of rechtspoot op links CV?
Dat terwijl Blind in het verleden geen enkel probleem had om met 2 rechtspoten in het centrum te spelen.Deadsy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:35:
[...]
Dus bij Oranje staan altijd de 2 beste verdedigers in het centrum?
Andere landen hebben die luxe. Het kwalitatieve verschil tussen hun beste opties voor het centrum zijn zo klein dat ze een links en een rechtspoot in het centrum kunnen zetten.
Gisteren had het centrum gewoon uit BMI en Hoedt moeten bestaan, maar nee het zijn 2 linkspoten dus mag de Ligt spelen. Terwijl het verschil in ervaring tussen de Ligt en Hoedt best groot is.
Wat Real Madrid betreft, Pepe, Ramos en Varane zijn alle drie rechts
Bij Barcelona zijn Mathieu / Umtiti idd links, maar Pique / Mascherano zijn idd allebei rechts en die waren de afgelopen jaren toch het centrale duo.
Dan staat er toch een rechtspoot op links CV? Dat werd toch ook gevraagd in de post die ik quotte? 2 rechtspoten of 2 linkspoten is mij om het even, het veld is immers symmetrisch. De discussie gaat imo ook niet over rechts of linksbenig, maar over 2 dezelfde in 1 opstelling.Bossie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:12:
[...]
Wat Real Madrid betreft, Pepe, Ramos en Varane zijn alle drie rechts
Bij Barcelona zijn Mathieu / Umtiti idd links, maar Pique / Mascherano zijn idd allebei rechts en die waren de afgelopen jaren toch het centrale duo.
En vwb Barcelona doelde ik inderdaad op Pique en Mascherano, was afgelopen jaren idd het eerste duo.
[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 26-03-2017 19:18 ]
BMI van die onnodige rode kaarten? De Ligt had er niet moeten staan wellicht. Maar een tegendoelpunt in de eerst 5 minuten van de wedstrijd niet goed kunnen maken, nee zelf geeneens een handvol goede kansen creëren, dat is het echte probleem. Als het nog tegen een grote voetbal natie was, maar dit was de nummer 71 (?).Deadsy schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:35:
[...]
Dus bij Oranje staan altijd de 2 beste verdedigers in het centrum?
Als we nu toch al geen goede kans meer maken, ga dan lekker stoppen met Blind, stoppen met een aantal oude(re) spelers en begin met een nieuwe bondscoach, vernieuwde verjonge selectie en een passende tactiek en leg een goede basis voor 2020.
Alle kritiek is nu op Blind, maar valt zijn technische staf niets aan te rekenen?
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 27-03-2017 08:51 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zo, Noord-Ierland ook alweer op weg naar het WK (playoffs)
. De nummer twee van groep E heeft ook maar 7 punten ... er is nog hoop
.

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 26-03-2017 23:02 ]

Ik denk dat de kijkcijfers van SV ook zelden zo hoog waren, ideale ontknoping.
Waar was Will Grigg?apis29 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:01:
Zo, Noord-Ierland ook alweer op weg naar het WK (playoffs). De nummer twee van groep E heeft ook maar 7 punten ... er is nog hoop
.
Zo belachelijk slecht is deze lichting toch niet. Als je bijvoorbeeld zoiets opstelt:
Cilissen
Karsdorp-van Dijk- de Vrij-Pieters
----Strootman----
Wijnaldum---Klaasen
Robben - Dost- Depay
Ik zal vast nog wel spelers vergeten maar dit team zou zich makkelijk moeten kunnen kwalificeren.
Ook met Hoedt, BMI en BLind achterin.
Cilissen
----Strootman----
Wijnaldum---Klaasen
Robben - Dost- Depay
Ik zal vast nog wel spelers vergeten maar dit team zou zich makkelijk moeten kunnen kwalificeren.
FCG
Aan de kwaliteit ligt het niet. Het is geen wereldklasse, maar goed genoeg om je te kwalificeren voor eindtoernooien. Nederland kan met gemak 30 spelers oproepen die beter zijn dan de beste Bulgaar. Strategisch, tactisch en leiderschap ging het helemaal mis.jeka schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:27:
Zo belachelijk slecht is deze lichting toch niet. Als je bijvoorbeeld zoiets opstelt:
Cilissen
----Strootman----
Wijnaldum---Klaasen
Robben - Dost- Depay
Dat bedoel ik maar. Er zijn landen die met minder meer kunnen! Waar ligt dat aan? Mentaliteit, druk of gewoon stomheid van alle kanten (trainer, staf, slechte instelling?).jeka schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:27:
Cilissen
----Strootman----
Wijnaldum---Klaasen
Robben - Dost- Depay
Je kunt schreeuwen wat je wilt, maar ik zou die spelers ook eens flink over hun klote geven. Beetje meer teamspirit mogen ze ook wel krijgen.
Zal vanavond weer "Manolev!" van de buis spatten?ph4ge schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:33:
[...]
Aan de kwaliteit ligt het niet. Het is geen wereldklasse, maar goed genoeg om je te kwalificeren voor eindtoernooien. Nederland kan met gemak 30 spelers oproepen die beter zijn dan de beste Bulgaar. Strategisch, tactisch en leiderschap ging het helemaal mis.
Ierland, N-Ierland... bijvoorbeeld.Mosin schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:50:
[...]
Dat bedoel ik maar. Er zijn landen die met minder meer kunnen! Waar ligt dat aan? Mentaliteit, druk of gewoon stomheid van alle kanten (trainer, staf, slechte instelling?).
Je kunt schreeuwen wat je wilt, maar ik zou die spelers ook eens flink over hun klote geven. Beetje meer teamspirit mogen ze ook wel krijgen.
Er staat vanuit de spelersgroep ook geen leider op, die de boel 'es opzweept. Waar was Robben, wat dat betreft? Vaak een go-to leider, maar hij laat het toch vaak afweten in cruciale wedstrijden (IJsland...

[ Voor 44% gewijzigd door Ramzzz op 27-03-2017 09:05 ]
Je moet nu ook gewoon afscheid nemen van Sneijder, die man zorgt alleen voor onrust.
Vertrouwen geven aan de nieuwe generatie. Volgend toernooi is in 2020 dan zijn die gasten 35+
Dus ook geen van Persie/Huntelaar/wie nu 32+ is.
Alleen Robben is een uitzondering op die regel, die presteert nog bij een topclub.
Ieder keer dat gezeur wie speelt, dat zorgt alleen voor druk bij de spelers die er wel instaan en niet voor vertrouwen. Gewoon duidelijk zijn. Jullie zijn mijn eerste keuze.
Ook de keeper moet vertrouwen krijgen, ik ben dan geen liefhebber van Zoet, maar je moet nummer 1 keeper duidelijkheid geven.
Idemdito met centraal achterin, gewoon een vast duo daar neer zetten alleen bij uitzonderlijke omstandigheden daar van afstappen.
Vertrouwen geven aan de nieuwe generatie. Volgend toernooi is in 2020 dan zijn die gasten 35+
Alleen Robben is een uitzondering op die regel, die presteert nog bij een topclub.
Ieder keer dat gezeur wie speelt, dat zorgt alleen voor druk bij de spelers die er wel instaan en niet voor vertrouwen. Gewoon duidelijk zijn. Jullie zijn mijn eerste keuze.
Ook de keeper moet vertrouwen krijgen, ik ben dan geen liefhebber van Zoet, maar je moet nummer 1 keeper duidelijkheid geven.
Idemdito met centraal achterin, gewoon een vast duo daar neer zetten alleen bij uitzonderlijke omstandigheden daar van afstappen.
En er komt nog van alles aan, het is nu misschien minder dan wij gewend waren (we hadden immers minimaal 3 wereld topspelers), maar nog altijd beter dan het gros van de landen. De toekomst zie ik overigens wel weer wat rooskleuriger in, over 5-10 jaar kun je best wel weer wat hebben staan, moet je kijken wat er allemaal in Jong Ajax en Jong Psv aan het ballen is, en de Oranje jeugdelftallen doen het ook aardig goed volgens mij.jeka schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:27:
Cilissen
----Strootman----
Wijnaldum---Klaasen
Robben - Dost- Depay
Nu op zoek naar iemand die van de huidige spelers een team kan maken en de juiste tactiek gebruikt.
Ik moet wel bekennen dat Blind soms ook wel pech had, doordat de beste die we dan hebben steeds geblesseerd waren.Joostje123 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:06:
[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 27-03-2017 09:07 ]
Ik wil Robben sowieso geen voorkeur geven omdat hij bij Bayern speelt. En bij Bayern staan ook nog eens wat betere spelers om hem heen, dus dat is sowieso makkelijker voetballen. Robben lijkt me ook geen geschikte leider. Je betrapt hem toch vaak op arrogantie. Een geval, de kern van het beestje.Ramzzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:02:
[...]
Zal vanavond weer "Manolev!" van de buis spatten?
[...]
Ierland, N-Ierland... bijvoorbeeld.
Er staat vanuit de spelersgroep ook geen leider op, die de boel 'es opzweept. Waar was Robben, wat dat betreft? Vaak een go-to leider, maar hij laat het toch vaak afweten in cruciale wedstrijden (IJsland...)...
Ik zou zeggen Strootman, maar dat valt ook vies tegen heb ik het idee. Kunnen wij geen tpye Arturo Vidal opleiden? Denk het niet. Wij beginnen gewoon slap, slap en slapper te worden. Daarbij krijg ik ook vaak het idee dat er een machts strijd bij de KNVB heerst. Iedereen wil maar het goudhaantje worden en zo kun je natuurlijk geen reet uitvoeren.
KNVB is sowieso rot van binnen, welke debiel stelt nu van Breukelen aan op zo'n positie.Mosin schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:13:
[...]
Ik wil Robben sowieso geen voorkeur geven omdat hij bij Bayern speelt. En bij Bayern staan ook nog eens wat betere spelers om hem heen, dus dat is sowieso makkelijker voetballen. Robben lijkt me ook geen geschikte leider. Je betrapt hem toch vaak op arrogantie. Een geval, de kern van het beestje.
Ik zou zeggen Strootman, maar dat valt ook vies tegen heb ik het idee. Kunnen wij geen tpye Arturo Vidal opleiden? Denk het niet. Wij beginnen gewoon slap, slap en slapper te worden. Daarbij krijg ik ook vaak het idee dat er een machts strijd bij de KNVB heerst. Iedereen wil maar het goudhaantje worden en zo kun je natuurlijk geen reet uitvoeren.

Ik weet niet wat niveau van Nigel de Jong tegenwoordig is maar dat is wel het type wat je als aanvoerder wil hebben.Mosin schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:13:
[...]
Ik wil Robben sowieso geen voorkeur geven omdat hij bij Bayern speelt. En bij Bayern staan ook nog eens wat betere spelers om hem heen, dus dat is sowieso makkelijker voetballen. Robben lijkt me ook geen geschikte leider. Je betrapt hem toch vaak op arrogantie. Een geval, de kern van het beestje.
Ik zou swaggen Strootman, maar dat valt ook vies tegen heb ik het idee. Kunnen wij geen tpye Arturo Vidal opleiden? Denk het niet. Wij beginnen gewoon slap, slap en slapper te worden. Daarbij krijg ik ook vaak het idee dat er een machts strijd bij de KNVB heerst. Iedereen wil maar het goudhaantje worden en zo kun je natuurlijk geen reet uitvoeren.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Robben is er nu al vaker niet dan wel bij, die gaat echt 2020 niet halen. Daar heeft hij het lichaam niet voor. Mocht hij in de zomer van 2020 toch fit zijn kan je hem altijd inpassen, maar ik zou er niet op rekenen.Joostje123 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:06:
Je moet nu ook gewoon afscheid nemen van Sneijder, die man zorgt alleen voor onrust.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Oranje speelt maar een paar keer per jaar en je bent afhankelijk van het materiaal dat dan beschikbaar is. Er zijn simpelweg geen spelers die er echt bovenuit steken.Joostje123 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:06:
Blind probeerde wat jij voorstelt. Bijvoorbeeld Tete kreeg dat vertrouwen, boven een gelijkwaardige spelers als Karsdorp en Janmaat. Maarja, Tete kreeg een terugslag en speelt nooit meer en Karsdorp bleef zich ontwikkelen. Na een half jaar kan je het als BC niet volhouden om Tete te laten staan. Zo ook Cilissen, dat was Blind zn man voor op het doel, maar die werd steeds minder en vertrok naar de bank in Spanje. Zoet was 3e-4e keuze, maar is wel de enige gebleken die de afgelopen jaren constant presteert.
Tja, dan krijg je dat goede verhaal weer: "We willen voetbal ervaring in de top hebben''..martinusz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:18:
[...]
KNVB is sowieso rot van binnen, welke debiel stelt nu van Breukelen aan op zo'n positie.
Fijn dat die man een EK gewonnen heeft, maar daar ga je het niet mee redden gok ik. Keihard, maar niet meer dan normaal. Tegenwoordig heb je andere zaken nodig om er te komen. In die tijd zag het er allemaal wat anders uit.
Om maar direct een extreem duidelijk voorbeeld te geven, Lothar Matthaus. Ranzige en goede voetballer als ik hem goed omschrijf. Als trainer geen reet ervan gebakken. Ik zou die man ook niet ergens aan de top willen zien.
Jep, ik was hem al helemaal vergeten. Hij is wel zo'n gast waarvan ik persoonlijk wel warm wordt. Af en toe gewoon even hartstikke goor inkomen en laten merken dat er niks te halen valtFaddermakker schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:20:
[...]
Ik weet niet wat niveau van Nigel de Jong tegenwoordig is maar dat is wel het type wat je als aanvoerder wil hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 27-03-2017 09:25 ]
Maarja dan kom je natuurlijk in aanvaring met de aangenomen voetbalschool van Nederland.
We moeten voetballen, op die positie zijn eisen 'we' dat je een waanzinnig tactisch inzicht hebt en dat dicht ik hem niet echt toe.
We kunnen het ons niet meer permitteren om alles voetballend op te lossen. We zullen moeten sleuren en werken.
We moeten voetballen, op die positie zijn eisen 'we' dat je een waanzinnig tactisch inzicht hebt en dat dicht ik hem niet echt toe.
We kunnen het ons niet meer permitteren om alles voetballend op te lossen. We zullen moeten sleuren en werken.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
In elk succesvol team heb je er één nodig.Mosin schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:24:
[...]
Tja, dan krijg je dat goede verhaal weer: "We willen voetbal ervaring in de top hebben''..
Fijn dat die man een EK gewonnen heeft, maar daar ga je het niet mee redden gok ik. Keihard, maar niet meer dan normaal. Tegenwoordig heb je andere zaken nodig om er te komen. In die tijd zag het er allemaal wat anders uit.
Om maar direct een extreem duidelijk voorbeeld te geven, Lothar Matthaus. Ranzige en goede voetballer als ik hem goed omschrijf. Als trainer geen reet ervan gebakken. Ik zou die man ook niet ergens aan de top willen zien.
[...]
Jep, ik was hem al helemaal vergeten. Hij is wel zo'n gast waarvan ik persoonlijk wel warm wordt. Af en toe gewoon even hartstikke goor inkomen en laten merken dat er niks te halen valt
'Type Wouters'. Of Mascherano. Af en toe snoeihard, van veel waarde voor een team.
Ja en dat denk ik ook. Op het moment dat je alles te goed wilt doen, ga je fouten maken. Dan neem je maar iemand aan waarvan je denkt dat hij het kan (in dit geval v. Breukelen) en hij kan het niet.Faddermakker schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:31:
Maarja dan kom je natuurlijk in aanvaring met de aangenomen voetbalschool van Nederland.
Als hij de enige man is, die geschikt lijkt te zijn voor die positie dan is de keuze makkelijk voor de KNVB, maar ik hekel op zo'n moment ook wel hun koppigheid. Zoals je zelf al zegt: toch maar weer vasthouden aan dat bekende verhaaltje van onze voetbalschool..
Dat zij moeten sleuren en werken is denk ik toch wel een must om als prof daar te komen. En om dan maar direct iets anders erbij te pakken: waarom hebben we veel schijt-mentaliteit profs? Ik gok dat wij niet op instelling opleiding, mentale weerbaarheid of dat soort zaken. Het begint allemaal in je kop en niet daaronder.
Dat weet ik wel zeker. Dat soort gasten geven je ergens wel een gevoel van vertrouwen en de tegenstander gaat hem echt wel knijpen als je 3x even snoeihard inkomt. Dat is ook een ding waarmee je de tegenstander volledig uit zijn ritme haalt.Ramzzz schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:02:
[...]
In elk succesvol team heb je er één nodig.
'Type Wouters'. Of Mascherano. Af en toe snoeihard, van veel waarde voor een team.
Nog twee dagen tot D-Day (Schorsingszaak Vilhena). Kleine update: De aanklager heeft de aanklacht verruimd. Het gaat nu om het geven van een elleboog/het slaan van de tegenstander.

Volgens mij is die discussie wel klaar hierJST94 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:27:
Nog twee dagen tot D-Day (Schorsingszaak Vilhena). Kleine update: De aanklager heeft de aanklacht verruimd. Het gaat nu om het geven van een elleboog/het slaan van de tegenstander.![]()
![]()
(Aldus de mod trouwens)
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 27-03-2017 21:38 ]
Kan men de aanklager niet wraken wegens partijdigheid?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Als de aanklacht is veranderd, krijgt Feyenoord ook een nieuwe mogelijkheid om in beroep te gaan. Ze zijn immers in beroep gegaan tegen de straf voor een elleboog. Als hij veroordeeld word voor een klap, zou dat dus betekenen dat Vilhena er zondag is.
Dit topic is gesloten.