[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.168 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo handig, net zo min als wat Kluivert deed. Klaassen zal wel beoordeeld zijn door de scheidsrechter, Kluivert daarentegen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lijkt me duidelijk. Ik was voor de rode kaart en schorsing van Vilhena en hier mag Klaasen er ook 4 (nieuwe norm blijkbaar), af.

EDIT: Even voor de goede orde, ik vind dit geen 4 wedstrijden ;) Maar in vergelijking met Vilhena zie ik niet veel verschil. En Klaasen heeft ook geen slecht record volgens mij, behalve een chagrijnige kop :+
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:55:
[...]

Niet zo handig, net zo min als wat Kluivert deed. Klaassen zal wel beoordeeld zijn door de scheidsrechter, Kluivert daarentegen niet.
Dat is het hele nieuwe van de Vilhena case. De scheidsrechter heeft daar ook de actie beoordeeld. Maar gaf aan dat die de elleboog niet had gezien en dat dus een nieuwe situatie opleverde. Dat lijkt hier dan dus ook gewoon op te gaan.

[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 19-03-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-09 09:01

Vos

AFCA

Niet eerlijk dit, filmpje in een loop! :+

Je kan het bestraffen, speler gaat wel al richting grond voor Klaassen er aan komt. Moeilijk. Naja gezien de vorm van Klaassen van vandaag doe maar 1 potje ;) De term elleboogstoot gaat overigens niet echt op imo.

Hoe reageerde het slachtoffer?

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 19-03-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
- Gemaakt door Gino Terzano (gt11 op fr12.nl)
:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Waarom kreeg Nelom geen geel bij de penalty overigens? En dan later wel waar het niks is.
dutchgio schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:02:
[...]

Je moet wat terug doen tegen de hetze hè ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Vos op 19-03-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 16:31
dutchgio schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:02:
[...]

Wat is je punt? Er werd nota bene door de Ajacieden hier om gevraagd omdat Fox het niet doet.

Bij studio sport weer uitgebreid aandacht voor de zaak Vilhena, ben benieuwd of Klaassen ook voorbij komt.
Vos schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Niet eerlijk dit, filmpje in een loop! :+

Je kan het bestraffen, speler gaat wel al richting grond voor Klaassen er aan komt. Moeilijk. Naja gezien de vorm van Klaassen van vandaag doe maar 1 potje ;) De term elleboogstoot gaat overigens niet echt op imo.

Hoe reageerde het slachtoffer?
Hoe is dat relevant? Pogba gaf juist aan dat er niets aan de hand was.

[ Voor 56% gewijzigd door ph4ge op 19-03-2017 19:14 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Vos schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:04:
Waarom kreeg Nelom geen geel bij de penalty overigens? En dan later wel waar het niks is.

[...]

Je moet wat terug doen tegen de hetze hè ;)
Leek op een soort van goedmakertje, want die penalty was geel en die 2e was niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Prosac schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:16:
[...]

Leek op een soort van goedmakertje, want die penalty was geel en die 2e was niks.
Klopt ja. Die 2e was duidelijk op de bal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
De NOS heeft verassend genoeg geen aandacht voor Klaassen. Zie nu wel dat Klaassen vlak daarvoor zelf een flinke trap kreeg en toevallig is zn slachtoffer de persoon die hem raakte. Heeft dus alle schijn van een wraakactie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

ph4ge schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:20:
De NOS heeft "verrassend genoeg" geen aandacht voor Klaassen.
Zo bedoel je toch? ;)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

De fouten van de scheidsrechters stapelen zich elke week weer op. Bij meerdere wedstrijden.

En dan heb ik alleen de wedstrijden van Feyenoord en Ajax gezien.

[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 19-03-2017 19:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Superkiwi

Hoi doei

Enkele (niet exclusief) Feyenoord fans hier duwen zichzelf wel graag in de verontwaardigde slachtoffer rol is het niet?
Een beetje hetzelfde doen als waar ze (niet exclusief) Ajax vaak van betichten.

Nog 7 potjes jongens.
Je staat 6 punten voor, be happy ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Superkiwi op 19-03-2017 19:34 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Want? Veel meer was Vilhena ook niet, dat is het punt hier.

Vilhena was ook lomp (en rood) en ik heb dat ook direct gezegd. Maar het was geen Jan Wouters. Het was iets vergelijkbaars met dit.
dvdkiwi schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:24:
Enkele (niet exclusief) Feyenoord fans hier duwen zichzelf wel graag in de verontwaardigde slachtoffer rol is het niet?
Tijdens de wedstrijd met Heerenveen waren hier een aantal gebruikers die voor een verkeerde ingooi van een Feyenoorder rood verlangde en bij een losse veter aan de linkerschoen bijna flauw vielen dat het geen geel was. Lees de tijdslijn even na, Feyenoord had met zijn 8-en gestaan na 41 minuten volgens dit topic :p

Ik begrijp er wel iets van :p Maar zoals gezegd, ik ben geen fan van hoe Feyenoord de elleboog aanpakte.

[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 19-03-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

Alle verhalen over makkelijke en moeilijke programma's kunnen in ieder geval de prullenbak in...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Rotterdam uit, altijd lastig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:56:
[...]
Dat is het hele nieuwe van de Vilhena case. De scheidsrechter heeft daar ook de actie beoordeeld. Maar gaf aan dat die de elleboog niet had gezien en dat dus een nieuwe situatie opleverde. Dat lijkt hier dan dus ook gewoon op te gaan.
De KNVB maakt er ten aanzien van de Vilhena dan wel echt een potje van. Wel beoordeeld maar toch achteraf nog eens een keer gaan beoordelen?

Dat zou een precedent scheppen waar niemand blij van zal worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:46:
[...]

Want? Veel meer was Vilhena ook niet, dat is het punt hier.

Vilhena was ook lomp (en rood) en ik heb dat ook direct gezegd. Maar het was geen Jan Wouters. Het was iets vergelijkbaars met dit.

[...]

Tijdens de wedstrijd met Heerenveen waren hier een aantal gebruikers die voor een verkeerde ingooi van een Feyenoorder rood verlangde en bij een losse veter aan de linkerschoen bijna flauw vielen dat het geen geel was. Lees de tijdslijn even na, Feyenoord had met zijn 8-en gestaan na 41 minuten volgens dit topic :p

Ik begrijp er wel iets van :p Maar zoals gezegd, ik ben geen fan van hoe Feyenoord de elleboog aanpakte.
Nou ik verwachte heel wat....elleboogstoot staat erbij, zijn elleboog is niet eens in de buurt. Als ie hem al raakt is het met zijn hand/pols en het is meer een wegduwende beweging waar die speler hem ook vol op de benen raakt.

Achja als we op deze manier moeten gaan zoeken naar "ja maar zij deden het ook" situaties dan hebben we er 12 per wedstrijd denk ik.

Maar goed 4 wedstrijden dan maar? Behandeling zaak over een week of 6, prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05:22
Prima interview van de Ligt btw. Ziyech niet gezien voor de camera. Slapjanus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Lekkerboeie86 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 20:06:
Prima interview van de Ligt btw. Ziyech niet gezien voor de camera. Slapjanus
Hij weigerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

ST10©DE

Dus.............

Vos schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:47:
[...]

Social media ken je niet? ;) Had ik inderdaad moeten melden. Daar ontploft het bij iedere scheet.
Ah, vergeten. Dat zijn inderdaad allemaal feitelijke ondersteuningen . d:)b

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Mijn inziens is er vrij weinig aan de hand bij de actie van Klaassen. Oogt gewoon wat lomp, net zoals bij Vilhena. Maar aangezien ze Vilhena een dikke schorsing willen aansmeren moet dit ook gewoon een schorsing opleveren. Zelfde als dat Kluivert twee weken mag brommen voor het slaan. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Als de lange tenen over en weer eens kunnen stoppen met zich ontzettend aan te stellen als verhitte pubers, en de 'tegenstander' uit te dagen, scheelt dat ons ook weer tientallen reacties 'trashen'.

Dus: klaar nu.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
pfff.... vandaag zat bij mij persoonlijk het ene na het andere tegen... alles ging mis... en dan verliest Ajax ook nog eens... wat een kutdag.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:55
Vos schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:22:
De fouten van de scheidsrechters stapelen zich elke week weer op. Bij meerdere wedstrijden.

En dan heb ik alleen de wedstrijden van Feyenoord en Ajax gezien.
Ach, als je gisteren City - Liverpool zag, hadden ook 37 penalty's gegeven kunnen worden.
Opgebrand. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Dat was ook de laatste keer dat ik Studio Voetbal Feyenoord gekeken heb, het ging bijna alleen maar over Feyenoord... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
dvdkiwi schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:22:
Dat was ook de laatste keer dat ik Studio Voetbal Feyenoord gekeken heb, het ging bijna alleen maar over Feyenoord... :+
Dit kan echt niet :o eerst al de KNFB en nu ook studio Voetbal :o :+
Gelukkig heeft Ajax Ziggo nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die riepen gisteren ook alleen maar dat Ajax punten heeft laten liggen.
Dus Ziggo kijk ik ook niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
dvdkiwi schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:25:
Die riepen gisteren ook alleen maar dat Ajax punten heeft laten liggen.
Dus Ziggo kijk ik ook niet meer :P
Vanavond kan je dan je hart ophalen bij voetbal Ajax inside. Dhr Derksen zal lyrisch zijn over de assist van de Ligt. En laten we de goal van Kluivert niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vond wel opvallend in de volkskrant stond dat Ajax afhaakt in de titelstrijd, maar in het verhaal over Feyenoord vervolgens zeggen dat als ze van Ajax winnen de titel pas zeker lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 14:08
Oooh wat heerlijk 1-2 jongens !
Ben 5 jaar ouder geworden, maar was heerlijk op de hoofdtribune met veel Feyenoorders daar.

Knap dat wij nog wonnen, na afloop biertjes gedronken in het spelershome, nog wat Feyenoord spelers gezien daar :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Exocet schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:14:
Vond wel opvallend in de volkskrant stond dat Ajax afhaakt in de titelstrijd, maar in het verhaal over Feyenoord vervolgens zeggen dat als ze van Ajax winnen de titel pas zeker lijkt.
Ja ach, die journalisten moeten wat te schrijven hebben he ;)
Zo is de Telegraaf vandaag ook lekker aan het hakken op Bosz en Ajax, zo zou Bosz eigenhandig 3-spelers aan het wegjagen zijn 8)7 (Tete, Riedewald, Cerny)
Zou het seizoen nu al een onvoldoende voor hem scoren etc. etc. etc.

Ik hoop dat Bosz nog minimaal een jaar of 3 blijft, mag toch hopen dat Ajax ook een langere termijn visie heeft dan 1 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

martinusz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:26:

Ik hoop dat Bosz nog minimaal een jaar of 3 blijft, mag toch hopen dat Ajax ook een langere termijn visie heeft dan 1 jaar.
En Ajax prolongeert dan nog langer de titel die ze al sinds 2009 halen. Ze kunnen het dan 10 jaar op rij hebben:

"De norst kijkende trainer van de eredivisie"

Na Jol en de Boer hebben ze weer een topper in huis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:39:
[...]

En Ajax prolongeert dan nog langer de titel die ze al sinds 2009 halen. Ze kunnen het dan 10 jaar op rij hebben:

"De norst kijkende trainer van de eredivisie"

Na Jol en de Boer hebben ze weer een topper in huis :p
Die prijs neem ik graag voor lief O-) als het maar titels oplevert en leuk voetbal :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 13:55
En toch verwacht ik bij Ajax-Feyenoord een overwinning voor Ajax en dan is het opeens weer een heel ander verhaal. Gelijkspelletje zou Feyenoord ook gewoon blij mee moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:00:
En toch verwacht ik bij Ajax-Feyenoord een overwinning voor Ajax en dan is het opeens weer een heel ander verhaal. Gelijkspelletje zou Feyenoord ook gewoon blij mee moeten zijn.
Tja, dan nog mag Feyenoord nog een keer verliezen en keer gelijkspelen en Ajax alles winnen. Dat gaat dus echt niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:50
martinusz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:26:
[...]

Ja ach, die journalisten moeten wat te schrijven hebben he ;)
Zo is de Telegraaf vandaag ook lekker aan het hakken op Bosz en Ajax, zo zou Bosz eigenhandig 3-spelers aan het wegjagen zijn 8)7 (Tete, Riedewald, Cerny)
Zou het seizoen nu al een onvoldoende voor hem scoren etc. etc. etc.

De Telegraaf. Die Mike Verweij op twitter is een kwal eerste klas. Volgens mij zijn ze een bronnetje binnen Ajax kwijt, want het hele seizoen zijn ze al negatief, dat was ten tijde van De Boer echt niet zo.

Ajax doet het Europees goed, zit nog (gaat 'm niet worden, maar qua punten kan het nog) in de race om de titel en heeft meer punten dan dat De Boer heeft gehaald een aantal seizoenen lang. Bosz doet het gewoon goed, alleen doet Feyenoord het gewoon beter dit jaar.

Tete krijgt zijn speeltijd echt wel, die doet niet onder voor Veltman en heeft zich aanvallend flink verbeterd. Veltman komt de middenlijn net over en dan stopt het ook. Riedewald kan goed buiten de boot gaan vallen. De Ligt ontwikkeld zich goed en speelt een stuk sterker in de wedstrijden dat ik heb gezien.

Cerny, tja, heeft me nog nooit kunnen overtuigen de keren dat hij speelde, maar minder dan Traoré zal 't ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik had het ook liever anders gezien en feit blijft dat Ajax gewoon niet gelijk mág spelen tegen Groningen en Excelsior, maar als ik even realistisch kijk dan denk ik dat we ons niet hoeven te schamen om tweede te staan achter dit Feyenoord. Dit jaar is Feyenoord gewoon een paar klassen beter dan de rest.
Tuurlijk hebben ze hier en daar ook wat gelukjes, net als dat wij die gehad hebben, maar nu vallen ze een keer bij hen en niet bij ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-09 16:04

Baseman77

We move

Gefeliciteerd Feyenoorders!
Als Feyenoord nu geen kampioen wordt, dan worden ze het nooit meer...
PWM schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:42:
Laten we wel wezen, 2 clubs hebben enorme mazzel dit weekend. PSV met zijn tranen trekkend slechte spel en Feyenoord met zijn verschrikkelijke 1ste helft en hooguit redelijke 2de helft die de winst op leverden.
Kun je ook uitleggen op welke wijze PSV mazzel heeft gehad?
Ik ben heel benieuwd namelijk...
JanW schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:15:
Ajax doet het Europees goed, zit nog (gaat 'm niet worden, maar qua punten kan het nog) in de race om de titel en heeft meer punten dan dat De Boer heeft gehaald een aantal seizoenen lang. Bosz doet het gewoon goed, alleen doet Feyenoord het gewoon beter dit jaar.
Je vergeet alleen even dat Ajax dit seizoen 40 miljoen (!) heeft geïnvesteerd in de selectie...dan is 2e of 3e worden niet echt een geweldige prestatie.
Daarbij had De Boer vorig seizoen meer punten dan Bosz dit seizoen (maar dit kan natuurlijk nog wijzigen gedurende de komende wedstrijden) en is het opvallend dat onder Bosz de jeugdspelers Dijks, El Gahzi en Bazoer zijn vertrokken en dat na dit seizoen Tete, Riedewald en Cerny zouden willen vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:33
Baseman77 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:31:

Je vergeet alleen even dat Ajax dit seizoen 40 miljoen (!) heeft geïnvesteerd in de selectie...dan is 2e of 3e worden niet echt een geweldige prestatie.
Daarbij had De Boer vorig seizoen meer punten dan Bosz dit seizoen (maar dit kan natuurlijk nog wijzigen gedurende de komende wedstrijden) en is het opvallend dat onder Bosz de jeugdspelers Dijks, El Gahzi en Bazoer zijn vertrokken en dat na dit seizoen Tete, Riedewald en Cerny zouden willen vertrekken.
Je hebt een punt, maar het hele verhaal is wel dat er ook voor meer dan 40 miljoen aan spelers is vertrokken. Je kan niet alleen op de inkomende transfers focussen natuurlijk. Kost tijd om nieuwe spelers in te passen.

Het verhaal van feyenoord is imho dat de selectie in tact is gebleven en aangevuld, met name met die topspits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:31:
en is het opvallend dat onder Bosz de jeugdspelers Dijks, El Gahzi en Bazoer zijn vertrokken en dat na dit seizoen Tete, Riedewald en Cerny zouden willen vertrekken.
Bankspelers die vertrekken is niet zo gek volgens mij :) als er nu basisspelers zouden vertrekken door Bosz, oke dan heb je een punt. Alle namen die je noemt hebben het zelf in de hand gehad, presteerden niet of niet meer en/of hadden het te hoog in hun bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

KingKoning schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:50:
Je hebt een punt, maar het hele verhaal is wel dat er ook voor meer dan 40 miljoen aan spelers is vertrokken. Je kan niet alleen op de inkomende transfers focussen natuurlijk. Kost tijd om nieuwe spelers in te passen.
Daarin heb je zeker een punt, maar de vertrokken spelers waren vooral bankspelers.
En voor de bedragen die Ajax spendeerde mag je toch meer verwachten.
martinusz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:52:
Bankspelers die vertrekken is niet zo gek volgens mij :) als er nu basisspelers zouden vertrekken door Bosz, oke dan heb je een punt.
Het punt is vooral dat basisspelers onder Bosz bankspelers werden en daarna ook wilden vertrekken door een gebrek aan perspectief.
Ajax geeft altijd zo hoog op over de jeugd, dat is verder helemaal prima, maar dan is het opvallend dat juist de jeugdspelers onder Bosz aardig aan de kant worden geschoven. En zoveel beter zijn de spelers die de voorkeur krijgen niet.
Alle namen die je noemt hebben het zelf in de hand gehad, presteerden niet of niet meer en/of hadden het te hoog in hun bol.
Dit is wel heel simplistisch en eenzijdig.
Dijks, Bazoer en El Gahzi waren basisspelers onder De Boer en ze zouden alleen voor heel veel geld vertrekken (met name Bazoer en in minder mate El Gahzi), Bazoer was ook vaste international van Oranje geworden. Uiteindelijk zijn ze allemaal door de achterdeur verdwenen, wat na dit seizoen ook met Tete, Riedewald en Cerny lijkt te gaan gebeuren. Dat kan niet allemaal alleen de schuld zijn van al die spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:56
Lekkere overwinning gisteren zeg. Onnodig spannend, maar gelukkig 2e helft orde op zaken.

De bonus daarna was al helemaal lekker. Al die lui die voorspelden dat Feyenoord wel in zou storten omdat ze niet tegen druk kunnen zien dat nu met Ajax gebeuren.

6 puntjes. Nog 5 winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:50
Baseman77 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Dijks, Bazoer en El Gahzi waren basisspelers onder De Boer en ze zouden alleen voor heel veel geld vertrekken (met name Bazoer en in minder mate El Gahzi), Bazoer was ook vaste international van Oranje geworden. Uiteindelijk zijn ze allemaal door de achterdeur verdwenen, wat na dit seizoen ook met Tete, Riedewald en Cerny lijkt te gaan gebeuren. Dat kan niet allemaal alleen de schuld zijn van al die spelers.
Hoe kom je aan die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

JanW schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:29:
Hoe kom je aan die informatie?
Staat in de Telegraaf...
http://www.telesport.nl/a...x/bosz-scoort-onvoldoende
Kenny Tete, Jairo Riedewald en Vaclav Cerny zijn de volgenden die hun vertrekwens kenbaar hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens De Telegraaf.

Die zijn er nogal van om Ajax te bashen momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wel een mooi plaatje (en eentje die indirect de armoede bij Oranje laat zien):

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C7XamVUXQAAxn0n.jpg

(Alleen Kompany kan wel weg)

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 20-03-2017 14:50 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Daarin heb je zeker een punt, maar de vertrokken spelers waren vooral bankspelers.
En voor de bedragen die Ajax spendeerde mag je toch meer verwachten.

[...]

Het punt is vooral dat basisspelers onder Bosz bankspelers werden en daarna ook wilden vertrekken door een gebrek aan perspectief.
Ajax geeft altijd zo hoog op over de jeugd, dat is verder helemaal prima, maar dan is het opvallend dat juist de jeugdspelers onder Bosz aardig aan de kant worden geschoven. En zoveel beter zijn de spelers die de voorkeur krijgen niet.

[...]

Totaal niet eens met je weergave van de situaties.
El Ghazi presteerde al een jaar(!) lang niet onder de Boer, maar werd toch elke week opgesteld 8)7 die was al op de weg naar buiten voordat Bosz uberhaupt trainer was van Ajax.
Bazoer idem, die zat onder de Boer al in een vreselijke vorm crisis (of heb je die gemist?), dat hij op de bank belande was volkomen terecht, dat hij dan direct kiest voor een transfer, zegt meer over de speler zelf lijkt mij.
Dijks is geen geweldige back, scoort voldoende verdedigend, maar aanvallen toch behoorlijk dramatisch, zijn rendement qua voorzetten hoeven we niet op te zoeken ;) Bosz heeft daar Sinkgraven neergezet, in eerste instantie denkt iedereen wat is dit nu weer, maar achteraf gezien doet Sinkgraven het beter dan Dijks. Check de statistieken en kijk naar het voetballend vermogen van Sinkgraven, zijn in zijn voordeel. Dus ook hier is Dijks gewoon op de bank beland, en kiest er in dit geval voor een verhuurperiode. Prima, maar wat is de invloed van Bosz hiervan dan op? Omdat hij hem niet opstelde? :?

De huidige generatie is nogal van het ik heb 1 wedstrijd in het eerste gespeeld dus ik eis een basisplaats, dat lijkt natuurlijk helemaal nergens op. (Bij Blind kan het wellicht wel :+ )
Als je eruit wordt gespeeld door een teamgenoot, dan moet je jezelf terugknokken, dat is de mentaliteit die je moet hebben en niet zitten sippen op de bank en met een sjagrijnig smoel op de training of bij Jong Ajax rond lopen. Ze denken allemaal dat ze met 10 wedstrijden leuk voetballen naar Real Madrid kunnen, maar ze zullen er toch echt voor moeten voetballen.

De spelers die nu zouden willen vertrekken:
Riedewald: komt blijkbaar kwaliteit tekort, Sanchez + Viergever is een beter duo. Hij heeft kansen gehad om het te laten zien, in het begin dacht ik dat hij voetballend de betere was van Viergever, maar de laatste paar keren dat hij erin stond viel dat ook vies tegen. Gewoon typisch geval van concurrentie, moet dat de trainer ook aangerekend worden dat een ander beter is?

Tete: dit zou een twijfel geval kunnen zijn, maar heb het al eens eerder hier gezegd, Veltman is zeker niet slechter op die positie. Tete is dus niet zoveel beter dat je kunt zeggen, goh wat een rare keuze, Bosz houdt hem express op de bank om hem dwars te zitten ofzo. Maar ook hier weer, speler wil binnen een half jaar vertrekken? ;w

Cerny: Man van glas, waar die recht op denkt te hebben weet ik niet :? Dus dan maar schuld van Bosz? :?

Daarnaast zijn er nog steeds een handvol "jeugd" spelers die eraan zitten te komen, v.d Beek, De jong, Nouri, de Ligt waardoor je erg veel keus gaat hebben, dat er dan een aantal jongens gaan sneuvelen dat weet je en ik kan gezien de namen die zijn vertrokken (El Ghazi, Bazoer, Dijks (huur)) nou niet zeggen dat Ajax deze spelers echt mist.
Ook de jongens die mogelijk zouden vertrekken, het zijn nu niet de sterkhouders van Ajax, dus ook hier zou ik zeggen ervoor vechten of inderdaad vertrekken.

Kortom: wat is nu precies het probleem als er 2 of 3 spelers vertrekken uit een selectie die niet in de basis staan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 11:35
gambieter schreef op maandag 20 maart 2017 @ 14:50:
Wel een mooi plaatje (en eentje die indirect de armoede bij Oranje laat zien):

[afbeelding]

(Alleen Kompany kan wel weg)
Of wat dacht je van dit team van Franse spelers die niet opgeroepen zijn voor de komende interlands:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YRzYCEx.jpg?1

8)7 insane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Geen onderzoek naar wraakactie Klaassen. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:11:
Beoordeeld door de scheidsrechter, haha, je verzint het niet. _/-\o_

Al wat bekend van Kluivert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:11:
Agh, kan nou niet zeggen dat ik verrast ben..
Ajax zijn laatste kans over 2 weken en daar moet Klaassen natuurlijk wel bij zijn van de K(N)VB

Kan wel eens Gunstig zijn in de Vilhena kwestie, van Van Benthem gaat dit gegarandeerd meenemen in de hoger beroep zaak wat toch wel strafmindering of zelfs kwijtschelding kan betekenen.

Hoe dan ook, de KNVB is zich compleet belachelijk aan het maken hiermee.
Als Vilhena 3 wedstrijden krijgt voor een luchtduel waarbij de armen vaak zwaaien.
En Klaassen voor slaande beweging niets.

Belachelijk.
Je zag het gisteren ook al tijdens studio voetbal, werd heel eventjes snel getoond(tot ongenoegen van Egbers)en nergens geen discussie over, terwijl het "vuile" spel van excelsior breed uitgemeten werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:20:
[...]

Ajax zijn laatste kans over 2 weken en daar moet Klaassen natuurlijk wel bij zijn van de K(N)VB

Kan wel eens Gunstig zijn in de Vilhena kwestie, van Van Benthem gaat dit gegarandeerd meenemen in de hoger beroep zaak wat toch wel strafmindering of zelfs kwijtschelding kan betekenen.

Als Vilhena 3 wedstrijden krijgt voor een luchtduel waarbij de armen vaak zwaaien.

Belachelijk.
Je zag het gisteren ook al tijdens studio voetbal, werd heel eventjes snel getoond(tot ongenoegen van Egbers)en nergens geen discussie over, terwijl het "vuile" spel van excelsior breed uitgemeten werd.
Ze doen maar lekker. Ze kunnen Vilhena 10 wedstrijden schorsen, maar Feyenoord gaat dit niet meer weggeven. Over 2 weken staat er een team die Ajax bij keel gaat grijpen. We gaan het kampioenschap in de Arena beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:31:
[...]

Ze doen maar lekker. Ze kunnen Vilhena 10 wedstrijden schorsen, maar Feyenoord gaat dit niet meer weggeven. Over 2 weken staat er een team die Ajax bij keel gaat grijpen. We gaan het kampioenschap in de Arena beslissen.
Voor de zekerheid, gequote om je t.z.t. eventueel mee om de oren te slaan. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ramzzz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:46:
[...]

Voor de zekerheid, gequote om je t.z.t. eventueel mee om de oren te slaan. :+
Ik zal er niet voor weg lopen. Sterker nog, ik verwacht dat PSV de 2e plaatst pakt. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 23:30
Als Ajax dan de Europa League wint hebben we straks 3 ploegen in de Champions League :+

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
ph4ge schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:19:
[...]

Beoordeeld door de scheidsrechter, haha, je verzint het niet. _/-\o_

Al wat bekend van Kluivert?
Joris van Benthem gaat een zichtlijn-expert gebruiken bij de strafzaak van Vilhena de 29e. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

T-MOB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:09:
Als Ajax dan de Europa League wint hebben we straks 3 ploegen in de Champions League :+
Ik zie Ajax echt nooit de Europa League winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 19:02
Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:14:
[...]

Als ajax de euorpa league wint.
Gaat de nummer 4 dan rechtstreeks in Europa? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Joostje123 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:16:
[...]

Als ajax de euorpa league wint.
Gaat de nummer 4 dan rechtstreeks in Europa? :9
Dat zou nog wel eens best kunnen ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Grudgie schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:14:
[...]
Vandaar ook de smiley. Aan de andere kant: 5 wedstrijden niet verliezen kan genoeg zijn. En met internationals als De Ligt in je ploeg... :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Zie je het al voor je. Ajax tegen Olympique Lyon. Ajax wordt dan helemaal weggevaagd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
Sparta wordt ook weggevaagd door Feyenoord, en De Graafschap door Ajax }) . Ik wel maar zeggen dat in principe alles mogelijk is in het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

T-MOB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:26:
Sparta wordt ook weggevaagd door Feyenoord, en De Graafschap door Ajax }) . Ik wel maar zeggen dat in principe alles mogelijk is in het voetbal.
Ga na tegen wie Feyenoord 6 punten heeft laten liggen, en waartegen PSV de beker uit vloog. Op dat moment nr. laatst (op 6 november), nr. 14 (op 5 maart), respectievelijk nr. 9 (d.d. 25 oktober) als ik me niet vergis. ;)

Het zegt, ongeacht elke discussie wederkerende financiële argumenten ten spijt, helemaal niets.

Dus kan ook een klein ploegje theoretisch de EL of CL winnen. Stand op de ranglijst zegt zeker niet alles. Zie Leicester...

Ajax is niet kansloos. Alleen ook niet erg kansrijk. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 20-03-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de aanklager van de KNVB heeft laten weten dat noch Klaassen noch Kluivert hoeven te vrezen voor een onderzoek omdat beiden al beoordeeld zouden zijn in de wedstrijd (knap van de scheidsrechter dan ten aanzien van Kluivert waar hij met zijn rug naar toe stond, maar goed) kan het niet anders of de aanklacht tegen de Vilhena wordt geseponeerd.

Zo niet, dan meet de KNVB met twee maten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:20:
[...]

Belachelijk.
Je meent dit echt serieus?
Ik vind dat je jezelf nu een beetje belachelijk aan het maken bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Klaassen geen schorsing voor het drukkertje. Logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Nog mensen contacten bij vitesse?
175 euro voor een zakelijke kaart vitesse feyenoord wat een prijzen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:28
dvdkiwi schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:15:
[...]

Hij legt tenminste uit waarom hij dat denkt. Jij gooit alleen een oneliner eruit die als flame opgemerkt kan worden. Wordt hier de laatste tijd echt alleen maar flames en verwijten gespuwd en zonder onderbouwing of wat dan ook. Het is leuk om elkaar belachelijk te maken en alle discussies op slot te gooien door oneliners erin te knallen die totaal niets omvatten.

Volgens mij hebben de moderatoren dit topic verlaten want er is weinig heil meer te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mars18 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:38:
Nog mensen contacten bij vitesse?
175 euro voor een zakelijke kaart vitesse feyenoord wat een prijzen
Je kan gewoon losse kaarten kopen voor de wedstrijd tegen Feyenoord, die is in de vrije verkoop?
Of moet het per se een zakelijke kaart zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:15:
[...]

Meen ik inderdaad serieus.
Ik hou er niet zo van als er met 2 maten gemeten word, en dat word wel gedaan.
Of wil je beweren van niet?, want dan zou een persoon zich pas echt belachelijk maken ;).

Maar bedankt voor je counter argument, erg constructief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
dutchgio schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:01:
[...]

Je kan gewoon losse kaarten kopen voor de wedstrijd tegen Feyenoord, die is in de vrije verkoop?
Echt geen vrije verkoop hoor. Anders was dat stadion voor het eerst in jaren uitverkocht :9~

Ik ben erg gelukkig dat ik kaartjes heb voor GAE, Utrecht en Heracles. Nu nog hopen dat ze in de Kuip kampioen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
dutchgio schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:01:
[...]

Geen vrije verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:33:
Nu de aanklager van de KNVB heeft laten weten dat noch Klaassen noch Kluivert hoeven te vrezen voor een onderzoek omdat beiden al beoordeeld zouden zijn in de wedstrijd (knap van de scheidsrechter dan ten aanzien van Kluivert waar hij met zijn rug naar toe stond, maar goed) kan het niet anders of de aanklacht tegen de Vilhena wordt geseponeerd.

En ze schamen zich er niet eens voor.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lekkerboeie86 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 19:45:
[...]

Echt geen vrije verkoop hoor. Anders was dat stadion voor het eerst in jaren uitverkocht :9~

Ik ben erg gelukkig dat ik kaartjes heb voor GAE, Utrecht en Heracles. Nu nog hopen dat ze in de Kuip kampioen kunnen worden.
Ik zie het, ik zat bij de verkeerde wedstrijd te kijken :o
Vond het al zo apart, de lege plekken zouden ze dan wel eens vullen inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bij Vitesse krijg je geld voor een kaartje toch ;)

Mensen die ook tiki taka Touzani kijken? Wel grappig programma, beetje de moderne versie van Harry Vermeegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
dutchgio schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:28:
[...]

Ik zie het, ik zat bij de verkeerde wedstrijd te kijken :o
Vond het al zo apart, de lege plekken zouden ze dan wel eens vullen inderdaad. ;)
Verkoop is juist extra streng. Als fankaarthouder kan je geen kaarten kopen voor Vitesse - Feyenoord. Alleen een SCC-houder kan twee extra kaarten aanschaffen. Dan moet men tegelijk naar binnen en is legitimatie verplicht.

Wel is Vitesse zo lief geweest om extra uitkaarten aan Feyenoord te geven (1200). Al zou Feyenoord ook een gehele korte zijde kunnen vullen zonder problemen. :+
martinusz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:43:
Mensen die ook tiki taka Touzani kijken? Wel grappig programma, beetje de moderne versie van Harry Vermeegen.
Ik kijk dat soort filmpjes nooit. Vind ze weinig aan. Harry Vermeegen vind ik ook maar een complete idioot. Erger mijzelf altijd aan hem.

[ Voor 21% gewijzigd door JST94 op 20-03-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:49:
[...]

Verkoop is juist extra streng. Als fankaarthouder kan je geen kaarten kopen voor Vitesse - Feyenoord. Alleen een SCC-houder kan twee extra kaarten aanschaffen. Dan moet men tegelijk naar binnen en is legitimatie verplicht.

Wel is Vitesse zo lief geweest om extra uitkaarten aan Feyenoord te geven (1200). Al zou Feyenoord ook een gehele korte zijde kunnen vullen zonder problemen. :+

[...]

Ik kijk dat soort filmpjes nooit. Vind ze weinig aan. Harry Vermeegen vind ik ook maar een complete idioot. Erger mijzelf altijd aan hem.
Het is een programma nu, half uurtje op RTL7. Het is wel leuk, niet meer dan dat, maar wel vermakelijk en zonder idioot Harry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hopelijk gaan we Neres meer zien, ik had hem wel verwacht bij Excelsior. Kluivert lijkt het steeds goed te doen, wat mij betreft mag hij een keer in de basis en dan kijken of hij het vol kan houden, of is dat een lomp idee? Ik vind Traoré niet echt goed functioneren. Maar dat vind ik ook van Younes en voorheen El Ghazi en Kishna. Leuke techniek en acties, maar weinig functioneel. Bij Kluivert zie je techniek, maar ook rendement. Althans, de richting daar naar toe. Passen en voorzetten geven, terwijl al die andere eeuwig dribbelen.

Younes vind ik wel beter dan Traoré, maar dribbelt ook teveel. Vandaar Dolberg niet zoveel goals heeft weten te scoren, hij heeft te weinig aanvoer. Als Younes nou gaat werken aan zijn voorzetten geloof ik hij zich echt veel verbeteren kan. Troaré blijft denk ik altijd 'klungelen'.

Vandaar ik graag Neres zie komen (iedere wedstrijd) als vervanger van Younes en zien hoe hij het er vanaf brengt. Dan kan Younes op de bank misschien wat leren van Kluivert als het gaat om teamspel. O-)

Persoonlijk vind ik het dit jaar echt weer mooi worden bij Ajax, met spelers als Sanchez en Dolberg. Voor mijn gevoel is het wel een tijdje terug dat er zulke spelers bij Ajax voetbalden, en nog 'toevalstreffers' ook? Ze zijn beiden voor weinig geld gehaald, geen dure aankopen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
martinusz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 22:43:
Bij Vitesse krijg je geld voor een kaartje toch ;)

Wel leuk programma inderdaad. Die Harry is vooral irritant, wat dat betreft gaat de vergelijking niet helemaal op.

Komt overigens rond de perikelen tijdens het onderlinge bekerduel:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=301982

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 21-03-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Er lijkt een opvolger voor Kuyt te zijn gevonden:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=301936

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09 17:56
Nou. Hoop t niet. Hij moet nog geld gaan kosten ook. Moet je niet willen als Feyenoord zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Volgend jaar in de CL harken jullie toch bakken met geld binnen, dus een beetje uitgeven kan best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gemengde gevoelens. Het is een bak geld die met een begroting van Feyenoord niet zomaar op te hoesten is. Maar het is wel een grote speler die terug komt. Er gaat veel meer uitstraling vanaf dan van een Mo el Hankouri of Wessel Dammers.
Voor de (enterainment) waarde is het dus zeker goed (en ja, voetbal is entertainment - het team is er voor de supporters, niet alleen om zelf puntjes te pakken of plezier aan het spelletje te beleven)

En wie weet neemt zo'n grote speler (ook al is hij aan het einde van zijn loopbaan) de rest wel op sleeptouw. Het hele team speelt nu ook beter doordat een Kuyt ze inspireert en aanstuurt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Ankona schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 12:33:
Gemengde gevoelens. Het is een bak geld die met een begroting van Feyenoord niet zomaar op te hoesten is. Maar het is wel een grote speler die terug komt. Er gaat veel meer uitstraling vanaf dan van een Mo el Hankouri of Wessel Dammers.
Voor de (enterainment) waarde is het dus zeker goed (en ja, voetbal is entertainment - het team is er voor de supporters, niet alleen om zelf puntjes te pakken of plezier aan het spelletje te beleven)

En wie weet neemt zo'n grote speler (ook al is hij aan het einde van zijn loopbaan) de rest wel op sleeptouw. Het hele team speelt nu ook beter doordat een Kuyt ze inspireert en aanstuurt.
Bij Oranje heb ik nou nooit het gevoel gehad dat v Persie de zooi op sleeptouw nam of de groep inspireerde.
Hij had dan wel de aanvoerdersband maar het was bekend dat Robben de leider etc was.
Daarnaast acht ik bij hem de kans groter op mislukken dan bij Kuyt, aangezien Kuyt een vechter is etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2017 @ 17:33:

Waarom nou steeds weer die focus op wat wel of niet bij Ajax gebeurt en hoe dat zo oneerlijk is tov Feyenoord? Ga lekker genieten van het aankomend kampioenschap en laat dat 'ja maar hullie', das toch nergens voor nodig? "Ach, we worden toch kampioen" is volgens mij een veel leukere gedachte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Als we maar doen alsof dit normaal is zal het nooit veranderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als je het hier wel meldt ook niet....

De sfeer in het topic wordt er wel negatief door beïnvloedt (ook door de reacties daar weer op van de "andere kant")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
trouwens het centrum van Oranje lijkt mij met een fitte de Vrij toch wel zeer voor de hand liggend.
De Vrij en Hoedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:01:
[...]

Waarom nou steeds weer die focus op wat wel of niet bij Ajax gebeurt en hoe dat zo oneerlijk is tov Feyenoord? Ga lekker genieten van het aankomend kampioenschap en laat dat 'ja maar hullie', das toch nergens voor nodig? "Ach, we worden toch kampioen" is volgens mij een veel leukere gedachte ;)
KNVB dient simpelweg niet met twee maten te meten.

Sta je toe dat een beoordeelde actie na afloop nogmaals beoordeeld kan worden, dan is het hek van de dam. En dat is iets waar elke club de consequenties van zal gaan dragen.

Kluivert mag er nu aan ontsnappen maar kan je op een presenteerblaadje geven dat tig spelers in de toekomst dat niet zullen doen. Mocht dat Ajacieden betreffen in de komende wedstrijden ben ik heel benieuwd hoe je dan reageert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:18:
Als je het hier wel meldt ook niet....

De sfeer in het topic wordt er wel negatief door beïnvloedt (ook door de reacties daar weer op van de "andere kant")
Dit. We weten dat het scheidsrechterkorps en de KNVB niet altijd gelijk oordeelt. Dat is niet goed en zou moeten verbeteren.

Het is echter minder leuk voor het topic om steeds bepaalde situaties te gaan benadrukken als het binnen bepaalde clubkleur past. Dat mag van mij wel achterwege blijven. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:43:
[...]

KNVB dient simpelweg niet met twee maten te meten.

Sta je toe dat een beoordeelde actie na afloop nogmaals beoordeeld kan worden, dan is het hek van de dam. En dat is iets waar elke club de consequenties van zal gaan dragen.

Kluivert mag er nu aan ontsnappen maar kan je op een presenteerblaadje geven dat tig spelers in de toekomst dat niet zullen doen. Mocht dat Ajacieden betreffen in de komende wedstrijden ben ik heel benieuwd hoe je dan reageert.
Prima, maar ga het dan ook elke week roepen bij elk team waarbij het gebeurt en niet alleen bij Ajax.

En bij deze, als een speler van Ajax een Vilhena-elleboog geeft en daar direct rood voor krijgt of achteraf voor geschorst wordt, dan zul je me echt niet zielig zien doen hier dat dat toch oh zo onterecht is.
Het ging me bij die overtreding nl helemaal niet om de speler, maar om de elleboog.
En nee, dan zul je me vervolgens ook niet voor elke situatie waar een speler van een ander team z'n frustratie uit maar waar verder niks aan de hand is, horen klagen dat de KNVB er niks aan doet.

Ik zal zelfs niet insinueren dat een scheids, die zegt dat ie iets niet gezien heeft, dat toch echt wel gezien moet hebben en dat ie dus liegt (gezien het feit dat onze scheidsrechters de helft van de tijd dingen niet zien, is het ook best geloofwaardig dat ie 't niet gezien heeft ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik weet niet of je hier als Feyenoorder nou zo blij mee moet zijn. Daar waar Kuyt altijd een positieve en constructieve bijdrage levert aan het elftal is dat met van Persie vaak niet het geval. In mijn ogen is van Persie geen constant goed presterende en stabiele factor en hangt er soms een negatief beeld om hem heen. Zijn tijd bij Feyenoord was destijds ook niet smetteloos en hij heeft altijd wel 'dingetjes'.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 22:34

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:51:
[...]

Dit. We weten dat het scheidsrechterkorps en de KNVB niet altijd gelijk oordeelt. Dat is niet goed en zou moeten verbeteren.

Het is echter minder leuk voor het topic om steeds bepaalde situaties te gaan benadrukken als het binnen bepaalde clubkleur past. Dat mag van mij wel achterwege blijven. :)
Behalve als Ajax wordt benadeeld natuurlijk.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
P. Mekes schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:35:
Behalve als Ajax wordt benadeeld natuurlijk.
Wil je insinueren dat ik dan ineens wel scheidsrechters en KNVB ga affikken? Of bedoel je er iets anders mee? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:02:
Wil je insinueren dat ik dan ineens wel scheidsrechters en KNVB ga affikken? Of bedoel je er iets anders mee? :?
Reageer er nou eens gewoon niet op. Dit soort posts zijn enkel en alleen bedoeld als troll en het uitlokken van reacties. Het zit blijkbaar heel erg diep bij sommigen en daardoor blijven deze personen terugvallen in calimero-gedrag. Alles en iedereen is tegen Feyenoord blijkbaar, laat ze lekker. Ik gun Feyenoord als club absoluut hun langebegeerde kampioenschap, echter is er in de weg daar naar toe blijkbaar dit soort gevoelens nodig bij sommige 'supporters'.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Geen CL, Geen EL....... :'(

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:02:
En bij deze, als een speler van Ajax een Vilhena-elleboog geeft en daar direct rood voor krijgt of achteraf voor geschorst wordt, dan zul je me echt niet zielig zien doen hier dat dat toch oh zo onterecht is.
Het ging me bij die overtreding nl helemaal niet om de speler, maar om de elleboog.
En nee, dan zul je me vervolgens ook niet voor elke situatie waar een speler van een ander team z'n frustratie uit maar waar verder niks aan de hand is, horen klagen dat de KNVB er niks aan doet.
Ik hoor toch telkens alleen van een kleine groepje Ajacieden dat dit een elleboog stoot is, categorie zwaarste overtreding van het seizoen. Dat terwijl zelfs de tuchtcommissie al heeft geoordeeld dat het geen opzet was en ik zelfs als ik mijn dikke Feyenoord bril af zet niet zie hoe je dit hetzelfde kan beoordelen als bijv. de stoot van Ibrahimovic. Ik wil niet zover gaan als dat ik met 100% zeker geen opzet kan aantonen, maar ik zie niet in op basis waarvan je wel denkt dat het opzet is. Het is gewoon ongelukkig, zoals ook het slachtoffer aan gaf.

De lauwe reacties van dezelfde mensen op de klap van Klaassen en die van Kluivert tonen volgens mij ook gewoon de dikke brillen aan. Voor de duidelijkheid, mijn mening is dat dit te vergelijken is met Vilhena. Het is een beetje wild en onhandig, maar gelijke monniken gelijke kappen
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 23:02:
Ik zal zelfs niet insinueren dat een scheids, die zegt dat ie iets niet gezien heeft, dat toch echt wel gezien moet hebben en dat ie dus liegt (gezien het feit dat onze scheidsrechters de helft van de tijd dingen niet zien, is het ook best geloofwaardig dat ie 't niet gezien heeft ;) )
Ik zou het op verkeerd herinneren houden, net als zijn assistent. Hij zegt immers ook dat Feyenoord de bal uitspeelde en de beelden tonen aan dat dat gewoon ook niet klopt, de scheidsrechter floot vrijwel direct zelf (wat er ook op wijst dat hij het heeft gezien, waarom fluit je anders?). Wat de scheidsrechter zegt klopt dus gewoon niet, of dat liegen is of niet hangt van opzet af en ik kan opzet niet aantonen, het is gewoon ongelukkig. ;)
Han schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 10:03:
Ik weet niet of je hier als Feyenoorder nou zo blij mee moet zijn. Daar waar Kuyt altijd een positieve en constructieve bijdrage levert aan het elftal is dat met van Persie vaak niet het geval. In mijn ogen is van Persie geen constant goed presterende en stabiele factor en hangt er soms een negatief beeld om hem heen. Zijn tijd bij Feyenoord was destijds ook niet smetteloos en hij heeft altijd wel 'dingetjes'.
Van Persie is jarenlang aanvoerder geweest van Oranje en andere grote teams, zie niet in waarom hij geen leider kan zijn van Feyenoord. Ja, hoge bomen vangen veel wind, maar de meeste verhalen zijn verhalen gebleken (ook dat had iets te maken met fans van een andere spits). Uiteraard moet je vooraf wel duidelijk met hem bespreken dat hij geen garantie heeft op een basisplaats en geen foute verwachtingen wekken.

Zou wel in plaats van Kuyt moeten, want 1 oude wereldklasse speler over de top heeft zo zijn voordelen, 2 is nergens voor nodig.

[ Voor 26% gewijzigd door ph4ge op 22-03-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:43:
Ik hoor toch telkens alleen van een kleine groepje Ajacieden dat dit een elleboog stoot is, categorie zwaarste overtreding van het seizoen.
Prima maatstaf en uitgangspunt, wees er blij mee, lijst het in, geil er op, dans er op, steek een kaarsje er bij aan en verafgood het. Anders dan dat kun je er niet mee. Beter nog, plak het binnen in jouw Calimero eierdopje. Wat een gezever zeg. Wil je gelijk hebben? Van mij mag je als dat jou gelukkig maakt...
de scheidsrechter floot vrijwel direct zelf (wat er ook op wijst dat hij het heeft gezien, waarom fluit je anders?).
Omdat er een speler op de grond ligt met zijn handen aan zijn hoofd? Wellicht iets te maken met de nieuwe regel over doorspelen en alleen affluiten indien een speler gewond is aan zijn hoofd? En dat 'direct' affluiten volgens jou duurde meer dan 4 seconden en zegt 0,0 iets over het wel of niet gezien hebben van de vermeende overtreding, wel over het zien van het vervolg. Maar je kan het in alle bochten wringen om jouw gelijk te halen en dat doe je dan ook behoorlijk. Maar meer dan aannames zijn het niet. Je vermoed dat de scheidsrechter het gezien heeft, je weet het niet zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Han op 22-03-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:53:
Omdat er een speler op de grond ligt met zijn handen aan zijn hoofd? Wellicht iets te maken met de nieuwe regel over doorspelen en alleen affluiten indien een speler gewond is aan zijn hoofd? En dat 'direct' affluiten volgens jou duurde meer dan 4 seconden en zegt 0,0 iets over het wel of niet gezien hebben van de vermeende overtreding, wel over het zien van het vervolg. Maar je kan het in alle bochten wringen om jouw gelijk te halen en dat doe je dan ook behoorlijk. Maar meer dan aannames zijn het niet. Je vermoed dat de scheidsrechter het gezien heeft, je weet het niet zeker.
Hoe kan je oordelen dat een speler gewond is aan zn hoofd als je niet ziet dat hij daar geraakt is? Dat is het punt. Dat een speler op de grond ligt is geen reden om binnen 4 seconden af te fluiten. Plus omdat dit deel van de verklaring niet klopt is het andere deel van de verklaring niet meer betrouwbaar, zo werkt dat met getuigenverklaringen. Tel daarbij op dat de beelden duidelijk laten zien dat hij er naar kijkt (en zijn assistent ook) en het is wel meer dan een vermoeden dat hij het gezien heeft.

Kijk, ik snap wel dat het jullie nu goed uitkomt, maar een beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad. Het is gewoon een rare zaak. Als het nou echt een zware overtreding was dan kan je daar nog overheen stappen maar het leek er op dat de scheidsrechter gewoon floot voor een overtreding zonder kaart te geven en daar was verder helemaal geen ophef over.

[ Voor 25% gewijzigd door ph4ge op 22-03-2017 17:04 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.