[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.227 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Heeft hij al gedaan door een hele makkelijke pingel te geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keltie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-12-2024
Vos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:17:
[...]

Nee, lees je eigen bericht eens?

Ik doel meer op het feit dat jij blijkbaar niet functionerende mensen, die gewoon betaald krijgen, gewoon maar accepteert. En dat ook al 10 jaar lang. Doe je dat ook in het bedrijfsleven?
Jup. Aangezien het bedrijfsleven vol zit met niet functionerende mensen die gewoon betaald worden. Daarbij heb ik niet de functie om daar iets aan te veranderen en vind ik 1 serieuze depressie wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:19:
NEC-Heracles is btw wel een erg leuke pot. NEC speelt erg leuk voetbal
[...]

Je zag dat Feyenoord veel gevaarlijker werd zodra Kuijt erin stond. Als dan Kramer er nog in had gekund ( en Eila voor Bilal had kunnen brengen ipv andersom ) had je veel eerder nog wat geforceerd
Precies, je weet dat dat het effect is als je Kuyt inbrengt. Alleen Gio gunde de rest van het team nog even wat minuten slaap.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:10

Vos

AFCA

Keltie schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:22:
[...]

Jup. Aangezien het bedrijfsleven vol zit met niet functionerende mensen die gewoon betaald worden. Daarbij heb ik niet de functie om daar iets aan te veranderen en vind ik 1 serieuze depressie wel genoeg.
Naja dan verschillen we daarin ;). Ik vind er wel wat van en zeg dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Keltie schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:10:
[...]

Hawkye is ook niet heilig. Heb ook weleens tennispotjes gezien waarbij Hawkye aangaf dat de bal uit was terwijl de afdruk van de bal op de lijn zat.

Laten we anders de spelers ook vervangen voor robotjes. Bepalen we voor het seizoen wie er kampioen word en programmeren we de uitslagen vast voor :')

Edit:
Sport en het leven in het algemeen is nu eenmaal niet altijd eerlijk ;)
Ik vind Hawkeye ook aanmerkelijk minder belangrijk dan een video scheidsrechter. De bal van Zoet had niemand over geklaagd wanneer die goal niet was goed gekeurd.

En de goal bij Feyenoord was duidelijk te zien op de beelden.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 16:42
Gewoon 2 scheidsrechters, eentje die in het veld fluit maar geen "zware" beslissingen mag nemen en eentje die achter een schermpje zit die bepaald of het wel of niet rood is of wel of geen doelpunt. Dan krijg je misschien heel wat meer afgekeurde doelpunten, maar het is wel eerlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keltie
Vos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:25:
[...]

Naja dan verschillen we daarin ;). Ik vind er wel wat van en zeg dat ook.
Ow, zo was ik ook hoor. Ik heb alleen geleerd dat je daar geen steek verder mee komt en dat je alleen maar met een bende frustraties blijft zitten waar je uiteindelijk mee vast loopt. Daarbij krijg je dan ook vaak de naam een vervelende werknemer te zijn.
Dan blijft accepteren en doorlopen over en is uiteindelijk de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kevinp schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Ik vind Hawkeye ook aanmerkelijk minder belangrijk dan een video scheidsrechter. De bal van Zoet had niemand over geklaagd wanneer die goal niet was goed gekeurd.

En de goal bij Feyenoord was duidelijk te zien op de beelden.
Kun je er nog steeds niet van slapen? Niets mis met dat doelpunt, volledig volgens de regels. En enorm stom van Zoet, niet van de regels of de techniek die daarbij helpt.

(Wat betreft de goal bij Feyenoord, die overtreding was nog veel duidelijker te zien. Dat daar niet voor gefloten werd is pas een blunder dus dat dat doelpunt niet telt is alleen maar gerechtigheid.)

[ Voor 16% gewijzigd door Ankona op 05-03-2017 17:33 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Vos schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:17:
[...]

Nee, lees je eigen bericht eens?

Ik doel meer op het feit dat jij blijkbaar niet functionerende mensen, die gewoon betaald krijgen, gewoon maar accepteert. En dat ook al 10 jaar lang. Doe je dat ook in het bedrijfsleven?
Ik snap de link naar het bedrijfsleven niet helemaal, we hebben het hier namelijk over sport, wat de meesten hier voor het plezier kijken :P
Maar goed, omdat je er zelf over begint: ik heb bij mijn huidige werkgever geleerd: je moet je niet druk maken op zaken die buiten je invloedssfeer liggen. Dat inzicht heeft mij een hoop rust gegeven.

Dat is wat Keltie bedoelt, want op scheidsrechters en grensrechters heb je als supporter duidelijk geen invloed. Als je dit niet langer wenst te accepteren zou ik je willen adviseren een sollicitatiebrief naar Zeist te sturen ;)

Ik ben iig wel blij met de uitslagen. Aangezien PSV definitief is afgehaakt en ik niet meer de illusie heb dat ze nog terug gaan komen, gun ik Feyenoord na zoveel jaren het kampioenschap wel.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Onana was natuurlijk een overtreding. Maar waarom speelt hij niet af op 1 van de 3(!) vrij spelers voor hem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46

Fiber

Beaches are for storming.

Wat een blamage voor Feyenoord. :'(

Maar gelukkig laat Ajax ook punten liggen en is PSV nog ver weg... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:09
Wat een lage reactie. Er zijn hier weinig (of geen zelfs?) PSV'ers die het verlies tegen Feyenoord niet op de eerste plaats wijden aan het slappe passieve spel. Dat moet ik steeds blijven herhalen om een of andere reden.

Stop eens met andere dingen er bij te halen. Over verdiende of onverdiende overwinning Feyenoord op PSV.
Daar ging de discussie echter niet over. Het ging puur over voordelen/nadelen doellijntechnologie voor enkele clubs. De discussie die nu weer wat speelt door de wedstrijd Sparta - Feyenoord van vandaag.

Laat het voortaan bij een TR.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 05-03-2017 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:21
Zie nu net pas dat de arbiter Makkelie was. Bijna was ie net zo beslissend als ie vorig seizoen bijna was met die Ajax pingel die geen pingel was...

Die man is wel een pechvogel zeg, iedere keer hij weer in die laatste wedstrijden voor het seizoen discussies :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 22:44
Ajax heeft vanmiddag van zichzelf verloren, niet van Nijhuis. Het was slap en plichtmatig, tot aan de 1-0 speelde Ajax op een laag tempo met ogenschijnlijk de gedachte dat "ze die 3 punten wel eventjes zouden ophalen". Pas na de 1-0 begonnen ze wat beter te voetballen, maar toen was het al te laat. Ziyech, Dolberg, Schone en Traore nauwelijks gezien.. Wedstrijd met nauwelijks kansen en dan schiet Traore de allermakkelijkste er niet in omdat hij veel en veel te lang wacht.
Ajax raakte steeds geirriteerder door het spel van Groningen, wel lekker om te zien. Natuurlijk veel overtredingen van beide kanten gezien die bij een andere scheidsrechter afgefloten zouden worden, maar het werd wel een echte spannende vechtpot van Groningen.

De 1-0 is na een paar herhalingen gezien te hebben toch wel een overtreding (dacht in het stadion dat Onana zichzelf haakte), maar hij brengt zichzelf ook wel behoorlijk in de problemen door zover uit te komen en dan na het kappen zo lang te wachten die bal te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Tja, het is gewoon nog niet gespeeld. Al blijft Feyenoord de beste papieren houden. Ajax moet volgende week tegen Twente en tegen Kopenhagen zullen ze wel worden afgedroogd.

Er is eigenlijk weinig veranderd. Feyenoord mag er 1 verliezen. Als ze van Ajax winnen dan is de kans groot dat je er bent.

Hopen dat de blessures meevallen.

[ Voor 47% gewijzigd door LZ86 op 05-03-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6K9jP1WMAAXQOu.jpg

Feyenoord is dus zelfs twee zuivere penalty's ontnomen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keltie
Het lijkt er vooral op alsof trollen hier het enige doel was.

Daar houd je nu mee op.

[ Voor 93% gewijzigd door Ramzzz op 05-03-2017 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nijhuis is uiteraard te trots om zn fouten toe te geven... Bij Onana komt t door t gebrek aan een video ref en bij die penalty claim van Sanchez stug volhouden dat er niks aan de hand was... |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Gelukkig vond Onana het ook een fout van zichzelf. ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:16:
Nijhuis is uiteraard te trots om zn fouten toe te geven... Bij Onana komt t door t gebrek aan een video ref en bij die penalty claim van Sanchez stug volhouden dat er niks aan de hand was... |:( |:( |:(
Zelfs zeggen dat een scheidsrechter dat nooit kon zien.... zelfs ik zag het... maar omdat hij niet floot ging ik twijfelen of ik het wel goed had gezien.... maar goed, wellicht mag hij morgen weer langskomen bij VI om zich te laten lauweren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
P.O. Box schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:32:
[...]

Zelfs zeggen dat een scheidsrechter dat nooit kon zien.... zelfs ik zag het... maar omdat hij niet floot ging ik twijfelen of ik het wel goed had gezien.... maar goed, wellicht mag hij morgen weer langskomen bij VI om zich te laten lauweren?
Ik zag het niet, ook net bij de NOS zag ik pas in de laatste herhaling wat er nou precies gebeurde en dat was vanuit een standpunt dat Nijhuis niet had. Ergo, niks mis met zijn verhaal, behalve die overtreding op Sanchez, maar goed, bij Ajax zochten ze constant de penalty en ik snap dus wel dat Nijhuis wat meer wilde zien dan dat. Overigens weet je tevoren al wel bij Nijhuis dat niet alles zomaar een penalty is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-10 15:54
Ankona schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:31:
[...]

Kun je er nog steeds niet van slapen? Niets mis met dat doelpunt, volledig volgens de regels. En enorm stom van Zoet, niet van de regels of de techniek die daarbij helpt.

(Wat betreft de goal bij Feyenoord, die overtreding was nog veel duidelijker te zien. Dat daar niet voor gefloten werd is pas een blunder dus dat dat doelpunt niet telt is alleen maar gerechtigheid.)
Geen discussie over het doelpunt, het is volledig terecht. Maar als je bv bij Feyenoord de video scheidsrechter had gehad was er geen discussie geweest vanwege de overtreding en het doelpunt.

Het is dan gewoon helemaal duidelijk.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:07
Bij Utrecht - ADO ook scheidsrechterlijke dwalingen: geen penalty wat overduidelijk was, tweede geel niet durven geven en niet fluiten voor hands in de slotfase.

Nijhuis zal bij VI wel even wegblijven, maar die mag juist wel even op z'n plaats gezet worden.

Al met al valt de arbitrage nogal negatief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
De meest opvallende scheidsrechter dit weekend is denk ik Bjorn Kuijpers. Wat mij betreft krijgt hij wel een voldoende.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dutchgio schreef op zondag 5 maart 2017 @ 19:37:
Bij Utrecht - ADO ook scheidsrechterlijke dwalingen: geen penalty wat overduidelijk was, tweede geel niet durven geven en niet fluiten voor hands in de slotfase.
En blijkbaar ook direct zorgen voor de wissel van Fernandez door aan te geven dat ie helemaal klaar met hem was en ie op randje rood zat. Diezelfde Fernandez die die penalty had moeten krijgen. Laat Gozubuyuk en Nijhuis maar een ronde of twee in de 2e divisie fluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46

Fiber

Beaches are for storming.

Ankona schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:00:
De meest opvallende scheidsrechter dit weekend is denk ik Bjorn Kuijpers. Wat mij betreft krijgt hij wel een voldoende.
Een echt goede scheidsrechter valt juist niet op... Dat je je na afloop afvraagt wie er ook al weer floot...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Kongolo bovenbeenblessure door dat fijne competitievervalsende ku(ns)tgras.
Tegen AZ waarschijnlijk niet inzetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JST94 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Tja, daar hadden we bij Sparta - Feyenoord ook last van.

- Rode kaart Vilhena niet gegeven;
- Rode kaart Dumfries niet gegeven;
- Vrije trap Sparta niet gegeven (Overtreding Basacikoglu op Kortsmit)
-- Vervolgens bal die duidelijk over de lijn is niet waarnemen.
- Penalty niet geven aan zowel Feyenoord als Sparta.

Het is weer een groot foutenfestival. Technische hulpmiddelen zijn écht nodig.
Welke wedstrijd heb jij gezien? :?

Er hadden wat gele kaarten gegeven kunnen worden, en de overtreding van Basaçikoglu tegen Kortsmit was i.m.h.o. overduidelijk, zelfs àls er een doelpunt was geconstateerd, had dit geannuleerd moeten worden.
Leon Zwiers schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:41:
Kongolo bovenbeenblessure door dat fijne competitievervalsende ku(ns)tgras.
Tegen AZ waarschijnlijk niet inzetbaar.
Ik zat er al op te wachten dat dit excuus weer zou worden opgedist. :F

Als je als voetbalclubs zo'n last van kunstgras hebt, start dan een Echt Gras Fonds waarmee je de 'arme' clubs helpt mee te komen met echt gras.

En houd dan op met mekkeren dat je er zo'n nadeel van hebt.

Kun je nagaan hoeveel last die clubs die altijd thuis op kunstgras spelen. ervan hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 05-03-2017 21:53 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:07:
[...]

En blijkbaar ook direct zorgen voor de wissel van Fernandez door aan te geven dat ie helemaal klaar met hem was en ie op randje rood zat. Diezelfde Fernandez die die penalty had moeten krijgen. Laat Gozubuyuk en Nijhuis maar een ronde of twee in de 2e divisie fluiten...
https://www.foxsports.nl/...an-scheids-niet-aanvaard/

Groenendijk fileert de scheidsrechter hier. Terecht, want behalve erg matig is die ook nogal hautain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

PWM schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:47:
[...]

https://www.foxsports.nl/...an-scheids-niet-aanvaard/

Groenendijk fileert de scheidsrechter hier. Terecht, want behalve erg matig is die ook nogal hautain.
Dat was inderdaad onmiskenbaar een aan ADO onthouden penalty en een scheidsrechterlijke dwaling.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 22:16

m0nk

16-09-2003 15.15

Hij heeft groot gelijk. Buiten het feit dat Schaken de 2-0 had moeten maken had deze voor 100000% op de stip gelegd moeten worden zoals Groenendijk al tijdens de wedstrijd riep en had het waarschijnlijk 0-2 gestaan..

[ Voor 9% gewijzigd door m0nk op 05-03-2017 21:25 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Wie is eigenlijk die gast die naast John van het Schip zit ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Hackus schreef op zondag 5 maart 2017 @ 22:36:
Wie is eigenlijk die gast die naast John van het Schip zit ?
Willem Vissers, van de Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/redactie/willem-vissers~r6623/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Oké, al vaker gedacht wie is die gast toch :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
Ramzzz schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:44:
[...]

Welke wedstrijd heb jij gezien? :?

Er hadden wat gele kaarten gegeven kunnen worden, en de overtreding van Basaçikoglu tegen Kortsmit was i.m.h.o. overduidelijk, zelfs àls er een doelpunt was geconstateerd, had dit geannuleerd moeten worden.
Ik heb Sparta - Feyenoord gezien. Vilhena had direct rood moeten krijgen voor de elleboog. Dumfries heeft meerdere overtredingen gemaakt waardoor hij eraf had gemoeten met twee keer geel. Denk aan het bewust pootje haken bij Elia terwijl de bal al weg is en het te laat inkomen bij oa Bilal en Nelom.

Verder had Botteghin een penalty veroorzaakt bij het vastpakken van een Sparta speler. Elia werd verder bijna door midden getrapt in de zestien. Ook hier had een strafschop gegeven moeten worden. Zelfde geldt als voor de overduidelijke handsbal (zie het plaatje wat ik postte).

Makkelie grossierde in fouten. Verder is de overwinning van Sparta gewoon verdiend. Tactisch en in de duels veel sterker. Nu weer met beide beentjes op de grond en focus op Az-thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schreef het na afloop van die wedstrijd tegen PSV reeds, zul je zien dat iedereen Feyenoord kampioenskandidaat nummer 1 acht om vervolgens met puntenverlies van Feyenoord geconfronteerd te worden in de wedstrijden nadien.

Het is nog uitgekomen ook. En Ajax deelde mee in de malaise.

Eredivisie is echt geen peil op te trekken. Elke speelronde zie je fouten van spelers die zij normaliter echt niet snel maken. Maar ach, zag net bij Match of the Day de wedstrijd Tottenham Hotspur tegen Everton en verbaasde me daar ook over zulk een klungelige fouten van Everton-verdedigers dat ik dacht 'Hoe is het mogelijk? En dat voor duurbetaalde profs.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32
Hoe zeer ik ook baal van het feit dat Ajax niet heeft geprofiteerd van het verlies van Feyenoord, heeft dit weekend me toch op de één of andere hoop gegeven (op de titel). Hoe stabiel Feyenoord ook leek, de kans dat ze (nog even afgezien van de Klassieker) de rest van het seizoen de volle winst pakken, lijkt me vrij klein. Nee, Ajax heeft het niet in eigen hand, maar het kampioenschap heb ik, zelfs met de behoorlijk slechte wedstrijden de laatste tijd, zeker nog niet uit mijn hoofd gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:37
Maar Ajax gaat ook niet alles winnen, dus het wordt sowieso spannend. Het zou mij niets verbazen als PSV alsnog dichterbij kruipt en zomaar weer mee doet. Programma's voor Feyenoord en Ajax zijn nog behoorlijk pittig.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JST94 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 23:40:
[...]

Ik heb Sparta - Feyenoord gezien. Vilhena had direct rood moeten krijgen voor de elleboog. Dumfries heeft meerdere overtredingen gemaakt waardoor hij eraf had gemoeten met twee keer geel. Denk aan het bewust pootje haken bij Elia terwijl de bal al weg is en het te laat inkomen bij oa Bilal en Nelom.

Verder had Botteghin een penalty veroorzaakt bij het vastpakken van een Sparta speler. Elia werd verder bijna door midden getrapt in de zestien. Ook hier had een strafschop gegeven moeten worden. Zelfde geldt als voor de overduidelijke handsbal (zie het plaatje wat ik postte).

Makkelie grossierde in fouten. Verder is de overwinning van Sparta gewoon verdiend. Tactisch en in de duels veel sterker. Nu weer met beide beentjes op de grond en focus op Az-thuis.
Ik ben met je eens dat er wel wat kordater gefloten had mogen worden. Het lijkt wel het Nijhuis-virus. Veel door laten gaan, nauwelijks iets bestraffen, en dan achteraf met ettelijke geblesseerden op je conto.

En geel trekken wanneer er - terecht - commentaar is... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ik ben voor het doorfluiten, alleen bij overduidelijke overtredingen moet er gewoon gefloten worden. Dat laten ze (te) vaak na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:27
Volgens mij als Feyenoord twee keer verliest (zie ik oa. tegen AZ wel gebeuren), PSV wint van Ajax en Ajax wint van Feyenoord en daarna niets meer verliest, zijn ze kampioen.

Maar afgezien daarvan, vond ik de opmerking van Kenneth Perez gister middag bij FOX wel terecht. Ze moeten de scheidsrechters beter maken. Want als je dit allemaal (dus niet alleen de dwalingen bij Ajax) accepteert kun je ze net zo goed niet opstellen (de scheidsrechters dan)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49
m0nk schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:24:
Hij heeft groot gelijk. Buiten het feit dat Schaken de 2-0 had moeten maken had deze voor 100000% op de stip gelegd moeten worden zoals Groenendijk al tijdens de wedstrijd riep en had het waarschijnlijk 0-2 gestaan..
Als die pingel was gegeven had je hem ook nog moeten scoren.
En als dat was gebeurt stond het 1-2. Geen 0-2 8)7

Utrecht gewoon gechocked maar ze hadden alle recht die wedstrijd te winnen.

Hoe ze op 3 minuten blessuretijd komen na 90minuten.
Hoe veel Ado tijdrekte, hoe vaak gozbuyukak op zijn horloge letten ik hou het wel bij.
Maar dan nog maar 3 minuten blessureitjd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:40:
Ik ben voor het doorfluiten, alleen bij overduidelijke overtredingen moet er gewoon gefloten worden. Dat laten ze (te) vaak na.
Precies, doorfluiten is geen probleem (denk aan schouderduw, iemand die bij een zucht gaat liggen etc. niet fluiten), maar een schop is een schop, hands is hands etc.
Ze lijken hier niet te begrijpen dat doorfluiten niet betekend dat je maar gewoon 75% minder fluit voor alle overtredingen die je ziet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De meest tenenkrommende uitspraak dit weekend was wel van Nijhuis. Hij merkte op dat er geen Ajax spelers klaagde bij het doelpunt van Groningen. Terwijl hij juist de scheids is die onmiddellijk geel trekt als er een speler commentaar heeft op zijn falen...huh 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:38
Het is in die zin geluk dat zowel bij Feyenoord als bij Ajax de scheidsrechter dwaalde. Los van bal wel of niet over de lijn waren er ook nogal wat penalty momenten bij Sparta - Feyenoord, waaronder onderstaande die wel erg duidelijk hands is.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6LI76UWMAEfzt5.jpg

Elia had ook een penalty kunnen krijgen (Sparta overigens ook 1 penalty moment). Meestal zie je in een titelrace juist dat de favorieten geluk hebben met de scheidsrechters, dit seizoen kunnen we dat van Feyenoord en Ajax nog niet echt zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 06-03-2017 10:10 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 22:16

m0nk

16-09-2003 15.15

Joostje123 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Als die pingel was gegeven had je hem ook nog moeten scoren.
En als dat was gebeurt stond het 1-2. Geen 0-2 8)7

Utrecht gewoon gechocked maar ze hadden alle recht die wedstrijd te winnen.

Hoe ze op 3 minuten blessuretijd komen na 90minuten.
Hoe veel Ado tijdrekte, hoe vaak gozbuyukak op zijn horloge letten ik hou het wel bij.
Maar dan nog maar 3 minuten blessureitjd.
Lees anders het woordje "waarschijnlijk" 8)7 . Tweede helft heeft Utrecht ook geen kansen gecreëerd behalve die bal op de lat. Daarnaast had Jansen er met rood af gestuurd moeten worden vanwege die overtreding op Duplan. En de twijfelachtige gele kaart voor Kanon terwijl hij de bal gewoon speelde.. Recht op de wedstrijd te winnen.. |:( Wat een bs..

Edit: discussie hierover lijkt me verder onnodig.. Ik kijk door een groen/gele bril, jij waarschijnlijk een rode.. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door m0nk op 06-03-2017 10:10 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
ph4ge schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:07:
Het is in die zin geluk dat zowel bij Feyenoord als bij Ajax de scheidsrechter dwaalde. Los van bal wel of niet over de lijn waren er ook nogal wat penalty momenten bij Sparta - Feyenoord, waaronder onderstaande die wel erg duidelijk hands is.

[afbeelding]

Elia had ook een penalty kunnen krijgen (Sparta overigens ook 1 penalty moment). Meestal zie je in een titelrace juist dat de favorieten geluk hebben met de scheidsrechters, dit seizoen kunnen we dat van Feyenoord en Ajax nog niet echt zeggen.
Feyenoord heeft dit seizoen pas één penalty mee gehad. Terwijl er afgelopen twee wedstrijden wel vier momenten waren waar ze een penalty hadden kunnen/moeten krijgen. :9 Tijdens Feyenoord - PSV werd Jorgensen twee keer duidelijk vast gehouden en gister werd Elia een keer door midden getrapt en die overduidelijke handsbal.

Ach, shit happens. Andersom zijn er ook penalty's of duidelijke overtredingen niet gegeven. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
JST94 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:12:
Feyenoord heeft dit seizoen pas één penalty mee gehad. Terwijl er afgelopen twee wedstrijden wel vier momenten waren waar ze een penalty hadden kunnen/moeten krijgen. :9 Tijdens Feyenoord - PSV werd Jorgensen twee keer duidelijk vast gehouden en gister werd Elia een keer door midden getrapt en die overduidelijke handsbal.

Ach, shit happens. Andersom zijn er ook penalty's of duidelijke overtredingen niet gegeven. :9
Waar zijn de tijden dat er bij de helft van de posters in dit topic stoom uit de oren kwam omdat Feyenoord de meeste penalties kreeg. PSV heeft gewoon 9 keer zoveel penalties gekregen dit seizoen en Ajax 8 keer zoveel ;)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
ph4ge schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:14:
[...]

Waar zijn de tijden dat er bij de helft van de posters in dit topic stoom uit de oren kwam omdat Feyenoord de meeste penalties kreeg. PSV heeft gewoon 9 keer zoveel penalties gekregen dit seizoen en Ajax 8 keer zoveel ;)
Het is allemaal de schuld van de KNJB/KNBB!! B) B) B) B)

Vind het overigens wel opmerkelijk dat we zo weinig strafschoppen mee hebben gekregen. Het is nou niet zo dat er geen strafschopmomenten zijn, maar dat er gewoon constant verkeerd beoordeeld wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door JST94 op 06-03-2017 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

En die van Ajax had op 12 kunnen staan na dit weekend :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:40
ph4ge schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:07:

[afbeelding]

Ging hier niet een overtreding van Jorgensen aan vooraf op de keeper van Sparta? Alles wat daarna gebeurde is lief, maar de eerste overtreding was van Jorgensen, bal over de lijn en hand op de bal maakt dan ook niet meer uit. Ben dan zo reëel en post dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Nee, het ging hier om de 74e minuut. Waar Kortsmit een corner/vrije trap ving. Ging geen overtreding of iets aan voor af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JanW schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:18:
Ging hier niet een overtreding van Jorgensen aan vooraf op de keeper van Sparta? Alles wat daarna gebeurde is lief, maar de eerste overtreding was van Jorgensen, bal over de lijn en hand op de bal maakt dan ook niet meer uit. Ben dan zo reëel en post dat ook.
Nee, met de juiste bril kan je het moment dat de bal over de lijn ging een overtreding noemen, maar hier niet hij ving gewoon de bal en gooide de bal daarna gewoon het veld weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
[...]

Nouja, aangezien de kans op een goal uit een penalty bij PSV een stuk lager is dan bij andere clubs, lijkt me dat dat cijfer nog wel iets omhoog mag....

Maar waarom de enorme kritiek op scheidsrechters op dit moment. Het is echt niet erger dan voorgaande jaren en in die jaren was er nooit zoveel kritiek als nu heb ik het idee. Ik word er zelf een beetje moe van, zolang we geen videoscheidsrechter hebben heb je elke wedstrijd vele situaties die niet helemaal correct worden afgehandeld. Dat is al vele jaren zo, dus waar maak je je druk over? Je kunt voor elke club wel met tientallen voorbeelden komen waar ze worden 'benadeeld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Jouw plaatje doet het niet, maar ik ga er vanuit dat je deze bedoeld:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C6LI76UWMAEfzt5.jpg

Je kan onmogelijk hier uit op maken of dit een penalty is. Mijn eerste gevoel zegt dat een speler de pakt uit de handen van de keeper omdat er gevloten is voor een overtreding. Aan de andere kant kan die hand wel op 20cm+ van de bal zitten maar is dat niet te zien op een 2D plaatje. Zijn er bewegende beelden van dat moment? Lijkt mij stug dat een speler in het spel, zonder aanleiding, een bal vastpakt terwijl deze in de handen van de keeper is.

Ik heb lopen zoeken maar helaas het betreffende moment in beelden niet terug kunnen vinden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:23:
Jouw plaatje doet het niet, maar ik ga er vanuit dat je deze bedoeld:
[afbeelding]

Je kan onmogelijk hier uit op maken of dit een penalty is. Mijn eerste gevoel zegt dat een speler de pakt uit de handen van de keeper omdat er gevloten is voor een overtreding. Aan de andere kant kan die hand wel op 20cm+ van de bal zitten maar is dat niet te zien op een 2D plaatje. Zijn er bewegende beelden van dat moment? Lijkt mij stug dat een speler in het spel, zonder aanleiding, een bal vastpakt terwijl deze in de handen van de keeper is.

Ik heb lopen zoeken maar helaas het betreffende moment in beelden niet terug kunnen vinden.
Je bent afhankelijk van Fox voor beelden en die zijn er natuurlijk niet (dan had Kramer het moeten doen :P ), maar iedereen die de wedstrijd heeft gezien kan bevestigen dat het spel niet stil lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Grootste probleem voor Feyenoord is dat ze, door het opstellen van niet fitte spelers nu niet alleen 3 punten verspild hebben maar ook met een serieuze ziekenboeg zitten en enkele onnodige frustratie kaarten opgelopen hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
martinusz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:16:
[...]

En die van Ajax had op 12 kunnen moeten staan na dit weekend :P
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ankona schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:29:
Grootste probleem voor Feyenoord is dat ze, door het opstellen van niet fitte spelers nu niet alleen 3 punten verspild hebben maar ook met een serieuze ziekenboeg zitten en enkele onnodige frustratie kaarten opgelopen hebben.
Volgens Gio was iedere speler fit, al speelde Elia schijnbaar wel met een injectie. Kongolo liep een blessure op tijdens de wedstrijd, net zoals Bilal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik begreep dat Karsdorp en Jorgenson ook niet helemaal fit waren. En Elia opstellen met een spuitje.... Niet echt slim.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:35:
Ik begreep dat Karsdorp en Jorgenson ook niet helemaal fit waren. En Elia opstellen met een spuitje.... Niet echt slim.
Vroegah, speelde ze allemaal door met spuitjes :P

https://www.telesport.nl/...-beelden-champions-league
8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 06-03-2017 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

In de eerste helft van de competitie heb ik al voorspeld dat de smalle selectie Feyenoord gaat opbreken. Wanneer er basisspelers wegvallen dan komen ze kwaliteit op de bank te kort. Mochten de blessures van dit weekend dusdanig ernstig zijn dat bijvoorbeeld Elia en Kongolo niet fit zijn aanstaande weekend dan gaat Feyenoord dat voelen. Ook Basacikoglu en Karsdorp lijken alles behalve fit na de wedstrijd tegen Sparta.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JST94 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:34:
Volgens Gio was iedere speler fit, al speelde Elia schijnbaar wel met een injectie. Kongolo liep een blessure op tijdens de wedstrijd, net zoals Bilal.
En op kunstgras is dat ook nog eens vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kunstgras moeten ze verbieden. voetbal speel je op plantjes of zand, niet op plastic

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Ankona schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:44:
Kunstgras moeten ze verbieden. voetbal speel je op plantjes of zand, niet op plastic
Niet zand, geen plantjes. Maar zoals in de kelderklasse gewoon in modder, of lekker in het weiland waar de dag ervoor nog koeien liepen. 8)7

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Uitwedstrijden van Feyenoord tegen clubs met kunstgras dit seizoen:

ADO - Feyenoord 0-1
Roda JC - Feyenoord 0-2
Heracles - Feyenoord 0-1
Sparta - Feyenoord 1-0

Wel grappig dat niemand iets repte over kunstgras toen de voorgaande wedstrijden van Feyenoord op kunstgras allemaal gewonnen werden. Pas na de vierde wedstrijd, afgelopen weekend tegen Sparta, wordt er moord en brand geschreeuwd en heeft het kunstgras een rol gespeeld. Gewoon lariekoek, smoesjes.

Maar goed, met de uitwedstrijden van Feyenoord tegen PEC en Excelsior nog in het verschiet wordt het billen knijpen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:40:
In de eerste helft van de competitie heb ik al voorspeld dat de smalle selectie Feyenoord gaat opbreken. Wanneer er basisspelers wegvallen dan komen ze kwaliteit op de bank te kort. Mochten de blessures van dit weekend dusdanig ernstig zijn dat bijvoorbeeld Elia en Kongolo niet fit zijn aanstaande weekend dan gaat Feyenoord dat voelen. Ook Basacikoglu en Karsdorp lijken alles behalve fit na de wedstrijd tegen Sparta.
Tja, ik zie Ajax een blessure van bijv. Klaassen ook niet zomaar opvangen. Vermeer en El Ahmadi werden onmisbaar geacht en dat kostte geen punten. Voor beide teams geldt dat schorsingen en blessures de competitie nog kunnen beïnvloeden. 4 blessures in 1 wedstrijd is voor elk team problematisch.
Han schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:58:

ADO - Feyenoord 0-1
Roda JC - Feyenoord 0-2
Heracles - Feyenoord 0-1
Sparta - Feyenoord 1-0

Wel grappig dat niemand iets repte over kunstgras toen de voorgaande wedstrijden van Feyenoord op kunstgras allemaal gewonnen werden. Pas na de vierde wedstrijd, afgelopen weekend tegen Sparta, wordt er moord en brand geschreeuwd en heeft het kunstgras een rol gespeeld. Gewoon lariekoek, smoesjes.

Maar goed, met de uitwedstrijden van Feyenoord tegen PEC en Excelsior nog in het verschiet wordt het billen knijpen dus.
Waar heb jij het nou weer over? 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door ph4ge op 06-03-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ph4ge schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Tja, ik zie Ajax een blessure van bijv. Klaassen ook niet zomaar opvangen. Vermeer en El Ahmadi werden onmisbaar geacht en dat kostte geen punten. Voor beide teams geldt dat schorsingen en blessures de competitie nog kunnen beïnvloeden. 4 blessures in 1 wedstrijd is voor elk team problematisch.
We hebben Donny vd Beek nog, een beetje van hetzelfde laken en pak. Al ben ik het met je eens; Klaassen is een sterktehouder van Ajax. Ik mis liever Traore en Younes tegelijk dan Klaasen alleen :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ADO - Feyenoord 0-1
Roda JC - Feyenoord 0-2
Heracles - Feyenoord 0-1
Sparta - Feyenoord 1-0

Niemand schreeuwt hier moord en brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:04:
[...]

We hebben Donny vd Beek nog, een beetje van hetzelfde laken en pak. Al ben ik het met je eens; Klaassen is een sterktehouder van Ajax. Ik mis liever Traore en Younes tegelijk dan Klaasen alleen :P
Ik begrijp sowieso zo niet waarom Younes wekelijks speelt. Rendement 0. Waarom betaal je 12 miljoen voor een Braziliaans talent en zet je 'm op de bank. Zou hij het echt slechter doen dan Younes? Denk het niet.
Zelfde geldt overigens voor Veldman...waarom hij en geen Tété?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:18:
[...]

Ik begrijp sowieso zo niet waarom Younes wekelijks speelt. Rendement 0. Waarom betaal je 12 miljoen voor een Braziliaans talent en zet je 'm op de bank. Zou hij het echt slechter doen dan Younes? Denk het niet.
Zelfde geldt overigens voor Veldman...waarom hij en geen Tété?
Younes is juist de laatste weken een stuk beter bezig. Komt z'n man weer eens voorbij en heeft constant dreiging... dit in tegenstelling tot die gehuurde lapzwans aan de andere kant die minimaal 2x per wedstrijd de tegenstander van een kans voorziet door de bal te verliezen als al zijn teamgenoten in voorwaartse beweging zijn.
Veltman zit in een mindere periode, maar ik vind persoon Tete echt niet beter. Tete kan goed verdedigen, maar in balbezit vind ik hem zwak. En bij balbezit tegenstander vind ik hem vaak te lui en onoplettend. Hij compenseert heel veel met zijn snelheid en een goede sliding, maar dat is (en gaat nog) wel eens misgegaan indien een tegenstander nog net iets sneller is dan hij had verwacht. Let maar eens op hoe vaak Tete zichzelf in een positie brengt (niet expres neem ik aan) waar hij een prachtig verdedigende sliding kan maken doordat hij eigenlijk het moment daarvoor te laat was. Dan kun je wel de sliding roemen, maar eigenlijk was zijn actie daarvoor juist zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

ADO - Feyenoord 0-1
Roda JC - Feyenoord 0-2
Heracles - Feyenoord 0-1
Sparta - Feyenoord 1-0

Andere statistiek: van de 4 wedstrijden die het op kunstgras speelde, verloor het er 1. Terwijl men in de overige 21 wedstrijden (op gras) ook maar 1 keer verloor... >:)

De wedstrijden die het verloor waren beide uit. Wat dat betreft is het dus inderdaad billenknijpen. Of dat nou aan het kunstgras ligt...
Het moord en brand schreeuwen valt overigens wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Excelsior uit wordt een makkie. Hahn gooit de bal in zijn eigen goal bij een 0-0 stand in de 93e minuut. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ook kunstgras, maar mogelijk laat de voorsprong het dan weer toe om een stadsgenoot tegen degradatie te redden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
P.O. Box schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:56:
[...]
Veltman zit in een mindere periode, maar ik vind persoon Tete echt niet beter. Tete kan goed verdedigen, maar in balbezit vind ik hem zwak. En bij balbezit tegenstander vind ik hem vaak te lui en onoplettend. Hij compenseert heel veel met zijn snelheid en een goede sliding, maar dat is (en gaat nog) wel eens misgegaan indien een tegenstander nog net iets sneller is dan hij had verwacht. Let maar eens op hoe vaak Tete zichzelf in een positie brengt (niet expres neem ik aan) waar hij een prachtig verdedigende sliding kan maken doordat hij eigenlijk het moment daarvoor te laat was. Dan kun je wel de sliding roemen, maar eigenlijk was zijn actie daarvoor juist zwak.
Inderdaad, wat mensen niet zien is dat Veltman verdedigend heel veel voorkomt door inzicht, dus passes onderscheppen, slim lopen etc.
Tete valt op door zijn slidings en 1 op 1 verdedigen, maar 9/10 keer komt hij in die positie door zichzelf daar te brengen. Als je vaak met een sliding redding moet brengen, zegt dat iets over je eigen positie in de veldbezetting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:33:
Ook kunstgras, maar mogelijk laat de voorsprong het dan weer toe om een stadsgenoot tegen degradatie te redden.
Als men dan toch z'n mond vol heeft van competitievervalsing zou dat wel het ultieme zijn ja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Jammer gister, al jaren is sparta uit een drama.

Gelukkig valt de schade mee

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 18:46
Onana denkt dat ie Neuer is en dat ie mee kan voetballen. :X

Die Nijhuis was vorige keer bij VI toen heeft Derksen hem een paar veren in z'n reet gestopt, omdat ie zo'n geweldige scheidsrechter is omdat ie altijd "in de geest van de wedstrijd fluit en een wedstrijd een wedstrijd laat worden" maar nu gaat z'n ego nog meer omhoog en gaat ie nog meer toelaten tot er ongelukken gebeuren. Heb de samenvattingen gezien en de arbitrale dwalingen van afgelopen weekend waren inderdaad weer van een buitenaards niveau. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 13:36:
[...]

Inderdaad, wat mensen niet zien is dat Veltman verdedigend heel veel voorkomt door inzicht, dus passes onderscheppen, slim lopen etc.
Tete valt op door zijn slidings en 1 op 1 verdedigen, maar 9/10 keer komt hij in die positie door zichzelf daar te brengen. Als je vaak met een sliding redding moet brengen, zegt dat iets over je eigen positie in de veldbezetting ;)
Net als Moens vroeger, die een stapje naar links deed om rechts mooi te duiken :)

Maar goed...Veltman...ik ben het niet geheel eens met de vergelijking. Wellicht let ik teveel op de fouten en zaken die verkeerd gaan, maar als je ziet hoe vaak Veltman in de fout gaat met op het oog simpele passes...dat kan gewoon niet. Ook verdedigend gaat er het nodige fout. Ik zou toch heel graag Tété een paar wedstrijden aan het werk willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:33:
Onana denkt dat ie Neuer is en dat ie mee kan voetballen. :X

Die Nijhuis was vorige keer bij VI toen heeft Derksen hem een paar veren in z'n reet gestopt, omdat ie zo'n geweldige scheidsrechter is omdat ie altijd "in de geest van de wedstrijd fluit en een wedstrijd een wedstrijd laat worden" maar nu gaat z'n ego nog meer omhoog en gaat ie nog meer toelaten tot er ongelukken gebeuren. Heb de samenvattingen gezien en de arbitrale dwalingen van afgelopen weekend waren inderdaad weer van een buitenaards niveau. 8)7
Ven benieuwd naar de mening van de heren van VI vanavond. Als ze 'm nu nog meer veren in zijn kont stoppen, neem ik de heren aan tafel ook niet meer serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martinusz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:03:
Maar Ajax gaat ook niet alles winnen, dus het wordt sowieso spannend. Het zou mij niets verbazen als PSV alsnog dichterbij kruipt en zomaar weer mee doet. Programma's voor Feyenoord en Ajax zijn nog behoorlijk pittig.
Dat zou inderdaad zo maar kunnen gebeuren. Zou ook wel zo leuk zijn voor de spanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
loewie1984 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:19:
Wat is dat belletje overigens wat je altijd hoort?
Dat is een sponsorboodschap op de schermen in het stadion. Mega afleidend als je het niet gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-10 18:46
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:55:
[...]

Ven benieuwd naar de mening van de heren van VI vanavond. Als ze 'm nu nog meer veren in zijn kont stoppen, neem ik de heren aan tafel ook niet meer serieus.
Nou ja, het is in het bijzonder Derksen maar die is ook aan het dementeren volgens mij want de ene week zegt ie dit en de andere week dat en als Wilfred hem dan daar op aanspreekt, is het van "ja maar". Volgens mij zei ie in het begin ergens dat Nijhuis er niks van bakte en nu is ie geweldig dus die is ook zo veranderlijk als het weer. Maar Derksen heeft geen verstand van voetbal, vind ik, dus op dat gebied neem ik hem sowieso niet serieus. Tenminste anders dan René en Jan. Op alle andere gebieden een geweldige vent, ook een geweldig gevoel voor humor. Vooral als ie over bobo's begint en bestuursleden en zakelijk dingen. Dan maakt ie iedereen met de vloer gelijk (vaak ook wel overdreven hoor). Volgens hem kan niemand er iets van. Alleen elke keer dat "Ik loop al 50 jaar in de voetballerij dus ik weet het beter" word je af en toe een beetje moe van.

En Gijpie is geweldig op zijn manier. Een echte Dordtenaar ook dus ook stadsgenoot, maar die leeft totaal in z'n eigen wereld en kijkt op zijn manier tegen dingen aan en als ie dan begint over iets, zie je echt iedereen zo kijken van "uuh oké?" Maar zijn grootste kwaliteit is natuurlijk z'n aanstekelijke lach. Als ie begint te lachen, ga je vanzelf meelachen alleen maar om z'n lach. _O-

Ik ga morgen terugkijken want vanavond ga ik niet redden, ben ik bang. Ben bekaf. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:25

Superkiwi

Hoi doei

loewie1984 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:19:
Wat is dat belletje overigens wat je altijd hoort?
PolarBear schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:20:
[...]

Dat is een sponsorboodschap op de schermen in het stadion. Mega afleidend als je het niet gewend bent.
Het wordt ook gebruikt als er in een andere wedstrijd gescoord wordt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 06-03-2017 17:09 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:55:
[...]

Deed je dat nog wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86

ADO - Feyenoord 0-1
Roda JC - Feyenoord 0-2
Heracles - Feyenoord 0-1
Sparta - Feyenoord 1-0

Gaat niet om het verlies, met de instelling van gisteren had Feyenoord op een veld van puur goud met diamanten cornerpalen en een platina goal nog verloren.

Gaat om de blessures. Op kunstgras blijven spelers vaker haken/struikelen en maken verkeerde bewegingen omdat de bal anders reageert. Dan wil je een bal aannemen die net ineens raar reageert door de ondergrond en strek je je banden naar de klote.

De blessure van Bilal, Jorgensen en Kongolo zijn direct aan dat plastic te danken. Kijk de beelden maar terug van de momenten van blessure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Leon Zwiers schreef op maandag 6 maart 2017 @ 18:43:
[...]

Gaat niet om het verlies, met de instelling van gisteren had Feyenoord op een veld van puur goud met diamanten cornerpalen en een platina goal nog verloren.

Gaat om de blessures. Op kunstgras blijven spelers vaker haken/struikelen en maken verkeerde bewegingen omdat de bal anders reageert. Dan wil je een bal aannemen die net ineens raar reageert door de ondergrond en strek je je banden naar de klote.

De blessure van Bilal, Jorgensen en Kongolo zijn direct aan dat plastic te danken. Kijk de beelden maar terug van de momenten van blessure
Ja, en minstens één van de goals van Vitesse afgelopen woensdag was te wijten aan het kunstgras - die bal stuiterde absurd.

Dus de 'thuisclub' met kunstgras heeft er evengoed last van. ;)

Zie mijn opmerking eerder over win/win/win en solidariteit met de 'armere' clubs: Start als KNVB of als Clubs Betaald Voetbal een Echt Gras Fonds.

Allemaal bijdragen, allemaal profiteren.

Want blessures zijn op de duur duurder dan het onderhoud aan je gras, lijkt mij.

En niemand wil dat kunstgras.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
[...]
En op een andere ondergrond - gras - hadden ze weer andere blessures gekregen.

Voorvechters van echt gras geven vaak als argument dat op kunstgras meer blessures voorkomen, dat is echter nergens op gestoeld. Zie bijvoorbeeld https://www.nrc.nl/nieuws...res-niet-4249985-a1521076
Conclusie
Sommige studies, zoals die van Ekstrand, laten zien dat het blessurepatroon op kunstgras iets verschilt van dat op gewoon gras: meer kwetsuren aan de enkelbanden, minder spierblessures. Op kunstgras zouden sporters ook minder te maken krijgen met bovenbeenblessures. Het is dus niet zo dat de omstandigheden op kunst- en natuurgras identiek zijn. Alleen is er geen aantoonbaar bewijs dat kunstgras méér blessures met zich meebrengt. Spelen op kunstgras is dus niet extra riskant, in vergelijking met natuurgras. De uitspraak van Zwolle-voorzitter beoordelen we daarom als waar.
Clubs spelen op kunstgras puur uit economische motieven, wanneer andere - met name rijkere - clubs daar problemen mee hebben, lijkt het me inderdaad een goed idee om daar geld voor beschikbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
lateef schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:18:
[...]

En op een andere ondergrond - gras - hadden ze weer andere blessures gekregen.

Voorvechters van echt gras geven vaak als argument dat op kunstgras meer blessures voorkomen, dat is echter nergens op gestoeld. Zie bijvoorbeeld https://www.nrc.nl/nieuws...res-niet-4249985-a1521076

[...]

Clubs spelen op kunstgras puur uit economische motieven, wanneer andere - met name rijkere - clubs daar problemen mee hebben, lijkt het me inderdaad een goed idee om daar geld voor beschikbaar te stellen.
Er wordt dan weleens iets geroepen over mediarechten. O-)
Want ja.. als het iets 'eerlijker' verdeeld wordt, kun je van dat geld prima een grasmat aanleggen en onderhouden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:36
Ramzzz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:01:
[...]

Ja, en minstens één van de goals van Vitesse afgelopen woensdag was te wijten aan het kunstgras - die bal stuiterde absurd.

Dus de 'thuisclub' met kunstgras heeft er evengoed last van. ;)

Zie mijn opmerking eerder over win/win/win en solidariteit met de 'armere' clubs: Start als KNVB of als Clubs Betaald Voetbal een Echt Gras Fonds.

Allemaal bijdragen, allemaal profiteren.

Want blessures zijn op de duur duurder dan het onderhoud aan je gras, lijkt mij.

En niemand wil dat kunstgras.
Ik speelde laatst zelf op kunst gras en dat liep zo ongelofelijk bout he.. Dat veld lag er ook nog eens kreupel bij zoals veel van die dingen. Het is leuk spelen als je wat met een bal kunt, maar voor de rest vind ik het ook maar niks.
Die onderzoeken kunnen veel zeggen, maar of daar nooit een luchtje aan zit betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 20:44
Mosin schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Ik speelde laatst zelf op kunst gras en dat liep zo ongelofelijk bout he.. Dat veld lag er ook nog eens kreupel bij zoals veel van die dingen. Het is leuk spelen als je wat met een bal kunt, maar voor de rest vind ik het ook maar niks.
Die onderzoeken kunnen veel zeggen, maar of daar nooit een luchtje aan zit betwijfel ik.
Ik speel er welke week met plezier op, niets mis mee zolang je maar het juiste schoeisel draagt.
Een goed onderhouden kunstgrasveld heeft mijn voorkeur boven gras.

Het enige voordeel van gras is dat het het spel vertraagd, dat vind ik als verdediger prima :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Bossie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:33:
[...]

Ik speel er welke week met plezier op, niets mis mee zolang je maar het juiste schoeisel draagt.
Een goed onderhouden kunstgrasveld heeft mijn voorkeur boven gras.

Het enige voordeel van gras is dat het het spel vertraagd, dat vind ik als verdediger prima :+
Ik speelde er ook wel met plezier op, daar niet van, maar het loopt niet prettig. Zowel met de juiste als onjuiste schoenen, maar ik speel er ook zelden op. Nu spelen we nog alle uit wedstrijden erop :9 Ik zal er helaas even aan moeten wennen.

Zelf ben ik niet vies van keihard inkomen of ruw spel, dat is op kunst gras nou niet zo leuk ;(
Juist jij als verdediger zal daar ook niet vies van zijn lijkt me? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mosin schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:46:
[...]

Ik speelde er ook wel met plezier op, daar niet van, maar het loopt niet prettig. Zowel met de juiste als onjuiste schoenen, maar ik speel er ook zelden op. Nu spelen we nog alle uit wedstrijden erop :9 Ik zal er helaas even aan moeten wennen.

Zelf ben ik niet vies van keihard inkomen of ruw spel, dat is op kunst gras nou niet zo leuk ;(
Juist jij als verdediger zal daar ook niet vies van zijn lijkt me? 8)
Afhankelijk van het veld kun je turf of AG schoenen halen, het gaat hierbij voornamelijk om de demping van de hardere ondergrond ivm gras. Slechte kunstgrasvelden zijn een ramp helaas, alsof je op tapijt op een betonvloer speelt.

Slidings leer je snel genoeg af :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
[...]

Instelling en blessures schijnen ook een relatie te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Joster schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:58:
[...]

Instelling en blessures schijnen ook een relatie te hebben..
Sterker nog, voelbal en blessures. Je gelooft 't niet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Bossie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:51:
[...]

Afhankelijk van het veld kun je turf of AG schoenen halen, het gaat hierbij voornamelijk om de demping van de hardere ondergrond ivm gras. Slechte kunstgrasvelden zijn een ramp helaas, alsof je op tapijt op een betonvloer speelt.

Slidings leer je snel genoeg af :X
Ja, dan zal ik net de pech hebben om op die rot velden te spelen. Mijn kunst gras schoenen zijn van Puma met die rondjes onder op de zool, zal wel AG zijn?
Slidings maken die ik dan evengoed, maar slim is het niet nee. Zou het helpen een thermo broek a la Robben te dragen? Draag het soms, maar vraag me wel af of het helpt op kunst gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Mosin schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Ja, dan zal ik net de pech hebben om op die rot velden te spelen. Mijn kunst gras schoenen zijn van Puma met die rondjes onder op de zool, zal wel AG zijn?
Slidings maken die ik dan evengoed, maar slim is het niet nee. Zou het helpen een thermo broek a la Robben te dragen? Draag het soms, maar vraag me wel af of het helpt op kunst gras.
http://uk.complex.com/sne...soccer-shoe-to-field-type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Mosin schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:03:
[...]

Nee helpt niet helaas, zelfs met een trainingsbroek krijg je schaafwonden, doordat de korrels net als grind is, er zit behoorlijk structuur in zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Leuk artikel! Nog eens goed doornemen. Heb ik nu ook een reden 4 paar schoenen te halen :+
martinusz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:56:
[...]

Nee helpt niet helaas, zelfs met een trainingsbroek krijg je schaafwonden, doordat de korrels net als grind is, er zit behoorlijk structuur in zeg maar.
Aaah op die manier. Ik blijf dat wel echt een hekel punt vinden. Voetbal is een contact sport, dus ik wil niet met brand en schaafwonden het veld afgaan als een wedstrijd op fysiek gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 16:42
Slechte kunstgras velden zijn klote ja, maar de echte velden waar je op speelt in de kelderklasse zijn vaak nog veeeeeel slechter, ik ben zondag op een echt gras veld(en dat is een uitzondering want 90% van de wedstrijden is op kunstgras) echt 4x in een kuil gestapt waardoor ik bijna door mijn enkel klapte.

Geef mij dan maar gewoon kunstgras, daar heb ik ook gewoon de schoenen voor.
Pagina: 1 ... 55 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.