Ik zou zeggen gelijk, maar dat is zo'n dubbel gevoel als Ajax dan ineens wint. Dus ik ga er niet op inzetten.Gynnad schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:05:
[...]
Weet je ook of het een gelijkspel of een verliespartij wordt, dan kan ik misschien nog wat geld verdienen..
Ik denk aan een wedstrijd die Utrecht vanaf minuut 1 domineert, Ajax op alle fronten terugdringt en veel strijd en passie in de pot legt.
Ajax wint 0-1
Ajax wint 0-1
Ik hoop dat je gelijk krijgt maar volgens mij probeer je weer eens te jinxen.Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:36:
Ik denk aan een wedstrijd die Utrecht vanaf minuut 1 domineert, Ajax op alle fronten terugdringt en veel strijd en passie in de pot legt.
Ajax wint 0-1
Toch heeft Ajax wel de spelers om er nu 'gewoon' eens te winnen. Ben benieuwd of het goed gaat in die koppies.
[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 22-01-2017 12:40 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo gaat het meestal toch? In potkes waar Ajax absoluut niets verdiendGonadan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:39:
[...]
Ik hoop dat je gelijk krijgt maar volgens mij probeer je weer eens te jinxen.
Toch heeft Ajax wel de spelers om er nu 'gewoon' eens te winnen. Ben benieuwd of het goed gaat in die koppies.
Maar een Jinx zou zeer welkom zijn, dus......Trying!!!
Edit: k stop maar met proberen, Ajax al lang niet meer zo fel aan een wedstrijd zien beginnen. Het lijkt Feyenoord wel.
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 22-01-2017 12:50 ]
Wat een enorme kans voor Zivkovic. Hij kan niet echt goed scoren tegen Ajax. Prachtige voorzet van Haller trouwens.
Ajax vooralsnog dominant, alleen tot echte kansen komt het nog niet.
Vooralsnog valt die hype rond de 'wedstrijd van het jaar' voor Utrecht wel weer mee.
Zul je net zien tijdens het typen dat ze ineens wel aanzetten en de grootse kans van de wedstrijd krijgen.
Vooralsnog valt die hype rond de 'wedstrijd van het jaar' voor Utrecht wel weer mee.
Zul je net zien tijdens het typen dat ze ineens wel aanzetten en de grootse kans van de wedstrijd krijgen.

Utrecht lijkt wakker geworden. Ze spelen Ajax helemaal weg nu. Jammer van die enorme kans zeg. Had wel een goal verdiend. En Veltman had daar best geel verdiend
Jammer van die bal op de lat, zeg 
Leuke wedstrijd tot nu toe.
Leuke wedstrijd tot nu toe.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het is maar goed dat jij geen tv of radio commentaar doetLeon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:04:
Utrecht lijkt wakker geworden. Ze spelen Ajax helemaal weg nu. Jammer van die enorme kans zeg. Had wel een goal verdiend. En Veltman had daar best geel verdiend
Al zou de regionale nog kunnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 22-01-2017 13:10 ]
Younes is een drama, alweer. Kluivert er maar in in de 2e helft.
kan hij zo bij radio en tv Rijnmond gaan werken
[ Voor 59% gewijzigd door Qu3st op 22-01-2017 13:16 ]
Nou ik tel toch weer een paar enorme kansen voor Utrecht. 0-0 nu wel verdiende tussenstand. Leuke pot zo.
Ik vind het niveauverschil niet zo groot, kwaliteitsverschil wel en daarom gaat Ajax dit potje ook gewoon winnen denk ik. Ik had gister 1-1 voorspeld.
Toch heeft Utrecht wel een aardig team en ik vind ze wat behoudener spelen als normaal tegen Ajax. Wat volwassener.
Ajax speelt ook gewoon niet zo lekker en Utrecht komt zo wel lekker in hun spel. Ik snap alleen nooit zo goed waarom ze dat laten gebeuren.
Toch heeft Utrecht wel een aardig team en ik vind ze wat behoudener spelen als normaal tegen Ajax. Wat volwassener.
Ajax speelt ook gewoon niet zo lekker en Utrecht komt zo wel lekker in hun spel. Ik snap alleen nooit zo goed waarom ze dat laten gebeuren.
Vooral omdat ze niet zo goed zijn als iedereen hier beweert. Vooral voorin is het armoe atm. Utrecht heeft de grotere kansen gehad, maar denk wel dat 0-0 redelijk de verhoudingen weerspiegelt. Op t middenveld domineert Ajax atm, maar verder is het maar matig. Utrecht idem, alleen verliezen van die slag op t middenveld breekt ze wat op.RedHat schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:22:
Inderdaad. Younes hopeloos. Dolberg uit vorm. El Ghazi op punt van vertrekken (?), terwijl daar nog de meeste dreiging van uit gaat.
Kluivert er maar weer in.
Kluivert er maar weer in.
Kuipers fluit soms wel iets te snel, Viergever speelt de bal. Eerste helft Klaassen ook een keer.
Ajax is voorin duidelijk te zwak om echt iets te brengen.
Domme handsbal zeg.
Ajax is voorin duidelijk te zwak om echt iets te brengen.
Domme handsbal zeg.
[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 22-01-2017 13:46 ]
Lucky je weet toch.Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:46:
Ja hoor, goedkope klote penalty voor Ajax.... Natuurlijk moet het weer zo.....
Bal zit er nog niet in en nog lang te gaan.
Anders neem je een overtuigende aanloop?
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 22-01-2017 13:49 ]
Hahaha, ja hoor, gelijk goedkoop en klote. Waar is het woord lucky?Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:46:
Zonder je Feyenoord bril op, dit is toch een 100% penalty?
Maar je hebt geluk, geen doelpunt. Wat een lacher dit.
Als of er in de Kuip wordt gespeeld, zo goedkoopLeon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:46:
Maar er bestaat gerechtigheid
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ben je nou blij met je feyenoord bril? Duidelijker dan dit kan niet hoor, jammer dat schone dan mist...Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:46:
Gisterenavond niet gekeken zeker?Han schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:49:
[...]
Als of er in de Kuip wordt gespeeld, zo goedkoop
Maar er bestaat gerechtigheid
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Tja jongens, zo snap ik wel dat je daar steeds niet weet te winnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lucky Utrecht. Maar goed geen verassing echt want duurde veel te lang voordat ie die pingel nemen kon.
Jammer zeg. 
Penalty volledig terecht overigens, schijnbaar kun je dat zonder bril beter zien dan met..
Penalty volledig terecht overigens, schijnbaar kun je dat zonder bril beter zien dan met..
Hoe dan ook Lucky Ajax, ook als ze verliezen.dutchgio schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:50:
Jammer zeg.
Penalty was natuurlijk wel terecht, maar ook heel erg goedkoop. Vooral ook omdat het schot van Younes een afzwaaier leek te worden.
Het voelt een beetje hetzelfde als dat er een dieptepass komt en een verdediger de aanvaller neerlegt. Maar dat die aanvaller bij lange na niet bij de bal zou kunnen komen.
Het voelt een beetje hetzelfde als dat er een dieptepass komt en een verdediger de aanvaller neerlegt. Maar dat die aanvaller bij lange na niet bij de bal zou kunnen komen.
Nergens gezegd dat ie onterecht was hoor, maar hij was wel goedkoop. Aangeschoten handje. Was gisteren een stuk duidelijker een pingel.
Dat noemen ze dan ook wel 'dom'.Fleximex schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:51:
Die hand in dit geval dan net zo.
Breaking: na de penalty toont psv interesse in schone. "hij zou perfect bij ons passen" aldus ene cocu
Is Younes als 'voorspelbaar niet-presterende buitenspeler' dan niet een mooie vervanging voor Narsingh?
Ja, laten we het maar officieel maken. Wat een nietsnut is dat zegdutchgio schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:00:
Is Younes als 'voorspelbaar niet-presterende buitenspeler' dan niet een mooie vervanging voor Narsingh?
Opmerking van Sky verslaggevers eerder: de Utrecht coach zal zich de haren uit het hoofd trekken 
Wat een kans voor Utrecht net, zeg. De nul is er vooral door het slechte afronden van beide ploegen.
Wat een kans voor Utrecht net, zeg. De nul is er vooral door het slechte afronden van beide ploegen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Mooie goal, maar niet verdiend.
Beter dan dit kan je een bal niet raken
Schöne wil geen goedkope penalty maken... gewoon wachten op een wereldgoal, alle mondjes weer dicht bij de critici
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Op basis van wat niet? Dat zie ik je vaak zeggen als Ajax moet voetballen (en toevallig ook alleen maar bij wedstrijden van Ajax), maar volgens mij is de ploeg met de meeste drang om te scoren Ajax. Kansen over en weer, maar niet verdiend, die snap ik niet.gambieter schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:11:
Mooie goal, maar niet verdiend.
Nu moet de Ajax aanhang massaal "Schone bedankt!" Inzetten.
Je zou toch zeggen dat een penalty makkelijker is dan die volley.
Idd het is weer wachten op die tegengoal in de laatste minuut door een slapende verdediging.Vos schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:13:
Nu over de streep trekken, vaak zat punten weg gegooid dit seizoen in de slotfase.
Ik vind niet dat een van beide partijen verdient om te winnen, een gelijkspel zou imo de terechte uitslag zijn.JanW schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:12:
Op basis van wat niet?
Och, kom op zeg. Gelijk de calimero-vlag hijsen?Dat zie ik je vaak zeggen als Ajax moet voetballen (en toevallig ook alleen maar bij wedstrijden van Ajax),
Nee, gewoon een constatering. Niks calimero.gambieter schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:14:
[...]
Ik vind niet dat een van beide partijen verdient om te winnen, een gelijkspel zou imo de terechte uitslag zijn.
[...]
Och, kom op zeg. Gelijk de calimero-vlag hijsen?
Ajax 63% balbezit en 17 schoten op doel tegen 6 voor utrecht. Ajax verdient te winnen.
dit blijft 0-1. Utrecht heeft zijn kansen gehad en verpest. 0-0 had t meest op zijn plaats geweest gezien de wedstrijd. Maarja..... De klasse van Schone he
Gefeliciteerd Ajax fans! Verdiende overwinning

't belangrijkste deel had je goed ;-)Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:36:
Ajax wint 0-1
Utrecht heeft een paar goede kansen gehad, maar Ajax duidelijk de bovenliggende partij en dankzij de gemiste penalty bleef het nog lang onduidelijk of er een winnaar zou komen. Gelukkig dus een verdiende winnaar!
Tomorrow is not today!
Nou inderdaadTerranova schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:21:
Zo dit was een zware bevalling
Een beetje onverwacht, maar zeer sportief.Lekkerboeie86 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:22:
Gefeliciteerd Ajax fans! Verdiende overwinning
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Jammer, puntverlies was lekker geweest. Dit was toch wel eens van de kansen om uit te lopen. Nouja, nog een gat van 5, nog zeker 2 rondes bovenaan
Zo, drie punten in de pocket. Jammer van de gemiste strafschop, lekker goal van Schöne.
Of zijn dit 6 punten? Aangezien iedereen die Ajax geen warm hart toedraagt Ajax kansloos achtte en zeker wist dat Ajax punten zou gaan laten liggen.
Iemand had het overigens goed voorspeld, de Ajax speler waren blij dat er afgefloten werd. Maar dat echter wel vanwege de winst. Ajax was de tweede helft beter, na een gelijkwaardige eerste helft (50/50)
Of zijn dit 6 punten? Aangezien iedereen die Ajax geen warm hart toedraagt Ajax kansloos achtte en zeker wist dat Ajax punten zou gaan laten liggen.
Iemand had het overigens goed voorspeld, de Ajax speler waren blij dat er afgefloten werd. Maar dat echter wel vanwege de winst. Ajax was de tweede helft beter, na een gelijkwaardige eerste helft (50/50)
17 op doel? Waar haal je die statistiek vandaan? Je bedoelt schoten?jaapstobbe schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:20:
Ajax 63% balbezit en 17 schoten op doel tegen 6 voor utrecht. Ajax verdient te winnen.
Ik vind dat Utrecht de grootste kansen gehad heeft. Ajax had naast de penalty heel veel schoten gehad die geblokt werden. Vooral Younes kan er wat van. Ajax heeft helemaal niet verdient gewonnen door een x aantal schoten (op doel) of balbezit. Wat een onzin. Ajax heeft verdient gewonnen omdat zij wel de kwaliteit hebben om die goal te maken en Utrecht niet.
Ajax 2e helft beter? Nee, Ajax was op t middenveld de hele wedstrijd beter. Ajax kon alleen aanvallend compleet geen vuist maken met die Younes voorop. Utrecht daarintegen heeft enorme kansen gehad, dat ze er niet 1 gemaakt hebben is wonderbaarlijk, maar de bakten er niets van op t middenveld
De klasse van Schöne levert je 3 punten op, waar 0-0 er dik inzat.
Maar gefeliciteerd met de 3 punten Ajacieden, moeten we jullie zelf maar verslaan in de Arena
De klasse van Schöne levert je 3 punten op, waar 0-0 er dik inzat.
Maar gefeliciteerd met de 3 punten Ajacieden, moeten we jullie zelf maar verslaan in de Arena
[ Voor 18% gewijzigd door LZ86 op 22-01-2017 14:30 ]
17 schoten, 3 op doel. Specsavers kan wellicht ook wel sponsor bij Ajax wordenjaapstobbe schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:20:
Of gewoon jaap zelf sponsoren?PWM schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:30:
[...]
17 schoten, 3 op doel. Specsavers kan wellicht ook wel sponsor bij Ajax worden
De grotere kansen had Utrecht zeker, maar boeit mij weinig
Karma!
--
Maar zonder dollen over het geheel gezien denk ik dat Ajax de terechte winnaar is, was iets sterker, denk 40/60 45/55. Mooi dat we weer eens in Utrecht hebben kunnen winnen, 2009 is toch alweer een hele tijd geleden.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Maar vinden de Ajacieden hier, die er net zoals de rest van die supporterschare altijd stuk op gaan dat het ook mooi goed voetbal moet zijn dan compleet niet erg dat er geen enkele uitgespeelde kans is gecreëerd vandaag?
Je bent vandaag gered door Schöne, maar deze pot deed me best denken aan de pot tegen Twente.
Je bent vandaag gered door Schöne, maar deze pot deed me best denken aan de pot tegen Twente.
Ik denk dat psv punten gaat verspelen straks 
Ben blij dat Ajax weer eens wint bij Utrecht uit, wel jammer van die domme verliespunten tegen Willem 2 en Roda thuis, compenseert elkaar dan maar
Edit; @leon nee dit soort wedstrijden zitten er altijd tussen, geloof niet dat er bij Utrecht uit in het verleden veel uitgespeelde kansen zijn geweest
Als dit aanhoudt en schone steeds moet redden, dan is er wel een probleem ja.
Ben blij dat Ajax weer eens wint bij Utrecht uit, wel jammer van die domme verliespunten tegen Willem 2 en Roda thuis, compenseert elkaar dan maar
Edit; @leon nee dit soort wedstrijden zitten er altijd tussen, geloof niet dat er bij Utrecht uit in het verleden veel uitgespeelde kansen zijn geweest
Als dit aanhoudt en schone steeds moet redden, dan is er wel een probleem ja.
[ Voor 37% gewijzigd door Martinusz op 22-01-2017 14:37 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Bij het merendeel van de wedstrijden wel. Feyenoord, PSV (uit/thuis en Heerenveen, Roda en Utrecht (Uit) maakt het me geen zak uit hoe ze winnenLeon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:35:
Maar vinden de Ajacieden hier, die er net zoals de rest van die supporterschare altijd stuk op gaan dat het ook mooi goed voetbal moet zijn dan compleet niet erg dat er geen enkele uitgespeelde kans is gecreëerd vandaag?
Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 12:41:
[...]
Zo gaat het meestal toch? In potkes waar Ajax absoluut niets verdiend
Maar een Jinx zou zeer welkom zijn, dus......Trying!!!
Edit: k stop maar met proberen, Ajax al lang niet meer zo fel aan een wedstrijd zien beginnen. Het lijkt Feyenoord wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als of dit soort wedstrijden zich leent voor mooi voetbal... Utrecht staat met 10 man op eigen helft om Ajax te laten komen met als doel met een snelle counter toe te slaan. Utrecht wil geen voetballende pot maar vechtvoetbal met counters. En er waren best kansen vandaag hoor, net als Utrecht die heeft gehad. Het verschil is dat jij bij een kans van Utrecht op het puntje van de stoel zit en het gehele publiek zich laat horen, in tegenstelling tot bij de kansen van Ajax.Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:35:
Ik maak mij veel meer zorgen om het spel van Ziyech; als maar willen schieten op doel, voor eigen kansen gaan zonder dat er een kans is. Ziyech zou veel meer in dienst van Dolberg moeten spelen, steekpasses geven, ruimte creëren etc. Dolberg heeft nu al meerdere wedstrijden geen fatsoenlijke bal meer gehad. Het zelfde geldt ook voor de buitenspeler, die moeten bruikbare voorzetten gaan geven in plaats van zelf telkens naar binnen te trekken en de bal in de tribune te jagen. De acties van El Ghazi en Younes zijn stuk voor stuk zo voorspelbaar, de goals die daar uit voort komen in een seizoen zijn op één hand te tellen. Goede voorzetten op de spits of afleggen randje 16 hebben veel meer effect. Er zit te weinig variatie in waardoor het te simpel te verdedigen is. Meer afwisseling is lastiger te verdedigen dan telkens de zelfde actie. Kijk maar eens naar de samenvatting. Wanneer Younes de bal heeft aan de zijkant dan gaat er één verdediger er heen en staat er een andere op gepaste afstand, die vervolgens de bal kan oppikken na een actie van Younes.
[ Voor 37% gewijzigd door Han op 22-01-2017 15:03 ]
Kerel, ik ben oprecht geinteresseerd in de mening van de ajax mensen, kan je misschien ophouden met die hetze die je om de 1 of andere reden tegen me/Feyenoorders aan het voeren bent en gewoon normaal reageren?Han schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:56:
[...]
Als of dit soort wedstrijden zich leent voor mooi voetbal... Utrecht staat met 10 man op eigen helft om Ajax te laten komen met als doel met een snelle counter toe te slaan. Utrecht wil geen voetballende pot maar vechtvoetbal met counters. En er waren best kansen vandaag hoor, net als Utrecht die heeft gehad. Het verschil is dat jij bij een kans van Utrecht op het puntje van de stoel zit en het gehele publiek zich laat horen, in tegenstelling tot bij de kansen van Ajax.
Ik maak mij veel meer zorgen om het spel van Ziyech; als maar willen schieten op doel, voor eigen kansen gaan zonder dat er een kans is. Ziyech zou veel meer in dienst van Dolberg moeten spelen, steekpasses geven, ruimte creëren etc. Dolberg heeft nu al meerdere wedstrijden geen fatsoenlijke bal meer gehad. Het zelfde geldt ook voor de buitenspeler, die moeten bruikbare voorzetten gaan geven in plaats van zelf telkens naar binnen te trekken en de bal in de tribune te jagen. De acties van El Ghazi en Younes zijn stuk voor stuk zo voorspelbaar, de goals die daar uit voort komen in een seizoen zijn op één hand te tellen. Goede voorzetten op de spits of afleggen randje 16 hebben veel meer effect. Er zit te weinig variatie in waardoor het te simpel te verdedigen is. Meer afwisseling is lastiger te verdedigen dan telkens de zelfde actie. Kijk maar eens naar de samenvatting. Wanneer Younes de bal heeft aan de zijkant dan gaat er één verdediger er heen en staat er een andere op gepaste afstand, die vervolgens de bal kan oppikken na een actie van Younes.
Ik hoor overal van Ajacieden dat er met puur winnen niet genoegen wordt genomen, dat dat iets voor Feyenoord/PSV is en dat er ( logisch gezien de geschiedenis/budget ) meer van Ajax wordt verwacht dus ben ik gewoon benieuwd wat er van de 3 punten vandaag gevonden wordt.
Dank trouwens voor het 2e stuk van je reactie. En ik ben ook oprecht nieuwsgierig naar de kansen voor Ajax waar je het over had ( Eentje van el Ghazi? )
Dit komt ook wel een beetje door jezelf misschien?Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:13:
[...]
Kerel, ik ben oprecht geinteresseerd in de mening van de ajax mensen, kan je misschien ophouden met die hetze die je om de 1 of andere reden tegen me/Feyenoorders aan het voeren bent en gewoon normaal reageren?
...
Ik vind het totaal niet erg om zonder mooi voetbal te winnen. Dit vooral omdat ik nu met een glimlach op het werk kan zitten, ik werk in Utrecht.Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:35:
Van mij mag Feyenoord nog 2× bloedeloos gelijk spelen en de rest lelijk winnen met 1-0. In blessuretijd.Qu3st schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Ik vind het totaal niet erg om zonder mooi voetbal te winnen. Dit vooral omdat ik nu met een glimlach op het werk kan zitten, ik werk in Utrecht.
Dat snap ik wel naar die droogte van 18 jaarPWM schreef op zondag 22 januari 2017 @ 15:27:
[...]
Van mij mag Feyenoord nog 2× bloedeloos gelijk spelen en de rest lelijk winnen met 1-0. In blessuretijd.

Ik heb m'n best gedaan, jongens, maar het was werkelijk een martelgang. Sorry hoor, maar zo verschrikkelijk slecht. Zelfs voor Eredivisie begrippen. Dat Utrecht niet kan voetballen, wisten we al, maar Ajax man.. kom eens op zeg! City werd vorige week afgedroogd door Everton, maar als je ze gisteren weer zag spelen en je vergelijkt het met Ajax, dat is werkelijk niet te geloven. Laat staan tempo, kwaliteit etc. Gewoon basisdingen die fout gaan en zoveel balverlies en spelers die elkaar niet begrijpen. Zit totaal geen Ajax spel in. Real ook gisteren, al spelen die slecht is het nog tien keer beter dan Ajax. Op het eind kon je een net spannen over de middenlijn, dan had je volleybal. Die bal werd een kwartier lang over en weer gerost. Nee sorry, maar het niveau in Nederland is echt schrijnend. Echt, echt schrijnend.chim0 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:31:
[...]
Leuke potjes dit weekend! Ik ga proberen te kijken.
En dat allemaal gebaseerd op 1 wedstrijd chapeau. Het niveau is hier vast lager, maar volgens mij leef jij in een droom. Kijk willekeurig elke week wat wedstrijden in PL, Spanje of Italië en je ziet precies dezelfde bagger.chim0 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:15:
[...]
Ik heb m'n best gedaan, jongens, maar het was werkelijk een martelgang. Sorry hoor, maar zo verschrikkelijk slecht. Zelfs voor Eredivisie begrippen. Dat Utrecht niet kan voetballen, wisten we al, maar Ajax man.. kom eens op zeg! City werd vorige week afgedroogd door Everton, maar als je ze gisteren weer zag spelen en je vergelijkt het met Ajax, dat is werkelijk niet te geloven. Laat staan tempo, kwaliteit etc. Gewoon basisdingen die fout gaan en zoveel balverlies en spelers die elkaar niet begrijpen. Zit totaal geen Ajax spel in. Real ook gisteren, al spelen die slecht is het nog tien keer beter dan Ajax. Op het eind kon je een net spannen over de middenlijn, dan had je volleybal. Die bal werd een kwartier lang over en weer gerost. Nee sorry, maar het niveau in Nederland is echt schrijnend. Echt, echt schrijnend.
Waar mensen het idee vandaan halen dat er elders zoveel fantastische wedstrijden zijn is mij een raadsel.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vond het niet verdiend eigenlijk, nauwelijks uitgespeelde kansen gecreëerd ondanks meer balbezit. Utrecht heeft een aantal grote kansen gehad, zeker in de eerste helft en na de gemiste penalty vond ik een gelijkspel wel een terechte uitslag. Maar Schöne schoot m er lekker in helaas.Spacey23 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:23:
Utrecht heeft een paar goede kansen gehad, maar Ajax duidelijk de bovenliggende partij en dankzij de gemiste penalty bleef het nog lang onduidelijk of er een winnaar zou komen. Gelukkig dus een verdiende winnaar!
Wel complimenten aan het publiek, niet uit de tent laten lokken door sneue acties doordeweeks en een imo ietwat partijdige scheidsrechter. Een FCU-Ajax zonder gezeik kan dus wel.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Tegen Utrecht, nee, absoluut niet. Al jaren de angstgegner, dan maakt het niet uit hoe je er wint, zeker niet als je nog mee wil blijven doen voor de titel. Als ze vandaag niet hadden gewonnen dan had Feyenoord de Champagne vast koud kunnen zetten en de Coolsingel kunnen afstoffen.Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:35:
Als je nou even suikeroompje van Ajax wordt en er jaarlijks 500m insteekt, zodat we qua budget op een gelijkwaardig niveau uitkomen...chim0 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:15:
[...]
Ik heb m'n best gedaan, jongens, maar het was werkelijk een martelgang. Sorry hoor, maar zo verschrikkelijk slecht. Zelfs voor Eredivisie begrippen. Dat Utrecht niet kan voetballen, wisten we al, maar Ajax man.. kom eens op zeg! City werd vorige week afgedroogd door Everton, maar als je ze gisteren weer zag spelen en je vergelijkt het met Ajax, dat is werkelijk niet te geloven. Laat staan tempo, kwaliteit etc. Gewoon basisdingen die fout gaan en zoveel balverlies en spelers die elkaar niet begrijpen. Zit totaal geen Ajax spel in. Real ook gisteren, al spelen die slecht is het nog tien keer beter dan Ajax. Op het eind kon je een net spannen over de middenlijn, dan had je volleybal. Die bal werd een kwartier lang over en weer gerost. Nee sorry, maar het niveau in Nederland is echt schrijnend. Echt, echt schrijnend.
Nee, niet op één wedstrijd. Ik heb het over Ajax, een topclub in Nederland. Het niveau daar is echt schrijnend. En in het buitenland is het idd ook niet altijd geweldig, maar we zijn wel erg afgezakt hoor. Het gros wat er speelt is totaal Ajax onwaardig.martinusz schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:21:
[...]
En dat allemaal gebaseerd op 1 wedstrijd chapeau. Het niveau is hier vast lager, maar volgens mij leef jij in een droom. Kijk willekeurig elke week wat wedstrijden in PL, Spanje of Italië en je ziet precies dezelfde bagger.
Waar mensen het idee vandaan halen dat er elders zoveel fantastische wedstrijden zijn is mij een raadsel.
Tja, ajax waardige spelers spelen onderaan premier league in engenland voor 4x het salaris.chim0 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:36:
[...]
Nee, niet op één wedstrijd. Ik heb het over Ajax, een topclub in Nederland. Het niveau daar is echt schrijnend. En in het buitenland is het idd ook niet altijd geweldig, maar we zijn wel erg afgezakt hoor. Het gros wat er speelt is totaal Ajax onwaardig.
Het geld verziekt uiteindelijk alle sport.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Zolang het huidige voetbal zo een ontzettende geldklopperij blijft ( en dat blijft het, getuige de aflossing van de ene corrupte gek aan de top voor de andere ), gaat dit niet meer veranderen. Wen er maar vast aan, en als je zo graag geweldig voetbal wil zien, ben je aangewezen op de CL finales. Ook de andere competities zijn armoe troef op 2 ploegen na, de rest van de gemiddelde degradant in die competities is alleen 5 keer zo rijk als dat Ajax is
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 22-01-2017 16:43 ]
Zelfs dat niet meer, want geweldig voetbal krijg je van concurentie, elkaar beter maken.Leon Zwiers schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:41:
Zolang het huidige voetbal zo een ontzettende geldklopperij blijft ( en dat blijft het, getuige de aflossing van de ene corrupte gek aan de top voor de andere ), gaat dit niet meer veranderen. Wen er maar vast aan, en als je zo graag geweldig voetbal wil zien, ben je aangewezen op de CL finales. Ook de andere competities zijn armoe troef op 2 ploegen na, de rest is alleen 5 keer zo rijk als dat Ajax is
Nu krijg je elkaar kapot maken om zelf de beste te zijn (de beste is niet perse goed).
Nu zal de Brexit mogelijk wel gevolgen hebben voor de Europese talenten.
Maar in feite gebeurd het nu al, je koopt gewoon alle talenten op en hou je er één of twee over is dat prima, de rest krijgt geen kans. En komt er dus nooit, maar ook niet bij een andere club.
Hoe meer dominantie hoe lager het niveau.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Dat is het ook niet want zoals de experts zeggen, is het in het buitenland ook bagger en daar stikken ze van het geld dus..toolkist schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Als je nou even suikeroompje van Ajax wordt en er jaarlijks 500m insteekt, zodat we qua budget op een gelijkwaardig niveau uitkomen...
En het is ook niet zo dat het niveau in Nederland de laatste twintig jaar nu ineens 20% is van wat het vroeger was. Het contrast wordt gewoon steeds groter.
Maar ja, ook met een team van honderden miljoenen parkeren sommigen de bus. Dus je kunt maar beter accepteren dat het gewoon niet altijd mooi is.
Maar ja, ook met een team van honderden miljoenen parkeren sommigen de bus. Dus je kunt maar beter accepteren dat het gewoon niet altijd mooi is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ajax terecht gewonnen? Met een beetje geluk. Het doelpunt viel echt uit het niets dankzij een enorme verdedigingsblunder (waarna Schone natuurlijk wel zijn kans greep om lekker uit te halen.)
Beslissend was denk ik vooral dat Utrecht het laatste half uur duidelijk moe begon te worden. Vechtlust was er nog wel maar een aantal spelers waren gewoon op. De pot was wel spannend, hij kon beide kanten op vallen maar leek op een 0-0 te gaan eindigen. Kan ook niet zeggen dat een ploeg duidelijk beter was. Het was m.i. alleen de verdienste van Ajax dat zij Utrecht kapot gespeeld hebben en daarom misschien ook wel het meeste recht op de overwinning hadden.
Beslissend was denk ik vooral dat Utrecht het laatste half uur duidelijk moe begon te worden. Vechtlust was er nog wel maar een aantal spelers waren gewoon op. De pot was wel spannend, hij kon beide kanten op vallen maar leek op een 0-0 te gaan eindigen. Kan ook niet zeggen dat een ploeg duidelijk beter was. Het was m.i. alleen de verdienste van Ajax dat zij Utrecht kapot gespeeld hebben en daarom misschien ook wel het meeste recht op de overwinning hadden.
alles kan off-topic
Waar heeft Guardado last van? Eerst overdreven hard inkomen en dan nog ruzie zoeken alsof die gast niet geraakt werd
Oftewel Guardado is Guardado. Irritant mannetje uithangen om te verbloemen dat het een matige voetballer is.
Zeker irritant én vaak over het randje. Maar zou hem niet matig willen noemen. Lijkt mij een bepalende speler in de Eredivisie.JanW schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:10:
Oftewel Guardado is Guardado. Irritant mannetje uithangen om te verbloemen dat het een matige voetballer is.
Dit topic is gesloten.