[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.130 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Idd een van de beste middenvelders uit de eredivisie. Mede door zijn temperament. Maar het is ook een vervelend mannetje.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Gonadan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:49:

Dus je kunt maar beter accepteren dat het gewoon niet altijd mooi is.
Hoeft niet eens mooi te zijn, maar gewoon Ajax onwaardig. Het is anders als je goeie spelers hebt en die hebben een mindere periode en het spel is minder, maar deze spelers zijn totaal niet geschikt voor Ajax en er zit helemaal geen spel in, dus dan is het helemaal geen gezicht meer. Hoop dat iedere Ajacied het hiermee eens is. Ik snap dat we niet meer naar dingen uit het verleden kunnen kijken, maar kom op hey. Je bent Ajax! Dan verwacht ik toch echt wel iets meer dan wat ik vanmiddag heb gezien.

[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 22-01-2017 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:32

Qu3st

Leuke statistiek voor de PSV supporters: [url]http://.telegraaf.nl/article/27479009/niet-psv-maar-ajax-mist-meeste-strafschoppen[/url]

[ Voor 4% gewijzigd door Qu3st op 22-01-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
Wat blijft die Mulder toch een prutser :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
chim0 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:14:
Hoeft niet eens mooi te zijn, maar gewoon Ajax onwaardig. Het is anders als je goeie spelers hebt en die hebben een mindere periode en het spel is minder, maar deze spelers zijn totaal niet geschikt voor Ajax en er zit helemaal geen spel in, dus dan is het helemaal geen gezicht meer. Hoop dat iedere Ajacied het hiermee eens is. Ik snap dat we niet meer naar dingen uit het verleden kunnen kijken, maar kom op hey. Je bent Ajax! Dan verwacht ik toch echt wel iets meer dan wat ik vanmiddag heb gezien.
Heb er niets van gezien maar je bent er als vanouds zwart/wit. Net als veel Ajacieden tegenwoordig trouwens. Vorige week was Kluivert nog zo'n genot om naar te kijken en vandaag is alles weer kut.

Ik ben gewoon dolblij dat er überhaupt drie punten mee kwamen uit Utrecht. Dat is meer dan verwacht.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat was goed werk van Luuk de Jong, nette goal.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

PSV speelt weer eens met energie, leuk om naar te kijken en een dik verdiende voorsprong. Heerenveen lijkt me rijp voor de slacht. Doortrekken dit, PSV.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Grm. Als zelfs Luuk weer gaat scoren wordt het echt een spannende tweede helft van de competitie. }:|

Edit:
Oh alleen goed voorbereidend werk, ik schrok al. :X

[ Voor 23% gewijzigd door Gonadan op 22-01-2017 17:43 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Dat scheelt dan, want die heeft nog niet gescoord :p

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Luuk heeft niet gescoord, goal werd nog even gejat :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ninja edit. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Boem 2-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

God wat lucky.. en gewoon zelf de kansen niet afmaken.. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
St@m schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:58:
God wat lucky.. en gewoon zelf de kansen niet afmaken.. :(
Lucky? Hij schiet m mooi binnen hoor. de 1e goal van PSV.. die was pas lucky :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Die bal was niet eens voor hem, wordt van richting veranderd.. geluk dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dan moet ie m er van die afstand en uit die hoek alsnog wel inschieten, wat ie knap deed.
Maar dat ie m via een psv been kreeg was wel wat gelukkig idd.

Wat een leuke wedstrijd btw.
Edit: nog een goedkoop strafschopje, wel terecht, maar die de Jong gaat wel weer opzienbarend liggen.

En die maffe Mulder houdt m nog ook :F _O-

[ Voor 64% gewijzigd door LZ86 op 22-01-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hm, dat was toch wel een schwalbe van Luuk de Jong. En weer een gemiste pingel van PSV :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:55
Qu3st schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:19:
Leuke statistiek voor de PSV supporters: [url]http://.telegraaf.nl/article/27479009/niet-psv-maar-ajax-mist-meeste-strafschoppen[/url]
_O- ff bijwerken

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
Qu3st schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:19:
Maar die PSV miste waren wel belangrijker, overigens PSV miste in Europa ook strafschoppen, welke hier niet bij staan.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Kevinp schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:22:
[...]

Maar die PSV miste waren wel belangrijker, overigens PSV miste in Europa ook strafschoppen, welke hier niet bij staan.
Wat heet, nu staan ze achter :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 20:50
Bam, Reza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

What the fuck? :o

Pffff... als PSV deze pot verliest dan staan ze 11 punten achter, dat is best veel, dat gat gaan ze met de huidige vorm niet meer dichten :)

[ Voor 80% gewijzigd door Han op 22-01-2017 18:26 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het zegt ook wel wat dat een Groningen en Twente evenveel scoren als PSV. Als de handjes hulp die gegeven worden ook niet aangenomen worden, is het wel problematiek.

Hopelijk pieken ze tegen Ajax :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Heerenveen lijkt het nu wat.op te geven, lange ballen er uit.

Overgens, Heerenveen gaat op deze manier PSV gewoon naar de 4e plaats degraderen, waar zelfs AZ dan met hete adem in de nek zal hijgen.

Edit: Fuck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
3-3...... Lekker Heerenveen. Ga nog meer achterover leunen

Edit: OMFG Heerenveen...... fuckers. Lucky PSV

[ Voor 30% gewijzigd door LZ86 op 22-01-2017 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
What the...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

* PWM Houd dan ook gewoon je mond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:19

FREAKJAM

"MAXIMUM"

4-3!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 22:54
.........

Typisch weer hoor... Topclubs missen penalty, winnen wel de wedstrijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wat een pot :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:50
Pff Heerenveen. Jammer weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou ja, alles om het publiek te vermaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zo stom, achteruit spelen terwijl ze ook voor de 2-3 PSV goed vast hadden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
En bedankt Heerenveen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
We doen nog mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Ongelooflijk, daar mag Heerenveen zich toch wel een keer achter de oren krabben, als je 3-2 voor staat in de 88e minuut..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Topicstarter
Komt PSV daar ff goed weg zeg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nou. 2 x een door het oog van de naald scenario vandaag. Leuke voetbaldag vandaag! Je kan zeggen van de ED wat je wilt, maar het is een stuk leuker om naar te kijken dan een Primera Division of Bundesliga

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 22-01-2017 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Makkie!! In de 85e minuut had ik PSV al afgeschreven voor het kampioenschap en zat ik met een chagrijnig hoofd aan tafel. Zo maar ff SS kijken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Wtf man die penalty van PSV, prima schwalbe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vos schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:24:
Prima in lijn met zijn laatste 23 valpartijen. Het Duitse team van de jaren 80 had zich geschaamd voor iemand die zo makkelijk gaat liggen. Elke wedstrijd wel 1-2 keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Vos schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:24:
Gelukkig gemist idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

PWM schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:12:
Zeker irritant én vaak over het randje. Maar zou hem niet matig willen noemen. Lijkt mij een bepalende speler in de Eredivisie.
Vorig seizoen was hij erg goed, verder vind ik hem eigenlijk nogal tegen vallen. Misschien een dip, maar erg bepalend is hij nu niet zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:35:
[...]

Vorig seizoen was hij erg goed, verder vind ik hem eigenlijk nogal tegen vallen. Misschien een dip, maar erg bepalend is hij nu niet zo.
Hij valt dit seizoen idd wat tegen t.o.v. vorig seizoen maar nog wel heel bepalend voor PSV.
Zonder hem zit er nauwelijks iets van een idee in het spel, je merkt aan het spel wel dat hij terug is.
Ik durf eigenlijk wel te beweren, bewijzen is moeilijk natuurlijk, dat PSV vandaag zonder hem verloren had of iig zeker niet gewonnen.
Die overtreding van hem in de eerste helft was het einde van de "dominantie" van Heerenveen, daar pakte PSV de draad weer op.
Hij deed dat tegen Ajax ook met die overtreding op El Ghazi waarna PSV ineens weer wat meer vuur had.
Die wedstrijd hadden ze ook sowieso verloren zonder Guardado.
Pröpper heeft dat gif en leiderschap niet althans hij straalt het niet uit.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Denk dat van Ginkel de ontbrekende link was, en de nog steeds niet scorende Luuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ook voetbal, maar dan bij de verenigingen. Wie heeft er nog meer een mening over hoe de KNVB het pupillen voetbal kapot wil maken?
http://www.knvb.nl/nieuws...voetbal-wat-waarom-en-hoe

Ik zal mijn mening er nog even niet over geven omdat ik vind dat het goed is zoals het nu is. Ik heb twee kinderen in die leeftijd op voetbal zitten en zie dat, met in acht neming van hun leeftijd en ontwikkeling, al die kinderen plezier beleven aan hoe het nu gaat en de jongsten zich redelijk snel aanpassen. In hun tweede jaar zijn ze echt met de wedstrijden bezig en willen ze ook echte wedstrijden spelen en niet alleen met trainingsvormen bezig zijn. (Oef, heb ik nou toch iets van mijn mening prijs gegeven?)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
2 mooie wedstrijden gezien gisteren. Utrecht - Ajax, met gelukkig nog dat wonderschone doelpunt. En PSV - Heerenveen.. waar ik graag had gezien dat Heerenveen de punten had gehouden :)

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:43:
Ook voetbal, maar dan bij de verenigingen. Wie heeft er nog meer een mening over hoe de KNVB het pupillen voetbal kapot wil maken?
http://www.knvb.nl/nieuws...voetbal-wat-waarom-en-hoe

Ik zal mijn mening er nog even niet over geven omdat ik vind dat het goed is zoals het nu is. Ik heb twee kinderen in die leeftijd op voetbal zitten en zie dat, met in acht neming van hun leeftijd en ontwikkeling, al die kinderen plezier beleven aan hoe het nu gaat en de jongsten zich redelijk snel aanpassen. In hun tweede jaar zijn ze echt met de wedstrijden bezig en willen ze ook echte wedstrijden spelen en niet alleen met trainingsvormen bezig zijn. (Oef, heb ik nou toch iets van mijn mening prijs gegeven?)
Dat deed je al in je eerste zin hoor ;) haha

Ik heb geen idee of het goed of slecht is, dat kun je van te voren nog niet echt bepalen lijkt mij. Passen ze dit in het buitenland niet ook al toe?
Bij de F'jes (zo heette dat vroeger tenminste ;) ) kan dit in ieder geval niet kwaad, want je bent dan 5 of 6 en hebt verder geen idee, je schopt maar beetje tegen een bal aan de verkeerde kant op of je staat gras te plukken. Bij de E'tjes wordt het al wel wat serieuzer, daar begin je de wedstrijden al veel beter te snappen en komt er ook veel meer lijn in het spel. Om dit weer te reduceren naar oefenvormen etc. weet niet of dat zo veel zin heeft.
In deze leeftijd wordt er ook al gescout door de BVO's, dat doen ze vast niet op basis van oefenvormen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 23-01-2017 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Als ze willen dat spelers meer aan de bal komen kan er toch ook gewoon op trainingen meer met de bal worden getraind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
martinusz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:01:
[...]

Dat deed je al in je eerste zin hoor ;) haha

Ik heb geen idee of het goed of slecht is, dat kun je van te voren nog niet echt bepalen lijkt mij. Passen ze dit in het buitenland niet ook al toe?
Bij de F'jes (zo heette dat vroeger tenminste ;) ) kan dit in ieder geval niet kwaad, want je bent dan 5 of 6 en hebt verder geen idee, je schopt maar beetje tegen een bal aan de verkeerde kant op of je staat gras te plukken. Bij de E'tjes wordt het al wel wat serieuzer, daar begin je de wedstrijden al veel beter te snappen en komt er ook veel meer lijn in het spel. Om dit weer te reduceren naar oefenvormen etc. weet niet of dat zo veel zin heeft.
In deze leeftijd wordt er ook al gescout door de BVO's, dat doen ze vast niet op basis van oefenvormen :+
Mijn kinderen spelen in de JO7 en JO9 (JO9 is wat vroeger F was, JO7 is nog iets jonger)
Mjin observatie is dat kinderen vanaf een jaar of 7 aardig begrijpen wat er op het veld gebeurt ook al weten ze het zelf nog moeilijk toe te passen. Maar dat ze zich nog moeten ontwikkelen hoort erbij, eerste jaars f'jes zijn gewoon nog zoekende. Daar heb je als leider je wissels voor om ze een beetje te helpen en te beschermen. Werkt prima, maar ik zie mijn oudste echt geen plezier beleven aan een uitgeklede variant zoals nu voorgesteld.
Mijn jongste speelt in de JO7 4 tegen 4. Dat was in het begin prima om die kinderen betrokken te houden, maar nu, na een half seizoen zie je al dat ze meer aankunnen en eigenlijk ook willen.
En kunnen ze het nog net aan? Waarom zou je perse kinderen van 5 of 6 wedstrijden moeten willen laten spelen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
JST94 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:08:
Als ze willen dat spelers meer aan de bal komen kan er toch ook gewoon op trainingen meer met de bal worden getraind?
Dat bedoel ik, het zijn trainingsvormen. (ik meen ook dat de BVO's zich in het verleden al minder positief over deze plannen uitgesproken hadden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Dat zei Wim Jansen (het meesterbrein achter Feyenoord Academy) ook. Leuk en aardig dat ze de wedstrijd vormen wat meer willen aanpassen(hoeft niet persee slecht te zijn). Maar als men wilt dat spelers vaker aan de bal komen kan hier toch ook op getraind worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik ben trainer van een 0e jaars JO9 selectie team. Mijn jongste spelertje is net 6 geworden, de twee oudste zijn 7. Wij zijn dit jaar vervroegd met 8 jongens de JO9 ingestroomd om ze vast te laten wennen aan een half veld en omdat zij de mini F al snel ontgroeid waren. Wij spelen nu ruim een half jaar op een half veld en trainen 2 keer per week en dat gaat echt heel erg goed. Je ziet echt dat onze jongens sprongen maken en tegen 2e jaars JO9 tegenstanders gewoon goed spelen en vooral samen spelen. Ik ben dan ook van mening dat het veranderen van alleen de wedstrijdvormen geen drol gaat uitmaken. Het gaat om de trainingen, begeleiding en de inzet van de jongens/meisjes. Daarnaast is er ook wel echt een degelijk verschil tussen selectie teams en de teams daarboven. Ik vind de veranderingen niet goed doordacht, meer een soort paniek reactie van de KNVB.. Ga de trainers/begeleiders beter opleiden of stel een aantal standaard trainingsplannen/richtlijnen samen met de clubs. Of zorg dat grote clubs minder teams samenstellen zodat elk team 2 keer per week kan trainen. De jo9 klasse kan prima op een half veld spelen, zie niet in waarom 6v6 opeens zoveel beter gaat worden en dat de kinderen dan opeens veel meer balcontact gaat krijgen..

[ Voor 10% gewijzigd door m0nk op 23-01-2017 09:37 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pff moet je kijken wat er nu al is veranderd met pak hem beet 25 jaar geleden :)
In de F'jes speelde wij namelijk gewoon op een half veld, ik weet niet meer precies met hoeveel spelers, 8? of gewoon 11? Maakt ook niet uit eigenlijk :) En achteraf uiteraard penalties nemen _/-\o_

In de E-tjes was het al wat serieuzere werk, daar werd ook 50% van ons team door BVO's weggehaald, de E-tjes waren de 2 leukste voetbaljaren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 23-01-2017 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
In mijn tijd speelden we als f'jes gewoon 11 tegen 11 op een heel veld met de gewone grote doelen. Gekkenwerk eigenlijk, maar het voorkwam wel uitslagen van 15-0 of meer.
Ik hoorde in die tijd wel van neefjes die in andere regio's speelden dat ze daar met een pupillenlat werkten, een balk die ze aan de lat van het doel hingen om daarmee het doel wat te verlagen. Ik vond dat maar vreemd en eigenlijk vond ik het wel stoer dat wij gewoon met een grote mensen doel speelden.

Kortom, zelfs dat gekkenwerk van toen op een heel veld deed geen afbreuk aan het plezier. En dan praten we over de tijd dat de Nederlandse topploegen nog wel dominant waren in Europa. (geen idee of het een iets met het ander te maken heeft, is gewoon een feitje)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:39:
In mijn tijd speelden we als f'jes gewoon 11 tegen 11 op een heel veld met de gewone grote doelen. Gekkenwerk eigenlijk, maar het voorkwam wel uitslagen van 15-0 of meer.
Ik hoorde in die tijd wel van neefjes die in andere regio's speelden dat ze daar met een pupillenlat werkten, een balk die ze aan de lat van het doel hingen om daarmee het doel wat te verlagen. Ik vond dat maar vreemd en eigenlijk vond ik het wel stoer dat wij gewoon met een grote mensen doel speelden.

Kortom, zelfs dat gekkenwerk van toen op een heel veld deed geen afbreuk aan het plezier. En dan praten we over de tijd dat de Nederlandse topploegen nog wel dominant waren in Europa. (geen idee of het een iets met het ander te maken heeft, is gewoon een feitje)
Weet je zeker dat dat in de F'jes al was?
Mannetjes van 6-7 jaar een heel veld laten overrennen, dat is best wel gekkenwerk ja 8)7
Zeker het eerste jaar, waar sommige geen idee hebben welke kant ze de bal op moeten schoppen :+ of dat er 6 man tegelijk tegen een bal staat te trappen....dan snap ik dat het geen 15-0 wordt nee, eer dat ze 100 meter naar de andere kant zijn met die bal is het al rust _O-

Nee groot veld voor pupillen tot de D'tjes (toen) is zoals je het zelf al zegt gekkenwerk, zou niet weten wat daar een pluspunt van is voor die korte beentjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik neem aan dat de situatie bij de jongste jeugd vergelijkbaar is met / analoog is aan hoe het in het hockey is:
  • allerjongsten (tot 6 jaar) op 1/8 veld, 3 tegen 3
  • F-jes (6-7jaar) op 1/4 veld, 6 tegen 6
  • 1e-jaars E (7-8 jaar) op 1/4 veld 6 tegen 6, 2e-jaars E (8-9 jaar) op 1/2 veld 8 tegen 8
  • D-tjes (10-12 jaar) op een heel veld 11 tegen 11
Een combinatie van overzicht (hebben ze niet), inhoud (hebben ze niet) en aanbod van spelers (te weinig velden) levert zo'n verdeling al gauw op. Het is heel natuurlijk om iedereen eerst alles te laten doen (generalisten, zone spelen) en daarna geleidelijk specialiseren (zone / man), etc. en de breedte van het veld en de verschillende posities en taken op het veld leren te bezetten / vervullen.

Zodra ze een beetje boven het maaiveld (letterlijk en overdrachtelijk) uitsteken, is een heel veld bruikbaar.

Heel natuurlijk, en ik kan me voorstellen dat je met zeer specifieke trainingsvormen het spelen met de bal en zonder bal kunt optimaliseren.

De beste spelers zijn niet alleen aan de bal, maar ook zonder bal bezig met positie, tegenstander, ruimte, tactiek.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 23-01-2017 10:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
martinusz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Weet je zeker dat dat in de F'jes al was?
Mannetjes van 6-7 jaar een heel veld laten overrennen, dat is best wel gekkenwerk ja 8)7
Zeker het eerste jaar, waar sommige geen idee hebben welke kant ze de bal op moeten schoppen :+ of dat er 6 man tegelijk tegen een bal staat te trappen....dan snap ik dat het geen 15-0 wordt nee, eer dat ze 100 meter naar de andere kant zijn met die bal is het al rust _O-

Nee groot veld voor pupillen tot de D'tjes (toen) is zoals je het zelf al zegt gekkenwerk, zou niet weten wat daar een pluspunt van is voor die korte beentjes? :P
Ik vind het nu ook gekkenwerk, maar zoals ik al zei, in die tijd vonden wij dat zelf heel normaal en beleefden we vollop plezier aan het voetballen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
quote: KNVB
Als onderdeel van de studie naar vernieuwingen in het pupillenvoetbal, is er ook aandacht besteed aan andere waarden die kinderen meer voetbalplezier geven. Een component daarvan is de ranglijst. Bij pupillen onder 8 en onder 9 worden vanaf volgend seizoen geen klassementen meer bijgehouden. Voor kinderen van die leeftijd staat de uitslag op zaterdag centraal en hebben vooral ouders en begeleiders interesse in een ranglijst, wat tot onnodige spanningen en onplezierige situaties kan leiden.
Ik kan uit eigen ervaring melden dat dit absoluut niet waar is. Die kinderen van 7 en 8 zijn zich zeer bewust van de stand en willen kampioen worden. (Of in ieder geval een plekje stijgen, mijn zoon van 8 is volop in de race voor het kampioenschap en zit nog in de beker. Zeker weten dat dat telt voor ze!)

Ok, het is een feit dat sommige ouders iets te betrokken zijn. Maar dat is een heel ander issue.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, mensen. Wat een voetbalweekend van de top 3. PSV mag zich echt gelukkig prijzen want wat hadden die weer ene portie geluk tegen Heerenveen. Feyenoord die zag je duidelijk stroef opereren en Ajax vond ik nog het meest uitstralen van " wij gaan dit hoe dan ook toch winnen. " En dat bleek dus.

Hoe dan ook: Ik zie PSV zeker nog struikelen ( verliezen-gelijkspelen) de komende wedstrijden, Feyenoord zal dat ook doen en Ajax acht ik in staat het meest constant te gaan blijven en eigenlijk ook eer te doen aan hun " in de tweede helft van de competitie is het weer gasplank zoals de afgelopen 4 ? jaar."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord kwam geen moment in de problemen tegen Willem II anders. Eigelijk had het ook 2-0 moeten staan (onterecht afgekeurd doelpunt van Elia) en had Feyenoord mogelijk nog een pingel moeten hebben vlak voor tijd.

Zie Feyenoord ook tegen Vitesse a.s. donderdag voor de beker en tegen NEC a.s. zondag niet tegen puntenverlies op lopen. Daarvoor zit het te degelijk in elkaar bij Feyenoord. Terwijl NEC toch echt wel een leuke aanval heeft i.t.t. de verdediging. En laat die nu tegen de meest scorende ploeg moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:06:
Mensen, mensen. Wat een voetbalweekend van de top 3. PSV mag zich echt gelukkig prijzen want wat hadden die weer ene portie geluk tegen Heerenveen. Feyenoord die zag je duidelijk stroef opereren en Ajax vond ik nog het meest uitstralen van " wij gaan dit hoe dan ook toch winnen. " En dat bleek dus.

Hoe dan ook: Ik zie PSV zeker nog struikelen ( verliezen-gelijkspelen) de komende wedstrijden, Feyenoord zal dat ook doen en Ajax acht ik in staat het meest constant te gaan blijven en eigenlijk ook eer te doen aan hun " in de tweede helft van de competitie is het weer gasplank zoals de afgelopen 4 ? jaar."
Heerenveen: 3 kansen, 3 doelpunten.

Ik denk dat PSV wel 20 kansen creëerde... en veel te weinig scoorde met een veldoverwicht én een 'luchtmacht' met lange en goede koppers.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb gisteren de tweede helft van Kameroen - Gabon gezien bij de Africa Cup of Nations, en eerder wat stukjes van wedstrijden. En er is nog niets veranderd vergeleken met 10 jaar terug.

Lange ballen, geen enkele discipline of strategisch vernuft, en hoogstens heel soms individuele hoogstandjes. Opvallend zoals daar geen enkele progressie lijkt te worden gemaakt. Veel van die spelers spelen in topcompetities met trainers die wel stratgisch inzicht hebben, maar in het nationale team wordt dat allemaal weer vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ramzzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:27:
[...]

Ik denk dat PSV wel 20 kansen creëerde... en veel te weinig scoorde met een veldoverwicht én een 'luchtmacht' met lange en goede koppers.
Heerenveen 13 schoten, PSV 26. Kwaliteit van de kansen van PSV wel veel hoger (4.37 xG tov 1.63 xG). Gewoon een verdiende overwinning (Al was ik wel kwaad dat Heerenveen het weggaf :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ankona schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:00:
Ik kan uit eigen ervaring melden dat dit absoluut niet waar is. Die kinderen van 7 en 8 zijn zich zeer bewust van de stand en willen kampioen worden. (Of in ieder geval een plekje stijgen, mijn zoon van 8 is volop in de race voor het kampioenschap en zit nog in de beker. Zeker weten dat dat telt voor ze!)
Het is ook een probleem bij veel kinderen tegenwoordig, het kunnen omgaan met verliezen. Aan alle kanten probeert men plezier en bescherming boven alles te zetten, maar het moment waarop ze zich moeten gaan voorbereiden op het echte leven wordt steeds later.

Daar worden ze dan ook steeds minder goed in en krijg je een brakke mentaliteit en verontwaardiging als het niet gaat zoals men verwacht. Want je hoeft namelijk niets te doen om voor elkaar te krijgen wat je wilt, gewoon plezier hebben en dan komt alles vanzelf. Of zo.

/gechargeerd.
Ok, het is een feit dat sommige ouders iets te betrokken zijn. Maar dat is een heel ander issue.
Dat is gewoon de hufterigheid van tegenwoordig, die ouders moet je gewoon het complex af flikkeren. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Gonadan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:18:

[...]

Dat is gewoon de hufterigheid van tegenwoordig, die ouders moet je gewoon het complex af flikkeren. :P
Tegenwoordig? In 'mijn tijd' (15 jaar terug) waren er net zo goed al asociale ouderen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Da's ook tegenwoordig. :+

Maar dat is waar hoor, alleen uit men zich tegenwoordig wel even wat anders dan enkele tientallen jaren geleden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het is (lang) niet altijd asociaal gedrag, eerder goedbedoelde onkunde.

Ouders die denken hun kinderen en het team te helpen door instructies het veld in te schreeuwen zonder te zien dat die instructies tegenstrijdig kunnen zijn aan die die de leiders geven en de kinderen de kans ontneemt om zelfstandig keuzes te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 08:25

Niku

Alagaesii

Ankona schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:53:
Het is (lang) niet altijd asociaal gedrag, eerder goedbedoelde onkunde.

Ouders die denken hun kinderen en het team te helpen door instructies het veld in te schreeuwen zonder te zien dat die instructies tegenstrijdig kunnen zijn aan die die de leiders geven en de kinderen de kans ontneemt om zelfstandig keuzes te maken.
Ben toch altijd blij dat mijn ouders stil waren naast het veld (als ze er eens waren :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

het veld in te schreeuwen
Wait, whut? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Aanwijzingen het veld in roepen (schreeuwen) hoeft niet per se asociaal te zijn. Schreeuwen zonder cruel intentions zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Goed bezig! Volgende keer beter! etc. lijkt me eerder sociaal schreeuwen dan asociaal ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Klinkt iig beter dan het STRAFTRAINING KUTKOTERS wat ik vroeger een keer op t veld gehoord heb van een meelevende opa langs de kant ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Niku legt de nuance mooi, roepen is wat anders dan schreeuwen. Ik ken bij schreeuwen eigenlijk geen positieve uitleg, tenzij het om hulp is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:48
Gonadan schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Het is ook een probleem bij veel kinderen tegenwoordig, het kunnen omgaan met verliezen. Aan alle kanten probeert men plezier en bescherming boven alles te zetten, maar het moment waarop ze zich moeten gaan voorbereiden op het echte leven wordt steeds later.

Daar worden ze dan ook steeds minder goed in en krijg je een brakke mentaliteit en verontwaardiging als het niet gaat zoals men verwacht. Want je hoeft namelijk niets te doen om voor elkaar te krijgen wat je wilt, gewoon plezier hebben en dan komt alles vanzelf. Of zo.

/gechargeerd.
Mijn zoontje heeft al van jongs af aan (echt vanaf <2 jaar) problemen met verliezen. Hij kan er niet tegen. Raakt enorm gefrustreerd als hij niet wint, of het nu met voetbal, een potje Uno, een bordspel of whatever is, hij wil altijd winnen. Probleem is ook nog dat hij alles en iedereen de schuld geeft behalve zichzelf. Wij hebben daar op heel veel verschillende manieren op proberen te sturen. Uitleggen, praten, positieve kant belichten, frustratie gedrag straffen, boos worden, hem laten winnen, geen spelletjes meer spelen, spelcomputer voor x dagen uit laten, medische begeleiding. Het heeft ons vooralsnog niet geholpen.

Ergens is winnaarsmentaliteit goed, maar hij gaat er heel ver in en uit frustratie stopt hij er mee en reageert hij zich af (i.p.v. zijn schouders eronder te zetten en doorzettingsvermogen te tonen). Is echt een heel lastig iets vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Haha die Africa Cup blijft toch een apart fenomeen, wat een rare taferelen komen daar voor!

Keeper blesseert zichzelf om tijd te rekken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:05

ST10©DE

Dus.............

Ankona schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:53:

Is dat niet asociaal dan? Als ze instructies willen geven moeten ze leider worden van een (jeugd-)elftal. Nu ondermijnen ze het gedrag van de zes/elf-talleider.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:28:
Haha die Africa Cup blijft toch een apart fenomeen, wat een rare taferelen komen daar voor!

Keeper blesseert zichzelf om tijd te rekken 8)7
Hahaha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Joster schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:50:
[...]

Mijn zoontje heeft al van jongs af aan (echt vanaf <2 jaar) problemen met verliezen. Hij kan er niet tegen. Raakt enorm gefrustreerd als hij niet wint, of het nu met voetbal, een potje Uno, een bordspel of whatever is, hij wil altijd winnen. Probleem is ook nog dat hij alles en iedereen de schuld geeft behalve zichzelf. Wij hebben daar op heel veel verschillende manieren op proberen te sturen. Uitleggen, praten, positieve kant belichten, frustratie gedrag straffen, boos worden, hem laten winnen, geen spelletjes meer spelen, spelcomputer voor x dagen uit laten, medische begeleiding. Het heeft ons vooralsnog niet geholpen.

Ergens is winnaarsmentaliteit goed, maar hij gaat er heel ver in en uit frustratie stopt hij er mee en reageert hij zich af (i.p.v. zijn schouders eronder te zetten en doorzettingsvermogen te tonen). Is echt een heel lastig iets vind ik.
Is dat wel een winnaars mentaliteit? Ik denk het niet. Ik denk (let wel, ik ben geen deskundige en ken jou en jouw zoontje totaal niet....) dat het ook weinig met winnen of verliezen te maken heeft. Misschien meer met zijn zin krijgen. Zeker als je aangeeft dat hij gefrustreerd stopt, bij een winnaarsmentaliteit hoort de niet te stoppen intrinsieke motivatie om juist door te gaan en alles uit de kast te halen om niet te verliezen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
P. Mekes schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Is dat niet asociaal dan? Als ze instructies willen geven moeten ze leider worden van een (jeugd-)elftal. Nu ondermijnen ze het gedrag van de zes/elf-talleider.
In mijn ogen niet. Ik hou er niet van zomaar het stempeltje asociaal te plakken op elk gedrag waar ik last van heb.
Deze ouders bedoelen het echt goed. Ze denken hun eigen kind er positief mee te stimuleren en mogelijk ook het team ermee te helpen.
Dat ze hun kind juist onzeker maken en de leiders voor de voeten lopen is een feit dat waar ze zich niet van bewust zijn.
Dit is een aandachtspunt voor de verenigingen. Juist om consequent de ouders achter de hekken te zetten en via communicatie uit te leggen dat dit een bekende valkuil is waar veel ouders mee in de fout gaan. Het hoeft allemaal niet zo agressief met de asociaal-kaart. De betrokkenheid van ouders bij hun kinderen en de vereniging is juist ook heel belangrijk.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 15:50

jeka

Support your local club.

Ajax heeft weer eigen jeugd gekocht ;)
Ajax heeft Mateusz Gorski aangetrokken. De zestienjarige doelman uit Polen heeft een contract tot medio 2019 getekend.
Ajax neemt Gorski over van FC Wroclac Academy, waar hij in de A-jeugd speelde. In welk elftal de Poolse sluitpost, die volgend maand zeventien jaar oud wordt, terecht komt maken de Amsterdammers niet bekend.

Gorski is zeker niet de eerste buitenlander die Ajax al op jonge leeftijd aantrekt. Eerder deze winter kwam de Australische middenvelder Sebastian Pascquali (17) bijvoorbeeld over van Melbourne Victory.

Dat een transfer op jonge leeftijd uiteindelijk kan leiden tot een debuut in Ajax 1, is Kasper Dolberg het laatste bewijs van. De achttienjarige Deen kwam in 2015 over van Silkeborg IF en scoorde dit seizoen al elf keer.

[ Voor 68% gewijzigd door jeka op 24-01-2017 16:33 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ondertussen mag El Ghazi weg, die gaat waarschijnlijk woensdag naar Lille om een contract te tekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
dutchgio schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:39:
Ondertussen mag El Ghazi weg, die gaat waarschijnlijk woensdag naar Lille om een contract te tekenen...
En de bank op te gaan warmen :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, ik snap die transfer van zowel de kant van Ajax als El Ghazi niet.
Ajax houdt geen buitenspelers over en er zitten ook geen transfers als vervanging aan te komen die al erg concreet lijken te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

jeka schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:32:
Ajax heeft weer eigen jeugd gekocht ;)
Zucht... gaan we weer. Dergelijke opmerkingen zijn gewoon een troll. Geen enkele Ajacied beweerd dat dat soort spelers echte jeugproducten zijn, in tegenstelling tot niet-Ajacieden, die dat wel doen door te beweren dat Ajacieden dat we beweren. Snap je hem nog? Totaal overbodig om de term 'eigen jeugd' te gebruiken bij zoiets.

Ajax doet wat elke club buiten Spanje, Frankrijk, Duitsland Italië en Engeland moet doen; jonge getalenteerde spelers kopen die nog niet zijn doorgebroken. Wanneer ze een paar jaar ouder zijn dan zijn ze onhaalbaar voor Nederlandse clubs. We kunnen zelfs niet opboxen tegen de budgetten in de tweede Bundesliga of de Engelse Championship. Dus wil je goede, bovengemiddelde spelers in jouw team dan zal je deze op zeer jonge leeftijd moeten halen. Overigens niet te vergelijken met de manier waarop de clubs uit de bovengenoemde landen jeugdspelers halen, dat heeft meer weg van een sleepnet, waarbij 95% uiteindelijk af valt zonder maar één seconde te hebben mogen meetrainen met het eerste. Doorgaans worden ze twee á drie seizoenen verhuurt na hun 18e om vervolgens via de achterdeur te vertrekken.

Ajax heeft zat jeugdspelers die doorbreken, naast spelers die op 'latere' leeftijd zijn en vervolgens bij jong Ajax zijn gerijpt. Maar goed, discussie om dit onderwerp zal altijd blijven blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:27:

Maar het gaat er toch om wie het meest effectief is? Dat was ook de achterliggende gedachten van waaruit mijn post kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:41:
[...]

Maar het gaat er toch om wie het meest effectief is? Dat was ook de achterliggende gedachten van waaruit mijn post kwam.
Voor het scorebord wel, maar als je de kansverhoudingen vergelijkt, en er vanuit gaat dat échte kansen (min of meer) evenveel waarde hebben (dus de ballen die gestopt moeten worden, 'tussen de palen zijn', etc.), was Heerenveen eigenlijk relatief kansloos... :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 24-01-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Han schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:21:
[...]
Ajax heeft zat jeugdspelers die doorbreken, naast spelers die op 'latere' leeftijd zijn en vervolgens bij jong Ajax zijn gerijpt. Maar goed, discussie om dit onderwerp zal altijd blijven blijkbaar.
Ik word onderhand ook wel moe van telkens dat 'eigen jeugd'. Lekker boeiend of ze het kopen of opleiden. Ajax is er succesvol mee, dus who cares. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JST94 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:20:
[...]

Ik word onderhand ook wel moe van telkens dat 'eigen jeugd'. Lekker boeiend of ze het kopen of opleiden. Ajax is er succesvol mee, dus who cares. :9
Of dat elke jeugdspeler een enorm talent is volgens de media. Nu hebben we weer een of ander Nigeriaans supertalent gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Pffff... het is wel uitverkoop bij Ajax zeg. Dijks heeft toestemming gekregen om met Norwich City te praten. Dus naast Bazoer, Gudelj en El Ghazi gaat er weer een speler weg. Allemaal niet echt aderlatingen maar de selectie dunt wel heel erg uit zo.

Straks is Sinkgraven de enige linksback in de selectie terwijl dat geeneens een linksback is. Wanneer Ajax serieus verder wil komen in Europa dan moeten er de komende weken nog wel wat directe versterkingen bij. Zonder een echte rechtsbuiten en een echte linksback ga je absoluut in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:47
Han schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:15:
Pffff... het is wel uitverkoop bij Ajax zeg. Dijks heeft toestemming gekregen om met Norwich City te praten. Dus naast Bazoer, Gudelj en El Ghazi gaat er weer een speler weg. Allemaal niet echt aderlatingen maar de selectie dunt wel heel erg uit zo.

Straks is Sinkgraven de enige linksback in de selectie terwijl dat geeneens een linksback is. Wanneer Ajax serieus verder wil komen in Europa dan moeten er de komende weken nog wel wat directe versterkingen bij. Zonder een echte rechtsbuiten en een echte linksback ga je absoluut in de problemen komen.
Alleen Bazoer is jammer. Voor de rest wat mij betreft de complimenten aan Bosz voor het opruimen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 22:49

Allemaal overbodige spelers voor topbedragen. Zou niet klagen, waarschijnlijk kan je bijv. Haps makkelijk halen met het geld wat je krijgt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:27
Verlenging in Utrecht! Rare pot met een strafschop voor Cambuur en een gecancelde voor Utrecht door videobeelden.

Hopelijk gaat Utrecht aan het langste eind trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

ephymerous schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:16:
[...]

Alleen Bazoer is jammer. Voor de rest wat mij betreft de complimenten aan Bosz voor het opruimen :)
Dat opzich wel, maar ik zie het liever in de zomer gebeuren. Helemaal als er niks bij gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Haps kom er maar in dan. >:)
Ik voorzie ook wel weer een 'package deal' zoals bij Sanchez en Cassierra, mochten ze voorin voor een exotische optie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Straks is Sinkgraven de enige linksback in de selectie terwijl dat geeneens een linksback is
Volgens mij loopt er met Riedewald zelfs nog een voormalig linksback van Oranje rond bij Ajax. Lijkt me nuttiger om die een 2e kans te geven dan een speler als Haps halen. Haps is nu net zo'n "supertalent" als Riedewald (of Tete) 1 tot 1,5 jaar geleden waren, maar volgens mij niet per definitie een (veel) betere speler. Vraag is of je daar diep voor in de buidel moet tasten als Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ephymerous schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 20:16:
Opruimen is prima maar ik zie nog niet 1-2-3 versterkingen komen. De directe versterkingen die Ajax op het oog had vertrekken stuk voor stuk naar grotere competities of Ajax stuit op hoge vraagprijzen omdat men weet dat de tijd gaat dringen. Ik vind het een behoorlijk groot risico dat je een rechtsbuiten en een linksback laat vertrekken zonder een opvolger klaar te hebben staan. Of Ajax tovert deze week in eens twee opvallende transfers uit de hoed waar journalisten geen weet van hebben.

Overigens lijkt het mij stug dat Bosz hier een rol in speelt, het is Overmars die wonder boven wonder hoge transfersommen weet los te peuteren voor niet-basisspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bosz heeft al eerder aangegeven zelf niks met transfers te doen, hij doet het met de selectie die voor hem samengesteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Denk ook niet dat Haps een versterking zal zijn. Is bij AZ al niet top. De meeste AZ-Ajax transfers maken t al niet waar.

En strafschoppen Utrecht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 22:11
Mag hopen dat Haps niet komt nee. Middelmaat. Riedewald als back up voor Sinkgraven is prima, Tete kan eventueel ook nog. Een linksbuiten die er direct staat heeft prioriteit.
Pagina: 1 ... 29 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.