Leon Zwiers schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:09:
[...]
Net zoals de Ajaxflanken en Klaassen bedoel je?
Ik heb atm liever hardwerkende, stabiele lui in het elftal staan dan al die grillige jeugdspelers. Het huidige Ajax met 2-3 jaar ervaring extra is denk in onverslaanbaar in de ED. Maar nu is het allemaal net niet.
Verdediging en de flanken zijn gewoon te slecht voor Ajaxbegrippen. Als Ajax tegen Utrecht net zo speelt als tegen PEC krijgen ze een oorwassing. Elftal mist ervaring. Valt me ook wel op dat er slecht geanticipeerd wordt op het vertrek van spelers door het technisch hart. Als je zo dun in de flankspelers hebt, haal je toch veel eerder versterking ( Ja versterking, geen Braziliaanse tienertalenten die eerst moeten wennen etc etc ), zeker met het naderende vertrek van Ghazi?
Het enige waar ik jaloers op ben van dit Ajax is het middenveld. Ziyech, Schöne zijn heerlijke spelers die we goed kunnen gebruiken.
Irriteer me trouwens ook flink aan de media. Die Kluivert wordt echt als een reincarnatie/combinatie van Jezus/Messi/Maradona/Zidane omhoog geschreven...... na 1 redelijk potje tegen een PEC wat 3 schorsingen had. Laat m dat eerst maar eens vaker doen.
Hard werken is niet denigrerend hoor maar ik houd meer van technisch vernuft. Gudelj, Bazoer, Klaassen, Kuyt, Vilhena, El Ahmadi (in mindere mate). Dat soort spelers. Ziyech, Schone, Berghuis, Elia, Younes, Sinkgraven, Dolberg en Nouri. Meer mijn ding. Jorgensen is zeker prima, veel beter dan Kramer.
Jij vindt Younes, Cerny en Traore harde werkers? Wil niet beweren dat ze voldoen maar ze zijn technisch meer dan redelijk begaafd. Klaassen is wel een aanjager idd maar scoort daarbij veel.
Veltman vind ik tekort komen en is laks en ongeïnteresseerd tegen mindere tegenstanders. Sánchez is geweldig. Viergever is solide en heeft ervaring maar mist kwaliteit. Volgend jaar hopelijk weer Riedewald. Sinkgraven is een verademing op linksback. Kan echt wat worden. Alle toppers op die positie waren middenvelders of aanvallers. Heeft nog wat uren nodig wel.
Over het aankoopbeleid. Mee eens, slecht. Hopen dat er nog twee directe versterkingen voorin bij komen en dikke Anwar verkopen.
Beeldvorming in de media is stuitend ja mbt nieuwe talenten. Voor die kinderen zelf ook vervelend. De doorstroming is wel iets waar ik trots op ben. Blij ook dat Bazoer en Gudelj weg zijn zodat Nouri en Donny kunnen doorgroeien.
Kwaliteit > ervaring trouwens. Kijk naar Westermann. 17 jarige De Ligt is kwalitatief nu al veel beter. Er wordt vaak zoveel middelmaat gehaald die zogenaamd stabieler zijn en dat de ervaring de doorslag geeft.