[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.121 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52
Die van Basten is ook diep gevallen zo. Kontelikker van de bovenste plank nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
Van Basten is in ieder geval wel bezig om het voetbal met de tijd mee te krijgen qua technologische hulpmiddelen, maar we schoppen hier liever tegen mensen dan dat we de goede dingen benoemen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28

Player1S

Probably out in the dark

ach jongens, met meer landen ook meer kans dat Nederland zich weer een keer kwalificeert :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
Waarom niet gewoon alle landen meteen laten meedoen, dan is het pas echt een WK :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:44
JanW schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:20:
Van Basten is in ieder geval wel bezig om het voetbal met de tijd mee te krijgen qua technologische hulpmiddelen, maar we schoppen hier liever tegen mensen dan dat we de goede dingen benoemen :z
Ik ben het deels met je eens. Zijn inspanningen om voetbal te moderniseren juich ik alleen maar toe. Maar niemand die van voetbal houdt kan objectief gezien deze nieuwe opzet voor het WK toejuichen. Dat van basten dan ineens wel enthousiast is, lijkt een gevalletje 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt'.

Er is al veel teveel voetbal, maar om het spannender te maken laten we meer landen meedoen, zodat we meer wedstrijden krijgen? 8)7

Het is tijd om een nieuwe, onafhankelijke voetbalbond op te richten die de Fifa en de Uefa vervangt. Als je van toptoernooien als WK, EK en CL zulke commerciële gedrochten kunt maken ben je niet geschikt om de toekomst van de voetbalsport uit te stippelen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:48
Tja, op zich heb ik er niet zo heel veel bezwaren mee mits ze een oplossing vinden om te voorkomen dat de 3e poulefase-wedstrijden bij bepaalde uitslagen er voor zorgen dat beide landen doorgaan.

Maybe moet je wel doen:
- in de poulefase levert een overwinning 1 punt op, gelijkspel en verlies niets.
- bij gelijke stand in de ranglijst gaat het team dat niet in de 3e wedstrijd speelt door en wordt via loting/ een penaltyserie aan het einde van de 3e wedstrijd het andere team bepaald.

Als je namelijk moet doelsaldo gaat werken krijg je dat je 3 teams hebt:
A tegen B: 2-0
B tegen C: 1-0

Stand na 2 wedstrijden:
A: 3 punten, +2
B: 3 punten, -1
C: 0 punten, -1

Als C dan met 1-0 wint is de eindstand als volgt:

A: 3 punten, +1
C: 3 punten, 0
B: 3 punten, -1

Dus A blij, poulewinnaar, C blij, want door en B 't haasje, want die konden niets tegen die 'toevallig' perfecte uitslag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Malfunctions schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:58:
[...]

Ik ben het deels met je eens. Zijn inspanningen om voetbal te moderniseren juich ik alleen maar toe. Maar niemand die van voetbal houdt kan objectief gezien deze nieuwe opzet voor het WK toejuichen. Dat van basten dan ineens wel enthousiast is, lijkt een gevalletje 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt'.

Er is al veel teveel voetbal, maar om het spannender te maken laten we meer landen meedoen, zodat we meer wedstrijden krijgen? 8)7

Het is tijd om een nieuwe, onafhankelijke voetbalbond op te richten die de Fifa en de Uefa vervangt. Als je van toptoernooien als WK, EK en CL zulke commerciële gedrochten kunt maken ben je niet geschikt om de toekomst van de voetbalsport uit te stippelen.
Wil je het radicaal anders, dan moet je de organisatie en de exploitatie scheiden. Dus een bond die in het belang van de sport en de aangesloten bonden handelt en de toernooien organiseert. En een commerciele club die binnen de lijntjes die de bond uitzet er een mooi en rendabel evenement van maakt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Op het WK hebben we nu al regelmatig wedstrijden tussen 2 landen die er helemaal niets van kunnen. Dat zal met deze opzet alleen maar erger worden.
En dan heb je de kans dat sommige van deze clubs ook nog de groepsfase overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:28

Player1S

Probably out in the dark

Met deze opzet is het organiseren van een WK ook alleen nog maar interessant voor grote en/of corrupte landen.

Zie je het voor je? Nederland dat een WK host voor 48 teams. Straks 16 poules dus heb je 16 grote stadions nodig van 30.000+
In Nederland zijn er maar 3 clubs die dat vol krijgen en vooralsnog 1 die er tegenaan hikt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ondertussen worden de titelkansen van PSV groter en groter.

Narsingh staat op het punt van vertrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Deadsy schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:51:
Op het WK hebben we nu al regelmatig wedstrijden tussen 2 landen die er helemaal niets van kunnen. Dat zal met deze opzet alleen maar erger worden.
En dan heb je de kans dat sommige van deze clubs ook nog de groepsfase overleven.
Precies! De poulefase bevat nu vaak al wedstrijden die het aangluren niet waard zijn.
Niemand zit te wachten op Papua Nieuw-Guinea tegen El Salvador....

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Benieuwd of landen een beschermde status krijgen met die poules van 3. Ik hoop het niet. Poule C - Duitsland, Brazilië, Nederland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:53:
Benieuwd of landen een beschermde status krijgen met die poules van 3. Ik hoop het niet. Poule C - Duitsland, Brazilië, Nederland. :+
Oh vast wel weer ja, op basis van wereld ranking waarschijnlijk, dus die poule C kan er inderdaad zo uit zien met NL als laagst geplaatste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
En Brazilie is de laatste jaren ook al geen topper meer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MarvinG schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 08:29:
[...]

Precies! De poulefase bevat nu vaak al wedstrijden die het aangluren niet waard zijn.
Niemand zit te wachten op Papua Nieuw-Guinea tegen El Salvador....
Ik heb wel eens wat stukken gezien van een van de groepsfases in midden Amerika en het niveau is echt diep bedroevend.
En met deze uitbreiding zullen er gegarandeerd landen tussen zitten van dit niveau.
En financieel hebben deze landen het vaak niet breed, zitten deze wel te wachten op de kosten die een reisje voor een WK met zich meebrengt.

neh deze onzin maakt het WK voor mij oninteressant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
Narsingh heeft getekend tot 2019 bij Swansea City. PSV is zojuist versterkt. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deadsy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 17:06:
[...]

Ik heb wel eens wat stukken gezien van een van de groepsfases in midden Amerika en het niveau is echt diep bedroevend.
En met deze uitbreiding zullen er gegarandeerd landen tussen zitten van dit niveau.
En financieel hebben deze landen het vaak niet breed, zitten deze wel te wachten op de kosten die een reisje voor een WK met zich meebrengt.

neh deze onzin maakt het WK voor mij oninteressant.
Dan mogen wij ook weer eens een keer mee doen. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:09:
[...]

Dan mogen wij ook weer eens een keer mee doen. :')
Daar heb ik zo mijn twijfels over. Zoveel extra plekken zijn het niet als je kijkt naar het aantal regio's.
En het zou me niet verbazen als slechts een zeer klein aantal naar Europa gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
Ondertussen valt er bij Marokko weer een middenvelder uit. Wie roep je dan op, juist: de linksback van Heart of Midlothian FC. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:26:
Ondertussen valt er bij Marokko weer een middenvelder uit. Wie roep je dan op, juist: de linksback van Heart of Midlothian FC. :+
De middenvelder die uitvalt is verdedigend ingesteld? of is die bondscoach echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Deadsy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:46:
[...]

De middenvelder die uitvalt is verdedigend ingesteld? of is die bondscoach echt zo slecht?
Die bondscoach is echt zo slecht 8)7

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 20:53
Ik snap niet hoe PSV nog 4,5 miljoen weet te krijgen voor Narsingh. Een speler met een halfjaar contract die in Eindhoven al niet onomstreden basisspeler is. Bizar goed gehandeld.

Verder hoop ik dat West Ham en Bilic voet bij stuk houden en Dimitri Payet in ieder geval tot de zomer niet verkopen en lekker op de tribune zetten. Misselijkmakend gedrag.

Ook grappig om te zien hoe de media de hele druk nu bij Feyenoord aan het leggen zijn. Roda uit wordt inmiddels als een soort sleutelwedstrijd gezien die bepalend is voor het kampioenschap en alsof je daar haast niet kan winnen. Met het kunstgras is het niet de makkelijkste wedstrijd van het jaar, maar we hebben het wel over de koploper tegen de nummer 17 (en ja, ik weet dat de enige verliespartij tot nu toe tegen de nummer 18 was). In ieder geval blij dat het dit weekend weer begint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Volgens mij valt het wel mee hoor, Narsingh was ook zo goed als basisspeler al was hij qua effectiviteit niet onomstreden.
Hij had sowieso al aangegeven anders te verlengen dus van een transfervrij vertrek zou het toch al niet niet komen.
Voor een Engelse club stelt zo'n bedrag ook niks voor.

En met de voorlopige instelling om geen vervanger te halen maar een talent dat nog geen minuut in het eerste heeft gemaakt door te schuiven moet nog maar blijken hoe goed er gehandeld is.

Payet is voor het andere topic. :)

Logisch toch, als je bovenaan staat dat daar dan de meeste druk op wordt gelegd? Wat onwennig misschien... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:48
Zoo we gaan weer beginnen met de competitie! Ik kijk er erg naar uit, maar ben ook bloednerveus. De media roept alleen maar dan Feyenoord kampioen gaat worden. Allerhande ex grootheden spreken zich uit over de kansen van Feyenoord.

Voorlopig vind ik dat we maar is normaal moeten doen en wedstrijd voor wedstrijd bekijken. 5 punten voorsprong is helemaal niets.

PSV heeft met van Ginkel een sterke speler erbij. Ziyech hoeft niet naar Marokko. Het is allemaal nog zo ver weg. Eerst zondag Roda. En dan zien we weer verder.

Iedereen een mooie 2e helft gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Met zo'n nickname? Kom op, het is maar voetbal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
chim0 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 07:10:
[...]

Voor jouw is het wellicht maar voetbal. Maar voor sommige mensen veel meer dan dat. Clubliefde is lastig uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

chim0 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 07:10:
[...]

Gun ieder zijn eigen plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Voor jouw is het wellicht maar voetbal. Maar voor sommige mensen veel meer dan dat. Clubliefde is lastig uit te leggen.
Ik snap clubliefde wel, maar voor mij is voetbal puur vermaak. Die gasten worden vet betaald, ik heb er verder geen baat bij. En natuurlijk ben ik blij als Ajax of Real Madrid kampioen worden, maar als dat niet gebeurt, stopt mijn leven niet. Maar ik bedoelde er verder niks mee, vandaar de knipoog :)
Niku schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Gun ieder zijn eigen plezier ;)
Bedoelde er niks mee, vandaar de knipoog.

Wel grappig. Zap net langs AT5, interviewtje met Younes. Journalist: "Als je alles wat je de eerste helft miste, de tweede helft raak schiet, wordt Ajax kampioen?" Younes lachend: "Haha ja misschien!" of zoiets. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Younes heeft z'n kruit in de oefenwedstrijd alvast verschoten, de volgende vijftien pogingen gaan weer richting publiek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
En el Ghazi onderweg naar de uitgang. Dit weekend waarschijnlijk nog.

Traore in Afrika, Cerny blessure.... hebben ze nog wel vleugelspelers nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Clement, die heeft al paar keer meegedaan, of Kluivert, tegen Zwolle moet dat wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35
El Ghazi zal tegen Zwolle nog gewoon spelen verwacht ik, verder heb je nu idd Clement en Kluivert die hem kunnen vervangen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Clement was ook gebelesseerd!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dus een geblesseerde jeugdspeler, en een jeugdspeler zonder al te veel ervaring die het vooral van zijn naam moet hebben?

Ik snap wel dat Ajaxfans schreeuwen om aankopen atm. Volgens VI komt de transfer van el Ghazi dit weekend nog rond, dan zal ie lijkt me niet tegen PEC meedoen.

Natuurlijk is Zwolle geen goede ploeg, maar Ajax is er al vaker op de bek gegaan, dus ik zou niet met een Kluivert gaan spelen. Die jongen heeft nog helemaal niets gepresteerd.

[ Voor 24% gewijzigd door LZ86 op 14-01-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Juist tegen een zwakkere tegenstander kan het een voordeel zijn minder ervaren spelers in te zetten. Vaak genoeg zie je dat die zich wel op kunnen laden en gemotiveerd zijn om goed te spelen terwijl de vaste basis denkt het met rustig aandoen ook wel te redden om vervolgens op de bek te gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Te leuk om niet te posten van een collega van me:

Het schijnt dat na het kampioenschap van Feyenoord het standbeeld van Coen Moulijn wordt vervangen voor een standbeeld van Marc Overmars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:28:
Dus een geblesseerde jeugdspeler, en een jeugdspeler zonder al te veel ervaring die het vooral van zijn naam moet hebben?

Ik snap wel dat Ajaxfans schreeuwen om aankopen atm. Volgens VI komt de transfer van el Ghazi dit weekend nog rond, dan zal ie lijkt me niet tegen PEC meedoen.

Natuurlijk is Zwolle geen goede ploeg, maar Ajax is er al vaker op de bek gegaan, dus ik zou niet met een Kluivert gaan spelen. Die jongen heeft nog helemaal niets gepresteerd.
Zwolle mist 3 of 4 basisspelers, en Zwolle is niet meer wat het was, dus kun je best op 1 positie wat minder ervaring neerzetten.

En voordat je conclusie al trekt over Kluivert, verdiep je er eerst in voordat je dat soort uitspraken doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 14-01-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zie nu inderdaad ook dat Zwolle 4 basisspelers mist door blessures en 1 die verkocht is. Maar dan nog. Als die de bus ervoor zetten ( wat ze gaan doen ) is het lastig doorkomen, zeker met een halve aanvalslinie.

Wat Kluivert betreft: Die heeft nog niet eens gedebuteerd voor het 1e. En een paar weken geleden ergens een interview gelezen dat ie de A1 qua spelen/trainen al erg zwaar vond vergeleken met de andere jeugdelftallen.
Die gast heeft dus op het hoogste niveau nog helemaal niets laten zien.

[ Voor 41% gewijzigd door LZ86 op 14-01-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:21

Vos

AFCA

Clement is er 6-8 weken uit. Dus het is allemaal vrij krap op de vleugels.

Hopelijk komt er nog wat uit de hoge hoed. Uit Zuid-Amerika ofzo.

[ Voor 31% gewijzigd door Vos op 14-01-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35
El Ghazi zit gewoon bij de selectie voor het duel van morgen.

http://ajax.nl/streams/aj...-voor-uitduel-met-pec.htm
Vos schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:54:
Clement is er 6-8 weken uit. Dus het is allemaal vrij krap op de vleugels.

Hopelijk komt er nog wat uit de hoge hoed. Uit Zuid-Amerika ofzo.
Blijkbaar hadden ze iemand op het oog, maar die is onlangs geblesseerd geraakt, dus dat gaat hem niet worden..

[ Voor 96% gewijzigd door Gynnad op 14-01-2017 17:26 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

En onnoemelijk duur, denk dat het eerder daarop afgeketst is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Lekker geinformeerd is dat VI dan weer zeg. Valt me de laatste tijd wel op dat ze of erg laat zijn met "scoops" of er volledig naast zitten. Toch maar op zoek naar een nieuwe bredere bron :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat wordt bij wel meerdere nieuwsbronnen genoemd hoor, dus het is nog altijd even afwachten. Ze kunnen het ook over het weekend heen tillen. Dan heeft Ajax in ieder geval weer een week...

Dan nog moet Ajax wel heel snel schakelen inderdaad, want je wilt nu juist een linksbuiten toevoegen aan de selectie, niet een buitenspeler kwijtraken.

Als het nou China was voor 25 miljoen is het nog te begrijpen, maar dat valt ook wel weer mee. Je moet hem in deze omstandigheden gewoon niet weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dus Ajax heeft nodig. Linksback, rechtsback, linkervleugelaanvaller en rechtervleugelaanvaller.

Denk niet dat ze dat allemaal kunnen halen in de winterstop. Zomers zal Overmars het iig druk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Rechtsback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Jij vind Veltman een optimale back? Is eerder een noodgreep die toevallig redelijk uitpakt. Maar een club als Ajax moet beter nastreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze hebben Tete nog hoor, goede rechtsback maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Verdedigend gezien, aanvallend gezien brengt Tete niet zoveel. Terwijl je als Ajax zijnde in 9/10 wedstrijden de bovenliggende partij bent. Verder vind ik Veltman ook weer niet zo slecht als mensen voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Inmiddels wil Ajax een 19 jarige braziliaan halen die net 8 potjes op het hoogste niveau daar gespeeld heeft......

Ik dacht dat ze alleen directe versterkingen gingen halen?? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Vanavond PSV gezien. Zoals verwacht is van Ginkel echt een uitstekende speler. Daar gaan ze nog erg veel plezier aan hebben. Hopelijk voor hem kan hij na dit jaar gewoon een transfer maken naar een mooie club waar hij wekelijks kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Net verlengd bij Chelski, dat gaat m niet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Kan alsnog verhuurd worden voor een seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Sowieso is hij nog niet klaar voor Chelsea. Ze hebben daar ook veelste veel spelers onder contract en kopen daar gerust nog 3x een speler die beter is dan van Ginkel. Leuk dat hij verlengt heeft, maar lijkt me dat hij voor 20 miljoen gewoon gekocht kan worden door een Engelse subtopper. Dan kan die wellicht elke week in de basis starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Pffff... Sparta weer verloren...

Van het linker rijtje terug naar plek 13 waarbij het gat naar de onderste regio steeds maar kleiner wordt... Volgend seizoen weer kampioen JL als we zo doorgaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Vlassie1980 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:52:

Van het linker rijtje terug naar plek 13 waarbij het gat naar de onderste regio steeds maar kleiner wordt... Volgend seizoen weer kampioen JL als we zo doorgaan :+
Bizar dat men bij Studio Sport niet in ging op het feit dat dit de twaalfde (!) officiële wedstrijd op rij was dat Utrecht niet verloor (W8, G4), maar dat men na afloop van de samenvatting ondertitelde beelden liet zien van ''anti-semitische'' spreekkoren uit het uitvak na de 1-2. Nml. ''En wie niet springt....'''

Selectieve verontwaardiging en FCU is weer eens de lul. Riooljournalistiek.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

On_E schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:34:
[...]

Bizar dat men bij Studio Sport niet in ging op het feit dat dit de twaalfde (!) officiële wedstrijd op rij was dat Utrecht niet verloor (W8, G4), maar dat men na afloop van de samenvatting ondertitelde beelden liet zien van ''anti-semitische'' spreekkoren uit het uitvak na de 1-2. Nml. ''En wie niet springt....'''

Selectieve verontwaardiging en FCU is weer eens de lul. Riooljournalistiek.
Jouw mening hier is exact dat. Blaming the messenger.

Het is de taak van de journalistiek om dit te signaleren, en de taak van de clubs om hier heel hard iets aan te doen.

Dat vak had in één keer aangepakt mogen worden voor deze spreekkoren, overzichtelijke groep. Bus één voor één laten verlaten in Utrecht, na identificatie, waarbij de volgende 5 wedstrijden dat vak leeg blijft.

En wie niet sprong, deed niet mee.

Maar, om toch even mee te gaan met jouw 'selectieve verontwaardiging', doe dat - signaleren - dan in elk stadion ( ook de Arena!). En pak het dan ook echt aan.

De KNVB en de clubs lijken hier niet erg veel mee te (willen) doen.
Vlassie1980 schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 23:52:

Het was ook echt niet nodig, die 2e van Utrecht was zeker te voorkomen geweest.

De sfeer in het Kasteel was er niet minder om, tot dan. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Ramzzz schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:08:
[...]

Jouw mening hier is exact dat. Blaming the messenger.

Het is de taak van de journalistiek om dit te signaleren, en de taak van de clubs om hier heel hard iets aan te doen.

Dat vak had in één keer aangepakt mogen worden voor deze spreekkoren, overzichtelijke groep. Bus één voor één laten verlaten in Utrecht, na identificatie, waarbij de volgende 5 wedstrijden dat vak leeg blijft.

En wie niet sprong, deed niet mee.

Maar, om toch even mee te gaan met jouw 'selectieve verontwaardiging', doe dat - signaleren - dan in elk stadion ( ook de Arena!). En pak het dan ook echt aan.

De KNVB en de clubs lijken hier niet erg veel mee te (willen) doen.
Kom op nou, er is toch niets kwetsend aan dat lied of wel? Er zit geen verwijzing in naar de tweede wereldoorlog of zo, het gaat over wel of niet springen. Wil je helemaal af van het woord ''joden'' uit het voetbal, dan snapt iedereen waar je als eerste moet zijn...

Blijf erbij dat het erg sneu is dat de NOS juist dit eruit pikt om de club weer in een kwaad daglicht te zetten, er zijn dit weekend ergere liedjes in verschillende stadions te horen geweest.

Maar goed, FCU - Ajax staat voor de deur, dus het vizier staat nu alweer op scherp. Hoop dat mijn medesupporters dit keer verstandig zijn en geen ergere dingen gaan aanheffen, een overwinning zou daar wel bij helpen. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:50

Superkiwi

Hoi doei

Wat ik me dan wel af vraag is waarom zo'n lied, door de Utrecht aanhang, gezongen wordt in een wedstrijd tegen Sparta? Utrecht-Sparta, een wedstrijd waar dat lied niks, maar dan ook helemaal niks te zoeken heeft :/
Vanuit een Ajax vak of als club spelende tégen Ajax begrijp ik het best wel als het gezongen wordt, maar je hoort het tegenwoordig zo vaak "supporters" zingen tijdens compleet Ajax-neutrale wedstrijden. Leuk om te zien dat die mensen zich blijkbaar toch liever met Ajax bezig houden dan met hun eigen club :+
Zie je de Ajax of PEC aanhang vanmiddag in de Arena al zingen "en wie niet springt die is een boer!" of "Hand in hand kameraden"?
Zing lekker je eigen liedjes en zing er soms eentje uitdagend naar de tegenstander, zo moeilijk is het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 15-01-2017 10:38 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Laatst online: 15-09 10:44
dvdkiwi schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:35:
Wat ik me dan wel af vraag is waarom zo'n lied, door de Utrecht aanhang, gezongen wordt in een wedstrijd tegen Sparta? Utrecht-Sparta, een wedstrijd waar dat lied niks, maar dan ook helemaal niks te zoeken heeft :/
Utrecht wint bij Sparta en volgende week komt Ajax op bezoek in Utrecht. Ergens is het wel te begrijpen, voorbode.

Ik ben totaal niet van het zingen met joden of over joden, maar ik vind de bewoording "antisemitisch" wel erg ver gezocht hoor. Of gaan we vanaf nu elke week ook een itempje zien over hoe de Ajacieden (en tegenstander van Ajax) zich antisemitisch gedroegen? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het CIDI is overgevoelig. Maar dit wordt overal gezongen hoor. Simpelweg omdat gezamenlijk Ajax haten ook eendracht geeft, of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Prosac schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:44:
[...]
Utrecht wint bij Sparta en volgende week komt Ajax op bezoek in Utrecht. Ergens is het wel te begrijpen, voorbode.
Ik begrijp het nog steeds niet... ;)

"Joden" is niet meer dan een geuzennaam voor Ajax, welke helemaal niks met WOII of iets dergelijks te maken heeft.
Wat ik triester vind is dat bepaalde aanhang om die reden met palestijnse vlaggen zwaaien, Arafat-sjaals dragen en zelfs sis-geluiden maken.
Ik zal het nooit snappen. Een cliché "ja maar dat is actie-reactie" gaat er bij mij niet in.

Maar goed, voetbal!
Ik ben huiverig voor PEC vanmiddag. Ja ze staan 16e, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Beste Utrecht supporters. Het ligt ook een beetje aan jullie zelf natuurlijk. Dit soort gedrag hebben de Utrechtfans nogal vaak vertoont. En gestraft door de club zelf worden ze niet ( Ajax supporters weigeren zodat de Bunnikside supporters op die plekken konden zitten omdat hun vak leeg moest blijven )

Dan wordt er inderdaad wat meer een vergrootglas op alles gelegd ja....

Over PSV:
Ik vraag me af hoeveel krediet die de Jong heeft zeg. Zelfs opgelegde kansen tegen Excelsior weet ie te verprutsen. Die gast heeft 2 maanden geleden voor het laatst gescoord in de ED. Ik had m er al voor die goal in november naast gezet.

Heeft PSV dan echt helemaal geen andere spits?

[ Voor 28% gewijzigd door LZ86 op 15-01-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ze hebben nóg een De Jong ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

dvdkiwi schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:53:
Ik begrijp het nog steeds niet... ;)

"Joden" is niet meer dan een geuzennaam voor Ajax, welke helemaal niks met WOII of iets dergelijks te maken heeft.
Wat ik triester vind is dat bepaalde aanhang om die reden met palestijnse vlaggen zwaaien, Arafat-sjaals dragen en zelfs sis-geluiden maken.
Ik zal het nooit snappen. Een cliché "ja maar dat is actie-reactie" gaat er bij mij niet in.
Antisemitisme heeft ook niets te maken met de tweede wereldoorlog. Het is simpelweg een specifieke vorm van racisme, één die historisch gezien bovengemiddeld veel aandacht krijgt.
Maar goed, voetbal!
Ik ben huiverig voor PEC vanmiddag. Ja ze staan 16e, maar toch.
Ik ben huiverig voor Ajax. Dit moeten ze gewoon kunnen winnen maar ze kunnen het net zo goed verprutsen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gonadan schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:03:
[...]
Ik ben huiverig voor Ajax. Dit moeten ze gewoon kunnen winnen maar ze kunnen het net zo goed verprutsen.
Dat is wellicht de betere bewoording ja ;)
Eerst maar eens kijken wat Feyenoord tegen Roda doet. Verwacht niet heel veel problemen voor de Rotterdammers (en daarmee probeer ik het gelijk een beetje te jinxen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Prosac schreef op zondag 15 januari 2017 @ 10:44:
[...]

Ik ben totaal niet van het zingen met joden of over joden, maar ik vind de bewoording "antisemitisch" wel erg ver gezocht hoor. Of gaan we vanaf nu elke week ook een itempje zien over hoe de Ajacieden (en tegenstander van Ajax) zich antisemitisch gedroegen? 8)7 :+
Vind het ook zwaar overdreven. Als je een Jood bent is in principe niet veel mis mee. Lekker blijven springen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En wie niet spring, en wie niet spring die is een Vlaam
En wie niet spring, en wie niet spring die is een Jood
En wie niet spring, en wie niet spring die is een Katholiek
En wie niet spring, en wie niet spring die is een Hindoestaan
En wie niet spring, en wie niet spring die is een boer
En wie niet spring, en wie niet spring die is een Fries
En wie niet spring, en wie niet spring die is een hoer

Nou nou... :+

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 15-01-2017 12:33 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zolang je er geen zwarte piet van maakt is het niet rasistisch... /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Had Feyenoord daar net het geluk van een kampioen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat hebben ze al een tijdje toch? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Feyenoord doet het wel volgens verwachting. De hooggespannen verwachtingen in de eerste wedstrijd weer teniet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:16
PWM schreef op zondag 15 januari 2017 @ 13:47:
Feyenoord doet het wel volgens verwachting. De hooggespannen verwachtingen in de eerste wedstrijd weer teniet doen.
Dat doelpuntje in de laatste tien minuten voor Feyenoord bij een moegestreden Roda komt er nog wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is er al, een beetje te vroeg ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Lucky Feyenoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Was dus echt buitenspel. Leek eerst van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

De KNVB helpt Feyenoord nu ook in uitwedstrijden !!!1111oneone :+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ongekend dat de arbitrage die ingooi door liet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Een Wamberto-tje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nee het was Kuyt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:16
0-2. De druk staat er op voor Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:59
jaapstobbe schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:15:
0-2. De druk staat er op voor Ajax
Nee niet echt? Veranderd niets aan de wedstrijd van Ajax, winnen moesten ze sowieso toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Kijk nu de samenvatting van PSV terug, wat een pass van Guardado bij de 2-0 zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ajax nog niet echt scherp, en dan ook nog eens Younes gebleseerd (?) eruit. Moet Kluivert het gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het buitenspel zou zijn is amper te zien voor de scheidsrechter. Heeft Feyenoord eens een mazzeltje. Alsof Ajax of PSV dat nooit eens zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

dutchgio schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:10:
Ajax nog niet echt scherp, en dan ook nog eens Younes gebleseerd (?) eruit. Moet Kluivert het gaan doen...
Ik vind ze ronduit slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dijks er in en Sinkgraven doorschuiven had prima gekund, dit is niet het moment om Kluivert te laten debuteren. (Nu maar hopen dst hij hierna ineens beslissend is...)

Net als El Ghazi gewoon laten spelen terwijl een transfer vrij conreet is/lijkt (?), dan zou je ook niet meer moeten spelen.

[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 15-01-2017 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Tering, over mazzeltjes gesproken. Wees dan consequent. In de eerste helft waarschuw je dat je dergelijke schwalbes niet wil zien en nu beloon je het met een pingel.

Geef die gele kaart dan aan de juiste persoon.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 11:35
Penalty nu, Schöne schiet 'm goed binnen :D Kluivert valt leuk in, schakel pas net in, eerste helft was niet veel lees ik dus weinig gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:59
Mooie goal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Wedstrijd gespeeld zeg, kan snel gaan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ankona schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:41:
Tering, over mazzeltjes gesproken. Wees dan consequent. In de eerste helft waarschuw je dat je dergelijke schwalbes niet wil zien en nu beloon je het met een pingel.

Geef die gele kaart dan aan de juiste persoon.
Welke wedstrijd heb je het over? Ajax? Zo ja, dan kijk nog maar eens goed!

2-0, dat is mooi :)

Kluivert 2.0 is ook goed aanwezig. Heeft in ieder geval potentie!

[ Voor 7% gewijzigd door Sydney08 op 15-01-2017 15:44 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ankona schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:41:
naar mijn bescheiden gekleurde mening had Ajax gewoon in beide gevallen een pingel moeten krijgen...

wellicht kunnen de PEC supporters nog ergens een videoscheids gaan belagen hiervoor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Blom is op veilige afstand dit keer, die floot in Kerkrade. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

dutchgio schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:42:
Wedstrijd gespeeld zeg, kan snel gaan! ;)
Dat denken ze zelf ook meteen. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Meteen weer gas terug, achteruit lopend een tegengoal incasseren ja. Dat zie je aankomen.

Ondertussen zet Kluivert zich wel volledig in, zie daar de nieuwe 'aankoop' linksbuiten. Of Younes moet er heel lang uit zijn, dan moeten ze alsnog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Die spelers van Zwolle kunnen best aardig ballen, maar wat zijn ze traag...

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Kom op PEC! Maak die 2-2 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
Toch wel fijn die bondscoach van Marokko. :+
Weet Ziyech wel aan het voetballen te krijgen, ook al is het dan bij Ajax. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door dutchgio op 15-01-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Leuk stukje geschiedenis vanavond bij Andere Tijden Sport: http://www.npo.nl/andere-.../15-01-2017/VPWON_1264900

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Op zich wel pijnlijk voor een zichzelf als topclub ziende club, dat je laatste kampioenschap een uitzending van Andere Tijden Sport waard is. Aan de andere kant zal het vast een leuke aflevering zijn.
Pagina: 1 ... 25 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.