[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.120 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Han schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:08:
En die zuid-Amerikaanse tour van Ajax, ik weet het niet. Bij spelers die de interesse hebben van de Europese top kan er een gelukje bij zitten, zoals een Sanchez, maar ik vrees voor middelmatige spelers met een hoog salaris.
Leon Zwiers schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:04:
El ghazi lijkt ook onderweg naar de uitgang. Ajax had al geen goede vleugelspelers, maar nu wordt t wel erg triest =p. Ze mogen we heule goeie op t oog hebben....
De speler die Ajax (geruchtencircuit) op het oog zou hebben is Hirving Lozano, speler van van het Mexicaanse Pachuca, waar Ajax in het verleden Dario Cvitanich vandaan haalde. Als ze die weten te strikken dan zou dat helemaal top zijn. Echter azen clubs als Manchester United en Real Madrid ook op hem, dus hopen op een scenario á la Sanchez, die bewust voor het voetballen kiest in plaats van de bank bij een topclub.
ph4ge schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:49:
Voordeel van playoffs om het kampioenschap is dat de Nederlandse clubs de eerste helft van het seizoen hun aandacht op Europa kunnen richten. Wat punten morsen in de competitie maakt dan niet uit zolang je niet helemaal uit de top valt en is desnoods nog te repareren na de winter. Daarnaast heb je vaker een verrassing, tenzij er weer grote geldschieters opstaan zal een club als AZ bijna nooit over een heel seizoen boven Ajax en PSV staan, maar 2 wedstrijden pieken kan weer wel.
Ja, top. AZ die gaat strijden in de voorronde CL, of een FC Utrecht. Enkele wedstrijden pieken en je bent in eens kampioen van Nederland terwijl je daarvoor in de subtop stond. Zeg maar dag tegen de Europese puntjes. Vreselijke constructie zo. Kampioen ben je na 34 wedstrijden, tegen 17 verschillende tegenstanders, niks anders. De KNVB komt met het ene gedrocht na de andere. De beste optie voor een interessante competitie zijn meer sterke teams, tot zo ver hebben ze gelijk. Dus samensmelten met een andere competitie is de enige mogelijkheid om dit te realiseren. De top9 van twee competities samenvoegen tot één competitie. Betere teams met een hoger budget gemiddeld.

[ Voor 38% gewijzigd door Han op 06-01-2017 11:03 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:59
Cvitanich ging naar Pachuca :p

Maar Lozano zou ontzettend mooi zijn, maar die jongen staat al langer bekend als groot talent, verbaasd mij dat hij nog zo lang in Mexico speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
Han schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:57:
Ja, top. AZ die gaat strijden in de voorronde CL, of een FC Utrecht. Enkele wedstrijden pieken en je bent in eens kampioen van Nederland terwijl je daarvoor in de subtop stond. Zeg maar dag tegen de Europese puntjes. Vreselijke constructie zo. Kampioen ben je na 34 wedstrijden, tegen 17 verschillende tegenstanders, niks anders. De KNVB komt met het ene gedrocht na de andere. De beste optie voor een interessante competitie zijn meer sterke teams, tot zo ver hebben ze gelijk. Dus samensmelten met een andere competitie is de enige mogelijkheid om dit te realiseren. De top9 van twee competities samenvoegen tot één competitie. Betere teams met een hoger budget gemiddeld.
Aan de andere kant is het in Europa ook een kwestie van op het juiste moment pieken en is een club die constant van de kleintjes wint en dus eerste wordt maar op het moment dat het echt moet faalt daar misschien ook niet het best geschikt voor.

Ik zeg niet dat ik het een goed idee vindt maar er is ook wel wat voor te zeggen. Groter probleem vind ik de dat voetbal teveel van momenten afhankelijk is en wat moeten de clubs ondertussen doen die zich niet plaatsen voor de playoffs?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:08:
Aan de andere kant is het in Europa ook een kwestie van op het juiste moment pieken en is een club die constant van de kleintjes wint en dus eerste wordt maar op het moment dat het echt moet faalt daar misschien ook niet het best geschikt voor.
Een AZ of FC Utrecht zal nooit een beschermde status halen in Europa, dus een plaatsing voor de CL via de voorronden is geen kwestie van pieken maar een mission impossible. Eén wedstrijd pieken, bijvoorbeeld thuis met eigen publiek zou wellicht mogelijk zijn, maar met de tegenstanders die je voor de kiezen gaat krijgen in de voorronden is zelfs pieken niet voldoende. Je hebt en een beschermde status nodig en een dosis geluk bij de loting, zelfs PSV, Feyenoord en Ajax. De rest is bij voorbaat al totaal kansloos.
Ik zeg niet dat ik het een goed idee vindt maar er is ook wel wat voor te zeggen. Groter probleem vind ik de dat voetbal teveel van momenten afhankelijk is en wat moeten de clubs ondertussen doen die zich niet plaatsen voor de playoffs?
Ik vind een kampioenschap in een competitie over 34 wedstrijden niet echt bepaald moment-afhankelijk. De variant die de KNVB oppert wel.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ph4ge schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:08:
[...]

Daarom is het zo mooi dat we naast de competitie ook een bekertoernooi hebben.

Die competitie is juist mooi omdat het een jaar lang opbouwt naar een seizoensresultaat.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:37

Rhapsody

In Metal We Trust

Nu volg ik het Belgische voetbal niet zo, maar daar hebben ze zo'n opzet nu al een aantal jaren in gebruik. Wat zijn hun ervaringen?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52
Terranova schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:06:
Cvitanich ging naar Pachuca :p

Maar Lozano zou ontzettend mooi zijn, maar die jongen staat al langer bekend als groot talent, verbaasd mij dat hij nog zo lang in Mexico speelt.
Tja, een groot talent zal ie wel zijn, maar Ajax heeft juist baat bij iemand die nu direct een versterking is. Niet over een jaar. Dit lijkt me niet de juiste weg als je 5 punten en 10+ goals goed moet gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Bij het volleybal hebben ze ook zo'n soort aanpak (daar is de bond tot vervelens toe altijd aan het experimenteren met nieuwe regels etc).
Vind er geen klap aan. Het hele seizoen wedstrijden maar uiteindelijk worden de prijzen aan het eind in drie potjes verdeeld.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:03
Han schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:13:

Ik vind een kampioenschap in een competitie over 34 wedstrijden niet echt bepaald moment-afhankelijk. De variant die de KNVB oppert wel.
Dat bedoel ik, de sport is er niet voor geschikt om dat te veranderen naar een playoff systeem.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:48
Juist het Belgische systeem, waar ze na een volledige competitie met de top-6 nog om 't kampioenschap knokken in een play-off systeem heeft wel wat. Ook omdat de resultaten van het 'eerste deel' van het seizoen nog wel voor de helft meetellen.

Het grote voordeel is dat de top-6 dus elkaar 4x treft ipv 2x nu.
Alleen zou ik dan wel voor een competitie met 14 clubs gaan. Speel je de 'eerste helft' 26 wedstrijden die 0, 0,5 of 1,5 punten geven per wedstrijd en de 'tweede helft' 10 wedstrijden die 0, 1 of 3 punten geven per wedstrijd. In totaal 2 wedstrijden meer, maar wel veel meer wedstrijden tegen gelijkwaardiger ploegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:18
rik86 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:24:
Juist het Belgische systeem, waar ze na een volledige competitie met de top-6 nog om 't kampioenschap knokken in een play-off systeem heeft wel wat. Ook omdat de resultaten van het 'eerste deel' van het seizoen nog wel voor de helft meetellen.

Alleen zou ik dan wel voor een competitie met 14 clubs gaan. Speel je de 'eerste helft' 26 wedstrijden die 0, 0,5 of 1,5 punten geven per wedstrijd en de 'tweede helft' 10 wedstrijden die 0, 1 of 3 punten geven per wedstrijd. In totaal 2 wedstrijden meer, maar wel veel meer wedstrijden tegen gelijkwaardiger ploegen.
Daar denken heel wat Belgen anders over, tenminste die ik ontmoet heb tijdens mijn werk.
En zogenaamde topwedstrijden, wil niet zeggen meer amusement....heel veel topwedstrijden zijn ook oersaai :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
rik86 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:24:

De magie van de klassieker is snel voorbij als er 4 per jaar worden gespeeld, beker niet meegeteld. Dat Belgische systeem haalt alle spanning uit een groot deel van de competitie, de uiteindelijke play-offs zijn random en ook oneerlijk. Keihard bovenaanstaan het hele seizoen geeft niet eens garantie op kampioenschap omdat er misschien een subtopper piekt tijdens die play-offs. Dat is ontzettende bullshit.

Vergelijk het met dit seizoen, Feyenoord non stop bovenaan met Ajax in close pursuit. En dan wordt Vitesse kampioen.

[ Voor 20% gewijzigd door LZ86 op 06-01-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Han schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:57:
[...]

De beste optie voor een interessante competitie zijn meer sterke teams, tot zo ver hebben ze gelijk. Dus samensmelten met een andere competitie is de enige mogelijkheid om dit te realiseren. De top9 van twee competities samenvoegen tot één competitie. Betere teams met een hoger budget gemiddeld.
Helemaal mee eens, vooral als je (bijv) België erbij pakt, dan kan je er 2 competities van maken:
- De hoogste divisie
- De tussendivisie (vergelijkbaar met JupLeague in NL), waar ook al meer geld in om gaat/ kan gaan dan in de huidige 2e competitie.

Daarna krijg je de JupLeague in NL, en wat nu 2e divisie is in België. Hoe de clubs dan verdeeld moeten worden vind ik wel lastig te bepalen, maar doordat je dan een competitie hebt die in't geheel sterker is dan de huidige eredivisie, de 2e divisie wordt over 't geheel genomen ook sterker en de 3e divisie kan op een vergelijkbare manier biljven, waarbij die ook (per land) kan dienen om de jeugdelftallen van de grote clubs in op te nemen als nu ook het geval is.

Iedereen zou daar volgens mij mee winnen, er is ook meer (op hoger niveau onderling) weerstand op het 2e niveau, wat voor eht doorstromen van jeugd ook weer beter is, en wellicht ook bijdraagt aan het (langer) blijven van spelers, in de BeNe competitie, omdat dat al een mooie stap voorwaarts is, ipv dat spelers direct verder vertrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
Leon Zwiers schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:44:
[...]

De magie van de klassieker is snel voorbij als er 4 per jaar worden gespeeld, beker niet meegeteld. Dat Belgische systeem haalt alle spanning uit een groot deel van de competitie, de uiteindelijke play-offs zijn random en ook oneerlijk. Keihard bovenaanstaan het hele seizoen geeft niet eens garantie op kampioenschap omdat er misschien een subtopper piekt tijdens die play-offs. Dat is ontzettende bullshit.

Vergelijk het met dit seizoen, Feyenoord non stop bovenaan met Ajax in close pursuit. En dan wordt Vitesse kampioen.
Dit. Dat ene jaar dat je 5 keer de Classico zag. Daar was na drie keer de charme ook wel af. Juist competitie heeft zijn charme doordat het tot het einde spannend is, dat de nummer 11 nog 5de kan worden en de nummer 7 nog 14de. Dit lijkt voor de grotere clubs op zich een goede verbetering, maar de subtop en middenmoters eronder (de Vitesses, Groningens, Twentes van de competitie) zullen er niet blij mee zijn. Zeker als het daar dicht bij elkaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het gaat er niet om wat de charme is of om spelers langer te laten blijven, het gaat erom dat de competitie zwaarder wordt waardoor de stap naar b.v. de PL minder groot wordt.
De veronderstelling is dat een speler meer leert of iig beter wordt door een topper te spelen dan tegen de Eagles en Cambuur b.v.
Met een playoff kun je dat ook wel bewerkstelligen maar als je maar 2 teams mindert heb je 4 speelrondes en dat is te weinig voor een dubbele ontmoeting tussen de top6 want dat is dan 10 speelrondes en die ruimte is er volgens mij niet op de kalender.
Persoonlijk zie ik het liefst gewoon het idee van Wim Jansen, 10 ploegen, 2x uit en 2x thuis.
Geen playoffs maar gewoon de meeste punten.
De onderste degradeert en de voorlaatste promotie/degradatie wedstrijd in de Arena of in de Kuip.

De 2e divisie, divisie onder de eredivisie, zijn de andere 8 ploegen uit de eredivisie aangevuld met 10 ploegen uit de eerste divisie.
Alles daaronder zou ik opdelen in 3 districten, West, Zuid en Noord/Oost b.v. zodat je in die divisies veel meer de [regio] derby's hebt.
Wedstijden om promotie-degradatie in de Kuip of Arena. [optioneel, doen ze in Engeland.]

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Chinese overheid niet blij met miljoenendans in voetbal

bron: http://nos.nl/artikel/215...oenendans-in-voetbal.html
Nog snel even wat overschatte spelers dumpen voordat de deur dicht gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Ik vind 4x tegen Feyenoord (of bijvoorbeeld AZ) spelen een stuk interessanter dan 2x tegen Go Ahead/Excelsior etcetera.
T moeten alleen geen play offs zijn, maar een mini competitie waar je begint met de punten uit de "voorronde".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Met als gevolg dat sponsors en publiek alleen nog in die super competitie geinteresseerd zijn en en er alleen voor de top 6 nog inkomsten te halen valt. Wordt de kloof nog veel groter.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Hoe vaak is een topwedstrijd nou daadwerkelijk leuk? Als ik aan vermakelijke wedstrijden denk, dat waren dat meestal niet de "klassiekers". Kijk naar Spanje, iedereen oppompen voor Real - Barcelona.. maar volgens mij is de echt leuke pot lang geleden. Ook in de PL valt het vaak tegen.

In Schotland dachten ze ook dat meermalen tegen elkaar goed was, heerlijk joh, Rangers zichzelf voorbij gelopen om bij te blijven bij de top en sindsdien elk jaar Celtic kampioen. _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:22:
[...]

Ik vind 4x tegen Feyenoord (of bijvoorbeeld AZ) spelen een stuk interessanter dan 2x tegen Go Ahead/Excelsior etcetera.
T moeten alleen geen play offs zijn, maar een mini competitie waar je begint met de punten uit de "voorronde".
Juist de verassende uitslagen tegen die kleine ploegen maken het leuk. Dat t voetbal niet om aan te gluren is is ook logisch. Kijk maar eens wedstrijden van de toppers in t buitenland. Daar graven de wat mindere ploegen zich ook in. Waar NL vooral last van heeft is het financiele verschil.

Een nr 6 van Engeland heeft gewoon meer budget dan de hele ED bij elkaar. Daar valt niet mee te concurreren, dus waarom zou je dat nog proberen met een idiote structuur als in het Belgische voetbal. Niemand vindt die competitie leuk, zelfs de Belgen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:35
Ajax verliest groot talent aan AS Monaco, Antonucci wordt verkocht voor 2.5 tot 3 miljoen euro, exclusief bonus en doorverkooppercentage. Ajax wilde hem graag houden, maar hij kon zelf het grote geld niet weigeren, spijtig.

Staat te boek als groot talent die eigenlijk wel zeker het 1e van Ajax zou gaan halen. Kwam overigens in 2015 voor 0.5 miljoen over van Anderlecht.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Daar hoor je dus nooit meer van tenzij hij over twee jaar zo verstandig is om terug te keren naar de jupiler league.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Zo, Ajax heeft met 1-3 verloren van Excelsior. :+

Feyenoord staat trouwens ook nog 0-0 tegen FSV Mainz. In de 23e minuut kreeg een speler van Mainz direct rood vanwege schelden op de arbitrage. Echter heeft Mainz later in overleg met beide trainers een soort compensatiespeler in mogen brengen waardoor de wedstrijd gewoon als 11 tegen 11 verder kan.

0-1 voor Feyenoord vanuit een indirecte vrije trap van Steven Berghuis. :+

[ Voor 10% gewijzigd door JST94 op 07-01-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ajax speelt zo meteen tegen RB Leipzig, benieuwd wat ze gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Gynnad schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:13:
Ajax speelt zo meteen tegen RB Leipzig, benieuwd wat ze gaan doen..
Ah, was dus eerder Jong Ajax - Excelsior? Zag alleen snel voorbij komen dat ze verloren hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 20:22:
[...]

Nu nog steeds nu Ajax er van verloren heeft? ;)

Feyenoord speelt best leuk nu. Mooie counters. Alleen mag de effectiviteit wel omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
JST94 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:16:
[...]

Ah, was dus eerder Jong Ajax - Excelsior? Zag alleen snel voorbij komen dat ze verloren hadden.
Nee het was Ajax 2, Jong Ajax heeft vanmiddag met 3-1 verloren van Telstar (gewoon in Nederland)

Tegen Excelsior speelde de volgende spelers:

Opstelling Ajax: Boer (Krul 46'); Tete, De Ligt (Westermann 46'), Riedewald (De Jong 62'), Dijks; Van de Beek, Nouri, De Jong (Eiting 46'); Kluivert, Cassierra, Clement;

De basis van Ajax komt dus zo meteen in actie tegen RB Leipzig:

Opstelling Ajax: Onana, Veltman, Sánchez, Viergever, Sinkgraven; Schöne, Klaassen, Ziyech; El Ghazi, Dolberg, Younes;

Tevens wordt deze wedstrijd live uitgezonden op Ziggo Sport vanaf 16:15

[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 07-01-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Hmm, toch nog een slechte prestatie dan. Je mag wel meer er van verwachten om eerlijk te zijn.

Feyenoord staat ondertussen op 0-2 voorsprong door Toornstra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

JST94 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:33:
Hmm, toch nog een slechte prestatie dan. Je mag wel meer er van verwachten om eerlijk te zijn.

Feyenoord staat ondertussen op 0-2 voorsprong door Toornstra.
Meer door de keeper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Zo Feyenoord mooie overwinning, zegt niet superveel. Maar wel lekker veur t vertrouwen.

PSV staat knoerthard achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
Younes scoort ook weer eens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:22:
[...]

Nu nog steeds nu Ajax er van verloren heeft? ;)

Feyenoord speelt best leuk nu. Mooie counters. Alleen mag de effectiviteit wel omhoog!
Ik wist dat ie ging komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
En de 2-0 van Dolberg.
En de 3-0 van Younes.

Geen van de 2 ploegen speelt voluit maar Leipzig hangt te veel achterover en geeft Ajax te veel ruimte om te komen.

[ Voor 76% gewijzigd door Deadsy op 07-01-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Zo heb je geen rendement en zo sloop je Leipzig :p

Go Younes

[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 07-01-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

En 3-0 Younes.Gaat vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De Red Bull is op lijkt het... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ik ben benieuwd hoe de 2e helft gaat, nu speelde de basis verdediging wel, maar de 2e helft komen Werner en Forsberg pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Vond Ajax lekker voetballen - veel beter dan de paar vorige wedstrijden die ik van ze gezien heb - lekker veel diepgang, weinig in de breedte.

Terzijde - ik volg Ajax dus niet op de voet - maar staat die Schöne nou zo zwaar, of is dat altijd al zo'n stevige jongen geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Lekker ziggo sport...debiele samenvatting van Real waardoor ze de 4-0 van Younes missen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:32:
Lekker ziggo sport...debiele samenvatting van Real waardoor ze de 4-0 van Younes missen :(
hier de goals (van Ajax):

1-0 Younes
2-0 Dolberg
3-0 Younes
4-0 Younes
5-1 El Ghazi

[ Voor 13% gewijzigd door P.O. Box op 07-01-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ah top, ze zonden em alsnog wel uit hoor, alleen de wedstrijd was al begonnen voordat de uitzending begon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Leuke pot van Ajax tegen de nr 2 van Duitsland hoor. Ken dat Leipzig echter totaal niet verder. Spelen die in hun sterkste opstelling? Younes die kan scoren wtf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 11:35
Dit was de opstelling in de competitie tegen Bayern Munchen van Leipzig: http://www.vi.nl/matchcenter/wedstrijd.htm?matchId=2255041 en dit die van vanmiddag tegen Ajax: https://www.ajaxshowtime....0-uur-ajax-rb-leipzig-4-1
Als ik 't zo snel bekijk op vier plaatsen andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Volgens de commentator was de verdediging wel de basis. Dus dat is al fijn, alleen de aanval was niet helemaal basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
En 5-1 door El Ghazi.
Commentator doet overigens alsof dit El Ghazi z'n laatste wedstrijd is, dat lijkt me wat voorbarig.
Er is wel interesse maar Ajax kan hem eigenlijk helemaal niet weg doen, dan houd je helemaal geen buitenspelers meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:09:
En 5-1 door El Ghazi.
Commentator doet overigens alsof dit El Ghazi z'n laatste wedstrijd is, dat lijkt me wat voorbarig.
Er is wel interesse maar Ajax kan hem eigenlijk helemaal niet weg doen, dan houd je helemaal geen buitenspelers meer over.
Daarom gaan er ook geruchten dat er in Brazilie gezocht wordt naar een rechtsbuiten. Zou me niks verbazen als El Ghazi medio volgende week weg is, de geruchten over AS Roma en Lazio komen wel erg vaak terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:14
toolkist schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:14:
[...]

Daarom gaan er ook geruchten dat er in Brazilie gezocht wordt naar een rechtsbuiten. Zou me niks verbazen als El Ghazi medio volgende week weg is, de geruchten over AS Roma en Lazio komen wel erg vaak terug
Ga er maar vanuit dat ie weg Is. Clubs zijn bereid om die 9 miljoen op tafel te leggen dus dan Is hij weg. Ajax heeft op deze manier flink gecashed in de winterstop dus er mag ook een flinke versterking volgen lijkt me. Zouden ze misschien toch voor Bailey gaan dan? Die 10 miljoen die hij moet kosten hoesten ze nu met gemak op. Spitsje erbij en een linksbuiten en je bent al weer een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Leon Zwiers schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:50:
Leuke pot van Ajax tegen de nr 2 van Duitsland hoor. Ken dat Leipzig echter totaal niet verder. Spelen die in hun sterkste opstelling? Younes die kan scoren wtf ;)
Nee, keeper en 3 van de 4 verdedigers (al wisselt hun linksback wat af steeds) en 1 aanvaller. Middenveld, sterkste onderdeel van RB, was compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Prosac schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:43:
[...]

Nee, keeper en 3 van de 4 verdedigers (al wisselt hun linksback wat af steeds) en 1 aanvaller. Middenveld, sterkste onderdeel van RB, was compleet anders.
Thanks voor de info. Dus zoals gewoonlijk kan je er niets nuttigs over zeggen met die oefenpotjes :+
Dat Leipzig is dit jaar toch pas gepromoveerd? Dan stort dat team natuurlijk ineen als je teveel gaat wijzigen.

Desalniettemin een knappe overwinning van Ajax, beter dan jong en de reserves iig.
Arwintju schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:39:
[...]

Ga er maar vanuit dat ie weg Is. Clubs zijn bereid om die 9 miljoen op tafel te leggen dus dan Is hij weg. Ajax heeft op deze manier flink gecashed in de winterstop dus er mag ook een flinke versterking volgen lijkt me. Zouden ze misschien toch voor Bailey gaan dan? Die 10 miljoen die hij moet kosten hoesten ze nu met gemak op. Spitsje erbij en een linksbuiten en je bent al weer een stuk verder.
Bailey wil zelf toch niet meer? Staat ook in de belangstelling van grote clubs, dus die is onhaalbaar voor Ajax.

Edit: Net even de goals van Ajax teruggekeken. Die 1e was erg mooi ( vooral de assist :9~ ). De rest gewoon bar slecht verdedigd/gespeeld door Leipzig zeg.

[ Voor 44% gewijzigd door LZ86 op 07-01-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
Leon Zwiers schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:02:
[...]

Thanks voor de info. Dus zoals gewoonlijk kan je er niets nuttigs over zeggen met die oefenpotjes :+
Dat Leipzig is dit jaar toch pas gepromoveerd? Dan stort dat team natuurlijk ineen als je teveel gaat wijzigen.

Desalniettemin een knappe overwinning van Ajax, beter dan jong en de reserves iig.
Natuurlijk gewoon een prima overwinning op de nummer 2 van Duitsland.. maar het zegt zo ontzettend weinig helaas.
Net gepromoveerd inderdaad, draaien fantastisch mee in Duitsland, vooral nou net vanwege dat geweldige middenveld (Forsberg _O_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
[...]

[...]

Bailey wil zelf toch niet meer? Staat ook in de belangstelling van grote clubs, dus die is onhaalbaar voor Ajax.

Edit: Net even de goals van Ajax teruggekeken. Die 1e was erg mooi ( vooral de assist :9~ ). De rest gewoon bar slecht verdedigd/gespeeld door Leipzig zeg.
Zeker niet onhaalbaar. Grote clubs zitten al tijden achter hem aan, dat Is niks nieuws. Dat hij zelf niet wil Is natuurlijk onzin. Wat moet zo'n jongen dan zeggen bij Genk. Ik wil dolgraag naar Ajax maarja ik Moet bij Genk blijven...Natuurlijk niet. Ik zie het niet zo 1,2,3 gebeuren hoor. Maar zou een welkome versterking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Beide clubs speelden niet voluit maar Leipzig gaf Ajax tijdens de eerste helft ook vrij veel ruimte.
En ik vond niet dat Leipzig echt in elkaar stortte, bij de kansen van Ajax kon je zien dat de spelers van Leipzig zich toch wel inhielden. Want in de Bundesliga doen diezelfde verdedigers het een stuk beter.

En ondanks dat dit hun 1e seizoen in de hoogste divisie is word er al jaren aan dit team gewerkt, ik heb iets tegen RB maar in tegenstelling tot veel andere Bundesliga clubs hebben hun 1 ding dat bij veel andere clubs ontbreekt, visie.

Bayern, Dortmund en Leipzig, ik zie daar de komende jaren geen andere club tussen komen.
Genoeg andere clubs met potentie (geld) maar het ontbreekt echt aan visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Bosz vond de pot van Ajax "Bizar goed". Hoe zien de Ajacieden hier dat?
Persoonlijk vond ik het de eerste leuke pot van Ajax van het seizoen, maar je zag duidelijk dat beide ploegen niet in hun normale doen waren, inhielden.

Bizar goed vindt ik persoonlijk zwaar overdreven. Tot de 1-0 geen enkele kans, en de rest van de goals ( vooral de 2-0 ) door veel persoonlijke fouten bijna cadeau gekregen leek het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:03:
Persoonlijk vond ik het de eerste leuke pot van Ajax van het seizoen, maar je zag duidelijk dat beide ploegen niet in hun normale doen waren, inhielden.

Bizar goed vindt ik persoonlijk zwaar overdreven. Tot de 1-0 geen enkele kans, en de rest van de goals ( vooral de 2-0 ) door veel persoonlijke fouten bijna cadeau gekregen leek het.
Alleen eerste helft zei hij toch?
Hij zal niet alleen naar doelpunten kijken maar naar het spel, als dat het beste is van wat hij heeft gezien tot nu toe, dan ga ik daar maar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leon Zwiers schreef op zondag 8 januari 2017 @ 11:03:

Ik heb het niet gezien. Ik zie alleen dat men hier de laatste pagina's bezig is om oefenuitslagen te analyseren op basis van kleur bril, weinig nuttig. :)

Qua uitslag is het natuurlijk gewoon niet verkeerd om van de nummer twee van Duitsland te winnen. Zeker niet gezien de opstelling. Hadden ze dik verloren dan had men er hier ook wel enige conclusie aan verbonden.

Dus hoe dan ook, ik vind het wel leuk en het geeft hoop voor een goede tweede seizoenshelft. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:09
Oefenpotjes zijn misschien leuk om te zien maar zeggen weinig.
Het gaat om de competitie. En om de EL.

Pas als Ajax in de EL Leipzig zou verslaan, dat zou knap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Younes was wel bizar goed in verhouding tot de eerste seizoenshelft.
Qua spel vond men elkaar, zeker in de eerste helft, erg makkelijk en goed.

De uitspraak met bizar goed wordt dan misschien wat breed uitgemeten maar zo'n pot tegen Leipzig, die toch knap tweede staan in Duitsland is heel aardig, ook al is het maar een oefenpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
http://www.vi.nl/nieuws/h...-wonderkind-odegaard-.htm

Ødegaard toch naar sc Heerenveen, toch wel verrassend.

Wel appart aangezien Ødegaard meer verdient dan de hele selectie van Heerenveen, lijkt me ook niet dat ze Real Madrid een flinke huursom geven... nou dan... kijk er naar uit om hem in actie te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Die kiest toch eieren voor zijn geld. Wel opvallend, had verwacht nooit meer wat van die gast te horen nadat ie naar Madrid is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:55
Ik vind het ten eerste al een domme keuze om voor Real te kiezen. Voor het geld? Oke, maar niet voor sportieve redenen. Denk dat Bayern of Dortmund hem wel meer gegund zou hebben.

Hij had de kans... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OrzKoro.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mosin op 10-01-2017 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:16
http://www.nu.nl/algemeen...emers-2026-48-landen.html

WK 2026 met 48 landen, 16 groepen van 3.

De groepen van 3 maakt het wel zo dat de laatste wedstrijd in de groep bijna altijd een "finale" is. Alleen is er ook meer kans op een gelijke stand aan het einde. Ben benieuwd wat de exacte regels worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hebben we misschien wat meer kans om de kwalificatie door te komen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Alles voor de centen. Hoe meer landen meedoen hoe meer er in die landen verdiend kan worden.

Laten we dan de kwalificatie helemaal afschaffen en gewoon een open inschrijving voor het toernooi houden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:22
Ik verwacht eigenlijk dat er vooral veel meer niet boeiende wedstrijden zullen zijn.

Maar op zich vind ik het wel interessant om te kijken hoe de verdeling is van die plekken. Je hebt natuurlijk altijd een paar landen die redelijk vaak in de subtop zitten maar toch de plaatsing missen. Als er dan net 1 of 2 extra plekken zijn voor die landen zodat je af en toe nog een verrassingsdeelnemer hebt is dat wel leuk.

Noord-Ierland en Wales waren natuurlijk best leuk tijdens het EK, maar als die ook weer vaste waarden gaan worden gaat de entertainment en specialiteit daarvan ook weer snel weg.

Uiteindelijk zal het inderdaad meer geld opleveren door meer deelnemers, maar voor veel landen die al vaak/standaard meedoen zal het niet veel meerwaarde qua entertainment bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Volgens mijn berekening blijft het aantal wedstrijden gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Groepen van 3, met alleen de nummer 1 die doorgaat, zul je zien dat de toplanden elkaar niet mogen loten ;) alles voor de centen en kijkcijfers.
jaapstobbe schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:04:
Volgens mijn berekening blijft het aantal wedstrijden gelijk...
Het aantal wedstrijden op het WK stijgt daardoor van van 64 naar 80.
De journalist zit ernaast?

ALs het 80 wedstrijden worden, dan zouden ze in de groep 2x tegen elkaar spelen, dat zou dan weer wel leuk zijn :)

[ Voor 59% gewijzigd door Martinusz op 10-01-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

De beste twee landen gaan door. Wat ik nog het verwerpelijkst vindt, is dat ze het gelijkspel willen gaan opheffen om salonremises te voorkomen. Kans hierop is groot om dat er altijd een land vrij is in een poule met 3 teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
martinusz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:05:
Groepen van 3, met alleen de nummer 1 die doorgaat, zul je zien dat de toplanden elkaar niet mogen loten ;) alles voor de centen en kijkcijfers.

[...]

[...]

De journalist zit ernaast?

ALs het 80 wedstrijden worden, dan zouden ze in de groep 2x tegen elkaar spelen, dat zou dan weer wel leuk zijn :)
Ah ik dacht de beste 16 naar de volgende ronde, maar het is dus 32. Vandaar die extra 16 wedstrijden.

Maar dus niet 2x tegen elkaar in de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Niku schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:10:
De beste twee landen gaan door. Wat ik nog het verwerpelijkst vindt, is dat ze het gelijkspel willen gaan opheffen om salonremises te voorkomen. Kans hierop is groot om dat er altijd een land vrij is in een poule met 3 teams.
Veel penalties mogelijk, en dus enkel 1 verliezer en 2 winnaars in de poulefase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jaapstobbe schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Ah ik dacht de beste 16 naar de volgende ronde, maar het is dus 32. Vandaar die extra 16 wedstrijden.

Maar dus niet 2x tegen elkaar in de groep.
Of inderdaad 2 landen per groep door, best treurig eigenlijk, kunnen ze niet gewoon gelijk de groepsfase overslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:13:
[...]

[...]

Of inderdaad 2 landen per groep door, best treurig eigenlijk, kunnen ze niet gewoon gelijk de groepsfase overslaan!
Totaal knock-out toernooi zou dan nog beter zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:59
-O- Jeuj, nog meer slaapverwekkend saaie wedstrijden tussen landen die niets op een WK te zoeken hebben.

Leve de Fifa! -O-

Misschien kunnen we het WK erna wel een WK met 96 landen doen, dan heb je 160 wedstrijden, nog leuker! |:(

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
48 landen, toe maar....
Ik voorspel dat het WK in 2026 dan in de VS gespeeld gaat worden omdat er verder amper landen zijn die genoeg stadions en infra hebben om dat allemaal te faciliteren.

Sepp Blatter wilde trouwens ook dat het WK in 2022 al daarnaartoe zou gaan, krijgt ie toch zijn zin die ouwe sok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dat betekent dat de mindere ploegen de boel helemaal op slot gaan gooien in de hoop bij de penalties wel een kans te hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ankona schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Dat betekent dat de mindere ploegen de boel helemaal op slot gaan gooien in de hoop bij de penalties wel een kans te hebben.
Dus een wedstrijdje Nederland - Costa Rica op het afgelopen WK. Niet goed voor je hart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ankona schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:19:
[...]

Precies. Verschrikkelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Niku schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:24:
[...]

Precies. Verschrikkelijk dus.
Liever een spannende partij dan een walkover van 5-0 / 6-0 / 7-1 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vlassie1980 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:27:
[...]

Liever een spannende partij dan een walkover van 5-0 / 6-0 / 7-1 etc...
Een spannende partij tussen twee goede teams wel. Niet omdat het 0-0 blijft tussen de bus van Luxemburg en Brazilië waarna Luxemburg de pingels beter neemt en 3 punten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Niku schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Een spannende partij tussen twee goede teams wel. Niet omdat het 0-0 blijft tussen de bus van Luxemburg en Brazilië waarna Luxemburg de pingels beter neemt en 3 punten krijgt.
Mwoah, dat is de charme van het voetbal. Zou ik een geweldig scenario vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Vlassie1980 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Mwoah, dat is de charme van het voetbal. Zou ik een geweldig scenario vinden :+
Dat is helemaal niet de charme van het voetbal in een poule fase(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:32
Ben er ook niet echt fan van. Je zou wel kunnen stellen dat er nu tactieken ontwikkeld gaan worden om het bus parkeren kapot te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Malfunctions schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:17:
-O- Jeuj, nog meer slaapverwekkend saaie wedstrijden tussen landen die niets op een WK te zoeken hebben.
Pfffff inderdaad. Nu was het wk altijd iets bijzonders om naar uit te kijken. Dan een stuk minder.

Fifa maakt de lol om voetbal te kijken kapot zo.
Maar ja tegenwoordig draait werkelijk alles in de samenleving om geld. Kwaliteit en mensen... Daar zouden we weer meer naar toe moeten. Ook met het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
Ow man, dat wordt wat. Gelukkig blijft het aantal wedstrijden per ploeg wel hetzelfde. Maar een oneven aantal in de groepsfase. Hoe kom je op het idee? En dan inderdaad te bedenken dat 0-0 al een redelijk voorkomende uitslag is op een WK met 32 landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Je ziet, zeker internationaal, al een trend naar "controleren" ipv streven naar winnen. De boel achterin goed georganiseerd vastzetten en hopen zelf een keer met een counter of door een fout van de tegenstander doorheen te komen.

Misschien wordt het dus wel tijd voor een andere puntentelling om het resultaat van wedstrijden te waarderen. Mijn idee zou zijn 1 punt voor de winnaar van een helft en 1 punt voor de winnaar van de hele wedstrijd. Een 0-0 levert dan voor beide ploegen geen punt op, een 1-0 slechts 2 punten voor de winnaar. En de ploeg die met de rust met 4-0 achter staat zou in de tweede helft nog een punt kunnen verdienen door er 4-1 van te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:55
;w

*Geen persoonlijke aanval op jou Harribo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ankona schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:17:
Je ziet, zeker internationaal, al een trend naar "controleren" ipv streven naar winnen. De boel achterin goed georganiseerd vastzetten en hopen zelf een keer met een counter of door een fout van de tegenstander doorheen te komen.

Misschien wordt het dus wel tijd voor een andere puntentelling om het resultaat van wedstrijden te waarderen. Mijn idee zou zijn 1 punt voor de winnaar van een helft en 1 punt voor de winnaar van de hele wedstrijd. Een 0-0 levert dan voor beide ploegen geen punt op, een 1-0 slechts 2 punten voor de winnaar. En de ploeg die met de rust met 4-0 achter staat zou in de tweede helft nog een punt kunnen verdienen door er 4-1 van te maken.
Sst. Dadelijk krijgt de Fifa lucht van dit soort bizarre ideeën.

Laten we dan maar 4 punten bij een overwinning geven in plaats van 3. Dan loont spelen om te winnen pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Of je haalt de punt voor een gelijkspel weg, dat zet ook aan om voor de winst te gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Niku schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Sst. Dadelijk krijgt de Fifa lucht van dit soort bizarre ideeën.
Nu staat in ieder geval zwart op wit dat het mijn idee is en bij de FIFA draait alles om geld...
Laten we dan maar 4 punten bij een overwinning geven in plaats van 3. Dan loont spelen om te winnen pas echt.
halfslachtig. Nog niet zo heel lang geleden was de regel dat er 2 punten verdeeld werden in een wedstrijd. De winnaar kreeg er 2, de verliezer geen. Bij gelijkspel beide 1 punt.

Je wil juist dat er, de hele wedstrijd door, aanvallend op de overwinning gespeeld wordt. Daarom lijkt het mij wel goed om ook per helft punten te verdelen.
Zit ook wel eens te denken aan de constructie dat bij iedere 5 punten verschil er een punt extra van de verliezer naar de winnaar gaat. Dus bij 5-0 krijgt de winnaar 4 punten en de verliezer een punt aftrek. Dan is theoretisch geen competitie meer beslist voor de laatste speelronde.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ankona schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:45:
[...]
Je wil juist dat er, de hele wedstrijd door, aanvallend op de overwinning gespeeld wordt. Daarom lijkt het mij wel goed om ook per helft punten te verdelen.
Zit ook wel eens te denken aan de constructie dat bij iedere 5 punten verschil er een punt extra van de verliezer naar de winnaar gaat. Dus bij 5-0 krijgt de winnaar 4 punten en de verliezer een punt aftrek. Dan is theoretisch geen competitie meer beslist voor de laatste speelronde.
Dit breekt, in mijn ogen, echt te veel met 'het traditionele voetbal'. Ik volg je redenatie, maar ik ben er geen voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Ankona schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:45:
[...]
Feyenoord - Excelsior op de laatste speeldag terwijl Ajax 1e staat met 3 punten voorsprong. >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
JST94 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Feyenoord - Excelsior op de laatste speeldag terwijl Ajax 1e staat met 3 punten voorsprong. >:) >:) >:) >:)
Ajax eerste is natuurlijk wel een erg theoretische casus :+ , maar vooruit. Zou Excelsior van voor een vrijwillige degradatie kiezen?

Natuurlijk biedt het manipulatieve componenten. Maar dat is bij elk systeem het geval, denk ook aan de salon remises, of een degradatie team dat besluit om in de laatste wedstrijd nog even PSV te gaan helpen.

(ik ben het wel met je eens hoor, die gedachten van mij om met extra punten te gaan strooien zijn wat extreem. Maar waarom nieuwe ideeen afschieten omdat ze anders zijn dan we gewend zijn? Ik zeg niet dat ze meteen ingevoerd moeten worden - het is maar een gedachtenspel om te kijken waar de ruimte ligt om het wedstrijd verloop spannender te maken)

[ Voor 23% gewijzigd door Ankona op 10-01-2017 14:19 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Snap wat je bedoeld :) Het is alleen enorm lastig om zo'n nieuwe situatie in te voeren. Eerst moet je iedereen maar eens overtuigt zien te krijgen van je idee, en vervolgens moet je maar zien of je niet tegen dezelfde 'problemen' zal aanlopen. Zoiets als een salon remise is denk ik niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 11:42
JST94 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:25:
Snap wat je bedoeld :) Het is alleen enorm lastig om zo'n nieuwe situatie in te voeren. Eerst moet je iedereen maar eens overtuigt zien te krijgen van je idee, en vervolgens moet je maar zien of je niet tegen dezelfde 'problemen' zal aanlopen. Zoiets als een salon remise is denk ik niet te voorkomen.
Tenzij je idd geen punten gaat geven voor een gelijkspel zoals hierboven geopperd werd.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Wat een puinhoop is dit zeg. Die Infantino is ook zo'n eng mannetje, ik heb House of Cards gezien, toeval bestaat niet. Dus gewoon weer een Zwitser aan de macht met enkel het oog op zakken vullen. Het afgelopen EK werd al duidelijk hoe slecht het voor een toernooi is om deze aan te vullen met matige landen. Maar goed, het leverde waarschijnlijk veel meer centen op. Bah.

Is er ook nog gerept over videoscheidsrechters? Of acties tegen tijdrekken, aanstellerij en het gebrek aan ontzag voor de arbitrage? Want daar horen we weer eens niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tja dat die kale een vies ventje was was al lang bekend. Maar zoals zo vaak, iedereen is zo vol van het wegjagen van het bekende kwaad (Blatter in dit geval) dat men volledig blind is voor wat ervoor terug komt. Alles binnen die organisatie is gewoon besmet. Ze zaten daar allemaal mee te profiteren van het gevoerde beleid en worden gesteund door hetzelfde geld.

Maar voor de sport. Misschien moeten we het WK maar gewoon laten voor wat het is, een commercieel feestje voor de bobo's. De echte kampioen komt dan uit de Confederations Cup.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Maarja, de Confederations Cup bestaat alleen maar om meer geld in het laadje te krijgen. Want qua toernooi stelt het internationaal niet veel voor. Vooral een feestje voor de bobo's.

Ik denk ook niet dat de kampioen er minder van wordt, alleen één slechte wedstrijd en je ligt zo goed als zeker uit het toernooi. Stel dat de wedstrijd van 2014 tussen Nederland en Spanje op dit toernooi gespeeld zou worden. Dan ben je als Spanje na 1 wedstrijd gewoon klaar met een doelsaldo van -4. Naast dat je moet winnen, kan je er alsnog uitliggen wanneer de derde tegenstander wint van Nederland.

Maar het toernooi wordt ook oneerlijker. Zo kunnen de 2 teams van wedstrijd 3 het op een akkoordje gooien en het niet spelende land eruit knikkeren. Dat kan nu ook al, maar nu verdwijnt die andere wedstrijd die tegelijk gespeeld wordt. Maar tevens zullen veel wedstrijden 'nergens' om gaan. Beide teams op 3 punten en geen druk van een andere wedstrijd. Ook dat komt nu al voor (Nederland - Chili was zo'n wedstrijd), maar zal nu nog veel meer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Hoe krijg je het verzonnen, poules van 3 ploegen. Er zullen allerlei rare trucs uit de hoge hoed moeten komen om onderscheid tussen gelijkstaande ploegen te gaan maken, want dat gaat veel sneller gebeuren (er zijn maar 3 wedstrijdjes in een poule tegen 6 als er 4 ploegen zouden zijn)
Fifa-ranking? Loting? Fair-play? Allemaal dingen die niet direct met het spelletje te maken hebben.

Het voetbal heeft behoefte aan een video-ref, of hawkeye om direct in te grijpen (of niet) bij buitenspel.
Maar dan kan de scheids grote landen niet meer een beetje helpen (wat verkocht wordt onder het mantra 'de charme van het voetbal')

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Misschien wordt het eens tijd dat de bobo's daar een stuk minder verdienen. Misschien krijg je dan mensen die er met hun hart zitten en dan ook niet zulke rare dingen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Erik ten Hag heeft tot 2020 verlengd bij Utrecht. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Harribo schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:40:
Misschien wordt het eens tijd dat de bobo's daar een stuk minder verdienen. Misschien krijg je dan mensen die er met hun hart zitten en dan ook niet zulke rare dingen bedenken.
Tsja, van Basten zit inmiddels ook bij het clubje en spreekt over een glorieus én nóg mooier WK in 2026. Je zou zeggen dat 20 miljoen voldoende is. Het gaat meer om de macht.
Pagina: 1 ... 24 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.