[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste
Acties:
  • 170.119 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Vanuit Rusland naar China - poteeto/potaato.

Voor je carrière hoef je het niet te laten, niemand (waarvan je het wilt) ziet je spelen. :+

In China hebben ze in elk geval blijkbaar meer geld. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:44
Gynnad schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:02:
Gudelj lijkt op weg naar China voor een transfersom van 6 miljoen euro. In de periode daar (volgens mij 3 jaar) kan hij 17 miljoen gaan verdienen :o
Vergeleken met andere spelers dus in China ook gewoon iemand in de marge. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Het land van de grote getallen / grote bedragen... Als je bijna 80 x zoveel inwoners hebt dan Nederland, dan is de rekensom toch best te doen? Wanneer je maar 1/20 van de aandacht voor voetbal hebt, heb je nog 40 x zoveel budget tot je beschikking.

Gooien we even een factor onzeker er overheen, delen we het door 2, dan nog heb je 20 x zoveel budget.

/achterkant van een beduimeld bierviltje.

Ze wilden in China Ronaldo halen voor 300 miljoen. Is hij 50 x zo goed als Gudelj? :+
Je zit er een factor 10 naast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Eigenlijk valt die 6 die Ajax dan krijgt best wel mee, zouden ze er niet meer uit kunnen slepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
dutchgio schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:47:
Eigenlijk valt die 6 die Ajax dan krijgt best wel mee, zouden ze er niet meer uit kunnen slepen? :)
Gewoon strik eromheen en weg ermee, geen verlies qua transfersom is prima in dit geval. :)
Ben benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren tot 31 januari.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:39
Ramzzz schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Het land van de grote getallen / grote bedragen... Als je bijna 80 x zoveel inwoners hebt dan Nederland, dan is de rekensom toch best te doen? Wanneer je maar 1/20 van de aandacht voor voetbal hebt, heb je nog 40 x zoveel budget tot je beschikking.

Gooien we even een factor onzeker er overheen, delen we het door 2, dan nog heb je 20 x zoveel budget.

/achterkant van een beduimeld bierviltje.

Ze wilden in China Ronaldo halen voor 300 miljoen. Is hij 50 x zo goed als Gudelj? :+
Zo werkt het natuurlijk niet.
Ronaldo is inderdaad 500x zo goed als Gudelj, wat iets zegt over Gudelj mi :)

Ik vind het belachelijk dat er zulke grote bedragen worden neergeteld terwijl er massa's mensen voor dat geld moeten bloeden. Zorg eerst in je land dat er geen armoe heerst zou ik zeggen.
Ethisch onverantwoord dit soort bedragen.
Dat geld ook voor geld uit Rusland, Saudi Arabie en allemaal van dat soort vage landen.
Ik vind het ook schandalig dat de FIFA, of wie er allemaal verantwoordelijk voor zijn, dit allemaal toelaten.
Enfin....na mijn betoog zal ik dit vast allemaal gaan veranderen... :P
FREAKJAM schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:09:
Van Ginkel inderdaad, inmiddels bevestigd! Ik hoop dat hij wel de boel weer op gang kan brengen, net als vorig jaar
Prachtig voor van Ginkel en PSV!

Over Witsel en kozotten....als ik voetballer was, ging ik ook voor het grote geld. Vergeet niet dat je maar kunt voetballen tot ver in de 30 maximaal. Daarna zal je ook een leuk leven willen leiden.
Allemaal wel te begrijpen.
Voor Ronaldo ligt dat anders. Hij krijgt wrs al veel geld en hij kan hier zichzelf onderscheiden tegen weerstand. Dat is ook een eer kwestie voor hem denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 03-01-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:35
Enige verlies dat Ajax nu pakt is dat papa Gudelj nog steeds scout is broertje er nog steeds voetbalt, dacht ik.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
http://www.vi.nl/nieuws/n...elijkheid-over-onana-.htm

Dit begint ook een soap te worden, het zou erg vervelend zijn als kameroen zijn wensen niet zou accepteren en hem toch oproept alleen om hem te schorsen.

Trouwens ik snap niet waarom Onana zo moeilijk doet, hij had ook gewoon kunnen stoppen als international, zouden ze hem daar ook voor kunnen schorsen?, denk het niet, nu zit hij en Ajax in een nare situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tweaking Art schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:17:

Dit begint ook een soap te worden, het zou erg vervelend zijn als kameroen zijn wensen niet zou accepteren en hem toch oproept alleen om hem te schorsen.

Trouwens ik snap niet waarom Onana zo moeilijk doet, hij had ook gewoon kunnen stoppen als international, zouden ze hem daar ook voor kunnen schorsen?, denk het niet, nu zit hij en Ajax in een nare situatie.
"De Afrikanen hebben behalve Onana liefst zes spelers die af willen zien van deelname aan de Afrika Cup en de voorkeur aan hun club willen geven."

Dat dus, als je niet moeilijk doet bij Onana dan moet je die andere 6 spelers dezelfde behandeling geven.
Benieuwd wat dat dan weer voor sneeuwbaleffect veroorzaakt, zowel bij Kameroen als andere landen.
Het is dus precies waarom die regel in het leven is geroepen en voor elke speler gelijk, of je nu de belangrijkste speler bent of de 3e keeper.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:59
Tweaking Art schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:17:

Zo werkt helaas dat niet

http://www.skysports.com/...elele-threatened-with-ban

Makelele was gewoon gestopt, maar kon alsnog opgeroepen worden.

Het is sowieso een rare regel, als je niet wil spelen voor je land dan moet je toch niet verplicht worden. Dat de speler daarna natuurlijk een veel kleinere kans heb om alsnog voor je land te spelen is dan ook wel logisch.

Ik heb dat echt altijd een vreemde regel gevonden en niet alleen omdat het nu Onana betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
Hmm moet zeggen dat ik dat incident vergeten was, denk alleen niet dat een land een speler zijn hele carriere lastig zou vallen met schorsingen maar goed.

En verplicht of niet, als een speler echt niet wil dan gaat het gewoon niet gebeuren, dat was ook het geval met Gudelj en servie, die trainer er uit of ik eruit, klinkt bekend eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ben benieuwd, denk dat ze mogelijk Onana wel toestaan, maarja, dan hebben ze nog 6 anderen die dan zeggen ja maar hij....

Overigens doet hij het goed, maar met Krul of Boer op doel is het ook prima voor die paar wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
En dat laatste is nou net waar hij bang voor is....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:43:
En dat laatste is nou net waar hij bang voor is....
Ja ik begrijp Onana heel goed :) geef hem zelfs groot gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Tweaking Art schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:06:
Hmm moet zeggen dat ik dat incident vergeten was, denk alleen niet dat een land een speler zijn hele carriere lastig zou vallen met schorsingen maar goed.

En verplicht of niet, als een speler echt niet wil dan gaat het gewoon niet gebeuren, dat was ook het geval met Gudelj en servie, die trainer er uit of ik eruit, klinkt bekend eh?
Gudelj had ook geschorst kunnen worden daarvoor(net zoals Tadic dacht ik), maar Servië snapte ook wel dat je toch niets had aan spelers die niet willen.

Zou Kameroen ook eens moeten doen, wat heb je aan spelers die niet willen. En door een schorsing zo maar een hele tijd niet gemotiveerd zouden kunnen zijn om voor het nationale elftal te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hoe weet je dat de spelers niet willen? Hoe weet je zo zeker dat de spelers niet mogen willen van hun club?

De Fifa moet alleen vaste windows opstellen waarin de landenwedstrijden plaats mogen vinden. Dus niet zomaar ineens een toernooi in Afrika op het moment dat alle spelers met hun clubs midden in de competitie zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ankona schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:03:
Hoe weet je dat de spelers niet willen? Hoe weet je zo zeker dat de spelers niet mogen willen van hun club?

De Fifa moet alleen vaste windows opstellen waarin de landenwedstrijden plaats mogen vinden. Dus niet zomaar ineens een toernooi in Afrika op het moment dat alle spelers met hun clubs midden in de competitie zitten.
Da's een goed punt ja, dat kan je nooit echt zeker weten.

Maar vaste windows heeft ook geen nut. De Afrika Cup in de zomer kan gewoon moeilijk vanwege de temperaturen, dan zou je het in Noord Afrika moeten doen.

Maar zo heb je ook de noordelijke landen in Europa die de hele winter niet spelen vanwege de kou en dus wel in de zomer. Die missen dan ook weer spelers bij andere toernooien. Het is erg lastig om daar rekening mee te houden. Vandaar dat het ook met transferperiodes niet te doen is om alles gelijk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Ik vind Van Ginkel echt een typische paniekhuur die van nul visie getuigt. Nu heb je dus Guardado, Pröpper, Ramselaar, De Jong, Hendrix, Zinchenko en Van Ginkel. Zeven basiswaardige spelers voor drie plekken. Koekoek.

Als Feyenoord nou gewoon Hendrix huurt om de afwezigheid van El Ahmadi op te vangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
4-5-1 spelen? :+

Ik weet ook niet waarom PSV nog een middenvelder moet hebben maar blijkbaar voldoet een van hun middenvelders niet, van Ginkel is toch een aardige speler als hij niet geblesseerd is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:12
Terranova schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:18:
[...]

Maar vaste windows heeft ook geen nut. De Afrika Cup in de zomer kan gewoon moeilijk vanwege de temperaturen, dan zou je het in Noord Afrika moeten doen.
Dit is onzin. Het toernooi wordt gehouden in Gabon dit jaar, en daar is januari de warmste maand met een gemiddelde maximumtemperatuur van 31 graden. Voor de temperatuur kun je het juist beter in het zuiden van Afrika doen en dan in onze zomer. De bond zal niet zozeer op het weer letten - dat deed de FIFA ook niet bij het WK in Brazilie - maar op de competitieschema's van de aangesloten nationale bonden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:07
donleone83 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:03:
Ik vind Van Ginkel echt een typische paniekhuur die van nul visie getuigt. Nu heb je dus Guardado, Pröpper, Ramselaar, De Jong, Hendrix, Zinchenko en Van Ginkel. Zeven basiswaardige spelers voor drie plekken. Koekoek.

Als Feyenoord nou gewoon Hendrix huurt om de afwezigheid van El Ahmadi op te vangen..
Guardado is al en jaar ziek zwak en misselijk en zou zomaar kunnen vertrekken deze winter, flirt al langer met de MLS. Pröpper is hopeloos uit vorm maar kon door gebrek aan fitte concurrentie niet gewisseld worden afgelopen seizoenshelft. Ramselaar is jong en zal onherroepelijk een vormdip krijgen zoals alle jonge spelers die vanuit de Nederlandse subtop doorstromen naar een Nederlandse top club. De Jong komt voetballend gezien tekort. Hendrix moet na een half jaar blessureleed eerst maar eens aantonen terug op niveau te komen. Zinchenko is in potentie een speler voor de as maar zal vanwege zijn grilligheid liever op de flank gebruikt worden.

En dan mist PSV ook nog een aantal specifieke kwaliteiten binnen de selectie waarvan Van Ginkel vorig seizoen heeft aangetoond daar wel over te beschikken.

Hoezo nul visie?

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 03-01-2017 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
donleone83 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:03:
Juist, want bij Feyenoord gaan we een speler voor PSV opleiden. :F De afwezigheid van El Ahmadi moet prima opgevangen kunnen worden door Tapia/Vejinovic. Vooral omdat je 3 van de 4 wedstrijden sowieso moet winnen (Roda, NEC en Willem 2), de uitwedstrijd tegen Twente is lastiger.
Terranova schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:18:
[...]
Temperaturen zijn geen probleem, aangezien ze schijnbaar wel een WK in Qatar kunnen organiseren. :9

[ Voor 28% gewijzigd door JST94 op 04-01-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Joster schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 23:44:
[...]

Guardado is al en jaar ziek zwak en misselijk en zou zomaar kunnen vertrekken deze winter, flirt al langer met de MLS. Pröpper is hopeloos uit vorm maar kon door gebrek aan fitte concurrentie niet gewisseld worden afgelopen seizoenshelft. Ramselaar is jong en zal onherroepelijk een vormdip krijgen zoals alle jonge spelers die vanuit de Nederlandse subtop doorstromen naar een Nederlandse top club. De Jong komt voetballend gezien tekort. Hendrix moet na een half jaar blessureleed eerst maar eens aantonen terug op niveau te komen. Zinchenko is in potentie een speler voor de as maar zal vanwege zijn grilligheid liever op de flank gebruikt worden.

En dan mist PSV ook nog een aantal specifieke kwaliteiten binnen de selectie waarvan Van Ginkel vorig seizoen heeft aangetoond daar wel over te beschikken.

Hoezo nul visie?
In feite schrijf je dus een van die middenvelders voor de rest van het seizoen af ten faveure van een dure, gehuurde speler. Je praat hier niet over een buitenkansje op een positie waar je versterking nodig hebt of alleen maar grillige jeugd hebt rondlopen. Op Zinchenko na zijn ze allemaal basiswaardige spelers in de Eredivisie waarvoor nu al zat concurrentie is en veel verschillende kwaliteiten. Nóg een middenvelder erbij is niet nodig en betekent waarschijnlijk dat Hendrix, Ramselaar, De Jong of Pröpper veel minder gaan spelen. Hendrix was voor zijn blessure fantastisch en verdient in ieder geval weer een kans, voor Pröpper en Ramselaar is dik geld neergelegd en De Jong is zelf gehuurd tegen waarschijnlijk een niet misselijke fee en/of salaris.

Als ze Van Ginkel hadden kunnen kopen had ik het een ander verhaal gevonden, maar huren doe je normaal om een positie in je selectie te versterken waar je niet goed genoeg bent. Hadden ze beter een flankspeler of een extra spits kunnen huren. In dat opzicht slaat de huur van Van Ginkel nergens op.
JST94 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:11:
[...]
Juist, want bij Feyenoord gaan we een speler voor PSV opleiden. :F De afwezigheid van El Ahmadi moet prima opgevangen kunnen worden door Tapia/Vejinovic. Vooral omdat je 3 van de 4 wedstrijden sowieso moet winnen (Roda, NEC en Willem 2), de uitwedstrijd tegen Twente is lastiger.
[...]
Tuurlijk wil je dat niet, maar een fitte Hendrix is voor Feyenoord een absolute meerwaarde. Met optie tot koop voor als El Ahmadi en Vilhena deze zomer vertrekken. Vejinovic heb ik door de manier van spelen geen vertrouwen in (het middenveld zet heel veel druk en dat kan Vejinovic niet) en Tapia heeft potentie, maar alles nog te bewijzen. Ik vind het zo'n gekke gedachte niet (alhoewel hij gekscherend bedoeld was) als je er een optie uit kan slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Voor hoeveel is Bazoer naar Wolfsburg gegaan, kan het nergens teruglezen? VI, telegraaf en NU.nl weten het in ieder geval niet. Iemand?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Koppensneller

winterrrrrr

loewie1984 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:31:
Voor hoeveel is Bazoer naar Wolfsburg gegaan, kan het nergens teruglezen? VI, telegraaf en NU.nl weten het in ieder geval niet. Iemand?
Twaalf miljoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13
donleone83 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:12:
Tuurlijk wil je dat niet, maar een fitte Hendrix is voor Feyenoord een absolute meerwaarde. Met optie tot koop voor als El Ahmadi en Vilhena deze zomer vertrekken. Vejinovic heb ik door de manier van spelen geen vertrouwen in (het middenveld zet heel veel druk en dat kan Vejinovic niet) en Tapia heeft potentie, maar alles nog te bewijzen. Ik vind het zo'n gekke gedachte niet (alhoewel hij gekscherend bedoeld was) als je er een optie uit kan slepen.
PSV gaat never nooit meewerken aan iets wat Feyenoord kan versterken, zeker geen speler verkopen. Toen PSV dacht dat Feyenoord geen concurrent was hebben ze eens Bakkal verhuurd en daar heeft PSV lelijk last van gehad. :p

Feyenoord zal het gewoon moeten doen met de spelers die ze hebben, tenzij ze iemand verkopen. Als Gudelj naar China kan dan kan Vejinovic dat toch ook? :*)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Dankjewel, onvoorstelbaar hoe ze het voor elkaar krijgen. Maar goed, weg is weg. Nu Gudelj nog.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Koppensneller

winterrrrrr

loewie1984 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:11:
[...]

Dankjewel, onvoorstelbaar hoe ze het voor elkaar krijgen. Maar goed, weg is weg. Nu Gudelj nog.
Die gaat toch naar China voor 6 miljoen? Of is dat nog niet helemaal rond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
Denk je nou echt dat PSV een speler als Hendrix zou verhuren aan Feyenoord én er optie tot koop bijdoen? :9 Dan zet ik mijn geld op een transfer van Messi naar Feyenoord. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

In feite schrijf je dus een van die middenvelders voor de rest van het seizoen af ten faveure van een dure, gehuurde speler. Je praat hier niet over een buitenkansje op een positie waar je versterking nodig hebt of alleen maar grillige jeugd hebt rondlopen. Op Zinchenko na zijn ze allemaal basiswaardige spelers in de Eredivisie waarvoor nu al zat concurrentie is en veel verschillende kwaliteiten. Nóg een middenvelder erbij is niet nodig en betekent waarschijnlijk dat Hendrix, Ramselaar, De Jong of Pröpper veel minder gaan spelen. Hendrix was voor zijn blessure fantastisch en verdient in ieder geval weer een kans, voor Pröpper en Ramselaar is dik geld neergelegd en De Jong is zelf gehuurd tegen waarschijnlijk een niet misselijke fee en/of salaris.

Als ze Van Ginkel hadden kunnen kopen had ik het een ander verhaal gevonden, maar huren doe je normaal om een positie in je selectie te versterken waar je niet goed genoeg bent. Hadden ze beter een flankspeler of een extra spits kunnen huren. In dat opzicht slaat de huur van Van Ginkel nergens op.

[...]

Voor veel spelers geldt: (te) veel spelen is ook vaker geblesseerd zijn. Waarom denk je dat grote clubs zo'n lange bank hebben, met veel gelijkwaardige spelers?

Als je daar eenmaal zit, vaak (niet altijd) speelt, is dat toch uitstekend?

Uitgerekend Guardado is juist o.a. na veel te veel spelen uit vorm en geblesseerd, Pröpper en Hendrix idem.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
JST94 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:48:
[...]

Denk je nou echt dat PSV een speler als Hendrix zou verhuren aan Feyenoord én er optie tot koop bijdoen? :9 Dan zet ik mijn geld op een transfer van Messi naar Feyenoord. :+
Ik denk van niet, maar wie had gedacht dat Vermeer naar Feyenoord zou komen of dat Feyenoord Wijnaldum en Fer zou verkopen aan PSV en Twente? Dat was minstens net zo onwaarschijnlijk allemaal. En nee, het gaat waarschijnlijk niet gebeuren, maar het vergelijken met een transfer van Messi naar Feyenoord is natuurlijk kolder.
Ramzzz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:55:
[...]

Voor veel spelers geldt: (te) veel spelen is ook vaker geblesseerd zijn. Waarom denk je dat grote clubs zo'n lange bank hebben, met veel gelijkwaardige spelers?

Als je daar eenmaal zit, vaak (niet altijd) speelt, is dat toch uitstekend?
Als je naar de bank van de absolute topclubs kijkt is dat tegenwoordig ook bijna altijd een verzwakking. Relatief gezien nog steeds ontzettend goede spelers, maar Real Madrid heeft Vázquez, Díaz en Morata als invallers voor BBC. Op het middenveld is Kovacic of Asensio ook niet gelijkwaardig aan Kroos of Modric.

Ajax had dit jaar een relatief gelijkwaardige bank. Kijk wat daar gebeurt: de jongen die vorig jaar omhoog geschreven werd als een wereldtopper in wording is voor 12 miljoen vertrokken uit ontevredenheid over zijn reserverol. Gudelj is gaan muiten en vertrekt waarschijnlijk ook en het is nog maar afwachten hoe lang spelers als Tete en Riedewald tevreden blijven.

PSV heeft nu 7 middenvelders, waarvan 3 huurlingen, waarvan er 6 al bewezen hebben basismateriaal te zijn. Tegelijkertijd is PSV niet meer actief in de EL en niet meer in de beker. Dat betekent dat er nog maximaal 17 wedstrijden gespeeld worden in een tijdsspanne van 4 maanden. Rust geven en dergelijke speelt bij PSV absoluut niet dit half jaar. Daarom snap ik het gewoon echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Lijkt mij onverstandig. Ik denk dat Hendrix een betere middenvelder is dan Messi en voorin heeft Feyenoord Jorgensen al die het prima doet. :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Dan zet ik mijn geld op Feyenoord als kampioen. :+
Lijkt me ook geen reele optie inderdaad. Hendrix gaan ze echt niet bij Feyenoord stallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:49
JST94 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:11:
[...]

Temperaturen zijn geen probleem, aangezien ze schijnbaar wel een WK in Qatar kunnen organiseren. :9
Dat wk in qatar doen ze ook in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Zakaria Labyad transfervrij naar Utrecht, speelt ie eindelijk bij zijn favoriete club. ;)

Lijkt mij gehaald als opvolger van Barazite aangezien zijn contract afloopt na dit seizoen.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Joostje123 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Dat wk in qatar doen ze ook in de winter.
Winter in Qatar? oke vooruit 29 en 24 graden is nog prima te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Beter dan in de zomer in elk geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

donleone83 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:07:
[...]

PSV heeft nu 7 middenvelders, waarvan 3 huurlingen, waarvan er 6 al bewezen hebben basismateriaal te zijn. Tegelijkertijd is PSV niet meer actief in de EL en niet meer in de beker. Dat betekent dat er nog maximaal 17 wedstrijden gespeeld worden in een tijdsspanne van 4 maanden. Rust geven en dergelijke speelt bij PSV absoluut niet dit half jaar. Daarom snap ik het gewoon echt niet.
En tegelijkertijd brengt het middenveld van PSV niet voldoende, leuk dat het basismateriaal is, maar dan moet je wel spelen als basismateriaal. Doen ze niet, dus dan wordt er concurrentie bijgehaald. Dezelfde concurrentie die vorig jaar heel belangrijk was bij PSV.
maar huren doe je normaal om een positie in je selectie te versterken waar je niet goed genoeg bent. Hadden ze beter een flankspeler of een extra spits kunnen huren. In dat opzicht slaat de huur van Van Ginkel nergens op.
Ze huren ook een speler voor een positie waar op dit moment niet goed genoeg gespeeld wordt. Dat er op andere posities ook niet goed gespeeld wordt doet daar niets aan af.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
St@m schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:20:
[...]

En tegelijkertijd brengt het middenveld van PSV niet voldoende, leuk dat het basismateriaal is, maar dan moet je wel spelen als basismateriaal. Doen ze niet, dus dan wordt er concurrentie bijgehaald. Dezelfde concurrentie die vorig jaar heel belangrijk was bij PSV.

[...]

Ze huren ook een speler voor een positie waar op dit moment niet goed genoeg gespeeld wordt. Dat er op andere posities ook niet goed gespeeld wordt doet daar niets aan af.
Wat mij betreft onzin. Alleen Guardado kent echt een vormdip (maar was tegen Ajax weer goed). Een jongen als Ramselaar maakte amper twee maanden geleden nog zijn debuut in het NL elftal en dat was volgens velen volkomen terecht, nu zou hij niet functioneren en niet in vorm zijn? Zelfde geldt voor Pröpper. De middenlinie van PSV is wat mijn betreft juist de enige linie dit seizoen die nog enigszins naar behoren presteert en goed gevuld is. En dan ga je daar weer iemand huren? Die ook nog eens nét hersteld is van een blessure?

Eens worden we het waarschijnlijk nooit, maar wat mij betreft kapitaalvernietiging. Ben ik als Feyenoorder blij mee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Labyad dus naar Utrecht.

Verheug me nu al op sfeer in het Philips stadion :+

donleone83 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:42:
[...]
De middenlinie van PSV is wat mijn betreft juist de enige linie dit seizoen die nog enigszins naar behoren presteert en goed gevuld is. En dan ga je daar weer iemand huren? Die ook nog eens nét hersteld is van een blessure?
Volgens mij is de verdediging de enige linie van PSV die goed presteert, zie het aantal tegendoelpunten.

[ Voor 61% gewijzigd door Niku op 04-01-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:12
[...]

Wat mij betreft onzin. Alleen Guardado kent echt een vormdip (maar was tegen Ajax weer goed).
Wat? Hij heeft twee man de wedstrijd uit geschopt, iedere bal verkeerd geraakt en is na 50 minuten gewisseld. Veruit de zwakste speler van PSV in die wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

[...]

Wat mij betreft onzin. Alleen Guardado kent echt een vormdip (maar was tegen Ajax weer goed). Een jongen als Ramselaar maakte amper twee maanden geleden nog zijn debuut in het NL elftal en dat was volgens velen volkomen terecht, nu zou hij niet functioneren en niet in vorm zijn? Zelfde geldt voor Pröpper. De middenlinie van PSV is wat mijn betreft juist de enige linie dit seizoen die nog enigszins naar behoren presteert en goed gevuld is. En dan ga je daar weer iemand huren? Die ook nog eens nét hersteld is van een blessure?

Eens worden we het waarschijnlijk nooit, maar wat mij betreft kapitaalvernietiging. Ben ik als Feyenoorder blij mee natuurlijk.
Prima dat jij het onzin vindt. Ik als PSV-er vindt dat het middenveld te weinig scorend vermogen heeft. Ramselaar doet het wel ok, Pröpper ook wel ok. Hendrix geblesseerd (misschien net weer fit?), S. de Jong hadden ze nooit moeten huren want die brengt het niet. Guardado is gewoon uit vorm, Zintsjenko val ik ook niet van achterover.. (en is nog veel te licht voor het middenveld en zeker niet basiswaardig).
Kan wat mij betreft prima een AM bij met scorend vermogen.
Afgelopen seizoenshelft 6 doelpunten door middenvelders, Ramselaar 2x en Pröpper 2x en S. de Jong 2x. dat is echt te weinig.

Daarbij speelt PSV natuurlijk gewoon in op aankomende zomer. Denk dat de kans wel iets groter is dat ze hem gewoon kopen van de zomer nu ze hem weer huren.

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 04-01-2017 13:08 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 15-09 16:02
JanW schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:59:
[...]

Wat? Hij heeft twee man de wedstrijd uit geschopt, iedere bal verkeerd geraakt en is na 50 minuten gewisseld. Veruit de zwakste speler van PSV in die wedstrijd.
Dan is zijn taak volbracht toch? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
St@m schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:00:
[...]

Prima dat jij het onzin vindt. Ik als PSV-er vindt dat het middenveld te weinig scorend vermogen heeft. Ramselaar doet het wel ok, Pröpper ook wel ok. Hendrix geblesseerd (misschien net weer fit?), S. de Jong hadden ze nooit moeten huren want die brengt het niet. Guardado is gewoon uit vorm, Zintsjenko val ik ook niet van achterover.. (en is nog veel te licht voor het middenveld en zeker niet basiswaardig).
Kan wat mij betreft prima een AM bij met scorend vermogen.
Afgelopen seizoenshelft 6 doelpunten door middenvelders, Ramselaar 2x en Pröpper 2x en S. de Jong 2x. dat is echt te weinig.

Daarbij speelt PSV natuurlijk gewoon in op aankomende zomer. Denk dat de kans wel iets groter is dat ze hem gewoon kopen van de zomer nu ze hem weer huren.
Hij heeft z'n contract onlangs nog met een jaar verlengd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

KillaZ schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:11:
[...]

Dan is zijn taak volbracht toch? :+
Wat dat betreft, als in het voetbal de mogelijkheid van 'rollende wissels' (eindeloos doorwisselen - zie hockey) ein-de-lijk eens wordt geïntroduceerd, houdt die onzin eens op.

Nu kun je een tegenstander zwaar duperen met onbestrafte overtreding/blessure-toebrengen.

Een soort 'beserker'-style invaller.

Dat koet je toch niet willen? Neen, dus eindeloos doorwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Of gewoon een video scheidsrechter die het wél goed beoordeeld? Eindeloos doorwisselen moet je ook niet willen met het oog op tijdrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JST94 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:20:
Of gewoon een video scheidsrechter die het wél goed beoordeeld? Eindeloos doorwisselen moet je ook niet willen met het oog op tijdrekken.
Zie hockey: geen spel stil leggen, alleen wisselen bij de middenlijn, geen wissel bij cruciale dode spelmomenten (strafcorner, strafbal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Denk toch dat je eerst kan zorgen dat de video arbiter goed ingevoerd wordt. Want dan wordt de speler in kwestie zelf ook gestraft. Het eindeloos doorwisselen lijkt mij nog een wat drastischere maatregel. Al maakt dat het tactisch gezien wel interessant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ramzzz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Zie hockey: geen spel stil leggen, alleen wisselen bij de middenlijn, geen wissel bij cruciale dode spelmomenten (strafcorner, strafbal).
Moet je ook niet willen. Wisselen is juist een strategisch onderdeel van het spel. Ik zou wel voorstander zijn van meer wisselen maar niet eindeloos.
Mijn idee zou zijn om met een selectie van max 15/16 spelers een wedstrijd te spelen. De coach bepaald per helft welke 11 het veld in mogen en mag in die helft nog twee keer wisselen. (Beetje zoals dat bij volleybal gebeurt)

(wat betreft de video arbitrage in het kader van de ajax-psv casus, ik denk niet dat dat veel verschil had gemaakt. Maar die casus is enige tijd geleden al helemaal uitgekauwd)

[ Voor 12% gewijzigd door Ankona op 04-01-2017 15:41 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

JST94 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:20:
Om dit even op Guardado te betrekken: met een video scheidsrechter had hij voor de overtreding op El Ghazi wellicht geel gekregen, verder niets. (Zie Nijhuis in VI.)

Eindeloos wisselen lijkt me niet optimaal, een vierde wissel bij verlenging wel, maar dat is weer een totaal andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
http://www.vi.nl/nieuws/a...china-voor-aubameyang.htm

150 miljoen voor Aubameyang....Djiezus :P

En 41 miljoen per jaar verdienen....

[ Voor 14% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-01-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
Ankona schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Moet je ook niet willen. Wisselen is juist een strategisch onderdeel van het spel. Ik zou wel voorstander zijn van meer wisselen maar niet eindeloos.
Mijn idee zou zijn om met een selectie van max 15/16 spelers een wedstrijd te spelen. De coach bepaald per helft welke 11 het veld in mogen en mag in die helft nog twee keer wisselen. (Beetje zoals dat bij volleybal gebeurt)
Of zoals bij amateurs gebeurt:
- max 5 wisselspelers die je doorlopend kan wisselen. Natuurlijk moet je dan wl op de momenten letten waarop dat gebeurt, maar zo kan je iemand die je hebt gewisseld, bij een blessure ook weer terugplaatsen. Het 'loont' dan ook niet meer om "na 3 wissels" iemand onderuit te schoffelen, zodat er maar 10,5 fitte spelers over blijven.

Ik ben iig net als jij van mening dat het wisselen wel anders mag, aan de ene kant wat soepeler (qua aantallen wissels), al is het alleen maar omdat ik daarbij ook denk dat meer (andere) spelers kansen krijgen en dat kan de aanwas van nieuw talent alleen maar ten goede komen.
Aan de andere kant strenger, door goed te letten op de momenten waarop gewisseld kan worden: Denk inderdaad aan als het een corner is, of algemener: De tegenstander is in balbezit en wil doorspelen, dan leg je het spel niet stil voor een wissel. Voor mijn part kan je wisselen op een vergelijkbare manier als dat een speler terug het veld in mag na een blessure behandeling. Je wisselt dan dus in eigen balbezit (de bal rolt) en bent tijdens de wissel even lichtelijk in het nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Idd, zeker op de hogere niveau's met vierde man bij de arbitrage hoeft het spel niet stil te liggen tijdens de wissel. Wissel aanvragen in dood moment, scheids noteert wat hij noteren wil en wuift dat de wissel plaats mag vinden. Spel weer verder zonder op het feitelijke wisselen te wachten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 06:35
Na Ziyech nu ook Onana definitief niet naar de Afrika Cup!

Waar Ajax eerst dus twee basisspelers leek kwijt te raken blijven ze nu allebei, dat is nog eens een prettige winterperiode.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:51

Shabbaman

Got love?

Het is een complot :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ben meer benieuwd welke spelers Ajax gaat aantrekken... ik hoop op directe versterkingen in plaats van jeugdige spelers die eerst moeten 'wennen' in jong Ajax. Persoonlijk lijkt Haps mij een uitstekenende versterking.

De geruchten rondom Mertens neem ik niet serieus. Los van het feit dat de eredivisie een gepasseerd station is voor een Mertens in deze vorm, zijn salaris is nu al +4 miljoen per jaar, onhaalbaar dus :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Han schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 08:52:
Ben meer benieuwd welke spelers Ajax gaat aantrekken... ik hoop op directe versterkingen in plaats van jeugdige spelers die eerst moeten 'wennen' in jong Ajax. Persoonlijk lijkt Haps mij een uitstekenende versterking.

De geruchten rondom Mertens neem ik niet serieus. Los van het feit dat de eredivisie een gepasseerd station is voor een Mertens in deze vorm, zijn salaris is nu al +4 miljoen per jaar, onhaalbaar dus :)
Haps zal ook wel aardig aan de prijs zijn, denk niet dat AZ die zomaar laat gaan ;)
Overigens schrijf je dan ook weer gelijk 2 spelers af, namelijk Dijks en Sinkgraven, omdat Haps dan natuurlijk basis wordt. Ben vooral ook benieuwd wat voor vleugelspeler ze gaan vinden, want daar zijn ze niet altijd gelukkig mee geweest laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mertens slaat inderdaad nergens op, die is echt niet haalbaar.

Ze zitten achter een Braziliaan aan. Daarmee is het afwachten. Is het een gevalletje Sanchez of toch meer Cassierra....
Verder wordt naast Haps ook Larsson gevolgd. Wat concurrentie voor Youness op links is sowieso wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Younes zag er leuk uit in het begin maar toont geen stijgende lijn, het is een te beperkte speler die steeds makkelijker te verdedigen is, een dertien in een dozijn die opviel door zijn snelheid. Ajax zal er wellicht een paar miljoen winst op kunnen maken deze zomer, een vaste waarde gaat hij niet worden. En die zuid-Amerikaanse tour van Ajax, ik weet het niet. Bij spelers die de interesse hebben van de Europese top kan er een gelukje bij zitten, zoals een Sanchez, maar ik vrees voor middelmatige spelers met een hoog salaris. Om over de taalbarierre nog maar te zwijgen, velen spreken zelfs geen Engels. Dan vind ik Scandinavische spelers een betere optie.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52
Haps lijkt me geen basismateriaal voor Ajax. Die valt tegen de betere tegenstanders volledig door de mand. Larsson is ook een hit-miss speler. Of hij speelt een geweldige pot, of hij is volledig onzichtbaar. Denk niet dat die 2 geschikt zijn.

Ajax gaat geluk moeten hebben met een leuke zuid Amerikaan/Scandinavier, in de ED zie ik niet directe versterkingen voor dat elftal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Haps is een groot talent en nu al zeggen dat hij niet thuis geeft tegen grotere spelers is wel heel erg kort door de bocht. Voorlopig is het een van de getalenteerste zo niet de betere linksbacks in Nederland. De manier waarop je hem nu wegzet valt toe te passen op alle verdedigers in de eredivisie. Alleen zit er nog voldoende rek in Haps, wat niet gesteld kan worden voor de anderen. Uiteraard kan je enkele wedstrijden aanstippen waarin andere verdedigers wellicht boven zich uit stegen maar dat is helaas meer uitzondering dan regel. Ik zou geen andere linksback weten op dit moment die haalbaar is... Haps is zeker top3 materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Groot talent valt ook wel weer mee, inmiddels 23. Hoeveel rek er dan nog inzit is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
dutchgio schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:16:
Groot talent valt ook wel weer mee, inmiddels 23. Hoeveel rek er dan nog inzit is maar de vraag.
Dit dus, hij is afgelopen seizoenshelft vaak genoeg erg tegengevallen tegen de wat betere ploegen. Bij Ajax spelen ze anders, zal ie aan moeten wennen, en voor dat dat gebeurd is wordt ie gefileerd door de pers en de supporters die verwachten dat ie er meteen staat. Lijkt me niet goed voor die jongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Los van de persoon of het talent Haps gaat het gewoon niet lukken. Ajax vist mij even te vaak in de vijver van Alkmaar en om nu te zeggen dat het echt overtuigend is wat er gebracht wordt. Bij mijn weten is geen enkele speler die daar vandaan kwam zonder discussie als meerwaarde aangemerkt. Dus doe maar gewoon niet. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gonadan schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:36:
Los van de persoon of het talent Haps gaat het gewoon niet lukken. Ajax vist mij even te vaak in de vijver van Alkmaar en om nu te zeggen dat het echt overtuigend is wat er gebracht wordt. Bij mijn weten is geen enkele speler die daar vandaan kwam zonder discussie als meerwaarde aangemerkt. Dus doe maar gewoon niet. :P
El Hamdaoui in het eerste seizoen was anders wel een meerwaarde. Let op: in het eerste seizoen :+

Vd Wiel gaat hoogst waarschijnlijk cashen in de woestijn. Zal ie 't doen om BALR op de rit te houden of denkt ie er een sportieve winst te behalen is?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gudelj toch ook, in het eerste seizoen.
Dus als je iemand voor een seizoen nodig hebt is het prima. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
Las trouwens dat Boëtius is aangeboden bij PSV en dat PSV dat had afgewezen. Hij maakt ook bijna geen minuten meer bij Basel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:32:
[...]

Dit dus, hij is afgelopen seizoenshelft vaak genoeg erg tegengevallen tegen de wat betere ploegen. Bij Ajax spelen ze anders, zal ie aan moeten wennen, en voor dat dat gebeurd is wordt ie gefileerd door de pers en de supporters die verwachten dat ie er meteen staat. Lijkt me niet goed voor die jongen.
Hij is ook echt geen verbetering t.o.v. Dijks of zelfs Riedewald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

JST94 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:21:
Las trouwens dat Boëtius is aangeboden bij PSV en dat PSV dat had afgewezen. Hij maakt ook bijna geen minuten meer bij Basel..
Gelukkig heeft PSV dat afgewezen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tis ook geen middenvelder he >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Daar wordt je geen kampioen mee hoor, als dat nog niet duidelijk was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JST94
dutchgio schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:18:
Daar wordt je geen kampioen mee hoor, als dat nog niet duidelijk was. :+
Jawel hoor, alleen niet van de Eredivisie. Je krijgt zelfs een mooie schaal! :+

Afbeeldingslocatie: https://www.fr12static.nl/images/system/1506/600x400-Bl_SlCXIUAASaHD.jpg%20large.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Meneer Wang moet betalen van de rechter, wie gaat er nu naar China om de centjes te halen of zal alles bij het oude blijven?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:36
Ik denk dat ze die centen nooit gaan zien... anderzijds, lijkt me dat door deze uitspraak Wang nog minder kan doen om ADO weer in zijn grip te krijgen. Hopelijk kan ADO dus snel weer de aandelen van Wang verkopen aan een nieuwe eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ajax.nl: Nemanja Gudelj vertrekt naar China *O*
Ajax en Tianjin TEDA F.C. hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Nemanja Gudelj. De formele overgang naar de Chinese club is per 25 januari 2017. De middenvelder stond nog tot en met 30 juni 2020 onder contract bij Ajax.
Eens kijken wat ze over een jaar met hem gaan doen wanneer hij daar zijn werk gaat weigeren :P

[ Voor 78% gewijzigd door Han op 05-01-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06

Rhapsody

In Metal We Trust

Met zo'n lang contract moet dat toch wel minstens 50 miljoen opleveren :P

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Han schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:14:
Ajax.nl: Nemanja Gudelj vertrekt naar China *O*
[...]
Eens kijken wat ze over een jaar met hem gaan doen wanneer hij daar zijn werk gaat weigeren :P
Mooi nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Rhapsody schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:55:
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Volgens de telegraaf;

Ajax is met Tianjin Teda een transfersom van 5,5 miljoen euro overeengekomen en dat naast een doorverkooppercentage van twintig procent. Zelf gaat de Servische middenvelder vijf miljoen euro per jaar verdienen, exclusief bonussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
En dan nog beweren dat het hem allemaal niet om geld gaat. Gaat z'n hele familie weer mee? :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
El ghazi lijkt ook onderweg naar de uitgang. Ajax had al geen goede vleugelspelers, maar nu wordt t wel erg triest =p. Ze mogen we heule goeie op t oog hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Rhapsody schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:55:
In Den Haag weten ze inmiddels hoe makkelijk Chinezen de beloofde centjes betalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Om de eredivisie aantrekkelijker te maken, zouden voortaan zestien clubs moeten deelnemen aan de competitie. Dat heeft operationeel directeur Gijs de Jong van de KNVB donderdag gezegd in een gesprek met NRC. Daarnaast ziet hij graag dat elk seizoen wordt afgesloten met een titelstrijd tussen de bovenste zes clubs.

Dat model zou tot meer topwedstrijden leiden. ,,Meer spanning, meer weerstand. Daar worden spelers beter van en de aantrekkingskracht gaat omhoog'', aldus De Jong. "Veel mensen hechten aan het huidige model met achttien clubs en 34 speelronden, maar we hebben niet de luxe om zonder argumenten aan het verleden vast te houden.''
Fijn. Weer iemand bij de KNVB die full retard gaat. Een playoff tussen de eerste 6.

Dan skip ik september tot mei wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ja, als dat het gaat worden zeg ik iig mijn abbo op fox op. Laat ze dan de klere maar krijgen met de ED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

:F

Wat een idioten... strijd je het hele seizoen om de punten, sta je bijv. 10 punten 'los' moet je nog met die 5 onder je (nr. 4 - 6 staan regelmatig op flinke afstand) om de titel gaan knokken?

Wat een eerste klas bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 21:57:
[...]

Fijn. Weer iemand bij de KNVB die full retard gaat. Een playoff tussen de eerste 6.

Dan skip ik september tot mei wel.
Je post is gelijk een topic warning voor als je reageert, verkeerd gemod? :P

KNVB gaat dus België kopiëren, want ja die zijn echt flink vooruit gegaan met dit format....
Leon Zwiers schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 20:04:
El ghazi lijkt ook onderweg naar de uitgang. Ajax had al geen goede vleugelspelers, maar nu wordt t wel erg triest =p. Ze mogen we heule goeie op t oog hebben....
Vanwaar al die credits voor El Ghazi???
Hij heeft vorig! Seizoen de eerste 6 wedstrijden goed gespeeld, daarna geen pepernoot geraakt, terwijl hij altijd gewoon in de basis stond. Zijn rendement was haast nul, geen goals, maar nog erger nauwelijks assists.

Wat is er zo goed aan hem dan? :?

[ Voor 40% gewijzigd door Martinusz op 05-01-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

martinusz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Ze geven ook elk nitwit rechten hier :+ Fixed, denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jaja, weerstand verhogen door 2 clubs te schrappen en een playoff als toetje.
Volgens mij spreekt hij in het NRC op eigen titel en hij zal dus wel zieltjes aan het winnen zijn binnen de eredivisie clubs door niet zoveel te schrappen als in het plan Jansen werd geopperd.
Uiteraard wel "weerstand verhogen" gebruiken om te laten zien dat je het plan wel gelezen hebt.

België koppelt de eerste 6? toch al eerder los voor een onderlinge competitie waar de punten gewoon doortellen?
Overigens kun je niet zeggen dat de Belgen er niet op vooruit zijn gegaan, wellicht de competitie niet zo zeer maar wel veel goede spelers.
Het is echt niet zo dat wanneer de weerstand omhoog gaat dat spelers dan langer in Nederland blijven, het gaat erom dat ze hun tijd in de eredivisie met meer weerstand spelen dan nu het geval is.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
martinusz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:47:
[...]

KNVB gaat dus België kopiëren, want ja die zijn echt flink vooruit gegaan met dit format....

[...]

Vanwaar al die credits voor El Ghazi???
Hij heeft vorig! Seizoen de eerste 6 wedstrijden goed gespeeld, daarna geen pepernoot geraakt, terwijl hij altijd gewoon in de basis stond. Zijn rendement was haast nul, geen goals, maar nog erger nauwelijks assists.

Wat is er zo goed aan hem dan? :?
Hij is beter dan het alternatief dat er is nu Traore weg is, EN nu moet Ajax zowel een links als rechtsbuiten aan gaan schaffen, naast een spits en een linksback. ben benieuwd of zoveel nieuwelingen inpassen de ploeg goed gaat doen de 2e seizoen helft. Als MArc uberhaupt de portemonnee trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
In Belgie doet men dat na de winterstop geloof ik, en dan door de punten te halveren en met minder teams de tweede seizoenshelft in.

El Ghazi is nou niet Ajax' beste buitenspeler, of eigenlijk wel. Bij gebrek aan beter welteverstaan. Younes presteert ook niet.
Een Bailey is nu al niet haalbaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
LoneRanger schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 23:00:
Jaja, weerstand verhogen door 2 clubs te schrappen en een playoff als toetje.
Volgens mij spreekt hij in het NRC op eigen titel en hij zal dus wel zieltjes aan het winnen zijn binnen de eredivisie clubs door niet zoveel te schrappen als in het plan Jansen werd geopperd.
Uiteraard wel "weerstand verhogen" gebruiken om te laten zien dat je het plan wel gelezen hebt.

België koppelt de eerste 6? toch al eerder los voor een onderlinge competitie waar de punten gewoon doortellen?
Overigens kun je niet zeggen dat de Belgen er niet op vooruit zijn gegaan, wellicht de competitie niet zo zeer maar wel veel goede spelers.
Het is echt niet zo dat wanneer de weerstand omhoog gaat dat spelers dan langer in Nederland blijven, het gaat erom dat ze hun tijd in de eredivisie met meer weerstand spelen dan nu het geval is.
Nee eerst ronden ze gewoon de competitie af en daarna play-of.
Het is dus wel degelijk bijna 1 op 1 kopie van de Belgische competitie:

Wikipedia: Eerste klasse A (voetbal België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56

Quad

Doof

Wat een crap oplossing.. Dan is 't snel gebeurt met de ED.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik zou als ik die Gijs de Jong was ( is ie nu ineens wel benoemd? Ik dacht dat t opgeschort was na al die schandalen? ) eerst even een enquete laten invullen door NL-ers die voetbal leuk vinden, de profs, de clubs en zijn directe collega's. Anders helpt ie in zijn eentje het NL voetbal om zeep zo. En helaas is het zo dat er een hoop gekken in NL rondlopen die zijn bloed dan wel kunnen en waarschijnlijk gaan drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Go Ahead staat nu laatst, maar won wel van de nummer 1. Ze doen dus zeker niet voor spek en bonen mee. Ook dit soort wedstrijden zijn moeilijk en vereisen specifieke kwaliteiten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Ajax start nu de gesprekken met Schöne over contract verlenging, belangrijke schakel in het team, dus hopelijk komen er weer 2 jaar bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 22:26:
:F

Wat een idioten... strijd je het hele seizoen om de punten, sta je bijv. 10 punten 'los' moet je nog met die 5 onder je (nr. 4 - 6 staan regelmatig op flinke afstand) om de titel gaan knokken?

Wat een eerste klas bullshit.
Zo lang ze niet op de belgische tour gaan en de punten halveren, zie ik dit eigenlijk wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:21:
[...]

Zo lang ze niet op de belgische tour gaan en de punten halveren, zie ik dit eigenlijk wel zitten.
Serieus?

Kijk hier eens naar, eindstand ED 2005/2006:

ED 2005-2006

Het verschil tussen de nr. 1 en de nr. 2 is 10 punten, met de nr. 6 zelfs 29.

Wat is er dan 'logisch' aan playoffs?

Uiteraard heb ik een aansprekend voorbeeld gekozen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ramzzz schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:45:
[...]

Serieus?

Kijk hier eens naar, eindstand ED 2005/2006:

[afbeelding]

Het verschil tussen de nr. 1 en de nr. 2 is 10 punten, met de nr. 6 zelfs 29.

Wat is er dan 'logisch' aan playoffs?

Uiteraard heb ik een aansprekend voorbeeld gekozen. :+
Toch is het in veel (Amerikaanse) sporten wel gebruikelijk. Het zal even wennen zijn dat de competitie slechts ter opwarming is voor de play offs maar het kan wel.

Overigens is het verschil dat in de meeste Amerikaanse sporten er vaker verschillende clubs winnen. Ook de grote clubs halen de ene keer wel de playoffs en de andere keer niet. In Nederland zie ik Ajax en PSV niet de top 8 ontlopen, en op een enkele uitschieter na Feyenoord ook niet. Of je doet top 4 tegen elkaar, maar dan geldt voor Ajax en PSV nog hetzelfde.

Nadeel van playoffs is ook dat voetbal veel meer een sport van momenten is. Veel play off sporten hebben veel meer "doelpunten", waardoor een individueel moment van geluk of pech veel minder impact heeft en de betere ploeg vaker wint.

Voordeel van playoffs om het kampioenschap is dat de Nederlandse clubs de eerste helft van het seizoen hun aandacht op Europa kunnen richten. Wat punten morsen in de competitie maakt dan niet uit zolang je niet helemaal uit de top valt en is desnoods nog te repareren na de winter. Daarnaast heb je vaker een verrassing, tenzij er weer grote geldschieters opstaan zal een club als AZ bijna nooit over een heel seizoen boven Ajax en PSV staan, maar 2 wedstrijden pieken kan weer wel.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 06-01-2017 10:51 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.