Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 27-01 22:35
Ik zit te spelen met het idee om een Gear S3 te kopen omdat ik het een mooi horloge vind en het een rond horloge is. Op dit moment gebruik ik nog een Apple Watch series 0 en die is zo traag als een slak. Ik zou het willen gebruiken icm een iPhone 8 en ook met mijn Airpods.

Mijn specifieke vragen:
  • Hoe goed syncroniseert samsung de activiteit met Healthkit en de activiteiten app in iOS
  • Kan de S3 goed fungeren als standalone hardloophorloge? Wat googlen leert mij dat apps als Nike Run club of Strava niet als apps draaien op Tizen?
  • In het verlengde van het bovenstaande; kan de S3 muziek van spotify standalone draaien en afspelen op Airpods?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• neorider
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10-02 22:27
quote:
Spam schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:18:
Ik zit te spelen met het idee om een Gear S3 te kopen omdat ik het een mooi horloge vind en het een rond horloge is. Op dit moment gebruik ik nog een Apple Watch series 0 en die is zo traag als een slak. Ik zou het willen gebruiken icm een iPhone 8 en ook met mijn Airpods.

Mijn specifieke vragen:
  • Hoe goed syncroniseert samsung de activiteit met Healthkit en de activiteiten app in iOS
  • Kan de S3 goed fungeren als standalone hardloophorloge? Wat googlen leert mij dat apps als Nike Run club of Strava niet als apps draaien op Tizen?
  • In het verlengde van het bovenstaande; kan de S3 muziek van spotify standalone draaien en afspelen op Airpods?
Sinds deze week maak ik gebruik van de Samsung Gear Sport i.c.m. Iphone 7 plus en bij deze dan ook wat antwoorden op jouw vragen.
1. Nee. dat gebeurt niet. Samsung heeft zijn eigen programma S Health waarna gesynced wordt. Deze is er ook voor iOS.
2. Voor zover ik weet werkt naast de standaard app alleen Endomondo.
3. Naast offline Spotify kan je ook met behulp van je computer muziek over zetten. De bluetooth oortjes die ik heb (JBL Reflect mini 2) werken prima. Of die i.c.m. de airpods werkt weet ik niet maar verwacht ik wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-02 21:35
@neorider hoe bevalt jou de Gear Sport? Ik heb hem nu zelf een week of 3 om en ben wel benieuwd wat jij er van vindt! Positieve dingen maar ook mindere dingen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• neorider
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 10-02 22:27
quote:
Juancho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:13:
@neorider hoe bevalt jou de Gear Sport? Ik heb hem nu zelf een week of 3 om en ben wel benieuwd wat jij er van vindt! Positieve dingen maar ook mindere dingen....
Hiervoor had ik een moto 360 sport en nu de Gear sport en een wereld van verschil.
- Scherper beeld
- Goede GPS verbinding
- Reageert snel
- Handig dat ik muziek er op kan zetten en mijn bleutooth oortjes kan koppelen voor tijdens het hardlopen.

Wat ik alleen een min punt vind is dat je echt verbonden bent aan S Health en dat er geen hardloop apps zijn die platform onafhankelijk werken zoals Strava of Runkeeper die ik hiervoor veelvuldig gebruikte.

Hoe bevalt die jou?

• Justinos2
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 04-07-2018
Een simpele vraag maar een duidelijk antwoord kan ik toch nergens vinden helaas, omdat ik tot aanschaf over wil gaan wil ik graag zekerheid. Kan je met de gear s3 de standaard muziek applicatie van elke Android telefoon bedienen? Ik heb de Sony XZ2 en wil via het horloge makkelijk naar het volgende of vorige nummer kunnen switchen terwijl m'n telefoon dus de muziek afspeelt. Werkt dit enigszins eenvoudig of moet je steeds opnieuw naar de muziek app zoeken op het horloge? (zoiets las ik namelijk eerder in dit topic namelijk)

Alvast bedankt!

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Na uitgebreid contact met Samsung Support blijkt dat je geen 2 Gears kan koppelen aan je Gear App.

Als je een 2de wil koppelen zal de Gear App. de bestaande Gear verwijderen.

Je zult dan altijd tegen een volledige reset van de Gear die verwijderd is aanlopen.

Samsung Support heeft toegezegd een Feature Request door te sturen om eea. aan te passen zodat je, in de toekomst,meerdere Gears in je setup kunt hebben.

• Juancho
quote:
neorider schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:22:
[...]

Hiervoor had ik een moto 360 sport en nu de Gear sport en een wereld van verschil.
- Scherper beeld
- Goede GPS verbinding
- Reageert snel
- Handig dat ik muziek er op kan zetten en mijn bleutooth oortjes kan koppelen voor tijdens het hardlopen.

Wat ik alleen een min punt vind is dat je echt verbonden bent aan S Health en dat er geen hardloop apps zijn die platform onafhankelijk werken zoals Strava of Runkeeper die ik hiervoor veelvuldig gebruikte.

Hoe bevalt die jou?
Hi @neorider ,

Thanks voor je reactie! Ik kan me zeker vinden in je pluspunten! Ik was vooraf angstig voor slechte GPS en hartslagmeter die nergens op zou slaan (las ik in vele (buitenlandse) reviews) maar daar is bij mij niets van te merken. GPS heeft binnen 3 seconden een stabiele connectie en dit blijft ook tijdens bijv een uurtje hardlopen. Ook de hartslag meter valt me 100% mee. Heb beide zaken vergeleken met anderen en dat komt aardig goed overeen! Verder idd prachtig mooi kleurig scherm, erg snelle bediening en het is gewoon een heel mooi klokje ook. Zowel zakelijk (tip: koop de beige band!) als sportief. Offline Spotify is ook super handig en dit zie je ook niet veel bij andere smart/sportwatches. En idd ook handig dat je zelf muziek op je watch kan zetten.

Minpuntjes van mijn kant:

1. beperkte apps in de Gear store. Het draait daar volgens mij puur en alleen om wat watchfaces want verder zie ik niets leuks.
2. berichten afhandeling en dan vooral Whatsapp. Ik weet niet of het aan de Gear Sport ligt maar ik vind dat 1 groot drama. Je kan niet terug kijken en bij meerdere berichten zie je alleen de laatste. Heel irritant. Toch jammer dat er niet gewoon een Whatsapp app te installeren valt. Bizar in deze tijd....
3. Scherm kan niet constant aan. Ik vind het echt heel raar dat je die keuze niet kan maken. AOD is handig, maar soms wil je gewoon even dat het scherm constant aan staat. De langste duur is namelijk slechts 15 minuten.
4. Omdat ik geen Samsung telefoon heb kan ik niet gebruik maken van een mailapp |:(
5. Batterij duur kan beter, maar ik besef me dat het niet alleen een sportwatch is maar ook tegelijk een smartwatch. Je bespaart batterij op je telefoon maar spendeert wat meer op het klokje. Je kan het iig wel snel op alleen watch- of andere modes kan zetten. Handig voor bijv. als je naar een festival gaat, niet al je meldingen wil en geen andere verbindingen maar wel dat al je stappen, trappen en andere bewegingen worden gemeten.

En dan mijn grootste irritatie: Samsung S-health! Opzich vind ik de app best prettig en handig maar 2 dingen krijg ik maar niet voor elkaar:

1. ik kan type maaltijden maken (lunch/snacks/ontbijt etc) maar ik kan mijn eigen lijstjes niet als standaard in stellen zodat die ook elke dag automatisch netjes ingevuld worden.
2. Alles gaat volgens mij handmatig, heel irritant als je bijv. een eetschema gebruikt en EXACT weet wat je binnen krijgt. S-Health blijft namelijk berekenen met je ingevulde gegevens en dat is lijdend. Ik zou willen dat je ook handmatig je calorieren kan invullen, dat S-health die automatisch elke dag overneemt en dat alle berekeningen verder met die data verder gaan + natuurlijk alles wat je meet aan stappen, trappen, sporten etc. etc.

• Boraprince
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14-02 21:02
quote:
Juancho schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:45:
[...]

1. ik kan type maaltijden maken (lunch/snacks/ontbijt etc) maar ik kan mijn eigen lijstjes niet als standaard in stellen zodat die ook elke dag automatisch netjes ingevuld worden.
2. Alles gaat volgens mij handmatig, heel irritant als je bijv. een eetschema gebruikt en EXACT weet wat je binnen krijgt. S-Health blijft namelijk berekenen met je ingevulde gegevens en dat is lijdend. Ik zou willen dat je ook handmatig je calorieren kan invullen, dat S-health die automatisch elke dag overneemt en dat alle berekeningen verder met die data verder gaan + natuurlijk alles wat je meet aan stappen, trappen, sporten etc. etc.
1. met je eigen maaltijden samen te stellen ben je er toch bijna? ik heb zo een aantal maaltijden volledig gewogen en berekend en zo een item toegevoegd bij "mijn eten". ik maak elke dag een smoothie. bv: 150gr yoghurt, 1 banaan, 100ml melk, 5gr honing, 10gr noten = 306kcal. elke dag kies ik dan smoothie banaan en alle items worden toegevoegd in mijn maaltijd. dus elke keer worden hetzelfde aantal kcal toegevoegd als ik dit selecteer.

ik heb zo nog zaken manueel ingesteld, home made spaghetti, wokschotel, ... mijn wokschotel is dan bv soms met kip dan met rundsvlees. dan selecteer ik gewoon mijn vooringestelde wokschotel, ik zwier dan de kip er uit en voeg rundsvlees toe.

en kan je niet gewoon één item aanmaken per dag? dus alles van ontbijt/lunch/diner samen in een item steken en dit dan toevoegen als bv.lunch? ik weet niet dat het echt uitmaakt dat je exact weet wanneer je welke porties eet of dat het van belang is dat het dagtotaal correct is.

bij gewichtscontrole is er wel een optie voorzien om je voeding automatisch in te stellen.je kan je dagelijks iname kcal invullen en dan gaat hij deze elke dag mooi verdelen over de drie maaltijden. in het overzicht van gewischtcontrole klik je op de triple dots bovenaan en kies je voor details doel weergeven, pas daarna je dagelijks iname kcal in, vervolgens automatisch invullen aanvinken.

2. je kan sommige zaken manueel invullen. als ik bv: rijst aanduid dan kan ik keizen welke eenheid ik wil gebruiken. portie, gram, kcal. en dan kan je bv. kiezen voor 145kcal rijst ipv 100gr rijst. dan zijn u kcal juist.

op de smartwatch heb ik ook een widget waarbij ik mijn ingenomen kcal kan invullen. hier kan je dan niet keizen uit items maar ik kan wel aanduiden hoeveel kcal mijn ontbijt/lunch/snack bevat. uw kcal zullen dan juist zijn maar je hebt dan wel geen onderverdeling van vetten/proteinen/koolhydraten.

--

hetgeen ik dan weer nutteloos vind in de s-health app is die widget bij gewichtscontrole die weergeeft dat je meer of minder moet eten. dat je op schema zit om binnen je dagelijkse caloriedoel te zitten. die weergave is een momentopname en als je niet zelf gaat bereken op hoeveel kcal je op het einde van de dag uitkomt weet je nog niet hoeveel je kcal je kan eten.

om 16u geeft hij bv. aan dat ik 300ckal onder mijn doel zit. als ik om 18u eet krijg ik de melding dat ik 500kcal boven mijn doel zit. nou ja daar ben ik geen knijt mee. de dag duurt nog 7u dus het zou voor mij duidelijker zijn dat je men hier inschat waar je op het einde van de dag ongeveer gaat uitkomen. zodoende kan je inschatten dat je nog een avondsnack kan eten of dat je beter nog een half uurke gaat wandelen om binnen je caloriedoel te zitten.

nu doe ik deze berekening manueel. ik verbrand 78kcal per uur met gewoon in de zetel te zitten (in rust). dat zijn dus minstens 546kcal op 7u tijd (van 18u-24u). dus als ik om 18u 500kcal boven mijn doel zit weet ik dat ik nog een mini snackje van 46kcal mag eten.

--

maar ik begrijp je idee wel dat s-health app een mooie start is en u een idee kan geven wat je eet en beweegt maar om uw maaltijden en sporten er op af te stemmen is de app niet goed genoeg. hopelijk kan je je een manier vinden om alles op een zo goed mogelijke manier in te brengen. het is soms een opgave om dit telkens te doen.

• wvkreg
  • Laatst online: 22-02 16:10
Is er een goede methode om de bluetooth koppeling te herstellen met de S3 zonder de Gear S3 te resetten ofwel verbinden met nieuwe telefoon doen? Ik merk dat mijn S3 Classic al 3 dagen niet wil verbinden met mijn Oneplus 6 ondanks dat de BT koppeling in orde is.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
wvkreg schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:48:
Is er een goede methode om de bluetooth koppeling te herstellen met de S3 zonder de Gear S3 te resetten ofwel verbinden met nieuwe telefoon doen? Ik merk dat mijn S3 Classic al 3 dagen niet wil verbinden met mijn Oneplus 6 ondanks dat de BT koppeling in orde is.
Ik ga er van uit dat je alle Apps op je telefoon gekilled hebt en hierna je telefoon herstart?

• wvkreg
quote:
i2Paq schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:37:
[...]

Ik ga er van uit dat je alle Apps op je telefoon gekilled hebt en hierna je telefoon herstart?
ja

• bergieaf
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13-07-2018
Ik heb sinds maart een Samsung Gear S3. In een opwelling gekocht op een verveelde avond tijdens een zakenreis in Florida. Begin juni zat ik 's avonds op de bank en zag in mijn ooghoek dat het horloge ineens veel licht gaf. Er stond een melding in het scherm: Samsung Gear S3 rebooting. Zal wel een update zijn dacht ik nog. Helaas bleef de Gear constant rebooten en wat ik ook deed....niets hielp.

Dus...Samsung gebeld. Lastig probleem. U moet hiervoor naar een Samsung Servicelocatie was het antwoord. Dat ik de S3 in Florida had gekocht was geen enkel probleem.
De dichtsbijzijnde servicelocatie is 25km verderop in Deventer, dus een ritje van een half uur bracht mij bij Kruitbosch & De Weerd. Hier zouden ze erg hun best gaan doen om het horloge weer van nieuwe firmware te voorzien. Nog wel een keertje extra heen en weer voor de lader, maar dat mocht de pret niet drukken.
Na een week kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat ze de S3 niet aan de praat kregen. Opsturen was dan ook de enige optie.
Zo gezegd, zo gedaan....
Twee weken later heb ik gebeld naar Samsung hoe het stond met mijn horloge. Deze was onvindbaar in het systeem. Dan maar weer naar Deventer...... Hier kreeg ik een briefje (prijsopgave) waarop was te lezen dat mijn Gear S3 niet in de EU was gekocht en dat hij daarom niet te repareren was.
Ik kon mijn Gear S3 ongerepareerd terug krijgen na betaling van 36,30 Euro.

DAT is nog eens service van Samsung! Ruim 36 Euro betalen om mijn Gear S3 niet te laten repareren.
Ik heb uiteraard nog even met de helpdesk van Samsung gebeld om te vragen waarom dit zo gaat, maar ondanks de eerdere uitspraak dat het niet zou uitmaken dat mijn Gear S3 in Florida is gekocht wordt alleen maar verwezen naar de garantievoorwaarden.
Overigens was de registratie van mijn eerste telefoongesprek op 11 juni ook ineens onvindbaar. Gelukkig heb ik daar de opname nog wel van :-)

Nu begrijp ik pas echt goed wat Samsung bedoeld met tijdloze smartwatches.......

• wvkreg
Iemand een idee hoe ik de BT verbinding tussen Oneplus 6 en Gear S3 Classic herstel zonder verbinden met nieuwe telefoon te doen? Want dan is weer alle health data weer weg :-)O

Ok, dit werkt: https://eu.community.sams...-when-back-in/td-p/153582

wvkreg wijzigde deze reactie 12-07-2018 09:54 (33%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:47
Iemand een idee hoe ik een stopwatch gewoon als optie onder de ring krijg? Nu kan ik alleen via de onderste knop, of via een snelkoppeling naar de stopwatch, maar ik wil naast weer, barometer, stappenteller, hartslagmeter en alarm als volgende optie de stopwatch hebben. Ik heb die van Samsung geïnstalleerd, maar krijg hem niet in dat rijtje.

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01:12
Ik heb last van de volgende melding die elke nacht terugkomt:

"Can't back up data, tap here to check your auto backup settings"

Erop tikken laat zien dat auto backup aan staat en de laatste backup van 00:11 vannacht is.
Wat ie loopt te mekkeren weet ik dus niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
bergieaf schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 17:14:
Ik heb sinds maart een Samsung Gear S3. In een opwelling gekocht op een verveelde avond tijdens een zakenreis in Florida. Begin juni zat ik 's avonds op de bank en zag in mijn ooghoek dat het horloge ineens veel licht gaf. Er stond een melding in het scherm: Samsung Gear S3 rebooting. Zal wel een update zijn dacht ik nog. Helaas bleef de Gear constant rebooten en wat ik ook deed....niets hielp.

Dus...Samsung gebeld. Lastig probleem. U moet hiervoor naar een Samsung Servicelocatie was het antwoord. Dat ik de S3 in Florida had gekocht was geen enkel probleem.
De dichtsbijzijnde servicelocatie is 25km verderop in Deventer, dus een ritje van een half uur bracht mij bij Kruitbosch & De Weerd. Hier zouden ze erg hun best gaan doen om het horloge weer van nieuwe firmware te voorzien. Nog wel een keertje extra heen en weer voor de lader, maar dat mocht de pret niet drukken.
Na een week kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat ze de S3 niet aan de praat kregen. Opsturen was dan ook de enige optie.
Zo gezegd, zo gedaan....
Twee weken later heb ik gebeld naar Samsung hoe het stond met mijn horloge. Deze was onvindbaar in het systeem. Dan maar weer naar Deventer...... Hier kreeg ik een briefje (prijsopgave) waarop was te lezen dat mijn Gear S3 niet in de EU was gekocht en dat hij daarom niet te repareren was.
Ik kon mijn Gear S3 ongerepareerd terug krijgen na betaling van 36,30 Euro.

DAT is nog eens service van Samsung! Ruim 36 Euro betalen om mijn Gear S3 niet te laten repareren.
Ik heb uiteraard nog even met de helpdesk van Samsung gebeld om te vragen waarom dit zo gaat, maar ondanks de eerdere uitspraak dat het niet zou uitmaken dat mijn Gear S3 in Florida is gekocht wordt alleen maar verwezen naar de garantievoorwaarden.
Overigens was de registratie van mijn eerste telefoongesprek op 11 juni ook ineens onvindbaar. Gelukkig heb ik daar de opname nog wel van :-)

Nu begrijp ik pas echt goed wat Samsung bedoeld met tijdloze smartwatches.......
Als ik de garantiebepalingen van Samsung S3 lees kom ik nergens tegen dat deze regio gebonden is, tenzij ik er overheen lees.
https://www.samsung.com/n...t-buitenland-heb-gekocht/

Het kan zijn dat er een speciale versie is ivm. een land waarin bepaalde regels gelden en dat dit onderdeel in de rest van de wereld niet te krijgen is. Maar dat lijkt mij voor de Gear S3 niet aan de orde.

Ik zou toch nog eens de moeite nemen met Samsung te bellen en je niet laten afschepen door Kruitbosch & De Weerd want mijn gevoel zegt mij dat je S3 nooit bij Samsung is geweest.

Je kunt hem ook zelf inleveren bij het repaircenter in Amsterdam, daar heb ik goede ervaringen mee en ik denk dat je daar meer kans op succes hebt mbt. je reparatie.

Succes!

• Juancho
quote:
Boraprince schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:37:

1. met je eigen maaltijden samen te stellen ben je er toch bijna? ik heb zo een aantal maaltijden volledig gewogen en berekend en zo een item toegevoegd bij "mijn eten". ik maak elke dag een smoothie. bv: 150gr yoghurt, 1 banaan, 100ml melk, 5gr honing, 10gr noten = 306kcal. elke dag kies ik dan smoothie banaan en alle items worden toegevoegd in mijn maaltijd. dus elke keer worden hetzelfde aantal kcal toegevoegd als ik dit selecteer.
Precies, als je het zelf handmatig elke dag doet. Maar wat als je nu voor bijv. de hele week hetzelfde eet (ik volg eetprogramma's) dan zou ik het wel zo prettig vinden als ik mijn lijstje als standaard kan instellen en dat dit gewoon elke dag als inname berekend wordt. Dus niet handmatig! Ik weet namelijk ook wel dat je eigen eetlijstjes kan maken en deze zelf handmatig kan invullen. Maar om nu elke dag hetzelfde in te vullen vind ik gewoon iets waar niet over nagedacht is.
quote:
en kan je niet gewoon één item aanmaken per dag? dus alles van ontbijt/lunch/diner samen in een item steken en dit dan toevoegen als bv.lunch? ik weet niet dat het echt uitmaakt dat je exact weet wanneer je welke porties eet of dat het van belang is dat het dagtotaal correct is.
Dit is een oplossing die iets beter zou kunnen zijn. Alle inname op 1 hoop en die elke dag maar toevoegen. Ik weet echt niet hoe S-Health hiermee omgaat omdat je bijv. je ontbijt zo skippen terwijl dat een heel belangrijke maaltijd is voor de start van je dag.
quote:
bij gewichtscontrole is er wel een optie voorzien om je voeding automatisch in te stellen.je kan je dagelijks iname kcal invullen en dan gaat hij deze elke dag mooi verdelen over de drie maaltijden. in het overzicht van gewischtcontrole klik je op de triple dots bovenaan en kies je voor details doel weergeven, pas daarna je dagelijks iname kcal in, vervolgens automatisch invullen aanvinken.
Dat laatste is dus helaas niet mogelijk. Als ik bijv. als inname 1800 wil invoeren kan dat niet omdat S-health automatisch je inname en verbranding berekend op basis van je gewicht, streefgewicht, weekdoel. De laatste inname die ik nu bijv. kan kiezen is 2100 calorieën terwijl ik 1800 wil. Hoe krijg ik dit dan voor elkaar? Het lukt alleen als je je makkelijkheidsgraad van je doel op moeilijk/extreem zet maar dat past niet in mijn plan.
quote:
op de smartwatch heb ik ook een widget waarbij ik mijn ingenomen kcal kan invullen. hier kan je dan niet keizen uit items maar ik kan wel aanduiden hoeveel kcal mijn ontbijt/lunch/snack bevat. uw kcal zullen dan juist zijn maar je hebt dan wel geen onderverdeling van vetten/proteinen/koolhydraten.
Die heb ik ook wel, van Myfitnesspall. Daar kan ik snel iets extra's invoeren als ik onderweg ben ofzo en dan neemt S-health het idd netjes mee in het schema.

Nog een laatste vraag, sporten!

Als ik nu een uurtje aan krachttraining doe (volgens een schema van mijn PT) dan gebruik ik het horloge daar niet voor natuurlijk. Echter wil ik wel netjes in S-health toevoegen dat ik een uur aan kracht training heb gedaan en 500 calorie-en heb verbrand. Hoe krijg ik dit in godsnaam voor elkaar? Voor zover ik zie kan je alleen trainingen starten via de app maar niet achteraf een activiteit handmatig toevoegen. Mis ik iets?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:26

jabberwock

XBL:Jabberwocks

quote:
Jorgen schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 01:14:
Iemand een idee hoe ik een stopwatch gewoon als optie onder de ring krijg? Nu kan ik alleen via de onderste knop, of via een snelkoppeling naar de stopwatch, maar ik wil naast weer, barometer, stappenteller, hartslagmeter en alarm als volgende optie de stopwatch hebben. Ik heb die van Samsung geïnstalleerd, maar krijg hem niet in dat rijtje.
Dan zul je een app moeten vinden die een widget heeft. De Stopwatch app van Samsung heeft geen Widget dus daarom kun je hem daar niet onder zetten.

Wat ook nog kan is een watchface gebruiken die een directe link heeft naar de stopwatch
quote:
Juancho schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:20:
[...]

Als ik nu een uurtje aan krachttraining doe (volgens een schema van mijn PT) dan gebruik ik het horloge daar niet voor natuurlijk. Echter wil ik wel netjes in S-health toevoegen dat ik een uur aan kracht training heb gedaan en 500 calorie-en heb verbrand. Hoe krijg ik dit in godsnaam voor elkaar? Voor zover ik zie kan je alleen trainingen starten via de app maar niet achteraf een activiteit handmatig toevoegen. Mis ik iets?
Je kan toch in S-Health op je telefoon verschillende activiteiten kiezen? Ik heb net even gekeken, en je kan daar bijvoorbeeld bankdrukken als activiteit kiezen. Je kan dan een programma volgen, maar je kan ook rechtsboven kiezen voor gegevens invoeren. Daar kun je dan overeenkomstig een tijd of verbrande calorieën invullen.

Helemaal tot op de punt-komma nauwkeurig ga je het toch nooit krijgen, in geen enkele app trouwens.

jabberwock wijzigde deze reactie 13-07-2018 14:41 (41%)

• Juancho
Nee dat is het nu juist. Als ik een rondje krachttraining doe, bijv. 10 apparaten want ik volg net als bij mijn voeding een programma, dan wil ik gewoon snel invoeren dat ik 500 calorieen heb verbrand met sporten. Ik ga niet handmatig iedere oefeningen invoeren natuurlijk. Nu doe ik het dus via Myfitnesspall waar het wel kan. Gewoon een lege cardiotraining aanmaken, tijd en aantal calorieën verbrand invoeren en klaar. Kan je met 1 klik je training toevoegen. Dat wordt netjes gesynct met Shealth en klaar.

Het is alleen weer een extra app die volgens mij toch volstrekt overbodig is. Waarom kan je niet simpel in S-health zelf iets toevoegen? Gewoon 1x training a 1 uur en 500 calorieën en verder niks. Dat moet toch kunnen?

• Boraprince
quote:
Juancho schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:49:
Het is alleen weer een extra app die volgens mij toch volstrekt overbodig is. Waarom kan je niet simpel in S-health zelf iets toevoegen? Gewoon 1x training a 1 uur en 500 calorieën en verder niks. Dat moet toch kunnen?
Kan je je S Health niet linken met je Fitnesspall? hetgeen aan de S-health app ook ontbreekt is een gerelateerde site waar je al je gegevens kan raadplegen, aanpassen, wissen, ...

Het opvolgen en raadplegen van mijn workouts doe ik dan via MapMyRide. Maar slaap, ingenomen kcal, ... zitten niet mee in MapMyRide. Is voor mij ook van minder belang. Ik denk dat MyFitnessPall mee deel uitmaakt van UnderArmour en dus onrechtstreeks ook familie is van MapMyRide. Dus ik vermoed dat jij fitnessapp ook kunt linken met s health. In MapMyRide kan ik ook aanduiden om info uit te wisselen met MyFitnesspall. Het is zelfs zo dat ik alles exporteer naar Excel en daar grafieken opmaak. Grafiekweergave in MapMyRide is niet altijd juist. Voor de grafieken gebruikt men het uur van de server in USA ipv het uur van de workout. Een workout 's morgens om 05u valt in grafiek op de dag ervoor. Paar keer aangekaart maar men heeft nog geen oplossing voor dit probleem. Mij lijkt het dat ze daar niet van wakker liggen.

Voor dat ik mijn Gear Sport kocht had ik een account (betalend 22€/jaar) op MapMyRide, zelfde als MapMyRun. Deze account heb ik nog steeds en ik heb mijn S-health app gelinkt met mijn MapMyRide account. Mijn dagelijkse registratie gebeurt via S-health. Sport door meting vanaf mijn Gear Sport, eten manueel inbrengen in S-health app. het syncen gebeurt automatisch. Soms komen workouts wel dubbel binnen maar die kan ik dan op MapMyRide wissen. In MapMyRide kan ik wel manueel een workout inbrengen en alles ook manueel invullen, tijd, kcal, ...

Op het startscherm van s health moet je rechtsboven op de trippel dots klikken, dan instellingen, dan gegevensmachtigingen. Daar vind je de apps die gelinkt zijn met s health. Het instellen van de connectie zelf gebeurt in MapMyRide of andere fitness app. In MapMyRide linksboven op het hamburgermenu klikken, dan apps & devices en kiezen voor S-health. Daarna kan je connecteren.

Je kan ook iets gelijkaardigs doen met Google Fit. In MapMyRide linksboven op het hamburgermenu klikken, dan settings, connected services en google fit activeren. Maar het is best om een van de twee te kiezen en niet allebei te gelijk anders ga je mss dubbele data hebben. Ook in Google Fit kan je manueel workouts ingeven.

Een app/site die je mss ook kan helpen is https://www.fitnesssyncer.com/ ik heb deze een tijdje gebruikt dubbel naast MapMyRide. Qua grafieken is dit allemaal wel goed, enz. maar met een free account kan je maar gegevens van de laatste maand bekijken. Aangezien ik met MapMyRide heb hetgeen ik nodig heb, heb ik mij niet verdiept in het gebruik van fitnesssyncer.

Nu is dit niet direct een antwoord op je vraag maar het kan een mss een uitweg beiden voor je probleem.

@Juancho ik heb net een aantal van je eerder berichten gelezen en dat je S-Health kan linken met MyFitnesspall weet je blijkbaar al ... :+

• Boraprince
Maar als er sprake is van syncen van data dan werpt er zich een nieuwe vraag op. welke data is juist?

Welke ervaring hebben jullie met je Gear sport of S3 betreft het correct verwerven van data tijdens het sporten?

* fiets workout 48min, 18,35km afgelegd met een gemiddelde snelheid 23,0km/u.
-- volgens s health 996 kcal verbruikt
-- volgens MapMyRide691 kcal verbruikt
* fiets workout 57 min, 20,0km afgelegd met een gemiddelde van 20,9km/u
-- volgens s health 573 kcal
-- volgens MapMyRide712 kcal
* fiets workout 52 min, 19,96km afgelegd met en gemiddelde van 23,1km/u
-- s health 573 kcal
-- MapMyRide 753 kcal

Nu heb ik zelfs met de crosstrainer nog een grotere afwijking. De crosstrainer meet hartslag via borstband en nu heb ik daar de exacte data niet meer van maar er was een afwijking van 10 tot 30%. Op zulke afwijking kan je je voedingspatroon niet afstellen. Het was zelfs zo dat ik van s health dubbele data door kreeg.
* workout op crosstrainer
- ik zie verbrande kcal op crosstrainer. Exacte aantal weet ik niet meer.
- zie verbrande kcal op s health doordat ik op mijn gear sport een training heb gestart. 40 min en 218 kcal verbrand
- tijdens mijn training detecteert gear sport nogmaals mijn crosstraining door automatische detectie. Na 18 min werd de automatische training gestart. Dus tijdens mijn huidige training van 40min komen nog eens 22min automatische training op. Op 22 min heb ik 154 kcal verbrand. Als je dat afrond naar 40min dan kom je uit op 280 kcal.

Nu besef ik wel je dat niet gewoon naast elkaar kunt leggen want je hartslag wss mss hoger op het einde maar ik vind het verschil van 23% toch wel heel groot. Ik heb nog zo’n gelijkaardige situatie gehad dat er een verschil is van 17% tussen manueel gestarte training en automatisch gedetecteerde actie. Tel daarbovenop dat de gegevens om mijn crosstrainer ook nog eens totaal anders zijn. Dan weet ik niet meer met welke data ik rekening moet houden.

Ik heb zo de indruk dat bij crosstrainen de gear sport gewoon uw tijd maal een bepaalde factor doet en geen rekening houdt met uw hartslag. Als ik een gewone training doe komen de gegevens tss gear sport en crosstrainer redelijk goed over een. Mijn hartslag vertoon dan ook geen pieken. Als ik een schema kies met niveauverschil dan zijn de verschillen toch groot. Zelfs zo groot dat ik de data van gear sport niet vertrouw. Mijn hartslag piekt dan toch geregeld tegen mijn maximum.

Tijdens het fietsen heb ik geregeld dat de hartslagmeting stopt. Vermoedelijk komt dit door het trillen van de armen. Naargelang de ondergrond meer trilling en flipt de hartslagmeting. Je ziet dit heel goed op je overzicht. Als je hartslag een recht lijn is heb je geen meting. Een harstalg gaat altijd een beetje op en neer. Een voorbeeld van tijdens het fietsen. Ik rijd gemiddeld 22à23km/u. met momenten rijd ik 30km/u. gisteren heb ik even iemand gevolgd op een tijdrijfiets en heb ik een even 37km/u gereden maar ik houd dat niet lang vol met een hybride fiestke. Mijn hartslag op dat moment 72bpm. Faling hartslagmeting. Dus dan stel ik mij de vraag als de hartslagmeting niet 100% juist is hoe kan men het exacte aantal verbrande kcal berekenen?
Nu lig ik daar allemaal niet wakker van want ik ben niet aan het trainen voor een marathon en ik ben meer gefocust op geregeld bewegen. En als je dan wat data hebt stimuleert dit wel om te blijven bewegen.

Boraprince wijzigde deze reactie 23-07-2018 13:33 (3%)

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:45
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 01:14:
Ga naar de 'ring' en klik wat langer op je scherm. Je krijgt nu een optie om de 'ring' te editten en alles zo in te stellen als je wilt.

Edit: verkeerd begrepen, je kan hem alleen als app shortcut toevoegen aan je favorieten.

j-phone wijzigde deze reactie 19-07-2018 00:40 (7%)

• Jorgen
Als je je horloge reset (van de week gedaan) wat gebeurt er dan met alle eerdere opgeslagen gegevens van je hartslag en de stappenteller? Ik had verwacht dat deze wel in de Android app zouden blijven staan, maar ik kan ze niet meer vinden. Zijn die meteen ook gedeletet?

• j-phone
quote:
Jorgen schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 01:27:
Als je je horloge reset (van de week gedaan) wat gebeurt er dan met alle eerdere opgeslagen gegevens van je hartslag en de stappenteller? Ik had verwacht dat deze wel in de Android app zouden blijven staan, maar ik kan ze niet meer vinden. Zijn die meteen ook gedeletet?
Een Samsung telefoon kan je syncen met de S Health app. De gegevens blijven dan bestaan op de telefoon.

Voor een ander merk telefoon, of iOS, zou ik het niet weten.

Wel vreemd dat de gegevens verwijnen uit de telefoon app na een reset van de watch. Je zou verwachten dat dit geen invloed heeft op de gegevens die al op de telefoon staan, daar moet je als developer namelijk best wel moeite voor doen.

• Boraprince
quote:
Juancho schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:26:
[...]
In het sporthorloge topic wordt een bepaalde review goeroe genoemd die je blind zou moeten kunnen vertrouwen. Deze beste man heeft de gear sport niet getest omdat zijn GPS niet wilde aanslaan. Als ik me niet vergis tenminste. Bij mij slaat de GPS binnen 3 seconden aan, sneller kan niet. Dus zo zie je maar weer, reviews zeggen lang niet alles en brengen je eigenlijk alleen maar aan het twijfelen.
bij werkt de GPS niet goed hoor. ik start mijn training, watch detecteert locatie en dan begin ik. 500m geeft mij watch 0km afstand weer. nog eens 500m verder springt hij precies ineens aan. ik vermoede wat vertraging met het ontvangen van signalen en dat het nu wel werkt omdat ik tussen de weien rij. 2km later check ik nog eens en hij kan locatie niet detecteren. dan op geregelde tijdstippen naar watch gekeken en steeds dezelfde foutmelding. kan geen locatie detecteren. na 5km heb ik training gestopt. en heb ik een nieuwe gestart locatio OK, hartslag OK. ik vertrek maar een paar 100m verder geen locatie. de volgende 6 km nog steeds geen locatie gevonden. en ik rij gewoon langs dijken en tussen weien. dus het signaal kan niet gestoord worden door huizen ofzo.

de oplossing voor dit probleem vind zich op je phone. Als je daar de GPS aanzet en er is geen batterijspaarstand actief op je phone. dan loopt de route perfect. voor mij een goede oplossing maar het zou niet mogen aangezien de watch GPS heeft. of moet ik mss met mijn arm in de lucht fietsen 8)7

nog iemand issues met GPS.

• Roost
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18:10
Ik heb nu de S3 en wil straks graag de S4 maar ik begrijp dat het vlot wisselen tussen de watches zonder een reset te hoeven doen nog steeds niet werkt. Iemand die het wel gelukt is vlot te wisselen bijvoorbeeld tussen de S3 en de Gear Sport?

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-02 09:46
quote:
Roost schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:14:
Ik heb nu de S3 en wil straks graag de S4 maar ik begrijp dat het vlot wisselen tussen de watches zonder een reset te hoeven doen nog steeds niet werkt. Iemand die het wel gelukt is vlot te wisselen bijvoorbeeld tussen de S3 en de Gear Sport?
Hoe bedoel je dit?

Je hebt beiden, en de ene dag draag je de S3 en dan de Sport?

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXS2CSB3 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Roost schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:14:
Het schijnt dat het onder Android wel kan al zegt Samsung van niet.

Onder iOS zo-wie-zo niet.

Ik heb Samsung Support gevraagd het als een feature request aan ontwikkeling door te geven maar ik krijg geen antwoord meer ondanks meerdere verzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:30
Net een kleine update gehad.

https://ibb.co/cNeX3d
https://ibb.co/kTXVpJ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henklbr
https://tweakers.net/ext/f/bFOTeatPEvEc13UYB0FwMv3N/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/1CIqym0IpyIpsHo2rytfro89/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/B9E75EKZpGF9n0nHjLqWcX70/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/jhytXgb1Pzghhdk1wpWZ5Koy/thumb.png

Firmware-update Samsung Gear S3 Classic/Frontier beschikbaar in Nederland.

Samsung Galaxy Note9 SM-N960F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.N960FXXS2CSB3 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
henklbr schreef op zondag 22 juli 2018 @ 13:14:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Firmware-update Samsung Gear S3 Classic/Frontier beschikbaar in Nederland.
Maar wat bied het?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:13

renzo4000

*Doh!*

Dat staat toch in het eerste screenshot?

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 18:10
quote:
henklbr schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 12:38:
[...]

Hoe bedoel je dit?

Je hebt beiden, en de ene dag draag je de S3 en dan de Sport?

[afbeelding]
Okay. Dus het kan wel zo te zien bij jou! Dankjewel. Ik dacht overal te lezen dat je eerst een van de twee watches een totale reset moest geven voordat je kon switchen...

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
renzo4000 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:32:
Dat staat toch in het eerste screenshot?
Ah, die plaatjes opende eerst niet.
quote:
Roost schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:03:
[...]

Okay. Dus het kan wel zo te zien bij jou! Dankjewel. Ik dacht overal te lezen dat je eerst een van de twee watches een totale reset moest geven voordat je kon switchen...
Volgen Samsung kan het niet, ik kreeg het ook niet werkend en vele ook niet.

i2Paq wijzigde deze reactie 23-07-2018 09:30 (49%)

• henklbr
quote:
i2Paq schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:29:
[...]

Ah, die plaatjes opende eerst niet.

[...]

Volgen Samsung kan het niet, ik kreeg het ook niet werkend en vele ook niet.
cc: @Roost

Dan deed jij, en velen anderen, het (waarschijnlijk) verkeerd!

Waarom plaatste ik dan die screenshot & waarom lukt het mij wel dan?

Ik heb een Gear S3 Frontier & Gear Sport, allebei aangemeld (en geconfigureerd) op mijn Samsung Galaxy Note8

Ik draag nu de Gear Sport; wil ik bv morgen mijn Gear S3 Frontier gebruiken, dan zet ik de Bluetooth op mijn Gear Sport uit, doe mijn Gear S3 Frontier aan en activeer bluetooth, ga naar mijn Gear Manager app op mijn Note8, linksboven pull-down en kies voor Gear S3 -> verbinden -> voila!

henklbr wijzigde deze reactie 23-07-2018 13:52 (7%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
henklbr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:50:
[...]

cc: @Roost

Dan deed jij, en velen anderen, het (waarschijnlijk) verkeerd!

Waarom plaatste ik dan die screenshot & waarom lukt het mij wel dan?

Ik heb een Gear S3 Frontier & Gear Sport, allebei aangemeld (en geconfigureerd) op mijn Samsung Galaxy Note8

Ik draag nu de Gear Sport; wil ik bv morgen mijn Gear S3 Frontier gebruiken, dan zet ik de Bluetooth op mijn Gear Sport uit, doe mijn Gear S3 Frontier aan en activeer bluetooth, ga naar mijn Gear Manager app op mijn Note8, linksboven pull-down en kies voor Gear S3 -> verbinden -> voila!
Ik heb iOS, daar werkt de Gear Manager heel anders op en ik heb nergens linksboven een dropdown.

En ik heb het echt geprobeerd maar zodra ik een nieuwe Gear S3 wil connecten zegt de App. dat de ander verwijderd wordt en dat deze alleen na een reset weer verbonden kan worden.

Dit "gedrag" wordt door Samsung bevestigd.

Toen ik uitlegde dat dit gevolgen heeft als de S4 uitkomt, dat ik geen S4 ga kopen als ik hierna de S3 nauwelijks meer kan gebruiken, vroeg support of ze de suggestie mochten forwarden, hierna reageerden ze nergens meer op.

• henklbr
quote:
i2Paq schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Ik heb iOS, daar werkt de Gear Manager heel anders op en ik heb nergens linksboven een dropdown.

En ik heb het echt geprobeerd maar zodra ik een nieuwe Gear S3 wil connecten zegt de App. dat de ander verwijderd wordt en dat deze alleen na een reset weer verbonden kan worden.

Dit "gedrag" wordt door Samsung bevestigd.

Toen ik uitlegde dat dit gevolgen heeft als de S4 uitkomt, dat ik geen S4 ga kopen als ik hierna de S3 nauwelijks meer kan gebruiken, vroeg support of ze de suggestie mochten forwarden, hierna reageerden ze nergens meer op.
Ok: je hebt een Gear S3, en je wilt een nieuwe S3 connecten? Dan moet je idd (helaas) alles opnieuw instellen...

Maar als je straks de "Galaxy Watch" koopt en installeert, dan blijven de settings van je S3 "bewaard" en dan krijg je (als het goed is) wel zo'n drop-down menuutje...

Dan kun je voortaan wel makkelijk switchen tussen je Gear S3/Galaxy Watch.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Herkent iemand 't feit dat de S3 lang (48+) op de lader staat, maar toch maar 3% batterij heeft daarna? Vanochtend weer terug op de lader gezet nadat dat geconstateerd te hebben, en nu issie 74% geladen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
henklbr schreef op maandag 23 juli 2018 @ 18:59:
[...]

Ok: je hebt een Gear S3, en je wilt een nieuwe S3 connecten? Dan moet je idd (helaas) alles opnieuw instellen...

Maar als je straks de "Galaxy Watch" koopt en installeert, dan blijven de settings van je S3 "bewaard" en dan krijg je (als het goed is) wel zo'n drop-down menuutje...

Dan kun je voortaan wel makkelijk switchen tussen je Gear S3/Galaxy Watch.
Met de Gear Sport het zelfde gedrag dus ik heb geen vertrouwen in een S4 combinatie.

• henklbr
quote:
i2Paq schreef op maandag 23 juli 2018 @ 20:48:
[...]

Met de Gear Sport het zelfde gedrag dus ik heb geen vertrouwen in een S4 combinatie.
Da's vreemd dan; ik kan wel zonder moeite switchen tussen mijn Gear S3 & Gear Sport...

• Autoreply
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-11-2018
Wanneer de S4 uitkomt zit ik te denken om óf die of een afgeprijsde S3 aan te schaffen.

Ik kan echter geen enkele winkel vinden waar ik de S3 even fysiek kan passen om mijn pols. Telefoonwinkels in de buurt hebben hem niet, electronicaketens (BCC, Mediamarkt) hebben ze vaak niet liggen.

Iemand een idee in regio R'dam/Delft waar er één te proberen is? Ik woon en werk in Berkel en Rodenrijs.

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-02 11:23
Ik heb mijn Gear S3 gekocht (en gepast) in de Mediamarkt in Rotterdam centrum.

JST94 wijzigde deze reactie 24-07-2018 08:55 (76%)

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• Pandorian
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:24
quote:
JBS schreef op maandag 23 juli 2018 @ 19:59:
Herkent iemand 't feit dat de S3 lang (48+) op de lader staat, maar toch maar 3% batterij heeft daarna? Vanochtend weer terug op de lader gezet nadat dat geconstateerd te hebben, en nu issie 74% geladen.
Onlangs! Geen 48h maar de standaard 8h s'nachts opladen. twee dagen achtereen slechts 87%.

Een reset later en een keer helemaal laten leeg lopen schijnt het beter te gaan (nu nog niet gekeken).

Gisteren met de update wel een vreemd dingetje. S2 was 95%, na de update (van een paar minuten) 67%!? Uren op 67% gedraaid, en pas later ging het % naar beneden.

Ik hoop zo dat de Watch op Wear draait, hoewel ik de ring bedien technisch geweldig vind mis ik de on screen notificaties en de mogelijkheid om er met een snelle draai van de pols er doorheen te scrollen.
Nu alleen het bolletje als je een seconde te traag bent. Met de verplichting om met de andere hand de notificatie op te roepen.

• BubbaNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:29
quote:
Pandorian schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:14:
[...]

Onlangs! Geen 48h maar de standaard 8h s'nachts opladen. twee dagen achtereen slechts 87%.

Een reset later en een keer helemaal laten leeg lopen schijnt het beter te gaan (nu nog niet gekeken).
Ik heb het onlangs ook een aantal keer gehad. keer herstarten lost dat wel op. Na de update afgelopen weekend laad de S3 weer twee nachten door naar 100. maar daar zit dan ook een herstart in.

• Jorgen
Dag of twee drie mijn Gear S3 Classic niet gedragen. Gewoon op de oplader laten liggen. Pak ik hem er net af, geeft hij aan maar 50% vol te zijn omdat de batterij te warm is. Ok, het is binnen ook 32 graden hier in mijn huis. Maar ik had eigenlijk niet verwacht dat mijn horloge daar last van zou hebben en niet meer laadt. Meer mensen dit probleem?

• JBS
  • Niet online
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 19:04:
Dag of twee drie mijn Gear S3 Classic niet gedragen. Gewoon op de oplader laten liggen. Pak ik hem er net af, geeft hij aan maar 50% vol te zijn omdat de batterij te warm is. Ok, het is binnen ook 32 graden hier in mijn huis. Maar ik had eigenlijk niet verwacht dat mijn horloge daar last van zou hebben en niet meer laadt. Meer mensen dit probleem?
Had vanochtend ook weer dat m'n S3 niet op 100% geladen van de lader kwam, maar op 97% was blijven hangen. Bij mij gaf ie echter niet aan dat hitte de oorzaak was. Kreeg je dat direct te zien toen je je S3 van de lader pakte?

• Jorgen
@JBS Ja, direct. Ik kreeg de groene batterijcirkel te zien met 50% met daarbij de melding dat de batterij zo warm was dat hij niet meer opgeladen kon worden.

De Gear S3 ligt hier momenteel naast me op de bank en is totaal niet warm meer. Toen ik hem vanaf de lader pakte was hij net zo warm als mijn LG G6 die ik met deze warmte ook aan de oplader gebruik. Ga hem er zo nog eens opleggen.

Jorgen wijzigde deze reactie 27-07-2018 19:49 (42%)

• Jorgen
Excuses voor de dubbelpost

Jorgen wijzigde deze reactie 27-07-2018 19:49 (79%)

• KennieNL
  • Laatst online: 19:11
Weet iemand of we voor de Gear Appstore andere betaalmogelijkheden dan creditcard zijn? Ik heb geen creditcard en zie als alternatief nog tegoedbonnen, echter kan ik deze nergens online vinden :/.

• Roadrunner
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-02 22:54
Vanmiddag mijn Gear S3 in gebruik genomen, mijn eerste smarwatch. Nou ja, gebruik, batterij opladen. Damn wat lees ik veel problemen mbt opladen, zowel hier als verder op het internet. Toen ik hem uit de doos haalde en aan de lader hing was hij 57% vol, hij hangt er nu een uur of 6 aan en geeft hier ook aan op 95% te zijn maar niets mbt warmte. Hij blijft ook steken op dit percentage. En Samsung zelf doodleuk adverteren dat het ding zo snel oplaadt. Ik weet het, ik had mij beter in moeten lezen maar ik had iets te besteden en ik was enthousiast geworden nav reviews maar wist dus niet echt van de problemen met het opladen.

Edit: heb 'm inmiddels geïnstalleerd en kreeg een update met o.a. iets over "Batterij algoritme" Wellicht dat dat dingen verbeterd.

Roadrunner wijzigde deze reactie 28-07-2018 20:22 (12%)

Steam Profiel / World Of Trucks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• esazs
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 21:24
Heeft iemand misschien de Windows installatiebestanden voor Gear Watch Designer nog ergens liggen? Ik denk dat we op 1.5.4 zitten, maar oudere versies zijn ook welkom.

Volgens mij ligt developer.samsung.com er een beetje uit en kan het helaas niet vinden, als iemand em kan uploaden zou dat zeer gewaardeerd worden.

edit/ nvm, werkt blijkbaar weer :)
https://developer.samsung.com/gear/design/watch-designer

esazs wijzigde deze reactie 29-07-2018 18:02 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
KennieNL schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:41:
Weet iemand of we voor de Gear Appstore andere betaalmogelijkheden dan creditcard zijn? Ik heb geen creditcard en zie als alternatief nog tegoedbonnen, echter kan ik deze nergens online vinden :/.
Waar voer je die gegevens in in je App.?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KennieNL
  • Laatst online: 19:11
quote:
i2Paq schreef op zondag 29 juli 2018 @ 18:26:
[...]

Waar voer je die gegevens in in je App.?
Een app selecteren in de appstore, bovenin de 3 streepjes -> Instellingen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
Zijn er nog security experts aanwezig in dit forum?

Het volgende maakte ik vanavond mee;

- Telefoon gaf aan dat er een update was (Samsung Galaxy S7 Edge)
- Telefoon aan de lader gelegt en de update gedraaid
- Niets meer gedaan met de telefoon
- Half uurtje later krijg ik een Whatsapp binnen op de Gear S3 en beantwoord deze ook op de Gear S3 met 'OK'

Ondertussen moest ik nog wel een sim unlock code ingeven op de telefoon en mijn wachtwoord daarna ingeven om van de telefoon gebruik te maken.

TL;DR
Na een herstart van je telefoon is het, zonder ook maar iets te doen, prima mogelijk om appjes binnen te krijgen op je Gear S3 en te beantwoorden.

Ik zou eigenlijk verwachten dat je eerst in moet loggen op de telefoon om notificatie binnen te krijgen op de Gear na een herstart.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
KennieNL schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:49:
[...]

Een app selecteren in de appstore, bovenin de 3 streepjes -> Instellingen
Dat is wel heel summier.

Ik vindt daar geen instellingen voor bv. een Creditcard.

Maar das misschien omdat ik onder iOS draai?

• Captain General
  • Laatst online: 14-08-2018
Ik kon geen centraal topic hierover vinden maar kan iemand me zeggen welk smartwatch dit is?

Captain General wijzigde deze reactie 30-07-2018 16:59 (21%)

• Juancho
Vraagje, mijn bezel van de Gear Sport heeft wat problemen nadat ik het horloge afgelopen weekend om had op een festival. waarschijnlijk wat zand/stof tussen de bezel en dat misschien gekoppeld aan wat "plak/pik drinkjes" die je wel eens over je armen heen krijgt op een druk festival.

Nu is de Gear Sport volledig water dicht als ik het goed heb, dus ik vroeg me af, kan ik veilig eens proberen om het horloge onder de kraan te doen en hopen dat de bezel dan weer fijn kan draaien?

Sowieso vind ik het opmerkelijk dat dat niet soort van afgeschermd is. Het is toch een sporthorloge? Dan kan je er rekening mee houden dat er tijdens het sporten iets van vuil of dergelijke onder kan komen..... 8)7

Juancho wijzigde deze reactie 30-07-2018 19:25 (18%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16:04
quote:
Juancho schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:07:
Vraagje, mijn bezel van de Gear Sport heeft wat problemen nadat ik het horloge afgelopen weekend om had op een festival. waarschijnlijk wat zand/stof tussen de bezel en dat misschien gekoppeld aan wat "plak/pik drinkjes" die je wel eens over je armen heen krijgt op een druk festival.

Nu is de Gear Sport volledig water dicht als ik het goed heb, dus ik vroeg me af, kan ik veilig eens proberen om het horloge onder de kraan te doen en hopen dat de bezel dan weer fijn kan draaien?

Sowieso vind ik het opmerkelijk dat dat niet soort van afgeschermd is. Het is toch een sporthorloge? Dan kan je er rekening mee houden dat er tijdens het sporten iets van vuil of dergelijke onder kan komen..... 8)7
Ik ben op vakantie en zwem al dagenlang met de gear classic in zee zonder problemen. Het horloge is dan lange tijd onder water. Thuis houd ik het horloge ook om tijdens het douchen. Dus even afspoelen zou geen probleem moeten zijn.

• mike123
  • Laatst online: 22-02 22:17
quote:
Captain General schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:58:
Ik kon geen centraal topic hierover vinden maar kan iemand me zeggen welk smartwatch dit is?
[afbeelding]
[afbeelding]
Afbeeldingen komen denk ik uit dit artikel. Staat vast de naam wel bij.
https://www.phonearena.co...es-price-release_id107237

• mike123
quote:
j-phone schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:37:
Zijn er nog security experts aanwezig in dit forum?

Het volgende maakte ik vanavond mee;

- Telefoon gaf aan dat er een update was (Samsung Galaxy S7 Edge)
- Telefoon aan de lader gelegt en de update gedraaid
- Niets meer gedaan met de telefoon
- Half uurtje later krijg ik een Whatsapp binnen op de Gear S3 en beantwoord deze ook op de Gear S3 met 'OK'

Ondertussen moest ik nog wel een sim unlock code ingeven op de telefoon en mijn wachtwoord daarna ingeven om van de telefoon gebruik te maken.

TL;DR
Na een herstart van je telefoon is het, zonder ook maar iets te doen, prima mogelijk om appjes binnen te krijgen op je Gear S3 en te beantwoorden.

Ik zou eigenlijk verwachten dat je eerst in moet loggen op de telefoon om notificatie binnen te krijgen op de Gear na een herstart.
Dat is denk ik al heel lang zo. Ik heb het zojuist geprobeerd met mijn Samsung S5+, telefoon opnieuw opgestart, niet unlocken van de sim maar gewoon laten liggen. Met een andere telefoon mijn eigen telefoon een bericht sturen. Komt gewoon binnen op mijn smartwatch en ik kan met het horloge gewoon antwoorden. Alles met een vergrendelde telefoon.
Horloge is momenteel wel weer mijn oude Pebble ivm problemen Gear S3.

• Captain General
quote:
mike123 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:26:
[...]

Afbeeldingen komen denk ik uit dit artikel. Staat vast de naam wel bij.
https://www.phonearena.co...es-price-release_id107237
Dat staat er dus niet bij.

• mike123
quote:
Ok. Ik dacht dat het een Google Pixel Watch was. Maar dat zal dan wel een algemene term zijn. Sorry.

• Juancho
quote:
Rechtermuis knop op de afbeelding --> opslaan wil nog wel eens meer informatie geven. En zie hier:

Samsung-Galaxy-Watch-Gear-S4-vs-Google-Pixel-Watch-what-we-expect.jpg

Maar die namen staan ook in de tekst natuurlijk....

Juancho wijzigde deze reactie 31-07-2018 08:39 (7%)

• Captain General
quote:
Juancho schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:37:
[...]

Rechtermuis knop op de afbeelding --> opslaan wil nog wel eens meer informatie geven. En zie hier:

Samsung-Galaxy-Watch-Gear-S4-vs-Google-Pixel-Watch-what-we-expect.jpg

Maar die namen staan ook in de tekst natuurlijk....
Had ik al gezien maar beide smartwatches zijn het niet. Of het moet een render zijn wat aardig op echt lijkt of het is een merk dat hier nog niet is genoemd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
Hoe weet je dat beide het niet zijn? De linker ziet er namelijk overduidelijk uit als een gear 3/4 frontier en de andere lijkt toch echt op de pixel watch. Als ik google op die laatste kom je dezelfde watch tegen namelijk....

Het zou ook wel vreemd zijn, een heel artikel over die 2 smartwatches maar dan 2 foute foto's gebruiken. Lijkt me stug....

Juancho wijzigde deze reactie 31-07-2018 08:51 (21%)

• JBS
  • Niet online
quote:
Roadrunner schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 20:03:
Edit: heb 'm inmiddels geïnstalleerd en kreeg een update met o.a. iets over "Batterij algoritme" Wellicht dat dat dingen verbeterd.
Na het installeren van die update lijkt het probleem (dat ogenschijnlijk zomaar uit 't niets ontstond) met maar deels opladen van mijn S3 opgelost te zijn.

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:19
.

Bad Brains wijzigde deze reactie 07-08-2018 23:26 (99%)

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• Roadrunner
quote:
JBS schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:52:
[...]
Na het installeren van die update lijkt het probleem (dat ogenschijnlijk zomaar uit 't niets ontstond) met maar deels opladen van mijn S3 opgelost te zijn.
Hier ook inderdaad. Ik had hem expres helemaal leeg laten lopen om te zien hoe lang hij erover doet om op te laden. Heeft er ongeveer 4 uur over gedaan, dat mij erg netjes lijkt. Batterijduur is ook erg lang, bijna vier dagen met display uit. Nu kijken hoe lang ie meegaat met 'always on' Mijn eerste twijfelachtige ervaringen zijn in ieder geval helemaal omgeslagen in positiviteit na hem een klein weekje gebruikt te hebben!

• DeKrijt
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22-02 08:57

DeKrijt

NERD and proud of it

Heb een vraag wat betreft meerdere accounts op een gear S3 of galaxy watch.
Voorbeeld: als ik voor het sporten 1 horloge zou willen gebruiken voor mijn vrouw en mijzelf kan ik dan switchen tussen accounts?
En kan ik dus twee verschillende telefoons aan het horloge koppelen?

Alvast bedankt voor de response

pong, nes, gameboy, megadrive, playstation 2, psp, pc, ipad, android phone

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
DeKrijt schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:31:
Voorbeeld: als ik voor het sporten 1 horloge zou willen gebruiken voor mijn vrouw en mijzelf kan ik dan switchen tussen accounts?

Niet onder iOS weet ik uit ervaring.

Misschien wel onder Android.

• SpiriTNL
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:59
quote:
DeKrijt schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:31:

Met samsung health kan je maar 1 account koppelen.
Misschien met een partner app zoals samsung dat noemt.

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• kielkiel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:16
Van de ene op de andere dag is de levensduur van de accu van mijn s3 gehalveerd. Het enige wat ik heb gedaan is een andere watch face geïnstalleerd. Ben weer teruggegaan naar de vorige face, maar de levensduur is onveranderd gebleven en blijven steken op 1,5 dag. Ook heb ik hem uit en weer aan gezet. Hebben jullie nog suggesties (behalve dan de s3 resetten naar fabrieksinstellingen).

• V3g3ta
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-02 14:49

V3g3ta

Fueled by Games!

quote:
kielkiel schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:23:
Van de ene op de andere dag is de levensduur van de accu van mijn s3 gehalveerd. Het enige wat ik heb gedaan is een andere watch face geïnstalleerd. Ben weer teruggegaan naar de vorige face, maar de levensduur is onveranderd gebleven en blijven steken op 1,5 dag. Ook heb ik hem uit en weer aan gezet. Hebben jullie nog suggesties (behalve dan de s3 resetten naar fabrieksinstellingen).
Harde reset is het enigste wat helpt zover ik weet.

PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• kielkiel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:16
quote:
V3g3ta schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 03:20:
[...]

Harde reset is het enigste wat helpt zover ik weet.
Jammer maar helaas....

• Juancho
Ook ik kreeg dit weekend de melding van de update. Ik had gehoopt dat de irritante melding van "gear bijwerken" zou verdwijnen die er nog altijd staat na de vorige update maar helaas. Als je helemaal naar links swiped staat die melding er nog steeds...

Harde reset zou het probleem alleen oplossen als ik de fora moet geloven. Toch bizar dat een bedrijf als Samsung dat niet gewoon oplost met een extra patch/update...

• jabberwock

jabberwock

quote:
Juancho schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:38:
Ook ik kreeg dit weekend de melding van de update. Ik had gehoopt dat de irritante melding van "gear bijwerken" zou verdwijnen die er nog altijd staat na de vorige update maar helaas. Als je helemaal naar links swiped staat die melding er nog steeds...

Harde reset zou het probleem alleen oplossen als ik de fora moet geloven. Toch bizar dat een bedrijf als Samsung dat niet gewoon oplost met een extra patch/update...
Wellicht is het alleen bij jou. Mij zegt het namelijk niets die melding die zichtbaar blijft.

• Juancho
quote:
jabberwock schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

Wellicht is het alleen bij jou. Mij zegt het namelijk niets die melding die zichtbaar blijft.
Helaas niet, google hierop en je schrikt je rot... _/-\o_ 8)7. Dit speelt al van de update eind vorig jaar. Zie oa: https://us.community.sams...go-away-on-S3/td-p/236334

Oplossing van Samsung: voer lekker een harde reset uit en red je ermee...

Juancho wijzigde deze reactie 23-08-2018 15:22 (30%)

• jabberwock

jabberwock

quote:
Juancho schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:14:
[...]

Helaas niet, google hierop en je schrikt je rot... _/-\o_ 8)7. Dit speelt al van de update eind vorig jaar. Zie oa: https://us.community.sams...go-away-on-S3/td-p/236334

Oplossing van Samsung: voer lekker een harde reset uit en red je ermee...
Maar dan voer je die reset toch gewoon uit. Je Gear is incl. apps en settings binnen 30 minuten weer opnieuw gekoppeld. (mits je van te voren even een backup hebt gemaakt.)

Daarnaast zou het ze sieren om deze bug te verhelpen, maar blijkbaar is het handjevol mensen die er last van hebben niet genoeg om die bug (snel) te resolven

• Juancho
Tja misschien denk ik te simpel maar als ik een duur apparaat koop van 350 euro dan verwacht ik wel iets meer support en oplossingen dan de standaard: voer maar een harde reset uit en succes. Vind ik niet horen en kunnen.

• robje_76
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 24-08-2018
Sinds de update van de app op IOS kan ik geen watchfaces meer installeren. Krijg steeds een "geen respons, time out, . Hebben meer gebruikers daar last van? :?

• jabberwock

jabberwock

quote:
Juancho schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:11:
Tja misschien denk ik te simpel maar als ik een duur apparaat koop van 350 euro dan verwacht ik wel iets meer support en oplossingen dan de standaard: voer maar een harde reset uit en succes. Vind ik niet horen en kunnen.
Eerlijk gezegd vind ik dat erg simpel gedacht ja. Het lijkt wel alsof iedereen tegenwoordig helemaal niets meer wil ondernemen/uitzoeken om een probleempje te verhelpen.Ik snap die aversie tegen een reset niet.

De standaard actie is inderdaad een harde reset. Misschien is het namelijk wel een frotte app die je gedownload hebt en dwarsligt. Dat soort dingen sluit je met een reset namelijk direct uit.

Heb je al contact met Samsung opgenomen hierover, of zit je alleen maar af te wachten op een update die het mogelijk oplost. Als je namelijk alleen maar afwacht dan zal Samsung jou niet gaan helpen, en hebben ze geen melding van het probleem wat weer zou kunnen helpen om het in een volgende update opgelost te krijgen.

Maar goed...dat is puur mijn gedachte.

• j-phone
quote:
Juancho schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:11:
Die melding had ik ook, maar is verdwenen na de laatste update. Het kan zijn omdat ik nog een extra reset heb uitgevoerd (reset als in 'herstart van het horloge', geen 'harde reset'). Ook controleer ik handmatig op updates van de S3 via de telefoon.

• Frenkel88
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-01 12:31
De laatste tijd ervaar ik met de Samsung Gear Sport dat telefoongesprekken niet altijd doorkomen. Ik gebruik een Samsung Galaxy S7 en natuurlijk heb ik Bluetooth aanstaan. Ik heb de Bluetooth verbinding opnieuw ingesteld en krijg andere meldingen wel door. Op het moment dat iemand mij belt gebeurt er niets, totdat de telefoon stopt met overgaan. Dan krijg ik de melding 'oproep gemist' wel op mijn horloge. Herkent iemand dit?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-02 08:29
Modbreak:
Ik heb voor de Galaxy Watch een nieuw topic aangemaakt, dus gelieve daar verder te discussieren over de Galaxy Watch: [Samsung Galaxy Watch] Ervaringen & Discussie.

Daarnaast horen bestelberichten niet thuis in Ervaringen topics en die mogen dus vanaf nu in: [Samsung Galaxy Watch] Levertijd & Prijzen.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-02 19:00
Kunnen we de topics niet combineren en de titel aanpassen?

Zo heel druk is het niet in het S3 topic en beide watches tonen natuurlijk nog steeds wel overeenkomsten v.w.b. software en gebruik en de hardware is ook weer niet heeeel erg spannend gewijzigd.

• Frenkel88
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-01 12:31
Heeft één van jullie wel eens gehad dat de hartslagmeter niet meer functioneert? Het groene 'licht' aan de onderkant doet niets meer, het blijft uit. Niet om de pols en ook niet als ik handmatig op meten druk. De lijn blijft constant alsof er geen hartslag is en na een seconde of 15 geeft het horloge de melding: 'kan hartslag niet meten. Probeer het opnieuw.' Een hard reset heeft niets geholpen. Betreft Een Samsung Gear Sport. Hij is er van de één op het andere moment mee gestopt. Iemand tips?

Frenkel88 wijzigde deze reactie 09-09-2018 09:25 (18%)

• Roadrunner
Ik heb ineens iets raars met mijn Gear S3. Ik kan op de watch geen instellingen meer aanpassen. Ik heb die opties niet. Normaal wanneer je de home knop ingedrukt houdt zou je door alle instellingen moeten kunenn scrollen. Nu heb ik alleen maar de opties voor 'Uitschakelen' en 'Tikgevoeligheid' Op mijn telefoon kan ik nog wel instellingen aanpassen. Voor de rest werkt alles gewoon. De Watch is uiteraard al eens gereboot geweest. Iemand hier ervaringen mee? Ik heb de laatste software versie

• jabberwock

jabberwock

Roadrunner schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:06:
Ik heb ineens iets raars met mijn Gear S3. Ik kan op de watch geen instellingen meer aanpassen. Ik heb die opties niet. Normaal wanneer je de home knop ingedrukt houdt zou je door alle instellingen moeten kunenn scrollen. Nu heb ik alleen maar de opties voor 'Uitschakelen' en 'Tikgevoeligheid' Op mijn telefoon kan ik nog wel instellingen aanpassen. Voor de rest werkt alles gewoon. De Watch is uiteraard al eens gereboot geweest. Iemand hier ervaringen mee? Ik heb de laatste software versie
Zo is het bij mij ook. Al vanaf dag 1 en is nooit anders geweest om eerlijk te zijn.

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:31

Caveman

whahoehaha

Is volgens mij niet raar, dat is gewoon de standaard instelling.....

Home/Power Button
Press and hold to turn ON or OFF the Gear S3.
Press to turn on the screen.
Press and hold for more than 7 seconds to restart the Gear S3.
Press to open the application that was selected when the user is on the Watch screen.
Press to go back to the Watch screen while the user is on the other screen tab

Back Button
Press to return to the previous screen tab.

De Home knop ingedrukt houden (dat zeg je :) ) zet de watch uit, 1x indrukken zou je in het appmenu moeten komen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Indrukken Home geeft bij mij een keuze uit van alles, onder andere een Tandwiel en hieronder zitten alles settings.

• Juancho
j-phone schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:28:
[...]

Die melding had ik ook, maar is verdwenen na de laatste update. Het kan zijn omdat ik nog een extra reset heb uitgevoerd (reset als in 'herstart van het horloge', geen 'harde reset'). Ook controleer ik handmatig op updates van de S3 via de telefoon.
Ik heb de watch ook wel eens een herstart gegeven maar de melding blijft. Ik denk dat ik dan toch maar eens de watch echt een harde reset moet geven... |:( 8)7

Als ik een backup maak en die later terug zet, dan staat alles weer zoals het nu is? Incl. gekochte apps/faces, instellingen die ik had en noem alles maar op?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Juancho schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 16:21:
[...]

Ik heb de watch ook wel eens een herstart gegeven maar de melding blijft. Ik denk dat ik dan toch maar eens de watch echt een harde reset moet geven... |:( 8)7

Als ik een backup maak en die later terug zet, dan staat alles weer zoals het nu is? Incl. gekochte apps/faces, instellingen die ik had en noem alles maar op?
Apps en Faces zitten veilig in je App.

De instellingen moeten, voor zover ik weet, opnieuw gedaan worden.

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:34
Iemand enig idee hoe ik een geopende app 'vast kan zetten'?

Ik gebruik de Spotify app om me muziek te bedienen. Als ik de app open blijft hij in beeld tot het moment dat de watch automatisch zwart gaat (zeg maar gewoon de 'lock', wat een telefoon na een tijd ook doet). Als ik de Gear S3 dan weer ontwaak door de normale draaibeweging met mijn pols dan kom ik weer op het normale startscherm, de watch face.

Als ik op de fiets zit wil ik echter snel een ander nummer kunnen selecteren. Nu moet ik dus eerst van het startscherm naar de Spotify app, de app openen en dan op volgende drukken. Is het op een of andere manier mogelijk om de Spotify app 'vast te zetten' zodat ik na de normale draaibeweging met mijn pols direct kan kiezen voor een ander nummer?

• jabberwock

jabberwock

Zover ik weet niet. Dat is eigenlijk het enige grote minpunt van het OS/horloge wat mij betreft.

• Juancho
Is wel mogelijk volgens mij als je een swipe naar beneden doet. Als je Spotify draait heb je een soort van mini player dan, net zoals op je telefoon. Dan kan je op next klikken.

wat nog handiger is, is gewoon oorspeakers kopen waarop je ook skippen in je tracks.

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-02 15:12
Juancho schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:37:
Is wel mogelijk volgens mij als je een swipe naar beneden doet. Als je Spotify draait heb je een soort van mini player dan, net zoals op je telefoon. Dan kan je op next klikken.

wat nog handiger is, is gewoon oorspeakers kopen waarop je ook skippen in je tracks.
Als je daar geen dedicated knop voor hebt, dan kun je misschien 2x snel op play drukken.

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-02 19:37
Wat is de accuduur van de Gear de?

En trekt het ook de accu van je telefoon leeg ivm connectie met hrologe
(Nieuwe in de wereld met smartwatch es)

• mike123
Ik heb een klein jaar de S3 gehad en ik deed ongeveer 3 dagen met de accu. Alleen berichten ontvangen en geen gebruik van gps tussendoor.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:50

AW_Bos

Sjoema flop 🧙‍♂️

Ik doe er drie tot vijf dagen mee. 's nachts doe ik hem altijd uit, omdat mijn telefoon toch vaak beneden aan de lader ligt, en bluetooth toch geen enkel bereik heeft. En 's nachts ermee slapen vind ik ook niet fijn.

...

• Roadrunner
Hebben jullie ook wel eens dat het scjerm van de S3 Classic ineens uit is terwijl dit niet het geval zou moeten zijn (always on) Wanneer je dan op de aan/uit knop drukt voel ik wel een kleine feedback maar er gebeurt niets. Pas na minuten en herhaaldelijk knopjes drukken gaat ie weer aan. De accu was op dat moment 34% vol. De app op mijn telefoon gaf hetzelfde aan, kon verder ook gewoon bij de settings met de app.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True