Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Samsung heeft tijdens zijn Unpacked-evenement op IFA de Gear S3 aangekondigd. Er komen twee varianten van de smartwatch: de Classic en de Frontier. Beide modellen zijn iets groter dan hun voorgangers en hebben een accu met een grotere capaciteit.

De nieuwe S3-modellen hebben een 380mAh-accu, terwijl dat bij de voorganger 250mAh was. Volgens Samsung kan de Gear S3 daardoor drie tot vier dagen gebruikt worden op een volle lading; bij de S2 is dat twee tot drie dagen.

Samsung voorziet de Gear S3-horloges van een 1,3"-amoledscherm. Dat is iets groter dan het 1,2"-display van de Gear S2, maar de resolutie is met 360x360 pixels ongewijzigd. Het always-on-scherm toont nu alle kleuren, in plaats van acht. Het display is afgewerkt met Gorilla Glass SR+, dat Corning eerder op woensdag aangekondigde. Volgens de fabrikant is dat materiaal bijna net zo krasvast als saffierglas.

Net als de eerdere smartwatches van Samsung draait de Gear S3 op Tizen. Het gaat om versie 2.3.1 van het besturingssysteem van de Zuid-Koreaanse fabrikant. In de nieuwe wearables zit een Exynos 7270-soc, een dualcore met snelheid van 1GHz die gemaakt wordt op 14nm. Er is 768MB ram aanwezig en 4GB flashgeheugen voor opslag.

Het verschil tussen de twee modellen zit in het uiterlijk en het gewicht. De Classic-uitvoering weegt 57 gram en de Frontier is met 62 gram iets zwaarder. Samsung zet de Frontier-uitvoering in de markt als een model voor met een wat 'sportiever' uiterlijk. De smartwatches zijn wat groter en zwaarder dan de Gear S2-modellen en zijn wederom waterdicht, volgens de ip68-norm.

In de Gear S3 zijn ten opzichte van de S2 geen nieuwe sensors toegevoegd. De wearables beschikken onder andere over een accelerometer, gyroscoop, barometer en lichtsensor. De horloges kunnen verbinden met bluetooth 4.2, wifi, nfc en gps.

De Samsung Gear S3 is vanaf het vierde kwartaal verkrijgbaar. Het classic-model is zilverkleurig en de Frontier is donkergrijs. Beide varianten krijgen een adviesprijs van 399 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

FrontierClassic
OSTizenTizen
Compatibel metAndroidAndroid
CPUSamsung Exynos 7 Octa (7270)Samsung Exynos 7 Octa (7270)
Werkgeheugen768MB768MB
Opslag4GB4GB
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, Wifi b/g/n, GPS, (4G)Bluetooth 4.2, NFC, Wifi b/g/n, GPS
Scherm1,3" Super Amoled, 360x360px1,3" Super Amoled, 360x360px
SensorenAccelerometer, Drukmeter, Hartslagsensor, HoogtemeterAccelerometer, Drukmeter, Hartslagsensor, Hoogtemeter
Dikte12,9mm12,9mm
Afmetingen46,1 x 49,1 mm46,1 x 49,1 mm
Gewicht62 g57 g
BehuizingRoestvaststaal (Inox)Roestvaststaal (Inox)
KleurZwartZilver
Prijs€399,99€399,99
OverigWaterdichtWaterdicht

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.010-11-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Great. Ze zien er wat robuuster en massaler uit dan de S2. Misschien is een vergelijk tabel, S2 vs S3, een leuke toevoeging aan het start-topic.

[ Voor 123% gewijzigd door Thombias op 10-11-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Modbreak:De topicwarning staat er niet voor niets. Praten over levertijd, levering, winkels en prijzen hoort thuis in [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 11-11-2016 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Sinds vanmiddag de S3 Frontier..

Super ding..

Lijkt een verbeterde versie van de Tag Heuer voor gelukkig minder geld..

Was binnen een uur helemaal gewend als oud-gebruiker van de S2..

Dit is de eerste smartwatch, die echt als horloge uitziet..

Blij verder dat het handsfree bellen weer terug is (zoals eerder bij Gear S).. rij in verschillende auto's en heb zo toch een soort carkit.. was goed te verstaan, werd gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-02 14:40
zit er standaard in de frontier 4G? want in België heb ik gezien dat de prijzen voor beiden hetzelfde zijn en zie daar nooit een verschil in eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:23
nielsvg schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 21:11:
zit er standaard in de frontier 4G? want in België heb ik gezien dat de prijzen voor beiden hetzelfde zijn en zie daar nooit een verschil in eigenschappen?
In Europa heb je (nog) niks aan de 4G functie aangezien providers hier geen eSIM ondersteunen.
Je kan dus niet een eigen SIM kaart in duwen zoals bij je mobieltje.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00
Ballebek schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 22:29:
[...]

In Europa heb je (nog) niks aan de 4G functie aangezien providers hier geen eSIM ondersteunen.
Je kan dus niet een eigen SIM kaart in duwen zoals bij je mobieltje.
Klopt, lte, dus 4g is alleen beschikbaar in de usa en korea. Europese "carriers" ondersteunen dit niet, en dus is de frontier hier geen stand alone watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Inmiddels na twee dagen gebruik ben ik nog meer onder de indruk..

De S2 redde bij gebruik van de Always-on-Clock het einde van de dag vaak niet.. daarom gebruikte ik dat alleen tijdens vergaderingen, omdat je dan niet overdreven op de klok hoeft te kijken (wekgebaar) om te zien hoe laat het is..

Bij de S3 hoort de Always-on-Display gewoon aan te staan, omdat het leuke van dit ding is dat het dan op een echt horloge lijkt c.q. gewoon een echt horloge is.. sommige watchfaces zien in "screensaver-stand" nauwelijks anders uit dan bij "active display"..

Ondanks veel gespeel en een Always-on-Clock was nog meer dan 50% van de accu over na één dag.. Na sleeptracking nog meer dan 40%..

Toch maar tijdens ontbijt opgeladen; na drie kwartier weer op 100% (kan sneller geweest zijn; niet bijgehouden)..

Gisteren Always-on-Clock aan.. ongeveer een half uur gebeld onderweg met de S3.. (bluetooth; heb geen LTE-versie) en bijna een uur genavigeerd.. en er verder nog wat mee gespeeld.. muziek etc.. en makkelijk het einde van de dag gehaald.. >35% Super! zo had ik mij een smartwatch voorgesteld of gewenst..

Een leuke nieuwe feature is trouwens de ingebouwde barometer, die na het activeren van de meldingen gisteren al meldde dat voor vandaag slechter weer in aantocht was.. dat klopt dus al.. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
Ik laat toch mijn pre-order staan bij CB, ondanks jou goede review, ga ik toch nog ff wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffmo
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb ook een pre-order staan, kan niet wachten totdat ie er is. Tot die tijd hoop ik al e.e.a. te weten te komen. Waar ik erg benieuwd naar ben, zijn de volgende zaken:
1 Hoe zijn de activitytracker mogelijkheden? Een belangrijke redden voor mij is om mijn hardloopactiviteiten bij te houden
2 Hoe is de compatibiliteit met Iphone? Ik heb begrepen dat er een pilot project was om de Gear S2 samen te laten werken met de Iphone, maar veel resultaten zijn er volgens mij niet over bekend.
3 Hoe zit het me de leverbare apps?
4 Hoe makkelijk is het om muziek erop te zetten en om deze af te spelen?
5 Gaan we in Nederland iets hebben aan de Samsung Pay mogelijkheden? En zo ja, hoe?
Hopelijk kan iemand met een G3 in bezit hier alvast op antwoorden? Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
TakeAway schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:50:
Ik laat toch mijn pre-order staan bij CB, ondanks jou goede review, ga ik toch nog ff wachten.
meld wel eerlijkheidshalve nog even, dat hoewel ik het echt een top smartwatch vind, dat ik toch in andere forums lees dat mensen bedenkingen hebben over de draairing..

moet zeggen dat deze inderdaad minder stabiel overkomt.. sommigen klagen zelfs over speling.. niet bij mij overigens..

denk dat het een bewuste keuze was, omdat de ring op de G2 nog wel eens bleef klemmen (vooral na langere tijd in het water).. dat zie ik bij deze ring weer niet gebeuren, schat ik in..

dacht wel toen ik het ding kreeg dat dit minder stevig zou zijn en bij een eerste klap wel eens ernaast zou kunnen liggen.. en dat voor het robuuste model (Frontier)..

Wijziging (26/11): Gear S3 heeft eerste klap doorstaan.. geen krasje te vinden.. blijkbaar toch idd en robuust klokje..

inmiddels is ook al een filmpje op YouTube opgedoken van iemand met flinke lakschade op de ring.. maar dat kan ook een productie-fout zijn..

zou de pre-order inderdaad laten staan.. hoop dat deze ene regel over levertijd gemakshalve in dit topic mag.. in Duitsland staat de levering bij Mediamarkt en Saturn vanaf 5 december a.s.. bestellen in UK kan wel en wat helemaal een poging waard lijkt (afhankelijk van invoerrechten) is bestellen in US, waar het ding zonder contract $ 299,-- (echt 2.. 99..) kost en dan soms zelfs met een extra bluetooth headset of band wordt geleverd..?!

[ Voor 4% gewijzigd door _Nick__ op 26-11-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
jeffmo schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:34:
Ik heb ook een pre-order staan, kan niet wachten totdat ie er is. Tot die tijd hoop ik al e.e.a. te weten te komen. Waar ik erg benieuwd naar ben, zijn de volgende zaken:
1 Hoe zijn de activitytracker mogelijkheden? Een belangrijke redden voor mij is om mijn hardloopactiviteiten bij te houden
2 Hoe is de compatibiliteit met Iphone? Ik heb begrepen dat er een pilot project was om de Gear S2 samen te laten werken met de Iphone, maar veel resultaten zijn er volgens mij niet over bekend.
3 Hoe zit het me de leverbare apps?
4 Hoe makkelijk is het om muziek erop te zetten en om deze af te spelen?
5 Gaan we in Nederland iets hebben aan de Samsung Pay mogelijkheden? En zo ja, hoe?
Hopelijk kan iemand met een G3 in bezit hier alvast op antwoorden? Alvast bedankt.
1 De activity-tracker werkt goed. Automatisch. Maar beter is om een training handmatig te registreren; dus starten voor het wegrennen: omdat alleen dan ook de route wordt opgeslagen (GPS).
2 Voor zover mij bekend is de compabiliteit met Iphone nog steeds niet optimaal met standaard-app, maar worden wel alle meldingen doorgegeven. Of bellen ook lukt is een kwestie van proberen. Kwam wel dit tegen: YouTube: First impression Gear Manager app beta for iOs ! en dit: https://www.wearablesmaga...en-installeren-op-iphone/
3 De apps zijn niet bovenmatig, maar het meeste is te vinden. Helaas geen Google Now of Assistant en dus ook geen Nederlandse spraakherkenning, maar het aantal apps lijkt nog te groeien en ik voorspel een grotere groei als meer hobby'isten overstappen op de S3 of Tizen. De Galaxy-toestellen zijn ook vooral populair geworden, omdat hobby'isten soms leuker spul aanboden dan wat Samsung bedacht had.
4 De S3 is de eerste watch die Spotify volledig zou ondersteunen. In sommige forums wordt echter geklaagd over het feit dat dat nog niet zou lukken. Er kan iets meer dan 1GB (meer dan 2GB van de standaard 4GB wordt door basis software gebruikt) op de S3 zelf worden opgeslagen (voor het rennen zonder gsm). Play Music en de Samsung Music Player zijn goed en makkelijk te bedienen via de S3 (trouwens ook YouTube of andere streaming-apps).
5 Samsung Pay zal er echt wel komen. Of dat in 2017 zal zijn in Nederland? Zal waarschijnlijk (ook) aan de concurrenten liggen. Ben zelf geen voorstander om geldtransacties als eerste te testen. :)

• _Nick__
  • Niet online
Ook na inmiddels een week nog heel enthousiast over de Gear S3 (Frontier)..

Na uitgespeeld te zijn, redt de accu ook wel drie dagen met "always-on-display" op aan.. hoort gewoon bij dit model.. ziet echt als een klok uit..

Verbeteringen ten opzichte van S2 zijn:
1) het schrijven op het scherm: letters worden dan omgezet in getypte tekst (alleen bij Engels-US, maar kunt dan Nederlandse woorden schrijven; typ zelf met T9 (toch sneller) en draai ring naar links om namen of moeilijke woorden te schrijven: werkt echt prima)..
2) de barometer: heeft toch al een paar keer eerder regen gemeld dan buienradar.. is vaak de melding om op buienradar te checken wat er gaat gebeuren..
3) verbindingen zijn beter.. de S2 verbond wel met WiFi, maar gaf daarna nauwelijks nog berichten binnenshuis door.. bij de S3 gaat dit wel echt goed.. twee kanten op..
4) bellen met de S3 is echt een uitkomst vaak (meestal in de auto of als je buiten ergens bezig bent)..
5) misschien had de S2 dit ook al (of krijgt dat straks in een firmware-update), maar "niet-storen" kan nu ook op tijd worden ingesteld.. heb dit zelf ingesteld op drie kwartier voor het slapen gaan.. bij geen interactie gedurende 45 minuten gaat het scherm dan ook vanzelf op zwart (zelfs bij always-on-display (overdag blijft de AOD wel continu aan (geen extra slaapstand) zodat het licht van de S3 niet hinderlijk is in bed (en slaap geregistreerd kan worden)..
6) watchfaces zijn super.. AOD in kleur (en sommige met nauwelijks verschil met active display).. maar ook kunstmatige "zonneschittering" bij wekgebaar.. echt goed gedaan.. bijna echt..
7) bij langer still zitten worden (zittende) strekoefeningen voorgesteld (met animaties) om voldoende fit te blijven.. grappig..

Op dit moment zou ik niet weten hoe Samsung (of een concurrent) de(ze) Smartwatch nog beter zou kunnen maken..

Als wij in Nederland straks ook nog Samsung Pay krijgen (waar de meeste mensen op Amerikaanse forums over los gaan; S3 heeft NFC én MSFT) is het helemaal een toppertje..

[ Voor 8% gewijzigd door _Nick__ op 27-11-2016 20:07 ]

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 09:58
_Nick__ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:53:

Na uitgespeeld te zijn, redt de accu ook wel drie dagen met "always-on-display" op aan.. hoort gewoon bij dit model.. ziet echt als een klok uit..
Wat gebeurt er met de brightness van het display op "always on", past deze zich aan, of loop je altijd met een zaklamp rond?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• _Nick__
  • Niet online
Baiko schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:11:
[...]

Wat gebeurt er met de brightness van het display op "always on", past deze zich aan, of loop je altijd met een zaklamp rond?
In het "echte" donker (slaapkamer) redelijk fel.

Niet overdreven; viel in bioscoop nauwelijks op.

Bij hinder is misschien de app "Theater Mode" een tip.. met widget meteen naar laagste contrast en terug..

[ Voor 13% gewijzigd door _Nick__ op 27-11-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
_Nick__ schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:19:

4 De S3 is de eerste watch die Spotify volledig zou ondersteunen. In sommige forums wordt echter geklaagd over het feit dat dat nog niet zou lukken. Er kan iets meer dan 1GB (meer dan 2GB van de standaard 4GB wordt door basis software gebruikt) op de S3 zelf worden opgeslagen (voor het rennen zonder gsm). Play Music en de Samsung Music Player zijn goed en makkelijk te bedienen via de S3 (trouwens ook YouTube of andere streaming-apps).
Heb je zelf Spotify getest? Want ik heb zelf inderdaad ook gelezen dat Spotify voor velen niet beschikbaar is. Ik zit nog een beetje te dubben of ik deze smartwatch ga kopen. Wat ik eigenlijk nodig heb is offline Spotify-support voor mijn playlists en integratie (of importeren) met Strava. Dat laatste kan door Strava te koppelen met S Health, als ik het goed begrijp.

Hoe zit het nu trouwens met de accuduur na een tijdje gebruik? Laad je em elke dag op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:27:
[...]

Heb je zelf Spotify getest? Want ik heb zelf inderdaad ook gelezen dat Spotify voor velen niet beschikbaar is. Ik zit nog een beetje te dubben of ik deze smartwatch ga kopen. Wat ik eigenlijk nodig heb is offline Spotify-support voor mijn playlists en integratie (of importeren) met Strava. Dat laatste kan door Strava te koppelen met S Health, als ik het goed begrijp.

Hoe zit het nu trouwens met de accuduur na een tijdje gebruik? Laad je em elke dag op?
Spotify-app wordt pas midden december verwacht.. zullen dan wel testen online verschijnen..

Ben zelf geen Spotify-gebruiker meer.. heb familie met meer gebruikers (Google Play dan maar)..

Laad de Gear S3 door de week iedere dag op, omdat ik niet weet of ik overdag veel moet bellen.. staat dan 's avonds wel vaak nog op meer dan zeventig procent.. (met Always-on-Display) de hele dag aan geweest..

Is inmiddels een nieuwe firmware-update met speedometer.. heb ik zelf nog niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog even afwachten dus :)

Ik heb inmiddels de eerste uitgebreide review gevonden: GSM Arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Samsungs Speedometer app (Speedometer for Gear) staat nu in de App Store..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een uitgebreide review: Phone Arena

Vooralsnog zijn de ervaringen positief genoeg voor mij om hem nog steeds te overwegen. Ik ga hem eens uitproberen als ie ergens in de winkels ligt... want hij blijft toch wel groot.

Edit: nog eentje van Trusted Reviews: Klik. Die is minder positief, wegens grootte en gebrek aan apps op Tizen. Bekende minpunten natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 29-11-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Inmiddels nieuwe firmware-versie: R7x0XXU1APK6/R760OXA1APK6.. (14,06 MB)..

Nu nog in VS.. (daar ook als eerste verkrijgbaar)..

Verbetering gebruik GPS.. (ook voor Speedometer-app)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffmo
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05-2024
Heb gister de klokjes mogen uitproberen in de Samsung winkel in de binnenstad. Ik vind em niet te groot, eigenlijk vergelijkbaar met mijn andere klokjes. En ik heb geen dikke polsen... Vind em ook lichter aanvoelen dan mijn eigen klokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

jeffmo schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:19:
Heb gister de klokjes mogen uitproberen in de Samsung winkel in de binnenstad. Ik vind em niet te groot, eigenlijk vergelijkbaar met mijn andere klokjes. En ik heb geen dikke polsen... Vind em ook lichter aanvoelen dan mijn eigen klokje.
Ik twijfel nog (zonder overigens nog zelf uitgeprobeerd te hebben). Op sommige foto's waarbij ik de Gear S3 bij iemand om de polsen zie, lijkt ie te groot, maar op anderen weer prima. Ik heb het vermoeden dat de Frontier groter lijkt.

Hangt natuurlijk sowieso van je polsgrootte af, maargoed.

Welke Samsung-winkel hebben we het trouwens over? :)
_Nick__ schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:57:
Inmiddels nieuwe firmware-versie: R7x0XXU1APK6/R760OXA1APK6.. (14,06 MB)..

Nu nog in VS.. (daar ook als eerste verkrijgbaar)..

Verbetering gebruik GPS.. (ook voor Speedometer-app)..
Dat is deze denk ik? http://www.tizenexperts.c...-software-version-update/

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 30-11-2016 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Zal waarschijnlijk idd dezelfde zijn (ondanks het K5/K6-verschil)..

Europese markten zullen na het weekend wel aan de beurt zijn..

Heb zelf nog niets vreemds gemerkt aan originele firmware.. behalve dat één keer de wijzers weg waren.. en weer terug na reboot.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Coolblue heeft nu de Gear S3 Classic als BALR-uitvoering in pre-order staan.. voor € 499,--

100 euro meer voor twee extra bandjes -één leer en één met vlechtwerk (deze: https://www.balr.com/braided-bracelet-black ?! (wat heeft die met een Gear te maken)- en een extra watchface..

Door Samsung (of in opdracht) gemaakte stalen of keramische band zou ik meteen weer kopen.. was super bij S2..

[ Voor 48% gewijzigd door _Nick__ op 01-12-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een review, van Pocket-lint: Klik

Weer een positief verhaal, en met een video (pluspunt). Ik vind het bij die reviewdude goed staan. Ben erg benieuwd naar zelf uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
RoD schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:46:
Nog een review, van Pocket-lint: Klik

Weer een positief verhaal, en met een video (pluspunt). Ik vind het bij die reviewdude goed staan. Ben erg benieuwd naar zelf uitproberen.
Ik kijk ook al een tijdje naar deze smartwatch vooral omdat deze ook gps heeft.
Had eerst een S2 maar heb die snel weer teruggestuurd. Formaat van de S2 vond ik wel goed.

Ik heb ook twijfels over de grootte, zie :

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/r/s/650x/assets/images/phpwip3fl.jpg

Is toch best dik?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Here WeGo is voor de S3 ook als standalone app uitgebracht..

Vanaf vandaag te downloaden in de App Store..

Ook de nieuwe BALR watchface is sinds vandaag te downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

henkyyyyyyy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:51:
[...]

Ik kijk ook al een tijdje naar deze smartwatch vooral omdat deze ook gps heeft.
Had eerst een S2 maar heb die snel weer teruggestuurd. Formaat van de S2 vond ik wel goed.

Ik heb ook twijfels over de grootte, zie :

[afbeelding]

Is toch best dik?
Dat ie groot en dik is, daar kun je niet omheen. :P De vraag voor mij is of de Gear S3 té groot is, en dat weet ik nog niet. Op sommige foto's (zoals die jij laat zien), ziet ie er dik en lomp uit, terwijl het op andere foto's nog wel "ok" is. Het is dan ook maar net vanuit welke hoek je het bekijkt natuurlijk. Daarom wil ik het zelf even proberen om te kijken hoe het nu in real life is :)

Nog een videoreview:

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 01-12-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik heb flinke polsen waar een normaal horloge een miniatuurversie lijkt dus ik ben er wel blij mee dat er eindelijk eens iets groters is. Nog twee nachtjes slapen voor de postmeneer langskomt.

Ten tijde hadden ze voor de iPod nano een houder voor om je pols. Zag er bij iedereen wat idioot uit en bij mij stond het prima (nee, niet mee rondgelopen)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
RoD schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:56:
[...]

Dat ie groot en dik is, daar kun je niet omheen. :P De vraag voor mij is of de Gear S3 té groot is, en dat weet ik nog niet. Op sommige foto's (zoals die jij laat zien), ziet ie er dik en lomp uit, terwijl het op andere foto's nog wel "ok" is. Het is dan ook maar net vanuit welke hoek je het bekijkt natuurlijk. Daarom wil ik het zelf even proberen om te kijken hoe het nu in real life is :)

Nog een videoreview:
[video]
Ja daar heb je gelijk in, hij is sowieso groot :)
Even kijken waar ik hem, voordat ik hem bestel, ga uitproberen.

Of ik kan hem natuurlijk ook bestellen en binnen 2 weken terugsturen, als hij te groot is. (voor mij )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog een review: Digital Trends

Vergelijkbaar verhaal ten opzichte van andere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:34:
Nog een review: Digital Trends

Vergelijkbaar verhaal ten opzichte van andere reviews.
Jammer dat "onze" providers E-sims te lastig lijken te vinden:

YouTube: Samsung Gear S3 Review: The Watch That Does Everything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
Lijkt me als T-mobile niet zo moeilijk, als het in de US kan, dan is het toch copy paste?
Correct me if i'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
_Nick__ schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:53:

Verbeteringen ten opzichte van S2 zijn:
1) het schrijven op het scherm: letters worden dan omgezet in getypte tekst (alleen bij Engels-US, maar kunt dan Nederlandse woorden schrijven; typ zelf met T9 (toch sneller) en draai ring naar links om namen of moeilijke woorden te schrijven: werkt echt prima)..
2) de barometer: heeft toch al een paar keer eerder regen gemeld dan buienradar.. is vaak de melding om op buienradar te checken wat er gaat gebeuren..
3) verbindingen zijn beter.. de S2 verbond wel met WiFi, maar gaf daarna nauwelijks nog berichten binnenshuis door.. bij de S3 gaat dit wel echt goed.. twee kanten op..
4) bellen met de S3 is echt een uitkomst vaak (meestal in de auto of als je buiten ergens bezig bent)..
5) misschien had de S2 dit ook al (of krijgt dat straks in een firmware-update), maar "niet-storen" kan nu ook op tijd worden ingesteld.. heb dit zelf ingesteld op drie kwartier voor het slapen gaan.. bij geen interactie gedurende 45 minuten gaat het scherm dan ook vanzelf op zwart (zelfs bij always-on-display (overdag blijft de AOD wel continu aan (geen extra slaapstand) zodat het licht van de S3 niet hinderlijk is in bed (en slaap geregistreerd kan worden)..
6) watchfaces zijn super.. AOD in kleur (en sommige met nauwelijks verschil met active display).. maar ook kunstmatige "zonneschittering" bij wekgebaar.. echt goed gedaan.. bijna echt..
7) bij langer still zitten worden (zittende) strekoefeningen voorgesteld (met animaties) om voldoende fit te blijven.. grappig..

Op dit moment zou ik niet weten hoe Samsung (of een concurrent) de(ze) Smartwatch nog beter zou kunnen maken..

Als wij in Nederland straks ook nog Samsung Pay krijgen (waar de meeste mensen op Amerikaanse forums over los gaan; S3 heeft NFC én MSFT) is het helemaal een toppertje..
Dank voor je uitgebreide post met ervaringen.
We zijn nu weer een week verder en ben benieuwd nu dat nieuwigheid eraf is, hij je nog steeds erg bevalt?
Was je hiervoor ook al een horlogedrager?

Doe je hem elke dag om en wanneer doe je hem af en waarom, wat ik hiermee bedoel is dat ik erg zuinig ben om mijn spullen en ik mezelf hem bij een potje voetballen niet om zien gaan houden. (OCD) ;)

Hoe zit het met krasjes op de ring, ik hoor mensen klagen dat de ring van de frontier makkelijk krast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:27:
[...]

Dank voor je uitgebreide post met ervaringen.
We zijn nu weer een week verder en ben benieuwd nu dat nieuwigheid eraf is, hij je nog steeds erg bevalt?
Was je hiervoor ook al een horlogedrager?

Doe je hem elke dag om en wanneer doe je hem af en waarom, wat ik hiermee bedoel is dat ik erg zuinig ben om mijn spullen en ik mezelf hem bij een potje voetballen niet om zien gaan houden. (OCD) ;)

Hoe zit het met krasjes op de ring, ik hoor mensen klagen dat de ring van de frontier makkelijk krast?
Bevalt nog prima.

Voor de Gear S heb ik twintig jaar zonder horloge gelopen. De Gear S heeft overigens nog steeds de meeste functionaliteit; zelfde nu al als S3 LTE-versie. S3 is wel niet een beetje mooier.

Een Gear (zeker deze) scheelt het vaak checken van je gsm; blijft toch minder sociaal in gezelschap: hoewel steeds meer geaccepteerd.

S3 heeft inmiddels al wat stootjes en een klap doorstaan; heb het ding dagelijks om: geen krasje te zien.

Omdat ik slaap registreer (ook nu meteen op S3 af te lezen), doe ik de accu tijdens douchen of eten opladen.

Favoriete nieuwe feature is de barometer. Heb alerts van buienradar daarom zelfs uitgezet. Barometer waarschuwde steeds eerder.

Hoop dat jullie vandaag ook jullie speeltjes krijgen. Ben benieuwd wat anderen vinden en ontdekken.

[ Voor 5% gewijzigd door _Nick__ op 02-12-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
_Nick__ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:56:
[...]

Bevalt nog prima.

Voor de Gear S heb ik twintig jaar zonder horloge gelopen. De Gear S heeft overigens nog steeds de meeste functionaliteit; zelfde nu al als S3 LTE-versie.

S3 is wel niet een beetje mooier.

S3 heeft inmiddels al wat stootjes en een klap doorstaan; heb het ding dagelijks om: geen krasje te zien.

Omdat ik slaap registreer (ook nu meteen op S3 af te lezen), doe ik de accu tijdens douchen of eten opladen.

Favoriete nieuwe feature is de barometer. Heb alerts van buienradar daarom zelfs uitgezet. Barometer waarschuwde steeds eerder.

Hoop dat jullie vandaag ook jullie speeltjes krijgen. Ben benieuwd wat anderen vinden en ontdekken.
Dank je wel!

Ik krijg hem straks binnen, laat ook mijn bevindingen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahsin Junior
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 07:14
_Nick__ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:56:
[...]

Bevalt nog prima.

Voor de Gear S heb ik twintig jaar zonder horloge gelopen. De Gear S heeft overigens nog steeds de meeste functionaliteit; zelfde nu al als S3 LTE-versie. S3 is wel niet een beetje mooier.

Een Gear (zeker deze) scheelt het vaak checken van je gsm; blijft toch minder sociaal in gezelschap: hoewel steeds meer geaccepteerd.

Ben ook van plan om de Gear S3 te bestellen alleen het enige wat me tegen houd is of de speech to text ook in het Nederlands werkt...zoals bijvoorbeeld bij het beantwoorden van SMSjes met de microfoon. heb jij dit toevallig getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Laatst online: 14:25
Hoe gaat dat slapen met de gear dan precies? Gewoon een app en je moet het horloge omhouden of zo? Slaapt dat wel fijn?

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Bahsin Junior schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:51:
[...]

Ben ook van plan om de Gear S3 te bestellen alleen het enige wat me tegen houd is of de speech to text ook in het Nederlands werkt...zoals bijvoorbeeld bij het beantwoorden van SMSjes met de microfoon. heb jij dit toevallig getest?
Werkt volgens mij helaas nog niet..
Alleen de S-voice-talen hebben spraakherkenning..

Het schrijven op het scherm werkt wel verrassend goed..

Misschien komt er nog een app voor spraakherkenning, maar Android Wear heeft wat dat betreft voor Nederlands een grote voorsprong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Scorpinus schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:53:
Hoe gaat dat slapen met de gear dan precies? Gewoon een app en je moet het horloge omhouden of zo? Slaapt dat wel fijn?
Slaap wordt automatisch geregistreerd via S Health-app op S3..

Slaapt hetzelfde.. wel even always-on-display goed instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahsin Junior
_Nick__ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:17:
[...]

Werkt volgens mij helaas nog niet..
Alleen de S-voice-talen hebben spraakherkenning..

Het schrijven op het scherm werkt wel verrassend goed..

Misschien komt er nog een app voor spraakherkenning, maar Android Wear heeft wat dat betreft voor Nederlands een grote voorsprong..
bedankt voor je snelle antwoord Nick, begrijp ik hieruit dat S-voice nog niet beschikbaar is in het Nederlands?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Bahsin Junior schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:26:
[...]

bedankt voor je snelle antwoord Nick, begrijp ik hieruit dat S-voice nog niet beschikbaar is in het Nederlands?
Volgens mij niet..

Wel andersom.. er is een TTS-app voor Nederlands (text-to-speech) voor de Gear.. kan ook op de S3 geïnstalleerd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahsin Junior
_Nick__ schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:58:
[...]

Volgens mij niet..

Wel andersom.. er is een TTS-app voor Nederlands (text-to-speech) voor de Gear.. kan ook op de S3 geïnstalleerd worden..
Wat bedoel je met andersom?, met die TTS app lukt het dus wel om berichten te beantwoorden met Nederlandse spraak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Bahsin Junior schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:07:
[...]

Wat bedoel je met andersom?, met die TTS app lukt het dus wel om berichten te beantwoorden met Nederlandse spraak?
Nee. App leest ontvangen berichten wel voor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Heb hem net een uurtje om en qua grootte valt hij mij ontzettend mee, dat had ik niet verwacht met mijn dunne polsen :+
Voor de rest echt een mooi ding en hij voelt lekker snappy,

Kan er voor de rest nog weinig over vertellen, ga weer even verder spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:30:
Heb hem net een uurtje om en qua grootte valt hij mij ontzettend mee, dat had ik niet verwacht met mijn dunne polsen :+
Voor de rest echt een mooi ding en hij voelt lekker snappy,

Kan er voor de rest nog weinig over vertellen, ga weer even verder spelen! :)
Kun je eens een foto van je pols laten zien? (vreemde vraag als je hem zo stelt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
RoD schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:31:
[...]

Kun je eens een foto van je pols laten zien? (vreemde vraag als je hem zo stelt :+ )
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/207w7qp.jpg

Of wil je mijn naakte pols zien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:46:
[...]

[afbeelding]

Of wil je mijn naakte pols zien? :+
Zo is ie goed, dank je :+

Je lijkt inderdaad (relatief?) dunne polsen te hebben, en ik vind de Gear S3 op de foto ook wel groot lijken. Jij vindt dat dus prima? Hoe is het draagcomfort? Is het niet irritant groot?

Ik heb zelf ook niet de dikste polsen vermoed ik zo, dus ik vermoed dat het er bij mij ook ongeveer zo uit gaat zien. Al ga ik voor de Classic.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 02-12-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
RoD schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 19:48:
[...]

Zo is ie goed, dank je :+

Je lijkt inderdaad (relatief?) dunne polsen te hebben, en ik vind de Gear S3 op de foto ook wel groot lijken. Jij vindt dat dus prima? Hoe is het draagcomfort? Is het niet irritant groot?

Ik heb zelf ook niet de dikste polsen vermoed ik zo, dus ik vermoed dat het er bij mij ook ongeveer zo uit gaat zien. Al ga ik voor de Classic.
Nee het valt me alleszins mee.
Draagcomfort is prima en had ook verwacht dat hij wat zwaarder aan zou voelen.
Moet wel zeggen dat ik er wel constant van bewust ben, maar dat zal komen omdat ik normaal geen horloges draag en ik er constant mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

henkyyyyyyy schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 20:07:
[...]

Nee het valt me alleszins mee.
Draagcomfort is prima en had ook verwacht dat hij wat zwaarder aan zou voelen.
Moet wel zeggen dat ik er wel constant van bewust ben, maar dat zal komen omdat ik normaal geen horloges draag en ik er constant mee bezig ben.
Lijkt me aannemelijk. Als ie maar lekker zit, dan vergeet je op een gegeven moment dat ie om je pols zit :) Ben benieuwd naar de ervaringen op de wat langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik zit op het laatste gaatje van de grote band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timgeelen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:00
Ook hier vandaag het horloge ontvangen, ik was eerlijk gezegd ook en beetje bang dat ie te dik zou zijn. Maar het valt me reuze mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Hier ook ontvangen en zeker niet te groot. Tizen werkt soepel, icm met de ring.
Wel opletten met aankoop van China/Ebay bandjes, die nemen het niet zo nou met de 22mm..., en die van de pennetjes die erin zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weer een setje reviews:
Wareable
Android Planet

Er begint een consistent beeld te ontstaan door al die reviews: door velen wordt toch gezegd dat de Gear S3 de beste smartwatch is, met een mooi scherm, stijlvol, stevig uiterlijk. Wel enigszins gemankeerd door zijn grootte (voor sommigen een probleem) en een gebrek aan apps. Gerapporteerde accuduur wisselt een beetje tussen de anderhalve dag (met always on display, etc), tot bijna de geadverteerde vier dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Even een vraagje:

Heeft de ring bovenop bij jullie ook een klein beetje speling?
Dus je kan er heel licht op tikken en dan klikt hij een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
henkyyyyyyy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:16:
Even een vraagje:

net even geprobeerd en ik heb dat ook inderdaad !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

henkyyyyyyy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:16:
Even een vraagje:

Ik heb dat ook ergens in een review gelezen. Samsung heeft aangegeven dat dat erbij hoort.

Nog een review: Android Central en NU.nl.

[ Voor 24% gewijzigd door RoD op 03-12-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
december 2016 @ 13:42[/message]:[/b]
[...]

net even geprobeerd en ik heb dat ook inderdaad !!
RoD schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:44:
[...]

Ik heb dat ook ergens in een review gelezen. Samsung heeft aangegeven dat dat erbij hoort.

Nog een review: Android Central en NU.nl.
Oke dank jullie wel. Dan is het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-05 20:20
ik had gisteravond bij kish.nl dezelfde metalen band besteld dat ik vorig jaar voor de S2 heb gekocht.
vanmorgen binnen en vanmiddag even bij de juwelier hier in de stad eraan laten zetten :)

ik hou namelijk niet van siliconen bandjes en vind leer niet mooi staan bij me.
nu helemaal happy :)

ik kan hier helaas geen foto plaatsen anders had ik die wel even gepost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En nog maar wat reviews:

Tom's Guide
Opvallend: Tom's Guide rapporteert een nogal magere accuduur.

AusDroid

Weet iemand trouwens of er een manier is om je Outlook-agenda te tonen op de Gear S3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
[b]
Weet iemand trouwens of er een manier is om je Outlook-agenda te tonen op de Gear S3?
Kijken waar Outlook mee synct (account/Active sync) en die account invoeren in Samsung Mail of Gmail en bij instellingen ook Agenda syncen aanvinken..

Meldingen voor agenda activeren in Gear Manager..

Zou het dan moeten doen..

[ Voor 34% gewijzigd door _Nick__ op 03-12-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahsin Junior
Jammer dat de gear geen intelligente voice control heeft zolas siri of google now...dit heeft me doen besluiten om toch af te zien voor dit mooie uitziende smartwatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Nick__ schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 18:57:
[...]

Kijken waar Outlook mee synct (account/Active sync) en die account invoeren in Samsung Mail of Gmail en bij instellingen ook Agenda syncen aanvinken..

Meldingen voor agenda activeren in Gear Manager..

Zou het dan moeten doen..
Ik heb een Exchange-account via het werk en als ik die in mijn eigen Gmail-agenda wil bekijken moet dat via een iCal. Helaas synct die niet zo lekker, waardoor ik geen nieuwe afspraken zie na de agenda te hebben geïmporteerd.

Ik vraag mij dus af hoe dat op de Gear S3 werkt. Kan ik die direct mijn werkaccount laten syncen met de Gear-software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 19:20:
[...]

Ik heb een Exchange-account via het werk en als ik die in mijn eigen Gmail-agenda wil bekijken moet dat via een iCal. Helaas synct die niet zo lekker, waardoor ik geen nieuwe afspraken zie na de agenda te hebben geïmporteerd.

Ik vraag mij dus af hoe dat op de Gear S3 werkt. Kan ik die direct mijn werkaccount laten syncen met de Gear-software?
Zou ik toch echt Samsung E-mail op gsm voor gebruiken.. bij instellingen ook Agenda-sync aanvinken..

Agenda is daarna op S3 in app en via widget te zien.. gaat prima, heb ook Exchange-account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Nick__ schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:01:
[...]

Zou ik toch echt Samsung E-mail op gsm voor gebruiken.. bij instellingen ook Agenda-sync aanvinken..

Agenda is daarna op S3 in app en via widget te zien.. gaat prima, heb ook Exchange-account..
Prima, als het zo werkt, dan installeer ik die app gewoon even :)

Is het dan ook mogelijk om de notificaties *alleen* op de S3 te tonen, en dus niet op de smartphone?

Ik vraag een beetje veel details, maar dit is opzich wel belangrijk voor me :P

Edit: ik post nog maar weer wat reviews: Android World, Soyacincau, Lowyat

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 03-12-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:20:
[...]

Prima, als het zo werkt, dan installeer ik die app gewoon even :)

Is het dan ook mogelijk om de notificaties *alleen* op de S3 te tonen, en dus niet op de smartphone?

Ik vraag een beetje veel details, maar dit is opzich wel belangrijk voor me :P

Edit: ik post nog maar weer wat reviews: Android World, Soyacincau, Lowyat
Nog niet geprobeerd.. normaliter geeft S3 notificaties van gsm door.. dus schat in dat ze aan moeten blijven (in Agenda-app op gsm)..

Zelf gebruik ik Google Agenda wegens reminders voor taken (daarvan wel notificaties op pc) en gebruik ik Samsung Agenda-notificaties voor echte afspraken (alleen die meldingen op gsm/S3)..

Meldingen alleen op S3 zullen waarschijnlijk ook op S3 moeten worden ingevoerd; bijvoorbeeld in nieuwe Reminder-app voor S3 of in My Notes (download)..

[ Voor 6% gewijzigd door _Nick__ op 03-12-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:30
Werkt er iets niet / niet goed met een niet Samsung phone?

Ik zie op de US site een " werkt misschien niet helemaal" met een andere android phone. wie hier ervaring mee.
Heb nu de Gear live (Android - Wear), en die werkt out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb het klokje ook sinds vrijdag in huis. Over het geheel ben ik best tevreden. Hardloop rondje monitoren is waardeloos. Afstand klopt redelijk maar tijden, cadans en hartslag verschillen gigantisch vergeleken met mijn TomTom Multisport HR.

Opzich jammer had gehoopt ook te kunnen hardlopen met dit horloge. Daarnaast blijft er niks over van je data als deze gesynchroniseerd is met strava, rondetijden zijn veranderd en de hartslag gegevens zijn verdwenen. Gemiste kans!

Verder tevreden over het klokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Poelie schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:19:
Ik heb het klokje ook sinds vrijdag in huis. Over het geheel ben ik best tevreden. Hardloop rondje monitoren is waardeloos. Afstand klopt redelijk maar tijden, cadans en hartslag verschillen gigantisch vergeleken met mijn TomTom Multisport HR.

Opzich jammer had gehoopt ook te kunnen hardlopen met dit horloge. Daarnaast blijft er niks over van je data als deze gesynchroniseerd is met strava, rondetijden zijn veranderd en de hartslag gegevens zijn verdwenen. Gemiste kans!

Verder tevreden over het klokje.
Apart. Veel anderen geven juist aan dat de GPS/hartslag op zich goed werken, met slechts kleine afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Hier doet ie de hartslagen prima, alleen heb ik over de stappenteller zo mijn bedenkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Heeft er iemand een screenprotector op het glas zitten?

Ben altijd enorm zuinig en heb nu ook nog het plakkertje erop zitten vanuit de doos. :+ omdat ik nog wilde beslissen of ik hem ging houden of niet. Maar die knoop is doorgehakt en het is een blijvertje. :)

Maar voordat ik dat plakkertje eraf haal, verstandig om een screenprotector erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RoD schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:14:
[...]

Apart. Veel anderen geven juist aan dat de GPS/hartslag op zich goed werken, met slechts kleine afwijkingen.
Zag zelfs filmpje van iemand, die in ziekenhuis werkte en het vergeleek met de daar aanwezig apparatuur.. en de meting was "spot on"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yPop
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 15:10
henkyyyyyyy schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:14:
Heeft er iemand een screenprotector op het glas zitten?

Ben altijd enorm zuinig en heb nu ook nog het plakkertje erop zitten vanuit de doos. :+ omdat ik nog wilde beslissen of ik hem ging houden of niet. Maar die knoop is doorgehakt en het is een blijvertje. :)

Maar voordat ik dat plakkertje eraf haal, verstandig om een screenprotector erop te zetten?
Dit is wel een dingetje om over na te denken. Na anderhalf jaar is mijn Pebble Time gewoon op, puur en alleen maar omdat ik onhandig ben en vaak tegen dingen aanloop. Iets wat ik mij pas realiseer sinds ik dat ding heb.
Hij zit echt helemaal onder de krassen.

Hoeveel zou een screen protector hier tegen helpen? Ik overweeg zelf de extra verzekering van 70 euro bij CoolBlue te nemen, omdat ik zeker weten dat hij na 2 jaar gewoon aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Nick__ schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:43:
[...]

Zag zelfs filmpje van iemand, die in ziekenhuis werkte en het vergeleek met de daar aanwezig apparatuur.. en de meting was "spot on"..
Die heb ik ook gezien. Ik vind het wel opvallend: sommige mensen rapporteren uitstekende waardes, terwijl anderen zeggen dat er geen bal van klopt. Ik vraag me af waar die discrepantie vandaan komt. Softwareversies? Of zou het met het soort pols te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsie1337
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04 13:59
Ik zit zelf met een iPhone 7 plus en vind de S3 echt een de mooiste smartwatch tot nu toe. Kan je ook optimaal gebruik maken van de smartwatch als je zelf geen android telefoon hebt? Wat voor zaken zal je bijvoorbeeld missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nielsie1337 schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:19:
Ik zit zelf met een iPhone 7 plus en vind de S3 echt een de mooiste smartwatch tot nu. Kan je ook optimaal gebruik maken van de smartwatch als je zelf geen android telefoon hebt? Wat voor zaken zal je bijvoorbeeld missen?
Volgens mij is er nog geen ondersteuning voor iOS, maar dat staat wel op de planning. Volgens mij is er een bèta van de Gear Manager-app voor iOS in omloop, maar je moet dus nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RoD schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:58:
[...]

Die heb ik ook gezien. Ik vind het wel opvallend: sommige mensen rapporteren uitstekende waardes, terwijl anderen zeggen dat er geen bal van klopt. Ik vraag me af waar die discrepantie vandaan komt. Softwareversies? Of zou het met het soort pols te maken hebben?
Ik gok op het soort bandje..

De meegeleverde band is perfect.. geeft ook correcte metingen..

De mensen, die klagen over onjuiste metingen, vertellen er vaak niet bij dat zij een ander model bandje hebben, waarbij de pols minder contact maakt.. ziet het wel vaak op filmpjes.. (metalen, bol staande bandjes en dan klagen over slechte metingen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

_Nick__ schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:36:
[...]

Ik gok op het soort bandje..

De meegeleverde band is perfect.. geeft ook correcte metingen..

De mensen, die klagen over onjuiste metingen, vertellen er vaak niet bij dat zij een ander model bandje hebben, waarbij de pols minder contact maakt.. ziet het wel vaak op filmpjes.. (metalen, bol staande bandjes en dan klagen over slechte metingen)..
Hoe zou het zijn bij een leren bandje? Ik ben namelijk wel van plan om een extra leren bandje te kopen.

Verder: review van Wired

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
_Nick__ schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:43:
[...]

Hier ook: hartslag werkt perfect (gelijk met mijn Omron bloeddrukmeter)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
RoD schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:40:
[...]

Hoe zou het zijn bij een leren bandje? Ik ben namelijk wel van plan om een extra leren bandje te kopen.

Verder: review van Wired
Schat in dat dat goed gaat..

Alle bandjes met gaatjes passen doorgaans beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
Ik heb het originele bandje, metingen zijn de 1e 5 - 10 min slecht daarna pas spot on. de synchronisatie met Strava blijft echt om te huilen. Tijden kloppen niet en gegevens worden gewoon weggelaten.
In S Health klopt de cadans ook niet na het hardlopen deze geeft 82. terwijl op het horloge een cadans van 178 zichtbaar is. TomTom komt met een cadans van 179, dus de waarde van het klokje geloof ik wel.

vanavond weer een testrondje doen kijken of het beter gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Poelie schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:02:
Ik heb het originele bandje, metingen zijn de 1e 5 - 10 min slecht daarna pas spot on.
Misschien is je GPS nog niet gelocked die eerste paar minuten?
de synchronisatie met Strava blijft echt om te huilen. Tijden kloppen niet en gegevens worden gewoon weggelaten.
In S Health klopt de cadans ook niet na het hardlopen deze geeft 82. terwijl op het horloge een cadans van 178 zichtbaar is. TomTom komt met een cadans van 179, dus de waarde van het klokje geloof ik wel.

vanavond weer een testrondje doen kijken of het beter gaat...
Dit vind ik wel zorgwekkend, want ik ben ook van plan om mijn hardloopsessies etc te syncen met Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelie
RoD schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:26:
[...]

Misschien is je GPS nog niet gelocked die eerste paar minuten?

[...]

Dit vind ik wel zorgwekkend, want ik ben ook van plan om mijn hardloopsessies etc te syncen met Strava.
Gps heeft na 20sec een lock duidelijk te zien met de TomTom log(trilt bij een fix), het is gewoon de hartslag sensor die er niks bakt. ik zal vanavond eens 2 runs naast elkaar laten zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Poelie schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:29:
[...]

Gps heeft na 20sec een lock duidelijk te zien met de TomTom log(trilt bij een fix), het is gewoon de hartslag sensor die er niks bakt. ik zal vanavond eens 2 runs naast elkaar laten zien..
Ah, ik was even in de veronderstelling dat de GPS-metingen ook niet goed waren. Het is dus alleen de hartslag waar het mis gaat?

Ben benieuwd naar het zien van je resultaten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poelie
RoD schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:33:
[...]

Ah, ik was even in de veronderstelling dat de GPS-metingen ook niet goed waren. Het is dus alleen de hartslag waar het mis gaat?

Ben benieuwd naar het zien van je resultaten :)
Oke,

Allereerst een de resultaten van een loopje afgelopen zaterdag. het was een rustig 8km loopje door open landschap zonder bijzonderheden. ik vergelijk hier eerst de verschillen tussen de TomTom app en de Samsung app, daarna zal ik beide gesynchroniseerd met strava laten zien.

S-Health (Tijd klopt, Afstand klopt redelijk mist alleen de 1e 250m)
Wat je duidelijk ziet is dat het ca 13min duurt om de hartslag te stabiliseren.
De Cadanas van 83 slaat helemaal nergens op,
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/30mybd4.pngAfbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/e5snlx.png

Nu dezelfde Run met TomTom:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/eaqp7m.png

Oke en nu komt het, beide runs automatisch gesynchroniseerd met Strava.
Samsung:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/zuie0k.pngAfbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2vv2m0w.png

TomTom:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2hwzmkl.pngAfbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2u5c38k.png

Natuurlijk zijn de Samsung tijden om van te dromen als je een rustig loopje doet maar verre van realistisch.
De TomTom data heeft in Strava ook de hartslag deze mist bij Samsung, erg jammer!
Wat ik zie is dat de gear lange tijd nodig heeft om zijn gps te stabiliseren het zou prettig zijn als je een run start de Gear je even laat wachten tot dat het GPS signaal stabiel is voor betrouwbare data.

Vanavond nogmaals een run gedaan van 5km hier de volgende verschillen(nog zonder strava synchronisatie die gebeurd s'nachts met S-Health)

Samsung:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/69nk7k.pngAfbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/72rhow.png

TomTom
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/25aqixk.pngAfbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/eg2rzc.png

Deze keer is de Samsung 650m te laat met een gps fix, dit terwijl ik eerst de run start, horloge op pauze zet om te wachten op een fix. Hierna begin ik met de run.
Daarnaast is mijn hartslag 30 slagen lager dan die van TomTom en de Cadans weer het padje af.

Verbeterpunten van mijn kant:
- Verbeter de HR monitor functionaliteit
- Wachten op bruikbare GPS fix voordat je kan starten met hardlopen!
- Cadans klopt van geen kant.
- Synchronisatie met Strava optimaliseren

to be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat een rare resultaten... heel erg vreemd. Dank voor het delen ervan :)

Ben benieuwd of anderen ook dit soort ervaringen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
Weet iemand hoe ik een reset uitvoer? (Ben mn pin kwijt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 14:27
https://www.verizonwirele...rt/knowledge-base-200159/

Dikke kans dat dit ook zo voor de S3 werkt. Anders zelf ff googlen he ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
renzo4000 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:11:
https://www.verizonwirele...rt/knowledge-base-200159/

Dikke kans dat dit ook zo voor de S3 werkt. Anders zelf ff googlen he ;)
Thanks, had deze ook al geprobeerd alleen verkeerd gelezen.. dus bij deze het werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Even een vraagje.

Wanneer bij jullie het scherm helemaal donker is, zien jullie dan ook een heel klein ander gekleurd vierkantje zitten? Het lijkt wel een sensor in het scherm.

Hij zit precies tussen de 12 en de 6 en net iets onder het midden.

EDIT :

Sorry had eerst moeten googlen....

Heb het al gevonden : Afbeeldingslocatie: https://img.global.news.samsung.com/global/wp-content/uploads/2016/11/GearS3_Teardown_Main_3_Display.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door henkyyyyyyy op 06-12-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 14:25
Ik heb sinds zaterdag de s3, en ben er als horloge zeer tevreden over! Ben wel nog op zoek naar de echte meerwaarde als smartwatch. Reageren op een whatsapp is leuk, maar ik zou graag hele chats willen bekijken... Is er iemand bekend met chathub? Of zijn er andere alternatieven om chats te bekijken?
Daarnaast vind ik het gemis van Nederlandse taal toch wel jammer. Ik gebruik eigenlijk nooit spraakherkenning, maar ik denk dat het juist bij een smartwatch als meerwaarde zou gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Firmware-update beschikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/xg4vld.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/Z0a9K5.png

Meer info: http://www.sammobile.com/...or-the-gear-s3-in-europe/

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timgeelen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 19:00
Even een vraagje waar ik niet direct een antwoord op weet, als ik in s-health een sessie start om te gaan rennen, dan begint hij eerst met een warming up, en daarna blijft hij maar zeggen dat ik te hard ren, het enige wat ik eigenlijk wil is dat het horloge bijhoudt hoe hard ik ren en welke afstand ik heb afgelegd. Verder zou ook het geluid erbij uitmogen. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
timgeelen schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:52:
Even een vraagje waar ik niet direct een antwoord op weet, als ik in s-health een sessie start om te gaan rennen, dan begint hij eerst met een warming up, en daarna blijft hij maar zeggen dat ik te hard ren, het enige wat ik eigenlijk wil is dat het horloge bijhoudt hoe hard ik ren en welke afstand ik heb afgelegd. Verder zou ook het geluid erbij uitmogen. Iemand die me kan helpen?
Staat hier niks over in de gebruikershandleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotborgh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-12-2020
Ben inmiddels ook trotse eigenaar van Gear s3 Classic voor paar daagjes en heb daarbij nog wat extra bandjes besteld rubberen van amazon (niet van samsung scheelt heel wat centjes). Zilveren en die super dure uit zwitersland van 50 dollar echt leder zijn nog onderweg. Heb hiervoor al microsoft band 1 en 2 gehad en had dus al bepaalde verwachtingen.

1. Ben erg tevreden van hoe het eruit ziet, was zelfs kleiner dan ik verwacht had.
2. Zeker niet te groot en zit comfortabel. Leren band zal is nog wat stijd maar raakt wel los bovendien heb ik ook rubberen en binnenkort de metalen en nog een leren bandje erbij.
3. Always on display gebruikt best wel wat batterij denk dat het bij mij niet langer dan 2 dagen max zal volhouden wat nog altijd langer is dan alle andere horloges die ik heb gehad. Zou het kunnen verlengen door always on uit te doen, maar juist om die reden heb ik het onder andere gekocht. Moet eruit zien als een horloge.
4. Draaiknop is geweldig
5. Touchscreen ook dat zelfs met handschoenen werkt als je die specificieke functie aanzet.
6. Meer dan voldoende watfaces. Je mag zelfs je eigen watchfaces maken als je wil
7. Bellen ermee werkt uitstekend
8. Snap niet hoe mensen in reviews een oordeel kunnen vellen over accuduur aangezien dit per persoon afhankelijk is. Denk als een fatsoenlijke vergelijking wil je moeten sporten met GPS aan zonder dat je berichten of wat dan ook heb in vergelijking met andere horloges. Situaties dienen immers gelijk te zijn dat vrijwel niet mogelijk is. Ik vind het in ieder geval een groot vooruitgang t.o.v. mijn vorige horloges. Alles is afhankelijk van hoe jij het insteld. Te denken aan gesture of always on, aantal berichten, hartslagmetingen en type berichten dat je ontvangt en eventueel de watchface dat je kiest. Wel moet ik toegeven dat je wel extreem zuinig dient te zijn om 4 dagen vol te houden. Er is een functie ook in horloge om batterij zoveel mogelijk te bespraren.
Helaas heb ik nog niet de tijd genomen om te sporten met horloge dus kan ik weinig over zeggen nog. Ik vermoed weliswaar dat ik een functie die ik al jaren roep ontbreekt namelijk tegen jezelf rennen aangezien het mij totaal niet interesseert wat mijn vrienden doen.
9. Vind speaker erg krachtig voor zo'n klein dingetje en functie om te switchen naar je telefoon of headset is ook wel handig
10. Voldoende apps om meest belangrijke dingen mee te doen. Leuk bijvoorbeeld om youtube op je horloge te kijken en zoeken of zelfs fruit ninja te spelen
11. Handig als ik telefoon kwijt ben met de find my phone functie en andersom
12. Hartslag vind ik niet veel veranderd t.o.v. de Microsoft band. Maar veel is ook afhankelijk van hoe (locatie en strak) je de horloge draagt. Heb er niet mee gesport dus kan je er weinige over zeggen helaas.

Minpuntjes of wellicht doe ik iets fout (laat me maar weten)
1. Kan geen watsapp calls opnemen, krijg dan keer op keer melding "Failed". Wellicht iemand een oplossing?
2. S voice vind ik 10 keer niets. Kan niet zeggen remind me daily at this time to do blablabl. Dan krijg ik een reminder voor 1 dag.
3. Kan maximaal maar 1 alarm op horloge instellen
4. Historie van berichten zou van mij wat groter mogen zijn
5. Gebruik van third party email apps op android betekend dat je niet door mails kan bladeren. Wel kan je ze ontvangen en verschillende taken mee uitvoeren. Je moet dus native android mail gebruiken wil je de mail app gebruiken.
6. Nog wat priegelig om te antwoorden
7. S-voice heeft geen nederlands (zie vorige punt waarom ik hier erg van baal)
8. Googlemaps vind ik nog wat onpraktisch en priegelig
9. Jammer dat samsung pay alleen in Amerika werkt
10. Best wel heet na laadsessie
11. Wanneer maakt watsapp een app voor op horloge zodat je ook die kan doorbladeren

Als er nog vragen zijn stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-06 12:07
Ik vind het best vervelend dat je alleen het laatste berichtje van een WhatsApp gesprek kan lezen.
Ik heb een App geïnstalleerd genaamd w-history, maar hierdoor krijg je dan ook weer dubbele berichten. Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Laatst online: 14:25
Ik heb gemerkt dat als mijn s3 via bluetooth verbonden is en mijn telefoon dan ook nog eens met mijn carkit verbind ik geen telefoon kan opnemen met mijn carkit.

Hij wil alleen mijn horloge als device zien waar een gesprek naartoe kan. Wel wil mijn carkit audio afspelen via mijn telefoon maar het telefoonprofiel is blijkbaar geclaimed door mijn horloge. Iemand een idee hoe je dit makkelijk 'uit' kunt zetten?

Enige manier die ik nu zag was mijn horloge disconnecten en opnieuw connecten met mijn carkit, dan pas wil hij bellen via mijn carkit.

EDIT:
Heb al een manier gevonden. In android heb ik de bluetooth verbinding aangepast zodat mijn horloge geen telefoonaudio meer mag doen. Weet niet of dit de enige manier is....maar ik was toch niet van plan om via mijn horloge te bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Scorpinus op 07-12-2016 12:08 ]

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van Android Authority: Klik

Vrij positief, maar met uitzondering van de accuduur. Ze stellen soms niet eens het einde van de dag te halen. Nu is dat met intensief gebruik, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog wat reviews:
Stuff.tv (matige review)
T3 (vrij kort)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 08-12-2016 08:54 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen met de Gear S3, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
- Accessoires: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels & Prijzen: [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen