Niet het einde van de dag halen? Ze zeggen dat je hem op het eind van de dag op de lader moet leggen om de accu op te vullen, niet dat je één dag niet haalt. Ook gebruiken zij de LTE versie, waarbij de radio natuurlijk meer verbruikt dan de bluetooth only versie.RoD schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:31:
Review van Android Authority: Klik
Vrij positief, maar met uitzondering van de accuduur. Ze stellen soms niet eens het einde van de dag te halen. Nu is dat met intensief gebruik, maargoed.
Dat is niet hoe ik het interpreteerde, maar wellicht heb je gelijk. De LTE-versie lijkt inderdaad meer te verbruiken, als ik de ervaringen zo op een rijtje zet.Mumaster schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:34:
[...]
Niet het einde van de dag halen? Ze zeggen dat je hem op het eind van de dag op de lader moet leggen om de accu op te vullen, niet dat je één dag niet haalt. Ook gebruiken zij de LTE versie, waarbij de radio natuurlijk meer verbruikt dan de bluetooth only versie.
Ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn
De dag wordt ruimschoots gehaald, met normaal gebruik hou ik nog zeker 50-60% over. Onder normaal gebruik versta ik 1 tot 2 telefoontjes via de watch, regelmatig notificaties lezen en er op antwoorden, paar hartslagmetingen per uur, en display Always on.
vraagje over het gebruik van een eventuele fietsroute
vanmiddag in s-health de fietsroute aangezet maar kan de route nergens in s-healt terug vinden.
alleen een grote groene cirkel waarin ik gefietst zou hebben.
welk programma zou ik nu nog meer moeten installeren om resultaten terug te zien ??
ook voor wandelen / hardlopen ect ??
vanmiddag in s-health de fietsroute aangezet maar kan de route nergens in s-healt terug vinden.
welk programma zou ik nu nog meer moeten installeren om resultaten terug te zien ??
Ik heb ook een vraagje. Ik heb de Fidme app geinstalleerd (loyalty-cards) en het is wel leuk om je cards vanaf je S3 te kunnen gebruiken. Echter lijkt daar geen widget voor te bestaan en ik vroeg me nu af of er een andere manier was om deze in je short-cuts te zetten (door aan de bezel naar rechts te draaien) want om nu elke keer naar alle apps te gaan en daarin dan de juiste te zoeken is wat omslachtig.
In de indeling meer naar voren schuiven of instellen als app, die opstart bij dubbel indrukken home-button..Vipermania schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:19:
Ik heb ook een vraagje. Ik heb de Fidme app geinstalleerd (loyalty-cards) en het is wel leuk om je cards vanaf je S3 te kunnen gebruiken. Echter lijkt daar geen widget voor te bestaan en ik vroeg me nu af of er een andere manier was om deze in je short-cuts te zetten (door aan de bezel naar rechts te draaien) want om nu elke keer naar alle apps te gaan en daarin dan de juiste te zoeken is wat omslachtig.
De S-Health-app op de gsm of logbestand in zelfde app op de Gear..Co1967 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:06:
vraagje over het gebruik van een eventuele fietsroute![]()
vanmiddag in s-health de fietsroute aangezet maar kan de route nergens in s-healt terug vinden.![]()
Je hebt ook een widget (heet App-sneltoets) om 4 applicaties te laten zien. Die zou je kunnen gebruiken en Fidme op één van de 4 posities te zetten.Vipermania schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:19:
Je hebt ook nog een app Launch Manager (kost 1,36) in de Galaxy App store die je alle apps laat zien beetje als Apple.
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Die App-sneltoets was de truuk ! Thanks !Scorpinus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:05:
[...]
Je hebt ook een widget (heet App-sneltoets) om 4 applicaties te laten zien. Die zou je kunnen gebruiken en Fidme op één van de 4 posities te zetten.
Je hebt ook nog een app Launch Manager (kost 1,36) in de Galaxy App store die je alle apps laat zien beetje als Apple.
Ik heb sinds een week de gear s3 en dan gekoppeld aan mijn s7 edge. In het beginnen problemen gehad maar na een paar dagen kon ik de s7 edge alleen maar koppelen en had geen verbinding. Inmiddels wel weer een verbinding kunnen maken maar wat me opvalt is dat ik maar 8 tot 10 uur battery live heb op de gear (scherm staat op 3 en het always on display staat ook aan) . Dit lijkt mij erg aan de korte tijd. Ik heb het idee dat door de bluetooth connectieproblemen er ergens een drain is ontstaan. Iemand anders ook soortgelijke problemen?
Ik heb bij meerdere mensen gelezen dat een slechte accuduur verholpen kon worden door een factory reset. Zou je kunnen proberen.nielsjo schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:27:
Ik heb sinds een week de gear s3 en dan gekoppeld aan mijn s7 edge. In het beginnen problemen gehad maar na een paar dagen kon ik de s7 edge alleen maar koppelen en had geen verbinding. Inmiddels wel weer een verbinding kunnen maken maar wat me opvalt is dat ik maar 8 tot 10 uur battery live heb op de gear (scherm staat op 3 en het always on display staat ook aan) . Dit lijkt mij erg aan de korte tijd. Ik heb het idee dat door de bluetooth connectieproblemen er ergens een drain is ontstaan. Iemand anders ook soortgelijke problemen?
Ben over het algemeen zeer tevreden met de Gear S.
Ik wissel nog wel eens van horloge en ik gebruik bijv. ook de Apple Watch, en met de AW heb ik als ik een notificatie binnen krijg, dan blijft de iphone stil. Totdat ik mijn horloge af doe dan gaat de telefoon weer af.
Met de Gear S3 gaat zowel de notificatie af op mijn S7 als op mijn S3.
Ligt dit aan mij? of hebben jullie dit ook?
Ik wissel nog wel eens van horloge en ik gebruik bijv. ook de Apple Watch, en met de AW heb ik als ik een notificatie binnen krijg, dan blijft de iphone stil. Totdat ik mijn horloge af doe dan gaat de telefoon weer af.
Ik had dit ook, na een Factory Reset was het probleem verholpen.nielsjo schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:27:
[ Voor 48% gewijzigd door RandyJC op 10-12-2016 14:52 . Reden: Reactie ]
RandyJC
Ik heb inmiddels ook een factory reset gedaan en volgens mij lijkt het te helpen. Zou graag nog aan het einde van een werkdag willen zien hoe laat het is als ik naar huis gaRandyJC schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:50:
Ben over het algemeen zeer tevreden met de Gear S.
[...]
Ik had dit ook, na een Factory Reset was het probleem verholpen.
Zijn er al ervaring met personen met een iPhone die gebruik maken van de ios GEAR app i.c.m. de S3 watch? Zijn daarmee de functies 1 op 1 hetzelfde als met een android telefoon?
Ik overweeg de Gear S3 maar heb enkele vragen:
- Zijn er mensen die de watch gebruiken met niet samsung android phones? (Ikzelf heb een nexus 5x)
- Het zou mijn eerste smart watch zijn. Ik weet niet goed wat ik moet verwachten van de app store. Zeker omdat ik lees dat er meer apps ontwikkeld worden voor android wear. Zien jullie dit als een nadeel?
- Wat is de verwachten levensduur van een dergelijke watch? Het equivalent van een phone misschien (enkele jaren max?)
thx
- Zijn er mensen die de watch gebruiken met niet samsung android phones? (Ikzelf heb een nexus 5x)
- Het zou mijn eerste smart watch zijn. Ik weet niet goed wat ik moet verwachten van de app store. Zeker omdat ik lees dat er meer apps ontwikkeld worden voor android wear. Zien jullie dit als een nadeel?
- Wat is de verwachten levensduur van een dergelijke watch? Het equivalent van een phone misschien (enkele jaren max?)
thx
[ Voor 3% gewijzigd door Johan.B op 10-12-2016 22:30 ]
Dit is hier offtopic.
[ Voor 100% gewijzigd door RoD op 11-12-2016 01:04 ]
Mijn ervaring is dat je in het begin natuurlijk veel op zoek gaat. Maar uiteindelijk boeit het je minder. Het blijft natuurlijk een klokje en de notificaties is een van de redenen waarvoor ik hem gekocht hebt.Johan.B schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:30:
thx
RandyJC
Heb zelf nu nog de Samsung Gear Life (Android Wear) twee jaar in gebruik, en merk dat ik zeer weinig apps gebruik.
Ik kan er nu de kamer thermostaat mee bedienen, doe ik dat? Nee misschien een twee keer gedaan.
Boter kaas een eieren, met de jongste als die zich ergens verveeld is goed voor een 5 minuten plezier.
De google maps route op de horloge is wel handig, loop je tenminste niet met je telefoon in je hand door de stad.
Gebruik h'm vooral voor de notificaties, even zien of dat er iets belangrijks voorbij komt, en dan met de telefoon verder kijken. (reageren met wear, is niet je van het, misschien met het keyboard op de S3 wel).
Reageren op hangouts alleen als je toevallig achter je collega staat, en via voice reageert. De reacties blijven leuk
.
Ga h'm gebruiken met een niet Samsung phone, The "new" Asus padfone infinity, en later dit jaar (hoop ik) met de Oneplus 3T. Over het gebruik met een niet Samsung phone weinig info te vinden, ja het werkt, maar of dat alles (goed) werkt geen idee. Ik maak met het meeste zorgen over de stabiliteit van de gear app. Wear werkt altijd, 0 problem gehad.
Over een paar dagen weet ik meer!
PS op amazon.es zijn ze op vrd (+50 eur korting)
Ik kan er nu de kamer thermostaat mee bedienen, doe ik dat? Nee misschien een twee keer gedaan.
Boter kaas een eieren, met de jongste als die zich ergens verveeld is goed voor een 5 minuten plezier.
De google maps route op de horloge is wel handig, loop je tenminste niet met je telefoon in je hand door de stad.
Gebruik h'm vooral voor de notificaties, even zien of dat er iets belangrijks voorbij komt, en dan met de telefoon verder kijken. (reageren met wear, is niet je van het, misschien met het keyboard op de S3 wel).
Reageren op hangouts alleen als je toevallig achter je collega staat, en via voice reageert. De reacties blijven leuk
Ga h'm gebruiken met een niet Samsung phone, The "new" Asus padfone infinity, en later dit jaar (hoop ik) met de Oneplus 3T. Over het gebruik met een niet Samsung phone weinig info te vinden, ja het werkt, maar of dat alles (goed) werkt geen idee. Ik maak met het meeste zorgen over de stabiliteit van de gear app. Wear werkt altijd, 0 problem gehad.
Over een paar dagen weet ik meer!
PS op amazon.es zijn ze op vrd (+50 eur korting)
[ Voor 5% gewijzigd door Pandorian op 11-12-2016 14:33 ]
Sinds gisteren lijkt de hartslagsensor van mijn Gear S3 classic het helemaal niet meer te doen. Ik heb het horloge goed om en er zit geen vuil voor de sensor. Toch krijg ik als ik mijn hartslag wil meten de melding "unable to measure heartrate". Ook het automatisch meten bij een activiteit in S-health levert een resultaat op van -- bpm. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Als je je horloge af hebt, en je start "handmatig" de hartslagmeting op, gaat er dan geen lichtje branden?Cthulhu81 schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:28:
Sinds gisteren lijkt de hartslagsensor van mijn Gear S3 classic het helemaal niet meer te doen. Ik heb het horloge goed om en er zit geen vuil voor de sensor. Toch krijg ik als ik mijn hartslag wil meten de melding "unable to measure heartrate". Ook het automatisch meten bij een activiteit in S-health levert een resultaat op van -- bpm. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Anders terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Het lijkt weer te werken. De lichtjes doen het ook (weer). Geen idee waar het aan heeft gelegen.henklbr schreef op zondag 11 december 2016 @ 15:49:
[...]
Als je je horloge af hebt, en je start "handmatig" de hartslagmeting op, gaat er dan geen lichtje branden?
Anders terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt...
Ik gebruik sinds afgelopen vrijdag de s3 classic icm iphone 6. Had eerst wat problemen om te koppelen, maar nadat het op een samsung s6 wel was gelukt, is het me uiteindelijk ook op de iPhone gelukt. En dat werkt prima moet ik zeggen. Ik vind de app niet echt fijn, maar wellicht komt dat omdat het nog niet de officiële app is... Ben ook nog zoekende op de s3, dus wellicht ligt het dat ook aan.nielsie1337 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:32:
Zijn er al ervaring met personen met een iPhone die gebruik maken van de ios GEAR app i.c.m. de S3 watch? Zijn daarmee de functies 1 op 1 hetzelfde als met een android telefoon?
Wie weet bv hoe ik muziek op de s3 kan zetten, zodat ik zonder telefoon muziek kan luisteren?!
Dus geen spotify app ofzo, maar gewoon de muziek rechtstreeks op de s3...
Ook al de beta van de Gear Manager gezien?jeffmo schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:34:
[...]
Ik gebruik sinds afgelopen vrijdag de s3 classic icm iphone 6. Had eerst wat problemen om te koppelen, maar nadat het op een samsung s6 wel was gelukt, is het me uiteindelijk ook op de iPhone gelukt. En dat werkt prima moet ik zeggen. Ik vind de app niet echt fijn, maar wellicht komt dat omdat het nog niet de officiële app is... Ben ook nog zoekende op de s3, dus wellicht ligt het dat ook aan.
Wie weet bv hoe ik muziek op de s3 kan zetten, zodat ik zonder telefoon muziek kan luisteren?!
https://www.wearablesmaga...en-installeren-op-iphone/
Verder is bij Instellingen in de Gear Manager een optie om "Inh(oud) te verzenden naar de Gear", waarmee muziek kan worden overgezet om zonder GSM te luisteren (bluetooth-headset geadviseerd ;-)
Het is mij gelukt via een kabel aan de S6 om muziek op de Gear S3 te zetten.jeffmo schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:34:
[...]
Ik gebruik sinds afgelopen vrijdag de s3 classic icm iphone 6. Had eerst wat problemen om te koppelen, maar nadat het op een samsung s6 wel was gelukt, is het me uiteindelijk ook op de iPhone gelukt. En dat werkt prima moet ik zeggen. Ik vind de app niet echt fijn, maar wellicht komt dat omdat het nog niet de officiële app is... Ben ook nog zoekende op de s3, dus wellicht ligt het dat ook aan.
Ik had geen muziek op de S6 staan dus gewoon ff 2 nummers ergens van gedownload en in de map music gedropt van de S6.
Toen via de gear applicatie de muziek overgezet naar de Gear S3 en heb nu dus 2 heerlijke kerst-nummers die ik kan afspelen zonder de foon te gebruiken
Ben gaan rennen vandaag met horloge en was zeer tevreden over metingen en indicaties. Heb echter 1 enorm domme fout gevonden en dat is dat het niet eerst GPS signaal zoekt voordat je start. Het telt af van 3 en begint waardoor in ieder geval het begin van je run geen GPS hebt. Nu pakte hij signaal vrij snel op maar ik verlies dan wel vanaf begin data. Nog vervelender is dat ik nergens geen info kan krijgen over GPS signaal.
Heb Microsoft band gehad dat eerst signaal zoeken aangaf met de optie of je toch wil beginnen zonder signaal dus dit valt me vies tegen. Denk dat ik oefening moet starten en dan direct pauze moet drukken en moet gokken dat het signaal opgepakt heeft. Ze zijn namelijk ook zo "slim" geweest dit miniscule icoontje dat zichtbaar is wanneer tijd loopt te verbergen als je run pauzeert....
Verder vind ik shealth omslachtig qua menu's. De meest belangrijke data je historie van je sportactiviteiten staan in je sportmenu helemaal beneden. Kan mijn sportactiviteit niet verwijderen ook. Dat kan alleen op telefoon.
Dit alles neemt niet weg dat als je vind wat je zoekt de overzichten duidelijk en zeer uitgebreid zijn met zelfs kaar zichtbaar waar je hebt gelopen etc.
Kan met veel dingen leven maar totaal geen info over gps is eigenlijk wel het meest domme dat ik ooit heb meegemaakt in een smartwatch. Lijkt erop dat ze dit onderdeel totaal niet serieus hebben genomen.
Heb Microsoft band gehad dat eerst signaal zoeken aangaf met de optie of je toch wil beginnen zonder signaal dus dit valt me vies tegen. Denk dat ik oefening moet starten en dan direct pauze moet drukken en moet gokken dat het signaal opgepakt heeft. Ze zijn namelijk ook zo "slim" geweest dit miniscule icoontje dat zichtbaar is wanneer tijd loopt te verbergen als je run pauzeert....
Verder vind ik shealth omslachtig qua menu's. De meest belangrijke data je historie van je sportactiviteiten staan in je sportmenu helemaal beneden. Kan mijn sportactiviteit niet verwijderen ook. Dat kan alleen op telefoon.
Dit alles neemt niet weg dat als je vind wat je zoekt de overzichten duidelijk en zeer uitgebreid zijn met zelfs kaar zichtbaar waar je hebt gelopen etc.
Kan met veel dingen leven maar totaal geen info over gps is eigenlijk wel het meest domme dat ik ooit heb meegemaakt in een smartwatch. Lijkt erop dat ze dit onderdeel totaal niet serieus hebben genomen.
1. Ik heb samsung s7 edge dus kan daar weinig over zeggen dan dat ik lees dat het nu niet meer uitmaakt. Er waren wat problemen met samsung pay maar die gebruik je toch nietJohan.B schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:30:
thx
2. App store is zeer beperkt, al heeft het in mijn ogen alle basiszaken die nodig zijn en op korte termijn wordt ook spotify verwacht. Nadeel ja maar ook een voordeel van minder garbage apps. Merk wel dat door komt van s3 veel watch faces erbij komen en waarschijnlijk meer aps.
3. Levensduur is volledig afhankelijk van jouw. Denk dat je max 3 jaar met zo'n horloge blijft. Ben ook benieuwd hoe batterij het vaat houden komende jaren.
Deze horloge koop je in eerste instantie voor zijn looks in mijn ogen. Als je sporthorloge wilde zijn er betere alternatieven waar je hearstraps enz kan koppelen ook. Volgende handigheid is bellen en daarna alle overige shit zoals kort stukje van je ontvangen berichten kunnen lezen dat je eens in de zoveel tijd gebruikt. De kijk mij eens apps maar zie dat het niet zo super praktisch is.
- Ik heb zelf ook de nexus 5x. Werkt prima. Gaat meer om het Android OS wat je gebruikt.Johan.B schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:30:
- De appstore is inderdaad beperkt (t.o.v. Google Play Store) maar zal snel groeien denk ik.
- Geen idee wat de verwachte levensduur is, ik zelf verwacht toch wel een paar jaar (2/3) vooruit te kunnen.
De gazilion watchfaces die je kunt kiezen maakt het wel lastig...welke te gebruiken....
[ Voor 5% gewijzigd door Scorpinus op 13-12-2016 09:48 ]
Verwijderd
Op Android wear moest de app op iOS continu open staan. Is dit hier ook het geval? Geen batterij probleem?jeffmo schreef op zondag 11 december 2016 @ 19:34:
[...]
Ik heb een vraag omtrent de 4G, helaas kan google en of providers (Vodafone) hier geen goed antwoord op geven. (Mede omdat de Gear S3 (4G model) niet in Nederland verkocht gaat worden?)
De S3 frontier (4G / LTE model), heeft dus een ingebouwde / virtuele simkaart, alleen wordt die niet door de (NL) providers ondersteund? Ik wil namelijk, soms mijn mobiel niet meenemen. Dan is het erg handig als ik mijn (mail) notificaties kan ontvangen zonder wifi (en gebeld kan worden) op de Gear S3.
De S3 frontier (4G / LTE model), heeft dus een ingebouwde / virtuele simkaart, alleen wordt die niet door de (NL) providers ondersteund? Ik wil namelijk, soms mijn mobiel niet meenemen. Dan is het erg handig als ik mijn (mail) notificaties kan ontvangen zonder wifi (en gebeld kan worden) op de Gear S3.
Nope, wordt hier inderdaad niet ondersteund.muhda schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:31:
Ik heb een vraag omtrent de 4G, helaas kan google en of providers (Vodafone) hier geen goed antwoord op geven. (Mede omdat de Gear S3 (4G model) niet in Nederland verkocht gaat worden?)
Ik heb een aantal vragen voor de Gear S3 eigenaren.
Heb je voor koppelen met een iPhone de beta app nodig?
Werkt het ook goed op niet Samsung Android telefoons?
Wanneer always on is ingeschakeld kan je er dan voor kiezen dat je bijv een bewegende seconde wijzer hebt?
Verspringt de watchface in always on modus enkele pixels net zoals met Android Wear?
Hopelijk weten jullie de antwoorden. Ben er met de reviews en hands on filmpjes nog niet achter gekomen.
Wanneer always on is ingeschakeld kan je er dan voor kiezen dat je bijv een bewegende seconde wijzer hebt?
Verspringt de watchface in always on modus enkele pixels net zoals met Android Wear?
Hopelijk weten jullie de antwoorden. Ben er met de reviews en hands on filmpjes nog niet achter gekomen.
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Mavel 128 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:39:
Denk het wel.
Geen idee.
Ja, zo zijn er enkele Watchfaces.
Verspringt de watchface in always on modus enkele pixels net zoals met
Android
Ja
[ Voor 3% gewijzigd door Vanishd op 14-12-2016 21:32 ]
gisteren een update gehad van mijn telefoon naar android 7
nu zie ik aleen maar wit beeld bij samsung gear apps.
samsung gear app verwijderd en weer geinstaleerd deed hij het weer goed maar voor 3 uurtjes toen weer wit beeld. en elkekeer als je de app verwijderd reset je gear s3 naar fabrieks instelling, kan je alles weer opnieuw downloaden
nu zie ik aleen maar wit beeld bij samsung gear apps.
samsung gear app verwijderd en weer geinstaleerd deed hij het weer goed maar voor 3 uurtjes toen weer wit beeld. en elkekeer als je de app verwijderd reset je gear s3 naar fabrieks instelling, kan je alles weer opnieuw downloaden
Ik heb geen idee, gebruik Android.Mavel 128 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:39:
Yup, ik gebruik zelf een Nexus 5x. Gaat zonder problemen.Mavel 128 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:39:
Ja. Dit ligt overigens aan de gekozen watchface en hoe deze hiermee om gaat. Sommige hebben het dus wel, anderen niet. Is blijkbaar een watchfase design keuze.Mavel 128 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:39:
Euh geen idee? Hij werkt gewoon als een horloge. De wijzers verspringen gewoon.Mavel 128 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:39:
Bedankt voor de antwoorden! Wat ik met mijn laatste vraag bedoelde, en waar Vanishd waarschijnlijk al antwoord op gaf is dit: Bij android wear is de watchface in ambient mode/always on iets kleiner zodat de gehele watchface elke paar minuten een paar pixels verspringt om inbranders te voorkomen, en ik vroeg me af of de Gear S3 dit ook doet, ik meende dat de S2 dit namelijk ook deed.Scorpinus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:30:
[...]
Ik heb geen idee, gebruik Android.
[...]
Yup, ik gebruik zelf een Nexus 5x. Gaat zonder problemen.
[...]
Ja. Dit ligt overigens aan de gekozen watchface en hoe deze hiermee om gaat. Sommige hebben het dus wel, anderen niet. Is blijkbaar een watchfase design keuze.
[...]
Euh geen idee? Hij werkt gewoon als een horloge. De wijzers verspringen gewoon.
Is het voor een van jullie mogelijk om een filmpje te maken van een always on watchface met seconde wijzer? En kun je instellen hoeveel donkerde het scherm moet worden? En halen jullie het einde van de dag met always on?
Het einde van de dag met always on en alle toeters en bellen aan is geen enkel probleem, ik sta op om 5 uur en kruip terug in mijn bed om 23 uur en de batterij staat dan nog rond de 50 %. Helderheid staat bij mij ook op 10 !
Wat betreft het filmpje, ik heb eentje gemaakt maar zou echt niet weten hoe ik dit hier in dit topic krijg, kan het je wel doormailen, als je je adres via PB geeft.
En dat verspringen is wel heel miniem, niet zoals bij de S2, enkel de secondewijzer verspringt een beetje, de grootte van de wijzerplaat e.d. blijft gelijk.
Wat betreft het filmpje, ik heb eentje gemaakt maar zou echt niet weten hoe ik dit hier in dit topic krijg, kan het je wel doormailen, als je je adres via PB geeft.
En dat verspringen is wel heel miniem, niet zoals bij de S2, enkel de secondewijzer verspringt een beetje, de grootte van de wijzerplaat e.d. blijft gelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Vanishd op 15-12-2016 10:01 ]
Bedankt dat je de moeite ervoor hebt genomen, super! Mijn mail adres staat in mijn profiel weergegeven. Ik ben heel erg benieuwd hoe het er uit ziet.
👍Mavel 128 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:26:
Bedankt dat je de moeite ervoor hebt genomen, super! Mijn mail adres staat in mijn profiel weergegeven. Ik ben heel erg benieuwd hoe het er uit ziet.
Mail verzonden, daar zie je ook de overgang van gewoon naar altijd aan.
Top heel erg bedankt! Het werkt dus precies zoals ik had gehoopt!
Ik heb inmiddels ook een Gear S3 in huis gehaald (soms kun je het niet laten...), maar wat ik me nu afvraag, maar nergens kan vinden is wat je nu hebt aan de wifi verbinding, zeker als je horloge is verbonden met je telefoon via bluetooth.
Wie heeft meer informatie? Of moet ik gewoon beter uit mijn ogen kijken...?
Voor zover ik weet gebruikt het horloge wifi als bluetooth niet beschikbaar is omdat je telefoon te ver weg ligt.Bilderbeek schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:20:
Ik heb inmiddels ook een Gear S3 in huis gehaald (soms kun je het niet laten...), maar wat ik me nu afvraag, maar nergens kan vinden is wat je nu hebt aan de wifi verbinding, zeker als je horloge is verbonden met je telefoon via bluetooth.
Dan komen notificaties etc. nog gewoon binnen.
Je ziet dan ook binnen de samsung app dat er ineens minder config mogelijkheden actief zijn. Meeste werken blijkbaar alleen via bluetooth.
Mooie is bijvoorbeeld dat mijn telefoon boven aan de lader ligt, ik beneden op de bank nog gewoon mijn notificaties krijg via wifi.
@Pandorian
"De google maps route op de horloge is wel handig, loop je tenminste niet met je telefoon in je hand door de stad."
Dit is het grootste gemis. Ik wandel veel op plekken waar ik onbekend ben, en die Google Maps pijltjes op mijn Sony Smartwatch 3 mis ik. Ook de acoustische waarschuw "ping" .
Vind Nokia Here geen goed alternatief, want die kan niet in mijn kontakten kijken. Ook Google Maps optie om info van PC naar phone te brengen mis ik. BAH.
Het liefst wil ik navigeren inschakelen op mijn phone en die opbergen (al dan niet met geluid via headset) en dan verder op smartwatch.
In de auto is spraakbesturing van Google maps uiteraard geweldig.
Verder wel bereblij met mijn Frontier, laat dat duidelijk zijn.
Huib
"De google maps route op de horloge is wel handig, loop je tenminste niet met je telefoon in je hand door de stad."
Dit is het grootste gemis. Ik wandel veel op plekken waar ik onbekend ben, en die Google Maps pijltjes op mijn Sony Smartwatch 3 mis ik. Ook de acoustische waarschuw "ping" .
Vind Nokia Here geen goed alternatief, want die kan niet in mijn kontakten kijken. Ook Google Maps optie om info van PC naar phone te brengen mis ik. BAH.
Het liefst wil ik navigeren inschakelen op mijn phone en die opbergen (al dan niet met geluid via headset) en dan verder op smartwatch.
Verder wel bereblij met mijn Frontier, laat dat duidelijk zijn.
Huib
Is je dat gelukt? Welke notificaties? Heb BT uitgezet op phone, maar mij lukt het niet met WIFI op "auto"Scorpinus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:07:
[...]
Voor zover ik weet gebruikt het horloge wifi als bluetooth niet beschikbaar is omdat je telefoon te ver weg ligt.
Dan komen notificaties etc. nog gewoon binnen.
Mooie is bijvoorbeeld dat mijn telefoon boven aan de lader ligt, ik beneden op de bank nog gewoon mijn notificaties krijg via wifi.
Kan wel berichten lezen en sommige nieuwsapps. Meeste apps klagen over de verbinding.
Zou mooi zijn dat hij dat kon als je te ver weg bent. Al was het maar een "missed call" of zo.
Huib
[ Voor 12% gewijzigd door herpideperpi op 15-12-2016 12:43 ]
Kom ook niet veel verder. (BT eerst handmatig uitgezet op phone)Bilderbeek schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:20:
In ieder geval krijg ik geen meldingen.
Als ik berichten wil lezen zegt die wel dat het via wifi gaat. Kan al mijn kontakten zien, maar misschien staan die wel in cache op de S3.
Herstel: Nu Telegram werkend. En ik begrijp dat Whatsapp het ook zou doen.
Huib
[ Voor 5% gewijzigd door herpideperpi op 15-12-2016 13:34 ]
check je WIFI eens.nielsjo schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:27:
Heb nog niet voldoende tijd gehad om te checken, maar als WIFI op always on staat sabbelt die wellicht je accu leeg.
Ik had een keer dat lader lampje rood bleef en hij nauwelijks bijlaadde.
Had mijn note5 (Via automateit) ingesteld op BT uit na 23 uur. En dan zet die de WIFI aan.
Als je van boven naar beneden swiped mag je volgens mij, boven rechts, alleen het bluetooth symbooltje zien. As je links ook wifi icoontje ziet staat die kennelijk ook aan.
Huib
Euh...of AL mijn apps dan werken weet ik ook zo niet. Merkte alleen dat hangouts en whatsapp gewoon binnen bleven komen.herpideperpi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:28:
[...]
Is je dat gelukt? Welke notificaties? Heb BT uitgezet op phone, maar mij lukt het niet met WIFI op "auto"
Kan wel berichten lezen en sommige nieuwsapps. Meeste apps klagen over de verbinding.
Zou mooi zijn dat hij dat kon als je te ver weg bent. Al was het maar een "missed call" of zo.
Huib
Skype lukt me niet (maar wie gebruikt dat nog. )Scorpinus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:19:
[...]
Euh...of AL mijn apps dan werken weet ik ook zo niet. Merkte alleen dat hangouts en whatsapp gewoon binnen bleven komen.
Geen melding van binnenkomende textmessages ( die ouderwetse via GSM)
Maar met whatsapp zou ik al blij zijn. Later testen.
Ook mijn klokalarm komt wel met BT maar niet met WIFI naar de Gear.
Telegram nu getest en werkt met WIFI only. Dan zal whatsapp het ook wel doen.
Wat zou ik blij zijn met alleen al een "missed call" als ik buiten bereik van BT op mijn phone ben.
Huib
WiFi heb ik nooit aangehad. Na een fabrieksreset deed ie het meteen een stuk beter.herpideperpi schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:54:
[...]
check je WIFI eens.
Heb nog niet voldoende tijd gehad om te checken, maar als WIFI op always on staat sabbelt die wellicht je accu leeg.
Ik had een keer dat lader lampje rood bleef en hij nauwelijks bijlaadde.
Had mijn note5 (Via automateit) ingesteld op BT uit na 23 uur. En dan zet die de WIFI aan.
Als je van boven naar beneden swiped mag je volgens mij, boven rechts, alleen het bluetooth symbooltje zien. As je links ook wifi icoontje ziet staat die kennelijk ook aan.
Huib
Dat zou zo maar kunnen. Ik had opeens een battery drain van 20% per uur .
Uit- en aangezet en opgelost. (geen factory dus)
Huib
Uit- en aangezet en opgelost. (geen factory dus)
Huib
Zijn er mensen hier die de Gear gebruiken met een iPhone?
Klopt het dat bijvoorbeeld bij Whatsapp alleen de laatste van een serie berichten wordt weergegeven als je ze later op je Watch gaat terugkijken? Dus dat je eigenlijk steeds direct moet kijken als een notificatie binnenkomt als je er geen wilt missen?
Ik gebruik em met een iphone en kan in principe alle whatsappjes lezen die ik op startscherm te zien krijg. Kan niet op de s3 de whatsappjes teruglezen die ik eerder al een keer geopend heb op de iPhone. Als ik bezig ben op iphone, dan krijg ik de whatsappjes niet binnen op de s3. Maar dat lijkt me niet zo'n probleem...Roost schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:55:
Klopt het dat bijvoorbeeld bij Whatsapp alleen de laatste van een serie berichten wordt weergegeven als je ze later op je Watch gaat terugkijken? Dus dat je eigenlijk steeds direct moet kijken als een notificatie binnenkomt als je er geen wilt missen?
Maar stel dat 5 berichten achter elkaar krijgt. Kan je dan 5 ongelezen berichten direct terug zien op de s3?jeffmo schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:57:
[...]
Ik gebruik em met een iphone en kan in principe alle whatsappjes lezen die ik op startscherm te zien krijg. Kan niet op de s3 de whatsappjes teruglezen die ik eerder al een keer geopend heb op de iPhone. Als ik bezig ben op iphone, dan krijg ik de whatsappjes niet binnen op de s3. Maar dat lijkt me niet zo'n probleem...
Gebruik je de Gear manager beta app? Hoe bevalt de s3 met een iPhone?
Alles geprobeerd en heel internet afgezocht maar de S3 onthoudt van Whatsapp alleen het laatste binnengekomen bericht uit een conversatie. Dat is een heel groot gemis! Tenzij je dus bij binnenkomst van elk bericht heel snel op je S3 kijkt....
Notifications Style Gear S2/S3
https://bilbosoft.wordpre...-wear-style-for-gear-s-2/
Zou het moeten doen, Zowel op phone als op Gear te installeren.
Heb het weer weggehaald en dus niet goed getest.
Als ik een nieuw speeltje heb wekr ik liever en aantal dagen met zo kaal mogelijk systeem.
Huib
https://bilbosoft.wordpre...-wear-style-for-gear-s-2/
Zou het moeten doen, Zowel op phone als op Gear te installeren.
Heb het weer weggehaald en dus niet goed getest.
Als ik een nieuw speeltje heb wekr ik liever en aantal dagen met zo kaal mogelijk systeem.
Huib
http://apps.samsungapps.c...etail.as?appId=K0aqc7OOe5 misschien een optie?
Het zijn allemaal omwegen dus niet heel erg functioneel.
Het zijn allemaal omwegen dus niet heel erg functioneel.
[ Voor 26% gewijzigd door renzo4000 op 17-12-2016 14:45 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Zeker. Laf van Google om zo te blokkeren, terwijl Samsung honderden miljoenen telefoons met Android op de markt brengt.
De opties van maps zijn zo superieur aan de concurentie (bijv Toon op phone)
Ik vind dat ik niet zonder kan.
Huib
De opties van maps zijn zo superieur aan de concurentie (bijv Toon op phone)
Ik vind dat ik niet zonder kan.
Huib
[ Voor 34% gewijzigd door herpideperpi op 17-12-2016 15:31 ]
Ja, die kan ik allemaal lezen.Mavel 128 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:25:
[...]
Maar stel dat 5 berichten achter elkaar krijgt. Kan je dan 5 ongelezen berichten direct terug zien op de s3?
Gebruik je de Gear manager beta app? Hoe bevalt de s3 met een iPhone?
Ik gebruik de beta app, en die bevalt prima. Kan alleen niet altijd de health app info bekijken. Maar voor de rest werkt het zeer prima in combi met iphone's gear manager.
Heb echter wel een probleem met de slaapmeting, die is sinds de update totaal van slag. Gemiddeld 2 uur slaap per nacht... Wellicht omdat ik mijn horloge op 'niet storen' zet?! Iemand anders hier een idee over?
Geen batterij problemen. Niet op s3 en ook niet op iphone...Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 13:04:
[...]
Op Android wear moest de app op iOS continu open staan. Is dit hier ook het geval? Geen batterij probleem?
Doe ruim 2 dagen met mijn s3, inclusief overdag continu aan en ook continu met telefoon verbonden te zijn en veel meldingen ontvangen...
Interessant. Zou dat betekenen dat een nieuwe versie van de Gear-app voor Android dezelfde functionaliteit gaat bieden? Ik zit hier wel op te wachten namelijk, en ik heb niet zoveel zin in externe apps.jeffmo schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:04:
[...]
Ja, die kan ik allemaal lezen.
Ik gebruik de beta app, en die bevalt prima. Kan alleen niet altijd de health app info bekijken. Maar voor de rest werkt het zeer prima in combi met iphone's gear manager.
Heb echter wel een probleem met de slaapmeting, die is sinds de update totaal van slag. Gemiddeld 2 uur slaap per nacht... Wellicht omdat ik mijn horloge op 'niet storen' zet?! Iemand anders hier een idee over?
Geen idee. Als ik 2 appjes binnen krijg op iphone, krijg ik dat ook op mijn s3. Als ik de laatste app verwijder op de s3, krijg ik de eerste te zien.RoD schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:08:
[...]
Interessant. Zou dat betekenen dat een nieuwe versie van de Gear-app voor Android dezelfde functionaliteit gaat bieden? Ik zit hier wel op te wachten namelijk, en ik heb niet zoveel zin in externe apps.
Met het verwijderen van de berichten, worden ze niet verwijderd in de whatsapp op de iPhone. Lijkt me perfect. Antwoorden kan echter niet...
Tijdens het kijken of ik wellicht een whatsapp op de s3 kon bantwoorden, heb ik in een whatsapp bericht op 'blokkeren' geklikt. Gevolg: ik krijg nu helemaal geen whatsappjes meer binnen op mijn s3. Wie weet wat ik dit weer aan kan zetten? Ik heb het hele menu op de s3 bekeken en ook in de iPhone gear manager, maar kan nergens iets vinden... Wie weet de setting tot deblokkeren te vinden?
Volgens mij zou de gear manager app hier voor moeten kunnen zorgen, maar het lijkt me dat deze functionaliteit nog niet in de iPhone versie van de app is ingebouwd.jeffmo schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:59:
Tijdens het kijken of ik wellicht een whatsapp op de s3 kon bantwoorden, heb ik in een whatsapp bericht op 'blokkeren' geklikt. Gevolg: ik krijg nu helemaal geen whatsappjes meer binnen op mijn s3. Wie weet wat ik dit weer aan kan zetten? Ik heb het hele menu op de s3 bekeken en ook in de iPhone gear manager, maar kan nergens iets vinden... Wie weet de setting tot deblokkeren te vinden?
Net zoals het overzetten van muziek naar het horloge.
Ik heb wel goede hoop dat deze twee zaken in een officiële versie van de app er wel goed in zal komen.
Komende week maar es kijken of ik met een reset naar fabriek instellingen eea weer goed kan krijgen vwb whatsapp meldingen...
Als ik met "Hi gear" de voice commando aanzet en zeg " set reminder to clean the house at ten a clock"
verschijnt dat keurig op het lijstje reminders., dat overigers "herinneringen" heet . (Grrr, nog steeds geen NL spraaksturing. Dat zit verdorie op mijn fiatje 500 van 6 jaat oud)
Nu komt de vraag: Verschijnen die reminders ook ergens op de Samsung telefoon?
Huib
verschijnt dat keurig op het lijstje reminders., dat overigers "herinneringen" heet . (Grrr, nog steeds geen NL spraaksturing. Dat zit verdorie op mijn fiatje 500 van 6 jaat oud)
Nu komt de vraag: Verschijnen die reminders ook ergens op de Samsung telefoon?
Huib
Twee vragen:
1. Mijn s3 trilt niet meer als er een notificatie binnenkomt terwijl ik mijn telefoon niet gebruik. Ik kan niet vinden waar ik dat kan veranderen. Iemand enig idee?
2. Is het mogelijk de watchface van de always-on face anders in te stellen qua lichtsterkte? Hoe?
1. Mijn s3 trilt niet meer als er een notificatie binnenkomt terwijl ik mijn telefoon niet gebruik. Ik kan niet vinden waar ik dat kan veranderen. Iemand enig idee?
2. Is het mogelijk de watchface van de always-on face anders in te stellen qua lichtsterkte? Hoe?
1. In de instellingen kan je geluid aan zetten, harder en zachter. Eveneens trillen aan uit en intensiteit aanpassen.xburchartz schreef op zondag 18 december 2016 @ 20:25:
Twee vragen:
2. Bedoel je de gedimde staat? Of algemeen sterkte van het scherm?
Ik kan inderdaad alleen vinden dat je de sterkte aan kan passen in actieve staat.
Voor de liefhebbers, spotify is nu beschikbaar voor de S3....
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik gebruik voorlopig de app Whats History om alle berichten in een app gesprek te lezen. Helaas wel dubbele meldingen (normale whatsapp programma + Whats History) maar het is even niet anders.
Stream functie werkt prima, remote krijg ik nog niet verbonden.renzo4000 schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:21:
Voor de liefhebbers, spotify is nu beschikbaar voor de S3....
Kun je ook offline muziek afspelen?BubbaNL schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:45:
[...]
Stream functie werkt prima, remote krijg ik nog niet verbonden.
Nee, voor zover ik heb gevonden kan offline zetten niet. Ben wel premium gebruiker, Dus geen last van reclames.
En wat ik ook probeer, remote doet het bij mij niet, zal vast wat over het hoofd zien. Blijft fout geven bij verbinden, hoewel op mn telefoon (oneplus x) wel de app start.
Ik loop tegen een probleem aan in de S3 frontier.
Mijn alarmtijden zijn altijd hetzelfde nl. 6.30 en 7.20 uur.
Dagen verschillen dus ik stel zondagavond altijd de dagen in.
Die van 6.30 uur kan ik meestal al handmatig uitzetten omdat de bewuste persoon moet wekken al uit bed is :-).
Het is nu al 4x gebeurd dat het alarm van 7.20 uur niet afgaat
.
Zou het een bug zijn ??
Zijn de sneltoetsen ( die koppelingen door de ring naar rechts te draaien ) te veranderen van plaats ??
of moet ik dan eerst alle koppelingen verwijderen en opnieuw instellen ??
ik hoor meer mensen die nu de factory reset doen om veel dingen te herstellen oa de batterijduur....zou dit ook mogelijk een oplossing voor mijn probleem zijn ??
Die van 6.30 uur kan ik meestal al handmatig uitzetten omdat de bewuste persoon moet wekken al uit bed is :-).
Het is nu al 4x gebeurd dat het alarm van 7.20 uur niet afgaat
Zou het een bug zijn ??
Zijn de sneltoetsen ( die koppelingen door de ring naar rechts te draaien ) te veranderen van plaats ??
ik hoor meer mensen die nu de factory reset doen om veel dingen te herstellen oa de batterijduur....zou dit ook mogelijk een oplossing voor mijn probleem zijn ??
Ik gebruik de S3 frontier i.c.m. een HTC 10. Telkens als de telefoon in standby gaat, dan wordt het bluetooth signaal heel eventjes verbroken, en trilt de telefoon ook even. Niet alleen is het irritant, maar ik vermoed dat het ook ergens een klein probleempje is. Heeft iemand anders hier ervaringen mee? En -liever nog- een oplossing voor?
In de S3 zit een optie om als de verbinding verbroken wordt met de foon ( bleutooth ) dat je dan een signaal krijgt.DENNIS79 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:32:
Ik gebruik de S3 frontier i.c.m. een HTC 10. Telkens als de telefoon in standby gaat, dan wordt het bluetooth signaal heel eventjes verbroken, en trilt de telefoon ook even. Niet alleen is het irritant, maar ik vermoed dat het ook ergens een klein probleempje is. Heeft iemand anders hier ervaringen mee? En -liever nog- een oplossing voor?
instellingen - verbindingen- meldingen ( hier kun je het wijzigen )
Deze functie nog niet gebruikt sorryCo1967 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:34:
Ik loop tegen een probleem aan in de S3 frontier.
Het is nu al 4x gebeurd dat het alarm van 7.20 uur niet afgaat.
Zou het een bug zijn ?
Deze shortcuts of widgets kan je in volgorde wijzigen door ze vast te houden en dan naar links of rechts te slepen net als bij apps.Zijn de sneltoetsen ( die koppelingen door de ring naar rechts te draaien ) te veranderen van plaats ??
Geen idee wat ik anders heb gedaan, maar ik kan me Spotify op me telefoon bedienen via de Gear S3. Nummers skippen en weer terug gaan. Geen probleem. Meer nog niet getest.BubbaNL schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:32:En wat ik ook probeer, remote doet het bij mij niet, zal vast wat over het hoofd zien. Blijft fout geven bij verbinden, hoewel op mn telefoon (oneplus x) wel de app start.
Gear S3 Frontier icm Samsung Galaxy S6.
Sinds gisteren eigenaar van een frontier, puik ding en een hele stap voorwaarts ten opzichte van mijn Pebble. Heb echt het gevoel een horloge om te hebben en niet een plastic ding, niets mis met de software van Pebble maar het voelde soms wat speelgoedtachtig aan.
Enige wat ik niet snap aan mijn horloge is hoe ik S-health gebruik kan laten maken van de hoogtemeter in het horloge, zelfs als ik S-health start op het horloge maakt ie gebruik van de GPS hoogte. En die is naar mijn mening minder accuraat dan de hoogtemeter in het horloge.
Heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien of (voorlopig) onmogelijk?
Enige wat ik niet snap aan mijn horloge is hoe ik S-health gebruik kan laten maken van de hoogtemeter in het horloge, zelfs als ik S-health start op het horloge maakt ie gebruik van de GPS hoogte. En die is naar mijn mening minder accuraat dan de hoogtemeter in het horloge.
Heb ik ergens een instelling over het hoofd gezien of (voorlopig) onmogelijk?
Hebben jullie het ook dat de Always-on display niet werkt als de S3 aan het laden is?
[ Voor 4% gewijzigd door Bahsin Junior op 21-12-2016 13:30 ]
Ja, S3 reset uitgevoerd, Always-on display aangezet, S3 op aan het laden en always-on display werkt niet tijdens het laden. Over het algemeen gebruik ik zelf niet het Always-on display maar had toevallig de oplader bij me.
Thanx voor het testen! weet in ieder geval dat ie niet defect isClinlio schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:21:
Ja, S3 reset uitgevoerd, Always-on display aangezet, S3 op aan het laden en always-on display werkt niet tijdens het laden. Over het algemeen gebruik ik zelf niet het Always-on display maar had toevallig de oplader bij me.
Misschien komt het doordat ik geen Samsung telefoon heb maar oneplus-xSlideR NL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:57:
[...]
Geen idee wat ik anders heb gedaan, maar ik kan me Spotify op me telefoon bedienen via de Gear S3. Nummers skippen en weer terug gaan. Geen probleem. Meer nog niet getest.
Gear S3 Frontier icm Samsung Galaxy S6.
Nog maar ff mee friemelen dan
Inmiddels ben ik twee weken in het bezit van een S3 classic. Tot op heden ben ik erg tevreden hierover.
Pro's:
- Mooi design welke dicht tegen een "normaal" horloge aanzit hoewel dit natuurlijk persoonlijk is;
- Prima integratie met mijn samsung galaxy s6e+, notificaties komen goed door dit itt android wear die nog wel eens problemen gaf;
- Tizen werkt erg prettig en snel;
- Display is erg goed leesbaar in alle omstandigheden;
- Erg fijne charge dock; ik kan hem blindelings plaatsen en opladen;
- Shealth werkt in de basis goed, ik gebruik het nu dan ook daadwerkelijk itt de gebrekkige werking van Google Fit.
Con's
- Redelijk aan de prijs, maar kwalitatief gezien te verantwoorden;
- Iets mindere tweaks en apps beschikbaar dan android wear devices, maar ik mis nog niet echt iets;
- Accuduur is "ok" maar geen wonder. Ik gebruik AOD en alle connectiviteit mogelijkheden. Na een lange dag (06:00 - 00:00) staat de accu meestal net onder de 50%. Voor mij geen probleem aangezien mijn horloge snachts (net zoals mijn telefoon) op de lader gaat. Maar indien je geen lader hebt dan wordt twee dagen erg lastig. De power save mode gaat wel erg zuinig om met de accu, misschien is meer dan een week zelfs haalbaar dan;
- ....
Daarnaast nog even het accessoires topic onder de aandacht brengen: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
Ik heb recentelijk drie bandjes besteld die ik kan afwisselen, qua looks ziet dat er dan toch weer heel anders uit. Ik heb nu deze erop gezet:

Ik ben benieuwd of jullie ook al andere accessoires hebben gekocht.
Pro's:
- Mooi design welke dicht tegen een "normaal" horloge aanzit hoewel dit natuurlijk persoonlijk is;
- Prima integratie met mijn samsung galaxy s6e+, notificaties komen goed door dit itt android wear die nog wel eens problemen gaf;
- Tizen werkt erg prettig en snel;
- Display is erg goed leesbaar in alle omstandigheden;
- Erg fijne charge dock; ik kan hem blindelings plaatsen en opladen;
- Shealth werkt in de basis goed, ik gebruik het nu dan ook daadwerkelijk itt de gebrekkige werking van Google Fit.
Con's
- Redelijk aan de prijs, maar kwalitatief gezien te verantwoorden;
- Iets mindere tweaks en apps beschikbaar dan android wear devices, maar ik mis nog niet echt iets;
- Accuduur is "ok" maar geen wonder. Ik gebruik AOD en alle connectiviteit mogelijkheden. Na een lange dag (06:00 - 00:00) staat de accu meestal net onder de 50%. Voor mij geen probleem aangezien mijn horloge snachts (net zoals mijn telefoon) op de lader gaat. Maar indien je geen lader hebt dan wordt twee dagen erg lastig. De power save mode gaat wel erg zuinig om met de accu, misschien is meer dan een week zelfs haalbaar dan;
- ....
Daarnaast nog even het accessoires topic onder de aandacht brengen: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
Ik heb recentelijk drie bandjes besteld die ik kan afwisselen, qua looks ziet dat er dan toch weer heel anders uit. Ik heb nu deze erop gezet:

Ik ben benieuwd of jullie ook al andere accessoires hebben gekocht.
[/quote]"De google maps route op de horloge is wel handig, loop je tenminste niet met je telefoon in je hand door de stad."
[quote]
Hier zit ik ook mee. Het is mij niet duidelijk hoe Here werkt. Worden kaarten gedownload? Het liefst zou ik een route willen instellen en dan met wat pijltjes linksaf - rechtsaf kunnen navigeren. Op de telefoon kan dat ook voor fietsroutes, maar op de Gear S3 niet....Met (google) maps zie ik niet dat het mogelijk is. Uberhaupt is mij niet duidelijk welke app ik daarvoor moet hebben, de betaalde? Zijn er andere ervaringen met navigeren via de S3 en dan vooral op de fiets?
[quote]
Hier zit ik ook mee. Het is mij niet duidelijk hoe Here werkt. Worden kaarten gedownload? Het liefst zou ik een route willen instellen en dan met wat pijltjes linksaf - rechtsaf kunnen navigeren. Op de telefoon kan dat ook voor fietsroutes, maar op de Gear S3 niet....Met (google) maps zie ik niet dat het mogelijk is. Uberhaupt is mij niet duidelijk welke app ik daarvoor moet hebben, de betaalde? Zijn er andere ervaringen met navigeren via de S3 en dan vooral op de fiets?
[ Voor 4% gewijzigd door samka op 22-12-2016 23:56 ]
Ik gok dat jij de telefoon Samsung Galaxy SIII bedoeld? Dat topic is hier te vinden: [Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie - Deel 2. De Galaxy SIII schrijf je zo: 'SIII' en niet zo: S3. Wellicht dat je hem daarom niet kon vinden.samka schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:17:
Is er ook ergens een forum waar je op onderwerp discussies over de S3 kan voeren?
Hier een tevreden gebruiker van de S3 Classic icm iphone 7 plus. De gear app op de iphone wil wel eens crashen maar verder werkt het prima. Weet iemand hoe je kan zorgen dat de S3 watch altijd wifi prefereert boven bluetooth. Als ik bijvoorbeeld youtube/google maps wil gebruiken werkt dat alleen als ik bluetooth uitzet. Met bluetooth aan lijkt hij niet de wifi te gebruiken en krijg ik geen verbinding. Iemand een idee?
Heb jij ook apps als Spotify aan de gang gekregen? Ik zie die namelijk niet in de store via de gear app op ios.nielsie1337 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:49:
Hier een tevreden gebruiker van de S3 Classic icm iphone 7 plus. De gear app op de iphone wil wel eens crashen maar verder werkt het prima. Weet iemand hoe je kan zorgen dat de S3 watch altijd wifi prefereert boven bluetooth. Als ik bijvoorbeeld youtube/google maps wil gebruiken werkt dat alleen als ik bluetooth uitzet. Met bluetooth aan lijkt hij niet de wifi te gebruiken en krijg ik geen verbinding. Iemand een idee?
Nee, en zit inderdaad ook niet in de store.Mavel 128 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:54:
[...]
Heb jij ook apps als Spotify aan de gang gekregen? Ik zie die namelijk niet in de store via de gear app op ios.
Verwijderd
Kan je ook reageren op SMSjes / iMessage berichten?nielsie1337 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:49:
Nee dat kan helaas (nog) nietVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:06:
[...]
Kan je ook reageren op SMSjes / iMessage berichten?
Momenteel gebruik ik een Pebble Time en die bevalt nog goed. Maar zit ook te kijken naar de nieuwe S3.
Op mijn Pebble maak ik gebruik van een app die het horloge verbind met Tasker op mijn telefoon. Zo geef ik dan http get opdrachten om mijn homewizard aan te sturen.
Is er voor de S3 ook een app die gebruik maakt van Tasker om het 1 en ander aan te sturen?
Op mijn Pebble maak ik gebruik van een app die het horloge verbind met Tasker op mijn telefoon. Zo geef ik dan http get opdrachten om mijn homewizard aan te sturen.
Is er voor de S3 ook een app die gebruik maakt van Tasker om het 1 en ander aan te sturen?
Ja.. TaskS2 for Tasker.. zou het ook op S3 moeten doen..mike123 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:23:
Momenteel gebruik ik een Pebble Time en die bevalt nog goed. Maar zit ook te kijken naar de nieuwe S3.
Dank je. Ga ik daar eens op zoeken op het www._Nick__ schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 23:34:
[...]
Ja.. TaskS2 for Tasker.. zou het ook op S3 moeten doen..
Ik gebruik mijn Gear 3 icm een Samsung S6. Werkt allemaal zoals het hoort, WA berichtjes en mails komen goed door!
Nu vroeg ik mij het volgende af; ik heb laatst tijdens een wandeling S-Health (op mijn S6) vergeleken met Endomondo. Dat kwam zeer redelijk overeen, op 8 km een paar honderd meter verschil.
Nu heb ik twee dagen geleden een hele middag gewandeld in een stad, waarbij ik de S6 en de Gear 3 gelijktijdig ben gaan dragen voordat ik vertrok. Aan het eind van de dag gaf S-Health (in het overzicht op mijn S6) aan dat ik volgens de S6 10049 stappen heb gelopen in ong. 7.7 km en volgens de Gear 3 100047 stappen in ong 6.3 km. Hieruit zou je kunnen concluderen dat de Gear 3 minder nauwkeurig is. Hebben jullie die ervaring ook?
Nu vroeg ik mij het volgende af; ik heb laatst tijdens een wandeling S-Health (op mijn S6) vergeleken met Endomondo. Dat kwam zeer redelijk overeen, op 8 km een paar honderd meter verschil.
Nu heb ik twee dagen geleden een hele middag gewandeld in een stad, waarbij ik de S6 en de Gear 3 gelijktijdig ben gaan dragen voordat ik vertrok. Aan het eind van de dag gaf S-Health (in het overzicht op mijn S6) aan dat ik volgens de S6 10049 stappen heb gelopen in ong. 7.7 km en volgens de Gear 3 100047 stappen in ong 6.3 km. Hieruit zou je kunnen concluderen dat de Gear 3 minder nauwkeurig is. Hebben jullie die ervaring ook?
Dat ligt er maar net aan, als je meer "korte stappen" hebt gezet omdat je in winkels hebt gelopen en geslenterd hebt dan zou het best kunnen dat je dezelfde aantal stappen hebt gezet maar minder km hebt gelopen, maar dan moet ie dus wel gps hebben gebruikt. In de regel is 1,5 stap 1 meter dus zou de theoretische waarde van je s6 beter kloppen.
GPS was op beide toestellen uit. Het is verder niet belangrijk uiteraard, was alleen een beetje verbaasd, omdat beide toestellen ongeveer dezelfde sensoren hebben, dat het verschil best wel groot is. Zal binnenkort eens een testje doen met S6, Gear3 en bv Endomondo met GPS aan.
iemand nog gedoucht met de gear s3 ?
Jazeker, wat overigens wel vervelend is, en waarvan ik nog geen idee heb hoe je dit moet omzeilen is dit: warm water op het scherm word geregistreerd als vinger aanraking. Dus er gebeurt van alles op je scherm. Het zou mooi zijn als ze iets doen ala Apple waarmee je het touch screen kan uitschakelen tot je aan de kroon begint te draaien.Technoturk schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:19:
iemand nog gedoucht met de gear s3 ?
Als je OSD uitzet gebeurd dat niet, althans zolang de display niet actief wordt door je pols beweging (anders moet je ook dat uitzetten)Mavel 128 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 10:39:
[...]
Jazeker, wat overigens wel vervelend is, en waarvan ik nog geen idee heb hoe je dit moet omzeilen is dit: warm water op het scherm word geregistreerd als vinger aanraking. Dus er gebeurt van alles op je scherm. Het zou mooi zijn als ze iets doen ala Apple waarmee je het touch screen kan uitschakelen tot je aan de kroon begint te draaien.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen met de Gear S3, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
- Accessoires: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels & Prijzen: [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen met de Gear S3, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
- Accessoires: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels & Prijzen: [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen