Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Samsung heeft tijdens zijn Unpacked-evenement op IFA de Gear S3 aangekondigd. Er komen twee varianten van de smartwatch: de Classic en de Frontier. Beide modellen zijn iets groter dan hun voorgangers en hebben een accu met een grotere capaciteit.

De nieuwe S3-modellen hebben een 380mAh-accu, terwijl dat bij de voorganger 250mAh was. Volgens Samsung kan de Gear S3 daardoor drie tot vier dagen gebruikt worden op een volle lading; bij de S2 is dat twee tot drie dagen.

Samsung voorziet de Gear S3-horloges van een 1,3"-amoledscherm. Dat is iets groter dan het 1,2"-display van de Gear S2, maar de resolutie is met 360x360 pixels ongewijzigd. Het always-on-scherm toont nu alle kleuren, in plaats van acht. Het display is afgewerkt met Gorilla Glass SR+, dat Corning eerder op woensdag aangekondigde. Volgens de fabrikant is dat materiaal bijna net zo krasvast als saffierglas.

Net als de eerdere smartwatches van Samsung draait de Gear S3 op Tizen. Het gaat om versie 2.3.1 van het besturingssysteem van de Zuid-Koreaanse fabrikant. In de nieuwe wearables zit een Exynos 7270-soc, een dualcore met snelheid van 1GHz die gemaakt wordt op 14nm. Er is 768MB ram aanwezig en 4GB flashgeheugen voor opslag.

Het verschil tussen de twee modellen zit in het uiterlijk en het gewicht. De Classic-uitvoering weegt 57 gram en de Frontier is met 62 gram iets zwaarder. Samsung zet de Frontier-uitvoering in de markt als een model voor met een wat 'sportiever' uiterlijk. De smartwatches zijn wat groter en zwaarder dan de Gear S2-modellen en zijn wederom waterdicht, volgens de ip68-norm.

In de Gear S3 zijn ten opzichte van de S2 geen nieuwe sensors toegevoegd. De wearables beschikken onder andere over een accelerometer, gyroscoop, barometer en lichtsensor. De horloges kunnen verbinden met bluetooth 4.2, wifi, nfc en gps.

De Samsung Gear S3 is vanaf het vierde kwartaal verkrijgbaar. Het classic-model is zilverkleurig en de Frontier is donkergrijs. Beide varianten krijgen een adviesprijs van 399 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

FrontierClassic
OSTizenTizen
Compatibel metAndroidAndroid
CPUSamsung Exynos 7 Octa (7270)Samsung Exynos 7 Octa (7270)
Werkgeheugen768MB768MB
Opslag4GB4GB
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, Wifi b/g/n, GPS, (4G)Bluetooth 4.2, NFC, Wifi b/g/n, GPS
Scherm1,3" Super Amoled, 360x360px1,3" Super Amoled, 360x360px
SensorenAccelerometer, Drukmeter, Hartslagsensor, HoogtemeterAccelerometer, Drukmeter, Hartslagsensor, Hoogtemeter
Dikte12,9mm12,9mm
Afmetingen46,1 x 49,1 mm46,1 x 49,1 mm
Gewicht62 g57 g
BehuizingRoestvaststaal (Inox)Roestvaststaal (Inox)
KleurZwartZilver
Prijs€399,99€399,99
OverigWaterdichtWaterdicht

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.010-11-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpinus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-08 19:49
Laat ik maar eens reageren dan.

Ik zat na te denken om voor mijn Frontier een screenprotector te halen en een zwart metalen bandje.

Nu lees ik op Bol.com een niet hele positieve reactie op de Just in Case tempered glass protector.

Ook heeft bol.com en bijv. coolblue metalen bandjes, maar 50 euro en niet op voorraad. Online zie je er genoeg bij bijv. ebay, gearbest etc. Maar ik vroeg me af of iemand gewoon in Nederland een betaalbaar alternatief heeft gevonden, wellicht bij een juwelier of zo?

Who is General Failure and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Ik heb nu drie bandjes onderweg vanuit amazon.de van het merk Moko, die schijnen qua prijs/kwaliteit het goed te doen:

Leer:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/onDubWx.png

Linkje

En een combi zilver + zwarte stainless steel bandjes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ERO4j5L.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l6g8b3x.png

Linkje zilver
Linkje zwart

Zijn allemaal quick release bandjes; wel zo makkelijk.

Edit:

Inmiddels de metalen bandjes ontvangen. Ze zien er erg netjes uit, zeker gezien de prijs van €15. Ze worden geleverd in een nette verpakking met daarbij 4 quickrelease pins (een paar extra dus!) en een hulpmiddel om het bandje in te kunnen korten. Erg netjes allemaal en heel makkelijk zelf te doen. Even een snelle foto van de antraciet/zwarte variant ... excuses voor the hairy arms :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/slRU66K.jpg?2

[ Voor 21% gewijzigd door renzo4000 op 22-12-2016 12:41 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Scorpinus
Jammer zie de zwarte niet meer staan. De eerst volgende incl. gereedschap is volgens mij 28 euro.

• renzo4000
Ik zie het, ze zullen vast weer op voorraad komen...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-08 15:23
Leuke tip.
Verassend betaalbaar.
Wordt iedere dag beetje blijer met mijn speeltje.

Huib

[ Voor 8% gewijzigd door herpideperpi op 22-12-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ziet er goed uit, heb er ook wel interesse in. Heb namelijk de Classic gisteren even uitgeprobeerd en was niet erg blij met het draagcomfort. Dat originele "leren" bandje is belachelijk slecht.

Die van de Balr-versie was een stuk beter, maar ik ga natuurlijk geen 100 euro extra betalen voor een iets beter bandje. Hoe is het met het draagcomfort van bovenstaande bandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
De metalen bandjes vind ik qua comfort prima, ik merk niet echt dat ik hem om heb. Zoals je ziet heb ik best wel wat haar en bij sommige metalen bandjes wil dat nog wel eens "trekken" wat irritant is ... heb ik bij deze geen last van.

De leren band heb ik nog niet binnen, die is kennelijk ergens blijven hangen.

Echter kan je in principe elk horloge bandje van 22mm gebruiken. Wil je zekerheid, dan kan je het beste naar een horloge winkel gaan en daar kijken voor een bandje die je fijn en mooi vind zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
renzo4000 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:02:
De metalen bandjes vind ik qua comfort prima, ik merk niet echt dat ik hem om heb. Zoals je ziet heb ik best wel wat haar en bij sommige metalen bandjes wil dat nog wel eens "trekken" wat irritant is ... heb ik bij deze geen last van.
Hoe vind je ze in vergelijking met de originelen leren band? Merk je dan veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja, de één is van leer de ander van metaal :+

De metalen variant heb ik wat losser om de pols omdat ik strak niet mooi vind staan. De leren is voor de sporters onder ons misschien fijner en accurater met meten omdat deze dan beter om je pols zit. Maar qua draagcomfort merk ik niet zoveel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
renzo4000 schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:49:
Ik heb nu drie bandjes onderweg vanuit amazon.de van het merk Moko, die schijnen qua prijs/kwaliteit het goed te doen:

Linkje zilver
Linkje zwart

Zijn allemaal quick release bandjes; wel zo makkelijk.

Edit:

Inmiddels de metalen bandjes ontvangen. Ze zien er erg netjes uit, zeker gezien de prijs van €15. Ze worden geleverd in een nette verpakking met daarbij 4 quickrelease pins (een paar extra dus!) en een hulpmiddel om het bandje in te kunnen korten. Erg netjes allemaal en heel makkelijk zelf te doen. Even een snelle foto van de antraciet/zwarte variant ... excuses voor the hairy arms :P

[afbeelding]
Ik zie de metalen bandjes ondertussen al voor 43 euro staan. Ik wacht nog wel even met bestellen.
Hoe is verder het draagcomfort? Merk je nog iets met de nauwkeurigheid van de verschillende metingen?

Eventueel ook al het leren bandje binnen en wat is daarmee je ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Draagcomfort is prima, het wordt allemaal iets zwaarder maar dat vind ik juist wel fijn ... het geeft je het gevoel een "echt" degelijk horloge te dragen. Qua metingen merk ik niet heel veel verschil, alleen de hartslagmeter wil nog wel eens lastig doen omdat ik hem niet straks genoeg om de pols draag.

Leren bandje heb ik ook ontvangen, ziet er goed uit en is vooral dunner en soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
Heb hetzelfde metalen bandje als renzo4000 gekocht, zwart voor 18 euro of zo.

Is inderdaad een prima bandje, zit goed en de kleur matched ook goed. Draagcomfort is inderdaad prima en de bijgeleverde tool om het bandje in te korten werkt ook prima.

Zeer tevreden over.

Linkje zwart

[ Voor 5% gewijzigd door Scorpinus op 10-01-2017 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Zo! Hebben we die dus mooi op tijd besteld :) ze hebben de prijs even met factor 2.5 verhoogd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpinus
renzo4000 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:36:
Zo! Hebben we die dus mooi op tijd besteld :) ze hebben de prijs even met factor 2.5 verhoogd!
Ik zie het....schandalig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Scorpinus schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:47:
[...]

Ik zie het....schandalig zeg.
Hij is nu weer gewoon iets minder dan 18 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
ik heb nu een paar weken een s3 frontier met dit bandje: https://www.amazon.com/gp/aw/d/B01J0RX2SU/
laat je niet ontmoedigen door de .com, hij heeft mij maar €19,99 incl. verzenden gekost.

het is een "milanese loop" bandje, een dun bandje van metaal dat uit 1 enkele band bestaat die aan 1 kant dubbelgevouwen wordt.
de sluiting is een magneetje aan het einde van de band.
hij heeft, net als de eerder genoemde moko bandjes, 4 quick release pins(dus 2 reserve).

zelf was ik nogal geïnteresseerd in zo'n soort bandje omdat deze een sluiting heeft die volledig aan de buitenkant zit, zodat deze niet in mijn arm kan prikken.
daarnaast is het erg fijn dat het bandje heel makkelijk te verstellen is, bij normale metalen bandjes heb ik soms dat ze ineens te groot zijn en dan kan ik niet zomaar een schakeltje er uit halen.

wel zit er een minpuntje aan dit bandje: door de coating voelt het bandje aan als goeskoop plastic.
dit merk je echter alleen als je het bandje aanraakt, het ziet er wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Heeft iemand dit bandje? : https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3RNVO35LF9IXA

Deze wordt niet verzonden naar Nederland. Weet iemand een alternatief die wel verscheept naar NL?

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:12

muhda

Time & Space traveler

thedicemaster schreef op maandag 23 januari 2017 @ 22:38:
ik heb nu een paar weken een s3 frontier met dit bandje: https://www.amazon.com/gp/aw/d/B01J0RX2SU/
laat je niet ontmoedigen door de .com, hij heeft mij maar €19,99 incl. verzenden gekost.
Ik wilde al voor mijn Gear S3 een Milanese bandje kopen, hoe goed kan deze band tegen water? Kan je een foto maken? (om te laten zien hoe die er uit ziet.) en houd de magneet de Gear op zijn plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
hoewel de gear s3 waterbestendig zou moeten zijn, test ik dit liever niet vanwege eerdere ervaringen met "waterbestendige" horloges.
wel is het bandje volgens de maker "stainless steel", dus dat zou geen probleem moeten zijn.

ik kan flink aan het horloge trekken zonder dat de magneet verschuift, harder durf ik niet omdat ik bang ben dat de pin het misschien niet houdt.

fotos gaat nu ff niet, maar die op amazon.com kloppen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Nila schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:47:
Heeft iemand dit bandje? : https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3RNVO35LF9IXA

Deze wordt niet verzonden naar Nederland. Weet iemand een alternatief die wel verscheept naar NL?
Voor de geïnteresseerde, heb momenteel deze besteld:

https://www.amazon.de/gp/product/B01M1OYB4L/

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 09-09 14:37
Zo'n Milanese bandje is wel heel gaaf maar hoe goed is die afgesloten met zo'n magneet? Trek je die niet zo van je arm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
bij het bandje dat ik heb moet je behoorlijk hard trekken om het magneetje te laten verschuiven.
als er zo veel kracht aan je horloge trekt wil je ook wel dat het bandje los gaat.
daarnaast is het bandje niet meteen helemaal los als het magneetje verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:38
Vorige week deze gekocht:

https://www.dehorlogeband...watch-vintage-cognac.html

Niet goedkoop, maar staat erg mooi!

Afbeeldingslocatie: http://www.ttckluis.nl/site/img/img1.PNG
Afbeeldingslocatie: http://www.ttckluis.nl/site/img/img2.PNG

[ Voor 26% gewijzigd door olson op 13-05-2017 11:12 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:49
Mooie band, heb de zwarte besteld :)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:29
Gister de S3 Frontier ontvangen! Prachtig horloge!

Ik vind wel het horlogebandje of te strak of te los zitten. Iemand suggestie voor een mooi bandje (egaal) bij de S3 Frontier?
Welke watchface is dat? Erg mooi!

[ Voor 58% gewijzigd door Morpheus2003 op 20-07-2017 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olson
Morpheus2003 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:15:
Gister de S3 Frontier ontvangen! Prachtig horloge!

Ik vind wel het horlogebandje of te strak of te los zitten. Iemand suggestie voor een mooi bandje (egaal) bij de S3 Frontier?

[...]

Welke watchface is dat? Erg mooi!
Infosportwhitefree

En op dit moment heb ik een 'klassieke' maar toch erg strakker watchface:
nashorn_moto of Zumo analog

alle 3 gratis trouwens }:O O-)

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 08:49
Ik heb een vrij forse pols (ong 23cm).
Weet iemand van een polsbandje wat iets groter is dan de normale?
Ik dacht dat die Moko Milanese loop groter was maar daar staat bij tot max 220 mm.

Iemand een idee?

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
olson schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:38:
[...]

Infosportwhitefree

En op dit moment heb ik een 'klassieke' maar toch erg strakker watchface:
nashorn_moto of Zumo analog

alle 3 gratis trouwens }:O O-)
hoe/waar kun je die (namen van) watchfaces intypen/opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
-World- schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:19:
[...]

hoe/waar kun je die (namen van) watchfaces intypen/opzoeken
op de telefoon.
Open de samsung Gear app
Ga naar wijzerplaten
Dan klik op meer... en je kan met het vergrootglas zoeken...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
olson schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:23:
[...]

op de telefoon.
Open de samsung Gear app
Ga naar wijzerplaten
Dan klik op meer... en je kan met het vergrootglas zoeken...
Aha, klinkt vast heel dom, maar ik vergat op wijzerplaten te drukken.
Anders vindt ie niets..
Pagina: 1