Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met het volgende? Voor mij nogal van groot belang voor goed gebruik/controle van mijn Gear Sport icm Samsung S-health.
Ik heb diverse voedingslijsten die ik hele strikt aanhoud en netjes invul in Myfitnesspall. Deze komen ook wel door in S-Health.
Maar S-Health heeft de vervelende eigenschap dat deze automatisch volgens hem het aantal calorieen berekend terwijl ik dus heel gericht mijn doel wil volgen. Probleem is dus dat ik zeg dat ik 1900 calorieen wil in mijn schema maar SHealth zegt 2059 en dat ik aan verbranding 2886 calorieen moet hebben om mijn doel te halen. Heel leuk, maar nu zie ik in mijn schema (ook op de watch) constant dat ik boven mijn calorieen doel zit. Terwijl ik toch echt heel goed bezig ben volgens schema's van expert.
Dus enig idee hoe je toch in S-Health kan zorgen dat je eigen handmatig plan wordt aangehouden? Nu heeft het voor mij geen enkel nut omdat ik geen goed inzicht heb.
Edit: ik bedenk me net dat het ook kan komen omdat ik de watch nog maar net heb en dat hij dus nog geen hele dag heeft kunnen berekenen. Vooral qua verbrande calorieën verbrand je lichaam natuurlijk al veel over een hele dag. Dus in dat:
Aantal te verbranden calorieën: 2886
Aantal in te nemen calorieën: 2059
Om af te vallen zou je dus minimaal zo'n 900/1000 calorieën per dag moeten verbranden wat kan met sporten en natuurlijk de normale calorieën verbranding die elk lichaam nodig heeft.
Edit 2: ik zie helaas dat de S-Health al rekening houdt met verbrande calorieen in rust, 1158. Dus nou snap ik er even helemaal niets meer van...
[
Voor 24% gewijzigd door
Juancho op 21-06-2018 13:26
]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio