Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mike123
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22-02 22:17
quote:
RickGAE schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:38:
[...]

Bedankt voor de tip, enige nadeel is dat ik hiermee niet gewoon even snel de tussenstand op de Gear kan checken.
Maar je kan wel gewoon de tussenstanden op je S3 binnenkrijgen.
Zodra er gescoord word krijg je hem binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:24
quote:
Thaimaster schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:37:
Goedemorgen,

Ik zie hier bij staan dat het dan om een spaanse versie gaat, zoek ik verder vind ik ook een italiaanse en een franse versie. Weet iemand wat hier de voor en of nadelen voor zijn?
Heb zelf Samsung even gebeld en ze gaven aan dat er andere hardware en software in kan zitten en ze niet kunnen garanderen dat ze het kunnen repareren.
Andere hardware leek mij vreemd.

Heeft iemand een buitenlands model en kan me hier meer over vertellen?
Ik heb een Gear S3 van Amazon.es. De eerste keer bij het opstarten en na een firmware update begint hij in het Spaans. Na het connecten met de telefoon, neemt hij taal instellingen over van de telefoon.

Ben verder geen Spaans of problemen tegen gekomen.

Heb h'm nu 1,5 jaar zonder screenprotector, ben nog geen beschadiging tegen gekomen. Dagelijks gebruik..

• RickGAE
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-02 21:46
Weet iemand hoe je apps uit de Galaxy App Store kan betalen?
quote:
mike123 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:28:
[...]

Maar je kan wel gewoon de tussenstanden op je S3 binnenkrijgen.
Zodra er gescoord word krijg je hem binnen.
Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mike123
quote:
RickGAE schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:21:
Weet iemand hoe je apps uit de Galaxy App Store kan betalen?

[...]

Ik zal het eens proberen, bedankt voor de tip.
Het staat onder "Instellingen", "Instellingen Pushberichten". Tussenstanden, rode kaart, begin, enz .enz.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Sinds afgelopen weekend wil m'n Gear S3 ineens geen verbinding meer maken met mijn telefoon (Galaxy S6). Beide herstart, maar zonder resultaat. Iemand die die ook eens heeft gehad?

//Edit: En toen was ie ineens wel verbonden..

JBS wijzigde deze reactie 03-04-2018 10:32 (11%)

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:45
Ik heb even naar de Gear Watch Designer app gekeken maar hoe krijg je het 3D effect van de video daarin? Of moet je dan Tizen studio induiken?

Edit: het zijn de gyro-effects in GWD waar je dit mee kan bereiken.

j-phone wijzigde deze reactie 04-04-2018 23:17 (14%)

• Dragunov
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-02 09:11
Wel mooi, nu kan je er een echte Rolex van maken ;)

• j-phone
quote:
Dragunov schreef op donderdag 5 april 2018 @ 09:43:
Wel mooi, nu kan je er een echte Rolex van maken ;)
Rolex, Panerai, Tag en andere (mooie) watchfaces kan je vinden via deze Google+ groep.

Zelf ben ik meer van de digitale horloges, alhoewel ik een stuk of 10 analoge heb (en nee, geen Rolex helaas :p

• Dragunov
Kan je ook een SM-R760NDAADBT kopen of moet het een SM-R760NDAALUX zijn voor ons?

• mike123
quote:
Dragunov schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:04:
Kan je ook een SM-R760NDAADBT kopen of moet het een SM-R760NDAALUX zijn voor ons?
Geen idee waarom je de SM-R760NDAADBT niet zou kunnen kopen. Deze worden gewoon op nederlandse webshops verkocht. Oa Conrad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dragunov
Dacht dat dit Duitse versies waren en die andere Belgische...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dragunov
Vandaag een Samsung Gear S3 gekocht, maar zo te zien moet die altijd zijn verbonden met mijn Galaxy S7 als ik navigatie wens te gebruiken.

Zo te zien is er geen enkel app die standalone GPS heeft, en enkel met de GPS aan boord kan werken...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-02 12:21
Nieuwe update Gear S3 is hier net binnengelopen.

Ps: ben onderweg, dus kan even geen afbeelding toevoegen.
https://www.sammobile.com...battery-life-improvement/

patrickt35 wijzigde deze reactie 09-04-2018 12:13 (60%)

• i2Paq
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
patrickt35 schreef op maandag 9 april 2018 @ 12:10:
Nieuwe update Gear S3 is hier net binnengelopen.

Ps: ben onderweg, dus kan even geen afbeelding toevoegen.
https://www.sammobile.com...battery-life-improvement/
Had hierover al op Reddit gelezen echter was hij hier gisteren nog niet beschikbaar.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22-02 21:50

TommyGun

Stik er maar in!

(jarig!)
Ik heb 'm zojuist toegepast. Battery life was imo al erg goed (doe er gerust 3 tot 4 dagen mee), dus ik ben benieuwd.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Dragunov
Hier is de update ook net aan het downloaden

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-02 12:21
quote:
TommyGun schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:29:
Ik heb 'm zojuist toegepast. Battery life was imo al erg goed (doe er gerust 3 tot 4 dagen mee), dus ik ben benieuwd.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Hier max 2 dagen. Scherm automatisch uit, helderheid op 8 en geen hartslag meting. Wanneer ik hartslag ga meten om de 10 minuten red ik de 2 dagen niet.

• K-Tronic
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-05-2018
Hi all,

Sinds vandaag de trotse eigenaar van een S3. Geweldig apparaat.

Ik heb alleen momenteel het volgende probleem:
Als ik gebeld word en telefoneer via mn s3 en daarna weer ophang gaat vanzelf spotify weer aan en komt er dus muziek uit mn s3.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan uitzetten. Erg irritant is het namelijk.

Alvast bedankt!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
patrickt35 schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:45:
[...]

Hier max 2 dagen. Scherm automatisch uit, helderheid op 8 en geen hartslag meting. Wanneer ik hartslag ga meten om de 10 minuten red ik de 2 dagen niet.
Ik gebruik ook ongeveer 30% per dag waarbij ik hartslagmeeting aan heb staan en notificaties.

Haal er dus 3 dagen uit.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

(jarig!)
quote:
patrickt35 schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:45:
[...]

Ik doe niks spannends. Helderheid staat op 6, alles aan. Alleen scherm aangaan bij polsbeweging heb ik uit.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
TommyGun schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:16:
[...]
Alleen scherm aangaan bij polsbeweging heb ik uit.
Die heb ik dus gewoon aan.

Gebruiken jullie soms een 3de partij Watchface?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

(jarig!)
quote:
i2Paq schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:02:
[...]

Die heb ik dus gewoon aan.

Gebruiken jullie soms een 3de partij Watchface?
Ik heb deze; https://www.watchfaces.be/tommy-hilfiger-pilot/

Maar dan gewoon via de Gear App gedownload.

TommyGun wijzigde deze reactie 11-04-2018 14:03 (8%)

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22-02 19:00
Ik snap toch niets van het batterijverbruik hoor. Tijdje terug was ik nog verbaasd dat ik dik 3 dagen zonder opladen kon.
Vandaag is hij 2 dagen en 5u geleden voor het laatste opgeladen en staat ie sinds vanmorgen op energie besparen zodat ik het eind van de dag red (nu nog 8%).

Veranderingen qua app gebruik zijn er niet geweest, wel een andere watchface. Kan dat zoveel impact hebben? Ga hem in elk geval weer terugzetten naar de vorige om het verbruik te vergelijken.

• S913
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22-02 14:48

S913

Abusus non tollit usum

Ik heb die ervaring, maar ben afgelopen weekend van Tizen 2.x naar de allerlaatste versie van 3 gegaan.
Daar zit een batterlife verbetering in, maar incl die fix haalt hij niet meer de de 3,5 - 4 dagen die hij onder 2 deed :-(

[edit] Grr ... in 1 nacht 30% kwijt, terwijl hij in DnD en Flight Mode stond :/ Is er een methode om terug te gaan naar Tizen 2.x?

S913 wijzigde deze reactie 13-04-2018 08:11 (23%)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• blavlaa
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:30
Vandaag de update binnen gehad.

https://ibb.co/dHFZMn

Eens kijken wat hij voor verbeteringen in mijn battery duur brengt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-phone
quote:
S913 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:37:
Ik heb die ervaring, maar ben afgelopen weekend van Tizen 2.x naar de allerlaatste versie van 3 gegaan.
Daar zit een batterlife verbetering in, maar incl die fix haalt hij niet meer de de 3,5 - 4 dagen die hij onder 2 deed :-(

[edit] Grr ... in 1 nacht 30% kwijt, terwijl hij in DnD en Flight Mode stond :/ Is er een methode om terug te gaan naar Tizen 2.x?
30% doet mijn S3 in 24 uur :?

En dat is inclusief hartslagmeting om de zoveel tijd, notificaties, alarm en een enkele keer bellen. Ik heb wel de Gear dashboard watchface in gebruik wellicht dat dat nog verschil uitmaakt?

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik weet het ook niet onder Tizen 2.x ongeveer 20-25% per dag, 's nachts heb ik hem nooit om en gaat hij automatisch in DnD en als ik er aan denk in flight mode en dan verbruikte hij vroeger 2-3%.
Maar die nacht dus van 39 - 9 procent.

Maar weer ns gereboot ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• kwaazaar
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-02 15:12
Ik heb sinds een paar weken regelmatig dat het scherm niet meer aan gaat. Enige oplossing is dan rebooten.

• j-phone
quote:
S913 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:04:
Ik weet het ook niet onder Tizen 2.x ongeveer 20-25% per dag, 's nachts heb ik hem nooit om en gaat hij automatisch in DnD en als ik er aan denk in flight mode en dan verbruikte hij vroeger 2-3%.
Maar die nacht dus van 39 - 9 procent.

Maar weer ns gereboot ...
Ik heb het op de S2 wel een keer meegemaakt, maar toen liep de stopwatch nog. Het is vreemd dat dat zoveel moet verbruiken, maar dat was wel de oorzaak toen. Watchfaces schijnen ook veel invloed op het verbruik te hebben.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:50

AW_Bos

Sjoema flop ­čžÖÔÇŹÔÖé´ŞĆ

Pas geupdated naar Tizen 3.0.0.2, maar mijn standaard weer-app toont nu tijdens het laden van de data een heel bijzondere weersvoorspelling 8)7

Als alles geladen is, is alles wel weer goed. :)

Bekend :p?

AW_Bos wijzigde deze reactie 15-04-2018 09:27 (24%)

...

• Dragunov
Dat je wss je horloge op de zon gebruikt!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

quote:
j-phone schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 22:36:
Ik heb het op de S2 wel een keer meegemaakt, maar toen liep de stopwatch nog. Het is vreemd dat dat zoveel moet verbruiken, maar dat was wel de oorzaak toen. Watchfaces schijnen ook veel invloed op het verbruik te hebben.
Hier was niets actief, maar na een reboot lijkt hij nu weer iets beter :?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +2Henk 'm!

• j-phone
quote:
S913 schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:48:
[...]

Hier was niets actief, maar na een reboot lijkt hij nu weer iets beter :?
Het is net een echte computer :p

• mike123
quote:
AW_Bos schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:24:
[afbeelding]

Pas geupdated naar Tizen 3.0.0.2, maar mijn standaard weer-app toont nu tijdens het laden van de data een heel bijzondere weersvoorspelling 8)7

Hier ook even op de lader gelegd met de weer app open, blijft de normale waardes weergeven.

Misschien de temperatuur in het jaar 2186. Global warming? :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mike123
quote:
AW_Bos schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:24:
[afbeelding]

Kreeg vandaag wel een melding van een update van de weer-app.

• markmart33
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-02 22:10
Ik heb nu nog een Gear uit 2014 en met de Galaxy S7 edge kon ik nog Endomondo gebruiken op mijn Gear, dat is handig met sporten, echter nu heb ik een S9 en nu is Endomondo niet meer beschikbaar, nu overweeg ik de Gear sport aan te schaffen, weet 1 van jullie die een S9 heeft en de Gear sport dat Endomondo daar wel al beschikbaar voor is?

• damswer
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19-02 12:46

damswer

mSW - LU since 2005

Na de update trilt de s3 om de zoveel tijd alsof een notificatie is. Maar er is helemaal niets. Iemand een idee wat dit kan zijn, of dit ook plotseling ondervind?

-== PC ^ PSP ^ VITA ^ PS2/3/4 ^ N/3DS ^ GAMECUBE ^ S/NES ^ AMIGA ^IPAQ ^ IOS ^ANDROID ^ XB360/ONE ==-

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
damswer schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:27:
Na de update trilt de s3 om de zoveel tijd alsof een notificatie is. Maar er is helemaal niets. Iemand een idee wat dit kan zijn, of dit ook plotseling ondervind?
Ik heb hier geen last van.

• Rik.
  • Registratie: januari 2015
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van de draairing / draaischijf van de Gear S3 frontier? Deze is bij mij best flink beschadigd, en dat vind ik persoonlijk nogal zonde.. Is het uberhaupt mogelijk?

EDIT: Blijkbaar was het niet beschadigd maar was het verf die van de muur afgekomen is en op het horloge zat, na even met mijn vinger eroverheen gegaan te zijn is het er gewoon vanaf. Wat een geluk weer O-)

Rik. wijzigde deze reactie 25-04-2018 16:51 (34%)

• JayJay
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-01 11:37
vandaag ook de s3 gear gekocht , komt morgen binnen , ben benieuwd :$ heb tevens een zwarte metalen band gekocht , die wordt echter pas over 1,5 week geleverd helaas. iemand nog tips / trics.

Ik gebruik veel soundcloud en zou deze graag willen bedienen met de s3 gear als ik aan het trainen ben , skippen van muziek ed. is dit mogelijk ? las wel iets van spotify maar dat gebruik ik niet.

• -World-
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-02 21:14
is het mogelijk om met een app bij te houden welke route je gelopen/gefietst/gereden hebt
en dit dan na afloop te bekijken

en moet je dan locatie op de gear of op je mobiel aan hebben (of allebei)

• kielkiel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:16
quote:
-World- schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:28:
is het mogelijk om met een app bij te houden welke route je gelopen/gefietst/gereden hebt
en dit dan na afloop te bekijken

en moet je dan locatie op de gear of op je mobiel aan hebben (of allebei)
Ik gebruik zowel Samsung Health en Endomondo. De s3 kan zelfstandig gps-en maar een fix duurt bij mij vrij lang. Mbv je telefoon is het seconden werk.

• -World-
quote:
kielkiel schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:22:
[...]

Ik gebruik zowel Samsung Health en Endomondo. De s3 kan zelfstandig gps-en maar een fix duurt bij mij vrij lang. Mbv je telefoon is het seconden werk.
waar in samsung health kun je de route zien (en is dat op de gear of mobiel)
misschien dom maar ik kan het niet vinden

of werkt het alleen als je handmatig een training start en niet als ie het automatisch detecteert

-World- wijzigde deze reactie 27-04-2018 21:30 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:16
quote:
-World- schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 21:28:
[...]

waar in samsung health kun je de route zien (en is dat op de gear of mobiel)
misschien dom maar ik kan het niet vinden

of werkt het alleen als je handmatig een training start en niet als ie het automatisch detecteert
De route zie je idd alleen als je handmatig een training start.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Het valt me op dat ik (sinds kort) continue een icoontje van m'n S3 in de notificatiebalk zie (Samsung S8) wanneer deze ontgrendeld is. Hebben meer hier last van? Het lukt me niet om deze te verwijderen/verbergen.
(deze wordt niet alleen getoond als de S3 op afstand verbonden is of wanneer de verbinding verbroken is, deze wordt in alle gevallen getoond).

Dat bij het naar beneden trekken van de notificatie balk een melding als deze verschijnt ben ik inmiddels wel gewend, deze is niet te verwijderen zonder root?

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:34
quote:
JBS schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:07:
Het valt me op dat ik (sinds kort) continue een icoontje van m'n S3 in de notificatiebalk zie (Samsung S8) wanneer deze ontgrendeld is. Hebben meer hier last van? Het lukt me niet om deze te verwijderen/verbergen.
(deze wordt niet alleen getoond als de S3 op afstand verbonden is of wanneer de verbinding verbroken is, deze wordt in alle gevallen getoond).

[afbeelding]

Dat bij het naar beneden trekken van de notificatie balk een melding als deze verschijnt ben ik inmiddels wel gewend, deze is niet te verwijderen zonder root?

[afbeelding]
Kan je de melding niet ingedrukt houden en aangeven dat je dat soort meldingen niet meer wilt zien?

• JBS
  • Niet online
quote:
AlxRoelofs schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:42:
[...]

Kan je de melding niet ingedrukt houden en aangeven dat je dat soort meldingen niet meer wilt zien?
Nee, helaas niet. Druk ik lang op de melding en vervolgens op details, dan heb ik daar alles al uitgezet:

• JayJay
quote:
JBS schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:31:
[...]
Nee, helaas niet. Druk ik lang op de melding en vervolgens op details, dan heb ik daar alles al uitgezet:

[afbeelding]
smart things uitzetten ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JayJay
Ik draag de gear s3 nu een week , prima horloge , vind app aanbod zeer beperkt en vind het horloge mede door de nieuwprijs zijn prijs niet waard. 2e hands echter wel( ik heb hem geseald gekocht voor 210) .

Het is een leuke toevoeging aan mijn gadgets en vooral handig om in muziek te skippen / af te laten spelen tijdens het trainen.

wat mij irriteert is dat als er meerdere meldingen binnen komen van bijvoorbeeld whatsupp je het gesprek niet kan lezen zonder je telefoon te pakken.

Het app aanbod beperkt zich zeker als je kijkt naar de gratis functionele apps , standaard apps zoals calculator zijn niet van tevoren geïnstalleerd , remote camera , besturen / fotos maken met je telefoon via je horloge. grappige is dat veel Chinese prul die functies allemaal wel hebben. (correctie er is een tizen webapp in de store maar deze werkt alleen als je je mobiel dus ontlockt , hiermee ontgaat mij het doel een beetje , spycam idee had wel gaaf geweest)

de sleeptimer is niet los in te stellen ? ik doe mijn horloge af met slapen ivm met opladen , dan meet hij mijn slaapgegevens dus niet?

JayJay wijzigde deze reactie 03-05-2018 13:33 (40%)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
JayJay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:18:
wat mij irriteert is dat als er meerdere meldingen binnen komen van bijvoorbeeld whatsupp je het gesprek niet kan lezen zonder je telefoon te pakken.
Ik kan prima mijn WA lezen op de S3 (Classic).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JayJay
quote:
i2Paq schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:50:
[...]

Ik kan prima mijn WA lezen op de S3 (Classic).
alleen het eerste bericht ?

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
JayJay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:51:
[...]

Ja, maar dat hebben alle devices (voor zover ik weet/getest heb).

• jabberwock
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15:26

jabberwock

XBL:Jabberwocks

quote:

ik doe mijn horloge af met slapen ivm met opladen , dan meet hij mijn slaapgegevens dus niet?
Hoe zou je S3 moeten weten of jij dan in je bed ligt of aan het voetballen bent in het park, of welke andere activiteit dan ook..?

Het handamtig noteren van gemaakt slaaptijd kan overigens gewoon in de health app op je telefoon. Weliswaar niet zo uitgebreid als de S3 kan monitoren.

• -World-
quote:
JayJay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:51:
[...]

ben je al bekend met w-history (wel tegen betaling helaas)

• j-phone
quote:
de sleeptimer is niet los in te stellen ? ik doe mijn horloge af met slapen ivm met opladen , dan meet hij mijn slaapgegevens dus niet?
Persoonlijk laad ik de s3 op tijdens / na het avond eten en daarna gaat hij weer om. Het is het eerste horloge dat ik 's nachts kan verdragen als ik slaap.

De slaaptracker is vrij nauwkeurig en je kan dus ook zien of je 's nachts, tussen het slapen door, naar het toilet bent geweest. Of weer in slaap bent gevallen nadat je je wekker op snooze hebt gedrukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
quote:
JayJay schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:12:
[...]

smart things uitzetten ?
SmartThings zorgt voor onderstaande omkaderde melding, kennelijk niet voor het icoontje dat ik weg wil hebben.

JBS wijzigde deze reactie 04-05-2018 08:54 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayJay
quote:
-World- schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:42:
[...]

ben je al bekend met w-history (wel tegen betaling helaas)
nee zal er eens naar kijken
quote:
j-phone schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:01:
[...]

Persoonlijk laad ik de s3 op tijdens / na het avond eten en daarna gaat hij weer om. Het is het eerste horloge dat ik 's nachts kan verdragen als ik slaap.

De slaaptracker is vrij nauwkeurig en je kan dus ook zien of je 's nachts, tussen het slapen door, naar het toilet bent geweest. Of weer in slaap bent gevallen nadat je je wekker op snooze hebt gedrukt.
das een goede tip thanx ! opladen na eten dan idd

JayJay wijzigde deze reactie 09-05-2018 10:22 (56%)

• mike123
Mijn S3 is er gisteren mee gestopt. Ik vermoed dat het komt omdat de achterkant is ingedrukt.; Nu ben ik op zoek naar een vervanger van de achterkant maar ook naar een bijpassende schroevendraaier. Zou een Y0 moeten zijn. Maar bij de meeste staat niks bij dus is het een gok.
Gisteren S3 leeg, opladen ging tot 51%, daarna accu te heet. Van de lader afgehaald en binnen een half uur leeg.
Waarschijnlijk dus de batterij ook stuk.
Iemand een tip waar iets aan te schaffen voor vervanging?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
mike123 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:41:
Mijn S3 is er gisteren mee gestopt. Ik vermoed dat het komt omdat de achterkant is ingedrukt.; Nu ben ik op zoek naar een vervanger van de achterkant maar ook naar een bijpassende schroevendraaier. Zou een Y0 moeten zijn. Maar bij de meeste staat niks bij dus is het een gok.
Gisteren S3 leeg, opladen ging tot 51%, daarna accu te heet. Van de lader afgehaald en binnen een half uur leeg.
Je kunt eens contact opnemen met het Samsung Service Center in Amsterdam.

Mijn S3 was binnen 1 dag gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
quote:
JBS schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:07:

[afbeelding]

[afbeelding]
Onlangs heb ik de Gear app en bijbehorende Gear-S plugin verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het euvel van het constant getoonde icoontje lijkt hiermee te zijn opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mike123
quote:
i2Paq schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:23:
[...]

Je kunt eens contact opnemen met het Samsung Service Center in Amsterdam.

Mijn S3 was binnen 1 dag gemaakt.
Ik zal er eens een email aan wagen. Dank je.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mede
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 15:52
Ik gebruik de Samsung Health app op mijn iPhone 6. Ik kan in een overzicht mijn gewicht opgeven maar de ingestelde lengte van 170,0 cm kan ik nergens wijzigen. Wanneer ik klik op "Handmatig opnemen" onder het item "Gewicht" dan kan ik alleen mijn gewicht invoeren. Ik zie nergens een optie "Lengte" - iemand hier ervaring mee?

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
quote:
mike123 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:41:
Zonde, maar hoe komt die achterkant ingedrukt dan?

Ik kan de thread niet meer vinden maar op xda staan wel wat part leveranciers mocht het niet lukken bij een servicecenter. Youtube heeft ook wel wat staan vwb teardowns: Samsung Gear S3 Frontier teardown, battery replacement

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 20-02 20:29
Ik twijfel zeer of ik de S3 zal halen, of zal wachten op de S4. Vooral omdat ik geruchten heb gehoord dat deze aan het eind van dit jaar uit komt.

Het enige wat ik echt hoop is dat de S4 een betere batterij heeft, dat deze dus langer mee zal gaan dan de S3. En de S3 heeft ook niet meer de allernieuwste hardware omdat hij al een tijdje geleden is uitgebracht.

Wat zeggen jullie er van, S3 kopen of wachten op de S4?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

quote:
DonRoger schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:33:
Ik twijfel zeer of ik de S3 zal halen, of zal wachten op de S4. Vooral omdat ik geruchten heb gehoord dat deze aan het eind van dit jaar uit komt.

Het enige wat ik echt hoop is dat de S4 een betere batterij heeft, dat deze dus langer mee zal gaan dan de S3. En de S3 heeft ook niet meer de allernieuwste hardware omdat hij al een tijdje geleden is uitgebracht.

Wat zeggen jullie er van, S3 kopen of wachten op de S4?
S3! De S4 is op dit moment niets meer dan een gerucht. Batterij is in mijn ogen prima. Ik haal met gemak 3 dagen, vaak zelfs 4.

Hardware van de S3 voldoet nog prima. Ik heb geen last van trage hardware oid.

• mike123
quote:
j-phone schreef op zondag 13 mei 2018 @ 23:49:
[...]

Zonde, maar hoe komt die achterkant ingedrukt dan?

Ik kan de thread niet meer vinden maar op xda staan wel wat part leveranciers mocht het niet lukken bij een servicecenter. Youtube heeft ook wel wat staan vwb teardowns: Samsung Gear S3 Frontier teardown, battery replacement
Ik heb een rvs bandje in gebruik met zo'n snelsluiting. En als je dan even snel het horloge in de achterzak van de broek stopt en dan gaat zitten, en het eerst niet in de gaten hebt, dan gaat op een bepaald moment de achterkant stuk.
Heb wel contact gehad met Samsung en een servicecenter zou het moeten kunnen maken. Kan je hem ook laten ophalen thuis, kost iets van 15 euro. Als ze hem kunnen maken hoor je wat het kost. Laat je hem niet maken maar wel retour sturen kost dat iets van 59 euro. Of ziet er helemaal vanaf dan verwijderen hun de S3 van deze aardbol. En word gerecyceld als schroot.
Ik ga de link even bekijken, dank je.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14-02 21:02
Ik heb een vraagje over Samsung Gear Sport. voor de tweede keer op een korte termijn is de bezel/rand van het scherm om aan te draaien stuk gegaan. de meeste dingen kan je zonder de bezel/rand bedienen maar niet alles. bv. de wekker instellen gaat enkel met de bezel.

zijn er nog mensen die deze stukken hebben gehad? zoja, wat was dan de vermoedelijke reden van het defect. ik heb er niets speciaal mee gedaan (denk ik toch niet) . ik ga er wel mee slapen en mijn arm ligt al wel eens onder het kussen maar ik kan mij niet inbeelden dat ie daar van stuk gaat.

de eerste keer dacht ik gewoon pech te hebben gehad en toestel in garantie binnen gedaan. het scherm werd toen vervangen. maar ik kan het toch moeilijk het scherm om 4 maanden laten vervangen :-(

27/12/2017 eerste maal in gebruik genomen
11/01/2018 rand defect
28/01/2018 na herstelling terug in gebruik genomen
21/05/2018 rand terug defect
22/05/2018 ik word er radeloos van

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Zijn er mensen hier die de app 'Gear S3 Navigation' gebruiken om Google Maps op je S3 te gebruiken? Hoe zijn de ervaringen?

• Frenkel88
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-01 12:31
quote:
Boraprince schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:11:
Ik heb een vraagje over Samsung Gear Sport. voor de tweede keer op een korte termijn is de bezel/rand van het scherm om aan te draaien stuk gegaan. de meeste dingen kan je zonder de bezel/rand bedienen maar niet alles. bv. de wekker instellen gaat enkel met de bezel.

zijn er nog mensen die deze stukken hebben gehad? zoja, wat was dan de vermoedelijke reden van het defect. ik heb er niets speciaal mee gedaan (denk ik toch niet) . ik ga er wel mee slapen en mijn arm ligt al wel eens onder het kussen maar ik kan mij niet inbeelden dat ie daar van stuk gaat.

de eerste keer dacht ik gewoon pech te hebben gehad en toestel in garantie binnen gedaan. het scherm werd toen vervangen. maar ik kan het toch moeilijk het scherm om 4 maanden laten vervangen :-(

27/12/2017 eerste maal in gebruik genomen
11/01/2018 rand defect
28/01/2018 na herstelling terug in gebruik genomen
21/05/2018 rand terug defect
22/05/2018 ik word er radeloos van
Wat was er dan precies stuk aan? Bij mij draaide de ring wel steeds moeilijker. Op den duur heb ik de Gear Sport onder de kraan gehouden en gedraaid, sindsdien doet ie het weer goed.

• Boraprince
ik kan zelf nog aan de ring draaien maar er gebeurt niets meer. je voelt wel dat de ring nog ergens verbonden zit want je voelt hem nog 'rattelen' als je aan de ring draait. onder water houden heb ik al geprobeerd maar mss niet goed genoeg. toen heb ik water op de bovenkant laten stromen op het scherm maar om de ring te reinigen moet ik het mss langs de zijkant van de ring doen zodat het water daar tussen kan. @Frenkel88 hoe heb jij het aangepakt?

als ik nog eens naar de IP-classificatie kijk heeft de Gear Sport een een score van IPX7 (dompeldicht). de watch is dus wel redelijk goed bestand tegen water indringen (score 7) behalve onder druk, daarmee ik niet te neig wil doen met onder water dompelen. de bescherming tegen stof is nihil. ik ga ervanuit dat men met X de 0 van de certifering bedoelt.

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-02 21:35
Ik heb dit topic een tijdje niet meer gevolgd (ik ga zeker de laatste pagina's even rustig doorlezen) maar zijn er nog grote/mooie/minder mooie veranderingen geweest omtrent de smartwatches van Samsung het het besturingsysteem? Ik heb een maand of 2/3 geleden de Gear Sport een tijdje getest en die viel me eigenlijk behoorlijk mee. Ik was huiverig voor de sport prestaties (GPS/Hartslag etc) maar na wat testen viel me dat reuze mee. Zeker voor mijn gebruik. Over de smart functies heb ik al helemaal geen twijfel, top ding (behalve dan dat gezeur met Whatsapp....zeker nog niet opgelost?).

Dus voor ik hem komende weken daadwerkelijk zelf ga aanschaffen toch nog even een laatste check hier :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frenkel88
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20-01 12:31
quote:
Boraprince schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:15:
ik kan zelf nog aan de ring draaien maar er gebeurt niets meer. je voelt wel dat de ring nog ergens verbonden zit want je voelt hem nog 'rattelen' als je aan de ring draait. onder water houden heb ik al geprobeerd maar mss niet goed genoeg. toen heb ik water op de bovenkant laten stromen op het scherm maar om de ring te reinigen moet ik het mss langs de zijkant van de ring doen zodat het water daar tussen kan. @Frenkel88 hoe heb jij het aangepakt?

als ik nog eens naar de IP-classificatie kijk heeft de Gear Sport een een score van IPX7 (dompeldicht). de watch is dus wel redelijk goed bestand tegen water indringen (score 7) behalve onder druk, daarmee ik niet te neig wil doen met onder water dompelen. de bescherming tegen stof is nihil. ik ga ervanuit dat men met X de 0 van de certifering bedoelt.
Bij mij heeft de ring altijd nog wel zijn functie behouden, dus als ik hem kon draaien, dan reageerde het horloge ook. Ik heb hem inderdaad op de zijkant onder de kraan gehouden en tegelijkertijd gedraaid. Aangezien je met het horloge zou moeten kunnen zwemmen leek me dit geen probleem. Daarnaast ook meerdere keren met het horloge gedoucht en nog nooit iets gemerkt. Vervelend dat dit bij jou zoveel gedoe oplevert zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-02 14:30
Ik heb ineens dat mijn horloge 's nachts aan de lader niet verder laadt dan 77% en aan het eind van de dag is er nog 8% over. Voorheen deed ik makkelijk 2 dagen met de batterij.
Als ik hem van de lader afhaal, en er dan weer opleg gaat hij echter weer verder met laden. Hij voelt ook echt wel warm aan 's ochtends.

Ook heb ik het gevoel dat de stappenteller niet helemaal lekker meer loopt. Mijn vrouw heeft de Gear Fit2 en die lijkt een stuk accurater te zijn.

Bekend issue? restore factory settings?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Ik krijg elke ochtend als ik mijn S3 om doe de melding 'kan geen gegevens synchroniseren', tik ik daar vervolgens op dan brengt me dit naar de back-up instellingen waar ik zie dat er gewoon netjes een back-up gemaakt is. Tevens krijg ik gewoon meldingen van e-mail, kalender, WhatsApp, etc door op mijn S3.

Herkent iemand deze melding?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:29
quote:
frumper schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:09:
Ik heb ineens dat mijn horloge 's nachts aan de lader niet verder laadt dan 77% en aan het eind van de dag is er nog 8% over. Voorheen deed ik makkelijk 2 dagen met de batterij.
Als ik hem van de lader afhaal, en er dan weer opleg gaat hij echter weer verder met laden. Hij voelt ook echt wel warm aan 's ochtends.

Ook heb ik het gevoel dat de stappenteller niet helemaal lekker meer loopt. Mijn vrouw heeft de Gear Fit2 en die lijkt een stuk accurater te zijn.

Heb ik van de week ook gehad. Afgelopen nacht uitgezet voor het laden en ging wel tot 100 procent. Vannacht maar eens kijken of het nu weer gewoon gaat.

• BubbaNL
quote:
frumper schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:09:

Vanochtend was de status weer 100% na laden dus lijkt goed te gaan

• frumper
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-02 14:30
Bij mij ook (had hem ook helemaal uit gezet) batterij lijkt nog we vrij vlot leeg te gaan.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23-02 10:49
quote:
jabberwock schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:48:
[...]

S3! De S4 is op dit moment niets meer dan een gerucht. Batterij is in mijn ogen prima. Ik haal met gemak 3 dagen, vaak zelfs 4.

Hardware van de S3 voldoet nog prima. Ik heb geen last van trage hardware oid.
Batterijduur is bij max. 2 dagen en dan staat ie op 15%. Ik herlaad om de dag 's avonds terwijl ik tv kijk en dus toch inactief ben volgens mijn S3.

Ik ben wel benieuwd hoe jij 3-4 dagen haalt? Wat staat er allemaal aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

quote:
PandoraBoy schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Batterijduur is bij max. 2 dagen en dan staat ie op 15%. Ik herlaad om de dag 's avonds terwijl ik tv kijk en dus toch inactief ben volgens mijn S3.

Ik ben wel benieuwd hoe jij 3-4 dagen haalt? Wat staat er allemaal aan?
Bluetooth uiteraard, heart rate om de 10 minuten, en het scherm alleen aan als ik op een knop druk of als ik een notificatie heb (+/- 15 per dag)
Twee keer per dag doe ik een training van 20 minuten fietsen. Daarnaast worden uiteraard de stappen geteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22-02 18:19
Ik heb nu sinds een week naar tevredenheid de S3 om de pols. Een vraag waar ik zo niet een antwoord op kan vinden. Als ik de muziek widgit open heb staan (via mijn S8) tijdens het sporten wil ik graag snel van nummer kunnen wisselen via mijn horloge. Maar als mijn scherm na 15 seconden weer uit gaat en ik mijn pols draai kom ik gewoon weer bij mijn wijzerplaat. Moet dan weer aan de bezel draaien om bij de muziek widget uit te komen en dan heb ik pas de mogelijkheid om een nummer te skippen. Is het mogelijk dat spotify "open" blijft staan zodat ik bij het ontwaken van de S3 gewoon weer in spotify uit kom? Of een andere snelkoppeling om er te komen?

Biatch wijzigde deze reactie 08-06-2018 16:27 (3%)

Psn BasFromNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik haal 3 dagen met BT aan, regelmatige automatische HR meting en notificaties.
Ik zet snachts de BT uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -World-
Met 'always on' uit is de batterijduur aanzienlijk langer bij mij.
Ook draag ik hem meestal niet van 7u tot 23u oid, maar bijv. van 8 tot 16u of van bijv. 12u tot 21u. (en 's nachts gebruik ik hem niet) Dus net als ik bij een gewoon horloge doe.
Hierdoor lijkt de batterijduur wellicht langer dan het werkelijk is.

-World- wijzigde deze reactie 08-06-2018 22:37 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -World-
hebben mensen met w-history ook (nog steeds) dubbele notificaties op de s3 en mobiel?
(dus gewoon het laatste whatsappbericht en daarnaast w-history met dat bericht en de oudere berichten erbij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Heeft er hier iemand ook een Sport naast zijn S3?
Wat zijn de verschillen tijdens dagelijks gebruik?

Kan iemand met enkel een Sport ook zijn ervaringen delen?

• v1nzent-
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20-02 20:45
quote:
Biatch schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:22:Of een andere snelkoppeling om er te komen?
2x de onderste knop indrukken ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Boraprince
quote:
i2Paq schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 16:36:
Heeft er hier iemand ook een Sport naast zijn S3?
Wat zijn de verschillen tijdens dagelijks gebruik?

Kan iemand met enkel een Sport ook zijn ervaringen delen?
mijn keuze ging vooral naar de uitstraling en de grote van het toestel. de S3 is voor mijn polsen te groot.

ik kan niet vergelijken met een S3 maar als ik op youtube kijk naar filmpjes van de S3 denk ik dat er niet zo heel veel verschillen zijn qua software. beide toestellen hebben
* activiteitsoverzicht (slapen, actief, sport)
* keuze om sport te starten
* overzicht van aantal trappen.

mss dat de Gear sport extra functies heeft zoals het kunnen aangeven op de watch hoeveel eenheden water je drinkt en hoeveel calorie├źn je binnen hebt maar dat zijn volgens mij functies die in je Health app op je gsm kunt inbrengen en zo ook kunt syncen met de S3

mogelijk heb je iets aan deze review want qua hardware zijn er wel verschillen.
https://www.wareable.com/...rt-vs-samsung-gear-s3-123

Acties:
  • +1Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
Enorm bedankt voor je info, helemaal de link naar die review!

Geen idee waarom ik die niet gevonden heb maar waarschijnlijk te ongeduldig gezocht :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
Vraagje over koppelingen met Google Fit. Ik volg een voeding/sport programma bij een coach en die werken met apps die helaas niet direct gekoppeld kunnen worden aan Samsung's S-Health. En die koppel ik natuurlijk aan mijn Gear Sport.

Wel is het zo dat hun apps gekoppeld kunnen worden aan Google Fit. Nu hoor ik daar slechte verhalen over en ook schijnt het zo te zijn dat je deze niet direct standaard kan koppelen aan S-Health. Nu las ik dat er een workaround is met een extra app die puur de data doorsluist zegt maar: http://www.androidbeat.co...lth-data-with-google-fit/

Iemand die hiermee ervaring heeft of andere oplossingen heeft om alles netjes te koppelen zodat ik al mijn informatie toch in s-Health krijg? Niemand heeft natuurlijk zin om 2 of zelfs meerdere keren schema's en data handmatig over te zetten in S-Health zodat je data correct blijft. Dubbel werk....

@i2Paq @Boraprince ik heb een paar maand geleden een review gemaakt en ook sportresultaten getoond van de Gear Sport. Die staan volgens mij ook wel ergens in dit topic. Ik was vooral bang dat de hartslagmeter niet correct was en ook de GPS niet correct was. Maar tijdens mijn testen, oa hardlopen met zowel de Gear Sport als Runkeeper op mijn telefoon, bleek dat die verrassend genoeg heel nauwkeurig overeen kwamen. Ik heb ook veel onderzoek gedaan omdat ik twijfelde over beide, maar ik vind de Gear Sport gewoon mooier en unieker (zeker de blauwe variant) en de looks is volgens mij dan ook echt het grote verschil. De S3 is meer een normaal horloge terwijl de Gear Sport zoals de naam al zegt een wat andere look heeft wbt het klokje. Kwestie van smaak dus :).

Juancho wijzigde deze reactie 13-06-2018 14:41 (29%)

• Juancho
Is er trouwens nog altijd geen oplossing om fatsoenlijk je Whatsapp berichten volledig te kunnen lezen? En als dat standaard op de smartwatch idd nog niet kan, is er evt. wel een betaalde app uit de store die je kan kopen en downloaden zodat je wel volledige berichten kan lezen?

Is eigenlijk het enige puntje waar ik me gruwelijk aan irriteerde bij de Gear Sport of beter gezegd het besturingsysteem van Samsung.

Werkt dit bijv. goed?

Juancho wijzigde deze reactie 14-06-2018 15:04 (9%)

• DM89
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:24
Hoe telt dit horloge de verbrande calorie├źn? Ding zegt dat ik nu 1248kcal heb verbrand maar doe bijna niks.. zelfs als ik zit telt het door. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:13

renzo4000

*Doh!*

Je bent op de hoogte van het feit dat je lichaam calorie├źn verbrand simpelweg door te leven? :+

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Juancho
Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met het volgende? Voor mij nogal van groot belang voor goed gebruik/controle van mijn Gear Sport icm Samsung S-health.

Ik heb diverse voedingslijsten die ik hele strikt aanhoud en netjes invul in Myfitnesspall. Deze komen ook wel door in S-Health.

Maar S-Health heeft de vervelende eigenschap dat deze automatisch volgens hem het aantal calorieen berekend terwijl ik dus heel gericht mijn doel wil volgen. Probleem is dus dat ik zeg dat ik 1900 calorieen wil in mijn schema maar SHealth zegt 2059 en dat ik aan verbranding 2886 calorieen moet hebben om mijn doel te halen. Heel leuk, maar nu zie ik in mijn schema (ook op de watch) constant dat ik boven mijn calorieen doel zit. Terwijl ik toch echt heel goed bezig ben volgens schema's van expert.

Dus enig idee hoe je toch in S-Health kan zorgen dat je eigen handmatig plan wordt aangehouden? Nu heeft het voor mij geen enkel nut omdat ik geen goed inzicht heb.

Edit: ik bedenk me net dat het ook kan komen omdat ik de watch nog maar net heb en dat hij dus nog geen hele dag heeft kunnen berekenen. Vooral qua verbrande calorie├źn verbrand je lichaam natuurlijk al veel over een hele dag. Dus in dat:

Aantal te verbranden calorie├źn: 2886
Aantal in te nemen calorie├źn: 2059

Om af te vallen zou je dus minimaal zo'n 900/1000 calorie├źn per dag moeten verbranden wat kan met sporten en natuurlijk de normale calorie├źn verbranding die elk lichaam nodig heeft.

Edit 2: ik zie helaas dat de S-Health al rekening houdt met verbrande calorieen in rust, 1158. Dus nou snap ik er even helemaal niets meer van... 8)7

Juancho wijzigde deze reactie 21-06-2018 13:26 (24%)

• thedicemaster
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-01 13:34
quote:
Biatch schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:22:
Ik heb nu sinds een week naar tevredenheid de S3 om de pols. Een vraag waar ik zo niet een antwoord op kan vinden. Als ik de muziek widgit open heb staan (via mijn S8) tijdens het sporten wil ik graag snel van nummer kunnen wisselen via mijn horloge. Maar als mijn scherm na 15 seconden weer uit gaat en ik mijn pols draai kom ik gewoon weer bij mijn wijzerplaat. Moet dan weer aan de bezel draaien om bij de muziek widget uit te komen en dan heb ik pas de mogelijkheid om een nummer te skippen. Is het mogelijk dat spotify "open" blijft staan zodat ik bij het ontwaken van de S3 gewoon weer in spotify uit kom? Of een andere snelkoppeling om er te komen?
http://apps.samsung.com/gear/appDetail.as?appId=suQANKUenM
"I am alive" kan daarmee helpen.
je moet het alleen niet te lang gebruiken, het schakelt standby volledig uit waardoor je horloge en scherm constant op volle kracht draaien.

zelf heb ik er voor gekozen om met watchmaker en tasker een watchface te maken waar media besturing in ingebouwd zit.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Is er iemand die twee (2) Gears heeft verbonden met zijn telefoon?

Ik bedoel dan natuurlijk niet tegelijkertijd ;)

Ik zou graag een Gear Classic en een Gear Sport gebruiken maar als ik nu de Sport wil connecten zegt hij dat de Classic wordt verwijderd en een reset nodig heeft.

Uiteraard staat de BT uit op de Gear die ik dan niet ga gebruiken.

i2Paq wijzigde deze reactie 27-06-2018 08:48 (10%)

• BubbaNL
quote:
i2Paq schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:48:
Is er iemand die twee (2) Gears heeft verbonden met zijn telefoon?

Ik bedoel dan natuurlijk niet tegelijkertijd ;)

Ik zou graag een Gear Classic en een Gear Sport gebruiken maar als ik nu de Sport wil connecten zegt hij dat de Classic wordt verwijderd en een reset nodig heeft.

Uiteraard staat de BT uit op de Gear die ik dan niet ga gebruiken.
ik ken niemand die er 2 heeft. maar ik kan me voorstellen dat dat niet gaat werken door de Gear S Plugin app op je telefoon die de communicatie doet. misschien wel als je die met Android parallel laat draaien?.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:17

Grudgie

PSN: Grudgie7

quote:
Juancho schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:14:
Zijn er hier mensen die mij kunnen helpen met het volgende? Voor mij nogal van groot belang voor goed gebruik/controle van mijn Gear Sport icm Samsung S-health.

Ik heb diverse voedingslijsten die ik hele strikt aanhoud en netjes invul in Myfitnesspall. Deze komen ook wel door in S-Health.

Maar S-Health heeft de vervelende eigenschap dat deze automatisch volgens hem het aantal calorieen berekend terwijl ik dus heel gericht mijn doel wil volgen. Probleem is dus dat ik zeg dat ik 1900 calorieen wil in mijn schema maar SHealth zegt 2059 en dat ik aan verbranding 2886 calorieen moet hebben om mijn doel te halen. Heel leuk, maar nu zie ik in mijn schema (ook op de watch) constant dat ik boven mijn calorieen doel zit. Terwijl ik toch echt heel goed bezig ben volgens schema's van expert.

Dus enig idee hoe je toch in S-Health kan zorgen dat je eigen handmatig plan wordt aangehouden? Nu heeft het voor mij geen enkel nut omdat ik geen goed inzicht heb.

Edit: ik bedenk me net dat het ook kan komen omdat ik de watch nog maar net heb en dat hij dus nog geen hele dag heeft kunnen berekenen. Vooral qua verbrande calorie├źn verbrand je lichaam natuurlijk al veel over een hele dag. Dus in dat:

Aantal te verbranden calorie├źn: 2886
Aantal in te nemen calorie├źn: 2059

Om af te vallen zou je dus minimaal zo'n 900/1000 calorie├źn per dag moeten verbranden wat kan met sporten en natuurlijk de normale calorie├źn verbranding die elk lichaam nodig heeft.

Edit 2: ik zie helaas dat de S-Health al rekening houdt met verbrande calorieen in rust, 1158. Dus nou snap ik er even helemaal niets meer van... 8)7
Als jij op een dag 2886 verbrand moet jij eigenlijk wel 2386 aan kcal eten. Anders eet jij veelste weinig en zal je op een punt komen dat je niet meer gaat afvallen. Dus houd altijd een tekort van -500 kcal aan.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• Juancho
@Grudgie

Nee het gaat erom dat ik precies weet wat mijn inname en verbranding is op een dag. Ik werk met speciaal gemaakte schema's en die wil ik natuurlijk aanhouden. S-Health heeft alleen als vervelende eigenschap dat je niet handmatig je inname kan invoeren omdat het dat zelf berekend op basis van je persoonlijke gegevens. Heel irritant dus.

Ik neem nu bijv. 1962 calorieeen in op een dag maar S-health zegt steeds dat ik aan 2350 moet komen. Maar dat wil ik dus helemaal niet!! Een verschil van dus 450 calorieen wat bijna en uur kracht training inhoudt! Klopt dus van geen kant of ik wil gewoon niet dat S-Health voor mij bepaald hoeveel ik in moet nemen om mijn doelen te halen. Die doelen bepaal ik met mijn coach namelijk :)

Wat je/ik wil is:

1. zelf mijn inname invullen
2. zelf het aantal te verbranden calorieen invullen
3. handmatig mijn krachttrainingen invoeren qua verbranding (standaard 500)
4. automatisch via mijn Gear Sport cardio trainingen laten synchen
4. alle andere zaken automatisch via mijn gear die meegenomen moeten worden zoals stappen, trappen en wat je lichaam zelf nodig heeft aan verbranding.

Dan heb ik een duidelijk overzicht en weet ik dus ook precies wat de gevolgen zijn als als ik een pizza eet, biertje drink of eens uiteten ga.

Juancho wijzigde deze reactie 27-06-2018 23:00 (9%)

• Grudgie

Grudgie

quote:
Juancho schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:57:
@Grudgie

Nee het gaat erom dat ik precies weet wat mijn inname en verbranding is op een dag. Ik werk met speciaal gemaakte schema's en die wil ik natuurlijk aanhouden. S-Health heeft alleen als vervelende eigenschap dat je niet handmatig je inname kan invoeren omdat het dat zelf berekend op basis van je persoonlijke gegevens. Heel irritant dus.

Ik neem nu bijv. 1962 calorieeen in op een dag maar S-health zegt steeds dat ik aan 2350 moet komen. Maar dat wil ik dus helemaal niet!! Een verschil van dus 450 calorieen wat bijna en uur kracht training inhoudt! Klopt dus van geen kant of ik wil gewoon niet dat S-Health voor mij bepaald hoeveel ik in moet nemen om mijn doelen te halen. Die doelen bepaal ik met mijn coach namelijk :)

Wat je/ik wil is:

1. zelf mijn inname invullen
2. zelf het aantal te verbranden calorieen invullen
3. handmatig mijn krachttrainingen invoeren qua verbranding (standaard 500)
4. automatisch via mijn Gear Sport cardio trainingen laten synchen
4. alle andere zaken automatisch via mijn gear die meegenomen moeten worden zoals stappen, trappen en wat je lichaam zelf nodig heeft aan verbranding.

Dan heb ik een duidelijk overzicht en weet ik dus ook precies wat de gevolgen zijn als als ik een pizza eet, biertje drink of eens uiteten ga.
Ik snap wat je bedoeld maar jij zal nooit elke dag precies 1962 verbranden. Dat verschilt per dag. Ene dag verbrand je meer dan een andere dag.

Als jij bijvoorbeeld een lange dag werkt en sport verbrand je veel meer dan als je alleen maar thuis zit. Of als jij een andere workout doet. Dat verschilt per dag en s health geeft dat aan.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• Juancho
Kan zijn dat mijn lichaam, de Gear en S-health nog aan elkaar moeten wennen natuurlijk, om zo maar te zeggen. Ik heb nu ipv MyFitnespall al 6 maaltijden direct in S-health ingevoerd dus ik ga even kijken of dat helpt.

Want S-Health blijft aangeven dat ik meer calorieen moet innemen om mijn doel te behalen. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Qua verbrande calorieen snap ik het wat je zegt. Dat is geen dag hetzelfde normaal gesproken maar je hebt wel je basis verbranding met sporten en een redelijke inschatting wat mijn lichaam verbrand op basis van mijn dagelijkse ritme (kantoorbaan, auto etc.).

Gaan het de komende week zien... dan zou je toch een aanpassing moeten zien.

• Grudgie

Grudgie

quote:
Juancho schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:11:
Kan zijn dat mijn lichaam, de Gear en S-health nog aan elkaar moeten wennen natuurlijk, om zo maar te zeggen. Ik heb nu ipv MyFitnespall al 6 maaltijden direct in S-health ingevoerd dus ik ga even kijken of dat helpt.

Want S-Health blijft aangeven dat ik meer calorieen moet innemen om mijn doel te behalen. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Qua verbrande calorieen snap ik het wat je zegt. Dat is geen dag hetzelfde normaal gesproken maar je hebt wel je basis verbranding met sporten en een redelijke inschatting wat mijn lichaam verbrand op basis van mijn dagelijkse ritme (kantoorbaan, auto etc.).

Gaan het de komende week zien... dan zou je toch een aanpassing moeten zien.
Je kan je daar soms echt in vergissen wat je op een dag verbrand. Als ik jou was zou ik het eens 2 weken aanzien en aanhouden wat s health zegt. Als jij na die 2 weken nog afvalt dan weetje dat je goed zit.

Weet wel dat aan de hand van je hartslag je kcal worden verbrand. Die 1962 is een schatting met wat je verbrand. Wat je echt verbrand geeft je tracker weer en s health.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True