Hallo allen,
Ik ben vrij nieuw hier en heb sinds vandaag de Samsung Gear Sport binnen. Nu is dit het topic van de Gear 3 maar als ik me niet vergis werkt veel eigenlijk exact hetzelfde en is het verschil vooral in uiterlijk en grote. Dus als jullie het niet erg vinden post ik hier mijn bevinden en ook zeker vragen. Want de Gear Sport is mijn eerste smart/sport watch dus ik zal ongetwijfeld nog wel tegen zaken aanlopen. Overigens ben ik hem nu even een aantal dagen/weken aan het testen, dus het is niet zeker of ik hem houdt.
Allereerst, wat een prachtige smartwatch is dit! Voor mijn kleine polsen een uitstekend formaat en ook zit het heel prettig om de pols. Ik merk iig geen enkel verschil met mijn oude normale horloge. Het scherm is ook geweldig helder en de keuze uit vele, vele face watches is ideaal. Zo kan je kiezen voor dagelijks (zakelijk) gebruik en speciaal voor sportactiviteiten. Wat me wel opvalt is dat bij de gratis face watches je helaas nooit de mogelijkheid heb om aanpassingen te doen buiten de kleur om. Dus bijv. niet een metertje vervangen voor een andere. Dus ik denk niet dat ik er aan ontkom om een aantal top face watches aan te schaffen die echt helemaal voldoen aan mijn eisen of zo te tweaken zijn.
Omdat ik geen dihard sporter ben maar meer een regelmatige sporter (2 tot 4x per week lekker hardlopen/spinning/kracht of thuis op de hometrainer) zocht ik een mooie combinatie van smart- en sport. Mijn oog viel direct op deze Gear Sport maar ook de Gear 3 (Frontier). Die laatste heb ik in het echt bekeken en om gehad maar deze was echt te lomp voor mijn pols. Mijn grote twijfel is echter bij de Gear Sport dat ik slechte verhalen/reviews hoor over met name de GPS. Deze schijnt er vaak volledig naast te liggen of pas heel laat op gang komt. Hoe dat mij gaat bevallen is even afwachten tot ik komende dagen wat ga hardlopen buiten. Wel heb ik vandaag direct een half uurtje op de hometrainer gestaan en ik moet zeggen, de data die ik terug kreeg klopt vrij behoorlijk volgens mijn personal trainer waar ik net klaar ben. Ik vraag hem nog vaak om advies en ookal is het een eerste setje sporten, de gegeven kloppen volgens hem vrij aardig. Mijn gemiddelde hartslag moet iets hoger, maar ik verwacht als ik de volgende keer net even wat harder door trap dat ik daar wel aan ga komen.
Verder ben ik nu vooral het toestel een beetje aan het doorlopen, alle opties, apps, instellingen en noem maar op. Ik ga dus zeker dit topic nog even goed doorlopen op tips en tricks want zoals gezegd zal de Gear 3 niet gek veel verschillen van de gear sport.
Ik heb nog wel gelijk 3 vraagje. Ik heb de Gear Sport gekoppeld aan mijn LG G6 telefoon. Ging allemaal prima en alles qua voeding/sporten wordt netjes bijgehouden. Maar bepaalde apps heb ik gewoon niet op de watch zitten of kan ik niet vinden in de store. Denk aan een email app (krijg wel netjes mails binnen op de watch), uber en nog wat apps. Komt dit omdat ik geen Samsung telefoon heb of kijk ik gewoon ergens overheen?
En vraag 2, ik krijg dus netjes mijn WhatsApp berichten binnen en kan er ook op reageren (wat ik niet had verwacht). Dus super. Maar ik heb een keer gehad dat ik blijkbaar ergens verkeerd op drukte en ik kon toen het hele bericht nergens meer terug vinden. Is er dus een mogelijkheid om je laatste inkomende berichten nog terug te lezen?
En vraag 3, de slaaptracker. Ik kon deze niet vinden, maar in de samsung health app stond deze dan ook uit. Ik heb deze toegevoegd (en heb voor afgelopen nacht handmatig mijn slaap ingevuld) maar gaat dit nu verder automatisch en hoef je er eigenlijk niks voor te doen en zie ik na komende nacht op mijn Gear Sport ook een item sleeptracker?
Alvast bedankt en ik zal later zeker nog een meer inhoudelijke review geven als ik wat meer testen heb gedaan!
[
Voor 9% gewijzigd door
Juancho op 09-02-2018 23:49
]