Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Las2016
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik heb sinds afgelopen weekend ook de gok gewaagd en de S3 Frontier gekocht en gebruik hem met mijn iPhone SE. Ik wist dat er beperkingen zijn met iOs, maar ben niet ontevreden over de werking.

Vraagje; er zijn Gear apps beschikbaar voor Nest & Hue, die een collega bijvoorbeeld ook vindt in de galaxy store.(combi s3 classic en Samsung s7)
link naar ontwikkelaar: http://www.tecace.com/gearfornest.html

Heeft iemand een idee/ workaround/ tips hoe ik met een iPhone deze apps kan zien en/ of installeren?
De store geeft ze op mijn iPhone wel aan bij de autocomplete in de zoekfunctie, maar ik krijg dan geen resultaten.

thx!

[ Voor 5% gewijzigd door Las2016 op 29-01-2018 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 22:14
Mijn S3 is in eens zeer traag... kan er maar weinig over vinden. Opnieuw opstarten helpt ook niet, heb ook niks nieuws geinstalleerd. Iemand anders hier ervaring mee?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransMulch
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-03 14:04
AW_Bos schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:15:
Hoe zit het met WhatsApp op dit moment? Ik lees in diverse reviews op internet dat Whatsapp niet werkt.
Best karige comments daarover. Ik weet wel dat je standaard enkel het laatste bericht kan zien. Of werkt heel Whatsapp niet meer?
Hoe krijg je de apps via de S3 op je S3 om WathsApp te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

FransMulch schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:41:
[...]

Hoe krijg je de apps via de S3 op je S3 om WathsApp te gebruiken?
Inmiddels heb ik deze Gear. En Whatsapp werkt ook. Uiteraard zoals iedereen zegt is het inderdaad alleen het laatste bericht die je ziet.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-05 18:21
Dag allen,

Ik heb afgelopen weekend de S3 Frontier gekocht. Wat een gaaf horloge.
Ik heb een vraag mbt een workout. In de gebruiksaanwijzing staat namelijk dat het horloge een automatische trainingsherkenning heeft. Het bepaald zelf welke training je uitvoert en stopt automatisch.

Wat is een reden om een workout actief te starten via S Health ipv de automatische trainingsherkenning te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:00
Automatische trainingsherkenning gaat pas aan als de watch merkt dat je je meer dan gemiddeld inspant, dus veel bewegen en hogere hartslag. Kan dus zo zijn dat deze later begint met registreren dan de werkelijke start van je workout.

Daarnaast gebeurt het ook dat hij automatisch pauzeert of zelfs stopt als je even stilstaat (gebeurt mij nog wel eens als we uitleg van de trainer krijgen of ik even als wissel langs de kant sta). Opzich werkt de automatische functie best aardig, in elk geval voor mijn gebruik (recreatieve sporter en watch voor de heb/gimmick)

Door handmatig de workout te starten kun je dus wat nauwkeuriger je begin/eindtijd bepalen, maar de automatische functie werkt best redelijk.
Ik heb vorige week de Endomondo app geinstalleerd op de watch, daarmee kun je op je horloge handmatig je workout starten/pauzeren/stoppen. Heb alleen nog te weinig getraind om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:49

S913

Abusus non tollit usum

Je kan in de settings van S Health zelf aangeven welke type workouts hij zal proberen te herkennen .. gaat niet eens echt om hartslag, maar vooral om beweging lijkt wel. Darten ziet hij namelijk bij mij ook als "dynamic workout" omdat ik toevallig mijn horloge om mijn werphand heb zitten en da's nou niet echt een hartslagverhogende activiteit (bij mij) :P

Endomondo gebruik ik sinds kort, m.n. voor hiking/geocaching en dat lijkt goed te werken (afstand, hartslag, GPS/kaart). Die zet ik inderdaad zelf altijd aan/uit.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:56
AW_Bos schreef op maandag 29 januari 2018 @ 18:03:
[...]

Inmiddels heb ik deze Gear. En Whatsapp werkt ook. Uiteraard zoals iedereen zegt is het inderdaad alleen het laatste bericht die je ziet.
die 5 is het aantal nieuwe berichten, als ik daarop tik kan ik door alle nieuwe berichten heen scrollen.
Hebben jullie die niet dan?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

frumper schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:27:
[...]

[afbeelding]

die 5 is het aantal nieuwe berichten, als ik daarop tik kan ik door alle nieuwe berichten heen scrollen.
Dat zijn dan nieuwe berichten van 5 verschillende contactpersonen? Niet 5 berichten van dezelfde contactpersoon, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
JBS schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:39:
[...]
Dat zijn dan nieuwe berichten van 5 verschillende contactpersonen? Niet 5 berichten van dezelfde contactpersoon, toch?
In dit geval waren het 3 berichten in een groepsapp (van dezelfde persoon) en 2 berichten van één persoon.
Lezen gebeurt op chronologische volgorde van binnenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:00
Hmm, weer wat geleerd. Heb op dit moment één berichtje van mijn vriendin en één bericht in een groepsapp en kan daar inderdaad doorheen scrollen!

How to?
Met de bezel naar links, dan krijg je idd het laatste bericht op je scherm. Onderaan op het cijfer van het aantal berichten tikken en je kunt idd door de laatste ongelezen berichten heen scrollen.

Dat ga ik wel regelmatig gebruiken denk ik :)

EDIT: inmiddels nog wat weer berichten ontvangen in verschillende apps. Je kunt alleen het laatste bericht per app lezen en dus niet alle ongelezen berichten. Klein tegenvallertje, maar al meer dan dat ik tot vanmorgen wist :)

[ Voor 22% gewijzigd door B-Real op 31-01-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Iemand ervaring met de Buienradar-app? Deze staat hier standaard op Amsterdam? Terwijl mijn watch en telefoon netjes voor de standaard weer-app mijn eigen dorp aangeven.

Hoe stel je de locatie daarvoor in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:22:
Iemand ervaring met de Buienradar-app? Deze staat hier standaard op Amsterdam? Terwijl mijn watch en telefoon netjes voor de standaard weer-app mijn eigen dorp aangeven.

Hoe stel je de locatie daarvoor in?
Vind Buienalarm prettiger.. app dan wel op gsm, maar meldingen (op Gear) zijn dan wel op juiste locatie en melden meteen hoe lang neerslag duurt..

Buienalarm werkt ook met pushnotificaties en widget hoeft niet na iedere reboot op van gsm te worden reset..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

frumper schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:27:
[...]

[afbeelding]

Dit is mij inderdaad ook opgevallen. Wellicht is dit kort geleden pas geïntroduceerd?

30 januari is de Gear software ook weer geüpdatet.

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 01-02-2018 12:30 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Op die van mij zit het al sinds ik hem heb, en dat is vanaf mei 2017...
Ik wacht helaas al net zo lang op wat nuttige apps die ook voor iOS gebruikers te gebruiken zijn, zoals navigatie bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Heb nu 'n dag of 10 de Gear S3 en een aantal dingen vraag ik me af:
  • Het oranje bolletje dat aangeeft dat je een of meer nieuwe notificaties hebt is handig, maar zou wat mij betreft aan de rechter kant van de wijzerplaat handiger zijn. Zeker met lange mouwen zie je dat een stuk makkelijker dan het uiterste linker deel van de wijzerplaat. Dit is niet aan te passen voor zo ver ik de settings heb doorgelopen?
  • (Sommige?) Watch faces hebben een fade effect van Always On Display (AOD) naar normale weergave, dat zorgt ervoor dat het na het draaien van je pols nog heel even duurt voordat je de 'wakkere' versie van je watch face ziet. Hoe ervaren jullie dat?
  • Sommige watch faces (zoals bijvoorbeeld de Black Chronograph Automatic) pretenderen een Ambient mode te hebben (zwarte wijzerplaat met witte wijzers en witte puntjes op de plekke van de uren). Deze zie ik echter niet geactiveerd worden, het scherm wordt enkel gedimd en de bewegende secondewijzer verdwijnt. Hoe zit dit?
  • Op welke schermhelderheid hebben jullie de Gear S3 ingesteld? Ik had 'm op 1 of 2, maar met wat meer licht zie je 't dan toch niet zo goed. Op de standaard van 7 vind ik 'm behoorlijk fel, ook in 'slaapmodes waarin het scherm gedimd wordt.
    Nu zag ik 'm (met veel zonlicht?) in dagmodus springen. Zie wel de optie 'Automatisch lage helderheid' maar dat lijkt juist voor omgekeerde situaties te zijn. Hoe ervaren jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 18:58
Voor Whatsapp gebruik ik de app W-history. Is wel een betaalde app maar als je een app van iemand krijgt zie je wel de app historie van die persoon. Wel vanaf dat je de app hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransMulch
  • Laatst online: 12-03 14:04
Krijg geen whatsapp binnen op de Gear is 3 is er ergens een installatiehandleiding te vinden?
Al vast dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
FransMulch schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:32:
Krijg geen whatsapp binnen op de Gear is 3 is er ergens een installatiehandleiding te vin?
Al vast dank voor de hulp
Heb je in de Gear app onder het kopje meldingen de meldingen wel aan gezet? Je kan daar ook nog selecteren welke app's wel en geen melding geven op je S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Ik leg de gear s3 s nachts id lader.
Het scherm gaat dan op zwart.

Is er een mogelijkheid dat de tijd continu in beeld blijft als het horloge aan de lader ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Hallo allen,

Ik ben vrij nieuw hier en heb sinds vandaag de Samsung Gear Sport binnen. Nu is dit het topic van de Gear 3 maar als ik me niet vergis werkt veel eigenlijk exact hetzelfde en is het verschil vooral in uiterlijk en grote. Dus als jullie het niet erg vinden post ik hier mijn bevinden en ook zeker vragen. Want de Gear Sport is mijn eerste smart/sport watch dus ik zal ongetwijfeld nog wel tegen zaken aanlopen. Overigens ben ik hem nu even een aantal dagen/weken aan het testen, dus het is niet zeker of ik hem houdt.

Allereerst, wat een prachtige smartwatch is dit! Voor mijn kleine polsen een uitstekend formaat en ook zit het heel prettig om de pols. Ik merk iig geen enkel verschil met mijn oude normale horloge. Het scherm is ook geweldig helder en de keuze uit vele, vele face watches is ideaal. Zo kan je kiezen voor dagelijks (zakelijk) gebruik en speciaal voor sportactiviteiten. Wat me wel opvalt is dat bij de gratis face watches je helaas nooit de mogelijkheid heb om aanpassingen te doen buiten de kleur om. Dus bijv. niet een metertje vervangen voor een andere. Dus ik denk niet dat ik er aan ontkom om een aantal top face watches aan te schaffen die echt helemaal voldoen aan mijn eisen of zo te tweaken zijn.

Omdat ik geen dihard sporter ben maar meer een regelmatige sporter (2 tot 4x per week lekker hardlopen/spinning/kracht of thuis op de hometrainer) zocht ik een mooie combinatie van smart- en sport. Mijn oog viel direct op deze Gear Sport maar ook de Gear 3 (Frontier). Die laatste heb ik in het echt bekeken en om gehad maar deze was echt te lomp voor mijn pols. Mijn grote twijfel is echter bij de Gear Sport dat ik slechte verhalen/reviews hoor over met name de GPS. Deze schijnt er vaak volledig naast te liggen of pas heel laat op gang komt. Hoe dat mij gaat bevallen is even afwachten tot ik komende dagen wat ga hardlopen buiten. Wel heb ik vandaag direct een half uurtje op de hometrainer gestaan en ik moet zeggen, de data die ik terug kreeg klopt vrij behoorlijk volgens mijn personal trainer waar ik net klaar ben. Ik vraag hem nog vaak om advies en ookal is het een eerste setje sporten, de gegeven kloppen volgens hem vrij aardig. Mijn gemiddelde hartslag moet iets hoger, maar ik verwacht als ik de volgende keer net even wat harder door trap dat ik daar wel aan ga komen.

Verder ben ik nu vooral het toestel een beetje aan het doorlopen, alle opties, apps, instellingen en noem maar op. Ik ga dus zeker dit topic nog even goed doorlopen op tips en tricks want zoals gezegd zal de Gear 3 niet gek veel verschillen van de gear sport.

Ik heb nog wel gelijk 3 vraagje. Ik heb de Gear Sport gekoppeld aan mijn LG G6 telefoon. Ging allemaal prima en alles qua voeding/sporten wordt netjes bijgehouden. Maar bepaalde apps heb ik gewoon niet op de watch zitten of kan ik niet vinden in de store. Denk aan een email app (krijg wel netjes mails binnen op de watch), uber en nog wat apps. Komt dit omdat ik geen Samsung telefoon heb of kijk ik gewoon ergens overheen?

En vraag 2, ik krijg dus netjes mijn WhatsApp berichten binnen en kan er ook op reageren (wat ik niet had verwacht). Dus super. Maar ik heb een keer gehad dat ik blijkbaar ergens verkeerd op drukte en ik kon toen het hele bericht nergens meer terug vinden. Is er dus een mogelijkheid om je laatste inkomende berichten nog terug te lezen?

En vraag 3, de slaaptracker. Ik kon deze niet vinden, maar in de samsung health app stond deze dan ook uit. Ik heb deze toegevoegd (en heb voor afgelopen nacht handmatig mijn slaap ingevuld) maar gaat dit nu verder automatisch en hoef je er eigenlijk niks voor te doen en zie ik na komende nacht op mijn Gear Sport ook een item sleeptracker?

Alvast bedankt en ik zal later zeker nog een meer inhoudelijke review geven als ik wat meer testen heb gedaan!

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 09-02-2018 23:49 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Kan ik apps verwijderen die er standaard op staan?
Ik lees bijv dat de weatherapp voor batterijproblemen kan zorgen.
Ik krijg deze app ook niet ge-update en ik kan de app niet verwijderen.

(Gear s3 Frontier + IPhone 7+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Sinds een paar dagen krijg ik op m'n telefoon een melding om mijn Gear S3 op te laden als ik deze niet om heb (wat dus vaak is als je in bed ligt). Niet uit te schakelen, en telefoon trilt ook nog eens. Zie op o.a. XDA ook nog geen oplossing. Wat een gekke keuze om zo'n optie zo te introduceren...

Edit: Gaat 't detecteren/registreren van traplopen bij jullie wel goed?

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 12-02-2018 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Traplopen werkt bij mij perfect. Net als de stappenteller. Deze worden netjes bijgehouden. Ik heb overigens wel de Gear Sport maar die is feitelijk hetzelfde.

Ik heb nog wel wat andere vragen omdat ik deze Gear Sport net een paar dagen aan het testen heb maar die stel ik later even :)

• edwardmila
Weather app uitzetten levert bij mij beduidend betere batterijprestaties op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:57
JBS schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:25:
Sinds een paar dagen krijg ik op m'n telefoon een melding om mijn Gear S3 op te laden als ik deze niet om heb (wat dus vaak is als je in bed ligt). Niet uit te schakelen, en telefoon trilt ook nog eens. Zie op o.a. XDA ook nog geen oplossing. Wat een gekke keuze om zo'n optie zo te introduceren...

Edit: Gaat 't detecteren/registreren van traplopen bij jullie wel goed?
Kan je de notificatie op de telefoon niet uitzetten bij de settings van je telefoon ?
Ik kan op mijn Mate 9 netjes aangeven dat ik van Samsung Gear geen meldingen wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Ik ben een week op vakantie geweest.
Is het mogelijk via Samsung Healt te zien hoeveel ik deze week gelopen heb qua km’s?

Ik zit het totaal aantal stappen, ik zie het totaal aantal opgenomen km’s (training), ik zie het gemiddeld aantal km’s.

Het totaal zie ik nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:47
Je kunt je Samsung Health app openen op je telefoon en klikken op het aantal stappen van vandaag. Vervolgens kiezen voor 'Trends' (midden boven) en dan linksboven kiezen voor 'Weken'. Daar staat het gemiddelde aantal km per dag per gekozen week. Doe dat keer 7 en je hebt het totaal aantal km van die week.

Een beetje omslachtig, maar uiteindelijk weet je wat je wilde weten.

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Rasmalluin, dank voor je snelle reactie...

Krijg ik dan het totaal aantal afgelegde km’s of het totaal aantal km’s opgenomen tijdens een training?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rasmalluin
Het totaal afgelegde km's die door je telefoon en/of horloge (dit kun je instellen) zijn geregistreerd. Dus niet zozeer als training maar in totaal.

Ter info: zowel je horloge als je telefoon registreert hoeveel stappen je per dag loopt (als je dit aan hebt staan). Het kan echter zo zijn dat ze niet overeen komen. Zo geeft mijn S3 vandaag aan dat ik 1582 stappen heb gezet. Mijn telefoon geeft aan dat ik 1605 stappen heb gezet. Als ik instel dat beide stappen moeten worden geteld, dan wordt aangegeven dat ik vandaag 2195 stappen heb gezet. Ik loop 99% van de tijd met zowel mijn S3 als mijn telefoon op zak, dus die 2195 lijkt mij niet te kloppen. Hierom heb ik ingesteld dat de app alleen de stappen laat zien die mijn S3 meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Vraagje, als je het display niet op always on hebt staan, kan je instellen dat het scherm wel ontwaakt als je een notificatie krijgt? Ik voel nu wel een trilling maar ik zou ook graag de mogelijkheid willen hebben dat je telefoon even kort ontwaakt en het je dus een handeling scheelt. Is dit mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
@Rasmalluin ik heb ook alleen de s3 Frontier ingeschakeld om alles weer te geven.

@Juancho je kunt in de gear app bij “instellingen-meldingen-scherm inschakelen” aan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-03 18:02
Ik ben op zoek naar een duidelijke watchface gericht op sporten voor mijn Gear sport. Zonder te veel gimmicks. Maar wel een die kcal, stappen, hartslag,..weergeeft.
Welke kunnen jullie mij aanraden? Ik heb er zelf nog maar een goede gevonden.

http://apps.samsung.com/g...d=com.watchface.78N_SPORT

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/c5d7od/2018_02_18_12_35_55.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fZWhMy/2018_04_29_22_00_23.jpg

Is het ook mogelijk om de s Health app in te stellen op actieve calorieën? Dus telling enkel van sport of activiteit

[ Voor 69% gewijzigd door Boraprince op 23-07-2018 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
Aegis 01 vind ik zelf wel oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 19:32

Zorian

What the fox?

Zit er nou wel of geen slaapmonitor in de Gear S3?
En werkt die automatisch? Met goede resultaten?
Vind hele tegenstrijdige berichten op internet hierover.
Sommige hebben het erover dat je van alles in de S Health app moet doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ben weer wat verder met het testen van mijn Gear Sport en moet zeggen, qua resultaten bevalt hij uitstekend! Ik las/hoorde veel dat de GPS dramatisch zou zijn, onnauwkeurig en dat het heel lang duurde voor je een 'vast' signaal had. Bij mij heb ik na een paar seconden al signaal en dit blijft ook zo bij een run. Ook de hartslagmeter lijkt prima te werken, constante metingen, geen grote afwijkingen met sporten.

Ik heb nog wel 2 vragen:

1. is er een optie om je scherm ook echt altijd volop aan te houden? Met de AOD blijf je het klokje wel zien, maar ik wil bijv. tijdens het sporten gewoon de hele tijd het scherm op voluit hebben. Dus geen sluimerstand en dergelijke. Ik kan dit helaas nog niet vinden...
2. welke externe app adviseren jullie voor kracht/cardio/hitt trainingen? De Gear heeft natuurlijk een aantal standaard sporten en die werken overigens ook prima echter hele programmas ga je er niet mee doen of ik zie het over het hoofd. Ik ben dus op zoek naar een app/sportprogramma waar je bijv. een training van een uur kan maken (bijv. in de sportschool) en die je via je watch kan afwerken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:11
Een vraagje betreffende de bluetooth verbinding die de gear S3 onderhoud met de telefoon ( android 6 )

Ik merk dat bijvoorbeeld op kantoor, daar waar veel andere willekeurige bluetooth devices aan staan, de Gear S3 en mijn android telefoon onderling constant de bluetooth connectie verbreken/verbinden

Thuis waar maar enkele bluetooth devices aanstaan of op momenten zelfs geen enkele andere, is de bluetooth verbinding tussen de Gear S3 en mijn telefoon veel constanter.

Is dit dan een dingetje van de Gear S3 of van de telefoon? waar moet ik zo iets zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Juancho schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:35:
Traplopen werkt bij mij perfect. Net als de stappenteller. Deze worden netjes bijgehouden. Ik heb overigens wel de Gear Sport maar die is feitelijk hetzelfde.
Ik vermoed dat de S3 stappen registreert door de beweging van je arm tijdens het lopen? Wanneer ik namelijk met de kinderwagen loop, registreert ie geen stappen, maar denkt ie (regelmatig) dat ik op de fiets zit. Op zich logisch, want ik verplaats me maar m'n armen bewegen niet. Jammer dat drie kwartier lopen niet meetelt met m'n stappen, behalve als ik m'n arm met horloge laat zwieren in plaats van hiermee de kinderwagen vasthoud...

Registreert ie traplopen bij andere ook goed? Hoe zou dat geconstateerd worden, verplaatsing in hoogte logischerwijs?

Hetzelfde geldt dan voor wandelen met je band in je broekzak, dan worden stappen ook niet geregisterd?
Zojuist getest: Met je hand in je broekzak worden de stappen wel geregistreerd. Vermoedelijk beweegt je arm dan toch voldoende mee.

[ Voor 29% gewijzigd door JBS op 21-02-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Traplopen werkt op zich bij mij goed ... behalve dat ik het idee heb dat een etage bij hem hoger is dan bij mij thuis. Op het werk, waar de afstand tussen de etages groter is, werkt hij heel nauwkeurig, maar thuis moet ik twee trappen lopen voor hij er eentje registreert. Loop ik echter de hele dag op en neer tussen de begane grond en de 1ste etage, dan registreert hij maar een klein aantal van het trappen dat ik gelopen heb.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-03 18:02
Juancho schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:15:

...
2. welke externe app adviseren jullie voor kracht/cardio/hitt trainingen? De Gear heeft natuurlijk een aantal standaard sporten en die werken overigens ook prima echter hele programmas ga je er niet mee doen of ik zie het over het hoofd. Ik ben dus op zoek naar een app/sportprogramma waar je bijv. een training van een uur kan maken (bijv. in de sportschool) en die je via je watch kan afwerken. Iemand tips?
Als je een training start kan je een doel instellen. Kies je type training en voor je op start drukt naar beneden scrollen klikken op doel. Wat kan je instellen? Basistraining (is eigenlijk geen doel), tempo, duur, afstand, calorieën. Het is per type training wel wat anders

• Juancho
  • Nu online
ja dat heb ik gezien en opzich prima voor thuis. Maar wat ik bedoel is dat je echt een schema maakt met meerdere trainingen achter elkaar. Dus bijv. 10 verschillende trainingen die je achter elkaar afwerkt zonder eerst per oefeningen alles te moeten instellen. Dat werkt gewoon niet in bijv. een sportschool....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 15:23
Voor het slapen gaan, zet ik de vliegtuigmodus op. De 'Niet storen'-functie staat ook actief elke avond en op vaste tijden, behalve op zaterdag. Geen verbindingen en meldingen dus en een positief effect op het batterijverbruik, denk ik dan.
Meteen ook een vermindering van directe straling. (Er stralen al genoeg dingen rondom mijn kop en die Gear belandt wel eens onder mijn hoofdkussen en dus dicht bij mijn hoofd.)
Maar ik wil wel de metingen van mijn slaap en daarom draag ik de Gear S3 ook 's nachts.
Nu stel ik vast dat bij het opstaan (dat was al een enkele keer eens om 3u15 maar meestal rond 7u00) én het nog steeds aanstaan hebben van de vliegtuigmodus, ik toch het bericht krijg van de ingebouwde weerapp. En dit dus telkens op het moment dat ie merkt dat ik opsta en mijn slaap dus onderbreek. Ik vermoed ook dat het is op het moment dat ik binnen het bereik van mijn S8 kom, die beneden ligt.
Dit baart mij zorgen aangezien ik verwacht dat ook die app geen gegevens binnen krijgt op de momenten dat ik dat wil én dat ie mij rapporteert op de momenten dat ik dat wil.
Iemand gelijkaardige ervaringen?
Iemand suggesties hoe ik dit aanpak?
En ruimer... zijn er zo nog apps die ondanks dat je het instelt, toch even online gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door PandoraBoy op 25-02-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Meer (iOS) mensen er last van hebben dat de Gear app het horloge niet meer ziet?
Gewoon BT Connected (alleen LE), krijg wel alles gewoon binnen maar de app ziet hem niet.

Plus ik kan de tijd niet aanpassen van m’n horloge ... die blijft op NL tijd staan terwijl ik 4 weken in de VS zit en mijn iPhone wel gewoon de VS tijd heeft overgenomen ... lekker handig 🙄

[edit] Lama, anderhalf dag later ziet hij hem wel en op dat moment synct de tijd ook goed.

[ Voor 11% gewijzigd door S913 op 26-02-2018 21:22 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

murky123 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:25:
Een vraagje betreffende de bluetooth verbinding die de gear S3 onderhoud met de telefoon ( android 6 )

Ik merk dat bijvoorbeeld op kantoor, daar waar veel andere willekeurige bluetooth devices aan staan, de Gear S3 en mijn android telefoon onderling constant de bluetooth connectie verbreken/verbinden
Ik merk dat mijn S3 de bluetooth verbinding met mijn telefoon (S6) dagelijks wel eens verliest en deze niet opnieuw tot stand brengt. Ik moet de verbinding herstellen via de Gear App op mijn telefoon. Dit gebeurt sinds een aantal dagen, daarvoor ging het wekenlang probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 16:12
Gear S3 kopen of wachten op de 4?

Want wil nu naast me Galaxy S7 ook een smartwatch en vind persoonlijk de Frontier wel goed eruitzien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Is er uberhaubt al enig nieuws omtrent de Gear 4? Volgens mij staat er nog niks op de planning en is juist de Gear Sport de 'opvolger' van de Gear 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 15:23
Zorian schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:44:
Zit er nou wel of geen slaapmonitor in de Gear S3?
En werkt die automatisch? Met goede resultaten?
Vind hele tegenstrijdige berichten op internet hierover.
Sommige hebben het erover dat je van alles in de S Health app moet doen ook.
Er zit wel degelijk een slaapmonitor in de Gear S3. Hij merkt het als ik 's nachts ga slapen. (Heb wel nog geen tukje gedaan in de namiddag - moet ik dringend eens testen. :) )

In S Health kan je een doel instellen, vb. ik wil elke dag van-tot slapen en daar kan je dan je slaapefficiëntie en slaapconsistentie op nalezen: hoe vaak haal je je doel en hoe goed is je slaap?

Over de resultaten kan ik mij niet uitspreken want ik heb geen professionele apparatuur ter beschikking. Ik kon wel vergelijken met een eenvoudige tracker maar ja, welke is accurater? Het zal er vooral op aankomen je aan één tracker te houden en die resultaten op te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 19:32

Zorian

What the fox?

PandoraBoy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:59:
[...]

Er zit wel degelijk een slaapmonitor in de Gear S3. Hij merkt het als ik 's nachts ga slapen. (Heb wel nog geen tukje gedaan in de namiddag - moet ik dringend eens testen. :) )

In S Health kan je een doel instellen, vb. ik wil elke dag van-tot slapen en daar kan je dan je slaapefficiëntie en slaapconsistentie op nalezen: hoe vaak haal je je doel en hoe goed is je slaap?

Over de resultaten kan ik mij niet uitspreken want ik heb geen professionele apparatuur ter beschikking. Ik kon wel vergelijken met een eenvoudige tracker maar ja, welke is accurater? Het zal er vooral op aankomen je aan één tracker te houden en die resultaten op te volgen.
Ik heb inmiddels de Gear S3 Frontier een ruime week in bezit en heb de eerste nacht al geconcludeerd dat ik hem niet om ga houden in bed. Werd na 2 uur wakker met een hand zonder bloed. :+
Om dit maar op te lossen gebruik ik Sleep as Android.
Hij bevalt me wel nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:21

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zoek support voor Watchmaker.

Ik krijg een gekochte Face op mijn Gear S3 Classic icm. iPhone 7+ maar Steps, HR etc. die de Face moet weergeven blijven op 0 (nul).

Faces vanuit de native Gear App. werken wel normaal.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Meerdere last van vast lopende S. Healt?

Vaak als ik fietsen wil aanzetten loopt ie vast. Even wachten en het gaat wel weer. Soms best vervelend als je haast heb.

Ik heb ook vaak tijdens het trainen dat de hartslag meter stopt met meten. Ik zat straks op mijn hoogte punt qua training en vervolgens stopte daar ook de meting. Je ziet in de grafiek dat hij in het begin netjes hobbelt, dan op het 'breek' punt komt en dan een rechte lijn naar het einde. Zou dit komen omdat er dan te veel zweet onder komt? Band te los? Of gewoon een gear dingetje?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-03 17:47
Ook ik ga maar eens een poging wagen om een antwoord hier te krijgen :)
Mijn probleem :
Waar ik voorheen soms wel 3 dagen deed met de batterij is het nu nog maar amper 1 dag en dan moet de frontier alweer op de lader.
Toen de frontier uit kwam had ik zelfs zeer veel apps op de frontier staan en nu eigenlijk helemaal niets --> nu alleen whatts app en de stentor-app ( en die worden ook eigenlijk niet eens veel gebruikt !! )

Is het normaal dat de frontier ( nu dus 1jaar en 3 maanden oud ) qwa batterij nu al op is ??
Iemand hier advies over ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:23
Ik heb eigenlijk alleen sporadisch last dat hij in een dag leeg is. Wel oad aan staan en notificaties, verder niet veel apps die ik gebruik erop. Ik red eigenlijk altijd wel twee dagen. De mijne is ook van dec 2016. Micchien eens helemaal resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:28:
[...]
Ik merk dat mijn S3 de bluetooth verbinding met mijn telefoon (S6) dagelijks wel eens verliest en deze niet opnieuw tot stand brengt. Ik moet de verbinding herstellen via de Gear App op mijn telefoon. Dit gebeurt sinds een aantal dagen, daarvoor ging het wekenlang probleemloos.
Heb de indruk dat dit (vooral) gebeurt wanneer mijn telefoon in de auto middels bluetooth (Android Car) verbonden is geweest. Herkent iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 22:44

jabberwock

XBL:Jabberwocks

i2Paq schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 08:44:
Ik zoek support voor Watchmaker.

Ik krijg een gekochte Face op mijn Gear S3 Classic icm. iPhone 7+ maar Steps, HR etc. die de Face moet weergeven blijven op 0 (nul).

Faces vanuit de native Gear App. werken wel normaal.

Iemand een idee?
Ja..dat werkt ook niet out of the box. Er zitten in watchmaker wel workarounds maar de weergave van de steps etc komt niet eens in de buurt van de native stepcount. Totaal onbetrouwbaar dus.

Sinds ik de S3 gebruik ik Watchmaker dan ook niet meer. Wel jammer want het was wel een app met veel potentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

jabberwock schreef op zondag 4 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Ja..dat werkt ook niet out of the box. Er zitten in watchmaker wel workarounds maar de weergave van de steps etc komt niet eens in de buurt van de native stepcount. Totaal onbetrouwbaar dus.

Sinds ik de S3 gebruik ik Watchmaker dan ook niet meer. Wel jammer want het was wel een app met veel potentie
Van Alex, de man achter Watchmaker, kreeg ik het advies naar Tirzen 3.0 te gaan. Hiermee waren alle issues eigenlijk direct verholpen, behalve dat de HR gewoon volledig verkeerd wordt weergegeven (wordt wel juist gemeten). De Watchmaker App. vreet wel batterij.

Omdat mijn Gear S3 ook een batterij issue heeft (laad maar tot 97 a 98%) zojuist een reset gedaan en alleen 1 Watch Face uit de Gear store gedownload.

Vannacht maar eens laden en anders deze week naar Amsterdam om hem te laten repareren, ik heb tenslotte nog garantie.

[ Voor 0% gewijzigd door i2Paq op 05-03-2018 11:31 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Vraagje, weet iemand of er dit jaar nog een (grote) Tizen update kan gaan komen die voor wat extra verbeteringen gaat zorgen? Of is die kans heel erg klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 16:51
Juancho schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:20:
Vraagje, weet iemand of er dit jaar nog een (grote) Tizen update kan gaan komen die voor wat extra verbeteringen gaat zorgen? Of is die kans heel erg klein?
De update van Tizen versie 2 naar 3 heeft twee jaar geduurt en we zitten nu net op 3. Ik zie het dit jaar niet gebeuren, maar er zijn wel dev versies van tizen 4 voor Wearables.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Wellicht hier al mensen die iets gevonden hebben om de 'denk eraan om je Gear S3 op te laden' melding die 's nachts komt inclusief niet uit te zetten trilsignaal de nek om te draaien?
Op XDA loopt er ook een topic, maar nog zonder oplossing.

De notificatie indrukken en daar meldingen uitzetten is dus niet mogelijk, de optie ontbreekt simpelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

JBS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:50:
Wellicht hier al mensen die iets gevonden hebben om de 'denk eraan om je Gear S3 op te laden' melding die 's nachts komt inclusief niet uit te zetten trilsignaal de nek om te draaien?

De notificatie indrukken en daar meldingen uitzetten is dus niet mogelijk, de optie ontbreekt simpelweg.
Ik heb deze melding nog nooit gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Die melding kreeg ik ook steeds. Dan een paar weken niet en vorige week begon hij weer met zeuren.
Irritante melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-05 21:35
S913 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:10:
Traplopen werkt op zich bij mij goed ... behalve dat ik het idee heb dat een etage bij hem hoger is dan bij mij thuis. Op het werk, waar de afstand tussen de etages groter is, werkt hij heel nauwkeurig, maar thuis moet ik twee trappen lopen voor hij er eentje registreert. Loop ik echter de hele dag op en neer tussen de begane grond en de 1ste etage, dan registreert hij maar een klein aantal van het trappen dat ik gelopen heb.
De Gear registreerd traplopen pas als er een verschil is van iets meer dan 3 meter. In de meeste Nederlandse woonhuizen is het inderdaad net teveel. Als je boven op de trap even je arm omhoog zou doen moet het werken, zij wat omslachtig en onnatuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 09:22
Ik heb sinds vorige week vrijdag een Gear S3 Frontier, maar ben nog niet overtuigd dat het apparaat zijn geld ook waard is in hetgeen ik zoek.

Ik vind de Gear S3 toch behoorlijk bulky om mijn pols (redelijk smalle polsjes), dit merk ik het meest met het dragen van vesten en blouzen waarbij het uiteinde van de mouwen strak om de horloge en pols komen te zitten.

De stappenteller/activiteitstracker werkt behoorlijk optimistisch en naar mijn idee wordt er veel te snel geteld. Ik had nog goede hoop op de hartslagmeter in combinatie met hardlopen, maar in een direct vergelijk met mijn Polar M430 valt de Gear S3 behoorlijk door de mand. Afwijking in de gemiddelde hartslag van 35 slagen per minuut en een afwijking in de totale afstand van 600 meter! Dat het niet spot on hetzelfde is had ik verwacht, maar deze afwijkingen zijn echt flink waardoor ik de Gear S3 ook niet geschikt vind als hardloophorloge.

Natuurlijk is het een schitterende horloge en de software/integratie met Android werkt echt goed, maar het blijft voor mij een niche-product. Meldingen op mijn horloge hoeft van mij niet, en bellen doe ik er ook niet mee. Dan blijft er voor mij niet veel over om de prijs van €350 te rechtvaardigen.

Mijn vraag aan jullie: zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren met de hartslag/GPS tijdens hardlopen? Of juist het omgekeerde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Geen idee. Heb geen vergelijking met andere hartslagmeters, en hardlopen is voor mensen die te laat zijn vertrokken....daar doe ik dus niet aan.

GPS werkt voor mij wel goed. Ik zet het wel eens aan als ik van het werk naar huis fiets en dan word de gereden route prima weergegeven.

iets anders..: zijn er mensen die ook Secure Folder gebruiken op hun Samsung telefoon? Ik heb daarop ingesteld dat meldingen wel mogen weergegeven op het vergrendelscherm, maar met de inhoud verborgen. Op mijn Gear S3 komt echter de melding in vol ornaat binnen. Ik zou willen dat ook daar de inhoud verborgen blijft. Vrees dat dit echter een limitatie is van het gebruikte notificatie protocol.

[ Voor 41% gewijzigd door jabberwock op 12-03-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

PatrickPR schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:11:
dit merk ik het meest met het dragen van vesten en blouzen waarbij het uiteinde van de mouwen strak om de horloge en pols komen te zitten.
Dat heb ik ook inderdaad, is niet ideaal. Doorgaans draag ik truien met opgestroopte mouwen en t-shirts, maar bij een blouse is het irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
PatrickPR schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:11:
Ik heb sinds vorige week vrijdag een Gear S3 Frontier, maar ben nog niet overtuigd dat het apparaat zijn geld ook waard is in hetgeen ik zoek.

Ik vind de Gear S3 toch behoorlijk bulky om mijn pols (redelijk smalle polsjes), dit merk ik het meest met het dragen van vesten en blouzen waarbij het uiteinde van de mouwen strak om de horloge en pols komen te zitten.

De stappenteller/activiteitstracker werkt behoorlijk optimistisch en naar mijn idee wordt er veel te snel geteld. Ik had nog goede hoop op de hartslagmeter in combinatie met hardlopen, maar in een direct vergelijk met mijn Polar M430 valt de Gear S3 behoorlijk door de mand. Afwijking in de gemiddelde hartslag van 35 slagen per minuut en een afwijking in de totale afstand van 600 meter! Dat het niet spot on hetzelfde is had ik verwacht, maar deze afwijkingen zijn echt flink waardoor ik de Gear S3 ook niet geschikt vind als hardloophorloge.

Natuurlijk is het een schitterende horloge en de software/integratie met Android werkt echt goed, maar het blijft voor mij een niche-product. Meldingen op mijn horloge hoeft van mij niet, en bellen doe ik er ook niet mee. Dan blijft er voor mij niet veel over om de prijs van €350 te rechtvaardigen.

Mijn vraag aan jullie: zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren met de hartslag/GPS tijdens hardlopen? Of juist het omgekeerde ervaren?
Ik had ook interesse in de Gear 3 frontier maar net als jij heb ik ook kleinere polsen. Dat staat voor geen meter. Maar de oplossing is simpel: koop de gear sport! Dus is gemaakt voor kleinere polsen, is niet zo lomp maar ziet er prachtig uit. Zeker de blauwe variant is prachtig. Heb er al heel veel complimenten over gekregen. Doe er een mooi lederen bandje bij en je hebt een prachtige smartwatch.

Wbt sporten ben ik juist tevreden. Ik loop er mee hard (gewoon rondjes van 10km dus geen wedstrijd lopen) en de GPS werkt perfect en snel, de data zal ongetwijfeld niet 100% kloppen maar ik heb het voorgelegd aan mijn PT die veel kennis en ervaring heeft met watches en borstbanden en die gaf aan het zeker goede data was. Je moet dus voor jezelf afvragen wat je wil voor wat je doet. Ben je een wedstrijd loper zal denk ik geen enkele smart/sport watch voldoen en moet je er gewoon een borstband bij nemen. Sport je net als mij 2 a 3x per week (kracht en cardio) en wil je gewoon goede data om de boel vrij goed in de gaten te kunnen houden, dan adviseer ik je zeker de Gear sport.

In het sporthorloge topic wordt een bepaalde review goeroe genoemd die je blind zou moeten kunnen vertrouwen. Deze beste man heeft de gear sport niet getest omdat zijn GPS niet wilde aanslaan. Als ik me niet vergis tenminste. Bij mij slaat de GPS binnen 3 seconden aan, sneller kan niet. Dus zo zie je maar weer, reviews zeggen lang niet alles en brengen je eigenlijk alleen maar aan het twijfelen.

De Gear Sport is voor mij iig een fantastische smartwatch met prima opties voor het sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Juancho schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:26:
[...]

Ik had ook interesse in de Gear 3 frontier maar net als jij heb ik ook kleinere polsen. Dat staat voor geen meter. Maar de oplossing is simpel: koop de gear sport! Dus is gemaakt voor kleinere polsen, is niet zo lomp maar ziet er prachtig uit. Zeker de blauwe variant is prachtig. Heb er al heel veel complimenten over gekregen. Doe er een mooi lederen bandje bij en je hebt een prachtige smartwatch.

Wbt sporten ben ik juist tevreden. Ik loop er mee hard (gewoon rondjes van 10km dus geen wedstrijd lopen) en de GPS werkt perfect en snel, de data zal ongetwijfeld niet 100% kloppen maar ik heb het voorgelegd aan mijn PT die veel kennis en ervaring heeft met watches en borstbanden en die gaf aan het zeker goede data was. Je moet dus voor jezelf afvragen wat je wil voor wat je doet. Ben je een wedstrijd loper zal denk ik geen enkele smart/sport watch voldoen en moet je er gewoon een borstband bij nemen. Sport je net als mij 2 a 3x per week (kracht en cardio) en wil je gewoon goede data om de boel vrij goed in de gaten te kunnen houden, dan adviseer ik je zeker de Gear sport.

In het sporthorloge topic wordt een bepaalde review goeroe genoemd die je blind zou moeten kunnen vertrouwen. Deze beste man heeft de gear sport niet getest omdat zijn GPS niet wilde aanslaan. Als ik me niet vergis tenminste. Bij mij slaat de GPS binnen 3 seconden aan, sneller kan niet. Dus zo zie je maar weer, reviews zeggen lang niet alles en brengen je eigenlijk alleen maar aan het twijfelen.

De Gear Sport is voor mij iig een fantastische smartwatch met prima opties voor het sporten.
De Gear S3 Frontier op kleine polsen ziet er inderdaad niet uit. De Gear Sport had ik inderdaad al gezien, maar vind die qua uiterlijk iets minder. Misschien dat dat met een ander set bandjes al behoorlijk beter is, de blauwe ziet er inderdaad erg mooi uit qua kleur van de kast (het bandje vind ik wat minder).

In ieder geval fijn om te horen dat de Gear Sport v.w.b. hartslag en GPS wel goede waardes geeft. Ik ben zeker geen wedstrijdloper, maar goede data is voor mij wel belangrijk. De Gear Sport draait bijna dezelfde software als de Gear S3, en daar was ik juis wel over te spreken. Het zit erg goed in elkaar en de combinatie van touch screen en draairing vind ik erg goed uitgedacht. Er zijn voor de Gear S3/Gear Sport natuurlijk ook erg veel apps beschikbaar (evenals accessoires). Al merk ik wel dat tijdens hardlopen de S Health app nogal primitieve data laat zien en is verder ook niet echt aanpasbaar. De enige andere app die ik tegen ben gekomen is Endomodo, maar die app gebruikte ik zelf nooit. Wat betreft logging van data (hartslag, route, hartslagzones, afstand) en het terugzien ervan is het niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld Polar en Garmin waarbij je via een website alle activiteiten kunt terugzien en analyseren (bijvoorbeeld zo https://flow.polar.com/training/analysis/2266873393#)

Ik zat al te kijken naar de pricewatch: Garmin Vivoactive 3 Grijs (Zwart), die is qua prijs vergelijkbaar met de Gear Sport en vind ik qua uiterlijk een erg mooi horloge om ook dagelijks te dragen. Ook qua uiterlijk en formaat komen ze behoorlijk overeen. Ik ben alleen terughoudend over de hoeveelheid apps (watch faces bijvoorbeeld) op de Garmin en het touchscreen/interface (ziet er redelijk simpel uit).

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickPR op 13-03-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
De Gear sport kan je zakelijk of sportief maken met het juiste bandje. Dat is gewoon hetzelfde als bij de Frontier. Je hebt prachtige sportbandjes maar ook hele mooie meer zakelijke/dagelijkse bandjes. Die blauwe standaard band is puur een sportbandje, perfect voor sporten. Maar daar moet je verder door heen kijken natuurlijk. Het klokje zelf is prachtig vind ik. Die blauwe look is heel mooi en echt apart/speciaal. Krijg ik veel complimenten over. Ik vind Tizen ook fijn werken, lekker snel en de combi van touchscreen en draairing is perfect. Ik vind echter wel dat het aantal apps beperkt is (ik ben zelf niet veel nodig, maar kan me voorstellen dat het voor anderen te beperkt is) en er zijn her en der wel wat kinderziekten die je tegen komt. Bijv. Whatsapp werkt best frustrerend doordat Tizen/Whatsapp alleen het laatste bericht laat zien en je kan gewoon niet scrollen door de berichten. Stuurt iemand bijv. een lap tekst en daarna in een apart bericht alleen een vraagteken, dan zie je dus alleen dat vraagteken.

Qua sporten heb ik een rondje hardlopen vergeleken met de data uit mijn Iphone die ik tegelijk heb aangezet. In het grote sporthorloge met GPS topic heb ik ook een aantal fotos geplaatst waarin je ziet dat er niet veel verschil is. Voor mij dus prima, ik hoef geen 100% accurate data maar wel dat het betrouwbaar genoeg is om je voortgang mee in de gaten te houden. Dus voor mij werkt de koppeling met oa Samung Health die weer gekoppeld is met Myfitness pall perfect. Voor mijn doel dan :). Maar sowieso denk ik niet dat als je een top sport horloge wil je bij een Samsung klokje uit komt. Voor mij is de Gear serie (ik kan alleen oordelen over de gear Sport) gewoon de beste van beide: smartwatch en sporten tracking.

Ik had de Vivoactive 3 ook op mijn lijst maar vergis je niet, het scherm gaat je enorm tegenvallen als je de S3 Frontier/Gear Sport al gewend bent. Dus je betaalt voor het prachtige Samsung scherm ook wellicht wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
Juancho schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:05:
Ik had de Vivoactive 3 ook op mijn lijst maar vergis je niet, het scherm gaat je enorm tegenvallen als je de S3 Frontier/Gear Sport al gewend bent. Dus je betaalt voor het prachtige Samsung scherm ook wellicht wat meer.
Bedankt voor de tip. De Gear S3/Sport hebben beiden inderdaad een heel mooi scherm wat ook nog eens goed reageert op touch. Ik ga morgen hoop ik de vivoactive live bekijken, dan zal ik jouw tip mee nemen. Ik had uit reviews inderdaad wel al begrepen dat er een paarse waas aanwezig is, maar dat aflezen buiten nog best goed gaat.
Juancho schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 10:05:
Dus voor mij werkt de koppeling met oa Samung Health die weer gekoppeld is met Myfitness pall perfect. Voor mijn doel dan :).
Bevat de data die S Health doorstuurt naar Myfitness pall ook de hartslagdata? Ik heb namelijk met de S3 een testworkout van S Health doorgestuurd naar Runkeeper, maar daar zat de hartslagdata niet bij (dit lees ik ook op internet van gebruikers die gebruik maken van strava). Vanuit Polar Flow wordt de hartslagdata wel geëxporteerd wat dus ook te zien is in Runkeeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik gebruik die koppeling puur voor mijn voeding zodat ik alles samen in S-Health krijg en dus weet hoe mn voortgang/data is. De hartslag wordt gewoon op de Gear Sport gemeten en de data die daar uit komt (wat je verbrand over de hele dag, wat je loopt, trappen etc.) komt dus in S-healt. Ik heb alleen nog maar hardgelopen met de standaard hardloop workout op de Gear Sport zelf. Dus niet met Runkeeper die ik normaal altijd gebruik.

Hoe dat zit moet ik ook nog even uitvogelen/testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 16:12
Wat verkiezen jullie dan als je puur gaat voor het systeem en niet voor de polsen?

De Sport of de S3?

Hardware is iets sterker in de S3 of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Volgens mij is dat gewoon gelijk. De S3 kan alleen ook bellen zonder draadloze dopjes in. Nu vind ik bellen via je telefoon echt belachelijk (zie totaal niet in hoe je dat in praktijk moet doen) maar ok dat is iets persoonlijks.

Bovendien is het niet alleen je pols he, het horloge is gewoon een stuk lomper en groter. De één staat het heel goed, bij mij staat het totaal niet en het voelt ook niet goed. De Gear sport (het is meer dan alleen sport) is echt perfect qua pasvorm als je geen lomp horloge wil.

Gewoon kwestie van proberen als dat mogelijk is in een Media Markt bijv. En verder vind ik de blauwe look gewoon echt heel mooi en speciaal. Dat zie je nergens. Combineer dat met een mooi lederen bandje en voila.
Maar ok, ik ben duidelijk gevallen voor de Gear sport, zo zullen anderen een voorkeur hebben voor de S3 (Frontier) :)

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 13-03-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Er is ook een Classic, die vindt ik "fijner".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Juancho schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:05:

Maar ok, ik ben duidelijk gevallen voor de Gear sport, zo zullen anderen een voorkeur hebben voor de S3 (Frontier) :)
Ik heb toen getwijfeld of ik moest wachten op de opvolger van de S3 en ik ben blij dat ik voor de frontier ben gegaan. De sport vind ik er zelf afgrijselijk uitzien. Het semi vierkante huis vloekt enorm met de ronde ring vind ik. Ook de pootjes voor het bandje is in mijn optiek maar even snel tegen het huis aan gemonteerd. Bij de frontier loopt dat mooi naar de zijkanten weg.

De blauwe tint van de sport vind ik dan weer wel mooi.

Maar ik vind de frontier niet echt extreem groot moet ik zeggen. Heb zelf ook niet echt brede polsen. Tegenwoordig zie ik veel mensen met een Stationsklok om hun pols, dus ik vind de frontier nog redelijk beschaafd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Daarom zeg ik ook, er is geen aanwijsbaar betere volgens mij. Puur een kwestie van smaak en wat je wil qua grote. En dat moet een ieder lekker voor zichzelf bepalen. Als iedereen met hetzelfde horloge omloopt is het ook niet leuk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik gebruik zelf de blauwe digitale stappenteller wijzerplaat, echter viel mij net op dat de datum op 14-03-2018 bleef hangen 8)7. Meer mensen hier last van? :? Een reboot hielp hem weer op de juiste dag :).

Verder heb ik hem al een ruime maand, een ben ik erg tevreden ermee. Ook de accuduur valt reuze mee (4 dagen gemiddeld), maar dat komt voornamelijk omdat ik hem 's nachts uit zet omdat ik hem dan toch niet draag.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 15-03-2018 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

AW_Bos schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 00:40:
Verder heb ik hem al een ruime maand, een ben ik erg tevreden ermee. Ook de accuduur valt reuze mee (4 dagen gemiddeld), maar dat komt voornamelijk omdat ik hem 's nachts uit zet omdat ik hem dan toch niet draag.
Ik zet hem s'nachts in vliegtuig-mode, dan blijft hij wel aan maar verbruikt ongeveer 1% batterij.

Ik denk dat dit beter is dan elke keer Aan/Uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb deze gisteren besteld, is een screenprotector nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

RickGAE schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:20:
Ik vindt van niet, het glas ligt vrij diep onder de bezel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15:46
sinds de laatste whatsapp update kan ik niet meer reageren via mijn gear s3.
steeds als ik ... beantwoorden klik staat er geopend op telefoon.

weet iemand waar dit aan ligt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
sgouman schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:38:

Heb het net zelf ook even geprobeerd maar ik heb dus hetzelfde. Gebruik het niet zo vaak om via de S3 te antwoorden dus niet eerder opgemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-05 21:42
sgouman schreef op zondag 18 maart 2018 @ 10:38:

nu je het zegt, dat heb ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -World-
Ik heb even snel gegoogeld, je zou whatsapp terug moeten zetten naar de vorige versie (de update heeft dit probleem veroorzaakt). Met W-History zou het nog wel moeten werken geloof ik. (zelf nog niet geprobeerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
Ik heb de vorige versie nog niet teruggezet. Maar als ik w-history opnieuw wil installeren krijg ik nu de melding dat mijn telefoon niet word ondersteund. En de app draaide al bijna een jaar. Lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephaniedt
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
Sinds ik m'n Samsung gsm vervangen heb door een Honor ondervind ik problemen met de carkit. Die connecteert wel met de gsm, maar enkel voor media. Voor calls blijft die de Gear S3 als primary device nemen. Moet dan zelf elke keer de bluetooth settings aanpassen zodat ik tenminste ook kan bellen in de wagen. Iemand een idee hoe ik dit definitief kan oplossen?
Heb die handelingen nu wel geautomatiseerd met "Automagic", maar ik zou verwachten dat ik dit toch anders kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:50:

Na een update van de Gear S Plugin lijkt dit te zijn opgelost. Op XDA lees ik deze ervaringen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
Ik ben heel erg blij met mijn Gear S3, fijne toevoeging bij mijn S9+.

Een paar vragen:
Heeft iemand nog tips voor handige apps?
Heeft iemand een goede app voor voetbal tussenstanden (waar ook de jupiler league in zit)?
Werkt Whats History goed voor Whatsapp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
RickGAE schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:33:
Ik ben heel erg blij met mijn Gear S3, fijne toevoeging bij mijn S9+.

Een paar vragen:
Heeft iemand nog tips voor handige apps?
Heeft iemand een goede app voor voetbal tussenstanden (waar ook de jupiler league in zit)?
Een app die de standen van de voetbal doorgeeft is Sofascore. Komen op je telefoon binnen en worden ook netjes op je S3 weergegeven. En nog vele andere sporten indien gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
Zit in sofascore ook de Jupiler league? Ik gebruik zelf LiveScore maar die heeft alleen de eredivisie voor Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innuendo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Sinds 2 dagen ook een tevreden gebruiker van de Gear S3 Frontier :) .

Wat mij wel opvalt is dat als de automatic low light mode geactiveerd is, ik eerst de brightness zo'n beetje naar 100% zie gaan bij het aan/uit zetten van het scherm. Daarna valt de brightness vrijwel meteen terug naar de lage stand. Als ik de deze low light mode uitzet, is er niets aan de hand.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Edit:
zie dat ik niet de enige ben, dit filmpje laat het zien: YouTube: Gear S3 watch - flash before turning dark

[ Voor 17% gewijzigd door innuendo op 27-03-2018 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
frumper schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:02:
Zit in sofascore ook de Jupiler league? Ik gebruik zelf LiveScore maar die heeft alleen de eredivisie voor Nederland
Als dat is zoal eerder de eerste divisie, ja, dan zit die er ook in. Met NEC, de Graafschap en Go Ahead en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

innuendo schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:25:
Sinds 2 dagen ook een tevreden gebruiker van de Gear S3 Frontier :) .

Wat mij wel opvalt is dat als de automatic low light mode geactiveerd is, ik eerst de brightness zo'n beetje naar 100% zie gaan bij het aan/uit zetten van het scherm. Daarna valt de brightness vrijwel meteen terug naar de lage stand. Als ik de deze low light mode uitzet, is er niets aan de hand.

Zijn er mensen die dit herkennen?

Edit:
zie dat ik niet de enige ben, dit filmpje laat het zien: YouTube: Gear S3 watch - flash before turning dark
Ik kan dit ook beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Laatst online: 01-05 15:09
Goedemorgen,

Ik ben van plan de Gear sport aan te schaffen en ik zie dat hij in spanje best voordelig is, 195 euro

Ik zie hier bij staan dat het dan om een spaanse versie gaat, zoek ik verder vind ik ook een italiaanse en een franse versie. Weet iemand wat hier de voor en of nadelen voor zijn?
Heb zelf Samsung even gebeld en ze gaven aan dat er andere hardware en software in kan zitten en ze niet kunnen garanderen dat ze het kunnen repareren.
Andere hardware leek mij vreemd.

Heeft iemand een buitenlands model en kan me hier meer over vertellen?

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Thaimaster schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:37:
Goedemorgen,

Ik ben van plan de Gear sport aan te schaffen en ik zie dat hij in spanje best voordelig is, 195 euro

Ik zie hier bij staan dat het dan om een spaanse versie gaat, zoek ik verder vind ik ook een italiaanse en een franse versie. Weet iemand wat hier de voor en of nadelen voor zijn?
Heb zelf Samsung even gebeld en ze gaven aan dat er andere hardware en software in kan zitten en ze niet kunnen garanderen dat ze het kunnen repareren.

De mijne komt van Amazon.de; is exact hetzelfde voor zover ik weet. Ik koop ook regelmatig spullen bij Amazon.fr en Amazon.es en dat heeft nog nooit problemen opgeleverd (SSD's en UPS's bijvoorbeeld). En voor garantie klop je toch gewoon bij Amazon aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:18
RickGAE schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:20:
Ik zou dit zeker weten wel doen. Ik heb vanaf dag 1 een screenprotector erop, welke ik zelfs na een week al moest vervangen omdat ik bij het uittrekken van mijn jas tegen een scherp voorwerp aan kwam met het horloge waardoor er een barst in de screenprotector kwam. Ik zou niet willen weten wat er gebeurd was als er geen screenprotector op zat..

Met een horloge stoot je toch nog wel eens af en toe tegen dingen aan en dan kan het zijn dat het scherm beschadigd. Ik zou er dus altijd een screenprotector op plakken, je merkt dit met het gebruiken eigenlijk vrijwel niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rasmalluin
Hm, ik heb een totaal andere ervaring! Ik heb de S3 Classic nu een half jaar zonder screenprotector en heb nog geen krasje. Dit terwijl ik regelmatig ergens tegenaan stoot. Veelal tegen de zilveren rand (waar ook nog geen kras op zit), maar ook vaak genoeg tegen het scherm zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
Rasmalluin schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:42:
Hm, ik heb een totaal andere ervaring! Ik heb de S3 Classic nu een half jaar zonder screenprotector en heb nog geen krasje. Dit terwijl ik regelmatig ergens tegenaan stoot. Veelal tegen de zilveren rand (waar ook nog geen kras op zit), maar ook vaak genoeg tegen het scherm zelf.
Hier met de S3 Classic hetzelfde. Op het glas of rand nog geen beschadigingen te zien. Alleen de achterkant is stuk.
Bandje met snelsluiting en dan in de achterzak van de broek en dan ergens op een harde ondergrond gaan zitten. Knapt de schterkant niet van op.
Moet nog steeds op zoek naar een andere achterkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -World-
RickGAE schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:33:
Ja, wat wel vervelend is, is dat je daarnaast ook nog de 'echte' WhatsApp-notificatie weg moet vegen en dat je later op je mobiel ook de W-History-notificatie weg moet vegen.
(Misschien kun je dit uitzetten, maar ik ben er zelf niet achter gekomen.)

Maar verder werkt het uitstekend.

Alleen jammer dat je nog steeds alleen kunt reageren en niet uit jezelf een bericht kunt opstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -World-
Ik merk ook dat, meestal door toedoen van anderen, mijn horloge vaak ergens tegenaan stoot. (of beter gezegd: iemand met een voorwerp tegen mijn horloge aan stoot) Ik heb voor de zekerheid wel een screenprotector erop gedaan, maar meestal is het toch de zilveren rand die het te verduren krijgt. Toch kan ik (nog) niet echt een krasje ontdekken. (gelukkig maar)

Met muren ben ik extra voorzichtig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Thaimaster schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:37:
Goedemorgen,

Ik heb er een uit Duitsland. Het enige wat ik merk is dat sommige updates soms later of eerder worden toegepast, omdat deze simpelweg per land verschillend worden uit gegeven. Ik denk dat het wel een discussie verhaaltje kan zijn als ik een reparatie moet laten uitvoeren. Maar dat zien we dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickGAE
mike123 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:15:
[...]

Een app die de standen van de voetbal doorgeeft is Sofascore. Komen op je telefoon binnen en worden ook netjes op je S3 weergegeven. En nog vele andere sporten indien gewenst.
Bedankt voor de tip, enige nadeel is dat ik hiermee niet gewoon even snel de tussenstand op de Gear kan checken.
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen met de Gear S3, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
- Accessoires: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels & Prijzen: [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen