Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier al ervaringen delen over de Tizen 3.0.0.2 update?
Ik lees op allerlei fora dat de battery life dramatisch achteruit gaat?
Heb de mijne (S3 Classic) pas net besteld, maar als ie arriveert denk ik dat ik nog maar even niet ga updaten.....tenzij er tips zijn hoe dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsjo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-07 14:14
Ik heb ook de update gedaan en het valt inderdaad op dat de batterij behoorlijk achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Ik had de update vorige week gekregen en de batterij was met een dag bijna leeg. Ik heb wat Health dingen uitgezet, zoals dat gezeur dat ik moet bewegen, dat lukt niet als je 2 uur moet autorijden. En nog wat van die ongein. Nu heb ik hem zaterdag ochtend van de lader afgehaald en zojuist er weer opgezet en had nog 28% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 16:02

S913

Abusus non tollit usum

Wat moet je überhaupt uitzetten om die 2 - 3 dagen te halen? Ik heb alleen BT LE aanstaan, een donkere watch face, locatie uitstaan, health aan, alleen notifications voor mail en WhatsApp en dat valt best mee qua hoeveelheid, maar binnen een dag zit ik al tegen de 40% ...
Heb 1 nacht hem omgehouden om mijn slaap te analyseren en was al 20% kwijt (in flight mode en DnD zodat het scherm niet steeds aanging).

Maar heb hem nu een week, moet de batterij nog een beetje getraind worden?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:52
S913 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:41:
Wat moet je überhaupt uitzetten om die 2 - 3 dagen te halen? Ik heb alleen BT LE aanstaan, een donkere watch face, locatie uitstaan, health aan, alleen notifications voor mail en WhatsApp en dat valt best mee qua hoeveelheid, maar binnen een dag zit ik al tegen de 40% ...
Heb 1 nacht hem omgehouden om mijn slaap te analyseren en was al 20% kwijt (in flight mode en DnD zodat het scherm niet steeds aanging).

Maar heb hem nu een week, moet de batterij nog een beetje getraind worden?
Zo dat is forse achteruitgang. Ik zit nu op 2 dagen en 7 uur en heb nog 27% over. Moet wel zeggen dat ik hem 's nachts niet aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Ik heb sinds de tizen update ook mijn continue hartslag aangezet wat ik voorheen niet had. Ik merk helemaal niets van een batterij achteruitgang. Ik slaap er ook mee, en leg hem om de dag even op de lader om wat bij te laden. Dat laden is dan meestal een uurtje.

Ik heb vannacht voor ik ging slapen gekeken en had 50%. Toen ik 5 uur later wakker werd stond de teller op 45%. Dat is dus met continue hartslag aan.

Mijn scherm staat wel altijd uit moet ik zeggen, gaat alleen als ik notificaties krijg en als ik kijk hoe laat het is. Al met al vind ik de baterylife prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@remmstein" 's Nachts niet aan" is in flight mode en op je nachtkastje? Ik zal ns kijken wat bij mij het verschil is tussen DnD en in flight mode om mijn pols en op mijn nachtkastje. Kan me voorstellen dat die hartslagmeter wel iets verbruikt. Heb nog geen data van mijn nachtkastje, omdat ik hem de afgelopen 2 nachten heb opgeladen ...

@jabberwock Oh ja, ik heb hem ook niet in always on, maar alleen raise to wake. Bij notifications zou hij aan moeten gaan, maar da's niet altijd .... Maar als ik dan op mijn horloge kijk, gaat hij toch wel aan.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Hier ook de S3 in bezit sinds gisteren, paar dagen vertraging vanwege de drukte bij PostNL.

Al het een en ander geïnstalleerd, maar zijn er nog echte must have apps?
Als ik door de apps heen scroll dan zie ik heel veel meer van hetzelfde en 100.000 verschillende watch faces.

Heb nu o.a. nu.nl, NOS, Here Maps en buienradar gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:39
ik denk dat dat per peroon verschilt... ik ben zelf bijvoorbeeld erg blij met Guitarro, een app waarmee je alle gitaarakkoorden zo kan aflezen :)
en Run4Gear vind ik wel prettig met hardlopen.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@B-Real Benieuwd naar jouw ervaring als nieuwe gebruiker, hoe lang duurt het ongeveer bij jou voor een watch face of app installeert? Een app (of update van een eigen Gear app) kan hier zomaar 30+ minuten duren terwijl de download binnen enkele seconden is. Dus is vooral de install (iPhone gebruiker).

Al met al begin ik me af te vragen of ik een maandagochtend model heb ...

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:49:
Kan iemand hier al ervaringen delen over de Tizen 3.0.0.2 update?
Ik lees op allerlei fora dat de battery life dramatisch achteruit gaat?
Heb de mijne (S3 Classic) pas net besteld, maar als ie arriveert denk ik dat ik nog maar even niet ga updaten.....tenzij er tips zijn hoe dit probleem op te lossen.
Bij de Tizen 3.0.0.2 update zullen enkele bugs wel verholpen zijn...

Maar bij de huidige Tizen 3.0.0.1-update:

Reset je Gear S3: na enkele dagen is het weer zoals vanouds (bij hetzelfde gebruik als bij Tizen v2)

Een "reset" is overigens altijd aan te raden bij een MAJOR-update ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
S913 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:38:
@B-Real Benieuwd naar jouw ervaring als nieuwe gebruiker, hoe lang duurt het ongeveer bij jou voor een watch face of app installeert? Een app (of update van een eigen Gear app) kan hier zomaar 30+ minuten duren terwijl de download binnen enkele seconden is. Dus is vooral de install (iPhone gebruiker).

Al met al begin ik me af te vragen of ik een maandagochtend model heb ...
Heb de watch gisterenavond uitgepakt en gelijk het een en ander geïnstalleerd en ook meerdere apps tegelijk. Duurt allemaal wat langer als op de telefoon (Samsung S8), maar volgens mij toch alles wel binnen een minuut geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:39:
[...]

Heb de watch gisterenavond uitgepakt en gelijk het een en ander geïnstalleerd en ook meerdere apps tegelijk. Duurt allemaal wat langer als op de telefoon (Samsung S8), maar volgens mij toch alles wel binnen een minuut geïnstalleerd.
@B-Real Heb je meteen de 3.0.0.2 update gedaan en kun je al iets zeggen over battery life?
Ik begin me af te vragen of het uitmaakt tussen updaten naar Tizen 3 na heel veel apps te hebben geinstalleerd (zoals de meesten die klagen over batterijduur) of eerst updaten en dan pas apps installeren (dus net aangeschafte examplaren).

@henklbr : wat bedoel je precies? Dat de 3.0.0.1 wel en de 3.0.0.2 update geen batterij probemen heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik las vanmorgen hier pas dat er een update was, die zie ik nog niet verschijnen dus nee ik heb de update er nog niet op staan.

Gisteren was de batterij bij uitpakken circa 56%, heb hem aan het eind van de avond een uurtje aan het stroom gelegd met iets van 35%. Na dat uurtje was de batterij rond de 75% volgens mij.
De hele nacht heeft de telefoon alleen op "niet storen"gestaan en precies op dit moment is er nog 69% over, vandaag heb ik nog niet heel veel met het horloge gedaan.

Heel veel is er nog niet te zeggen over battery life, maar al met al lijkt het nu wel goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:13:
Ik las vanmorgen hier pas dat er een update was, die zie ik nog niet verschijnen dus nee ik heb de update er nog niet op staan.
Heel veel is er nog niet te zeggen over battery life, maar al met al lijkt het nu wel goed te zitten.
OK, tipje: hou de update nog even tegen! Ik hou dit forum in de gaten en het regent klachten: https://us.community.sams...ch/thread-id/17577/page/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hitmetomaat schreef op maandag 27 november 2017 @ 16:32:
[...]

Stond er bij op de mediamarkt site, hier is de pagina van Samsung: €50,- retour bij aankoop Gear S3

Maar ik zie nu dat hij al uitverkocht is bij mediamarkt.nl
Jammer, maar niet geldig als je hem bij Amazon.de koopt. Of kent iemand een Duitse cashback momenteel?

Wat ik me afvroeg en wat ik niet in dit topic, of het accessoire topic vinden kon: waar is de content store?
Van Google en de Samsung website werd ik ook niet wijzer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Mijn batterij gaat ongeveer even lang mee als voor de update:

Staat nu op 38%, is 1 dag en 21,5 uur van de lader af. Resterende battery life is 1 dag. Normaal deed ik er ook ca. 3 dagen mee op één lading. Het gebruik is niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:13:
[...]

@B-Real Heb je meteen de 3.0.0.2 update gedaan en kun je al iets zeggen over battery life?
Ik begin me af te vragen of het uitmaakt tussen updaten naar Tizen 3 na heel veel apps te hebben geinstalleerd (zoals de meesten die klagen over batterijduur) of eerst updaten en dan pas apps installeren (dus net aangeschafte examplaren).

@henklbr : wat bedoel je precies? Dat de 3.0.0.1 wel en de 3.0.0.2 update geen batterij probemen heeft?
Ik bedoel daarmee, dat er nog helemaal geen Tizen 3.0.0.2-update is...

En ik heb bij 3.0.0.1 geen problemen (meer, na Factory Reset Gear S3)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:23:
[...]

OK, tipje: hou de update nog even tegen! Ik hou dit forum in de gaten en het regent klachten: https://us.community.sams...ch/thread-id/17577/page/4
De update kwam binnen toen ik thuis kwam, had idd al besloten om nog even af te wachten. Alleen wel vervelend dat ik nu telkens die melding op m’n telefoon en horloge heb die niet echt permanent weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:48:
[...]

Ik bedoel daarmee, dat er nog helemaal geen Tizen 3.0.0.2-update is...
En ik heb bij 3.0.0.1 geen problemen (meer, na Factory Reset Gear S3)
OK, heb me vergist in t nummertje: ik bedoelde 3.0.0.1.

Wonderlijk dat je geen enkel verschil merkt, lijkt een uitzondering te zijn. Hoe lang houd je S3 het nu uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 00:11:
[...]

OK, heb me vergist in t nummertje: ik bedoelde 3.0.0.1.

Wonderlijk dat je geen enkel verschil merkt, lijkt een uitzondering te zijn. Hoe lang houd je S3 het nu uit?
Tussen 2 en 3 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
B-Real schreef op woensdag 29 november 2017 @ 14:13:

Gisteren was de batterij bij uitpakken circa 56%, heb hem aan het eind van de avond een uurtje aan het stroom gelegd met iets van 35%. Na dat uurtje was de batterij rond de 75% volgens mij.
De hele nacht heeft de telefoon alleen op "niet storen"gestaan en precies op dit moment is er nog 69% over, vandaag heb ik nog niet heel veel met het horloge gedaan.

Maar even mijzelf quoten. Nog steeds niet geupdate, maar gisteren vlak voor ik naar bed ging het horloge om gedaan na het opladen en vanmorgen bij het wakker worden was er al 20% batterij verdampt.
Vond het gisteren overdag ook al vlot gaan qua batterij, ik had zeker geen twee dagen gered op één keer laden.

Misschien nog eens wat grasduinen om te kijken wat er aan staat en zoveel batterij trekt?
Resetten?
Toch de update maar doorzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

SureshR schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:41:
Mijn batterij gaat ongeveer even lang mee als voor de update:

Staat nu op 38%, is 1 dag en 21,5 uur van de lader af. Resterende battery life is 1 dag. Normaal deed ik er ook ca. 3 dagen mee op één lading. Het gebruik is niet veranderd.
Idem hier, ik merk weinig verschil. Doe er gerust 3 dagen mee.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Real schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:42:
[...]

Vond het gisteren overdag ook al vlot gaan qua batterij, ik had zeker geen twee dagen gered op één keer laden.

Misschien nog eens wat grasduinen om te kijken wat er aan staat en zoveel batterij trekt?
Resetten?
Toch de update maar doorzetten?
Komt het misschien door het installeren van wijzerplaten die meer stroom verbruiken?
Mijn nieuwe S3 is gisteren gearriveerd en ik twijfel door de verhalen hier (henklbr sureshr) ook of ik misschien toch maar de update moet doen.
Op andere fora lijkt het erop dat het misschien uitmaakt of je veel custom wijzerplaten hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op woensdag 29 november 2017 @ 19:34:
[...]

Jammer, maar niet geldig als je hem bij Amazon.de koopt. Of kent iemand een Duitse cashback momenteel?

Wat ik me afvroeg en wat ik niet in dit topic, of het accessoire topic vinden kon: waar is de content store?
Van Google en de Samsung website werd ik ook niet wijzer.
Ik zou me graag wat verdiepen in de apps die er voor Tizen / Gear S3 zijn, maar ik kan alleen vinden dat je de store op de Gear S3 kunt benaderen. Ik neem aan dit dit via een laptop en een browser toch ook wel mogelijk is? Iemand die me een link naar de content store (of hoe die ook heet) kan geven?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

@B-Real Ik heb het idee dat een nieuwe batterij nog een beetje getraind moet worden. In de eerste paar dagen was ik dus na een dag al 60% kwijt, of 's nachts (in do not disturb en flight mode) 20%.

Nu gaat het een stuk beter. Het enige verschil wel is dat ik van een Fazer watch face naar een standaard watch face gegaan ben, maar als hij in DnD en flight mode op mijn nachtkastje ligt (dus scherm uit), zou dat niet uit mogelijk maken.

Eerste week dus 60% kwijt in 1 dag, werd dus steeds beter:

Overzicht afgelopen week (2de week in bezit):
08:13 100%, normaal gebruik
22:00 58% over, DnD, flight mode en opladen
-
08:26 100%, normaal gebruik
23:07 62% over, DnD en flight mode
-
07:55 59% over, normaal gebruik
23:35 40% over, DnD, flight mode en opladen
-
08:10 100%, normaal gebruik
22:05 85% over, DnD en flight mode
-
08:07 81% over, normaal gebruik, 2x5 min. gps fietsen als test
01:00 56% over, nacht omgehouden
-
09:05 52% over, normaal gebruik
22:35 25% over, DnD, flight mode en opladen

Zou er dus 3,5 mee kunnen doen de laatste keer, maar wil hem niet in midden op de dag moeten opladen als ik onderweg ben, dus na 3 dagen een nachtje opgeladen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
Jorgen schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:39:
[...]

Ik zou me graag wat verdiepen in de apps die er voor Tizen / Gear S3 zijn, maar ik kan alleen vinden dat je de store op de Gear S3 kunt benaderen. Ik neem aan dit dit via een laptop en een browser toch ook wel mogelijk is? Iemand die me een link naar de content store (of hoe die ook heet) kan geven?
Volgens mij heet de Store Galaxy Apps, maar ik weet niet of je de app store ook kunt vinden in een browser.

Wellicht met deze site?
https://seller.samsungapp...llerMain.as&ssoCheck=fail

[ Voor 10% gewijzigd door -World- op 03-12-2017 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

-World- schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:02:
[...]

Volgens mij heet de Store Galaxy Apps, maar ik weet niet of je de app store ook kunt vinden in een browser.

Wellicht met deze site?
https://seller.samsungapp...llerMain.as&ssoCheck=fail
Je kunt de store bekijken on de galaxy app store op je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
S913 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:53:
@B-Real Ik heb het idee dat een nieuwe batterij nog een beetje getraind moet worden. In de eerste paar dagen was ik dus na een dag al 60% kwijt, of 's nachts (in do not disturb en flight mode) 20%.

Nu gaat het een stuk beter. Het enige verschil wel is dat ik van een Fazer watch face naar een standaard watch face gegaan ben, maar als hij in DnD en flight mode op mijn nachtkastje ligt (dus scherm uit), zou dat niet uit mogelijk maken.

Eerste week dus 60% kwijt in 1 dag, werd dus steeds beter:

Overzicht afgelopen week (2de week in bezit):
08:13 100%, normaal gebruik
22:00 58% over, DnD, flight mode en opladen
-
08:26 100%, normaal gebruik
23:07 62% over, DnD en flight mode
-
07:55 59% over, normaal gebruik
23:35 40% over, DnD, flight mode en opladen
-
08:10 100%, normaal gebruik
22:05 85% over, DnD en flight mode
-
08:07 81% over, normaal gebruik, 2x5 min. gps fietsen als test
01:00 56% over, nacht omgehouden
-
09:05 52% over, normaal gebruik
22:35 25% over, DnD, flight mode en opladen

Zou er dus 3,5 mee kunnen doen de laatste keer, maar wil hem niet in midden op de dag moeten opladen als ik onderweg ben, dus na 3 dagen een nachtje opgeladen.
Dat vermoeden heb ik inderdaad ook. Eind vorige week toch de update maar geïnstalleerd, aangezien ik zowel op mijn horloge als telefoon telkens die melding had staan.
Sindsdien doe ik een stuk langer met mijn horloge terwijl ik toch niet gek veel veranderd heb. Heb hem gisterenochtend ergens met 100% van de lader en zit nu op 70%.

Nu heb ik alleen wel het vermoeden dat mijn Samsung S8 veel sneller leeg raakt. Ga ik even in de gaten houden en is desnoods voer voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

renzo4000 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:37:
Heb deze nu een paar dagen, echt leer en mooie kwaliteit. Wordt geleverd met quick release pinnetjes en binnen twee dagen geleverd:

https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
Zou je eens een foto kunnen maken van de gear met deze band? Heb je de classic? Ik ben opzoek naar zoiets voor de classic, weet alleen zelf eigenlijk niet goed..

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:53
Bandje komt precies overeen dus een foto voegt niet zoveel toe. Voor de prijs hoef je het niet te laten...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

renzo4000 schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:22:
Bandje komt precies overeen dus een foto voegt niet zoveel toe. Voor de prijs hoef je het niet te laten...
Hij is besteld :*)

😲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Héélemaal los gegaan op AliExpress (25 euro voor alle 4):

bandjes

:P

Die "leren" zijn net binnen, dus geen ervaring, maar die rubberen sportsbandjes ben ik erg tevreden over.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Hoe goed is het voor de accu om hem tussendoor op te laden?

Gisterochtend met 100% van de lader gehaald, in de avond met 50% procent gaan slapen. Vanochtend werd ik wakker met 43%, nu weet ik dat ik dat niet ga redden vandaag en vanavond dus heb ik hem tijdens het ontbijt en douchen aan de lader gelegd. Nu is hij 61%.

Nu weet ik al dat ik hem vanavond weer aan de lader moet leggen om het vannacht om te kunnen doen voor het tracken van slapen.

Voor mijn gevoel is zo'n wisselvallige lading niet heel goed voor de accu.

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik had ook altijd het motto om een telefoon op te laden als deze bijna leeg was en van het stroom te halen zodra deze vol was, want beter voor de accu (dacht ik altijd). De laatste jaren ligt mijn telefoon de hele nacht aan het stroom en tussendoor in de auto ook, ik merk weinig verschil in levensduur van de accu. Inmiddels schijnt dat niet meer uit te maken.

De situatie die jij met je watch hebt gaat mij ook nog wel een keer gebeuren en ik kies dan ook gewoon jou aanpak. Het is een gebruiksvoorwerp en hij moet er maar tegen kunnen, maar ik denk dat het tegenwoordig weinig kwaad meer kan. Daarnaast doe ik veelal een jaar of twee á drie met een telefoon (of watch in dit geval) en dat houdt de accu vaak wel vol natuurlijk

Hoe doen jullie dat eigenlijk qua bandjes. Ik sport 2x per week en heb dan ook mijn horloge om, puur voor de gimmick niet omdat het noodzakelijk is. Kan prima met het standaard rubberen bandje, maar ik vind bijvoorbeeld een lederen bandje mooier maar is natuurlijk weer minder handig met sporten en zweten.

Bandje vlot wisselen voor het sporten? Toch maar het rubberen bandje houden? Gewoon lederen bandje en deze periodiek vervangen aangezien ze toch niet heel duur zijn bij Ali?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Sinds Sinterklaas ook eigenaar van een S3 Classic. Fijn ding moet ik zeggen. Alles staat aan en batterijduur is ongeveer 2 dagen. Ik ben nog wel op zoek naar een goede mail en agenda app. Bluemail is aardig, maar ik zoek iets makkelijkers. Voor de rest erg tevreden, cool device :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:50:
Sinds Sinterklaas ook eigenaar van een S3 Classic. Fijn ding moet ik zeggen. Alles staat aan en batterijduur is ongeveer 2 dagen. Ik ben nog wel op zoek naar een goede mail en agenda app. Bluemail is aardig, maar ik zoek iets makkelijkers. Voor de rest erg tevreden, cool device :)
Samsung Apps zijn prima, makkelijk en professioneel (in HTML-opmaak verzenden).. maar effectief is niets beter dan Gmail en Google Agenda..

Gmail meldt bij standaard instellingen echt alleen belangrijke mail, terwijl Samsung Mail bij gebruik met Active Sync geregeld een pincode vraagt ter beveiliging (is wellicht opgelost in laatste update, maar daar heb ik al niet meer op gewacht) en ook al (nieuwe) spamberichten meldt.. Gmail is veel rustiger..

Samsung Mail is wel handig om met handmatig verversen in te stellen, omdat de ontvanger het verschil vaak niet ziet tussen mail verzonden vanaf kantoor of vanaf de GSM..

Google Agenda heeft ook een uitgebreidere zoekfunctie voor het opgeven van plaatsen, zodat je tijdig voor vertrek (inclusief eventuele filemelding) wordt gewaarschuwd voor een afspraak en niet alleen op een vast vooraf ingesteld tijdstip..

Inmiddels is het wel prettig dat (Gear-)Reminders ook syncen met de GSM, maar deze meldingen staan anders dan bijvoorbeeld bij Google Keep weer niet in de Agenda..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Eens met @B-Real v.w.b. opladen.

Zelf trouwens weer iets nieuws ... vannacht omgehouden, iets meer verbruikt dan normaal, maar van 8:15 - 15:15 is hij van 77% leeggelopen naar 0% ... zelfs die laatste 15% in power save mode ging er in 30 minuten doorheen. Had vandaag wel een andere watchface, maar geen gekke (gewoon donker, alleen bewegende secondewijzer).

Ben benieuwd als ik hem vannacht weer oplaad, hoe lang hij het morgen uithoudt ... :/

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:38
B-Real schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:59:
Ik had ook altijd het motto om een telefoon op te laden als deze bijna leeg was en van het stroom te halen zodra deze vol was, want beter voor de accu (dacht ik altijd). De laatste jaren ligt mijn telefoon de hele nacht aan het stroom en tussendoor in de auto ook, ik merk weinig verschil in levensduur van de accu. Inmiddels schijnt dat niet meer uit te maken.

De situatie die jij met je watch hebt gaat mij ook nog wel een keer gebeuren en ik kies dan ook gewoon jou aanpak. Het is een gebruiksvoorwerp en hij moet er maar tegen kunnen, maar ik denk dat het tegenwoordig weinig kwaad meer kan. Daarnaast doe ik veelal een jaar of twee á drie met een telefoon (of watch in dit geval) en dat houdt de accu vaak wel vol natuurlijk

Hoe doen jullie dat eigenlijk qua bandjes. Ik sport 2x per week en heb dan ook mijn horloge om, puur voor de gimmick niet omdat het noodzakelijk is. Kan prima met het standaard rubberen bandje, maar ik vind bijvoorbeeld een lederen bandje mooier maar is natuurlijk weer minder handig met sporten en zweten.

Bandje vlot wisselen voor het sporten? Toch maar het rubberen bandje houden? Gewoon lederen bandje en deze periodiek vervangen aangezien ze toch niet heel duur zijn bij Ali?
Metalen bandje! Maar ik heb wel de classic. Ik sport er gewoon mee. Zeer droogt dan wel een zie je niks meer van. Leer wordt erg vies, dus dat zou ik niet doen.

Wat batterij betreft: net als dat je je telefoon af en toe moet herstarten omdat ie gek doet, geldt dat ook voor je horloge. Eens per drie weken ofzo zou niet vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik had een Pebble met stalen bandje maar die werd op een gegeven moment heel smerig tussen de schakels door het zweten tijdens sporten.

Afhankelijk van kleding en gelegenheid switch ik momenteel tussen de bandjes die ik hierboven postte, plus het standaard bandje. Zo gebeurd met die snelsluiting en vind die geperforeerde rubberen bandjes ideaal voor sporten.

[ Voor 4% gewijzigd door S913 op 07-12-2017 20:30 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:42
S913 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:17:
Had vandaag wel een andere watchface, maar geen gekke (gewoon donker, alleen bewegende secondewijzer).
Bij elke nieuwe watchface ff je watch uit en aan zetten. Doet wonderen voor je batterylife.

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
De laatste weken heb ik regelmatig dat mijn watch spontaan uit gaat, gewoon...ik doe niet meer mee. Het opnieuw starten gaat dan ook niet zo snel als het hoort. Ik moet herhaalde malen de knoppen indrukken en dan maakt de volgorde niet uit. Duurt minuten voordat hij reageert en dan gaat hij echt opnieuw booten en ben ik al mijn appjes en watchfaces kwijt. Heel irritant. Volgens mij maar dat weet ik niet zeker is het begonnen na de laatste software update. Herkenbaar voor iemand? _/-\o_

• Rasmalluin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:04
Nee, niet herkenbaar. Wel dat mijn telefoon meerdere malen per dag voor een aantal seconde compleet vastloop, waarna de melding 'Gear S Plugin stopped' tevoorschijn komt. Daarna werkt alles weer prima. Dit is zeer irritant, aangezien het vaak gebeurt als ik net even snel een berichtje wil sturen of een app wil openen. Iemand hier een oplossing voor? Het is begonnen na de update naar Tizen 3.0 en op internet heb ik nog geen fix gevonden. Wel merk ik dat de batterij van mijn telefoon een stuk sneller leeg gaat, volgens mij door deze error elke paar minuten.

IGN: Rasmalluin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Laatst online: 07-09 20:40
Heeft iemand van jullie ook W-History, kun je het uitschakelen dat die notificaties daarvan ook op je mobiel zelf worden weergegeven (is namelijk dubbelop), zo ja: hoe?
(en dan wel dat ze nog op je gear s3 komen)

[ Voor 11% gewijzigd door -World- op 15-12-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
-World- schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:38:
Heeft iemand van jullie ook W-History, kun je het uitschakelen dat die notificaties daarvan ook op je mobiel zelf worden weergegeven (is namelijk dubbelop), zo ja: hoe?
(en dan wel dat ze nog op je gear s3 komen)
Ik gebruik ook W-History en heb ook regelmatig mijn telefoon scherm vol met de meldingen. Heb alleen geen idee of je die meldingen kan uitzetten. Nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:38
Wie weet er hoe je ski of snowboard tochten kunt tracken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:50
Door een leuke actie op mijn werk straks kan ik een fors stuk goedkoper wat bij bol.com bestellen en ik wil al een tijdje graag een smartwatch (zie de niet echt vlot lopende topic: Aankoopadvies smartwatch

Om het even specifiek bij Samsung te houden, daar gaat dit topic immers over, de S3 Gear Classic/Frontier of de Gear Sport zijn 2 watches die bij mij hoog op de lijst staan, maar ik vond ze altijd nog wat te duur. Dat is nu met die actie heel anders gelukkig.

Wat is nu het grote verschil in beide behalve de meer zakelijke/sport look? Zijn er inhoudelijk echt grote verschillen waar je rekening mee kan houden? De prijs is nu gelijk (behalve 50 euro extra cashback bij Samsung voor de S3 of een extra bandje bij de Sport) dus ik ben wel benieuwd....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Verwijderd

kwaazaar schreef op zondag 17 december 2017 @ 22:27:
Wie weet er hoe je ski of snowboard tochten kunt tracken?
Dit zou je met de Endomondo app moeten kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekieee
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-09 15:57
Sinds afgelopen weekend in het bezit van een Samsung gear s3 frontier. Gekocht in Duitsland bij Mediamarkt voor 250,-.

Op dit moment gekoppeld met mijn iPhone 6s. In principe zeer tevreden met de notificaties die ik binnen krijg. Heb enkel nog niet mijn mail kunnen connecten en graag zou ik ook google agenda willen connecten, is dat mogelijk?

En kan iemand uitleggen wat de voordelen zijn van de gear s3 koppelen met de nieuwste Samsung smartphone? Ik ga volgende week verlengen en wil overstappen op de Samsung s8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantveen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06-2023
Met kerst deze gadget aan mijzelf gegeven :).Mooi horloge, maar waar ik 'm voor wilde, de Nike+ running app, kan niet meer ( Nike heeft de app uit de store gehaald, bleek) De overige functies , naast de hartslagmeter, vind ik nog niet overtuigend moet ik eerlijk zeggen. Nu zoeken naar leuke opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Firmware-update beschikbaar voor zowel de "Frontier" als voor de "Classic"...

Voor de mensen die al de update naar "Tizen 3.0.0.1" hebben gehad (vorige maand):

Dit is de "Battery fix"-update

Voor de mensen die nog op "Tizen 2" zitten:

Dit is DE update naar Tizen 3, inclusief de "Battery fix"

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/924/kh8uO6.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/922/hHY4Lu.jpgAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/640x480q90/922/ZGu20i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag had ik vernomen hoe ik de gegevens van Samsung Health van de Samsung gear s3 kan synchroniseren naar strava?

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:04
Tot nu toe tevreden met de "Battery Fix".
Zit nu op 2 dagen 2 uur usage en heb nog 48%.
Met estimated nog 1 dag 8 uur.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er (na de battery fix) ook problemen met de Contacts widget en bellen in het algemeen met de S3?

Ik kon eerst voor iedere Contact kiezen tussen SMS of bellen, maar nu zie ik alleen nog maar het SMS icon, dus bellen kan niet meer???

Daarnaast gaat mijn S3 niet meer over als ik gebeld word, en kan ik ook de telefoon functie vanaf mijn S3 niet meer gebruiken!

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb de fix ook uitgevoerd. Als ik een contact kies op de S3 kan ik kiezen voor een sms of bellen. Beiden werken ook.
En als ik gebeld word gaat de S3 gewoon over en kan ik het gesprek ook gewoon aannemen en praten.
Dus hier werkt het normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:55:
Wie heeft er (na de battery fix) ook problemen met de Contacts widget en bellen in het algemeen met de S3?

Ik kon eerst voor iedere Contact kiezen tussen SMS of bellen, maar nu zie ik alleen nog maar het SMS icon, dus bellen kan niet meer???

Daarnaast gaat mijn S3 niet meer over als ik gebeld word, en kan ik ook de telefoon functie vanaf mijn S3 niet meer gebruiken!

Of zie ik iets over het hoofd?
Staat in je BT instellingen van je telefoon bij je S3 de Telefoonaudio aan ?

Bij mij was hij uit en kon toen ook niet bellen met mijn S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-02-2019
Ik ben sinds kort de bezitter van een Gear s3. Mooie smartwatch. Wat me tegenvalt is het ontbreken van een (betaalde) app waarmee ik kan navigeren met gps: coördinaten invoeren en gaan (lopen, fietsen, etc.). Iemand een idee? Bedankt en een mooi nieuwjaar! Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpiriTNL schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:37:
[...]

Staat in je BT instellingen van je telefoon bij je S3 de Telefoonaudio aan ?

Bij mij was hij uit en kon toen ook niet bellen met mijn S3.
Inmiddels de Gear app op mijn Note 8 maar opnieuw geinstalleerd, toen voerde mijn Gear S3 onverwacht meteen een reset uit.... Dat loste het probleem op: telefoon icons weer terug. Wel even wat werk om alle apps opnieuw te installeren, maar het werkt in ieder geval weer.

En de battery life is prima!
Nu bijna 3 lange dagen gebruikt en nog 25% battery over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proen schreef op zondag 31 december 2017 @ 14:55:
Ik ben sinds kort de bezitter van een Gear s3. Mooie smartwatch. Wat me tegenvalt is het ontbreken van een (betaalde) app waarmee ik kan navigeren met gps: coördinaten invoeren en gaan (lopen, fietsen, etc.). Iemand een idee? Bedankt en een mooi nieuwjaar! Jeroen
Heb je HERE WeGo al geprobeerd?
Daarnaast is er ook een best goede app die de Google Maps APi gebruikt: MAPS (versie 2.0.3), al navigeert die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proen
Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:00:
[...]

Daarnaast is er ook een best goede app die de Google Maps APi gebruikt: MAPS (versie 2.0.3), al navigeert die niet.
Beste LinoP, dank voor je reactie! HereWeGo heb ik idd. Maps zal ik bekijken. Maar ik zoek echt een app waarmee ik wel kan navigeren via GPS. Bijvoorbeeld voor Geocaching. ;) Groet, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 22:33
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Samsung Gear S3 Frontier. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over het horloge. Ik heb direct een tempered glass screenprotector erop geplakt, het zou toch nogal zonde zijn dat het scherm bekrast is na een tijdje...

Het bandje bevalt mij opvallend goed, ik had verwacht dat ik dit bandje totaal niet fijn zou vinden maar dat valt totaal niet tegen. De stappenteller bevalt goed, maar de trappenteller valt enorm tegen, hij meet dus pas een trap bij een stijging van 3 meter... In een gemiddeld huis zul je dus als je de trap op loopt geen meting zien op je horloge, dat is toch wel een verbeterpunt voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Het standaard bandje bevalt mij ook veel beter dan verwacht eigenlijk, zo goed dat ik eigenlijk nog niet gezocht heb naar andere bandjes.

Voor navigatie heb ik de Here app gedownload. Werkt goed, maar wel een beetje traag. Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een goede/simpele GPS tracker, voor als ik bijv. snowboard, mountainbike of op de motor onderweg ben. Zag hier Endomondo voorbij komen, zal deze eens proberen.

Daarnaast sinds 28/12 een eigenaardigheidje. De Gear geeft aan dat de software bijgewerkt moet worden:

"Gear software bijwerken. Verbind uw Gear met uw telefoon om uw Gear-software bij te werken"

Het gekke is dat het horloge up to date is en alles op de telefoon up to date is, maar de melding niet verdwijnt/te verwijderen is. Opnieuw opstarten van de Gear/telefoon helpt niet, opnieuw koppelen ook niet. Lijkt er dus op dat ik maar een reset moet gaan doen en dus alles opnieuw kan gaan installeren om alleen deze melding weg te krijgen, iemand nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proen
Beste Rik, je kunt je glas beschermen. Ik heb sinds eind december de eerste flinke kras al te pakken...op de behuizing; in het donker langs een muur schuren. Heel fijn. Ook mij bevalt het horlogebandje goed. En wat die trappen betreft: de Health-app bestookt je met gezondheidsinfo t.a.v. je bewegen of het gebrek daaraan. Je kunt het allemaal uitzetten, want waar gaat het eigenlijk over? Ben je baas van je eigen lijf en maak je zelf keuzes? De trap zou idd minder hoog moeten zijn, maar als je je laat uitdagen zorg je dat je trappen loopt. En nog eens. En nog eens...Veel plezier met je Gear s3. Ik wacht naarstig op een app waarmee ik kan navigeren dmv coördinaten, zodat de GPS echt tot zijn recht komt. En een helder overzicht van apps die er wel toe doen, zonder dat ik door een diarree van apps moet spitten. Groet, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
B-Real schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:05:
Het standaard bandje bevalt mij ook veel beter dan verwacht eigenlijk, zo goed dat ik eigenlijk nog niet gezocht heb naar andere bandjes.
Ik heb zelf wel meteen een ander bandje besteld, eigenlijk al voor ik mijn Gear S3 binnen kreeg maar als die niet bevalt kan ik hem altijd nog terugsturen of verkopen :). Het gaat om dit bandje: https://www.amazon.de/dp/...171_51767411_TE_dp_1?th=1
proen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:08:
Beste Rik, je kunt je glas beschermen. Ik heb sinds eind december de eerste flinke kras al te pakken...op de behuizing; in het donker langs een muur schuren. Heel fijn. Ook mij bevalt het horlogebandje goed. En wat die trappen betreft: de Health-app bestookt je met gezondheidsinfo t.a.v. je bewegen of het gebrek daaraan. Je kunt het allemaal uitzetten, want waar gaat het eigenlijk over? Ben je baas van je eigen lijf en maak je zelf keuzes? De trap zou idd minder hoog moeten zijn, maar als je je laat uitdagen zorg je dat je trappen loopt. En nog eens. En nog eens...Veel plezier met je Gear s3. Ik wacht naarstig op een app waarmee ik kan navigeren dmv coördinaten, zodat de GPS echt tot zijn recht komt. En een helder overzicht van apps die er wel toe doen, zonder dat ik door een diarree van apps moet spitten. Groet, Jeroen
Ik heb het glas ook zeker weten beschermd zoals vermeld in mijn eerste post in dit topic, ik heb er direct een tempered glass screenprotector op gezet, het apparaat is te duur om zomaar krasjes te krijgen op het scherm...
Wel zonde eigenlijk dat die van jou nu een flinke kras heeft op de behuizing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proen
Rik. schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:21:
[...] Wel zonde eigenlijk dat die van jou nu een flinke kras heeft op de behuizing.
Het is helaas zoals het is...iedereen krijgt ooit de eerste kras; ik was er erg snel bij... :X

[ Voor 32% gewijzigd door proen op 02-01-2018 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Rik. schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:21:

Ik heb zelf wel meteen een ander bandje besteld, eigenlijk al voor ik mijn Gear S3 binnen kreeg maar als die niet bevalt kan ik hem altijd nog terugsturen of verkopen :). Het gaat om dit bandje: https://www.amazon.de/dp/...171_51767411_TE_dp_1?th=1
Ik heb zo'n zelfde bandje besteld alleen bij AE, kostte volgens mij 11 euro met een tool om het bandje in te korten.
Mij bevalt het bandje prima. Heb deze speciaal gekocht omdat ik meerdere malen per dag mijn horloge af doe ivm werkzaamheden. Een bandje met die gaatjes werkt dan niet zo prettig. Maar als ik hem de hele dag om had gehad dan had ik denk ik geen ander bandje gekocht.

Moet alleen nog op zoek naar een achterkant van de S3 omdat er een barst in zit.
Horloge in de achterzak van de broek en dan gaan zitten. En dan met het schakel bandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
mike123 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 21:14:
[...]

Ik heb zo'n zelfde bandje besteld alleen bij AE, kostte volgens mij 11 euro met een tool om het bandje in te korten.
Mij bevalt het bandje prima. Heb deze speciaal gekocht omdat ik meerdere malen per dag mijn horloge af doe ivm werkzaamheden. Een bandje met die gaatjes werkt dan niet zo prettig. Maar als ik hem de hele dag om had gehad dan had ik denk ik geen ander bandje gekocht.

Moet alleen nog op zoek naar een achterkant van de S3 omdat er een barst in zit.
Horloge in de achterzak van de broek en dan gaan zitten. En dan met het schakel bandje.
Oeh, goed dat je het zegt, nooit in de achterzak doen dus...

Ik had geen zin om een maand te wachten op een bandje uit china, dus maar eentje op amazon besteld, maar vanwege oud & nieuw duurt dat natuurlijk iets langer. Als het goed is komt hij deze week binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
Pfoeee, vandaag toch maar even flink geschrokken.. Ik heb een screenprotector op mijn Gear S3 zitten, maar op een of andere manier ben ik met het uit doen van mijn jas ergens tegenaan gestoten waardoor de screenprotector precies op de zijkant gebroken was waardoor het leek alsof de barst in het scherm van de horloge zat...

Gelukkig zat de barst alleen in de screenprotector, scheelde toch weer een paar euro's...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:56

TommyGun

Stik er maar in!

proen schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Het is helaas zoals het is...iedereen krijgt ooit de eerste kras; ik was er erg snel bij... :X
De (zwarte) behuizing (ring) krast sowieso vrij snel vind ik. Heb wel een screenprotector maar goed, het blijft een gebruiksvoorwerp. Onoverkomelijk dat je ergens tegenaan stoot met een horloge.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkan
  • Laatst online: 13-11-2023
Ik zag in de Appstore voor de Gear een app waarmee je Homewizard vanaf je Gear S2 of S3 kan schakelen / bedienen.
Ik krijg alleen de indruk dat dit geen officiele app is hoewel wel het logo van Homewizard wordt toegepast.

Heeft iemand ervaring met deze app op de Gear Sx ?

Peter

Testen kost geld. Niet testen kost een vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mike123 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:36:
[...]

Ik gebruik ook W-History en heb ook regelmatig mijn telefoon scherm vol met de meldingen. Heb alleen geen idee of je die meldingen kan uitzetten. Nog niet geprobeerd.
Ja dat is zeker uit te zetten op je telefoon.
Ikzelf heb een OnePlus5t en daar kun je als je de melding hebt naar rechts swipen en dan via het tandwielletje aangeven dat hij deze meldingen niet meer weer hoeft te geven. Gebruik wel Android Oreo 8.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 januari 2018 @ 18:00:
[...]

Beste,

Here WeGo is toch niet meer te vinden in de gearstore?
Hoe zijn jullie eraan gekomen?

Groet,
Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Verwijderd schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Ja dat is zeker uit te zetten op je telefoon.
Ikzelf heb een OnePlus5t en daar kun je als je de melding hebt naar rechts swipen en dan via het tandwielletje aangeven dat hij deze meldingen niet meer weer hoeft te geven. Gebruik wel Android Oreo 8.0
Dank voor de tip. Ga het zeker proberen als ik mijn Gear weer goed aan de praat heb. Regelmatig komen er nu geen meldingen meer binnen. Geen idee hoe dat kan. Maar dat ga ik vast wel weer oplossen.
(alles wissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
pvkan schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:48:
Ik zag in de Appstore voor de Gear een app waarmee je Homewizard vanaf je Gear S2 of S3 kan schakelen / bedienen.
Ik krijg alleen de indruk dat dit geen officiele app is hoewel wel het logo van Homewizard wordt toegepast.

Heeft iemand ervaring met deze app op de Gear Sx ?

Peter
Ik heb de app op mijn S3 draaien en het werkt. Je moet dan wel drukken en scrollen door de schermen. De draairing heeft helaas geen functie in deze app.
Gebruik de app niet vaak.
Zelf gebruik ik voornamelijk Tasker op de telefoon en TaskS2 op de S3.
Je moet daarin wel zelf HTTP GET opdrachten in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proen
Ik heb op de Bloomberg-app een watchlist aangemaakt met mijn aandelen. Het lukt mijn Gear s3 niet de watchlist over te nemen, terwijl dit volgens de instructies die ik volg wel zou moeten. Wie weet er meer van? Thx, Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
B-Real schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:05:

Daarnaast sinds 28/12 een eigenaardigheidje. De Gear geeft aan dat de software bijgewerkt moet worden:

"Gear software bijwerken. Verbind uw Gear met uw telefoon om uw Gear-software bij te werken"

Het gekke is dat het horloge up to date is en alles op de telefoon up to date is, maar de melding niet verdwijnt/te verwijderen is. Opnieuw opstarten van de Gear/telefoon helpt niet, opnieuw koppelen ook niet. Lijkt er dus op dat ik maar een reset moet gaan doen en dus alles opnieuw kan gaan installeren om alleen deze melding weg te krijgen, iemand nog een ander idee?
Even mezelf quoten. Bovenstaand probleem liep ik dus tegenaan. Ik had nog niet de tijd/moeite genomen om andere dingen uit te proberen. Afgezien van de melding wanneer ik de draairing naar links draaide had ik nergens last van.
Gisteren merkte ik ineens dat de melding weg was. Geen idee hoe (of hoelang), want er is niets specifieks geupdate of veranderd. Anyway, probleem is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp

mswp

Wie Niet?

Iemand enig idee hoe ik de notificatie van de gear s plugin uitschakel? Begin hem een beetje verveld te vinden.

Ander vraagje, heb ingesteld dat er maar 1 account actief is, toch laat hij alle accounts zien op de s3. Lopen meerdere tegen dit probleem aan?

Hoogte meter is ook wel grappig, 's ochtends fiets ik op een hoogte van -3 tot 3m en op de terug weg lag dezelfde route 14m hoog.
Net als traplopen, ik weet soms dan ik wel 10 keer de trap op en neer gegaan ben alleen de s3 zeg de ene dan 2 keer en dan andere dag 12 keer.

S. Healt slurp de hem trouwens lekker leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door mswp op 17-01-2018 22:59 ]

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:27
Iemand problemen sinds de laatste update met S Healt-app om de S3 ?

Ik ondervind het probleem dat als ik een training start (lopen in dit geval) hij steeds tot de 0.28 km gaat en dan stopt. De tijd loopt wel door maar de rest is bevroren.

Als ik dan de training stop en een nieuwe start gaat deze wel gewoon door ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Laatst online: 13-09 19:41
Ik ben al enige tijd aan het rond kijken voor een smartwatch en mijn oog valt steeds op de Gear S3 Frontier.
Gisteren nog wezen bekijken in de MM. Op de site van tweakers veel gelezen en her en der op een android site. Vrij regelmatig las ik dat het app aanbod wat tegen viel. Is dit nog steeds zo of wordt het aantal nog steeds bij gevuld.

Tevens twijfel ik aan de houdbaarheid van zo'n horloge. Hoe lang blijven ze hem ondersteunen.
Ik zou er graag vijf jaar mee willen doen en voelt voor mijn ook een beetje zo dat je bij een android telefoon dient te blijven. Tot morgen hebben ze nog wel de € 50,- cash back bij Samsung. Je hebt dan voor een leuk bedrag een smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 12:21
Vraag: zijn hier squashspelers die de S3 gebruiken én hun prestaties hiermee bijhouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PandoraBoy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 12:21
Waterdichtheid

ik lees op de site:
Draag de Gear S3 in alle weersomstandigheden en op de meest uiteenlopende plaatsen. Het horloge heeft de IP68-certificatie. De Gear S3 is bestand tegen stof en vuil en kan tot 30 minuten onder water tot een diepte van 1,5 meter.
*Niet geschikt voor zwemmen of duiken.

En in de handleiding online dat je er niet mag mee zwemmen of douchen...

Als ik zwem of douche is mijn hand-met-horloge nooit langer dan 30 minuten onder water en al zeker niet dieper dan 1,5 meter... Hoe moet ik dit interpreteren? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Ik heb de S3 sind december 2016. En daarvoor de een Samsung Android Wear klok.

En gebruik geen enkele app! Natuurlijk wel enkele gebruikt/ uitgeprobeerd in het verleden.

! Net weer Fidme geïnstalleerd , dit is een app op de watch waarmee je je klanten kaarten kunt laten scannen. Deze was eraf na een reset enkele weken geleden. En dus zoveel gebruik ik de apps.

Er zijn beduidend minder apps voor Tizen in vergelijking met Wear. Daar moet je inderdaad rekening mee houden. Maar verder is het een klokje waarmee je kunt bellen.
Een volgende smartwatch zou toch wel weer een android wear worden. Toch voor de meerdere apps maar zeker door het verschil in hoe notificaties weergegeven worden.

Douchen / zwemmen, gewoon je horloge even af doen. ik heb het niet geprobeerd of dat het kan, ze zeggen van wel. Maar ik ga het niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 19:15
Pandorian schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:10:
Er zijn beduidend minder apps voor Tizen in vergelijking met Wear. Daar moet je inderdaad rekening mee houden. Maar verder is het een klokje waarmee je kunt bellen.
Een volgende smartwatch zou toch wel weer een android wear worden. Toch voor de meerdere apps maar zeker door het verschil in hoe notificaties weergegeven worden.
Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Mijn Pebble is aan vervanging toe en juist de notificaties zijn voor mij de belangrijkste toegevoegde waarde van een smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Ik kom zelf ook van de Pebble en in dat opzicht is voor mij de Gear een goede vervanging.

Wat ik van de Gear prettig vind al extraatje, is als er weer een of andere vage app notifications begint te sturen, je die app vanaf je Gear kan blokkeren (dus geen notifications van die app meer op je Gear).

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Alle notificaties welke ik op de android wear kreeg krijg ik ook op de S3. Daar is geen verschil.

Alleen kun je ze op wear naar boven halen met een beweging van je pols. Ook het scrollen door de notificaties door enkel je pols te bewegen.

Bij de s3 komen ze even in het scherm en zodra ze weg zijn krijg je ze naar boven door aan de ring te draaien (wat overigens zeer goed werkt).

Oftewel lezen met 1 hand of 2. En dat mis ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
PandoraBoy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:47:
Waterdichtheid

ik lees op de site:
Draag de Gear S3 in alle weersomstandigheden en op de meest uiteenlopende plaatsen. Het horloge heeft de IP68-certificatie. De Gear S3 is bestand tegen stof en vuil en kan tot 30 minuten onder water tot een diepte van 1,5 meter.

Als ik zwem of douche is mijn hand-met-horloge nooit langer dan 30 minuten onder water en al zeker niet dieper dan 1,5 meter... Hoe moet ik dit interpreteren? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik douche en zwem gewoon met mijn Gear S3 en dat doe ik al zolang als ik hem bezit nog geen probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Op de standaard watch faces zit een soort van licht inval animatie, met name zichtbaar als je je pols draait. Is het mogelijk dit uit te schakelen? Zo niet, is dat met (betaalde) watch faces uit de app store wel mogelijk? Ik stoor me er namelijk aan :)

----

Meer mensen die vanuit de Samsung Gear S3 app iets willen aanschaffen, daarvoor in moeten loggen met hun Samsung Account maar continu de melding 'U moet opnieuw inloggen om uw account te beschermen en deze service te blijven gebruiken. Bevestig uw wachtwoord' krijgen? Inloggen op https://account.samsung.com gaat wel prima.

[ Voor 39% gewijzigd door JBS op 24-01-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Douchen en zwemmen doe ik niet met mijn horloge. Zwemmen doe ik sowieso weinig en zie voor het douchen ook weinig toegevoegde waarde om hem dan wel om te hebben.
Wat ik wel doe is na het sporten het horlogen onder de kraan houden om het zweet er af te spoelen, dat gaat wel prima.

@JBS, ik weet niet zo goed welke "licht inval animatie" je bedoelt eigenlijk. Ik heb een watch face uit de store (Momentum Z) maar zie niets bewegen als ik mijn pols draai?

Is er ook een instelling waarbij het scherm 's nachts niet aan springt als je je arm beweegt?
Er zit een "niet storen" functie op, maar die is voor max 3 uur.

Vriendinlief stelt dat ze tig keer per nacht wakker wordt van het felle licht in de slaapkamer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 20:28
PandoraBoy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:47:
Waterdichtheid

ik lees op de site:

Ik denk dat het douchen vooral te maken heeft met het temperatuurverschil, maar ik ben geen expert.

Duiken spreekt voor zich denk ik, dan ga je dieper dan 1,5 meter en dan kan het horloge de druk niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe zit het met WhatsApp op dit moment? Ik lees in diverse reviews op internet dat Whatsapp niet werkt.
Best karige comments daarover. Ik weet wel dat je standaard enkel het laatste bericht kan zien. Of werkt heel Whatsapp niet meer?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik krijg nog gewoon de Whatsapp berichten binnen, hij laat idd wel alleen het laatste bericht zien en daar kun je op je watch ook gewoon op reageren als je zou willen.
Werkt prima, echter zou het pas perfect zijn als je door de laatste berichten zou kunnen scrollen (of in elk geval een stuk of 5 á 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
ik kan niet reageren op whatsapp-berichten (iphone ;) ) maar ik krijg alle nieuwe berichten gewoon netjes binnen en kan ze ook allemaal lezen. Als er 10 binnenkomen kan ik ze alle 10 lezen. Ik kan alleen geen oude berichten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zal het wel zien komende dagen :)

Ik heb de Gear S3 Frontier zojuist besteld bij de MediaMarkt. Is die BTW-vrij actie toch nog eens nuttig :P Alleen ammer dat de cashback net verlopen is :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

frumper schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:10:
ik kan niet reageren op whatsapp-berichten (iphone ;) ) maar ik krijg alle nieuwe berichten gewoon netjes binnen en kan ze ook allemaal lezen. Als er 10 binnenkomen kan ik ze alle 10 lezen. Ik kan alleen geen oude berichten lezen.
Vermoedelijk kun je ze niet alle 10 lezen als ze van dezelfde contactpersoon afkomstig zijn? Dan kun je enkel de laatste lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Is er ook een instelling waarbij het scherm 's nachts niet aan springt als je je arm beweegt?
Er zit een "niet storen" functie op, maar die is voor max 3 uur.

Vriendinlief stelt dat ze tig keer per nacht wakker wordt van het felle licht in de slaapkamer 8)7
Dat is niet helemaal correct wat je zegt. Je hebt via de quicksettings de opties
- vanaf nu (is in principe oneindig totdat jij het uitzet)
- voor 1 uur
- voor 2 uur
- voor 3 uur

Daarnaast kun je onder instellingen->apparaat->niet storen een gepland schema maken wanneer de niet-storen stand ingeschakeld moet zijn.

Overigens heeft dat alleen maar effect op evt. meldingen die binnenkomen waarvoor het scherm oplicht.

Waar jouw liefje last van heeft is denk ik het oplichten van het horloge omdat de draairing het scherm activeert omdat je ook tijdens het slapen beweegt. Dat was bij mij in ieder geval wel zo. je kunt dat ook uitschakelen, maar dat moet elke keer handmatig. Ik heb daar de app "screenlock" voor gebruikt. Die activeer ik met een dubbelklik op de home-knop, en deactiveer ik met een dubbelklik op de back-knop. Dat werkt in alle gevallen sneller dan in de instellingen gaan prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
JBS schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
[...]
Vermoedelijk kun je ze niet alle 10 lezen als ze van dezelfde contactpersoon afkomstig zijn? Dan kun je enkel de laatste lezen?
Jawel hoor :) alle ingekomen berichten kan ik lezen (zolang ik whatsapp niet open heb op mijn telefoon).
Ik krijg een getalletje erbij hoeveel berichten het zijn en die kan ik allemaal langs scrollen/swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

B-Real schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:16:
@JBS, ik weet niet zo goed welke "licht inval animatie" je bedoelt eigenlijk. Ik heb een watch face uit de store (Momentum Z) maar zie niets bewegen als ik mijn pols draai?
Wat lastig op een foto vast te leggen, maar hierbij een poging. De 'licht inval animatie' zie je tussen de twee rode lijnen. Deze draait als je het horloge draait, naar rechts als je het horloge naar boven draait, naar links als je het horloge naar beneden draait. Enkel zichtbaar als de wijzerplaat 'aan' is, niet in 24h modes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C2rdNdq.png

Bij de ene watch face valt het wat meer op dan bij de andere, maar dit betreft de 'Stads klassiek' watch face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Nee dat kun je niet uitzetten. Vind het zelf een leuke gimmick. een digitaal scherm wat lichtinval simuleert.

Maar lang niet alle watchfaces hebben dat, in fact ik heb er maar 2 gezien!
Vind je het vervelend, dan pak je een andere watch face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 11:44
frumper schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:31:
[...]

Jawel hoor :) alle ingekomen berichten kan ik lezen (zolang ik whatsapp niet open heb op mijn telefoon).
Ik krijg een getalletje erbij hoeveel berichten het zijn en die kan ik allemaal langs scrollen/swipen.
Wat is het verschil tussen jou en B-real (die schijnbaar alleen de laatste ziet)?

Ik overweeg ook een Gear S3 aan te schaffen (icm een Galaxy S6), maar Whatsapp niet goed kunnen gebruiken zou wel een deal-breaker zijn.

Zijn er 3rd party apps die Whatsapp wel laten functioneren, inclusief eerder gelezen berichten terugzien? Een rondje googelen levert vooral schimmige apps op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Ik gebruik hem icm een iPhone, en heb verder geen andere apps voor notificaties geïnstalleerd. Mijn schoonmoeder die het horloge ook heeft, heeft een s7 edge als telefoon en kan ook alle meldingen lezen. Je lan wel alleen de nieuwe meldingen lezen, niet de oude.

Wat wel ook geweldig werkt is als het de livescore app hebt en je wedstrijden als favoriet aanmeldt je die ook als melding doorkrijgt. Handig als je de tussenstanden wil bijhouden als je op visite bent ergens 🤗

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen met de Gear S3, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
- Accessoires: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels & Prijzen: [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen