Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:26
Hallo allemaal,

Omdat ik elders mijn vragen niet echt kwijt kon en de smartwatch behoorlijk in opkomst is, open ik een specifieke topic hiervoor. Mocht dit overbodig zijn (ik kon niet echt een ander topic vinden maar ok) hoor ik het graag. Mijn bedoeling is om elkaar te kunnen adviseren op basis van eigen ervaringen, via bekenden, via websites etc. etc. Ik merk namelijk nu na een paar dagen actief onderzoek dat er zo vreselijk veel verschil is. En reviews die toch verschillen over hetzelfde horloge, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Mijn verhaal:

Ik ben helemaal nieuw in de wonderlijke wereld van sportwatches/smartwatches (ik weet dat er een bepaald verschil tussen zit) en ik zou graag jullie advies willen horen over het volgende. Wellicht dat dit overigens niet het juiste topic is maar dat hoor ik dan ongetwijfeld.

Ik ben sinds een aantal maanden bezig bij een personal training om alles te leren van sporten en voeding. Nu ben ik op een punt dat ik wat los gelaten wordt en wil ik heel graag mezelf kunnen monitoren. Een sport/smart watch is dan eigenlijk wel een vereiste. Daarnaast wil ik graag deze aankoop ook gaan gebruiken als vervanging van mijn normale horloge. Kortom hij moet er ook een beetje stoer en mooi uit zien.

Mijn eisen/wensen:

1. Functioneel maar tegelijkertijd ook mooi om als normaal horloge dagelijks te dragen (en ja, uiterlijk is persoonsgebonden, maar ik ga er even vanuit dat we allemaal wel een beetje onderscheid kunnen maken hierin :))
2. hartslagmeter die vrij nauwkeurig is omdat ik dat echt nodig ben voor het sporten
3. het liefst een interne GPS
4. binnen krijgen van notificaties (ik hoef niet perse te kunnen bellen via de watch)
5. hoeft niet volledig waterdicht te zijn (zwemmen/douchen) maar moet wel tegen regen kunnen als ik buiten sport
6. stappenteller (net als hartslagmeter wel vrij nauwkeurig)
7. intern geheugen om muziek op te zetten (geen absolute pre omdat ik mijn Iphone 4 nu als muziekbron gebruik, maar is wellicht wel handig)
8. mogelijkheid om te connecten met spotify
9. Android systeem aangezien ik een LG mobiel heb. Maar ik heb dus ook een Iphone 4 als muziekbron maar ik vind het belangrijker dat de LG gekoppeld kan zijn.
10. Touchscreen of draaiknop.... heb ik nog geen mening over omdat ik nieuw in deze wereld ben :)
11. Rond/vierkant/rechthoek heb ik ook nog niet echt een mening over, dat ligt echt aan het model.

Budget is ongeveer 150 (of minder natuurlijk :)) tot 300 euro max.

Ik hoop dat ik hier goed zit en goede adviezen krijgen want ik zie om eerlijk te zijn door de bomen het bos niet meer. Ik zat zelf te denken aan:

* Samsung Gear Fit 2 (uit recenssies krijg ik het idee dat de meters (hartslag/stappen) niet erg nauwkeurig zijn?
* LG Watch sport (niet in NL te verkrijgen volgens mij)
* Fitbit Charge 2 Activity tracker (geen interne GPS)
* Samsung Gear Sport (iets boven budget)
* Polar M200
* Polar A360

Zelf neig ik momenteel erg naar de Samsung Gear Fit Sport omdat die volgens mij qua sporten aan mijn wensen voldoet en je er ook andere (leren) bandjes op kan zetten zodat je toch ook een prachtig meer zakelijk horloge krijgt voor buiten het sporten om. Aan de andere kant vind ik de Samsung Gear Fit 2 ook erg mooi en voldoet volgens mij ook prima en kost slechts de helft....

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/915676?height=768&width=1024
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/916535?height=768&width=1024

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 26-10-2017 13:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Helaas weinig animo hier... ;)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Juancho grote kans omdat het aankoopadvies is en verkeerd staat. Schopje dus van WAO naar ATT.

Verder heb ik je titel aangepast, omdat het geen verzameltopic is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
rens-br schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:56:
[mbr]@Juancho grote kans omdat het aankoopadvies is en verkeerd staat. Schopje dus van WAO naar ATT.[/]

Verder heb ik je titel aangepast, omdat het geen verzameltopic is
Aha vandaar! ik vond het al vreemd aangezien het toch best een populaire gadget/sport artikel is. Dus bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-10 17:26
Ik ga dit topic even volgen. Ben de laatste dagen ook op zoek naar een nieuw horloge, waarbij ik de opties voor een smartwatch ook overwogen heb. Meestal vind ik de echte smartwatch niet mooi genoeg, dus heb ik gekeken naar de zogenaamde hybride horloges. Een nadeel hiervan is dat de functionaliteit nogal beperkt is en dat de accu vaak snel leeg is.

Op kickstarter kwam ik wel iets moois tegen, maar dat was toch iets boven mijn budget. (Add €100 to your pledge amount for each smartwatch you want)
Het renaisance model is wat ik bedoel

Verder zijn er volgens mij toch redelijk wat topics in dit forum waarin verschillende smartwatches besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Klopt alleen die losse topics gaan echt in op het specifieke horloge. Ik ben nog niet echt in die fase zeg maar haha. Ik moet nu eerst maar eens een rijtje interessante modellen vinden die voldoen aan mijn eisen. Vervolgens komen die specifieke topics wel weer van pas.

Maar net als mij zoek je dus een beetje een in between watch. Die de belangrijkste sportzaken combineert met een mooie look en dus ook gewoon privé gedragen kan worden. Ik heb al een opzetje gedaan overigens met leuke modellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-10 17:26
Klopt, maar ik ga waarschijnlijk nog even wachten met het vervangen van mijn huidige horloge. De eigenschappen van de hybride horloges (coolblue-link) zijn voor mij nog ontoerijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En de Samsung Gear Fit Sport dan? Die kan je zowel heel sportief maken of juist zakelijk met het juiste bandje. Het apparaat zelf voldoet volgens mij bijna perfect aan iig mijn eisen. Ik hoop dat deze dan ook straks op die Black Friday ergens in de aanbieding komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:33
Ik heb tot juli '17 altijd met een klassiek digitaal horloge gelopen. Helaas is deze toen overleden en loop ik sindsdien zonder horloge rond.

Ik ben dus nu ook al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuw horloge in de vorm van een eventuele smartwatch. Ik ben opzoek naar iets sportiefs maar er toch ook enigszins netjes uitziet zonder te veel poespas. De eerste die ik tegenkwam was de pricewatch: Motorola Moto 360 Sport (Zwart) (Zwart) maar deze is alweer wat ouder en valt voor mij al af. Vervolgens kwam ik de product: Samsung Gear Sport tegen maar die is nog niet heel lang uit. Alhoewel de eerste uitgebreide reviews nu wel online staan.

Naast de Samsung Gear Sport ook de product: Garmin Vivoactive 3 tegengekomen. Lijkt een beetje vergelijkbaar te zijn met die van Samsung maar dan van een ander merk en van wat ik zo snel lees ook iets meer op sporttracking gericht als de Gear Sport.

Een eventuele goedkopere optie, maar dit is ook geen echte smartwatch, is de product: Garmin Forerunner 235. Dit is een fitnesstracker waarop je dus ook geen andere apps kan installeren. Deze heb ik ook al even aan gehad tijdens een looptraining omdat ik die van m'n zusje kon lenen. Maar heb achteraf eigenlijk niet meer naar de data gekeken.

Verder las ik vandaag ook al geruchten dat er een eventuele opvolger aan zit te komen van de FR235 en dan wacht ik daar liever op. Maar hiervan is voorlopig nog geen officieel bericht vanuit Garmin gekomen zover ik weet.

Ik twijfel of ik wel een smartwatch moet kopen want ik vind het op het moment meer een gadget omdat ik de extra dingen ten opzichte van een fitnesstracker ook met m'n telefoon kan doen. Van de andere kant altijd leuk om gadgets te hebben natuurlijk. :D

Doel voor dagdagelijks gebruik is vooral weer om een horloge te hebben om de tijd af te lezen en tijdens het sporten gebruik te maken van een chronometer en zelf aanmaken van tijdsintervallen. Daarbij is het extra meegenomen dat hartslag gemeten kan worden en er een GPS tracker in zit.

Concreet bestaat m'n shorlist nu uit:
-Samsung Gear Sport
-Garmin Vivoactive 3
-Garmin Forerunner 235 of eventueel 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Leuk om te zien dat na verplaatsing van dit topic het ook gaat leven! Top!
Hebben jullie ook gedacht aan de Samsung Gear Fit2? Scoort ook vrij goed, heeft een apart maar mooi (vind ik) buigend scherm en een mooie prijs. Enig nadeel vind ik, maar dat blijf ik lastig inschatten vinden, is dat uit recessies de hartslagmeter niet heel naukeurig uit de test komt. En juist dat vind ik wel erg belangrijk. Maargoed, ik lees ook reacties van anderen dat de afwijking minimaal is. Dus tja, wat moet je dan geloven he ;)

En nadeel vind ik, maar dat is smaak, dat deze er echt meer uitziet als een sportief horloge. Volgens mij kan je er niet zoals bij de Samsung Gear Fit Sport een lederen bandje om doen.

Edit: bovenstaande is niet waar, er zijn wel andere (lederen) bandjes mogelijk voor een wat strakkere look:

Afbeeldingslocatie: https://www.knaldeals.com/afbeelding/product-zoom/1320076/just-in-case-lederen-armband-samsung-gear-fit-2-sm-r360-blue-002.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.knaldeals.com/afbeelding/product-zoom/1320077/just-in-case-lederen-armband-samsung-gear-fit-2-sm-r360-brown-002.jpg

https://www.sporthorlogec...ung-gear-fit2-blue-l.html

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/01/aplusautomation/vendorimages/5ac4042d-53b9-4043-8fd7-6d4ecb7a2246.png._CB272271782__SR300,300_.png

Afbeeldingslocatie: https://cdn57.androidauthority.net/wp-content/uploads/2016/07/samsung-gear-fit-2-review-aa-16-of-26.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Juancho op 01-11-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De Samsung Gear Fit 2 is nu bij Bol door de black friday deals in prijs verlaagd. Ik twijfel alleen nog wel of deze een stuk minder is dan de Samsung Gear sport/Frontier. Iemand die deze goed genoeg kent om hier een goede mening over te geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.
Pagina: 1