Life is what happens while you're busy making other plans
alle smartwatches behalve de Apple watch hebben maar beperkte ondersteuning voor iPhones omdat Apple niet wil dat andere fabrikanten in iPhones gaan rommelen.
Zijn er gear S3 gebruikers met een iphone? Klopt het dat je geen whatsapp berichten en dergelijke kan terugsturen via je horloge maar alleen maar als notificatie binnenkrijgt?
Ik heb het idee dat de mogelijkheden flink beperkt worden met de combinatie iOS en Gear S3...
Volgens mij vraagt de vraagsteller of je alleen maar notificaties kan ontvangen en niet kan beantwoorden via een Iphone.stijnec1 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:13:
[...]
da's niet anders als je de gear s3 met een Samsung of ander Android toestel gebruikt. Je kunt geen bericht sturen via whatsapp, alleen antwoorden op een notificatie
Het antwoord van jouw is dan een beetje onduidelijk denk ik.
Heb zelf geen Iphone.
vanwege de ingebouwde GPS, en het uiterlijk... ik vind de iwatch niet mooi, en voor hetzelfde geld is de volgende telefoon geen apple...thedicemaster schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 19:50:
als je een iPhone hebt zie ik zelf geen enkele reden om verder te kijken dan een Apple watch.
alle smartwatches behalve de Apple watch hebben maar beperkte ondersteuning voor iPhones omdat Apple niet wil dat andere fabrikanten in iPhones gaan rommelen.
Het klopt dit kan niet, je kan alle berichten lezen op je Gear maar niet beantwoorden op welke manier dan ook. Je kan notificaties ontvangen en bellen met de Gear. Verder kan je bar weinig icm een iPhone.mike123 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:44:
frumper schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:55:
Zijn er gear S3 gebruikers met een iphone? Klopt het dat je geen whatsapp berichten en dergelijke kan terugsturen via je horloge maar alleen maar als notificatie binnenkrijgt?
Ik heb het idee dat de mogelijkheden flink beperkt worden met de combinatie iOS en Gear S3...
[...]
Volgens mij vraagt de vraagsteller of je alleen maar notificaties kan ontvangen en niet kan beantwoorden via een Iphone.
Het antwoord van jouw is dan een beetje onduidelijk denk ik.
Heb zelf geen Iphone.
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Die van mij kan het in ieder geval niet.. Enkel via remote.VdBorght schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:57:
Iemand hier die me kan vertellen of de s3 ondertussen al offline spotify ondersteund? Ik heb een aantal artikels gelezen waarin staat dat deze functie in april beschikbaar zou zij maar verder kan ik er niets van vinden. Ik ben aan het twijfelen om een s3 te kopen en deze feature zou me over de streep halen.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Als je premium hebt, dan kan hij zelfstandig draaien op de S3, schijnt. Ik vermoed dat dat alleen werkt op de LTE varianten die in NL niet verkocht worden.Schizo007nl schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:14:
[...]
Die van mij kan het in ieder geval niet.. Enkel via remote.
Ik heb premium, kan kiezen voor remote of via WiFi.kwaazaar schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:00:
[...]
Als je premium hebt, dan kan hij zelfstandig draaien op de S3, schijnt. Ik vermoed dat dat alleen werkt op de LTE varianten die in NL niet verkocht worden.
mijn gsm (S7 edge) connecteert via bluetooth met mijn audi systeem (wagen van 2015).
voorheen als ik in de wagen belde ging het gesprek alleen over de boxen van de wagen.
nu na de laatste update valt het gesprek via de wagen weg en valt het terug op de luidspreker van de gear s3. dan moet ik via de gsm het gesprek terug via de gsm doen en dan terug via bluetooth opstarten met de wagen.
maar als het een lang gesprek is kan dit een paar keer voorvallen tijdens het gesprek
de horloge is gereset geweest nadien. mijn gsm ook en het probleem blijft
weet iemand hier raad mee?
Ik heb ook premium maar kan alleen maar spotify via wifi doen. De remote probeert verbinding te maken, spotify start wel op de telefoon maar s3 geeft dan BT connection failed.Schizo007nl schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:12:
[...]
Ik heb premium, kan kiezen voor remote of via WiFi.
Hoe doe jij dat? Of begrijp ik verkeerd dat je spotify remote gebruikt om je telefoon te laten spelen?
Daarentegen doet de standaard musicplayer wel spotify remote naar de telefoon indien spotify al gestart is op de telefoon.
Ik kan m'n gear S3 als remote gebruiken om m'n spotify player te bedienen.. Op m'n iMac, Surface Pro 4, Galaxy S7 en ook m'n Sonos werkt op die manier mee.BubbaNL schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:25:
[...]
Ik heb ook premium maar kan alleen maar spotify via wifi doen. De remote probeert verbinding te maken, spotify start wel op de telefoon maar s3 geeft dan BT connection failed.
Hoe doe jij dat? Of begrijp ik verkeerd dat je spotify remote gebruikt om je telefoon te laten spelen?
Daarentegen doet de standaard musicplayer wel spotify remote naar de telefoon indien spotify al gestart is op de telefoon.
[ Voor 92% gewijzigd door RoD op 06-05-2017 11:39 ]
Okee, kan m'n review niet meer terugvinden :-s
Dit schreef ik echter in het levertijden draadje: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50624091
[ Voor 65% gewijzigd door kwaazaar op 05-05-2017 17:36 ]
Verwijderd
Heeft er iemand enig idee om deze te deblokkeren zodat ik de whatsapp berichten steeds opnieuw kan ontvangen?
In de Gear Manager bij meldingen opnieuw aanzetten..Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:10:
Ik heb per ongeluk whatsapp geblokeerd op mijn smartwatch.
Heeft er iemand enig idee om deze te deblokkeren zodat ik de whatsapp berichten steeds opnieuw kan ontvangen?
Ik las een tijdje geleden een review over de s3 dat apps zoals maps en WhatsApp nog niet erg goed geïntegreerd zijn...
Nu vraag ik me af hoe dit nu is? Kan je de horloge al Nederlands bedienen met maps bijvoorbeeld?
Ben van plan om 'm aan te schaffen maar twijfel een beetje..
Hoe is de horloge? Want lees veel negatieve reviews over eglobalcentral. Komen de updates tijdig etc?kwaazaar schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 17:30:
Heb ik mijn S3 classic ook gehaald. Check wel even mijn review.
Okee, kan m'n review niet meer terugvinden :-s
Dit schreef ik echter in het levertijden draadje: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50624091
De laatste update kreeg ik 1 a 2 weekend later dan de NL modellen. Maar dat is het update beleid van Samsung. Mijn NL Samsung S6 unbranded draait nog steeds Android 6, waar de meeste andere regio's en sommige branded NL modellen al op 7 zitten. Wat ik hiermee wil zeggen: dit keer was ik later aan de beurt, volgende keer misschien als eerste.SultanYasin schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:04:
[...]
Hoe is de horloge? Want lees veel negatieve reviews over eglobalcentral. Komen de updates tijdig etc?
Verder is het gewoon een échte Gear S3 hoor
Maps draait er niet op en Whatsapp notificaties werkt niet praktisch: je ziet alleen het eerste bericht, ook al heb je al 5 notificaties gehad.SultanYasin schreef op zondag 7 mei 2017 @ 11:01:
Hoi,
Ik las een tijdje geleden een review over de s3 dat apps zoals maps en WhatsApp nog niet erg goed geïntegreerd zijn...
Nu vraag ik me af hoe dit nu is? Kan je de horloge al Nederlands bedienen met maps bijvoorbeeld?
Ben van plan om 'm aan te schaffen maar twijfel een beetje..
Notificaties over het algemeen werkt niet fijn, zeker niet vergeleken met Android Wear. Dit vind ik de grootste manco van de S3. Hopelijk verandert dat in de toekomst nog. Als je dit echt een probleem vind, dan zou ik toch voor Android Wear gaan, bv een stoere Fossil.
Wat werkt er "over het algemeen" niet fijn aan de notificaties als ik vragen mag. De notificaties die ik heb ingesteld komen normaal binnen op mijn S3.kwaazaar schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:54:
[...]
Maps draait er niet op en Whatsapp notificaties werkt niet praktisch: je ziet alleen het eerste bericht, ook al heb je al 5 notificaties gehad.
Notificaties over het algemeen werkt niet fijn, zeker niet vergeleken met Android Wear. Dit vind ik de grootste manco van de S3. Hopelijk verandert dat in de toekomst nog. Als je dit echt een probleem vind, dan zou ik toch voor Android Wear gaan, bv een stoere Fossil.
Voor whatsapp heb ik een app gekocht "whatsapp history" en krijg dan van meerde gebruikers de berichten te zien op mijn S3 en de history van de ontvangen berichten. Je eigen berichten zie je niet terug.
Voor mij is dat voldoende.
Hmm, heel erg jammer is dat je maps niet 1,2,3 kan bedienen met je stem, oder het rijden bijvoorbeeld. Zoals, rijd naar x,y, etc.kwaazaar schreef op zondag 7 mei 2017 @ 12:54:
[...]
Maps draait er niet op en Whatsapp notificaties werkt niet praktisch: je ziet alleen het eerste bericht, ook al heb je al 5 notificaties gehad.
En van whatsapp is iid ook erg jammer.
De Android wear vind ik de uiterlijk helaas niet echt zakelijk, Fossil wel dus twijfel ik tussen de Fossil en S3.
Verwijderd
Sinds een paar dagen heb ik de Samsung S3 Gear Frontier. Ik ben er zeer tevreden over
Alleen ik heb een vraag over Wifi.
Als ik via een willekeurige, (onbeveiligde) Wifi netwerk wil verbinden moet ik via mijn telefoon een vinkje aanvinken(verbinding die je hebt bijvoorbeeld in de MAC Donalds). De Gear maakt wel verbinding, maar 'schiet' er weer uit. Hij geeft aan dat de inlogprocedure niet ondersteund. Is dat te verhelpen? of via de Gear app aan te passen? Op mijn werk heb ik namelijk ook een Wifi netwerk waar ik een vinkje moet aanvinken voor te accepteren
zou anders zonde zijn, want hij maakt wel de verbinding. Ook heb ik een browser app gedownload op de gear maar die geeft ook niks aan dan.
Weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt!
Ik weet niet waar ik dit moet vragen dus ik probeer het maar hier. (bericht mag dus verwijderd/verplaatst worden indien nodig
Gr. Stijn
Vandaag ontvangen via Belsimpel. Die had de goedkoopste volgens de pricewatch.
Geen idee waar die vandaan kwam kwam, want de taal stond standaard ingesteld op Spaans. Pas na een aantal stappen in het Spaans te moeten doornemen werd het ineens Nederlands (na het koppelen met mijn Android)
Verder vanavond een beetje spelen met de apps en wijzerplaten. Zoek nog een mooie 24uur digitale waarop ook je hartslag staat
Belsimpel staat erom bekend vaak "grijze import" modellen te verkopen.TripleQ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:16:
Ook ik kan mij hier melden.
Vandaag ontvangen via Belsimpel. Die had de goedkoopste volgens de pricewatch.
Geen idee waar die vandaan kwam kwam, want de taal stond standaard ingesteld op Spaans. Pas na een aantal stappen in het Spaans te moeten doornemen werd het ineens Nederlands (na het koppelen met mijn Android)
Verder vanavond een beetje spelen met de apps en wijzerplaten. Zoek nog een mooie 24uur digitale waarop ook je hartslag staat
Dat zijn apparaten uit andere landen, waar deze apparaten vaak goedkoper zijn dan in Nederland.
Zo kunnen ze nog een redelijke winstmarge pakken.
Doen ze met telefoons ook namelijk, maar dit is voor het eerst dat ik het over smartwatches hoor.
Er zijn in de Samsung App Store genoeg wijzerplaaten te vinden waarop de hartslag zichtbaar is.
Let er wel op dat als je continue de hartslagmeting aan hebt staan, dit best veel batterij kost
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Hoe doe je dat?kwaazaar schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:14:
Als je de route wilt tracken dan moet je dat expliciet aangeven in SHealth op het horloge.
Verwijderd
Ik wil de Gear S3 gebruiken om te kunnen mountainbiken in het buitenland.
Overigens heb ik nu al 2x een batterij drain gehad. 1x door stopwatch en vandaag door Spotify.
Huh kan je geen Samsung Gear installeren dan op een BB Keyone?hoefniks schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 18:01:
Is er een mogelijkheid om de Gear S3 te rooten en er dan Android op te zetten? Ik heb sinds kort een Blackberry Keyone met Nougat 7.1.1 maar ik kan geen nieuwe app's of watchfaces meer op m'n S3 zetten omdat ze beiden niet volledig compatibel zijn. Oorzaak is Tizen. Ik overweeg nu over te stappen van m'n S3 naar een Android watch maar als een andere oplossing is dan liever.
Meer succes? Android Wear op de S3 kan gewoon niet toch?kwaazaar schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 22:52:
Check xda, daar heb je meer kans op succes.
Overigens heb ik nu al 2x een batterij drain gehad. 1x door stopwatch en vandaag door Spotify.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 21-05-2017 21:13 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Donstil schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:12:
[...]
Huh kan je geen Samsung Gear installeren dan op een BB Keyone?
Je kunt Gear installeren op de Keyone zodat hij gekoppeld kan worden. Eigenlijk werkt alles wat standaard op de S3 zit maar nieuwe app's of watchfaces downloaden en installeren kan niet, heel jammer.
[...]
Meer succes? Android Wear op de S3 kan gewoon niet toch?
Verder heb ik de s3 nu een week icm een iPhone, en bevalt prima! Zoek alleen ook nog een mooie wijzerplaat.
helaas is het geen echte webbrowser, het is een single-tab browser die niet op zichzelf werkt maar alleen een popup kan openen die opgeroepen wordt door een andere app.
er is geen adres of zoek balk.
ik heb hem aan kunnen roepen via de launch app(watch) functie in een custom watchface gemaakt in watchmaker.
door de afwezigheid van zoek en adres functies kan je er echter niks mee.
Heb ook gezocht op voetbal, geklikt op afbeeldingen en er verschijnen alleen afbeeldingen van een voetbal.
Maar als ik zo moet gaan webbrowsen heb ik binnen de 10 minuten een nieuw horloge nodig. Hij gaat dan waarschijnlijk vallen met een paar G tegen de muur.

Ik vermoed dat het ze nooit gaat lukken.Donstil schreef op zondag 21 mei 2017 @ 21:12:
[...]
Huh kan je geen Samsung Gear installeren dan op een BB Keyone?
[...]
Meer succes? Android Wear op de S3 kan gewoon niet toch?
Maar hier zijn ze ermee bezig. Eerste instantie proberen ze eerst custom tizen builds/kernel/bootloaders erop te krijgen. Pas daarna kunnen ze een build van Android wear proberen. Vooralsnog zijn ze nog met gesoldeerde USB kabels. Bezig...
https://forum.xda-develop...id-wear-port-wip-t3584588
Hoe schakel ik die uit voor de gear?
Alvast bedankt!
Eerste zoek optie!
S3 weer verbinden met je eigen phone, en in de gear app deze optie uit zetten.
Kom van een LG Urbane die de laatste tijd steeds meer uitval kreeg, scherm deed het vaak niet, opladen etc.
Ik heb de S3 gekoppeld aan een ZTE Axon 7 met 7.1.1 Android erop en dat ging soepel.
Eerste voorzichtige indruk is dat het een erg mooie watch is met een goede bouwkwaliteit.
Whatsapp komt binnen en ook muziek (spotttify) doet het goed. (mijn meest gebruikte apps)
Binnenkort eens kijken hoe het bevalt als fitness tracker op de wielrenfiets .
Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen in de praktijk
[ Voor 11% gewijzigd door oldsmelly op 05-06-2017 17:47 ]
MuziekLiefhebbert
Horloge draagt heerlijk, display is prima af te lezen in fel licht.
Batterij op 60% , is toch flink gedaald sinds ik het horloge om 6:00 vanmorgen van de lader heb gehaald.
Niet overdreven veel gedaan op het horloge, de LG Urbane stond na een dagje als vandaag nog minstens op 75-80%.
Maar 1 heel groot irritant probleem.....
Constant valt de bluetooth weg, soms voor een seconde of 3 dan weer voor zeg 1 minuut.
Echt heel irritant, nog niet echt een verklaring voor kunnen vinden, iemand een idee?
Ik heb alleen bluetooth aan staan bij verbindingen rest staat uit.
Als dit zo blijft dan gaat tie terug naar coolBlue !
Edit : Even een factory reset gedaan eens kijken wat dat doet!
Nee blijft constant de verbinding verliezen.. erg irritant....
Ligt naast de telefoon en in 1 uur tijd zeker 5-10 keer verbinding weg en dan weer op ...

[ Voor 26% gewijzigd door oldsmelly op 06-06-2017 18:37 ]
MuziekLiefhebbert
Hier sinds december 2! disconnects gehad. Volledig de connectie kwijt, helemaal opnieuw moeten instellen. Anders dan dat 0 bt problemen!
Verbinding valt ook wel vaker weg maar dan loop ik weg maar ligt de telefoon nog op de plek waar ik zat. Als ik terugkom heb ik meteen weer verbinding.
Als hij de verbinding kwijt is dan is hij wel erg aan het zoeken denk ik en dat kost veel stroom. En vooral als hij hem vind en dan meteen weer de verbinding kwijtraakt.
Mijn horloge heb ik zondag opgeladen en rond 12 uur 's middags van de lader gehaald. Op het moment heb ik nog 45% batterij. 1 nacht in bed om gehouden dus ook regelmatig de hartslag gemeten.
Heb niet zo heel veel app's gekregen afgelopen dagen dus piepen en trillen valt wel mee. Ca 60 berichten denk ik.
Je zou eens kunnen proberen om de BT op je telefoon uit te zetten en een BT headset te verbinden met de Gear S3 en kijken of dan de verbinding ook vaak weg valt.
Dit om uit te sluiten dat het aan de telefoon ligt (of Android 7.1.1)
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Tnx eens kijken waar ik een BT kan vinden :-)
Edit : Heb hier nog een andere android telefoon liggen eens kijken wat die doet :-)
Nu een klein uurtje aan de andere android telefoon en 0 NUL ZERO BT disconnects tot nu toe .
Op de andere telefoon was dit zeker al een paar keer gebeurt.
Waar het fout gaat is de ZTE Axon 7 met android 7.1.1 en het gaat goed op de Motorola met android 6
[ Voor 89% gewijzigd door oldsmelly op 07-06-2017 17:09 ]
MuziekLiefhebbert
Hmmm, strange ik ook sinds een dag of twee. Normaal gesproken aan het einde vd dag 50% over en nu al twee keer gehad dat ie bijna leeg is. Ik heb ook niks veranderd...TakeAway schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 10:56:
Hier ook in bezit vanaf de introductie, de laatste dagen ook veel last van batterydrain. GPS uit, wifi uit en alleen BT aan(icm s4). Gaat 12 uur mee en springt dan naar powersave modus... Heb alleen mail en whatsapp openstaan.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Hier precies hetzelfderenzo4000 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:42:
[...]
Hmmm, strange ik ook sinds een dag of twee. Normaal gesproken aan het einde vd dag 50% over en nu al twee keer gehad dat ie bijna leeg is. Ik heb ook niks veranderd...
Maar eens uitzetten, werkt normaal prima.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Mijn bevindingen:
*Mooi ontwerp! Robuuste look!
*Tijdens hete dagen schuurt het rubberen bandje langs mijn pols... transpiratie, rubber en wrijving is niet fijn. Ik kan hem niet op zijn strakst zetten maar moet een gaatje terug ..anders knel ik de boel af.
*Batterij gaat goed mee... maar als ik hem soms te los draag zie ik soms een groen lampje knipperen onder het horloge en heb dan het gevoel dat de batterij snel leeg gaat ? Kan dit kloppen?
*Ook kan het zijn dat sommige 'faces' de batterij snel(ler) leegtrekken.
Mis een aantal android apps op de watch. Dit zal, denk ik, komen door Tizen OS denk ik dat het aanbod wat minder is?
Ik heb ook een leuke computer..
* Geen idee, ik heb de band meteen vervangen door eentje welke ik extra bij de Gear Live gebruikte . Vervangen dus.
* Kan, dat is je hartslag sensor, doordat hij los zit kan hij niet goed meten, en zal het dus vaker proberen.
* Yep - even je telefoon resetten na een installatie wil ook wel helpen.
En ja minder apps, probleem?Neh, merk ook na van een android gekomen te zijn dat je eigenlijk weinig apps gebruikt (buiten de standaard ones).
Zowiezo om de zoveel tijd ff resetten, zodra je merkt dat de batterij minder mee gaat bv.
De mijne zat na een dag op 36%, na een reset weer op 50%
Ik gebruikte in werkelijkheid maar 1 of 2 apps. Een daarvan was de Flitsmeister app. Vond het prettig om deze aan te zetten en in de auto een melding op mijn watch te krijgen als er een flitser naderde.
Vraagje over Flitsmeister op je GEAR S3. Bij mij laat ie alleen een melding zien en trilt dus niet, ik heb dit nog nooit werkend gehad terwijl dit wel als zodanig aan staat. Andere apps werken wel gewoon met trilnotificatie. Het lijkt wel of FM een ander soort api oid daarvoor gebruikt.Tranzy schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:15:
Een daarvan was de Flitsmeister app. Vond het prettig om deze aan te zetten en in de auto een melding op mijn watch te krijgen als er een flitser naderde.
mijn hart klopte een slag sneller, zo mooi vond ik r
maar frustratie allom!!!
krijg het niet aan de praat met mijn smartphone, hoewel de OS-specs ok zijn
het betreft:
CAT S40, Android 5.1
blootooth-connectie gaat dus wel,
maar de app Gear, zegt altijd: geen gear-apparaten gevonden!
heb ook de Gear S- pluggin geïnstalleerd, maar geen succes...
wat nu?
Probeer dit eensibso schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:48:
gisteren gekregen voor vaderdag;
mijn hart klopte een slag sneller, zo mooi vond ik r
maar frustratie allom!!!
krijg het niet aan de praat met mijn smartphone, hoewel de OS-specs ok zijn
het betreft:
CAT S40, Android 5.1
blootooth-connectie gaat dus wel,
maar de app Gear, zegt altijd: geen gear-apparaten gevonden!
heb ook de Gear S- pluggin geïnstalleerd, maar geen succes...
wat nu?
https://www.technobuffalo...ilable-to-other-androids/
Ouder linkje maar probeer het eens
Ik heb ook een gear 3 gekocht maar hoe krijg ik extra apps op de watch
ik heb een samsung s4 en heb samsung gear geinstalleerd heb wel verbinding met de watch maar
kan extra apps op de gear krijgen.
ik krijg melding dat: geen app store op telefoon. download en installeer app store en probeer het opnieuw
wat moet ik doen?
Als je op de telefoon de Samsung Gear app opent, dan via tabblad INSTELL zie je dan onderaan Samsung Galaxy Apps staan? Die gebruik ik om apps op de gear te zetten.jwsmid schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:12:
Goede dag allemaal
Ik heb ook een gear 3 gekocht maar hoe krijg ik extra apps op de watch
ik heb een samsung s4 en heb samsung gear geinstalleerd heb wel verbinding met de watch maar
kan extra apps op de gear krijgen.
ik krijg melding dat: geen app store op telefoon. download en installeer app store en probeer het opnieuw
wat moet ik doen?
Samsung Gear S3 icm S7.
geen app store op telefoon
ik weet niet wat verkeerd fout gaat de s4 is toch compatible
Het is een ontzettend fijn horloge en , naar mijn bescheiden mening, de mooiste en degelijkste smartwatch op de markt :-)
MuziekLiefhebbert
Verwijderd
Ik gebruik sinds een aantal maanden ook naar tevredenheid de Samsung Gear S3. Alleen ben ik er sinds kort achter gekomen dat bij het hardlopen de GPS de eerste 1,5 kilometer niet of nauwelijks registreert. Als ik start met hardlopen en ongeveer een kilometer heb gerend geeft de horloge aan dat ik bijvoorbeeld pas 50 meter heb gerend.
De Gear S3 wordt gebruikt in combinatie met een Samsung S7 edge. Ik heb ook al de bluetooth functie al eens uitgezet als ik ga hardlopen maar dat helpt helaas niet. De telefoon neem ik overigens niet mee met hardlopen.
Na ongeveer 1,5 kilometer hardlopen pakt de S3 het GPS signaal wel weer goed op. Wel erg vervelend dat je dan ongeveer 1,5 kilometer mist in de data.
Hebben meer mensen dit probleem? Is er wellicht iemand die een oplossing weet?
Alvast dank voor jullie reacties.
Verwijderd
Hallo Renzo, dank voor je reactie. Het gps symbool knippert niet meer als ik ga lopen. De gps locking werkt snel maar toch registreert hij in het begin slecht de gelopen afstand. De eerste meters registreert hij ook de afstand maar dan gaat het even mis. Na 1,5 kilometer pakt hij de draad weer goed op. Toch vreemd...renzo4000 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 09:27:
Je moet wel eerst wachten totdat je een goede GPS fix hebt (het locatie symbool knippert dan niet meer maar is constant). Pas dan zou je moeten gaan lopen.
24 november 2016 staat daarbij._Nick__ schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 15:07:
Blijkbaar is nieuwe firmware onderweg:
http://gsmportal.co/2016/...ssued-gear-fit-2-gear-s3/
Ik was aan het spelen met mijn nichtje en toen raakte ik helaas een muur waardoor de ring een beetje beschadigd is.
Samsung heeft geen idee wat het moet kosten (slecht) en vraagt mij Dynafix te bellen en hun komen nog met een veel slechter antwoord; 'u zult het moeten opsturen dan bepalen wij de prijs, en de onderzoekskosten zijn 40-60 euro' dus al met al is het waardeloos...
Hoop dat iemand een goede tip voor me heeft!
Me2, natuurlijk kun je altijd blijven wachten op the next thing, maar over een maandje of 2 kunnen we de S4 wel verwachten lijkt me?winux schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:04:
[...]
Ik twijfel om de gear s3 aan te schaffen of te wachten of de s4...
https://www.wareable.com/...elease-date-features-3228
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Dat is het geval bij automatische kalibratie, dus ik zou denken dat ergens foutieve data op basis van GPS worden opgehaald als ijkpunt. Wanneer ik handmatig kalibreer met de juiste hoogte, gaat het horloge na verloop van tijd alsnog de fout in en lijk ik steeds dieper de grond in te zakken ;-)
Nog meer ervaringen, en/of oplossingen?
Verwijderd
Zelfde probleem hier. Zit al weken te twijfelen. Maar is het zeker dat de S4 komt? Tenslotte zat er tussen de 2 en 3 ook 2 jaar.TommyGun schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:15:
[...]
Me2, natuurlijk kun je altijd blijven wachten op the next thing, maar over een maandje of 2 kunnen we de S4 wel verwachten lijkt me?
https://www.wareable.com/...elease-date-features-3228
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2017 21:39 ]
Niets is zeker, en zelfs dat nietVerwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:37:
[...]
Zelfde probleem hier. Zit al weken te twijfelen. Maar is het zeker dat de S4 komt? Tenslotte zat er tussen de 2 en 3 ook 2 jaar.
Als er de komende 2 maanden geen nieuws is dan zou ik gaan twijfelen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De Classic word toch niet gemaakt met LTE? Alleen de Frontier.Lootbox schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:07:
Weet iemand misschien een Amerikaanse webshop die de S3 Classic 4G LTE (Unlocked) verkoopt?
http://www.gsmarena.com/c...Phone2=8308&idPhone3=8307
Kennelijk wel, beide. Alleen het blijken e-sim varianten te zijn. En de providers hier in Nederland ondersteunen de technologie nog niet. Vodafone in Duitsland wel, raar dat Nederlandse Vodafone het dan weer niet ondersteund.mike123 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:03:
[...]
De Classic word toch niet gemaakt met LTE? Alleen de Frontier.
http://www.gsmarena.com/c...Phone2=8308&idPhone3=8307

Ik denk dat ik wacht op de S4-watch. Hopelijk komt deze wel met een native simkaart slot of dat Nederlandse providers eindelijk de e-sim technologie gaan ondersteunen
Ik heb wifi (voor zover ik weet) uit op de S3, en bluetooth aan.
(Voor de wifi moet je een wachtwoord invoeren, dus ik neem aan dat ie niet vanzelf verbonden kan zijn, of het ingevulde wachtwoord van mijn mobiel moet 'doorgegeven' zijn aan de S3, als dat mogelijk is)
Maar als ik met de Gear S3 op de gear browser (een app) iets op zoek, krijg ik wel een site.
Gaat dit dan via de wifi van mijn mobiel? Of hoe?
In Samsung health heb ik een aantal wandelingen en fietstochten staan (automatisch opgenomen) maar ik kan enkel de totale duur e.d. bekijken. Niet de locatie op kaart (route).
Ik weet dat je Shealth kan koppelen met Strava en zo de routes kan bekijken maar Shealth wil niet koppelen met Strava via mijn google account (krijg steeds error disallowed_useragent)
Zijn er nog andere alternatieven?
Route-gegevens worden in Samsung Health opgeslagen als de activiteit volgen zelf wordt aangezet op de S3.. (dus alleen niet in automatische modus) en zijn na de route zelfs op de S3 te zien..DorkoTheBeast schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:21:
Heb ook al een tijdje een Gear S3 i.c.m. samsung S6.
In Samsung health heb ik een aantal wandelingen en fietstochten staan (automatisch opgenomen) maar ik kan enkel de totale duur e.d. bekijken. Niet de locatie op kaart (route).
Ik weet dat je Shealth kan koppelen met Strava en zo de routes kan bekijken maar Shealth wil niet koppelen met Strava via mijn google account (krijg steeds error disallowed_useragent)
Zijn er nog andere alternatieven?
Als het goed is, viel de simkaart vanzelf "uit" als de Gear met de gsm was verbonden (tenzij "steeds actief" aan stond)..virtua69 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:26:
Ik had het,bij de Gear s maar bedacht me dat er wel heel veel straling op me pols was dan de hele dag.
Niet meer straling dan zonder sim.. alleen bij het bellen..
Er zijn geen domme vragen, wel domme antwoorden.. (moet nu dus op mijn woorden letten)..-World- schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:13:
Misschien een domme vraag, maar... :
Ik heb wifi (voor zover ik weet) uit op de S3, en bluetooth aan.
(Voor de wifi moet je een wachtwoord invoeren, dus ik neem aan dat ie niet vanzelf verbonden kan zijn, of het ingevulde wachtwoord van mijn mobiel moet 'doorgegeven' zijn aan de S3, als dat mogelijk is)
Maar als ik met de Gear S3 op de gear browser (een app) iets op zoek, krijg ik wel een site.
Gaat dit dan via de wifi van mijn mobiel? Of hoe?
Doorgaans pakt de Gear inderdaad automatisch de netwerken van de gsm over (inclusief wachtwoorden) en verbindt zelf met die netwerken bij "verbinding op afstand" of bij het browsen op de Gear (is toch standalone-app.?)..
Dus die automatische modus kan ik evengoed afzetten want dan detecteert die de route niet?_Nick__ schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:47:
[...]
Route-gegevens worden in Samsung Health opgeslagen als de activiteit volgen zelf wordt aangezet op de S3.. (dus alleen niet in automatische modus) en zijn na de route zelfs op de S3 te zien..
Wel handig als je er helemaal niet aan denkt..DorkoTheBeast schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:21:
[...]
Dus die automatische modus kan ik evengoed afzetten want dan detecteert die de route niet?
Maar het "echte" volgen gebeurt alleen bij handmatige activering..
Vind heel die SHealth gedoe wel maar niets...Had de knox van mijn S6 2 jaar geleden al gebroken en nu moet je via allerlei gefoefel ervoor zorgen dat je Shealth nog kan draaien... Kan StHealth niet koppelen via mijn google account... volgende keer toch iets anders hoor....
[ Voor 72% gewijzigd door DorkoTheBeast op 13-07-2017 20:05 ]
Staat toch gewoon in Play Store?DorkoTheBeast schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:03:
Bedankt _Nick__ , dit was me niet volledig duidelijk!
Vind heel die SHealth gedoe wel maar niets...Had de knox van mijn S6 2 jaar geleden al gebroken en nu moet je via allerlei gefoefel ervoor zorgen dat je Shealth nog kan draaien... Kan StHealth niet koppelen via mijn google account... volgende keer toch iets anders hoor....
https://www.gadgetdaily.x...-on-a-non-samsung-device/
Ook als Knox getriggered is..
Maar gaat idd om S Health-app op Gear..
https://forum.xda-develop...lth-devices-knox-t3543306
Als ik strava wil koppelen in shealth app geeft die steeds een error "disallowed_useragent"...waardeloos dus...
Dit maakt hem (althans voor mij) eindelijk bruikbaar bij het sporten, zonder dat ik daarvoor m'n telefoon nodig heb. Goeie update inderdaadSchizo007nl schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:16:
Die Spotify update is wel erg tof. Offline muziek opslaan of stand alone streaming via WiFi maakt de Gear S3 icm een Bluetooth headset een erg fijn apparaat tijdens het sporten. Telefoon in het kluisje en toch alles meekrijgen, prima toevoeging.
Alleen heeft het nu zo lang geduurd dat ik toch maar voor de opvolger ga, wanneer die ook komt
Misschien weten we binnenkort meer:Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:37:
[...]
Zelfde probleem hier. Zit al weken te twijfelen. Maar is het zeker dat de S4 komt? Tenslotte zat er tussen de 2 en 3 ook 2 jaar.
https://www.thebestphonec...nt-design-specifications/
en
http://us.blastingnews.co...waterproof-001902461.html
ziet er leuk uit, maar betwijfel of dit echt is.. wel leuk concept..
[ Voor 21% gewijzigd door _Nick__ op 03-08-2017 13:09 ]
Verwijderd
Leuk concept inderdaad.... maar ik geloof niet dat samsung zo snel alweer afscheid gaat nemen van de draaibare ring als bediening (die zie ik hier niet in terug)_Nick__ schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:31:
[...]
Misschien weten we binnenkort meer:
https://www.thebestphonec...nt-design-specifications/
en
http://us.blastingnews.co...waterproof-001902461.html
ziet er leuk uit, maar betwijfel of dit echt is.. wel leuk concept..
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen met de Gear S3, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
- Accessoires: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels & Prijzen: [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen