Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 10:54

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Heb hem gisterenmorgen om 7 uur in de ochtend om gedaan en nu, ruim 36 uur later, staat hij op 61%.

Welke telefoon heb je? Op de iphone had ik ook een aardige drainage. Nu met de s7 edge is de batterij stukken omhoog geschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
Yzord schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:44:
Heb hem gisterenmorgen om 7 uur in de ochtend om gedaan en nu, ruim 36 uur later, staat hij op 61%.

Welke telefoon heb je? Op de iphone had ik ook een aardige drainage. Nu met de s7 edge is de batterij stukken omhoog geschoten
Gewone S7.

En het rare is dat er dus helemaal niets verandert is, geen updates, geen apps geïnstalleerd, ineens zonder aankondiging van 50% aan het einde van de dag naar 15% rond de klok van zessen.

kleine edit, lees links en rechts dat de gear app zelf open hebben staan stevige batterydrain kan veroorzaken en laat ik die nu net een paar dagen open hebben gehad O-)

Maakt me wel nieuwsgieriger.

[ Voor 15% gewijzigd door martijnm71 op 03-02-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Een waarschuwing is hier wel op z'n plaats (speciaal voor alle "Alie"-fanboys!):

Caution while using other wireless chargers with your Gear S3! It could fry your watch!

Tizen Experts:
http://www.tizenexperts.c...k.com&utm_campaign=buffer

SamMobile:
https://www.sammobile.com...-charger-could-end-badly/

[ Voor 15% gewijzigd door henklbr op 04-02-2017 10:07 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Ik lees in deze thread aan hoop ervaringen van mensen met een iPhone en van mensen die van een Pebble zijn overgestapt naar de S3.....

Maar is er iemand overgestapt van een Android Wear smartwatch naar de S3 ?

Ik heb op dit moment een Gear 2 die op Android Wear draait en ik ben erg beniewd naar ervaringen van mensen die van AW zijn overgestapt op Tizen.
Wat ze een gemis vinden en wat ze juist erg positief vinden.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
speedme schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:14:
Ik lees in deze thread aan hoop ervaringen van mensen met een iPhone en van mensen die van een Pebble zijn overgestapt naar de S3.....

Maar is er iemand overgestapt van een Android Wear smartwatch naar de S3 ?

Ik heb op dit moment een Gear 2 die op Android Wear draait en ik ben erg beniewd naar ervaringen van mensen die van AW zijn overgestapt op Tizen.
Wat ze een gemis vinden en wat ze juist erg positief vinden.
Zie inderdaad bovenstaande review, eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik inmiddels mijn Moto 360 V2 weer draag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Tovenaar schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Zie inderdaad bovenstaande review, eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik inmiddels mijn Moto 360 V2 weer draag...
De review(s) ben ik nu aan het doorlezen...

Maar mag ik vragen waarom je dan weer terug bent bij je Moto 360 ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
speedme schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:41:
[...]
De review(s) ben ik nu aan het doorlezen...

Maar mag ik vragen waarom je dan weer terug bent bij je Moto 360 ?
Met name vanwege de spraakbesturing, wristgestures en navigatdie die gebruik ik toch best veel... Net een weekendje weg geweest en alle navigatie via de Moto, gewoon zeggen 'Ok google, navigeer naar de waag' en hij loodst je naar de juiste plek zonder tussenkomst van je telefoon. Enige wat ik echt wel heel prettig vond aan de Gear was het bellen er mee (moto heeft geen speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Tovenaar schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:59:
[...]

Met name vanwege de spraakbesturing, wristgestures en navigatdie die gebruik ik toch best veel... Net een weekendje weg geweest en alle navigatie via de Moto, gewoon zeggen 'Ok google, navigeer naar de waag' en hij loodst je naar de juiste plek zonder tussenkomst van je telefoon. Enige wat ik echt wel heel prettig vond aan de Gear was het bellen er mee (moto heeft geen speaker).
Ik vind de spraakbesturing van AW inderdaad ook erg prettig, in het Nederlands bedoel ik dan.

Daarom ben ik de pro's en con's van de Gear S3 en AW (2.0) aan het afwegen.
De Asus Zenwatch 3 kan namelijk wel bellen via de watch, maar mist weer wat andere zaken zoals een hartslag monitor en GPS.

Dilemma...dilemma...dilemma :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
speedme schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:05:
[...]

Ik vind de spraakbesturing van AW inderdaad ook erg prettig, in het Nederlands bedoel ik dan.

Daarom ben ik de pro's en con's van de Gear S3 en AW (2.0) aan het afwegen.
De Asus Zenwatch 3 kan namelijk wel bellen via de watch, maar mist weer wat andere zaken zoals een hartslag monitor en GPS.

Dilemma...dilemma...dilemma :-)
Zoals je ook uit mijn review kunt opmaken denk ik dat het in potentie een onwijs goed horloge is alleen sluit de software hier nog niet op aan, AW voelt persoonlijk wat volwassener aan, zeker hier in Nederland.
Echter denk ik wel dat wanneer er betere lokalisatie opties beschikbaar komen, in combinatie met zaken als Samsung Pay dat dit horloge een absolute meerwaarde kan zijn, je moet er alleen wel op willen wachten en je bent afhankelijk van Samsung hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Goede review trouwens en ik kan me in jouw conclusie zeker vinden.

Beiden OS'en hebben zo hun voor- en nadelen, het is afwegen wat men belangrijker danwel functioneler vind.

Ideaal zou de S3 hardware zijn met AW als OS, dan ben ik zeker om.
Misschien een AW 2.0 port voor de S3, zoals die er ook is voor mijn Gear 2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Met veel plezier gebruik ik de Samsung Gear S3, echter sinds een paar dagen heb ik een rare ervaring opgedaan met het horloge. Telkens wanneer er een gesprek binnenkomt, wil ik deze aannemen met mijn iPhone 5S, maar het gesprek valt telkens weg naar de Gear S3. Op de Iphone kan in dan een keuze maken van de device die het gesprek zou moeten voeren, dus dan kies ik weer voor de iPhone, maar voordat mijn telefoon aan mijn oor is, schakelt ie weer over naar de Gear S3 8)7 ....

Ik ben in mijn zoektoch op internet er niet in geslaagd om de oplossing voor de iPhone of de Smasung Gear S3 te vinden. Heeft iemand van jullie een suggestie om dit probleem op te lossen?

Groet, Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
neem je hem dan ook op met je telefoon, of gebruik je het virtuele knopje dat op je Gear s3 verschijnt?
voor zo ver ik weet hoort het gesprek te lopen met het apparaat waarmee je opneemt.

hoewel mijn Gear s3 geregistreerd staat voor phone audio gaat mijn geluid altijd nog via mijn headset, omdat ik opneem met het headset knopje.
maar dat is dan wel op Android, misschien dat dit anders loopt op een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:18
Als ik op mijn Gear S3 instel "Automatische lage helderheid" "Uit" dan moet het scherm toch niet helderder worden zodra ik in vol zonlicht kom? Of heb ik dat mis?
Van mij hoeft dat namelijk niet en moet hij gewoon 1 helderheid stand aanhouden.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Sony Xperia XZ met Android 7.0 en update van 1 februari 2017 kan niet meer met de Samsung Gear S3 Frontier met bluetooth verbinden. Direkt Samsung gebeld en zij zeggen dat ik op de update van samsung moet wachten om met Android 7.0 te kunnen gebruiken. Op mijn vraag wanneer deze update komt, kon de medewerker geen antwoord geven. Heb je een smart watch van € 399,00 kun je niet gebruiken.
Samsung heeft zijn toestellen nog niet voorzien van Android 7 omdat deze problemen geven. Ik heb de Fitbit charge 2 aangesloten op de Sony Xperia XZ. Zo'n goedkope ding van € 149,00 werkt zonder problemen met Android 7.0. Wat is jullie advies? Ik kan zo'n dure Gear s3 toch niet laten liggen omdat Samsung geen update uitlevert. Stuur anders na 2 weken terug naar Samsung. Ik heb rechtstreeks bij Samsung gekocht op 3 december 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Lekker verhaal. Persoonlijk denk ik dat er wat anders aan de hand is want het lijkt mij vrij standaard verhaal het koppelen met BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met BT koppelt hij wel. Alleen de Samsung Gear App functioneert niet waardoor Gear S3 niet verder gaat.
Gear S3 blijft met koppel scherm hangen. Sony XZ laat zien dat hij gekoppeld is. Zo vrij standaard is het niet dus! Ik heb alle Samsungs gehad gear s , gear s2 en nu Gear S3 frontier in mijn bezit gehad. Met Samsung toestellen werkt alles normaal. Zij draaien nu Android 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Gear app verwijderen en andere versies proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05 11:13
mike123 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:57:
Als ik op mijn Gear S3 instel "Automatische lage helderheid" "Uit" dan moet het scherm toch niet helderder worden zodra ik in vol zonlicht kom? Of heb ik dat mis?
Van mij hoeft dat namelijk niet en moet hij gewoon 1 helderheid stand aanhouden.
Iemand een idee?
Ik heb dit ook even getest, zo te zien is de functie bedoelt om in donkere situaties, de helderheid omlaag te laten gaan (lager dan je ingestelde waarde) en gaat deze optie niet over de functie "Automatische helderheid". het lijkt erop (van wat ik overal vind) dat, wat jij wilt, helaas niet kan.

[ Voor 5% gewijzigd door niksie1981 op 17-02-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:31:
Mijn Sony Xperia XZ met Android 7.0 en update van 1 februari 2017 kan niet meer met de Samsung Gear S3 Frontier met bluetooth verbinden.
Hier een oneplus 3T met android 7. Gear werkt prima. Geen enkele hick-up ondervonden..

Wel twee keer de gear S3 volledig kwijt geweest. Dan Gear uitzetten de bestaande connectie verwijderen en een volledig nieuwe BT connectie opzetten zowel op de telefoon als de S3. Lijkt dan net of de telefoon de S3 voor de eerste keer ziet... Beetje vreemd, maar dan werkt ie wel weer als vanouds.

Geloof dat de eerste keer met android 6 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
niksie1981 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 14:58:
[...]

Ik heb dit ook even getest, zo te zien is de functie bedoelt om in donkere situaties, de helderheid omlaag te laten gaan (lager dan je ingestelde waarde) en gaat deze optie niet over de functie "Automatische helderheid". het lijkt erop (van wat ik overal vind) dat, wat jij wilt, helaas niet kan.
Dank je voor het proberen. Ik heb mijn helderheid op 6 staan en als ik in vol zonlicht kom gaat de helderheid naar, voor mijn gevoel naar 10. Dus max. (werkt ook met een zaklamp)
Zal wel zo horen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik ondervind soms problemen met het geluid tijdens het ontvangen van Whatsapp meldingen. Overdag heb ik het geluid aanstaan voor de meldingen en trillen staat ook aan. Als ik 's avonds naar bed ga zet ik het meldingsgeluid uit door de wijzerplaat naar beneden te vegen en het geluid daar uit te schakelen. Ik ontvang dan geen geluid meer, wel een trillend horloge bij een melding.
Als ik de volgende dag het geluid op dezelfde manier weer inschakel krijg ik geen geluid meer bij de ontvangen meldingen. Opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen. Heb een backup teruggezet en nu heb ik wel weer geluid. Iemand een idee hoe dat mogelijk is? Is al meerdere keren gebeurd.
Ik heb ook een app Whatss-history in gebruik en dan zie je de hele conversatie van Whatsapp vanaf de verzender kant. Maar ik ontvang bij deze app ook geen geluid, en bij Whatsapp wel (na een backup terug te zetten dan)
Kan je per app ontvangstgeluiden instellen?
Als ik switch tussen Whatsapp en Whats-history krijg ik wel en geen geluid. Afhankelijk van de gebruikte app.
.

Heb weer verkeerd zitten kijken bij de desbetreffende app. 8)7 . Was een instelling.

[ Voor 4% gewijzigd door mike123 op 19-02-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-09 08:18
Gezien alle berichten en reviews twijfel ik nog heel erg om er één zal te schaffen. Op dit moment heb ik Galaxy S7 edge met Android 7, die mij goed bevalt maar ik zit te vaak met dat ding in me handen. Heb best wel wat e-mail accounts daarop staan. Werk en privé. Plus nog wat sociale media en andere notificaties.

Daarnaast bedien ik er ook inhouse apparatuur mee. En tijdens buiten activiteiten als tracker en muziek. En natuurlijk Google Maps.

Nu snap ik dat een smartwatch geen vervanger is van de smartphone. Maar ik lees veel tegenstrijdige berichten. Zo lees ik dat de gear s3 niet goed samenwerkt met Android 7 op de Galaxy s7. Dat notificaties van bijv Whatsapp niet goed werken of zelfs helemaal niet.

Ook het aantal beschikbare apps valt nog vies tegen. De enige bekende die ik zo kan vinden (en die algemeen zijn) zijn Spotify en Nu.nl. Echter bestaat er nog geen mogelijkheid tot het gebruik van de ingebouwde sim. Dus kan je Spotify al niet gebruiken zonder smartphone. Dus voor hardlopen is het al niet mogelijk om alleen de smartwatch te gebruiken.

Over Tizen OS valt niet zoveel te vinden (of niet goed gezocht). Alleen dat deze een grote update krijgt aan je eind van het jaar naar versie 4. Vraag is echter of deze ook beschikbaar komt voor de s3 of alleen uitgeleverd wordt met de s4.

Zijn er mensen die persoonlijke ervaringen met de gear s3 hebben, en juist heel positief zijn en ervaren dat ze de smartphone minder gebruiken? Of mensen die zeggen spijt te hebben dat ze er nu een hebben aangeschaft.

Ik twijfel om de gear s3 aan te schaffen of te wachten of de s4...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
winux schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:04:
Gezien alle berichten en reviews twijfel ik nog heel erg om er één zal te schaffen. Op dit moment heb ik Galaxy S7 edge met Android 7, die mij goed bevalt maar ik zit te vaak met dat ding in me handen. Heb best wel wat e-mail accounts daarop staan. Werk en privé. Plus nog wat sociale media en andere notificaties.

Daarnaast bedien ik er ook inhouse apparatuur mee. En tijdens buiten activiteiten als tracker en muziek. En natuurlijk Google Maps.

Nu snap ik dat een smartwatch geen vervanger is van de smartphone. Maar ik lees veel tegenstrijdige berichten. Zo lees ik dat de gear s3 niet goed samenwerkt met Android 7 op de Galaxy s7. Dat notificaties van bijv Whatsapp niet goed werken of zelfs helemaal niet.

Ook het aantal beschikbare apps valt nog vies tegen. De enige bekende die ik zo kan vinden (en die algemeen zijn) zijn Spotify en Nu.nl. Echter bestaat er nog geen mogelijkheid tot het gebruik van de ingebouwde sim. Dus kan je Spotify al niet gebruiken zonder smartphone. Dus voor hardlopen is het al niet mogelijk om alleen de smartwatch te gebruiken.

Over Tizen OS valt niet zoveel te vinden (of niet goed gezocht). Alleen dat deze een grote update krijgt aan je eind van het jaar naar versie 4. Vraag is echter of deze ook beschikbaar komt voor de s3 of alleen uitgeleverd wordt met de s4.

Zijn er mensen die persoonlijke ervaringen met de gear s3 hebben, en juist heel positief zijn en ervaren dat ze de smartphone minder gebruiken? Of mensen die zeggen spijt te hebben dat ze er nu een hebben aangeschaft.

Ben zelf enthousiaste Gear S3-gebruiker..

Het is idd geen volledige vervanger voor een GSM, maar gebruik het ding bijna overal voor (zelfs bellen)..

De officiële Nougat-update voor de S7 is net een week oud, dus de klagers over slecht werkende Whatsapp-meldingen hebben waarschijnlijk experimentele firmware-versies gebruikt..

Het spel met de updates gebeurt idd bij iedere nieuwe variant.. Tizen 4 op de Gear S4 en pas later voor de "oude" wearables (zijn echt mensen, die daarom alleen al een nieuw exemplaar kopen).. moet wel zeggen dat de update voor de Gear S2 naar de nieuwe firmware-variant best snel volgde..

Heb zelf in dit en andere forums al gemeld dat ik voor de Gear-serie bijna twintig jaar zonder horloge heb gelopen, maar dat ik het ding nu iedere dag om heb, omdat het veel gevis naar de gsm scheelt en ook zonder piepjes (trillen aan arm voel je altijd) socialer is en je toch het gevoel hebt dat je niks mist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massief
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-04-2022
Goedenavond,

Heb ook de S3 sinds een paar dagen, ben er wel blij mee! Zometeen voor het eerst eens testen met een rondje rennen buiten.

Ik heb guides lonely planet erop gezet alleen daar krijg ik een foutmelding, ik krijg de melding: your location is somewhere that is not supported'. Iemand die weet hoe dat kan? GPS e.d. werkt gewoon met andere apps dus dat kan het probleem niet zijn.

Iemand verder nog tips qua apps? Ik ga binnenkort naar Engeland voor een roadtrip en dan wil ik met een wandeling m'n route ook kunnen delen en later terug kijken (zonder wifi of toegang tot internet dus). Iemand die daar wat over kan zeggen?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 18:31
Zit ook te twijfelen.om deze aan te schaffen.... Wil er wel mee kunnen zwemmen ( altijd hele dag om kunnen hebben) dus denk toch maar een Garmin Fenix 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Massief schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:37:
Iemand verder nog tips qua apps? Ik ga binnenkort naar Engeland voor een roadtrip en dan wil ik met een wandeling m'n route ook kunnen delen en later terug kijken (zonder wifi of toegang tot internet dus). Iemand die daar wat over kan zeggen?

Thanx!
Ik heb een paar weken geleden een rondje gefietst en de ingebouwde gps gebruikt van de Gear S3.
Deze route komt dan netjes in de S-Health app te staan. Inclusief de afstand, hartslag, snelheid en nog wat verdere info.
Best handig. Maar hoe het 1 en ander op social media te krijgen heb ik geen idee van. Ga ik mij ook niet in verdiepen. Heb zelf geen Facebook of Twitter of iets anders.
Geen idee hoe lang de accu het volhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Als je de inhouse apparatuur met bv http get opdrachten kan bedienen dan kan het ook via Tasker op je telefoon en met TaskS2 op je Gear S3. Zo bedien ik er hier diverse lampen en bv ook een zonnescherm mee via de Homewizard.
Muziek kan je kopiëren naar het interne geheugen van het horloge. Had ook ergens gelezen dat je er dan ook bleutooth oordoppen aan kan koppelen maar kan dat niet zo snel terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981

Was voorheen erg sceptisch over het nut van een SmartWatch. Een goede vriend van me heeft de S2. Hij heeft me van te voren uitgelegd wat je ervan kunt verwachten en dat klopt tot nu toe voor mij.

Ik beschouw een SmartWatch als een tool om fit te blijven en je wordt op de hoogte gehouden van praktisch alles wat op mijn mobiel gebeurd. Als ik mijn telefoon nu pak, is dat omdat mijn horloge iets aangeeft, waar ik op dat moment ook iets mee wil doen, "even kijken of iets heb gemist" is er niet meer bij.

Mijn gebruik van een mobiel in gezelschap (of eigenlijk zelfs over het algemeen) is drastisch verminderd.

Ik heb gekeken naar "activity trackers" zoals FitBit, maar deze missen toch een stukje "flair" en klasse in mijn opinie.

Heb ook stevig onderzoek gedaan naar de concurrentie en ik heb geen dag spijt van mijn besluit om voor de S3 te gaan.

Ja, er zijn weinig apps, ja de Galaxy App store is mediocre at best, maar daarvoor in de plaats krijg je wel (in mijn opinie) 1 van de meest mooie Smartwatches met een accuduur waar de rest nog een puntje aan kan zuigen (4 dagen is voor mij haalbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
niksie1981 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:29:
[...]

Was voorheen erg sceptisch over het nut van een SmartWatch. Een goede vriend van me heeft de S2. Hij heeft me van te voren uitgelegd wat je ervan kunt verwachten en dat klopt tot nu toe voor mij.

Ik beschouw een SmartWatch als een tool om fit te blijven en je wordt op de hoogte gehouden van praktisch alles wat op mijn mobiel gebeurd. Als ik mijn telefoon nu pak, is dat omdat mijn horloge iets aangeeft, waar ik op dat moment ook iets mee wil doen, "even kijken of iets heb gemist" is er niet meer bij.

Mijn gebruik van een mobiel in gezelschap (of eigenlijk zelfs over het algemeen) is drastisch verminderd.

Ik heb gekeken naar "activity trackers" zoals FitBit, maar deze missen toch een stukje "flair" en klasse in mijn opinie.

Heb ook stevig onderzoek gedaan naar de concurrentie en ik heb geen dag spijt van mijn besluit om voor de S3 te gaan.

Ja, er zijn weinig apps, ja de Galaxy App store is mediocre at best, maar daarvoor in de plaats krijg je wel (in mijn opinie) 1 van de meest mooie Smartwatches met een accuduur waar de rest nog een puntje aan kan zuigen (4 dagen is voor mij haalbaar).
niksie1981 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:29:
[...]

ik zit erg te twijfelen tussen deze en de garmin fenix 5 die binnenkort verkrijgbaar is.
Zit er ook een soort navigatie bread crumb op. Dat je heel simpel via kompas map terug kunt lopen naar je beginpunt, zoals de gamin fenix 3 en de suunto traverse ook hebben?

ik heb op reviews videos gezien dat navigeren via here maps niet goed werkt. dat de gps er vaak naast zit in de auto. Dat nadat je de afslag genomen hebt dan pas de stem komt die zegt nu rechtsaf. hoe is jouw ervaring?

is het goed te doen om er muziek op te zetten en dan met bluetooth koptelefoon te sporten?
zwem je er ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niksie1981
rjozzie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:00:
[...]

[...]

ik zit erg te twijfelen tussen deze en de garmin fenix 5 die binnenkort verkrijgbaar is.
Zit er ook een soort navigatie bread crumb op. Dat je heel simpel via kompas map terug kunt lopen naar je beginpunt, zoals de gamin fenix 3 en de suunto traverse ook hebben?

ik heb op reviews videos gezien dat navigeren via here maps niet goed werkt. dat de gps er vaak naast zit in de auto. Dat nadat je de afslag genomen hebt dan pas de stem komt die zegt nu rechtsaf. hoe is jouw ervaring?

is het goed te doen om er muziek op te zetten en dan met bluetooth koptelefoon te sporten?
zwem je er ook mee?
Zwemmen met deze klok? Hij is "waterafstotend", niet "waterdicht". Ik zou het niet durven. Zeker gezien dat het gemiddelde zwemwater anders is dat kraanwater.
Offline muziek luisteren via Bluetooth? Nog niet gedaan, heb momenteel niet een fatsoenlijke bluetooth hoofdtelefoon. Gebruik momenteel een h.ear on MDR-100AAP icm met mijn S7 (voorzien van Viper >:) ).
Navigatie: Ook hier geen ervaring mee. HereMaps lijkt idd minder te zijn dan Google Maps, volgens gebruiker-reviews.

De Gear S3 is een Smartwatch met redelijke fitnesstools.
De Gamin is meer een serieuze outdoor/fitnesstoool.
Daar is de prijs ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Er zijn weer wat leuke nieuwe apps uit voor de Gear S3 (of S2)..

9292-info voor openbaar vervoer is wel handig en gebruik nu zelf ook de Nest-app voor de thermostaat ('s ochtends best handig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
Onderstaand is een deel van een review van iemand:
Dit kan toch niet waar zijn...... Sta op het punt gear s3 aan te schaffen maar word nerveus als ik dit lees..... ::::

Enig SERIEUZE minpunt, en na enig opzoekwerk op internet blijk ik niet alleen te zijn, is de gps functionaliteit met s health. Ik had het horloge ook gekocht om tijdens het fietsen/lopen mijn gsm thuis te kunnen laten en stand alone met het horloge alles op te nemen en dan via sync tussen s health en strava mijn gegevens over te zetten.
Maar dit lukt niet. Heb contact opgenomen met samsung maar de oplossingen die zij aanbieden zijn er geen. Ben dan op zoek gegaan naar oplossingen op diverse fora en toen werd me pas duidelijk hoe groot het probleem wel is.
Dus u bent gewaarschuwd. Het is een leuk horloge, maar als je het wil gebruiken om buitenactiviteiten gpsgewijze te registreren kan je beter een ander horloge kopen, want met dit horloge gaat het echt niet terwijl het wel zo geadverteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
rjozzie schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 11:31:
Onderstaand is een deel van een review van iemand:
Dit kan toch niet waar zijn...... Sta op het punt gear s3 aan te schaffen maar word nerveus als ik dit lees..... ::::

Enig SERIEUZE minpunt, en na enig opzoekwerk op internet blijk ik niet alleen te zijn, is de gps functionaliteit met s health. Ik had het horloge ook gekocht om tijdens het fietsen/lopen mijn gsm thuis te kunnen laten en stand alone met het horloge alles op te nemen en dan via sync tussen s health en strava mijn gegevens over te zetten.
Maar dit lukt niet. Heb contact opgenomen met samsung maar de oplossingen die zij aanbieden zijn er geen. Ben dan op zoek gegaan naar oplossingen op diverse fora en toen werd me pas duidelijk hoe groot het probleem wel is.
Dus u bent gewaarschuwd. Het is een leuk horloge, maar als je het wil gebruiken om buitenactiviteiten gpsgewijze te registreren kan je beter een ander horloge kopen, want met dit horloge gaat het echt niet terwijl het wel zo geadverteerd wordt.
Het rechtstreeks uploaden naar Strava heb ik niet geprobeerd want ik gebruik altijd mijn Garmin.
Maar wat well kan is na afloop op je telefoon in S-Health het gpx bestand opslaan die bij de activiteit staat. Deze gpx kan je dan wel weer in Strava importeren.
Is iets meer werk maar werkt bij mij prima. Heb het net even getest. Heb niet gekeken of de hartslagwaarden ook werden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
mike123 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:03:
[...]

Het rechtstreeks uploaden naar Strava heb ik niet geprobeerd want ik gebruik altijd mijn Garmin.
Maar wat well kan is na afloop op je telefoon in S-Health het gpx bestand opslaan die bij de activiteit staat. Deze gpx kan je dan wel weer in Strava importeren.
Is iets meer werk maar werkt bij mij prima. Heb het net even getest. Heb niet gekeken of de hartslagwaarden ook werden meegenomen.
Heb je ook nog een garmin?
Ik twijfel echt tussen deze gear S3 en een garmin forerunner 235 of 737xt of tomtom spark3 cardio music.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiando
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 13:09
Ik heb Strava gekoppeld met S Health. In S Health via Settings > Connected services kan je Strava toevoegen. Zodra je een activiteit hebt opgeslagen zet S Health het op Strava (bij mij gebeurde dit niet meteen, maar de keren dat ik het heb geprobeerd stond het er de volgende dag op).
Hoe goed de gps van de S3 is weet ik niet, want volgens mij pakt hij automatisch de gps van de telefoon als die connected is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
rjozzie schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:08:
[...]

Heb je ook nog een garmin?
Ik twijfel echt tussen deze gear S3 en een garmin forerunner 235 of 737xt of tomtom spark3 cardio music.......
Nee, sorry. Ik heb geen Garmin om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Tiando schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 17:11:
Ik heb Strava gekoppeld met S Health. In S Health via Settings > Connected services kan je Strava toevoegen. Zodra je een activiteit hebt opgeslagen zet S Health het op Strava (bij mij gebeurde dit niet meteen, maar de keren dat ik het heb geprobeerd stond het er de volgende dag op).
Hoe goed de gps van de S3 is weet ik niet, want volgens mij pakt hij automatisch de gps van de telefoon als die connected is.
Zo kan het natuurlijk ook. Heb ik helemaal niet gezien. Maar heb er ook niet naar gezocht. Ik gebruik Strava alleen maar als ik op de mtb zit en daarvoor gebruik ik de Garmin 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
mike123 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:55:
[...]

Nee, sorry. Ik heb geen Garmin om te vergelijken.
Ben toch maar voor de garmin fenix 5 gegaan. Top watch! Al is het wel jammer dat je er geeen muziek op kan zetten... Dat kan de gear s3 dan wel weer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
rjozzie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:23:
[...]

Ben toch maar voor de garmin fenix 5 gegaan. Top watch! Al is het wel jammer dat je er geeen muziek op kan zetten... Dat kan de gear s3 dan wel weer.....
Heb even gegoogled en de Fenix 5 is zeer zeker ook een mooi horloge. Wel meer op sport gericht dan de S3. Maar de S3 gebruik ik dus niet met sporten.
Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
mike123 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:24:
[...]

Heb even gegoogled en de Fenix 5 is zeer zeker ook een mooi horloge. Wel meer op sport gericht dan de S3. Maar de S3 gebruik ik dus niet met sporten.
Veel plezier ermee.
Dank je.
Hoe is trouwens de GPS op de gear s3? heb je altijd snel een fix als je buiten bent? Hoelang wachten op een gps verbinding? Hoe betrouwbaar is de GPS? Kun je met HERE WE GO maps ook navigeren zonder verbinding met je telefoon of is een telefoon ook nog nodig? En werkt here maps goed met gps?
Zijn er anderen navigatie mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjozzie
rjozzie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:49:
[...]

Dank je.
Hoe is trouwens de GPS op de gear s3? heb je altijd snel een fix als je buiten bent? Hoelang wachten op een gps verbinding? Hoe betrouwbaar is de GPS? Kun je met HERE WE GO maps ook navigeren zonder verbinding met je telefoon of is een telefoon ook nog nodig? En werkt here maps goed met gps? Ik zie trouwens een filmpje op youtube waarbij iemand here maps test. Conclusie bij hem is dat je ook de gps op je telefoon aan moet hebben anders geen gps fix op de gear S3....dus toch ook telefoon nodig............???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
Laatste tijd veel verbindingsproblemen met mijn iphone. Van de een op de andere dag/moment is de verbinding weg. De gear S3 app heb ik altijd aan staan. Bluetooth zit ik niet aan, staat altijd aan en toch wordt de verbinding verbroken.

Iemand een idee of zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
rjozzie schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:49:
[...]

Dank je.
Hoe is trouwens de GPS op de gear s3? heb je altijd snel een fix als je buiten bent? Hoelang wachten op een gps verbinding? Hoe betrouwbaar is de GPS? Kun je met HERE WE GO maps ook navigeren zonder verbinding met je telefoon of is een telefoon ook nog nodig? En werkt here maps goed met gps?
De gps op de Gear S3 is volgens mij aardig goed. Hij gaf de zelde rit aan als op mijn Garmin Edge 510.
Dus dat werkt goed. Ik gebruik hem verder niet om te navigeren. Ik heb het horloge gekocht als vervanger van mijn Pebble Time. Omdat dit merk is overgenomen door Fitbit en verder niet meer word ondersteund door Pebble zelf. En de Gear S3 vond ik een mooi horloge met de nodige smart functies.
Dus navigeren doe ik er verder niet mee. Kan ik je dus verder niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isr
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 12:10

isr

Ik heb sinds mijn overstap van mijn Z3 naar z5 met Android 7 het zelfde probleem. Als een oplossing bekend?
Ik krijg mijn telefoon met geen mogelijkheid meer verbonden. S3 reset, Bluetooth verbindingen weggegooid, software van gear opnieuw geïnstalleerd. HELP!!!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:31:
Mijn Sony Xperia XZ met Android 7.0 en update van 1 februari 2017 kan niet meer met de Samsung Gear S3 Frontier met bluetooth verbinden. Direkt Samsung gebeld en zij zeggen dat ik op de update van samsung moet wachten om met Android 7.0 te kunnen gebruiken. Op mijn vraag wanneer deze update komt, kon de medewerker geen antwoord geven. Heb je een smart watch van € 399,00 kun je niet gebruiken.
Samsung heeft zijn toestellen nog niet voorzien van Android 7 omdat deze problemen geven. Ik heb de Fitbit charge 2 aangesloten op de Sony Xperia XZ. Zo'n goedkope ding van € 149,00 werkt zonder problemen met Android 7.0. Wat is jullie advies? Ik kan zo'n dure Gear s3 toch niet laten liggen omdat Samsung geen update uitlevert. Stuur anders na 2 weken terug naar Samsung. Ik heb rechtstreeks bij Samsung gekocht op 3 december 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Laatst online: 07-12-2023
Sinds vandaag wordt er een nieuwe software uitgerold. De vraag is natuurlijk...wanneer is het aan de Lage Landen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Vanishd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:32:
Sinds vandaag wordt er een nieuwe software uitgerold. De vraag is natuurlijk...wanneer is het aan de Lage Landen ?
Bij mij net binnen.. 129,8 MB.. heb een Duitse watch..

Vorige update was dag later in Nederland..

Echt veel verbeteringen.. subtiele wijzigingen aan watchfaces.. echt mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik heb hem net ook binnen gehad. Duurde wel effe voor hij via BT naar de watch gestuurd was, maar verder geen issues gehad.
Was vergeten screenshot te maken maar:

http://www.phonearena.com...-and-improvements_id92500

Hier staat ook alles.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

Bestaat er een app die gekoppeld is met whatsapp. Puur om signaal te krijgen dat er een bericht is?
Heb wel een gear s2. Maar apps zijn volgens mij hetzelfde

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanishd
  • Laatst online: 07-12-2023
Pykow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:45:
Bestaat er een app die gekoppeld is met whatsapp. Puur om signaal te krijgen dat er een bericht is?
Heb wel een gear s2. Maar apps zijn volgens mij hetzelfde
De meldingen van Whatsapp komen gewoon binnen op mijn S3, met het bericht er bijgevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
blavlaa schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:28:
Ik heb hem net ook binnen gehad. Duurde wel effe voor hij via BT naar de watch gestuurd was, maar verder geen issues gehad.
Was vergeten screenshot te maken maar:

http://www.phonearena.com...-and-improvements_id92500

Hier staat ook alles.
Hier de screenshot in het Nederlands:

https://postimg.org/image/6ywld8ptn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Laatst online: 09-09 14:37
Wat is het versienr? Mijne heb ik 2dg, maar nog geen update gehad (heb nu R770XXU1APK6).

Lees nu dat het 2.3.2.3 is (http://www.tizenexperts.c...ware-update-r760xxuzbqc5/)

[ Voor 74% gewijzigd door kwaazaar op 29-03-2017 16:00 . Reden: Versienr toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb de update nog niet.
Kan ik dat nog ergens forceren (downloaden + zelf pushen) want Gear vind hem hier niet.

Ik heb een Pixel XL + Frontier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
Update voor de NL versie ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12th
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
Vraagje, krijg je alle meldingen die je op je telefoon krijgt, te zien op de smartwatch?
Voor zover mij bekend is werkt Tizen nog niet zo goed met Facebook enzo, maar als ik bijv. een fb melding op mijn telefoon krijg zie ik dat dan ook op de watch?

En heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met HereWeGo?
Heb wat reviews gelezen, maar als ik de watch wil gebruiken als vervanger voor een tomtom in de auto schijnt Google Maps op Android Wear flink beter te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 16:41
Hoewel deze vraag eigenlijk ook onder MAA valt, toch maar hier stellen omdat het specifiek om de gear S3 gaat.
Ik ben op zoek naar een smartatch, die ook tegelijk mijn garmin FR410 kan vervangen voor bij het hardlopen.
Op dit moment heb ik nog geen smartwatch, maar mijn zoektocht naar een horloge met GPS eindigt eigenlijk bij de S3.
Maar... ik heb een iPhone en geen android / samsung toestel als telefoon. Gaat mij dit veel functies kosten? Wat ik sowieso wil is hardloopdata naar een app kunnen sturen (gebruik nu garmin connect, dus zal daar toch vanaf moeten stappen tenzij ik een nieuwe Garmin zou kopen, maar de Fenix 5 is bijna 600,- wat me echt te gek wordt) en de gebruikelijke functies als meldingen binnenkrijgen / lezen.
Ik lees namelijk regemlatig over S Health, maar dat heb ik dus niet...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Je kunt ook Endomondo gebruiken op de S3. Maar die heeft wel aan dat op je smartphone de gewone ('companion') app vereist is. Geen idee of dat dan in combi met iPhone werkt (ik heb Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:24
Waar vind ik na de update de nieuwe functie internet for gear van Samsung?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Heb zojuist 10km gerend met alleen de S3. Beetje mixed feelings. GPS werkt prima, maar Endomondo geeft niet aan dat hij nog geen fix heeft. Eerste 500m missen daardoor. Hartslag klopt na zo'n 3km niets meer van. Waarschijnlijk doordat het horloge scheef zat of niet strak genoeg. Ook heb ik met een BT headset muziek geluisterd. Dat werkt goed, maar een paar glitches (max 0.2sec ofzo, stoort me niet). Wel stopte hij na zo'n 6 nummers. Met de hand weer aangezet en hij ging verder.
Scherm gaat terug naar het AOD, maar zoo gauw je je pols draait verschijnt direct weer Endomondo. Handig dus. Eenmaal thuis duurde het zeker 45 min voordat ik de route op de telefoon kon zien. Endomondo had ik verbonden met SHealth, maar daar zie ik nog niets. Ik heb SHealth weer verbonden met Strava (m'n favoriet), dus ik ben benieuwd of ik daar de run ook ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:37
TakeAway schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:38:
Update voor de NL versie ook beschikbaar.
Gisteravond geïnstalleerd, vandaag eens ervaren wat er exact anders, beter of slechter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
kwaazaar schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 21:56:
Heb zojuist 10km gerend met alleen de S3. Beetje mixed feelings. GPS werkt prima, maar Endomondo geeft niet aan dat hij nog geen fix heeft. Eerste 500m missen daardoor. Hartslag klopt na zo'n 3km niets meer van. Waarschijnlijk doordat het horloge scheef zat of niet strak genoeg. Ook heb ik met een BT headset muziek geluisterd. Dat werkt goed, maar een paar glitches (max 0.2sec ofzo, stoort me niet). Wel stopte hij na zo'n 6 nummers. Met de hand weer aangezet en hij ging verder.
Scherm gaat terug naar het AOD, maar zoo gauw je je pols draait verschijnt direct weer Endomondo. Handig dus. Eenmaal thuis duurde het zeker 45 min voordat ik de route op de telefoon kon zien. Endomondo had ik verbonden met SHealth, maar daar zie ik nog niets. Ik heb SHealth weer verbonden met Strava (m'n favoriet), dus ik ben benieuwd of ik daar de run ook ga zitten.
daar zou hij ondertussen toch wel zichtbaar moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
Begin het horloge langzamerhand wel zat te worden. Problemen met verbinding, uit het niets wordt de verbinding verbroken, softe reset nodig om het weer goed te zetten.
Update is beschikbaar maar op een of andere manier, herkent de update, lukt het niet om deze te downloaden/installeren. Probeer het later opnieuw :S
Al met al voor een horloge van deze prijs.......Dit is gewoon geen kwaliteit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
frumper schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:04:
[...]

daar zou hij ondertussen toch wel zichtbaar moeten zijn toch?
Ja uiteindelijk wel. Maar de stappen waren al direct zichtbaar dus de S3 synct zelf direct een het is Endomondo die er langer over doet. De run wordt ook niet door SHealth naar Strava doorgezet, al was dat te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
mike123 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:24:
[...]

Veel plezier ermee.
Vind de Fenix 5X ook een schitterend horloge. Hoewel de functionaliteiten op het gebied van sport een flinke overkill zijn voor mij, loop alleen hard, heb ik lang getwijfeld. Toch ga ik voor een 'smarter' watch.

Juist om dit soort dingen, lopen met muziek op je horloge, luisterend via Bluetooth headset (Backbeat Fit). Maar ook waterdicht om mee te kunnen zwemmen en het liefst 4G functionaliteit. Dat laatste niet zo zeer voor het bellen als wel 'verbonden' te blijven. Dat alles in een knappe verpakking.
Heb ook gekeken naar de S3 maar Tizen houdt mij nog tegen.

Blijf voorlopig nog maar even bij mijn backup optie, Sony Smartwatch 3. Heb die een jaar geleden op de kop getikt inclusief metalen bandje voor 99 euro nadat mijn moto360 de geest gaf. Maar blijf zoeken naar het ideale plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Whats-the-nam3 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 13:25:
Begin het horloge langzamerhand wel zat te worden. Problemen met verbinding, uit het niets wordt de verbinding verbroken, softe reset nodig om het weer goed te zetten.
Update is beschikbaar maar op een of andere manier, herkent de update, lukt het niet om deze te downloaden/installeren. Probeer het later opnieuw :S
Al met al voor een horloge van deze prijs.......Dit is gewoon geen kwaliteit zo.
Misschien handig als je ook vermeld, met welke telefoon je Gear S3 verbonden is? ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

isr schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:15:
Ik heb sinds mijn overstap van mijn Z3 naar z5 met Android 7 het zelfde probleem. Als een oplossing bekend?
Ik krijg mijn telefoon met geen mogelijkheid meer verbonden. S3 reset, Bluetooth verbindingen weggegooid, software van gear opnieuw geïnstalleerd. HELP!!!

[...]
Ik heb ook de Sony Z5 met Android 7. Had m'n S3 al een tijdje niet meer aangehad dus vanochtend mee aan de slag gegaan maar heb geen enkel probleem ervaren. De Gear app op m'n telefoon wel eerst moeten updaten, update voor de S3 werd daarna gedownload en via BT naar het horloge verstuurd. Vervolgens update het horloge vanzelf, connect met de Z5 ging vervolgens ook automatisch en klaar.

Er lijkt dus in ieder geval op dit moment geen algemeen compabiliteitsissue te zijn met Android 7, de Z5, de Gear app en het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
henklbr schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:22:
[...]

Misschien handig als je ook vermeld, met welke telefoon je Gear S3 verbonden is? ;)
Iphone 6...niet dat zoiets moet uitmaken. Verbinding maak je met Bluetooth en er is een officiële samsung app in de appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb trouwens ook wel een paar keer per dag een random disconnect.

Heb even kort een s7Edge gehad en nu een Pixel XL maar op alle twee het zelfde. Connect vrijwel altijd na enkele seconden weer automatisch dus stoor mij er niet echt aan. Alleen het trilletje wat je steeds krijgt maakt het wel wat irritant soms.

Ik heb de nieuwe update nog steeds niet mogen ontvangen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Donstil schreef op zondag 2 april 2017 @ 01:20:
Ik heb de nieuwe update nog steeds niet mogen ontvangen trouwens.
Ik ook niet. Maar op hun smartphones is dat ook geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kwaazaar schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:37:
[...]

Ik ook niet. Maar op hun smartphones is dat ook geen touw aan vast te knopen.
Ja een rommeltje idd. Een miljarden bedrijf als Samsung zou helemaal geen gefaseerde uitrol nodig hoeven te hebben.

Zeker niet op een marginaal verkocht product als de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Interessant: Bixby straks ook op S3..

http://www.express.co.uk/...-s8-bixby-smart-assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

De zoveelste voice assistent, en een die de eerste jaren waarschijnlijk ook nog geen Nederlands gaat verstaan maar wel weer voor extra achtergrondprocessen op je S3 zorgt. Ik weet niet of er zo enthousiast over ben, maar misschien ben ik te cynisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Voor de recente firmware-update van de Gear S3 stopte de weer-app met updaten..

Vreesde gisteren dus het ergste, nadat ik op de S7 alle apps had geïnstalleerd van de S8..

Maar de weer-app doet het perfect, ondanks dat de weer-app van de S8 (nu op de S7) het weer update met gegevens van Weather Channel en de Gear S3 gegevens van AccuWeather zegt te gebruiken (data zijn verder identiek)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
Iemand nog goede tips voor watch faces? Eigenlijk vind ik alleen de twee originele maar mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
kwaazaar schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:44:
Iemand nog goede tips voor watch faces? Eigenlijk vind ik alleen de twee originele maar mooi.
13000 in 1 van Jeweler 24-uurs-versie maakt er net echt horloge van..

Always on display geeft hetzelfde licht als fluoriserende "oude" wijzerplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
watchmaker pro is er echt een voor tweakers.
je kan zelf je klokje ontwerpen, en er vervolgens tasker opdrachten achter hangen.
zo heb ik nu een heel simpel analoog klokje met onzichtbare media knoppen, en op de plek waar de meeste klokjes hun merkje hebben krijg ik de titel van mijn muziek te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Watchmaker is inderdaad gaaf, maar die zijn lang niet zo vloeiend als de native watch faces. Waarschijnlijk omdat er veel runtime berekend moet worden (aan iedere property kun je een formule/binding toekennen). Ook is het niet zo stabiel, eigenlijk dezelfde ervaring die ik er op Android Wear mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Alhoewel de frontier meer voor sportactiviteiten lijkt te zijn, wordt het voor mij toch de classic. Ik vind hem voor dagelijks gebruik er namelijk een stuk mooier en strakker uitzien.

Ik wil alleen denk ik het leren bandje vervangen, omdat dat denk ik met hardlopen wel wat minder lekker gaat zitten als je gaat zweten. Is dat iets wat makkelijk zelf gedaan kan worden of kun je dat beter laten doen? En kan het kwaad om ze dan regelmatig te wisselen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
frumper schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:38:
Alhoewel de frontier meer voor sportactiviteiten lijkt te zijn, wordt het voor mij toch de classic. Ik vind hem voor dagelijks gebruik er namelijk een stuk mooier en strakker uitzien.

Ik wil alleen denk ik het leren bandje vervangen, omdat dat denk ik met hardlopen wel wat minder lekker gaat zitten als je gaat zweten. Is dat iets wat makkelijk zelf gedaan kan worden of kun je dat beter laten doen? En kan het kwaad om ze dan regelmatig te wisselen?
Bandje wisselen is heel erg gemakkelijk dankzij de quick release pin.. Slijt er niet van en kan je zelf doen.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
frumper schreef op donderdag 6 april 2017 @ 08:38:
Is dat iets wat makkelijk zelf gedaan kan worden of kun je dat beter laten doen? En kan het kwaad om ze dan regelmatig te wisselen?
Bandje heeft quick-release. Kun je dus zo zelf doen. Ik heb ook de Classic en heb op Aliexpress 2 metalen bandjes gekocht. Het viel me op dat de meeste bandjes daar tegenwoordig ook quick-release hebben. Let wel op de maat: 22mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
let er ook op dat je bandjes de achterkant niet mogen bedekken, dan raak je namelijk de hartslag meter en always on display kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-09 20:24
Iemand enig idee hoe het kan dat mijn Gear S3 Frontier sinds de update van zo'n week geleden ineens erg snel leeg is? Waar ik het voorheen makkelijk 3 volle dagen uithield, red ik het nu niet eens 1 dag (8 uur van de lader, 12 uur later nog maar 10% over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Ik heb die update vandaag pas ontvangen. Maar custom watchface kan een oorzaak zijn. Al gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
kwaazaar schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:24:
Ik heb die update vandaag pas ontvangen. Maar custom watchface kan een oorzaak zijn. Al gereboot?
Ik heb een standaard face van Samsung, maar ga eens een reboot proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik heb de update een paar dagen geleden gekregen en doe er ruim 3 dagen mee. Met een standaard watchface. Zwarte achtergrond met blauwe wijzers. Krijg de hele dag door meldingen op mijn horloge van diverse apps. En heb hem 's nachts ook omgehouden om de hartslag te meten, wat hij dan om de 10 minuten doet, maar gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
mike123 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:54:
Ik heb de update een paar dagen geleden gekregen en doe er ruim 3 dagen mee. Met een standaard watchface. Zwarte achtergrond met blauwe wijzers. Krijg de hele dag door meldingen op mijn horloge van diverse apps. En heb hem 's nachts ook omgehouden om de hartslag te meten, wat hij dan om de 10 minuten doet, maar gewoon omdat het kan.
Ik denk dat wij dan dezelfde watchface hebben, maar 3 dagen haal ik sinds een week echt lang niet meer. In het begin haalde ik makkelijk 3 dagen, maar momenteel helaas nog geen 14 á 16 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
kwaazaar schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:44:
Ik gebruik Flight Time by Pluto.
Heeft ook een erg mooie Always on versie.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/50qp0o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
AlxRoelofs schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:47:
[...]

Ik heb een standaard face van Samsung, maar ga eens een reboot proberen. Thanks!
Dit lijkt trouwens geholpen te hebben. Vandaag horloge om half 8 van de lader gehaald en momenteel (half 2) pas op 95%.

Dus voor degene die ook een batterij probleem heeft; de oplossing is niet zo lastig... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
Klopt het dat er geen compass app is? Ik kan uit niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
kwaazaar schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:29:
Klopt het dat er geen compass app is? Ik kan uit niets vinden.
Als ik met jouw spelling zoek vind ik er toch wel een aantal.. ook gratis..

Weet je zeker dat je in de Apps Store ook aan de goeie kant hebt gekeken? Gebeurt mij ook wel eens (links is apps voor gsm, rechts is apps voor Gear)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
_Nick__ schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:02:
[...]

Als ik met jouw spelling zoek vind ik er toch wel een aantal.. ook gratis..

Weet je zeker dat je in de Apps Store ook aan de goeie kant hebt gekeken? Gebeurt mij ook wel eens (links is apps voor gsm, rechts is apps voor Gear)..
Ik vind dan alleen watchfaces.

Geen kompas dus: https://forum.xda-develop...-s3/help/compass-t3509821

[ Voor 9% gewijzigd door kwaazaar op 10-04-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Zie het nu ook.. ook op xda nog geen oplossing..

App Drive simuleert wel een kompas.. op basis van navigatiegegevens.. maar uit navigatie-apps kan toch al worden afgeleid waar noorden zou moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Zijn er hier ook gebruikers van de Gear S3 met een toetsenbord "probleem"?
Als ik namelijk een sms of Whatsapp bericht beantwoord in het nederlands worden de woorden niet gevonden, woordenboek in het engels, dat klopt. Maar als je de toets vasthoud krijg je diverse tekens en letters in beeld waar je heen kan vegen.
Bij de toets met ABC krijg je ABC te zien, bij DEF zie je FED. GHI is GHI, JKL is JKL, MNO is ONM.
Is niet echt handig.De letters staan precies andersom.
Is hier een oplossing voor? Of heb ik die gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
mike123 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:21:
Zijn er hier ook gebruikers van de Gear S3 met een toetsenbord "probleem"?
Als ik namelijk een sms of Whatsapp bericht beantwoord in het nederlands worden de woorden niet gevonden, woordenboek in het engels, dat klopt. Maar als je de toets vasthoud krijg je diverse tekens en letters in beeld waar je heen kan vegen.
Bij de toets met ABC krijg je ABC te zien, bij DEF zie je FED. GHI is GHI, JKL is JKL, MNO is ONM.
Is niet echt handig.De letters staan precies andersom.
Is hier een oplossing voor? Of heb ik die gemist?
Niet gezien.. heb toetsenbord wel op EN-US staan, omdat anders handschriftherkenning niet werkt..

Nederlands ook als taal gedownload (op GS3 bij Invoer)? Kon daarna gewoon toetstenbord als (oude) T-9 gebruiken met Nederlandse woorden (ook van taal veranderen in een bericht)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
Ik heb al een paar dagen de update beschikbaar, echter lukt het niet om te installeren. Constant de melding try again later.
Kan ik het ook op een andere manier installeren dan via wifi op het horloge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
het standaard weerbericht geeft op mijn horloge altijd de verkeerde tijd, nl 1 uur later dan het daadwerkelijk is. Heb al gezocht naar instellingen, maar kan ik niet vinden. iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
_Nick__ schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:08:
[...]

Niet gezien.. heb toetsenbord wel op EN-US staan, omdat anders handschriftherkenning niet werkt..

Nederlands ook als taal gedownload (op GS3 bij Invoer)? Kon daarna gewoon toetstenbord als (oude) T-9 gebruiken met Nederlandse woorden (ook van taal veranderen in een bericht)..
Dank je, ga ik straks even naar kijken. Heb ook geen handschriftherkenning op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Zijn er gear S3 gebruikers met een iphone? Klopt het dat je geen whatsapp berichten en dergelijke kan terugsturen via je horloge maar alleen maar als notificatie binnenkrijgt?
Ik heb het idee dat de mogelijkheden flink beperkt worden met de combinatie iOS en Gear S3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
frumper schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:55:
Zijn er gear S3 gebruikers met een iphone? Klopt het dat je geen whatsapp berichten en dergelijke kan terugsturen via je horloge maar alleen maar als notificatie binnenkrijgt?
Ik heb het idee dat de mogelijkheden flink beperkt worden met de combinatie iOS en Gear S3...
da's niet anders als je de gear s3 met een Samsung of ander Android toestel gebruikt. Je kunt geen bericht sturen via whatsapp, alleen antwoorden op een notificatie
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen met de Gear S3, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
- Accessoires: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels & Prijzen: [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen