Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ik heb mijn oog (ook gezien de prijs) op de S3 laten vallen en vraag me af hoe jullie de smartwatch in dagelijks gebruik inzetten naast uiteraard het aflezen van de tijd. Je volgende afspraak in de (google) kalender bijvoorbeeld?
Heb je veel keuze uit hoe de display de tijd laat zien? Wat check je zo allemaal vrijwel dagelijks? Ik ben denk ik vooral nieuwsgierig naar jullie smartwatch flow en ben je door de smartwatch wat minder op de telefoon gaan zitten?
De keuze in displays is gigantisch, toch heb ik inmiddels al weer tijden dezelfde.
Binnenkomende appjes/mailtjes bekijk ik toch vaak in een oogopslag. De incidentele reclame mailtjes verwijder ik op mijn horloge direct als het niet interessant is. Er op reageren via het horloge doe ik eigenlijk nooit, maar kan wel.
Agenda punten krijg ik een melding van.
Het weer check ik nog wel eens.
Ik gebruik hem als stappen/trappen teller, puur voor de leuk.
Ik heb hem om met het sporten (Endomondo), puur voor de leuk.
Gebruik hem nu een jaartje of twee nagenoeg dagelijks en voor het geld is het ding ontzettend degelijk. De afgelopen twee weken met het warme weer heb ik hem niet om en mis ik hem niet gigantisch eigenlijk.
Het is wel iets rustiger, telefoon staat altijd op stil, dus mailtjes/appjes zie ik wat later.
Geen idee wat ze tegenwoordig kosten, maar als je de prijs aantrekkelijk vind en bovenstaande ook leuk vind dan kun je je er geen buil aan vallen. Een goed "normaal" horloge is veelal duurder.
Mijn vraag gaat over het genereren van maps tijdens het wandelen. Als ik het goed heb gaat dat niet automatisch, maar moet ik echt de activiteit starten. Dat heb ik nu bij android wear ook. Maar waar het beginnen van de activiteit vaak goed gaat beëindig ik hem vaak veel te laat. Voor de kaarten maakt dat niet veel uit, maar de statistieken kloppen vaak niet goed meer. Ik begreep dat auto pauze dat oplost bij samsung? En gaat die dan echt weer netjes verder als ik zeg maar een minuut of 10 stil sta omdat de hond aan het spelen is, of is het meer 'auto beëindigen'? en als het echt auto pauze is, hoe werkt het dan als ik zeg 's ochtends de activiteit start en 's avonds zou stoppen, is dat een reeele optie of gaat het dan ergens raar doen?
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Er zit een verschil in de automatisch gestarte meting en de handmatig gestarte meting. De automatische logt alleen het type activiteit, duur en de verbande calorieen. De handmatig gestarte training logt de volgende dingen (in mijn geval fietsen)
- Duur
- snelheid
- afstand
- hartslag
- verhoging (hoogteverschillen)
- calorieen
- gps track
Al deze gegevens staan in een mooi overzicht met daarbij allerlei gemiddelden etc.
Bij mij functioneert de onderste knop niet meer correct.
Als ik hem indruk krijg ik geen menu meer en ook bij langer indrukken kan ik mijn horloge niet meer afsluiten of opstarten.
Doe ik de combinatie boven en onder tegelijk dan werkt het uitschakelen of opstarten wel ????
De knop word dus wel herkent als ik ze beide tegelijk indruk.
Zodra je tekst in kan voeren kun je dat op verschillende manieren doen. Je kunt schrijven, typen etc. Elke keer als je aan de bezel draait krijg je verschillende opties om tekst of tekens in te voeren. Daar vind je ook @ om in te voeren.jake359nl schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:22:
Ik wil mijn Gear S3 Frontier koppelen met mijn Klikaan Klikuit systeem. Dat moet kunnen met de Gearoticz app. Nu moet ik alleen in een van de Server-velden een @ invullen...hoe kies ik een @ op mijn S3?
Geen, dat werkt niet prettig.JBS schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:46:
Met welke app navigeren jullie op de S3?
Ik zou al geholpen zijn met zien van de aanwijzigen van bijvoorbeeld Google Maps, iemand die dat voor elkaar heeft?
Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. Heb jij hem ter reparatie aangeboden?SpiriTNL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:38:
Iemand ervaring met problemen onderste knop ?
Als ik hem indruk krijg ik geen menu meer en ook bij langer indrukken kan ik mijn horloge niet meer afsluiten of opstarten.
Doe ik de combinatie boven en onder tegelijk dan werkt het uitschakelen of opstarten wel ????
Nee, ik heb hem niet ter reparatie aangeboden, hij is uit de garantie.patrickt35 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:15:
[...]
Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. Heb jij hem ter reparatie aangeboden?
Ik ga het wel melden want ik denk dat het software probleem.
Ik denk niet dat het een software probleem is. Vanmiddag niets aan de hand. Vanavond weigerde hij ineens. Ook na een schone installatie doet hij niets meer. Gelukkig zit die van mij nog in de garantie.SpiriTNL schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:51:
[...]
Nee, ik heb hem niet ter reparatie aangeboden, hij is uit de garantie.
Ik ga het wel melden want ik denk dat het software probleem.
Edit: ik lees enorm veel meldingen op diverse fora over het niet werken van de onderste knop. Is dus inderdaad een hardware issue. Wat dan weer wel jammer is, is dat Samsung het vaak afhandelt als waterschade. Beetje raar wanneer je horloge IP68 is.
Edit 2; Horloge is inmiddels aangeboden ter reparatie
[ Voor 30% gewijzigd door patrickt35 op 30-08-2019 12:11 ]
Iemand hier toevallig ervaring met deze app voor het tonen van Google Maps aanwijzingen op de S3?JBS schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:06:
[...]
Ik zou al geholpen zijn met zien van de aanwijzigen van bijvoorbeeld Google Maps, iemand die dat voor elkaar heeft?
https://play.google.com/s...dios.app.gears3navigation
Waarom zou je dat willen eigenlijk?-World- schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:09:
Ik heb mijn horloge geüpdatet, maar eerst drukte ik de onderste knop 2x in om de actieve apps te sluiten, nu krijg ik echter S Voice. Hoe sluit ik nu de actieve apps?
Om de knop weer toe te wijzen aan recente apps: instellingen->Geavanceerd->"Druk twee keer op Start"
Dankjejabberwock schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:13:
[...]
Waarom zou je dat willen eigenlijk?
Om de knop weer toe te wijzen aan recente apps: instellingen->Geavanceerd->"Druk twee keer op Start"
Nou ik doe dat op mijn mobiel ook altijd. Anders gaat de batterij toch snel leeg, als je bijv. instellingen en het weer geopend hebt maar de hele dag open laat staan op de achtergrond.
Nee, dat was vroeger misschien zo. Tegenwoordig is memory management veel beter. Het opnieuw opstarten van apps vreet meer batterij dan het op de achtergrond in stand houden.-World- schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:53:
[...]
Dankje
Nou ik doe dat op mijn mobiel ook altijd. Anders gaat de batterij toch snel leeg, als je bijv. instellingen en het weer geopend hebt maar de hele dag open laat staan op de achtergrond.
Horloge is volledig nieuw (inclusief behuizing).
Klein vermoeden dus dat de afsluiting tussen de behuizing en button niet in orde is/was.
Sinds iOs 13 (.1.2) krijg ik de horloge met geen mogelijkheid meer verbonden met mijn iPhone via bluetooth.
Heb een iPhone SE en een iPhone 8 waarin ik heb getest (beiden met laatste versie iOs).
Daarbij het horloge volledig gereset, alles aan/uit, device vergeten opties allemaal gedaan.(Horloge heeft tevens de laatste versie van de software & Tizen 4.004)
Horloge koppelt wel met een Samsung S8 zonder problemen, dus aan het horloge zal het niet liggen.
De horloge heeft een dik jaar zonder problemen gewerkt met mijn iPhone.
Nogal vervelend, want er blijft niet veel functionaliteit over zo
[ Voor 5% gewijzigd door Las2016 op 09-10-2019 17:51 ]
Wat bij mij helpt is telefoon uit en weer aan doen.
Hij connect dan vrijwel direct.
Boh, luxe! werkte dat bij mij ook maar.rink123 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:04:
Ik heb met iPhone 8 plus ook problemen met koppelen.
Wat bij mij helpt is telefoon uit en weer aan doen.
Hij connect dan vrijwel direct.
Aanvullend hierop; mijn vrouw heeft nu ook verbindingsproblemen met haar Fitbit Versa via bluetooth met een iPhone, dus het lijkt erop dat de laatste update van iOs de bluetooth problemen toch niet overal heeft opgelost..
Ook zien we sinds de iOs update dat we de verlichting van onze Mipow bulbs via bluetooth niet meer kunnnen aansturen. Lekker
[ Voor 11% gewijzigd door Las2016 op 11-10-2019 15:57 . Reden: aanvulling ]
Geen ervaring maar in deze animatie laten ze oa een horloge zien die opgeladen kan worden.JBS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 07:23:
Ik lees wat tegenstrijdige berichten over het wel of niet kunnen opladen van de S3 met de reverse charging optie van de Samsung Galaxy S10. Hier mensen met praktijk ervaring?
Heb het met name tijdens de vakantie veelvuldig gebruikt. Scheelde een extra lader en houder van het horloge meenemen. Voor mijn gevoel ging het laden zeer snel. Je moet er wel voor zorgen dat ie goed op het midden van de telefoon ligt. En ik laadde het horloge altijd bij op het moment dat de telefoon werd opgeladen.JBS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 07:23:
Ik lees wat tegenstrijdige berichten over het wel of niet kunnen opladen van de S3 met de reverse charging optie van de Samsung Galaxy S10. Hier mensen met praktijk ervaring?
Maar als ik het vergelijk met de moto sport die ik heb (<100€) vind ik hem op bepaalde manieren niet zo innovatief. Het even snel starten van wat muziek of een Chromecast bedienen. Het toetsenbord is t9, en dan het niet spraak naar tekst fatsoenlijk te kunnen in het Nederlands. Ik had verwacht dat het een grote upgrade zou zijn van zo'n simpel smartwatch. De hardware van Samsung is machtig mooi en er zit een vloeiende interface op. Maar een paar creature comforts zouden toch fijn zijn geweest.
De icoontjes zijn ook wat lastiger voor mijn vader om te snappen, bijvoorbeeld het zoek je telefoon icoontje. Je moet echt op alles drukken om erachter te komen wat het is.
We gaan er verder mee aan de slag...
Je kan "zoek je telefoon* activeren vanuit het snelmenu, of je kan de startknop programmeren voor deze functie. (2x indrukken)Basilange schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 21:08:
Heb mijn vader een S3 cadeau gedaan.
De icoontjes zijn ook wat lastiger voor mijn vader om te snappen, bijvoorbeeld het zoek je telefoon icoontje. Je moet echt op alles drukken om erachter te komen wat het is.
We gaan er verder mee aan de slag...
Heb naast de standaard aanwezige apps geen andere apps geïnstalleerd, wel een wijzerplaat, maar die heb ik al 1+ jaar.
Ja, hier heeft mijn watch ook weleens last van. Alsof hij uit een deep sleep state komt ofzo.JBS schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:33:
Toevallig hier ook de ervaring dat de S3 soms tergend langzaam reageert op swipen en op draaien aan de ring? Zonder herstart of iets dergelijks is dit issue na enige tijd weer totaal verdwenen.
Heb naast de standaard aanwezige apps geen andere apps geïnstalleerd, wel een wijzerplaat, maar die heb ik al 1+ jaar.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Ik vraag me ook af of er nog updates verschijnen voor deze horloge, al enige tijd geleden dat er nog een update is verschenen ervoor, de Galaxy Watch van de vrouw heeft onlangs nog een update gekregen. Haar horloge is wel nieuwer, maar toch, een echte opvolger voor de S3 is er toch nog niet gekomen
Kan je niet onder eerder geinstalleerde apps o.i.d. in de galaxy store vinden? Misschien onder een ander account?Dragunov schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 18:36:
Had vroeger een watchface van Armani, na het horloge te hebben gekoppeld met nieuw toestel (lees: Galaxy S9), ben ik deze watchface kwijt en in Galaxy Store vind ik geen enkele watchface meer terug (BOSS, Armani, Ferrari, Breitling,...)
Ik vraag me ook af of er nog updates verschijnen voor deze horloge, al enige tijd geleden dat er nog een update is verschenen ervoor, de Galaxy Watch van de vrouw heeft onlangs nog een update gekregen. Haar horloge is wel nieuwer, maar toch, een echte opvolger voor de S3 is er toch nog niet gekomen
Qua updates, apps worden gewoon geupdated en volgens mij heb ik een maand geleden nog een update gehad van het os zelf. Vind ik toch niet zo heel lang.
Ik gebruik mijn S3 eigenlijk ook alleen nog maar voor melding en tijd. Ik mis dus ook helemaal niks geen functionaliteit. Of wel, maar dat gebruik ik dus niet omdat het er niet is.
😲
OS updates blijven precies uit nu
1. Open de Galaxy store app
2. Klik op het hamburger menu links bovenin
3. Klik op 'My apps' (mijn telefoon staat op Egels dus het kan bij jullie anders heten)
4. Klik op 'watch'
Hier behoren alle voorgaande downloads te staan uit de Galaxy store, dus inclusief watchfaces.
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Klopt. Maar daar mist dus de specifieke watchface.j-phone schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:52:
@Anoniem: 11851 en @JBS
1. Open de Galaxy store app
2. Klik op het hamburger menu links bovenin
3. Klik op 'My apps' (mijn telefoon staat op Egels dus het kan bij jullie anders heten)
4. Klik op 'watch'
Hier behoren alle voorgaande downloads te staan uit de Galaxy store, dus inclusief watchfaces.
Heb je hem niet via facer of iets dergelijks geïnstalleerd gehad? Kan me niet voorstellen dat er originele kopieën van merken in de Galaxy store staan, maar dat kan ik ook mishebben natuurlijk.JBS schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:54:
[...]
Klopt. Maar daar mist dus de specifieke watchface.
Nee. Aangeschaft op 28 januari 2018 via Galaxy Apps. Betreft de wijzerplaat "Black Chronograph Automatic". Een andere op dezelfde manier en op dezelfde dag aangeschafte watchface staat er wel nog bij.j-phone schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:57:
[...]
Heb je hem niet via facer of iets dergelijks geïnstalleerd gehad? Kan me niet voorstellen dat er originele kopieën van merken in de Galaxy store staan, maar dat kan ik ook mishebben natuurlijk.
Vaag dat hij nu weg is. Ik kon ook een aantal watchfaces niet terugvinden na de overstap op een nieuwe telefoon maar die stonden nog wel in 'mijn apps'.JBS schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:13:
[...]
Nee. Aangeschaft op 28 januari 2018 via Galaxy Apps. Betreft de wijzerplaat "Black Chronograph Automatic". Een andere op dezelfde manier en op dezelfde dag aangeschafte watchface staat er wel nog bij.
Ik zie wel de watchface black chronograph staan in de Galaxy store, zonder 'automatic'. Misschien dezelfde dev? Anders die even een mailtje sturen.
Dat is inderdaad een andere. Zoeken op de maker van deze watchface (Trinh ThuTrang) geeft me geen andere resultaten.j-phone schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:18:
[...]
Vaag dat hij nu weg is. Ik kon ook een aantal watchfaces niet terugvinden na de overstap op een nieuwe telefoon maar die stonden nog wel in 'mijn apps'.
Ik zie wel de watchface black chronograph staan in de Galaxy store, zonder 'automatic'. Misschien dezelfde dev? Anders die even een mailtje sturen.

Heb Samsung nog een berichtje gestuurd, en ondertussen ga ik maar even op zoek een nieuwe watchface.
Antwoord van Samsung:
Ook als ie uit de officiële Samsung store komt:Als een Face van een derde partij komt kunnen wij niet beloven dat hij mee gaat met een update of reset. Dat is afhankelijk van waar het vandaan komt.
Dat kan, maar het is afhankelijk van wie hem heeft gemaakt.
[ Voor 25% gewijzigd door JBS op 20-02-2020 09:19 ]
Ik kan nog steeds in de galaxy store naar "mijn apps" en dan al mijn gekocht als zien. Ook die voor mijn horloge.Dragunov schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:27:
Sedert dat de Galaxy store verandert is van uiterlijk en indeling, zijn mijn betaalde watch faces inderdaad verdwenen.
Mijn vraag is dus kan je dit horloge gebruiken voor hardlopen kwa hardslag ect
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
https://www.galaxyclub.nl...samsung-gear-s3-en-sport/
ff lopen spelen met Bixby en dat werkt verrassend goed.
Je kan alle activiteiten starten en stoppen, info opvragen. Geeft weer een hele nieuwe dimensie aan mijn oude S3
Net binnengehaald :-)
[ Voor 12% gewijzigd door Anton56 op 26-05-2020 11:26 ]

Ik hou het lekker bij mijn Google Assistant, werkt 100x beter dan Bixby.....en dat op een 3,5 jaar oude smartwatch
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Ook Bixby is wel grappig, maar Google Assistent doet het veel beter. Wel kan Bixy overweg met Samsung SmartThings.
Ik kan gewoon zeggen: "Hej Bixby, turn on my light" en ik kan op mijn watch kiezen welke Hue-lights ik uit wil zetten. Ik heb op mijn telefoon wel even SmartThings als app toegevoegd aan mijn Hue account, maar dan kan ik dus waar dan ook ter wereld mijn verlichting via mijn horloge instellen
Maar je moet het echt wel duidelijk zeggen, anders snapt Bixby het niet.
ik hoop wel dat ik straks Nederlands kan lullen naar Bixby, want dat hadden ze al twee jaar geleden beloofd.
Als Google Assistent naar de watch kwam was ik blij. Of kan dat wel volgens @speedme ?
[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 30-05-2020 16:33 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Het KON inderdaad, maar sinds de laatste update van de Gear S3 (met Bixby) werkt ineens de Google Assistant niet meer....[b]AW_Bos in "[Samsung Gear S3] Ervaringen & Discussie"<knip>
Als Google Assistent naar de watch kwam was ik blij. Of kan dat wel volgens @speedme ?
Het is een project, wat heet "GAssist.net"
https://forum.xda-develop...google-assistant-t3927513
Dit heeft altijd perfect gewerkt en kon via mijn smartwach mijn lampen en zelfs Tesla bedienen.
Helaas is de developer gestopt met verdere ontwikkeling, dus ik hoop werkelijk dat hij nog een fix wil uitbrengen. Of iemand anders moet heel slim zijn om het weer aan de praat te krijgen.
De Google Assistant werkt dus weer op de Gear S3 (en waarschijnlijk ook de Gear Watch) met de laatste Bixby update.
Naar de link gaan op XDA-Developers en lezen wat daar staat.Anton56 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:55:
Hoe krijg ik dit geïnstalleerd en werkend op m'n Gear S3 Frontier ?
Beetje moeite kun je wel doen, toch ?
Ik kan je verzekeren dat je niet snel je horloge zult beschadigen.Anton56 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:51:
Lezen (157 pagina's) en beetje moeite doen is geen probleem. Ben alleen huiverig en onzeker over het installeren, heb nog nooit zoiets gedaan en wil m'n horloge niet onherstelbaar onbruikbaar maken door iets fout te doen.
Je gaat geen firmware flashen ofzo, slechts een app welke je zelf signeert (anders installeert het niet).
Ik zal je op weg helpen :
Eerst zul je deze handleiding moeten volgen om een certificaat te krijgen en via ADB draadloos apps op je telefoon kunt zetten :
https://forum.xda-develop...zen-applications-t3639793
Daarna moet je dit topic lezen en de juiste tpk vinden en installeren : https://forum.xda-develop...google-assistant-t3927513
Succes, je kunt het vast wel !
Verdorie, zal wel niet werken op een iPhone, toch?speedme schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 17:09:
[...]
Ik kan je verzekeren dat je niet snel je horloge zult beschadigen.
Je gaat geen firmware flashen ofzo, slechts een app welke je zelf signeert (anders installeert het niet).
Ik zal je op weg helpen :
Eerst zul je deze handleiding moeten volgen om een certificaat te krijgen en via ADB draadloos apps op je telefoon kunt zetten :
https://forum.xda-develop...zen-applications-t3639793
Daarna moet je dit topic lezen en de juiste tpk vinden en installeren : https://forum.xda-develop...google-assistant-t3927513
Succes, je kunt het vast wel !
Ben bang van nietLas2016 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:54:
[...]
Verdorie, zal wel niet werken op een iPhone, toch?
Vanwaar deze vraag/opmerking? Naderende komst van de Watch 3?Dragunov schreef op zondag 26 juli 2020 @ 12:45:
Vraag me af of ze de software nog verder zullen ontwikkelen of dat EOL er aankomt
Kun je dat ook uitzetten, dat hij iets langer krijgt om een locatie te vinden ?
Of andere oplossingen ?
Edit, denk dat er iets kapot is, gps app gedownload en die ontvangt ook niets.
[ Voor 11% gewijzigd door Klein_Kipje op 16-10-2020 11:40 ]
www.weitjerock.com
Probeer het horloge nu weer regelmatig op te laden kijken of de batterij weer wat beter wordt ...
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
SpiriTNL schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:38:
Iemand ervaring met problemen onderste knop ?
Beetje een late bump, maar ik heb dit nu ook sinds een paar weken.. Jarenlang perfect gewerkt en geen enkele andere horloge meer gedragen. Tot nu.. Hebben jullie die knop weer aan de praat gekregen?patrickt35 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:15:
[...]
Ik heb sinds vandaag exact hetzelfde probleem. Heb jij hem ter reparatie aangeboden?
[ Voor 10% gewijzigd door Ken. op 12-08-2021 11:31 ]
Ik ben er nog niet over uit. Ik had gehoopt op LTE. Echter is deze niet leverbaar in de Benelux.renzo4000 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:20:
Mijn S3 is de accu ook helemaal gaar ... staat in spaarstand en haalt het einde van de dag niet meer. Gisteren dus maar meteen de Galaxy Watch 4 Classic 46mm bestelt ... nu nog twee weken wachten
Nu kan je hem bestellen op Amazon.it met LTE en 70 euro korting. Alleen ik weet niet of LTE hier gaat werken.
Ik heb voor garantie een volledige nieuwe gekregen. (Die je eventueel kan kopen voor 65 euro. Is 1 jaar oud)Ken. schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:29:
De mijne gaat nog met gemak 4-5 dagen mee. Nog steeds zielsgelukkig met dat ding, maar mijn powerknop is nu helaas defect. Begon opeens te bootloopen omdat die knop bleef hangen en nu krijg ik hem niet meer aan.
[...]
[...]
Beetje een late bump, maar ik heb dit nu ook sinds een paar weken.. Jarenlang perfect gewerkt en geen enkele andere horloge meer gedragen. Tot nu.. Hebben jullie die knop weer aan de praat gekregen?
[ Voor 4% gewijzigd door patrickt35 op 12-08-2021 14:08 ]
Ah, netjes.. En dank voor je reactie na zo lang nog.patrickt35 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:03:
[...]
Ik heb voor garantie een volledige nieuwe gekregen. (Die je eventueel kan kopen voor 65 euro. Is 1 jaar oud)
De mijne is helaas al een tijd buiten garantie, dus ik ga dankzij de goede timing maar voor de Galaxy Watch 4 Classic.
Ik heb een e-sim van T-Mobile, en kan ook een dual sim bestellen. Ik zou niets kunnen bedenken waarom dat hier niet zou werken. Echter ik wil het zeker weten.renzo4000 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:35:
@patrickt35 Ja LTE zou een leuke bijkomstigheid zijn geweest. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt, is dat obv e-sim dan? Geen idee of dat hier in de Benelux ondersteund gaat worden maar technische zou dat gewoon moeten gaan werken. Ik heb nu Vodafone met een e-sim in mijn S20ultra en dat gaat allemaal prima, dus dat zou m.i. ook voor een smartwatch moeten werken.
uit mijn eigen ervaring weet ik dat in principe elke esim die je met een qr code moet scannen zou moeten werken.patrickt35 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:29:
[...]
Ik heb een e-sim van T-Mobile, en kan ook een dual sim bestellen. Ik zou niets kunnen bedenken waarom dat hier niet zou werken. Echter ik wil het zeker weten.
Hier in belgie werken de samsung watch active 2 lte, watch 3 lte en binnenkort ook de watch 4 lte normaal gezien alleen maar met een telenet esim. Die kan je dan ook eenvoudig activeren vanuit het wearable menu.
Als je provider op je smartphone geen samsung watch ondersteund krijg je normaal ook niet de optie te zien om bv een qr code te scannen of een andere activatie procedure te starten.
als je esim van zeg maar t mobile geactiveerd moet worden door een QR code te scannen is er echter een workaround voor.
je kan de QR scan optie forceren door in de wearable app te gaan naar 'About' en enkele keren te klikken op de versie nummer van 'Galaxy wearable'
dan krijg je een verborgen menu te zien waar je de qr scan optie op ON kan zetten.
Nu kan je een esim scannen en downloaden. Ik heb dit zelf ook gedaan met een proximus esim, omdat die telenet esim blijkbaar maar alleen kan bellen en gebeld worden via 4g (volte). Met de proximus esim kan ik altijd bellen, ook via 3g of 2g (heb betrouwbare connectie nodig vanwege wachtdiensten)
ondertussen ook de watch 4 LTE classic besteld, heb er vertrouwen in dat ik die proximus esim ook daar zal kunnen downloaden.
Ik heb de studentenkorting van mijn dochter gebruikt. Scheelde 40 euro
Ik ook, de gear frontier ingeruild voor € 12 én € 50 inruilkorting. 🙂patrickt35 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:07:
Ik heb de watch 4 classic BT 46MM rechtstreeks bij Samsung besteld. Tegen de tijd dat LTE hier beschikbaar komt, zijn we weer 2 versies verder.
Ik heb de studentenkorting van mijn dochter gebruikt. Scheelde 40 euro
Ik de Frontier op marktplaats verkocht voor 75😇Anton56 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:44:
[...]
Ik ook, de gear frontier ingeruild voor € 12 én € 50 inruilkorting. 🙂
Ik ook !patrickt35 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:22:
Ik krijg overigens net een melding van Samsung dat mijn pakketje as vrijdag wordt geleverd.
Hoop dat er een nieuw topic wordt aangemaakt over de watch4. 🙄
Of het is alleen de draadloze lader🤣🤣Anton56 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 17:28:
[...]
Ik ook !
Hoop dat er een nieuw topic wordt aangemaakt over de watch4. 🙄
Kijk eens aan: [Samsung Galaxy Watch 4] Ervaringen & Discussiepatrickt35 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:42:
Tijd voor een watch 4 classic.
Ik heb maar een voorzetje gedaan. Ik zie dat er nu allerlei verschillen topics gebruikt worden om te praten over de Watch 4.
Als er mensen zijn die mede-auteur willen worden, let me know. Ik ben niet een echte topic-starter fanaat
Hoe ervaren anderen de normale minder wordende accu? Gaat de laatste pakweg 40/50% dan ineens snel/sneller, of zou ik dat ook al bij de eerste 40/50% van een accu lading moeten merken? Twijfel namelijk tussen minder wordende accu, of iets anders dat ineens de batterij bovenmatig belast.
Gevoelsmatig loopt hij sneller bij mij bij de laatste 50%. Maar dat is alleen maar omdat mijn hoofd de daling van 75 naar 50 anders interpreteert dan de daling van 50 naar 25
[ Voor 34% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-09-2021 11:15 ]
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
De melding verschijnt nooit op m'n telefoon, enkel op m'n Gear S3.
Sinds gisteren een nieuwe telefoon in gebruik en daarvoor de S3 gereset, maar ik krijg 'm nog steeds..
Iemand?
[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 17-03-2022 15:21 ]
Have fun https://forum.xda-develop...os-2-for-gear-s3.4400757/
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Ik kan Always-on al niet meer gebruiken en het einde van de dag halen. Staat daarom uit. Ik draai nu dus mn pols om de klok te zien. Laat dat nou precies een van de known bugs zijn:Bo0bz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:00:
De batterij gaat na de overstap op WearOS voor mij nog maar 2 dagen mee met normaal gebruik. Dat zul je dus voor lief moeten nemen als je graag WearOS wil uitproberen.
"Tilt Sensor (Raise your arm to wake device and wrist gestures) is not working"
Als die verholpen wordt, dan ga ik het uitproberen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SMALL UPDATE: Charging indicator issue is fixed. Audio level is increased to default. Raise arm to wake device is working now. (Tilt sensor). Always on display with palm to suspend is fixed. WearOS application on phone now has Gear S3 image (before it was Ticwatch Pro 3) Serial number issue is solved. (1234567 to device's own serial number. Affects bluetooth name too) Partial fix for offline charging |
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
WOOO! Nou ga ik er mee aan de gang :-)Bo0bz schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:26:
Inmiddels is er een nieuwe update die wellicht jou@kwaazaar blij maakt:
[code]SMALL UPDATE:
Raise arm to wake device is working now. (Tilt sensor).
Aanvulling: draai het nu een paar dagen. Draait eigenlijk prima. Always-on werkt niet (maar dat trekt de batterij toch niet meer) en de vibratie werkt niet meer na het opladen (zou in volgende release gefixt moeten zijn). De assistent werkt, maar zo gauw ik ga praten reageert mn Nest Mini of mn telefoon.
Maar is het de moeite waard? Moah, ik gebruik mn watch vooral als klok, en dat doet Tizen prima. Maar als je hem al had afgeschreven, dan is het wel even leuk.
[ Voor 43% gewijzigd door kwaazaar op 10-06-2022 08:49 ]
Bij mij heeft dit geresulteerd in het niet meer werken van de watch, Moederbord issue. Hoe lang zou je mogen verwachten dat een dergelijk horloge mee moet gaan? Ik blijf 3 a 4 jaar kort vinden. En dan zeker als de hardware uitvalt.patrickt35 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:53:
[...]
Ik denk niet dat het een software probleem is. Vanmiddag niets aan de hand. Vanavond weigerde hij ineens. Ook na een schone installatie doet hij niets meer. Gelukkig zit die van mij nog in de garantie.
Edit: ik lees enorm veel meldingen op diverse fora over het niet werken van de onderste knop. Is dus inderdaad een hardware issue. Wat dan weer wel jammer is, is dat Samsung het vaak afhandelt als waterschade. Beetje raar wanneer je horloge IP68 is.
Edit 2; Horloge is inmiddels aangeboden ter reparatie
[Afbeelding]
Bij een smartwatch weet je eigenlijk vooraf al dat je er niet langer mee gaat doen dan 3 à 4 jaar. Is het niet dat hij dan defect is, is hij al wel enorm verouderd.avbeuzekom schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:24:
[...]
Bij mij heeft dit geresulteerd in het niet meer werken van de watch, Moederbord issue. Hoe lang zou je mogen verwachten dat een dergelijk horloge mee moet gaan? Ik blijf 3 a 4 jaar kort vinden. En dan zeker als de hardware uitvalt.
Ik heb nu de Watch 4, maar een volgende upgrade gaat naar een analoog klokje van Seiko. Tijdloos.
Dit topic is alleen bedoeld voor Ervaringen met de Gear S3, andere onderwerpen mogen besproken worden in:
- Accessoires: [Samsung Gear S3] Het grote Accessoires topic
- Levertijden, winkels & Prijzen: [Samsung Gear S3] Levertijd & Prijzen