Acties:
  • +11 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 21:44

Opmerking vooraf

Dit topic is bedoeld voor alle Galaxy Watch 4 modellen. Onderstaande informatie is verzameld op basis van vergaarde informatie van het grote wijde web.
Galaxy Watch 4 en Watch 4 Classic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zf0chwXw9nnYfNx7Wwpo981_Bao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sk2DZtB91oH7dvJ44JwOy3O2.png?f=fotoalbum_large

De opvolgers van de Samsung Galaxy Watch3 zijn de Samsung Galaxy Watch4 en Watch4 Classic. Deze stijlvolle slimme horloges hebben nieuwe gezondheidsfuncties, zoals lichaamsanalyses maken. Ook draaien ze nu op besturingssysteem WearOS, in tegenstelling tot Tizen OS wat op de Watch3 zit. We leggen de 3 modellen naast elkaar en vertellen je alles over de overeenkomsten en verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iue4Flay8abcVr8hDaCJpatXg5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7fHB7Hp5YoUC8f5cxTH0Vgpf.png?f=fotoalbum_large
Operating system: One UI icm WearOs
Voorheen draaiden smartwatches van Samsung op het zelf ontwikkelde Tizen, maar bij de Galaxy Watch 4-serie is dat totaal veranderd. Samen met de Classic-variant is dit slimme horloge de eerste die uitgeleverd wordt met One UI Watch. Dat nieuwe besturingssysteem voor wearables werd aangekondigd in juni 2021 en biedt verschillende nieuwigheden.

voor deze software heeft Samsung de handen ineen geslagen met Google. Het doel van de fabrikant is om hiermee een uitgebreid ecosysteem te creëren voor Galaxy-apparaten. Installeer je bijvoorbeeld een app op je smartphone, dan wordt ‘ie ook automatisch op je Watch 4 geïnstalleerd.

Een fijne bijkomstigheid is dat je huidige Wear OS-applicaties ook gewoon kunt installeren en gebruiken op One UI Watch. Zo kun je op de Galaxy Watch 4 opeens een stuk meer applicaties installeren dan met Tizen OS kon. Zo kun je aan de slag met apps als Spotify of Google Maps, maar ook allerlei digitale wijzerplaten instellen en gebruiken. Apps van Samsung zelf zoals Bixby of SmartThings zijn natuurlijk ook beschikbaar.

Bediening
De Galaxy Watch 4 is weer in twee formaten te verkrijgen, die beide te bedienen zijn via het ronde touchscreen. Via aanrakingen navigeer je zo snel door de menu’s, instellingen en lijst met applicaties. Natuurlijk kun je daarmee ook apps bedienen. Gebruik je liever je stem? Dankzij de digitale assistent Bixby is dat natuurlijk helemaal geen probleem.

Ook zijn er weer twee fysieke knoppen aanwezig aan de rechterzijde van de horlogekast. Daarmee kun je een stapje terug doen in de menu’s of direct kiezen om naar het thuisscherm te gaan. Het apparaatje is stof- en waterdicht en beschikt over een speaker en microfoon, zodat het ook mogelijk is om een telefoongesprek te voeren via het horloge.

Hardware
De Watch 4-smartwatches draaien op een vernieuwde processor die door Samsung zelf ontwikkeld is. Zo voelt het geheel een stuk sneller aan en ook apps starten vlotter op. Er is meer RAM aanwezig en een enkele acculading is genoeg voor zo’n drie dagen gebruik. Laad je het horloge een half uur op, dan kun je er weer zo’n 10 uur mee vooruit.

De Galaxy Watch 4 is weer afgetopt met sensoren, zodat je alles bij kunt houden. Denk daarbij aan gps, zodat je gewoon kunt sporten zonder je telefoon op zak te hebben. Ook een hartslagmeter, stappenteller en sensoren om je slaap bij te houden zijn van de partij. Net als bij de Watch 3 kun je ook het zuurstofgehalte van het bloed meten, perfect voor de fanatieke sporter.

Ook heeft Samsung de Body Composition-tool gepresenteerd, waarmee je alles over jouw lichaam tot in detail checkt. Zo weet je precies wat het percentage lichaamswater is of je spiermassa. Ook kun je denken aan het rustmetabolisme of natuurlijk vetpercentage.

De accucapaciteit verschilt per model, want er komen twee groottes op de markt. De kleinste heeft een kast van 40 millimeter en komt op de markt in het zwart, zilver en roségoud. Het model met 44mm-kast is verkrijgbaar in het zwart, groen en zilver. De instapprijs (40mm) bedraagt 269 euro, het duurdere model kost 299 euro
Specsheet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L42Irv9X8lDS4tTyEb9Sq04WoCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XNHX5XqtG5gTvTCW5gaB0ZnK.png?f=fotoalbum_large
Nuttige links
Standaard product pagina: https://www.samsung.com/n...ll-watches/?galaxy-watch4
Samsung WatchStudio: https://www.samsung.com/nl/watches/watchstudio/
Handleiding: https://downloadcenter.sa...id_Dut_Rev.1.0_210809.pdf

Nog "under construction" ... TS zal later verder worden aangevuld. Als er Tweakers zijn die dit leuk vinden om te doen laat het me dan even weten dan maak ik je mede-auteur.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik reserveer dit plekje voor de toekomst.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-06 14:22
Netjes gedaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb zelf dus de Galaxy Watch 4 Classic (GW4C) 46 mm in bestelling staan. Ik had dus de hoop dat dit horloge ook 22 mm bandjes zou gebruiken. Ik heb er namelijk nogal wat liggen van mijn huidige GS3. Maar helaas dit blijkt toch echt 20 mm te zijn voor alle GW4 horloges ongeacht de maatvoering.

Ik heb de zilveren editie besteld en daar zit een witte/licht grijze band bij die ik mwoah vind. Misschien leuk voor de zomerse dagen maar ik ben meer van de (donker) bruin leren bandjes. Die heb ik dus maar vast besteld. Ik hoop dat het er een beetje goed uit ziet aangezien je bij de huidige GW4 een behoorlijke "gap" hebt zitten tussen de band en de kast. Bij de originele bandjes is dit opgevuld wat je dus niet met standaard aftermarket bandjes hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XET8a3ekELNFAi3KpES3aR4xDeg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jeiEOBz7Gpj2fYBzxokrEEom.png?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk duurt het niet lang voordat ook daar alternatieven voor komen.

[ Voor 17% gewijzigd door renzo4000 op 17-08-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 20:02
@renzo4000 https://www.samsung.com/nl/watches/watchstudio/ is misschien nog wel een handige link voor de TS om andere samenstelling van horloge en bandjes te maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34
Ik hoop dat de Watch 4 met het nieuwe besturingssysteem ook geschikt gaat worden voor linkshandigen (of mensen die om een andere reden het horloge aan de rechterpols willen dragen). Tot nu toe is volgens mij de Apple Watch de enige smartwatch waarbij dat eenvoudig kan. Terwijl het niet moeilijk is, lijkt me. Eenvoudig de hele interface 180 graden draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:05
Is al bekend of met dit horloge ook betaald kan worden met Google Pay, mits je bank dit ook ondersteunt? Of gaat dit, net als met telefoons, nog jaren duren?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
@Jassy volgens dit artikel gaat de GW4 het ondersteunen nu is het aan de banken in NL om dat ook te doen. Volgens mij doet alleen de ABNAMRO (en een paar kleinere banken) dat nu beperkt.

https://www.androidheadli...xy-watch-4-wear-os-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 22:05
renzo4000 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:51:
@Jassy volgens dit artikel gaat de GW4 het ondersteunen nu is het aan de banken in NL om dat ook te doen. Volgens mij doet alleen de ABNAMRO (en een paar kleinere banken) dat nu beperkt.

https://www.androidheadli...xy-watch-4-wear-os-3.html
Oke dat is prima. Ik zit al bij ABN dus dan moet dat probleemloos werken!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:52
Ik krijg net de bevestiging dat ik deze vrijdag een pakketje van samsung krijg.

Hopelijk is het de watch een weekje eerder, maar ik ben bang dat het alleen de lader eerst is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Hier ook een in bestelling staan en voor levering op vrijdag, via de samsung partner store hebben ze een goede actie (bereikbaar via Card-voordeel Mastercard ABN AMRO o.a.)

Zo betaal ik nu voor een Galaxy watch 4 44mm, 270 euro inclusief een gratis Wireless Charger Duo met Adapter en inclusief 50e extra inruilkorting (ik ruil een oude galaxy watch in, die zou na ontvangst nog eens 35 euro moeten opbrengen)

Dan betaal je dus voor een nieuwe watch (270e - inruil 35e - extra inruilkorting 50e =) 185e na inruil.

Ik ben benieuwd! verwacht er niet teveel van ivm oude watch, maar prettig om nieuwste van het nieuwste te hebben en een OS van google en samsung samen. Tizen leek stille dood te sterven.

[ Voor 3% gewijzigd door J-air op 17-08-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Terranova schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:07:
Ik krijg net de bevestiging dat ik deze vrijdag een pakketje van samsung krijg.

Hopelijk is het de watch een weekje eerder, maar ik ben bang dat het alleen de lader eerst is :+
Dan kan ik je gerust stellen..... Het is de watch 4 inclusief de draadloze lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
Jassy schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Oke dat is prima. Ik zit al bij ABN dus dan moet dat probleemloos werken!
En hoe zit dit met ING ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
patrickt35 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

Dan kan ik je gerust stellen..... Het is de watch 4 inclusief de draadloze lader.
Dat is mooi, veel vroeger dan verwacht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Terranova schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:40:
[...]

Inderdaad. Ik moest speciaal bellen om mijn adres te laten aanpassen. De 27| was ik op vakantie geweest. Dus nu gewoon thuis laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
ING ondersteunt nog geen Google Pay.

https://www.google.nl/amp...ndere-banken-van-plan/amp

[ Voor 27% gewijzigd door patrickt35 op 17-08-2021 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7zIBPRzHtoBQDGa5PqpXP2NEMQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/de7JCgLU0UrAZ51Bo7spHr1U.jpg?f=user_large

Wat een onzin verhaal, Apple Watch heeft dit ook en je kunt met een iPhone ook betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Albert020 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

[Afbeelding]

Wat een onzin verhaal, Apple Watch heeft dit ook en je kunt met iPhone ook betalen :(
Wat een rare opmerking. Apple pay is toch niet hetzelfde dan google pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
patrickt35 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:08:
[...]

Wat een rare opmerking. Apple pay is toch niet hetzelfde dan google pay.
Waarom raar, met een iPhone kun je ook gewoon betalen en met een Android telefoon ook,
en dan niet met een Galaxy Watch en wel met een Apple Watch.....

[ Voor 28% gewijzigd door Albert020 op 17-08-2021 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
Albert020 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Waarom raar, met een iPhone kun je ook gewoon betalen en met een Android telefoon ook,
Omdat Google niet Apple is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Albert020 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Bij ING betaal je met een Android telefoon middels een app. Dus ING zou dan een app moeten maken voor een weareble, of ze moeten een samenwerking aangaan met Google.
In deze is Samsung/google niets te verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
patrickt35 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:25:
[...]

Bij ING betaal je met een Android telefoon middels een app. Dus ING zou dan een app moeten maken voor een weareble, of ze moeten een samenwerking aangaan met Google.
In deze is Samsung/google niets te verwijten.
ABN-AMRO heeft in het verleden besloten om hun app niet verder te ontwikkelen voor Android 11, maar te kiezen voor Google pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:35
Of-Aaargh schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:43:
Ik hoop dat de Watch 4 met het nieuwe besturingssysteem ook geschikt gaat worden voor linkshandigen (of mensen die om een andere reden het horloge aan de rechterpols willen dragen). Tot nu toe is volgens mij de Apple Watch de enige smartwatch waarbij dat eenvoudig kan. Terwijl het niet moeilijk is, lijkt me. Eenvoudig de hele interface 180 graden draaien.
Ik draag de galaxy watch 1 rechts en dit zou wel erg mooie feature zijn inderdaad! Ben nu wel gewend dat de knoppen "verkeerd om" zitten, voor mij werkt dat ook prima.
Ook ik heb een leverdatum van 20 Aug gekregen, als ik m heb zal ik zoeken of de optie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Hedgy schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

Ik draag de galaxy watch 1 rechts en dit zou wel erg mooie feature zijn inderdaad! Ben nu wel gewend dat de knoppen "verkeerd om" zitten, voor mij werkt dat ook prima.
Ook ik heb een leverdatum van 20 Aug gekregen, als ik m heb zal ik zoeken of de optie er is.
Het is software technisch gezien natuurlijk een kleine aanpassing. Met het Apple horloge kan het in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 12:05
Ik ben helemaal niet thuis in horloges. Hoe bepaal je het te kiezen formaat? Doen heren sowieso de 46mm of is het gangbaar voor een man om voor de 42mm te gaan?

Ik ben van plan om ook te gaan sporten met het horloge om. Ik begrijp dat de classic variant minder geschikt is, maar is het wel te doen? Die ring lijkt mij fijn werken en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 94_RD
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 24-08-2021
jwakie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:02:
Ik ben helemaal niet thuis in horloges. Hoe bepaal je het te kiezen formaat? Doen heren sowieso de 46mm of is het gangbaar voor een man om voor de 42mm te gaan?

Ik ben van plan om ook te gaan sporten met het horloge om. Ik begrijp dat de classic variant minder geschikt is, maar is het wel te doen? Die ring lijkt mij fijn werken en mooier.
Het is puur persoonlijke smaak. Als je twijfelt over welk formaat je moet nemen, kan je beter even naar een winkel zoals Media Markt gaan om het te gaan passen.

De Classic draait precies dezelfde software als de normale variant, dus ik ga er van uit dat ze allebei hetzelfde kunnen kwa sportfunctionaliteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:20

servies

Veni Vidi Servici

Ik had 'm op m'n verlanglijstje staan tot ik dit las in de (p)review door tweakers
Zelfs de assistent is die van Samsung: een klik op de zijknop brengt je bij Bixby, niet bij Google Assistant
Tenzij die vervangen kan worden is het een no go voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
94_RD schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

Het is puur persoonlijke smaak. Als je twijfelt over welk formaat je moet nemen, kan je beter even naar een winkel zoals Media Markt gaan om het te gaan passen.

De Classic draait precies dezelfde software als de normale variant, dus ik ga er van uit dat ze allebei hetzelfde kunnen kwa sportfunctionaliteiten.
Ik dacht ook aan MediaMarkt inderdaad. Ze zullen vast horloges hebben van soortgelijke formaat.

Ik heb een 50 euro kortingscode van androidplanet vandaar dat ik het eigenlijk voor dat ze beschikbaar zijn bepaald moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
patrickt35 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:14:
[...]

Het is software technisch gezien natuurlijk een kleine aanpassing. Met het Apple horloge kan het in ieder geval wel.
Volgens mij zit die 180 graden flip mode er wel in hoor? Moet je niet bij de installatie al aangeven aan welke arm je hem gaat dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
renzo4000 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:35:
[...]

Volgens mij zit die 180 graden flip mode er wel in hoor? Moet je niet bij de installatie al aangeven aan welke arm je hem gaat dragen?
Dat kan ik je as vrijdag pas vertellen. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:55

Ik vind die 46 mm veel te groot, ook al heb ik best forse polsen. Mijn huidige horloge is iets van 41 mm, dus ik heb 42 mm gekozen. Simpele tip: knip een cirkel van de gewenste diameter uit papier en leg op je pols.. Ik hoop trouwens wel dat het horlogebandje lang genoeg is; volgens Samsung is de M/L te kort voor mijn polsomtrek maar we gaan het zien.

Voor het sporten is het gewicht natuurlijk wel een behoorlijk verschil, daarom wordt de niet-classic hier eerder voor aangeraden. Lastig hier iets zinnigs over te zeggen voor een ander, voor mij zelf maakt het niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedgy

Als vrouw heb ik een wat smallere arm en ben ik bij de orginele galaxy watch voor 42mm gegaan zodat het niet te groot wordt. Mijn vriend ging juist voor 46mm.

Voor de watch 4 ga ik voor de 44mm, niet de classic variant dus. De reden hiervoor is omdat 44mm me ook wel te doen leek op een kleinere pols, en dan heb ik een betere watch dan de 40mm of 42mm versie (want grotere accu en groter scherm met hogere resolutie).
Ik ben laatst naar de mediamarkt gegaan waar ze flink wat Samsung watches hadden met dezelfde formaten als deze nieuwe watches. Daar kon ik uitproberen of de 44mm inderdaad niet te groot oogt, bovendien kon ik de digitale bezel ook even uitproberen gezien ik die straks ga missen (de galaxy watch active 2 had ik geprobeerd in 40mm en 44mm, ze hadden ook de originele Galaxy watch 42mm en 46mm wat gelijk is aan de classic).

Ik ben blij met mijn keuze, maar het is erg persoonlijk wat voor jou het beste is!
Dat de classic minder goed zou zijn voor het sporten is alleen vanwege het wat zwaardere gewicht, dus ook dit is persoonlijk in hoeverre je dit vervelend vind, en is wellicht afhankelijk van wat je doet en hoevaak.

[ Voor 4% gewijzigd door Hedgy op 17-08-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Terranova schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:40:
[...]

Waar heb je besteld?

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
Bedankt voor de tips. Ik ben na het zien van een aantal video's toch maar de watch 4 40mm active gaan bestellen voor 218 euro.
Prima prijs voor mijn eerste smartwatch en ik ben nog niet toe aan een grote klok aan mijn pols.

Voor de mensen die een uitgebreide review willen zien. Die van Flossy Carter op youtube is erg uitgebreid hij laat veel menu's etc. zien. 52 min :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-06 21:03
Whoops, verkeerde topic

[ Voor 98% gewijzigd door bjorntju op 18-08-2021 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 22:56
Ik heb de Watch 3. Grote nadelen: Voice Assistent (Bixby) niet in NL, geen sync met Google Fit en geen kompas. Hoe is dat met de Watch 4 (is/komt Google Assistent NL beschikbaar)?

Verder krijg ik niet scherp welke uitvoering nu Gorilla DX en welke DX+ heeft.

Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDay
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat wordt bedoeld met "LTE optioneel" precies? Ik lees op Reddit ook dat er een LTE versie is ofzo. Ik heb de classic 4 in pre-order, gekocht via samsung.com en daar kon ik geen LTE versie kiezen, enkel Bluetooth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 08:37
Kees030 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 01:23:
Ik heb de Watch 3. Grote nadelen: Voice Assistent (Bixby) niet in NL, geen sync met Google Fit en geen kompas. Hoe is dat met de Watch 4 (is/komt Google Assistent NL beschikbaar)?

Iemand die dat weet?
Google Assistant komt naar de GW4, alleen is er momenteel nog niet. Tevens hebben ze nu beide een kompas aan boord.

De Galaxy Watch4 heeft DX+ glas en de Classic heeft DX glas.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberJohn op 18-08-2021 08:03 ]

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 19:39
Dx en Dx+ zijn hetzelfde alleen Dx+ is iets kras bestendiger.

https://www.google.com/am...ed-smartphone-cameras.amp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy

Iemand die dat weet?
LTE versie is inderdaad niet verkrijgbaar in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Hedgy schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:33:
[...]

@Of-Aaargh ik zag eergisteren een review op YT en hierin werd wel gezegd dat je de functie van de fysieke knoppen kon wijzigen/wisselen. Het kwam op mij over dat het dus wel mogelijk is om hem rechts te kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
CappieL schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

@Of-Aaargh ik zag eergisteren een review op YT en hierin werd wel gezegd dat je de functie van de fysieke knoppen kon wijzigen/wisselen. Het kwam op mij over dat het dus wel mogelijk is om hem rechts te kunnen dragen.
Dat wisselen van de functies van knoppen kon ook in Tizen (althans het instellen van dubbelklikken). En in de vorige versie van Wear OS kon het ook al. Maar dat staat los van het omdraaien van de interface, zodat je het horloge aan je rechterpols kunt dragen met de knoppen aan de linkerkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
Samsung zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:19
Ik vind het een lastige keuze. Ik wil sowieso voor een LTE uitvoering gaan. Maar ja bestellen in Italië of Mediamarkt Duitsland ? Vraag blijft toch gaat dit dan werken in NL als provider de esim voor smartwatches gaan ondersteunen. Er zijn steeds meer tekenen dat dit wellicht aan het einde van dit jaar gaat plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
mavical schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:43:
Ik vind het een lastige keuze. Ik wil sowieso voor een LTE uitvoering gaan. Maar ja bestellen in Italië of Mediamarkt Duitsland ? Vraag blijft toch gaat dit dan werken in NL als provider de esim voor smartwatches gaan ondersteunen. Er zijn steeds meer tekenen dat dit wellicht aan het einde van dit jaar gaat plaatsvinden.
Er is op dit moment geen provider in Nederland die een e-sim levert voor een smartwatch. T-Mobile is er schijnbaar mee bezig, maar een datum is niet genoemd.
Misschien ergens in 2022. En dan nog moet je daar dan de hoofdprijs voor gaan betalen.
Ik wilde ook graag LTE, maar ik vind het niet de moeite waard om te gaan wachten. Vraag jezelf af wanneer je zonder telefoon je huis verlaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
Apart dat het Premium model dan niet het krasbestendiger DX+ heeft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 19:39
Kees030 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Apart dat het Premium model dan niet het krasbestendiger DX+ heeft :S
Denk dat er dus ook iets van een nadeel zit aan de DX+ variant. Misschien iets minder helder of reflecteert meer.

Het premium model heeft iig de roterende bezel die 1mm ofzo uitsteekt. Dit zal het aantal situaties waar krassen mee kunnen ontstaat een heel stuk beperken (denk aan je horloge plat op een tafel ofzo neerleggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
patrickt35 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Er is op dit moment geen provider in Nederland die een e-sim levert voor een smartwatch. T-Mobile is er schijnbaar mee bezig, maar een datum is niet genoemd.
Misschien ergens in 2022. En dan nog moet je daar dan de hoofdprijs voor gaan betalen.
Ik wilde ook graag LTE, maar ik vind het niet de moeite waard om te gaan wachten. Vraag jezelf af wanneer je zonder telefoon je huis verlaat....
In berichten van Huawei bij de verkoop van hun laatste smartwatch LTE geven ze aan dat ze met providers in onderhandeling zijn en verwachten dat LTE aan het einde van het jaar hier in NL operationeel zal gaan worden. Kan natuurlijk ook een stukje marketing van ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
mavical schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

In berichten van Huawei bij de verkoop van hun laatste smartwatch LTE geven ze aan dat ze met providers in onderhandeling zijn en verwachten dat LTE aan het einde van het jaar hier in NL operationeel zal gaan worden. Kan natuurlijk ook een stukje marketing van ze zijn.
Maar dan nog zal je er een extra bedrag pm voor moeten gaan betalen, in plaats van dat je een extra e-sim op je huidige abo besteld. En die extra kosten vind ik het niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zonet ook de classic grijs 46mm besteld bij Samsung. Grijs vind ik iets stylisher en makkelijker te combineren met straps/bands.

LTE maakt me niet zoveel uit. Ik heb tegelijkertijd ook de Flip Z 3 besteld, dus die heb ik altijd wel bij me, ook tijdens het sporten.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
kramon schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:04:
Zonet ook de classic grijs 46mm besteld bij Samsung. Grijs vind ik iets stylisher en makkelijker te combineren met straps/bands.

LTE maakt me niet zoveel uit. Ik heb tegelijkertijd ook de Flip Z 3 besteld, dus die heb ik altijd wel bij me, ook tijdens het sporten.
Goede keuze. Die heb ik namelijk ook🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Klopt het dat sommige functies van de watch enkel werken met een Galaxy smartphone? Ik heb een pixel, dus dat zou balen zijn.

Edit: klopt dus. Bijna ge-preordered, maar in dit geval pas ik. https://www.reddit.com/r/...t_new_features_only_work/

[ Voor 40% gewijzigd door Smartphonetips op 18-08-2021 22:11 ]

• patrickt35
Ik ben benieuwd of de Watch 4 Wifi 5Ghz ondersteunt.
Mijn "oude" Frontier, en de active 2 van mijn vrouw ondersteunen dit niet.

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Ik heb de Watch 3. Grote nadelen: Voice Assistent (Bixby) niet in NL, geen sync met Google Fit ...
Hier gebruik ik https://play.google.com/s...d=nl.appyhapps.healthsync voor. Misschien wat voor jou?

• renzo4000
patrickt35 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:08:
Ik ben benieuwd of de Watch 4 Wifi 5Ghz ondersteunt.
Mijn "oude" Frontier, en de active 2 van mijn vrouw ondersteunen dit niet.
Volgens deze specsheet wel: https://www.myhealthyappl...atch-4-vs-galaxy-watch-3/

Connectivity Bluetooth 5.0; WI-FI 2.4 and 5.0 GHz; GSM, HSPA, LTE, and NFC enabled. A-GPS/GLONASS/Beidou/Galileo. LTE on cellular models

Maar de voorkeur zou m.i. 2.4Ghz moeten zijn, groter bereik en lager energie verbruik. Voor de kleine beetje data wat verzonden wordt is het geen meerwaarde om 5Ghz te moeten gebruiken. Het is fijn dat het kan wanneer er geen 2.4GHz wifi punt beschikbaar is.

• men-noemt-m-o
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-05 12:49
Smartphonetips schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:00:
Klopt het dat sommige functies van de watch enkel werken met een Galaxy smartphone? Ik heb een pixel, dus dat zou balen zijn.

Edit: klopt dus. Bijna ge-preordered, maar in dit geval pas ik. https://www.reddit.com/r/...t_new_features_only_work/
Ik vraag me af of het klopt wat androidcentral zegt. Op de Samsung website staat alleen bij de bloeddrukmeting en ECG dat een Galaxy telefoon vereist is, dat geven ze niet aan voor de body composition, zuurstofmeting of slaaptracking.

• renzo4000
BigDay schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:06:
Wat wordt bedoeld met "LTE optioneel" precies? Ik lees op Reddit ook dat er een LTE versie is ofzo. Ik heb de classic 4 in pre-order, gekocht via samsung.com en daar kon ik geen LTE versie kiezen, enkel Bluetooth.
Grappig, ik zie op de pagina van Samsung zelf dat Vodafone in Nederland LTE zou moeten ondersteunen. Ik weet alleen niet of Vodafone het zelf ook al weet :P

https://www.samsung.com/g...y-watch4-classic/carrier/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9hRje5XxtrAEPix2piRlFs07Bw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VBaDcnE4e2Nubd3ADLBEzc5Z.png?f=fotoalbum_large

• ErikLC
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-03 17:14
Ik heb er zojuist ook eentje besteld. Een zilveren classic. Ik ben benieuwd hoe de synchronisatie met Google Fit is. Dat zal wel nu perfect in orde zijn.

Daarnaast ben ik benieuwd of ik de huidige standaard wijzerplaat van mijn Watch I ook kan krijgen op de Watch 4. Ik vind dat gewoon een nette wijzerplaat.

• Kees030
Ja, die heb ik ook, maar geeft toch nogal eens sync fouten.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 22:32
ik wacht al dagen om een preorder te plaatsen voor de watch 4 classic 46mm LTE (belgie), maar het ding is al dagen niet meer op voorraad. en dan te weten dat ik er een op dag 1 besteld had, maar terug geannuleerd omdat ik via mijn vrouw haar werk korting kon krijgen. Te lang gewacht natuurlijk... hopelijk komen ze terug op voorraad vooraleer de preorder periode afgelopen is en ik geen duo laadpad meer krijg...

• mavical
renzo4000 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:25:
[...]

Grappig, ik zie op de pagina van Samsung zelf dat Vodafone in Nederland LTE zou moeten ondersteunen. Ik weet alleen niet of Vodafone het zelf ook al weet :P

https://www.samsung.com/g...y-watch4-classic/carrier/

[Afbeelding]
Bijzonder dat Vodafone NL door Samsung als ondersteunende provider wordt genoemd.

• Bozznl
  • Laatst online: 10:56

Bozznl

GT: The Bozzz88

mavical schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:59:
[...]

Bijzonder dat Vodafone NL door Samsung als ondersteunende provider wordt genoemd.
Vorige week via de chat van Vodafone begrepen dat zij gewoon esim ondersteunen voor smartwatches met LTE. Inderdaad wel met een apart mobiel abonnement en (nog) niet het uitbreiden van je huidige mobiele abonnement met een extra esim voor smartwatches ('duo' sim).

Kleine zoektocht bij andere providers kwam ik tot de conclusie dat die het allemaal niet ondersteunen (behalve voor Apple watch hier en daar). Dan zou ik dus prima begrijpen dat Vodafone hier expliciet bij staat.

Maar ja of het allemaal waar is en werkt geen idee. Ik vind het iig geen extra abonnementskosten waard op dit moment (pre paid zou niet werken voor esim).

• Bozznl
  • Laatst online: 10:56

Bozznl

<delete>

[ Voor 98% gewijzigd door Bozznl op 19-08-2021 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 11:19
Zit net even snel te spieken of de Watch 4 classic 42 mm dan een vervanger zal worden van mijn huidige Gear S2 (uit 2015)
https://tweakers.net/pricewatch/compare/475522;1732272/

Maar de specs zijn niet heel erg verschillend.. en dat in 5/6 jaar tijd.
De batterij is identiek zelfs.. terwijl juist die van mij wel iets meer zou mogen zijn.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
DonJunior schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:00:
Zit net even snel te spieken of de Watch 4 classic 42 mm dan een vervanger zal worden van mijn huidige Gear S2 (uit 2015)
https://tweakers.net/pricewatch/compare/475522;1732272/

Maar de specs zijn niet heel erg verschillend.. en dat in 5/6 jaar tijd.
De batterij is identiek zelfs.. terwijl juist die van mij wel iets meer zou mogen zijn.
Het is maar wat je niet veel verschil noemt. 😑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
patrickt35 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:06:
[...]

Het is maar wat je niet veel verschil noemt. 😑
Vanwaar deze opmerking?
De batterij en proc zijn bijna identiek.. Scherm is wellicht iets beter, maar heb nou niet het idee dat die van de S2 zo slecht is. De Watch 4 heeft inderdaad meer features.. maar dan lijkt het mij dat deze alleen maar sneller leeg is dan mijn huidige horloge. (vanwege de evengrote batterij)
Gewoon zorgen vanaf mijn kant.. niet om iets af te zeiken ofzo.. hoop juist dat men mij kan tegenspreken.
Ik doe nu rustig twee dagen met mijn S2..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:00
Bezorger is al onderweg met de Watch 4.
Wordt einde van de middag geleverd.
Week eerder dan werd gezegd.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
DonJunior schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:09:
[...]

Vanwaar deze opmerking?
De batterij en proc zijn bijna identiek.. Scherm is wellicht iets beter, maar heb nou niet het idee dat die van de S2 zo slecht is. De Watch 4 heeft inderdaad meer features.. maar dan lijkt het mij dat deze alleen maar sneller leeg is dan mijn huidige horloge. (vanwege de evengrote batterij)
Gewoon zorgen vanaf mijn kant.. niet om iets af te zeiken ofzo.. hoop juist dat men mij kan tegenspreken.
Ik doe nu rustig twee dagen met mijn S2..
Watch 4 heeft 3 x meer werkgeheugen, 4 x meer opslag, beter scherm etc.
Als je de nieuwe functie niet denkt te gaan gebruiken / gaat gebruiken, dan zal er niet veel verschil zijn.
Hij geeft nog steeds de tijd weer :), die is niet gewijzigd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 21:22
Heeft iemand ook een idee of de dual wireless charger dir je erbij kan krijgen nu magnetic is bij een van de laadpunten?

Ik krijg er geen beeld bij welk type ze er nou exact bij doen want er zijn meerdere dual wireless charge pads gemaakt.

Mijn huidige, de iets ronde, is niet magnetic dus het horloge (s3 frontier) ligt er niet altijd meteen goed op en gaat dan snachts lopen piepen dat ie leeg is of niet meer laad. Als deze actie een adere levert kan is het voor mij wel interessant om toch voor die actie te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
BubbaNL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:42:
Heeft iemand ook een idee of de dual wireless charger dir je erbij kan krijgen nu magnetic is bij een van de laadpunten?

Ik krijg er geen beeld bij welk type ze er nou exact bij doen want er zijn meerdere dual wireless charge pads gemaakt.

Mijn huidige, de iets ronde, is niet magnetic dus het horloge (s3 frontier) ligt er niet altijd meteen goed op en gaat dan snachts lopen piepen dat ie leeg is of niet meer laad. Als deze actie een adere levert kan is het voor mij wel interessant om toch voor die actie te gaan.
Zal vanmiddag als ik op tijd thuis ben of als het bij de buren is geleverd voor je kijken en laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

RvD86 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:11:
Bezorger is al onderweg met de Watch 4.
Wordt einde van de middag geleverd.
Week eerder dan werd gezegd.

Ben benieuwd!
Waar heb je hem besteld? Ik verwacht namelijk de Fold 3 op zeer korte termijn en wil graag voor mijn vakantie de 26e alles hebben zodat ik "compleet" ben en niet met een aftands horloge moet lopen... :X

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
MazeWing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Waar heb je hem besteld? Ik verwacht namelijk de Fold 3 op zeer korte termijn en wil graag voor mijn vakantie de 26e alles hebben zodat ik "compleet" ben en niet met een aftands horloge moet lopen... :X
Via ING op de Samsung website.
Dus eigenlijk gewoon rechtstreeks bij Samsung.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingCrow
  • Laatst online: 28-05 12:34
BubbaNL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:42:

Ik heb de watch met de dual wireless charger vanochtend ontvangen en hij is licht magnetisch, als je de watch richting het "kuiltje" op de lader beweegt springt hij vanzelf naar het midden toe.

Helaas nog 3 weken wachten tot het mooiere bandje geleverd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

RvD86 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:57:
[...]

Via ING op de Samsung website.
Dus eigenlijk gewoon rechtstreeks bij Samsung.
Ok, dat geeft de burger moed. Heb je de classic of de "gewone" besteld?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BubbaNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 21:22
FlyingCrow schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Ik heb de watch met de dual wireless charger vanochtend ontvangen en hij is licht magnetisch, als je de watch richting het "kuiltje" op de lader beweegt springt hij vanzelf naar het midden toe.

Thanks,

Het is dus de meer vierkante charger dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
CappieL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Watch 4 heeft 3 x meer werkgeheugen, 4 x meer opslag, beter scherm etc.
Als je de nieuwe functie niet denkt te gaan gebruiken / gaat gebruiken, dan zal er niet veel verschil zijn.
Hij geeft nog steeds de tijd weer :), die is niet gewijzigd :+
Maar dat is het punt.. waar heb ik 4x zoveel opgslag voor nodig? Wat sla je op op je horloge (oprechte vraag) ik heb er in het begin wat foto's op gezet om te testen maar verder doe ik dat nooit.
Muziek gaat via Spotify en zoveel apps heb ik er niet op draaien.
Ik gebruik vooral de timers, stopwatch, stappenteller, hartslagmeter en de notificaties..
In het begin speelde ik er wel eens een spelletje op.. gewoon omdat het kan.. maar dat voegt eigenlijk ook niets toe. Ook gebruikte ik hem wel eens voor navigatie maar vind mijn telefoon gewoon handiger daarin.
Werkgeheugen is wellicht fijn.. maar vind de S2 nou niet echt langzaam ofzo.. ding werkt erg goed.

Het zijn gewoon oprechte vragen.. omdat ik zoekende ben.. maar had verwacht dat na zoveel jaar er wel een grotere batterij in zou zitten waarmee hij wellicht een week zou mee gaan.. ipv twee dagen.
Dat vind ik gewoon oprecht jammer want zou hem graag kopen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
FlyingCrow schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Vreemd.... Bij mij zat de dualcharger er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyingCrow
BubbaNL schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Thanks,

Het is dus de meer vierkante charger dus?
type: EP-P4300TBEGEU
https://www.samsung.com/n...duo-black-ep-p4300tbegeu/

Maar de bijgeleverde kabel helaas niet 2x usb-c maar met nog de traditionele usb aan 1 kant.
patrickt35 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Vreemd.... Bij mij zat de dualcharger er niet bij.
ik heb die van mij rechtstreeks bij Samsung besteld

[ Voor 23% gewijzigd door FlyingCrow op 20-08-2021 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
FlyingCrow schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

type: EP-P4300TBEGEU
https://www.samsung.com/n...duo-black-ep-p4300tbegeu/

Maar de bijgeleverde kabel helaas niet 2x usb-c maar met nog de traditionele usb aan 1 kant.

[...]

ik heb die van mij rechtstreeks bij Samsung besteld
Ik ook. Wat staat er bij jou op de pakbon?

[ Voor 4% gewijzigd door patrickt35 op 20-08-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb zojuist bij belsimpel de zwarte Watch 4 44mm besteld (dus de "non" classic) icm die €50 korting. Hopelijk is ie er voor de 26e zodat ik zowel de fold 3 als de watch heb voordat ik op vakantie ga.

Bij de aankondiging vorige week dacht ik dat de classic mijn voorkeur zou hebben, maar toen ik ze allen dinsdag bij de MediaMarkt zag vond ik de classic er eigenlijk behoorlijk "goedkoop" uit zien. Vooral de zilveren zag er, zeker icm die witte strap (die ridged straps zien er in mijn optiek sowieso niet uit), uit als een veredeld kermishorloge. De normale versies van de Watch 4 hebben in mijn optiek een boel meer stijl en lijken in dat opzicht meer op een ronde apple watch.

Mijn vriendin heeft de Active 2 en dat vond ik ook al een mooi en stijlvol horloge. De Watch 4 heeft een net wat robuuster en stoerdere uitstraling zonder in elegantie in te boeten. Het enige jammere is dat het aluminium is en geen rvs (alhoewel ik tzt echt nog wel een rvs versie verwacht, zoals ze ook bij de active 2 hebben gedaan). Na praktisch elke combinatie in de samsung watch studio gedaan te hebben, denk ik dat de volledig zwarte versie de meest "veilige" optie is, die het beste met alle bandjes te combineren is, waarbij een bruin lederen bandje samen met de zwarte sportband er het meeste op zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Nu online
DonJunior schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

Het zijn gewoon oprechte vragen.. omdat ik zoekende ben.. maar had verwacht dat na zoveel jaar er wel een grotere batterij in zou zitten waarmee hij wellicht een week zou mee gaan.. ipv twee dagen.
Ik wil hem gaan gebruiken voor tijdens het sporten en dan wil ik niet met een telefoon rondlopen, dus als ik muziek kan opslaan (MP3, of offline Spotify) dan kun je die extra opslag denk ik wel goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingCrow
patrickt35 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Ik ook. Wat staat er bij jou op de pakbon?
Het lijkt erop dat ik geluk heb gehad dan.

Zowel de watch als de charger staan op de pakbon. (11 augustus besteld, wellicht beperkte voorraad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
FlyingCrow schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Het lijkt erop dat ik geluk heb gehad dan.

Zowel de watch als de charger staan op de pakbon. (11 augustus besteld, wellicht beperkte voorraad?)
Ik 15 augustus. Dus inderdaad misschien beperkte voorraad. Vanmiddag toch maar even een belletje er aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
Ik heb 'm binnen :) eerste impressie is goed, bandje is echt echt echt 20mm haha (staat er op). Duo wireless charger is magnetisch bij het deel voor de watch. Ik kan nog geen leftie mode vinden in de settings, vgm is daar wel een wear os app voor maar ik vind het zelf niet nodig.

Om maar een paar vragen die ik langs zag komen te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Mijne is ook binnen, helaas wel zonder de extra lader :(
Heel erg benieuwd hoe het gaat werken, 1e smartwatch voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Mijn eerste indruk is dan ook dat het een normaal Tizen horloge is, met toegang tot de Playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees030
Hedgy schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:33:
Ik heb 'm binnen :) eerste impressie is goed, bandje is echt echt echt 20mm haha (staat er op). Duo wireless charger is magnetisch bij het deel voor de watch. Ik kan nog geen leftie mode vinden in de settings, vgm is daar wel een wear os app voor maar ik vind het zelf niet nodig.

Om maar een paar vragen die ik langs zag komen te beantwoorden :)
Kun je een (tweede) watch opladen op het linkse deel van de lader of is dat deel alleen voor telefoon geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-05 15:04
Stomme vraag misschien, maar is de Watch 4 een flinke verbetering t.o.v. de Gear Fit 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 17:04

R2L

MazeWing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:49:
Ik heb zojuist bij belsimpel de zwarte Watch 4 44mm besteld (dus de "non" classic) icm die €50 korting. Hopelijk is ie er voor de 26e zodat ik zowel de fold 3 als de watch heb voordat ik op vakantie ga.

Bij de aankondiging vorige week dacht ik dat de classic mijn voorkeur zou hebben, maar toen ik ze allen dinsdag bij de MediaMarkt zag vond ik de classic er eigenlijk behoorlijk "goedkoop" uit zien. Vooral de zilveren zag er, zeker icm die witte strap (die ridged straps zien er in mijn optiek sowieso niet uit), uit als een veredeld kermishorloge. De normale versies van de Watch 4 hebben in mijn optiek een boel meer stijl en lijken in dat opzicht meer op een ronde apple watch.
Mmm, ik vond de zilveren RVS Classic (behalve dat witte bandje) juist het mooist. Ik heb nu de Active 2 RVS, maar ik mis de rotating bezel die ik wel had op mijn zwarte Watch Gear S3 Frontier, dus voor mij nu toch weer een 46 mm Classic in het zilver met die 50 euro korting, want daar zie je beschadigingen het minste op. En van die 50 euro korting koop ik wel een mooi nieuw horlogebandje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door R2L op 20-08-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 20:42

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Iemand een idee welke maat bandje je krijgt bij de watch 4 classic 42mm?
Ik bedoel dus de lengte van het bandje M/L of S/M

[ Voor 26% gewijzigd door wielhelm op 20-08-2021 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 17:04

R2L

wielhelm schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:24:
Volgens Coolblue 20mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wendyet
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-05 23:50
wielhelm schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:24:
Ik bedoel dus de lengte van het bandje M/L of S/M
Als het goed is S/M. Staat bij dat het bandje wordt aanbevolen voor polsomtrek 15 tot 17 cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hedgy
Kees030 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

Kun je een (tweede) watch opladen op het linkse deel van de lader of is dat deel alleen voor telefoon geschikt?
Nee dat deel werkt alleen met een telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DonJunior schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:17:
[...]

Maar dat is het punt.. waar heb ik 4x zoveel opgslag voor nodig? Wat sla je op op je horloge (oprechte vraag) ik heb er in het begin wat foto's op gezet om te testen maar verder doe ik dat nooit.
Muziek gaat via Spotify en zoveel apps heb ik er niet op draaien.
Ik gebruik vooral de timers, stopwatch, stappenteller, hartslagmeter en de notificaties..
In het begin speelde ik er wel eens een spelletje op.. gewoon omdat het kan.. maar dat voegt eigenlijk ook niets toe. Ook gebruikte ik hem wel eens voor navigatie maar vind mijn telefoon gewoon handiger daarin.
Werkgeheugen is wellicht fijn.. maar vind de S2 nou niet echt langzaam ofzo.. ding werkt erg goed.

Eeehmm ben je nou op zoek naar punten om een nieuwe Watch 4 te rechtvaardigen voor jezelf of juist punten om geen nieuwe te hoeven kopen en je huidige S2 te houden waar je kennelijk nog helemaal tevreden over bent ;). Ik heb het gevoel het laatste. Ik ben bang dat je in dit topic dan niet veel aanknopingspunten gaat vinden.

De Watch 4 is natuurlijk zeker een verdere evolutie van jouw S2. En zoals dat bij evolutie vaak gaat is dat met kleine stapjes. De essentie is nog steeds een "horloge" met "smart" functonaliteit. De GW4 heeft zeer zeker interessante dingen te bieden die jouw S2 niet heeft waaronder:

- Veel meer sensoren tbv gezondheidtracking en fitness
- Zoals gezegd meer geheugen
- Efficiëntere en snellere processor (dus in accuduur merk je niet veel verschil, maar door de toevoeging van vele nieuwe hardware en mogelijkheden kan met dezelfde accu toch dezelfde accuduur behouden blijven)
- Nieuw OS > Wear OS met een Tizen samenwerking > kan allemaal goede dingen gaan opleveren in de toekomst
- Meer apps beschikbaar ... hopelijk binnenkort ook Google Pay, Google assistant
- etc etc etc

Maar dan even een interesse vraag... waarom 7 dagen accuduur? Kom jij nooit in de buurt van een lader binnen 2 dagen? Natuurlijk zou het mooi zijn als het kan maar is voor mij echt geen dealbreaker. Vind het zelfs wel fijn als ie even afgaat na een hele dag dragen. Een grote accu kan natuurlijk, maar die moet ook nog ergens in passen. Je krijgt dan dus ook een grotere smartwatch, misschien ook niet echt wat je wil? Je kan hem wel in een spaarstand zetten en meet ie toch nog genoeg zaken die jij wil. Dan gaat ie zeker wel een kleine week mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@renzo4000 Nou ik zag een advertentie voorbij komen van de GW4 en dacht.. 'wauw eindelijk weer eentje die er strak uitziet en mogelijk een opvolger voor mijn GS2'
Vervolgens ga ik specs vergelijken.. en valt het de verbetering na 5 jaar me een beetje tegen. Dus dat ventileer ik in de hoop dat ik misschien iets over het hoofd zie.. inderdaad om een reden te vinden om de S2 te vervangen.

Vervolgens krijg ik een aantal argumenten terug die ik niet sterk genoeg vind (want sterkere proc? scheelt maar 0,18 ghz.. da's geen heel groot verschil).. meer geheugen heb ik persoonlijk niet nodig want ik sla niets op en dan moet ik me ineens gaan verdedigen in dit topic. Da's jammer en onnodig.

Nja al met al ben ik misschien gewoon een beetje teleurgesteld dat de progressie op het gebied van smartwatches niet zo heel snel gaat als bij telefoons..

Iets meer accu was fijn geweest zodat ik hem niet elke avond persé moet opladen.. (op mn nachtkastje) en dat als ik eens een keer een avondje of weekend weg ben ik niet persé de oplader hoef mee te zeulen. (telefoon laadt op in de auto, dat lukt nog niet met het horloge ;) )
En inderdaad.. 7 dagen is geen must (was ook maar een voorbeeld) .. maar iets meer dan een 5 jaar oud horloge had ik wel verwacht.

Is dat gek?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Laatst online: 09-05 15:53
renzo4000 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:13:
[...]
- Meer apps beschikbaar ... hopelijk binnenkort ook Google Pay, Google assistant
Google Pay kun je alvast gewoon installeren hoor. Ben er nog niet mee naar de winkel geweest, maar ik kon activeren, ik zag mijn kaart en NFC reageert als ik hem bij tegen mijn telefoon aanbots.

Helaas werkt de bloeddruk meter en het electrocardiogram niet. Ik heb namelijk geen Samsung telefoon en de app (Samsung Health Monitor) is voor mij verborgen in de Play store (.be in ieder geval).

Heb ondertussen wel een "gehackte" versie gesideload op mijn telefoon, maar vooralsnog nog geen success mee gehad. Moet je de regio van je watch op US zetten of iets dergelijks. Van't weekend nog wat tijd insteken. Belachelijke zaak, dit. Ik wil best van Fitbit naar Samsung Health overstappen, maar dan wil ik ook wel alle functies kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Laatst online: 23-11-2023
KaiZas schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Google Pay kun je alvast gewoon installeren hoor. Ben er nog niet mee naar de winkel geweest, maar ik kon activeren, ik zag mijn kaart en NFC reageert als ik hem bij tegen mijn telefoon aanbots.
Waar vind jij google pay in de store? ik zie hem niet in de play store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Laatst online: 09-05 15:53
J-air schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Waar vind jij google pay in de store? ik zie hem niet in de play store
Ik heb gewoon de Google Play store geopend en dan via spraakbesturing "google pay" gezegd. De app kwam meteen naarboven. Misschien BE only?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

DonJunior schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:26:
@renzo4000 Nou ik zag een advertentie voorbij komen van de GW4 en dacht.. 'wauw eindelijk weer eentje die er strak uitziet en mogelijk een opvolger voor mijn GS2'
Vervolgens ga ik specs vergelijken.. en valt het de verbetering na 5 jaar me een beetje tegen. Dus dat ventileer ik in de hoop dat ik misschien iets over het hoofd zie.. inderdaad om een reden te vinden om de S2 te vervangen.

Vervolgens krijg ik een aantal argumenten terug die ik niet sterk genoeg vind (want sterkere proc? scheelt maar 0,18 ghz.. da's geen heel groot verschil).. meer geheugen heb ik persoonlijk niet nodig want ik sla niets op en dan moet ik me ineens gaan verdedigen in dit topic. Da's jammer en onnodig.

Nja al met al ben ik misschien gewoon een beetje teleurgesteld dat de progressie op het gebied van smartwatches niet zo heel snel gaat als bij telefoons..

Iets meer accu was fijn geweest zodat ik hem niet elke avond persé moet opladen.. (op mn nachtkastje) en dat als ik eens een keer een avondje of weekend weg ben ik niet persé de oplader hoef mee te zeulen. (telefoon laadt op in de auto, dat lukt nog niet met het horloge ;) )
En inderdaad.. 7 dagen is geen must (was ook maar een voorbeeld) .. maar iets meer dan een 5 jaar oud horloge had ik wel verwacht.

Is dat gek?
Een pentium 4 heeft een hogere kloksnelheid dan veel nieuwere cpu’s….

Kloksnelheid zegt nauwelijks meer iets. De nieuwe soc in de watch 4 is stukken krachtiger en tot veel meer in staat. Zeker in de toekomst kan dit echt wel voordelen hebben. Ik durf zelfs te stellen dat de watch 4 qua hardware 1 van de grootste stappen in 4+ jaar is geweest op non-Apple smartwatch gebied.

Ook zouden de sensoren stukken beter en betrouwbaarder moeten zijn. Iets waar je uiteindelijk iedere dag de voordelen van merkt.

Qua accu lijkt het erop dat men genoegen neemt met heel de dag door komen (met always in display) en alle uurtjes extra mooi meegenomen zijn. Dit zien we ook bij andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
DonJunior schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:26:

Is dat gek?
De processor is sneller maar vooral efficiënter en nu gebakken op 5nm. Wat je zelf al had opgemerkt was de snelheid van de afgelopen Samsung smartwatches prima op orde in vergelijking met de WearOs watches waar vaak de eeuwenoude 3100 soc in zat.

Je krijgt er een standaard ladertje bij (die kan je ook in je auto leggen natuurlijk) en nu met een actie een dual wireless charger, mooi voor op het nachtkastje. Problem solved I would say ;)

Maar ik denk dat voor jou de S2 dan gewon nog prima is en je de GW4 gewoon moeten laten gaan. Wellicht dat de GW5 wel interessant gaat zijn voor je.

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen