Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-05 18:32
patrickt35 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 12:51:
Wanneer je een Ferrari koopt, zet je toch ook geen houten blok onder het gaspedaal?
Wel als je er anders maar 50 km mee kan rijden (om de analogie kloppend te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 23:54
Arjan P schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:03:
[...]

Wel als je er anders maar 50 km mee kan rijden (om de analogie kloppend te maken).
Wanneer je vol gas op en neer naar je werk kan elke dag, dan niet. (Om het helemaal kloppend te maken) 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mensen met problemen met de Wearable app: Welke beveiligingsupdate hebben jullie erop staan?

Ik lees op internet dat de problemen ontstaan na de Januari beveilingsupdate. Mijn S21+ staat nog op December en als het klopt dat de problemen ontstaan na de Januari update denk ik dat ik de update maar even oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:24
Gismo1979 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:57:
Mensen met problemen met de Wearable app: Welke beveiligingsupdate hebben jullie erop staan?

Ik lees op internet dat de problemen ontstaan na de Januari beveilingsupdate. Mijn S21+ staat nog op December en als het klopt dat de problemen ontstaan na de Januari update denk ik dat ik de update maar even oversla.
Afgelopen woensdag de update binnen gekregen en geïnstalleerd.
De beveiligingsupdates is nog steeds van 1 december 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:39

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gismo1979 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 14:57:

Beveiligingsupdate van de telefoon of horloge? Horloge heeft beveiligingsupdate 1 dec 2023, telefoon (Galaxy Fold 4) nu ook nog maar daar staat een update voor klaar zie ik. Ik wacht dan ook nog even met updaten. Maakt het ook uit welke android versie je hebt? Ik gok dat je S21 nog Android 13 heeft? Ik heb net voor kerst Android 14 gekregen...

Galaxy Wearable versie 2.2.57.23202461

Galaxy Watch 4 Manager versie 2.2.11.24010251

Bij mij gaf het dagoverzicht op de telefoon (hartje met groen, blauw en roze met de stappen, minuten en calorieën) niet de laatste waarde weer, maar even verwijderen en opnieuw toevoegen heeft dat volgens mij opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
gwystyl schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 15:23:
[...]

Beveiligingsupdate van de telefoon of horloge? Horloge heeft beveiligingsupdate 1 dec 2023, telefoon (Galaxy Fold 4) nu ook nog maar daar staat een update voor klaar zie ik. Ik wacht dan ook nog even met updaten. Maakt het ook uit welke android versie je hebt? Ik gok dat je S21 nog Android 13 heeft? Ik heb net voor kerst Android 14 gekregen...

Galaxy Wearable versie 2.2.57.23202461

Galaxy Watch 4 Manager versie 2.2.11.24010251

Bij mij gaf het dagoverzicht op de telefoon (hartje met groen, blauw en roze met de stappen, minuten en calorieën) niet de laatste waarde weer, maar even verwijderen en opnieuw toevoegen heeft dat volgens mij opgelost.
Goed punt (y) . Beveiligingsupdate van de telefoon bedoel ik. Mijn S21+ is wel al voorzien van Android 14 (met beveiligingsupdate van December 2023), Galaxy Wearable versie 2.2.57.23202461 en Galaxy Watch 4 Manager versie 2.2.11.24010251.

Overigens heb ik nu nog geen problemen, maar gezien een aantal artikelen over de crashende wearable app die gelinkt wordt met de beveiligingsupdate Januari voor de telefoon (zie bv.: https://www.androidplanet...able-app-werkt-niet-meer/), ben ik me af aan het vragen of ik de Januari update wel moet installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Gismo1979 op 05-01-2024 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 14:00
Heeft iemand wellicht hetzelfde issue als ik. Ik blijf een whatsapp notificatie krijgen op mijn horloge van 1 specifiek app bericht van vorige week ergens. Elke keer als ik een notificatie krijg, komt die mee. Mega irritant. :)
Ik zal wel weer eens uitloggen en inloggen op mijn horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-05 15:10
Ik heb intussen een update gekregen van de galaxy wearable app, die doet het nu weer. Ik moest wel opnieuw de meldingen toestaan nadat ik hem opnieuw opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
poststamp schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 12:18:
Ik heb intussen een update gekregen van de galaxy wearable app, die doet het nu weer. Ik moest wel opnieuw de meldingen toestaan nadat ik hem opnieuw opende.
Toevallig de update naar Galaxy Wearable versie 2.2.57.232102461?

[ Voor 1% gewijzigd door Gismo1979 op 10-01-2024 15:23 . Reden: Typfoutje gewijzigd ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poststamp
Gismo1979 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 14:53:
[...]

Toevallig de update naar Galaxy Wearable versie 2.2.57.23202461?
2.2.57.23102461

[ Voor 4% gewijzigd door poststamp op 10-01-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Laatst online: 23-01 19:13
Sinds gisteren is mijn Smartwach binnen 2 uur leeg.

Apparaatonderhoud zegt dat er geen problemen zijn.

Ik draai Softwareversie R885FXXU1HWL1

Google play verbruikt 7,2%. Is dat hoog?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJREsHV4MTu_2oQezzTkBhznxKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQ7pZHaLB2QF1B7TqS6SEWKg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Amboe op 11-01-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 20:32
DarkAllMan schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:21:
Heeft iemand wellicht hetzelfde issue als ik. Ik blijf een whatsapp notificatie krijgen op mijn horloge van 1 specifiek app bericht van vorige week ergens. Elke keer als ik een notificatie krijg, komt die mee. Mega irritant. :)
Ik zal wel weer eens uitloggen en inloggen op mijn horloge.
Exact hetzelfde probleem. Al van alles geprobeerd. Tot nu toe zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingSizeBas
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 13:12
Kastermaster schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:03:
[...]

Exact hetzelfde probleem. Al van alles geprobeerd. Tot nu toe zonder succes.
Hier had ik ook het probleem.. maar was opeens afgelopen. Geen idee waarom..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkmarianne
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 16:55
Kreeg vandaag de wearable update binnen en alles werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
Amboe schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:08:
Sinds gisteren is mijn Smartwach binnen 2 uur leeg.

Apparaatonderhoud zegt dat er geen problemen zijn.

Ik draai Softwareversie R885FXXU1HWL1

Google play verbruikt 7,2%. Is dat hoog?

[Afbeelding]
Heb maar een hard reset gedaan, nu haalt hij makkelijk een hele dag.
Geen idee wat de batterij zo snel leeg trok :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 13:43
Op mijn Galaxy Watch 4, download ik via Spotify altijd een afspeellijst en ga dan hardlopen en luister dan via Bluetooth oordopjes.
Maaarrrr, de laatste 2 keer dat ik ging rennen, stotterde het geluid onwijs, als ik stil sta gaat het beter, maar zodra ik beweeg stottert ie als een malle, alsof de bluetooth connectie wegvalt. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Sleeon schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:13:
Op mijn Galaxy Watch 4, download ik via Spotify altijd een afspeellijst en ga dan hardlopen en luister dan via Bluetooth oordopjes.
Maaarrrr, de laatste 2 keer dat ik ging rennen, stotterde het geluid onwijs, als ik stil sta gaat het beter, maar zodra ik beweeg stottert ie als een malle, alsof de bluetooth connectie wegvalt. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Misschien ergens een los contact in je oortje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
patrickt35 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Misschien ergens een los contact in je oortje?
Nee, via telefoon doet deze het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:49
Tot nu toe kreeg ik bij het gebruik van Google Assistant Routines altijd de melding, dat de watch 4 geen routines ondersteunt.

Vandaag werden voor mij plotseling wel routines ondersteund bij een Google Assistant spraakopdracht. Ik gebruik de openbare preview van Google Home op mijn telefoon.

Heeft iemand anders ook zo'n ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frepelkweeltje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-05 19:05
Amersfoort schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:26:
...
Vandaag werden voor mij plotseling wel routines ondersteund bij een Google Assistant spraakopdracht. Ik gebruik de openbare preview van Google Home op mijn telefoon.
Heeft iemand anders ook zo'n ervaring?
Hier dezelfde ervaring. Assistant routines werken via watch. (Ook openbare preview van Google Home.)

Dit werd een tijdje geleden aangekondigd, als ik me niet vergis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 14:20
Na 2 jaar heb ik mijn conclusie wel klaar dat dit mijn eerste en laatste samsung watch is. Ik heb de 4 46mm classic en ik kan niet andere zeggen dat het wel 'aardig' is maar mijn verwachtingen zeker niet halen. Bloeddrukmeter is eigenlijk alleen maar een afwijkingsproces op de waarden van de echte meting die je invoert, ECG niet nauwkeurig genoeg om er echt iets mee te kunnen, training detectie zo zo, maar vooral helemaal zat van de updates die dan zaken die goed werken om zeep helpen. Batterijverbruik is de laatste tijd helemaal erg. Nee, niet nog eens. Als het al een smartwatch wordt moet het ook voor het oog nog een stuk aantrekkelijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickt35
JimmyNL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:20:
Na 2 jaar heb ik mijn conclusie wel klaar dat dit mijn eerste en laatste samsung watch is. Ik heb de 4 46mm classic en ik kan niet andere zeggen dat het wel 'aardig' is maar mijn verwachtingen zeker niet halen. Bloeddrukmeter is eigenlijk alleen maar een afwijkingsproces op de waarden van de echte meting die je invoert, ECG niet nauwkeurig genoeg om er echt iets mee te kunnen, training detectie zo zo, maar vooral helemaal zat van de updates die dan zaken die goed werken om zeep helpen. Batterijverbruik is de laatste tijd helemaal erg. Nee, niet nog eens. Als het al een smartwatch wordt moet het ook voor het oog nog een stuk aantrekkelijker.
Zat van de updates? Je hebt er in 6 maanden tijd 1tje gekregen😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
JimmyNL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:20:
Doe een hard reset en alles werkt weer goed.
Ik haal nu ruim 1 dag, terwijl ik eerst halverwege de dag mijn watch aan de lader moest hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Na de overstap van een Galaxy S21+ naar een Galaxy S24U heb ik het horloge overgezet zonder reset. Werkte makkelijk, maar daarna reageerde het horloge niet helemaal lekker meer. Van het weekend maar een reset gedaan. Nu reageert het horloge weer als vanouds.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 17:20
Ik heb nu ruim een week de Garmin Venu 3 als vervanger van mijn (of naast mijn) Galaxy watch 4. Hier wat persoonlijke bevindingen.

WearOS is toch een aardig stukje gelikter dan Garmin. En er is qua smartphone functionaliteit veel meer mogelijk, zeker wat toegevoegde apps betreft. Dat kost ook meer rekenkracht, zie laatste punt.

WearOS vind ik persoonlijk gebruiksvriendelijker dan Garmin.

Betalen gaat met beide horloges soepel (Curve)

Met de Samsung is besturing van gestreamde muziek (Youtube music) heel gemakkelijk. Met de Garmin gaat dat niet, mogelijk wel met bv Spotify.

Notificaties ontvangen en lezen gaat op beiden goed maar is op de Samsung wat handiger en netter dan op de Garmin.

Bluetooth verbinding bij de Samsung is vrijwel probleemloos. Dat is niet zo bij de Garmin met mijn Xiaomi telefoon. En de connect app moet altijd draaien op de achtergrond wat bij miui geen sinecure is.

Google Assistant werkt op de Garmin maar is redelijk knullig. Je moet toestaan dat Assistant werkt op de lockscreen van je telefoon. Bij de GW4 vind ik het overigens ook niet helemaal soepel werken.

Smarthome spulletjes aansturen is bij Garmin minder goed mogelijk.

Bellen is vergelijkbaar.

Ik wandel veel en gebruik daarbij Komoot. De integratie daarvan met Garmin is veel beter.

Registratie en statistieken van alle gezondheid en sport gerelateerde zaken is bij Garmin zonder meer beter geregeld en uitgebreider.

De sensoren van Garmin schijnen accurater te zijn.

Hoera! 5 dagen zonder een lader te moeten bezoeken in plaats van 1 dag. De absoluut grootste pre van Garmin wat mij betreft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:51
Ik heb laatst 12,3 kilometer hardgelopen. Had het horloge van te voren opgeladen,,
En tijdens het lopen met die afstand raakte ik 40 % batterij kwijt... Zijn er nog trucjes om dat groot energie gebruik te minderen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 14:51
WhiteHwk schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:40:
Ik heb laatst 12,3 kilometer hardgelopen. Had het horloge van te voren opgeladen,,
En tijdens het lopen met die afstand raakte ik 40 % batterij kwijt... Zijn er nog trucjes om dat groot energie gebruik te minderen?
Ik ervaar de laatste tijd ook een hoog batterij verbruik bij het loggen van activiteiten. Zojuist een fietsritje van ruim een uur en iets van 60% batterij weg.

Bij wandelen (autmatische detectie) verbruikt die niet veel en staat het scherm niet aan.

Fietsen (handmatig gestart) wel hoog verbruik.

Voorheen kon die vele uren loggen voordat die leeg was.

Ik heb het vermoeden dat het komt dat het display permanent aan stond wat voorheen niet het geval was.
Alway on display staat bij mij in de instellingen in ieder geval uit.

Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
silencedead schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:26:
[...]

Ik ervaar de laatste tijd ook een hoog batterij verbruik bij het loggen van activiteiten. Zojuist een fietsritje van ruim een uur en iets van 60% batterij weg.

Bij wandelen (autmatische detectie) verbruikt die niet veel en staat het scherm niet aan.

Fietsen (handmatig gestart) wel hoog verbruik.

Voorheen kon die vele uren loggen voordat die leeg was.

Ik heb het vermoeden dat het komt dat het display permanent aan stond wat voorheen niet het geval was.
Alway on display staat bij mij in de instellingen in ieder geval uit.

Iemand met een oplossing?
Ben daar ook wel benieuwd naar. Nu ik vooral elke week 12 kilometer ga hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoi, ik heb volgens mij een redelijk simpele vraag en ben redelijk overtuigd dat ik het antwoord al heb. Toch zou ik graag even vragen of iemand hier nog op- of aanmerkingen heeft.

Een smartwatch hoeft van mij niet echt. Echter moet ik wat aan mijn conditie werken. Ik doe 4-5x per week krachttraining en wil er 2x per week lichte cardio bij doen. Daarvoor wil ik graag op mijn hartslag letten.
De apparatuur in de sportschool heeft ook hartslagmeters, maar dan moet je tijdens het sporten handvatten vastpakken en ik vraag mij sowieso af hoe accuraat dat is (maar mogelijk net zo accuraat als een smartwatch).

Nou zag ik dat 2e hands Samsung Galaxy Watch 4 devices prima te betalen zijn. Ik zelf gebruik een Samsung Galaxy S21 Ultra (heb ik ook altijd bij me in de sportschool).

Mijn vraag: Zal een 2e hands Watch 4 volstaan voor hartslagmetingen tijdens het sporten, en eventueel een goede introductie zijn in de wereld van smartwatches? Of moet ik eigenlijk meteen iets nieuwers aanschaffen, zo ja welke dan? Ik heb een beperkt budget (over) voor een smartwatch.

Ik denk dat het best een prima smartwatch kan zijn voor mijn doeleinden, maar lees wel het e.e.a. over heftig accugebruik en onnauwkeurigheden hier in dit topic. Mocht iemand advies hebben dan hoor ik dat graag.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik gebruik de mijne vooral voor hardlopen . Als je echt anderhalf uur gaat lopen verlies je 40 procent accu .
Als je sport in de sportschool op roei apparaat of loopband dan start hij automatisch de meting. Zelfde voor als je wandeld .

Je kan zeker ook je hartslag zien op je horloge, moet je alleen af en toe kijken op je horloge . Voor de rest als eerste smartwatch gebruiker vind ik het een fijn horloge

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:35
Seroczynski schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:17:
Hoi, ik heb volgens mij een redelijk simpele vraag en ben redelijk overtuigd dat ik het antwoord al heb. Toch zou ik graag even vragen of iemand hier nog op- of aanmerkingen heeft.

Een smartwatch hoeft van mij niet echt. Echter moet ik wat aan mijn conditie werken. Ik doe 4-5x per week krachttraining en wil er 2x per week lichte cardio bij doen. Daarvoor wil ik graag op mijn hartslag letten.
De apparatuur in de sportschool heeft ook hartslagmeters, maar dan moet je tijdens het sporten handvatten vastpakken en ik vraag mij sowieso af hoe accuraat dat is (maar mogelijk net zo accuraat als een smartwatch).

Nou zag ik dat 2e hands Samsung Galaxy Watch 4 devices prima te betalen zijn. Ik zelf gebruik een Samsung Galaxy S21 Ultra (heb ik ook altijd bij me in de sportschool).

Mijn vraag: Zal een 2e hands Watch 4 volstaan voor hartslagmetingen tijdens het sporten, en eventueel een goede introductie zijn in de wereld van smartwatches? Of moet ik eigenlijk meteen iets nieuwers aanschaffen, zo ja welke dan? Ik heb een beperkt budget (over) voor een smartwatch.

Ik denk dat het best een prima smartwatch kan zijn voor mijn doeleinden, maar lees wel het e.e.a. over heftig accugebruik en onnauwkeurigheden hier in dit topic. Mocht iemand advies hebben dan hoor ik dat graag.
Ik kocht twee jaar geleden een Galaxy Watch 4 voor 128 euro. Gebruik hem alleen voor het sporten (heart rate, afstand, calorieën, muziek bedienen). Werkt prima. Voor de rest ben ik erachter dat ik smartfuncties vooral maar irritant vind, maar ik ben het type dat alle notificaties(op 1-op-1 berichten na) uitzet en telefoon op stil heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-05 16:57
Ik heb sinds een tijdje (laatste update gok ik) dat die "tijd om te bewegen" notificatie af gaat op momenten die echt helemaal nergens op slaan. En dan bedoel ik dus gewoon letterlijk tijdens wandelingen, of kort erna.
Meer mensen last van/is dit op te lossen?
Anders gaat dat gewoon uit.

Vroeger was dat ding redelijk accuraat in herkennen wanneer ik lang zit zat maar daar is echt niks meer van over.

[ Voor 5% gewijzigd door Polderviking op 11-06-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
Polderviking schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:15:
Ik heb sinds een tijdje (laatste update gok ik) dat die "tijd om te bewegen" notificatie af gaat op momenten die echt helemaal nergens op slaan. En dan bedoel ik dus gewoon letterlijk tijdens wandelingen, of kort erna.
Meer mensen last van/is dit op te lossen?
Anders gaat dat gewoon uit.

Vroeger was dat ding redelijk accuraat in herkennen wanneer ik lang zit zat maar daar is echt niks meer van over.
Je kan die optie ook uitzetten in de galaxy wear app van je telefoon. Ik zelf vond dat best irritant als je voor de tv zat of iets .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19-05 16:57
WhiteHwk schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:13:
[...]

Je kan die optie ook uitzetten in de galaxy wear app van je telefoon. Ik zelf vond dat best irritant als je voor de tv zat of iets .
Allicht kan het uit, maar ik vond het toen hij deed wat het moest doen niet onaardig werken.
Als ik 2 uur op de bank zit en dat ding roept tegen me dat ik even een loopje moet gaan nemen is dat m.i. best een plausibel verhaal en geregeld deed ik dat dan ook. (al was het om even koffie te halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 09:38
Ik heb gisteren m'n watch 4 een harde reset gegeven omdat ie traag werd. Helaas krijg ik nu met gene mogelijkheid WhatsApp meer werkende op m'n watch. Als ik m'n de app op m'n watch wil koppelen, voer ik de code die m'n watch doorveeft in op m'n mobiel. Ik zie dat m'n de app gekoppeld ja in WhatsApp op m'n mobiel.
Vervolgens geeft m'n watch aan dat het internet traag is en of ik wil doorgaan. Daarna staat er dat de gesprekken geladen worden. Dit duurt dan 2 min en vervolgens krijg ik steeds de melding dat het is mislukt. Ik heb m'n watch al opnieuw opgestart. Iemand een idee?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Monda schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 03:04:
Ik heb gisteren m'n watch 4 een harde reset gegeven omdat ie traag werd. Helaas krijg ik nu met gene mogelijkheid WhatsApp meer werkende op m'n watch. Als ik m'n de app op m'n watch wil koppelen, voer ik de code die m'n watch doorveeft in op m'n mobiel. Ik zie dat m'n de app gekoppeld ja in WhatsApp op m'n mobiel.
Vervolgens geeft m'n watch aan dat het internet traag is en of ik wil doorgaan. Daarna staat er dat de gesprekken geladen worden. Dit duurt dan 2 min en vervolgens krijg ik steeds de melding dat het is mislukt. Ik heb m'n watch al opnieuw opgestart. Iemand een idee?
Ik heb de Whatsapp app niet geïnstalleerd op mijn Watch4, maar krijg wel de meldingen gewoon binnen. Als je daar genoeg aan hebt, is het misschien niet nodig om de app te installeren? Ik weet niet wat de app toevoegt op de Watch zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Laatst online: 19:53
Hallo,

Ik heb (sinds een paar maanden) een Galaxy Watch 4, en heb de afgelopen weken er last van dat tijdens hardloopsessies er ineens veel langzamere tijden worden gerapporteerd (ik loop al jaren en jaren met een sukkeldrafje van zo'n 7m05s per km, maar sinds paar weken zonder verandering in tempo rapporteert Samsung ineens meestal rond de 7m30s per km).

Ik vermoed dat het kan komen door de GPS registratie, dat die ineens slechter is geworden. Wat ik nu heb geconstateerd is dat ik op mijn telefoon geen locatie-icoon in de systeem balk zie tijdens trainingen, en ook als ik bij locatie-instellingen op mijn telefoon zie ik geen recente toegang van Samsung Health of Samsung Wearable. Samsung Health heeft machtiging om locatie te gebruiken.

Nu ben ik erop gaan googlen, en nu twijfel ik of de Galaxy Watch 4 uberhaupt "assisted GPS" ondersteunt (dus dat de GPS van de telefoon wordt gebruikt als het horloge in de buurt is van een telefoon).
Ik kon alleen dit vinden waarop staat "it may not be accurate if your watch has been disconnected from your phone".

Weet er iemand _zeker_ of het zo zou moeten zijn dat bij trainingen de GPS van de telefoon wordt gebruikt als die in de buurt van het horloge is?

En zou er iemand kunnen kijken of telefoon-GPS wel bij hem/ haar wordt gebruikt, als je training met locatie registratie start (controle via ofwel via icoon de systeem balk op de telefoon, ofwel bij recent locatie gebruik in de Android instellingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
SanderBos schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:07:
Hallo,

Ik heb (sinds een paar maanden) een Galaxy Watch 4, en heb de afgelopen weken er last van dat tijdens hardloopsessies er ineens veel langzamere tijden worden gerapporteerd (ik loop al jaren en jaren met een sukkeldrafje van zo'n 7m05s per km, maar sinds paar weken zonder verandering in tempo rapporteert Samsung ineens meestal rond de 7m30s per km).

Ik vermoed dat het kan komen door de GPS registratie, dat die ineens slechter is geworden. Wat ik nu heb geconstateerd is dat ik op mijn telefoon geen locatie-icoon in de systeem balk zie, en ook als ik bij locatie-instellingen op mijn telefoon zie ik geen recente toegang van Samsung Health of Samsung Wearable. Samsung Health heeft machtiging om locatie te gebruiken.

Nu ben ik erop gaan googlen, en nu twijfel ik of de Galaxy Watch 4 uberhaupt "assisted GPS" ondersteunt (dus dat de GPS van de telefoon wordt gebruikt als het horloge in de buurt is van een telefoon).
Ik kon alleen dit vinden waarop staat "it may not be accurate if your watch has been disconnected from your phone".

Weet er iemand _zeker_ of het zo zou moeten zijn dat bij trainingen de GPS van de telefoon wordt gebruikt als die in de buurt van het horloge is?

En zou er iemand kunnen kijken of telefoon-GPS wel bij hem/ haar wordt gebruikt, als je training met locatie registratie start (controle via ofwel via icoon de systeem balk op de telefoon, ofwel bij recent locatie gebruik in de Android instellingen)?
Zelf loop ik altijd hard met alleen het horloge.
Omdat ik pas sinds 4/5 maanden hard loop heb ik me weleens afgevraagd hoe accuraat de gegevens zijn.
Heb begin deze maand mijn eerste hardloop wedstrijd gelopen en toen ook geklokt.
Kwam bijna exact overeen.
Ook vergeleken met collega's die meeliepen (hebben Garmin)
Was ook vergelijkbaar

Hoe het met de telefoon is durf ik je niet te zeggen.
Wellicht even testen door een keer zonder telefoon te lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Ik loop zeer regelmatig met de watch en zonder telefoon, werkt prima.
Wat is het nut om de telefoon mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Sleeon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:20:
Ik loop zeer regelmatig met de watch en zonder telefoon, werkt prima.
Wat is het nut om de telefoon mee te nemen?
Ik neem de telefoon niet mee voor GPS, maar voor andere redenen (podcastspeler, fototoestel, bereikbaarheid voor noodgevallen).

Op zich maakt het me ook niet uit of de locatie an sich helemaal klopt of niet, maar ik probeer nu uit te zoeken waarom de tijden ineens helemaal niet meer kloppen. Want ik heb bijvoorbeeld 2 weken geleden me wat meer ingespannen en ik dacht 5km in 29:38 gelopen, maar nu denk ik 'wat heb ik toen dan in hemelsnaam gelopen'.

Ik heb nog even gekeken naar mijn run van vanmorgen, als ik dan kijk naar de GPS kaartjes in Samsung health dan ziet het er redelijk uit als je niet inzoomt (midden), maar als ik wel inzoom op de bochten dan mag je zelf raden bij welke bocht ik onder bomen doorloop...:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5qoPWU8x0vRnE-6Jum6du3T7Pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b2WpHIgjd0BYBW6HDL1bHXKM.png?f=fotoalbum_large

Maar ook die andere bocht is eigenlijk niet goed, geen enkele keer loopt de lijn over het westelijke pad (ik jog10 rondjes van 525 meter langs de binnenkant van het pad, dus idealiter zouden alle lijnen over elkaar moeten lopen).

Overigens zitten hier dus de bomen in de weg, ik heb ook in detail gekeken langs de GPS lijn van een 13km fietstocht van woensdag door de stad en polder, die klopt eigenlijk gewoon prima (maar 2 plekken waar ik door gebouwen heen fietste).

En wat ik nu door ernaar in detail naar te kijken ook heb ontdekt is dat de afwijking al eigenlijk best snel een groot effect heeft, stel de GPS heeft cumulatief 100m afwijking na 5km, dan is dat met mijn slakkentempo al meer dan 40 seconden verschil in de meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Die GPS lijnen zijn volkomen volgens de verwachtingen van dit horloge. Tweakers heeft ooit mooie vergelijkende kaartjes gemaakt met diverse producten. Helaas niet optimaal qua resultaat als je heel strak wil meten. Dan zal je toch naar een hoger segment (sport)smartwatch moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Nou ik heb dit horloge via S health verbonden met strava
Als ik hardgelopen heb zie je op strava de complete route met tijd en alles erbij

Dus die gps kwaaltjes heb ik niet. Alleen als je perongeluk of play services reset voor problemen of je verwijdert je bluetooth instellingen of je gaat naar een nieuwe telefoon..
Dan wil dat horloge terug naar fabriekswaarde. Anders kan je niet verbinden. Ik had dat laatst voor een wedstrijd. Gelukkig kon alles in 1 keer overgezet worden. Maar dat gaat zelfs niet altijd soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-05 11:50
Heb topic doorgezocht maar kom niks tegen met de probleem die me vrouw heeft. Misschien dat ik overheen kijk, sorry voor dit.

We hebben allebei Oppo Reno 8 Pro en Galaxy Watch 4. Ik heb de classic uitvoering.

Haar horloge verliest vaak verbinding. Dan komt deze weer terug en moet ze opnieuw Galaxy Watch4 Manager alle rechten en toestemmingen geven. Soms blijft het paar dagen goed maar soms ook enkele uren.

Iemand misschien zelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
SnowBigQ schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:01:
Heb topic doorgezocht maar kom niks tegen met de probleem die me vrouw heeft. Misschien dat ik overheen kijk, sorry voor dit.

We hebben allebei Oppo Reno 8 Pro en Galaxy Watch 4. Ik heb de classic uitvoering.

Haar horloge verliest vaak verbinding. Dan komt deze weer terug en moet ze opnieuw Galaxy Watch4 Manager alle rechten en toestemmingen geven. Soms blijft het paar dagen goed maar soms ook enkele uren.

Iemand misschien zelfde probleem gehad?
Zijn de telefoon, horloge en de app allemaal up-to-date en heeft de app dezelfde rechten op beide telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
RepareerDroid schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 14:18:
[...]
Zijn de telefoon, horloge en de app allemaal up-to-date en heeft de app dezelfde rechten op beide telefoons?
Alles is up-to-date en heb rechten vergeleken met mijn telefoon, dat is allemaal zelfde. Watch 4 hebben we ook al volledig gereset en opnieuw alles gedaan, maar kwam er ook geen oplossing van. Ze wil het liefst telefoon niet opnieuw instellen, maar ik heb zelf het gevoel dat het misschien de oplossing zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
SnowBigQ schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Alles is up-to-date en heb rechten vergeleken met mijn telefoon, dat is allemaal zelfde. Watch 4 hebben we ook al volledig gereset en opnieuw alles gedaan, maar kwam er ook geen oplossing van. Ze wil het liefst telefoon niet opnieuw instellen, maar ik heb zelf het gevoel dat het misschien de oplossing zou kunnen zijn.
Heb je alles van apps betrekking tot galaxy wearable verwijderd van je telefoon. En opnieuw geïnstalleerd en dan verbinding gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
SnowBigQ schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Ik had uit nieuwsgierigheid even zitten Googlen, maar ik kwam niet echt een oplossing voor je tegen.

Het is dan vooral wel gek van wat je zei dat die Watch4 Manager app zijn rechten kwijt raakt iedere keer? Ik kwam bij het Googlen tegen dat die Oppo telefoons iets van een permission monitoring iets hebben, en dan blijkbaar nog wel 2x bij de gewone instellingen rechten schermen, als bij developer opties. Heb je daar op jou telefoon iets anders ingesteld dan je vrouw?

En iets anders wat ik tegen kwam, maar dat leek een oplossing voor een tijdelijk probleem, was dat het belangrijk is dat naast de apprechten ook gewoon bij de algemene instellingen nearby device scanning aanstaat (en dat zou relevant kunnen zijn voor als de verbinding wegvalt, vraagteken). Op mijn Samsung telefoon zit dat onder Instellingen|Verbindingen| Meer verbindingsinstellingen|Apparaten in de buurt aan, maar op andere telefoons is het mogelijk Instellingen|Google|Alle Services|Apparaten en delen|Apparaten|Apparaten in de buurt zoeken aan. Je kunt in ieder geval even checken of dat op beide Oppo's gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
WhiteHwk schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:43:
[...]

Heb je alles van apps betrekking tot galaxy wearable verwijderd van je telefoon. En opnieuw geïnstalleerd en dan verbinding gemaakt?
Ze heeft haar telefoon volledig opnieuw ingesteld na een Hard Reset, gaan nu alles instellen opnieuw instellen en even aankijken wat die doet.
SanderBos schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 21:55:
[...]

Ik had uit nieuwsgierigheid even zitten Googlen, maar ik kwam niet echt een oplossing voor je tegen.

Het is dan vooral wel gek van wat je zei dat die Watch4 Manager app zijn rechten kwijt raakt iedere keer? Ik kwam bij het Googlen tegen dat die Oppo telefoons iets van een permission monitoring iets hebben, en dan blijkbaar nog wel 2x bij de gewone instellingen rechten schermen, als bij developer opties. Heb je daar op jou telefoon iets anders ingesteld dan je vrouw?

En iets anders wat ik tegen kwam, maar dat leek een oplossing voor een tijdelijk probleem, was dat het belangrijk is dat naast de apprechten ook gewoon bij de algemene instellingen nearby device scanning aanstaat (en dat zou relevant kunnen zijn voor als de verbinding wegvalt, vraagteken). Op mijn Samsung telefoon zit dat onder Instellingen|Verbindingen| Meer verbindingsinstellingen|Apparaten in de buurt aan, maar op andere telefoons is het mogelijk Instellingen|Google|Alle Services|Apparaten en delen|Apparaten|Apparaten in de buurt zoeken aan. Je kunt in ieder geval even checken of dat op beide Oppo's gelijk is.
Dat kwam ik ook tegen inderdaad. Telefoon is nu volledig gereset, ze gaat alles opnieuw instellen en dan ook alles instellen zo als bij mij. Kijken of het helpt.

Ik had zelf het gevoel dat ergens iets is mis gegaan bij haar met update. Vandaag begon toestel ineens vast te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisetteC95
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag mijn horloge gereset omdat de meldingen niet meer binnenkwamen.

Nu krijg ik hem echter niet opnieuw gekoppeld. Ik heb al mijn telefoon opnieuw opgestart, apps verwijderd.

Hij blijft hangen op Controleer de code die we naar uw toestel toezenden. Deze 6 cijfers komen niet binnen op mijn telefoon dus kan ik niet controleren of het klopt. Ik heb namelijk vanmiddag toen ik wilde koppelen bij die melding in plaats van op Het klopt, op Blokkeren geklikt.

Als ik via instellingen Bluetooth kijk kan ik hem wel koppelen, maar dan zegt hij ga verder op telefoon.

Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
LisetteC95 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:40:
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag mijn horloge gereset omdat de meldingen niet meer binnenkwamen.

Nu krijg ik hem echter niet opnieuw gekoppeld. Ik heb al mijn telefoon opnieuw opgestart, apps verwijderd.

Hij blijft hangen op Controleer de code die we naar uw toestel toezenden. Deze 6 cijfers komen niet binnen op mijn telefoon dus kan ik niet controleren of het klopt. Ik heb namelijk vanmiddag toen ik wilde koppelen bij die melding in plaats van op Het klopt, op Blokkeren geklikt.

Als ik via instellingen Bluetooth kijk kan ik hem wel koppelen, maar dan zegt hij ga verder op telefoon.

Wat kan ik doen?
Heb je de cache van de galaxy watch4 manager, en galaxy wearable app op je telefoon al een keer geleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LisetteC95
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
poststamp schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 06:42:
[...]

Heb je de cache van de galaxy watch4 manager, en galaxy wearable app op je telefoon al een keer geleegd?
Dat heb ik zojuist gedaan. Zonder succes.
Hij blijft schakelen tussen bijgevoegde plaatjes.
Er verscheen uiteindelijk wel een cijfercode op het horloge met de tekst 'Bevestig op telefoon' maar er kwam niets op mijn telefoon tevoorschijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkkHK1dRjt0i6QVQRY0Qr3fFWh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1fsiti7gC50iplLVEemX0rtJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQ2UbL-93tCCZ3fqcSwChnB-jD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2ufgda6aDjMhXvRo8HPMKev.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
LisetteC95 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 06:51:
[...]

Dat heb ik zojuist gedaan. Zonder succes.
Hij blijft schakelen tussen bijgevoegde plaatjes.
Er verscheen uiteindelijk wel een cijfercode op het horloge met de tekst 'Bevestig op telefoon' maar er kwam niets op mijn telefoon tevoorschijn.
En wat is de status van je horloge nu, is die als horloge te gebruiken of zit die in setup mode?

Want zelf zou ik zeggen je bent toch nog niet zover, dus start even opnieuw, deinstalleer samsung health en galaxy wearable (controleer dat Galaxy Watch4 Manager daarna ook niet meer bij je apps staat),
vergeet bij de bluetooth telefoon instellingen het horloge,
reboot telefoon,
en start installatie dan opnieuw.

En dan is het alleen even de vraag wat te doen op het horloge:
- Als je daar gewoon in de instellingen kan, kun je daar bij Instellingen|Algemeen|Resetten horloge resetten.
- Als dat niet kan kun je overwegen om je horloge te resetten via het maintenance menu, zelf nog nooit gedaan, maar dat is blijkbaar iets wat kan.
- Maar zelf zou ik waarschijnlijk eerst kijken hoever ik kom als ik alleen de telefoon software opnieuw installeer, en horloge gewoon een keer opnieuw aanzet (ik neem aan dat de shortcut van beide knoppen lang ingedrukt houden om te herstarten altijd wel zal werken).

Overigens wat SnowBigQ had gezegd was ook mijn eerste antwoord geweest, zie top comment van deze reddit post (hoewel die ook wel horloge laat herstarten).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhiteHwk
Binnenkort komt One ui 6 uit voor de watch 4 serie .
De laatste beta is al aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:33
Heb een Watch 4 overgenomen van mede-tweaker. In Samsung health zie ik geen optie voor zuurstofmeting, of hebben ze die eruit gesloopt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SanderBos
zx9r_mario schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:01:
Heb een Watch 4 overgenomen van mede-tweaker. In Samsung health zie ik geen optie voor zuurstofmeting, of hebben ze die eruit gesloopt?
Bloedzuurstof?
(Als je het niet ziet Samsung Health op Telefoon|...menu|Start bewerken|+knop|Bloedzuurstof|Done pijl, het verschijnt dan ook in Samsung health app op je horloge)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SMduvHq-HFzWZ8mOzS0YnIucwvo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q812ynU1ZAzOBPeCVIRwsPXc.png?f=user_large

Voor sommige dingen (zoals ECG) moet je nog Samsung Health Monitor app op je telefoon installeren, maar ik dacht voor deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:20
Ik heb nu in korte tijd 2 keer gehad dat mijn slaap niet geregistreerd is. Het groene lampje brandde niet. Is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 17:18
Mijn vriendin heeft een galaxy watch 4 en zit al heel lang te zoeken naar iets om het ding elk kwartier te laten trillen ter herinnering aan een bepaalde nekoefening (fysio). Maar gewoon het ding elk kwartier laten trillen, daar komt ze niet uit. Heeft er iemand hier tips of een app voor?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Makkelijk schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:57:
Mijn vriendin heeft een galaxy watch 4 en zit al heel lang te zoeken naar iets om het ding elk kwartier te laten trillen ter herinnering aan een bepaalde nekoefening (fysio). Maar gewoon het ding elk kwartier laten trillen, daar komt ze niet uit. Heeft er iemand hier tips of een app voor?
Ik had in eerdere versie van dit bericht deze aangeraden, maar toen ik er wat verder mee speelde bleek dat hij vergat te werken als je met pols heen en weer bewoog (en dus scherm deactiveerde).

Ik dacht dat dit eenvoudige vraag zou zijn, maar ik kon eigenlijk niet echt een gratis horloge app vinden die goed werkte. Behalve deze dan, hoewel de initiele setup even wat gepruts is:
https://play.google.com/s...softlink.intervalworkouts (LET OP: ik had eerst een verkeerde link hier staan)

Ervan uitgaande dat je niet wil betalen, moet je het als volgt instellen:
- Eerst zowel de telefoon app als de horloge app installeren (als je bovenstaande link vanaf je telefoon opent gaat dat min of meer vanzelf).
- Dan moet je in de telefoon app eerst de 'Test Workout' aanpassen (dus niet een nieuwe workout toevoegen, want dat is niet gratis), je kunt stappen verwijderen of aanpassen door er links op rechts op te swipen. Waarschijnlijk heb je maar 1 step nodig (en dan eventueel nog een 'Rest' step)
- Dan nog steeds in de telefoon app naar de instellingen en 'sync with watch' om je aanpassen naar horloge te sturen.
- En dan in de app op horloge in de Settings van de app nog even 'Vibration' aanzetten (en eventueel Volume).

Even wat eenmalig gepruts, maar dan ziet het er op de horloge wel mooi uit en het is ook wel functioneel, blijft bijvoorbeeld ook keurig in de achtergrond draaien als je naar andere apps switched.

[ Voor 100% gewijzigd door SanderBos op 17-11-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
SanderBos schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:36:
[...]

Ik had in eerdere versie van dit bericht deze aangeraden, maar toen ik er wat verder mee speelde bleek dat hij vergat te werken als je met pols heen en weer bewoog (en dus scherm deactiveerde).

Ik dacht dat dit eenvoudige vraag zou zijn, maar ik kon eigenlijk niet echt een gratis horloge app vinden die goed werkte. Behalve deze dan, hoewel de initiele setup even wat gepruts is:
https://play.google.com/s...softlink.intervalworkouts (LET OP: ik had eerst een verkeerde link hier staan)

- Eerst zowel de telefoon app als de horloge app installeren (als je bovenstaande link vanaf je telefoon opent gaat dat min of meer vanzelf).
- Dan moet je in de telefoon app eerst de 'Test Workout' aanpassen (dus niet een nieuwe workout toevoegen, want dat is niet gratis), je kunt stappen verwijderen of aanpassen door er links op rechts op te swipen. Waarschijnlijk heb je maar 1 step nodig (en dan eventueel nog een 'Rest' step)
- Dan nog steeds in de telefoon app naar de instellingen en 'sync with watch' om je aanpassen naar horloge te sturen.
- En dan in de app op horloge in de Settings van de app nog even 'Vibration' aanzetten (en eventueel Volume).

Even wat eenmalig gepruts, maar dan ziet het er op de horloge wel mooi uit en het is ook wel functioneel, blijft bijvoorbeeld ook keurig in de achtergrond draaien als je naar andere apps switched.
Wow! Je bent er diep ingedoken >:). Ik heb haar het bericht doorgestuurd zodat ze het dadelijk even kan uittesten. Ik ben benieuwd! Denk dat ze trouwens best een betaalde app wil als dat nodig is, nekklachten zijn niet alles ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
Mocht iemand nog een goeie 3in1 wireless charger zoeken die ook goed samen werkt met de Galaxy Watch reeks, kan ik deze aanraden:

https://www.isetchi.nl/pr...telefoon-gsm-lader-zwart/

Ik gebruik hem al ruim een jaar zonder probleem, in tegenstelling tot een aantal andere types die wel problemen met opladen gaven.
Heb er net een bijbesteld voor mijn zoontje die nu ook een Galaxy Watch heeft 😁

Update: Blijkbaar werkt de nieuwe versie van deze lader niet meer i.c.m. de Galaxy Watch reeks, bestel deze dus niet, ze hebben de specs inmiddels ook aangepast op de site.

[ Voor 20% gewijzigd door Marsman83 op 11-12-2024 21:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
SanderBos schreef op zondag 17 november 2024 @ 18:36:
[...]

Ho Sander, ik heb er nooit op gereageerd maar het deed precies wat het moest doen en ze is er heel blij mee _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferry1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:58
De one ui 6 update komt hier binnen op de watch 4 classic wifi versie 🥳
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ferry1989 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:35:
De one ui 6 update komt hier binnen op de watch 4 classic wifi versie 🥳
Ben benieuwd...
Bij mij op de Watch 4 classic nog niet

Ah nou wel

[ Voor 2% gewijzigd door WhiteHwk op 11-12-2024 13:47 . Reden: Update komt binnen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Marsman83 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:59:
Mocht iemand nog een goeie 3in1 wireless charger zoeken die ook goed samen werkt met de Galaxy Watch reeks, kan ik deze aanraden:

https://www.isetchi.nl/pr...telefoon-gsm-lader-zwart/

Ik gebruik hem al ruim een jaar zonder probleem, in tegenstelling tot een aantal andere types die wel problemen met opladen gaven.
Heb er net een bijbesteld voor mijn zoontje die nu ook een Galaxy Watch heeft 😁
Deze doet het ook goed: SwanScout 703S.

Ik had eerst een andere die wel werkte met mijn Galaxy Watch, maar niet met de Galaxy Watch 4 (Classic). Ik kan hiervan het modelnummer niet weervinden helaas, maar hij staat nog op mijn werk als telefoon/headsetlader. Gisteren was mijn Watch 4 echter leeg (en daardoor helemaal uit), dus had ik hem weer op die lader gehangen. Toen werkte het bijladen wel gewoon, dus blijkbaar is er (zoals verwacht) een software-check die zegt dat de lader "niet-compatibel" is |:(

Als ik onderweg ben neem ik ook vaak de Samsung 10.000 mAh powerbank mee. Daarop kan de Watch 4 ook opgeladen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poststamp
Hier komt one ui6 intussen ook binnen, ik ben benieuwd of de accuduur er echt op vooruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
poststamp schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:59:
Hier komt one ui6 intussen ook binnen, ik ben benieuwd of de accuduur er echt op vooruit gaat.
Hier gaat de accuduur er niet vooruit....... ca. 75% voor de update en na de uppdate nog maar 15% 8)7 :9
Horloge (42 mm classic variant) hangt nu aan de oplader. Hopelijk is de accuduur gelijk aan voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik heb een digitaal watchface waarbij de tijd in standby (AOD) geen seconden laat zien (dus '15:57') en als je 'm wekt, dan komen de seconden erbij.

Voor de One UI 6 update was het tonen van de seconden instant, maar nu met One UI 6 animeert het, maar dan op zo'n slakkengang, dat ik me er nu al tig keer aan heb gestoord, en ik heb de update pas een half uur :X

Hopelijk komt dat doordat 'ie nog wat dingen aan het instellen is, maar ik ben bang van niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 11-12-2024 15:59 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Gismo1979 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:52:
[...]

Hier gaat de accuduur er niet vooruit....... ca. 75% voor de update en na de uppdate nog maar 15% 8)7 :9
Horloge (42 mm classic variant) hangt nu aan de oplader. Hopelijk is de accuduur gelijk aan voor de update.
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de accuduur, het zou voor mij zo fijn zijn als er zelfs maar 3 uur bijkomen (nu haal ik namelijk meestal net niet een hele dag).

Ik had in het Galaxy Watch 6 forum trouwens wel gezien dat er juist veel mensen waren met dramatisch slechtere accuduur na upgrade, wat ze moesten oplossen met een volledige reset.

En ik heb vaak gelezen (of ik het 100% geloof weet ik niet) dat het een paar dagen duurt voordat die Galaxy Watches accuduur hebben geoptimaliseerd, dus ik heb me alvast erop ingesteld dat ik in ieder geval even een paar dagen geduld moet opbrengen.

Ik ben trouwens wel heel positief verrast over het upgrade proces (net doorlopen). Ik had me ingesteld op heel veel settings opnieuw doorvoeren (ik heb horloge een aantal keer hersteld vanaf backup dit jaar, elke keer een ellende, heb zelfs een handleiding geschreven van wat ik na zo'n reset allemaal moet doen).
Maar ik heb tot nu toe nog niks gevonden wat bij mij niet meer in orde was, tot nu toe hulde daarvoor

(upgrade proces ging ook probleemloos in half uur of zo, bij mij 26% batterij eraf tijdens upgrade, 58->32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Daar is de update eindelijk.

Nu aan het downloaden.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Hahn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:58:
Ik heb een digitaal watchface waarbij de tijd in standby (AOD) geen seconden laat zien (dus '15:57') en als je 'm wekt, dan komen de seconden erbij.

Voor de One UI 6 update was het tonen van de seconden instant, maar nu met One UI 6 animeert het, maar dan op zo'n slakkengang, dat ik me er nu al tig keer aan heb gestoord, en ik heb de update pas een half uur :X

Hopelijk komt dat doordat 'ie nog wat dingen aan het instellen is, maar ik ben bang van niet.
Ik gebruik zelf een alternatieve watchface, die het hallelujah nog doet (want ik had begrepen dat sommige watchfaces het niet meer deden in wear os 6, maar deze dus gelukkig nog wel).

Bij die is er in ieder geval helemaal niks veranderd in het watchface vertoon, seconde wijzer komt bij activering op precies dezelfde manier in beeld als daarvoor, dus het is in ieder geval niet bij alle watchfaces nu anders.
Gebruik je niet 1 van de Samsung Watchfaces? (ik dus zelf niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SanderBos schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:06:
[...]

Ik gebruik zelf een alternatieve watchface, die het hallelujah nog doet (want ik had begrepen dat sommige watchfaces het niet meer deden in wear os 6, maar deze dus gelukkig nog wel).

Bij die is er in ieder geval helemaal niks veranderd in het watchface vertoon, seconde wijzer komt bij activering op precies dezelfde manier in beeld als daarvoor, dus het is in ieder geval niet bij alle watchfaces nu anders.
Gebruik je niet 1 van de Samsung Watchfaces? (ik dus zelf niet)
Ik gebruik Basic Dashboard, volgens mij een standaard watchface, waarbij ik alle onderdelen in heb gesteld voor wat ik nuttig vind. Font is ook veranderd, een stuk ronder nu, maar daar kan ik wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkmarianne
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 16:55
Update is binnen, hier werkt facer gelukkig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Mijn watchface app doet het ook nog.. maar de update verder vind ik niet perse mooier of fijner. Het is allemaal wat eenvoudiger qua ontwerp heb ik het idee. Ik had wat meer eyecandy wel fijn gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
Zeer tevreden met de update! Alles voelt duidelijk soepeler aan en veel minder vertraging. Bijv het selecteren van slaap stand, gaat nu direct. Hier zat voorheen bij mij regelmatig vertraging in. Daarnaast meer opties/metingen in Health. Ook gaat m'n batterij langer mee.

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50
Met de laatste update zit ie na 11 uur om mijn pols nog op 86%, not bad at all.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

• Gismo1979
  • Niet online
SilverMane schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:02:
Met de laatste update zit ie na 11 uur om mijn pols nog op 86%, not bad at all.
Hier na 11 uur nog 56% over. Ik heb wel de 42 mm classic. Batterijduur lijkt identiek aan voor de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderBos
Gismo1979 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 18:13:
[...]

Hier na 11 uur nog 56% over. Ik heb wel de 42 mm classic. Batterijduur lijkt identiek aan voor de update.
Bij mij is het volgens mij ook ongeveer identiek als voorheen, helaas pindakaas.
14% over na precies 24 uur (40mm standaard BT, simpel low brightness AOD, ook om bij slapen, 40 minuten GPS tijdens hardlopen, voor mij relatief standaard dag).

Er zit voor mij ook een heel vervelende bug in. Ik gebruik geen raise-to-wake of tap-to-wake, en als je met de knop het horloge activeert tijdens een workout springt hij van workoutscherm naar de watchface (de workout loopt wel door in de achtergrond, maar terugkeren naar de workout is ook nog lastig omdat het muziekcontrols icoontje het nu 'wint' van de lopende workout onderin het watchface).
Edit 20:04: De bug die ik hierboven beschrijf zit erin, maar nu ik er nog wat mee speel is het wat minder erg dan ik dacht. Want nadat je dan teruggaat naar de watchface, kun je met dubbelklik (recente apps) snel weer terug naar de workout, dat overleef ik wel.
Overigens is het niet zo dat het muziekcontrols icoon het 'wint' op de watchface, de lopende workout verschijnt simpelweg niet als icoon onderaan de watchface (gek dat dat niet in de beta-tests is gevonden, tenzij het alleen bij mij gebeurt).

Transitie animaties voelen bij mij langzamer aan, maar ik gebruik de developer opties om die sneller te maken dus dat is bij mij anders dan bij gebruikers die dat niet doen.

Hmm, en nu terwijl ik dit typ komt er een notificatie van de weer-app langs, dat is al de 2e. Hebben andere mensen dat ook? Bij de meldingen config staat die weer-app niet dus ik weet niet hoe ik die uit kan zetten (ik wil zelf liefst maar maar heel weinig notificaties krijgen).

[ Voor 16% gewijzigd door SanderBos op 12-12-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 20:32
Update ontvangen. Mijn accuduur is merkbaar beter dan voorheen. Zo goed zelfs dat ik nu met gemak 2 dagen haal, terwijl de accu eerst met moeite het einde van de dag haalde. Al met al ben ik na 2 dagen erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poststamp
Ik word niet warm of koud van de update, mijn accuduur is vrijwel identiek. Gelukkig is de beveiliging ook geüpdatet, dat dan weer wel. De eye candy boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Krijgen jullie na de update nog GPS? Met hardlopen staat mijn route niet helemaal op S Health en strava. Afstanden kloppen niet.

En verbinden duurt mega lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowke68
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-03 17:17
Het is mijn grootste miskoop. Maar ik ga het uitproberen. In maart was mijn laatste update? En check of het werkt ja of nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
WhiteHwk schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:27:
Krijgen jullie na de update nog GPS? Met hardlopen staat mijn route niet helemaal op S Health en strava. Afstanden kloppen niet.

En verbinden duurt mega lang
Ik gebruik geen Strava, in S Health (dus Samsungs) eigen hardloop sessies geen problemen, GPS lock binnen enkele seconden, afstanden kloppen, kaartje klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
SanderBos schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:41:
[...]

Ik gebruik geen Strava, in S Health (dus Samsungs) eigen hardloop sessies geen problemen, GPS lock binnen enkele seconden, afstanden kloppen, kaartje klopt.
Dan klopt in Health de route ook niet. Ik krijg gps lock niet gelijk zoals voorheen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
SanderBos schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:24:
[...]

Bij mij is het volgens mij ook ongeveer identiek als voorheen, helaas pindakaas.
14% over na precies 24 uur (40mm standaard BT, simpel low brightness AOD, ook om bij slapen, 40 minuten GPS tijdens hardlopen, voor mij relatief standaard dag).

Er zit voor mij ook een heel vervelende bug in. Ik gebruik geen raise-to-wake of tap-to-wake, en als je met de knop het horloge activeert tijdens een workout springt hij van workoutscherm naar de watchface (de workout loopt wel door in de achtergrond, maar terugkeren naar de workout is ook nog lastig omdat het muziekcontrols icoontje het nu 'wint' van de lopende workout onderin het watchface).
Edit 20:04: De bug die ik hierboven beschrijf zit erin, maar nu ik er nog wat mee speel is het wat minder erg dan ik dacht. Want nadat je dan teruggaat naar de watchface, kun je met dubbelklik (recente apps) snel weer terug naar de workout, dat overleef ik wel.
Overigens is het niet zo dat het muziekcontrols icoon het 'wint' op de watchface, de lopende workout verschijnt simpelweg niet als icoon onderaan de watchface (gek dat dat niet in de beta-tests is gevonden, tenzij het alleen bij mij gebeurt).

Transitie animaties voelen bij mij langzamer aan, maar ik gebruik de developer opties om die sneller te maken dus dat is bij mij anders dan bij gebruikers die dat niet doen.

Hmm, en nu terwijl ik dit typ komt er een notificatie van de weer-app langs, dat is al de 2e. Hebben andere mensen dat ook? Bij de meldingen config staat die weer-app niet dus ik weet niet hoe ik die uit kan zetten (ik wil zelf liefst maar maar heel weinig notificaties krijgen).
Die weer notificaties krijg ik ook ineens en idd hij staat niet aan onder de app meldingen, kan het dus ook niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik merk eigenlijk niets van een betere batterij duur sinds de update. Max 24 uur... draai verder geen extra bijzonderheden op het horloge.. Backlight staat op dynamisch en display alleen aan bij polsbeweging, oftewel 99% van de tijd uit.

• RvD86
JimmyNL schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:56:
Ik merk eigenlijk niets van een betere batterij duur sinds de update. Max 24 uur... draai verder geen extra bijzonderheden op het horloge.. Backlight staat op dynamisch en display alleen aan bij polsbeweging, oftewel 99% van de tijd uit.
Ik merk er ook niks van.
Al doe ik er wel ca.32 uur mee.
Dit is incl. sporten.

Voorheen kon ik er iets langer mee doen.

• WhiteHwk
Ik moest de watch resetten naar fabriekswaarde. En heb een gevoel alsof de batterij minder stroom verbruikt

Hoe het zit met hardloop trainingen nog niet getest. Mijn horloge kon geen GPS verbinding meer vinden tijdens hardlopen na de update..
Heb ik met de app Wear GPS fix met moeite kunnen verbeteren.

• SanderBos
Marsman83 schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:28:
[...]

Die weer notificaties krijg ik ook ineens en idd hij staat niet aan onder de app meldingen, kan het dus ook niet uitzetten.
Ik heb op mijn telefoon in Samsung Wearable|Instellingen horloge|Apps|Weer|App-Instellingen
alle locaties verwijderd en automatisch vernieuwen op nooit gezet, en dan zijn de meldingen weg.
Waarschijnlijk is maar 1 wijziging nodig, maar had geen zin om uit te zoeken welke.
(je hebt dan natuurlijk geen weer meer op horloge, hoewel gek genoeg de regenkans complicatie nog wel wordt bijgewerkt)

• SanderBos
SanderBos schreef op donderdag 12 december 2024 @ 19:24:
[...]

Ik gebruik geen raise-to-wake of tap-to-wake, en als je met de knop het horloge activeert tijdens een workout springt hij van workoutscherm naar de watchface.
Even follow up op mezelf: Dit probleem trad waarschijnlijk maar bij weinig mensen op.

Het treedt op als notificaties van Samsung Health op het horloge uit staan (op horloge Instellingen|Meldingen|App-meldingen|Samsung Health moet aan staan).

Dus het aan/ uitzetten van die (vaak onzinnige) health notificaties heeft zowel invloed op het gedrag van knoppen indrukken tijdens een workout, en of de workout als icoon verschijnt onderaan de watchface.
(via, maar zelf gecontroleerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-05 02:39
Ook de nieuwe update geïnstalleerd en ik heb een irritant nieuwe "feature" die problematisch is.
Ik gebruik de timer voor mijn medicatie die ik meerdere keren per dag moet pakken. Voorheen bleef het horloge 5 minuten lang afgaan als de timer was verstreken wat er voor zorgde dat ik voldoende tijd had om mijn medicatie te pakken zonder meteen alles uit handen te laten vallen (zoals werk).

Met de nieuwe update stopt mijn horloge meteen met trillen als het display uit gaat. Dit betekend dat hij soms maar 3x trilt en ik het af en toe niet eens in de gaten heb dat hij is afgegaan als ik actief bezig ben.

Ik heb lopen zoeken of dit een nieuwe setting is maar ik kan niets vinden. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Ik was vooral blij dat ik nu de timer ook op een watchface kon zetten als complicatie, normaal had ik die altijd op de voorgrond waardoor ik andere zaken niet makkelijk zag en soms de timer gestopt werd als ik niet op lette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Ik heb het idee dat na 3 jaar mijn watch ouder word.

Hij wou een keer helemaal niet aan gaan. GPS wat afwisselend begint te werken.
En ik kon vanochtend de tijd en datum niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
WhiteHwk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 12:52:
Ik heb het idee dat na 3 jaar mijn watch ouder word.

Hij wou een keer helemaal niet aan gaan. GPS wat afwisselend begint te werken.
En ik kon vanochtend de tijd en datum niet zien.
Een maand geleden postte je ook al problemen. Klinkt als tijd voor garantie, of tijd voor een nieuwe. Hier elke paar weken komen melden dat je meer problemen hebt, gaat het niet oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Hahn schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:36:
[...]

Een maand geleden postte je ook al problemen. Klinkt als tijd voor garantie, of tijd voor een nieuwe. Hier elke paar weken komen melden dat je meer problemen hebt, gaat het niet oplossen ;)
Oja sorry,
Ik heb weinig ervaring met wanneer je smartwatches vervangen moet, (Is mijn 1ste) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
WhiteHwk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:49:
[...]

Oja sorry,
Ik heb weinig ervaring met wanneer je smartwatches vervangen moet, (Is mijn 1ste) :P
Je moet niks. Als jij je heel erg stoort aan dat 'ie niet goed werkt, dan klinkt dat als een goed moment. Maar mag je helemaal zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Dat is ook zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:55
Heeft iemand ook gekke problemen met Google Wallet?
Als ik hem probeer te openen, krijg ik de melding dat Google Pay nog niet is gelanceerd op deze locatie.
Alleen als ik de cache leeg gooi op de horloge, werkt hij eventjes weer.

Ik zit uiteraard in Nederland en op m'n telefoon werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:33
Pilovali schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:05:
Heeft iemand ook gekke problemen met Google Wallet?
Als ik hem probeer te openen, krijg ik de melding dat Google Pay nog niet is gelanceerd op deze locatie.
Alleen als ik de cache leeg gooi op de horloge, werkt hij eventjes weer.

Ik zit uiteraard in Nederland en op m'n telefoon werkt het prima.
Nee, opent gewoon normaal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:55
peptalk schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Nee, opent gewoon normaal bij mij.
Hm.. vaag. Ik zal eens een keer factory reset doen, misschien helpt dat. Hij is ook wat traag en batterijduur is minder dan voor de recente update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik gebruik mm watch 4 al een paar jaar om m'n slaap te tracken (iedere nacht), maar sinds 2 dagen staat er niets meer bij slaap. Alsof ik m'n horloge niet gedragen heb. M'n hartag wordt wel gemeten. Daarnaast worden activiteiten ook gewoon gemeten. Iemand een idee...?

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen