Ik neem de telefoon niet mee voor GPS, maar voor andere redenen (podcastspeler, fototoestel, bereikbaarheid voor noodgevallen).Sleeon schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:20:
Ik loop zeer regelmatig met de watch en zonder telefoon, werkt prima.
Wat is het nut om de telefoon mee te nemen?
Op zich maakt het me ook niet uit of de locatie an sich helemaal klopt of niet, maar ik probeer nu uit te zoeken waarom de tijden ineens helemaal niet meer kloppen. Want ik heb bijvoorbeeld 2 weken geleden me wat meer ingespannen en ik dacht 5km in 29:38 gelopen, maar nu denk ik 'wat heb ik toen dan in hemelsnaam gelopen'.
Ik heb nog even gekeken naar mijn run van vanmorgen, als ik dan kijk naar de GPS kaartjes in Samsung health dan ziet het er redelijk uit als je niet inzoomt (midden), maar als ik wel inzoom op de bochten dan mag je zelf raden bij welke bocht ik onder bomen doorloop...:
/f/image/b2WpHIgjd0BYBW6HDL1bHXKM.png?f=fotoalbum_large)
Maar ook die andere bocht is eigenlijk niet goed, geen enkele keer loopt de lijn over het westelijke pad (ik jog10 rondjes van 525 meter langs de binnenkant van het pad, dus idealiter zouden alle lijnen over elkaar moeten lopen).
Overigens zitten hier dus de bomen in de weg, ik heb ook in detail gekeken langs de GPS lijn van een 13km fietstocht van woensdag door de stad en polder, die klopt eigenlijk gewoon prima (maar 2 plekken waar ik door gebouwen heen fietste).
En wat ik nu door ernaar in detail naar te kijken ook heb ontdekt is dat de afwijking al eigenlijk best snel een groot effect heeft, stel de GPS heeft cumulatief 100m afwijking na 5km, dan is dat met mijn slakkentempo al meer dan 40 seconden verschil in de meting.
:strip_exif()/f/image/1fsiti7gC50iplLVEemX0rtJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l2ufgda6aDjMhXvRo8HPMKev.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Q812ynU1ZAzOBPeCVIRwsPXc.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/E1F5yILiulF8xmdUj0QuK90z.jpg?f=fotoalbum_large)