Share and Enjoy!
Bij mij loopt de batterij sinds de update sneller leeg dan mijn toilet als ik doorspoel. Misschien moet het horloge er ook maar eens in en de overstap maken naar een kwalitatief exemplaar van Garmin ofzo, ben er wel een beetje klaar mee.
Na een update van dit formaat heb je altijd wel even wat drain, zou niet al te snel conclusies trekken iig.JimmyNL schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:16:
Bij mij loopt de batterij sinds de update sneller leeg dan mijn toilet als ik doorspoel. Misschien moet het horloge er ook maar eens in en de overstap maken naar een kwalitatief exemplaar van Garmin ofzo, ben er wel een beetje klaar mee.
Ding was niet vooruit te branden net na de update bij mij, maar na een half dagje is het weer op het oude niveau, misschien voelt ie zelfs wel sneller eigenlijk. Denk dat er in de achtergrond een hoop geoptimized wordt in ieder geval, is altijd wel met Android
Share and Enjoy!
Als je health monitoring en always on scherm uit zet dan gaat hij bij mij wel 2 dagen mee.JimmyNL schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:16:
Ik zou een reset proberen als het na 2-3 dagen nog steeds zo is. Lijkt me raar als de batterij opeens zo veel slechter is, OS kan natuurlijk zwaarder zijn maar er is juist heel veel aandacht voor het verbruik.JimmyNL schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 11:16:
Hier nog geen update, zal wel gefaseerd gaan.
DaveD
Hier wel een update gehad en ook hier vliegt de batterij leeg. Ben benieuwd hoe het over een paar dagen is.
Heb gisterenavond de update geïnstalleerd. De eerste uren een snel leeglopende batterij en een haperende UI. Maar vanmorgen draaide alles weer vlot.
Eén probleem bij mij: de polsdetectie die ervoor zorgt dat de smartwatch ontgrendeld blijft zolang je hem draagt, lijkt niet meer goed te functioneren. Ik moet nu elke keer mijn patroon ingeven. Even uitzoeken hoe dit opgelost kan worden.
Eén probleem bij mij: de polsdetectie die ervoor zorgt dat de smartwatch ontgrendeld blijft zolang je hem draagt, lijkt niet meer goed te functioneren. Ik moet nu elke keer mijn patroon ingeven. Even uitzoeken hoe dit opgelost kan worden.
Hier nog steeds geen update, vreemd
DaveD
Dat probleem heb ik ook sinds de update. Heb je toevallig al een oplossing gevonden?Frepelkweeltje schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 17:46:
Heb gisterenavond de update geïnstalleerd. De eerste uren een snel leeglopende batterij en een haperende UI. Maar vanmorgen draaide alles weer vlot.
Ik heb de vergrendeling uitgezet (via instellingen op horloge), het horloge opnieuw opgestart en de vergrendeling (patroon) opnieuw geactiveerd. Sindsdien werkt het bij mij weer zoals voor de update.Kastermaster schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 09:36:
[...]
Dat probleem heb ik ook sinds de update. Heb je toevallig al een oplossing gevonden?
Werkte bij mij helaas niet de eerste keer. Zo nog maar eens proberen.Frepelkweeltje schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 14:29:
[...]
Ik heb de vergrendeling uitgezet (via instellingen op horloge), het horloge opnieuw opgestart en de vergrendeling (patroon) opnieuw geactiveerd. Sindsdien werkt het bij mij weer zoals voor de update.
Hier hoef ik maar 1x per dag het horloge te ontgrendelen, als ik hem niet tussendoor heb afgedaan.
Betalen met de watch werkt ook nog.
Voor de update haalde ik hem van de lader af rond 6:45 en 's avonds rond 23:45 weer op de lader met ca 53% over, na de update is dat nog steeds hetzelfde.
Betalen met de watch werkt ook nog.
Voor de update haalde ik hem van de lader af rond 6:45 en 's avonds rond 23:45 weer op de lader met ca 53% over, na de update is dat nog steeds hetzelfde.
Persoonlijk zou ik even wachten met het installeren van de update. Het heeft er alle schijn van dat er iets niet goed gaat met het herkennen van de sensors in de watch 4 na de update (geldt niet voor elk toestel):
https://www.sammobile.com...be-breaking-the-wearable/
https://www.sammobile.com...be-breaking-the-wearable/
Kan ik onderschrijven. Het horloge lockt nog steeds regelmatig terwijl het om mijn pols zit. En verder geeft hij niet altijd de juiste tijd weer, maar steeds iets rond 21:35, voordat hij na een seconde of wat wel goed springt. Heel irritant.
Ik kan beamen dat het bepaald geen vooruitgang is sinds die update...
Aanvullend op dit: de activiteitendetectie werkt ook niet meer fatsoenlijk. Tijdens het koken worden foutief stappen geteld. Soms 'loop' ik wel een paar kilometer tijdens het roeren in een pan soep. Erg slecht allemaal...Kastermaster schreef op maandag 29 december 2025 @ 15:03:
Kan ik onderschrijven. Het horloge lockt nog steeds regelmatig terwijl het om mijn pols zit. En verder geeft hij niet altijd de juiste tijd weer, maar steeds iets rond 21:35, voordat hij na een seconde of wat wel goed springt. Heel irritant.
Maak een keer een lopend buffet, dan is het probleem opgelostKastermaster schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 17:05:
[...]
Aanvullend op dit: de activiteitendetectie werkt ook niet meer fatsoenlijk. Tijdens het koken worden foutief stappen geteld. Soms 'loop' ik wel een paar kilometer tijdens het roeren in een pan soep. Erg slecht allemaal...
Het wordt nu zelfs nog fraaier. Mijn horloge is spontaan begonnen met bootloopen. Meer mensen die hier last van hebben, of ben ik de enige. Was overigens een schone installatie, want heb hem na de update gereset.
Update voor de problemen met de One UI 8 update is in de maak. Vermoedelijk wordt deze rond 12 januari vrijgegeven (eerst in Zuid-Korea):
https://www.sammobile.com...-one-ui-8-bugs-come-soon/
https://www.sammobile.com...-one-ui-8-bugs-come-soon/
Ik had in eerste instantie ook het probleem dat het horloge telkens vergrendelde terwijl hij aan mijn pols zat. De afgelopen week is het niet meer gebeurd. Geen idee warrom het nu opgelost is.
De accuduur lijkt juist heel sterk verbeterd, haal nu 2 dagen met always on screen.
De accuduur lijkt juist heel sterk verbeterd, haal nu 2 dagen met always on screen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Watch 4 Classic] Levertijden & Prijzen