Als je zoekt op 'ledpanelen' dan vind je veel van dit soort dingen, maar dan een stuk goed kopervirtualJac schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:11:
Heeft hier iemand LED lampen in zijn garage die dunner zijn dan 5cm? Ik wil mijn armaturen vernieuwen en gelijk boven de rails van mijn garagedeur wat lampen hangen, alleen ik heb beperkte ruimte ivm de hoogte (max 6cm). Liefst LED en daglicht met veel lichtopbrengst ivm detailing, lakwerk etc.
Ik heb zelf zoiets gevonden, echter vind ik dit wel erg prijzig. Ook twijfel ik om armaturen te nemen met 'vaste' lampen erin. Als er eentje kapot gaat dan moet je nog maar afwachten of ze nog te krijgen zijn en voorraad kopen vind ik ook zo wat.
Ik heb er 3 in de garage hangen. Ze zijn in principe gemaakt om TL-armateuren te vervangen in systeemplafonds, maar er zijn ook ophangsetjes verkrijgbaar. Ik heb ze zelf op een hoogte van +/- 15cm van het plafond hangen, maar ik vermoed dat 6cm ook wel mogelijk is (de hoogte bepaal je zelf, je bent alleen nog afhankelijk van de hoogte van het bevestigingsmateriaal). De hoogte van het armatuur zelf is ongeveer 1,5cm.
Wel heb je nog rekening te houden met een transformator, maar ook die is niet hoger een centimeter of 4.
Eventueel klus je zelf met wat aluminium beugeltjes een ophangsysteempje.
Ik was voor 120 euro klaar voor 3 panelen (120x30, 50W) inclusief montagemateriaal en verzending. Goed licht met fijne kleurtemperatuur.