Geen idee...ik krijg ook nooit scheuren. Enige waar ik wel op let is dat de kitcapsules niet te koud/warm worden. Ze kunnen niet tegen vrieskou/enorme hitte dus ik haal ze swinters het huis in en sla het op in de een gangkast.YinYang schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:20:
[...]
Doe niets bijzonders: afkitten en direct met water en dreft met de vinger afstrijken. Verf er dan soms ook elfs direct overheen en krijg geen scheuren.
Heb de normale Den Braven acryl gebruikt en die van Bison, maar daar kreeg ik juist scheuren mee....
Na echt eeuwen googlen, een externe lek-expert in huis en eigen polderredenaties heb ik weer eens iets geprobeerd tegen de lekkage thuis. De lekkage expert kwam tot de conclusie dat de lekkage op de dagkant op mijn binnenblad in mijn huis niet door het natte buitenblad kwam (dat is een probleem op zich), maar door vocht dat door/langs de kozijnen kan komen. Als je met de tuinslang op de dorpel spoot, kwam vanzelf een plas binnen te staan.
Er zat een enorme kier tussen kozijn en muur. Bij oude huizen (1925) is het vaak lastig om een kozijn netjes te laten sluiten en vroeger gebruikte ze nog geen hippe flapjes.
Maar wat doe je met die kier. Daar blijken heel veel meningen over te zijn. Dichtkitten (veel gehoord, was ook deels gedaan) of juist niet. Met kitten sluit je de boel op, en kan water het houten kozijn gaan aantasten terwijl als het open is, het eruit kan. Maar door de inslag heb ik last van wat er binnen.
Uiteindelijk heb ik vanavond (voor de storm) de dorpel dichtgemaakt met zwarte polyester kit, en daarboven compriband in de kier tussen kozijn en muur. Compriband schijnt slagregenvast te zijn, maar toch damp-open waardoor eventueel vocht er toch uit kan....ofzo

Als iemand nog goede tips heeft verder....Misschien snij ik trouwens de onderste cm nog ff uit de compriband dat eventueel vocht wat erachter zit er nog uit kan lopen.
[ Voor 55% gewijzigd door bonzz.netninja op 07-08-2018 22:05 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl