[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.002.010 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:53
Kort vraagje... ik ga binnenkort een uitschuifbare trapkast maken onder mijn trap maar voordat ik daaraan kan beginnen wil ik eerst ledlampjes in mijn trap maken. Daarna kan ik er immers veel moeilijker bij.

Nu wil ik een beetje zoiets als dit: http://www.bosinterieur.nl/projecten/trapverlichting/

De trap is momenteel nog kaal maar uiteindelijk komt er vloerbedekking op (kortpolig). De lampjes wil ik daar een beetje in verzonken hebben.

Zijn er hier Tweakers die ook al lampjes in hun trap hebben en dan het liefst in de tredes zoals ik bovenstaande link? Ik vind op internet wel een hoop led-lampjes, maar vind het moeilijk om te beoordelen of die mooi licht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:02
Ik wil graag led spotjes plaatsen in mijn overkapping. Nu zijn er volgens mij 3 opties:

230v spotjes + dimmer

12v spotjes + dimmer + trafo (dimmer na trafo ivm voorkomen dat ze gaan knipperen?)

12v spotjes + dimmer + dimbare trafo (blijkbaar speciaal gemaakt voor dat probleem met knipperen?)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaar de "achterbuurt" in quotes. Ik vroeg me gewoon af waar je zo'n paal voor nodig hebt. Bij mij in het dorp kun je de auto zo het hele weekend laten staan met de sleutels er nog in (is me a 2x gebeurd, oeps). En ik heb ook niet echt een barrel (Volvo V40 D4)
louzy82 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:26:
Ik wil graag led spotjes plaatsen in mijn overkapping. Nu zijn er volgens mij 3 opties:
[...]
230v spotjes met Hue lampen er in?

[ Voor 30% gewijzigd door zonoskar op 03-08-2018 11:34 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

zonoskar schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Vandaar de "achterbuurt" in quotes. Ik vroeg me gewoon af waar je zo'n paal voor nodig hebt. Bij mij in het dorp kun je de auto zo het hele weekend laten staan met de sleutels er nog in (is me a 2x gebeurd, oeps). En ik heb ook niet echt een barrel (Volvo V40 D4)

[...]

230v spotjes met Hue lampen er in?
Dat zet niks over het dorp :P Dit heb ik in Kanaleneiland ook wel eens geflikt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:30
Wat kost zo'n oprit-paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

€ 3200,- (excl. montage en stuurkast, maar dat heb ik zelf gemaakt/gedaan :))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-lex
Atmoz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:36:
[...]

€ 3200,- (excl. montage en stuurkast, maar dat heb ik zelf gemaakt/gedaan :))
Daar kan je gemiddeld 25 jaar een een diefstal clausule voor aan je verzekering toevoegen. :P
Heb je nu je WA+ omgezet in WA?
:)

Van mij mogen ze m meenemen, heb een (3 jaar) aanschafwaarde regeling. Levert nog geld op ook (geen afschrijving).

[ Voor 15% gewijzigd door B-lex op 03-08-2018 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

B-lex schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:35:
[...]

Daar kan je gemiddeld 25 jaar een een diefstal clausule voor aan je verzekering toevoegen. :P
Heb je nu je WA+ omgezet in WA?
Klopt :) Maar ik vind het ook sjiek om te hebben en (de besturing) te maken en alles 8)
Van mij mogen ze m meenemen, heb een (3 jaar) aanschafwaarde regeling. Levert nog geld op ook (geen afschrijving).
Dat heb ik ook. Maar toch zou ik het zonde c.q. heel jammer vinden als ze 'm meenamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Niet helemaal de juiste categorie, maar toch maar eens checken of iemand hier misschien iets weet. Ik heb langere pennen nodig voor de radiator van mn auto, maar ik heb geen idee hoe ze heten en waar ik moet zoeken. Inmiddels heb ik het halve internet volgens mij wel gehad, maar ik kom niet eens in de buurt.

Iemand idee hoe deze dingen heten?

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/oieltv.jpg

Het is een pen van 6mm diameter met op het einde een gleufje voor een E-clip. Ik probeer mn nieuwe radiator te installeren maar die moet ze 15mm langer hebben. Alvast bedankt als iemand ook maar iets van informatie heeft.

[ Voor 15% gewijzigd door mark-k op 04-08-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

mark-k schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:33:
Niet helemaal de juiste categorie, maar toch maar eens checken of iemand hier misschien iets weet. Ik heb langere pennen nodig voor de radiator van mn auto, maar ik heb geen idee hoe ze heten en waar ik moet zoeken. Inmiddels heb ik het halve internet volgens mij wel gehad, maar ik kom niet eens in de buurt.

Iemand idee hoe deze dingen heten?

[afbeelding]

Het is een pen van 6mm diameter met op het einde een gleufje voor een E-clip. Ik probeer mn nieuwe radiator te installeren maar die moet ze 15mm langer hebben. Alvast bedankt als iemand ook maar iets van informatie heeft.
Kan je daar niet gewoon boutje-moertje voor gebruiken? Ff gegoogled voor je maar ik vind van alles, maar niet die.

[ Voor 3% gewijzigd door RZor op 04-08-2018 15:43 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

RZor schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

Kan je daar niet gewoon boutje-moertje voor gebruiken? Ff gegoogled voor je maar ik vind van alles, maar niet die.
Daar heb ik uiteraard ook al naar gekeken maar dat wordt erg krap met het huidige plaatwerk dat daar zit. Dat wordt een gevalletje net wel/net niet, dus vandaar dat ik liever gewoon zo'n pen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Iemand hier al eens gewerkt met vliesbehang op hout? Ik wil een voorzetwandje maken waar de TV in verwerkt wordt (voorkant tv valt dan gelijk of net iets achter de voorzetwand). Nu ben ik al weken aan het bedenken hoe ik dat het beste kan gaan doen.

In eerste instantie dacht ik aan gipsplaten, maar daar krijg je de hoeken niet zo mooi strak mee als je het niet stuct. Een andere optie is dus hout, waar je de hoeken wel mooi strak mee kunt krijgen.

Omdat ik dezelfde latex wil gebruiken als de muur achter het voorzetwandje wil ik glasvlies gaan gebruiken, zodat de kleur van het voorzetwandje gelijk is met die van de muur erachter. Maar welk hout kan ik nou het beste gebruiken hiervoor? Ik zat zelf te denken aan geschaafde vurenhouten balken met daarop MDF plaat en vervolgens het vliesbehang. Maar nu trekt MDF vrij snel krom lijkt me als ik daar direct het glasvlies behang op ga lijmen?

Wat is nu dus wijsheid....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@YinYang ik zou voor Underlayment gaan dan, eventueel nog de watervast/verlijmde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een nieuwe schuur/garage laten bouwen en wil daar een blad hebben om te kunnen werken en een boel lades voor klein grut en gereedschap.
Nu kun je bijvoorbeeld dit soort dingen kopen:
Afbeeldingslocatie: https://www.powerplustools.nl/8503-large_default/werkbank-set-met-multiplex-werkblad-gereedschapskast-14-laden-272-x-46-x-945-cm.jpg
Maar die zijn maar 46cm diep en dat lijkt me toch te krap. Wel tof al die lades.

Ook kun je bij de Ikea drie keukenkasten kopen met veel lades. Maar dat is waarschijnlijk minder bestand tegen butsen. Alhoewel een keuken zelf krijgt ook heel wat te verduren (hier in ieder geval ;)).

Zelfbouw ga ik niet aan beginnen. Wat zouden jullie doen?

(kasten zijn niet nodig, heb een flinke kast met deuren en vakken kunnen kopen van werk en zo'n beetje de hele garage heeft rondom schappen op 225cm hoogte van 60cm diep. Genoeg voor al mijn zooi ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 04-08-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

YinYang schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:31:
Iemand hier al eens gewerkt met vliesbehang op hout? Ik wil een voorzetwandje maken waar de TV in verwerkt wordt (voorkant tv valt dan gelijk of net iets achter de voorzetwand). Nu ben ik al weken aan het bedenken hoe ik dat het beste kan gaan doen.

In eerste instantie dacht ik aan gipsplaten, maar daar krijg je de hoeken niet zo mooi strak mee als je het niet stuct. Een andere optie is dus hout, waar je de hoeken wel mooi strak mee kunt krijgen.

Omdat ik dezelfde latex wil gebruiken als de muur achter het voorzetwandje wil ik glasvlies gaan gebruiken, zodat de kleur van het voorzetwandje gelijk is met die van de muur erachter. Maar welk hout kan ik nou het beste gebruiken hiervoor? Ik zat zelf te denken aan geschaafde vurenhouten balken met daarop MDF plaat en vervolgens het vliesbehang. Maar nu trekt MDF vrij snel krom lijkt me als ik daar direct het glasvlies behang op ga lijmen?

Wat is nu dus wijsheid....?
Ik heb vliesbehang op multiplex voor de knieschotten op zolder. strijk wel een keer voor met behaaglijm oid. Dat had ik niet gedaan en dus kon ik de randjes later nogmaals doen :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:59
ik dacht even van een hanglamp het witte snoer te vervangen door een gekleurde.
Nu wil alleen de fitting niet open. De meesten hebben zo'n mooi palletjes systeem waardoor je met een beetje geklooi de fitting wel open krijgt:
https://www.drvoltage.nl/...e-vervang-ik-een-fitting/

Nu heb ik die er niet in zitten. Iemand enig idee wat wel een optie is? Uitboren heb ik namelijk niet zo'n zin in.
(foto' s klikbaar)
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/geifWK/thumbnail_IMG_20180804_180151.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jEzLWK/thumbnail_IMG_20180804_180210_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:47
@bazzzzzz heb je foto's van een afstandje?

Lijkt me dat je eerst de lamp moet openen, dus die rvs-achtige rand om de fitting zal weg moeten, voordat je de fitting zelf kunt openen of losmaken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:45:
@YinYang ik zou voor Underlayment gaan dan, eventueel nog de watervast/verlijmde variant.
als er een plaat is die krom trekt dan is het wel underlayment.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
Xander schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:16:
@bazzzzzz heb je foto's van een afstandje?

Lijkt me dat je eerst de lamp moet openen, dus die rvs-achtige rand om de fitting zal weg moeten, voordat je de fitting zelf kunt openen of losmaken...
RVS rand die heeft geen schroefdraad maar draait dol. Trekontlasting aan de buitenkant is ook los
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/h6dT3z/IMG_20180804_183009.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nCtT3z/thumbnail_IMG_20180804_182948.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:31:
Ik heb een nieuwe schuur/garage laten bouwen en wil daar een blad hebben om te kunnen werken en een boel lades voor klein grut en gereedschap.
[afbeelding]
Maar die zijn maar 46cm diep en dat lijkt me toch te krap. Wel tof al die lades.

Ook kun je bij de Ikea drie keukenkasten kopen met veel lades. Maar dat is waarschijnlijk minder bestand tegen butsen. Alhoewel een keuken zelf krijgt ook heel wat te verduren (hier in ieder geval ;)).

(kasten zijn niet nodig, heb een flinke kast met deuren en vakken kunnen kopen van werk en zo'n beetje de hele garage heeft rondom schappen op 225cm hoogte van 60cm diep. Genoeg voor al mijn zooi ;))
Gewoon zoiets nemen als op de foto en monteer er een dieper groter blad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:35:
[...]

Gewoon zoiets nemen als op de foto en monteer er een dieper groter blad op.
dat met een IKEA blad is niet eens zo'n stom idee. Eens kijken of ik dat voor elkaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf voor iets als betonplex gaan. Glad, sterk, goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:39:
Goedkoop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eh ja? 6 tientjes voor een 2,4 bij 1,20 plaat van 18mm. En dan heb je hardhouten plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Het oog wil ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
BCC schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:01:
[...]

Ik heb vliesbehang op multiplex voor de knieschotten op zolder. strijk wel een keer voor met behaaglijm oid. Dat had ik niet gedaan en dus kon ik de randjes later nogmaals doen :)
Alléén vlieslijm is dus niet voldoende?
leecher schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:20:
[...]

als er een plaat is die krom trekt dan is het wel underlayment.
Wat raad jij dan aan?
Verwijderd schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 18:39:
Zal eens kijken wat dat is, nog nooit eerder van gehoord :X Maar blijkbaar dus ook makkelijk om glasvliesbehang op te lijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn reactie was niet voor jou bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Raymond schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:11:
Heb je dit ook met de buren overlegd?
Uiteraard
Raymond schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:11:Hoe gaan de buren hun dakgoot schilderen in de toekomst?
Niet?

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[afbeelding]

Als je niet zelf wilt knutselen dan wordt dit best duur. Kijk maar eens bij Manutan in het assortiment.
Als je een stevig werkblad aan de muur bevestigt kun je later de onderkasten er bij kopen. Kantoor rolkasten zijn bijvoorbeeld ook erg stevig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik zou toch overwegen zelf te bouwen.
Ten eerste omdat het leuk is.
Ten tweede omdat kant en klare werkbanken meestal of net niet passen of toch te klein uitvallen.
Ten derde omdat het leuk is.
Ten vierde omdat je dan de perfecte maten kunt bepalen
Ten vijfde omdat het leuk is.

Video voorbeeld: YouTube: How To: Make a Workbench

Deze is super(althans dat vind ik) :
YouTube: System workshop: building the workbench and cabinets part1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2018 23:20 . Reden: link extra erbij ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

Ten tweede omdat kant en klare werkbanken meestal of net niet passen of toch te klein uitvallen.
Ten zesde omdat er DIY in de topictitel staat en alles dat je 'laat' doen dus offtopic is ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

Video voorbeeld: YouTube: How To: Make a Workbench

Deze is super(althans dat vind ik) :
YouTube: System workshop: building the workbench and cabinets part1
lijkt me inderdaad best tof om het zelf te maken. Maar heb daar op dit moment in mijn leven echt geen tijd voor. Laat staan de tools en de skills.
Eerst de rest van de aanbouw maar eens bruikbaar maken (verven, leidingen, muurtjes, afwerken).

Dat gezegd hebbende, het is nu nog koel, ik ga de windveren de tweede laag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
[afbeelding]

Zoiets: https://www.hornbach.nl/s...uren/3205570/artikel.html ?

60cm diep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:10
Ik zoek ook zoiets, maar dan maximaal 100cm breed. Niet te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
zoiets ja, maar dan met meer lades. Genoeg kasten met deurtjes reeds aanwezig.
Zo te zien is het wel modulair daar, maar kun je de modules niet los kopen?

Misschien eerst maar een blad ophangen en dan zo'n rolkastje eronder ofzo. Wat ik zoek kun je dus kopen voor zo'n €1000. (IKEA of die van mijn plaatje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzzzzz
Dit is ook nog wel een leuk geprijsd alternatief. (zelfbouw is namelijk in dit soort gevallen soms maar iets goedkoper waardoor het eigenlijk niet de beste keus is om alles zelf te doen)

Afbeeldingslocatie: https://www.hbm-machines.com/images/cache/hbm-4098.jpg-60x60-46f14ebc88-fixed.jpg
https://www.hbm-machines....ereedschapswagen-werkbank

HBM heeft wel meer interessant geprijsd spul. Kwaliteit is voor de gemiddelde klusser meer dan prima.

Eventueel zou je nog naar iets diepere kasten kunnen kijken zodat er nog weer extra veel in past.

Dit is ook een interessante aanbieding:
https://www.hbm-machines....dulair-werkplaats-systeem

[ Voor 10% gewijzigd door bazzzzzz op 06-08-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nog een site om door te bladeren. En die kasten zijn prima, misschien toch maar accepteren dat ze niet zo diep zijn.
En de wieltjes zijn vast snel vervangen door vaste pootjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als de diepte tegen valt kan je natuurlijk zoals je al zei altijd nog zelf een blad ophangen en dergelijke kastjes er onder schuiven/rollen. Bijkomend voordeel is dat je de kastjes er dan ook onder uit kan halen om extra werkruimte te creëren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dank voor het meedenken allemaal ik ga voor deze:
https://www.hbm-machines....k-met-houten-blad-zwart-1

Met een gereedschapswand (die ze daar niet lijken te hebben :().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:25
Jelte schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:36:
Bij HBM hebben ze wel gereedschapkasten met een gecoat-stalen pedboard er aan vast.
Afbeeldingslocatie: https://www.hbm-machines.com/images/cache/hbm-064-75.jpg-60x60-e9af1ebc88-fixed.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door CappieL op 06-08-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat zag ik. Ook deze breedte, maar dan met kasten erboven. En die wil ik niet.
Vreemd dat ze ze niet los verkopen. Maar we komen er wel.

(Het wordt de RVS versie, die is €100 goedkoper ;))

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Raising the roof, Episode 3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Msfdu0f3j27ZfxT2nnRft7dl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OqrP25DpUn1QaiQIfjtanUvf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vQtmK1n7ALKKC7l8qUdv9d0j/full.jpg

Van de week de achterkant ook dicht leggen en dan maar eens de goten solderen en voorzien van de pijpen e.d.

Ik wil het regenwater graag opvangen in zo'n houten wijn/whisky vat, en dit ook gebruiken om de planten water mee te geven. iemand tips waar deze te vinden zijn en waar op te letten?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Nice! Heeft die kleine goed geholpen?
En zit die derde staander nou zo gedraaid t.o.v. het metselwerk of vertekent de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Jelte,89 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:04:

Ik wil het regenwater graag opvangen in zo'n houten wijn/whisky vat, en dit ook gebruiken om de planten water mee te geven. iemand tips waar deze te vinden zijn en waar op te letten?
Opa Freek, in Zevenhuizen

Afbeeldingslocatie: http://www.opafreek.nl/img/tonnen-horizontaal-1-600p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Van de week de achterkant ook dicht leggen en dan maar eens de goten solderen en voorzien van de pijpen e.d.

Aparte dakpan!

Google even op GTC BV voor die houten regentonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Lekker bezig d:)b
Een snelle google op regenton wijnvat geeft een boel hits, dus moet niet al te lastig zijn om een of meer winkels te vinden die dat spul verkopen. Ik zou in elk geval zorgen dat je een goede overflow aansluit, zodat bij hevige regen (of wanneer je een poosje van huis bent / geen water aftapt) niet je ton overstroomt en het water zijn eigen weg zoekt. En aangezien die tonnen doorgaans een kraantje ergens onderaan hebben zitten: verzin ook iets fraais om 'm op te zetten, zodat je er nog wel gewoon fatsoenlijk een gieter / emmer onder krijgt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik ben bezig met een voorzetwand tegen een buitenmuur. Om tussen buitenmuur en voorzetwand (spouw van ongeveer 20mm) voldoende te ventileren wil ik in de buitenmuur een paar gaten boren. Dezelfde functie als een stootvoeg dus. Aan de buitenkant zet ik er een roostertje voor. Zou een aantal gaten met een diameter van 22mm voldoende zijn? Dat scheelt me weer grote gaten (laten) boren met een diamantboor.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
@Jelte,89 Als je de ton gesloten houdt, kun je eenvoudigweg een vulsysteem in je regenpijp monteren.
Zo loopt regenwater eerst in de ton, tot deze een waterniveau bereikt waardoor hij 'overloopt' in het vervolg van de regenpijp (hemelwaterriool?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
In de handel zijn regentonautomaten verkrijgbaar, dat werk wel aardig. Er moet alleen geen blad in komen, want dan overstroomt je regenton. Verder de regenton altijd flexibel aansluiten, anders knapt je de boel kapot.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Jelte,89 Ik denk dat je met zo'n dak wel een vaatje of 5 kunt vullen met 1 buitje.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Toen ik nog een kind was, hadden wij zo'n vat als regenton. Dus hierbij onze ervaringen:

- Niet lek (duh...).
- Geen gebarsten/gescheurde/gebroken planken (want kans op lek later)
- Geen geroeste metalen delen (want...ach, laat maar ;) ). Let hier niet alleen op de metalen banden, maar ook op spijkers e.d.
- Kraantje aan de onderzijde kan, hoeft niet, liefst zit het kraantje zo dat je het vat rechtop kan zetten (dus niet midden in het vat voor een liggend vat).

Bij het neerzetten kan je hem het beste op pootjes of een aantal bakstenen zetten, niet direct op de grond, want anders gaat op den duur de onderzijde rotten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dank voor alle reacties heren! Regenton komt idd niet op de grond te staan, moet nog even nadenken hoe of wat qua voetje

@zonoskar, alleen de voorzijde van het dak komt hier op uit, de achterkant loopt weg in 2 afvoeren, gewoon de grond in door gebrek aan riolering.

@Orion84 en @CappieL Onder deze regenton heb ik een andere (plastic) regenton ingegraven en deze gevuld met grind en hierin moet inderdaad de overloop op uit komen.

@B-lex Aparte dakpan? valt best mee... 't zijn vlakke mulden en zie je nog heel veel op oude liggen, let er maar eens op.

@Reinier Dank, De derde is inderdaad heel erg gedraaid aan de onderkant, Bovenaan valt het gelukkig mee. Het hoort erbij en kan me er niet echt druk om maken.

@Amphiebietje, Dank voor je ervaringen!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er zijn hier vast houtbewerkende Tweakers met ervaring met een bovenfrees. Ik wil een panlat gebruiken om lampjes in te monteren. Om de draad weg te werken zou ik eigenlijk aan 1 kant een sleuf in de panlat willen hebben. Is dit te realiseren met een bovenfrees?

Of heeft iemand wellicht een beter idee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Beekforel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:39:
Er zijn hier vast houtbewerkende Tweakers met ervaring met een bovenfrees. Ik wil een panlat gebruiken om lampjes in te monteren. Om de draad weg te werken zou ik eigenlijk aan 1 kant een sleuf in de panlat willen hebben. Is dit te realiseren met een bovenfrees?

Of heeft iemand wellicht een beter idee? :9
Ja, dat kan prima, volgens mij liet @Atmoz dat pas nog zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb de kabelgoot waar ik het eerder over had nu eindelijk af en ben wel tevreden. Ik heb al eerste toch maar de pleister die ik aangebracht had eraf gehaald, omdat het net te dik was. Ik heb meteen het iets dieper weggehaald (zo'n 4mm), zodat ik het vervolgens dicht kon smeren en wat beter gelijk kon maken, dat is aardig gelukt, je ziet het nog wel, maar valt nu veel minder op dan de eerste keer:

Hier dus de pleister die ik aangebracht heb weer weggehaald:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nuBMbK/Kabelgoot6_kopie.jpg

Hier zie je beter hoe diep ik het weggehaald heb:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eWbbAe/Kabelgoot7_kopie.jpg

Weer dichtgemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ghasiz/Kabelgoot8_kopie.jpg

Hier hangt het tv-meubel en heb ik het gat opengemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fYUDqe/Kabelgoot10_kopie.jpg

Hier zie je ook het andere gat dat in het tv meubel uitkomt:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/g8WbAe/Kabelgoot11_kopie.jpg

Omdat de tv-aansluiting en stopcontacten in het tv-meubel vallen zie je helemaal geen kabels meer :)
Nu wil ik alleen nog zorgen dat er een internetkabel naar het tv-meubel loopt vanuit de meterkast. Nu heb ik hier wel een vraagje over, is het mogelijk om dit te doen via de tv aansluiting (zonder de kruipruimte te betreden) en zo ja hoe? Met een trekveer bijvoorbeeld?

En ik heb nog een vraagje, we willen graag de lamp in de keuken kunnen dimmen, maar daar zit een dubbele schakelaar waarmee ook ander licht mee bediend kan worden (daar hebben we nu geen lamp ophangen en er komt waarschijnlijk ook geen lamp te hangen). Kunnen we de schakelaar (eenvoudig) vervangen door een dimmer?
Dit is de schakelaar:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/eHe4Ve/Wandcontact_kopie.jpg

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Reinier schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:43:
[...]

Ja, dat kan prima, volgens mij liet @Atmoz dat pas nog zien :)
Zie het niet direct terug in de posts van @Atmoz, wel dat hij lampjes in een forse balk verwerkt.
miicker schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:44:
[...]

En ik heb nog een vraagje, we willen graag de lamp in de keuken kunnen dimmen, maar daar zit een dubbele schakelaar waarmee ook ander licht mee bediend kan worden (daar hebben we nu geen lamp ophangen en er komt waarschijnlijk ook geen lamp te hangen). Kunnen we de schakelaar (eenvoudig) vervangen door een dimmer?
Dit is de schakelaar:
[afbeelding]
Dat kan prima, je kunt de schakeldraad van het tweede punt afdoppen en vervolgens een dimmer plaatsen voor de eerste lamp.

[ Voor 43% gewijzigd door Beekforel op 06-08-2018 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 07:45
@Jelte,89 Mooie schuur/overkapping! Ik vraag me alleen af of dit vergunningsvrij mag of dat je een vergunning hebt aangevraagd/verkregen hiervoor. Ben zelf ook plannen aan het maken maar kom tegen dat ik voor bouwwerken van >10m2 minimaal 1m uit de erfgrens moet blijven. Als jij een alternatieve route hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Beekforel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:57:
[...]

Zie het niet direct terug in de posts van @Atmoz, wel dat hij lampjes in een forse balk verwerkt.
Atmoz in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4" d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
[b]Jelte,89 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:36:

@B-lex Aparte dakpan? valt best mee... 't zijn vlakke mulden en zie je nog heel veel op oude liggen, let er maar eens op.
Ik had ze nog nooit gezien, met zo'n vlakke kant. Wel grappig. d:)b

Heb zelf Tule du Nord (gesmoord) en de enige echte Oude Holle (Gemengd) op het dak liggen, doen al 120 jaar hun werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Afgelopen weekend ook weer het nodige werk verzet:

- Koven afgemaakt van de balken. Hiervoor een cellenbeton muurtje opgetrokken zodat de keuken stevig geplaatst kan worden aan de andere kant.
- Elektra in orde gemaakt welke nu gereed is voor installatie (aansluiten in groepenkast)
- Locatie van de thermostaat bepaald
- Stopcontact geplaatst zodat inbouw speaker kan worden geplaatst in de keuken
- Buitenverlichting aangesloten zodat boefjes zichtbaar zijn :P
- Afwerking van de zijkanten van de ramen
- Gasleiding naar boven geleid en in koof verwerkt.
- Warm water aangelegd voor de keuken (tevens ook door de koof)
- Vloerverwarming besteld en geleverd gekregen. Tevens bepaald waar de verdeler moet komen.
- Plafond in de aanbouw afgerond en locaties voor de spot gemaakt

Horen ook wat plaatjes bij. Kom nu eindelijk in het proces waarbij we kunnen gaan bouwen en we echt grote veranderingen "zien" in plaats van al het werk waar je later niets van terug ziet :+

Eind van de maand jaagt de stukadoor door de woning en begin september komt de betonvloer erin.

Nog even buffelen om alles gereed te krijgen voordat de vakmannen erin komen.

Heb vaak het idee dat het allemaal niet zo snel gaat, maar ja ook niet raar als je alles praktisch in je eentje doet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ymGYtOZWICr9MG8zFsuDB3JZ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FUAr3CF4Kex47wrt7aRPz9S8/medium.jpg

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Een panlat is ongeveer 2 cm dik en bijna 5cm breed. Iets kleiner dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Beekforel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:36:

Een panlat is ongeveer 2 cm dik en bijna 5cm breed. Iets kleiner dus... ;)
Klopt, dat waren inderdaad sleuven in een redelijke balk.
Maar waarom twijfel je of dat ook niet in panlatten kan? Dat is toch ook gewoon hout?
Je kunt in alle hout frezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Atmoz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:39:
[...]

Klopt, dat waren inderdaad sleuven in een redelijke balk.
Maar waarom twijfel je of dat ook niet in panlatten kan? Dat is toch ook gewoon hout?
Je kunt in alle hout frezen :D
Ik vraag mij vooral af of je de frees wel stabiel kunt houden bijvoorbeeld. Maar dat wat voor ik die frees van jou had gezien, zo'n ding moet ik hebben! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:18
@YaaD Vanwaar heb je al die WCD's zo hoog zitten? Zowel diegene bij de vloer zitten erg hoog, maar de lichtschakelaars (?) nog een stuk hoger dan gebruikelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Er komt nog een betonvloer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 07:35

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat is dan een fikse vloer, of je hebt toch de lichtschakelaars nog hoger dan tegenwoordig te doen gebruikelijk (1,2m) ;)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Oilman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:30:
@YaaD Vanwaar heb je al die WCD's zo hoog zitten? Zowel diegene bij de vloer zitten erg hoog, maar de lichtschakelaars (?) nog een stuk hoger dan gebruikelijk is?
Volgens mij is het "gewoon" 1.5 meter hoog, dat was erg gebruikelijk in de tijd dat de Beatles nog hip waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Als jullie de plinten bevestigen met de daarvoor bestemde kit (High Tack kit gebruiken ze bijv bij de plintenfabriek), kitten jullie de naden boven en onder erna dan ook nog af met acrylaatkit, om zo de naden/kiertjes te dichten?

De een zegt dat het wel kan en de ander zegt weer dat het geel uitslaat na verloop van tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:12
YinYang schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 22:07:
Als jullie de plinten bevestigen met de daarvoor bestemde kit (High Tack kit gebruiken ze bijv bij de plintenfabriek), kitten jullie de naden boven en onder erna dan ook nog af met acrylaatkit, om zo de naden/kiertjes te dichten?

De een zegt dat het wel kan en de ander zegt weer dat het geel uitslaat na verloop van tijd....
Heb ik wel gedaan, waren sowieso kleine kieren en acrylaatkit geel uitslaan? Nooit van gehoord, zeker niet als je er een kwast langs haalt.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
Bovenzijde zou ik iig wel afkitten, dat is veel netter.

Acrylaatkit wordt geel na verloop van tijd en stof blijft er in plakken. Kan je prima gebruiken, maar dan moet je het wel schilderen. Als alles al geschilderd is en je wil kitten, kan je beter een polymeer universele afdichtingskit gebruiken. Let wel op, acryl kan je afmessen met water, voor de meeste andere afdichtingskitten moet je een finisher gebruiken (aka afwasmiddel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex

Plinten vastgezet met montagekit van Action. Bovenkant daarna afgekit met acrylaat van de Action. Onderkant niks aan gedaan. Slaat niet geel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ligt eraan... In volle zon ja, in de keuken ja, als er vuil of vocht bij kan komen moet je het wel overschilderen. Anders gaat het best goed.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik ga mijn balkon waterdicht maken en ik wil mijn plan van aanpak even hier toetsen. Het balkon is een betonnen plaat van 3,2m bij 1,4m, die waterdicht is gemaakt met bitumen. De bitumen zijn lek en de afvoer bestaat uit een dun buisje dat na twee druppels regen verstopt zit.

Mijn plan:
- Oude daktrim verwijderen
- Geul uitslijpen van 6cm diep voor de hemelwaterafvoer
- 2cm dikke PIR dakplaten aanbrengen bovenop de bitumen. Vastzetten met schroeven met schijven.
- EPDM vastlijmen op de PIR dakplaten.
- Hemelwaterafvoer aanbrengen
- Afvoer afdekken met plaatje hout (iemand kan er een stoelpoot op zetten)
- Nieuw daktrim plaatsen, iets hogere (60mm) om de hoogte van de nieuwe PIR platen op te vangen

Goed idee?

Hoe maak ik de daktrim het beste vast? Ik lees dat er mensen zijn die het enkel kitten, maar dan kan het nog omhoog lijkt mij. Ik zie dat het ook wel eens is gemonteerd met schroeven met een rubber ringetje.

Wat voor cachering moeten de PIR dakplaten hebben voor EPDM?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QXirfjTA8l1ugPlG6W3xfvng/medium.jpg
Bovenaanzicht balkon

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WShSVIU3mM6NHtMXCZPa6B4U/medium.jpg
De huidige afvoer (goed zoeken)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YKdBHQH0EqadFcJ0NetoTfsZ/medium.jpg
Vooraanzicht (links zie je de huidige afvoer)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:40

orf

-DarkShadow- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:03:
Ik ga mijn balkon waterdicht maken en ik wil mijn plan van aanpak even hier toetsen. Het balkon is een betonnen plaat van 3,2m bij 1,4m, die waterdicht is gemaakt met bitumen. De bitumen zijn lek en de afvoer bestaat uit een dun buisje dat na twee druppels regen verstopt zit.

Mijn plan:
- 2cm dikke PIR dakplaten aanbrengen bovenop de bitumen. Vastzetten met schroeven met schijven.
- Nieuw daktrim plaatsen, iets hogere (60mm) om de hoogte van de nieuwe PIR platen op te vangen

Goed idee?

Hoe maak ik de daktrim het beste vast? Ik lees dat er mensen zijn die het enkel kitten, maar dan kan het nog omhoog lijkt mij. Ik zie dat het ook wel eens is gemonteerd met schroeven met een rubber ringetje.

[afbeelding]
Bovenaanzicht balkon

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom PIR platen? Toen ik je beschrijving las, dacht ik aan een inpandig balkon, maar nu ik de foto's zie snap ik isoleren niet zo goed?

Persoonlijk zou ik zo'n balkon met zink (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Oilman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:30:
Er komt nog 15cm vloer overheen. Dus dan valt het allemaal wel mee :) Zitten nu ongeveer 45cm van de bovenkant van de vloer af!

De lichtschakelaars zitten rond de 1.5 meter hoogte. Ik weet niet of dat persoonlijke voorkeur is ofzo, maar het leek mij wel gebruikelijk zo

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 20:32

De bovenkant afkitten met anti-crack kit.
https://www.bouwmaat.nl/z...ck-wit/product/0000565246

Hierna kan je de plint nog 1 keer aflakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:40
YaaD schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:22:
[...]

De lichtschakelaars zitten rond de 1.5 meter hoogte. Ik weet niet of dat persoonlijke voorkeur is ofzo, maar het leek mij wel gebruikelijk zo
Meer gebruikelijk lijkt mij rond de 1,05 meter hoog. Toevallig onlangs nog opgezocht i.v.m. verbouwing badkamer.

[ Voor 9% gewijzigd door hansvk op 07-08-2018 07:31 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
hansvk schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:29:
[...]
Meer gebruikelijk lijkt mij rond de 1,05 meter hoog. Toevallig onlangs nog opgezocht i.v.m. verbouwing badkamer.
Ok dank je. Ik vrees dat alleen naar beneden plaatsen nu wat lastiger zal worden. Maar je hebt gelijk, ik heb ze op dezelfde hoogte geplaatst als de oude zitten.

Ik lees ook dat het gelukkig niet verplicht is om die hoogte aan te houden :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:36:
Dank voor het meedenken allemaal ik ga voor deze:
https://www.hbm-machines....k-met-houten-blad-zwart-1

Had je hier al gekeken? http://outletdehaar.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Fr33z schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:02:
@Jelte,89 Mooie schuur/overkapping! Ik vraag me alleen af of dit vergunningsvrij mag of dat je een vergunning hebt aangevraagd/verkregen hiervoor. Ben zelf ook plannen aan het maken maar kom tegen dat ik voor bouwwerken van >10m2 minimaal 1m uit de erfgrens moet blijven. Als jij een alternatieve route hebt hoor ik het graag.
Per gemeente is dit verschillend, Goot mag niet zoveel hoger hangen dan maat x, en de totale hoogte mag niet hoger zijn dan x Ook mag je max 70% van je perceel bebouwen zoiets...

Alternatieve route?.. ik heb melding gemaakt bij de gemeente en met de bouwplannen bij de buren geweest en niemand had bezwaar.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
orf schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:17:
[...]

Waarom PIR platen? Toen ik je beschrijving las, dacht ik aan een inpandig balkon, maar nu ik de foto's zie snap ik isoleren niet zo goed?

Persoonlijk zou ik zo'n balkon met zink (laten) doen.
Omdat je anders mogelijk condensvorming krijgt tussen de bitumen en de EPDM door het temperatuurverschil, wat niet goed is voor de hechting. Ik heb gelezen dat het voor een carport ook al moet, dan wijkt dit er niet veel van af.

Waarom zink? Lijkt me dat daar een ander prijskaartje bij hoort.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 07:40

Exigence

dnkroz

Waarom uberhaupt iets van dakbedekking erop? Ik zou hem netjes schoonmaken en in een goede coating zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 06:51

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Project tuinkast even uitgetekend in sketchup, maar ik heb een vraag over de hoekverbinding. Ik heb niet zo veel ervaring met houtbewerking en vraag me af of er op deze manier voldoende hout overblijft. :?

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9a8x6m5shGd1YIlKCF7IGiQs/medium.png

Detail van frame:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pw8sy8I2N6SpELNkD0JPi6tE/medium.png

Detail van de hoek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BkKmV3OYaksT8KdThZwHkjP1/medium.png

Ik had bedacht om 70x45 als balkmaat te nemen omdat veel groter volgens mij onnodig robuust is, maar dan blijft er maar 25 mm over op de plek waar ik de balk inkeep. Is dat voldoende? Het frame an sich hoeft natuurlijk niet gek veel te dragen omdat de planken zelf ook erop geschroefd worden, dus die dragen het geheel ook mee.

Om de inkepingen te zagen zoek ik ook nog een kapzaag. Nou heb ik een aantal handzagen van Bahco en die zijn volgens mij prijs-kwaliteit redelijk. Geld dat ook voor de Bahco kapzaag of is er een ander merk dat beter is?

[ Voor 9% gewijzigd door deWit op 07-08-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Net bij Sanidump geweest. Prijzen voor badmeubels zijn echt veel hoger dan ik zou inschatten. Wat maakt een wastafelmeubel zo duur? Minimaal €1000 voor een kast beplakt met lelijke folie. Dat moet beter kunnen.

Heeft iemand ervaring met een ladekast ombouwen naar een werkbaar wastafelmeubel?

Ik wil er één boven met 2 kranen en een grote wasbak of misschien twee kommen.
Te Laat. Ding komt morgen al.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deWit

deWit

Jelte schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:05:
Net bij Sanidump geweest. Prijzen voor badmeubels zijn echt veel hoger dan ik zou inschatten. Wat maakt een wastafelmeubel zo duur? Minimaal €1000 voor een kast beplakt met lelijke folie. Dat moet beter kunnen.
Ik heb het opgelost door een IKEA meubel te kopen met een andere bak erop. Je kan zeggen wat je wil van IKEA maar voor hout met een folie erop is de prijs-kwaliteit verhouding van de IKEA een stuk beter dan bij de gemiddelde badkamertoko. Daar had ik echt het gevoel opgelicht te worden voor een stuk 'hout' met een tweetal lades...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@deWit Die "dunne" balkjes zijn vrijwel nooit recht. Ik zou me daar meer zorgen over maken dan die verbinding :) Zelfs de balken voor mijn garage (170x70) zijn niet recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-09 15:25
Dit dus, onze badkamer komt ook bij de sanidump vandaan, maar toen ik zag dat de kast 1900 moest kosten waar eenzelfde model van 120 breed met 4 lades bij de Ikea maar 450 was, heb ik die van de bestelling laten schrappen. Mocht die van de Ikea toch gaan vervelen of uit elkaar vallen, kan ik nog 3 keer een andere halen voordat ik duurder uit ben...
deWit schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

Ik heb het opgelost door een IKEA meubel te kopen met een andere bak erop. Je kan zeggen wat je wil van IKEA maar voor hout met een folie erop is de prijs-kwaliteit verhouding van de IKEA een stuk beter dan bij de gemiddelde badkamertoko. Daar had ik echt het gevoel opgelicht te worden voor een stuk 'hout' met een tweetal lades...

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
-DarkShadow- schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 23:03:

Mijn plan:

Goed idee?

[afbeelding]
Bovenaanzicht balkon

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom isoleren? Er zit geen ruimte onder die warm moet blijven. Met je trim verhoog je je rand niet. Als je zou isoleren. Trim is puur afwerking vooraanzicht. Dan moet je een balkje of latje op je rand er bij op maken.

Als je toch voor isolatie gaat is het mooiste met bitumglasvlies cashering. Tevens waarom afvoer afdekken? Afvoer moet juist vrij blijven anders heb je met een beetje blad de boel al "dicht" zitten en heb je het dak vol water staan.

Je trim gewoon vast zetten met schroeven. Voor Epdm kun je beste monotrim gebruiken. Gebruik je wel gewone trim dan is het verstandig om daar een rilletje kit onder door te doen En dan vast te zetten met schroeven.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
M4uSzi schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:37:
[...]
Waarom isoleren? Er zit geen ruimte onder die warm moet blijven. Met je trim verhoog je je rand niet. Als je zou isoleren. Trim is puur afwerking vooraanzicht. Dan moet je een balkje of latje op je rand er bij op maken.
De betonplaat is warmer dan de buitenlucht, want dit is (helaas) een koudebrug naar buiten toe. Volgens dit verhaal is er bij een carport ook isolatie nodig. Ook daarbij heb je slechts een klein warmteverschil.

De afvoer gaat naar de zijkant, dus dat wordt een 60 x 80mm pijpje dat horizontaal komt te liggen. Op een dak geen probleem, maar op een balkon gevoelig voor schade van bovenaf.

[ Voor 12% gewijzigd door -DarkShadow- op 07-08-2018 19:26 ]

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
Beste mede-tweakers,

ik ben bezig met het maken van een veranda/overkapping in de tuin (10x4.2m).

Aan de zijkant heb ik een beton schutting staan.

Ik wil de zijkanten echter dicht maken zodat er wel nog licht, maar geen regen naar binnen kan komen.

afmetingen van het te dichten gat: 408 x 40cm.

Kanaalplaten zijn niet ideaal, want dan zou ik ze horizontaal moeten plaatsen waardoor de afwatering niet ideaal zou zijn en er alg vorming kan optreden.

Glashandels zijn niet zo blij met de afmetingen en willen hem het liefst in twee delen maken.

Hebben jullie hier nog goede ideeën voor?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2pt431e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/20pc49l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
zonoskar schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:26:
@deWit Die "dunne" balkjes zijn vrijwel nooit recht. Ik zou me daar meer zorgen over maken dan die verbinding :) Zelfs de balken voor mijn garage (170x70) zijn niet recht.
Dan moet je je hout ergens anders gaan kopen. Al het hout, zelfs de panlatten, die ik haal zijn gewoon recht. Laat je het een aantal dagen in de regen of buitenlucht liggen, tuurlijk dan trekt het krom, maar standaard niet recht? Nee, nooit last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

darklord007 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:16:
Beste mede-tweakers,

ik ben bezig met het maken van een veranda/overkapping in de tuin (10x4.2m).

[afbeelding]
Komt daar een raam in het dak? Wees voorbereid. Dit zal een 'trap' worden voor insecten die er niet meer uit kunnen /gaan. En vervolgens op je bord dood neer vallen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:06
Beste tweakers,

Ik wil iets gaan maken en daar heb ik een forse ronde kunststof bak voor nodig. Een speciekuip, perfect!
Maar de bak hoeft maar een cm of 8-10 hoog te zijn, maar wel met een rechte bovenkant.

Hoe kan ik er nou makkelijk thuis in slagen om de speciekuip in te korten tot de benodigde hoogte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 18-09 22:46
Hoogte aftekenen, tape, gat boren, decoupeerzaag en klaar is Mr. Potato Head?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Onno_Devine schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:27:
[...]

De bovenkant afkitten met anti-crack kit.
https://www.bouwmaat.nl/z...ck-wit/product/0000565246

Hierna kan je de plint nog 1 keer aflakken.
Dat is de enige acrylaatkit die ik inderdaad gebruik. Beter ken ik ze niet! :*)

Maar ik koop de plinten alleen gegrond. Dacht er zelf aan om ze eerst af te lakken, maar wellicht dus beter om ze eerst met montagekit te bevestigen, erna met acrylaatkit af te kitten en als laatst af te plakken en af te lakken? Dan heb ik de acrylaatkit ook meteen afgelakt, wat blijkbaar beter is....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 15-09 17:13
YinYang schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:26:

Dat is de enige acrylaatkit die ik inderdaad gebruik. Beter ken ik ze niet! :*)
ik heb letterlijk nog nooit succes geboekt met de acryl anti crack van den braven. Het scheurt altijd na x weken of maanden. Verschillende oppervlakken, droogtijden, kwasten, rollers en verfsoorten maar tot nu toe 100% scheurgarantie.

Wat is nou de juiste manier om die meuk te verwerken? Want met een 0% succesrate voor een product dat iedereen altijd aanprijst zal ik wel iets fout doen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik gebruik altijd de gewone (dus zonder anti-crack) en laat het een dagje drogen. Nooit last van scheuren. Hoe lang laat jij het drogen voordat je het schildert?

[ Voor 20% gewijzigd door Sethro op 07-08-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit

deWit

zonoskar schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:26:
Ik wilde dat deels oplossen door geschaafd te nemen en een beetje ok houthandel doet wonderen. Daarnaast is een heel klein beetje niet recht ook wel te overleven, het is een tuinkast van fijnbezaagd douglas dus het mag ook wel een beetje robuust zijn.

Blijft de orginele vraag wel staan of dat de inkeping zo sterk genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
leecher schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:32:
[...]

ik heb letterlijk nog nooit succes geboekt met de acryl anti crack van den braven. Het scheurt altijd na x weken of maanden. Verschillende oppervlakken, droogtijden, kwasten, rollers en verfsoorten maar tot nu toe 100% scheurgarantie.

Wat is nou de juiste manier om die meuk te verwerken? Want met een 0% succesrate voor een product dat iedereen altijd aanprijst zal ik wel iets fout doen.
Doe niets bijzonders: afkitten en direct met water en dreft met de vinger afstrijken. Verf er dan soms ook elfs direct overheen en krijg geen scheuren.

Heb de normale Den Braven acryl gebruikt en die van Bison, maar daar kreeg ik juist scheuren mee....
Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.