[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.001.863 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
yrref schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:02:
Ik wil één dezer dagen een keer mijn badkamer gaan verbouwen. De badkamer is 2x2, en qua leidingwerk hoeft enkel de kraan van de douche iets omhoog (zit nu laag omdat het een bad/douche combinatie is).
Welk bouwjaar is dit leidingwerk? En welke kwaliteit?
Dit zijn de dingen die namelijk nogal kunnen tegenvallen, als je er goed bij kunt is een paar meter pijp vervangen peanuts qua kosten.
Het plan is als volgt:
- alles eruit
- 3 lagen tegels
- bad douche combinatie
- wc
- meubel
- Verlaagd plafond eruit (is bizar ver verlaagd) en plafond opnieuw plaatsen met spotjes
Tegels verwijderen is prima, maar dan moet je wel bedenken dat je waarschijnlijk moet gaan stuccen of, als de tegels er slecht vanaf komen, een nieuwe muur neer kunt zetten.
Daarnaast zijn vloertegels een ander verhaal, die zijn soms harder en zitten beter vast... uiteindelijk komt alles los, maar dan heb je dus ook soms al je riolering/buizen/elektra/... in de vloer gesloopt. Dus in je planning meenemen. Als je bijvoorbeeld die dingen door een werkman laat repareren, dan is het wel handig om aan te geven dat het mogelijk wat meer werk is.
een nieuwe wc (geen inbouw).
Je hebt geen grote badkamer en een inbouw wc is iets compacter, waarom toch een los wc?
Kan ik een gedeelte van de badkamer steeds doen, of is het aan te raden; alles eruit, alles erin en dan maar een paar weken douchen bij de buren?
Uiteindelijk is het gewoon een paar weken douchen bij de buren (of in de tuin/op het balkon met een tuindouche)

Maar je kunt wel al een paar dingen voorbereiden. Zo zou ik altijd het plafond er al uit tikken. Dan kun je goed zien of je niet toch tegen iets aanloopt. Zo'n extreme verlaging is soms door iets stoms wat je nu niet goed kunt zien. Ook kun je dan in een hoek even kijken hoe lastig de tegels eraf gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
securitymayo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:30:
[...]

Ik heb geen antwoord op je twee vragen, maar wist je dat Ikea ook schuifdeuren voor deze kasten verkoopt?
ja klopt maar dan moet je de kasten naast elkaar hebben staan en zo komt het niet te staan bij ons (vlnr: 50cm kast, 50cm afvoerkanaal van houtkachel, 100cm kast, 90cm ladekast, 100cm kast)

Maar bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:37
Hallo allen!
Ik wil één dezer dagen een keer mijn badkamer gaan verbouwen. De badkamer is 2x2, en qua leidingwerk hoeft enkel de kraan van de douche iets omhoog (zit nu laag omdat het een bad/douche combinatie is).

Het plan is als volgt:
- alles eruit
- 3 lagen tegels
- bad douche combinatie
- wc
- meubel
- Verlaagd plafond eruit (is bizar ver verlaagd) en plafond opnieuw plaatsen met spotjes

En dan opnieuw tegelen, douchebak erin, glazen wand erin, verlaagd plafond erin en een nieuw meubel + een nieuwe wc (geen inbouw).

De badkamer is 2 bij 2 meter, dus niet erg groot. Mijn vraag die ik hierbij heb aan alle klussende tweakers die eerder een badkamer onder handen hebben genomen; hoe kan ik dit (tijds/planninggewijs) het beste aanpakken? Kan ik een gedeelte van de badkamer steeds doen, of is het aan te raden; alles eruit, alles erin en dan maar een paar weken douchen bij de buren?

Bedankt!
Wij zitten er nu middenin en douchen inderdaad deze 2,5 week zo nu en dan bij de overburen.

Ook wij hebben een vrij simpele badkamerrenovatie, maar het kost toch een boel tijd. Slopen (ging bij ons in 1 lange dag), verwijderen kranen + radiator, vloer aanhelen, stucen wanden, egaliseren vloer, tegelwerk, voegwerk, etc. Het moet allemaal na elkaar en kost toch wel een boel tijd.

Gezien de zooi van het slopen zou ik het in 1x doen. Daarnaast is het ook wel practisch met het afsluiten van water en dergelijk om daar geen rekening meer mee te hoeven houden.

Ik zou overigens ook voor een inbouw wc gaan als je nu toch bezig gaat. Kost een paar euro meer en is toch wel wat moderner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:32

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ik heb hier voor de badkamer renovatie alles eruit gesloopt op de douchebak en de tegels in die hoek na. De dag voordat de aannemer kwam dat hoekje er ook uit getikt.

Planning voor een 2x2 badkamer is hier als volgt:
maandag: voorinstallatie leidingwerk, verleggen WC afvoer + warm/koud aanvoer
dinsdag: voorinstallatie leidingwerk, inhakken douchedrain, radiatorleiding en alles dicht
woensdag: stucadoor voor glad smeren muren
donderdag: drogen
vrijdag: begin tegelwerk, 2 wanden gedaan

maandag: (vandaag) tegelwerk overige 2 wanden + wc ombouw
dinsdag: resterend tegelwerk wanden + vloer
woensdag: voegen
donderdag:
vrijdag: monteren van e.e.a. zodat er in ieder geval weer gedouched kan worden.

Ga uit van 2 weken niet douchen. Goeie vrienden worden met de buren of douchen op werk. Met dit warme weer is het wel iets minder, eigenlijk zou ik graag elke dag wel even willen douchen maar het komt uit op om de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:32

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je hebt ook nog zoiets: https://www.showerrent.nl/ (eerste hit op google, verder geen ervaring mee).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vloer voor de garage is klaar. Nu wachten tot het houtpakket binnenkomt (vrijdag). Misschien nog een keer aantrillen omdat de tegels hier en daar een paar mm in hoogte verschillen.

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-kH_a4SrBCFs/Wzn-fXaopWI/AAAAAAAAHWs/-h7B0z7DxIwrrxBlGu-8DTECgKWA87uIwCLcBGAs/s700/IMG_9590.jpg

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

breinonline

Are you afraid to be known?

__REMCO__ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:17:
Ik ga in ons nieuwe huis een kledingkast maken met als kast gewoon de IKEA PAX kasten zonder deur (2x deze en 1x deze). Kasten zonder deuren dus en ivm ruimtegebruik wil ik daar schuifdeuren voor hangen

Daar wil ik het Storemax H-40 of het Storemax R-40 voor gebruiken alleen twijfel ik nog tussen deze systemen.

Bij de H-40 hangt al het gewicht aan het plafond, bij de R-40 dan weer op de vloer maar welk systeem zou het minste geluid maken?

Daarbij twijfel ik nog over het hout voor de deuren. Het moet minimaal 18mm hout zijn volgens de handleidingen (H-40 R-40) alleen is het dan handig om dit van MDF, multiplex of spaanplaat te maken?

Je hebt ook van Storemax een witte plaat (klik) maar dan moet ik de randen weer netjes af zien te werken dus mijn voorkeur gaat uit naar MDF.

Dus eigenlijk heb ik twee vragen:

- welk systeem zou het minste geluid maken
- welk hout kan ik het beste gebruiken voor de deuren (afmetingen worden trouwen 235x100x18mm)
Bij de Hornbach hangen/staan alle systemen op een rijtje. Ik ben voor hangend gegaan omdat het veel soepeler loopt, zelfs al met de 15x15cm grote plaatjes uit de display.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:24
zonoskar schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:40:
Vloer voor de garage is klaar. Nu wachten tot het houtpakket binnenkomt (vrijdag). Misschien nog een keer aantrillen omdat de tegels hier en daar een paar mm in hoogte verschillen.

[afbeelding]
Tegels aantrillen bedoel je?
Ik denk dat je dan een mozaïekvloer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Aardappel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:51:
Tegels aantrillen bedoel je?
Ik denk dat je dan een mozaïekvloer krijgt.
Daar ben ik ook bang voor. Het zijn wel beton tegels van 7cm dik.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
sopsop schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:15:
[...]

Je hebt ook nog zoiets: https://www.showerrent.nl/ (eerste hit op google, verder geen ervaring mee).
wij hebben er nu een staan van https://overaldouchen.nl/, nette lui en bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
zonoskar schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Daar ben ik ook bang voor. Het zijn wel beton tegels van 7cm dik.
Dan nog, trillen breken ze geheid. Hoe heb je ze gelegd?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

KillaZ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:57:
Dan nog, trillen breken ze geheid. Hoe heb je ze gelegd?
Oke, niet aantrillen dus. Scheelt me weer een machine huren :)

Ik heb de grond, die 2 jaar heeft kunnen inklinken, afgegraven, vlak gemaakt, isolatie op gelegd, daar weer 5cm zand op, aangestampt en een beetje beregend. Weekje ofzo laten liggen en dan vlak maken en tegels er op leggen. Beetje aangestampt hier en daar, maar helaas zijn die tegels niet allemaal even dik, dus af en toe wat hoogteverschil. En ongetwijfeld heb ik de grond ook niet 100% vlak gekregen maar over het algemeen ligt het vrij vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@zonoskar Altijd even harken na het vlakken, dan kunnen je tegels zetten en kun je ze makkelijker corrigeren als je bij het leggen hoogteverschil hebt*

Wat je nog kan doen is met een stamper of rubberen hamer de grootste hoogteverschillen er uit krijgen.

*Aldus KillaZ sr. een stratenmaker van de oude stempel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
deWit schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:20:
Ik heb hier voor de badkamer renovatie alles eruit gesloopt op de douchebak en de tegels in die hoek na. De dag voordat de aannemer kwam dat hoekje er ook uit getikt.

Planning voor een 2x2 badkamer is hier als volgt:
maandag: voorinstallatie leidingwerk, verleggen WC afvoer + warm/koud aanvoer
dinsdag: voorinstallatie leidingwerk, inhakken douchedrain, radiatorleiding en alles dicht
woensdag: stucadoor voor glad smeren muren
donderdag: drogen
vrijdag: begin tegelwerk, 2 wanden gedaan

maandag: (vandaag) tegelwerk overige 2 wanden + wc ombouw
dinsdag: resterend tegelwerk wanden + vloer
woensdag: voegen
donderdag:
vrijdag: monteren van e.e.a. zodat er in ieder geval weer gedouched kan worden.

Ga uit van 2 weken niet douchen. Goeie vrienden worden met de buren of douchen op werk. Met dit warme weer is het wel iets minder, eigenlijk zou ik graag elke dag wel even willen douchen maar het komt uit op om de dag.
Ik mis nog het plafond maken plus eventueel stucen en het kitwerk plus droogtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@KillaZ Ik ben maar een amateurtje :) Ik heb ook geen fatsoenlijk ophoogzand gebruikt om het uit te vlakken, maar gewoon geel zand met nogal veel kleine steentjes er in. Dat was wel vaak even vloeken. Ik moet de oprit nog een keer opnieuw bestraten, dan zal ik zeker even harken na het vlak maken (wel even een bredere hark halen, die ik nu heb is maar 20cm breed ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
zonoskar schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:32:
@KillaZ Ik ben maar een amateurtje :) Ik heb ook geen fatsoenlijk ophoogzand gebruikt om het uit te vlakken, maar gewoon geel zand met nogal veel kleine steentjes er in. Dat was wel vaak even vloeken. Ik moet de oprit nog een keer opnieuw bestraten, dan zal ik zeker even harken na het vlak maken (wel even een bredere hark halen, die ik nu heb is maar 20cm breed ofzo).
Oh was geen aanval hoor, ik ben op klusgebied ook maar een amateur. Die ouwe is de opzichter en voorman, ik vlei, hark en leg wel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf geen superklusser, integendeel :) daarom informeer ik me eerst alvorens ik begin te prutsen.
Nu heb ik een nieuwe tv gekocht, en de oude willen we boven aansluiten.
Nu heb ik boven wel een kabel die bovenkomt tot in een "kabelstekkerdoos" maar voor zover ik zelf al opgezocht en gevonden heb, heb je voor TV een "male" aansluiting en voor radio een "female" (op de foto links male, rechte female (https://www.gamma.be/nl/a...v-fm-opbouw-wit/p/B547036)

Boven heb ik enkel een stekkerdoos met 2 female aansluitingen.
Heb al overal gezocht en aan vrienden gevraagd of ik nu gewoon die stekkerdoos kan verwijderen, en een nieuwe erop aansluiten met "male" aansluitingen?

Ik ben namelijk bang dat door die kabel naar boven enkel radio loopt en het geen nut heeft er een male stekker op de zetten. Ik besef dat ik hier misschien een heel domme vraag stel en dat die kabel gewoon beide frequenties onderhoudt, en je door middel van de juiste stekker de juiste frequentie eruit krijgt, maar ik ben helemaal niet zeker, en niemand die het kan bevestigen, en het web helpt mij ook niet echt.

Vraag is dus, kan ik gewoon die female stekkers, vervangen door male stekkers en daardoor tv output verkrijgen boven, of moet ik andere acties ondernemen om boven kabeltv te verkijgen?

Alvast bedankt voor een reactie :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Verwijderd Je zou kunnen proberen met zo'n gender-convertor of er TV signaal op staat.

@KillaZ Ik nam het niet op als een aanval hoor, gewoon goed advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:04:
Ben zelf geen superklusser, integendeel :) daarom informeer ik me eerst alvorens ik begin te prutsen.
Nu heb ik boven wel een kabel die bovenkomt tot in een "kabelstekkerdoos" maar voor zover ik zelf al opgezocht en gevonden heb, heb je voor TV een "male" aansluiting en voor radio een "female" (op de foto links male, rechte female (https://www.gamma.be/nl/a...v-fm-opbouw-wit/p/B547036)

Heb al overal gezocht en aan vrienden gevraagd of ik nu gewoon die stekkerdoos kan verwijderen, en een nieuwe erop aansluiten met "male" aansluitingen?

Ik ben namelijk bang dat door die kabel naar boven enkel radio loopt en het geen nut heeft er een male stekker op de zetten. Ik besef dat ik hier misschien een heel domme vraag stel en dat die kabel gewoon beide frequenties onderhoudt, en je door middel van de juiste stekker de juiste frequentie eruit krijgt, maar ik ben helemaal niet zeker, en niemand die het kan bevestigen, en het web helpt mij ook niet echt.

Vraag is dus, kan ik gewoon die female stekkers, vervangen door male stekkers en daardoor tv output verkrijgen boven, of moet ik andere acties ondernemen om boven kabeltv te verkijgen?

de grap is ; het is altijd 1 kabel. Je kan gewoon een passende stekker er op zetten. Zie ook [COAX] Radio en TV over 1 coaxkabel, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik wil morgen 42m2 solide eikenvloer gaan ophalen. Hier moet ik een busje voor huren maar ik vroeg me af of iemand weet hoeveel een eiken vloer van 2cm dik ongeveer weegt per vierkante meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

peligro2k schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:23:
Ik wil morgen 42m2 solide eikenvloer gaan ophalen. Hier moet ik een busje voor huren maar ik vroeg me af of iemand weet hoeveel een eiken vloer van 2cm dik ongeveer weegt per vierkante meter
600-700 kilo. Het is minder dan een kuub hout, en eikenhout drijft, dus het gewicht zal ruim onder de ton blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
peligro2k schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:23:
dichtheid van eiken is ingeveer 078-0.82.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:05

Roy

Hobbies?

Over badkamers gesproken; ik heb eindelijk (na enkele maanden werk) onze badkamer klaar. Het is een compleet nieuwe badkamer in een uitbouw van de eerste etage. We hebben de ruwbouw (houtskelet buitenmuur + dak) laten doen door een aannemer, en al het binnenwerk (binnenmuren, afwerking buitenmuren, stucen, plafonds, elektra, betonciré, binnenkozijnen, badmeubel, etc..) zelf gedaan. Voor de badkamer heb ik alleen het ruwe leidingwerk + tegelwerk uitbesteed, de rest met trial-and-error voor elkaar gekregen.

Badkamer03

Badkamer02

Badkamer01

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:04:

Neem aan dat je het hebt over een standaard coax kabel waar je signaal van ziggo o.i.d. op hebt staan.
Dan kan je bv zo'n doosje plaatsen: www.sandervunderink.nl/cai-einddoos.html
Normaal gesproken staan op zo'n kabel zowel radio als tv signaal.

Let er trouwens wel ff op dat je de juiste/goede materialen gebruikt ivm het straks uitschakelen van het analoge signaal door Ziggo, en het digitale signaal is iets gevoeliger voor slechte verbindingen e.d.

kijk ook maar eens naar nagenoeg alle dvb-c settopboxen (HUMAX of de ziggo mediabox bv) die hebben ook allen een radio stand en volgens mij zelfs de meeste tv's tegenwoordig ook wel

[ Voor 4% gewijzigd door Annuk op 03-07-2018 03:30 ]

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 12:49
Roy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 23:20:
Over badkamers gesproken; ik heb eindelijk (na enkele maanden werk) onze badkamer klaar. Het is een compleet nieuwe badkamer in een uitbouw van de eerste etage. We hebben de ruwbouw (houtskelet buitenmuur + dak) laten doen door een aannemer, en al het binnenwerk (binnenmuren, afwerking buitenmuren, stucen, plafonds, elektra, betonciré, binnenkozijnen, badmeubel, etc..) zelf gedaan. Voor de badkamer heb ik alleen het ruwe leidingwerk + tegelwerk uitbesteed, de rest met trial-and-error voor elkaar gekregen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er goed uit!
Had je nog een andere badkamer beschikbaar dat je hier maanden over deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

sbruynis schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:53:
[...]

Dat ziet er goed uit!
Had je nog een andere badkamer beschikbaar dat je hier maanden over deed?
Thanks.
Ja, we hebben op de begane grond ook nog een badkamer; dus we hadden niet zo heel veel haast ;)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zit in hetzelfde schuitje. Casco aanbouw van twee verdiepingen is bijna klaar. En dan mag ik bezig met de afwerking, inclusief een badkamer.

Als het niet lukt, ligt het duidelijk aan mij ;) Goed werk.

Dat betoncire vinden we ook erg mooi. Maar hoe doe je dat zelf? Is dat niet erg lastig?

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 03-07-2018 09:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jelte schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:20:
[...]
Ik zit in hetzelfde schuitje. Casco aanbouw van twee verdiepingen is bijna klaar. En dan mag ik bezig met de afwerking, inclusief een badkamer.

Dat betoncire vinden we ook erg mooi. Maar hoe doe je dat zelf? Is dat niet erg lastig?
Ik heb zelf een soortgelijk product als betoncire (coprox) op de muur gesmeerd. Het is even proberen, maar het is te doen, mits je niet wil dat je muur 100% vlak en strak is. Maar IMHO moet je dat met betoncire ook niet willen, het moet een beetje ruwe uitstraling hebben. Ik kon bij de importeur een workshop doen (was ook om de hoek bij mij in Westerhoven). Betoncire is zo duur omdat het veel stappen zijn, met droogtijd er tussen. Het materiaal is niet heel duur. Ik meen dat ik 2 zakken van 25Kg had van 150 euro p/s. Dan nog een bakje cobond (soort vloeimiddel), 5 liter 2K sealer en 2 zakken Ardex 951 als onderlaag (en een hoop gaasband).

Ondergrond bij mij was gipsvezelplaat van fermacell, behandeld met een voorstijkmiddel. Dan een laag Ardex er op gestuct met gaasband er in tegen scheuren. Dan de Coprox. Daarbij moet je opletten dat je niet meteen teveel doet want het droogt als een malle. En voordat je gaat pleisteren moet het wel droog genoeg zijn, maar niet te droog. Daarna de sealer er op met een roller.

Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-VosZ2kvQSic/V0IrCNTkqyI/AAAAAAAAF_M/pgUs9E0f_ck3y1WP87_QxdkmG5lENI90QCLcB/s700/_MG_6034.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:50

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:47
Prachtig badkamertje inderdaad @Roy, knap dat je dat zelf gedaan hebt: betonciré staat niet bekend als een product waar 'hobbyisten' (als ik je zo mag noemen) makkelijk mee overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:50:
Prachtig badkamertje inderdaad @Roy, knap dat je dat zelf gedaan hebt: betonciré staat niet bekend als een product waar 'hobbyisten' (als ik je zo mag noemen) makkelijk mee overweg kunnen.
En het laten doen door 'professionals' niet goedkoop is.
Dat houdt me tegen om het toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Voor de badkamer heb ik alleen het ruwe leidingwerk + tegelwerk uitbesteed, de rest met trial-and-error voor elkaar gekregen.

[afbeelding]
Ziet er goed uit! _/-\o_
Ik ben zeer gecharmeerd van de plank/kozijn boven je wc.
Misschien dat ik dat ook wel doe in mijn nieuwe badkamer ipv tegels er op.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 20:47
Jelte schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:55:
En het laten doen door 'professionals' niet goedkoop is.
Dat houdt me tegen om het toe te passen.
Als het niet gaat om een badkamer en volledige waterdichtheid dus geen must is kun je kijken naar Pandomo. Dat is voor de doe-het-zelver wel te verwerken. Je kunt Pandomo wel afwerken met een sealer maar is dus niet zo waterdicht als bijvoorbeeld Beal Mortex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Als het niet gaat om een badkamer en volledige waterdichtheid dus geen must is kun je kijken naar Pandomo. Dat is voor de doe-het-zelver wel te verwerken. Je kunt Pandomo wel afwerken met een sealer maar is dus niet zo waterdicht als bijvoorbeeld Beal Mortex.
Bij mij zou het gaan om de badkamer, dus wel waterdichtheid gewenst. Ik denk dat ik maar voor grote grijzige tegels ga. Dan heeft het ongeveer dezelfde uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

Maak 's meer foto's van je huis. Ben wel nieuwsgierig.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Sharky schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:12:
Maak 's meer foto's van je huis. Ben wel nieuwsgierig.
http://huisnieuw.blogspot.com/ Knock yourself out :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:20

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

Jelte schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Betoncire viel me wel mee; ik heb wel het spul gebruikt van BetonCire Unique. Dat is goed te doen; vooral als je niet al te grote vlakken hebt. De onderlaag (Ardex R1) was misschien nog wel meer werk. We hebben wel bewust geen Betoncire in de douchecabine gedaan omdat ik niet helemaal overtuigd was van de waterdichtheid.
Qua opbouw is het heel erg vergelijkbaar met @zonoskar; ook Fermacell plaat, voorstrijken, gaasband + Ardex R1, Betoncire, sealing.

[ Voor 8% gewijzigd door Roy op 03-07-2018 11:51 ]

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Ik ben al even wat aan het googlen geweest, maar kan niet dit specifieke vinden; nl, ik heb de badkamervoegen opnieuw gedaan en wil die voegen eigen nog meer waterafstotend maken. Nu heb ik impregneer voor buiten, zou dit ook gewoon op voegen kunnen in bijvoorbeeld de badkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:36
zonoskar schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Ik kon bij de importeur een workshop doen. was ook om de hoek bij mij in Westerhoven
*weinig inhoudelijke post*

Westerhovenaar?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

louzy82 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:28:
[...]

*weinig inhoudelijke post*

Westerhovenaar?
Nee, Reusel. Maar dat is toch praktisch om de hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:36
zonoskar schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:29:
[...]

Nee, Reusel. Maar dat is toch praktisch om de hoek :)
*off topic

Ahja, Reusel. van dat liedje :9
Dat is inderdaad om de hoek.
Welk bedrijf in Westerhoven importeert dat spul?

*/off topic*

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

louzy82 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:31:
Welk bedrijf in Westerhoven importeert dat spul?
http://www.coprox.nl ze moeten alleen eens een webdesigner in de arm nemen, want die website werkt niet echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Er zijn vast en zeker tweakers die kids hebben en een schommel hebben gehangen aan bijvoorbeeld een pergola/overkapping o.i.d.

Ik heb een lariks/douglas overkapping met een balk aan de voorzijde van 5cm dik. Kan ik daar een schommelhaak in draaien? En welke dikte moet ik dan minimaal/maximaal aanhouden? Heb geen zin in splijtend hout e.d.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/fzl7aop.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnAbel op 03-07-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
breinonline schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:44:
[...]

Bij de Hornbach hangen/staan alle systemen op een rijtje. Ik ben voor hangend gegaan omdat het veel soepeler loopt, zelfs al met de 15x15cm grote plaatjes uit de display.
Hornbach zit hier in de buurt dus ik ga daar maar eens vergelijken! Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
MartijnAbel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:39:
Er zijn vast en zeker tweakers die kids hebben en een schommel hebben gehangen aan bijvoorbeeld een pergola/overkapping o.i.d.

Ik heb een lariks/douglas overkapping met een balk aan de voorzijde van 5cm dik. Kan ik daar een schommelhaak in draaien? En welke dikte moet ik dan minimaal/maximaal aanhouden? Heb geen zin in splijtend hout e.d.

[afbeelding]
Als je voorboort gaat hout huis niet splijten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
nokiaan958GB schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:22:
[...]

Als je voorboort gaat hout huis niet splijten ;)
Tenzij 'ie voorboort met 2 mm, en een schommelhaak van 12 mm er indraait. :+

En ik weet niet hoe lang de overspanning is, en hoe zwaar het kind, maar anders kun je het nog verstevigen door er een balkje achter te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MartijnAbel schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:39:

[afbeelding]
interessante vraag, m'n vrouw wil dolgraag een schommel voor de kinderen mogelijk maken direct of indirect aan de overkapping ( indirect betekend balk tussen overkapping en garage )
maar ik ben stiekem toch bezig 'de boot af te houden' ivm de krachten die hierbij komen opspelen en het effect wat dit heeft op de rest van de constructie.

heeft iemand hier praktijkervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Persoonlijk zou ik me daar echt 0 zorgen over maken als de constructie berekend is door een constructeur. Er wordt zoveel veiligheidsmarge aangehouden. Een overkapping wordt ook berekend op opwaaien / onderdruk. Die krachten zullen veel groter zijn dan een kind van 30 / 40 kg.

Uiteraard de schommel goed vastmaken met schommelhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Het is een huis tuin en keuken overkapping dhz gemaakt van lariks 15x15 met dakbalken van 5x15, daar heb ik echt geen constructeur bij gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 04-07-2018 11:04 . Reden: Het mag wat vriendelijker. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
HyperTrophy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:28:
Het is een huis tuin en keuken overkapping dhz gemaakt van lariks 15x15 met dakbalken van 5x15, daar heb ik echt geen constructeur bij gehad.
Maar inderdaad, ik ging uit van een overkapping die bijvoorbeeld opgeleverd was bij je woning. Vandaar dat ik ook aangeef: "als de constructie berekend is"
Het komt nu meer op inschatten aan. Succes ermee (y)

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 04-07-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Wat is de overspanning? Dus hoever hangt die balk vrij?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
HyperTrophy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:28:
[mbr]Het is een huis tuin en keuken overkapping dhz gemaakt van lariks 15x15 met dakbalken van 5x15, daar heb ik echt geen constructeur bij gehad.
Als dat zelfgebouwde ding er al 5 jaar staat en een storm heeft ondergaan, dan kan er ook wel iemand aan schommelen, vertrouw je het niet dan schroef je er een balkje tegenaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 04-07-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
In mijn geval staat het slechts twee maanden. Het betreft een overkapping van 4x3 meter. en er zit tussen de overkapping en garage zo'n 2,5 meter.

schommel zou aan de korte zijde komen, welke open is. de andere korte zijde van de overkapping samen met de achterkant is dicht met rabat

[ Voor 1% gewijzigd door Señor Sjon op 04-07-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Dank voor alle antwoorden alvast! Het gaat om een kleine houten schommel waar de kleine man tot een kg of 20 in zou kunnen. De planning is ook niet om als een malloot te gaan schommelen.
De overspanning van de balk is ongeveer 2,20meter.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/M66ENTQ.jpg

Heb even een foto gemaakt, dan is het misschien wat duidelijker

[ Voor 20% gewijzigd door MartijnAbel op 04-07-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

Exigence

dnkroz

Pak eens een krukje en ga aan die balk hangen. Krijg je er wat meer gevoel bij.

Volgens mij kun je daar met een paar volwassen kerels met overgewicht nog wel aan hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Exigence schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:51:
Pak eens een krukje en ga aan die balk hangen. Krijg je er wat meer gevoel bij.

Volgens mij kun je daar met een paar volwassen kerels met overgewicht nog wel aan hangen....
Dat idee heb ik ook. Het is bijna het formaat van een vuren badding die men in de bouw gebruikt om complete vloeren op te storten.
Enige wat ik me nog zou kunnen bedenken dat 'ie niet moet gaan kiepen/kantelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Gasten, dudes, het mag allemaal wat vriendelijker.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

@HyperTrophy en @MartijnAbel hebben allebei een schommel nodig... was even verwarrend :)

In het geval van Martijn een dikke go! je hebt met schommel bewegingen ook wel trek naar voren en achter maar die belastingen vangen de schoren wel op...

@HyperTrophy, Dan kan het bij jou ook wel, je schreef 5x15cm balk toch? dat heeft Martijn ook zo te zien...

Heel andere vraag Martijn, waarom ligt die 5x15cm naar achteren toe plat en niet rechtop? Tuurlijk... je dak weegt niks en constructief is er niks mis mee maar vanwaar de keuze?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Mijn ouders hebben gewoon 2 haken door een balk van de pergola geschroefd, gewoon geimpregneerd waaibomenhout 50x50 of iets in die richting. Kinderen zijn nog altijd niet naar beneden gekomen, zou er zelf alleen niet op gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 17:25
Je kan ook stalen beugels krijgen die om de balk gaan. Dan hoef je er niet in te schroeven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:12
Ik heb gewoon een balk van 80*80mm tegen de gevel geschroefd en aan de andere kant ondersteund met een kruis. Overspanning is ongeveer een meter of twee, en daar hangen 2 schommels aan, daar kunnen de kinderen (6 en 10) zo hard op schommelen als ze willen.
Het veert een beetje mee maar dat is geen probleem zo lang het niet kraakt :-)
Zelfs als ik erop zit en mijn vrouw ook is het geen probleem, wij schommelen alleen niet voluit ;-)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow.. Mooi! Waar heb je de eiken kastdeuren vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
Jelte,89 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:20:
@HyperTrophy en @MartijnAbel hebben allebei een schommel nodig... was even verwarrend :)

In het geval van Martijn een dikke go! je hebt met schommel bewegingen ook wel trek naar voren en achter maar die belastingen vangen de schoren wel op...

@HyperTrophy, Dan kan het bij jou ook wel, je schreef 5x15cm balk toch? dat heeft Martijn ook zo te zien...

Heel andere vraag Martijn, waarom ligt die 5x15cm naar achteren toe plat en niet rechtop? Tuurlijk... je dak weegt niks en constructief is er niks mis mee maar vanwaar de keuze?
Thanks! Die hebben we plat neergelegd nadat we er achter kwamen dat het dak dan nog hoger kwam... Iets met een bouwpakket en er dan achterkomen dat je her en der moet zagen haha.
Dus toen dat maar gedaan, en lijkt ook niet al te gek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Iemand ervaring met het een houten vloer leggen over een zeer laagpolig tapijt? Ik twijfel of ik het tapijt eruit ga halen of dat ik de vloer er gewoon zwevend overheen leg. Sommige websites zeggen dat het niet aan te raden is ivm schimmel (dit is de tweede verdieping, geen appartement) en sommige mensen zeggen dat het geen probleem is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy

Roy

Hobbies?

DJT schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:05:
[...]

Wow.. Mooi! Waar heb je de eiken kastdeuren vandaan?
Alle eiken onderdelen van de badkamer zijn zelf gemaakt. De dikke eiken delen (zoals het badmeubel) komen uit een 5cm dik massief eiken blad van 240x100cm, en de deuren zijn gewoon uit een 18mm dik eiken timmerplaat gehaald. Alles custom-made dus :)

O ja, en dan hebben we nog het eiken inbouwkastje naast de spiegel; die komt uit een oude eiken tafelblad van 28mm dik. Het kastje is ongeveer 13cm diep, en zit 8cm in de muur weggewerkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Roy op 04-07-2018 17:53 ]

Inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
peligro2k schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:13:
Iemand ervaring met het een houten vloer leggen over een zeer laagpolig tapijt? Ik twijfel of ik het tapijt eruit ga halen of dat ik de vloer er gewoon zwevend overheen leg. Sommige websites zeggen dat het niet aan te raden is ivm schimmel (dit is de tweede verdieping, geen appartement) en sommige mensen zeggen dat het geen probleem is...
Ik heb dat wel eens gedaan met laminaat op tapijt, ging prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Kom je uit qua hoogte met je deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@peligro2k
cverkooyen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:24:
[...]
Ik heb dat wel eens gedaan met laminaat op tapijt, ging prima!
In de begindagen van het laminaat werd dat door laminaatproducenten (Quickstep) zelfs aangedragen als selling point. Gewoon direct over je tapijt en klaar.

Inmiddels is iedere laminaatfabrikant daarvan teruggekomen. Ik heb inmiddels 2 keer laminaat vervangen wat 10+ jaar geleden bovenop het tapijt is gelegd. Het taptij wat eronderuit kwam viel 1 keer alleszins mee en 1 keer was het echt een gore vieze plakkerige bende (onderzijde laminaat was van hetzelfde kaliber).

Als je zeker weet dat er geen vocht tussen komt kun je het doen, maar ik zou het risico persoonlijk niet nemen...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
@peligro2k
Een simpele ondervloer kost nauwelijks iets, zeker in verhouding tot een houten vloer. Je hebt het ook binnen een half uurtje gelegd. Weeg dat af tegen het risico van schimmel of stank van opgehoopte vuiligheid uit de diepere lagen van je vloerbedekking die je mooie houten vloer verpesten (of je na een paar jaar doet besluiten om de ondervloer alsnog te vervangen).

Ik zou niet lang hoeven nadenken.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zou het niet doen, bij klussen is het belangrijk te klussen vanuit een goede basis daar heb je op de lange termijn een groot voordeel van. Ik zou het eruit trekken en de ondervloer over de lijmresten heen leggen en daarop het laminaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Mijn screen liep gisteren bij het omhoog doen vast op 40cm van boven. Ik heb de kap er af gehaald en nu bleek het touw op meerdere plaatsen geknapt en naast het wieltje op de rol van de screen gedraaid. Ik heb de onderregel open gemaakt het begin van de touwtjes te vinden en daar kwam een hele bende zooi uit om eea gespannen te houden.

Links en rechts zaten een grote veer vast aan de eindstop en dit ding kwam er ook nog uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4heKQtxxE9bIMLW5OMkyd3CN/full.jpg

Helaas was alles 1 grote kluwen aan draad dus ik heb geen idee hoe eea lopen wat betreft koord en hoe je het op spanning brengt.

iemand zoiets al eens gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Ik wil mijn ouderwetse garage deur vervangen door twee openslaande deuren.

Een vriend van mij raadde aan om een prefab kozijn te kopen hiervoor omdat het toch allemaal standaard maten zijn. Heeft er iemand ervaring mee?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dzine schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:58:

Een vriend van mij raadde aan om een prefab kozijn te kopen hiervoor omdat het toch allemaal standaard maten zijn. Heeft er iemand ervaring mee?
Mooi dat je dat wilt! Oogt inderdaad een stuk chiquer!

Wat betreft standaard maten is niet helemaal waar, (kan zijn dat er een timmerfabriekje is die deze dingen uit voorraad produceert natuurlijk) maar normaliter is het maatwerk. en dus gewoon meters x bedrag 'y'

Om voordelig uit te zijn kun je ook een verkeerd ingemeten kozijn kopen, en eventueel een steentje meer wegkappen uit de muur, Als je een te klein kozijn koopt en je vult de tussenruimte op met metselwerk, ga je altijd zien en is spuuglelijk imho, of je moet toevallig een witte schuur hebben.

Of overwegen om je schuur te witten. maar dat staat niet overal en even de wetgeving hierin in acht nemen.

@Kaasplank, Helaas, nog nooit mee gewerkt.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2018 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ik heb een oude eiken vloer gekocht voor een prikkie op Marktplaats. Ik wil hier ongeveer 27m2 van gaan leggen. Echter zouden we de vloer lichter willen maken. Is het slim om deze eerst met mijn Festool RO90 te schuren en daarna pas te leggen/lakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

peligro2k schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:28:
Ik heb een oude eiken vloer gekocht voor een prikkie op Marktplaats. Ik wil hier ongeveer 27m2 van gaan leggen. Echter zouden we de vloer lichter willen maken. Is het slim om deze eerst met mijn Festool RO90 te schuren en daarna pas te leggen/lakken?
Dat is een bult werk, ik zou hem eerst leggen (daarbij beschadigt vast wel iets is mijn ervaring...) en dan met een parketschuurmachine eroverheen.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:48
Sjoerdfoto schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:14:
[...]

Dat is een bult werk, ik zou hem eerst leggen (daarbij beschadigt vast wel iets is mijn ervaring...) en dan met een parketschuurmachine eroverheen.
Dit, of bij een meubelmaker/interieurbouwer/etc. kijken of zij een kalibreer- en/of schuurmachine hebben:

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ9W5ckQK_3EZQeL_5vZYUwTzA8RVVUQ51rIM6FxAi5mUL82UNpug

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
Ik zou hem sowieso eerst leggen, wie weet is de kleur juist wel mooi. Scheelt je een bak werk.

Dat heb ik namelijk ook ooit zelf gedaan: via via gratis een mooie 70 jaar oude vloer toegezegd gekregen, alles eruit gehaald, nagels eruit gehaald en weer gelegd. Goed boenen en toen waren wij al heel tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Kijken of er een bedrijf in de buurt is met een breedbandschuurmachine, in goed overleg is er iets mogelijk
Wij hebben er ook eentje op het werk staan en is wel ideaal voor dit soort klussen 8)

Als je eerst gaat leggen zou ik iemand inhuren om het te schuren, goed met een parketschuurmachine omgaan is een lastige klus

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

FabianGTI schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:38:
Kijken of er een bedrijf in de buurt is met een breedbandschuurmachine, in goed overleg is er iets mogelijk
Wij hebben er ook eentje op het werk staan en is wel ideaal voor dit soort klussen 8)

Als je eerst gaat leggen zou ik iemand inhuren om het te schuren, goed met een parketschuurmachine omgaan is een lastige klus
Klopt, dat heeft mijn vader aan den lijve ondervonden :P De bank mag nooit meer een andere plek krijgen thuis ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Eitje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 11:07
Hahahaha, prachtig! En dan ook met die verlengsnoer er achteraan! _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:15

Martijn02

/* No Comment */

TravockMD schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:39:
[...]

Hahahaha, prachtig! En dan ook met die verlengsnoer er achteraan! _/-\o_ :D
Och wat heerlijk... Zij is zo lekker positief :D "Het ging al beter!, je ging nu ook een beetje langs de randen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:54
_O-

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
peligro2k schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:28:
Je kunt dikte verschillen tussen de planken hebben. Bij het leggen opletten dat je niet hoge en lage planken naast elkaar legt, anders krijg je randen die je weer weg moet schuren. Helemaal met kleurverschil moet je dan die randen helemaal eruit halen.

Per plank schuren heeft wel als voordeel dat je elke plank even kunt inspecteren. Kun je de slechtere planken alvast apart leggen.
Maar je moet sowieso na het leggen nog schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
FabianGTI schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:38:

Als je een beetje handig bent en met beleid werkt is het niet zo moeilijk. We hebben onze grenen vloer ook zelf geschuurd en dat ding zag er perfect uit (is nu alweer een tijd terug, dus zou eigenlijk weer even een onderhoudsbeurt moeten krijgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Dzine schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:58:

Nou ik ben al een tijd lang aan het zoeken naar een tweedehands sectionaaldeur. Ik kan je vertellen dat er heel wat verschillende soorten en maten kozijnen zijn van garages. Teveel. En erg weinig met mijn maat :+

@ dat filmpje :+ :D hilarisch

[ Voor 3% gewijzigd door virtualJac op 06-07-2018 13:54 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
virtualJac schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Nou ik ben al een tijd lang aan het zoeken naar een tweedehands sectionaaldeur. Ik kan je vertellen dat er heel wat verschillende soorten en maten kozijnen zijn van garages. Teveel. En erg weinig met mijn maat :+

@ dat filmpje :+ :D hilarisch
Wat zoek je precies? Ik heb er nog wel een, kun je zo afhalen in ruil voor een hardhouten pui met deur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

virtualJac schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Een sectionaaldeur moet toch geen probleem zijn, of je moet precies een bepaalde maat zoeken. Ik heb er ook eentje 2dehands op de kop getikt. Dan nog kun je vaak wel een paar cm te groot nemen en dan de deurdelen een stukje inkorten. Of je zet de geleiderails wat naar buiten als daar ruimte voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:43

PoweRoy

funky!

_/-\o_

Zo ging het bij ons de eerste tijd.

Kwam er later achter door een youtube filmpje dat de truk is dat je tegen de 'arm' aan gaat staan. Je lijf dus gebruiken. En beetje naar voren duwen bij starten, dan schiet hij niet gelijk naar links/rechts maar blijft hij stil staan. Dan hele kleine bewegingen om te sturen.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
zonoskar schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:01:
[...]

Een sectionaaldeur moet toch geen probleem zijn, of je moet precies een bepaalde maat zoeken. Ik heb er ook eentje 2dehands op de kop getikt. Dan nog kun je vaak wel een paar cm te groot nemen en dan de deurdelen een stukje inkorten. Of je zet de geleiderails wat naar buiten als daar ruimte voor is.
Mijn betonnen schoendoos heeft schijnbaar een redelijk krappe verticale maat. Bovendien ben ik vrij kritisch mb welke merken ik wil. In de breedte ben ik vrij flexibel, maar de hoogte komt vrij nauw. Wil een elektrisch bediende sectionaaldeur met het liefst de veren aan de zijkant.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik ga morgen een hele hoop MDF in verstek zagen, althans dat is de bedoeling :p
Ik heb een DeWalt cirkelzaag met een nogal grof zaagblad. Ik zat eens wat te Googlen maar daar lijkt iedereen weer een andere mening te hebben. Misschien kunnen jullie mij hierover meer vertellen :)

Soort zaagblad voor MDF: moet ik nu juist 1 mer heel veel tandjes hebben of is 40 voldoende? En welk materiaal? Liefste met linkje van de Hornbach erbij :p
Zaagdiepte: hoe moet ik dit instellen? Helemaal tot de max, of juist 2 tandjes net aan door het MDF?

En verder nog tips voor het tot een goed einde brengen hiervan? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Atlas schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:35:
Ik heb een DeWalt cirkelzaag met een nogal grof zaagblad. Ik zat eens wat te Googlen maar daar lijkt iedereen weer een andere mening te hebben. Misschien kunnen jullie mij hierover meer vertellen :)

Soort zaagblad voor MDF: moet ik nu juist 1 mer heel veel tandjes hebben of is 40 voldoende? En welk materiaal? Liefste met linkje van de Hornbach erbij :p
Zaagdiepte: hoe moet ik dit instellen? Helemaal tot de max, of juist 2 tandjes net aan door het MDF?

Gevoelsmatig zou ik zeggen zoveel mogelijk tanden. Daarnaast helemaal doorzagen om versplintering te voorkomen. En bovenal, rustig zagen.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
Atlas schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:35:

48 tanden zaagt mooi glad, je kan gewone vertanding gebruiken.
Zorg dat drie á vier tanden je materiaal raken. Minder zaagt grover/splintert makkelijker, meer belast je motor extra waardoor je makkelijker rotatiesnelheid verliest waardoor de motor makkelijker heet loopt.

Ecotools heeft goedkope zaagbladen, welke hangt af van je machine (diameter/asgat)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Jelte,89 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:44:
[...]

Wat betreft standaard maten is niet helemaal waar, (kan zijn dat er een timmerfabriekje is die deze dingen uit voorraad produceert natuurlijk) maar normaliter is het maatwerk. en dus gewoon meters x bedrag 'y'

Om voordelig uit te zijn kun je ook een verkeerd ingemeten kozijn kopen, en eventueel een steentje meer wegkappen uit de muur, Als je een te klein kozijn koopt en je vult de tussenruimte op met metselwerk, ga je altijd zien en is spuuglelijk imho, of je moet toevallig een witte schuur hebben.
Thanks, toch even zoeken naar de timmerfabriekjes dus.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
@Atlas vergeet stofafzuiging en een stofmasker niet. MDF stof is rommel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik heb dit model in de WC hangen, echter komt er sinds kort amper water uit, druppels maximaal.

https://www.hornbach.nl/s...room/7856341/artikel.html

Iemand tips om dat ding weer aan de gang te krijgen? Soda badje o.i.d.?
Water tot aan het fonteintje stroomt als een idioot, dus daar ligt het niet aan. Filter van de mond is ook niet verstopt.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

@KillaZ is de keramische schuif nog wel bevestigd aan de handle? Er zit verder niet veel mechaniek in kranen, dus even openmaken en je weet normaal gesproken meer.

Nog een vraag van mijn kant, wat is de aanbevolen manier om electradozen in een holle wand te monteren? Op het houtwerk? Aan het plaatwerk? Bvd :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Arjan Zou ik even moeten kijken, nog nooit zo'n kraan ontmanteld, zit het binnen werk gewoon gedraaid?

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.