Welk bouwjaar is dit leidingwerk? En welke kwaliteit?yrref schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:02:
Ik wil één dezer dagen een keer mijn badkamer gaan verbouwen. De badkamer is 2x2, en qua leidingwerk hoeft enkel de kraan van de douche iets omhoog (zit nu laag omdat het een bad/douche combinatie is).
Dit zijn de dingen die namelijk nogal kunnen tegenvallen, als je er goed bij kunt is een paar meter pijp vervangen peanuts qua kosten.
Tegels verwijderen is prima, maar dan moet je wel bedenken dat je waarschijnlijk moet gaan stuccen of, als de tegels er slecht vanaf komen, een nieuwe muur neer kunt zetten.yrref schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:02:
Het plan is als volgt:
- alles eruit
- 3 lagen tegels
- bad douche combinatie
- wc
- meubel
- Verlaagd plafond eruit (is bizar ver verlaagd) en plafond opnieuw plaatsen met spotjes
Daarnaast zijn vloertegels een ander verhaal, die zijn soms harder en zitten beter vast... uiteindelijk komt alles los, maar dan heb je dus ook soms al je riolering/buizen/elektra/... in de vloer gesloopt. Dus in je planning meenemen. Als je bijvoorbeeld die dingen door een werkman laat repareren, dan is het wel handig om aan te geven dat het mogelijk wat meer werk is.
Je hebt geen grote badkamer en een inbouw wc is iets compacter, waarom toch een los wc?yrref schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:02:
een nieuwe wc (geen inbouw).
Uiteindelijk is het gewoon een paar weken douchen bij de buren (of in de tuin/op het balkon met een tuindouche)yrref schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:02:
Kan ik een gedeelte van de badkamer steeds doen, of is het aan te raden; alles eruit, alles erin en dan maar een paar weken douchen bij de buren?
Maar je kunt wel al een paar dingen voorbereiden. Zo zou ik altijd het plafond er al uit tikken. Dan kun je goed zien of je niet toch tegen iets aanloopt. Zo'n extreme verlaging is soms door iets stoms wat je nu niet goed kunt zien. Ook kun je dan in een hoek even kijken hoe lastig de tegels eraf gaan.