Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Dan zie je dat er 1 kabel heengaat, voor 2 aansluitingen.
(ik heb die dingen genoeg gemonteerd op mijn eerste stage)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Signaalbinnenkomst --> radio en tv kabel naar 1 draad laten lopen --> daar het omgekeerde doen, met male en female stekkertjes eraan ????
heb ik btw dan nog een versterker voor de radio nodig??
Verwijderd
Verwijderd
euhmmmm
Je vervangt de eerste doos (die van je CAI) voor een Tras 10 of Tras 100 (zogenaamde 1-gats doos). Vanaf daar loopt 1 kabel naar een splitter toe, en van af die splitter lopen de kabels naar de plekken waar jij radio en tv wilt hebben. Daar wordt dan je reguliere antenne doos geplaats (van het type eind of doorlus, afhangelijk vand e rest van je netwerk).
Kijk hier bij prijslijsten & info voor officiele voorbeelden: www.radiocentrum.com
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Verwijderd
Maar: Ik vroeg me eigenlijk opeens af of het met zo een radio/TV splitterdoosje ook mogelijk is ze weer bij elkaar te voegen.. Volgens mij zou het gewoon moeten werken, hoewel ik eigenlijk geen situatie kan verzinnen waarin dat handig is.. .. hmz..
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
klopt die heb ik ook liggen 25 meter en 4 aansluit punten een geen amp nodigshure-fan schreef op 31 oktober 2003 @ 12:51:
en als coax kabel kan ik je Hirschmann aanraden, das echt topkwaliteit kabel (gebruik het ook door het hele huis en voor me kabelmodem)
kost denk ik bij de speciaal zaak [in mijn geval technika in nijmegen] 0.45 eurocent de meter mischien iets meer.
euhmmmm
Kan alleen de tras1000 vinden en die is 23 EURO !!! waar vind ik die andere want ik heb nu de groene kabel direct op de splitter zitten via een plastic goedkoop koppelstuk EN EEN BRAKSIGNAAL DAT IK HEB MET DE 7 TV`S EN DE 2 HTPC`S DIE ERACHTER HANGEN.deepbass909 schreef op 31 oktober 2003 @ 12:32:
Geen probleem!
Je vervangt de eerste doos (die van je CAI) voor een Tras 10 of Tras 100 (zogenaamde 1-gats doos). Vanaf daar loopt 1 kabel naar een splitter toe, en van af die splitter lopen de kabels naar de plekken waar jij radio en tv wilt hebben. Daar wordt dan je reguliere antenne doos geplaats (van het type eind of doorlus, afhangelijk vand e rest van je netwerk).
Kijk hier bij prijslijsten & info voor officiele voorbeelden: www.radiocentrum.com
Wat kan ik daar het beste mee doen ? Groene kabel op een gats wcd en dan naar m`n 5 poorts splitter dan van die splitter naar boden het kroonsteentje in en dan naar de wcd`s. (en bijvoorkeur dat kroonsteentje weghalen)
Maar ook als ik alleen mijn tv op de splitter zet en alles loshaal ( ik zit dan dus alleen op de F-bus splitter is het signaal brak denk dus dat het probleem in de groene kabel --> F-bus splitter zit.
Iemand enig idee waar ik in de buurt van dordrecht van die cai spullen kan kopen ?
[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 31-10-2003 15:58 ]
Tras 10 1 gaats doos <-stukje coax -> GHV20 versterker [1] <--> afc2081 verdeler <-> eind dozen.
[1]: http://www.radiocentrum.c....php?limiet=10&id=%202550
[2]: http://www.radiocentrum.c....php?limiet=10&id=%202556
Ik denk dat je voor 9 toestellen al rap aan zo'n soort setup moet gaan denken. Dat spul is allemaal niet goedkoop, maar kwaliteit kost geld.
Als je je aansluitingen over boven en beneden wil verdelen moet je 2 kleinere verdelers nemen (bijvoorbeeld 2 van 4) en die dmv een 2 weg splitter (of aftak element) aan elkaar knopen.
Op http://www.hirschmann.nl kan dmv postcode een dealer in je omgeving vinden. (Site lijkt nu even niet bereikbaar te zijn)
Verwijderd
Gelukkig kan een dealer adhv een tekening /schetsje met de lengtes van de kabels tussen de verdeel- en aansluitdozen er in een perfect op jou situatie gemaakt advies geven.
Hebben wij hier indertijd ook gedaan voor 13 aansluitingen door het gehele pand en werkte perfect.
Je krijgt dan een versterker, een zooi verdelers en de bijbehorende terminator's. (en einddozen als die er nog niet zijn)
Goedkoop is het inderdaad niet; aan de andere kant is het ook irri als je op je dure TV geen fatsoenlijk beeld krijgt.
allemaal superbedankt voor de reacties, k zal er mee aan de slag gaan
Verwijderd
Waarom wordt deze kabel gesplitst? Is het de kwaliteit die verbeterd wordt? Of is het een vorm van gebruiksgemak, wat ik niet zie. Ik heb liever ook geen gespleten signaal.
Mijn tv-coax is lang (kwaliteit net genoeg) nu iemand ook daar een afsplitsing voor hebben voor zijn radio. Maar als ik ze samenvoeg gaat dan mijn kwaliteit achteruit?
Verwijderd
Lange losse kabels kun je beter vervangen door een goede vaste kabel + einddoos.