[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 4 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 1.001.667 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:13

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ThinkPadd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:15:
[...]

Dat viel voor ons reuze mee. Wij hadden ook zo'n volgebouwde keuken met kasten tot aan het plafond.
Ik vond die keuken nogal klein met heel weinig ruimte als je de bovenkasten weghaalt. Lades zijn wel handig, maar leveren niet 2x zoveel bruikbare ruimte op zeg maar.

@Jelte,89 Ik vind een donkere voeg ook mooier, maar ik ben bevooroordeeld. Op mijn huis een donkere steen met donkere (bijna zwart) voeg. De lichte voeg ziet er heel erg 1990 uit.

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-wCIhU6jPntI/V0dpQyFi_JI/AAAAAAAAGAA/3LqsgsodTrwVzztaMa4_i6lG8-5FblnRACLcB/s700/_MG_6036.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 14-06-2018 13:46 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Je hebt een prachtig huis @zonoskar !

Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga voor de donkere voeg!

Trouwens Zonoskar, mocht je nog een keer aan het schilderen toe zijn, of wat maken oid, ik kwam onlangs Moose Farg tegen, en ze hebben m.i. hele mooie kleuren die zeker bij je huis passen als ik zo vrij mag zijn.

Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, en ook geen idee wat het kost hoor, maar wilde dit wel delen met je/jullie!

Dit idee:

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.moosefarg.nl/wp-content/uploads/2012/10/matte_houtverf-1.jpg?zoom=0.8099999785423279&resize=735%2C354&ssl=1

[ Voor 14% gewijzigd door Jelte,89 op 14-06-2018 14:32 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Jelte,89 Thanks :) Ik heb verf van Finnpaints.nl, is het zelfde idee als die van Moose Farg lijkt mij. Maar een Finnhouse kun je natuurlijk niet verven met Zweedse verf :)

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 14-06-2018 14:43 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Blijft toch Scandinavië he ;)

Revive the guild!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, heb ook een Volvo. Was ooit ook een Zweeds concern. Nu Chinees geloof ik. Geen Zweedse/Finse vrouw, dat dan weer niet :) (wel blond)

[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 14-06-2018 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 18:52
Jelte,89 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:32:
Je hebt een prachtig huis @zonoskar !

Bedankt voor de reacties allemaal, ik ga voor de donkere voeg!

Trouwens Zonoskar, mocht je nog een keer aan het schilderen toe zijn, of wat maken oid, ik kwam onlangs Moose Farg tegen, en ze hebben m.i. hele mooie kleuren die zeker bij je huis passen als ik zo vrij mag zijn.

Ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt, en ook geen idee wat het kost hoor, maar wilde dit wel delen met je/jullie!

Dit idee:

[afbeelding]
Ik heb met Moose Farg gewerkt, prettig spul, geen oplosmiddelen. Wel redelijk duur!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09 10:16
Joopieboy schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:20:
Maar eens een update van de keuken hier. :)

Heel verhaal inmiddels, afzegging van de stukadoor, geen tijd/zijn/moeilijk, en een klusjesman had er ook al geen zin in, teveel werk/te moeilijk blabla. Maar goed, dit was de standaard bouw keuken:
[afbeelding]
En dit het plan voor de nieuwe:
[afbeelding]
Een op maat gemaakte keuken die behoorlijk wat hoger dan standaard is, geen bovenkastjes, en lekker strak. :)

Afgelopen zondag begonnen met de keuken eruit te halen:
[afbeelding]
Dat was met een middagje ook wel klaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tegels gaan eraf, alles wordt in de korrelstuc gezet boven de spatrand van 10cm. Dus tegels eraf op de muur:
[afbeelding]
En dan de gipsplaten, muurtje op zij was al 'krom' en dat verbaasde mij niet nadat ik dit zag:
[afbeelding]
Maar goed, gipsplaat/gyproc is zo zacht dat je de tegels er niet normaal afkrijgt. Dus lekker slopen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanavond nieuwe platen plaatsen, en dan afwerken. :) Kan vrijdag de keuken erin.

Gelijk nog even wat bedrading erbij getrokken voor een extra stopcontact, nieuwe automaat geplaatst, etc:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanavond misschien al even wat foto's dat het er al wat anders uitziet hier. :)
Ik las dit topic eens door en kwam jou post tegen, wat ik nu zeg is echter mosterd na de maaltijd maar meld het toch.

Tegels kun je het beste afbranden met een gasbrander(zo'n 1 waar je ook dakleer mee brand). Zelfs op gips wanden/platen, het idee is dat door de warmte de lijm en voegen uitzetten en los knappen/barsten.

Ik was eerder ook sceptisch over dit idee tot ik het zelf ging proberen, heb nu meerdere woningen mensen geholpen met tegels afhalen en in 9 van de 10 keer ging dit echt als een zonnetje met de brander.

Minder lawaai en minder tijd nodig, echter stinkt het wel als een malle dus luchten is wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Casejunky schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:06:
[...]

Ik las dit topic eens door en kwam jou post tegen, wat ik nu zeg is echter mosterd na de maaltijd maar meld het toch.

Tegels kun je het beste afbranden met een gasbrander(zo'n 1 waar je ook dakleer mee brand). Zelfs op gips wanden/platen, het idee is dat door de warmte de lijm en voegen uitzetten en los knappen/barsten.

Ik was eerder ook sceptisch over dit idee tot ik het zelf ging proberen, heb nu meerdere woningen mensen geholpen met tegels afhalen en in 9 van de 10 keer ging dit echt als een zonnetje met de brander.

Minder lawaai en minder tijd nodig, echter stinkt het wel als een malle dus luchten is wel aan te raden.
Goeie tip, maar nu heb ik wel alle leidingen enzo kunnen doen. Maar dat is wel wat voor de badkamer ooit eens. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 22:56
Ik heb een oud Velux dakraam wat gebroken en is en wat niet meer open kan (een kantel scharnier is weg). Ik wil het geheel vervagen voor een nieuw Velux of een Keylite raam.
Ik ben best handig en denk dat ik het nieuwe raam wel zelf kan plaatsen, maar de waterkering goed aanbrengen en de dakpannen juist terug plaatsen vind ik een redelijk risico.
Het gaat om een raam van 1340 x 90 cm, dus best groot.

Ik heb al handleidingen en filmpjes bekeken en qua complexiteit ziet het er wel haalbaar uit, maar ik vraag me af of er meer tweakers zijn die dit zelf wel eens gedaan hebben. En tegen wat voor problemen ze zijn aangelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Ja, een raam nieuw erin gezet (geen raam aanwezig) en een vervangen. Als je een beetje handig bent mag het geen probleem zijn. Wel is met die grootte aan te raden om een tweede man (of vrouw) te regelen want het is best zwaar spul. De handleiding bij Velux is duidelijk en leidt je goed door het proces.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:52
Jelte,89 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:17:
Kozijn 1, rotte deel weghalen, opvullen met 2 componenten hars,

Foto 2, Raam vervangen voor dubbel glas, glaslatten rondom en onder een neuslat, het hout eronder vervangen voor iets dat je leuk vind en dan ook daar ook een neuslat.

Vind je dat niet mooi, dan kun je je planken 2 mm van de onderkant laten stoppen, ziet niemand en zo heb je je ventilatie, Heb je het weer erop?

Foto 3, Het juiste profiel krijg je denk ik niet 1-2-3 bij de bouwmarkt, maar als je en duidelijke tekening maakt met de juiste maatvoering erbij willen ze dat bij een (kleine) timmerfabriek wel voor je maken voor een paar tientjes.

Ga je zelf aan de slag dan zou ik meranti nemen, of amerikaans grenen, dat heb je nu waarschijnlijk ook.
Hartelijk dank voor reactie
Ik kon helaas niet snel reageren.

Ik heb advies opgevolgd en direct timmerman gevraagd

Hij gaat dus nu de stukken repareren en tevens een nieuwe deur inzetten die is van de week dichtgeslagen door dat garage open stond.(was al geen goede meer)

Bedankt voor het advies zal resultaten laten zien als ik al deel klaar heb. _/-\o_

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:52
kippy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:21:
Ik heb een oud Velux dakraam wat gebroken en is en wat niet meer open kan (een kantel scharnier is weg). Ik wil het geheel vervagen voor een nieuw Velux of een Keylite raam.
Ik ben best handig en denk dat ik het nieuwe raam wel zelf kan plaatsen, maar de waterkering goed aanbrengen en de dakpannen juist terug plaatsen vind ik een redelijk risico.
Het gaat om een raam van 1340 x 90 cm, dus best groot.

Ik heb al handleidingen en filmpjes bekeken en qua complexiteit ziet het er wel haalbaar uit, maar ik vraag me af of er meer tweakers zijn die dit zelf wel eens gedaan hebben. En tegen wat voor problemen ze zijn aangelopen.
Ik wil je 1 tip meegeven zorg dat je alle onderdelen koopt voor je velux raam.
De raam zelf uiteraard, gootstuk, laatste was volgensmij manchet maar ga ik nakijken.
Waren dus 3 pakketen dit ivm garantie die velux geeft anders heb je bijvoorbaat pech met garantie.

Timmerman gaat deze plaatsen bij mijn schoonouders deze zomer.
Nog iets weet niet of jouw raam al goed in zit, dus vast gemaakt aan de balken want andere raam bij mijn schoonouders hadden ze gat gemaakt en ruste de raam gewoon op het dak tja dat gaat lekken.

Beetje zoals hierhttps://goo.gl/images/TJRnNK

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

zonoskar schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:02:
[...]

Ja, heb ook een Volvo. Was ooit ook een Zweeds concern. Nu Chinees geloof ik. Geen Zweedse/Finse vrouw, dat dan weer niet :) (wel blond)
Hah, ik heb ook een Volvo... Een redelijk oude uit 2002, (S40 Phase 3) maar ik rij te weinig om te verjongen, ik haal alleen bier in dat ding :9

(Ik en mijn partner hebben in 4 jaar tijd 15.000km gereden, waarvan 2x naar Italie >:))

Ook geen Scandinavische vrouw, maar je raad het al, wel een blonde, ook qua haarkleur 8)

Helemaal offtopic, we maken wel eens grappen om het stemmetje van Raikkonen, maar zijn vrouw mag er zijn hoor

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Jelte,89 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:17:
Gewoon aanrapen met hetzelfde spac als wat er nu ook zit?!
Je kan niet zomaar crepi/spac op die plaat aanbrengen trouwens, daarmee mijn vraag.
Het zou eraf glijden.

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:38
Ik ga een overkapping maken van vurenhout en het wit schilderen.

- Is 1 x grondverf + 1 x aflakken voldoende?
- Misschien de boei die weer en wind moet weerstaan wel 2 x aflakken?

Er komen balken van 7 x 17 cm in het zicht, daarop komen vuren vloerdelen, dan nog een balk van 5 x 7cm en daarboven underlayment. (de dubbele constructie werkt als isolatie/tegen vocht op de vloerdelen met als bijkomend voordeel dat ik er spotjes in kan verwerken)

alles wat in het zicht komt ga ik natuurlijk aflakken, ik denk dat voor de rest een laag grondverf wel zou volstaan?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn huis heeft ook van vuren planken aan de buitenkant (zie vorige post van me). Wij hebben deze per instructie van de fabrikant eenmaal is een soort olie gezet, daarna de kleur er op aan beide zijden. En daarna als de planken op het huis gezet werden nog een laag verf alleen aan de buitenkant. Dit zou 7 jaar moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
louzy82 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:26:

Er komen balken van 7 x 17 cm in het zicht, daarop komen vuren vloerdelen, dan nog een balk van 5 x 7cm en daarboven underlayment. (de dubbele constructie werkt als isolatie/tegen vocht op de vloerdelen met als bijkomend voordeel dat ik er spotjes in kan verwerken)

alles wat in het zicht komt ga ik natuurlijk aflakken, ik denk dat voor de rest een laag grondverf wel zou volstaan?
Je kunt er ook voor kiezen om de delen die direct door de buitenlucht en zon/regen belast worden uit te voeren in iets duurzamer hout, douglas bijvoorbeeld, eventueel geïmpregneerd. Red cedar of amerikaans grenen kan natuurlijk ook, maar is misschien wat overdreven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Peter86 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Je kunt er ook voor kiezen om de delen die direct door de buitenlucht en zon/regen belast worden uit te voeren in iets duurzamer hout, douglas bijvoorbeeld, eventueel geïmpregneerd. Red cedar of amerikaans grenen kan natuurlijk ook, maar is misschien wat overdreven..
Daar heb ik inderdaad over nagedacht maar ik vind het mooier om het wit te schilderen en dan lijkt het me een beetje zonde/overkill om daar douglas voor te gaan gebruiken.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Nindustries schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:10:
[...]

Je kan niet zomaar crepi/spac op die plaat aanbrengen trouwens, daarmee mijn vraag.
Het zou eraf glijden.
Dat klopt Sherlock, :P Je gaat met bovenstaande afbeeldingen naar Raab karcher en zegt dat je dit graag wilt hebben, dan adviseren ze je 'X' spac met een 'Y' voorstrijk.

En als het eraf glijd, smeer je te dun, of te dik in 1 keer.

@louzy82

Ik zou alsnog douglas nemen, ook al zou ik schilderen... Het prijsverschil is minimaal en douglas is veel breder verkrijgbaar, het heeft nog minder noesten ook...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou die grondverf op de delen uit het zicht gewoon weglaten. Je loopt alleen maar risico dat je vocht aan het opsluiten gaat. Alleen als je dun houten plaatmateriaal gebruikt moet je wel beide kanten doen, anders kan het kromtrekken.
louzy82 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:17:
[...]

Daar heb ik inderdaad over nagedacht maar ik vind het mooier om het wit te schilderen en dan lijkt het me een beetje zonde/overkill om daar douglas voor te gaan gebruiken.
Het ligt een beetje aan hoe lang je denkt te doen met de overkapping. Er zijn weinig buitenkozijnen die niet geschilderd zijn, maar toch zijn ze allemaal gemaakt van harder hout dan je 'waaiboom vuren'.
Zodra je verf ook maar een beetje de geest geeft of je een minihoekje hebt gemist begint het hout dus te verweren. Met vuren heb je dan na een paar jaar echt al serieus schade, met douglas heb je dan nog steeds 10-15 jaar. Dus dat is het verschil tussen 'de volgende keer schilderen' meteen al stukken tegenkomen die er echt slecht uitzien, of bij een slecht stukje een beetje extra bijwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nCdcBhn3QUba3hsFyCQwRelr/full.jpg

binnenkort ga ik beginnen met onze halfsteens garage te isoleren zodat we die als bijkeuken en berging kunnen gebruiken. De deur tussen bijkeuken en woning zit er nu al in en dat is best koud in de winter :P Het plan is om de deur in de achtergevel tijdelijk in de opening naar de keuken te plaatsen zodat de woning tijdens de verbouwing nog steeds afgesloten kan worden. Die deur wil ik toch naar achteren zetten zodat de negge gelijk is aan de overige kozijnen.

In de opening voor zit nu een kanteldeur die voorlopig vervangen wordt door een dicht geïsoleerd paneel. Ik wil daar een houten kozijn in plaatsen met loopdeur en glas en isolatie e.d. en dat gaat snel richting de 2k+ euro's en dat wil ik er nu nog niet aan uitgeven.

Hele vloer gaat er uit en wordt vervangen door een betonvloer met 80mm PIR isolatie. Wanden maak ik van 60mm PIR en 100mm cellenbeton. Dak ga ik aan bovenzijde isoleren met 90mm PIR. Flinke klus maar levert uiteindelijk wel een handige bijkeuken op.

Onder de droogloopmat bij de binnendeur komt een pompputje voor de hydrofoorpomp bij mijn puntstuk.

De afwerking van beide ruimtes zijn voorlopig nog bijzaak. Hoofdzaak is de schil te isoleren zodat het niet zo hard meer tocht langs de opdekdeur op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
TheGhostInc schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:34:
[...]

Ik zou die grondverf op de delen uit het zicht gewoon weglaten. Je loopt alleen maar risico dat je vocht aan het opsluiten gaat. Alleen als je dun houten plaatmateriaal gebruikt moet je wel beide kanten doen, anders kan het kromtrekken.

[...]

Het ligt een beetje aan hoe lang je denkt te doen met de overkapping. Er zijn weinig buitenkozijnen die niet geschilderd zijn, maar toch zijn ze allemaal gemaakt van harder hout dan je 'waaiboom vuren'.
Zodra je verf ook maar een beetje de geest geeft of je een minihoekje hebt gemist begint het hout dus te verweren. Met vuren heb je dan na een paar jaar echt al serieus schade, met douglas heb je dan nog steeds 10-15 jaar. Dus dat is het verschil tussen 'de volgende keer schilderen' meteen al stukken tegenkomen die er echt slecht uitzien, of bij een slecht stukje een beetje extra bijwerken.
Allen bedankt voor het meedenken!

Ok duidelijk, dus enkel zichtdelen verven (scheelt me een hoop werk :9 )

Ik was vergeten te vermelden dat ik de boei niet van vuren ga maken maar van multipaint o.i.d. wat dus al waterbestendig is. 8)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:01

Krijg je dan niet gigantische boeidelen?
17 cm + 2 cm vloerdelen + 7 cm balklaag + 2 cm underlayment, je zal waarschijnlijk nog mastiekstrook opzetten (opstand branden) dus ook 7 of 9 cm = 35 cm minimaal. Gelijk is ongelijk dus zit je straks aan een boeideel van 40 cm hoog. Op een klein bouwtje is dat veel oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Over ongeveer een maand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. We hebben de tv nu aan de muur hangen, dat willen we daar ook doen. Ook willen we een zwevend tv meubel aanschaffen. Nu hebben we navraag gedaan over wat voor soort muur het is, en het zijn gipsblokken. Nu heb ik twee vragen:
- Kunnen we daar zonder problemen een tv en tv meubel ophangen?
- Ik zou graag een stuk uit de muur kappen om er een kabelgoot in te maken, kan dat met een muur van gipsblokken?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
sbruynis schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:51:
[...]

Even langs een timmerfabriek in de buurt?
Noord Holland is groot :)
Goeie! Na 4 timmerfabrieken 1 gevonden die het voor 3 tientjes wel wilt doen.

Prima *O*

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
sbruynis schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:54:
[...]

Krijg je dan niet gigantische boeidelen?
17 cm + 2 cm vloerdelen + 7 cm balklaag + 2 cm underlayment, je zal waarschijnlijk nog mastiekstrook opzetten (opstand branden) dus ook 7 of 9 cm = 35 cm minimaal. Gelijk is ongelijk dus zit je straks aan een boeideel van 40 cm hoog. Op een klein bouwtje is dat veel oppervlakte.
Daar zat ik ook een beetje mee
Het is wel over een breedte van 650 cm dus het kan nog meevallen.
Ik wil het ook een beetje breken door het iets anders te maken dan enkel 1 rechte plank.
Zoiets
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrl8yShuK5L1FwEV5CwC9Hxb_8ZHDNMomBRhFcJo7cC1qfaSfD4g

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:02
miicker schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:23:
Over ongeveer een maand krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. We hebben de tv nu aan de muur hangen, dat willen we daar ook doen. Ook willen we een zwevend tv meubel aanschaffen. Nu hebben we navraag gedaan over wat voor soort muur het is, en het zijn gipsblokken. Nu heb ik twee vragen:
- Kunnen we daar zonder problemen een tv en tv meubel ophangen?
- Ik zou graag een stuk uit de muur kappen om er een kabelgoot in te maken, kan dat met een muur van gipsblokken?
- :Y

Heb zelf een tv van 32 inch aan een 70 mm gibo wand hangen op een verstelbare (draai en diepte) muurbeugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Aardappel schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 14:28:
[...]

Heb zelf een tv van 32 inch aan een 70 mm gibo wand hangen op een verstelbare (draai en diepte) muurbeugel.
Hoeveel kan zo'n wand hebben? Want onze tv is nu 49" en de volgende wordt 55" of 65".
Heb je nog speciale pluggen gebruikt of bijvoorbeeld een chemisch anker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
miicker schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:20:
[...]

Hoeveel kan zo'n wand hebben? Want onze tv is nu 49" en de volgende wordt 55" of 65".
Heb je nog speciale pluggen gebruikt of bijvoorbeeld een chemisch anker?
Dat weet ik niet, maar best wel wat. Aan de andere kant van die wand hangt een wasmeubel met dubbele wasbak (aan 2 duimhaken) en grote spiegel.
TV hangt aan gewone 6 mm slagpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:23
Gebruikt iemand bedplaat om gereedschap op te hangen? Ik heb een bedplaat bij de Horbach gekocht en een set haken op Amazon. Maar deze haken staan scheef omhoog, ik denk omdat de bedplaat een stuk dikker is dan de vaker gebruikte stalen 'gatenplaat'.

Mocht er iemand zijn die een bedplaat gebruikt, welke haken gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
En een kabelgoot in een muur van gipsblokken maken, dus een stuk uit die muur kappen, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb hier een 40" LCD aan een muurbeugel van de ikea hangen, ook gipsblokkenwand van kwaliteit uitermate teleurstellend.
Die beugel moest met 4 schroeven vast, er zaten 8 gaten in. Ik heb gewoon alle 8 gaten geboord, pluggen in de muur die 1cm korter zijn dan de muur dik is en daarop de beugel vastgeschroefd. Hangt nu al een jaar of 4, zit nog steeds geen beweging in.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Na een week van verbouwen en in de rotzooi te hebben gekampeerd, was het eergisteren dan zover.
/me Ding dong!
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-11.34.52-Medium.jpg
Keuken dus binnen, nu alles afwerken thuis. :)

Achterwand in het renovlies:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-13.37.39-Medium.jpg
Plafond is super netjes geworden:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-16.34.08-Medium.jpg
Eerste laag structuur:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-18.15.30-Medium-e1529138363460.jpg
Wandjes laatste laag afgesmeerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-14-18.15.40-Medium.jpg
En toen was het half 2 en zat de laatste laag op de wandjes:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-00.00.22-Medium-e1529138422704.jpg
Beeld 's ochtends:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-06.28.10-Medium-e1529138473514-450x600.jpg
En toen kwam een man van het keukenbedrijf om 7 uur de boel zetten, in de middag kwam zijn collega nog even helpen, maar was best behoorlijk wat werk om alles 200% pas te krijgen.

Kastjes even voor de maat op zijn plek gezet:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-09.05.39-Medium.jpg
Composiet blad op maat lopen slijpen (10cm overlengte):
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-09.17.16-Medium.jpg
Erop:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-09.59.55-Medium.jpg
Mooiste wat er is, nieuwe apparatuur: O+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-10.17.24-Medium.jpg
Alles moet netjes en precies:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-10.40.16-Medium-e1529138700947.jpg
Een van de extra stopcontacten kwam precies uit zoals bedoeld was, die had ik extra geplaatst voor de oven en volgens tekening van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-11.29.05-Medium-e1529138748784.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-12.08.43-Medium.jpg
Ook het stopcontact voor de afzuiger zit echt precies goed, zie je niet vanuit de kamer, of als je de kamer inloopt of vanaf het balkon...
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-12.41.28-Medium-e1529138815324.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-12.46.24-Medium-e1529138867913.jpg
Spoelbak:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-13.35.45-Medium.jpg
Et voila:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-14.41.23-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-16.39.54-Medium.jpg
En om het te vieren een @Jellabietje gedaan : 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-16.43.41-Medium-e1529138932956.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-15-18.55.04-Medium.jpg
Zo :P

Nog een voor:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-07-09.48.09-Custom-e1528812383165.jpg
En een na: 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.38.43-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.38.34-Medium.jpg
De afwerking is wel echt super hoog: 8)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.39.00-Medium-e1529139026928.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.39.05-Medium-e1529139052441.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.39.12-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.40.10-Medium-e1529139088661.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.51.47-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/06/2018-06-16-09.52.07-Medium-e1529139144864.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Nice! Ben je niet heel veel kastruimte kwijtgeraakt? Maak je dat ergens anders goed, of had je het niet nodig, of...?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hmmbob schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:08:
Nice! Ben je niet heel veel kastruimte kwijtgeraakt? Maak je dat ergens anders goed, of had je het niet nodig, of...?
Nee, in tegendeel, veel meer praktische bergruimte. :) Ik had allemaal onhandige kastjes van 30 en een afzuigkast waar heel die afzuiger in zat. Kastjes boven de koelkast kon je toch amper of niet bij. Nee dit is veel fijner. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:54:
Na een week van verbouwen en in de rotzooi te hebben gekampeerd, was het eergisteren dan zover.
Nice. Die keuken is dus van exact hetzelfde type als de keuken die ik bij Ardland in Nordhorn heb gezien. Zelfde handgreep, lades en spoelbak. Hacker Systemat als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:01
Joopieboy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Nee, in tegendeel, veel meer praktische bergruimte. :) Ik had allemaal onhandige kastjes van 30 en een afzuigkast waar heel die afzuiger in zat. Kastjes boven de koelkast kon je toch amper of niet bij. Nee dit is veel fijner. :)
Geen koelkast meer nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Valorian schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:57:
[...]

Geen koelkast meer nodig?
Koelkast staat in de bijkeuken erlangs, werkt prima maar stel ik ben straks met een vriendin hier kan in het ergste geval op het wandje op de kopse kant een Amerikaans koelkastje gezet worden, maar voor nu is het prima.

Werkblad van 2,40x1,80 is ook wat waard, toch een beperkte hoek. :)

Ook geen afwasser, in mijn eentje staat die een week te stinken voordat ie aan kan, en afwas is zo gedaan en ook wel gezellig als je eens met meerderen bent. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 16-06-2018 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Spoelbak krijg je misschien spijt van. Met haakse hoeken wordt erg snel smerig en bijna niet schoon te houden. Ik heb 'm geruild voor een met hoeken met een kleine radius (zeg maar euromunt grootte).
Verder ziet het er chique uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankjewel! En idd dat viel mij ook al enigzins op met weglopen van het water. Eens aankijken idd.

Edit: een andere spoelbak wordt lastig aangezien deze ingelegd is in het blad.

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 16-06-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Joopieboy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:40:
Dankjewel! En idd dat viel mij ook al enigzins op met weglopen van het water. Eens aankijken idd.

Edit: een andere spoelbak wordt lastig aangezien deze ingelegd is in het blad.
Jep, bij mij hebben ze dan ook het hele blad vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:18

vhal

ಠ_ಠ

@Joopieboy mooie verbetering, zijn de smetplinten nog gekit zodat het water er niet onder loopt?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

vhal schreef op zondag 17 juni 2018 @ 05:55:
@Joopieboy mooie verbetering, zijn de smetplinten nog gekit zodat het water er niet onder loopt?
Jup, ze zijn gelijmd op de achterwand met een mm afstand tussen het werkblad, en daar zit een heel dun laagje kit tussen, in kleur van het werkblad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

En precies op tijd voor je verjaardag. Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook nog eens idd, mooi kadeau voor mijzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
Joopieboy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:54:
/me Ding dong!
[afbeelding]
Keuken dus binnen, nu alles afwerken thuis. :)

Achterwand in het renovlies:
[afbeelding]
Plafond is super netjes geworden:
[afbeelding]
Eerste laag structuur:
[afbeelding]
Wandjes laatste laag afgesmeerd:
[afbeelding]
En toen was het half 2 en zat de laatste laag op de wandjes:
[afbeelding]
Beeld 's ochtends:
[afbeelding]
En toen kwam een man van het keukenbedrijf om 7 uur de boel zetten, in de middag kwam zijn collega nog even helpen, maar was best behoorlijk wat werk om alles 200% pas te krijgen.

Kastjes even voor de maat op zijn plek gezet:
[afbeelding]
Composiet blad op maat lopen slijpen (10cm overlengte):
[afbeelding]
Erop:
[afbeelding]
Mooiste wat er is, nieuwe apparatuur: O+
[afbeelding]
Alles moet netjes en precies:
[afbeelding]
Een van de extra stopcontacten kwam precies uit zoals bedoeld was, die had ik extra geplaatst voor de oven en volgens tekening van de keuken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook het stopcontact voor de afzuiger zit echt precies goed, zie je niet vanuit de kamer, of als je de kamer inloopt of vanaf het balkon...
[afbeelding]
[afbeelding]
Spoelbak:
[afbeelding]
Et voila:
[afbeelding]
[afbeelding]
En om het te vieren een @Jellabietje gedaan : 8)
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo :P

Nog een voor:
[afbeelding]
En een na: 8)
[afbeelding]
[afbeelding]
De afwerking is wel echt super hoog: 8)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Komt er nog iets van een glas paneeltje achter die kookplaat? Zo’n mooie witte muur is na 2x pasta koken voorzien van stipjesmotief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

B-lex schreef op zondag 17 juni 2018 @ 08:57:
[...]

Komt er nog iets van een glas paneeltje achter die kookplaat? Zo’n mooie witte muur is na 2x pasta koken voorzien van stipjesmotief.
Zit renovlies achter, structuur en daaroverheen komt van die afwasbare muurverf. Zou goed moeten gaan volgens de verhalen. :P

Ik wilde juist bewust niet zo een achterplaat, veel strakker. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lex
Joopieboy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Zit renovlies achter, structuur en daaroverheen komt van die afwasbare muurverf. Zou goed moeten gaan volgens de verhalen. :P

Ik wilde juist bewust niet zo een achterplaat, veel strakker. :)
Verwacht geen wonderen van ‘afwasbare’ muurverf icm vet en kleurstoffen. 3x ‘schrobben’ en je hebt moderne kunst aan de muur.

Gelukkig kan er dan altijd nog een plaatje overheen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 104% gewijzigd door _eLMo_ op 18-06-2018 16:29 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dank voor de tip! :) En idd is even kijken/proberen wat het beste werkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 20:59
Met Sikkens Alphatex IQ mat is het geen enkel probleem vlekken (vet, tomatensaus etc.) van de muur te krijgen. Ook na steviger boenen zie je er niets van en de verf gaat niet glimmen. Wij hebben 3 lagen aangebracht maar 2 zal ook volstaan. Veel mooier dan zo’n lelijke glazen plaat..

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:28

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Goedendag allen,

Hopelijk het juiste topic: We denken erover om onze schuur te vervangen, echter zit er zo'n mooi vintage asbest dak op.

Omdat we zeker weten dat het asbest is vraag ik me af of we nog verplicht een inventarisatie uit te voeren. De kosten van zo'n inventarisatie zullen al snel meer zijn dan het verwijderen van die platen (rond de 45m2) :/ . Het lijkt me gek maar ik kan geen helder antwoord vinden.

[ Voor 70% gewijzigd door Sumerechny op 17-06-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als particulier ben je nergens toe verplicht als je het zelf gaat verwijderen. Als je het maar op de juiste manier aanbied bij het milieu station.

edit,

ik zie dat het ook niet helemaal klopt wat ik zeg. Maar hier word het toch wel redelijk duidelijk mee dacht ik zo,

https://www.rijksoverheid...t-moet-ik-doen-bij-asbest

Daarnaast zou ik zelf gewoon de veiligheid in acht nemen en zonder een inventarisatie aan de gang gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2018 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 07:28

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:45:
Als particulier ben je nergens toe verplicht als je het zelf gaat verwijderen. Als je het maar op de juiste manier aanbied bij het milieu station.
In onze gemeente moeten we het vanaf 35 m2 laten verwijderen. De kosten van een inventarisatie vallen volgens mij nog wel mee, ik zo'n 200eu. Ik had me laten vertellen dat die kosten al snel over de 1000eu zouden gaan :/ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn edit.

Asbest is niet zo bijzonder als je de veiligheid in acht neemt en het op gepaste wijze aanbied bij het milieu station. Niemand weet verder dat jij een dak met asbest gaat vervangen. Het is echt compleet belachelijk hoe al die asbest verwijderingsbedrijfjes daar de laatste tiental jaren daar winst mee hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:52:
Zie mijn edit.

Asbest is niet zo bijzonder als je de veiligheid in acht neemt en het op gepaste wijze aanbied bij het milieu station. Niemand weet verder dat jij een dak met asbest gaat vervangen. Het is echt compleet belachelijk hoe al die asbest verwijderingsbedrijfjes daar de laatste tiental jaren daar winst mee hebben gemaakt.
En als je het verkeerd doet of teveel zelf doet pleeg je een milieudelict en dan ben je helemaal de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:35

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Sumerechny schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:35:
Goedendag allen,

Hopelijk het juiste topic: We denken erover om onze schuur te vervangen, echter zit er zo'n mooi vintage asbest dak op.

Omdat we zeker weten dat het asbest is vraag ik me af of we nog verplicht een inventarisatie uit te voeren. De kosten van zo'n inventarisatie zullen al snel meer zijn dan het verwijderen van die platen (rond de 45m2) :/ . Het lijkt me gek maar ik kan geen helder antwoord vinden.
Interessant, wij zitten in dezelfde situatie. Heeft iemand enig idee van de kosten van het slopen en afvoeren van een stenen schuur met asbest dak? Hier ook circa 45m2. Zijn eerst aan het kijken wat we ongeveer er ter vervanging willen alvorens we overal offertes gaan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

@Verwijderd @Koetjeboe @Verwijderd @mark-k

Ik sluit me aan bij @Verwijderd, gewoon zorgen dat je binnen een dag die meuk van het dak hebt en er kraait niemand naar. Ervan uitgaande dat je geen slaande ruzie met je buren hebt, waarvan je kunt verwachten dat ze de milieupolitie gaan bellen zodra je bovenop je schuurtje staat, is er vrij weinig aan de hand.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ow ja hier moest ik natuurlijk die foto posten.

Na het beton maken https://imgur.com/a/CuXhHxW en het laten drogen enzo meld ik bij deze dat de 2 palen brug staat *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eqkThhy.jpg
Nu nog elektriciteit verder aanleggen en dan kunnen de wagens op en neer :Y

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
mark-k schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:24:
[...]

En als je het verkeerd doet of teveel zelf doet pleeg je een milieudelict en dan ben je helemaal de lul.
Als je het bedrijfsmatig doet zonder papieren ben je helemaal de lul.

Klant van me had dat, komt kunststof kozijnen zetten. Stukje asbest uit oude kozijn, zijn klant pakt het in en brengt het weg. Vraag: "waar komt dit vandaan?" eerlijk antwoord, inspecteur erbij en 6000 euro boete voor degene die de kozijnen aan het zetten was.

Het gaat om de papieren. Zwager moest radiator met asbest pakkingen kwijt tijdens een klus. Asbestsaneerder was in hetzelfde project bezig maar had geen tijd. Zwager pakt de pakkingen in en zet de radiator buiten, boete (na klikken van de asbestsaneerder). Twee dagen later flikkert de asbestsaneerder zelf een radiator in de tuin zonder inpakken, bleef daar een hele dag liggen.

Overigens noem jij het een milieudelict, bedrijfsmatig is het een economisch delict, die zijn nog een slag duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 07:42

JaQ

Bij het inleveren van asbest bij de milieustraat moest ik een bewijs van sloopmelding laten zien. Even vrijblijvend 45m2 wegbrengen zit er in gemeente Coevorden niet in.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 23:33

painkill

Pain(k)(ill)

Bij ons in de gemeente mag je zelf tot 35m2 geschroefde asbesplaten weghalen, al het andere moet door een bedrijf gebeuren. Je kunt het ook alleen maar wegbrengen als je een vergunning hebt aangevraagd. Dus tenzij jij de platen ergens illegaal stort zul je een bedrijf moeten inschakelen.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:13
Of je rijdt 2x, waarvan 1x zelf en 1x je ouders....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

painkill schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:08:
Bij ons in de gemeente mag je zelf tot 35m2 geschroefde asbesplaten weghalen, al het andere moet door een bedrijf gebeuren. Je kunt het ook alleen maar wegbrengen als je een vergunning hebt aangevraagd. Dus tenzij jij de platen ergens illegaal stort zul je een bedrijf moeten inschakelen.
Je hebt geen vergunning nodig beneden 35m2. Je zal alleen een melding moeten doen bij de gemeente.

https://www.milieucentraa...ussen/asbest-verwijderen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Hmmbob schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:13:
Of je rijdt 2x, waarvan 1x zelf en 1x je ouders....
Doe je sloopmelding, zien ze in de archieven dat je dak groter is dan 35m2, mag je alsnog voor de rechter verschijnen.

En dan vinden ze het vreemd dat asbest in de bossen gedumpt wordt of in de grond verdwijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Overdreven gedoe ook met dat asbest :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Harrie_ schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:39:
Als iedereen het zelf mocht doen zaten de saneerders zonder werk. Uiteindelijk zal dat asbest vast wel een keer weg zijn en zitten ze zonder werk. Gok dat ze dan wel weer wat nieuws vinden, glaswol ofzo...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

Ach ja, al die mensen met ernstige longziektes die komen van ingeademde asbestvezels zijn ook maar een stel aanstellers...

Gewoon verpulveren dat spul, geen vuiltje aan de lucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:26:
[...]

Ach ja, al die mensen met ernstige longziektes die komen van ingeademde asbestvezels zijn ook maar een stel aanstellers...

Gewoon verpulveren dat spul, geen vuiltje aan de lucht...
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:52:

Asbest is niet zo bijzonder als je de veiligheid in acht neemt en het op gepaste wijze aanbied bij het milieu station.
Wat snap je hier nu niet aan dan? Waarom meteen weer alles tot in het extreme doortrekken? Er is hier niemand die de gevaren van asbest onderschat of advies geeft om de boel met een sloophamer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 10:32:
[...]

[...]

Wat snap je hier nu niet aan dan? Waarom meteen weer alles tot in het extreme doortrekken? Er is hier niemand die de gevaren van asbest onderschat of advies geeft om de boel met een sloophamer te verwijderen.
Volgens mij is dat juist het probleem, asbest is gevaarlijk, maar het wordt nu overdreven.

Wist je dat de er bijvoorbeeld relatief veel vrouwen aan asbest kanker gestorven zijn, die sloegen namelijk de stofjassen uit van hun man. Daar zit het gevaar. Ik zou er ook geen circelzaag in zetten. Maar een plaat beetpakken en in plastic rollen is niet echt bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Wat @Maeslant en @Verwijderd zeggen dus @Amphiebietje

Gewoon overdreven gedoe

Er heeft een hele generatie 30 jaar lang met die zooi lopen werken waarbij er dagelijks in werd gezaagd en geslepen en nu doet men net alsof je al 80 verschillende vormen van kanker krijgt als je alleen al naar dat spul kijkt.

Ik kom bij renovatieprojecten nogal eens tegen dat ze de (asbest)vensterbanken en luchtkanalen uit een huis slopen als de boel toch open ligt. Dan wordt zo'n woning helemaal ingepakt en gaan er vervolgens mannen in witte pakken met volgelaatmaskers naar binnen. Niets ten nadele van die mannen, maar ik weet uit de praktijk dat de meesten een verkorte dansles en een veterstrikdiploma hebben. Als ze dan vervolgens klaar zijn in zo'n woning en iedereen mag weer naar binnen zonder PBM's zie ik letterlijk brokjes asbest liggen waar de vensterbanken ooit zaten. Maar goed 'we voldoen aan de regels' dus dan is er op papier geen gevaar meer...

Dus nogmaals: overdreven gedoe. Als je niet dagelijks met die rotzooi werkt en een keer in je leven een stel platen van een schuurdakje demonteert zonder de boel te breken of te verzagen is er helemaal niets aan de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 18-06-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:48
Relevant stukje wat ik een tijdje terug las: https://www.volkskrant.nl...stellen-experts~bab88f30/

TL;DR: De asbestbranche levert de experts die stellen dat de asbestbranche ingeschakeld moet worden bij het saneren van asbest. Nogal wiedes dat er strenge regels zijn dan.

[ Voor 31% gewijzigd door Tjolk op 18-06-2018 11:50 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@Tjolk Wij van WC-eend...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43
even een reactie van een enigszins deskundige:
Mijn advies=hou je aan de regels. Daar is over nagedacht en dat hebben we in NL zo afgesproken.
Voor heel NL geldt dat een particulier max 35 m² hechtgebonden asbest plaatmateriaal zelf mag weghalen, mits het losligt of geschroefd is. Als je dus 45 m² hebt dan moet je het laten doen. En ja, dat kost geld. In India heb je ook geen APK voor je auto, hier wel, en dat kost ons ook geld. Ik ben blij dat ik hier leef.
Asbest is gevaarlijk en inderdaad, als je er niet dagelijks mee in aanraking komt dan valt het risico mee. Maar waarom zou je het risico nemen? En waarom halen we er verhalen bij van ' relatief veel vrouwen aan asbest kanker gestorven zijn'? Dat valt toch in de categorie 'mijn opa heeft z'n hele leven gerookt en er nooit iets van gekregen?'.
We hebben in NL de gezondheidsraad en die heeft geadviseerd om de grenswaarde voor asbestblootstelling flink te verlagen. We hebben ook deskundigen bij de verschillende overheden (I&W, SZW) die nadenken over zo'n bovengrens van 35 m². Ik neem die mensen serieus en houd me er aan.
Wij hadden op zolder asbestplaten in het cv-hok. Ik had een vermoeden dat het niet-hechtgebonden asbest was en heb een asbestinventarisatie laten uitvoeren. Het bleek inderdaad niet-hechtgebonden te zijn, 30-60% asbest. Het weghalen (in containment, met pakken en maskers) heeft flink geld gekost, maar ik heb er geen spijt van. Ik heb 2 jonge kinderen en ik wil een gezond huis, zonder onnodig rondzwevende asbestvezels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:57
Het gaat er vooral om dat het goed wordt verwijderd en zodoende niet in de omgeving terecht komt. Want daar kan het in de loop der tijd alsnog verpulveren en dan alsnog schade aanrichten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Laatst online: 09:43
Ik kan je één ding garanderen als je asbest laat verwijderen door een professioneel bedrijf en dat is dat je vervolgens overal stukjes asbest terug kan vinden. Platen worden gewoon met grofgeweld los geramd en dan breken ze regelmatig... Bij ons zelf tot 3x toe mogen zien, maar bij collega's en vrienden is het niet anders geweest. De regels zorgen er voor dat dat de gezondheid van die jongens beschermd wordt, maar voor de omgeving kan je het beter zelf doen en netjes werken.

Controle van het aantal vierkante meters dat je inlevert is er bij de milieustraat overigens niet. De regels zijn allemaal van achter een bureau geschreven, je moet de asbest in hanteerbare pakketten inleveren, maar je mag ze natuurlijk niet breken, zagen, enz, toch wel een uitdaging met platen van 2+ meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
Oilman schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:42:
Ik kan je één ding garanderen als je asbest laat verwijderen door een professioneel bedrijf en dat is dat je vervolgens overal stukjes asbest terug kan vinden. Platen worden gewoon met grofgeweld los geramd en dan breken ze regelmatig... Bij ons zelf tot 3x toe mogen zien, maar bij collega's en vrienden is het niet anders geweest. De regels zorgen er voor dat dat de gezondheid van die jongens beschermd wordt, maar voor de omgeving kan je het beter zelf doen en netjes werken.

Controle van het aantal vierkante meters dat je inlevert is er bij de milieustraat overigens niet. De regels zijn allemaal van achter een bureau geschreven, je moet de asbest in hanteerbare pakketten inleveren, maar je mag ze natuurlijk niet breken, zagen, enz, toch wel een uitdaging met platen van 2+ meter.
Dat heeft volledig te maken met het bedrijf dat bij je komt saneren want bij mij kon je van de vloer eten nadat ze klaar waren. Garanties die je noemt slaan dus nergens op |:(

Vind het daarnaast nogal bijzonder dat een aantal personen aanmoedigt om je niet aan de regels te houden. Als je nou een keer een schuurtje sloopt zonder vergunning a la, maar regels die duidelijk effect hebben op het milieu aan je laars lappen zijn wat mij betreft not done. Had er eerder al melding van gemaakt maar daar wordt blijkbaar niets mee gedaan. :/

bl44t

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oilman
  • Laatst online: 09:43
Ik moedig niemand aan om de regels aan de laars te lappen, ik geef enkel aan dat de huidige regelgeving een wassen neus is. Het systeem werkt niet. Iedere keer moet het werk vrijgegeven wordt door een controleur... het is gewoon een systeem dat zichzelf aan het werk houdt.

Binnenshuis zal er vast netter gewerkt worden, maar als ik zie hoe hier daken gesloopt worden, dan ademt bij wijze van spreken het halve dorp iedere keer asbest in, omdat het gewoon met grof geweld gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ik sluit me weer volledig aan bij @Oilman. Ik heb dat al zó vaak gezien (ook binnenshuis) en net als Oilman wil ik niemand aanmoedigen de regels aan de laars te lappen maar inderdaad wel even bevestigen dat de huidige regelgeving een wassen neus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
Wassen neus is het zeker, maar ik ben het niet eens met de manier waarop er wordt geadviseerd. De volgende die er naar vraagt krijgt het advies om een gat te graven, want de milieupolitie ziet het ten slotte toch niet.
Ik sluit me aan bij @ciris, gewoon zorgen dat je binnen een dag die meuk van het dak hebt en er kraait niemand naar. Ervan uitgaande dat je geen slaande ruzie met je buren hebt, waarvan je kunt verwachten dat ze de milieupolitie gaan bellen zodra je bovenop je schuurtje staat, is er vrij weinig aan de hand.
Op die manier breng je mensen wel in de problemen en mogen zij de boete betalen, of erger want het is een delict :)

[ Voor 9% gewijzigd door YaaD op 18-06-2018 15:26 . Reden: Hele bericht gequote ]

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Laatst online: 08:15

KDL

YaaD schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:48:
[...]

Dat heeft volledig te maken met het bedrijf dat bij je komt saneren want bij mij kon je van de vloer eten nadat ze klaar waren.
Heb je een meting laten uitvoeren nadat ze klaar waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
KDL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:42:
[...]

Heb je een meting laten uitvoeren nadat ze klaar waren?
Nope. Er zullen dus inderdaad nog wel vezels hebben gelegen. Maar zoals eerder genoemd werd, lagen er geen "brokken" met asbest op de grond.

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
YaaD schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:24:
Wassen neus is het zeker, maar ik ben het niet eens met de manier waarop er wordt geadviseerd. De volgende die er naar vraagt krijgt het advies om een gat te graven, want de milieupolitie ziet het ten slotte toch niet.

[...]

Op die manier breng je mensen wel in de problemen en mogen zij de boete betalen, of erger want het is een delict :)
Begraven is gewoon gevaarlijk: in de grond breekt het, het werkt zichzelf omhoog en na 10 jaar vinden je spelende koters het terug en gaan ze ermee spelen.
Vroeger ook wel fikkies gestookt in asbestpijpen... wisten wij veel wat het was, de zooi die je erin stopte werd mooi uit de wind gehouden zodat je vlammetje niet uitwaaide. En ja, toen was al bekend dat asbest kankerverwekkend was, maar spelende kinderen weten van niks.

Probleem wat ik heb met de asbestwetgeving is dat het vooral een papieren tijger is. Er is geen controle op de bedrijven die de saneringen doen. Verder is 35m2 ook maar uit de lucht gegrepen. Waarom zou je 35m2 nog wel zelf kunnen doen en 36m2 niet meer? Ga je van die ene m2 ineens dood ofzo?

Oh en wat betreft de "ze controleren toch niet", de sloopmelding komt net zoals de vergunningsaanvraag destijds in de archieven. Zelfs als je 45m2 zelf afvoert en bij de milieustraat niemand kraait naar die 10m2 extra kan je achteraf nog heel wat gezeik krijgen als je geen certificaat kunt overleggen van het bedrijf dat bij jou de sanering heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb straks betontegels in mijn garage (even een ander onderwerp dan asbest, misschien moet dit even in een ander topic) en daar heb je natuurlijk naden tussen de tegels. Op een terras veeg je daar gewoon wat zand in, maar in de garage wil ik iets wat minder stoft. De bedoeling is om er beton verf op te smeren, maar wat kan ik het beste doen met de naden? Ik kan niet over zand heen schilderen lijkt me. Maar voegen met een voegsel lijkt me ook niet mogelijk, betontegels zijn nogal poreus.

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 18-06-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Laatst online: 08:15

KDL

YaaD schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:43:
[...]

Nope. Er zullen dus inderdaad nog wel vezels hebben gelegen.
Dan klopt van de vloer eten tenminste wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@zonoskar en naadloos tegen elkaar aanleggen?
YaaD schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:24:
Ik kan ook adviseren om 's nachts om 3 uur gewoon over te steken bij een rood stoplicht als er verder geen ander verkeer is, volgens dezelfde retoriek is het volgende advies dan om maar gelijk een flitspaal in brand te steken? Er zit een heel verschil tussen 'soepel met de regels omgaan' en asbest gaan begraven in je achtertuin...

[ Voor 88% gewijzigd door Harrie_ op 18-06-2018 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Harrie_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:39:
@zonoskar en naadloos tegen elkaar aanleggen?
Ja, ze liggen zo strak mogelijk, maar je houdt altijd wel een voegje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:12
_JGC_ schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:23:
[...]
Begraven is gewoon gevaarlijk: in de grond breekt het, het werkt zichzelf omhoog en na 10 jaar vinden je spelende koters het terug en gaan ze ermee spelen.
Daarom vond ik het ook zo raar dat de waterleidingmaatschappij hun asbest leidingen gewoon in de grond mag laten zitten bij vervanging van de waterleiding 8)7. Ik snap ook wel dat het ondoenlijk is en veel te duur, maar ergens is het wel een beetje gek.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
zonoskar schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:16:
Ik heb straks betontegels in mijn garage (even een ander onderwerp dan asbest, misschien moet dit even in een ander topic) en daar heb je natuurlijk naden tussen de tegels. Op een terras veeg je daar gewoon wat zand in, maar in de garage wil ik iets wat minder stoft. De bedoeling is om er beton verf op te smeren, maar wat kan ik het beste doen met de naden? Ik kan niet over zand heen schilderen lijkt me. Maar voegen met een voegsel lijkt me ook niet mogelijk, betontegels zijn nogal poreus.
Kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik heb straks betontegels in mijn garage
Flexibele voegmortel. Kan je gewoon invoegen
Zijn soort kunststof bolletjes die binden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
Puch-Maxi schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:03:
[...]

Daarom vond ik het ook zo raar dat de waterleidingmaatschappij hun asbest leidingen gewoon in de grond mag laten zitten bij vervanging van de waterleiding 8)7. Ik snap ook wel dat het ondoenlijk is en veel te duur, maar ergens is het wel een beetje gek.
Bij het vervangen gaat die AC-buis er toch wel uit?
Alleen blijft deze wel in gebruik zolang deze niet vervangen wordt, en worden er ook nieuwe aansluitingen op gemaakt.
Ook daar geldt dat als er stukken afbreken dat dit gesaneerd wordt.

En ja, ook daar zal wel gerommeld worden, en niet alles netjes gemeld worden en er gewoon een berg zand over de resten geschoven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:55
KifArU schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:39:
[...]

Loop even binnen bij "over de vloer” aan de Voorstraat. Jeroen (eigenaar) kan je hier alles over vertellen en het ook voor je regelen. Dikke kans dat hij de vloer zelfs heeft gelegd.
Inmiddels is de opdracht aan Jeroen verstrekt, dus bedankt voor de tip! Fijne vent die duidelijk zijn vak verstaat. Het wordt oliën omdat de vloer eerder al een aantal keer geolied is. We hebben een lichtere kleur uitgekozen en zijn zeer benieuwd hoe het wordt. Wel €39,- per m2, gelukkig is het beneden maar iets van 30m2 visgraat :+

[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 19-06-2018 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Vandaag voor de slaapkamer van de kleine man dit binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/rXi07Iv.jpg

Hoe in vredesnaam ga ik die kruk bevestigen? Aangezien er maar aan 1 kant een kruk zit trek je toch meteen alles er weer uit?
Het lijkt mij namelijk dat de webshop gewoon het verkeerde geleverd heeft

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnAbel op 19-06-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 09:13

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat lijkt mij ook :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Mooi, dan ligt het niet aan mij dus haha
Kom er net achter dat ze notabene ook nog AMI schroeven geleverd hebben bij AXA beslag. Ze gunnen mij wel allemaal verschillend spul in huis blijkbaar 8)7

Kom er net achter dat de kogellagerscharnieren die ik besteld heb ook nog eens de verkeerde zijn. Staat op de bon rechthoekig, dan stuur je logischerwijs afgerond op :?

2 verschillende toko's, en dan beide verkeerd doen. What are the odds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
We zijn helaas erachter gekomen dat de nis waar de kastenwand in gemaakt is niet mooi is. De keuken is waterpas. Er zit een gleuf van ongeveer 1 cm aan de linkerzijde die wij graag opgevuld willen zien. Dit zou ik echter zelf willen doen.

De wand is gestuct en er zit een stucprofiel op. Hoe zou ik dit kunnen oplossen zodat het alleen mooi eruit ziet?

Stucprofiel er opnieuw inzetten, of toch iets anders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I3BtzP2kbbeLxHL8X23nN9E5/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/90Qk7lTPmc6u8ZGdNZSNxrNC/thumb.jpg

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017

Amphiebietje

In de blubber

hansvk schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:11:
[...]
Het gaat er vooral om dat het goed wordt verwijderd en zodoende niet in de omgeving terecht komt. Want daar kan het in de loop der tijd alsnog verpulveren en dan alsnog schade aanrichten.
Overigens kunnen sommige calamiteiten binnen een huis de boel ook flink beschadigen, en ja, als de vorige bewoner dat gewoon laat zitten en je daarna nietsvermoedend gaat lopen slopen en materiaal gewoon uit elkaar valt ondanks dat je voorzichtig bent...

Wat de regelgeving betreft en de controle daarop, volgens een kennis met ervaring in het systeem is het vooral de controle in de bouw die eigenlijk in het algemeen niet-bestaand/functioneel is. Dus het is wachten totdat er ergens een gebouw in elkaar zakt/affikt waar flink veel doden bij vallen (en het daarop volgende schandaal) voordat er iets gebeurt...ik zie dat nog wel in een megalomaan ROC gebouw gebeuren. :/

[ Voor 27% gewijzigd door Amphiebietje op 20-06-2018 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 10:06
ReseT schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:15:
Hoe zou ik dit kunnen oplossen zodat het alleen mooi eruit ziet?
De keuken verstellen met 1cm. Nee serieus, dat is de makkelijkste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Dennis schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:39:
[...]

De keuken verstellen met 1cm. Nee serieus, dat is de makkelijkste oplossing.
1 cm moet zelfs wel lukken met alleen de scharnieren van de deurtjes verplaatsen en dan fine tunen met de micro afstelling in de scharnieren.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet voor luie zoekvraagjes.