Dan is een foto toch nuttig, zo blijkt weervso schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:29:
[...]
Hmm ik dacht dus vanaf je gips ipv vanaf zolder en andere situatie .. dus ik pas hierbij mijn "opmerking wat aan"
Kan je wat meer planken weghalen (2de foto) of tussen plan en gips wat foto's van het binnen werk maken ? als het regelwelk waar je gipsplaten op zitten om de 30 cm (hart tot hart) zit dan zit je zeker veilig.
Dan zou ik je zolder leegruimen, planken eruit, (ff nummeren ofzo) glaswol erin, folie onder de planken en dicht.
Wat is de afstand tussen de (draag)balken ? is dat 55 tot 60 cm --> glaswol
Groter kan je ook nog kiezen voor tempex zie isolatie waarde 10cm + 5cm = 4.1 R waarde, (voor het snijden gebruik je weerstandsdraad en een dimmer oid .. (youtube video's zat over piepschuim snijden)
goedkope lijm (pe geschikt) bij de action en zelfde toko voor pur voor de kleine naadjes..
Trouwens die stenen muur is wel iets waar ik folie (radiator folie ???) op zou plakken radiator folie omdat het ook een zilveren laag heeft, en isolerende bubbelfolie is het handig ??? dunno)
[...]
als je het zonder "zichtbare" oplossing wil doen .. glaslatten weghalen, glas voorzien van u-profiel glasrubber en dan glaslatten zal je wel ff moeten aanpassen.
Antwoord op je vragen:
Afstand tussen de dikke balken is 53cm. Heb het beeld dat dat met wat proppen wel moet lukken met glaswol van 60cm. Heb nog wel getwijfeld om er inderdaad isolatieplaten zoals tempex tussen te stoppen maar glaswol is goedkoper.
Regelwerk hart tot hart zit uit mijn hoofd inderdaad op 30cm maar kan ook 40cm zijn.
Aanpak was inderdaad om de planken te verwijderen en nummeren en dan glaswol ertussen. Had bedacht om, in verband met de belasting van het regelwerk, nog een ijzerdraad te spannen rondom de dikke balken waar het glaswol dan op rust, al twijfel ik of dat de aluminium laag niet door snijdt.
Bedankt voor al het advies, wordt zeer gewaardeerd